[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 141 Laatste
Acties:
  • 572.514 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:30
hneel schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:29:
Als er hier in het dorp een level-4 raid is, en dat is niet vaak, is het 9 van de 10 keer een Blastoise.

Daar hebben we er zo langzamerhand wel genoeg van. Ik zou graag eens een Tyranitar zien, maar die komt nooit.
Je wordt op je wenken bediend:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/iq8zmkfnj1wz.png

Ook Ivysaur is gespot als raid boss. Bron: https://www.reddit.com/r/...h_as_a_level_4_raid_boss/

Edit: blijkbaar zijn de bosses veranderd, er wordt van alles gerapporteerd. Dit kwam ik tegen:

Tier 1
* Metapod
* Ivysaur
* Wartortle
* Charmeleon

Tier 2
* Sandslash
* Tentacruel
* Sableye
* Magneton
* Cloyster
* Marowak

Tier 3
* Porygon
* Omastar
* Scyther
* Ninetails

Tier 4
* Poliwrath
* Victreebel
* Golem
* Nidoqueen
* Nidoking

[ Voor 24% gewijzigd door sixtiek op 05-11-2017 00:38 . Reden: Lijstje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
New Level 1 Bosses

Ivysaur – CP 5238
Metapod – CP 1534
Charmeleon – CP 5038
Wartortle – CP 4503

New Level 2 Bosses

Magneton – CP 14172
Sableye – CP 8266
Sandslash – CP 12312
Tentacruel – CP 12190
Marowak – CP 9891
Cloyster – CP 15678

New Level 3 Bosses

Ninetales – CP 14914
Scyther – CP 17358
Omastar – CP 18915
Porygon – CP 11419

New Level 4 Bosses

Poliwrath – CP 24247
Victrebell – CP 23780
Golem – CP 30572
Nidoking – CP 24873
Nidoqueen – CP 2321

Raids zijn nu 45 minuten (eieren 1 uur)

Best waardeloos..
Enige interessante is Golem (misschien scyther, die ik weinig tegen kom)
Eerst kon je snel ff een Magikarp doen met je gratis pasje...
Nu is Metapod niet interessa t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sableye – CP 8266 kan leuk zijn als je een shiny vangt.

Buiten Golem is de rest naar mijn idee compleet nutteloos voor iedereen die al een tijd speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 11:03
Geen idee of het lijstje klopt, maar als ik dit mag geloven dan blijven er toch een aantal raid bosses.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Klopt wel denk ik.. er is al een Tyranitar gespot gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Omastar is ook een leuke toevoeging voor de level 3 bosses, die is nog vrij sterk. Toch wel leuk om wat afwisseling te hebben zo, de Charizard / Blastoise / Venusaurs waren eerder ook totaal niet interessant om te pakken, maar nu is er met Golem in ieder geval een bijgekomen die wel leuk is.

Met oog op generatie 4 (ja, nu al :')) zijn Magneton en Porygon ook interessante pokemon, voor een hoge Magnezone of Porygon Z.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Grumpmeister schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:50:
Omastar is ook een leuke toevoeging voor de level 3 bosses, die is nog vrij sterk. Toch wel leuk om wat afwisseling te hebben zo, de Charizard / Blastoise / Venusaurs waren eerder ook totaal niet interessant om te pakken, maar nu is er met Golem in ieder geval een bijgekomen die wel leuk is.

Met oog op generatie 4 (ja, nu al :')) zijn Magneton en Porygon ook interessante pokemon, voor een hoge Magnezone of Porygon Z.
Porygon Z moet je alleen nog 2 generaties wachten ;(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en raids duren nu nog maar 45 minuten.. wat een hersenloos bedrijf is niantic toch 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ongelooflijk inderdaad. Doe dan het ei 45 min. en de raid zelf een uur, als je zo graag tijd wint (voor meer raids per gym bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Hoera nieuwe raid bosses *O* Jammer ze zijn niet nuttig -O- Maarja welke waren dat wel dan? :+

Leuk dat het ze even aankondigen natuurlijk. Hadden ze zelf alleen meer baat bij gehad...."OMG de raid bosses gaan veranderen, nog even snel wat Machamps binnen halen" = Ik moet raid passes bijkopen!!

Ik heb alles al dus voor mij boeit het allemaal niet zo. Het wachten op gen3 (en EX raids) gaat stilletjes door...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WahWah schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:41:
Hoera nieuwe raid bosses *O* Jammer ze zijn niet nuttig -O- Maarja welke waren dat wel dan? :+

Leuk dat het ze even aankondigen natuurlijk. Hadden ze zelf alleen meer baat bij gehad...."OMG de raid bosses gaan veranderen, nog even snel wat Machamps binnen halen" = Ik moet raid passes bijkopen!!

Ik heb alles al dus voor mij boeit het allemaal niet zo. Het wachten op gen3 (en EX raids) gaat stilletjes door...
Machamp raids zijn er nog steeds ;)

Tier 1

Ivysaur

Charmeleon

Wartortle

Metapod

TIER 2

Sableye

Magneton

Marowak

Cloyster

Tentacruel

Sandslash

TIER 3

Porygon

Ninetales

Scyther

Omastar

Alakazam (old)

Gengar (old)

Machamp (old)

TIER 4

Poliwrath

Victrebell

Golem

Nidoking

Nidoqueen

Lapras (old)

Tyranitar (old)

Snorlax (old)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik krijg een beetje het gevoel dat ze bij Niantec een wedstrijdje hebben met "Wie kan Pokemon Go het meest verzieken".

Wat een kansloze raidbossen zeg. Voor mij zitten er 2 in die ik wel wil doen;
Ninetales (die moet ik nog, dus echt maar 1x)
Golem (Heb ik ook nog niet, best een nuttig beest, dus maar een paar keer doen).

Voor de rest kan alles mij gestolen worden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:36
Wat wil je dan, dat iedere raid boss een Mewtwo is? Als alle raid bosses nuttig zijn, ben je over een maandje klaar, heb je alles gemaxxed, en stop je ermee. Voor Niantic niet leuk, maar voor jou ook niet.

Daarnaast, Poliwrath en Victreebell zijn zeker geen slechte Pokies. Alakazam, Machamp en Omastar van tier 3 ook niet. Golem is uiteraard de beste toevoeging. Al met al, best een prima lijstje (op die Metapod na, tenzij de Caterpie family de volgende shiny wordt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:41

PB-powell

Mr. Laziness

Ze hadden van mij wel wat meer gen2 er tussen mogen gooien. Verder snap ik de roulatie wel, altijd maar hetzelfde is ook niet leuk. En wat @mat.hi.as zegt, je kan niet verwachten dat ze alleen maar tyranitars, snorlaxxen, rhydons en legendary's erin gooien. Die ben je na een maand ook zat.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Die Gen1 starters wat lager is wel slim, zo kunnen ook de spelers met kleinere raidgroepen, en/of lagere levels, die ook vangen. En de meest interessante lvl3 en lvl4 zijn gebleven gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Megalodon86 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:10:
Die Gen1 starters wat lager is wel slim, zo kunnen ook de spelers met kleinere raidgroepen, en/of lagere levels, die ook vangen. En de meest interessante lvl3 en lvl4 zijn gebleven gelukkig.
Dit vooral. Ik heb bv nog steeds de evolutie van Ivysaur niet en mijn vrouw die van Charmeleon niet.
Geeft toch wel weer een kans.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Het is ook echt nooit goed he...

Omastar, erg nuttig beest, net als Golem.
Porygon en Magneton, nuttig voor candy gen4. Deze vind je moeilijker wild, en kun je in je eentje aan.
Starters Gen1 is gewoon handig als je een hoge IV wilt, deze kun je nu gewoon zelf verslaan.

Verder is TTar, Alakazam en Machamp er nog gewoon, dus wat zeuren we nou?

+ misschien wel een teken dat we vaker gaan wisselen met Raid bosses. Misschien wel meteen bij het ingaan van Gen3.

[ Voor 14% gewijzigd door AFCAjax op 06-11-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ze roteren, akkoord veel 'wauw' zit er niet bij maar het is weer eens iets anders. Nu nog wat spelers vinden die mee een Nidoqueen raid willen doen, want daar heb ik nog geen goede iv versie van. Kansen genoeg gehad hoor, maar ik evolve de candies altijd op tijdens lucky eggs :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Door de raids krijg je nu al te makkelijk sterke pokemon die normaal zeldzaam moeten zijn.
Tyranitar bv en alle andere populaire zitten er nog steeds in dus waarom dan klagen?

Er zitten nu al veel te veel goede pokemon in. Als ze er nog dragonite en chansey en blisssey insteken dan hoef je helemaal niks meer in het wild te vangen.

