[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 141 Laatste
Acties:
  • 570.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Ik heb ook weer een pasje, terwijl ik er weinig moeite verder voor doe (alleen de gratis pas gebruiken). Het scheelt dat in de vakantie periode de Mewtwo gyms eigenlijk de enige waren die wat animo hadden, dus daardoor er toch een mee kunnen pakken.

Ik ben er ook zeker van dat ik niet alles gevangen had, en die gym staat bij mij op brons / laag zilver (door de paar raids die ik daar gedaan had). Er komt wel een vrij forse groep naar toe, dus dat is wel leuk. Beter dan de 9 pasjes die er de vorige keer waren.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

PB-powell schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:58:
Tsja hier in de dorpen zijn er wederom 0 uitgedeeld... Het zijn echt alleen de gyms in de grote steden waar de ex-raids plaats vinden :( }:|
In Arnhem zijn maar 2 gyms die een ex pas hebben gekregen, relatief weinig.

Wat wij collectief hebben gedaan is gekeken op open street map welke gyms in een park liggen volgens open street map, en deze gyms zo actief mogelijk gemaakt qua raids, dit lijkt gewerkt te hebben.

Wellicht dus een tip voor jullie in het dorp.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45
JamesB009 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:48:
Ik heb ook eindelijk mijn EX raid invite te pakken, in Arnhem!

* JamesB009 is blij!
Congratz!
Welke gyms zijn het in Arnhem die de EX raids hebben gekregen? Ik weet alleen het Poseidon standbeeld.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:58:
Tsja hier in de dorpen zijn er wederom 0 uitgedeeld... Het zijn echt alleen de gyms in de grote steden waar de ex-raids plaats vinden :( }:|
Nou ik heb tot voor kerst genoeg raids gedaan in Rotterdam centrum en daar zijn er ook nul geweest.

Daarnaast woon ik zelf in een buitenwijk van Rotterdam met rond de 40 gyms en ook daar zijn er nog nul geweest.

Kan me er gelukkig niet zo druk om maken als het komt dan komt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04

PB-powell

Mr. Laziness

JamesB009 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:59:
[...]

In Arnhem zijn maar 2 gyms die een ex pas hebben gekregen, relatief weinig.

Wat wij collectief hebben gedaan is gekeken op open street map welke gyms in een park liggen volgens open street map, en deze gyms zo actief mogelijk gemaakt qua raids, dit lijkt gewerkt te hebben.

Wellicht dus een tip voor jullie in het dorp.
Tsja we hebben maar 7 gyms waarvan een in een park zou kunnen staan volgens de definitie. Laat daar nou net de minste raids op zijn |:( Het is ook de nieuwste gym, deze staat er nog geen half jaar. Het was voorheen alleen een stop. Alle andere gyms liggen aan de weg of op een parkeerplaats.

De hoop op ooit een mewtwo heb ik allang opgegeven, maar ik wordt wel verdrietig van het beleid omtrent de ex-raids (of eigenlijk het gebrek ervan).

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

schaapiej schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Congratz!
Welke gyms zijn het in Arnhem die de EX raids hebben gekregen? Ik weet alleen het Poseidon standbeeld.
- Green Cubes in Elderveld (Daar heb ik de pas op)
- Mooiste stadspark in Sonsbeek
PB-powell schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Tsja we hebben maar 7 gyms waarvan een in een park zou kunnen staan volgens de definitie. Laat daar nou net de minste raids op zijn |:( Het is ook de nieuwste gym, deze staat er nog geen half jaar. Het was voorheen alleen een stop. Alle andere gyms liggen aan de weg of op een parkeerplaats.

De hoop op ooit een mewtwo heb ik allang opgegeven, maar ik wordt wel verdrietig van het beleid omtrent de ex-raids (of eigenlijk het gebrek ervan).
Ik zou zeggen, probeer die ene zo actief mogelijk te maken, alle raids die er op komen zo veel mogelijk doen, dat lijkt te helpen om je kans te vergroten.

Verder met je eens, het is een loterij, je dag komt vanzelf dat je er 1 krijgt. :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
JamesB009 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:23:
[...]

- Green Cubes in Elderveld (Daar heb ik de pas op)
- Mooiste stadspark in Sonsbeek

[...]

Ik zou zeggen, probeer die ene zo actief mogelijk te maken, alle raids die er op komen zo veel mogelijk doen, dat lijkt te helpen om je kans te vergroten.

Verder met je eens, het is een loterij, je dag komt vanzelf dat je er 1 krijgt. :)
Het is idd zo'n proces dat zichzelf daarna in stand houdt. De gym waar ik een pasje nu voor heb was, totdat het een Mewtwo-bekende gym was, niet super actief. Toen met 20 man daar een raid gedaan, waar we het eerste Mewtwo pasje uit kregen. Sindsdien is het een belachelijk actieve gym geworden, en houdt het 'Mewtwo-spawnen' zich daar wel in stand.

Dat gebeurt bij iedere gym die een Mewtwo raid erop heeft gekregen, de animo voor een raid daar is 2 tot 3 keer zo groot.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
PB-powell schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Die hoop had ik ook al opgegeven, maar ineens kreeg ik die popup toen ik gisteravond wat dust aan het farmen was. Ik geloofde het niet en moest echt drie keer kijken of het wel klopte. Wel ben ik het er mee eens dat het beleid/systeem omtrent die EX-raids gewoon waardeloos is. Ook al heb ik nu eindelijk die pas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-05 12:02
Gisteren m'n derde ex-raid pass gekregen op m'n main account (lvl35). Op m'n tweede account (lvl27), die ik eigenlijk alleen gebruik voor raid-ondersteuning, nu ook een pass, maar op een andere gym. Beide voor dinsdagmiddag, dus waarschijnlijk kan ik niet eens 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Megalodon86 op 04-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 15:28
is er eigenlijk een map waarop bijgehouden kan worden in welke gyms ex-raids hebben plaatsgevonden? Misschien wel handig aangezien het er toch op lijkt dat het een terugkerend fenomeen is op die locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

Ik kreeg gisteren mijn eerste pas(lvl40 speler). Jammer dat ik niet kan. Heel irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
spocy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:12:
is er eigenlijk een map waarop bijgehouden kan worden in welke gyms ex-raids hebben plaatsgevonden? Misschien wel handig aangezien het er toch op lijkt dat het een terugkerend fenomeen is op die locaties.
Niet echt een map, maar hier wordt wel wat bijgehouden vanuit een Facebook groep.
Zal niet alles bij staan verwacht ik...

