poor Leno schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:16:
[...]
Dude, ze trekken miljarden en miljarden binnen..
MILJARDEN..
Sorry maar dan mag je echt verwachten dat ze een perfect spel afleveren. Maarja dat kost klauwen met geld. Dus laten ze het liever door een paardekop en een aardappel maken en onderhouden, want ja dan hou je meer over.
Kom op zeg, ik snap dat je t soms 'toxic' vindt, maar je kan al dat gekloot toch niet goedpraten??
Kijk, prima de eerste paar weken, miss maanden.. Maar na meer dan een jaar?

Boh, ik ga er nog een keer op in. Is Battlefield perfect? Is FIFA perfect? Nee, hoe komt dat? Grotendeels omdat het complexe systemen zijn, maar ook omdat iedereen denkt dat ze een bepaald aspect zelf beter zouden kunnen ontwerpen of verbeteren. Je kunt het nooit goed doen als game-developer. En denk je nou serieus dat ze niks met dat geld doen? Alsjeblieft zeg. Dat wordt echt meteen in licentiekosten, infrastructuur, testing, werknemers en dergelijke gepompt.
Dit is echt wel een simpel spel om te maken, en dat lukt ze nog niet eens. Het gaat hier niet om een Battlefield of wat dan ook he?
Ja want het is ook hartstikke simpel om een game van deze schaal op honderden verschillende devices soepel te laten werken, alles in real time met de server te verwerken met wel duizenden requests per seconden. Come on, met een een beetje gezond verstand snap je toch wel dat dit spel niet alleen je locatie zoekt, daar een poppetje op animeert en de pokemon laat spawnen. Het is serieus een complex systeem. En bug die jij beschrijft kan zomaar 1 regel zijn in een bestand van 2000 regels. Dan moet je het fixen, kijken of je niks anders kapot maakt en of het het gewenste resultaat heeft. Dat is geen werk van een half uur.
Als je denk dat het zo simpel is, waarom doe je het zelf dan niet beter? Of solliciteer je voor de functie van John Hanke en gooi je het roer om?
Communicatie is nul en t interesseert ze niets.. Luisteren totaal niet naar de community.
Ze zijn ons eigenlijk best wel wat verschuldigd, in de vorm van een awesome goedwerkend en telkens vernieuwend spel..
Dude

, ze zijn je helemaal niks verschuldigd. Jij wilt het spel spelen. Er is geen beter alternatief dus jij bent degene met vrij weinig keuze, niet Niantic. Hun communicatie was zeker het eerste jaar niet echt een succes en ik denk zeker dat ze qua ingame communicatie zeker nog winst kunnen halen, maar ik vind dat het de laatste tijd steeds beter gaat.
Niet van een halfbakken spel met bijvoorbeeld nog steeds GEEN werkend tracking/zoek systeem en een klote gym systeem etc etc

(Legendaries die veeeeel te lang beschikbaar zijn en dus niet meer legendary, terugkerende vogels terwijl ze weg hadden moeten zijn)
Dit vindt jij en ik had laatst ook een discussie met @
CaptJackSparrow en iedereen heeft een andere mening. Ikzelf was op vakantie met Articuno en vond het tof dat op het laatst nog een poging had om m te vangen, niet dat dit gelukt is

, maar toch.
Alles is gericht op geld binnenharken via coins passes etc.. Ze doen al die dingen niet om ons een pleziertje te gunnen. Ze willen het onderste uit de kan schrapen..
Het is een bedrijf en wat is het doel van een bedrijf? Oh ja, winst maken. Gek he. Mensen doen het nog steeds en dus zal er dus nog steeds vraag voor zijn. En je zegt het zelf; Het spel is een middel om geld te verdienen...
Stop dan, zeg je misschien? Tsja ik ga ook nog steeds naar een McD of Kfc.. ook al is t fkk ranzig

Ik zeg niet dat je moet stoppen, maar mensen moeten niet gaan doen alsof dit een simpele app is, de meeste mensen van Niantic komen van Google en hebben meer kennis in hun pink dan deze hele thread bij elkaar. Die gasten weten echt wel hoe het werkt.
EDIT; en daarbij, als je je costumed pikachu als favoriet had ingesteld, kon er niks fout aan gaan