Iedereen wilt waarschijnlijk chansey/blissey/dragonite maar dat is gewoon te goed waardoor iedereen snel de motivatie verliest om ze in het wild te vangen of hatchen dus sneeler pogo beu zijn en daar heeft niemand iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Laatst online: 08-09 15:06
Veel mensen zeuren over raidbosses.
Ik vind die raidbosses vanaf het begin al niet leuk.
Veel te makkelijk om een voorheen zeldzame pokemon te vangen.
Dragonite heb ik echt veel moeite voor moeten doen.
Als je daar dan ook nog een goeie van hebt, dan geeft dat voldoening (voor mij).
Nu vang je heel veel evolutie pokemon al standaard boven de 70% IV.
Lekker makkelijk! Van mij hadden ze het vangen van raidbosses wel achterwege mogen laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

De vrieskou getrotseerd maar dan heb je ook wat, een qwilfish vanuit het niets :) en een raikou raid gedaan.
Beestje gevangen met een ananas, en hij is 91% :*) dus de rest van de maand geen gestress meer in ieder geval

En dan kom je ook nog opeens een grimer tegen in het wild :D gen 1 is daarmee compleet (op farfetch’d en mew(two) na)

[ Voor 22% gewijzigd door PB-powell op 06-11-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ik kreeg gister een berichtje dat er een Hitmontop in de buurt zat (~1km), dus snel op de fiets gestapt, en ben nu nog maar 1 Pokie verwijderd (Hitmonlee) van een volledige (living) Pokedex (op wat evoluties na, die wachten op een lucky egg/2x exp sessie) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wou gisteravond nog een box kopen, maar kwam vanochtend achter dat ik dit vergeten was. Helaas boxen weg. :P

Dan maar storage upgraden (en laat ik mijn google rewards tegoed ook maar staan :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Meneer iCy op 07-11-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
AFCAjax schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:14:

Omastar, erg nuttig beest, net als Golem.Wat is er in vredesnaam nog nuttig aan een Omsatar sinds ze daar Rock Throw en Rockt Slide weg gehaald hebben?
Porygon en Magneton, nuttig voor candy gen4. Deze vind je moeilijker wild, en kun je in je eentje aan.Blijkbaar woon ik dan gunstig, want heb van beide rond de 300 candy... Maar dan nog heb je nog ruim een jaar de tijd voor gen 4 überhaubt komt!
Starters Gen1 is gewoon handig als je een hoge IV wilt, deze kun je nu gewoon zelf verslaan.Hoger dan mijn 100% worden ze toch niet. :+ Maar los van dat: is daar niet al genoeg kans toe gegeven met de tier 4 raids?

+ misschien wel een teken dat we vaker gaan wisselen met Raid bosses. Misschien wel meteen bij het ingaan van Gen3.
Met je laatste punt ben ik het eens. Zou fijn zijn als ze dan wat leuke gen 3 pokies in de raids gooien. :) Van de bagger die ze er nu bij gegooid hebben word ik iig niet bepaald vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Autofan1985 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:30:
[...]

Met je laatste punt ben ik het eens. Zou fijn zijn als ze dan wat leuke gen 3 pokies in de raids gooien. :) Van de bagger die ze er nu bij gegooid hebben word ik iig niet bepaald vrolijk.
Porygon heb ik welgeteld 1x keer gevangen in anderhalf jaar tijd. De kans dat ik in een jaar nog genoeg ga vangen voor porygon z, laat staan porygon 2, is ongeveer nul.
Magnemite heb ik precies genoeg voor magneton. Verder kom ik die ook nauwelijks tegen, dus daar wederom is de kans dat ik genoeg candy in een jaar voor verzamel nihil.
De starters nu zijn voor mij interessanter. Een level 4 raid deed hier bijna niemand omdat men ze of al had of wachtte op een legendary en dan is een level 4 in je eentje niet te doen. Nu zijn ze wel alleen te doen dus voor de gene die ze nog wil kan dat nu ook.
Voor jou is het misschien niet fijn, voor zat anderen nog wel. ;)
Wel hadden er van mij meer gen 2 pokemon tussen gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Gisteren eindelijk de bezem door m'n collectie gehaald, heb weer 150 plekken vrij:) ben klaar voor Gen 3.

Die mewtwo kan me eerlijk gezegd eigenlijk ook weinig meer boeien ( wat valt er nog te testen na zoveel maanden?)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
enige nadeel van de raids vind ik de devaluatie van pokemons. Legendaries is niks legendary meer aan, op Mewtoo na (wat een ruk systeem, maak dan iets met quests etc en als je er een succesvol hebt afgerond mag je een poging wagen. Vul je meteen een wens van de spelers in). Ik heb 400 km gelopen met larvitar als buddy, om een maand later een veel dikkere IV tyranitar tegen te komen in een raid (en ik zou als ik er iets aan moeite insteek, bijna wekelijks een kunnen vangen Eindhoven en omstreken hebben actieve groepen).
Met alle evenementen struikel je over de beesten die 'meedoen'. Halloween evenement? 10 min rondlopen en alle 5(?) heb je. Begin van het jaar startersevenement? T is dat het zo verdomd koud was, anders had je in een dag van alle starters zat om alles te evolueren. Safari evenement? Unown als pidgey's, terwijl ze normaal 1 keer per maand in een stad als Eindhoven spawnen.

Begrijp me niet verkeerd, uiteraard leuk om alles te vangen, ik doe er ook vrolijk aan mee maar dan heb je al heel snel het gevoel alles te hebben. Sparen is er niet meer bij. T mag allemaal wat minder vind ik persoonlijk. Een raid is niks bijzonders meer. Laat die eens met de helft van het aantal komen, worden ze een stuk bijzonderder. Evenals met de evenement pokemons. Laat ze meer spawnen dan normaal, maar niet als pidgey's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap de raid bosses wel doen ze zodat mensen dex kunnen completen voor gen 3 komt! Zou me ook niet verbazen dat ze om de twee weken gaan roteren hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Om de 2 weken lijkt mij wel heel opportunistisch, maar ze hadden al veel eerder kunnen/moeten rouleren. Naast de legendaries worden de gewone raids al maandenlang allemaal genegeerd omdat iedereen die pokies al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Terryb47 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:37:
Om de 2 weken lijkt mij wel heel opportunistisch, maar ze hadden al veel eerder kunnen/moeten rouleren. Naast de legendaries worden de gewone raids al maandenlang allemaal genegeerd omdat iedereen die pokies al heeft.
En omdat iedereen er al goede van heeft. In het begin namelijk genoeg normale Tier 4 raids gedaan, inclusief de starters. Daar heb ik o.a. mijn 100% Charizard uit. Pas sinds de stroom legendairy raids is dat flink afgenomen. Mochten na deze maand de tier 5's weg zijn zie ik de raiders wel terug gaan naar tier 4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

hneel

denkt er het zijne van

Er zijn zat plekken waar Magnemites met bosjes tegelijk te vangen zijn. Kijkduin is een bekend voorbeeld. Maar ook bv de Brouwersdam, Bergen op Zoom. Dat is dan alleen nog maar Zuid-West Nederland. Overal langs het water bestaan zulke plekken.

Voor Porygon ken ik zulke locaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
PB-powell schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:48:
[...]

Porygon heb ik welgeteld 1x keer gevangen in anderhalf jaar tijd. De kans dat ik in een jaar nog genoeg ga vangen voor porygon z, laat staan porygon 2, is ongeveer nul.
Magnemite heb ik precies genoeg voor magneton. Verder kom ik die ook nauwelijks tegen, dus daar wederom is de kans dat ik genoeg candy in een jaar voor verzamel nihil.
De starters nu zijn voor mij interessanter. Een level 4 raid deed hier bijna niemand omdat men ze of al had of wachtte op een legendary en dan is een level 4 in je eentje niet te doen. Nu zijn ze wel alleen te doen dus voor de gene die ze nog wil kan dat nu ook.
Voor jou is het misschien niet fijn, voor zat anderen nog wel. ;)
Wel hadden er van mij meer gen 2 pokemon tussen gemogen.
Dit heb ik ook. Magnemite zou ik nog met nests genoeg kunnen krijgen. Maar voor Porygon moet ik echt speuren hoor.. Mensen die Valentijn event hebben gespeeld zal dat misschien onzin zijn. Maar voor de meesten is het gewoon chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
AFCAjax schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:14:

Omastar, erg nuttig beest, net als Golem.
Porygon en Magneton, nuttig voor candy gen4. Deze vind je moeilijker wild, en kun je in je eentje aan.
Starters Gen1 is gewoon handig als je een hoge IV wilt, deze kun je nu gewoon zelf verslaan.

Dan moeten ze geen 76 procent Charmeleon erin stoppen, was er gelijk klaar mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
wimpie007 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
[...]

