[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 141 Laatste
Acties:
  • 572.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Bensimpel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:01:
vanmorgen een Seviper gevangen, heb ook een minun gevangen terwijl het regende, meteen een CP van 1100 :D
Hier een van 1293 en een wonder van 1273

Wel jammer dat je ze niet kan evolueren. Spawns bij dit weer vaker dan een pidgey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo we staan hier op 35/55 stuks van Gen3

Slakoth gisteravond ook al gevangen.

Moet nog een hele hoop evoluties en Grumpig, Zangoos, Absol (RAID) en Wynaut.

Is er buiten het plaatje van LeekDuck.com al ergens een overzicht met CP waardes en hoeveel candy je nodig hebt voor een evolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 13:20
frickY schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:56:
[...]

Precies andersom @poor Leno
Optie met vraagteken moet uit (kruisje) om alles te auto catchen, ongeacht of je hem al hebt of niet.

[afbeelding]
Handleiding
Als ik het vinkje heb dan vangt ie echt alles, inclusief het spul wat ik niet in de dex heb.
Als ik het kruisje heb dan vangt ie alles, behalve het spul wat ik niet in de dex heb.

Dat new only klopt niet. Anders zou 't betekenen dat ie alleen dingen vangt die je niet hebt en de rest negeert?
poor Leno schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:54:
ja dat dacht ik dus ook, maar ook bij mij werkt het andersom :X
Bij jou dus hetzelfde als bij mij. Hebben ze hun eigen handleiding verkeerd om gemaakt :+

[ Voor 15% gewijzigd door schaapiej op 13-12-2017 11:05 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:45
xienator schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:46:
Zo we staan hier op 35/55 stuks van Gen3

Slakoth gisteravond ook al gevangen.

Moet nog een hele hoop evoluties en Grumpig, Zangoos, Absol (RAID) en Wynaut.

Is er buiten het plaatje van LeekDuck.com al ergens een overzicht met CP waardes en hoeveel candy je nodig hebt voor een evolutie?
Zangoose is, net als Plusle, een region exclusive. Die kunnen we hier dus niet vangen. De tegenhangers hiervan zijn Seviper en Minum, die kunnen anderen dus niet vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
mat.hi.as schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:07:
[...]

Zangoose is, net als Plusle, een region exclusive. Die kunnen we hier dus niet vangen. De tegenhangers hiervan zijn Seviper en Minum, die kunnen anderen dus niet vangen.
Exact, dus dat wordt weer extra hopen op events. :) We moeten dan nog Tauros, Corsola, Heracross, Plusle en Zangoose. Met name Heracross wil ik toch wel erg graag hebben! Maar eerst maar eens wachten of de toevoeging van de move Present idd betekent dat we Delibird krijgen met kerst. :) En uiteraard wat Niantic doet na morgen als die Kalkoen weg is. Heb iig een dikke bewaart voor de kerst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
frickY schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:56:
[...]

Precies andersom @poor Leno
Optie met vraagteken moet uit (kruisje) om alles te auto catchen, ongeacht of je hem al hebt of niet.

[afbeelding]
Handleiding
ja dat dacht ik dus ook, maar ook bij mij werkt het andersom :X
schaapiej schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:58:
[...]

Bij jou dus hetzelfde als bij mij. Hebben ze hun eigen handleiding verkeerd om gemaakt :+
Misschien dat ie t vraagtekentje (nieuwe only) doet als je de gewone autocatch uit hebt?

[ Voor 23% gewijzigd door poor Leno op 13-12-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
poor Leno schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:54:Misschien dat ie t vraagtekentje (nieuwe only) doet als je de gewone autocatch uit hebt?
Dat denk ik wel ja.
Zelf zet ik alleen autocatch niet uit op de Gotcha. Als ik alleen voor stops ga dan zet ik 'm binnen Po Go zelf uit.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
schaapiej schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:58:
[...]

Dat denk ik wel ja.
Zelf zet ik alleen autocatch niet uit op de Gotcha. Als ik alleen voor stops ga dan zet ik 'm binnen Po Go zelf uit.
ja ik ook :)

Op die manier slaat ie de Pokies over.. Als je t alleen op de Gotcha uitzet, maar niet in de game, dan zal ie toch eerst naar Pokies kijken ipv de stops. Hierdoor mis je een boel stops.. (als je langs rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 13:41
Als je ingame aangeeft dat je niet wilt dat gotcha pokies gaat vangen en op gotcha zelf wel, dan gaat hij bij mij op de gotcha trillen als een malle en moet ik zelf drukken. Hij spint dan bij mij juist weer geen stops omdat hij nog wel pokies ziet.

Ik heb tevens zowel bij auto catch als new pokemon beide op V aan staan en bij mij vangt hij gewoon alles wat ie tegen komt of het lukt is een tweede haha.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 13:23
Hm, blijkbaar beschouwd Niantic 16:30 al als nacht (ivm bewolking en regen was de map bij mij vrijwel de hele dag al donker..), tot mijn grote spijt een 82 IV level 34 Eevee in een Umbreon laten evolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
MrMaxedTank schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:52:
Hm, blijkbaar beschouwd Niantic 16:30 al als nacht (ivm bewolking en regen was de map bij mij vrijwel de hele dag al donker..), tot mijn grote spijt een 82 IV level 34 Eevee in een Umbreon laten evolven.
Zonsondergang in Nederland op 14 december: 16:26

Te makkelijk om Niantic hiervoor te blamen, voor zover ik weet houden ze de zonsopgang / ondergang aan. Blame de natuur ;)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Iemand die weet met welke condities een Wurmple een Cascoon of een Silcoon wordt?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
Zeror schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:54:
Iemand die weet met welke condities een Wurmple een Cascoon of een Silcoon wordt?
Nope is nog random dacht ik, zag dat iemand het had over dat je Wurmple bepaalde moves moet hebben, maar dat klopte bij mij niet. Ik heb er 6 geevolueerd en heb toevallig 3x Silcoon en 3x een Cascoon gekregen. ben zelf lvl 27 maar door die weer bonus had ik een paar wurmples van lvl 32,5 gevangen.

Vind die weer bonussen wel een goeie toevoeging in de game, als je zo een boosted pokemon vangt, heb je veel minder stardust nodig om m te maxen. Nu nog een nuttige boosted pokemon vangen, vind Kingler niet echt nuttig :p

Afbeeldingslocatie: https://7n1etg-db3pap001.files.1drv.com/y4mhqBIk5kgrsFmhKifD4J--3Jrz6Tm4BPvN7DLOfbNte7X921_e_2gI3J3rlBdXePAzD71SsPlS16-02IQAuXNDUGC1J4RBB4rWFm6h1bXpGqv2ReQ76TGnavcuBeRu-I343EIpdhgNpKbUhVTaTqejeZCNikxUnpnMqX0ADph9fZQvgoGKeTwrml2NoSkzvhX6KEJZhx6oc3IoXJjcqG8Gg?width=371&height=660&cropmode=none
PB-powell schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:29:
[...]

