Vervelend om te horen! Echter, veel mails zijn automatische antwoorden en het kan inderdaad even duren voordat alles opgelost is. Komt voornamelijk doordat ze simpelweg te weinig klantenservice-medewerkers hebben om alles in goede banen te leiden. Een berichtje op hun Facebook-pagina kan het proces misschien versnellen maar ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor!Anoniem: 1045641 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:35:
Mijn ervaring met de Remarkable Paper Tablet is dat het voor mij niet handig is om, vooral bij vergaderingen of lectures, notities te maken en aandachtig te volgen wat er gezegd wordt.
Voor het lezen van PDF documenten en of tekeningen te maken zijn er andere (goedkopere) toestellen...
Voor mij was dit niet bruikbaar en efficiënt genoeg, dus stuurde ik de tablet terug, daar de afspraak schriftelijk was dat men 14 dagen bedenktijd had.
Echter, de 'return policy' is niet evident: tablet werd op 1 februari opgehaald door DHL, via tracking kon ik vaststellen dat het toestel 7 februari werd geleverd in China. Toen ik na een goede week aan support vroeg hoe de status was kreeg ik het bericht een 10 tal dagen geduld te hebben daar het toestel eerst diende gecontroleerd te worden. We zijn 26 februari, dus ruim na die 10 dagen en nog steeds sturen ze me het bericht dat het toestel dient gecontroleerd te worden. Dit wordt pijnlijk dus om mijn centen terug te zien.
In elk geval: nog geen paniek, dus hou ik jullie op de hoogte van het verdere verloop.
Mvg,
Filoe54 - België
Ik heb de Onyx Boox Max (2) pro gekocht vanwege met name Android en google play. De 10.3" versie met Android 6.0 zou later pas beschikbaar worden, en ik kan 'm goed gebruiken voor mijn eigen bedrijf, dus dat maakt de aanschaf iets beter te verteren omdat ik (gedeeltelijk) de BTW af kan trekken. Dan is het nog steeds een smak geld, maar wel een smak geld die alle functionaliteiten oplevert.
Ook zit er voor het bedrag (€671,nogwat ex. BTW) wel gelijk een hoes bij. Dat vind ik wat volwassener overkomen dan ReMarkable, waarbij de passende hoes nog eens €79 kost.
Overigens was ook de Duitse winkel waar ik kocht doorslaggevend. Die deed niet moeilijk over intracommunautaire leveringen (=zonder BTW zodat je die zelf met de NL-BTW moet verrekenen) waardoor zakelijke aanschaf makkelijker is.
Er zitten wat bugs in de software voor wat betreft het schrijven met Scribbler (zo word de notitie-app genoemd in de handleiding) zoals haperen bij ingeschakelde wifi, en het dikker worden van stiftlijnen bij wissen en opslaan. Het duurde ook even voor ik de penfunctie had ontdekt waarbij dat niet gebeurd.
De pen is wel lekker intuïtief - misschien normaal voor Wacom-gebruikers? - aangezien de achterkant ook de wis-functie is. Het knopje aan de zijkant heb ik nog niet op een functie kunnen betrappen.
Dat haperen bij notities is overigens niet bij het annoteren van een PDF. - Edit: dan hapert het aantekenen soms ook. Al heb ik nog niet duidelijk of dat de schuld is van de wifi die aanstaat of niet. Vrij beperkt storend; een lijntje verdwijnt, na opslaan verschijnt ie dan alsnog, soms alsof de pen niet opgetild is (terwijl dat wel zo is) doorgetrokken naar een volgende aantekening. > edit: Alleen met wifi aan is het hommeles. Wel een slordige bug. anderzijds een mooie herinnering om wifi uit te schakelen. Dan gaat de accu een stuk langer mee.
Spotify werkt op het apparaat, even als mijn krantenapp, wat gelijk fijn leest. Het formaat is groot genoeg om niet te hoeven zoomen.
De HDMI-functie is niet echt bruikbaar voor iets anders dan lezen. Je moet klooien met de resolutie, want bij maximale resolutie is er geen klap meer te zien. Zo gauw die goed ingesteld staat is het fijner lezen dan een gewoon beeldscherm, maar door de vertraging - ik heb 'm als extended desktop gebruikt - is bediening een soort van inschatten waar je cursor met hoeveel beweging van de muis precies komt. Dat lukt maar blijft niet echt een feestje. Het zou echt hardcore tof zijn als de touch zou werken i.c.m. HDMI, want dan is scrollen op een webpagina onafhankelijk van een muis te doen. En slepen vergt net wat minder precisie. Of het aanklikken van iconen. Etc.
Nadeel is dat de e-reader-app en Scribbler geen apps op de achtergrond toestaan. Spotify stopt dan. Wat jammer is, aangezien in de features wel een aantrekkelijke vrouw met koptelefoon aan het e-readen is.
Met MP3 zal dat vast gaan, maar dan is 32gb aan opslag wel karig zonder mogelijkheid tot uitbreiding. voor de duidelijkheid: die is er niet.
Notities worden in PNG geëxporteerd. Heb daar nog niet enorm veel mee gedaan omdat ik dan net zo goed een handgeschreven brief kan schrijven. Ik gebruik 'm nu vooral voor het aanleggen van klantdossiers waar ik in kan schrijven zonder dat ik per klant een boekje nodig heb of rekening hoef te houden met hoeveel bladzijden ik moet overslaan voor een volgende klant. Voor elke klant kan ik een bestand aanmaken en dat gelijk terugzien in een lijst. Met die dossiers hoef ik niks anders dan te kunnen zien wat ik een vorige keer gedaan heb, en te noteren wat er op de factuur moet komen, dus daarvoor volstaan notities.
Ding is wel groot en kwetsbaar, en dat is even wennen. De boox kan niet achteloos in mijn rugzak zoals m'n laptop, maar ik weet ook niet precies hoe kwetsbaar. Behuizing lijkt niet te torderen dus ik maak me vooral druk om hoe het scherm ingepakt tussen rommel eventueel belast wordt.
Vergelijkingsmateriaal heb ik niet, helaas, maar wie weet heeft iemand wat aan het bovenstaande.
Ook zit er voor het bedrag (€671,nogwat ex. BTW) wel gelijk een hoes bij. Dat vind ik wat volwassener overkomen dan ReMarkable, waarbij de passende hoes nog eens €79 kost.
Overigens was ook de Duitse winkel waar ik kocht doorslaggevend. Die deed niet moeilijk over intracommunautaire leveringen (=zonder BTW zodat je die zelf met de NL-BTW moet verrekenen) waardoor zakelijke aanschaf makkelijker is.
Er zitten wat bugs in de software voor wat betreft het schrijven met Scribbler (zo word de notitie-app genoemd in de handleiding) zoals haperen bij ingeschakelde wifi, en het dikker worden van stiftlijnen bij wissen en opslaan. Het duurde ook even voor ik de penfunctie had ontdekt waarbij dat niet gebeurd.
De pen is wel lekker intuïtief - misschien normaal voor Wacom-gebruikers? - aangezien de achterkant ook de wis-functie is. Het knopje aan de zijkant heb ik nog niet op een functie kunnen betrappen.
Dat haperen bij notities is overigens niet bij het annoteren van een PDF. - Edit: dan hapert het aantekenen soms ook. Al heb ik nog niet duidelijk of dat de schuld is van de wifi die aanstaat of niet. Vrij beperkt storend; een lijntje verdwijnt, na opslaan verschijnt ie dan alsnog, soms alsof de pen niet opgetild is (terwijl dat wel zo is) doorgetrokken naar een volgende aantekening. > edit: Alleen met wifi aan is het hommeles. Wel een slordige bug. anderzijds een mooie herinnering om wifi uit te schakelen. Dan gaat de accu een stuk langer mee.
Spotify werkt op het apparaat, even als mijn krantenapp, wat gelijk fijn leest. Het formaat is groot genoeg om niet te hoeven zoomen.
De HDMI-functie is niet echt bruikbaar voor iets anders dan lezen. Je moet klooien met de resolutie, want bij maximale resolutie is er geen klap meer te zien. Zo gauw die goed ingesteld staat is het fijner lezen dan een gewoon beeldscherm, maar door de vertraging - ik heb 'm als extended desktop gebruikt - is bediening een soort van inschatten waar je cursor met hoeveel beweging van de muis precies komt. Dat lukt maar blijft niet echt een feestje. Het zou echt hardcore tof zijn als de touch zou werken i.c.m. HDMI, want dan is scrollen op een webpagina onafhankelijk van een muis te doen. En slepen vergt net wat minder precisie. Of het aanklikken van iconen. Etc.
Nadeel is dat de e-reader-app en Scribbler geen apps op de achtergrond toestaan. Spotify stopt dan. Wat jammer is, aangezien in de features wel een aantrekkelijke vrouw met koptelefoon aan het e-readen is.
Notities worden in PNG geëxporteerd. Heb daar nog niet enorm veel mee gedaan omdat ik dan net zo goed een handgeschreven brief kan schrijven. Ik gebruik 'm nu vooral voor het aanleggen van klantdossiers waar ik in kan schrijven zonder dat ik per klant een boekje nodig heb of rekening hoef te houden met hoeveel bladzijden ik moet overslaan voor een volgende klant. Voor elke klant kan ik een bestand aanmaken en dat gelijk terugzien in een lijst. Met die dossiers hoef ik niks anders dan te kunnen zien wat ik een vorige keer gedaan heb, en te noteren wat er op de factuur moet komen, dus daarvoor volstaan notities.
Ding is wel groot en kwetsbaar, en dat is even wennen. De boox kan niet achteloos in mijn rugzak zoals m'n laptop, maar ik weet ook niet precies hoe kwetsbaar. Behuizing lijkt niet te torderen dus ik maak me vooral druk om hoe het scherm ingepakt tussen rommel eventueel belast wordt.
Vergelijkingsmateriaal heb ik niet, helaas, maar wie weet heeft iemand wat aan het bovenstaande.
[ Voor 6% gewijzigd door choking_duck op 26-02-2018 20:59 . Reden: typo's en meer bugs en meer informatie over bugs ]
Anoniem: 1033465
Cool, bedankt voor deze review choking_duck, heel interessant,ik heb er zeker wat aan, heel veel zelfs ....
Enkele vraagjes:
1. kan je alleen maar aantekeningen maken op pdf files of kan je op alles aantekeningen maken: bijvoorbeeld e-pub, word files, txt files, png files etc ...
2. kan je tegelijkertijd Scribbler open hebben en een pdf of ander ebook format ? (waarbij je via tabs van de ene naar de andere switcht)
Enkele vraagjes:
1. kan je alleen maar aantekeningen maken op pdf files of kan je op alles aantekeningen maken: bijvoorbeeld e-pub, word files, txt files, png files etc ...
2. kan je tegelijkertijd Scribbler open hebben en een pdf of ander ebook format ? (waarbij je via tabs van de ene naar de andere switcht)
Aantekeningen maken op PNG gaat. Bij de .docx heb ik alleen de optie om naast het document (in landscape mode) notities te maken.
De E-book manager werkt met tabbladen en een zelfde uiterlijk voor notities als Scribbler, en de zelfde wijze van instellen. Wisselen tussen E-books gaat dus per tabblad.
Handnotities in Scribbler kan je voor zover ik nu kan zien alleen wisselen door terug te keren naar het beginscherm, om dan een andere notitie aan te tikken. En voor Ebooks moet je Scribbler verlaten om naar de reader te gaan.