Dan moeten ze geen 76 procent Charmeleon erin stoppen, was er gelijk klaar mee
Alles wat je vangt kunnen ze beter meteen 100% maken. Kun je in 2 weken stoppen met spelen. Super leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AFCAjax schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
[...]

Dit heb ik ook. Magnemite zou ik nog met nests genoeg kunnen krijgen. Maar voor Porygon moet ik echt speuren hoor.. Mensen die Valentijn event hebben gespeeld zal dat misschien onzin zijn. Maar voor de meesten is het gewoon chill.
Zelfs toen heb ik geen ene Porygon gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:46:
[...]

Zelfs toen heb ik geen ene Porygon gezien.
Het is ook voor iedereen wisselend.... voor mij voegden de Raids ook eigenlijk niets toe. Wel leuk maar niet om mijn dex te vullen. Ik heb ook een Larvitar die honderden kilometers mijn buddy is geweest...
Stroom beesten zijn aan de kust gewoon te vangen. Magnemite staat op 163 gevangen en voltorb op 84.

Ik heb gewoon Mareep, Larvitar, Miltank, Lapras, Snorlax, Gyarados... dus eigenlijk alles wat in het wild te vangen is gevangen. En ook zeker een stuk of 19 Porygons.

Maar een shiney vangen ho maar.... :F

[ Voor 7% gewijzigd door A-Jay op 07-11-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

hneel

denkt er het zijne van

Kunnen ze de gyms niet locken zodra de timer voor de raids begint?
Is de gym eens een keer geel, gaan die blauwen hem 5 min van tevoren nog even overnemen.
Zodat zij lekker 12 ballen hebben voor de boss en jij maar 8. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravediggerxx
zo absurd dat ik het wel grappig vind 8)7

https://pokemongohub.net/...nfirms-complete-rollback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vandaag een Metapod raid gespot. :| Wát een verspilling van een raidmogelijkheid. :F Zijn er plaatsen op deze planeet waar de Caterpie zo zeldzaam is dat dit interessant is? :/

En een Sableye uit een 10km ei gekregen. De eerste die ik nu in mijn verzameling heb bewaard. Alle eerder gevangen exemplaren had ik weggegooid wegens lage IV/appraisal en ruimtegebrek. Deze is tenminste 93%. :)

Wist nog niet eens dat deze nu uit eieren kon komen. Was een verrassing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:47:
Vandaag een Metapod raid gespot. :| Wát een verspilling van een raidmogelijkheid. :F Zijn er plaatsen op deze planeet waar de Caterpie zo zeldzaam is dat dit interessant is? :/
Natuurlijk niet. Het is voor een behoorlijke groep mensen gewoon een mogelijkheid om in elk geval een raid te doen, wat rare candy te krijgen en wat extra xp.
Vorige week waren het nog die vissen, nu metapod. Same stuff.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ik vroeg me al af waarom er nog geen update was toen deze werd aangekondigd. Mja beetje slordig :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terryb47
Ik zeg het vaker (als grap) dat voor elke bugfix ze doen er 5 nieuwe bijkomen...alsof ze geen testomgeving hebben of uberhaupt testen. Alsof ze daar geen geld voor (over) hebben. En geld hebben ze genoeg bij Niantic: alleen al in het eerste half jaar hebben ze omzet van een miljard gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
hneel schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:10:
Kunnen ze de gyms niet locken zodra de timer voor de raids begint?
Is de gym eens een keer geel, gaan die blauwen hem 5 min van tevoren nog even overnemen.
Zodat zij lekker 12 ballen hebben voor de boss en jij maar 8. :(
Dat brengt juist wat beweging in de raids. Nu heb je een reden om gyms om te gooien, anders hoeft het allemaal niet meer op het moment dat je je 50 muntjes hebt gehaald.

Ik vind het prima zoals het nu is. Soms doe ik het zelf, soms wordt ik ook zelf 'genaaid'. Een keertje met 4/5 man van geel bezig geweest met een 2.7k Blissey bij een T5 raid weg te halen in de laatste 10 minuten. De eigenaar van de Blissey bleef maar golden berries voeren. Uiteindelijk heeft hij gewonnen, maar wel 10+ golden razz kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
mat.hi.as schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:59:
[...]

Dat brengt juist wat beweging in de raids. Nu heb je een reden om gyms om te gooien, anders hoeft het allemaal niet meer op het moment dat je je 50 muntjes hebt gehaald.

Ik vind het prima zoals het nu is. Soms doe ik het zelf, soms wordt ik ook zelf 'genaaid'. Een keertje met 4/5 man van geel bezig geweest met een 2.7k Blissey bij een T5 raid weg te halen in de laatste 10 minuten. De eigenaar van de Blissey bleef maar golden berries voeren. Uiteindelijk heeft hij gewonnen, maar wel 10+ golden razz kwijt :D
Daar zijn ze voor toch, hadden net zo goed blissey-razz genoemd kunnen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Megalodon86 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:05:
[...]

Daar zijn ze voor toch, hadden net zo goed blissey-razz genoemd kunnen worden :+
Ik was wel erg blij dat ik hem kon gebruiken om m'n eerste hitmontop te vangen. Daar durf ik het niet aan om op Ultra alleen te vertrouwen met de kans dat hij wegrent (en ik m'n telefoon erachteraan gooien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Op m'n eerste van een legendary, of een hoge IV legendary gaan ze ook ja, maar verder spaar ik ze momenteel alleen maar op. Komen dan toch vaak terecht op Blisseys, Snorlax en Chanseys op gyms die ik wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
AFCAjax schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
[...]

Magnemite ook zat bij mij... En Porygon spawnt ook regelmatig (niet dat ik ze elke dag zie) en ergste is: zo vaak uit een 10k ei :(

Caterpie zie ik trouwens niet meer zo vaak (weedle wel wat meer), maar ga er geen raids voor doen..
Magikarp was nog nuttig voor candies en kleine kans op shiny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:47:
Als je begonnen bent nadat gen2 uitkwam is het lastig om tot een butterfree te komen. Ken dus een speler die blij is met Caterpie raids :Y

Net zoals er nu ook mensen zijn die blij zijn met een Magnemite, Proygon raid etc...

Dat valt me ook op hier op tweakers, mensen missen bijvoorbeeld allemaal maar 1 of 2 van Gen1, maar wel allemaal anderen beesten. En soms zijn dat ook pokemon waar ik zelf in verzuip bij wijze van :)

Ik ben zelf al een tijdje compleet. Belangrijk is daarbij wel dat je geluk hebt en regelmatig op veel verschillende plekken komt....

[ Voor 8% gewijzigd door A-Jay op 08-11-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Klopt ja. Zo ben ik al een tijdje compleet, maar een vriend die hoger level is, moet nog steeds een Aerodactyl en Cleffa.

Deze nieuwe raids lijken vooral op nieuwe spelers gericht, en op het afronden van de Gen1 pokedex. Op zich denk ik dat Niantic die gegevens zo in kan zien; hoeveel procent van de spelers bepaalde pokemon nog moet. Als Gen3 helemaal komt, zal de spawnrate van Gen1 denk ik wel een flink stuk lager worden.

Wel jammer dat Aerodactyl er niet bij zit. Of Dratini/Dragonair.

[ Voor 7% gewijzigd door Megalodon86 op 08-11-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:52:
Gisteren eindelijk de bezem door m'n collectie gehaald, heb weer 150 plekken vrij:) ben klaar voor Gen 3.

Die mewtwo kan me eerlijk gezegd eigenlijk ook weinig meer boeien ( wat valt er nog te testen na zoveel maanden?)
Hier ook zo, ik was één van de enige uit de raidgroep die geen ex-raid pasje had 8)7 Niks om boos over te zijn of te stoppen met spelen, jammer dat wel... maar geen drama.

Ik lees ook zo vaak dubbele dingen, 'raidbosses zijn te goed, ze gooien met de geweldige pokemons om onze oren' & 'hoh, raidbosses zijn vervangen, er zit niets goed tussen' - "ik krijg veel te veel rare candies, zo is er niks meer aan gen3 straks' & 'ohnee rare candies en golden berries zijn geminderd in drop rate" :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
Tsja.. iedereen speelt toch op een andere manier, en daardoor hebben ze dus ook allemaal hun eigen pro's en con's.

Er zijn ondertussen ruwweg 3 soorten spelers;

1. doen alleen (hoge) raids;
2. vangen alles, draaien veel stops (evt. met plus), ook raids;
3. casual, elke dag eventjes de streak en een raid als het zo uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WahWah
Zijn er wel meer denk ik, maar niet iedereen kan je in 1 catogorie stoppen denk ik.

