Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:49
Heb sinds afgelopen week de RM2 overgenomen van een mede tweaker. Gelukkig kon ik de subcription nog claimen. :)

Zag ook dat dvkk een gehackte firmware had, weet iemand of de subscription dan nog werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:59
powerboat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:31:
Heb sinds afgelopen week de RM2 overgenomen van een mede tweaker. Gelukkig kon ik de subcription nog claimen. :)

Zag ook dat dvkk een gehackte firmware had, weet iemand of de subscription dan nog werkt?
Subscription staat daar los van. Geen zorgen. Ik heb de hack op dit moment actief en geen enkel issue. ;)

• powerboat
  • Laatst online: 13:49
bvsteyn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:26:
[...]

Subscription staat daar los van. Geen zorgen. Ik heb de hack op dit moment actief en geen enkel issue. ;)
Yes dan, ga ik dat straks even proberen, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

• bvsteyn
powerboat schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
[...]

Yes dan, ga ik dat straks even proberen, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Nee, je kan gewoon de instructies van de hack volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 19:34
saintraw schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:25:

40 euro korting

op een remarkable 2 met de volgende code:
Thanks, ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 29-11-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
Clemensmaxt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:33:
Voor mij de SuperNote AX5 geworden; nooit meer Remarkable - superonbetrouwbaar in hun plannen & supernote heeft een mooie open-reddit community.
Mag ik vragen waar je de supernote hebt gekocht? Krijg geen retailer in Europa gevonden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-05 08:49
ruudbosch83 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:45:
[...]

Mag ik vragen waar je de supernote hebt gekocht? Krijg geen retailer in Europa gevonden...
Via hun site, wel meer dan $100 invoerkosten, helaas. Gelukkig was hij er snel (dag of 5?).

Met die nieuwe update (2.0.6) is de supernote wel ongeveer net zo responsief/snel als de remarkable 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
Clemensmaxt schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:31:
[...]

Via hun site, wel meer dan $100 invoerkosten, helaas. Gelukkig was hij er snel (dag of 5?).

Met die nieuwe update (2.0.6) is de supernote wel ongeveer net zo responsief/snel als de remarkable 2.
Bedankt voor je reactie!
Wel jammer dat het zo moet want hierdoor wordt de AX5 toch bijna €100.- duurder dan de RM2…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-05 08:49
ruudbosch83 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Wel jammer dat het zo moet want hierdoor wordt de AX5 toch bijna €100.- duurder dan de RM2…
Ja, man dan zit je vast aan een niet te verantwoorden abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Hoe goed bedoeld ook, op het forum van Tweakers staan we geen referrals toe. Om die reden zijn er wat reacties verwijderd

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 19:43
Vandaag besteld, icm Connect kreeg ik €100 korting voor de reMarkable + €30 korting voor de Marker + €40 referral korting (als je een code nodig hebt, laat het me weten via DM).

Remarkable2 + Marker Plus voor € 358

[ Voor 13% gewijzigd door UrbanSnEAky op 18-01-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
UrbanSnEAky schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:16:
Vandaag besteld, icm Connect kreeg ik €100 korting voor de reMarkable + €30 korting voor de Marker + €40 referral korting (als je een code nodig hebt, laat het me weten via DM).

Ik zit me te orienteren op een digitaal notitieblok. Is de remarkable2 nog het beste in de markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 10-05 19:43
Goede vraag. Of het ooit het beste is geweest weet ik niet. Ik ben er persoonlijk nog erg tevreden mee, ik gebruik hem om notities te maken en om ebooks te lezen.
Het Connect stukje ben ik direct van afgestapt en vind het ook erg vaag dat ze voor die functionaliteit geld durven te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 21:29

Niwla

dat dus....

UrbanSnEAky schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:16:

Ik ben erg benieuwd naar je evaringen. Ik hoor veel dat het systeem te gesloten is (zodra je geen connect meer hebt) en te weinig bestandsformaten ondersteunt, zoals DRM. De pen-ervaring daarentegen schijnt ongeëvenaard te zijn.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
*knip*. Vragen om kortingscodes is niet de bedoeling.

[ Voor 65% gewijzigd door rens-br op 30-09-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintraw
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-01-2024
*knip* dit is spam, en nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 29-11-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 18:03
Na al jaren een rocketbook te gebruikt te hebben icm evernote, overweeg ik nu een RM2. Maar ik zie dat er ook een hoop alternatieven op de markt zijn, o.a. van Kobo, Kindle etc.

Wat is op dit moment de "must buy" notebook? Is dat nog steeds de remarkable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

emil_406 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:31:
Na al jaren een rocketbook te gebruikt te hebben icm evernote, overweeg ik nu een RM2. Maar ik zie dat er ook een hoop alternatieven op de markt zijn, o.a. van Kobo, Kindle etc.

Wat is op dit moment de "must buy" notebook? Is dat nog steeds de remarkable?
Ik zou de Supernote A5X & A6X zeker meenemen in je overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-05 14:35
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen op een digitale note taking...

Ik zoek iets met name voor notities, die ik eigenlijk wil uitwisselen met bv OneNote of iets soortgelijks.
Daarnaast ook voor ToDo's (ter vervanging van de vele post-its), liefst gekoppeld aan Outlook Tasks of ToDo ofzo.

Is dat iets wat RM2 kan (met of zonder Connect)? Of zijn er betere alternatieven en is de RM2 overkill?

[ Voor 7% gewijzigd door sanger1981 op 28-03-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

tim-w

TiPisch...

Je zou dan ook een surface pro kunnen overwegen... Kan je direct in OneNote werken.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 18:03
tim-w schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:10:
Je zou dan ook een surface pro kunnen overwegen... Kan je direct in OneNote werken.
Die biedt niet de schrijfervaring die een RM2 biedt. En collega heeft een RM2 en dat schrijft echt als een potlood op papier.

Daarnaast is de RM2 met kortingscode die op internet overal vindbaar is en een third party hoes via Amazon de voordeligste optie.

