Uit mijn laatste 10km-ei kreeg ik _eindelijk_ een MiltankPB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:17:
En uit de laatste twee 10km eieren mocht ik een dratini verwelkomen.
De teller staat hier op 207, moet dus nog wel even.sixtiek schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:38:
[...]
Uit mijn laatste 10km-ei kreeg ik _eindelijk_ een Miltank. Mijn dex is compleet (minus regionals)
.
Heb gelukkig wel een tauros mogen vangen vorig jaar in NY
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
In mijn lokale telegram groep maken spelers melding dat ze een tijdelijke softban hebben ontvangen door het gebruik van IV apps die werken met screenshots.
Alles in mij zegt dat dit gewoon technisch niet mogelijk is (althans, screenshots zijn immers niet tegen de TOS) en dat deze mensen gewoon op een andere manier moeten hebben valsgespeeld
Of heb ik dit fout?
Alles in mij zegt dat dit gewoon technisch niet mogelijk is (althans, screenshots zijn immers niet tegen de TOS) en dat deze mensen gewoon op een andere manier moeten hebben valsgespeeld
Of heb ik dit fout?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Vanmorgen rond 0800 deze gevangen met 1 berry en maar 1 a 2 ballen, ik had hem nog niet dus kan wel zeggen dat mijn dag goed begonnen is.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Iets zegt mij dit ook eerlijk gezegd. Ken er genoeg die werken met dergelijke apps met screenshots of (zoals ikzelf) zelfs screen overlay, maar tot op heden nog geen bans!Richh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:13:
In mijn lokale telegram groep maken spelers melding dat ze een tijdelijke softban hebben ontvangen door het gebruik van IV apps die werken met screenshots.
Of heb ik dit fout?
Wow, mazzel zeg! De Miltank is voor mij ook de enige 'normale' Pokémon die ik nog steeds mis in mijn Pokédex. Ik ben nu 10km eieren aan het opsparen, en zodra ik er 8 heb ga ik ze allemaal tegelijk uitbroeden. En dan maar duimen dat ik nu ook eindelijk eens een Miltank mag verwelkomen.sixtiek schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:38:
[...]
Uit mijn laatste 10km-ei kreeg ik _eindelijk_ een Miltank. Mijn dex is compleet (minus regionals)
.
Ja ik denk precies hetzelfde... niet perce dat ze vals hebben gespeeld maar wel dat ze een ban hebben door iets anders dan Screenshots IV calcs.Richh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:13:
Of heb ik dit fout?
Maar nog steeds snap ik gewoon niet waarom niantic er toch zooo'n groot probleem van maakt. Wat maakt het toch uit als wij de IV stats in zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 05-09-2017 10:03 ]
Dat is ook niet zozeer het probleem. Het is meer dat mensen met 3rd-party software inloggen op hun servers. Dit kunnen dan IV-apps zijn, maar ook zaken als bots en scanners. Voor Niantic is dit blijkbaar lastig te onderscheiden (plus het zal de nodige extra load geven) dus weren ze alle 3rd-party software die inlogt op hun servers.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:02:
[...]
Ja ik denk precies hetzelfde... niet perce dat ze vals hebben gespeeld maar wel dat ze een ban hebben door iets anders dan Screenshots IV calcs.
Maar nog steeds snap ik gewoon niet waarom niantic er toch zooo'n groot probleem van maakt. Wat maakt het toch uit als wij de IV stats in zien.
Ja dat begrijp ik maar waarom zetten ze niet gewoon een functie in de game die het gewoon laat zien ipv die appraisal shit.. de stats staan er al in het moet alleen weergegeven worden.Autofan1985 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:09:
[...]
Dat is ook niet zozeer het probleem. Het is meer dat mensen met 3rd-party software inloggen op hun servers. Dit kunnen dan IV-apps zijn, maar ook zaken als bots en scanners. Voor Niantic is dit blijkbaar lastig te onderscheiden (plus het zal de nodige extra load geven) dus weren ze alle 3rd-party software die inlogt op hun servers.
Tsja, welkom in de wondere wereld van Niantic.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:13:
[...]
Ja dat begrijp ik maar waarom zetten ze niet gewoon een functie in de game die het gewoon laat zien ipv die appraisal shit.. de stats staan er al in het moet alleen weergegeven worden.
Omdat zet het graag een stukje mysterieus willen houden. En ik denk dat het gros van de spelers het toch niet erg interesseert. Ik zelf snap de hele obsessie van het IV verhaal sowieso niet echt.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:13:
[...]
Ja dat begrijp ik maar waarom zetten ze niet gewoon een functie in de game die het gewoon laat zien ipv die appraisal shit.. de stats staan er al in het moet alleen weergegeven worden.
Je merkt het verschil tussen een IV van 5 of 15 toch niet. Laat staan het verschil tussen 14 en 15. Zolang je geen exacte aantallen ziet van damage en hp in gevechten zie je het verschil nauwelijks.
It's Niantic.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:13:
[...]
Het is en blijft een wereldvreemd bedrijf. Tel voor de aardigheid eens hoeveel schermtikjes het je zou besparen als ze alleen al de eerste appraisalmelding direct na vangst zouden weergeven als je zoals velen in principe alles dat niet de hoogste eerste appraisal heeft, en dus maximaal 80 IV is, doordraait.
Meet ook eens hoeveel seconden het je kost. Vermenigvuldig dat met het aantal keren dat jij dat gemiddeld per dag doen en vermenigvuldig dat met het aantal actieve spelers en je ziet hoeveel mensjaren de spelers collectief gedwongen worden te verspillen door dit soort slechte spelontwerpkeuzes.
Je merkt dat verschil in IV best goed als je veel gym battles doet. En dat is ook de reden waarom ik IV wel belangrijk vind.PB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:21:
[...]
Omdat zet het graag een stukje mysterieus willen houden. En ik denk dat het gros van de spelers het toch niet erg interesseert. Ik zelf snap de hele obsessie van het IV verhaal sowieso niet echt.
Je merkt het verschil tussen een IV van 5 of 15 toch niet. Laat staan het verschil tussen 14 en 15. Zolang je geen exacte aantallen ziet van damage en hp in gevechten zie je het verschil nauwelijks.
Tevens in mijn omgeving (hilversum) merk ik dat een groot deel juist wel veel waarde aan IV hecht.
Idd, zo had ik voorheen (uit mijn pre-IV tijd) een Jolteon met 15 attack. Deed leuke schade, maar na 3 scheten was hij weg. Wat bleek: zijn defense was 8 en hp zelfs 2.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:25:
[...]
Je merkt dat verschil in IV best goed als je veel gym battles doet. En dat is ook de reden waarom ik IV wel belangrijk vind.
Tevens in mijn omgeving (hilversum) merk ik dat een groot deel juist wel veel waarde aan IV hecht.
Knap dat jij het verschil merkt, gemiddeld draag de IV namelijk voor nog geen 10% bij aan de totale stats namelijk. Maar prima als jij het belangrijk vind, wilt niet zeggen dat de rest dat ook vind.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:25:
[...]
Je merkt dat verschil in IV best goed als je veel gym battles doet. En dat is ook de reden waarom ik IV wel belangrijk vind.