Ik doe ook liever hoge raids, maar als ze er niet zijn, een lage solo kan ook. Gratis raidpasjes wil je gebruiken, maar als het niet uitkomt met tijd dan boeit het me ook niet. Ik vang alles als ik speel....kheb geen plus/gotcha. Ik doe me streaks elke week. Verder heb ik een complete dex (voorzover dat kan). Alles wat ze toevoegen/veranderen wat geen Gen3 is of een re-work van battle system is voor mij totaal niet interessant. Echter speel ik (voorlopig) gewoon door tot het wel komt.

Ik ben al een aantal maanden compleet, dus dan boeien die raids al eigenlijk niet meer. Voordat de raids uitkwamen had ik ook alle raid bosses al. Net genoeg candies gelopen met die enige Larvitar die ik uit een 10km ei had gekregen (nooit in het wild gezien). Dus toen Tyranitar makkelijk te krijgen was, was ik blij en teleurgesteld. Mijn Larvitar had een lage IV, dus ik had 125+ candies toen om een leuke Tyranitar meteen te uppen....Maarja was dit wel zo eerlijk? En was dit wel zo leuk? Zoveel "moeite" gedaan om 125 candies bij elkaar te lopen, en dan werd hij zo makkelijk aangeboden. Uiteraard heb ik er gebruik van gemaakt en een 93% Tyranitar gevangen uit een raid. Maarja veel voldoening heeft het mij niet echt gegeven.

In dit voorbeeld van mijn ervaring met Larvitar, had ik liever gezien dat je een Larvitar krijgt voor het verslaan van een Tyranitar. Misschien zelfs een 10km ei krijgen en dat je die dan uitloopt voor een Larvitar. Maar die shortcut van 125 candies neemt echt te veel weg van een anders erg zeldzame pokemon.

Anderen zullen hier vast totaal niet mee eens zijn, maar dit was mijn persoonlijke situatie en zo ervaarde ik de introductie van raids. Anderen zullen gewoon blij zijn om makkelijk een dex entry te hebben waar ze anders veel langer over zouden doen, of zelfs het spel zouden opgeven. Iedereen speelt het anders en iedereen heeft andere ervaringen. Zolang het leuk blijft voor mij, speel ik gewoon door. En anders neem ik weer een break van een paar maanden totdat er wat nieuws is. Het is niet alsof je wordt gestraft als je niet speelt. Zou wat zijn he, elke dag dat je niet inlogt een dex entry minder....pokemon die weglopen omdat je ze geen aandacht geeft....wat een systeem zou dat zijn :D
Ja slordig dit, dacht dat het de update was gisteren, maar helaas. Als ze gewoon transparant zijn en zeggen dat ze een rollback doen, is er niks aan de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door WahWah op 08-11-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:02:
[...]
Hier ook zo, ik was één van de enige uit de raidgroep die geen ex-raid pasje had 8)7 Niks om boos over te zijn of te stoppen met spelen, jammer dat wel... maar geen drama.

Ik lees ook zo vaak dubbele dingen, 'raidbosses zijn te goed, ze gooien met de geweldige pokemons om onze oren' & 'hoh, raidbosses zijn vervangen, er zit niets goed tussen' - "ik krijg veel te veel rare candies, zo is er niks meer aan gen3 straks' & 'ohnee rare candies en golden berries zijn geminderd in drop rate" :X
Ook niet een heel klein beetje teleurgesteld? ;)

Weet zeker dat heel veel gasten die maandenlang terug op de legendary raid tour zijn gegaan (om meer kans te maken op een exraidpass) dat die zich toch wel benadeeld voelen.

Voor mij is de game een beetje doodgebloed in de laatste maanden, ik zou zo al m'n legendaries inruilen voor gen 3. Wat betreft teveel of te weinig items, tja dan heb ik liever teveel :p Maar toen moesten mensen weer zo nodig klagen en na de rebalancing krijg je nu weliswaar veel minder rare candies/golden berries, maar in mijn ogen nog steeds genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door Terryb47 op 08-11-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Ik gok op net voor de kerst Gen3 en een mooi event met dit keer dubbele XP.

Zou prima zijn wat mij betreft. Ben dan lekker vrij om te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
WahWah schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:42:
Zijn er wel meer denk ik, maar niet iedereen kan je in 1 catogorie stoppen denk ik.

In dit voorbeeld van mijn ervaring met Larvitar, had ik liever gezien dat je een Larvitar krijgt voor het verslaan van een Tyranitar. Misschien zelfs een 10km ei krijgen en dat je die dan uitloopt voor een Larvitar. Maar die shortcut van 125 candies neemt echt te veel weg van een anders erg zeldzame pokemon.

Anderen zullen hier vast totaal niet mee eens zijn, maar dit was mijn persoonlijke situatie en zo ervaarde ik de introductie van raids. Anderen zullen gewoon blij zijn om makkelijk een dex entry te hebben waar ze anders veel langer over zouden doen, of zelfs het spel zouden opgeven. Iedereen speelt het anders en iedereen heeft andere ervaringen.
Dit. Juist dit. Geheel mee eens. Leuk om een hoge iv te vangen uit een raid, maar het neemt het gevoel van sparen ergens voor weg. Net als vroegah toen je nog weet ik hoeveel weken spaargeld bij elkaar moest gooien om dat ene stuk speelgoed te kopen. Of je hebt een miljoen op de bank en koopt, koopt. En op een gegeven moment ben je in een seconde op je nieuwe spullen uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Eens. Ik heb keihard m'n best gedaan met mn larvitars, ook wel wat geluk gehad met 10km eitjes, maargoed, dan toch eindelijk een Tyranitar gepakt. Even later had ik er 5 dankzij paar mooie raids.

Moet ik wel bijzeggen, mensen die niet (kunnen) curven, maken beduidend minder kans op mooie pokemon uit raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
ook dat klopt. En het is nog wel zo makkelijk te leren. Genoeg oefenmateriaal wat rondloopt :-)

catchrates met curves zijn wel echt veel hoger. Merk het goed sinds ik van recht gooien naar curves gegaan ben. Blijft echt veel meer zitten, ook buiten de raids.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WahWah
Pokemon Go mist nu gewoon een beetje dat "Special" element. Zeldzame pokemons waar je toch iets meer voor moet doen dan de rest.

Ik vind het nog steeds jammer dat raids zo makkelijk zijn gemaakt. Toen ze net uitkwamen waren ze gelimiteerd voor een bepaald level, en dat had ik ook liever zo gezien. Player Level 30 unlocked raids ofzo. Of gewoon lvl 1 raids vanaf level 10 ofzo en lvl 2 raids vanaf 15, etc etc. Een legendary raid zou echt gewoon 20man nodig moeten hebben vind ik dan (wel met een gegarandeerde pokemon bij het verslaan dan ofzo, of iets hogere catch rate). Maarja dan haken weer te veel mensen af, omdat het te moeilijk is om groepen te vormen. Maar nu is het weer veel te makkelijk, want met een groepje van 5 haal je het ook wel. Niet echt veel legendarisch aan nu. Het is gewoon farmen naar een hoge IV, en dit kan elke dag (paar keer op een dag als je pasjes koopt).

Het is leuk dat ze een chat-functie erin willen zetten, maarja voor mij heeft dat weinig toegevoegde waarde. Ook dat ze een soort battle-tag willen maken voor pokemons, zodat je een aanval team kan samenstellen ipv de crappy pre-set, leuk maar het spel veranderd niks.

Laten ze nu eens een max van 1 specifieke pokemon per aanval team doen. Net als in de gyms. Zo kan je niet 6 Rhyhorns inzetten voor Raikou, maar moet je ook andere ground pokemon inzetten zeg maar. Maakt het ook iets moeilijker en heb je iets meer mensen nodig. Ook gebruik je dan wat andere pokemons (Nidoking/Queen in dit geval mssn?). Is er wat meer variatie. Maakt het toch weer wat leuker (vind ik dan)

Het hoeft niet VEEL moeilijker, maar een beetje uitdaging mag wel. Een beetje pokemon kennis gebruiken zeg maar. Nu is het vaak bij raids: "WELKE MOET IK INZETTUHHHHH!?!?!?!", zegt pokemon naam, "OW die heb ik niet...ik ga wel met chansey/blissey/snorlax erin". Hey bedankt he! |:(

*edit*
Kreeg zojuist een Misdreavus uit een 2km ei. Eerste keer voor mij....wist niet eens dat deze uit een ei kon komen :o

[ Voor 3% gewijzigd door WahWah op 08-11-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Megalodon86 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:59:
Moet ik wel bijzeggen, mensen die niet (kunnen) curven, maken beduidend minder kans op mooie pokemon uit raids.
Tenzij die persoon helemaal geen curves kan gooien...
Zag een keer iemand tegen een ander zeggen: gebruik curve..
Keek ik mee, zo vaag draaide en gooide hij... zei ik: ehh.. hou het maar beter bij recht vooruit gooien :9
(en adviseerde hem curves te oefenen met gewone crappymon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WahWah schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:43:
Pokemon Go mist nu gewoon een beetje dat "Special" element. Zeldzame pokemons waar je toch iets meer voor moet doen dan de rest.