Kortom, ik heb een RM2 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik heb een remarkable2. Fantastisch apparaat. Maar sanger1981 zegt in OneNote te willen werken, en taken in Outlook te willen maken. Daarvoor is een Surface Pro beter geschikt.

Je kan overigens in Outlook wel instellen dat emails van een bepaalde afzender rechtstreeks naar OneNote gaan. Moet je een forward regel instellen voor mails vanaf de remarkable2 naar me@onenote.com zie: https://www.onenote.com/emailtoonenote

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
tim-w schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:14:
Ik heb een remarkable2. Fantastisch apparaat. Maar sanger1981 zegt in OneNote te willen werken, en taken in Outlook te willen maken. Daarvoor is een Surface Pro beter geschikt.
Maar schrijft dat ook een beetje ok dan?
Je kan overigens in Outlook wel instellen dat emails van een bepaalde afzender rechtstreeks naar OneNote gaan. Moet je een forward regel instellen voor mails vanaf de remarkable2 naar me@onenote.com zie: https://www.onenote.com/emailtoonenote
Dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek dus aantekeningen maken die linkt aan OneNote. ToDo lijst die linkt aan Microsoft toDo/Tasks (omdat dit vanuit de organisatie gebruikt wordt en daarin ook taken aan mij ge-assigned worden). En bij voorkeur zou ik ook Outlook mails in mijn takenlijst willen opnemen direct.

Ik ben eigenlijk al langer op zoek naar een mogelijkheid om een goede todo lijst functionaliteit gekoppeld aan Outlook/365 en evt AI te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik heb mijn Surface Pro net, en vanwege de Remarkable2 heb ik bij de Surface Pro geen pen gekocht, want ik schijf op de Remarkable. Het schijnt dat de pen van microsoft wel een speciale manier heeft om toch wat meer de papier-ervaring te benaderen, maar ik weet dus niet hoe goed die is. Op YouTube zie ik enthousiaste vloggers, maarja die kunnen ook betaald zijn.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

sanger1981 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:47:
[...]
Maar schrijft dat ook een beetje ok dan?

[...]

Dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek dus aantekeningen maken die linkt aan OneNote. ToDo lijst die linkt aan Microsoft toDo/Tasks (omdat dit vanuit de organisatie gebruikt wordt en daarin ook taken aan mij ge-assigned worden). En bij voorkeur zou ik ook Outlook mails in mijn takenlijst willen opnemen direct.

Ik ben eigenlijk al langer op zoek naar een mogelijkheid om een goede todo lijst functionaliteit gekoppeld aan Outlook/365 en evt AI te vinden.
Volgens mij kan dit allemaal met OneNote. Met de remarkable2 kan dit (nu in ieder geval) niet. Als dit je belangrijkste eisen zijn zou ik dus opzoek gaan naar een goede tablet waarop je OneNote kan draaien.
Er is een (Android en vast ook wel een iOS) app van, maar als je de volledige applicatie wil, kom je uit bij een Windows device. Ik denk dat je dan toch het blijst wordt van de Surface Pro 9 met pen. Wel een dure aangelegenheid, want dan moet je ook nog een office licentie erop. Misschien één van je werk?

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Iemand hier ook ervaring met de Boox Note Air 2? Ik kom gemengde reviews tegen, maar die lijkt qua functionaliteit wel te kunnen wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiiiLDFARMER
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-04 18:31
sanger1981 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:30:
Iemand hier ook ervaring met de Boox Note Air 2? Ik kom gemengde reviews tegen, maar die lijkt qua functionaliteit wel te kunnen wat ik zoek.
Ik heb hem een weekje gebruikt en toen teruggestuurd omdat ik hem het geld niet waard vond. Dat had meer te maken met de e-inktablet in het algemeen, dan specifiek de Boox Note Air 2. Is er iets specifieke wat je wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
WiiiLDFARMER schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:41:
[...]

Ik heb hem een weekje gebruikt en toen teruggestuurd omdat ik hem het geld niet waard vond. Dat had meer te maken met de e-inktablet in het algemeen, dan specifiek de Boox Note Air 2. Is er iets specifieke wat je wilt weten?
Thanks voor je reactie :) Ging me meer om de schrijfervaring en bv gebruiken van apps als OneNote. Ik heb inmiddels de Boox Ultra besteld (ipv de Air 2) obv meerdere online reviews maar echte gebruikerservaringen zijn natuurlijk altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiiiLDFARMER
  • Laatst online: 04-04 18:31
Ik had de Boox gekocht ipv bijv Remarkable omdat deze Android draaide en daarmee meer connectiviteit zou moeten bieden voor het synchroniseren van notities (Boox > PC) en PDF's/andere bestanden (PC > Boox > PC).
Afhankelijk van je situatie kan dit goed werken, maar bij mij was het allemaal net even teveel gedoe om "even een paar notities op een bestand te gooien". Ik was vanwege werk gebonden aan Google Drive, maar de Shared Drives waren niet gemakkelijk toegangelijk in de Android versie van Google Drive. Hierdoor kon ik niet gemakkelijk samen werken met collegas. Daarnaast was ik vanwege werk gebonden aan Google Docs, en dat werkt niet lekker op een notitie tablet (er was bijv. Geen ondersteuning voor de pen in de Docs Android app).

Qua schrijven was ik tevreden. Het voelt redelijk natuurlijk vanwege de schermatructuur. Ik heb ook met de remarkable van vrienden vergelijken en ik had het niet het gevoel dat ze ver uit elkaar liggen. De backlight van de Boox is ook fijn, daardoor kun je altijd lezen. Voor lezen is e-ink geweldig, en veel beter dan een normale tablet.
De standaard notities app werkt redelijk fijn. Het grootste nadeel hiervan vond ik het gebruik van langere paginas/iets wat niet exact de schermafmeting was. Deze werden continue in een vervelend standaard view geopend.

Omdat de tablet zo'n lage refresh rate heeft voelen alle langere/complexere handelingen sloom en log aan. Ik vond dat vervelend.