Daarnaast zijn de movesets nog altijd het belangrijkste in gevechten:
https://www.reddit.com/r/...p6ys/how_important_is_iv/
far better is kind of an exaggeration. a max IV adds 15 to a mon's attack score. an average pokemon has an IV score of 7.5. A vaporeon has an attack of 186. A perfect vaporeon is 3.7% better than an average vaporeon. movesets are much more important.
Verwijderd
iv maakt zeker veel uit. Zoek op youtube maar eens een filmpje van trainertips over wanneer je pokemon zijn max damage doet. Gaat je veel stardust besparen...
Je linkt dan ook iets van een jaar geleden he....PB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:42:
[...]
Knap dat jij het verschil merkt, gemiddeld draag de IV namelijk voor nog geen 10% bij aan de totale stats namelijk. Maar prima als jij het belangrijk vind, wilt niet zeggen dat de rest dat ook vind.
Daarnaast zijn de movesets nog altijd het belangrijkste in gevechten:
https://www.reddit.com/r/...p6ys/how_important_is_iv/
[...]
Met de huidige situatie van dit gym systeem en met name met Raids maakt IV wel degelijk verschil.
Dan zouden ze dus ook de berekening en waarde van de IV hebben aangepast ten opzichte van de base stats. Anders blijft het verschil een paar procent en vraag ik me af waar die verschillen dan vandaan komen.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:45:
[...]
Je linkt dan ook iets van een jaar geleden he....
Met de huidige situatie van dit gym systeem en met name met Raids maakt IV wel degelijk verschil.
Tsja. Als ik een level 25 75% vind, ga ik toch echt niet een level 5 95% upgraden, kost mij te veel stardust (en candies).
Ik mis nog steeds mijn 3 pokemon (ex regionals)
Ik hoop nog steeds op een juiste tyrogue, voor een hitmontop of chan. Al zoveel 5km uitgelopen, maar ik denk dat mijn eieren allemaal fipronil bevatten.
Ik hoop nog steeds op een juiste tyrogue, voor een hitmontop of chan. Al zoveel 5km uitgelopen, maar ik denk dat mijn eieren allemaal fipronil bevatten.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik wacht nog steeds op überhaupt een Tyrogue dus troost je...
Misschien een lange worp, maar ik zoek mensen die in Arnhem/Velp aan raids doen (gecoordineerd als het kan). Ben namelijk nogsteeds aan 't wachten tot ik genoeg mensen bij elkaar heb om een Entei raid te doen, maar dat gaat telkens maar niet, vanwege 't feit dat er of niemand is, of we te weinig zijn.
Als iemand een groepchat heeft voor deze regio, zou ik er ook graag gebruik van willen maken als dat mogelijk is!
Als iemand een groepchat heeft voor deze regio, zou ik er ook graag gebruik van willen maken als dat mogelijk is!
Verwijderd
Ik ga net wel voor die van 95 %Megalodon86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:56:
Tsja. Als ik een level 25 75% vind, ga ik toch echt niet een level 5 95% upgraden, kost mij te veel stardust (en candies).
Een pokemon van lvl 5 naar 25 upgraden kost echt niet zo veel en je gaat dan nadien nooit een betere vinden.
Het verschil merk je mischien wel weinig. maar het is gewoon iets zeldzamer zoals bv een shiny.
Ik stuur je wel een DM.Roybs schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:15:
Misschien een lange worp, maar ik zoek mensen die in Arnhem/Velp aan raids doen (gecoordineerd als het kan). Ben namelijk nogsteeds aan 't wachten tot ik genoeg mensen bij elkaar heb om een Entei raid te doen, maar dat gaat telkens maar niet, vanwege 't feit dat er of niemand is, of we te weinig zijn.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dacht dat je alleen softban kon krijgen als je te snel een te grote afstand hebt afgelegd? Bijv. In de auto ergens naar toe geracet, of ze hebben lopen spoofen/teleporteren.Richh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:13:
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Van level 5 naar 25 kost je 76 candy en 73600 stardustVerwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:17:
[...]
Ik ga net wel voor die van 95 %
Een pokemon van lvl 5 naar 25 upgraden kost echt niet zo veel en je gaat dan nadien nooit een betere vinden.
Het verschil merk je mischien wel weinig. maar het is gewoon iets zeldzamer zoals bv een shiny.
Ik vind dat echt wel veel stardust aangezien ik daar sinds de gymrework een enorm te kort aan heb
Zo heb ik mijn Larvitar level 30 IV 78 geëvolueerd terwijl mijn raid Tyranitars allemaal niet gepowerupt zijn vanwege een tekort aan stardust.
[ Voor 12% gewijzigd door A-Jay op 05-09-2017 11:37 ]
Ja, dit lijkt mij echt grote onzin inderdaad.Richh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:13:
Of heb ik dit fout?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
En zelfs dan moet je je best doen om een softban te krijgen. Regelmatig dat ik op m'n werk in Amersfoort voor ik weg rijd nog een stop draai en een pokemon vang en thuis (60km verder) hetzelfde zonder dat ik daar iets van merk. Sterker, donderdag van Amsterdam naar Krakau gevlogen via Zurich, in alle drie de plaatsen gewoon pokemon kunnen spelen zonder een ban aan m'n broek.Terryb47 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:35:
[...]
Dacht dat je alleen softban kon krijgen als je te snel een te grote afstand hebt afgelegd? Bijv. In de auto ergens naar toe geracet, of ze hebben lopen spoofen/teleporteren.
Precies, dat is een hoop. Dan spendeer ik dan liever aan een lagere IV die al een hoog level heeft. Of aan legendaries natuurlijk.A-Jay schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:35:
[...]
Van level 5 naar 25 kost je 76 candy en 73600 stardust![]()
Ik vind dat echt wel veel stardust aangezien ik daar sinds de gymrework een enorm te kort aan heb
Zo heb ik mijn Larvitar level 30 IV 78 geëvolueerd terwijl mijn raid Tyranitars allemaal niet gepowerupt zijn vanwege een tekort aan stardust.
Het heeft ook te maken met de tijd die er tussen zit. Als jij twee uur over de reis naar Zurich doet en vervolgens nog een uur of 2 over de reis naar Krakau is dat geloofwaardiger dan dat je eerst in Nederland zit vervolgens een paar minuten laten in Zurich en daarna gelijk in Krakau. Om vervolgens nog naar Japan en Amerika te gaan.PB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:49:
[...]
En zelfs dan moet je je best doen om een softban te krijgen. Regelmatig dat ik op m'n werk in Amersfoort voor ik weg rijd nog een stop draai en een pokemon vang en thuis (60km verder) hetzelfde zonder dat ik daar iets van merk. Sterker, donderdag van Amsterdam naar Krakau gevlogen via Zurich, in alle drie de plaatsen gewoon pokemon kunnen spelen zonder een ban aan m'n broek.
Volgens mij rekent Niantic 2 uur tussen verschillende plaatsen die op grote afstand van elkaar liggen. Als je dus met een superjet in 2,5 uur in japan kan zijn, zal niantic niet zeggen dat het niet kan omdat het om de 2 uur kijkt waar jij bent.