Ik vind het nog steeds jammer dat raids zo makkelijk zijn gemaakt. Toen ze net uitkwamen waren ze gelimiteerd voor een bepaald level, en dat had ik ook liever zo gezien. Player Level 30 unlocked raids ofzo. Of gewoon lvl 1 raids vanaf level 10 ofzo en lvl 2 raids vanaf 15, etc etc. Een legendary raid zou echt gewoon 20man nodig moeten hebben vind ik dan (wel met een gegarandeerde pokemon bij het verslaan dan ofzo, of iets hogere catch rate). Maarja dan haken weer te veel mensen af, omdat het te moeilijk is om groepen te vormen. Maar nu is het weer veel te makkelijk, want met een groepje van 5 haal je het ook wel. Niet echt veel legendarisch aan nu. Het is gewoon farmen naar een hoge IV, en dit kan elke dag (paar keer op een dag als je pasjes koopt).

Het is leuk dat ze een chat-functie erin willen zetten, maarja voor mij heeft dat weinig toegevoegde waarde. Ook dat ze een soort battle-tag willen maken voor pokemons, zodat je een aanval team kan samenstellen ipv de crappy pre-set, leuk maar het spel veranderd niks.

Laten ze nu eens een max van 1 specifieke pokemon per aanval team doen. Net als in de gyms. Zo kan je niet 6 Rhyhorns inzetten voor Raikou, maar moet je ook andere ground pokemon inzetten zeg maar. Maakt het ook iets moeilijker en heb je iets meer mensen nodig. Ook gebruik je dan wat andere pokemons (Nidoking/Queen in dit geval mssn?). Is er wat meer variatie. Maakt het toch weer wat leuker (vind ik dan)

Het hoeft niet VEEL moeilijker, maar een beetje uitdaging mag wel. Een beetje pokemon kennis gebruiken zeg maar. Nu is het vaak bij raids: "WELKE MOET IK INZETTUHHHHH!?!?!?!", zegt pokemon naam, "OW die heb ik niet...ik ga wel met chansey/blissey/snorlax erin". Hey bedankt he! |:(

*edit*
Kreeg zojuist een Misdreavus uit een 2km ei. Eerste keer voor mij....wist niet eens dat deze uit een ei kon komen :o
Nog moeilijker en nog meer mensen nodig? No ty, het is nu al een hel om genoeg mensen bij elkaar te krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53

*edit*
Eens, alle uitdaging is verdwenen uit het spel. Hopelijk gaan ze inzien dat dit spel meer diepgang en uitdaging nodig.

Wat ik overigens ook compleet mis is 'controle' over het spel. Geef ons de mogelijkheid om voor een bepaalde Pokémon te 'sparen' (doe X, krijg Y). Geef de mogelijkheid om door trainen Pokémon beter te maken (IV). Daar mag best veel tijd in gaan zitten, maar dat soort dingen geeft wel weer reden om te spelen.
(Meer dan een tijdelijke reden als de release van Gen3)
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:38:
[...]

Nog moeilijker en nog meer mensen nodig? No ty, het is nu al een hel om genoeg mensen bij elkaar te krijgen...
Want het is onmogelijk om raids aan te passen en ze makkelijker te maken? ;)

Maak het desnoods mogelijk om ze solo te doen... Het aantal spelers bepaalt het level van de te vangen raidboss. (Of de resterende tijd op de klok oid)
Met elkaar spelen wordt dan beloont, maar in je uppie kan je ook snel ff een raid doen als het jouw uitkomt. Zeker met de aankomende winter lijkt mij dat geen verkeerde oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 07:08
Niantic gaat blijkbaar nog minder tijd besteden aan PoGo :
https://www.ad.nl/show/ha...-van-pokemon-go~a2b43d1f/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:51:
[...]

Eens, alle uitdaging is verdwenen uit het spel. Hopelijk gaan ze inzien dat dit spel meer diepgang en uitdaging nodig.

Wat ik overigens ook compleet mis is 'controle' over het spel. Geef ons de mogelijkheid om voor een bepaalde Pokémon te 'sparen' (doe X, krijg Y). Geef de mogelijkheid om door trainen Pokémon beter te maken (IV). Daar mag best veel tijd in gaan zitten, maar dat soort dingen geeft wel weer reden om te spelen.
(Meer dan een tijdelijke reden als de release van Gen3)

[...]

Want het is onmogelijk om raids aan te passen en ze makkelijker te maken? ;)

Maak het desnoods mogelijk om ze solo te doen... Het aantal spelers bepaalt het level van de te vangen raidboss. (Of de resterende tijd op de klok oid)
Met elkaar spelen wordt dan beloont, maar in je uppie kan je ook snel ff een raid doen als het jouw uitkomt. Zeker met de aankomende winter lijkt mij dat geen verkeerde oplossing.
Dat met de tijd helemaal mee eens, dat je bijvoorbeeld met meer mensen minder tijd hebt en met minder mensen meer tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
klopt

https://pokemongohub.net/...rry-potter-wizards-unite/

Ze hadden beter samengewerkt met de makers van draconius go O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:37

*edit*
Ik krijg echt geen 20 man bij mekaar, misschien 1 keertje ofzo. We wonen niet allemaal in een stad met meer dan 200k inwoners. Vandaag weer 2 raids gedaan met 10-12 personen. Maar 20 bij elkaar verzamelen gaat hier op een enkele uitzondering na niet meer lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ik denk dat men hier heel erg vergeet dat er ook spelers zijn die niet zo fanatiek zijn of nog niet zo lang spelen.
Bij ons in het dorp is het vaak zat nog lastig om 5-6 man op te trommelen voor een raid, laat staan 10 of meer. Daarnaast zijn er best veel spelers hier nog onder level 25. Die zijn of niet zo fanatiek, of spelen nog niet zo lang en voor hun zijn die raids dus uitermate interessant. (zitten overigens ook pensionado tussen met meerdere accounts op lvl 40 :') )
En ook is het spelen in de stad vele malen makkelijker dan in een dorp. Toen het spel net uitkwam woonde ik nog in Utrecht en had ik de stops en pokemon voor het oprapen. Sterker, er zaten bijna meer stops dan spawnpoints rond mijn huis dus ik had nooit een gebrek aan items of ballen. En de variatie in wat er spawnde was ook vele malen hoger dan waar ik nu woon. Een klein dorp met 7 (sinds kort) gyms en ~20 stops. Doordat ik in Utrecht belachelijk veel magikarp heb gevangen heb ik nu 4 gyaradossen, maar zat spelers hier die er niet 1 hebben. En zo heb ik nog zat voorbeelden van hoe gemakkelijk het spel eigenlijk is in de stad.

En ja het spel mist her en der wat diepgang en zou heus kunnen profiteren van dingen als quests of een beter level systeem, maar kennelijk ligt voor niantic daar niet de focus. Ik vind dat ze genoeg dingen aanpassen en nieuwe zaken toevoegen om het voor mij interessant te houden, maar snap best dat sommige meer willen. Helaas hebben we hier alleen geen directe controle over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
WahWah schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:42:

Ik doe ook liever hoge raids, maar als ze er niet zijn, een lage solo kan ook. Gratis raidpasjes wil je gebruiken, maar als het niet uitkomt met tijd dan boeit het me ook niet. Ik vang alles als ik speel....kheb geen plus/gotcha. Ik doe me streaks elke week. Verder heb ik een complete dex (voorzover dat kan). Alles wat ze toevoegen/veranderen wat geen Gen3 is of een re-work van battle system is voor mij totaal niet interessant. Echter speel ik (voorlopig) gewoon door tot het wel komt.

Ik ben al een aantal maanden compleet, dus dan boeien die raids al eigenlijk niet meer. Voordat de raids uitkwamen had ik ook alle raid bosses al. Net genoeg candies gelopen met die enige Larvitar die ik uit een 10km ei had gekregen (nooit in het wild gezien). Dus toen Tyranitar makkelijk te krijgen was, was ik blij en teleurgesteld. Mijn Larvitar had een lage IV, dus ik had 125+ candies toen om een leuke Tyranitar meteen te uppen....Maarja was dit wel zo eerlijk? En was dit wel zo leuk? Zoveel "moeite" gedaan om 125 candies bij elkaar te lopen, en dan werd hij zo makkelijk aangeboden. Uiteraard heb ik er gebruik van gemaakt en een 93% Tyranitar gevangen uit een raid. Maarja veel voldoening heeft het mij niet echt gegeven.

