gwystyl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:32:
Voor mij ook niet... dan zit ik bij een verjaardag in een dorpje in Drenthe waar ik niemand ken die PoGo speelt (nou ja behalve mijn zwager dan, maar met 3 accounts komen we niet ver gok ik)
On another note: bij mij worden vaak Aggrons aangeraden/ingezet als ik een gym aanval. Daar heb ik er nu dus verschillende van gemaxed. Ik liet dat laatst aan een collega zien die ook vrij fanatiek speelt, en hij zei dat de Aggrons vooral ingezet worden omdat ze zo bulky zijn, maar eigenlijk relatief niet veel damage (per seconde) doen. Ik heb mijn Aggrons nu dood laten gaan om te kijken wat er dan ingezet wordt, maar ik heb niet het idee dat ik nu veel sneller gyms kan overnemen.
Wat voor criteria gebruiken jullie om je aanvallers te kiezen bij het aanvallen van gyms? Laat je de suggestie van PoGo zelf staan, of kijk je naar een specifieke aanval of type afhankelijk van wat er in de gym zit of ga je af op bepaalde stats (TDO, DPS, DPS^3*TDO oid) of heb je gewoon een eigen favoriet waarmee je altijd aanvalt?
Als tijd een issue is (raids), kijk ik naar DPS. Ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik raids niet heb gehaald omdat andere onwetende spelers Aggrons en Blisseys gebruiken. Houden het lang vol, maar slaan geen deuk in een pakkie boter. Dan weer rejoinen, reviven, en zo ben je weer 7 minuten verder. Recommended lijkt alleen te kijken naar typings van de pokémon, niet van de moves. Zo werden heel leuk Mamoswines aangeraden tegen Dragons (Ice is super effective), maar omdat ze Ground moves hadden schoot je er geen zak mee op. Het recommended systeem is waardeloos: daar zijn je parties voor.
Anders kijk ik naar de DPS*TDO, zodat ik zo optimaal mogelijk revives/potions + tijd gebruik.
Om gyms leeg te gooien gebruik ik overigens vaak gewoon de recommended teams: ik pak alleen gyms die praktisch geen motivation meer hebben. Dan ligt alles zo plat.

TDO kijk ik nooit naar, want dan kom je vaak weer bij de Blisseys e.d. uit.
Ik heb altijd 2 parties voor een T5 raid boss, voor Cresselia (tot gister):
- 1 met DPS*TDO, dus Bite/Crunch Tryanitars. Resisten veel moves, doen nog veel damage, kost weinig revives+potions.
- 1 met DPS, voor als je met weinig man bent: de Gengars en Giratinas. Bij pech met de charge move van de Boss kost het veel revives en potions, maar als tijd een issue is, is dat het waard.
Dan nog 1 party met Machamps/Mewtwos/Rayquazas voor het leeggoien van gyms.
Machamp omdat die super effective is + goede moves tegen standaard defenders (Blissey, Chansey, Snorlax, etc).
Mewtwo en Rayquaza omdat zij schandalig hoge neutrale DPS*TDO hebben, met beide cover je bijna alle types.
En als laatste nog 1 party voor de EX-raids.
Aangezien je daar altijd met ruim genoeg bent, ook daar DPS*TDO.
Voor de laatste maanden (Deoxys) dus wederom Bite/Crunch Tyranitars.
Ik laat mijn Aggrons ook fainted, zodat ze niet in de recommended komen.
[
Voor 3% gewijzigd door
TheTinusNL op 19-06-2019 10:06
]