Over pennen: ik heb ervaring met zowel de (dure) reMarkable pen als de Lamy allStar.
Ik begon met de reMarkable pen. Werkt op zich prima, prettige balans, maar... hij valt toch wel makkelijk en bij mij is zo al een keer de punt gebroken. Niet alleen het verwisselbare pennetje, maar het deel er omheen. Gelukkig een nieuwe gekregen van reMarkable. Daarna, weer gevallen, was het gum-deel eraf gebroken. Gelukkig kunnen lijmen.
Toen ben ik rond gaan kijken naar alternatieven: de Staedlers en de Lamy. Aangezien ik al gewone Lamy vulpennen had die me goed bevielen en omdat ik het idee van een dop wel prettig vond (denk aan de kapotte punt) voor de Lamy gegaan. Deze bevalt uitstekend! De dop is fijn, goede bescherming, "ouderwets" vulpen-gevoel bij het op- en afzetten van de dop. Hij ligt goed in de hand, en, niet onbelangrijk, met een kleine "hack" werkt de knop op de pen als gum. De knop zit vlak bij je wijsvinger, dus je hoeft de pen niet om te draaien om te gummen.
Ok, hij hangt niet magnetisch aan de reMarkable, dat is jammer, maar voor mij geen showstopper.