Anderen zullen hier vast totaal niet mee eens zijn, maar dit was mijn persoonlijke situatie en zo ervaarde ik de introductie van raids. Anderen zullen gewoon blij zijn om makkelijk een dex entry te hebben waar ze anders veel langer over zouden doen, of zelfs het spel zouden opgeven. Iedereen speelt het anders en iedereen heeft andere ervaringen. Zolang het leuk blijft voor mij, speel ik gewoon door. En anders neem ik weer een break van een paar maanden totdat er wat nieuws is. Het is niet alsof je wordt gestraft als je niet speelt. Zou wat zijn he, elke dag dat je niet inlogt een dex entry minder....pokemon die weglopen omdat je ze geen aandacht geeft....wat een systeem zou dat zijn :D

[...]

Ja slordig dit, dacht dat het de update was gisteren, maar helaas. Als ze gewoon transparant zijn en zeggen dat ze een rollback doen, is er niks aan de hand.
Lijkt idd aardig op hoe ik speel: alleen hoge tier raids (liefst 5), al is het maar voor de XP om die laatste grind naar L40 ASAP af te ronden... Vwb de raids sluit ik me bij je aan: tijdens het rock event het hele dorp afgehunt voor Larvitars en honderden km gelopen met dit ding. Had ik eindelijk mijn Tyranitar max getrokken is hij zo uit een raid te vangen... |:(
xienator schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:03:
Ik gok op net voor de kerst Gen3 en een mooi event met dit keer dubbele XP.

Zou prima zijn wat mij betreft. Ben dan lekker vrij om te spelen :P
Dubbel XP verwacht ik eerder met Thanksgiving. Was vorig jaar ook zo. Gen 3 zou ik pas rekenen op januari/februari voor de volledige release. Immers willen ze per jaar 1 generatie releasen en dit jaar hebben we gen 2 al gehad. Vanaf december gaan ze stapsgewijs gen 3 introduceren idd, maar misschien krijgen we net als vorig jaar een startersevent rond kerst met de gen 3 starters er bij. En gooien ze de babies (Wynout en Azurill) alvast in de eieren.

*edit*
Die max van 1 type Pokemon per raid heb ik er voor mezelf al redelijk ingebouwd. Enige waar ik er meerdere van heb dankzij het oude gymsysteem zijn Rhydon (2), Dragonite (3) en Gyarados (4, komt nog een rode bij zodra ik een Wonder shiny heb). Verder zijn die vragen mbt wat in te zetten idd heel herkenbaar... Wel merk ik hier veel afhakers. Zodra mensen een nieuwe Pokemon hebben (deze maand Raikou) zie je ze de rest van de maand niet meer terug. En vaak hebben ze dan nog een betere IV dan ik, ondanks dat ik inmiddels tegen de 50 Raikou raids gedaan heb... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:40
Ik heb gisteren de 0.79.4 "roll-back" update automatisch via de play store binnengekregen. Niets bijzonders op zich, maar ik had 0.81.1 al geinstalleerd via apkmirror. Nooit geweten dat downgraden ook automatisch kan; je zou denken dat de updater eerst kijkt welke versie je hebt.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Quincy5 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:18:
Ik heb gisteren de 0.79.4 "roll-back" update automatisch via de play store binnengekregen. Niets bijzonders op zich, maar ik had 0.81.1 al geinstalleerd via apkmirror. Nooit geweten dat downgraden ook automatisch kan; je zou denken dat de updater eerst kijkt welke versie je hebt.
Bij Android wordt er gekeken naar versioncode, wat een normaal oplopend nummertje is. Voor Android maakt het dan niet uit als je versienummer (dus de 0.81.1) hoger is dan 0.79.4, zolang de versioncode (bijv. 42) maar hoger is dan de vorige versiecode (bijv. 40).

Dus bij 0.81.1 (40) en 0.79.4 (42) wordt 0.79.4 als de meest recente update gezien. Dit heb ik helaas op werk ook een keer toe moeten passen om een rollback door te voeren.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Nooit geweten dat er zoiets als een versioncode bestaat. Kun je die als gebruiker ergens zien of zit dat puur aan de achterkant?

Ik was nog aan het twijfelen of ik 0.81.1 zou houden (vond hem vrij goed werken en de visuele glitches vond ik niet erg) en ging er vanuit dat deze gewoon zou blijven staan. Ook omdat ik zelf programmeer voor mijn werk (Java en C#) en ik weet dat de meeste systemen gewoon naar versienummer kijken.

Nu de app helemaal verwijderen en opnieuw downloaden (denk ik de enige manier om hem terug te krijgen) vind ik iets teveel moeite, aangezien de huidige versie ook goed werkt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Quincy5 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:38:
Nooit geweten dat er zoiets als een versioncode bestaat. Kun je die als gebruiker ergens zien of zit dat puur aan de achterkant?

Ik was nog aan het twijfelen of ik 0.81.1 zou houden (vond hem vrij goed werken en de visuele glitches vond ik niet erg) en ging er vanuit dat deze gewoon zou blijven staan. Ook omdat ik zelf programmeer voor mijn werk (Java en C#) en ik weet dat de meeste systemen gewoon naar versienummer kijken.

Nu de app helemaal verwijderen en opnieuw downloaden (denk ik de enige manier om hem terug te krijgen) vind ik iets teveel moeite, aangezien de huidige versie ook goed werkt.
Dat is voornamelijk aan de achterkant, en de gebruiker zal er (met de gebruikelijke manieren) niet mee geconfronteerd worden (juist omdat bij Android dit totaal geen relevantie heeft met het versie nummer).

Ook bij iOS heb je een soortgelijk systeem (versie nummer & build nummer, maar buildnummers mogen hier wel '.'en bevatten. Vaak gebruik ik dan een systeem als versienummer '1.2.0' met buildnummer '1.2.0.3') , maar ik verwacht dat het daar een stuk lastiger is om een directe rollback te doen (een update over de nieuwe versie natuurlijk wel, maar het is dan lijkt dan een update (ook al is het qua code een rollback)).

Om eerlijk te zijn, deze rollback maakt mij niet echt uit. Ik weet alleen niet of ze deze versie al volledig uitgerold hadden of maar bij een paar procent van de gebruikers hadden liggen. Die paar procent is natuurlijk bij PoGo al meteen een flink aantal, en is het een rollback waard, maar toch. Ik weet niet hoeveel gebruikers er nou echt last van hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Toch even een losse extra reactie, zojuist een Mewtwo raid pass gekregen *O* . Voor een raid waarbij ik zat te twijfelen of ik wel zou gaan, maar uiteindelijk toch onderweg ben gegaan omdat de hond er toch uit moest.

Ook op een vrij goede tijd, morgen om 18:00. Vreemde is wel dat niet iedereen die erbij was een invite had gekregen. Zo ook een familie die ik vaak tegenkom bij de raids. Dat is dan wel weer jammer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Grumpmeister schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:05:
Toch even een losse extra reactie, zojuist een Mewtwo raid pass gekregen *O* . Voor een raid waarbij ik zat te twijfelen of ik wel zou gaan, maar uiteindelijk toch onderweg ben gegaan omdat de hond er toch uit moest.

Ook op een vrij goede tijd, morgen om 18:00. Vreemde is wel dat niet iedereen die erbij was een invite had gekregen. Zo ook een familie die ik vaak tegenkom bij de raids. Dat is dan wel weer jammer -O-
Grats. Hier niks gekregen, verder ook in mijn groepen (Rdam oost) nog niks gehoord. Sowieso is het vrij kort dag, raid passes voor morgenmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Het slaat werkelijk nergens op. Precies hetzelfde verhaal hier; vorige week passen uitgedeeld voor twee gyms in Aalsmeer, even wat rondgevraagd en berekend enzo, bleek dat ik bij de betreffende raids (waaruit de passen kwamen) ALLEBEI aanwezig was. GEEN PAS voor bassie.... ik ben best een beetje verdrietig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Megalodon86 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:34:
[...]

Het slaat werkelijk nergens op. Precies hetzelfde verhaal hier; vorige week passen uitgedeeld voor twee gyms in Aalsmeer, even wat rondgevraagd en berekend enzo, bleek dat ik bij de betreffende raids (waaruit de passen kwamen) ALLEBEI aanwezig was. GEEN PAS voor bassie.... ik ben best een beetje verdrietig.
Hetzelfde hier.
We hebben in Arnhem verschillende Raid groepen. Eentje daarvanzijn een vaste groep mensen (in Arnhem-Zuid) die gezellig een paar raids doen op een avond. Helaas voor mij geen pass, waarbij de andere wel 1 hebben gekregen.