Revives krijg ik ook nauwelijks meer uit stops, ligt niet een je telefoon :p
Sowieso krijg ik nauwelijks potions of berries de laatste tijd uit stops. Nou krijg ik genoeg potions via raids en doe ik niet heel veel gym gevechten, maar toch. En berries zijn altijd nuttig. Al is het maar om via het voeren aan een gym om ze om te zetten in dust (en heel af en toe een candy).

Gister avond zijn we nog even een kort rondje gaan lopen, onze nieuwe snowboots waren binnen dus moesten toch ff worden getest :p op ijs heb je nog altijd geen grip, ging tot twee keer toe bijna onderuit :+ maar wel 4 10km eieren uit kunnen krijgen, 3 leuke voor de candy en een mareep die ik nog niet had :*) nu eitjes sparen van gen 3 en hopen op wat leuks daaruit.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar heb vandaag denk ik 8 revives ontvangen. En allemaal uit een pokestop die een Gym is. Kan toeval zijn, maar ga het morgen ook even uitproberen. Misschien vergroot dat je kans p revives ofzo? Had btw wel een paar pokemon gerevived door te power uppen, want al mn beestjes kwamen opeens terug van de gyms :p

edit: Minun hoort toch een regional te zijn? Hebben ze wat veranderd aan de regionals? Lijkt me niet meer zo echt hard te vinden. Ik kom echt een shitload aan Minuns tegen, soms wel 4 bij elkaar. Ik weet nog hoe moeilijk Mr. Mime te vinden was in het begin (voor mij) :X

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 13-12-2017 23:43 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Paar weken geleden wel ernstig tekort aan potions, nu geen last meer van, Nu meer gebrek aan pokeballs :+ Komt ook weer door het weer, minder langs pokestops.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

PB-powell

Mr. Laziness

Musta schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:40:
[...]

Nope is nog random dacht ik, zag dat iemand het had over dat je Wurmple bepaalde moves moet hebben, maar dat klopte bij mij niet. Ik heb er 6 geevolueerd en heb toevallig 3x Silcoon en 3x een Cascoon gekregen. ben zelf lvl 27 maar door die weer bonus had ik een paar wurmples van lvl 32,5 gevangen.

Vind die weer bonussen wel een goeie toevoeging in de game, als je zo een boosted pokemon vangt, heb je veel minder stardust nodig om m te maxen. Nu nog een nuttige boosted pokemon vangen, vind Kingler niet echt nuttig :p

[afbeelding]

[...]

Ik weet niet waar het aan ligt, maar heb vandaag denk ik 8 revives ontvangen. En allemaal uit een pokestop die een Gym is. Kan toeval zijn, maar ga het morgen ook even uitproberen. Misschien vergroot dat je kans p revives ofzo? Had btw wel een paar pokemon gerevived door te power uppen, want al mn beestjes kwamen opeens terug van de gyms :p

edit: Minun hoort toch een regional te zijn? Hebben ze wat veranderd aan de regionals? Lijkt me niet meer zo echt hard te vinden. Ik kom echt een shitload aan Minuns tegen, soms wel 4 bij elkaar. Ik weet nog hoe moeilijk Mr. Mime te vinden was in het begin (voor mij) :X
Uit gyms krijg ik wel meer variatie, maar daar hebben we er niet zo veel van en op het werk kan ik alleen normale stops draaien :9

En regional is niet gelijk aan zeldzaam ;) ik heb een paar minuns gezien maar niet extreem veel. Wel meer dan Mr. Mime

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 13:23
Grumpmeister schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:20:
[...]

Zonsondergang in Nederland op 14 december: 16:26

Te makkelijk om Niantic hiervoor te blamen, voor zover ik weet houden ze de zonsopgang / ondergang aan. Blame de natuur ;)
Nah, beschouw het niet als een beschuldiging. Ik hoop alleen dat mensen van mijn foutje leren ;)

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:10
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Er is een "weather boosted" pokie gespawnt en het weer verandert, maar daarna kan je die pokie niet meer aantikken om 'm te vangen. Alleen spel opnieuw opstarten helpt. Bug?

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:58
Zeror schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:54:
Als het hetzelfde werkt zoals in de games S/R dan krijg je een silcoon/cascoon op basis van het geslacht. Dit lijkt echter niet op te gaan voor PoGO gezien ik zojuist een mannelijke wurmple liet evolueeren en hier een silcoon uitkwam

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

JDizzle schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:15:
[...]

Als het hetzelfde werkt zoals in de games S/R dan krijg je een silcoon/cascoon op basis van het geslacht. Dit lijkt echter niet op te gaan voor PoGO gezien ik zojuist een mannelijke wurmple liet evolueeren en hier een silcoon uitkwam
Deze link was hier al voorbij gekomen, maar het lijkt echt compleet random gezien mensen die dezelfde wurmple vangen elk een andere evolutie krijgen:
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/7ivnzy/needs_more_testing_wurmple_nicknames_for_evolution/
Bij mij en m'n vriendin kregen we ook ieder een ander, was niet dezelfde wurmple welliswaar. Maar het is in ieder geval niet zo dat de eerste altijd een cascoon is bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door PB-powell op 14-12-2017 14:24 ]

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 13:55

bonyuri

Investigator!

Ik denk dat bij iedere Wurmple die je vangt al bepaald wordt wat het gaat worden.
Totaal random in ieder geval bij mij nog. Heb ze nu allebei, dus het boeit me ook zo veel niet meer :D

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• PeKan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:23
Al speculatie wat morgen de lvl5 raid zal zijn: Geen lvl5 / tot het einde van het jaar een herhaling van de "legendaries" / Groudon / ????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 10:48
Niantic weet het mooi geheim te houden....

Geen idee dus. Maar ik hoop op een terugkeer van Lugia, in ieder geval tot er rond de kerst weer een nieuw event en nieuwe (?) lvl5 raid komt.

• Musta
Whoohooo heb ook een Ho-oh zo op het nippertje, vandaag 3 raids gedaan tevens mn allereerste raids. Had gelukkig nog premium pasjes van die box aanbiedingen van een tijdje geelden.
Die raids veroorzaken echt grijze haren, die ... beesten bleven pas met de laatste bal zitten :X

Vraagje over de rare candy die je krijgt bij de raid, hoeveel candies worden die als je het gebruikt op een pokemon? Wil het niet zomaar gebruiken. Oh en kreeg een boel revives na de raids, dus dat is wel echt handig :) Dankzij de raids ook lvl 28 geworden

[ Voor 3% gewijzigd door Musta op 14-12-2017 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
Één rare candy geef gewoon één candy van een pokémon naar keuze.

Raids zijn inderdaad de beste bron van revives tegenwoordig.