Voor de prijs (~400€ volgens mij) vond ik dat ik teveel concessies moest doen op connectiviteit en workflow. Ik heb daarom besloten een klein beetje meer uit te geven voor een apparaat wat veel meer kan. Sinds dien tevreden over mijn iPad + paperlike screenprotector + pennetje (gewoon een goedkope van Amazon, werkt prima). Het schrijven hiermee komt in de buurt van de Boox/remarkable, maar is wel net wat slechter. Daar tegenover heb ik nu wel een apparaat die super vloeiend werkt, waar ik meer mee kan qua productiviteit (bijv. gemakkelijk slides / internetpagina s / screenshots in mn notities plakken) en andere use cases (entertainment, smarthome, browsen), en waarmee ik iets meer vertrouwen heb ik de kwaliteit en ondersteuning voor de komende jaren.

Al met al zou ik zeggen, probeer het voor jezelf en kijk of je workflow goed werkt. Als dat zo is, helemaal goed. Als dat niet zo is moet je de afweging maken of je het het geld waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:13

CasGas

.

Weet iemand ook ergens een folio te vinden voor de Remarkable 1?

Ik heb de RM1 al een aantal jaar, maar altijd gebruik gemaakt van een sleeve. Ik merk dat het mij begint tegen te staan om deze er steeds uit te pakken, een folio case zou een stuk handiger zijn. Iemand een idee?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
Inmiddels een ruime maand een Boox gebruiker en ook beetje gespeeld met de Remarkable van een collega. Qua schrijven is de remarkable net wat "echter" maar ik heb op de Boox ook de screenprotector nog niet geplaatst.

Qua connectiviteit, de sync met OneNote is echt super. Het is voor mij alleen voor notetaking en dat werkt echt perfect! Dat is voor mij dan ook echt de bevestiging van de reden om voor Boox te kiezen tov de Remarkable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:44

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik ben, na het lezen van reviews over de RM 2, maar ook de Boox, toch gevallen voor de RM2.

Nu wil ik graag de Type Folio erbij. Deze kan ik kopen bij RM zelf, maar ook op Bol.com.
Het valt mij dan op dat de set bij Bol.com gewoon € 800,- is, terwijl ik bij RM zelf op € 677,- uitkom.
Zie ik hier iets over het hoofd wat de hogere prijs rechtvaardigt?

Ook de andere sets die Bol.com levert, zijn met hoezen die niet door RM zelf worden gemaakt/geleverd. Dit terwijl de leverancier volgens Bol.com weldegelijk RM is.

Iemand een idee hoe dit nu zit? Waarom zou ik bij Bol.com kopen dan? Is het alleen de korte levertijd?
Bij Bol.com heb je het apparaat de volgende dag in huis, via RM zelf staat er een 2-5 business days.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wesu
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-03 20:23
Ik gebruik de RM2 nu een paar jaar. Ik was een van de eersten die de RM2 had (6e lichting van de pre-retail early access release). De RM2 is erg overpriced voor een heel simplistische device.

Het schrijven voelt goed aan, maar er zijn (by design) geen tools die ik graag zou willen om mijn notities iets netter te maken. Tools zoals het trekken van een rechte lijn of een ronde cirkel.

De tablet is responsive, geen merkbare lag tussen het schrijven en de display. Notes openen snel en het bladeren door je bestanden gaat ook snel. eBooks/pdfs openen kan heel lang duren als er honderden pagina's zijn, zeker als je het bestand al heel lang niet hebt geopend en er daardoor geen meer van is.

De cloud storage is heel handig om te hebben. Ik zou niet zonder kunnen, en het voelt als een kleine scam dat ze hier nu tegenwoordig geld voor vragen. Ik heb het gelukkig gratis, omdat ik een early supporter ben, maar ik kan me voorstellen hoe onhandig het is, dat je niet je aantekeningen op je laptop/pc kan krijgen zonder direct file transfer met een USB kabel.

De updates voor de pc/laptop software is super amateuristisch. Bij elke nieuwe versie moet ik een nieuwe folder aanmaken en basically de software helemaal opnieuw installeren, omdat hij niet in de oude folder kan schrijven vanwege issues met symlinks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-05 21:14
Ik ben ook binnenkort eigenaar van een Remarkable 2. Eerst veel reviews gekeken, en toch besloten er voor te gaan. Heb jem bij Remarkable zelf besteld om het in ieder geval 100 dagen uit te proberen (money back guarantee). Benieuwd hoe die gaat bevallen.

Binnenkort plaatjes in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen" en uiteraard hier.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 22:23
Zijn er mensen die ervaring hebben met een remarkable2 of boox note air3 icm gebruik voor studie? Doel is om niet ook nog naast een laptop + accessoires en diverse developmentboards ook nog 4 boeken a 900-1000 pagina's stuk mee te hoeven sjouwen.

Hoe bevallen deze readers en zijn te makkelijk te gebruiken met lezen en schrijven (uitwerken) tegelijk?
Is het de investering t.o.v. losse boeken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:37
@raze88 hier een supernote (volg dit draadje omdat ik de rm2 ook interessant vind/vond en er wel eens leuke dingen werden gepost). Weet niet wat je wilt bereiken met uitwerken?
Ik vind de supernote echt top qua lezen en schrijven. Gebruik hem voor het werk om notities bij meetings voor mezelf te maken, het onthouden gaat dan veel beter.
Zelf gebruik ik de laptop voor 'productie' en consumptie van sites e.d.. Supernote voor PDF/Boeken en dus de notities. Mijn handschrift is ruk om er echt hele verhalen op te schrijven. Maar als ik veel boeken zou moeten meenemen zou ik een digitale variant overwegen.
Overigens een note air leek me ook cool maar voor mijn use case (schrijven + beetje lezen) was dat niet het juiste apparaat. Uiteindelijk voor SN gekozen ivm het abo model bij de RM2.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
raze88 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:11:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een remarkable2 of boox note air3 icm gebruik voor studie? Doel is om niet ook nog naast een laptop + accessoires en diverse developmentboards ook nog 4 boeken a 900-1000 pagina's stuk mee te hoeven sjouwen.