[ Voor 3% gewijzigd door schaapiej op 04-01-2018 12:30 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
spocy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:12:
Volgens mij is deze vrij accuraat. Zodra er ergens een Metwo raid geweest is (de echte raid dus, niet het uitdelen van de passen) komt hij er hier bij. Volgens mij een keer door Axel in elkaar geknutseld als leuk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Autofan1985 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is deze vrij accuraat. Zodra er ergens een Metwo raid geweest is (de echte raid dus, niet het uitdelen van de passen) komt hij er hier bij. Volgens mij een keer door Axel in elkaar geknutseld als leuk iets.
Echt compleet is die niet, Nijmegen, Arnhem en Zevenaar staat niks. :P (Terwijl er al wel echt raids zijn geweest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

Zo te zien ontbreekt er behoorlijk wat. Er zijn namelijk ook ex-raids geweest in Apeldoorn en helemaal niks in Utrecht lijkt me ook sterk :+
Maar deze wordt door spelers aangevuld zo te zien, dus kennelijk is er niemand uit die regio die hier aan bijdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ligt er volgens mij ook een beetje aan of Goraids daar scant. Apeldoorn en Utrecht scant Goraids niet, evenals Arnhem Nijmegen en Zevenaar. :) En zonder scanners spotten ze ook die Mewtwo niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
In Nijmegen (en directe gehuchtjes ernaast) hebben we al iets van 7-8 Mewtwo bekende gyms. Het rare is alleen dat tot een paar weken terug er niks rond het centrum was. Alles zat in de buitenwijken (voor mij prima, aangezien ik daar woon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Hier in ons dorp voor de 2e keer ooit uitgedeeld.. zelfde gym als eerste keer..

Ik had gelukkig niet meegedaan, want balen zou ik als ik pasje kreeg, omdat ik volgende week dinsdag weg ben

Btw.. is het event tot vanavond 22.00 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35

hneel

denkt er het zijne van

Iemand uit onze whatsapp groep had 1 keer een wailmer raid in een andere stad gedaan en daar dus een pasje voor gekregen. Zo makkelijk kan het soms dus gaan.

Zelf dit keer wederom niks. Mijn vrouw wel, voor de 2e keer. We doen wel bijna altijd dezelfde raids, dus het was weer een kwestie van pech/mazzel.

In ons eigen dorp is er op de enige gym nog nooit iets geweest. In het naburige stadje met 8 gyms zijn er 2 aan de buurt geweest. Beiden al 2 keer nu. Van die 2 staat er 1 midden in een parkje en 1 net buiten de bebouwde kom langs een weg. Een andere aan de rand van een parkje heeft nog geen ex-raid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

hneel schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:11:
Iemand uit onze whatsapp groep had 1 keer een wailmer raid in een andere stad gedaan en daar dus een pasje voor gekregen. Zo makkelijk kan het soms dus gaan.

Zelf dit keer wederom niks. Mijn vrouw wel, voor de 2e keer. We doen wel bijna altijd dezelfde raids, dus het was weer een kwestie van pech/mazzel.

In ons eigen dorp is er op de enige gym nog nooit iets geweest. In het naburige stadje met 8 gyms zijn er 2 aan de buurt geweest. Beiden al 2 keer nu. Van die 2 staat er 1 midden in een parkje en 1 net buiten de bebouwde kom langs een weg. Een andere aan de rand van een parkje heeft nog geen ex-raid gehad.
Om zeker te weten wat wel en niet park is voor een gym raad ik aan om op open street maps te kijken wat als park staat, hierin kan je veel zien.
Want soms vinden wij dat het een park is, maar staat het bij open street map als een sportveld of zo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
In Bussum is het bij een park voor herten 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Volgens mij heeft Niantic gemeld dat gyms in of bij parken geen voordeel meer hebben bij EX-Raid passes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 15:28
[...]

zoiets bedoelde ik inderdaad. ziet er niet verkeerd uit. uiteraard beperkt tot bepaalde scan gebieden maar daardoor minder gevoelig voor valse meldingen van spelers natuurlijk.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

xienator schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:08:
Volgens mij heeft Niantic gemeld dat gyms in of bij parken geen voordeel meer hebben bij EX-Raid passes
Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

JamesB009 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Om zeker te weten wat wel en niet park is voor een gym raad ik aan om op open street maps te kijken wat als park staat, hierin kan je veel zien.
Want soms vinden wij dat het een park is, maar staat het bij open street map als een sportveld of zo. :X
Tsja volgens die kaart staat een gym in een parkje. Als je tenminste een klein gras gebied met een vijver een park kan noemen wat misschien 70x100 meter is. Maar dat is dus precies de gym met de minste activiteit omdat die wat uit het centrum ligt ten opzichte van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Zal even zoeken meen dat het wel iets officieels was maar kan het zo snel niet meer vinden.

Hoor net dat er hier een dorp verderop met twee gyms zelfs een EX raid komt.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol zit ff een berg pokemon te appraisen.. kom ik er achter dat ik een 100% torchic (713 CP), 100% spheal (751CP) en 100% meditite (412CP) heb.

Door die weather effecten zijn er echt veel vaker en meer 100% spawns volgens mij

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:39
Soo eindelijk mn 100% Treecko :) Gelijk geevolved in Sceptile,maar helaas earthquake als charge attack. Jammer dat ik geen TM's meer heb, wordt ff weer Groudons raiden.
De TM's krijg je toch alleen uit een legendary raid?

Heb de laatste paar dagen swso meerdere 90% - 100% pokemons kunnen vangen door die weather spawns _/-\o_

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
xienator schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:23:
[...]

Zal even zoeken meen dat het wel iets officieels was maar kan het zo snel niet meer vinden.

Hoor net dat er hier een dorp verderop met twee gyms zelfs een EX raid komt.... :o
Mijn dorpje heeft eigenlijk maar 2 gyms, maar een derde op de grens met een ander dorp wordt volgens Pokemon Go bij ons gerekend. In dat geval; 2 van de 3 gyms hier een Mewtwo raid volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
Musta schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:25:
Soo eindelijk mn 100% Treecko :) Gelijk geevolved in Sceptile,maar helaas earthquake als charge attack. Jammer dat ik geen TM's meer heb, wordt ff weer Groudons raiden.

Heb de laatste paar dagen swso meerdere 90% - 100% pokemons kunnen vangen door die weather spawns _/-\o_
TMs kun je ook uit andere raids krijgen, niet alles de legendary. Bij level 4 of 5 wel meer kans door de hogere reward.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Kreeg het net door in onze app groep :)
Ik ben benieuwd hoe snel ik hem heb, seviper heb ik niet heel vaak gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
PB-powell schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:27:
[...]

Kreeg het net door in onze app groep :)
Ik ben benieuwd hoe snel ik hem heb, seviper heb ik niet heel vaak gezien.
Seviper werd ik zelf gek van zoveel heb ik die zien spawnen. Net al wel een Zangoose op de radar gehad maar de buschauffeur wilde helaas niet van zijn route af! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:21

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Pffff.. ben ik weer minder interessant met mijn verzameling regionals :P
Had ze Taurus nou maar deze kant op laten halen, had ik ook wat aan gehad :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
Vanmorgen Zangoose gevangen
Moest maar 1 blokje omrijden op weg naar werk :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Sevipers ving ik al niet meer... Zangoose één gezien in de groep, zat nb. voor mn huis, maar dat was om 5.15u :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoe lang is de wissel :?

