Ik zeg niet dat Niantic bewust een tekort aan revives heeft willen creëren (ondanks het feit dat je nu max revives in de shop kunt kopen) maar dat ze voor de zoveelste keer een probleem in het spel hebben veroorzaakt omdat ze onvoldoende adequate inzichten hebben... want Niantic.
Met het ook kunnen verkrijgen van revives en potions uit raids is het prima dat die iets minder uit stops komen maar het totaal moet wel voldoende blijven om het spel op diverse manieren te kunnen blijven spelen, zoals mensen dat voorheen ook deden.
Door de toename van het aantal verschillende items die je maar moet bergen (pinaps, nanabs, golden berries, rare candy, TM's en de inhoud van boxes wordt het er niet makkelijker op als je van alles een flinke buffervoorraad moet aanhouden voor het geval Niantic plotseling weer een beetje doorslaat als ze weer eens aan de knoppen zitten te draaien. De 500 extra ruimte is daar dan ook veel harder aan opgegaan dan ik verwachtte. Vooral de rare candy en golden berries halen daar vele honderden vanaf. Daarom zou ik 2000 als max ondertussen ook veel beter vinden. Nu voel ik me regelmatig 'gedwongen' om maar wat rare candy te converteren om weer wat ruimte te maken wat ik niet bepaald ideaal vind.
Het spel zou leuker zijn zonder dergelijke 'problemen' en zoals ik wel vaker heb gezegd is de essentie van elk spel dat het boven alles primair 'leuk' moet zijn. Daarom speel je spellen. Niet om je er ellendiger door te voelen. Alles dat daar afbreuk aan doet is dan dus, per definitie, 'fout'.
Maar het lijkt te vaak wel of Niantic er alles aan wil doen om er voor te zorgen dat de spelers het vooral niet té leuk gaan vinden. Stel je voor zeg.