Edit: zal later nog een .txt en een epub proberen.
De E-book manager werkt met tabbladen en een zelfde uiterlijk voor notities als Scribbler, en de zelfde wijze van instellen. Wisselen tussen E-books gaat dus per tabblad.
Handnotities in Scribbler kan je voor zover ik nu kan zien alleen wisselen door terug te keren naar het beginscherm, om dan een andere notitie aan te tikken. En voor Ebooks moet je Scribbler verlaten om naar de reader te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door choking_duck op 26-02-2018 21:01 ]
Anoniem: 560574
Als grafisch vormgever vind ik dit apparaat interessant m.b.t. het ontwerpen van logo's etc. Wat zijn de ervaring hiermee op het gebied van tekenen / schetsen?
Ik zelf teken niet, af en toe een simpele schets voor een logo bijvoorbeeld. Maar ik denk zeker dat de reMarkable hier geschikt voor is. Neem eens een kijkje op hun Instagram, de foto's/filmpjes zijn voornamelijk van echte gebruikers die reMarkable dan re-upload:Anoniem: 560574 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:48:
Als grafisch vormgever vind ik dit apparaat interessant m.b.t. het ontwerpen van logo's etc. Wat zijn de ervaring hiermee op het gebied van tekenen / schetsen?
https://www.instagram.com/remarkablepaper/
Hier heeft een architect bijv. een huis geschetst
https://www.instagram.com...?taken-by=remarkablepaper
Ik heb ondertussen ook de onyx boox max 2 besteld en wacht vol spanning af...choking_duck schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:57:
Aantekeningen maken op PNG gaat. Bij de .docx heb ik alleen de optie om naast het document (in landscape mode) notities te maken.
Ondertussen is de 10.3 inch versie ook uit (onyx boox note), een waardige concurrent voor de Remarkable denk ik. Krijgt heel goede reviews en is denk ik vooral kwa software een stapje voor op de Remarkable. Ik hoop dat de competitie de producten nog beter kan maken. Remarkable moet wel een tandje beginnen bijsteken nu, vooral wat betreft hun software
Wanneer krijg je 'm? Of was 't een 1 april grapAnoniem: 1033465 schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:57:
[...]
Ik heb ondertussen ook de onyx boox max 2 besteld en wacht vol spanning af...
Ondertussen is de 10.3 inch versie ook uit (onyx boox note), een waardige concurrent voor de Remarkable denk ik. Krijgt heel goede reviews en is denk ik vooral kwa software een stapje voor op de Remarkable. Ik hoop dat de competitie de producten nog beter kan maken. Remarkable moet wel een tandje beginnen bijsteken nu, vooral wat betreft hun software
Overigens ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van de Tweakers die de reMarkable nu een tijdje gebruiken...?
Ik ben zelf nog altijd heel tevreden maar ben wel van mening dat reMarkable nu met een update moet gaan komen. Het irriteert mij enorm dat ik ze de hele tijd happy-quotes van blije klanten zie posten op hun social media, voor mij is dit een teken dat ze meer bezig zijn met nieuwe sales i.p.v. het bedienen van hun huidige klanten. Omdat ze een relatief klein bedrijf zijn ben ik van mening dat ze het niet beide (goed) kunnen doen waardoor ze de focus beter kunnen leggen op het ontwikkelen en volwassen maken van de software. De eerste software-update stelde te weinig voor en ik geef ze tot juni/juli dit jaar om een update uit te brengen met veel, echt veel nieuwe functies. Anders ben ik bang dat ze de concurrentiestrijd dan al verloren hebben...
Hoor graag jullie meningen en ervaringen!
(even een tag naar de - inmiddels al best wat - (bekende) reMarkable gebruikers hier op Tweakers zodat we het topic weer wat leven in kunnen blazen; @gebruikershaes @Anoniem: 613122 @koekiemonster @TheMazzter @Techrvw @zircondan @Maxi86 @aloft @Mark-0183 @Anoniem: 1006711 @Anoniem: 1007103 @Posje68 @dr paaj @LinuX-TUX )
Ik ben zelf nog altijd heel tevreden maar ben wel van mening dat reMarkable nu met een update moet gaan komen. Het irriteert mij enorm dat ik ze de hele tijd happy-quotes van blije klanten zie posten op hun social media, voor mij is dit een teken dat ze meer bezig zijn met nieuwe sales i.p.v. het bedienen van hun huidige klanten. Omdat ze een relatief klein bedrijf zijn ben ik van mening dat ze het niet beide (goed) kunnen doen waardoor ze de focus beter kunnen leggen op het ontwikkelen en volwassen maken van de software. De eerste software-update stelde te weinig voor en ik geef ze tot juni/juli dit jaar om een update uit te brengen met veel, echt veel nieuwe functies. Anders ben ik bang dat ze de concurrentiestrijd dan al verloren hebben...
(even een tag naar de - inmiddels al best wat - (bekende) reMarkable gebruikers hier op Tweakers zodat we het topic weer wat leven in kunnen blazen; @gebruikershaes @Anoniem: 613122 @koekiemonster @TheMazzter @Techrvw @zircondan @Maxi86 @aloft @Mark-0183 @Anoniem: 1006711 @Anoniem: 1007103 @Posje68 @dr paaj @LinuX-TUX )
[ Voor 17% gewijzigd door TweakTweet op 09-04-2018 17:22 ]
Ik heb toch afgezien van de verkoop van de reMarkable.
Omdat ik niet naar school gegaan ben, maar ben gaan werken. Als ik zo de reacties lees, heb ik er wel een beetje spijt van, maar misschien dat ik er ooit nog een tweede hands ga kopen
Omdat ik niet naar school gegaan ben, maar ben gaan werken. Als ik zo de reacties lees, heb ik er wel een beetje spijt van, maar misschien dat ik er ooit nog een tweede hands ga kopen
TweakTweet schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:37:
Overigens ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van de Tweakers die de reMarkable nu een tijdje gebruiken...?
https://techrvw.com/
Jammer! Maar hij is nu netto goedkoper dan toen omdat hij nu €499 incl. alle VAT's, duties, customs etc. is.Techrvw schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:25:
Ik heb toch afgezien van de verkoop van de reMarkable.
[...]
Echter, ik zou als ik jou was nog wel even afwachten totdat reMarkable heeft laten zien de concurrentie aan te kunnen.
Uh reMarkable, wat is dat?TweakTweet schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:37:
Enneh, concurrentie? Is die er?
Haha! Jammer maar ik snap het wel, door vrij eenvoudige functies die missen is het toch niet optimaal.gebruikershaes schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:41:
[...]
Uh reMarkable, wat is dat?Nee geintje.. Super tof apparaat, maar on eerlijk te zijn gebruik ik hem nauwelijks. In totaal 3 of 4 keer uit mijn tas gehaald om wat notities te maken. Dit doet die nog steeds goed. Wel hoop ik op een update die het lezen van ebooks vergemakkelijkt. Met name inzoomen waarbij de tekst zich re-format, lettertypes kiezen, etc... Rest werkt wat mij betreft prima.
Enneh, concurrentie? Is die er?
De belangrijkste features die toch vrij eenvoudig zouden moeten zijn voor mij:
- Multi-tasking (gewoon eenvoudig meerdere tabbladen onder/boven in je scherm)
- Notities toevoegen tussen PDF's én (nog belangrijker) gewoon tussen een bestaand notitieboek
De grootste concurrent nu lijkt de nieuw Onyx max 2, deze is in veel opzichten beter (denk ik) alleen schrijfervaring niet en dat is natuurlijk wel een belangrijke USP van de reMarkable.
Wat mij wel enige zorgen baard is de snel groeiende tweedehands aanbiedingen, ik zie nu dagelijks in de vrij grote 'reMarkable Usergroup' op Facebook één of meerdere mensen die de tablet tweedehands aanbieden omdat het toch niet is wat ze er van dachten, eigenlijk ook wat jij zegt. en dan heb ik nog niet eens verder gekeken op internet.
Ik gebruik hem dagelijks, maar heb inmiddels ook een Onyx Boox Max 2 Pro gekocht, welke morgen zal binnenkomen. Eigenlijk exact hetzelfde idee als wat je aanhaalt. Te snel en te klein. Destijds met OnePlus was dat ook zo en met dit product zag ik het zichzelf weer herhalen. Het enige waar OnePlus iets beter in was, was de community faciliteren en ze met elkaar in contact laten komen door de acties dat je ze alleen kan bestellen met een code. (lijkt niets, maar heel veel mensen kregen daardoor ook een soort groepsgevoel en konden elkaar inlichten zonder dat iedereen individueel contact begon te leggen met de service desk. Ook grotere wensen / bugs kwamen zo sneller aan het licht en kon OnePlus ook makkelijker op anticiperen)TweakTweet schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:37:
Desalniettemin is de reMarkable wel gewoon een fijn product. Doet exact waar het voor bestemd is, zonder poespas. Maar kleine extra dingen zouden hem toch zoveel beter kunnen maken, maar dingen zoals tekstherkenning of zoek functies zie ik er niet snel in verschijnen. Ook de batterij duur vind ik eigenlijk wel tegenvallen. Voordeel vind ik wel dat je je eigen sablonen in kan laden en desnoods ermee kan gaan knutselen, het is volledig open (source) en je kan zo inloggen met SSH.
Ga ik hem vervangen door de Onyx? Nee niet echt, die is voor mijn vriendin bestemd. Maar het kan zijn dat we ze om wisselen
En welk type ben jij dan, LinuX-TUX: het type dat zich opoffert voor zijn vriendin? Niet dat het met zijn zaken zijn hoor, maar das belagrijk om jouw laaste zin correct te kunnen interpreterenLinuX-TUX schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:33:
[...]
Ga ik hem vervangen door de Onyx? Nee niet echt, die is voor mijn vriendin bestemd. Maar het kan zijn dat we ze om wisselen(ik de Onyx en zij de reMarkable)
neen hoor geen april grap. heb hem wel nog niet, ik laat het jou weten als het zo ver is ....TweakTweet schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:32:
[...]
Wanneer krijg je 'm? Of was 't een 1 april grap
De rechtstreekse concurrent is eerder de onyx boox note. De onyx boox max heeft een iets groter scherm en kan ook gebruikt worden als computer monitor (heeft hdmi aansluiting), maar is ook duurder...TweakTweet schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:30:
[...]
De grootste concurrent nu lijkt de nieuw Onyx max 2, deze is in veel opzichten beter (denk ik) alleen schrijfervaring niet en dat is natuurlijk wel een belangrijke USP van de reMarkable.
Nee hoor, meer gemakzucht en wie het meeste eruit weet te halen / past bij het model. Persoonlijk vind ik de reMarkable NET te klein (en het batterij verbruik zegt wel dat ik het best veel op een dag gebruik als digitaal kladblok).Anoniem: 1033465 schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:49:
[...]
En welk type ben jij dan, LinuX-TUX: het type dat zich opoffert voor zijn vriendin? Niet dat het met zijn zaken zijn hoor, maar das belagrijk om jouw laaste zin correct te kunnen interpreteren![]()
![]()
Vriendin ziet het ook wel zitten, gebruikt met vlagen ook 's avonds mijn reMarkable voor haar dingen. Dus als ze er net zo gemakkelijk mee om kan gaan als ik en ook een soort van cloud sync achtige functie in zit, denk ik dat ik nog even bij de reMarkable blijf zitten hoor
Ik vond het bij de reMarkable 'irritant' dat de knoppenbalk over het 'papier' heen kwam, heb daarop de templates zo aangepast dat alles in het midden zit en niets meer onder de balk. Voor mijn gevoel heb ik daarom meer ruimte om te schrijven terwijl dat uiteraard niet zo isLinuX-TUX schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:14:
[...]