Of komt Seviper gewoon niet meer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
poor Leno schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:37:
Hoe lang is de wissel :?

Of komt Seviper gewoon niet meer terug?
Ik verwacht een paar weken / een maand. Zal me niks verbazen als deze gewoon om de maand elkaar afwisselen.

Het is wel duidelijk dat het event afgelopen is, het is een stuk minder druk op het scherm. Nu kan ik iig weer wat pokeballs bij elkaar verzamelen, door de plus was ik gewoon door m'n voorraadje heen (ook al zit ik op kantoor bij een pokestop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Grumpmeister schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Ik verwacht een paar weken / een maand. Zal me niks verbazen als deze gewoon om de maand elkaar afwisselen.
Een groepje 'regionals' rouleren zou wel passen in de strategie van Niantic om mensen zo lang mogelijk het spel te laten blijven spelen. Elke keer een andere raid5 boss, events, speciale pokémon, shinies etc. In dat rijtje pas 'tijdelijke' regional ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Misschien is de wissel tot de 15e, dan komt Kyogre raid...
En na tijdje Minun en Pulsie wissel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Eek2nd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:18:
Misschien is de wissel tot de 15e, dan komt Kyogre raid...
En na tijdje Minun en Pulsie wissel..
Bron voor Kyogre? :) of zoals iedereen een gok omdat die twee bij elkaar horen.
(ik verwacht hetzelfde overigens)

Gister twee Zangoose gezien, die ene waar ik vanuit de bus net niet bij kon en in de avond een andere.
Kreeg toen net een appje van iemand met wie in die ochtend in de bus zat en hij had 'm al wel. Dus ik de app gestart om te kijken of er toevallig iets op de radar zou zitten.. en ja hoor een Zangoose op 3 minuten lopen. Toch maar effe naartoe gegaan. Een mooie CP1688 level 27 Zangoose van 93%! Klaar, next :+

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ben ik de enige met een Mr. Mime invasie in de wijk? Ik kan geen 5 stappen doen zonder over zo’n ding te struikelen :/
Maar Pidgeys of Weedles voor een evolve sessie ho maar :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Spike_wolf schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:06:
Ben ik de enige met een Mr. Mime invasie in de wijk? Ik kan geen 5 stappen doen zonder over zondig te struikelen :/
Maar Pidgeys of Weedles voor een evolve sessie ho maar :/
Hier is het weer Pidgeys en Rattatas all over the place. Sinds de "wissel" eigenlijk alleen maar gen1 Pokies gezien. Gen3 lijkt nergens meer te bekennen en Gen2 spawnt ook sporadisch. Eigenlijk is er dus weer geen zak aan :/

edit: en oh, nee geen mr. Mimes hier

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 06-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Ja... barste van de Mr. Mimes vanmorgen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Ja, ook Meneer en mevrouw (!) Mr. Mime invasie hier.. En veel machop
af en toe een mudkip.

Wou gisternacht een Zangoos vangen, maar reed steeds een politiewagen rond, dus dacht laat maar zitten (was zelf ook met auto)
schaapiej schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 05:54:
[...]

Bron voor Kyogre? :) of zoals iedereen een gok omdat die twee bij elkaar horen.
(ik verwacht hetzelfde overigens)

Gister twee Zangoose gezien, die ene waar ik vanuit de bus net niet bij kon en in de avond een andere.
Kreeg toen net een appje van iemand met wie in die ochtend in de bus zat en hij had 'm al wel. Dus ik de app gestart om te kijken of er toevallig iets op de radar zou zitten.. en ja hoor een Zangoose op 3 minuten lopen. Toch maar effe naartoe gegaan. Een mooie CP1688 level 27 Zangoose van 93%! Klaar, next :+
Geen officiele bron, meer vermoeden van pokemonhub.
Maar is wel zeer waarschijnlijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb het idee dat al het grut tegenwoordig weer-afhankelijk. De pidgeys, weedles, ratatas. En later de sentrets, hoothoots, spinaraks. Ze zijn er allemaal nog, maar allen bij bepaalde soorten weer zie je ze volop en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 17:02

haha das knap heb er nog 50 van elke TM ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nee, ook uit de 'gewone' raids: https://www.reddit.com/r/...rates_preliminary_survey/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:39
Zag dat t clear weather was. Geen plannen om te raiden i.v.m. een deadline, maar uiteindelijk toch gegaan.

Weatherboosted Groudon 100% in de pocket met 1e bal _/-\o_

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Mensen uit Den Bosch hierzo? Ik las op Facebook dat ze daar een EX-raid test gedaan hebben vanmiddag om te kijken of ze een EX Raid pass gegarandeerd kunnen krijgen door de richtlijnen van Niantic te volgen.

https://www.nwtv.nl/15678...h-testen-ex-raid-trigger/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Musta schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:34:
Zag dat t clear weather was. Geen plannen om te raiden i.v.m. een deadline, maar uiteindelijk toch gegaan.

Hier alleen maar windy gehad helaas... wel 3 Groudons gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Eerste EX-Raidpass binnen 😊
Het idee was dat je d'r 1 kunt forceren door een gym de hele tijd te battelen (dus 45 minuten).
Lijkt erop dat dat werkt.

Moet je bij een EX-Raid nog wat bijzonders doen/afspreken of gewoon iedereen tegelijk erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
matthijst schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:55:
Eerste EX-Raidpass binnen 😊
Het idee was dat je d'r 1 kunt forceren door een gym de hele tijd te battelen (dus 45 minuten).
Lijkt erop dat dat werkt.

Moet je bij een EX-Raid nog wat bijzonders doen/afspreken of gewoon iedereen tegelijk erin?
Vertel, wat heb je gedaan dan om er een te krijgen?

Voor een EX-RAID doen wij het volgende;

1. inventariseren wie er meedoen, van welke kleur en level.
2. slapste team (mn. vanwege aantal) mag de gym kleuren - in de praktijk bij ons dus geel.
3. spelen in 2 of 3 rondes - in de praktijk eerst blauw, dan geel + rood.

blauw krijgt dan genoeg ballen ivm damage bonus, geel ook (gym control), en rood ook (omdat die bij ons meer damage doen dan geel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Park gym uitgezocht. Daar massaal een uur een raid gedaan (dus met zoveel mogelijk mensen) zodat die gym dus opeens "populair" was.
Vanmiddag gedaan net raid pas binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Klinkt goed. Heb je de ex-raid invite voor dezelfde tijd als de raid was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee raid was rond 15:00. Ex om 1630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Wij hadden dit soort weer tijdens onze Groudon raid:
Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20180107_214658_2018-01-07%2014.27.29.jpg

Pokemon go vond dat 'cloudy'. Niet eens half bewolkt dus maar zwaar bewolkt.