Deze was hier geloof ik nog niet langsgekomen.
https://thesilphroad.com/...17-changes-to-egg-species
https://thesilphroad.com/...17-changes-to-egg-species
Dat zijn keuzes. Ik pak dan liever die hoge IV en doe het in 1 keer goed. Ben ik meteen klaar ook en hoef ik nooit meer een betere te maken. En blijkbaar met succes, want met 2 poképartners van team blauw doen we altijd de meeste schade. Zelfs toen wij met 3 waren en team rood met 6, wat ook L30+ accounts waren.Megalodon86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:58:
[...]
Precies, dat is een hoop. Dan spendeer ik dan liever aan een lagere IV die al een hoog level heeft. Of aan legendaries natuurlijk.
Grote kans dat dat meer aan de movesets en ingezette pokemon lag, dan aan de IV. Het lijkt met sterk dat je met 15 punten IV bovenop 200+ standaard opeens twee keer zoveel damage doet.Autofan1985 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:10:
[...]
Dat zijn keuzes. Ik pak dan liever die hoge IV en doe het in 1 keer goed. Ben ik meteen klaar ook en hoef ik nooit meer een betere te maken. En blijkbaar met succes, want met 2 poképartners van team blauw doen we altijd de meeste schade. Zelfs toen wij met 3 waren en team rood met 6, wat ook L30+ accounts waren.
Als men met blissy's of wobbafet's aankomt is het logisch dat ze weinig schade doen, maar deze worden wel vaak geselecteerd vanwege hun grote hoeveelheid hp.
Wel, ik kan het spel niet meer spelen.
Er is niks verandert, geen nieuwe update of wat dan ook, maar als ik het spel nu probeer op te starten herstart mijn telefoon.
Zelfs opnieuw installeren heeft niet geholpen. Ik snap niet wat het probleem is dus een oplossing ontsnapt me ook.
Er is niks verandert, geen nieuwe update of wat dan ook, maar als ik het spel nu probeer op te starten herstart mijn telefoon.
Zelfs opnieuw installeren heeft niet geholpen. Ik snap niet wat het probleem is dus een oplossing ontsnapt me ook.
Heb je misschien andere programma's geinstalleerd? Of een Android update gehad?Janusi schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:46:
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Slecht? Wie zegt dat het grootste deel van de playerbase interesse heeft in de IV's van zijn/haar pokemon? Genoeg casual spelers die niet eens weten wat dit is en het ook totaal niet boeit.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:23:
[...]
Meet ook eens hoeveel seconden het je kost. Vermenigvuldig dat met het aantal keren dat jij dat gemiddeld per dag doen en vermenigvuldig dat met het aantal actieve spelers en je ziet hoeveel mensjaren de spelers collectief gedwongen worden te verspillen door dit soort slechte spelontwerpkeuzes.
Daarbij heb ik gelezen dat de IV stats in de normale Pokemon games ook niet zomaar in te zien zijn.
De keuze van Niantic vind ik prima. Als ik de stats van een Pokemon wil weten, dan kan ik m Appraisen. Zo niet, dan is het prima zo.
Stel we draaien dit om; Hoeveel extra schermtikken zou ik moeten doen, als ik bij elke Pokemon een scherm krijg met "It's a wonder". Dit zou jou helpen en met jou vele andere actieve Pokemon spelers. Maar die groep is waarschijnlijk kleiner dan de groep die het niets boeit.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:23:
[...]
It's Niantic.
Het is en blijft een wereldvreemd bedrijf. Tel voor de aardigheid eens hoeveel schermtikjes het je zou besparen als ze alleen al de eerste appraisalmelding direct na vangst zouden weergeven als je zoals velen in principe alles dat niet de hoogste eerste appraisal heeft, en dus maximaal 80 IV is, doordraait.
Ik vind dat ze nu een mooie optie hiervoor hebben, waar ook een beetje verhaal in zit. Namelijk: dat de trainer van je team je Pokemon bekijkt en aangeeft hoe sterk ie is.
[ Voor 8% gewijzigd door aDutchCow op 05-09-2017 13:07 ]
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Dit verbaasd mij keer op keer ook. Maarja men weet niet eens welke pokemon ze moeten inzetten tegen de raidbosses, laat staan in details opzoeken wat 1-2% meer dmg zal doen met de optimale pokemon MET optimale moves...aDutchCow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:07:
[...]
Slecht? Wie zegt dat het grootste deel van de playerbase interesse heeft in de IV's van zijn/haar pokemon? Genoeg casual spelers die niet eens weten wat dit is en het ook totaal niet boeit.
Ja er zijn heel wat reken sommetjes achter de schermen, maar het gros van de mensen boeit dat echt niet. Die willen gewoon een pokemon vangen...
"Gotta catch em all"
en niet
"I wanna be, the very best. Like no one ever was."
[ Voor 18% gewijzigd door WahWah op 05-09-2017 13:31 ]
Verwijderd
Ik vind het wel raar dat die calcy iv zelf pokemon go kan opstarten.
Dan leest die wel meer dan alleen het scherm af dat openstaat want voor die ap moet ik een scherm opzij swipen.
Dan leest die wel meer dan alleen het scherm af dat openstaat want voor die ap moet ik een scherm opzij swipen.
De ingezette Pokemon waren niet wezenlijk verschillend. Betrof toen een Moltres, dus iedereen had Vaporeon, Rhydon, Golem en Jolteon mee. Movesets wordt altijd advies voor gevraagd aan ons, dus ook die zal weinig verschillen. Een deel is te verklaren door de hogere levels van de Pokemon (wij drieën zijn L37, L38 en L39), maar een groot deel ook door de IV's. Als ik kijk dat er tussen 2 van mijn Wonder-Gyaradossen al 42 CP verschil zit (meen 98% om 84%)...PB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:41:
[...]
Grote kans dat dat meer aan de movesets en ingezette pokemon lag, dan aan de IV. Het lijkt met sterk dat je met 15 punten IV bovenop 200+ standaard opeens twee keer zoveel damage doet.
Als men met blissy's of wobbafet's aankomt is het logisch dat ze weinig schade doen, maar deze worden wel vaak geselecteerd vanwege hun grote hoeveelheid hp.
Dat zelf starten is niets meer dan een commandotje a la Run: Pokemon Go. En hij kan in principe alles lezen op je scherm idd, maar zolang je daar alleen Pokemon open hebt...Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:38:
Euh??Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:38:
Het enige dat calcy doet is proberen de app te starten, dat zal die ook doen als je geen PoGo geinstaleerd hebt staan. Maar dan zal het falen. Het interesseert niet op welk scherm dat ding aanwezig is.
Dat zijn behoorlijk hoge levels, dat maakt ook al behoorlijk verschil uit met iemand van level 31 of 30. Want die 42cp verschil in you gyaradossen is wat ik er bij krijg als ik power up klik. En dat kan je tussen level 30 en 38 nogal een paar keer doen. Dus dan is het wederom logisch dat jullie meer damage hebben gedaan. Daarnaast hoeven zij hun pokemon ook niet op het hoogste level hebben gehad, dat heb ik namelijk ook niet door een gebrek aan stardust. Ook kan het zijn dat zij meer aanvallen hebben gedodged en daardoor minder damage hebben uitgedeeld. Zat redenen die meer van invloed zijn dan de IV.Autofan1985 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:40:
[...]
