Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ja, Shiny Magikarp, Shiny Pikachu, Shiny Sableye, Shiny Duskull.xienator schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:02:
[...]
Dat heb ik ook. Ben elke keer bang dat ik hem per ongeluk weg gooi maar dan krijg je een waarschuwing begreep ik.
Er zijn nu dus 4 shiny's ? Die ik alle vier nog mis
Maar natuurlijk ook nog de Shiny Gyarados, Shiny Pichu en Shiny Raichu en Shiny Dusclops.
Ik moet alleen nog Shiny Duskull/Dusclops enn Pichu/Raichu.... ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Vooral Shiny Pichu is bijna onmogelijk want die komt alleen uit eitjes.
[ Voor 2% gewijzigd door Megalodon86 op 27-10-2017 11:22 . Reden: Shiny Dusclops vergeten ]
Als je googled op shiny pokemon afbeeldingen, zul je zien dat de meeste compleet andere kleur hebben.jaydenjarno schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:42:
om eerlijk te zijn zie ik het echt niet. Maar ik heb ze ook nog niet. Misschien als ik er 1 vang dat ik dan ineens duidelijk zie dat het een shiny is
Magikarp is goud/geel in plaats oranje bijvoorbeeld. Dat verschil zie je wel
Pikachu is inderdaad wel lastig te zien
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Mocht je nog misdreavus krijgen, vang die ook want ook die krijgt een evo in Gen4 (wanneer dat Gen4 komt dan)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Let alleen niet op de CP, daar klopt geen reet van... Hij haalt op 100% max 1335 CP nl.
[ Voor 3% gewijzigd door Autofan1985 op 27-10-2017 10:22 ]
Verwijderd
Da's niet slim scheeld zo 250 cp met outmaxen.hneel schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:36:
Ik zit op level 33 en heb nu 11 beesten tot 34.5 gemaxt.
Ik merk wel, hoe hoger ik kom, hoe selectiever ik moet worden.
Door het gebrek aan stardust neig ik ernu toe de iv niet meer zo veel als leidraad te nemen. Als ik nu bv een level 30 ghastly met iv 53% vang, dan ga ik die evolueren. Vroeger zou ik die weggegooid hebben. (Ik had vroeger ook het idee dat een iv van bv 50% maar half zo sterk was dan een 100%, maar nu weet ik beter hoe het zit met de base values en individual values).
Da aanvalskracht verschilt inderdaad niet enorm veel maar ik heb liefst van een pokemon dat ik de beste max dus de hoogste iv. Jij gaat binnenkort met een hoop pokemon zitten waar je enorm veel stardust insteekt en die niet hun volste potentieel kunnen halen.hneel schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:36:
Ik zit op level 33 en heb nu 11 beesten tot 34.5 gemaxt.
Ik merk wel, hoe hoger ik kom, hoe selectiever ik moet worden.
Door het gebrek aan stardust neig ik ernu toe de iv niet meer zo veel als leidraad te nemen. Als ik nu bv een level 30 ghastly met iv 53% vang, dan ga ik die evolueren. Vroeger zou ik die weggegooid hebben. (Ik had vroeger ook het idee dat een iv van bv 50% maar half zo sterk was dan een 100%, maar nu weet ik beter hoe het zit met de base values en individual values).
Ik power up enkel pokemon boven 96 % die bruikbaar zijn en op die manier heb ik ook geen tekort aan stardust.
Mad-Matt schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:13:
Hoe ziet zn evolutie eruit?

Vanochtend level 36 gehaald. Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil meer tussen de >30 levels. Gyms slopen lukt gegarandeerd wel, ook tegen maxed out pokies van high level spelers, en gyms verdedigen is sowieso een illusie. Leuk voor bragging rights, die hoge levels, maar verder zie ik er geen grote voordelen aan. Of mis ik iets?Mad-Matt schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:57:
Gister lvl 32 geworden. Man wat duurt het allemaal lang boven de 30
Tsja als ik dat ook zou doen, kan ik praktisch al mijn huidige pokemon weggooien. Ik speel nou eenmaal niet zoveel dat ik een overschot heb aan pokemon met een iv van boven de 90%.Gravediggerxx schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:46:
[...]
Da aanvalskracht verschilt inderdaad niet enorm veel maar ik heb liefst van een pokemon dat ik de beste max dus de hoogste iv. Jij gaat binnenkort met een hoop pokemon zitten waar je enorm veel stardust insteekt en die niet hun volste potentieel kunnen halen.
Ik power up enkel pokemon boven 96 % die bruikbaar zijn en op die manier heb ik ook geen tekort aan stardust.
Daarnaast spawnen hier in de omgeving nou niet echt de pokemon waar je echt wat aan hebt (geodudes, rhyhons, dratini's, etc..) laat staan dat die een goede iv zouden hebben. Dus doe ik het met wat ik heb. En dan interesseert het mij vrij weinig dat die op z'n max 150~200 cp minder zou zijn. In een gemiddeld gevecht merk je daar toch weinig van, is meer leuk voor de heb dan dat het echt nuttig is.
Bragginr rights, het enige.sixtiek schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:25:
[...]
Vanochtend level 36 gehaald. Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil meer tussen de >30 levels. Gyms slopen lukt gegarandeerd wel, ook tegen maxed out pokies van high level spelers, en gyms verdedigen is sowieso een illusie. Leuk voor bragging rights, die hoge levels, maar verder zie ik er geen grote voordelen aan. Of mis ik iets?
Dus ik ben het volledig met je eens.
Verwijderd
Ga eens level 3 raid solo doen dan merk je dat bizar goed, als er PVP komt wat komt ga je het ook merken. Ik up zelf ook 95.6%+ met uitzondering van de legendarische pokies dan 93 iv + begin wel veel verpest waardoor ik denk zon 2 miljoen dust verpest heb. Gym systeem huidig is bs iddPB-powell schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:25:
[...]
Tsja als ik dat ook zou doen, kan ik praktisch al mijn huidige pokemon weggooien. Ik speel nou eenmaal niet zoveel dat ik een overschot heb aan pokemon met een iv van boven de 90%.
Daarnaast spawnen hier in de omgeving nou niet echt de pokemon waar je echt wat aan hebt (geodudes, rhyhons, dratini's, etc..) laat staan dat die een goede iv zouden hebben. Dus doe ik het met wat ik heb. En dan interesseert het mij vrij weinig dat die op z'n max 150~200 cp minder zou zijn. In een gemiddeld gevecht merk je daar toch weinig van, is meer leuk voor de heb dan dat het echt nuttig is.
Verwijderd
max ook vileplume max out elke pokie is usefullGravediggerxx schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:46:
[...]
Da aanvalskracht verschilt inderdaad niet enorm veel maar ik heb liefst van een pokemon dat ik de beste max dus de hoogste iv. Jij gaat binnenkort met een hoop pokemon zitten waar je enorm veel stardust insteekt en die niet hun volste potentieel kunnen halen.
Ach dan doe je hem niet soloVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:33:
[...]
Ga eens level 3 raid solo doen dan merk je dat bizar goed, als er PVP komt wat komt ga je het ook merken. Ik up zelf ook 95.6%+ met uitzondering van de legendarische pokies dan 93 iv + begin wel veel verpest waardoor ik denk zon 2 miljoen dust verpest heb. Gym systeem huidig is bs idd
En daarnaast waarom zou ik uberhaupt een level 3 willen doen...
Doe alleen Tyranitar en Level 5.
Ben nu level 36 en heb 5 pokemons (3 x Dragonite en 2 x Tyranitar) tot de max geuppt. Daarnaast 17 Pokemon boven de 3000+ CP
Nu rond de 200.000 aan dust en genoeg rare candy om Metwo maximaal te maken.
Ik bewaar van het merendeel van de Pokemon 2 stuks. 1 met hoge IV en (meestal) lage CP andere lage IV en hoge CP.
Hoge IV is bij mij 80+ IV.
