Quincy5 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:29:
Ik ken ook meerdere mensen die al meerdere keren een pas hebben gehad (en heb zelf nog niet gehad, maar daar gaat het niet om). Een eenvoudige manier om het eerlijker te maken zou zijn dat er in het systeem een significante penalty komt (dus veel lagere kans om een pas te krijgen) als je er al een of meer gehad hebt. En dan oplopend met het aantal passen wat je recent gehad hebt.
Ook het weg kunnen geven van de pas als je niet kunt komen zou een goede aanvulling zijn.
Die penalty zou, mits goed uitgewerkt, wel een optie kunnen zijn idd. Wel is het dan goed opletten dat je mensen met pas ook weer niet TE veel onderdrukt zodat mensen met 3 raids per maand ineens massaal passen krijgen. Je moet actieve raiders (en mensen met hoge badges) wel enigszins blijven belonen naar mijn idee.
Krijg nu echter soms het idee dat als je eenmaal in het systeem zit (dus je eerste pas gehad hebt) je makkelijker een nieuwe krijgt. Merk dat dit veel scheve gezichten oplevert en hoor zelfs al suggesties in de lokale groep dat als je eenmaal een Mewtwo pas hebt je niet meer op die gym mag raiden! Lijkt me geen optie om 2 redenen:
- Minder mensen gaan daar dan raiden, met als gevolg minder kans op een trigger
- Ook mensen met Mewtwo willen gewoon blijven raiden en legendairies kunnen pakken. Al is het maar voor de candy. Als de rest echter naar de Mewtwo-gyms gaat en jij 'mag niet' wordt dat lastig.
Waar ik voor ik mijn eerste pas kreeg echter actief op de Mewtwo-gyms zat (dus ook af en toe lage tiers pakken daar) doe ik dat nu niet meer. Als er een lijstje wordt gemaakt voor een Kyogre waar ik kan sluit ik daar gewoon aan, ongeacht welke gym. Meer kan ik niet doen lijkt me.