Nee hoor, meer gemakzucht en wie het meeste eruit weet te halen / past bij het model. Persoonlijk vind ik de reMarkable NET te klein (en het batterij verbruik zegt wel dat ik het best veel op een dag gebruik als digitaal kladblok).
Vriendin ziet het ook wel zitten, gebruikt met vlagen ook 's avonds mijn reMarkable voor haar dingen. Dus als ze er net zo gemakkelijk mee om kan gaan als ik en ook een soort van cloud sync achtige functie in zit, denk ik dat ik nog even bij de reMarkable blijf zitten hoor(dan zie ik die onyx niet meer terug om eens mee te spelen)
Ik merk ook wel dat ik een bladzijde snel vol schrijf en dan ga lopen priegelen in de marges terwijl je natuurlijk gewoon oneindig veel bladzijdes kan volschrijven... Maarja, die Sony DRPT is ook wel weer heel groot...
Ik heb er graag mee gewerkt, maar het niet kunnen vertrouwen op accu/drain by night en mijn notitie boek start sneller op, heb ik besloten om met minder apparaten op pad te gaan.
Ik heb veel notities gemaakt, de te grote pdf's, het lezen en corrigeren van PDF's werkt goed, maar dit werden enorme langzame bestanden.
Zou ik geen laptop hebben, dan zou er mee blijven werken...
Ik heb veel notities gemaakt, de te grote pdf's, het lezen en corrigeren van PDF's werkt goed, maar dit werden enorme langzame bestanden.
Ik ben heel blij met mijn reMarkable. Gebruik het eigenlijk wel dagelijks.
Wekelijks gebruik het voor mijn weekplanning. En voor aantekeningen is het ideaal.
Daarnaast gebruik ik het ook regelmatig om PDFjes te bewerken, documenteren te ondertekenen etc.
Helaas weinig tijd gehad om te lezen, tot nu toe 1 eBook gelezen, was prima.
Sinds ik terug ben naar schrijven, heb ik het idee dat het beter beklijft.
Maar wel de voordelen dat het digitaal is en geen gedoe geeft met papieren ordenen etc.
Als ik een nascholing of cursus heb, is de reMarkable het enige dat ik meeneem. Ultrabook blijft thuis of in de auto. Zo heb ik en genoeg om te schrijven en ook altijd alles bij me.
Natuurlijk zou het fijn zijn als komende jaren het verbeterd wordt. Maar de basis is goed!
Wekelijks gebruik het voor mijn weekplanning. En voor aantekeningen is het ideaal.
Daarnaast gebruik ik het ook regelmatig om PDFjes te bewerken, documenteren te ondertekenen etc.
Helaas weinig tijd gehad om te lezen, tot nu toe 1 eBook gelezen, was prima.
Sinds ik terug ben naar schrijven, heb ik het idee dat het beter beklijft.
Maar wel de voordelen dat het digitaal is en geen gedoe geeft met papieren ordenen etc.
Als ik een nascholing of cursus heb, is de reMarkable het enige dat ik meeneem. Ultrabook blijft thuis of in de auto. Zo heb ik en genoeg om te schrijven en ook altijd alles bij me.
Natuurlijk zou het fijn zijn als komende jaren het verbeterd wordt. Maar de basis is goed!
Het is weer een tijdje dat ik de Remarkable in gebruik heb en ik gebruik het dagelijks 2 a 3 uur actief.
Ik heb de volgende kritiek:
- Batterijduur moet echt beter, ik merk dat het bij mij geen 2 dagen volhoudt. Gelukkig hang ik hem geregeld aan de lader dus ik heb nooit verlegen gezeten om stroom.
- Pen punt slijt snel, ik duw voor mijn gevoel niet heel erg hard. Heb liever iets hardere punt ten behoeve van de 'paper feel'.
- Ik duw toch geregeld per ongeluk op de fysieke knoppen beneden. Hierdoor springt het spontaan een pagina verder of terug. Hier is vrees ik niets aan te doen, en ik hou de table nu ook anders vast waardoor het niet meer voorkomt.
- Software voelt traag aan.
Pluspunten:
- Ik maak veel sneller en vaker notities waardoor alles beter beklijft.
- Al heel lang heb ik geen papier meer hoeven gebruiken! Het heeft echt mijn werk 'paperless' gemaakt.
- Overal waar ik kom, breek ik makkelijk het ijs met de ReMarkable.
Ik heb mijn ReMarkable ook even uitgeleend aan collega's. Zij hebben nu ook de ReMarkable zelf gehaald omdat het hun ook erg goed beviel.
Ik begin nu rond de 300 pagina's aan aantekeningen te geraken. OCR zou een mooie toevoeging zijn voor al mijn aantekeningen om zo sneller dingen te vinden middels een zoek functie.
Al met al, ben ik tevreden.
- Batterijduur moet echt beter, ik merk dat het bij mij geen 2 dagen volhoudt. Gelukkig hang ik hem geregeld aan de lader dus ik heb nooit verlegen gezeten om stroom.
- Pen punt slijt snel, ik duw voor mijn gevoel niet heel erg hard. Heb liever iets hardere punt ten behoeve van de 'paper feel'.
- Ik duw toch geregeld per ongeluk op de fysieke knoppen beneden. Hierdoor springt het spontaan een pagina verder of terug. Hier is vrees ik niets aan te doen, en ik hou de table nu ook anders vast waardoor het niet meer voorkomt.
Pluspunten:
- Al heel lang heb ik geen papier meer hoeven gebruiken! Het heeft echt mijn werk 'paperless' gemaakt.
Ik heb mijn ReMarkable ook even uitgeleend aan collega's. Zij hebben nu ook de ReMarkable zelf gehaald omdat het hun ook erg goed beviel.
Ik begin nu rond de 300 pagina's aan aantekeningen te geraken. OCR zou een mooie toevoeging zijn voor al mijn aantekeningen om zo sneller dingen te vinden middels een zoek functie.
En zou je hem weer kunnen gaan gebruiken als er updates uitkomen? Zo ja, wat hoop je dan dat ze toevoegen/verbeteren?dr paaj schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:04:
Ik heb er graag mee gewerkt, maar het niet kunnen vertrouwen op accu/drain by night en mijn notitie boek start sneller op, heb ik besloten om met minder apparaten op pad te gaan.
Mooi!zircondan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:52:
Het is weer een tijdje dat ik de Remarkable in gebruik heb en ik gebruik het dagelijks 2 a 3 uur actief.
Pluspunten:
Ben het met alle punten wel eens!
Ik zie ook in de facebook usergroup veel mensen die last hebben van slijtende punten maar dat ligt - sorry - ben ik bang toch echt aan hoe je schrijft qua druk. Ik heb die van mij sinds begin november en ben met m'n tweede punt bezig, de eerste is naar mijn idee nog niet volledig afgeschreven en ik kwam erachter dat je hem met een vijl (wel de punt uit de pen halen) weer 'scherp' kan maken. Dan gaat slijt 'ie wel weer snel maar kan je hem toch nog wel circa twee weken gebruiken (2 weken *10 punten is toch weer een klein half jaar
Dank je voor de tip, ik ga eens vijlenTweakTweet schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:55:
[...]
Vervelend om te horen! Echter, veel mails zijn automatische antwoorden en het kan inderdaad even duren voordat alles opgelost is. Komt voornamelijk doordat ze simpelweg te weinig klantenservice-medewerkers hebben om alles in goede banen te leiden. Een berichtje op hun Facebook-pagina kan het proces misschien versnellen maar ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor!
Jazeker, betere accuduur, snellere verwerking PDF's, OCR herkenning, makkelijker boeken en annotaties kunnen gebruiken in andere pakketten/uitwisselen. Een annotatie moet een andere laag in een PDF zijn.TweakTweet schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:52:
[...]
En zou je hem weer kunnen gaan gebruiken als er updates uitkomen? Zo ja, wat hoop je dan dat ze toevoegen/verbeteren?
De cloud moet beter, screen refresh in een grafisch effect gieten...
Allemaal hele kleine puntjes hoor, ik werkte er graag mee en zal het iedereen ook aanraden.
Ik vind het een ongelofelijk gaaf product, maar in gebruik met een MacBook Pro vind ik de toegevoegde minder dan ik gehoopt had. Papier vind ik makkelijker, start sneller op
Het heeft voor een deel te maken dat ik veel mobiele apparaten aan het uitbannen ben, ik heb mijn iPhone ook niet meer als telefoon actief, FB ook niet meer actief als gebruiker, ik wil meer tijd in andere dingen steken en minder in elektrische apparaten en kabels verzuipen.
Anoniem: 1067139
Is er nog iemand die een Remarkable wil?
Ik heb er een liggen, maar gebruik hem nauwelijks.....
Oei, mag ik vragen wat de reden is? Alvorens ik er zelf 1 koop :-)Anoniem: 1067139 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:36:
Ok, ik gebruik de Remarkable nog steeds en merk dat ik er meer en meer plezier in krijg. Dat komt vooral omdat ik het product gebruik als notitieblok en actielijst. Dat werkt.... uitstekend! Iemand zei al eerder dat het product een ijsbreker is en dat klopt volledig.
Nadeel van mijn veelvuldig gebruik is dat de penpunten nu wel erg snel slijten. Bestellen van nieuwe punten is reteduur bij Remakable. Is daar een alternatief? Wat ik heb gevonden qua alternatieven slijt ook en is ook vrij prijzig.
*Gaat vierde punt in :(*
Misschien anders een goed idee om centraal te bestellen om zo de bezorgkosten te drukken. Meende me ook te herinneren dat de prijzen eerst lager waren; iets van 6 dollar voor 10 punten. Nu dus 15 euro verzendkosten en 12 dollar voor het product zelf.
Omgerekend dus 27 euro voor een setje.... Dat vind ik best geld.
Nadeel van mijn veelvuldig gebruik is dat de penpunten nu wel erg snel slijten. Bestellen van nieuwe punten is reteduur bij Remakable. Is daar een alternatief? Wat ik heb gevonden qua alternatieven slijt ook en is ook vrij prijzig.
Misschien anders een goed idee om centraal te bestellen om zo de bezorgkosten te drukken. Meende me ook te herinneren dat de prijzen eerst lager waren; iets van 6 dollar voor 10 punten. Nu dus 15 euro verzendkosten en 12 dollar voor het product zelf.
[webhero.nl]
Dat is inderdaad een bekend 'probleem' heb wel gehoord dat reMarkable zelf een oplossing aan het vinden is voor lagere kosten (misschien meerdere verkooppunten ofzo). Ik gebruik zelf nu m'n 3e punt sinds november.koekiemonster schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:54:
Ok, ik gebruik de Remarkable nog steeds en merk dat ik er meer en meer plezier in krijg. Dat komt vooral omdat ik het product gebruik als notitieblok en actielijst. Dat werkt.... uitstekend! Iemand zei al eerder dat het product een ijsbreker is en dat klopt volledig.
In de reMarkable Usergroup op Facebook kan je best veel vinden over mensen die verschillende punten hebben getest van andere merken. Ik geloof dat een Staedtler tot nu toe het beste uit de test komt.