[ Voor 24% gewijzigd door C_V_S op 27-10-2017 11:51 ]
Ik heb ook welgeteld één Duskull met IV82 en één lage IV Dusclops (in het wild gevangen) in mijn beestenruimte zitten. De rest weggegooid want lage IV. 31 Shuppets gevangen en allemaal weer weggegooid. Zelfde met 7 Sableyes. Banette is 1 seen 0 caught. Zal wel in een gym gestaan hebben. Ben die nog niet in het wild tegengekomen maar ik let ook niet erg hard op beesten als ik rondfiets omdat het niet meer leuk is om ze te verzamelen door het chronische ruimtegebrek. Ik maak voorlopig nog steeds wat ruimte vrij om de Pika's met hoed te kunnen bewaren maar voor de rest ben ik voorlopig aardig klaar met dat aspect van het spel door de weigering van Niantic om door te hebben dat ze die beestenruimte eens moeten vergroten. Als ze eindelijk wakker worden zie ik wel weer.
Ik hoop dat ik geen shiny beesten heb weggegooid omdat ik ze niet herken omdat ik geen niet-shiny beesten heb bewaard.
Ik doe geen raids solo, de lagere levels zijn niet echt interessant. Sowieso speel ik veel met m'n vriendin dus dan is een level 3 ook geen probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:33:
[...]
Ga eens level 3 raid solo doen dan merk je dat bizar goed, als er PVP komt wat komt ga je het ook merken. Ik up zelf ook 95.6%+ met uitzondering van de legendarische pokies dan 93 iv + begin wel veel verpest waardoor ik denk zon 2 miljoen dust verpest heb. Gym systeem huidig is bs idd
En PvP zie ik niet (snel) komen. Dan zou het allicht uitmaken, maar het is nog een behoorlijke grote als of het er wel of niet komt.
Wat versta jij dan onder 'te weinig ruimte'? Ik heb verder echt niemand in mijn omgeving die hier over klaagt of zeurt... Ik denk dat jij on-realistische verwachtingen hebt ten opzichte van de bedoeling van het spel.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:51:
Het belang van hoge CP pokies is bijna volledig uit het spel gehaald door Niantic om het de casual spelers niet te moeilijk te maken. Ik doe dan ook nauwelijks nog moeite om beesten te uppen. Nodig heb ik ze niet meer. Alleen moet ik nu en dan wat Rare Candy converteren om ruimte te maken. De laatst Zapdos candy heb ik nog niet eens gebruikt nadat ik dat misschien een week geleden heb gemaakt. Heb nu 2,13 miljoen dust.
Ik heb ook welgeteld één Duskull met IV82 en één lage IV Dusclops (in het wild gevangen) in mijn beestenruimte zitten. De rest weggegooid want lage IV. 31 Shuppets gevangen en allemaal weer weggegooid. Zelfde met 7 Sableyes. Banette is 1 seen 0 caught. Zal wel in een gym gestaan hebben. Ben die nog niet in het wild tegengekomen maar ik let ook niet erg hard op beesten als ik rondfiets omdat het niet meer leuk is om ze te verzamelen door het chronische ruimtegebrek. Ik maak voorlopig nog steeds wat ruimte vrij om de Pika's met hoed te kunnen bewaren maar voor de rest ben ik voorlopig aardig klaar met dat aspect van het spel door de weigering van Niantic om door te hebben dat ze die beestenruimte eens moeten vergroten. Als ze eindelijk wakker worden zie ik wel weer.
Ik hoop dat ik geen shiny beesten heb weggegooid omdat ik ze niet herken omdat ik geen niet-shiny beesten heb bewaard.
Ja want het is hun schuld natuurlijk dat jij op een bepaalde manier speelt waardoor je tegen die limiet aanloopt.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:51:
Ik maak voorlopig nog steeds wat ruimte vrij om de Pika's met hoed te kunnen bewaren maar voor de rest ben ik voorlopig aardig klaar met dat aspect van het spel door de weigering van Niantic om door te hebben dat ze die beestenruimte eens moeten vergroten. Als ze eindelijk wakker worden zie ik wel weer.
Ik zit op 550 pokemon storage en zelfs die zitten niet eens vol.
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Ik bewaar alleen beesten waar ik wat aan heb in raids/gym battles en de bijzondere (pika's met mutsen etc), de rest wordt lekker getransferd.
Ik snap dat ruimtegebrek ook niet (ervan uitgaande dat je wel de max ruimte gekocht hebt). Heb zelf genoeg aan 500 met redelijk streng opruimbeleid. Al begin ik wel wat tegen de grens aan te lopen.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:51:
Ben die nog niet in het wild tegengekomen maar ik let ook niet erg hard op beesten als ik rondfiets omdat het niet meer leuk is om ze te verzamelen door het chronische ruimtegebrek. Ik maak voorlopig nog steeds wat ruimte vrij om de Pika's met hoed te kunnen bewaren maar voor de rest ben ik voorlopig aardig klaar met dat aspect van het spel door de weigering van Niantic om door te hebben dat ze die beestenruimte eens moeten vergroten. Als ze eindelijk wakker worden zie ik wel weer.
Edit: wat Mad-Matt ook zegt.
Ik probeer een living dex bij te houden met van elk een mannetje en vrouwtje, shinies erbij, event Pika's... begin toch wel over de 600 te geraken. Als heel Gen3 gereleased wordt moet ik toch ruimte bij gaan kopen.Mad-Matt schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:16:
Ik kan er 500 kwijt en tot zover is dat meer dan genoeg. Meeste pokemon heb je toch niets aan dus die gooi ik dan ook weg.
Ik bewaar alleen beesten waar ik wat aan heb in raids/gym battles en de bijzondere (pika's met mutsen etc), de rest wordt lekker getransferd.
Je krijgt een warning op het moment dat je een shiny probeert te vercandyen. Ook kan je hem niet selecteren voor een mass-shredding.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:51:
Verwijderd
In 2018PB-powell schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:02:
[...]
Ik doe geen raids solo, de lagere levels zijn niet echt interessant. Sowieso speel ik veel met m'n vriendin dus dan is een level 3 ook geen probleem.
En PvP zie ik niet (snel) komen. Dan zou het allicht uitmaken, maar het is nog een behoorlijke grote als of het er wel of niet komt.
[...]
Wat versta jij dan onder 'te weinig ruimte'? Ik heb verder echt niemand in mijn omgeving die hier over klaagt of zeurt... Ik denk dat jij on-realistische verwachtingen hebt ten opzichte van de bedoeling van het spel.
1. Ik heb geen enkel goed overzicht van mijn beesten zoals de 'illegale' sites dat bieden en het is een klotewerk om op dat priegelscherm uit te zoeken welke beesten ik wel weg wil gooien en welke niet. Ik heb echt een gruwelijk hekel aan dat klusje WANT HET IS NIET LEUK EN EEN SPEL MOET VÓÓR ALLES LEUK ZIJN. Dus doe ik het niet en loopt mijn beestenruimte vol, totdat Niantic eindelijk eens een fatsoenlijke mogelijkheid gaat bieden tot inventarisbeheer vergelijkbaar aan wat die 'illegale' sites bieden, die iedereen zéér zou waarderen... dus komt het er niet... want het is Niantic.

2. Van diverse beesten heb ik over de tijd opgezocht wat de beste moves zijn en ik heb beesten met die moves met een karaktertje gemarkeerd zodat ik mijn eigen 'referentiepokies' heb zodat ik als ik een nieuwe vang kan kijken of die goeie moves heeft of niet zonder dat ik dat wéér moet opzoeken, want Niantic geeft ons geen ingebouwd naslagwerk met relevante info over dergelijke zaken. Dat zijn dus vaak lage IV/CP pokies die ik weg zou gooien als ze die referentiefunctie niet hadden. Maar ik heb daar werk ingestopt dat ik niet bereid ben weg te gooien. Dus blijven ze. Ik durf te wedden dat er appjes zijn om je postzegelverzameling in te registreren en ik durf te wedden dat elk zichzelf respecterende app daar in de app info over allerlei postzegels beschikbaar heeft. Maar Niantic doet zoiets handigs niet, want het is Niantic.

