Nope, bij een aantal andere Pokemon loopt de teller wel op!A-Jay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Ik neem aan dat de time defendend bij de gym pas geupdate word als je poke eruit is.
En de time bij je pokemon telt door zolang je erin staat.
Hmm, ik heb net een Vaporeon in een gym gezet en de tijd eronder is blijven haken op 35 minuten en de tijd die loopt zit al op 1 uur en 47 minuten.A-Jay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Ik neem aan dat de time defendend bij de gym pas geupdate word als je poke eruit is.
En de time bij je pokemon telt door zolang je erin staat.
O wee als ik nu niks krijg
Als het regent in mei, dan is april voorbij
dat Calc IV is leuk zeg. Gewoon op de button drukken en dan in beeld hoe of wat. Nooit geweten. NU wel gezien dat mn hoogste die ik altijd als beste dacht een IV heeft van 82%. das volgens mij niet het beste.. :-)
zunrob schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:51:
[...]
Nope, bij een aantal andere Pokemon loopt de teller wel op!
Bij mij staat de 1 op 21 minuten en de ander op 0, beide pokemons zitten er als 2,5 uur inaDutchCow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:52:
[...]
Hmm, ik heb net een Vaporeon in een gym gezet en de tijd eronder is blijven haken op 35 minuten en de tijd die loopt zit al op 1 uur en 47 minuten.
O wee als ik nu niks krijg
Ben bij de ene gym wel nog ongeveer 20 minuten blijven staan om berries te voeren. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Bij de badge loopt de tijd niet automatisch op. Pas als de pokemon terug komt.zunrob schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:51:
[...]
Nope, bij een aantal andere Pokemon loopt de teller wel op!
Bij de gym badges loopt de tijd gewoon op.
Geef beter geen info als je het niet zeker weet.
Edit de tijd op badges zijn wel buggy
[ Voor 5% gewijzigd door Gravediggerxx op 23-06-2017 10:57 ]
Volgens mij heeft Niantic bevestigd dat deze badge gewoon blijft staan. Geen update meer mogelijk dus.Mirx_NL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:45:
Wat gebeurd er nu met de ace trainer badge als je die nog noet goud had? Want trainer kun je niet meer...

Ik heb nu een Rhydon die al sinds vanochtend 7:30 ongeveer 0 Motivation lijkt te hebben.

Ik krijg deze dus echt pas terug als een vijand besluit 'm aan te vallen? Die moet dan even klikken op mijn 1cp Rhydon?

Ik krijg deze dus echt pas terug als een vijand besluit 'm aan te vallen? Die moet dan even klikken op mijn 1cp Rhydon?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Helaas hier in Weesp spoofers meteen actief.erwin26 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:26:
Vind het heel leuk zo'n update die zo genaamd meer doet tegen hackers, maar zodra de gym live waren, waren de spoofers al bezig. In 2 min in 7 gyms zitten wat onmogelijk is om te doen als je loopt/fiets/auto/helikopter/vliegtuig gaat etc. Terwijl ze het zo makkelijk tegen kunnen houden spoofers en botters. Ze hebben al 75% van het werk gedaan en zal vrij eenvoudig zijn voor ze om het 100% te maken. Erg jammer weer dat ze alweer niks tegen hackers doen.
Ik ben er klaar mee en heb een submit form bij Niantic ingevuld. Of ze hier wat mee doen is maar de vraag.
Verder: Gym systeem is wat trager maar ik vind het nieuwe systeem leuk. Op het feit na dat de gym meteen weer overgenomen door iemand die in geen velden en wegen te bekennen is.
Ik ben net lvl up naar 31 gegaan maar geen rewards hiervoor gekregen
4Power
Rewards gaan toch maar op elk 5de level?
Het is ook geen update tegen spoofers. Eerder het dode gymsysteem meer leven in blazen.erwin26 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:26:
Vind het heel leuk zo'n update die zo genaamd meer doet tegen hackers, maar zodra de gym live waren, waren de spoofers al bezig. In 2 min in 7 gyms zitten wat onmogelijk is om te doen als je loopt/fiets/auto/helikopter/vliegtuig gaat etc. Terwijl ze het zo makkelijk tegen kunnen houden spoofers en botters. Ze hebben al 75% van het werk gedaan en zal vrij eenvoudig zijn voor ze om het 100% te maken. Erg jammer weer dat ze alweer niks tegen hackers doen.
Ik ging vanochtend een gele gym aanvallen en ik wilde andere Pokemons selecteren dan de automatisch geselecteerde alleen toen kon ik niet battlen.
De button was niet klikbaar....
De button was niet klikbaar....