[ Voor 33% gewijzigd door Megalodon86 op 14-12-2017 17:43 ]

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:47
Ik ondervind dat er de laatste tijd nog al weinig / geen revive uit pokestops komt.. jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ajaaaan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:00:
Ik ondervind dat er de laatste tijd nog al weinig / geen revive uit pokestops komt.. jullie?
Breed gehoorde klacht ja. Ik had er vroeger hopen in voorraad maar omdat je die toch ruim uit stops kreeg heb ik daar op een gegeven moment maar flink van weggegooid om ruimte te maken... en toen besloot Niantic weer eens om een onbegrijpelijke draai te maken en ze schaars te maken. Ik hoor van sommige mensen bij raids dat ze hopen beesten hebben die ze nog moeten reviven en die zetten dan maar wat ze nog over hebben bij die raids in. Met genoeg mensen gaat dat beest toch wel plat.

Soms kom ik tekort en dan gebruik ik maar een paar Max Revives waar ik er gelukkig nog honderden van heb dus ik overleef deze revive 'droogte' wel maar voor anderen is het echt een probleem aan het worden.

Mensen met dat probleem kunnen bij raids ook minder makkelijk overschakelen naar andere beesten om revives te sparen want na je zesde zou je dan moeten uitstappen en rejoinen met zes nieuwe beesten maar dat kan niet denk ik. Na je zesde moet je alsnog al je beesten laten afslachten voordat je kunt rejoinen. Naarmate men steeds zwakkere beesten overhoudt gaan die steeds sneller dood en wordt het probleem alleen maar snel groter tot je een soort van massagraf aan 'dode' pokies hebt. :X

Maar ja... Niantic hè. 8)7

• Megalodon86
Ik gooide tot voor kort nog gewoon revives weg voor ruimte. nu m'n ruimte weer vergroot en bewaar ze nu wat langer. geen last van droogte... Ik krijg er meestal meer van een raid dan dat ik er kwijt ben aan een raid.

Verder pak ik weinig gyms, en alleen als ze laag zijn.

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
CaptJackSparrow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:25:
[...]

Breed gehoorde klacht ja. Ik had er vroeger hopen in voorraad maar omdat je die toch ruim uit stops kreeg heb ik daar op een gegeven moment maar flink van weggegooid om ruimte te maken... en toen besloot Niantic weer eens om een onbegrijpelijke draai te maken en ze schaars te maken. Ik hoor van sommige mensen bij raids dat ze hopen beesten hebben die ze nog moeten reviven en die zetten dan maar wat ze nog over hebben bij die raids in. Met genoeg mensen gaat dat beest toch wel plat.

Soms kom ik tekort en dan gebruik ik maar een paar Max Revives waar ik er gelukkig nog honderden van heb dus ik overleef deze revive 'droogte' wel maar voor anderen is het echt een probleem aan het worden.

Mensen met dat probleem kunnen bij raids ook minder makkelijk overschakelen naar andere beesten om revives te sparen want na je zesde zou je dan moeten uitstappen en rejoinen met zes nieuwe beesten maar dat kan niet denk ik. Na je zesde moet je alsnog al je beesten laten afslachten voordat je kunt rejoinen. Naarmate men steeds zwakkere beesten overhoudt gaan die steeds sneller dood en wordt het probleem alleen maar snel groter tot je een soort van massagraf aan 'dode' pokies hebt. :X

Maar ja... Niantic hè. 8)7
Ze zijn gewoon op zoek naar balans hoor, ik denk niet dat ze het expres doen.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:56

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb wel het idee dat de 'weer'pokemons gewoon extra zijn. Dat er dus eigenlijk altijd wat meer spawnt dan voorheen. Een beetje vergelijkbaar met dat thanksgiving event van laatst. Klopt dat? Hebben jullie die indruk ook?

Ik vraag me trouwens af hoe vaak het weertype kan veranderen. Is dat eens per half uur? Het klopt ook niet altijd. Daarnet liep ik buiten en was het een heldere sterrenhemel. Maar het weertype was bewolkt, en precies op het half uur veranderde het in regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

hneel schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:15:
Ik heb wel het idee dat de 'weer'pokemons gewoon extra zijn. Dat er dus eigenlijk altijd wat meer spawnt dan voorheen. Een beetje vergelijkbaar met dat thanksgiving event van laatst. Klopt dat? Hebben jullie die indruk ook?

Ik vraag me trouwens af hoe vaak het weertype kan veranderen. Is dat eens per half uur? Het klopt ook niet altijd. Daarnet liep ik buiten en was het een heldere sterrenhemel. Maar het weertype was bewolkt, en precies op het half uur veranderde het in regen.
Bij ons zijn er niet meer spawns, altijd twee op de parkeerplaats voor ons huis. Wel zijn ze vaker van het boosted type.
En het weer is uiteraard niet super accuraat. Er is hier voorbij gekomen dat ze het via accu-weather krijgen, en als die niet accuraat zijn, is het in PoGo ook niet accuraat. Ze hebben iig geen eigen weerdienst opgericht en dat kan je ook moeilijk van ze verwachten.
Net wel dankzij het weer een boosted geodude van lvl 35 gevangen met een iv van 91% :D nu nog wat extra candy zien te krijgen en dan wordt het een leuke golem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Volgens mij spawnen de weatherboosted wel extra ja, ik vang zo 8 a 10 pokemon vanaf mn bank als het 'weer' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
aDutchCow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:37:
[...]

Ze zijn gewoon op zoek naar balans hoor, ik denk niet dat ze het expres doen.
Dit, voorheen waren er juist te veel revives en potions, en zat iedereen te klagen dat ze te weinig ballen kregen.

Persoonlijk vind ik deze verdeling wel prima (d'r gaan te veel ballen doorheen tegenwoordig bij mij), maar dat is omdat ik ook eigenlijk alleen maar de daily raids doe en 1-2 keer een gym pak in de buurt voor de coins. Voor de rest vang ik alleen maar. De mensen die inderdaad altijd 20 gyms vol willen hebben, tja, dat wordt lastiger.

Je kan niet iedereen tevreden stellen en de balans zoeken is gewoonweg erg lastig aangezien je maar 3 items per spin krijgt. Het is wel makkelijk scoren om meteen aan te nemen dat het expres gedaan wordt.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaaaan
CaptJackSparrow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:25:
[...]

Grumpmeister schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:37:
[...]

Persoonlijk vind ik deze verdeling wel prima (d'r gaan te veel ballen doorheen tegenwoordig bij mij), maar dat is omdat ik ook eigenlijk alleen maar de daily raids doe en 1-2 keer een gym pak in de buurt voor de coins. Voor de rest vang ik alleen maar. De mensen die inderdaad altijd 20 gyms vol willen hebben, tja, dat wordt lastiger.
Ik heb er de afgelopen 3 weken wel geteld 1 mogen ontvangen :'(
d.m.v. Gyms probeer ik de coins te krijgen, maar als ze uit de Gym komen zijn ze natuurlijk wel 'overleden'

Bij de vorige update viel het mij wel op dat in één keer al mijn 'overleden' pokemons weer geheeld waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zeg niet dat Niantic bewust een tekort aan revives heeft willen creëren (ondanks het feit dat je nu max revives in de shop kunt kopen) maar dat ze voor de zoveelste keer een probleem in het spel hebben veroorzaakt omdat ze onvoldoende adequate inzichten hebben... want Niantic.