Anoniem: 1103423
hoihoi
ik zit er nu al een tijdje aan te denken om een remareble te kopen maar vind het wel spannend. ten eerste het laten leveren aangezien ik niet weet hoe het met invoerrechten zit (iemand hier ervaring mee?) en zit te twijfelen tussen de remarkable en de onyx book note. ik wil hem voornamelijk gebruiken voor school en om notities mee te maken. nu lees ik veel dat de remarkable niet veel opslag ruimte heeft en ben bang dat deze mijn notities dus niet allemaal kan opslaan. de paper feeling van de remarkeble trekt mij wel enorm aan en vind het jammer dat deze niet uit te proberen is in nederland. ook hoor ik veel over E reader problemen bij de remarkable, hebben jullie die ook? ik hou namelijk erg van lezen en wil deze dus ook volop gaan gebruiken. ook hierbij ben ik een beetje bang dat de remarkable dit niet allemaal kan opslaan. echter het menu hiervan vind ik super overzichtelijk vergeleken met de onyx book note. hier wordt tijdens de revieuws niet echt veel aandacht aan besteed. heeft iemand ervaring met beide apparaten misschien. echte vergelijkingen op youtube kan ik niet vinden.
ik zit er nu al een tijdje aan te denken om een remareble te kopen maar vind het wel spannend. ten eerste het laten leveren aangezien ik niet weet hoe het met invoerrechten zit (iemand hier ervaring mee?) en zit te twijfelen tussen de remarkable en de onyx book note. ik wil hem voornamelijk gebruiken voor school en om notities mee te maken. nu lees ik veel dat de remarkable niet veel opslag ruimte heeft en ben bang dat deze mijn notities dus niet allemaal kan opslaan. de paper feeling van de remarkeble trekt mij wel enorm aan en vind het jammer dat deze niet uit te proberen is in nederland. ook hoor ik veel over E reader problemen bij de remarkable, hebben jullie die ook? ik hou namelijk erg van lezen en wil deze dus ook volop gaan gebruiken. ook hierbij ben ik een beetje bang dat de remarkable dit niet allemaal kan opslaan. echter het menu hiervan vind ik super overzichtelijk vergeleken met de onyx book note. hier wordt tijdens de revieuws niet echt veel aandacht aan besteed. heeft iemand ervaring met beide apparaten misschien. echte vergelijkingen op youtube kan ik niet vinden.
Ik ben wel geïnteresseerd! Wil je hem nog steeds kwijt?Anoniem: 1067139 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:36:
Sinds een maand of drie heb ik een Remarkable, en ben er hartstikke blij mee. Ik loop altijd te rommelen met pen en papiertjes die ik dan weer kwijt raak of moet fotograferen. Hoeft niet meer, 't ding onthoudt het voor me. Hij schrijft buitengewoon lekker, je kunt je hand er gewoon opleggen want daar raakt ie niet in de war van en ondertussen praat ik met mijn klant, maak af en toe een notitie, ben er veel meer bij dan wanneer ik achter een computer zit. Helemaal fijn.
Product in wording, de ontwikkelaars hebben de tijd genomen voor updates en verbeteringen maar ze beloven dat ze steeds beter worden. Ik ben nu al blij met dit ding dus vind wachten niet zo erg. De eerste iphone was ook nog niet zo goed ... De laatste update heeft een begin van tekstherkenning en -conversie, dat is best een dingetje want niet iedereen vindt mijn handschrift fijn. Als dat een beetje gaat werken communiceert het ook lekker met anderen en dat scheelt weer. Maar alleen al dat ik een stuk papier heb waarop ik kan rondrommelen en dat morgen nog terug te vinden is, alleen dat is voor mij de aanschaf al meer dan waard.
Product in wording, de ontwikkelaars hebben de tijd genomen voor updates en verbeteringen maar ze beloven dat ze steeds beter worden. Ik ben nu al blij met dit ding dus vind wachten niet zo erg. De eerste iphone was ook nog niet zo goed ... De laatste update heeft een begin van tekstherkenning en -conversie, dat is best een dingetje want niet iedereen vindt mijn handschrift fijn. Als dat een beetje gaat werken communiceert het ook lekker met anderen en dat scheelt weer. Maar alleen al dat ik een stuk papier heb waarop ik kan rondrommelen en dat morgen nog terug te vinden is, alleen dat is voor mij de aanschaf al meer dan waard.
Anoniem: 242055
Nog steeds erg tevreden over mijn Remarkable. Precies wat ijmewx hierboven zegt! Ik gebruik het voornamelijk voor notities, maar ook PDF's noteren en het is mijn eerste e-reader. Is helaas nog geen support voor de DRM beveiligde ebooks die je bijvoorbeeld bij bol.com koopt.
Over de slijtage: ik ben minder hard gaan drukken en dit scheelt. Als je het voor notities gebruikt met bijvoorbeeld de fineliner is het toch niet nodig drukverschillen aan te brengen.
Voor mensen die koop overwegen: er is nu een referral programma voor €85 korting. Weet niet of dit hier thuis hoort, maar PM voor interesse.
Over de slijtage: ik ben minder hard gaan drukken en dit scheelt. Als je het voor notities gebruikt met bijvoorbeeld de fineliner is het toch niet nodig drukverschillen aan te brengen.
Voor mensen die koop overwegen: er is nu een referral programma voor €85 korting. Weet niet of dit hier thuis hoort, maar PM voor interesse.
Ik ben ook aan het kijken naar een digitaal schrijfblok en de remarkable lijkt toch wel het mooiste wat dat betreft qua opties en wat het moet doen. Ik wil het puur als notitieblok gaan gebruiken en al die andere meuk erbij wil ik niet, stukje "rust" zodat ik ook niet met andere dingen bezig hoef te zijn (wat ik nu wel heb als ik het op mijn laptop of ipad doe).
Maar waar kan je dat ding nog kopen? Want de pricewatch heeft al geen opties erin staan.
Maar waar kan je dat ding nog kopen? Want de pricewatch heeft al geen opties erin staan.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Daarvoor heb ik de reMarkable ook. Inmiddels alweer ruim een jaar en bevalt heel goed! Als je specifieke vragen hebt kan je me altijd een DM sturen.CasGas schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:19:
Ik ben ook aan het kijken naar een digitaal schrijfblok en de remarkable lijkt toch wel het mooiste wat dat betreft qua opties en wat het moet doen. Ik wil het puur als notitieblok gaan gebruiken en al die andere meuk erbij wil ik niet, stukje "rust" zodat ik ook niet met andere dingen bezig hoef te zijn (wat ik nu wel heb als ik het op mijn laptop of ipad doe).
*knip*. Plaatsen van Referalls is niet toegestaan (ook al levert het voordeel op)
[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 13-02-2019 09:48 ]
Misschien een idee om een centraal topic voor al deze writable e-inks te hebben?
Hier op het werk zijn we nu een groot e-ink scherm aan het testen, formaat flipchart (www.quirklogic.com). Echt snel/gebruiksvriendelijk is het toch niet zo
Hier op het werk zijn we nu een groot e-ink scherm aan het testen, formaat flipchart (www.quirklogic.com). Echt snel/gebruiksvriendelijk is het toch niet zo
In welk opzicht is het niet snel/gebruiksvriendelijk? Op het filmpje zie ik dat er een zichtbare latency is waarbij de 'inkt' later op het bord verschijnt terwijl je al verder aan het schrijven bent... dat was een groot nadeel tot nu toe van e-ink. Echter, reMarkable heeft hier wel een hele grote stap in gemaakt en de latency is niet/nauwelijks meer zichtbaar.Tarkin schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:48:
Misschien een idee om een centraal topic voor al deze writable e-inks te hebben?
Vooral dat. Schrijven en pas "1 sec" later komt het op het beeld. Niet goed genoeg voor in een werkomgeving
Check eens of Prowise ook kleinere borden heeft. We hebben nu een aantal grote op school staan en die zijn echt fantastisch. Dat zijn TV-schermen en Touchscreen toestanden in één. Heerlijk.Tarkin schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:48:
Echt snel/gebruiksvriendelijk is het toch niet zo.
Ik heb ook een reMarkable gekocht, tweedehands. Kun je de ebooks van Kobo er op lezen? Dus als je via bol.com een kobo abonnement hebt, kun je die dan gebruiken?
*knip*. Daar hebben we de V&A voor.
[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 23-09-2019 09:53 ]
Zit in dubio over de aanschaf van een Remarkable paper tablet. Nu wil naast het maken van notities ook boeken, academische papers en online artikelen lezen.
Voor de laatste twee gebruik ik op mijn laptop/tablet de apps Pocket & Mendeley.
Is het mogelijk om deze op een remarkable tablet te gebruiken?
En zo ja, wat zijn jullie ervaringen met het lezen van academische papers en online artikelen op de remarkable paper tablet?
Voor de laatste twee gebruik ik op mijn laptop/tablet de apps Pocket & Mendeley.
Is het mogelijk om deze op een remarkable tablet te gebruiken?
En zo ja, wat zijn jullie ervaringen met het lezen van academische papers en online artikelen op de remarkable paper tablet?
Externe apps zijn niet mogelijk. Importeren van papers, epubs en pdf's is heel eenvoudig. Ook het maken van aantekeningen hierop en vervolgens weer exporteren is een fluitje van een cent. Werkt erg fijn!
Is het dus ook mogelijk om bestaande papieren handgeschreven notities te importeren (bv als PDF) en deze dan via OCR te verwerken?
Hoe kijken jullie aan tegen de Remarkable 2 die nu is aangekondigd?
Lijkt mij in alles een verbetering en ook nog eens goedkoper dan de 1e. Denk dat ik hem ga pre-orderen.Hubobo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:56:
Ik heb 'm ook gepre-ordered.
Meteen even ingelezen en 'ingekeken' op youtube; de firmware heeft een grote stap voorwaarts gemaakt sinds release (toen had ik interesse maar heb ik op basis van de beperkte functionaliteit van de firmware uiteindelijk gepast).
Deze kerel heeft reviews geplaatst van meerdere firmwares. Dit is de recentste review (sindsdien is er blijkbaar nog een firmware gereleased die ook copy/paste tussen notebooks mogelijk maakt).
Zoals ik het zie: meerdere functionaliteits upgrades in drie jaar: een bedrijf dat achter zijn product staat en het wil verbeteren. Dan heb ik geen schrik om mee in het bad te stappen
Meteen even ingelezen en 'ingekeken' op youtube; de firmware heeft een grote stap voorwaarts gemaakt sinds release (toen had ik interesse maar heb ik op basis van de beperkte functionaliteit van de firmware uiteindelijk gepast).
Deze kerel heeft reviews geplaatst van meerdere firmwares. Dit is de recentste review (sindsdien is er blijkbaar nog een firmware gereleased die ook copy/paste tussen notebooks mogelijk maakt).
Zoals ik het zie: meerdere functionaliteits upgrades in drie jaar: een bedrijf dat achter zijn product staat en het wil verbeteren. Dan heb ik geen schrik om mee in het bad te stappen
Hoe snel wisselen jullie de puntjes?
Ik zit momenteel te twijfelen of ik moet switchen...
Foto:
:strip_exif()/f/image/arqNMV0RQnQ84kJocb5Rk7Xg.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/chrx9ePxhkywLPyKKhKADSr1.jpg?f=fotoalbum_small)
woops, beetje groot... sorry daarvoor.
Ik zit momenteel te twijfelen of ik moet switchen...
Foto:
:strip_exif()/f/image/arqNMV0RQnQ84kJocb5Rk7Xg.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/chrx9ePxhkywLPyKKhKADSr1.jpg?f=fotoalbum_small)
woops, beetje groot... sorry daarvoor.