3. Ik heb ook bijv. diverse Poliwraths die in de begintijd van het spel nuttig waren als hoogste gympokies en daar heb ik toen flink candy en dust ingestopt. Ze zijn nu niet bijster nuttig meer en ik zou zelfs evt. hogere IV versies kunnen maken maar dat kost dan weer flink wat dust en dan zou het hard gaan voor pokies die weer weinig nut hebben dus bewaar ik deze ook als een soort van 'memorabiliapokies' als herinnering aan die vroegere fase van het spel. Ik wil die mogelijkheid hebben en wil me dat door Niantic niet laten ontzeggen. Ze moeten eens snappen dat met zo'n gigantisch aantal spelers mensen verschillend zullen spelen en dus moeten ze, als ze hun gebruikers respecteren, dan iedereen in redelijkheid de keuzevrijheid laten om het spel zo te spelen als men dat wil. Sommigen hebben daarvoor meer ruimte nodig. Maar dat snappen ze niet en dat doen ze niet... want het is Niantic.

Verwijderd
Space is gelimiteerd op 1000!Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:23:
Heb 320 pokies en 600 opslag waar gaat het mis sparrow? Man / Vrouw en done? Je kan gratis coins verdienen en dus space bijkopen????? Blijft een free game hoor zeur niet zo
Het spel kan zeker verbeterd worden, maar om zo te gaan redeneren gaat wel erg ver gaan hoor.
Dat is echt een non-argument. Dat een spel gratis is, wil niet zeggen dat mensen er niet (enorm) veel tijd (en geld) ingestopt kunnen hebben. Dan is het gewoon zuur als het niet (meer) werkt zoals je wilt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:23:
Heb 320 pokies en 600 opslag waar gaat het mis sparrow? Man / Vrouw en done? Je kan gratis coins verdienen en dus space bijkopen????? Blijft een free game hoor zeur niet zo
Zeker voor de betalende speler (al is het maar een euro'tje per maand) mogen ze best wel wat simpele verbeteringen maken. Verbeteringen zoals genoemd hoeven niet veel tijd te kosten. En dan nog, die gasten verdiende al ruim een miljard aan dit "gratis" (

Omzet != winstMegalodon86 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Dat is echt een non-argument. Dat een spel gratis is, wil niet zeggen dat mensen er niet (enorm) veel tijd (en geld) ingestopt kunnen hebben. Dan is het gewoon zuur als het niet (meer) werkt zoals je wilt.
Zeker voor de betalende speler (al is het maar een euro'tje per maand) mogen ze best wel wat simpele verbeteringen maken. Verbeteringen zoals genoemd hoeven niet veel tijd te kosten. En dan nog, die gasten verdiende al ruim een miljard aan dit "gratis" () spel.
Ja er kunnen zaken beter, maar de manier waarop @CaptJackSparrow speelt is een manier die (schijnaar) door dusdanig weinig mensen wordt gehanteerd dat Niantic daar geen moeite insteekt. Je kan niet verwachten dat op een playerbase van een paar miljoen er relatief veel aandacht gaat naar de paar honderd spelers die zo fanatiek zijn in het verzamelen en bijhouden wat ze allemaal wel en niet hebben.
Ik heb de laatste tijd hier alleen maar negatieve reacties gezien van CaptJackSparrow, misschien tijd (wat @xienator ook zegt) om te stoppen en je frustraties te gaan botvieren op een ander spel...
Niantic kan schijnbaar niks goed doen in jou ogen, maar toch blijf je spelen.
En anders stuur je je sollicitatiebrief in naar Niantic, kan je daar al je geweldige ideeën zelf ten uitvoer brengen...
@Verwijderd is dat al bevestigd dan? Of een van de vele tientallen geruchten die rond het internet gaan?
Dan zijn de argumenten van Sparrow ook kul (Want het is Niantic). Het is toch je eigen keuze dat je er geld en tijd in stopt? Er zit geen abbo model aan vast dus je tweede alinea slaat dus kant noch wal. Je hebt als "betalende" speler niet meer rechten dan een F2P speler. En wat is simpel? Ideeen bedenken kunnen hun ook. Het zodanig implementeren in een infrastructuur van die complexiteit zonder iets te slopen is net iets minder simpel. Daarbij moet Niantic ook superveel goedkeuring vragen aan de pokemon company voor bijna alles! Volgens mij zelfs voor de UI-elementen. En zoals @PB-powell hierboven aangeeft; omzet staat niet gelijk aan winst.Megalodon86 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Dat is echt een non-argument. Dat een spel gratis is, wil niet zeggen dat mensen er niet (enorm) veel tijd (en geld) ingestopt kunnen hebben. Dan is het gewoon zuur als het niet (meer) werkt zoals je wilt.
Zeker voor de betalende speler (al is het maar een euro'tje per maand) mogen ze best wel wat simpele verbeteringen maken. Verbeteringen zoals genoemd hoeven niet veel tijd te kosten. En dan nog, die gasten verdiende al ruim een miljard aan dit "gratis" () spel.
Ik merk ook op Reddit dat veel mensen gewoon niet inzien dat die game niet speciaal voor hun gemaakt is. Je zal het ermee moeten doen. En die storage uitbreiding komt echt wel met Gen 3!PB-powell schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:46:
[...]
Omzet != winst
Ja er kunnen zaken beter, maar de manier waarop @CaptJackSparrow speelt is een manier die (schijnaar) door dusdanig weinig mensen wordt gehanteerd dat Niantic daar geen moeite insteekt. Je kan niet verwachten dat op een playerbase van een paar miljoen er relatief veel aandacht gaat naar de paar honderd spelers die zo fanatiek zijn in het verzamelen en bijhouden wat ze allemaal wel en niet hebben.
Ik heb de laatste tijd hier alleen maar negatieve reacties gezien van CaptJackSparrow, misschien tijd (wat @xienator ook zegt) om te stoppen en je frustraties te gaan botvieren op een ander spel...
Niantic kan schijnbaar niks goed doen in jou ogen, maar toch blijf je spelen.
En anders stuur je je sollicitatiebrief in naar Niantic, kan je daar al je geweldige ideeën zelf ten uitvoer brengen...
@Verwijderd is dat al bevestigd dan? Of een van de vele tientallen geruchten die rond het internet gaan?
En elke keer het commentaar dat ze genoeg verdienen....Ja en dan? Ik zou ook zoveel mogelijk zelf houden...jij niet dan? Ze zijn niks verschuldigd. Jij neemt zelf de keuze om geld/tijd erin te steken. Door het te spelen help je het bedrijf wat naar jouw mening slecht en ontverantwoordelijk met zijn spelers omgaat. Speel het of speel het niet. Er zijn zoveel andere games out there. Doe jezelf een plezier en zoek een spel wat je wel leuk vindt en waar het spel alle wensen van alle spelers worden vervuld.
(ik heb 10 jaar lang WoW gespeeld en ben uiteindelijk gestopt omdat het niet meer bij me past, tja ik kon blijven klagen, maar ze maken het spel toch niet zoals ik dat wilde spelen, dus dan maar verder en zoeken met iets wat wel bij je past. Heeft me 12x12x10=1440 euro gekost)
Ik zit op 1000 Pokemon bag en ik kan niet verder, dus bij deze confirmed.
Verwijderd
Wat al die gratis spelers ervan vinden boeit dan nog wel het minst, dat is uiteindelijk alleen maar last op de servers. De betalende spelers, daar gaat het om, anders kan Niantic net zo goed meteen stoppen.
Dat gaat het inderdaad nooit worden. Mensen die zoiets willen in een gratis variant verwijs ik graag door naar 'Monster Park'!Mang028 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:53:
Ik heb af en toe het idee dat mensen pokemon go heel erg vergelijken met de gameboy spellen. Maar pokemon go gaat nooit hetzelfde worden als de gameboy spellen. Dus waarom iedere keer die vergelijking maken?
Kul. Omdat er geen abbo model is, kan je niet 1 euro per maand uitgeven? En dus slaat mijn alinea nergens op? Denk even na voordat je wat roept.aDutchCow schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:52:
[...]