Met het ook kunnen verkrijgen van revives en potions uit raids is het prima dat die iets minder uit stops komen maar het totaal moet wel voldoende blijven om het spel op diverse manieren te kunnen blijven spelen, zoals mensen dat voorheen ook deden.

Door de toename van het aantal verschillende items die je maar moet bergen (pinaps, nanabs, golden berries, rare candy, TM's en de inhoud van boxes wordt het er niet makkelijker op als je van alles een flinke buffervoorraad moet aanhouden voor het geval Niantic plotseling weer een beetje doorslaat als ze weer eens aan de knoppen zitten te draaien. De 500 extra ruimte is daar dan ook veel harder aan opgegaan dan ik verwachtte. Vooral de rare candy en golden berries halen daar vele honderden vanaf. Daarom zou ik 2000 als max ondertussen ook veel beter vinden. Nu voel ik me regelmatig 'gedwongen' om maar wat rare candy te converteren om weer wat ruimte te maken wat ik niet bepaald ideaal vind.

Het spel zou leuker zijn zonder dergelijke 'problemen' en zoals ik wel vaker heb gezegd is de essentie van elk spel dat het boven alles primair 'leuk' moet zijn. Daarom speel je spellen. Niet om je er ellendiger door te voelen. Alles dat daar afbreuk aan doet is dan dus, per definitie, 'fout'.

Maar het lijkt te vaak wel of Niantic er alles aan wil doen om er voor te zorgen dat de spelers het vooral niet té leuk gaan vinden. Stel je voor zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 15:11
Misschien is het idee wel dat het een beetje een uitdaging blijft. Dat je een beetje moet nadenken en plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

frickY schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:51:
Misschien is het idee wel dat het een beetje een uitdaging blijft. Dat je een beetje moet nadenken en plannen.
Omdat ik dat ook altijd gedaan heb zit ik nog goed met mijn reserve van honderden max revives die een zeer efficiënte vorm van inventarisinhoud zijn. Maar hoe kan een nieuwe speler dat nu voor elkaar krijgen als je amper nog revives krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kopen Kopen Kopeeeeuh :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 15:11
Nieuwe spelers zullen niet de hele dag door raids kunnen doen. Lijkt me fair.
Willen ze dat toch, zullen ze slimmer moet dodgen of op tijd wisselen, om dooie pokemon te voorkomen.
In gyms alleen pokemon achterlaten die je nog kunt poweruppen om te reviven, of die je daarna transfert.
Legio opties.

In Super Mario Bros kon je ook niet alleen maar het level met Bowser doen. Speel het hele spel zoals de ontwikkelaar het bedoeld heeft, ipv ontevreden te zijn dat je zelf andere verwachtingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi m'n revives die ik uit raids krijg altijd gelijk weg, heb er veel te veel van die dingen altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Had ik maar teveel revives, mn tactiek is nu om telkens de Gyms te draaien. Daaruit krijg ik de afgelopen dagen wel telkens revives. Uit normale stops krijg ik ze bijna niet.
Vanochtend iets van 20 stops gedraaid, geen enkele revive. Ik zit nu al een tijdje bij een gym, een uur ongeveer, en heb daaruit al 4 revives gekregen.
Zoals frickY zegt laat ik nu ook alleen maar pokemons achter in Gyms die ik niet nodig heb meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Musta op 15-12-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Musta schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:02:
Had ik maar teveel revives, mn tactiek is nu om telkens de Gyms te draaien. Daaruit krijg ik de afgelopen dagen wel telkens revives. Uit normale stops krijg ik ze bijna niet.
Vanochtend iets van 20 stops gedraaid, geen enkele revive. Ik zit nu al een tijdje bij een gym, een uur ongeveer, en heb daaruit al 4 revives gekregen.
Zoals frickY zegt laat ik nu ook alleen maar pokemons achter in Gyms die ik niet nodig heb meer.
Precies, bewaar je raticates en pidgeotto's na evolutiesrondjes haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:15:
Ik zeg niet dat Niantic bewust een tekort aan revives heeft willen creëren (ondanks het feit dat je nu max revives in de shop kunt kopen) maar dat ze voor de zoveelste keer een probleem in het spel hebben veroorzaakt omdat ze onvoldoende adequate inzichten hebben... want Niantic.

Met het ook kunnen verkrijgen van revives en potions uit raids is het prima dat die iets minder uit stops komen maar het totaal moet wel voldoende blijven om het spel op diverse manieren te kunnen blijven spelen, zoals mensen dat voorheen ook deden.

Door de toename van het aantal verschillende items die je maar moet bergen (pinaps, nanabs, golden berries, rare candy, TM's en de inhoud van boxes wordt het er niet makkelijker op als je van alles een flinke buffervoorraad moet aanhouden voor het geval Niantic plotseling weer een beetje doorslaat als ze weer eens aan de knoppen zitten te draaien. De 500 extra ruimte is daar dan ook veel harder aan opgegaan dan ik verwachtte. Vooral de rare candy en golden berries halen daar vele honderden vanaf. Daarom zou ik 2000 als max ondertussen ook veel beter vinden. Nu voel ik me regelmatig 'gedwongen' om maar wat rare candy te converteren om weer wat ruimte te maken wat ik niet bepaald ideaal vind.

Het spel zou leuker zijn zonder dergelijke 'problemen' en zoals ik wel vaker heb gezegd is de essentie van elk spel dat het boven alles primair 'leuk' moet zijn. Daarom speel je spellen. Niet om je er ellendiger door te voelen. Alles dat daar afbreuk aan doet is dan dus, per definitie, 'fout'.

Maar het lijkt te vaak wel of Niantic er alles aan wil doen om er voor te zorgen dat de spelers het vooral niet té leuk gaan vinden. Stel je voor zeg. :X
Ik ben het eens met dat er te weinig revives en potions gedraaid kunnen worden momenteel. Maar met raids los je dat aardig op.
Maar je komt wederom met een vraagstuk dat je te weinig ruimte hebt, waarom moet je altijd alles willen bewaren vraag ik me dan af. Je kan wel 300+ rare candy hebben, maar waarvoor? Om er naar te kijken en te showen aan je maatjes? Uiteindelijk kan je het ook gewoon inzetten op daar waar het voor gemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Ik zie laatste tijd veel meer rare pokemon door het weer volgens mij. Deze week al een Chansey, Vaporeon en nu net een Cloyster :)

Ow en het item tekort verhaal weer? Zit gewoon tussen je oren. Als je veel pokemon vangt heb je ballen tekort. Als je veel raids/gyms doet heb je potions/revives tekort. Als je veel speelt heb je van alles tekort :+

Ik? Ik speel te weinig en heb van alles teveel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

PB-powell schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:22:
[...]