Je krijgt bij elk level wel iets alleen om de 5e levels wat meer.....Megalodon86 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:17:
Rewards gaan toch maar op elk 5de level?
http://www.eurogamer.net/...-level-up-items-max-level
Bij level 31 krijg je Ultra Ball x10, Max Potion x15, Max Revive x10, Nanab Berry x15 dus is niet echt de moeite
Weet iemand of je raids kunt zien als je nog geen level 35 bent? Ik weet dat je niet deel kan nemen maar ze zien zou op zich al lachen zijn. Aan de andere kant zou ik dan wel balen als ik een legendary raid zie
Verwijderd
Ik snap het probleem allemaal niet over de coins die je ontvangt. Je krijgt ze per uur. Ik heb nu 2 pokemons teruggekregen die samen 25 coins terug gaven. Dat in krap 12 uur. Dus ipv 20 per dag nu 25 per halve dag.
Verwijderd
Ik schat dat je ze wel kan zien, als je fysiek in de buurt bent. Op je nearby tab zal je ze echter niet zien.DivineNL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:25:
Weet iemand of je raids kunt zien als je nog geen level 35 bent? Ik weet dat je niet deel kan nemen maar ze zien zou op zich al lachen zijn. Aan de andere kant zou ik dan wel balen als ik een legendary raid zie
Omdat je totaal afhankelijk bent van andere spelers om ze terug te krijgen...Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:28:
Ik snap het probleem allemaal niet over de coins die je ontvangt. Je krijgt ze per uur. Ik heb nu 2 pokemons teruggekregen die samen 25 coins terug gaven. Dat in krap 12 uur. Dus ipv 20 per dag nu 25 per halve dag.
Dan moet je wel een pro zijn in timing. Zeker als je dan ineens een pok tegelijk terugkrijgt die al 100 uur in een gym zatVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:
Of gewoon zelf niet bijvoeren met berries. Dan krijg je ze vanzelf terug. Stukje strategisch voeren
[ Voor 29% gewijzigd door Gravediggerxx op 23-06-2017 11:35 ]
Verwijderd
Of gewoon zelf niet bijvoeren met berries. Dan krijg je ze vanzelf terug. Stukje strategisch voeren
tot een team mate ineens langs fietst en uit beleefdheid jou pokemon ook een besje geeft en 10 min later weer iemand en 20 min later weer iemandVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Ik snap niet dat iedereen zich zo ontzettend druk maakt over de muntjes op zich. Het is een bonus, alles wat je extra krijgt is leuk. Ze hadden het ook helemaal niets kunnen doen... Het enige wat even zuur is dat sommige van 100 per dag naar heel weinig per dag gaan. Wat doe je er aan? NietsVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:28:
Denk dat vooral de mensen die veel muntjes kregen klagen en de mensen die bijna niks kregen nu juist blij zijn om iets te krijgen. En ja, ook ik vond het fijn om 100 muntjes per dag te krijgen en constant dingen te kunnen kopen. Maar eens kijken hoe veel er nu binnen komt en of dit systeem bevalt...
Grote voordeel vind ik dat je op elk moment muntjes kan gaan verzamelen en cashen....schaapiej schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:44:
[...]
Ik snap niet dat iedereen zich zo ontzettend druk maakt over de muntjes op zich. Het is een bonus, alles wat je extra krijgt is leuk. Ze hadden het ook helemaal niets kunnen doen... Het enige wat even zuur is dat sommige van 100 per dag naar heel weinig per dag gaan. Wat doe je er aan? Niets
Denk dat vooral de mensen die veel muntjes kregen klagen en de mensen die bijna niks kregen nu juist blij zijn om iets te krijgen. En ja, ook ik vond het fijn om 100 muntjes per dag te krijgen en constant dingen te kunnen kopen. Maar eens kijken hoe veel er nu binnen komt en of dit systeem bevalt...
Als ik 's ochtends 2 torens pak en daar 's middag uitgegooid ben kan ik 's avond weer op pad zonder dat torens pakken geen zin heeft omdat ik dan nog 14 uur niet mag innen.
Dus je bent flexibeler dan eerst. Je hebt alleen geen vaste gyms met vaste inkomsten meer. Ja jammer, maar in mijn ogen geen probleem. Dat lag gewoon aan het verrotte gym systeem, en dat was voor sommige en mij wel prettig.
Ik zie nu alleen maar voordelen aan het nieuwe systeem. Meer leven in de brouwerij en daardoor elke dag actie/reactie dus. Ik denk dat 5 dagen in een toren in het nieuwe systeem moeilijk te halen word.
Ik ben benieuwd of je ook vijandelijke beesten mag voeren.
Als je daar een candy voor krijgt....
Als je daar een candy voor krijgt....
Ik heb vanmorgen wat tijd geinvesteerd om 8 gyms te pakken. Inmiddels zijn vrijwel alle Pokemon weer terug en heb ik 7 hele muntjes gekregen. In het oude systeem waren dit er 80 geweest. Dat verklaart het geklaag wel een beetje IMHO.schaapiej schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:44:
[...]