Dan zijn de argumenten van Sparrow ook kul (Want het is Niantic). Het is toch je eigen keuze dat je er geld en tijd in stopt? Er zit geen abbo model aan vast dus je tweede alinea slaat dus kant noch wal.
Nee, niet meer rechten, maar wel meer waarde voor Niantic. En als zij willen dat betalende spelers blijven en geld uit geven, zullen ze die weldegelijk tegemoet moeten komen. Of niet, ook goed, maar dan bloed het snel dood. Gratis spelers dragen niets bij.Je hebt als "betalende" speler niet meer rechten dan een F2P speler. En wat is simpel? Ideeen bedenken kunnen hun ook. Het zodanig implementeren in een infrastructuur van die complexiteit zonder iets te slopen is net iets minder simpel. Daarbij moet Niantic ook superveel goedkeuring vragen aan de pokemon company voor bijna alles! Volgens mij zelfs voor de UI-elementen. En zoals @PB-powell hierboven aangeeft; omzet staat niet gelijk aan winst.
Voordat ik wat roep? Wat wil je dat ze dan doen? Oh speler X heeft gemiddeld 3 euro per maand uitgegeven aan onze game? Nou dan krijgt die feature Y erbij. Je moet begrijpen dat Niantic niet eens weet dat jullie bestaan. Mensen met eisen zoals die van Sparrow zijn zo'n kleine groep dat Niantic daar niet specifiek op kan gaan ontwikkelen. Het komt mij nu meer over dat jullie verwachten dat Niantic zich zou moeten aanpassen maar diegene die zich zouden moeten aanpassen zijn die spelers die denken dat ze een million dollar idea hebben waardoor de game ineens veel beter wordt.Megalodon86 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:51:
[...]
Kul. Omdat er geen abbo model is, kan je niet 1 euro per maand uitgeven? En dus slaat mijn alinea nergens op? Denk even na voordat je wat roept.
[...]
Nee klopt, maar klagen draagt ook niks bijNee, niet meer rechten, maar wel meer waarde voor Niantic. En als zij willen dat betalende spelers blijven en geld uit geven, zullen ze die weldegelijk tegemoet moeten komen. Of niet, ook goed, maar dan bloed het snel dood. Gratis spelers dragen niets bij.
En mag ik vragen waarom jullie het spel nog spelen dan? Niemand dwingt jullie toch?
[ Voor 3% gewijzigd door aDutchCow op 27-10-2017 15:00 ]
Met betalen voor items betaal je natuurlijk wel indirect voor de ontwikkeling.WahWah schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:07:
Je betaalt voor items in de game...niet voor de ontwikkeling ervan. Of stond er ergens in de koopovereenkomst dat xx% van de in-game aankopen naar de ontwikkelingen van het spel gaat? Ik heb geen idee, ik ben die extra last op de servers...
Maar dat doet niks af dat door te betalen je niet meer rechten of plichten hebt. Het betalen is niet verplicht.
De enige manier om Niantic te laten weten dat ze iets moeten aanpassen, is door te stoppen met betalen en pas weer geld in het spel te stoppen als ze features erin stoppen waar jij als speler tevreden mee bent. Maar door hier op een willekeurig forum te lopen klagen en ranten over hoe slecht het allemaal wel niet is bereik je sowieso niks.
Nee, dat niet, maar gewoon beetje naar de spelers luisteren kan geen kwaad als ze nog lang met dit spel door willen gaan. De hype is er al af.aDutchCow schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:59:
[...]
Voordat ik wat roep? Wat wil je dat ze dan doen? Oh speler X heeft gemiddeld 3 euro per maand uitgegeven aan onze game? Nou dan krijgt die feature Y erbij. Je moet begrijpen dat Niantic niet eens weet dat jullie bestaan. Mensen met eisen zoals die van Sparrow zijn zo'n kleine groep dat Niantic daar niet specifiek op kan gaan ontwikkelen. Het komt mij nu meer over dat jullie verwachten dat Niantic zich zou moeten aanpassen maar diegene die zich zouden moeten aanpassen zijn die spelers die denken dat ze een million dollar idea hebben waardoor de game ineens veel beter wordt.
True, hier op Tweakers in ieder geval niet nee...[...]
Nee klopt, maar klagen draagt ook niks bij
En mag ik vragen waarom jullie het spel nog spelen dan? Niemand dwingt jullie toch?
Ik speel het nog steeds omdat ik het leuk vind, en ik zie mezelf niet als grote zeur, maar kan me best vinden in sommige punten van kritiek. Die in mijn ogen vrij simpel op te lossen zijn. Als voorbeeld max Pokémon of item storage is maar een getalletje. Of de drops van stops/gyms.
Dat snap ik wel, maar dat is natuurlijk wel het verdienmodel; eerst spel ontwikkelen, dat dan terugverdienen met ingame-transacties. En daarna blijven verdienen door de game te blijven verbeteren en uitbreiden. Toch? Geen idee hoe Niantic dat echt doet, maar lijkt me niet meer dan logisch?WahWah schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:07:
Je betaalt voor items in de game...niet voor de ontwikkeling ervan. Of stond er ergens in de koopovereenkomst dat xx% van de in-game aankopen naar de ontwikkelingen van het spel gaat? Ik heb geen idee, ik ben die extra last op de servers...
Klopt. Maar een betalende spelers is wel 100% meer waard voor Niantic dan een gratis speler. Als ik Niantic was zou ik die koesteren.PB-powell schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Met betalen voor items betaal je natuurlijk wel indirect voor de ontwikkeling.
Maar dat doet niks af dat door te betalen je niet meer rechten of plichten hebt. Het betalen is niet verplicht.
De enige manier om Niantic te laten weten dat ze iets moeten aanpassen, is door te stoppen met betalen en pas weer geld in het spel te stoppen als ze features erin stoppen waar jij als speler tevreden mee bent. Maar door hier op een willekeurig forum te lopen klagen en ranten over hoe slecht het allemaal wel niet is bereik je sowieso niks.

Dat van trading is niet waar en ook is er geen officiele bevestiging van PvP in 2018. Alleen een aantal uitspraken van John Hanke die mogelijk op PvP in 2018 zouden kunnen wijzen. Ik wil best geloven dat ze er mee bezig zijn, maar die meneer zegt wel vaker dingen. Hij riep begin dit jaar al dat PvP en Trading zouden komen, zelfs dat het al in het spel had gezeten zonder server issues. Je zou denken dat 8 maanden later dat excuus niet meer telt....Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:20:
Idd staat Nintendo nooit toe maar er is wel bevestigd dat er in 2018 PVP komt, is BTW niet vermeld hoe het er uit gaat zien. Trading is bijvoorbeeld ook door Niantic eruit getrapt.
https://waypoint.vice.com...-with-niantics-john-hanke
Dat is overigens ook de man die zei dat we dit jaar elk kwartaal een grote update zouden krijgen, we weten onderhand hoe dat loopt.
Ik kan de kritiek en ergernis wel begrijpen tot op zekere hoogte. Het spel zit vol bugs, de communicatie is er niet of ze beloven dingen die ze niet nakomen (zie hier boven), nieuwe content blijft uit en het spel is op bepaalde punten totaal niet gebruiksvriendelijk.
Door het gigantische succes komen ze er tot nu toe mee weg, maar dat houd een keer op, en dan zullen ze toch echt naar hun userbase moeten gaan luisteren.
Voordat ik allerlei hoon over me heen krijg: dit is niet om te zeuren, ik accepteer dat het niet anders is, maar dit spel kan zoveel beter.
[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 27-10-2017 16:32 ]
Uiteraard zal dit wel gelden, maar is het spel dan blijven haken op nul sinds de release vorig jaar? Er zijn zeker wel updates/verbeteringen geweest toch? Ja er zijn nog steeds veel meer verbeteringen die kunnen doorgevoerd worden, maar ik weet niet of dit wel 1-2-3 zo makkelijk is.Megalodon86 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:51:
Dat snap ik wel, maar dat is natuurlijk wel het verdienmodel; eerst spel ontwikkelen, dat dan terugverdienen met ingame-transacties. En daarna blijven verdienen door de game te blijven verbeteren en uitbreiden. Toch? Geen idee hoe Niantic dat echt doet, maar lijkt me niet meer dan logisch?