Ik heb er een besteld, ziet er beter uit, nog betere respons tijd en langere accu.. heel veel meer, behalve kleur, heb ik niet nodig.Hubobo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:56:
[ Voor 95% gewijzigd door ourplayground op 25-03-2020 14:55 ]
Ook ik ben erg enthousiast geworden over de reMarkable 2 en heb een pre-order gedaan. Ik zit in batch 3. Ik verwacht hem op de volgende manieren in te zetten:
Werk: aantekeningen tijdens meetings, uitdenken en uitschrijven analyse/brainstorm werkzaamheden, to-do lists, lezen en beoordelen van documenten (pdf), aantekeningen eraan toevoegen. Belangrijke schema's, offertes of andere documenten per klant/project toevoegen in een map zodat ik die altijd snel kan raadplegen.
Thuis: Lezen van pdf en epub boeken.
Ik ben benieuwd hoe anderen van jullie vergelijkbare werkzaamheden uitvoeren op de reMarkable, hebben jullie voor jezelf bijvoorbeeld al nuttige en werkbare to-do lijsten gemaakt? Hoe zorg je ervoor dat deze werkbaar blijven door de dag heen, je zult de lijst niet continue voor je hebben liggen.
Werk: aantekeningen tijdens meetings, uitdenken en uitschrijven analyse/brainstorm werkzaamheden, to-do lists, lezen en beoordelen van documenten (pdf), aantekeningen eraan toevoegen. Belangrijke schema's, offertes of andere documenten per klant/project toevoegen in een map zodat ik die altijd snel kan raadplegen.
Thuis: Lezen van pdf en epub boeken.
Ik ben benieuwd hoe anderen van jullie vergelijkbare werkzaamheden uitvoeren op de reMarkable, hebben jullie voor jezelf bijvoorbeeld al nuttige en werkbare to-do lijsten gemaakt? Hoe zorg je ervoor dat deze werkbaar blijven door de dag heen, je zult de lijst niet continue voor je hebben liggen.
Ik verwacht 'm vooral te gebruiken voor werk, en daarnaast om dikke pdf handleidingen op op te slaan (denk aan, user manual & service manual van mijn motor.
Werk: ik ben consultant, werk voor meerdere klanten door elkaar. Sleepte vroeger een schriftje per klant mee (dat werd steeds minder handig), houd nu de meeste nota's in txt files bij, maar merk toch dat ik veel op papier schrijf, wat ik vervolgens overtyp of enkele dagen met me meesleep tot het afgewerkt is of verloren gaat.
Ik vermoed/hoop dat de rM2 me hierbij zal kunnen helpen door de rol van het papier over te nemen.
Wat de manuals betreft, ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig iets opzoek op m'n gsm in een dikke pdf manual. Het lijkt me handiger om dit te doen op een handzamer scherm. Dan moet je het wel bij je hebben, natuurlijk, dus dit is een minder belangrijke use case.
Verder zal ik de rM sowieso aan mijn vrouwtje uitlenen, die de ene vergadering na de andere heeft - en ik acht de kans groot dat er vervolgens een tweede komt
maar laat mij nu maar eerst proefkonijn spelen.
Werk: ik ben consultant, werk voor meerdere klanten door elkaar. Sleepte vroeger een schriftje per klant mee (dat werd steeds minder handig), houd nu de meeste nota's in txt files bij, maar merk toch dat ik veel op papier schrijf, wat ik vervolgens overtyp of enkele dagen met me meesleep tot het afgewerkt is of verloren gaat.
Ik vermoed/hoop dat de rM2 me hierbij zal kunnen helpen door de rol van het papier over te nemen.
Wat de manuals betreft, ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig iets opzoek op m'n gsm in een dikke pdf manual. Het lijkt me handiger om dit te doen op een handzamer scherm. Dan moet je het wel bij je hebben, natuurlijk, dus dit is een minder belangrijke use case.
Verder zal ik de rM sowieso aan mijn vrouwtje uitlenen, die de ene vergadering na de andere heeft - en ik acht de kans groot dat er vervolgens een tweede komt
Wat een fijn forumtopic!
Net te laat gezien om mijn mening nog wat meer bevestigd te krijgen, maar heb (na veel twijfel over versie 1 die toch wat te duur was bij Launch) een pre order gemaakt voor de ReMarkable 2.
Razend benieuwd naar het gebruik, omdat ik voor werk en vrijwilligerswerk erg vaak notities maak. En die dan vervolgens moet overtypen of kwijt geraak. Heel herkenbaar, zo schriften vol notities zonder een structuur (buiten chronologisch), en ik lees dat veel mensen in dat gebruikersprofiel nu net zo enthousiast geraken over de ReMarkable.
Alvast nog een vraagje: heeft er iemand ervaring met de Staedtler digitale stylus (ding ziet er als een potlood uit) ivm gebruik en slijtage van de punt? Ik lees er wel wat goeds van, maar altijd benieuwd naar hands-on ervaringen.
Net te laat gezien om mijn mening nog wat meer bevestigd te krijgen, maar heb (na veel twijfel over versie 1 die toch wat te duur was bij Launch) een pre order gemaakt voor de ReMarkable 2.
Razend benieuwd naar het gebruik, omdat ik voor werk en vrijwilligerswerk erg vaak notities maak. En die dan vervolgens moet overtypen of kwijt geraak. Heel herkenbaar, zo schriften vol notities zonder een structuur (buiten chronologisch), en ik lees dat veel mensen in dat gebruikersprofiel nu net zo enthousiast geraken over de ReMarkable.
Alvast nog een vraagje: heeft er iemand ervaring met de Staedtler digitale stylus (ding ziet er als een potlood uit) ivm gebruik en slijtage van de punt? Ik lees er wel wat goeds van, maar altijd benieuwd naar hands-on ervaringen.
Hallo allemaal,
ik ben koordirigent en kwam dit tegen: https://www.gvidomusic.com/
De droom van een dirigent..... voor € 1.600,00 in huis.
Dat dual screen is wel erg belangrijk.
Ter vergelijking kijk ik naar Remarkable 2 . ik heb ook contact met Remarkable 2 gezocht, maar afgezien van een oppervlakkig antwoordje, niet veel bijzonders. Want dehamvrag isnatuurlijk ook of Remarkable 2 een dualscreen optie heeft of gaat maken......Willen jullie deze 2 (Gvido en Remarkable 2) eens naast elkaar leggen voor me alsjeblieft? Dirigenten van amateurkoren en orkesten hebben geen forse portemonnaie voor zoiets prachtigs al;s Gvido....
Reuze bedankt. en o ja: Onder welke knop maak ik zelf een nieuw topic hier aan? Ik kan het nèrgens vinden. Ook niet in de hulphoek met zoekcriterium start nieiw (new) topic
Groet,
Mari'an
ik ben koordirigent en kwam dit tegen: https://www.gvidomusic.com/
De droom van een dirigent..... voor € 1.600,00 in huis.
Dat dual screen is wel erg belangrijk.
Ter vergelijking kijk ik naar Remarkable 2 . ik heb ook contact met Remarkable 2 gezocht, maar afgezien van een oppervlakkig antwoordje, niet veel bijzonders. Want dehamvrag isnatuurlijk ook of Remarkable 2 een dualscreen optie heeft of gaat maken......Willen jullie deze 2 (Gvido en Remarkable 2) eens naast elkaar leggen voor me alsjeblieft? Dirigenten van amateurkoren en orkesten hebben geen forse portemonnaie voor zoiets prachtigs al;s Gvido....
Reuze bedankt. en o ja: Onder welke knop maak ik zelf een nieuw topic hier aan? Ik kan het nèrgens vinden. Ook niet in de hulphoek met zoekcriterium start nieiw (new) topic
Groet,
Mari'an
Kun je wat meer vertellen over die aantekeningen in (met name) epubs en PDF's? Waar ik zelf naar op zoek ben: Aantekeningen in epubs (en PDF's) maken en als ik de epub/PDF later weer eens open, dat de aantekening dan gewoon zichtbaar is of dat er in elk geval een markering o.i.d. wordt weergegeven die me naar de aantekening leidt.mark_almere schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:37:
Externe apps zijn niet mogelijk. Importeren van papers, epubs en pdf's is heel eenvoudig. Ook het maken van aantekeningen hierop en vervolgens weer exporteren is een fluitje van een cent. Werkt erg fijn!
Werkt dat zo op de Remarkable?
blah
Wat ik er van gezien heb bij een collega, is dat hij gewoon met de pen aantekeningen schrijft of de tekst "doorkrast" alsof het op papier is en dat als hij de pdf weer opnieuw laadt, dit er nog steeds gewoon zo staat.tERRiON schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:23:
[...]
Kun je wat meer vertellen over die aantekeningen in (met name) epubs en PDF's? Waar ik zelf naar op zoek ben: Aantekeningen in epubs (en PDF's) maken en als ik de epub/PDF later weer eens open, dat de aantekening dan gewoon zichtbaar is of dat er in elk geval een markering o.i.d. wordt weergegeven die me naar de aantekening leidt.
Eigenlijk was dat voor mij toen de trigger om de "2" te bestellen, het printen van documenten e.d. doe ik nu alleen maar vanwege de reden dat ik er dan lekker in kan krassen en aantekeningen bij kan maken met een pen.
Je hebt de keuze om met lagen (layers) te werken. Je kunt dus direct "op" het document schrijven, of in een of meerdere lagen erbovenop..tERRiON schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:23:
[...]
Kun je wat meer vertellen over die aantekeningen in (met name) epubs en PDF's? Waar ik zelf naar op zoek ben: Aantekeningen in epubs (en PDF's) maken en als ik de epub/PDF later weer eens open, dat de aantekening dan gewoon zichtbaar is of dat er in elk geval een markering o.i.d. wordt weergegeven die me naar de aantekening leidt.
En is het met layers dan vervolgens mogelijk om het PDF bestand weer te exporteren naar een pc met alle layers in 1 pdf of een keuze welk layer niveau je mee exporteert? Of wordt enkel het pdf bestand zonder layers geëxporteerd?mark_almere schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:44:
[...]
Je hebt de keuze om met lagen (layers) te werken. Je kunt dus direct "op" het document schrijven, of in een of meerdere lagen erbovenop..
De eerste reviews van de Remarkable 2 zijn binnen en ik ben er toch wel wat van geschrokken. Twijfel sterk of ik mijn pre-order moet laten staan.
Helemaal geen grote update van de software en in de meest uitgebreide review van My Deep Guide wordt het reader gedeelte echt compleet afgefikt.
Als puur schrijfblok is het volgens hem nog steeds een van de betere, maar voor het lezen en corrigeren van bv PDF's is het "a complete joke".
Zoeken in tekst is onmogelijk, ook in je eigen notities. De 6 gb opslag is bijzonder klein. Het apparaat liep vast bij importeren van grote PDF's. Pannen van PDF's na inzoomen kan niet (bizar). Landscape mode kan niet en er is geen splitscreen om notities apart van een PDF te maken. Het zetten van je handtekening direct in een PDF is ook niet mogelijk, alleen als aparte laag erop. Alles moet nog steeds geimporteerd worden ipv dat je via een browser het eea kunt ophalen. Je kunt je handschrift naar tekst laten omzetten, maar dit vervolgens niet editten.