Ik ben het eens met dat er te weinig revives en potions gedraaid kunnen worden momenteel. Maar met raids los je dat aardig op.
Maar je komt wederom met een vraagstuk dat je te weinig ruimte hebt, waarom moet je altijd alles willen bewaren vraag ik me dan af. Je kan wel 300+ rare candy hebben, maar waarvoor? Om er naar te kijken en te showen aan je maatjes? Uiteindelijk kan je het ook gewoon inzetten op daar waar het voor gemaakt is...
Ik heb krap ruimte omdat ik me altijd onder andere ingedekt heb tegen precies dit soort veranderingen in het spel. Daarom heb ik er dan ook geen last van nu. Ik zing het voorlopig nog wel uit met mijn grote zak vol max revives als back-up. En die rare candy verbruik ik niet omdat ik er nog te weinig goede kandidaten voor heb om het in te stoppen. Ik hou het nu zo'n beetje onder de 300 zodat ik in elk geval genoeg heb om flink te investeren in 1-2 goede legendaries als ik die toevallig achter elkaar zou krijgen of als ik een goede reden zou krijgen om mijn deels opgepompte legendaries nog verder te uppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaaaan
frickY schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:41:
Nieuwe spelers zullen niet de hele dag door raids kunnen doen. Lijkt me fair.
Willen ze dat toch, zullen ze slimmer moet dodgen of op tijd wisselen, om dooie pokemon te voorkomen.
In gyms alleen pokemon achterlaten die je nog kunt poweruppen om te reviven, of die je daarna transfert.
Legio opties.
Ik was er niet van op de hoogte dat door een power-up de pokemon ook weer 'tot leven' komt. In elk geval weer een manier om ze tot leven te wekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Met een gotcha is er volgens mij maar een ding dat je te weinig kan hebben en dat zijn gewone ballen. In de rest verzuip ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb krap ruimte omdat ik me altijd onder andere ingedekt heb tegen precies dit soort veranderingen in het spel. Daarom heb ik er dan ook geen last van nu. Ik zing het voorlopig nog wel uit met mijn grote zak vol max revives als back-up. En die rare candy verbruik ik niet omdat ik er nog te weinig goede kandidaten voor heb om het in te stoppen. Ik hou het nu zo'n beetje onder de 300 zodat ik in elk geval genoeg heb om flink te investeren in 1-2 goede legendaries als ik die toevallig achter elkaar zou krijgen of als ik een goede reden zou krijgen om mijn deels opgepompte legendaries nog verder te uppen. :)
Je hebt krap ruimte en je hebt hoarders :p maar in principe zou 1500 ruim voldoende moeten zijn om nergens een te kort in te laten ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
https://pokemongolive.com/en/post/legendary-groudon

Volgende is Groundon. Vanaf vandaag tot 15 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
PB-powell schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:23:
[...]

Je hebt krap ruimte en je hebt hoarders :p maar in principe zou 1500 ruim voldoende moeten zijn om nergens een te kort in te laten ontstaan.
Ik doe dat ook... Veel verzamelen en ook op die manier spelen. Heb nu 300+ revives.

van de soorten die ik evolueer voor XP bewaar ik alles wat 1500 plus is om gyms mee leeg te knallen en er daarna in te zetten. Alles wat dood gaat kan de shredder in.

Alleen goede pokies die ik in snel wisselende gyms zet en goede pokies die de raids voor me vechten hoef ik zo te riveven. Dat scheelt enorm in hoeveel je nodig hebt.

Bij een dreigend tekort aan revives kun je bij raids/gyms je pokies wisselen voor ze helemaal dood zijn. Dan heb je wel meer potions nodig in theorie. Maar ook daar heb ik 200+ aan max en hyperventilatie potions.

Ik ben een verzamelaar ;) heb ook altijd te weinig ruimte voor spullen en pokemons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm.. Weer een hele maand lang alleen weer één andere Legendary? Had met de kerst wat meer diversiteit verwacht met een re-run alhoewel dit dat natuurlijk niet uitsluit. Ik neem tenminste aan dat er op korte termijn weer een kerst-event zal losbarsten. :P

We merken het wel. ;)
A-Jay schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:42:
Ik ben een verzamelaar ;) heb ook altijd te weinig ruimte voor spullen en pokemons.
Niantic heeft met PoGo ook wel degelijk een spel met een significant verzamelaspect gemaakt. Dat vullen ze onvoldoende consequent in naar mijn mening wat zich o.a. uit in die max. ruimtelimiet. "Gotta catch them all" toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ik hoop echt dat ze een re run zullen doen. Hooh was voor mij de eerste legendary en tevens mn eerste raid, dus heb alle voorgaande raids gemist.

Nu met tentamen in t vooruitzicht zal ik waarschijnlijk een week lang geen raid pakken, vind t echt jammer dat je s avonds geen raids meer hebt??

Over het revive verhaal, heb vandaag een stuk of 30 gekregen en nog 20 over. Heb 4/5 deel uit een gym gekregen, kan aan mij liggen maar lijkt wel een verhoogde kans op een revive uit een gym wat me iig opvalt zo

Oh en ik wil die super incubator terug, die was verdomd handig zeg voor 10k eieren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 15-12-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Waar blijven Mew, Celebi, Delibird, Smeargle en de rest van Gen3?
En volgens mij hebben ze ook nog wel wat werk voordat Mewtwo fatsoenlijk op EX raids staat?!

Had zelf liever gezien dat eerst Gen3 helemaal wordt uitgerold (plus bovenstaande ofc) voordat ze verder gaan met nieuwe Legendary. Maargoed, dit is hun cash cow! :X

Edit: zat even te kijken naar Articuno. Heeft deze een buff gekregen qua CP? Er staat mij iets bij dat deze rond de CP2600-2700 zou kunnen komen. Ik zie nu een waarde van CP2933 staan.

[ Voor 21% gewijzigd door schaapiej op 16-12-2017 08:16 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
schaapiej schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:21:
[...]

Waar blijven Mew, Celebi, Delibird, Smeargle en de rest van Gen3?
Dat weet alleen Niantic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Ik betwijfel of ze dat zelf wel weten! :p

Net al 2 Groudon raids kunnen doen, beide gevangen. Een 87% en 89%. 2x met 10 man gedaan, volgens mij beide keren dat 7 man 'm hadden!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

schaapiej schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:33:
[...]