Er zijn zat dingen die beter kunnen, met vele klachten ben ik het ook echt wel mee eens. Maar ik ben nuchter genoeg om niet te veel te verwachten van een "gratis" spel. Een gratis spel op je smartphone nog wel. Hoe hoger je verwachtingen hoe dieper de teleurstellingen. Expect nothing, appreciate everything.
Maar dat is precies mijn punt. Ik doe dat alleen bij pokemons waar ik sowieso al geen dust in zou steken.Gravediggerxx schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:46:
[...]
Jij gaat binnenkort met een hoop pokemon zitten waar je enorm veel stardust insteekt en die niet hun volste potentieel kunnen halen.
Voor mijn beste aanvallers kies ik er wel een met de hoogste iv.
Luttele maanden na introductie van het spel hadden mensen al zonder dergelijke resources de 'illegale' sites gebouwd waar je bijv. dat inventarisbeheer véél gebruikersvriendelijker kon uitvoeren. Dat 'bewijst' ook dat men dat handig vindt en dat wil en dat er dus behoefte aan is en dat signaal had Niantic moeten oppikken en ze hadden zelf ook iets beters moeten bouwen dan alleen de huidige gebrekkige user interface.
Ik kan vele tientallen verbeteringen bedenken die helemaal niet moeilijk te programmeren zijn. Je moet alleen het inzicht hebben om die zaken als (zeer) gewenste verbeteringen te zien en het belang van je gebruikers zo hoog inschatten dat je ze dat betere product wilt aanbieden.
Of ik nou wel of niet een cent aan het spel uitgeef is volstrekt irrelevant. De mensen die dat wel doen hebben 'recht' op een goed product wat in dit geval een goede spelervaring is en daar valt nog zéér veel aan te verbeteren. Neem bijv. alleen al de 'battle teams' die nu blijkbaar EINDELIJK eens gaan komen. Minstens een half jaar te laat. Die betalende klanten worden dus gewoon slecht bediend wat mij betreft en dát neem ik Niantic kwalijk. Dat de niet betalende klanten daar ook voordeel van zouden hebben is een bijkomend 'toeval' (incidental). Ook die niet betalende gebruikers kunnen heel goede ideeën hebben waar Niantic groot voordeel aan kan hebben als ze die zouden implementeren omdat het spel daarmee populairder zal worden bij alle gebruikers wat ook tot meer betalende gebruikers zal leiden. Ook naar die niet betalende gebruikers luisteren kan dus zéér in het voordeel van Niantic zijn.
En die mensen die roepen dat ik dan maar moet stoppen. Hoe vaak moet ik nog vertellen dat ik het spel niet speel voor het spel maar voor de reden die het mij geeft om te lopen en te fietsen? Voor de lichaamsbeweging dus. Juist daarom tolereer ik de tekortkomingen. Omdat het spel spelen niet mijn doel is maar slechts het middel. Als ik het spel niet speelde als middel om lichaamsbeweging te krijgen vraag ik me ook af of ik het (nog) zou spelen.

Verwijderd
MAAR... 67-80%IV.
Ik speel Pokemon Go (of elk ander spel) omdat ik het leuk vind. Vind ik het niet meer leuk (zoals een aantal maanden terug toen ik gestopt was) stop ik er gewoon mee.
Just my 2 cents
Lichaamsbeweging heb ik in de sportschool. Daar heb ik geen spel voor nodig, alleen wat discipline.
Je mag dus niet klagen over een gratis spel? Wat het ook niet is want ze verdienen veel geld met hun gratis spel (waar niets mis mee is want daarvoor maken ze het spel)WahWah schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:34:
Mijn ergenis/frustratie ligt in het feit dat men klaagt over een gratis spel.
Ik speel Pokemon Go (of elk ander spel) omdat ik het leuk vind. Vind ik het niet meer leuk (zoals een aantal maanden terug toen ik gestopt was) stop ik er gewoon mee.
Just my 2 cents
Patience is pas een echt gratis spel
We klagen gewoon omdat we hopen dat ze het spel verbeteren. Het kan ook blijkbaar veel beter als je ziet naar draconius go.
Veel veranderingen zijn echt eenvoudig. Zoals de bag/storrage wat groter maken.
Maak de iv volledig willekeurig zoals de shiny pokemon. Dan worden maps niet meer gebruikt en dan zijn we van al een groot deel bots verlost...
Dat ze overleggen met uber hoe ze die fake gps moeten aanpakken wat ze blijkbaar kunnen.
Daar zullen vast centen tegenover staan maar als ze dat echt een probleem vinden moeten ze dat gewoon doen.
Ik ga hier toch even op de rem trappen hoor.Gravediggerxx schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Je mag dus niet klagen over een gratis spel? Wat het ook niet is want ze verdienen veel geld met hun gratis spel (waar niets mis mee is want daarvoor maken ze het spel)
Patience is pas een echt gratis spel![]()
We klagen gewoon omdat we hopen dat ze het spel verbeteren. Het kan ook blijkbaar veel beter als je ziet naar draconius go.
Veel veranderingen zijn echt eenvoudig. Zoals de bag/storrage wat groter maken.
Maak de iv volledig willekeurig zoals de shiny pokemon. Dan worden maps niet meer gebruikt en dan zijn we van al een groot deel bots verlost...
Dat ze overleggen met uber hoe ze die fake gps moeten aanpakken wat ze blijkbaar kunnen.
Daar zullen vast centen tegenover staan maar als ze dat echt een probleem vinden moeten ze dat gewoon doen.
Hoewel sommige punten zeker legit zijn, wordt er toch te makkelijk over nagedacht. Bijvoorbeeld de volledige willekeur van IV's. In eerste instantie lijkt dit een heel makkelijke oplossing door bijv. gewoon aan te geven van 'Op locatie x,y zit een Bulbasaur', en op het moment van tappen wordt er een RNG overheen gegooid om aan te geven wat het is. Op dit punt ga je tegen problemen lopen; als je via RNG IV's wilt bepalen moet er binnen de database een speciale instantie voor jou alleen aangemaakt worden met de waardes van deze pokémon. Je kan het niet zomaar clientside afhandelen, want dat is veel te gevoelig voor cheaters (zoals nu ook mogelijk is met die joystick controls), dus alles moet op de server afgehandeld worden. Met de hoeveelheid spelers van PoGo wordt dit natuurlijk een gigantisch probleem.
Een oplossing zou zijn om hier een unieke ID van de speler te gebruiken (niet zo zeer het normale db id maar een gegenereerde id), welke op ieder moment niet bekend is voor de speler (ook weer om cheaters zo veel mogelijk in het duister te laten), welke aan de hand van formules de IV's / level kan bepalen van een Pokémon. Maar ook hier, er gaat veel meer rekenkracht nodig zijn omdat iedere keer dat de 'Bulbasaur op x,y' aangevraagd wordt, deze IV's berekend moeten worden op basis van de gebruiker die het aanvraagt. Wat dan weer een strain op de database wordt.
Verder kan ik me ook niet vinden in "Het kan ook blijkbaar veel beter als je ziet naar draconius go.". Wat doet Draconius GO nou echt beter dan? De verspreiding van de 'stops / gyms', tot daar aan toe (al is het voor mij in Draconius GO een stuk slechter geworden). PvP zit erin, maar is compleet waardeloos omdat het gevechtssysteem stukken slechter is dan PoGo (ik had niet verwacht dat ooit te zeggen). Het vangen van de monstertjes is slechter uitgewerkt, de inspiratie voor de monsters vind ik nou ook niet je-van-het ('Dracool', een dracula achtig beestje, of rattata in de vorm van een watermeloen). Ik snap het idee achter dat ze ook wat zeldzamer moeten zijn, maar als ik 1,5 KM kan lopen (gewone route die ik met de hond loop) en ik kom geen enkel beest tegen, dan houdt het voor mij op. Door Draconius GO weet ik hoe rural spelers zich voelen

Het enige goede wat ik daar uit vind komen, is het quest systeem. Dat mogen ze best in PoGo zetten, dat houdt de speler toch wat bezig. De rifts zijn ook wel een leuk idee, maar ook hier verwacht ik dat het bij de spelersaantallen van PoGo dit voor flinke serveroverlast kan zorgen. Maar het zou wel interessant zijn als ze dat als 'Mystery Dungeon' in PoGo door zouden voeren, met daarin Pokemon van een specifiek type.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Nouja... Niantic en TPC zijn natuurlijk ook weer geen filantropische instellingen.WahWah schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:34:
Mijn ergenis/frustratie ligt in het feit dat men klaagt over een gratis spel.
