Het verzenden is steeds op notebookniveau. Je kan er dan wel voor kiezen om één, enkele of alle pagina's te verzenden. Dat gaat vliegensvlug en de PDF zit binnen seconden in je mailbox.
overcoat schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:51:
Een maandelijks abonnement met de ReMarkable Cloud van EUR 3 vind ik wat te gek, verbinden van een prive device met OneDrive oid is niet toegestaan. Aantekeningen zal ik naar mezelf moeten mailen en in "het systeem" moeten opslaan.
Voor die 3 EUR krijg je er ook de app bij waarbij je vanop je pc bestanden naar de remarkable kan slepen en die dan direct gesynct worden. Ik gebruik dat meerdere keren per week om ontvangen PDF's, ebooks, etc... erop te zetten om daar te lezen. Ook het organiseren (verplaatsen, verwijderen, hernoemen, ...) gaat een pak vlotter met de muis dan op het toestel zelf.
Op het bedrag van minstens 649 EUR is 36 EUR / jaar echt een schijntje.
Denk wel even goed na of je de kleuren écht nodig hebt. Ik heb dat nu maar vooral mijn kinderen vinden dat leuk om mee te tekenen. Ikzelf doe bitter weinig met kleur (af en toe iets highlighten, het kan nu toch) maar ik zou het niet missen mocht ik het niet hebben.
En om ebooks te lezen is het nogal groot en zwaar. Dat ligt aan het (voor de rest handige) A4 formaat.
Mocht ik nu opnieuw mogen kiezen, dan zou ik toch nog eens twijfelen tussen de 2 en Pro. De move lijkt mij wel heel klein en onhandig.