Ik had juist geen RM1 gehaald omdat ik dacht dat deel 2 wel een stukje verbetering zou brengen, maar het is zoals het nu lijkt een RM1 in een mooier jasje met iets betere schrijfervaring.
Link naar het eerste deel van zijn uitgebreide review
YouTube: Remarkable 2: In Depth Review And Guide, Part 1 of 4
Helemaal geen grote update van de software en in de meest uitgebreide review van My Deep Guide wordt het reader gedeelte echt compleet afgefikt.
Als puur schrijfblok is het volgens hem nog steeds een van de betere, maar voor het lezen en corrigeren van bv PDF's is het "a complete joke".
Zoeken in tekst is onmogelijk, ook in je eigen notities. De 6 gb opslag is bijzonder klein. Het apparaat liep vast bij importeren van grote PDF's. Pannen van PDF's na inzoomen kan niet (bizar). Landscape mode kan niet en er is geen splitscreen om notities apart van een PDF te maken. Het zetten van je handtekening direct in een PDF is ook niet mogelijk, alleen als aparte laag erop. Alles moet nog steeds geimporteerd worden ipv dat je via een browser het eea kunt ophalen. Je kunt je handschrift naar tekst laten omzetten, maar dit vervolgens niet editten.
Ik had juist geen RM1 gehaald omdat ik dacht dat deel 2 wel een stukje verbetering zou brengen, maar het is zoals het nu lijkt een RM1 in een mooier jasje met iets betere schrijfervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Prosac op 29-08-2020 20:09 ]
Ik denk dat jij een Ipad nodig hebt..Prosac schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:37:
De eerste reviews van de Remarkable 2 zijn binnen en ik ben er toch wel wat van geschrokken. Twijfel sterk of ik mijn pre-order moet laten staan.
De Remarkable is echt bedoeld voor schrijven, schetsen, ideeën uitwerken, kortom waar je ook papier voor kan gebruiken. Het is mooi dat hij ook als e-reader kan fungeren, maar daar is hij niet voor bedoelt.
Je kan gewoon je handtekening op een pdf document zetten, even synchroniseren of naar jezelf mailen en klaar.
Voor mijn werk heb ik talloze marketing brochures bekeken, aantekeningen en opmerkingen op gemaakt etc.
Aangezien er geen Remarkable 2 review geschreven kan worden (wordt alleen de Remarkable getoond), toch even hier mijn eerste bevindingen.
Vandaag heb ik de nieuwe Remarkable binnen gekregen en dus gelijk even een mooi vergelijk kunnen doen tussen de "oude' en de "nieuwe".
Het uiterlijk is denk ik iedereen het wel over eens, dat ziet er gelikt en stevig uit! Ook in de hand voelt dat stevig aan en is ook iets zwaarder dan de oude.
Verder heb ik de zwarte pen er bij besteld, dus met de gum er op, en die klikt mooi tegen de zijkant aan om hem minder snel kwijt te kunnen raken.
Dan kort het schrijven: dat is toch echt wel een verschil, het voelt wat soepeler aan en vooral de druk die je uitoefent op het scherm resulteert in dikkere dan wel dunnere lijnen. Waar de oude wat mij betreft dus niet geschikt was voor schetsen/tekenen, lijkt dat nu een stuk beter te gaan.
Verder werkt het OS een stuk sneller, dit was al niet heel traag maar je merkt dat je nu wat sneller bent in het rond navigeren zonder dat je soms hoeft te wachten op verversingen van het scherm.
Of het de upgrade van oud naar nieuw waard is kan ik niet voor je bepalen. Persoonlijk vind ik het zijn geld waard, de oude heeft nog ca 50% rest waarde over dus dat compenseert de aanschaf van de nieuwe weer.
Korte samenvatting: + sneller, betere pen, magnetische randen, langere accuduur (nog te testen) en look
- ik kan er geen vinden tov de oude.
Vandaag heb ik de nieuwe Remarkable binnen gekregen en dus gelijk even een mooi vergelijk kunnen doen tussen de "oude' en de "nieuwe".
Het uiterlijk is denk ik iedereen het wel over eens, dat ziet er gelikt en stevig uit! Ook in de hand voelt dat stevig aan en is ook iets zwaarder dan de oude.
Verder heb ik de zwarte pen er bij besteld, dus met de gum er op, en die klikt mooi tegen de zijkant aan om hem minder snel kwijt te kunnen raken.
Dan kort het schrijven: dat is toch echt wel een verschil, het voelt wat soepeler aan en vooral de druk die je uitoefent op het scherm resulteert in dikkere dan wel dunnere lijnen. Waar de oude wat mij betreft dus niet geschikt was voor schetsen/tekenen, lijkt dat nu een stuk beter te gaan.
Verder werkt het OS een stuk sneller, dit was al niet heel traag maar je merkt dat je nu wat sneller bent in het rond navigeren zonder dat je soms hoeft te wachten op verversingen van het scherm.
Of het de upgrade van oud naar nieuw waard is kan ik niet voor je bepalen. Persoonlijk vind ik het zijn geld waard, de oude heeft nog ca 50% rest waarde over dus dat compenseert de aanschaf van de nieuwe weer.
Korte samenvatting: + sneller, betere pen, magnetische randen, langere accuduur (nog te testen) en look
- ik kan er geen vinden tov de oude.
Ik heb afgelopen week ook mijn RM2 binnen gekregen, eerste ervaring met de RM, heb de RM1 alleen even vastgehouden bij een collega. Wat mij wat tegenvalt is de OCR, mijn handschrift is blijkbaar te lastig. verder is het irritant dat de pincode blokkade het laatst beschreven scherm blijft tonen. Het werkt wel zoals een normaal schrijfblok en dat was de reden waarom ik dat ding heb gekocht, geen rondslingerende notities meer, maar veilig op de RM2.
duh, electrons are life
Vandaag binnen gekregen, eerste indruk is goed! PDFs met kleine letters zijn te lezen, niet slechter dan op een normale ipad. Mijn voornaamste use case is wetenschappelijke artikelen lezen, en veel, dus als hij verder geen kuren vertoont is dat het al waard.
De templates die je standaard kan hebben voor de notebook pagina's zijn ook handig! Ben laatst begonnen met Chinees leren en kan zo mooi mijn handschrift oefenen (wat je doet met heel veel herhaling!)! Gelijk een feature request ingedient voor een 'rice grid', vierkantjes met diagonale kruisjes er in, die handig zijn om de verhoudingen van je strokes goed te krijgen. Eens kijken of ze er wat mee doen
De templates die je standaard kan hebben voor de notebook pagina's zijn ook handig! Ben laatst begonnen met Chinees leren en kan zo mooi mijn handschrift oefenen (wat je doet met heel veel herhaling!)! Gelijk een feature request ingedient voor een 'rice grid', vierkantjes met diagonale kruisjes er in, die handig zijn om de verhoudingen van je strokes goed te krijgen. Eens kijken of ze er wat mee doen
Er zijn meerdere tooltjes beschikbaar als je je handen vuil wil maken om custom templates mee te uploaden. Check deze lijst met tweaks en programma's 
https://github.com/reHackable/awesome-reMarkable
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ik heb de mijne ook onlangs binnen gekregen, en meteen in gebruik genomen.
Eerste indruk na een weekje gebruik:
- ik gebruik 'm. Da's op zich al bijzonder. Geen kladblaadjes gebruikt deze week (en dus niks dat ik fysiek kan verliezen)
- Erg handig formaat voor lezen/annoteren PDFs (& voor tekenen van bestellingen
geen printer en scanner meer nodig)
- Cut/copy/paste functionaliteit is bijzonder handig binnen nota's (of tussen notaboeken).
- geen afleiding wat ik bij een tablet wel zou hebben
- gebrek aan licht (front light zoals mijn e-reader) en iets geavanceerdere e-reader functionaliteit. Geen groot gemis maar dat zou toch een verbetering zijn.
- mijn vrouwtje is jaloers en wil er ook één (die vergadert nog veel meer dan ikzelf).
Al bij al: niet perfect, en niet goedkoop, maar voor mij zeker een verbetering in mijn dagelijks werk. Een blijvertje!
Eerste indruk na een weekje gebruik:
- ik gebruik 'm. Da's op zich al bijzonder. Geen kladblaadjes gebruikt deze week (en dus niks dat ik fysiek kan verliezen)
- Erg handig formaat voor lezen/annoteren PDFs (& voor tekenen van bestellingen
- Cut/copy/paste functionaliteit is bijzonder handig binnen nota's (of tussen notaboeken).
- geen afleiding wat ik bij een tablet wel zou hebben
- gebrek aan licht (front light zoals mijn e-reader) en iets geavanceerdere e-reader functionaliteit. Geen groot gemis maar dat zou toch een verbetering zijn.
- mijn vrouwtje is jaloers en wil er ook één (die vergadert nog veel meer dan ikzelf).
Al bij al: niet perfect, en niet goedkoop, maar voor mij zeker een verbetering in mijn dagelijks werk. Een blijvertje!
Leuk om jullie ervaringen te lezen, ik zit in batch 8 en wacht (on)geduldig op een trackingbericht van DHL.
Was benieuwd of het apparaat na een maand nog steeds bevalt, wordt het echt gebruikt in de dagelijkse werkzaamheden?
Was benieuwd of het apparaat na een maand nog steeds bevalt, wordt het echt gebruikt in de dagelijkse werkzaamheden?
Jazeker. inmiddels heb ik ook het probleem met zichtbare notities terwijl de pincode activeert kunnen oplossen, het lag/ligt aan het template die er voor gebruikt wordt, die is deels transparant. Template vervangen voor iets leuks en klaar. OCR is moeilijk/onhandig maar ik gebruik het echt als een kladblok en alleen als ik iets moet ocr' en dan schrijf ik heel netjes en dan werkt het goed. De schrijfbeleving is uitstekend, lijkt erg op papier schrijven. Ik heb hem elke dag in gebruik. Ik ga binnenkort nog een andere epub reader erop installeren die beter werkt. Het is vooral leuk dat je gewoon root access hebt op het device en zelf dus ding compleet kunt tweaken.Jean-Bob schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:41:
duh, electrons are life
@Jean-Bob Ook hier wordt het nog steeds gebruikt, vooral voor werk (en zo nu en dan een Corona-quiz met buren en vrienden (via Teams)).
Gisteren even een voorbeeldcontractje voor particuliere verkoop van een auto gedownload en ingevuld, morgen laten ondertekenen door de koper, en meteen versturen als pdf
Dit soort dingen zijn best handig want daar had ik 'm eigenlijk niet voor gekocht, gewoon voor werknotities.
Gisteren even een voorbeeldcontractje voor particuliere verkoop van een auto gedownload en ingevuld, morgen laten ondertekenen door de koper, en meteen versturen als pdf
Dit soort dingen zijn best handig want daar had ik 'm eigenlijk niet voor gekocht, gewoon voor werknotities.
Ik gebruik hem nu onderhand ook een maandje op werk. Echt super chill, geen schrijfblok meer aangeraakt. Heb wel remarkable-hacks geïnstalleerd wat een aantal handige UX verbeteringen implementeert.