Ik betwijfel of ze dat zelf wel weten! :p

Net al 2 Groudon raids kunnen doen, beide gevangen. Een 87% en 89%. 2x met 10 man gedaan, volgens mij beide keren dat 7 man 'm hadden!
Hier nog geen Groudon gezien... ik heb liever dat ze de nieuwe doen ipv een re-run van de oude. Maar denk dat niantic het nooit goed kan doen, de een wil alleen maar nieuwe, de ander wilt een herhaling van de oude omdat ze die niet hebben of omdat ze meer candy willen...
ik zie de reacties hier al voor me :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

Heb ik iets gemist of hoe kan het anders dat ik al m'n max pokemon opeens een (1) power up kan geven?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Haan schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:47:
Heb ik iets gemist of hoe kan het anders dat ik al m'n max pokemon opeens een (1) power up kan geven?
Dat is van een update van twee weken ofzo terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Hier ook al vroeg in de ochtend onderweg naar de bieb een raid gedaan en ook gevangen (84%) met Dragon Tail en Earthquake. Waren gewoon met te veel man waardoor we de groep in tweeen splitsten.
Wat een beest is die Groudon zeg, 1 solar beam aanval en dag water pokemon...
2e Groudon exact the same IV's, andere moves alleen

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 16-12-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
Groundon ook weer binnen :) tweede bal al. Het mag ook een keer makkelijk zijn :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mang028
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-08-2020
hier groudon ook binnen. Twee keer gedaan en twee keer gevangen. Wat is de max cp zonder weather boost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mang028 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:37:
hier groudon ook binnen. Twee keer gedaan en twee keer gevangen. Wat is de max cp zonder weather boost?
2328

Ik heb er nu een van 2310, 2307 en 2304. De 2310 is ook 15/15/12 oid, dus dat is al wel prima voor mij :)

Zou nog wel gaaf zijn om een weather-boosted Groudon tegen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Zojuist m'n 3e Groudon gedaan en ook die kunnen vangen.
Een mooie 96% met 15-14-14! *O*

Zag in m'n journal dat mijn Gotcha gefaald heeft. Een Slakoth (nog niet eerder gezien) weg laten rennen :X
Achja, normaal had ik die nooit gezien aangezien ik aan het rijden was.. je kunt niet alles hebben!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Vraagje over een eevee, ik heb er een die als ik die evolueer hoger wordt dan mijn hoogste jolteon, flareon, espeon en umbreon en hoger dan m’n op een na hoogste vaporeon waar ik al twee goede van heb. Van flareon heb ik ook twee redelijke, van de rest maar een. Wat zouden jullie doen? Tis een eevee van 786 cp en ~75% IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik realiseer me net dat het eigenlijk wel handig is om een evt. re-run met kerst vooraf te laten gaan door een periode met de Groudon als enige zodat mensen nu tenminste even een tijdje kunnen wéten wat er uit een L5 ei komt en iedereen die vast even kan vangen voordat je weer moet wachten op het daadwerkelijke uitkomen van het ei voordat je mensen bijeen kunt gaan zoeken.

Of Niantic óók zo denkt is natuurlijk maar helemaal de vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Hier 4 keer gedaan en 0 keer gevangen. Gooien gaat opeens dramatisch. Haal hem vaak niet eens.

Moet er duidelijk weer in komen na Ho-Oh :)

Is Groudon een goede pokemon om te uppen? Momenteel bezig met mijn 100% IV Articuno om een ideale tegenstander te hebben tegen Dragonites in gyms. Daarna is mijn Raikou aan de beurt om tegen Vapereon en Gyraondossen te mogen vechten.

Hoeveel Gen3 Pokemons zijn er nu 54 toch in het wild? Ik heb er in ieder geval al 41. De starters kom je helaas niet al te veel tegen.

Zit eigenlijk ook niets nuttigs tussen waarvan je zegt die heb ik met een hoge CP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:53:
[...]

Niantic heeft met PoGo ook wel degelijk een spel met een significant verzamelaspect gemaakt. Dat vullen ze onvoldoende consequent in naar mijn mening wat zich o.a. uit in die max. ruimtelimiet. "Gotta catch them all" toch? :)
Er bestaat ook nog iets zoals pokedex waarin je kan zien wat je allemaal gevangen hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gravediggerxx schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:08:
[...]

Er bestaat ook nog iets zoals pokedex waarin je kan zien wat je allemaal gevangen hebt ;)
Er zijn (veel) meer verschillende beesten dan er in je Dex staan. Geslacht en verschillende moves en zo. En we bewaren niet één van elke legendary of één Vaporeon of één Snorlax of één Dragonite en zo. En die 98-100% IV heeft nét een te lage CP om te upppen maar je gooit hem toch niet weg want als je L40 bent is dat evt. nog een leuk doel om je te stellen, etc. etc. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03:00
Toch wel lekker, het was vandaag zonnig hier en ving een Groudon. Door het weer kreeg die een boost en is een 91% iv groudon meteen 2882 CP. Awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
aljooge schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:36:
Toch wel lekker, het was vandaag zonnig hier en ving een Groudon. Door het weer kreeg die een boost en is een 91% iv groudon meteen 2882 CP. Awesome.
Gratz! Ondanks dat het hier zonnig was kreeg ik een extreme weather melding en de rest van de dag word ik dood gegooid met Eevee's door de normal boost.. vanochtend een stukje van 2km gelopen en alleen op dat stuk al 16 Eevee gevangen :X

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een 100% Groudon gevangen en een 100% lvl 35 Slakoth :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

xienator schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:21:
Hier 4 keer gedaan en 0 keer gevangen. Gooien gaat opeens dramatisch. Haal hem vaak niet eens.

Moet er duidelijk weer in komen na Ho-Oh :)

Is Groudon een goede pokemon om te uppen? Momenteel bezig met mijn 100% IV Articuno om een ideale tegenstander te hebben tegen Dragonites in gyms. Daarna is mijn Raikou aan de beurt om tegen Vapereon en Gyraondossen te mogen vechten.

Hoeveel Gen3 Pokemons zijn er nu 54 toch in het wild? Ik heb er in ieder geval al 41. De starters kom je helaas niet al te veel tegen.

Zit eigenlijk ook niets nuttigs tussen waarvan je zegt die heb ik met een hoge CP nodig.
Volgens deze website https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/383 is ie behoorlijk goed als aanvaller. Dus denk het wel, gezien grond ook best nuttig is tegen elektrische en grond Pokémon.
Verder is slaking wel een goede tank maar die heeft met yawn een fast aanval die geen schade doet. Zn charge schijnt wel goed te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

PB-powell schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:50:
[...]

Volgens deze website https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/383 is ie behoorlijk goed als aanvaller. Dus denk het wel, gezien grond/vuur ook best nuttig is tegen elektrische en grond Pokémon.
Verder is slaking wel een goede tank maar die heeft met yawn een fast aanval die geen schade doet. Zn charge schijnt wel goed te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Afgelopen maandag dus geen Mewtwo gevangen (in m'n langverwachtte eerste EX-RAID). Gisteren een nieuwe ex pas gekregen voor eerste kerstdag. Mixed feelings enzo... wel zin in natuurlijk, maar planning is shit en in onze groep nog veel actievere spelers zonder pas.
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:28:
Lekker!!