De ingezette Pokemon waren niet wezenlijk verschillend. Betrof toen een Moltres, dus iedereen had Vaporeon, Rhydon, Golem en Jolteon mee. Movesets wordt altijd advies voor gevraagd aan ons, dus ook die zal weinig verschillen. Een deel is te verklaren door de hogere levels van de Pokemon (wij drieën zijn L37, L38 en L39), maar een groot deel ook door de IV's. Als ik kijk dat er tussen 2 van mijn Wonder-Gyaradossen al 42 CP verschil zit (meen 98% om 84%)...
[...]
Maar zolang we geen exacte cijfers zien hoeveel damage je doet en ontvangt tussen twee dezelfde level pokemon in hetzelfde gevecht met een ander IV, zullen we het nooit verschil nooit weten.
Verwijderd
Ik heb ook al vaak genoeg gezien dat lagere levels meer dammage contibution krijgen dan iemand met 6 perfecte counters. (hoge lvl moest niet rejoinen)
Gewoon door lag dat niet alle schade word aangerekend.
Lapras raid ook eens 2 keer achter elkaar nipt mislukt met 7 man en daarna een laatste poging met 1 speler van lvl 40 die niet meer meedeed (kreeg telefoon laatste min toen de baas ge despawnen) en toen hadden we 50 seconden over.
Gewoon door lag dat niet alle schade word aangerekend.
Lapras raid ook eens 2 keer achter elkaar nipt mislukt met 7 man en daarna een laatste poging met 1 speler van lvl 40 die niet meer meedeed (kreeg telefoon laatste min toen de baas ge despawnen) en toen hadden we 50 seconden over.
Dat speelt zeker mee ja, maar onze pokies zijn echt niet 2x zo hoog als die van hun en ook zij hebben goede movesets. Maar ik heb al eerder een concreet voorbeeld gegeven waar IV wel degelijk merkbaar was.PB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:10:
[...]
Dat zijn behoorlijk hoge levels, dat maakt ook al behoorlijk verschil uit met iemand van level 31 of 30. Want die 42cp verschil in you gyaradossen is wat ik er bij krijg als ik power up klik. En dat kan je tussen level 30 en 38 nogal een paar keer doen. Dus dan is het wederom logisch dat jullie meer damage hebben gedaan. Daarnaast hoeven zij hun pokemon ook niet op het hoogste level hebben gehad, dat heb ik namelijk ook niet door een gebrek aan stardust. Ook kan het zijn dat zij meer aanvallen hebben gedodged en daardoor minder damage hebben uitgedeeld. Zat redenen die meer van invloed zijn dan de IV.
Maar zolang we geen exacte cijfers zien hoeveel damage je doet en ontvangt tussen twee dezelfde level pokemon in hetzelfde gevecht met een ander IV, zullen we het nooit verschil nooit weten.
Zou wel eens een oude accu kunnen zijn. PoGo trekt ontiegelijk veel stroom en dan zakt bij een oude accu de spanning in elkaar en dat leidt dan tot spontane reboots. Ken ik zelf ook van dergelijke situaties. Zo'n accu redt het nog prima vele uren met een lage belasting maar trekt zo'n energievreter als PoGo niet meer. Gaat het wel aan een lader/powerbank of ook dan niet meer?Janusi schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:46:
Als je inderdaad een oude accu hebt zal een nieuwe accu het hoogstwaarschijnlijk verhelpen.
Nul. Als het je niet interesseert. Maar de essentie is juist dat je die hoogste eerste appraisal maar in een kleine minderheid krijgt. Dán pas wil ik de hele appraisal doen om die met GoIV te laten analyseren. Nu moet ik in 90% of zo van de vangsten die hele appraisal door om alleen die eerste te kunnen zien waarna ik alle verdere stapjes ook ELKE KEER WEER ad nauseam moet doorlopen terwijl die informatie volstrekt waardeloos voor mij is als de eerste appraisal niet de hoogste is.aDutchCow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:07:
Stel we draaien dit om; Hoeveel extra schermtikken zou ik moeten doen, als ik bij elke Pokemon een scherm krijg met "It's a wonder".
Oeverloos zinloze handelingen maken er een slecht spelontwerp van.
Dat is 3 seconden werkt en ik weet niet hoeveel Pokemon jij per dag vangt die jij waard vindt om te appraisen, maar anders is dat echt niet veel tijd.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:40:
[...]
Nul. Als het je niet interesseert. Maar de essentie is juist dat je die hoogste eerste appraisal maar in een kleine minderheid krijgt. Dán pas wil ik de hele appraisal doen om die met GoIV te laten analyseren. Nu moet ik in 90% of zo van de vangsten die hele appraisal door om alleen die eerste te kunnen zien waarna ik alle verdere stapjes ook ELKE KEER WEER ad nauseam moet doorlopen terwijl die informatie volstrekt waardeloos voor mij is als de eerste appraisal niet de hoogste is.
Oeverloos zinloze handelingen maken er een slecht spelontwerp van.
Tenzij je elke Pidgey en Rattata wilt appraisen.
Als ik een soort vang die redelijk zeldzaam is en waarvan ik denk: "die kan wel eens een mooi IV hebben", dan check ik m. Zo niet dan tap ik al die schermen zo snel weg dat het niet veel tijd kost.
En m'n eieren dan, die altijd natuurlijk.
En misschien vindt jij het slecht gamedesign, maar ik weet 100% zeker dat de mensen bij Niantic echt wel weten wat ze doen
Stel 3 seconden. En dat je er gemiddeld 25 per dag vangt? Niet gigantisch hoog. Dat is 75 seconden per dag.aDutchCow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:45:
[...]
Dat is 3 seconden werkt en ik weet niet hoeveel Pokemon jij per dag vangt die jij waard vindt om te appraisen, maar anders is dat echt niet veel tijd.
Reken nu eens verder. Per week, per maand, en kijk dan waar je per jaar spelen op uit komt. En dat dan maal tig miljoen spelers.
Dan wéét je waar je het over hebt.
Nope, niks. De ene dag werkt het spel, en nu niet meer. Er is niks verandert.Arethusa schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:58:
[...]
Heb je misschien andere programma's geinstalleerd? Of een Android update gehad?
Het is een friggin' spelletjeCaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:55:
[...]
Stel 3 seconden. En dat je er gemiddeld 25 per dag vangt? Niet gigantisch hoog. Dat is 75 seconden per dag.
Reken nu eens verder. Per week, per maand, en kijk dan waar je per jaar spelen op uit komt. En dat dan maal tig miljoen spelers.
En jij checkt letterlijk elke pidgey, weedle, sentret etc die je vangt? Ik denk dat je dan in een categorie spelers valt die kleiner is dan 0,01% op het totaal. En ja dan is het vervelend voor je, maar voor die diehards is het spel niet ontwikkeld.
Er kunnen best dingen beter, maar op het gebied van de appraisal is dit meer dan voldoende voor 95% van de spelersbasis.
Volgens mij gaat bij mij ook 95-99% linea recta door de shredder. Het boeit me niet als een pidgey een 100% IV had, want ik ga 'm toch niet gebruiken. De paar pokémon die evt kunnen evolueren in iets fatsoenlijks en niet te laag zitten zal ik even bekijken, maar ook daar ben je vlug doorheen.