Hoe bevallen deze readers en zijn te makkelijk te gebruiken met lezen en schrijven (uitwerken) tegelijk?
Is het de investering t.o.v. losse boeken waard?
Heb een studie gevolgd en daarvoor mijn RM2 gebruikt. Werkte voor mij prima. Slides gedownload naar de RM2 tijdens college gebruikt om aantekeningen te maken of een notes document voor aantekeningen.
Daarnaast pdf versies van documenten/boeken gebruikt voor naslag op de RM2. tegelijkertijd lezen en uitwerken is lastiger natuurlijk omdat je dan continue moet schakelen tussen files op de Remarkable. Maar goed dat kan wel. Voor mijn toepassing voldoet dat prima.

Tijdens mijn werk heb ik de RM altijd bij me voor het maken van aantekeningen of het tekenen van (proces)schema's. Ben er nog altijd blij mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iODAaV48TSAgHjdJDpOwd3P5UIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7CLqX5eW7rh5X7hGx3x9gxa.jpg?f=fotoalbum_large

Yay, hij is er. Was niet thuis bij de eerste afleverpoging, maar gelukkig werd ie nog dezelfde middag bij een DHL punt afgeleverd. Custom sleep screen en eerste paar community templates al geprobeerd. Tot zo ver: woohoo

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 12:18
Ik zou wel een Remarkable willen, en die gebruiken voor prive en voor het werk.
Alleen staat mijn werkgever niet toe dat ik notities in de Cloud van Remarkable op sla.
Maar prive wil ik zaken wel in de cloud op slaan.

Is dit op de een of andere manier te regelen met Connect?
Of is het echt alles of niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Alles of niets, heb geen opties gezien om een folder uit te sluiten eigenlijk.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Dit antwoord is bevestigd door reMarkable zelf.
Toch maar eentje besteld, maar dan zal ik hem alleen prive gebruiken.
Wel een duur speeltje als je er ook nog een Marker en een Folio bij wil hebben.
Ik heb de MarkerPlus genomen, en de grijze Book Folio (Niet de Sleeve).
Besteld bij reMarkable, en niet gehaald bij de MediaMarkt die sinds kort ook Official Dealer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:53
wjvh schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:01:
Dit antwoord is bevestigd door reMarkable zelf.
Toch maar eentje besteld, maar dan zal ik hem alleen prive gebruiken.
Wel een duur speeltje als je er ook nog een Marker en een Folio bij wil hebben.
Ik heb de MarkerPlus genomen, en de grijze Book Folio (Niet de Sleeve).
Besteld bij reMarkable, en niet gehaald bij de MediaMarkt die sinds kort ook Official Dealer is.
Ik heb de staedtler marker. Veel goedkoper en ik ben er zeer tevreden over.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Niwla

Niwla

dat dus....

Bean77 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:20:
[...]

Ik heb de staedtler marker. Veel goedkoper en ik ben er zeer tevreden over.
Bedankt voor de tip! Klikt deze ook magnetisch aan de reMarkable?
Ik twijfel al heel lang over de aanschaf van een reMarkable. Wil hem voornamelijk voor het werk gebruiken (schetsen/notities) maar mijn werkgever wil er niet aan. Wil er nu eentje testen binnen de refund periode van 100 dagen bij reMarkable. Om die reden al ik eerst een pen afnemen bij reMarkable. Mocht hij anders toch niet bevallen blijf ik met de Staedtler zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
Niwla schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Ik twijfel al heel lang over de aanschaf van een reMarkable. Wil hem voornamelijk voor het werk gebruiken (schetsen/notities) maar mijn werkgever wil er niet aan. Wil er nu eentje testen binnen de refund periode van 100 dagen bij reMarkable. Om die reden al ik eerst een pen afnemen bij reMarkable. Mocht hij anders toch niet bevallen blijf ik met de Staedtler zitten.
Nee is niet magnetisch. Verder vind ik zelf het origineel iets fijner schrijven, qua gevoel. De Staedtler schrijft met de zelfde settings iets fijner (als in minder dik). Kon er goedkoop een krijgen dus wilde het voor dat geld wel even geprobeerd hebben.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Niwla schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:56:
[...]

De staedtler is niet magnetisch. Was voor mij ook geen voorwaarde. Heb van meerdere gebruikers gehoord dat ze hun magnetische pen zijn kwijtgeraakt. Schijnt dat hij er makkelijk afvalt als je er tegenaan stoot. Als je dat niet door hebt ben je een flink bedrag kwijt. Dan maar een goedkopere die goed bevalt en ook als een echte potlood eruit ziet. Een collega van mij is overgestapt van zijn remarkable pen naar de staedtler omdat hij deze beter vindt schrijven. Zelf heb ik geen ervaring met beide pennen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
De pen van RM is inderdaad niet goedkoop, en het magnetisch vast zitten is niet superstevig: je verliest hem makkelijk.

Ik zie dat Steadler twee varianten heeft van de stylus: de normale en de jumbo. Weet iemand het verschil? En welke
is aan te bevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
wjvh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:39:
De pen van RM is inderdaad niet goedkoop, en het magnetisch vast zitten is niet superstevig: je verliest hem makkelijk.

Ik zie dat Steadler twee varianten heeft van de stylus: de normale en de jumbo. Weet iemand het verschil? En welke
is aan te bevelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2URr51GfXlsSPQVIKjLubRG5-wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HvtnKJb0Y5TzDUE0Pp60qJGO.png?f=fotoalbum_large

De normale is 'your average' potlood size... De jumbo is echt een fractie dikker - alsof het een wat dikker kinder potlood is - en heeft een gum. Maar hij houdt wel lekker vast. Ik heb zelf geen ervaring met de 'normale'

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Master FX schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:44:
[...]