Just my 2 cents
Lichaamsbeweging heb ik in de sportschool. Daar heb ik geen spel voor nodig, alleen wat discipline.
Ze hebben gekozen voor dit business model, omdat ze denken daarmee uiteindelijk het meeste geld binnen slepen, niet om ons een gratis spel te geven. Het blijft een commerciële keuze.
Zonder alle 'gratis' spelers was het gymsysteem dood geweest en waren Raids waarschijnlijk helemaal niet te doen. Zonder alle 'gratis' spelers hadden de sponsordeals met Sprint, McD, UnibailRodamco niet zoveel geld opgebracht (als ze er al zouden zijn).
Hoe je het went of keert, elke speler brengt geld in het laatje.
Dat lees ik wel vaker, maar is hier echt bewijs voor?Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:58:
Spoofers zijn helaas een te grote inkomsten bron voor Niantic.
Sowieso kan je ook beargumenteren dat andere spelers stoppen omdat ze door spoofers uit gyms worden gewerkt. Of dat ze moedeloos raken van spoofers die vanaf de bank alle sterkte pokemon bij elkaar spoofen.
Het probleem is volgens mij vooral dat ze het (nog) niet volledig kunnen detecteren.
Bots kunnen ze inmiddels wel detecteren en die worden binnen een paar dagen ook echt gebanned.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Laten we even wat antwoorden krijgen op de volgende simpele vragen:Gravediggerxx schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Je mag dus niet klagen over een gratis spel? Wat het ook niet is want ze verdienen veel geld met hun gratis spel (waar niets mis mee is want daarvoor maken ze het spel)
Patience is pas een echt gratis spel
Wie ben jij? Het bedrijf Niantic, of de speler? = Speler
Is het voor de speler gratis of niet? = Ja
Verdient Niantic er geld aan ja of nee? = Ja
Weet WahWah dat er met een gratis spel verdient kan worden? = Ja
Dat Niantic er aan verdient, door sponsor deals en in-game aankopen (en verkopen van verzamelde informatie), dat is een verdomt goed verdienmodel voor ze. Ben ik totaal mee eens.
Het spel speel je gratis, je downloadt het op je smartphone (tablet sommigen), kost je een paar MB's op je telefoon abonnement en we kunnen Pokemon Go spelen!
Mee eens?
Dat jij vindt dat Niantic meer moet doen, omdat ze zoveel verdienen, is jouw mening. Want stel ze hadden geen sponsor deals en men kocht niet zoveel coins....dan was het spel nog steeds zoals het is (ok iets minder stops/gyms door geen sponsors). Had je dan niet geklaagd over alle tekortkomingen/errors/bugs/etc.? Denk dat je net zo hard zou klagen erover. Het excuus hier is gewoon elke keer; ze verdienen eraan, ze maken miljoenen, er is genoeg geld voor meer ontwikkeling.....maar IK zie er niks van!
Ja velen hopen dat het spel verbeterd wordt, maar anderen eisen het hier met als argument dat er "genoeg" geld verdient wordt.We klagen gewoon omdat we hopen dat ze het spel verbeteren. Het kan ook blijkbaar veel beter als je ziet naar draconius go.
Je hebt niet veel gemist de afgelopen week. Ik kom alleen nog maar halloween meuk tegen en verder niks.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Snap echt niet waarom niantic dat niet aanpast... nu hebben we 's avonds een uurtje minder de tijd voor raids.. en er zijn er 's avonds altijd al zo weinigWahWah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:38:
Vanochtend in de metro waren in bijna alle gyms, waar ik langsrij en soms mezelf in kan zetten, al een raid bezig. Wintertijd
Omdat wintertijd/zomertijd iets van hier is (Europa?), en niet wereldwijd. Het is inderdaad jammer dat je nu een uurtje minder hebt, als je vaak 's avonds pas tijd hebt (ik ook). Sommigen in de appgroep hier raiden juist veel in de ochtend, die zijn er weer blij meeVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:54:
[...]
Snap echt niet waarom niantic dat niet aanpast... nu hebben we 's avonds een uurtje minder de tijd voor raids.. en er zijn er 's avonds altijd al zo weinig

Verwijderd
Nouja vind het echt bullshit. Ze kunnen toch ook gewoon de tijd aanpassen of is dat echt zo moeilijk? (Voor niantic wel waarschijnlijk)WahWah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Omdat wintertijd/zomertijd iets van hier is (Europa?), en niet wereldwijd. Het is inderdaad jammer dat je nu een uurtje minder hebt, als je vaak 's avonds pas tijd hebt (ik ook). Sommigen in de appgroep hier raiden juist veel in de ochtend, die zijn er weer blij mee
Als Niantic nou in Europa zou zitten... In Amerika gaat de klok aankomend weekend pas een uur terug, dus hopelijk dat ze het dan globaal doorvoeren.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
[...]
Nouja vind het echt bullshit. Ze kunnen toch ook gewoon de tijd aanpassen of is dat echt zo moeilijk? (Voor niantic wel waarschijnlijk)
Als een speler die toch vroeg op moet om de hond uit te laten vind ik voor nu de hogere kans op een raid in de ochtend wel fijn, daardoor hebben mijn gyms een grotere kans om te blijven staan (bijv. een Mystic die d'r kinderen dropt op school pakt vaak daarna alle gyms in de buurt, waardoor ik vaak maar 3-6 coins heb. Een raid zorgt dan voor wat meer zekerheid
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Whut?WahWah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Omdat wintertijd/zomertijd iets van hier is (Europa?), en niet wereldwijd.
Wikipedia: Lijst van landen zonder zomertijd
Bedankt voor de link. Ik wist inderdaad niet zeker waar ze overal ter wereld aan zomer/winter tijd doen. Ik wist alleen zeker dat ze in Azie het niet hebben door tijdsverschil met familie/vrienden in Hong Kong en Japan. Maarja het is inderdaad niet wereldwijd, maar zoals @Grumpmeister al zei, Niantic zit in Amerika en die hebben het wel, dus wellicht dat de raid tijden aankomende weekend veranderd.
Het is een Amerikaans bedrijf, dus die houden de Amerikaanse tijden aan. Zijn gaan aankomend weekend over op de wintertijd.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
[...]
Nouja vind het echt bullshit. Ze kunnen toch ook gewoon de tijd aanpassen of is dat echt zo moeilijk? (Voor niantic wel waarschijnlijk)
Gelijk dat negatieve gezeik weer....
Weer een simpele aanpassing waar Niantic niet capabel voor is

Lekker! Wil ik ookRicmaniac schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:20:
Jeuj. open de app effe in bed en hop shiny Duskull

Verwijderd
En waar staat dat?PB-powell schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:42:
[...]
Het is een Amerikaans bedrijf, dus die houden de Amerikaanse tijden aan. Zijn gaan aankomend weekend over op de wintertijd.
Waar staat dan dat ze het zogenaamd niet kunnen fixen? Precies, niet zo negatief doen. De meeste bedrijven uit Amerika houden voornamelijk rekening met, oh ja, Amerika.
Vorig jaar stond ook tussen de bugfixes van een update dat ze de tijd hadden aangepast in game
Verwijderd
We hebben het wel over niantic hé.. wie heeft daar nog veel vertrouwen in?aDutchCow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:29:
[...]