Maar goed, een beetje een loze discussie verder. Het systeem wat momenteel staat is niet perfect, maar voor het overgrote deel van de spelers is dit meer dan genoeg. Ik kijk ook pas verder op het moment dat ik een 'can battle with the best' zie, en dat berichtje krijg je al vrijwel direct te zien (2de volgens mij?). Zo niet? Dan tap ik er wel vlugger doorheen. En worst case pak ik even een IV calculator erbij als er bijv. 1-2 '15' stats langs komen bij het praatje.
Maar goed, een beetje een loze discussie verder. Het systeem wat momenteel staat is niet perfect, maar voor het overgrote deel van de spelers is dit meer dan genoeg. Ik kijk ook pas verder op het moment dat ik een 'can battle with the best' zie, en dat berichtje krijg je al vrijwel direct te zien (2de volgens mij?). Zo niet? Dan tap ik er wel vlugger doorheen. En worst case pak ik even een IV calculator erbij als er bijv. 1-2 '15' stats langs komen bij het praatje.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Sinds de laatste update crasht het spel zodra ik op mijn trainer+buddy icon linksonder tik en direct daarna (in het scherm met avatar en buddy) naar beneden of opzij veeg. Het gebeurt niet als ik even wacht met vegen, maar ja, dan moet ik wachten
... Meer mensen last van? Ik speel op een iPhone SE op iOS 10.3.3.
Nope geen last van, iPhone 7 hier met iOS 10.3.3 ook. Even wachten hoeft niet erg te zijn toch?sixtiek schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:09:
Sinds de laatste update crasht het spel zodra ik op mijn trainer+buddy icon linksonder tik en direct daarna (in het scherm met avatar en buddy) naar beneden of opzij veeg. Het gebeurt niet als ik even wacht met vegen, maar ja, dan moet ik wachten... Meer mensen last van? Ik speel op een iPhone SE op iOS 10.3.3.
Ik ben benieuwd of morgen de eerste Mewtwo's gevangen kunnen worden
Ik raak zooo gefrustreerd door Entei. Ik raak alle ballen goed met veel golden berries en hij wil op me main account gewoon niet blijven zitten. volgens mij op die hele hond nog geen 1 keer misgegooid maar heb er maar 4/16 gevangen
en me andere account op me andere telefoon 5/6
ga nu dus maar eens een weekje proberen de accounts te wisselen. kijken wat er gebeurd
ga nu dus maar eens een weekje proberen de accounts te wisselen. kijken wat er gebeurd
Verwijderd
Peel het spel eens gewoon hoe het bedoelt is dus volgens de spelregels.Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:46:
Ik raak zooo gefrustreerd door Entei. Ik raak alle ballen goed met veel golden berries en hij wil op me main account gewoon niet blijven zitten. volgens mij op die hele hond nog geen 1 keer misgegooid maar heb er maar 4/16 gevangen
1 ACCOUNT per persoon danku
Stel 3 seconden. En dat je gemiddeld 25 per dag wacht? Niet gigantisch hoog. Dat is 75 seconden per dag.PB-powell schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:37:
[...]
Nope geen last van, iPhone 7 hier met iOS 10.3.3 ook. Even wachten hoeft niet erg te zijn toch?
Maar serieus, wachten is inderdaad niet erg maar als ik vóór de laatste update gewoon in één keer door kon tappen en nu even moet inhouden of een crash riskeren dan is dat een bug. Ik heb er dan ook een bug report voor ingediend. Het verbaast me dat niemand anders hier last van lijkt te hebben.
Nee met 2 is leuker.Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:48:
[...]
Peel het spel eens gewoon hoe het bedoelt is dus volgens de spelregels.
1 ACCOUNT per persoon danku
Ik vind dat zulk onzinnig geneuzel. Wat kan jou het rotten dat ik met 2 accounts speel
De regels zijn ook dat je niet harder dan 130 mag rijden.. hou jij je ook altijd aan zeker?
[ Voor 35% gewijzigd door Ricmaniac op 05-09-2017 23:15 ]
Ik zie er ook geen problemen in. Zoveel die ik ken die 2 accounts hebben. Nog niet eens voor gyms. Laat niantic maar de spoofers een keer aanpakken, maar die ene gast die de stad terroriseert en constant gerapporteerd wordt laten ze lopen.
Van mij mag iedereen vrij spelen met meerdere accounts zolang je maar geen 6 tegelijk in een gym zet.
Het idee van 2 accounts lijkt mij 2 verschillende teams, of niet dan?aljooge schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:19:
[...]
Van mij mag iedereen vrij spelen met meerdere accounts zolang je maar geen 6 tegelijk in een gym zet.
Ik heb 2 Instinct, gewoon leuk voor raids.Megalodon86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:26:
[...]
Het idee van 2 accounts lijkt mij 2 verschillende teams, of niet dan?
Dat heb je toch al, vader en zoon, vriend en vriendinMegalodon86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:26:
[...]
Het idee van 2 accounts lijkt mij 2 verschillende teams, of niet dan?
Maar uiteindelijk als je echt wil kom je aan 50 dagelijkse muntjes.
Niantic moet een keer de echte cheaters aanpakken, reports genoeg
Verwijderd
Uit de speler guidlines. Vrij duidelijk.
No cheating.
Don’t do it. Play fair. Pokémon GO is meant to be played on a mobile device and get you outside to explore your world! Methods of cheating, unfortunately, are limited only by cheaters’ imaginations, but include at a minimum the following: using modified or unofficial software; playing with multiple accounts (one account per player, please); sharing accounts; using tools or techniques to alter or falsify your location; or selling/trading accounts.
En ja iedereen die het doet zegt ook dat hij het enkel voor de muntjes doet al staan er hier in het dorp in zo goed als elke gym (er zijn er +- 20) dezelfde namen die er gewoon bijgezet worden om het de andere aanvallers moeilijker te maken.
Het is hier veel lastiger dan die paar spoofers. Ze gooien mij eruit nadat ik een gym overneem en met 2 of 3 echte spelers die samen rond gaan staan er direkt weer 6 in.
Al geef ik niet rap op
No cheating.
Don’t do it. Play fair. Pokémon GO is meant to be played on a mobile device and get you outside to explore your world! Methods of cheating, unfortunately, are limited only by cheaters’ imaginations, but include at a minimum the following: using modified or unofficial software; playing with multiple accounts (one account per player, please); sharing accounts; using tools or techniques to alter or falsify your location; or selling/trading accounts.
En ja iedereen die het doet zegt ook dat hij het enkel voor de muntjes doet al staan er hier in het dorp in zo goed als elke gym (er zijn er +- 20) dezelfde namen die er gewoon bijgezet worden om het de andere aanvallers moeilijker te maken.
Het is hier veel lastiger dan die paar spoofers. Ze gooien mij eruit nadat ik een gym overneem en met 2 of 3 echte spelers die samen rond gaan staan er direkt weer 6 in.
Al geef ik niet rap op
Heeft iemand de laatste update gelezen?
14 oktober gaat de safari zone hier van start.
Kansloze is in dit verhaal dat je minimaal 13 jaar moet zijn om mee te mogen doen.
14 oktober gaat de safari zone hier van start.