[Afbeelding]

De normale is 'your average' potlood size... De jumbo is echt een fractie dikker - alsof het een wat dikker kinder potlood is - en heeft een gum. Maar hij houdt wel lekker vast. Ik heb zelf geen ervaring met de 'normale'
Ik heb de jumbo en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Weet iemand of de tips uitwisselbaar zijn tussen de reMarkable en de Steadler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

wjvh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:55:
Weet iemand of de tips uitwisselbaar zijn tussen de reMarkable en de Steadler.
Ik heb gelezen dat dit niet het geval is. Ook voelen de tips van de remarkable harder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Morgen wordt mijn Remarkable 2 geleverd. _/-\o_

Lang getwijfeld tussen de Supernote, Boox Note Air 3 en deze en de werkgever wil me hierin niet tegemoet komen. (Ik schets veel als productontwikkelaar). Nu dus de Remarkable besteld met het idee binnen de 100 dagen tevredenheidsgarantie te ontdekken of het wat voor me is en ik alsnog mijn werkgever zo ver kan krijgen (paperless office?). Had een ander merk ook een 100 dagen proefperiode gehad had ik misschien anders beslist maar ervaring is de beste leerschool en Remarkable geeft me in dit geval de mogelijkheid deze ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Welke pen heb je erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

wjvh schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:00:
Welke pen heb je erbij gekocht?
De “dure”…. Mét eraser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Niwla schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:40:
[...]

De “dure”…. Mét eraser
Is een fijne pen mi. Grip, gewicht en gevoel. Fijn om vast te houden en mee te schrijven.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Boeryepes schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Is een fijne pen mi. Grip, gewicht en gevoel. Fijn om vast te houden en mee te schrijven.
Ik heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind de kosten van de pen totaaaaaaaal niet in verhouding staan tot het apparaat zelf. De angst dat ik die pen kwijt ga raken…..

Als de reMarkable een blijvertje blijkt te zijn gaat eerst de hele set terug en bestel ik een losse reMarkable weer met €40,- korting (korting is nu verdeeld over de 3 items) en koop ik zelf een folio en een staedtler pen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Die Staedler schrijft ook wel lekker, en de Jumbo versie heeft ook een gum. Alleen geen magneet, dus die raak je nog makkelijker kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

wjvh schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:40:
Die Staedler schrijft ook wel lekker, en de Jumbo versie heeft ook een gum. Alleen geen magneet, dus die raak je nog makkelijker kwijt.
Bedankt voor je feedback.

Maar daarmee heb je ook niet de schijnveiligheid van een magneet. Dan weet je dat je op zoek moet naar een folio met een oplossing voor een pen ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 16:48
zelf deze hoes gekocht waar Staedler Jumbo prima in past. Tot nu toe niet kwijt geraakt.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Alleen voor de Staedler Jumbo zoek ik een alternatief. Krijg het elke keer voorelkaar om de gum eraf te krijgen.
Dus hou me aanbevolen.

[ Voor 27% gewijzigd door Cybermage op 17-03-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Cybermage schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:43:
zelf deze hoes gekocht waar Staedler Jumbo prima in past. Tot nu toe niet kwijt geraakt.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Niwla schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Ik heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind de kosten van de pen totaaaaaaaal niet in verhouding staan tot het apparaat zelf. De angst dat ik die pen kwijt ga raken…..

Als de reMarkable een blijvertje blijkt te zijn gaat eerst de hele set terug en bestel ik een losse reMarkable weer met €40,- korting (korting is nu verdeeld over de 3 items) en koop ik zelf een folio en een staedtler pen.
Poe... Besef me dat ik me op glad ijs begeef maar ga je dat echt doen? Verbaas me dat mensen van het aanbod om iets te proberen gebruik maken om hem überhaupt terug te sturen. Ook als hij dus bevalt..
Dat is toch om vele reden niet wenselijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybermage
Heb het gewoon gedaan. Andere kant heb ik ook al 2 Staedler Jumbo's versleten waar de onderkant van los is gekomen. Dus dat loopt ook al aardig op. Goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

RoelsRules schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:40:
[...]

Poe... Besef me dat ik me op glad ijs begeef maar ga je dat echt doen? Verbaas me dat mensen van het aanbod om iets te proberen gebruik maken om hem überhaupt terug te sturen. Ook als hij dus bevalt..
Dat is toch om vele reden niet wenselijk?
Als hij bevalt gaan of alleen de accessoires terug (want die vind ik sowieso ontzettend overpriced) of inderdaad de hele set. Maar je hebt zeker een punt. Ik kijk nog even na hoe de korting verdeeld is.

Mijn intenties zijn echt wel om te onderzoeken of dit iets voor mij is en daarom ben ik erg blij met deze “proefperiode”. Anders had ik waarschijnlijk nooit de knoop doorgehakt omdat ik het erg lastig vond het “nut” vooraf in te schatten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoelsRules
Niwla schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:10:
[...]

Als hij bevalt gaan of alleen de accessoires terug (want die vind ik sowieso ontzettend overpriced) of inderdaad de hele set. Maar je hebt zeker een punt. Ik kijk nog even na hoe de korting verdeeld is.

Mijn intenties zijn echt wel om te onderzoeken of dit iets voor mij is en daarom ben ik erg blij met deze “proefperiode”. Anders had ik waarschijnlijk nooit de knoop doorgehakt omdat ik het erg lastig vond het “nut” vooraf in te schatten.
Dat er een proefperiode bestaat is natuurlijk helemaal goed om daar gebruik van te maken. Dat bieden ze aan met de overtuiging dat merendeel er blij mee zal zijn. Het alleen geheel terug te sturen om vervolgens in delen opnieuw te kopen vind ik (persoonlijk) not done (kosten, milieu en feitelijk misbruik maken van het hele idee). Maar fijn dat je het nog wilt overwegen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 20:30
Over pennen: ik heb ervaring met zowel de (dure) reMarkable pen als de Lamy allStar.

Ik begon met de reMarkable pen. Werkt op zich prima, prettige balans, maar... hij valt toch wel makkelijk en bij mij is zo al een keer de punt gebroken. Niet alleen het verwisselbare pennetje, maar het deel er omheen. Gelukkig een nieuwe gekregen van reMarkable. Daarna, weer gevallen, was het gum-deel eraf gebroken. Gelukkig kunnen lijmen.

