Handige sites die ik veel gebruik en waar heel wat uitgebreide info staat.Ardana schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:34:
Ok, ik ben net begonnen met Pokemon Go (ja, ik weet het, ik loop achter) en sommige dingen snap ik nog niet helemaal. Ter referentie: ik ben nu lvl 22, en heb 96 verschillende Pokemon gevangen, en 150 verschillende gezien. Ow, en woon in Leiden
Als iemand zegt "hey, lees dit ff door, dan heb je op 50% van je vragen een antwoord" helemaal graag!
https://pokemongo.gamepress.gg/
https://thesilphroad.com/
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/
Maar even snel wat antwoorden:
* Klopt het dat de lay-out van Pokemon Go gewijzigd is? Bijv. in TS wordt verwezen naar andere sites waarin ze het hebben over "nearby" en "sightings", maar "sightings" kan ik in de app helemaal niet vinden.
-yup, nearby pokemon zitten bij pokestopts, zodra die er niet meer zijn zie je sightings, die zitten dichtbij.
* Hoe "train" je Pokemon, en wat is het nut ervan?
- Trainen doe je door op de power up knop bij die pokemon te drukken hierdoor krijgt hij een hoger level en word hij ook sterker. Dit kost je dan stardust en candy.
* In de TS staat: "Vergeet niet je beloning op te eisen, via de shop en dan de knop rechtsboven. Je krijgt 500 Stardust en 10 PokéCoins voor elke Gym, tot 10 Gyms." Klopt dat nog? Bij mijn weten krijg je automatisch PokeCoins voor iedere x tijd dat een van jouw Pokemon in 'n Gym zit?
- klopt dit is outdated.
Nu krijgt elke pokemon die in een gym zit 1 coin per 10 minuten, zodra die pokemon eruit word gegooid krijg je zijn gespaarde coins.
er is helaas wel een limiet dat jouw account maar max 50 coins per dag kan krijgen.
* Heeft het nut om een Gym van een ander team aan te vallen als je weet dat je niet gaat winnen?
- nope, je krijgt pas xp als je tegenstander verslagen hebt.
* Hoe gebruik je verschillende aanvallen?
- je valt aan met quick moves door op het scherm te tikken.
elke keer als je schade doet of krijgt vult er een charge balk links boven.
zodra er een balk vol kun je een charge attack doen door je vinger op het scherm te houden.
* Wat is "IP"? CP ben ik tegen gekomen, maar IP niet.
- ik gok IV. elke pokemon heeft basis stats die voor elke pokemon gelijk zijn maar er elke pokemon heeft ook verborgen Inviduele Stats bovenop zijn normale stats, deze stats zijn met tooltjes en websites te achterhalen.
* Sommige van mijn Pokemon hebben een groen/blauwig achtergrondje in de lijst, anderen niet. Heeft dit nog 'n betekenis?
- dat betekend dat je die de afgelopen 24 uur hebt gekregen.
* wat is het verschil tussen shiney en niet-shiney?
- shiney's zijn zeldzaam en hebben een ander kleurtje, puur voor de show niks meer.
* ik zie een aantal posts hier met percentages er in, wat betekent dat?
- IV percentage.
* wat zijn Unowns?
- een zeldzame pokemon die elke letter in het alfabet kan zijn.
Ps:
Niantic heeft laatst een paar how to filmpjes op youtube gegooit.
YouTube: Pokémon GO
[ Voor 42% gewijzigd door summetje op 17-10-2017 18:08 ]