Ik snap niet dat iedereen zich zo ontzettend druk maakt over de muntjes op zich. Het is een bonus, alles wat je extra krijgt is leuk. Ze hadden het ook helemaal niets kunnen doen... Het enige wat even zuur is dat sommige van 100 per dag naar heel weinig per dag gaan. Wat doe je er aan? Niets
Gisteravond zo'n 45 kilometer gefietst, in 26 gyms een beest gezet. Had er 19 bij thuiskomst, ondertussen gezakt naar 12, en tot op heden 64 muntjes verdiend. Stond vanmorgen een 10 uur defenderbadge op het scherm van mijn huisfoon. 
Tsja... wat zal ik er van zeggen... je hebt nu veel minder invloed op het gymspel en er komt meer mazzel/pech bij te pas. Je kon zelf met het oude systeem je opbrengst beïnvloeden door 10 gyms te bezetten en dan te cashen. Nu heb je nauwelijks enige invloed. Overal langs fietsen om je beesten te voeren is maar beperkt mogelijk/nuttig als de opbrengst zo lastig in te schatten is en je ook niet weet of andere mensen je beest zullen voeren of niet.
Niet meer trainen betekent dat de eerste jandoedel die langs komt bij een vrije plek er een beest in kan gooien. Ik heb ook een paar gyms gesloopt en bedacht toen hoe onmogelijk dat zou worden als men bij een vrijgekomen plekje er meteen weer een nieuwe in zou kunnen plempen wat op drukke plaatsen een gym onoverneembaar zou maken behalve 's nachts, als de spoofers actief zullen zijn? Maar ik lees nu dat mensen de melding krijgen dat een gym even op slot zit omdat er geknokt wordt. Hoe lang duurt dat? Krijgt een aanvaller ook tussen gevechten tijd om zijn beesten te healen en een nieuwe set te kiezen of kan er tussentijds toch een beest bijgezet worden als dit even te lang duurt?
Vond de afgenomen motivatie per gevecht wat weinig. Wat beïnvloedt dat? Toch ook de CP van de aanvallers zoals bij trainen? Ik heb nog niet geprobeerd om een set van 6 allemaal een lagere CP te geven omdat er toch maar 1-2 beesten in stonden. Gyms overnemen gaat anders flink wat moeite kosten als het slopen zo langzaam gaat.
De relatie tussen inspanning en opbrengst is véél minder duidelijk geworden. Ja, het is voor lagere level/casual spelers makkelijker geworden om toch wat muntjes te scoren maar ik vrees dat bij hun de opbrengst ook behoorlijk laag zal zijn zodat ze de interesse misschien ook weer snel zullen verliezen. Ik ben benieuwd in wat voor staat de gyms nu zullen eindigen over een paar maanden of misschien zelfs weken.
Ik vraag me ook af of de raids zich op willekeurige tijdstippen zullen afspelen of dat er rekening wordt gehouden met gangbare werk-/schooltijden. We willen geen gymspijbelaars krijgen natuurlijk.
We zullen het wel merken. Ook ik heb mijn eerst pasje binnen.
Meer Bagspace!
Nu ook nog de beestenruimte Niantic! 
Tsja... wat zal ik er van zeggen... je hebt nu veel minder invloed op het gymspel en er komt meer mazzel/pech bij te pas. Je kon zelf met het oude systeem je opbrengst beïnvloeden door 10 gyms te bezetten en dan te cashen. Nu heb je nauwelijks enige invloed. Overal langs fietsen om je beesten te voeren is maar beperkt mogelijk/nuttig als de opbrengst zo lastig in te schatten is en je ook niet weet of andere mensen je beest zullen voeren of niet.
Niet meer trainen betekent dat de eerste jandoedel die langs komt bij een vrije plek er een beest in kan gooien. Ik heb ook een paar gyms gesloopt en bedacht toen hoe onmogelijk dat zou worden als men bij een vrijgekomen plekje er meteen weer een nieuwe in zou kunnen plempen wat op drukke plaatsen een gym onoverneembaar zou maken behalve 's nachts, als de spoofers actief zullen zijn? Maar ik lees nu dat mensen de melding krijgen dat een gym even op slot zit omdat er geknokt wordt. Hoe lang duurt dat? Krijgt een aanvaller ook tussen gevechten tijd om zijn beesten te healen en een nieuwe set te kiezen of kan er tussentijds toch een beest bijgezet worden als dit even te lang duurt?
Vond de afgenomen motivatie per gevecht wat weinig. Wat beïnvloedt dat? Toch ook de CP van de aanvallers zoals bij trainen? Ik heb nog niet geprobeerd om een set van 6 allemaal een lagere CP te geven omdat er toch maar 1-2 beesten in stonden. Gyms overnemen gaat anders flink wat moeite kosten als het slopen zo langzaam gaat.
De relatie tussen inspanning en opbrengst is véél minder duidelijk geworden. Ja, het is voor lagere level/casual spelers makkelijker geworden om toch wat muntjes te scoren maar ik vrees dat bij hun de opbrengst ook behoorlijk laag zal zijn zodat ze de interesse misschien ook weer snel zullen verliezen. Ik ben benieuwd in wat voor staat de gyms nu zullen eindigen over een paar maanden of misschien zelfs weken.