Toen ben ik rond gaan kijken naar alternatieven: de Staedlers en de Lamy. Aangezien ik al gewone Lamy vulpennen had die me goed bevielen en omdat ik het idee van een dop wel prettig vond (denk aan de kapotte punt) voor de Lamy gegaan. Deze bevalt uitstekend! De dop is fijn, goede bescherming, "ouderwets" vulpen-gevoel bij het op- en afzetten van de dop. Hij ligt goed in de hand, en, niet onbelangrijk, met een kleine "hack" werkt de knop op de pen als gum. De knop zit vlak bij je wijsvinger, dus je hoeft de pen niet om te draaien om te gummen.

Ok, hij hangt niet magnetisch aan de reMarkable, dat is jammer, maar voor mij geen showstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
ph0t0nix schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:52:
Over pennen: ik heb ervaring met zowel de (dure) reMarkable pen als de Lamy allStar.
Als ik kijk op bol.com zie ik twee varianten:

Met een POM punt en met een PC/EL punt.

Welke heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph0t0nix
Ik heb de POM variant gekocht. Maar, dat was ik hierboven vergeten te vermelden, ik gebruik gewoon de reMarkable tips. Die vind ik het fijnst. Nog een voordeel van de Lamy, want voor zover ik gelezen heb, passen de reMarkable tips niet in de Staedler (zonder modding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
ph0t0nix schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:12:
Ik heb de POM variant gekocht. Maar, dat was ik hierboven vergeten te vermelden, ik gebruik gewoon de reMarkable tips. Die vind ik het fijnst. Nog een voordeel van de Lamy, want voor zover ik gelezen heb, passen de reMarkable tips niet in de Staedler (zonder modding).
Dat de Lamy ook reMarkable tips lust wist ik niet. Dank voor de aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
ph0t0nix schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:52:

<KNIP>

Toen ben ik rond gaan kijken naar alternatieven: de Staedlers en de Lamy. Aangezien ik al gewone Lamy vulpennen had die me goed bevielen en omdat ik het idee van een dop wel prettig vond (denk aan de kapotte punt) voor de Lamy gegaan. Deze bevalt uitstekend! De dop is fijn, goede bescherming, "ouderwets" vulpen-gevoel bij het op- en afzetten van de dop. Hij ligt goed in de hand, en, niet onbelangrijk, met een kleine "hack" werkt de knop op de pen als gum. De knop zit vlak bij je wijsvinger, dus je hoeft de pen niet om te draaien om te gummen.

Ok, hij hangt niet magnetisch aan de reMarkable, dat is jammer, maar voor mij geen showstopper.
Met welke kleine hack heb jij de Lamy knop op de pen als gum laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph0t0nix
Dat kan met https://github.com/slotThe/RemarkableLamyEraser. De installatie is simpel: het in de README genoemde script runnen op de reMarkable en een paar vragen met Y beantwoorden.

Dit moet echter wel na elke update van de reMarkable tablet software opnieuw gedaan worden. Maar goed, 2 minuutjes werk en klaar is Kees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:59
Nu 1 dag in bezit van de reMarkable,voornamelijkste reden was om makkelijk PDF's te kunnen lezen.
Gebrek aan DRM ondersteuning voor ePubs is wel een minpuntje.

Tot nu toe de pen nog niet veel gebruikt.
De folio case ligt niet lekker in de hand als je veel leest, gelukkig is de tablet makkelijk uit de case te halen.

De Integraties met OneDrive, GDrive en Dropbox bevallen prima. Tot nu toe de trial nog niet geactiveerd.

Heeft iemand nog tips om bestanden makkelijk van en naar de Tablet te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Gebruik de remarkable app op je pc, dat werkt prima.

SWIS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
Zojuist aangekondigd: de reMarkable Pro.

Slagje groter dan de reMarkable 2, kleurenscherm met 20.000 kleuren en ingebouwde verlichting. Prijs is € 649 met de gewone Marker en zonder hoes. Er is ook een Type Folio beschikbaar, die voor de reMarkable 2 gaat niet passen.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ja ik ook wel. Zou best willen upgraden als kleur niet te veel effect heeft of de latency.

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Ik mis kleur (supernote) niet dus ben benieuwd wat daar het voordeel voor is. Natuurlijk voor lezen van strips of pdf met veel kleur grafieken ed maar dat is niet voor mij. Geen idee of dat de prijs kan rechtvaardigen.

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
UltimateB schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:11:
Ja ik ook wel. Zou best willen upgraden als kleur niet te veel effect heeft of de latency.
Hij heeft minder latency dan de RM2, dus je kan bestellen :+
Die prijs alleen. 850 euro voor het pakket.

Maar het had ook zo gekunt

• Jeroen Blom
  • Laatst online: 16:33
Ik ben benieuwd naar de verlichting, mis dat nu af en toe.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik heb de remarkable nu een dag, Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Wat Ik erg prettig vindt is dat je alles via Onenote kan versturen. Bij mijn werk laptop zijn de USB poorten afgesloten dus de optie via Onenote is erg prettig. Ik heb ook een Samsung toblet met styles, deze werkt ook op de Remarkable, weet iemand of de styles van Action ook op de remarkable werkt?
Vanmorgen de notulen op het werk op de remarkable geschreven, werkte erg prettig, mijn leidinggevende zat er likkebaarden naar te kijken ;) Wie weet heeft zij volgende week ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 10-05 23:40
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met de Pro. Met name naar de bruikbaarheid als tijdschriften lezer, tijdschriften met fotos (geen strips). Zou wel eens een foto willen zien van een kleurige foto op de Pro vs een normale LCD tablet bijvoorbeeld. Hoeveel lever je nou in aan kleur verzadiging en contrast? :)

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:48

Prosperot

Today is a gift...

kipppertje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 00:12:
[...]

Hij heeft minder latency dan de RM2, dus je kan bestellen :+
Die prijs alleen. 850 euro voor het pakket.
Ik heb de Pro nu een paar dagen, en de latency met kleur is echt een drama.

Geen idee hoe ik hier video upload, maar het is rete traag.. (of ik heb een fout scherm gekregen). Ik denk er echt over om maar weer terug te sturen.

check hier: https://we.tl/t-Aqrks6xiTo

[ Voor 4% gewijzigd door Prosperot op 25-09-2024 09:42 ]

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
Prosperot schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb de Pro nu een paar dagen, en de latency met kleur is echt een drama.