NIANTIC WHY! :( ;w :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah

Grats!

Mijn vrouw kreeg van een vriendin uit Canada vandaag een screenshot. Ze had een EX raid pass gekregen...alleen was de raid in Amerika (een raidje gedaan op vakantie) 8)7

Achja dan heb ik liever geen raid pass dan eentje voor een raid waar ik toch niet heen kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Hier hadden ze laatst met 8 man een EX-raid pas gekregen waarvan er 3 niet konden. Sta je dan met 5 man tegenover een Mewtwo... Heb je eindelijk die pas kan je nog niks! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Autofan1985 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:54:
Hier hadden ze laatst met 8 man een EX-raid pas gekregen waarvan er 3 niet konden. Sta je dan met 5 man tegenover een Mewtwo... Heb je eindelijk die pas kan je nog niks! :X
Volgens mij gaat dat hier ook gebeuren morgen... zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ben blij dat ik hem niet heb gekregen. Morgenavond is het ook sinte sinte maarten en dan had ik niet kunnen gaan ivm kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
@Megalodon86 Echt zonde idd. Daarentegen wacht ik zelf nog steeds tot ik überhaupt een keer zo'n pas krijg... Wat dat betreft baal ik vooral van de onduidelijkheid en (op het oog) willekeur waarmee die passen worden uitgedeeld. Van beide uitersten zijn wel de nodige voorbeelden te noemen, dus die laat ik achterwege. Echter niemand die snapt wat je nu precies moet doen om (mogelijk) zo'n pas te krijgen. Ja, raiden... Maar waar? Hoe? Wie? Geen idee! Dat frustreert me, evenals die regionale onzin overigens. Ook ik wil die dex vol maken, zeker met een sterke Pokémon zoals Mewtwo. De EX-raids zie ik op zich wel potentie in, maar hoop wel dat de definitieve uitrol (zijn nu immers nog field tests volgens de tickets) wat beter in elkaar steekt dan hoe het nu is!
Verder ben ik benieuwd of ze ook in gen 3 weer regionalen gaan stoppen. Als ze daar toch mee door blijven gaan moet ik misschien toch maar eens een spoof app opzoeken om die Pokédex maar vol te krijgen... }:| Indien gen 3 geen regionalen bevat durf ik nog hoop te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Dat buidelbeest is ook al bij ons geweest, Mr. Mime komt nu in Japan. Op z'n tijd is alles wel een keer langs geweest denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
mat.hi.as schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:19:
Dat buidelbeest is ook al bij ons geweest, Mr. Mime komt nu in Japan. Op z'n tijd is alles wel een keer langs geweest denk ik zo :)
Zolang het toevoegen van nieuwe sneller gaat dan het 'vrijgeven' van de oude blijf ik er een hard hoofd in houden. Mochten ze in gen 3 geen regionalen meer stoppen wil ik best wachten tot die andere 4 hier aan de beurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het is ook een dom systeem, die ex raid passes. Valt geen lijn aan te trekken, en hoewel ik een beetje willekeur niet eens erg vind, dit zorgt ervoor dat mensen buitengesloten worden. Dus zelfs binnen (een van de?) raids die het pasje triggeren, dat er maar in sommige gevallen de helft van een samen-spelend groepje het pasje krijgt.

Hoewel ik dus een pasje heb, hoop ik wel dat ze dit snel aanpassen (zouden ze niet iets doen met de passes? Wat een tijdje terug aangegeven was door Niantic?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
Het voelt een beetje als een grote scam; hoezo field tests, hoezo een deel van de spelers... wtf. Andere nieuwe dingen worden direct gelanceerd, maar MewTwo vangen moet getest worden? Ik vind het ruiken naar stierenpoep. De echte fanatiekelingen worden zo op kosten gejaagd om overal maar raids te doen en passen te kopen. Ik vind het flauw.

Het spel zou mensen bij elkaar moeten brengen doordat je 1. naar buiten moet en 2. samen een raid moet doen, maar gooit het met deze Ex-raids totaal over de andere boeg.

Als iedereen een Mewtwo heeft is het ook niet speciaal meer, dat snap ik, maar geef gewoon iedereen wel een gelijke kans.

Maargoed, het is een gratis spel dus we mogen niet zeuren he |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
Megalodon86 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:29:
Het voelt een beetje als een grote scam; hoezo field tests, hoezo een deel van de spelers... wtf. Andere nieuwe dingen worden direct gelanceerd, maar MewTwo vangen moet getest worden? Ik vind het ruiken naar stierenpoep. De echte fanatiekelingen worden zo op kosten gejaagd om overal maar raids te doen en passen te kopen. Ik vind het flauw.

Het spel zou mensen bij elkaar moeten brengen doordat je 1. naar buiten moet en 2. samen een raid moet doen, maar gooit het met deze Ex-raids totaal over de andere boeg.

Als iedereen een Mewtwo heeft is het ook niet speciaal meer, dat snap ik, maar geef gewoon iedereen wel een gelijke kans.

Maargoed, het is een gratis spel dus we mogen niet zeuren he |:(
Ben het met je eens hoor.

Op 24 Augustus: https://pokemongolive.com/en/post/exclusiveraids
"To receive an invitation to participate in an Exclusive Raid Battle, Trainers must have successfully completed a raid recently, by defeating the Raid Boss, at the Gym where the Exclusive Raid Battle will be taking place."

"Make sure you’re prepared to battle Mewtwo by powering up your Pokémon and battling in raids at Gyms near you!"

Toen ik dit las ging ik ook her en der raiden om zoveel mogelijk kans te krijgen.

Op 31 Augustus: https://pokemongolive.com/en/post/johtolegendary
"The first EX Raid Passes will be sent out soon, and those invited will have an opportunity to try out the new system as early as September 6."

Ow 2 weken verder pas komen de eerste pasjes voor de "field testers"...
En dit waren dan alleen sponsored gyms eerst (snap ik wel, maar dan hadden ze dit wel even mogen zeggen dat deze eerst waren...)

Op 24 Oktober: https://twitter.com/Niant...37056?ref_src=twsrc%5Etfw
"Trainers, thank you for your feedback on EX Raid Battles. We're working to improve the invitation system based on what we heard from you."

2 maanden verder een update dat ze bezig zijn met het verbeteren van het invite systeem...

Vandaag 10 November:
Weer raids pasjes, maar sinds er geen announcement is geweest, is het nog steeds een "test" neem ik aan.
Bijna 3 maanden verder nu....ja mijn geduld raakt ook langzaam op, want wat valt er nog te testen...

Achja het is uiteindelijk maar 1 pokemon....na de dex entry is het gewoon weer farmen voor een betere IV/candies....ik heb liever gen3 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Om eerlijk te zijn vind ik het kopen van raidpasjes voor een kans op een invite van een ex raid die nog in 'test' zit sowieso niet slim (niets tegen mensen die het doen, maar er wordt aangegeven dat het nog in een test is, en zolang er nog niks voor is gekomen in je nabije omgeving, waarom in godsnaam er geld aan uitgeven?). Dat je pasjes koopt voor de raids die er momenteel zijn, tot daar aan toe, prima. Maar doe dan de raids om een goede Raikou (of TTar, of wat dan ook) te vangen, en niet om de minimale kans om een invite te krijgen voor Mewtwo.

Ik heb zelf dan ook niks uitgegeven voor Mewtwo, ik raid een beetje in de buurt, probeer het een beetje te spreiden, maar ik heb al ruim 2 maanden niks meer uitgegeven aan pasjes. Toevallig hadden we het tijdens de raid die het pasje gaf het er nog over met de bijstanders, van, het komt wel wanneer het komt. Aangezien het nu nog in een 'test' zit, zal Mewtwo over een tijdje vast wel beter beschikbaar komen. Tot die tijd ga ik me er niet druk om maken.

Maar dat het systeem nergens op slaat is wel duidelijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Dat is ook precies waarom ik nog veel raid @Grumpmeister Ik heb nog steeds geen Raikou naar mijn zin (lees: boven de 90% IV). Bijkomend voordeel kan zijn meer kans op een Mewtwo invite, maar dat is niet de primaire reden dat ik veel raid.

[ Voor 0% gewijzigd door Autofan1985 op 10-11-2017 13:37 . Reden: tiepvout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
WahWah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:17:
[...]

Ben het met je eens hoor.

Op 24 Augustus: https://pokemongolive.com/en/post/exclusiveraids
"To receive an invitation to participate in an Exclusive Raid Battle, Trainers must have successfully completed a raid recently, by defeating the Raid Boss, at the Gym where the Exclusive Raid Battle will be taking place."

"Make sure you’re prepared to battle Mewtwo by powering up your Pokémon and battling in raids at Gyms near you!"