Even laten tekenen van documenten is ook wel een mooie usecase, maar dat hoeft niet zo vaak
Even laten tekenen van documenten is ook wel een mooie usecase, maar dat hoeft niet zo vaak
SWIS
Voor mij is de belangrijkste hack een custom slaap- en poweroff screen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Sinds gister een rM2. Bevalt goed, mis niet veel eigenlijk. Lijkt me wel tof hem ook als tekentablet te kunnen gebruiken op de computer. Zag wel enkele opties bij de lijst tools, maar (ondanks dat ik een Ubuntu-gebruiker ben) vind het wel allemaal erg rudimentair. Aan de andere kant is het natuurlijk heel tof dat er mensen zijn die moeite doen dat uit te zoeken en het op GitHub gooien, dus.. ik moet niet zeurenUltimateB schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:
Er zijn meerdere tooltjes beschikbaar als je je handen vuil wil maken om custom templates mee te uploaden. Check deze lijst met tweaks en programma's
Verder las ik commentaar dat je niet kon zoeken op woorden in PDF's, maar dat kan gewoon? Op zich zijn we natuurlijk inmiddels enkele software-updates verder...
Zou wel graag het laatste beeld als standby-scherm houden, zeker bij aantekeningen die gewoon een halve dag voor je neus liggen. Nogmaals: kleinigheden die het basisgebruik niet in de weg zitten natuurlijk.
edit: en ik mis een Firefox-plugin. Er is alleen een voor Chrome(ium)
edit 2: de Windows-reMarkable-app werkt overigens prima met de standaard-Wine-installatie vanuit het Ubuntu software center.
[ Voor 8% gewijzigd door letatcest op 12-01-2021 17:26 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Kleine kick. Bevalt hij jullie nog? Of is de remarkable 2 ondertussen beland in een la?
Hoe gaan jullie verder om met jullie aantekeningen, plaatsen jullie deze in Onenote? Of worden ze allemaal opgeslagen als PDF op de PC?
De oplossingen met Onenote zien er maar omslachtig uit..
YouTube: ULTIMATE - How to integrate your reMarkable 2 with OneNote easily!
Hoe gaan jullie verder om met jullie aantekeningen, plaatsen jullie deze in Onenote? Of worden ze allemaal opgeslagen als PDF op de PC?
De oplossingen met Onenote zien er maar omslachtig uit..
YouTube: ULTIMATE - How to integrate your reMarkable 2 with OneNote easily!
Ik gebruik hem nog steeds bijna elke dag. Meestal voor notities van vergaderingen, lezen van stukken of soms voor was initiele diagrammen. Niet in de de la dus gelukkig
SWIS
Elke dag, als schrijfblok, gooi bijna niets om naar de PC
duh, electrons are life
Vandaag rm2 binnengekregen, als vervanging voor mijn notitieblokken. Moet zeggen dat ik er aardig van onder indruk ben. Voelt veel fijner als op een iPad.
Prijs is iets aan de hoge kant voor wat het allemaal kan. Maar waar het voor bedoeld is, is het top!
Prijs is iets aan de hoge kant voor wat het allemaal kan. Maar waar het voor bedoeld is, is het top!
Net de reMarkable 2 binnen. Ik gebruik 'm om aantekeningen te maken tijdens interviews, de krant te lezen, artikelen te redigeren en longreads en PDFs te lezen die ik anders zou uitprinten. Ik twijfel nog of ik 'm vaak genoeg ga gebruiken, nog even wat langer uitproberen...
Bestanden via print-menu naar reMarkable
Deze tool (macOS) vond ik erg handig. Zorgt ervoor dat je in het print-menu een PDF/webpagina/doc/whatever direct naar je rM kunt sturen. Instructies waren goed te volgen, in een paar minuten geïnstalleerd.
Krant lezen
Als weekendabonnee van NRC lees ik nu doordeweeks de digitale edities op de rM. Hoewel je net zo goed de artikelen op de NRC-site kunt lezen, vind ik het fijn om zo door de krant te bladeren (
krantenvormgeving) en wat stukken te lezen. Door de pinch to zoom-update werkt dat prima op de rM. Voor wie ook op deze manier de krant wil lezen: ik heb een scriptje geschreven om de nieuwste NRC in PDF te downloaden. Werkt alleen als je abonnee bent en ingelogd bent en blijft op de NRC-site. Als je 'm mobiel runt (via een shortcut bv) en de rM app hebt geïnstalleerd kun je het bestand gelijk sharen naar je rM.
Bestanden via print-menu naar reMarkable
Deze tool (macOS) vond ik erg handig. Zorgt ervoor dat je in het print-menu een PDF/webpagina/doc/whatever direct naar je rM kunt sturen. Instructies waren goed te volgen, in een paar minuten geïnstalleerd.
Krant lezen
Als weekendabonnee van NRC lees ik nu doordeweeks de digitale edities op de rM. Hoewel je net zo goed de artikelen op de NRC-site kunt lezen, vind ik het fijn om zo door de krant te bladeren (

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php date_default_timezone_set("Europe/Amsterdam"); $datum = date("Y-m-d"); // als het zondag is, pak zaterdagkrant if (date("l") == 'Sunday') { $dag = date("d")-1; $dag = str_pad($dag, 2, "0", STR_PAD_LEFT); // een 0 ervoor indien nodig $datum = date("Y-m") . '-' . $dag; } $nrcURL = 'https://www.nrc.nl/de/data/s3/15162bf8c2/edition/NN-' . $datum . '.pdf/NN-' . $datum . '.pdf'; echo '<script type="text/javascript">window.location.replace("' . $nrcURL . '");</script>'; ?> |
:strip_exif()/f/image/o7qi7HUdE81tJ4XOQ605Aj1O.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door rns-twk op 11-05-2021 08:13 ]
Ik heb een $40 discount code (referral) die door meerdere mensen gebruikt kan worden voor de aanschaf van een ReMarkable 2.
Stuur me een berichtje bij interesse
Edit op 10 sept: Nog steeds geldig!
Stuur me een berichtje bij interesse
Edit op 10 sept: Nog steeds geldig!
[ Voor 13% gewijzigd door NSURLSession op 10-09-2021 11:31 ]
Nou, vier jaar geleden was ik een van de eerste met deze tablet en besloot ik hier ook een topic te starten.
Ik heb de reMarkable 1 vier jaar lang met veel plezier gebruikt als student en in die vier jaar niet tot nauwelijks meer echt papier of de printer gebruikt. Notities van colleges gemaakt, hele samenvattingen geschreven, maar ook contracten getekend en boeken op gelezen!
Mijn reMarkable besloot in maart kapot te gaan (het bekende probleem met de permanente zwarte lijn op het scherm), aangezien dit een bekend probleem was heeft reMarkable deze kosteloos vervangen voor een nieuw exemplaar.
Sindskort ben ik (met een klein beetje pijn in het hart) overgestapt op een iPad aangezien dit beter past bij mijn huidige situatie. Nu zit ik dus met een vrijwel nieuwe, nauwelijks gebruikte reMarkable 1 tablet + accessoires die ik graag verkoop in plaats van laat verstoffen in de kast. Zie hier mijn advertentie!
Ik heb de reMarkable 1 vier jaar lang met veel plezier gebruikt als student en in die vier jaar niet tot nauwelijks meer echt papier of de printer gebruikt. Notities van colleges gemaakt, hele samenvattingen geschreven, maar ook contracten getekend en boeken op gelezen!
Mijn reMarkable besloot in maart kapot te gaan (het bekende probleem met de permanente zwarte lijn op het scherm), aangezien dit een bekend probleem was heeft reMarkable deze kosteloos vervangen voor een nieuw exemplaar.
Sindskort ben ik (met een klein beetje pijn in het hart) overgestapt op een iPad aangezien dit beter past bij mijn huidige situatie. Nu zit ik dus met een vrijwel nieuwe, nauwelijks gebruikte reMarkable 1 tablet + accessoires die ik graag verkoop in plaats van laat verstoffen in de kast. Zie hier mijn advertentie!
Ik heb de Remarkable2 nu zo'n 5 maanden en ik gebruik 'm bijna elke dag (op het werk): voor het maken van aantekeningen tijdens gesprekken en het bijhouden van een todo-lijstje. En alles georganiseerd in een notebook per onderwerp.
Ideaal apparaat
Ideaal apparaat
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Remarkable 2 ongeveer 2 maanden in bezit, weinig gebruikt, maar desalniettemin doet de eraser (achterkant) van de pen het niet langer.
Contact gezocht met Remarkable en na wat standaard troubleshooting direct de toezegging dat er een nieuwe pen wordt opgestuurd. Erg netjes. Nu hopen dat deze het langer uithoudt.
Contact gezocht met Remarkable en na wat standaard troubleshooting direct de toezegging dat er een nieuwe pen wordt opgestuurd. Erg netjes. Nu hopen dat deze het langer uithoudt.
What happens in V&A, stays in V&A.
Dit hoort hier niet thuis op het forum.
Dit hoort hier niet thuis op het forum.
[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 11-07-2021 22:18 ]
Ik ben aan het zoeken naar vervanging van de NEO notes pen (nieuwe app is helemaal kut) en wellicht ook in voor de Remarkable. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb wat reviews gelezen ook hier op tweakers en goede alternatieve en additionele tools gezien. Ik zal hem vooral gebruiken voor notities / schemas te maken.
Een sync met evernote is ook wel lekker. De ereader funtie is helaas beperkt want dat was een hele mooie plus geweest. Wat zijn de ervaringen en het gebruik van de tweakers met een remarkable?
Een sync met evernote is ook wel lekker. De ereader funtie is helaas beperkt want dat was een hele mooie plus geweest. Wat zijn de ervaringen en het gebruik van de tweakers met een remarkable?
Een collega van mij liet vandaag zijn remarkable (1) zien. Gezien de enorme hoeveelheid post-its die zich iedere dag op (en om) mijn bureau begeven, leek het mij ook een uitkomst.
Maar wat zijn die dingen nog allemachtig duur zeg. De 1 is ondertussen niet meer leverbaar (jammer maar begrijpelijk) en de 2 begint bij 399 euro. Exclusief stylus (59-99 euro) en hoesje (99 euro). Voor een beetje configuratie ben je dus al snel 557 euro verder. Dan mag ik wel heel erg zeker weten dat het wat is en hij niet met 2 jaar versleten is. Dat je zo'n stylus iedere zoveel tijd moet vervangen is acceptable, maar het basisapparaat moet wel even mee kunnen.
Er zijn een aantal vergelijkingen tussen de 2 en de 1. Batterij gaat 3x zo lang mee, dunner, sneller, betere compatibiliteit, etc. Als je niet beter gewend bent, lijkt de 1 goed zat om mee te beginnen en tweedehands gaan ze voor ruim 200 euro van de hand. Hoe lang gaat jullie 1 mee? Ik heb in dit topic iemand 4 jaar zien noemen, maar ik heb geen idee of dat gebruikelijk is. Veel langer dan 5 jaar zal het niet worden, het spul gaat een keer op, maar wat zijn de ervaringen qua levensduur? Is 4 jaar een beetje de norm?
Maar wat zijn die dingen nog allemachtig duur zeg. De 1 is ondertussen niet meer leverbaar (jammer maar begrijpelijk) en de 2 begint bij 399 euro. Exclusief stylus (59-99 euro) en hoesje (99 euro). Voor een beetje configuratie ben je dus al snel 557 euro verder. Dan mag ik wel heel erg zeker weten dat het wat is en hij niet met 2 jaar versleten is. Dat je zo'n stylus iedere zoveel tijd moet vervangen is acceptable, maar het basisapparaat moet wel even mee kunnen.