Ik vraag me ook af of de raids zich op willekeurige tijdstippen zullen afspelen of dat er rekening wordt gehouden met gangbare werk-/schooltijden. We willen geen gymspijbelaars krijgen natuurlijk.
Meer Bagspace!

Dit ja. Hiermee bespaart Niantic zich heel wat gratis muntjes.JOK schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Ik heb vanmorgen wat tijd geinvesteerd om 8 gyms te pakken. Inmiddels zijn vrijwel alle Pokemon weer terug en heb ik 7 hele muntjes gekregen. In het oude systeem waren dit er 80 geweest. Dat verklaart het geklaag wel een beetje IMHO.

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-06-2017 12:40 ]
Verwijderd
Wellicht een tip om voortaan 's avonds een rondje te doen? Kans is dan vele malen groter dat je ze wat langer houdt. Ik stond gisteren in 11 gyms en vanmorgen vroeg nog steeds. Dat levert mij nu al 11x12 = 131 muntjes op (hopelijk komen ze vandaag niet allemaal tegelijk terug dan).JOK schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Ik heb vanmorgen wat tijd geinvesteerd om 8 gyms te pakken. Inmiddels zijn vrijwel alle Pokemon weer terug en heb ik 7 hele muntjes gekregen. In het oude systeem waren dit er 80 geweest. Dat verklaart het geklaag wel een beetje IMHO.
Wat ik wel ervaar is dat 6 plekjes best wel weinig is. Binnen no time vol en met wat pech sta je helemaal nergens meer in na een paar dagen omdat je team heerst binnen je buurt en de andere teams lui zijn....
Wat ik ook gezien heb is dat spoofers heel veel motivatie kwijt raken. Erg goed dus!
Als je pokemon bijna dood is en je zijn motivatie wil verhogen, niet te veel berries voeren in korte tijd. Binnen no time heb je error en kan je een tijdje niet voeren. Het lijkt me goed als ze dit nog optimaliseren. Bijvoorbeeld een maximum PER gym. Niet over een totaal aantal gyms verdeeld. Daarnaast wordt je motivatie amper hoger na het voeren van 2 berries. De eerste was ruim 200CP erbij, de 3e of 4e maar 60 CP.
Je voelt de bui nu al hangen dat er in de late avond/vroege nacht veel gyms geshaved/gesloopt gaan worden en door cheaters, en met name spoofers, bezet zullen worden. Kan nog gezellig worden.
Dat was voordien ook zo. De meeste spelers spelen s avonds .CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:25:
Je voelt de bui nu al hangen dat er in de late avond/vroege nacht veel gyms geshaved/gesloopt gaan worden en door cheaters, en met name spoofers, bezet zullen worden. Kan nog gezellig worden.
Nu kan je dan ook in de ochtend een rondje doen want dan zullen de pokemons naar besjes snakken
dat zie ik nog niet, steerker nog. Momenteel zijn de spoofers erg actief... vanaf de bank.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:13:
[...]
Wat ik ook gezien heb is dat spoofers heel veel motivatie kwijt raken. Erg goed dus!
Dit dus. Dat verwacht ik ook. Momenteel is de opbrengst nu 66 muntjes dus die 100 pak ik wel vandaag. En heb inmiddels al behoorlijk wat lage pokies in gyms bijgezet. Eerst maar eens wat ruimte in die tas creeeren.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:25:
M'n vaporeon is terug met 5 muntjes die ik vanochtend erin had gezet, had nog wat berries gegeven aan de rest, achteraf zonde dus.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Zeker niet zonde aangezien je punten krijgt voor je badge om te levelen.Terryb47 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:40:
M'n vaporeon is terug met 5 muntjes die ik vanochtend erin had gezet, had nog wat berries gegeven aan de rest, achteraf zonde dus.
Jammer dat ze dat van te voren niet duidelijker gecommuniceerd hebben dan. Niet dat het iets uit maakt, want moest nog veel te veel om in een paar dagen te halen. Maar wel zuur als je op 900+ Ace trainer zat.JOK schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:57:
[...]
Volgens mij heeft Niantic bevestigd dat deze badge gewoon blijft staan. Geen update meer mogelijk dus.
Idd, ik had 868Mirx_NL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:42:
[...]
Jammer dat ze dat van te voren niet duidelijker gecommuniceerd hebben dan. Niet dat het iets uit maakt, want moest nog veel te veel om in een paar dagen te halen. Maar wel zuur als je op 900+ Ace trainer zat.