Kansloze is in dit verhaal dat je minimaal 13 jaar moet zijn om mee te mogen doen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Gister avond m'n eerste twee Entei raids gedaan, beide makkelijk verslagen.
Helaas geen van beide gevangen. Gooide veel Nice en Greats en alles curved, met een mix van berries maar ze bleven niet zitten.
Gelukkig de rest van de maand nog om hem te vangen.
Helaas geen van beide gevangen. Gooide veel Nice en Greats en alles curved, met een mix van berries maar ze bleven niet zitten.
Gelukkig de rest van de maand nog om hem te vangen.
Goed dat ze de spawns ook buiten de shoppingcenters doen en zonder ticket. Zal dan uiteraard wel een stuk minder zijn, maar in ieder geval de mogelijkheid om ze te vangen. Zal in ieder geval lekker druk zijn
Geen gyms en geen raids... Dus alleen maar ontmoeten van mensen en misschien wat rare spawn tegenkomen. Mag ik dat raar vinden...
Lees: "Door geen Gym Battles en Raids aan te bieden kunnen de bezoekers het ons ook niet kwalijk nemen als die niet werken en hoeven we daar ook niet de server- en netwerkcapaciteit werkend voor te hebben."In order to optimize the experience for all Trainers attending, Gym and Raid Battles will not be available at these shopping centers during the events.
Verwijderd
Ben benieuwd of er nog andere regionals verschijnen. Ze hebben het in de tekst nog steeds alleen over Kangaskhan.
Achja het is ook het Safari Event, en niet het Battle Royal Event ofzo...CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:52:
[...]
Lees: "Door geen Gym Battles en Raids aan te bieden kunnen de bezoekers het ons ook niet kwalijk nemen als die niet werken en hoeven we daar ook niet de server- en netwerkcapaciteit werkend voor te hebben."
Men komt er om pokemon te vangen neem ik aan, en ja als je gyms/raids kon doen was het leuk. Maar het lijkt mij juist een slimme zet (geleerd van het Chicago Event mssn?), dat als je niet eens kan inloggen je pas echt je players teleurstelt....Je weet waar je aan toe bent toch? Als jij wilde raiden/gyms doen daar en dat kan niet, dan ga je niet
Ik weet nog op Kijkduin met honderd man op een Lapras jagen. Maar dan vang je hem en dan loop je weg, dus dat was nog redelijk te toen. Met 2k man een raid doen en daarna nog de pokemon vangen....gaat even duren. Mensen gaan duwen, worden onrustig en dan komen er rellen...
Ik lees het geheel en zie een leuk dagje pokemon vangen voor me
Nou dat is dan 1 ticket meer voor de rest die er wel heen wil?Sunfalls schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:47:
Geen gyms en geen raids... Dus alleen maar ontmoeten van mensen en misschien wat rare spawn tegenkomen. Mag ik dat raar vinden...
[ Voor 12% gewijzigd door WahWah op 06-09-2017 09:04 ]
Exclusive Raid Passes zitten nu in het spel. 
https://www.reddit.com/r/..._an_ex_raid_pass_tonight/
http://heavy.com/games/20...-pass-ex-raids-available/
CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:14:
Exclusive Raid Passes zitten nu in het spel.
Dus 48 uur van te voren krijg je een raidpass (net zoals in dat promo filmpjeFor those in other time zones, this notice came just over 48 hours in advance
[ Voor 3% gewijzigd door WahWah op 06-09-2017 09:20 ]
Vraagje:
Ik heb mijn telefoon moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen, Pokemon Go opnieuw gedownload, alleen kan ik niet meer inloggen op mijn Google account, heb alleen de mogelijkheid om in te loggen via Pokémon Trainer Club. Is het niet meer mogelijk om via je Google account in te loggen?
Ik heb mijn telefoon moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen, Pokemon Go opnieuw gedownload, alleen kan ik niet meer inloggen op mijn Google account, heb alleen de mogelijkheid om in te loggen via Pokémon Trainer Club. Is het niet meer mogelijk om via je Google account in te loggen?
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Ik moet toch werken, dus kan niet eensWahWah schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:00:
[...]
[...]
Nou dat is dan 1 ticket meer voor de rest die er wel heen wil?
Het juiste Google account moet ook weer op het toestel ingesteld worden. Heb je soms een tikfoutje gemaakt en daardoor meteen een nieuw en dus ander account aangemaakt dat PoGo niet herkent? Ik weet niet of dat zo makkelijk kan maar het zou me niet verbazen.Sargan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:30:
Vraagje:
Sorry dat ik het weer oprakel, maar dit argument slaat kant noch wal dus wil ik er even op reageren.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:55:
[...]
Stel 3 seconden. En dat je er gemiddeld 25 per dag vangt? Niet gigantisch hoog. Dat is 75 seconden per dag.
Het heeft helemaal geen nut om de tijd die spelers "verspillen" bij elkaar op te tellen. Wat merk jij van het feit dat een andere speler hier 2 minuten per dag mee bezig is?
Het is niet dat we met z'n allen collectief geld door het putje spoelen.
Zo kun je ook beredeneren dat het laadscherm een foute keuze is wat betreft gamedesign. Want tel al die seconden eens bij elkaar op dat de spelers hierin aan het wachten zijn?
Je hebt normaal heel veel goede punten in dit topic (ik ben een lurker
Bleek dus de verkeerde datum te hebben ingevuld bij het opstarten van pokemon...er wordt gevraagd naar je geboortedatum en ik was ervan overtuigd dat ik dat van mijn zoontje ooit had ingevuld, niet dusCaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:51:
[...]
Het juiste Google account moet ook weer op het toestel ingesteld worden. Heb je soms een tikfoutje gemaakt en daardoor meteen een nieuw en dus ander account aangemaakt dat PoGo niet herkent? Ik weet niet of dat zo makkelijk kan maar het zou me niet verbazen.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen?The Pokémon GO Safari Zone events will give Trainers the chance to meet one another and catch up in the team lounges. Attendees will also receive Trainer kits for joining the day’s Pokémon-catching activities. Throughout each of the participating shopping centers, special offers for Pokémon GO Trainers will be available in select stores.
Geniet nooit met mate
LekkerBipsje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:09:
[...]
Iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen?
Team lounges, zelfde als bij Chicago Event? Beetje uitrusten, mensen van je team ontmoeten en je telefoon opladen?The Pokémon GO Safari Zone events will give Trainers the chance to meet one another and catch up in the team lounges.
Trainer Kit, misschien een flesje water en wat lekkers om de dag door te komen?Attendees will also receive Trainer kits for joining the day’s Pokémon-catching activities
De McDonals heeft een Happy Meal aanbieding voor Pokemon Trainers? De Footlocker een aanbieding voor wandelschoenen? De Kruidvat pleisters voor blaren van al die km's lopen? De Mediamarkt verkoopt opgeladen powerbanks?Throughout each of the participating shopping centers, special offers for Pokémon GO Trainers will be available in select stores.
