CaptJackSparrow schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:34:
[...]
Op het moment dat ze het ook voor de PoGo login gaan gebruiken zijn ze er natuurlijk ook
minstens mede verantwoordelijk voor. En reken maar dat dat momenteel de meest gebruikte functie is. Dus hebben ze maar te zorgen dat het werkt.
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Als ik in een app Facebook Login gebruik, en Facebook heeft onderhoud of is down vanwege een reden (ddos, wat dan ook), dan ben ik toch ook niet verantwoordelijk voor? Ja, er zullen mensen met het vingertje naar mijn app wijzen, maar uiteindelijk heb ik 0,0 invloed op of Facebook z'n zaakjes op orde heeft. Ook met m'n huidige werk / project hebben we externe koppelingen. Als er 1 opeens down is, komt dat 99% van de keren niet door ons, en het enige wat wij kunnen doen is het dan melden bij de organisatie van wie de koppeling is.
Zo ook hier, PTC is van de Pokemon Company. Het zal vast een onderdeel van de deal met Niantic geweest zijn om die login te integreren omdat ze daarmee al hun gebruikers meteen aan het spelen kunnen krijgen. Echter, zoals met alle externe koppelingen, heeft Niantic geen invloed op het functioneren ervan. De code en servers liggen bij het bedrijfje dat de Pokemon sites onderhoudt.
Dus nee, dit kan je Niantic niet aanrekenen (hoewel ze niet veel goed doen

).