Verwijderd
Ik denk dat ik af ga haken qua gyms, muntjes opbrengst is te laag, en je moet er teveel moeite voor 2 coins doen. Geef mij het oude systeem maar weer
Wat ik wel komisch vond is dat je bij gevechten te zien krijgt hoeveel battles de beide partijen gewonnen hebben. Een Jolteon stond op 1199 en zou dus de 1200 rond maken en een Lapras zat daar enkele tientallen onder. Ace Trainer zal bij mij dan op 2246 blijven steken. 
Tegenstander stond dan op 0.
Tegenstander stond dan op 0.
Zoals verwacht is nu hele dorp bij mij blauw.. En natuurlijk in mn eentje niet te doen om een gym te slopen en natuurlijl weer binnen 1 uur gesloopt worden als ik al 1 verover...
Nee.. Dit systeem is nog slechter dan de vorige gym, toen kon ik nog af en toe 10 of 20 coins pakken.
Nu duurd het te lang op heeeeeeel misschien 1 coin =.=
Nee.. Dit systeem is nog slechter dan de vorige gym, toen kon ik nog af en toe 10 of 20 coins pakken.
net mijn gyrados terug uit een gym 14 uur gezeten en dus 14 muntjes rijker
ik heb nu ook de defend a gym for ten hours badge maar het zou mooi zijn als die ook iets van een buff zou hebben net als die medals van de pokemons waarbij je meer vang kans heb als je een hogere medal hebt maar dat dan bijvoorbeeld je cp/mood of hoe dat dan ook heet langzamer zakt als je in een gym zit ofzo?
ik heb nu ook de defend a gym for ten hours badge maar het zou mooi zijn als die ook iets van een buff zou hebben net als die medals van de pokemons waarbij je meer vang kans heb als je een hogere medal hebt maar dat dan bijvoorbeeld je cp/mood of hoe dat dan ook heet langzamer zakt als je in een gym zit ofzo?
[ Voor 68% gewijzigd door copywizard op 23-06-2017 13:02 ]
Terryb47 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:40:
Je kan eigenlijk besje ruilen voor stardust, want daarvan krijg je er wel 20 als je een besje voertcooLopke schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:41:
[...]
Zeker niet zonde aangezien je punten krijgt voor je badge om te levelen.
Dit dus ook ja. In een dominante omgeving is het nu drie keer zo frustrerend voor een (casual spelende) minderheidspeler. Voor casual spelers van de dominante groep is het makkelijker omdat ze een toevallig vrij plekje zonder moeite kunnen innemen. Als iemand van de tegenpartij wat motivatie vermindert zonder compleet te slopen dan doet hij die speler van een ander team een plezier omdat hij dan voor die ander een plekje vrij maakt dat wat muntjes kan opleveren. Sloopt hij hem helemaal en wordt ie weer snel overgenomen dan beleeft hij er vrijwel of zelfs totaal geen lol in de vorm van muntjes aan maar voor de dominante groep gaan de tellers dan snel weer lopen.Eek2nd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:59:
Zoals verwacht is nu hele dorp bij mij blauw.. En natuurlijk in mn eentje niet te doen om een gym te slopen en natuurlijl weer binnen 1 uur gesloopt worden als ik al 1 verover...
De dominante partijen winnen dus en de minderheidsspelers verliezen want die werken vooral voor die tegenpartij.
Ik denk echt dat je nu een tweekamp gaat krijgen:
Spelers die voorheen elke dag cashte --> die vinden het nu te veel moeite en de opbrengst te laag
Spelers die voorheen weinig kans hadden / die lager in level --> die vinden het nieuwe systeem eerlijker omdat ze nu pro-rato toch coins kunnen verdienen
Zelf pakte ik ook best wel wat coins op een dag, maar toch vind ik het nu leuker omdat je ook meer kunt verdienen dan alleen coins. Daarnaast zul je ook eerder aan sterkere pokemon kunnen komen middels de raid fights.
Spelers die voorheen elke dag cashte --> die vinden het nu te veel moeite en de opbrengst te laag
Spelers die voorheen weinig kans hadden / die lager in level --> die vinden het nieuwe systeem eerlijker omdat ze nu pro-rato toch coins kunnen verdienen
Zelf pakte ik ook best wel wat coins op een dag, maar toch vind ik het nu leuker omdat je ook meer kunt verdienen dan alleen coins. Daarnaast zul je ook eerder aan sterkere pokemon kunnen komen middels de raid fights.
Hoe krijg je je pokemon terug als je +100 uren er in zit, gaat die dan van zelf terug, want je kan maar 100 poke coins krijgen toch?
Ik snap die muntjes zo ie zo niet. Ash kreeg nooit muntjes, hij wal altijd superblij met zijn badges 
Wij hebben nu badges en muntjes
Voor mijn zoontje is het idee dat je een echte gymbadge kan krijgen echt super. Hij heeft er heel veel zin in.
Voor mijn zoontje is het idee dat je een echte gymbadge kan krijgen echt super. Hij heeft er heel veel zin in.