Geen idee hoe ik hier video upload, maar het is rete traag.. (of ik heb een fout scherm gekregen). Ik denk er echt over om maar weer terug te sturen.

check hier: https://we.tl/t-Aqrks6xiTo
Wat ik begrepen heb is dat dit inderdaad is hoe het hoort te zijn. Het schrijven gaat wel vrijwel instant. Het scherm wat ze gebruiken is behoorlijk traag, maar wel het mooiste wat er beschikbaar is.

Maar het had ook zo gekunt

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

kipppertje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:36:
[...]

Het schrijven gaat wel vrijwel instant.
Alleen als je in zwart schrijft is het instant. Als je in een andere kleur schrijf, heb je ook die vertraging van de kleuropbouw (in 3 stappen) en dat schrijft heeeeel storend..

[ Voor 5% gewijzigd door Prosperot op 25-09-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb inmiddels antwoord van Remarkable, ik ga eens kijken of ik er aan wil gaan wennen, of niet.
The behavior you’re seeing with the screen is completely normal for devices using E Ink technology. The slow response when using colors and the lingering display of color after removing an object are common characteristics, the faded images will disappear when the screen refreshes.

The colors displayed on your reMarkable Paper Pro are displayed by reflected light, like colors physically printed on paper, and is not a digital display like your computer screen. Due to this, the colors in your documents will look brighter on your computer/phone screen than on your device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 10-05 00:37
Hier nog een Tweaker die de rM2 heeft sinds release en aan het twijfelen is om naar de Pro te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:15
Ik heb de Pro sinds gisteren en ben er erg blij mee. Heb de afgelopen 2 jaar een RM 2 gebruikt. Fijnste vind ik het grotere scherm en toch ook wel het iets andere oppervlakte. Het voelt net een tikkie meer als papier. Ik moet nog wel even de dode pixels check doen maar heb vooralsnog niets gezien.

Kleuren zijn traag, maar vind ik niet storend. Tekst geel markeren is erg bevredigend 😏 nieuwe pen voelt lekker aan al had ik wel twee keer dat de gum dacht dat het de pen was. Nieuwigheid denk ik dan maar.

• Yariva
  • Laatst online: 15:38

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik heb de Remarkable 2 eergisteren gezien bij een collega. Erg leuk en mooi apparaat maar ik betwijfel of ik het met mijn werkzaamheden wel maximaal kan benutten.

Voornamelijk vergaderingen, to-do lijstjes die overal rondslingeren in verschillende notepads etc. Brainstorm sessies over architecturen en netwerk flows etc. Hebben mede engineers / architecten hier meer ervaring mee op Tweakers en hoe het hun workflow verbetert?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:34

Priet

To boldly do what no one has..

Yariva schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:43:
Voornamelijk vergaderingen, to-do lijstjes die overal rondslingeren in verschillende notepads etc. Brainstorm sessies over architecturen en netwerk flows etc. Hebben mede engineers / architecten hier meer ervaring mee op Tweakers en hoe het hun workflow verbetert?
Bureau bezaaid met blaadjes, overal (ongestructureerde) aantekeningen, thuis erachter komen dat je aantekening nog op kantoor liggen, niks meer terug kunnen vinden, etc. Ik heb meerdere jaren de RM2 gebruikt (heb nu de RMPP) en van al deze punten heb ik nu geen last meer _/-\o_

Het kost even een smak geld, maar ik vind het fantastisch. Zou nooit meer zonder willen. En dat terwijl ik het eigenlijk alleen maar als veredeld todo-lijstje gebruik icm wat vluchtige aantekeningen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:41
Hilliebillie schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:51:
Ik heb de remarkable nu een dag, Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Wat Ik erg prettig vindt is dat je alles via Onenote kan versturen. Bij mijn werk laptop zijn de USB poorten afgesloten dus de optie via Onenote is erg prettig. Ik heb ook een Samsung toblet met styles, deze werkt ook op de Remarkable, weet iemand of de styles van Action ook op de remarkable werkt?
Vanmorgen de notulen op het werk op de remarkable geschreven, werkte erg prettig, mijn leidinggevende zat er likkebaarden naar te kijken ;) Wie weet heeft zij volgende week ook een.
ik dacht de remarkable geen integratie had met onenote? zou graag willen weten hoe je dat doet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 15:20
Ik heb sinds een tweetal weken een Remarkable Paper Pro en ben daar zéér tevreden van. Ik ben eigenaar en lead PM in een digital agency en gebruik de tool voor alle schrijfwerken die ik moet doen:
- Notuleren bij vergaderingen
- Maken van wireframes en schetsen (de klant kan meekijken via casting op mijn laptop en dan naar het v-scherm - super handig en ziet er heel professioneel uit)
- Lezen van e-books
- Nalezen en redigeren van teksten (lezen op computerscherm voor foutcontrole vind ik niet zo handig)
- Maken van checklists
- Uitschrijven van brainfarts en brainstorms

Mijn bureau lag altijd vol met papiertjes met krabbels en brainfarts. Met een beetje structuur in de RPP ben ik daar nu vanaf. Ik maak er veel PDF'en van en die kan ik doorsturen naar collega's of in ons document management systeem steken.

Pro's:
- zeer lange levensduur van batterij als je de backlight niet gebruikt (een week bij redelijk intensief gebruik van 2-3 uur per dag)
- snel schrijven (als je bij zwart blijft, zie verder)
- integratie tussen RPP en app op desktop & telefoon is razendsnel: als je een document opslaat op het toestel, staat het binnen de 5 seconden ook op de desktopapp.
- de "convert to text" is ook goed. Je krijgt een zeer goede vertaling

Bemerkingen na 2 weken gebruik:
- Schrijven in kleur is niet optimaal, want er zit vertraging op (eerst schrijft die in het zwart, en daarna wordt het kleur toegevoegd). Is niet zo prettig. Daarom gebruik ik de kleuren eigenlijk alleen voor een kleine notitie of als marker om dingen te accentueren. Schrijven doe ik altijd in het zwart. Maar ben wel voorstander van die kleuren, want voor markeringen zéér handig!
- Kan enkel overweg met PDF'en. In de desktopapp kan je dus een pdf slepen, maar geen word oid. Er is dus ook een MS Word add-in "read with remarkable", maar die zet de word gewoon om in PDF en stuurt die dan door. Maar als je dat weet, is het ook niet zo erg.
- Vrij zwaar en groot als je hem gebruikt als ereader: doe ik in bed en begint snel door te wegen.
- je hebt het optionele pennetje nodig, anders kan je er weinig mee.
- het optionele Connect-abonnement is wel noodzakelijk als je er als pro wil mee werken. Telkens met het usb-kabeltje prielen lijkt mij geen leuk idee.