[ Voor 48% gewijzigd door Megalodon86 op 17-12-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
PB-powell schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:10:
Vraagje over een eevee, ik heb er een die als ik die evolueer hoger wordt dan mijn hoogste jolteon, flareon, espeon en umbreon en hoger dan m’n op een na hoogste vaporeon waar ik al twee goede van heb. Van flareon heb ik ook twee redelijke, van de rest maar een. Wat zouden jullie doen? Tis een eevee van 786 cp en ~75% IV
Ik denk dat ik Espeon zou doen. Al ben ik niet helemaal op de hoogte welke eeveelutions nog 'meetellen' nu gen3 er (deels) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Megalodon86 schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat ik Espeon zou doen. Al ben ik niet helemaal op de hoogte welke eeveelutions nog 'meetellen' nu gen3 er (deels) is.
Mja geen idee. Hiervoor werd espeon zelden geselecteerd als ik gyms wilde overnemen, nog niet echt op gelet nu er af en toe een gen 3 tussen zit. Maar ik moet hem dan sowieso 10km als buddy gebruiken toch en dan overdag evolueren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Ja klopt, 10 km mee lopen, zeker weten dat dit goed geregistreerd is (bijv. door app te herstarten, of even een km extra te doen), en dan overdag (in de app dus licht) evolueren terwijl het je buddy is.

Espeon staat wel op 6 in de attackers-top:

https://pokemon.gameinfo.io/en/pokemon/list/top-attackers

Misschien werd hij bij jou niet geselecteerd omdat hij niet de juiste moveset had? Of level te laag?

[ Voor 34% gewijzigd door Megalodon86 op 18-12-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
PB-powell schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:22:
[...]

Ik ben juist de laatste tijd gyms goud aan het maken, maar ik heb echt te kort aan revives / potions.
Ik heb niet de mogelijkheid om hele dag op een gym te zitten en te draaien, dus ik heb echt een flinke te kort aan revives. Voorheen had ik hier geen problemen mee :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan 22 spins in mijn journal terugkijken en daarbij kreeg ik geen enkele normale revive en 1 max revive, en die kwam uit een gym met waarschijnlijk team bonus (5 items). Hoeveel spins geleden ik nog een gewone revive kreeg kan ik dus niet precies weten maar wel dat het vrij belachelijk veel is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Megalodon86 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:18:
Ja klopt, 10 km mee lopen, zeker weten dat dit goed geregistreerd is (bijv. door app te herstarten, of even een km extra te doen), en dan overdag (in de app dus licht) evolueren terwijl het je buddy is.

Espeon staat wel op 6 in de attackers-top:

https://pokemon.gameinfo.io/en/pokemon/list/top-attackers

Misschien werd hij bij jou niet geselecteerd omdat hij niet de juiste moveset had? Of level te laag?
Nja hij is ergens hoog in de 20, CP van boven de 2200. Aanvallen heb ik nog niet naar gekeken. Vanavond thuis maar even doen :)
pauluzmuller schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:32:
[...]

Ik ben juist de laatste tijd gyms goud aan het maken, maar ik heb echt te kort aan revives / potions.
Ik heb niet de mogelijkheid om hele dag op een gym te zitten en te draaien, dus ik heb echt een flinke te kort aan revives. Voorheen had ik hier geen problemen mee :(
Revives krijg ik ook nauwelijks uit gewone stops. Uit gyms is het wel meer gevarieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
PB-powell schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:58:
[...]

Nja hij is ergens hoog in de 20, CP van boven de 2200. Aanvallen heb ik nog niet naar gekeken. Vanavond thuis maar even doen :)

[...]

Revives krijg ik ook nauwelijks uit gewone stops. Uit gyms is het wel meer gevarieerd.
Zelfs uit Gyms krijg ik ze nauwelijks. Doe mij de instelling van meer dan een maand geleden, toen waren ze in overvloed

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
PB-powell schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:10:
Vraagje over een eevee, ik heb er een die als ik die evolueer hoger wordt dan mijn hoogste jolteon, flareon, espeon en umbreon en hoger dan m'n op een na hoogste vaporeon waar ik al twee goede van heb. Van flareon heb ik ook twee redelijke, van de rest maar een. Wat zouden jullie doen? Tis een eevee van 786 cp en ~75% IV
Eerlijk gezegd zou ik hem naar de professor sturen. Leuk dat hij een hoog level is, maar zijn IV zou voor mij te laag zijn om er candy en dust in te steken. Liever pak ik dan direct een goede IV zodat ik meteen klaar ben met die betreffende Pokemon!
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:28:
Zo dan, jij bent ook direct klaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Autofan1985 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:09:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik hem naar de professor sturen. Leuk dat hij een hoog level is, maar zijn IV zou voor mij te laag zijn om er candy en dust in te steken. Liever pak ik dan direct een goede IV zodat ik meteen klaar ben met die betreffende Pokemon!

[...]

Zo dan, jij bent ook direct klaar. _/-\o_
De IV hecht ik weinig waarde aan. Op een lvl 40 maakt dat misschien 5% uit tussen een 70% en een 100% eevee. De kans dat ik een hoge lvl en hoge IV eevee vang is vele malen kleiner en ik ga geen lage level ophogen gezien de vele dust... Alles boven de 70% vind ik goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Maar wanneer je de huidige eeveelutions al hebt, waarom niet de candies bewaren voor de volgende generaties?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
PB-powell schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:25:
[...]

De IV hecht ik weinig waarde aan. Op een lvl 40 maakt dat misschien 5% uit tussen een 70% en een 100% eevee. De kans dat ik een hoge lvl en hoge IV eevee vang is vele malen kleiner en ik ga geen lage level ophogen gezien de vele dust... Alles boven de 70% vind ik goed genoeg
IV kan tot ruim over de 100 CP schelen tussen 2 dezelfde Pokemon. Zelf heb ik als belangrijkste eis dat hij 15 attack heeft, aangezien ik ze als vechters gebruik.
Terryb47 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:28:
Maar wanneer je de huidige eeveelutions al hebt, waarom niet de candies bewaren voor de volgende generaties?
Doe ik ook idd. Heb al 2 100% Eevee's klaar staan voor gen 4. :)

Overigens nog iets heel anders: eergisteren kwam ik dit tegen op FB. Lastig te beoordelen in hoeverre dit klopt, maar zou dit een indicatie zijn voor kerstelfjes? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lsioSlD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Ik zit intussen op 3500 Eevee candy, dat zal genoeg zijn voor alle komende generaties! :p en met de normal weather boost die hier bijna constant actief is zullen daar nog heel wat snoepjes bij komen...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Autofan1985 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
Overigens nog iets heel anders: eergisteren kwam ik dit tegen op FB. Lastig te beoordelen in hoeverre dit klopt, maar zou dit een indicatie zijn voor kerstelfjes? :)
Komt van dit account: https://twitter.com/shinyseven7
Zo te zien helaas niet erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:11:
[...]