Mijn vrouw had wel een 100%, maar die vloog er elke keer uit. Misschien daarom maar goed dat die niet weather-boosted was, want dan was het extra zuur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

En ik maar denken dat de 92% van mij boosted het beste was :9
Scheelt in ieder geval weer candy en dust om hem sterker te maken.
Ik zie wel vaak 4-5 gen 1 beestjes op de radar van de 9. Dus gen 1 lijkt idd wel meer te spawnen. Al had ik vorige week 6 spheals op de radar staan, weet niet of je daar nou beter van wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
PB-powell schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:23:
[...]

En ik maar denken dat de 92% van mij boosted het beste was :9
Scheelt in ieder geval weer candy en dust om hem sterker te maken.
Ik zie wel vaak 4-5 gen 1 beestjes op de radar van de 9. Dus gen 1 lijkt idd wel meer te spawnen. Al had ik vorige week 6 spheals op de radar staan, weet niet of je daar nou beter van wordt :+
Dan moet je het sowieso al afleggen tegen mijn boosted 96%. :9 Maar zo'n boosted 90%+ Groudon is altijd lekker, laten we eerlijk zijn. ;) Groudon is hier 2897 CP (L25, 15-14-14) en komt zodoende al boven mijn L40 Machamp uit. :+ Daardoor direct goed bruikbaar en eenmaal ge-upped ziek hoog. :)

Verder heb ik mijn Mewtwo-team nog eens nagelopen voor morgen en iets getweaked: had sinds 2 weken eindelijk een goede Scyther gevangen (L28, 14-15-15) en die geëvolueerd en de juiste moveset gegeven. Echter had ik naast de Mewtwo-reserve weinig dust meer over, dus het idee was dat ding te uppen voor zover mogelijk. Bleek ik vervolgens vrijdag dusdanig veel dust gefarmd te hebben dat hij toen gewoon al L40 was. 8)7 Mijn team is dus definitief af nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
matthijst schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:05:
Park gym uitgezocht. Daar massaal een uur een raid gedaan (dus met zoveel mogelijk mensen) zodat die gym dus opeens "populair" was.
Vanmiddag gedaan net raid pas binnen.
Wachten de teams dan tot de andere klaar zijn dus...

Team 1, 2 minuten aftellen 2 minuten vechten en als die klaar zijn team 2 pas beginnen? Dan heb je nog steeds ziek veel mensen nodig om het langer dan 30 minuten te doen.

Dus ben wel benieuwd hoe je dat uur dan precies vult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
A-Jay schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Wachten de teams dan tot de andere klaar zijn dus...

Team 1, 2 minuten aftellen 2 minuten vechten en als die klaar zijn team 2 pas beginnen? Dan heb je nog steeds ziek veel mensen nodig om het langer dan 30 minuten te doen.

Dus ben wel benieuwd hoe je dat uur dan precies vult?
Valt wel mee als je een 1 of 2 raid doet, kan je die gewoon met 2 of 3 tegelijk doen. Slappe pokemon gebruiken maak je de tijd ook nog aardig vol.

en een raid is maar 45min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Mijn zwager heeft een EX Raid Pass gekregen voor vanavond 18:00 uur ;)

Merk weer dat het het koud weer is buiten, mijn Iphone valt uit tijdens Pokemon Go spelen, net als vorig jaar. Mijn batterij komt niet in aanmerking voor die batterij wissel.

Erg vervelend

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 13:46
Volgende week dinsdag een EX raid op de 'park' gym op loopafstand van mijn huis (overigens zonder te forceren). Gisteravond werden de passen uitgedeeld voor volgende week. Ik heb vrijdag en zondag met een groep een raid gedaan daar en bijna iedereen van die groepen had een pas, behalve ik en nog 3-4 mensen.
Blijf het raar en oneerlijk vinden dat niet een hele groep wordt uitgenodigd en er (niet alleen hier) een voorkeur lijkt te blijven voor minder actieve accounts. Nu moet ik gewoon weer werken en heb dus door de week weinig tot geen tijd voor raids en dus geen idee hoe ik aan een uitnodiging moet komen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Autofan1985 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Dan moet je het sowieso al afleggen tegen mijn boosted 96%. :9 Maar zo'n boosted 90%+ Groudon is altijd lekker, laten we eerlijk zijn. ;) Groudon is hier 2897 CP (L25, 15-14-14) en komt zodoende al boven mijn L40 Machamp uit. :+ Daardoor direct goed bruikbaar en eenmaal ge-upped ziek hoog. :)

Verder heb ik mijn Mewtwo-team nog eens nagelopen voor morgen en iets getweaked: had sinds 2 weken eindelijk een goede Scyther gevangen (L28, 14-15-15) en die geëvolueerd en de juiste moveset gegeven. Echter had ik naast de Mewtwo-reserve weinig dust meer over, dus het idee was dat ding te uppen voor zover mogelijk. Bleek ik vervolgens vrijdag dusdanig veel dust gefarmd te hebben dat hij toen gewoon al L40 was. 8)7 Mijn team is dus definitief af nu. :)
Ja dat sowieso. Hij staat bij mij op nr 4 qua cp als hoogste (ben zelf lvl 33). Maar voorlopig ga ik em nog niet uppen. Er zijn nog een aantal andere die ik eerst sterker wil maken en ik wil m'n voorraad dust ook nog ophogen tot minimaal 100k.

Ondertussen wel vandaag al 4 vulpix gevangen dankzij het heldere weer. Goed voor de vuur-type badge :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Bij ons nog steeds alleen maar windy... wel heel veel abra's gevangen. en een hypno en een dragonair.

Enige weatherboosted raidbosses die ik gevangen heb tot nu toe zijn een Alakazam en Mewtwo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
Megalodon86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:07:
Bij ons nog steeds alleen maar windy... wel heel veel abra's gevangen. en een hypno en een dragonair.

Enige weatherboosted raidbosses die ik gevangen heb tot nu toe zijn een Alakazam en Mewtwo.
Je kan het slechter treffen: een weather boosted Mewtwo. O+ Van mij mag het morgen iig Windy zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Maar is het nu min of meer zeker dat Ex raids dus alleen op drukke gym gegooid worden? Dat is dus voor dorpjes niet te doen en rural spelers moeten dus min of meer bij een groep terecht komen die een gym kan bomben en later nog een tweede keer reizen voor de raid zelf?
Nja, van mij mag MewTwo lekker en standaard Raid worden die gewoon veel zeldzamer is dan de standaard L5 raids... Dit maakt het voor een hoop spelers weer niet te doen :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Autofan1985 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:29:
[...]