[ Voor 28% gewijzigd door A-Jay op 23-06-2017 13:18 ]
helaas die blijft lekker zitten waar hij zit tot iemand je eruit gooit je hebt er zelf 0,0% invloed opcooLopke schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:17:
Hoe krijg je je pokemon terug als je +100 uren er in zit, gaat die dan van zelf terug, want je kan maar 100 poke coins krijgen toch?
Ik begrijp dat badge levelen nog niet helemaal. Je stijgt in level als je het balkje volhebt, oke... Maar wat moet je ongeveer doen om dat balkje vol te krijgen?cooLopke schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:41:
[...]
Zeker niet zonde aangezien je punten krijgt voor je badge om te levelen.
Bovenal: wat is het nut van de badges, buiten natuurlijk om stoer mee te doen?
Herkenbaar, ik heb ook 1 Jolteon die altijd mee gaat als er een Gyrados in een gym zit hahaCaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:46:
Wat ik wel komisch vond is dat je bij gevechten te zien krijgt hoeveel battles de beide partijen gewonnen hebben. Een Jolteon stond op 1199
[ Voor 30% gewijzigd door Richh op 23-06-2017 13:23 ]
In dominante gebieden zullen de minderheidsspelers er snel genoeg van hebben verwacht ik en nauwelijks/niet meer slopen omdat het vrijwel niets oplevert. Dan zullen gyms weer lang dezelfde kleur houden en pas door de decay af en toe plekjes vrijgeven die dan weer snel ingevuld worden door de dominante groep.
Zeg dat een mon in een week leegloopt wat overeen zou komen met de resonators op een portal in Ingress waar dit principe duidelijk van is overgenomen. Daar is het 15% per dag. Dan zou je elke dag één beest terug kunnen krijgen dat 100 muntjes brengt? De enige manier voor de dominante groep om die opbrengst dan nog te beïnvloeden is door met tweede accounts zelf maar beesten uit hun gyms te gooien. Zou een knap trieste ontwikkeling zijn als het die kant op zou gaan.
Zeg dat een mon in een week leegloopt wat overeen zou komen met de resonators op een portal in Ingress waar dit principe duidelijk van is overgenomen. Daar is het 15% per dag. Dan zou je elke dag één beest terug kunnen krijgen dat 100 muntjes brengt? De enige manier voor de dominante groep om die opbrengst dan nog te beïnvloeden is door met tweede accounts zelf maar beesten uit hun gyms te gooien. Zou een knap trieste ontwikkeling zijn als het die kant op zou gaan.

Verwijderd
Ook in dominante gebieden denk ik dat het op langere termijn positief uitwerkt.
Het is nl niet meer nodig je mons bij te voeren na 100 uur defending. Je wil nu graag dat ze thuis komen om van een welverdiende potion te genieten.
Je zit al helemaal niet te wachten op 20 stuks thuiskomst op één dag.
Meer spreiding (in afname kracht) is dan nodig.
Juist de dynamiek in kleurwisseling zorgt voor een (hopelijk) min of meer constante cashflow in coins.
En vooral een leukere en eerlijkere gymplay.
Het is nl niet meer nodig je mons bij te voeren na 100 uur defending. Je wil nu graag dat ze thuis komen om van een welverdiende potion te genieten.
Je zit al helemaal niet te wachten op 20 stuks thuiskomst op één dag.
Meer spreiding (in afname kracht) is dan nodig.
Juist de dynamiek in kleurwisseling zorgt voor een (hopelijk) min of meer constante cashflow in coins.
En vooral een leukere en eerlijkere gymplay.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 13:36 ]
Hoe komt Ash dan aan geld om lekkere Pidgeywings te kopen?A-Jay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:18:
Ik snap die muntjes zo ie zo niet. Ash kreeg nooit muntjes, hij wal altijd superblij met zijn badges
Die koopt hij niet, Pidgey > Shredder > CandyEek2nd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:36:
[...]
Hoe komt Ash dan aan geld om lekkere Pidgeywings te kopen?

Mijn Rhydon was vanochtend 7:00 al motivatieloos (dunno waarom btw, tis een beest van 2900cp, het was niet de eerste en ik heb nooit gecheat). Maar ik kreeg 'm niet terug. Hij komt echt pas terug als de tegenstander 'm besluit aan te vallen, wat een uurtje geleden is gebeurd.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:23:
In dominante gebieden zullen de minderheidsspelers er snel genoeg van hebben verwacht ik en nauwelijks/niet meer slopen omdat het vrijwel niets oplevert. Dan zullen gyms weer lang dezelfde kleur houden en pas door de decay af en toe plekjes vrijgeven die dan weer snel ingevuld worden door de dominante groep.
Er worden dus geen plekjes vrijgegeven naar verloop van tijd als alles rood is en er geen blauwe spelers zijn (bijvoorbeeld).
Dit systeem gaat vooral in drukke (stedelijke) gebieden werken. Net als de nearby ook vooral daar door de hoge dichtheid van stops het meeste nut heeft. Een dergelijke speelomgeving lijkt Niantic als norm te nemen.