Waar staat dan dat ze het zogenaamd niet kunnen fixen? Precies, niet zo negatief doen. De meeste bedrijven uit Amerika houden voornamelijk rekening met, oh ja, Amerika.
Vorig jaar stond ook tussen de bugfixes van een update dat ze de tijd hadden aangepast in game
Ik. Prima dat jij dat niet doet, maar kleinzerig gaan lopen doen over een uurtje minder raids in de avond, come on.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:33:
[...]
We hebben het wel over niantic hé.. wie heeft daar nog veel vertrouwen in?
En nogmaals, vorig jaar hadden ze het ook aangepast. Heb nou eens geduld. Ze gaan echt niet voor elk land checken wanneer de wintertijd in gaat en speciaal daarvoor een update uitbrengen. Want volgens mij wordt dat clientside afgehandeld.
grrr...
Gister wel een 94% Eevee gevonden, jammer dat ik alle truukjes al gebruikt heb. Vanavond maar eens kijken wat dat gaat worden.
Verwijderd
Nee, stel je voor dat ze er eens moeite in zouden stoppen...aDutchCow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:36:
[...]
Ik. Prima dat jij dat niet doet, maar kleinzerig gaan lopen doen over een uurtje minder raids in de avond, come on.
En nogmaals, vorig jaar hadden ze het ook aangepast. Heb nou eens geduld. Ze gaan echt niet voor elk land checken wanneer de wintertijd in gaat en speciaal daarvoor een update uitbrengen. Want volgens mij wordt dat clientside afgehandeld.
En een uurtje minder raids is gewoon kut, maar jij woont waarschijnlijk in een stad met veel gyms dus heb je er geen last van
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 12:46 ]
Ik ben totaal geen expert ivm programmeren dus je zal vast wel gelijk hebben dat het de server meer belast maar voor shinys lukt dat toch ook.
Draconius go:
Minder stops en wezens wil niet zeggen dat het slechter is. Het duurt gewoon langer dat je een hoog lvl kan halen. Het is tenminste voor iedereen gelijk.
Dat er dingen inzitten die verbetert kunnen worden is logisch dat heb je bij pokemon go ook.
Pvp vind ik wel goed werken.
Gooien is helemaal anders en moet je wel gewoon worden. Dat lukt me voorlopig helemaal ook niet

Dat zullen ze dan ook maar moeten verbeteren.
Dat de wezens minder zijn uitgewerkt is puur een persoonlijke mening. Alsof elke pokemon zo mooi is.
Of een zandkasteel pokemon
Hoe leuk moet het niet zijn om elke generatie in een aparte "rift" te hebben
Het spel loopt ook veel vlotter en ofdat dat blijft als de populariteit stijgt (meer volk op server) valt nog af te wachten.
Blijkbaar ben ik niet de enige die vind dat het wel degelijk is uitgewerkt.
https://pokemongohub.net/...iew-clone-not-great-game/
[ Voor 7% gewijzigd door Gravediggerxx op 30-10-2017 13:15 ]
Verwijderd
Via welke weg kan ik het beste contact opnemen met Niantic om mijn geld van 1 aankoop terug te krijgen en de muntjes te laten verwijderen?
Heb ik ook gehad, schouders opgehaald en extra boxen gekochtVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:21:
Doordat Pokémon Go net vastliep toen ik muntjes wilde aanschaffen heb ik nu 2x muntjes aangeschaft.
Via welke weg kan ik het beste contact opnemen met Niantic om mijn geld van 1 aankoop terug te krijgen en de muntjes te laten verwijderen?

settings-report critical issue- help with pokecoins and premium items ...Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:21:
Doordat Pokémon Go net vastliep toen ik muntjes wilde aanschaffen heb ik nu 2x muntjes aangeschaft.
Ja een beetje sneu is het wel ja.PB-powell schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:42:
[...]
Het is een Amerikaans bedrijf, dus die houden de Amerikaanse tijden aan. Zijn gaan aankomend weekend over op de wintertijd.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Wanneer waar overal wintertijd ingaat staat gewoon op het internet. En aangezien ze daar volgend weekend overgaan, ga ik er vanuit dat vanaf volgende week de raids weer op 'normale' tijd zal zijn. Zal hoogstwaarschijnlijk een serverside instelling zijn van raids starten van xx:xx tot en met xx:xx UTC. Dat is nou eenmaal moeilijk aan te passen. En waar heb je het over, een week in de avond wat minder raids... Hier bij ons op het dorp (je bent heus niet de enige met weinig gyms) is het in de avond toch al rustig. Vanaf woensdag zal dat wel anders worden, maar dan heb je alsnog 4 weken voor Raikou.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:45:
[...]
Nee, stel je voor dat ze er eens moeite in zouden stoppen...
En een uurtje minder raids is gewoon kut, maar jij woont waarschijnlijk in een stad met veel gyms dus heb je er geen last van
Klopt, maar voor shiny zijn er weer andere manieren om zoiets door te voeren. En worst case, eenmalig een 'shiny' versie van de database entry maken voor de gebruiker (iets wat dus sowieso enorm zeldzaam is en met nog niet veel pokémon mogelijk is) zou nog wel kunnen. Maar ik verwacht / hoop dat ze het anders aanpakken, want ook dit kan problematisch zijn als alle pokémon shiny kunnen zijn (misschien ook de reden waarom er nog zo weinig shiny zijn? Geen idee...).Gravediggerxx schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:13:
@Grumpmeister
Ik ben totaal geen expert ivm programmeren dus je zal vast wel gelijk hebben dat het de server meer belast maar voor shinys lukt dat toch ook.
Dat klopt ook zeker, maar met name (het gebrek aan) de wezens kan een dooddoener zijn voor spelers. Dat doet PoGo op zich wel goed, de gebruiker krijgt instant gratification omdat er vrij veel spawned. Daardoor blijft een gebruiker wel makkelijker hangen dan als je een heel rondje door de wijk / meerdere wijken loopt en maar 1-2 beestjes tegenkomt. Eigenlijk precies het probleem van rural PoGo spelers, die al gauw wilde stoppen omdat ze niks tegen kwamen.Draconius go:
Minder stops en wezens wil niet zeggen dat het slechter is. Het duurt gewoon langer dat je een hoog lvl kan halen. Het is tenminste voor iedereen gelijk.
Er is geen matchmaking, je kan niet PvPen tegen de speler die naast je staat (of je moet geluk hebben), en (persoonlijk) vind ik de gevechten erg slecht uitgewerkt. Het tappen midden op een scherm wordt bij mij ook vaak als een swipe geregistreerd waardoor m'n beestje vrijwel constant aan het dodgen was terwijl ik gewoon wilde aanvallen (iets waar PoGo geen last van heeft).Pvp vind ik wel goed werken.
Naast het PvP verhaal, de 'gyms' voelen me erger / irritanter aan dan de gyms die PoGo voorheen had. Volgens mij moest ik 3 keer tegen dezelfde Potty vechten om een gym van level 3 (het niet-getrainde, basic niveau) naar 2 te krijgen. Daarna moest ik er weer 4000 experience / reputation af slaan, dat vond ik bij de eerste iteratie van PoGo gyms wel beter (ook al kon ik als Instinct daar niks mee klaarspelen uiteindelijk).
Dat is zeker zo, nostalgie speelt hier wel een rol. Dit laat denk ik wel zien hoe lastig het is om unieke monsters te bedenken. Ook de stijl helpt mij hier niet echt mee (als in, voor mijn gevoel proberen ze te veel detail in overduidelijke 3D models te verwerken), maar dat is ook een persoonlijk iets.Dat de wezens minder zijn uitgewerkt is puur een persoonlijke mening. Alsof elke pokemon zo mooi is.
Of een zandkasteel pokemon
Ik hoop zeker dat het spel populairder wordt, want PoGo kan best concurrentie gebruiken (dat komt PoGo ook ten goede). Maar op dit moment is er nog veel te verbeteren binnen Draconius Go, en jammer genoeg is dat bij de basic spelelementen al het geval. Dat wilt niet zeggen dat PoGo perfect is, want dat zijn ze verre van niet, maar qua basic gameplay doen ze het wel vrij goed.Het spel loopt ook veel vlotter en ofdat dat blijft als de populariteit stijgt (meer volk op server) valt nog af te wachten.