Je kan het slechter treffen: een weather boosted Mewtwo. O+ Van mij mag het morgen iig Windy zijn. ;)
True. Morgen weer 2 Ex-raids dus hoop inderdaad op Windy. Vandaag is het voor het eerst Sunny bij ons! Hopelijk straks een Groudon ergens in de pauze.
Spike_wolf schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:50:
Maar is het nu min of meer zeker dat Ex raids dus alleen op drukke gym gegooid worden? Dat is dus voor dorpjes niet te doen en rural spelers moeten dus min of meer bij een groep terecht komen die een gym kan bomben en later nog een tweede keer reizen voor de raid zelf?
Nja, van mij mag MewTwo lekker en standaard Raid worden die gewoon veel zeldzamer is dan de standaard L5 raids... Dit maakt het voor een hoop spelers weer niet te doen :/
Drukke gyms, binnen het gebied; dus in een rustig gebied is de drukste gewoon ex-raid waardig. Het moet wel een park-gym zijn. Het dorpje waar ik woon, en een dorpje verderop, hebben allebei gewoon ex-raid gyms. Terwijl Amstelveen en Amsterdam niet ver weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Megalodon86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Drukke gyms, binnen het gebied; dus in een rustig gebied is de drukste gewoon ex-raid waardig. Het moet wel een park-gym zijn. Het dorpje waar ik woon, en een dorpje verderop, hebben allebei gewoon ex-raid gyms. Terwijl Amstelveen en Amsterdam niet ver weg zijn.
Okay, dat klinkt al beter. De "drukste", zou daar nog een minimum aan zitten?
Die park gym blijven nog steeds lastig in de buurt, maar dan moet daar maar wat vaker voor gereden worden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
De meeste doen graag alleen maar lvl4 en lvl5 raids, maar voor de ex-raid hunt, kan je elke soort doen. dus spreek met je lokale groepje af of bijv alle raids op een bepaalde gym te doen, ongeacht wat voor raidboss het is. als de gym ook in een park staat, geeft dat sowieso al veel kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Megalodon86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:16:
De meeste doen graag alleen maar lvl4 en lvl5 raids, maar voor de ex-raid hunt, kan je elke soort doen. dus spreek met je lokale groepje af of bijv alle raids op een bepaalde gym te doen, ongeacht wat voor raidboss het is. als de gym ook in een park staat, geeft dat sowieso al veel kans.
Nja, de locale groep is verre van sociaal, maar hiervoor zullen ze wel wat makkelijker samen willen werken denk ik. Een zien of we idd wat gyms kunnen aanwijzen die gewoon zo vaak mogelijk gedaan worden dan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Nu zijn kleine plaatsen juist in het voordeel. In naburig stadje zijn 8 gyms en 2 daar van komen in aanmerking voor ex-raids. Je hoeft dus alleen op die 2 gyms 1 keer per week een raid te doen (maakt niet eens uit welk level) en je hebt kans op een pasje.

In grote steden moet je ws op veel meer gyms een raid doen om zeker te weten dat je de goede gym te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

hneel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:52:
Nu zijn kleine plaatsen juist in het voordeel. In naburig stadje zijn 8 gyms en 2 daar van komen in aanmerking voor ex-raids. Je hoeft dus alleen op die 2 gyms 1 keer per week een raid te doen (maakt niet eens uit welk level) en je hebt kans op een pasje.

In grote steden moet je ws op veel meer gyms een raid doen om zeker te weten dat je de goede gym te pakken hebt.
Dat verklaart niet waarom in de dorpen om ons heen nog altijd 0 ex-raids zijn geweest. Op alle gyms worden raids gedaan maar toch heeft er niemand ooit een uitnodiging gekregen :(
En het helpt uiteraard nog altijd niet dat er in de avond geen raids meer zijn, zeker nu de vakanties zijn afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Sommige gyms komen in aanmerking (omdat ze bv volgens niantic, in een park liggen) en andere niet.
Zo is het nu eenmaal.

De enige gym in ons dorp is helaas ook uitgesloten van ex-raids.

Totdat Niantic misschien ooit dat systeem weer aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

PB-powell schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Dat verklaart niet waarom in de dorpen om ons heen nog altijd 0 ex-raids zijn geweest. Op alle gyms worden raids gedaan maar toch heeft er niemand ooit een uitnodiging gekregen :(
En het helpt uiteraard nog altijd niet dat er in de avond geen raids meer zijn, zeker nu de vakanties zijn afgelopen.
Precies dit! Hier in ons dorp met 7 gyms waar we toch vrijwel elke dag een raid doen, nog steeds geen ex raid pas gekregen...heb de hoop inmiddels opgegeven dat we er ooit 1 krijgen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-05 09:04
Ik krijg zo langzamerhand wel het idee dat er een fundamentele fout zit in de berekeningen die bepalen of er een EX-Raid invite naar een speler wordt verstuurd of niet. In de App-groepen waar ik in zit in onze stad lijkt het erop dat de lage level spelers die af en toe een raid doen juist de invites krijgen, terwijl op exact dezelfde raid die de invite heeft getriggerd (was namelijk de enige raid die die low level spelers de afgelopen weken hebben gedaan) geen enkele fanatieke speler een invite heeft gekregen. Ook lijkt het hebben van de juiste gym badge (goud) niet te helpen. Deze verdeling was ook compleet tegenovergesteld aan de verstuurde invites.

Op Reddit zie je ook steeds meer verhalen over dergelijke verdelingen betreffende de verstuurde invites. Ik heb dan toevallig wel al twee invites gekregen in de test fase van de EX-Raids, maar ook die waren beide op gyms waar ik toevallig één raid heb gedaan en waar ik de gymbadge nog maar net op brons had. Verder speel ik ook regelmatig een weekend in een andere stad als ik daar op bezoek ben, en daar is hetzelfde beeld aanwezig, de fanatieke spelers krijgen geen invite, en de casual spelers juist wel.

Dit alles is natuurlijk geen enkel probleem als het geheel zo bedoeld is, maar Niantic heeft juist aangegeven dat meer Raids doen en een hogere gyms badge je een grotere kans zou moeten geven op een invite: https://pokemongolive.com/en/post/novdevupdate-raids

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je dit verschil niet meer aan RNG toe kan schrijven, er moet dus meer aan de hand zijn...

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 13:46
@sankao ik denk er precies hetzelfde over. Hier zit ik al over te denken sinds het bericht jouw link en nu ben ik blij dat er meer zo over gedacht wordt.

Gevoel zegt idd dat het niet klopt, maar of het wel/niet aan RNG toe te schrijven is, is intuitief lastig te bepalen. Heb zelf nog geen invite gehad en ook gisteren waren het de minder actieve accounts (vaak 2e accounts) die de invites kregen. Het lijkt me toch niet echt de bedoeling van Niantic dat mensen minder actief gaan worden (en dus minder geld uit gaan geven) om de kans te vergroten.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
In het Haarlemmermeersebos (bij Hoofddorp) zit nog tot 16.36 een Unown, de letter Q.

[ Voor 16% gewijzigd door Megalodon86 op 08-01-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Weet iemand hoe het zit met het weertype bij raids? Op welk moment precies wordt het weertype bepaald?
- zodra de raid uit komt?
- zodra begonnen wordt met vechten?
- zodra de boss verslagen is?
- zodra de boss gevangen kan gaan worden?