Daar zullen gyms frequent gesloopt worden en komen er geregeld plekjes vrij die nu voor een grotere groep mensen muntjes zal opleveren. Daar worden de muntjes meer verdeeld t.o.v. het oude systeem. In rustigere dominante gebieden zal het stukken minder goed uitpakken vrees ik.
Daar zullen gyms frequent gesloopt worden en komen er geregeld plekjes vrij die nu voor een grotere groep mensen muntjes zal opleveren. Daar worden de muntjes meer verdeeld t.o.v. het oude systeem. In rustigere dominante gebieden zal het stukken minder goed uitpakken vrees ik.
Je bedoelt dat als alle mons spontaan leeglopen, in een afgelegen gym bijvoorbeeld, dat ze dan toch in de gym zouden blijven tot iemand van een ander team ze aanvalt?Richh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:40:
Er worden dus geen plekjes vrijgegeven naar verloop van tijd als alles rood is en er geen blauwe spelers zijn (bijvoorbeeld).
Dat zou helemaal lekker zijn en tot nog meer cheatgedrag aanleiding geven vrees is.
Precies dat. Mijn Rhydon bleef in die gym plakken terwijl hij motivatieloos was, hij kwam pas terug toen een ander team 'm aanviel.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:44:
[...]
Je bedoelt dat als alle mons spontaan leeglopen, in een afgelegen gym bijvoorbeeld, dat ze dan toch in de gym zouden blijven tot iemand van een ander team ze aanvalt?
Dat zou helemaal lekker zijn en tot nog meer cheatgedrag aanleiding geven vrees is.
Misschien dat een Pokémon wél automatisch terugkomt als hij langer dan 100 uur in een gym zit en motivatieloos is. Dat zou ik wel goed vinden iig.
Een gym die is aangevallen maar niet genoeg om je er uit te kicken? Daarna de motivatie leeggelopen en wachten tot iemand je er uit trapt... Voorbeeld; vanochtend aan 't wachten op 't station en de 1e Pokémon op die gym van 1700 naar iets van 400 gekregen. Niet verder gegaan omdat ik de trein in moest. Daarna loopt die motivatie vanzelf weg en is 't wachten tot de volgende attackerRichh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Mijn Rhydon was vanochtend 7:00 al motivatieloos (dunno waarom btw, tis een beest van 2900cp, het was niet de eerste en ik heb nooit gecheat). Maar ik kreeg 'm niet terug. Hij komt echt pas terug als de tegenstander 'm besluit aan te vallen, wat een uurtje geleden is gebeurd.
Verwijderd
Ze lopen idd hard leeg, Tyran nog het snelst, gevolgd door draak en gary. Snor heeft een veel langere adem net als de meer 'tanky' mons. Met uitzicht op gyms zie je ze realtime leeglopenCaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:44:
[...]
Je bedoelt dat als alle mons spontaan leeglopen, in een afgelegen gym bijvoorbeeld, dat ze dan toch in de gym zouden blijven tot iemand van een ander team ze aanvalt?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 13:50 ]
Dat zal natuurlijk nog even testen & afwachten worden.Richh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:46:
[...]
Precies dat. Mijn motivatieloze Rhydon bleef in die gym plakken terwijl hij motivatieloos was, hij kwam pas terug toen een ander team 'm aanviel.
Misschien dat een Pokémon wél automatisch terugkomt als hij langer dan 100 uur in een gym zit en motivatieloos is. Dat zou ik wel goed vinden iig.
Ik ga komende dagen hier en daar wat vechten, zien wat opbrengsten zijn. Het is alvast leuk dat er extra stops zijn en zelfs al kom je nooit in een gym, je kan nog steeds met de raids meedoen en leuke rewards krijgen. De coins zijn een leuke extra maar moeten niet de hoofd doelstelling van het spel worden
Denk dat mensen zelf een doel zoeken/vinden in een spel. dat is voor een ieder verschillend. Schat wel in dat voor veel "meer dan gemiddelde fanatieke spelers" dit wel muntjes zijn.
Het was denk ik nooit de bedoeling geweest om elke dag makkelijk 100 coins te kunnen innen. Degene die dat wel konden doen (including myself) lucky you (and me). Jullie (en ik) hebben lekker gratis en voor niks de bags kunnen upgraden, incubators kunnen kopen, lucky eggs kunnen kopen (alles om het gat nog groter te maken tussen sterk en zwak), etc.
Ik vind het in ieder geval een verademing. Die level 10 gyms die nooit veranderen zijn weg. Tenzij men (cheaters of eerlijke spelers) elke dag naar dezelfde gyms gaan en hun pokkies voeren, zal het aanvallen van gyms lekker makkelijk zijn, want ze lopen vanzelf leeg door geen activiteit (wat dus niet gebeurde voorheen).