Komt van dit account: https://twitter.com/shinyseven7
Zo te zien helaas niet erg betrouwbaar.
Beter gezegd absoluut niet betrouwbaar als ik het even snel doorblader. Dank voor de opheldering! Hield ook al meer rekening met Delibird, gezien de toevoeging van de move Present, dan met Celebi. Zeker nu Groudon actief is in de raids!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Vind Celebi wel leuk maar die kan tijdreizen als special en aangezien ik me niet kan bedenken hoe ze dat uit gaan voeren in het spel zou het nog wel even kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Sunfalls schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:30:
Vind Celebi wel leuk maar die kan tijdreizen als special en aangezien ik me niet kan bedenken hoe ze dat uit gaan voeren in het spel zou het nog wel even kunnen duren.
Ik heb al een Celebi, uit de toekomst teruggekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sunfalls schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:30:
Met de damage en dodges die niet goed geregistreerd worden kan je het met een beetje fantasie wel op tijdreizen gooien O-)

Maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Celebi, Mew, etc. zijn leuk voor de heb, maar verder heb je echt niks aan ze. Om eerlijk te zijn zie ik die liever als ex-raids ipv. Mewtwo's (en Mewtwo gewoon als echt zeldzame lvl 5 raid), maar goed, dan is het weer de vraag of mensen op komen dagen na 1 raid.

[ Voor 3% gewijzigd door Grumpmeister op 18-12-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:10
PTC login is down: https://www.jooas.com/status/pokemon-trainer-club. Zelf kan ik alleen maar niet inloggen, het wordt vervelender voor mensen die net op weg zijn naar een EX Raid :X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wilde net m'n jas aan trekken om een eerste Groudon raid te gaan doen. De app 20 keer opnieuw opgestart en toen kon ik er gelukkig weer in.
Groudon met 1 bal gevangen, dus die stress is ook weer verdwenen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Omdat gen 4 nog zeker 8 maanden gaat duren, denk niet dat ik in die tussentijd nog 50 eevee candy ga verzamelen 8)7 (alleen vandaag al 5 stuks gevangen)
Autofan1985 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
[...]

IV kan tot ruim over de 100 CP schelen tussen 2 dezelfde Pokemon. Zelf heb ik als belangrijkste eis dat hij 15 attack heeft, aangezien ik ze als vechters gebruik.

[...]

Doe ik ook idd. Heb al 2 100% Eevee's klaar staan voor gen 4. :)

[afbeelding]
Tsja die 100 cp op bijna 2500 is inderdaad een whopping 4%, dat verschil merk je echt niet (en al merk je het wel, ik let daar niet zo op). Tis meer dat ik graag wat extra aanvals Pokémon wil en vroeg me af welke ik het beste kon evolueren daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
PB-powell schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:49:
[...]

Tsja die 100 cp op bijna 2500 is inderdaad een whopping 4%, dat verschil merk je echt niet (en al merk je het wel, ik let daar niet zo op). Tis meer dat ik graag wat extra aanvals Pokémon wil en vroeg me af welke ik het beste kon evolueren daarvoor.
Als je het leuk vindt jezelf uit te dagen voor raids solo'en kan die 4% uitmaken, maar verder absoluut niet iets om je druk om te maken nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Megalodon86 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:24:
[...]

Als je het leuk vindt jezelf uit te dagen voor raids solo'en kan die 4% uitmaken, maar verder absoluut niet iets om je druk om te maken nee...
Nope ook daar doe ik niet aan, ben actiever met gewone gym gevechten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ieder zijn ding. Voor mij is het een soort extra doel geworden om overal minimaal een wonder van te hebben en van de goede die ik wil gebruiken een 90%+ met 15 attack. Ik ga er geen pokies voor vervangen, maar wil nu wel eerst een echt goede hebben voor ik er mijn dust in steek. :) Zeker aangezien daar mijn grote tekort zit: dust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Autofan1985 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:26:
Ieder zijn ding. Voor mij is het een soort extra doel geworden om overal minimaal een wonder van te hebben en van de goede die ik wil gebruiken een 90%+ met 15 attack. Ik ga er geen pokies voor vervangen, maar wil nu wel eerst een echt goede hebben voor ik er mijn dust in steek. :) Zeker aangezien daar mijn grote tekort zit: dust!
Voor Gen3 heb ik het doel gesteld om te wachten met evolven tot ik een Wonder heb.
Bij Gen1 en Gen2 heb ik redelijk snel alles geëvolueerd om de dex maar vol te hebben. Nu maar eens anders doen en een soort van 'uitdaging' hebben. (lees: geluk hebben :P )

Het account van mijn vriendin is level 28 en zij heeft nu bijvoorbeeld al 2x een Wurmple als Wonder en ook nog eens het geluk dat het ze beide evolves heeft gekregen. Ikzelf heb nog niets fatsoenlijks langs zien komen wat Wurmple betreft! Ookal is het een compleet nutteloos ding, ook die moet een wonder zijn...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ieder zo z'n speelstijl dus :)
Ik wil de dex compleet hebben, en een serie sterke pokemon om gyms mee over te nemen. Van die beestjes vind ik alles boven de 70% wel prima en als ie nog hoger is, is dat leuk meegenomen. Maar volgende week paar dagen vrij dus genoeg tijd om 10km te lopen voor een Espeon. En hopelijk nog een of twee gyms op goud. Moet er nog 4 van de 7 in t dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
PB-powell schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:41:
Ieder zo z'n speelstijl dus :)
Ik wil de dex compleet hebben, en een serie sterke pokemon om gyms mee over te nemen. Van die beestjes vind ik alles boven de 70% wel prima en als ie nog hoger is, is dat leuk meegenomen. Maar volgende week paar dagen vrij dus genoeg tijd om 10km te lopen voor een Espeon. En hopelijk nog een of twee gyms op goud. Moet er nog 4 van de 7 in t dorp.
Precies. :) Nu kan ik me voorstellen dat ik wat eisen stel die voor anderen wat te ver gaan, maar je moet een doel hebben na L40 denk ik dan. ;) Voor mij is dat dus wondertjes jagen. Qua gouden gyms zit ik nu op 43 van de 48 in het dorp. Met 44 op komst en de rest minimaal halverwege zilver!

[ Voor 7% gewijzigd door Autofan1985 op 19-12-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Autofan1985 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:27:
[...]

Precies. :) Nu kan ik me voorstellen dat ik wat eisen stel die voor anderen wat te ver gaan, maar je moet een doel hebben na L40 denk ik dan. ;) Voor mij is dat dus wondertjes jagen. Qua gouden gyms zit ik nu op 43 van de 48 in het dorp. Met 44 op komst en de rest minimaal halverwege zilver!
Pff in wat voor 'dorp' woon je dan? Wij hebben er 7 in het dorp en misschien dat aantal in de omgeving er omheen, maar daar houdt het wel bij op...
En level 40 ben ik nog lang niet, ben net level 33 geworden :9

Pagina: 1 ... 69 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.