We zaten vanavond in zo'n situatie. Het was "zonnig", maar precies om 19:00 veranderde het weertype. We hadden de boss om 18:59 verslagen en hadden inderdaad mazzel. Maar om 18:55 toen we begonnen kneep ik hem wel een beetje. (in mijn eigen woonplaats een paar km verderop was het weertype al eerder omgeslagen, dus het was te verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 14:12

avotar

P0werd by Black Coffee

Wat een gedoe eigenlijk voor 1 pokemon.

Is dat ding nu echt zo goed?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
sankao schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:40:
Ik krijg zo langzamerhand wel het idee dat er een fundamentele fout zit in de berekeningen die bepalen of er een EX-Raid invite naar een speler wordt verstuurd of niet. In de App-groepen waar ik in zit in onze stad lijkt het erop dat de lage level spelers die af en toe een raid doen juist de invites krijgen, terwijl op exact dezelfde raid die de invite heeft getriggerd (was namelijk de enige raid die die low level spelers de afgelopen weken hebben gedaan) geen enkele fanatieke speler een invite heeft gekregen. Ook lijkt het hebben van de juiste gym badge (goud) niet te helpen. Deze verdeling was ook compleet tegenovergesteld aan de verstuurde invites.

Op Reddit zie je ook steeds meer verhalen over dergelijke verdelingen betreffende de verstuurde invites. Ik heb dan toevallig wel al twee invites gekregen in de test fase van de EX-Raids, maar ook die waren beide op gyms waar ik toevallig één raid heb gedaan en waar ik de gymbadge nog maar net op brons had. Verder speel ik ook regelmatig een weekend in een andere stad als ik daar op bezoek ben, en daar is hetzelfde beeld aanwezig, de fanatieke spelers krijgen geen invite, en de casual spelers juist wel.

Dit alles is natuurlijk geen enkel probleem als het geheel zo bedoeld is, maar Niantic heeft juist aangegeven dat meer Raids doen en een hogere gyms badge je een grotere kans zou moeten geven op een invite: https://pokemongolive.com/en/post/novdevupdate-raids

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je dit verschil niet meer aan RNG toe kan schrijven, er moet dus meer aan de hand zijn...
Ik ben dan vrij fanatiek (51 gewone raids en 358 Legendairy), maar ondanks 48 gouden badges kreeg ik de pas idd op een bronzen gym. Wel een gym met Mewtwo-historie (daarom was ik daar). En krijg idd steeds meer het idee dat het is zoals je zegt.
hneel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:30:
Weet iemand hoe het zit met het weertype bij raids? Op welk moment precies wordt het weertype bepaald?
- zodra de raid uit komt?
- zodra begonnen wordt met vechten?
- zodra de boss verslagen is?
- zodra de boss gevangen kan gaan worden?

We zaten vanavond in zo'n situatie. Het was "zonnig", maar precies om 19:00 veranderde het weertype. We hadden de boss om 18:59 verslagen en hadden inderdaad mazzel. Maar om 18:55 toen we begonnen kneep ik hem wel een beetje. (in mijn eigen woonplaats een paar km verderop was het weertype al eerder omgeslagen, dus het was te verwachten).
Wat ik begrepen heb zodra het gevecht begint. Hoorde hier in het dorp van een groep die net voor het uur een raid startte en ondanks de weather change een gebooste Groudon mochten proberen te vangen.
avotar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:34:
Wat een gedoe eigenlijk voor 1 pokemon.

Is dat ding nu echt zo goed?
Ja. Bijna 4000 CP en de hoogste attack uit de hele game. Alleen Rayquaza en Deoxys gaan er in gen 3 nog overheen, maar zeker Deoxys legt het op de andere stats af tegen Mewtwo. Daarnaast is Mewtwo gewoon van oudsher DE Pokemon die je moet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
PB-powell schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:24:
[...]

"Worden raids gedaan", dat gebeurt overal wel. Met hoeveel man raiden jullie? Want dat lijkt wel enorm belangrijk te zijn voor een Mewtwo. De voornaamste overeenkomst die me hier opvalt, is dat raids 20 man of meer moeten hebben. Natuurlijk niet perse in 1 groep, maar verspreid over het aantal spelers wat die specifieke raid doet.

Het eerste pasje op een toen-niet Mewtwo gym kwam uit een raid met 20 man. Raids waar we met minder mensen waren heb ik geen pasjes uit zien komen.

Qua goude gym / hoog level, volgens mij is het toch allemaal RNG. Voor vandaag hebben we als Instinct alleen maar hogere levels (behalve 1), en de gym waar ik de raid op heb heeft een lvl 39 die daar tot nu toe volgens mij iedere Mewtwo pas heeft gekregen (met de gym op goud dus). Volgens mij is het een kwestie van 'the right place at the right time'. Er is 1 raid op de gym die het pasje gaat geven, en de deelnemers van die raid hebben een kans. Je weet alleen niet welke raid het is totdat de pasjes uitgedeeld zijn en je een beetje terug gaat redeneren. Bij een Mewtwo in de binnenstad volgende week denken ze dat het vanuit een Victreebell raid kwam, gezien de namen van de deelnemers. Het was in ieder geval niet de Groudon die ik in de pauze mee had gedaan (25-30 man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Grumpmeister schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:22:
[...]

"Worden raids gedaan", dat gebeurt overal wel. Met hoeveel man raiden jullie? Want dat lijkt wel enorm belangrijk te zijn voor een Mewtwo. De voornaamste overeenkomst die me hier opvalt, is dat raids 20 man of meer moeten hebben. Natuurlijk niet perse in 1 groep, maar verspreid over het aantal spelers wat die specifieke raid doet.

Het eerste pasje op een toen-niet Mewtwo gym kwam uit een raid met 20 man. Raids waar we met minder mensen waren heb ik geen pasjes uit zien komen.

Qua goude gym / hoog level, volgens mij is het toch allemaal RNG. Voor vandaag hebben we als Instinct alleen maar hogere levels (behalve 1), en de gym waar ik de raid op heb heeft een lvl 39 die daar tot nu toe volgens mij iedere Mewtwo pas heeft gekregen (met de gym op goud dus). Volgens mij is het een kwestie van 'the right place at the right time'. Er is 1 raid op de gym die het pasje gaat geven, en de deelnemers van die raid hebben een kans. Je weet alleen niet welke raid het is totdat de pasjes uitgedeeld zijn en je een beetje terug gaat redeneren. Bij een Mewtwo in de binnenstad volgende week denken ze dat het vanuit een Victreebell raid kwam, gezien de namen van de deelnemers. Het was in ieder geval niet de Groudon die ik in de pauze mee had gedaan (25-30 man).
Dat is dus zeker niet waar! Bij mij in het dorp is er vanmiddag een Mewtwo raid en de deelnemers daarvan hebben verschillende raids op diezelfde gym gedaan. Sommige Absol, andere Mawhile en ook een paar anderen. Echter allemaal dusdanig kleine groepjes dat ze echt een zouden hebben als de passen uit 1 raid zouden komen. Gelukkig voor hen is dit niet het geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Autofan1985 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:26:
[...]