Ik kocht hem met de idee: "ik kan hem binnen de 100 dagen zonder kosten terugsturen en dan krijg ik m'n geld terug", maar ze mogen mijn geld houden. Ik ben een blije gebruiker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:38
Vegetto schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:24:
[...]

ik dacht de remarkable geen integratie had met onenote? zou graag willen weten hoe je dat doet?
Sorry, foutje moet onedrive zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 15:38

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Nu nog op de voorpagina maar er is een uitgebreide review online gekomen over de Remarkable! review: ReMarkable Paper Pro - Het mooiste e-inkkleurenscherm

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Sinds kort hopt mijn RM2 tijdens het opladen van Sleepscreen naar Passcode screen en weer terug... Met intervallen van iets van 2 minuten ofzo...

Maakt niet uit af het nou opladen is via de USB poort van mijn laptop, of via een normale charger.
S/W versie: 3.17.0.72

Nu had ik er op verzoek van Remarkable support een filmpje van gemaakt en daar was het ze opgevallen dat ik alternatief sleepscreen had en dus modificatie had aangebracht via SSH en dus geen warranty meer zou hebben.

Anyway.. Iemand die dit herkent?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:32
Zouden jullie de reMarkable 2 ook aanraden voor iemand met een hele kleine usecase?

Mijn vrouw maakt regelmatig notities van alles en nog wat.
Nu ze een beetje moe wordt van alle verschillende notitieblokken (en het terugzoeken) wilt ze een digitale notitieblok
E-books lezen doet ze niet, synchroniseren met PC ook niet.

Is de reMarkable overkill? En zo ja kennen jullie andere (Amazon Scrible is ook een optie)
Qua budget maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:14:
Zouden jullie de reMarkable 2 ook aanraden voor iemand met een hele kleine usecase?

Nu ze een beetje moe wordt van alle verschillende notitieblokken (en het terugzoeken) wilt ze een digitale notitieblok

Is de reMarkable overkill? En zo ja kennen jullie andere (Amazon Scrible is ook een optie)
Supernote! Manta als het wat groter moet en Nomad als dat niet hoeft. Tov. van de Remarkable hebben ze wat meer toeters en bellen in de software. Remarkable is meer het rechttoerechtaan notities en tekeningetjes maken en komt ook in kleur. Vanwege het iPad uiterlijk wil je deze niet laten vallen.

En dan is er nog Boox, een allround Android eink tablet met apps. Komt ook in kleur.

Mijn vrouw gebruikt de Remarkable. Als je de betaalde clouddienst niet gebruikt, moet je zelf aan de slag met backups en dat vind ik wel een gedoe.

Op Reddit vind je levendige discussies en de nodige issues met elk merk en model. Ik heb die zelf niet ervaren.

[ Voor 12% gewijzigd door Boeryepes op 08-03-2025 09:46 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JungleJim
kx22 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:14:

Dat is in mijn ogen nou precies waar de remarkable 2 voor bedoeld is 😀 Als je de notities handig organiseert en tagt is het makkelijk terugvinden.

Scribe heb ik geen ervaring mee maar als je al in het Amazon ecosysteem zit dan is het wel een logische optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 13:59
JungleJim schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Dat is in mijn ogen nou precies waar de remarkable 2 voor bedoeld is 😀 Als je de notities handig organiseert en tagt is het makkelijk terugvinden.

Scribe heb ik geen ervaring mee maar als je al in het Amazon ecosysteem zit dan is het wel een logische optie.
Precies. Zaligmakend is het niet, maar het biedt net dat beetje extra controle.
Ik heb heel veel verschillende projecten onder mijn hoede. Waar ik eerder alles door elkaar had in een notitieblok, weet ik nu in elk geval in welke map en welk document het eea zou moeten staan.
Het doornemen en redigeren van documenten is ook heerlijk met de RM2. Uploaden en strepen maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ok dat gaat een reMarkable worden voor haar dan.
Enig idee in welke winkel je het kan uittesten? Ik snap dat er 100 dagen retour op zit, maar ze wilt toch even voelen en kijken in een winkel.

Ik zie bij de MM nergens af te halen (dus ook niet op voorraad).

Het liefst ergens rondom Utrecht en waar ze ook de Paper Pro kan zien.
Vooral qua grote wat handiger en fijner is

[ Voor 18% gewijzigd door kx22 op 08-03-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
kx22 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:43:
Ok dat gaat een reMarkable worden voor haar dan.
Enig idee in welke winkel je het kan uittesten? Ik snap dat er 100 dagen retour op zit, maar ze wilt toch even voelen en kijken in een winkel.

Ik zie bij de MM nergens af te halen (dus ook niet op voorraad).

Het liefst ergens rondom Utrecht en waar ze ook de Paper Pro kan zien.
Vooral qua grote wat handiger en fijner is
Poeh geen idee eigenlijk waar je beide remarkable’s live kan zien.

Er zit trouwens wel een verschil tussen de remarkable 2 en de pro in hoe het schrijven voelt. Op de pro voelt het scherm harder. Er zitten ook verschillende lagen op beide apparaten, dus vandaar. (Ik heb zelf de 2, mijn vrouw heeft de Pro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 13:59
Ik heb de Remarkable gewoon in Groningen bij de MM zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Vandaag gezien bij de MM, maar viel me gelijk op dat er heel veel krasjes/strepen zitten op de schrijfgedeelte.
Vonden wij heel storend. Geen idee of jullie dit ook hebben.
Pagina: 1 2 3 Laatste