Toen ik dit las ging ik ook her en der raiden om zoveel mogelijk kans te krijgen.

Op 31 Augustus: https://pokemongolive.com/en/post/johtolegendary
"The first EX Raid Passes will be sent out soon, and those invited will have an opportunity to try out the new system as early as September 6."

Ow 2 weken verder pas komen de eerste pasjes voor de "field testers"...
En dit waren dan alleen sponsored gyms eerst (snap ik wel, maar dan hadden ze dit wel even mogen zeggen dat deze eerst waren...)

Op 24 Oktober: https://twitter.com/Niant...37056?ref_src=twsrc%5Etfw
"Trainers, thank you for your feedback on EX Raid Battles. We're working to improve the invitation system based on what we heard from you."

2 maanden verder een update dat ze bezig zijn met het verbeteren van het invite systeem...

Vandaag 10 November:
Weer raids pasjes, maar sinds er geen announcement is geweest, is het nog steeds een "test" neem ik aan.
Bijna 3 maanden verder nu....ja mijn geduld raakt ook langzaam op, want wat valt er nog te testen...

Achja het is uiteindelijk maar 1 pokemon....na de dex entry is het gewoon weer farmen voor een betere IV/candies....ik heb liever gen3 :D
Ik ben er onderhand ook wel klaar mee, volgens mij heb ik in totaal 175 raids gedaan tot nu toe... en weer geen uitnodiging gekregen. Met de winter die voor de deur staat zie ik het ook niet meer gebeuren. Heb steeds minder zin om in dit weer nog naar buiten te gaan, alle Raidbosses heb ik toch al gevangen. Bovendien zijn er steeds minder spelers en is er minder tijd om te raiden ('s avonds).

Snap ook niet zo goed wat ze nu nog willen testen. We zijn 3 maand verder. Je had in die tijd meerdere systemen kunnen ontwerpen en testen. Maar er veranderd niks, er worden nogsteeds random uitnodigingen verstuurt voor een EX Raid op een random gym.
Vziw wordt er ook niet direct feedback gevraagd aan de EX-raiders, dus de feedback die ze krijgen is van Reddit, Youtubers, etc. Daar staan bijna alleen maar klachten en wordt gevraagd om een transparanter systeem...

Aan de andere kant, als ik een ding heb 'geleerd' is dat je in dit spel op een gegeven moment toch alles wel in je schoot geworpen krijgt. Het zal me niks verbazen als je straks overspoelt wordt met EX Raids zodra de 'test' voorbij is. :+

Al blijf ik hopen dat ze het compleet omgooien en iets met opdrachten gaan doen, zodat het voor iedereen mogelijk wordt er een te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ik heb inmiddels de instelling: Verwacht niks, dan kan het altijd meevallen :9
Er is zoveel onduidelijk en niemand weet iets, dat ik ook niks verwacht. Ik speel het spel alsof er geen EX-raids in zitten en dat maakt het voor mij een stuk gemoedelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

PB-powell schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:25:
Ik heb inmiddels de instelling: Verwacht niks, dan kan het altijd meevallen :9
Er is zoveel onduidelijk en niemand weet iets, dat ik ook niks verwacht. Ik speel het spel alsof er geen EX-raids in zitten en dat maakt het voor mij een stuk gemoedelijker.
Ik voor mij zonder legendary's op het moment :+. S'avonds komen de honden sinds zondag niet meer in mijn dorp met 10 gyms.

Maar inmiddels 1 Raikou gevangen in de pauze. *O* van de 7 pogingen -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 10-11-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

icy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:09:
[...]

Ik voor mij zonder legendary's op het moment :+. S'avonds komen de honden sinds zondag niet meer in mijn dorp met 10 gyms.

Maar inmiddels 1 Raikou gevangen in de pauze. *O* van de 7 pogingen -O-
Hier komen in de avond ook minder legendary's voorbij.
Ik heb wel gemerkt, en om mij heen ook, dat men die beesten vaker vangt met een gewone razz of ananas dan met een gouden berry. :? Bij de laatste raid hadden 3 (waaronder ik) het beest gevangen met de inzet van zo'n berry en mensen die alleen maar de gouden gebruikte vingen hem niet. Kan natuurlijk puur toeval zijn, maar hoor vaker mensen roepen 'Ik heb hem! En dat met een gewone/pinap/nanab berry!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
PB-powell schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:37:
[...]

Hier komen in de avond ook minder legendary's voorbij.
Ik heb wel gemerkt, en om mij heen ook, dat men die beesten vaker vangt met een gewone razz of ananas dan met een gouden berry. :? Bij de laatste raid hadden 3 (waaronder ik) het beest gevangen met de inzet van zo'n berry en mensen die alleen maar de gouden gebruikte vingen hem niet. Kan natuurlijk puur toeval zijn, maar hoor vaker mensen roepen 'Ik heb hem! En dat met een gewone/pinap/nanab berry!'
Welkom in de wondere wereld van RNG. :+ Ik heb juist steeds dat ik hem vang bij de eerste golden razz die ik gooi na een Pinapp of 7. En zo is het voor iedereen weer anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Autofan1985 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:46:
[...]

Welkom in de wondere wereld van RNG. :+ Ik heb juist steeds dat ik hem vang bij de eerste golden razz die ik gooi na een Pinapp of 7. En zo is het voor iedereen weer anders!
Heb bij de eerste 6 alleen maar golden razzes gebruikt. Nu maar eens een ananas en had hem met de eerste bal.

Snap soms niets van het geluk/ongeluk in de game, maar ik heb hem. Helaas een lage IV maar vanger vast nog wel een hogere IV deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
RNG en confirmation bias. Mensen die hem niet vangen met gewone/pinap/nanab berrys roepen niet en ook als je hem met golden razz hebt wordt het gewoner gevonden en minder gauw geroepen.
Daardoor lijkt het of hij vaker word gevangen met gewone razz of pinap.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
het is eigenlijk gewoon tijd voor Gen3 volledig. Gewoon weer even de basic beestjes vangen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Ik vermaak mij momenteel met gyms goud krijgen.

Sta op 3 (al heel lang) en nu met een stuk of 5 flink op weg.

Het vangen van beestjes doet mijn Gotcha vooral en doe dagelijks 1 Raikou raid voor de XP en candy's

Heb er nu 5 uit 12 maar hoogste IV is 87. Bewaar er sowieso maar maximaal 6 :) We hebben nog 20 kansen dus zal er vast nog wel 7 bij vangen.

Je moet wat verzinnen om het leuk te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
xienator schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:44:
Ik vermaak mij momenteel met gyms goud krijgen.

Sta op 3 (al heel lang) en nu met een stuk of 5 flink op weg.

Het vangen van beestjes doet mijn Gotcha vooral en doe dagelijks 1 Raikou raid voor de XP en candy's

Heb er nu 5 uit 12 maar hoogste IV is 87. Bewaar er sowieso maar maximaal 6 :) We hebben nog 20 kansen dus zal er vast nog wel 7 bij vangen.

Je moet wat verzinnen om het leuk te houden :)
Dit is ongeveer ook mijn huidige bezigheid met Pokemon Go. Ik heb er alleen al wat meer op goud (37). Maar er zijn er nog genoeg die ik nog op goud wil hebben. Daar ben ik voorlopig nog wel even zoet mee.

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 11:03
Volgende week meer informatie over komende verbeteringen. Ben benieuwd wat het wordt.
Raid timers naar 30 minuten ofzo? :X
Trainers,

Just like many of you, we're super excited about Harry Potter: Wizards Unite and are working hard with our partners at Warner Bros. Interactive Entertainment, and WB Games San Francisco’s development team to bring that to life. However, we–the Pokémon GO development team–want to say that we are 100% committed to creating an ever-changing and growing game that gets our players exploring, meeting each other, and deepening their connection to the Pokémon universe. We're actively expanding the Pokémon GO development team to build many more amazing features in 2018. Stay tuned for an update next week on upcoming improvements to certain features.

Our Ingress, Harry Potter: Wizards Unite, and Pokémon GO development teams are all hiring. You can take a look at our postings and apply online here.

Thanks,
–The Pokémon GO development team

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:37
Balen met die ex raid. Raid deze week gedaan, geen uitnodiging. Zijn er die daar veel raid hebben gedaan en ook geen uitnodiging hebben. Vader heeft er niet 1 dochter wel. We snappen het niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
schaapiej schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 06:59:
Volgende week meer informatie over komende verbeteringen. Ben benieuwd wat het wordt.
Raid timers naar 30 minuten ofzo? :X

[...]
Dit is een aankondiging van een aankondiging over een aankomende update van bestaande features.

Echt, wow 7(8)7
Pagina: 1 ... 61 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.