Blijkbaar ben ik niet de enige die vind dat het wel degelijk is uitgewerkt.
https://pokemongohub.net/...iew-clone-not-great-game/
Ik vind alleen dit punt wel vreemd... "Creature tracking that works". Ze doen precies hetzelfde als PoGo, je kan op een creature drukken en je krijgt een icoontje op de dichtsbijzijnde pillar. Dus eigenlijk hetzelfde als dat je in PoGo een icoontje op de stop krijgt. Ze doen het dan ook op die libraries, etc, dus dat is op zich wel prima, maar verder dan dat is er niks anders aan.
Het gevoel wat ik een beetje hierbij krijg is dat men nu (te) hard aan het zoeken is naar een alternatief op PoGo (vanwege irritaties, geen Mewtwo invite, wat dan ook), en daardoor de tekortkomingen die Draconius GO momenteel vertoond maar even verbloemen.
Nogmaals, ik juich concurrentie toe, en PoGo / Niantic doet echt niet alles goed, maar ze hebben hier wel een goede 'basis' staan met PoGo. Zelf hou ik Maguss in ieder geval in de gaten, dit lijkt ook een goed alternatief te worden (of een side-game, zoals ik nu PoGo en Ingress draai).
Laat dat nu juist de periode zijn dat er geraid wordt ivm zaken als school of een baan. Nu moet je dus maar hopen dat er net dan nog een leuke raid tevoorschijn komt anders is het gewoon dag pas.PB-powell schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
Wanneer waar overal wintertijd ingaat staat gewoon op het internet. En aangezien ze daar volgend weekend overgaan, ga ik er vanuit dat vanaf volgende week de raids weer op 'normale' tijd zal zijn. Zal hoogstwaarschijnlijk een serverside instelling zijn van raids starten van xx:xx tot en met xx:xx UTC. Dat is nou eenmaal moeilijk aan te passen. En waar heb je het over, een week in de avond wat minder raids... Hier bij ons op het dorp (je bent heus niet de enige met weinig gyms) is het in de avond toch al rustig. Vanaf woensdag zal dat wel anders worden, maar dan heb je alsnog 4 weken voor Raikou.

Het punt is dat we dus helemaal niet weten of het alleen die ene week is. Juist als ze UTC gebruiken moeten ze nog wel wat aanpassen, in tegenstelling tot bij het gebruiken van de plaatselijke tijd.PB-powell schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
Wanneer waar overal wintertijd ingaat staat gewoon op het internet. En aangezien ze daar volgend weekend overgaan, ga ik er vanuit dat vanaf volgende week de raids weer op 'normale' tijd zal zijn. Zal hoogstwaarschijnlijk een serverside instelling zijn van raids starten van xx:xx tot en met xx:xx UTC. Dat is nou eenmaal moeilijk aan te passen. En waar heb je het over, een week in de avond wat minder raids... Hier bij ons op het dorp (je bent heus niet de enige met weinig gyms) is het in de avond toch al rustig. Vanaf woensdag zal dat wel anders worden, maar dan heb je alsnog 4 weken voor Raikou.
Komt bij dat Raikou wat beter en daardoor interessanter is dan Suicune en het zou wel lullig zijn als ze door die tijd niet aan te passen veel mensen hier, vrij licht maar toch, benadelen in de kans een (goede) Raikou te krijgen (in vergelijking met de andere beesten en de andere landen).
"OMG stomme Niantic, nu moet ik een uur langer wachten totdat ik pokemon in gyms kan gaan zetten want raids duren een uur langer....ik ga altijd in de avond gyms veroveren en nu moet ik bij sommige gyms een uur of langer wachten!"
Het is nooit goed (voor iedereen)
Ik heb er nu nog 31 en heb er geen enkel nut meer voor. Ik heb ze allemaal al lang en die items nemen plaats in in mijn bag.
Ik heb van alles 1 of 2, afhankelijk of ik deze generatie nog een nodig ga hebben.hneel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:59:
Wat denken jullie? Heeft het nog zin om evolutie items te bewaren voor gen3 of gen4? Of komen daar andere items voor?
Ik heb er nu nog 31 en heb er geen enkel nut meer voor. Ik heb ze allemaal al lang en die items nemen plaats in in mijn bag.
De rest gooi ik altijd weg, neemt inderdaad alleen maar plek in. Denk niet dat er al bekend is of er items nodig gaan zijn voor gen 3 of 4.
Heb volgens mij ergens gelezen dat die Pokemon nieuwe items nodig hebben in de gameboy versies, dus die zullen ze ook in PoGo wel gaan introduceren dan lijkt me.hneel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:59:
Wat denken jullie? Heeft het nog zin om evolutie items te bewaren voor gen3 of gen4? Of komen daar andere items voor?
Doe ik hier ook van alles 2 bewaren.PB-powell schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:25:
[...]
Ik heb van alles 1 of 2, afhankelijk of ik deze generatie nog een nodig ga hebben.
De rest gooi ik altijd weg, neemt inderdaad alleen maar plek in. Denk niet dat er al bekend is of er items nodig gaan zijn voor gen 3 of 4.
Gisteren een Shiny Magicarp gevangen. Wel apart ik heb tijdens het event nauwelijks Magicarps gevangen, vang ik er eindelijk een is het een Shiny.
Had allang genoeg candy om hem te evolven dus nu een mooie rode Gyarados. CP en IV zijn zeer laag maar dat maakt mij weinig uit. Ik had er al 5 met een CP van 3000+
Nu nog een shiny Pickachu, Duskull en dat alien beestje (ben zijn naam kwijt). Heb alle pichu, Pickachu en Raichu variaties ook al. Mis wel bijna alle letters van Unown maar daar kan ik wel mee leven
Nog 500k voor level 37 en heb nog bijna 400 evoluties staan dus zou die wel kunnen doen. Wanneer wordt het volgende event verwacht?
Trouwens als je level 38 bent heb je toch je maximum van je Pokemons bereikt?
Worden shiny Pokemons trouwens sterker dan vergelijkbare niet shiny Pokemons?
Is Mewto trouwens een goede Pokemon om helemaal te uppen? Heb nog zat rare candy en dust of kan ik dat beter in een andere steken?
met de metalcoat alleen onix en scuther
kingsrock alleen poliwirl en slowpoke
up-grade alleen porygon.
In de gameboy spellen zitten inderdaad meer evolutie items maar of ze alles ook gaan gebruiken. Officieel kun je vaporeon, jolteon en Flareon alleen evolueren met een evolutiesteen en in pokemon go is dat compleet random.
- Nee, shiney wordt niet sterker.
- Ja, Mewto is de sterkste Psychic pokemon. Of jij hem helemaal wilt uppen moet je zelf weten uiteraard.
xienator schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:44:
[...]
Trouwens als je level 38 bent heb je toch je maximum van je Pokemons bereikt?
Worden shiny Pokemons trouwens sterker dan vergelijkbare niet shiny Pokemons?
Is Mewto trouwens een goede Pokemon om helemaal te uppen? Heb nog zat rare candy en dust of kan ik dat beter in een andere steken?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Die evolutiestenen voor Eevee zou een mooie toevoeging zijn op de game, heb alle truukjes gebruikt en zit nu met een shitload aan Vaporeons en voor de rest weinig.Mang028 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:48:
Met de sunstone kun je Cottonee, Gloom, Helioptile, Petilil en sunskern evolueren
met de metalcoat alleen onix en scuther
kingsrock alleen poliwirl en slowpoke
up-grade alleen porygon.
In de gameboy spellen zitten inderdaad meer evolutie items maar of ze alles ook gaan gebruiken. Officieel kun je vaporeon, jolteon en Flareon alleen evolueren met een evolutiesteen en in pokemon go is dat compleet random.
Dit topic is gesloten.
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6