Dat is dus zeker niet waar! Bij mij in het dorp is er vanmiddag een Mewtwo raid en de deelnemers daarvan hebben verschillende raids op diezelfde gym gedaan. Sommige Absol, andere Mawhile en ook een paar anderen. Echter allemaal dusdanig kleine groepjes dat ze echt een zouden hebben als de passen uit 1 raid zouden komen. Gelukkig voor hen is dit niet het geval. ;)
Ah, kijk! Geinig, blij dat ik mis zit dan. Dat geeft hoop voor de dorpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb vorige week met samen met 2 accounts van mijn kinderen een absol raid gedaan. Ik ben er vrij zeker van dat niemand anders die raid heeft gedaan. Voor mijn kinderen was dat hun eerste raid op die gym. En ze kregen dus een pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Grumpmeister schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:22:
[...]

Dat zou helemaal belachelijk zijn als je een pas krijgt wanneer en raid door 20 man of meer is gedaan. Zo veel spelers zijn er nou eenmaal niet in ons dorp, laat staan dat er dan minimaal 20 een dezelfde raid zouden kunnen doen :F
Maar met alle redenaties die hier langs zijn gekomen, had allang iedereen ergens minimaal een pasje moeten krijgen (wel/niet golden gyms, mensen die er regelmatig komen vs die er toevallig zijn, hoge lvls vs lage lvls, etc..)
Er zit gewoon meer achter waardoor bepaalde gyms nooit aan bod komen en andere wel en sommige zelfs vaker. Anders had men hier, de personen die al meerdere ex-raids hebben gedaan, deze ook wel op andere gyms gehad. Alleen wat dat meer is, is gewoonweg niet duidelijk.
Zolang niet letterlijk elke gym een ex-raid kan krijgen, ga ik er vanuit dat ik mewtwo niet ga vangen, en zo denkt de rest van de spelers in ons dorp ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
Bij ons in het dorp voor vanmiddag ook gewoon een ex-raid. En ik geloof niet dat we daar op de die gym ooit met meer dan 10 man tegelijk gestaan hebben. En al helemaal geen trigger events.

Wel dezelfde gym waar vorige keer ook een EX-raid was, en er zijn andere gyms waar veel vaker op geraid wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirx_NL op 09-01-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
PB-powell schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Dat zou helemaal belachelijk zijn als je een pas krijgt wanneer en raid door 20 man of meer is gedaan. Zo veel spelers zijn er nou eenmaal niet in ons dorp, laat staan dat er dan minimaal 20 een dezelfde raid zouden kunnen doen :F
Maar met alle redenaties die hier langs zijn gekomen, had allang iedereen ergens minimaal een pasje moeten krijgen (wel/niet golden gyms, mensen die er regelmatig komen vs die er toevallig zijn, hoge lvls vs lage lvls, etc..)
Er zit gewoon meer achter waardoor bepaalde gyms nooit aan bod komen en andere wel en sommige zelfs vaker. Anders had men hier, de personen die al meerdere ex-raids hebben gedaan, deze ook wel op andere gyms gehad. Alleen wat dat meer is, is gewoonweg niet duidelijk.
Zolang niet letterlijk elke gym een ex-raid kan krijgen, ga ik er vanuit dat ik mewtwo niet ga vangen, en zo denkt de rest van de spelers in ons dorp ook
Gelukkig zat ik er dan ook naast :)

Ik had afgelopen donderdag een raid gedaan in de stad samen met een collega op een bekende Mewtwo gym, hij heeft daar een pasje voor gekregen (ook z'n eerste). Gezien het aantal deelnemers van de verschillende teams had ik niet verwacht dat het die raid zou zijn geweest, maar aangezien het niet specifiek een bepaalde raid (meer) is, was m'n mindset daar ook gewoon verkeerd dan.

In ieder geval wel blij dat m'n collega een pasje ervoor heeft, een beetje schuiven met het pauze moment en dan is dat prima haalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86
2de Mewtwo gevangen! Helaas maar een 2208CP, maar toch blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
Megalodon86 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:21:
2de Mewtwo gevangen! Helaas maar een 2208CP, maar toch blij.
Balen inderdaad dat je een 2e Mewtwo hebt! :p :X

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Zolang ex raids in het spel zitten bestaat mewtho niet!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
schaapiej schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Balen inderdaad dat je een 2e Mewtwo hebt! :p :X
Derde pas... eerst keer niet gevangen |:(

Nu kijken of m'n strategie weer werkt, of dat het gewoon geluk was... alle drie de ex-raid-gyms van vandaag deze week weer een raid op doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Dat zijn er al drie meer dan het gros van de spelers ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
Ik heb gisteren mijn eerste Mewtwo raid mogen doen.... En gevangen! :D Geen super IV (84,4% 13-11-14), maar iig een Wonder en belangrijker: ik heb Mewtwo! Omdat mijn eigen raid al om 13:30 was (welke l*l verzint dat? 8)7 ) was ik vrij snel klaar en zodoende kreeg ik de vraag van iemand uit de lokale groep of ik zijn EX-raid om 16:00 ook kon doen. Zat zelf op cursus. Uiteindelijk die ook gevangen. Daarna de dagelijkse pas nog opgemaakt en een extra pas op een voormalig Mewtwo-gym: beide (Groudon) ook gevangen. Productief dagje geweest dus gisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
PB-powell schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:18:
[...]

Dat zijn er al drie meer dan het gros van de spelers ;(
Hangt heel erg van je regio af... zoals gezegd, bij ons zitten er 3 6 ex-raid gyms in de buurt, en sommige uit de groep gaan ook geregeld naar het winkelcentrum in Amstelveen, waar gesponsorde gyms zitten. Meer dan de helft van onze groep hebben één of twee (of drie!!) Mewtwo's.

Ik heb het dan over Rijsenhout, Aalsmeer, Kudelstaart, Uithoorn en Amstelveen west-wijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Megalodon86 op 10-01-2018 09:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik moet toch even pochen met mijn Mewtwo.. :9~

Gisteren om 13:00 was het zo ver, de Mewtwo raid! 13 man op locatie en iedereen was ruim op tijd, en 25 meter verder zat er een groudon, dus eerst die gedaan als "warmup" om vervolgens naar de Mewtwo te gaan. De groudon gevangen met de 2e bal.

Wij hadden van te voren 2 groepen gemaakt om zo veel mogelijk ballen voor iedereen te krijgen.
Totaal 2 gele, 5 blauwe en 6 rode accounts.
De gym hadden wij dus geel gelaten en de sterkste geel bij blauw er bij en gaan.
De kleinste groep eerst, om zeker te weten dat wij hem aan konden met 6, en dat ging makkelijk dus de 2e groep kon er ook in.

Het verslaan ging makkelijk en met mijn 2e bal had ik hem gevangen! Gelukkig heeft iedereen hem in de groep gevangen! _/-\o_

En... mijn Mewtwo is ook nog eens 93% (15-13-14)!