Waar het om gaat is dat als je een spel uitbrengt dat door een immens groot aantal mensen gespeeld wordt je je naar mijn mening wel degelijk bewust moet zijn van het cumulatieve effect van bepaalde spelkeuzes. Vele kleintjes maken nl. een grote en met deze aantallen een HELE grote. En die 3 seconden maal 25 per dag zijn per persoon dus ruim 7,5 uur per jaar wat ik niet bepaald insignificant vind. En er zijn nog vele andere nodeloos vertragende aspecten in het spel die daar allemaal bovenop komen. Het spel is vreselijk, en frustrerend, TRAAG.aDutchCow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:02:
[...]
Sorry dat ik het weer oprakel, maar dit argument slaat kant noch wal dus wil ik er even op reageren.
Het heeft helemaal geen nut om de tijd die spelers "verspillen" bij elkaar op te tellen. Wat merk jij van het feit dat een andere speler hier 2 minuten per dag mee bezig is?
Het is niet dat we met z'n allen collectief geld door het putje spoelen.
Zo kun je ook beredeneren dat het laadscherm een foute keuze is wat betreft gamedesign. Want tel al die seconden eens bij elkaar op dat de spelers hierin aan het wachten zijn?
Je hebt normaal heel veel goede punten in dit topic (ik ben een lurker), maar omdat jouw speelstijl afwijkt van de gemiddelde speler wilt niet meteen zeggen dat het slecht gamedesign is
Dus als de totale spelerbase cumulatief vele jaren aan tijd verspilt door dit soort slechte keuzes die het spel ook alleen maar minder leuk maken (en een spel dient boven alles LEUK te zijn) dan is dat iets waar ik mij (mede) aan stoor omdat ik mij van dat feit bewust ben.
Maar het maakt het spel dus ook domweg minder leuk en alles dat een spel minder leuk maakt is wat mij betreft per definitie fout, want een spel moet boven alles LEUK zijn.
Verder heeft Niantic in hun eerste jaar 1,2 miljard (dollar neem ik aan) binnengehaald en voor dat bedrag dat door de spelers betaald is mogen die spelers domweg een adequate tegenprestatie verwachten in de vorm van een goed product. Een goed product is in dit geval een spel zonder een hoop hinderlijke bugs en frustrerend spelontwerp.
Uitdagingen prima, maar frustrerend, vervelend, langdradig/saai e.d. zijn geen 'kwaliteiten' die een spel behoort te hebben en daar zal ik dus altijd kritisch over zijn.
In een jaar zitten 8760 uur, je gaat mij nu toch niet zeggen dat je tijdens kerst met je familie terugblikt op het afgelopen jaar en dan denkt; de tijd die ik besteed heb aan het appraisen van mijn Pokemon, kon ik misschien beter gebruiken om een dag extra te werken.CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:08:
[...]
Waar het om gaat is dat als je een spel uitbrengt dat door een immens groot aantal mensen gespeeld wordt je je naar mijn mening wel degelijk bewust moet zijn van het cumulatieve effect van bepaalde spelkeuzes. Vele kleintjes maken nl. een grote en met deze aantallen een HELE grote. En die 3 seconden maal 25 per dag zijn per persoon dus ruim 7,5 uur per jaar wat ik niet bepaald insignificant vind. En er zijn nog vele andere nodeloos vertragende aspecten in het spel die daar allemaal bovenop komen. Het spel is vreselijk, en frustrerend, TRAAG.
Als je zo denkt kun je maar beter langs de psychiater imo.
Maar hoeveel merk jij ervan als ik op een dag 20 minuten besteed aan het appraisen van Pokemon? En als je het spel niet meer leuk vind, dan stop je er toch gewoon mee?CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:08:
[...]
Dus als de totale spelerbase cumulatief vele jaren aan tijd verspilt door dit soort slechte keuzes die het spel ook alleen maar minder leuk maken (en een spel dient boven alles LEUK te zijn) dan is dat iets waar ik mij (mede) aan stoor omdat ik mij van dat feit bewust ben.
Maar het maakt het spel dus ook domweg minder leuk en alles dat een spel minder leuk maakt is wat mij betreft per definitie fout, want een spel moet boven alles LEUK zijn.
Want het is geen goed product? Misschien niet in jouw ogen, maar in de ogen van Niantic en The Pokemon Company juist weer wel? Het heeft namelijk 1,2 miljard opgeleverd in het eerste jaar, blijkbaarCaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:08:
[...]
Verder heeft Niantic in hun eerste jaar 1,2 miljard (dollar neem ik aan) binnengehaald en voor dat bedrag dat door de spelers betaald is mogen die spelers domweg een adequate tegenprestatie verwachten in de vorm van een goed product. Een goed product is in dit geval een spel zonder een hoop hinderlijke bugs en frustrerend spelontwerp.
Uitdagingen prima, maar frustrerend, vervelend, langdradig/saai e.d. zijn geen 'kwaliteiten' die een spel behoort te hebben en daar zal ik dus altijd kritisch over zijn.
Kijk dat die bugs er niet in horen te zitten, ben ik met je eens. Maar het is geen slecht gamedesign. Het draagt bij aan de "lore" van Pokemon.
Gewoon kant en klaar harde percentages neerzetten bij je Pokemon doet afbreuk aan de magie van Pokemon en zal 80% verwarren met wat het nu betekent.
Edit: Ik snap enigszins echt wel dat je jezelf ergert aan de trage gameplay, maar het wilt niet per definitie zeggen dat het slecht gamedesign is.
Als een sneller spelontwerp door de spelers geprefereerd zal worden, wat zo goed als zeker het geval is, dan is dus automatisch de tragere versie de slechte(re) versie.aDutchCow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:26:
Edit: Ik snap enigszins echt wel dat je jezelf ergert aan de trage gameplay, maar het wilt niet per definitie zeggen dat het slecht gamedesign is.
En ik heb niets gezegd over de IV waardes meteen vermelden. Alleen de eerste appraisal melding.
Dus een oplossing is een optie te geven om deze "eerste appraisal melding" te krijgen of niet? Dan mag je zelf kiezen of je het wel wil of niet. Maarja dan zit je weer met het feit dat je tijd verspilt als je CP 10 pidgeys ofzo vangt die je toch al weg wil doen, en dan zit je dus weer tijd te verspillen aan de "eerste appraisal melding" die je dan niet nodig hebt.CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:34:
[...]
Als een sneller spelontwerp door de spelers geprefereerd zal worden, wat zo goed als zeker het geval is, dan is dus automatisch de tragere versie de slechte(re) versie.
En ik heb niets gezegd over de IV waardes meteen vermelden. Alleen de eerste appraisal melding.
OKE dan moet je weer een optie krijgen voor een filter dat je "above level xx, show appraisal on catch" ofzoiets?
En als we dan toch filters aan het dromen zijn, mag ik dan een filter op soort in de nearby zodat ik geen Pidgeys, Ratata's en andere commons meer zieWahWah schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:44:
een filter dat je "above level xx, show appraisal on catch" ofzoiets?
Jesus, het is een spel. Per definitie spendeer je daar tijd aan, definitie van verspillen zal overal anders zijn. Zielige kindjes in Afrika die voor elke liter water 10 km of meer moeten lopen zien PoGo anders dan een rijke westerling.