Er zijn een aantal vergelijkingen tussen de 2 en de 1. Batterij gaat 3x zo lang mee, dunner, sneller, betere compatibiliteit, etc. Als je niet beter gewend bent, lijkt de 1 goed zat om mee te beginnen en tweedehands gaan ze voor ruim 200 euro van de hand. Hoe lang gaat jullie 1 mee? Ik heb in dit topic iemand 4 jaar zien noemen, maar ik heb geen idee of dat gebruikelijk is. Veel langer dan 5 jaar zal het niet worden, het spul gaat een keer op, maar wat zijn de ervaringen qua levensduur? Is 4 jaar een beetje de norm?
De stylus heb je niet echt nodig (ik gebruik mijn Staedtler Noris Digital Jumbo meer - https://www.amazon.com/ST...lus&qid=1626453367&sr=8-1 ). Een hoesje ook niet echt (dit is beter: https://www.amazon.com/Ku...ble-Digital/dp/B07CWNFKT5 )
Ff een kick in dit topic..
Sinds dinsdag in het bezit van de Remarkable 2!
:strip_exif()/f/image/pgq94RK9iqoMmn0ruEGQYfk7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EW3Z6KG36PUERAbsi5RRin2I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H3EfZO3jaM1ppmWsEVPAf1p8.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijn apparaat om mee te werken. Ben nog bezig aan het zoeken naar de meest ideale templates om te gebruiken tijdens mijn werk. Standaard schermpjes (suspended, sleeping, et cetera) al gewijzigd en ook kan ik inmiddels vanaf mijn laptop printen rechtstreeks op de Remarkable. Ideaal om snel ook andere bestanden (Word, Excel) op de rM2 te kunnen lezen.
:strip_exif()/f/image/pgq94RK9iqoMmn0ruEGQYfk7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EW3Z6KG36PUERAbsi5RRin2I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H3EfZO3jaM1ppmWsEVPAf1p8.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijn apparaat om mee te werken. Ben nog bezig aan het zoeken naar de meest ideale templates om te gebruiken tijdens mijn werk. Standaard schermpjes (suspended, sleeping, et cetera) al gewijzigd en ook kan ik inmiddels vanaf mijn laptop printen rechtstreeks op de Remarkable. Ideaal om snel ook andere bestanden (Word, Excel) op de rM2 te kunnen lezen.
Ik heb nog steeds een € 40,- referral kortingscode, mocht iemand interesse hebben. Scheelt toch weer iets
Zelf heb ik de ReMarkable 2 met zowel de normale Marker als de Marker Pro. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Pro Marker weinig vind toevoegen. De pen is zwaarder en het "gummen" kost bijna meer tijd dan even op de erase-knop in het menu drukken.
Zelf heb ik de ReMarkable 2 met zowel de normale Marker als de Marker Pro. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Pro Marker weinig vind toevoegen. De pen is zwaarder en het "gummen" kost bijna meer tijd dan even op de erase-knop in het menu drukken.
Welke tools gebruik je om dit aan te passen en in te stellen? Ben wel benieuwd. Heb zelf nog weinig dan de standaard versie gebruikt.Fijn apparaat om mee te werken. Ben nog bezig aan het zoeken naar de meest ideale templates om te gebruiken tijdens mijn werk. Standaard schermpjes (suspended, sleeping, et cetera) al gewijzigd en ook kan ik inmiddels vanaf mijn laptop printen rechtstreeks op de Remarkable. Ideaal om snel ook andere bestanden (Word, Excel) op de rM2 te kunnen lezen.
Om templates toe te voegen of om de default schermen aan te passen kan je deze gratis tool installeren (Windows only): https://www.freeremarkabletools.com/bosaap22 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:49:
[...]
Welke tools gebruik je om dit aan te passen en in te stellen? Ben wel benieuwd. Heb zelf nog weinig dan de standaard versie gebruikt.
De templates zelf kan je in specifieke facebook groepen vinden of elders online.
Mbt printen heb ik dit gevolgd:
https://github.com/Evidlo/remarkable_printer
Super eenvoudig te volgen wat mij betreft. Mocht je hulp nodig hebben laat het dan even weten.
Ervaring in combinatie met Evernote? Ik heb toch de neiging om papier en pen te pakken en ben dus wel geïnteresseerd in de remarkable. Maar ben er nog niet helemaal uit.
Knip, referrals zijn niet toegestaan.
[ Voor 88% gewijzigd door 13art op 03-01-2022 15:11 ]
Er is geen integratie nog met Evernote, maar sluit niet uit dat dat er alsnog gaat komen. Want inmiddels is er al wel integratie met Google Drive en Dropbox mogelijk (voor alsnog alleen met de Beta software update). Wel is het mogelijk om info vanuit Onenote of Evernote te delen via de app op je telefoon naar de Remarkable app op je telefoon. Die info komt dan gewoon op je Remarkable uit. Maar makkelijkere integratie dan dat is er voorlopig nog niet.ocrammarco schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:49:
Ervaring in combinatie met Evernote? Ik heb toch de neiging om papier en pen te pakken en ben dus wel geïnteresseerd in de remarkable. Maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik zit al een tijdje te broeden op dit apparaat, omdat het voor mijn behoefte alle boxen lijkt te checken. Nu lees ik echter dit:
Remarkable 2 Subscription Model
Dit wordt ook bevestigd op de site van remarkable zelf ondertussen. Het lijkt voor mij een dealbreaker; zeker omdat ook handwriting conversie dus op basis van abonnement wordt. Ik ben bang dat dit een ander kerstcadeau moet gaan worden, maar is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Dit wordt ook bevestigd op de site van remarkable zelf ondertussen. Het lijkt voor mij een dealbreaker; zeker omdat ook handwriting conversie dus op basis van abonnement wordt. Ik ben bang dat dit een ander kerstcadeau moet gaan worden, maar is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ik heb er helaas niets zinnigs over te zeggen. Het idee was hier ook om met de feestdagen een Remarkable aan te schaffen, maar nu ga ik ook wel verder zoeken naar iets anders. Het zou me verwonderen moest het bedrijf binnen twee jaar nog bestaan met zo'n lompe strategie.Resurrect1 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:02:
Ik zit al een tijdje te broeden op dit apparaat, omdat het voor mijn behoefte alle boxen lijkt te checken. Nu lees ik echter dit:
Eens. Heb zelf het apparaat op tijd gekocht. Dus ik mag gratis van de dienst gebruik blijven maken. Maar het is een lompe strategie inderdaad!
Ik zit in hetzelfde schuitje. Stond op het punt te kopen maar zit nu de supernote en de boox te kijken. Staan een paar mooie reviews op YouTube (deep guide) die ik nu aan het doorlopen ben. Daar werd ook niet bepaald positief gereageerd op dit verdienmodel van Remarkable.
Voor mij de SuperNote AX5 geworden; nooit meer Remarkable - superonbetrouwbaar in hun plannen & supernote heeft een mooie open-reddit community.
En? Hoe is de eerste indruk?Clemensmaxt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:33:
Voor mij de SuperNote AX5 geworden; nooit meer Remarkable - superonbetrouwbaar in hun plannen & supernote heeft een mooie open-reddit community.
Helemaal top! Precies wat ik wilde.
Je moet er even bedreven in worden, maar na een paar uur voelt t al vertrouwd met hoe goed de structuur etc op te zetten.
Deze video ter inspiratie van m'n workflow (start): YouTube: My Daily Workflow :: Ratta Supernote A5X
Heb je nog specifieke vragen?
Cool. Goed om te horen.Clemensmaxt schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:44:
[...]
Helemaal top! Precies wat ik wilde.
Je moet er even bedreven in worden, maar na een paar uur voelt t al vertrouwd met hoe goed de structuur etc op te zetten.
Deze video ter inspiratie van m'n workflow (start): YouTube: My Daily Workflow :: Ratta Supernote A5X
Heb je nog specifieke vragen?
Ik ben vooral nieuwsgierig naar het 'schrijfgevoel', want dat was voor mij initieel de reden voor de RM2. Daarnaast zoek ik ook wel het stukje 'connectiviteit'. Hoe makkelijk is het om aantekeningen te delen? Zit er trouwens handschriftconversie in?
Ow ja... om niet dit topic te hijacken met een Supernote... Wat voor voordelen heeft de A5x voor jou t.o.v. de RM2?
Dank alvast!
SuperNote comments, below.Resurrect1 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:35:
[...]
Cool. Goed om te horen.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar het 'schrijfgevoel', want dat was voor mij initieel de reden voor de RM2. Daarnaast zoek ik ook wel het stukje 'connectiviteit'. Hoe makkelijk is het om aantekeningen te delen? Zit er trouwens handschriftconversie in?
Ow ja... om niet dit topic te hijacken met een Supernote... Wat voor voordelen heeft de A5x voor jou t.o.v. de RM2?![]()
Dank alvast!
Schrijfgevoel is goed - ik heb wel de HoM-pen. Er is wel iets van lag, maar het hindert niet mijn note-taking. Ik gebruik 't nu al als gewoon m'n 'schriftje'. De RM2 is volgens mij wel iets sneller (minder lag)- toch, de A5x doet 't super hoor - niet irritant traag ofzo. Wat ik er verder over gevonden heb is dat die eigenlijk meer is voor tekenaars dan de A5x. Dus je hebt meer brushes, en betere mogelijkheid tot schetsen etc. Zelf schrijf ik & maak ik allerlei 'diagrammen' om conceptueel te redeneren / structureren, maar dat is dus weinig echte tekening aan - voor mij is de A5x dus prima.
Aantekeningen delen: heb ik nog niet gedaan; is in mijn workflow minder relevant, maar volgens mij kan je ze exporteren (incl. anti-aliassing - dus geen pixelling als je de juiste instellingen hebt) naar bestanden op de SuperNote en dan met je USB-connectie (of wellicht ook anders) naar je PC overbrengen. Je kan ze denk ik ook mailen, maar nog geen ervaring.Er is ook een soort mobile companion app (waar je je notes etc in kan zien), maar nog niet gebruikt.
Handschriftherkenning voor word docs werkt 't YouTube: Handwriting recognition and conversion - maar ik zit standaard niet in word docs, maar in 'freeformat' schriften. Verder is handschriftherkenning heel basaal, maar wel prima voor wat ik wil dat 't doet: je kan geschreven woorden selecteren, en dan om laten zetten in tekst om te gebruiken als keyword. Keywords kan je dan weer gebruiken om cross-documents aantekeningen over 1 onderwerp te vinden.
Wat ik nu merk is dat de 'winst' v/d A5x vs de RM2 is geen abonnement, maar zeker ook de hoeveelheid structuur die je kan aanbrengen waardoor je organisatie / workflow soepel kan lopen. Zo heb ik nu al 20 'notebooks' aangemaakt, en al meerdere meetings/projectupdates verwerkt en het loopt gewoon lekkerder dan in zo'n papieren boek waar ik de hele tijd heen en weer aan het bladeren bent etc.
Verder is deze mate van communiceren:transparantie rondom updates echt uniek - de nieuwste update gaat zaken nog sneller maken: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
[ Voor 9% gewijzigd door Clemensmaxt op 06-11-2021 08:32 ]
Klinkt goed. Dank voor je (uitgebreide) toelichting. Dit neemt wel wat zorgen weg voor zo'n investering ja. Het is zeker duurder dan pen en papier, maar als de workflow er beter van wordt dan zie ik dit zeker zitten ja.
Ik nsap nog steeds de subscription bij RM2 niet overigens... Ik gok dat ze meer richten op bedrijven, maar ik ben het vertrouwen in de toekomst voor hen wel kwijt ja. Jammer... Ik had zelfs de 'slijtende pennen' er voor over. Gelukkig is er iig een supernote.