Ik had rare candy en stardust gereserveerd voor Mewtwo, dus thuis direct rare candy er in en volledig gemaxed!

#mewtwo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:43

Zeror

Ik Henk 'm!

In Den Bosch was er afgelopen weekend een test om EX raid passen te triggeren. Dat heeft gewerkt waardoor 90% van de mensen die meededen een EX raid pas gekregen heeft.

Zie dit artikel hoe je dit kunt triggeren:
https://www.nwtv.nl/15685...riggers-lijken-te-werken/

Onderstaand bericht had ik ook geplaatst in de Pokemon Go Nederland groep op facebook:
Nu komen er dus allemaal berichten online van andere groepen die hetzelfde willen gaan. Maar leuk dat al die groepen het ook willen gaan proberen, maar je moet wel realiseren dat het alleen maar een grotere teleurstelling gaat brengen.
Het bewijst namelijk hoeveel moeite je moet doen om een EX Raid pass te kunnen krijgen. Wat het EX Raid systeem alleen maar idoter maakt dan tot nu toe gedacht.
Als jij als speler wilt dat Niantic het EX Raid systeem anders gaat doen, kun je beter het systeem boycotten en helemaal niet gebruiken. Pas dan heeft Niantic een duidelijk teken vanuit spelers dat het systeem moet veranderen.
Door met grote groepen dit systeem te laten slagen, krijgt Niantic de indruk dat het systeem wel een succes is en zal het dus nog langer duren voordat het überhaupt verbeterd wordt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zeror schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:09:
[...]

In Den Bosch was er afgelopen weekend een test om EX raid passen te triggeren. Dat heeft gewerkt waardoor 90% van de mensen die meededen een EX raid pas gekregen heeft.

Zie dit artikel hoe je dit kunt triggeren:
https://www.nwtv.nl/15685...riggers-lijken-te-werken/

Nu komen er dus allemaal berichten online van andere groepen die hetzelfde willen gaan. Maar leuk dat al die groepen het ook willen gaan proberen, maar je moet wel realiseren dat het alleen maar een grotere teleurstelling gaat brengen.
Het bewijst namelijk hoeveel moeite je moet doen om een EX Raid pass te kunnen krijgen. Wat het EX Raid systeem alleen maar idoter maakt dan tot nu toe gedacht.
Als jij als speler wilt dat Niantic het EX Raid systeem anders gaat doen, kun je beter het systeem boycotten en helemaal niet gebruiken. Pas dan heeft Niantic een duidelijk teken vanuit spelers dat het systeem moet veranderen.
Door met grote groepen dit systeem te laten slagen, krijgt Niantic de indruk dat het systeem wel een succes is en zal het dus nog langer duren voordat het überhaupt verbeterd wordt.
Maar 90%? Jemig, ben je daar de hele dag bezig, en heb je weet ik het hoeveel ecoins uit gegeven aan raid passes, heb jij als een van de weinige niets... dan zou ik er ook snel klaar mee zijn..

Nja, boycotten heeft ook weinig zin, het overgrote deel van de spelers gaat gewoon door zoals voorheen, dus daar schiet je als kleine minderheid niets mee op.
Maar ik hoop echt dat Niantic snel gewoon mans genoeg is om dat gezichtsverlies maar te nemen en te zeggen, okay, dit werkte niet. sorry. zeldzame normale raids it is!

Want ik heb wel het idee dat het vooral om dat gezichtsverlies gaat. Ze hadden een, in hun ogen, tof idee. Hebben dat geprobeerd maar dat werkte voor geen meter. Ipv goed kijken hoe en wat hebben ze het idee toch door willen zetten, en in middels zijn ze daar al zo ver mee gegaan dat dit echt niet meer is omdat hun idee zo tof was (of lucratief door alleen gesponsorde gym te gebruiken).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Megalodon86 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:58:
[...]

Hangt heel erg van je regio af... zoals gezegd, bij ons zitten er 3 6 ex-raid gyms in de buurt, en sommige uit de groep gaan ook geregeld naar het winkelcentrum in Amstelveen, waar gesponsorde gyms zitten. Meer dan de helft van onze groep hebben één of twee (of drie!!) Mewtwo's.

Ik heb het dan over Rijsenhout, Aalsmeer, Kudelstaart, Uithoorn en Amstelveen west-wijk.
Maar zijn dat gyms in Amstelveen of ook in die kleine dorpen? Want uit dat berichtje van @Zeror heb je toch aardig wat man (rond de 60) nodig om een ex-raid te triggeren. Laat onze app-groep nou nog niet eens de 50 man halen. Simpelweg omdat er niet meer spelers in de buurt zijn die actief genoeg spelen voor raids.
Dus dat zou voor ons niet haalbaar zijn. En zo zijn er nog zat dorpen bij ons in de omgeving die nog kleiner zijn. Dichts bij zijnde stad voor ons is Apeldoorn op 20 kilometer. Net ff te ver om 'even' heen te gaan voor pokemon. Laat staan dat je dan genoeg man bij elkaar krijgt om actief raids te spelen.
Wat @Spike_wolf ook zegt, het systeem is gewoon niet goed genoeg, maar Niantic ziet dit niet, of wilt dit niet zien. De kans dat het op korte termijn veranderd is ongeveer 0. Maar wij hebben ons er al bij neergelegd dat we mewtwo niet gaan zien of vangen bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
PB-powell schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Maar zijn dat gyms in Amstelveen of ook in die kleine dorpen? Want uit dat berichtje van @Zeror heb je toch aardig wat man (rond de 60) nodig om een ex-raid te triggeren. Laat onze app-groep nou nog niet eens de 50 man halen. Simpelweg omdat er niet meer spelers in de buurt zijn die actief genoeg spelen voor raids.
Dus dat zou voor ons niet haalbaar zijn. En zo zijn er nog zat dorpen bij ons in de omgeving die nog kleiner zijn. Dichts bij zijnde stad voor ons is Apeldoorn op 20 kilometer. Net ff te ver om 'even' heen te gaan voor pokemon. Laat staan dat je dan genoeg man bij elkaar krijgt om actief raids te spelen.
Wat @Spike_wolf ook zegt, het systeem is gewoon niet goed genoeg, maar Niantic ziet dit niet, of wilt dit niet zien. De kans dat het op korte termijn veranderd is ongeveer 0. Maar wij hebben ons er al bij neergelegd dat we mewtwo niet gaan zien of vangen bij ons.
Volgens Pokemon Go;

1 gym in Aalsmeer;
1 gym in Uithoorn;
2 gyms in Kudelstaart (hoewel er één eigenlijk in Aalsmeer ligt);
2 gyms in Rijsenhout;

En dan nog 2 of 3 in Amstelveen (als ik het goed heb), die heb ik niet geteld.

Die in Uithoorn en Rijsenhout weet ik niet zeker, maar die in Aalsmeer en Kudelstaart vallen volgens de map onder park-gyms.
Pagina: 1 ... 72 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.