Blijft over de factor irritatie. En die ligt voor iedereen ook anders. De ene appraist alles, de ander niks. Persoonlijk boeien 99% van de pokemon me niks, lucky egg voer is dat. Alle sentrets, rattata, pidgey, spinarak, natu en hoothoot flikker ik weg voor de candy. Zijn misschien 10-20 pokemon die interessant genoeg zijn om te uppen, en die vind je niet zo veel.
Klaar
Blijft over de factor irritatie. En die ligt voor iedereen ook anders. De ene appraist alles, de ander niks. Persoonlijk boeien 99% van de pokemon me niks, lucky egg voer is dat. Alle sentrets, rattata, pidgey, spinarak, natu en hoothoot flikker ik weg voor de candy. Zijn misschien 10-20 pokemon die interessant genoeg zijn om te uppen, en die vind je niet zo veel.
Klaar
Goed voor de eieren!T4F.nl_Muad schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:02:
Zielige kindjes in Afrika die voor elke liter water 10 km of meer moeten lopen zien PoGo anders dan een rijke westerling.
Moeten ze wel een pokéstop hebben om eieren te krijgen
Wat WahWah zegt klopt hier wel. Persoonlijk zou ik mij kapot ergeren aan bij iedere catch dat Mr. Spark in beeld komt om te zeggen dat m'n Pidgey really strong is. Dat boeit mij echt niks. Dus cumulatief ga ik in dat geval veel meer tijd kwijt zijn aan nutteloze handelingen dan de (relatief gezien) enkele spelers die wel alles na willen kijken.CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:34:
[...]
Als een sneller spelontwerp door de spelers geprefereerd zal worden, wat zo goed als zeker het geval is, dan is dus automatisch de tragere versie de slechte(re) versie.
Dus wat hierboven al wel gezegd is, wat voor de een misschien ideaal lijkt kan voor een ander een dealbreaker zijn.
En dat maakt software / app development juist lastig en interessant
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ik heb al eens eerder als idee voor Niantic (luistert U even mee?) geopperd om een switch toe te voegen waarmee je kan schakelen tussen twee modes: basic (zoals nu, en dat dan als default), en advanced (nieuw, met harde getabelleerde stats per pokie, per gym, per stop, whatever...). Dan bedien je zowel de casual als de hardcore playerbaseGrumpmeister schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:01
de (relatief gezien) enkele spelers die wel alles na willen kijken.
Dus wat hierboven al wel gezegd is, wat voor de een misschien ideaal lijkt kan voor een ander een dealbreaker zijn.
Wat jullie (en ik ook) met die eerste appraisal imho eigenlijk willen is dat je de appraise weg kunt klikken als je na de eerste melding al ziet dat het niets is, ipv altijd alles door moeten klikken.
Het kan me niet schelen hoe die appraisal in beeld zou komen. Mag ook een getal van 1-4 zijn. Als het maar automatisch gebeurt zonder dat je er een handeling voor hoeft te verrichten. Niemand is er dan extra tijd aan kwijt waar men zich aan zou kunnen ergeren. Je kunt de info dan gebruiken of niet, net als de CP en HP waarden en de moveset en alle andere stats van het beest die ook altijd in beeld staan. Die ga je ook niet elke keer doorspitten.Grumpmeister schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:01:
Wat WahWah zegt klopt hier wel. Persoonlijk zou ik mij kapot ergeren aan bij iedere catch dat Mr. Spark in beeld komt om te zeggen dat m'n Pidgey really strong is. Dat boeit mij echt niks. Dus cumulatief ga ik in dat geval veel meer tijd kwijt zijn aan nutteloze handelingen dan de (relatief gezien) enkele spelers die wel alles na willen kijken.
En dat maakt software / app development juist lastig en interessant
Maar ik ben wel een groot voorstander van het geven van keuzes aan de gebruikers en één van de vele verbeteringen in PoGo die ik zou willen zien is een behoorlijk uitgebreide 'Options' pagina waar elke speler vele zaken aan zijn/haar voorkeuren zou kunnen aanpassen. Niantic heeft dat, net als aardig wat anderen overigens, niet door en zegt in feite tegen iedereen: "Dit is wat u wilt."
Nou zullen anderen waarschijnlijk andere punten hebben dan ik waar men vindt dat ze er faliekant naast zitten, maar dat is nou ook precies het mooie van instelbare opties in een spel of welke software dan ook.
Het is en blijft een gratis spel he....je krijgt de optie om het te spelen of niet. Alles daarnaast is gewoon mooi meegenomen.
Het is niet zozeer dat ze zeggen "dit is wat u wil", het is gewoon "dit is wat u krijgt, graag of niet".
Dus graag of niet?
Ik speel gewoon met plezier door, nog steeds zonder een enkele euro erin gestopt te hebben
Het is niet zozeer dat ze zeggen "dit is wat u wil", het is gewoon "dit is wat u krijgt, graag of niet".
Dus graag of niet?
Ik speel gewoon met plezier door, nog steeds zonder een enkele euro erin gestopt te hebben
Dat was ooit ook mijn streven, maar op een gegeven moment sloeg het nergens meer op. Makkelijker even wat muntjes kopen dan steeds op pad naar gyms. En een leuk spelletje mag best een paar euro's kosten vind ik.WahWah schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:12:
Stadshart A'veen PoGo Safari info op FB.
Ze willen je er zo te zien gelijk een klantenkaart aansmeren van dat winkelcentrum zelf die altijd al bestaat en niets specifiek met PoGo te maken heeft.
Ze willen je er zo te zien gelijk een klantenkaart aansmeren van dat winkelcentrum zelf die altijd al bestaat en niets specifiek met PoGo te maken heeft.
[ Voor 32% gewijzigd door CaptJackSparrow op 06-09-2017 17:54 ]
Met die klantenkaart krijg je wel personal-shopperservice... Kun je die op pad sturen om alles te vangen, terwijl jij op een terras zitCaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:51:
Stadshart A'veen PoGo Safari info op FB.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Nog andere mensen die naar oberhausen gaan met het event? Ben wel benieuwd wat er te wachten staat.
'Es erwarten dich viele Überraschungen!'
'Es erwarten dich viele Überraschungen!'
Tickets voor Oberhausen waren in no time 'uitverkocht' lees ik. De melding van die strekking verscheen na 12 min. Voor Parijs schijnt het in 4 min. gebeurd te zijn.
Om 19.02 was oberhausen al uitverkocht.CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:59:
Tickets voor Oberhausen waren in no time 'uitverkocht' lees ik. De melding van die strekking verscheen na 12 min. Voor Parijs schijnt het in 4 min. gebeurd te zijn.
Helaas zijn er te veel mensen die registreren/aanmelden terwijl ze toch niet kunnen gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door xminator op 06-09-2017 20:19 ]
Misschien moet je na een tijdje gottacatchemall wel ff naar de plee. De WC's in het winkelcentrum kosten EUR 0,60 behalve als je een klantenkaart hebt*, dan zijn ze gratisOekiejoekie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:14:
[...]
Met die klantenkaart krijg je wel personal-shopperservice... Kun je die op pad sturen om alles te vangen, terwijl jij op een terras zit
En ach, iedereen loopt toch al met zijn privacy te koop in de raidgroepjes op Whatsapp, dan kan zo'n Amstelveenpas er ook nog wel bij, of niet
*of tegen de toiletjuffrouw zegt dat je een klantenkaart hebt
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6