Ik vind het in ieder geval een verademing. Die level 10 gyms die nooit veranderen zijn weg. Tenzij men (cheaters of eerlijke spelers) elke dag naar dezelfde gyms gaan en hun pokkies voeren, zal het aanvallen van gyms lekker makkelijk zijn, want ze lopen vanzelf leeg door geen activiteit (wat dus niet gebeurde voorheen).
Kunnen ze beter hun tijd stoppen in "echte" muntjes te verzamelen...wordt je rijker vanGroeneThee schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:52:
Denk dat mensen zelf een doel zoeken/vinden in een spel. dat is voor een ieder verschillend. Schat wel in dat voor veel "meer dan gemiddelde fanatieke spelers" dit wel muntjes zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door WahWah op 23-06-2017 13:55 ]
Waar ik niemand over hoor is dat het nu niet meer mogelijk is om naast de 100 coins elke 21 uur 5k aan stardust te vergaren.
5k stardust moet je nu dus 250 bessen voor voeden per dag om daaraan te komen. Coins kan je tenminste nog kopen maar stardust is lastig te krijgen.
5k stardust moet je nu dus 250 bessen voor voeden per dag om daaraan te komen. Coins kan je tenminste nog kopen maar stardust is lastig te krijgen.
Ik vroeg me dus af of er verschil in 'uithoudingsvermogen' tussen beesten zou zijn. Gaat het in een vaste CP waarde of als percentage of ...?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:49:
[...]
Ze lopen idd hard leeg, Tyran nog het snelst, gevolgd door draak en gary. Snor heeft een veel langere adem net als de meer 'tanky' mons. Met uitzicht op gyms zie je ze realtime leeglopen
Daarom heb ik gisteravond toen ik langs de meest afgelegen gym ging, die ook inderdaad nog wit was, daar mijn toch maar even gemaxte Snorlax in heb gezet. Voor het geval dát. Want daarheen fietsen kost wat moeite omdat in die richting ook verder geen andere gyms zitten en je er dus puur voor die ene gym heen moet. Die zal dan misschien op een goede dag 100 muntjes kunnen opleveren.
Het blijft een wat vreemd systeem lijkt het toch.
Waarschijnlijk komt dat nog wel op een andere manier binnen. Misschien stardust van raids?Hanky74 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:55:
Waar ik niemand over hoor is dat het nu niet meer mogelijk is om naast de 100 coins elke 21 uur 5k aan stardust te vergaren.
[ Voor 68% gewijzigd door Megalodon86 op 23-06-2017 13:57 ]
En ik vermoed dat Niantic voor ogen heeft dat de Raids daarvoor in de plaats komen.GroeneThee schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:52:
Sowieso, even vanuit hun perspectief: ja toen de halve aardbol Pokémon Go speelde, toen leverde de game bakken met geld op. Nu is alleen de core over, en omdat er veel gymplekken waren, kregen al die coregamers gratis muntjes. Daarmee sloopten ze hun eigen inkomstenbron.
Hell: die core player haalt inmiddels geen nieuwe spelers meer op, geeft geen geld meer maar genereert wel de meeste serverload. Niantic is die spelers misschien wel liever kwijt dan rijk...
Niantic heeft liever dat de 'average' spelers een paar muntjes krijgen zodat ze een beetje bekend raken met de voordelen van de shop; daarna zal een gedeelte weer geld uitgeven. De core gamers moeten minder muntjes krijgen en een nieuw 'doel' in de game krijgen.
Daar hebben ze allemaal voor gezorgd
En tegen wie. Als ik zeg dat ik speel, krijg ik dit soort blikkenRichh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:20:
[...]
[...]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Klopt, die hakt er bij mij ook nogal in. Stardust is zo goed als op hier...Hanky74 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:55:
En je kan misschien eindelijk potions kopen, maar besjes? Ho maar!
Naar mijn idee zou je doel bij de Pokémon en/of gyms zelf moeten liggen, niet bij een in-game valuta. Dat is een bijzaak. Ik neem aan dat iedereen de gameplay boven een aantal muntjes kiest?GroeneThee schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:52:
Kijk, iemand die het snapt!WahWah schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:54:
Het was denk ik nooit de bedoeling geweest om elke dag makkelijk 100 coins te kunnen innen. Degene die dat wel konden doen (including myself) lucky you (and me). Jullie (en ik) hebben lekker gratis en voor niks de bags kunnen upgraden, incubators kunnen kopen, lucky eggs kunnen kopen (alles om het gat nog groter te maken tussen sterk en zwak), etc.
Verwijderd
Hoe zijn jullie ervaringen met Iphone vs Android met PGO?
Speel zelf op m'n Oneplus X, maar dit voelt echt heel laggie aan.. Net even een gym op m'n ipad (mini 2) gedaan en dit liep veel vloeienderm geen errors e.d.
Speel zelf op m'n Oneplus X, maar dit voelt echt heel laggie aan.. Net even een gym op m'n ipad (mini 2) gedaan en dit liep veel vloeienderm geen errors e.d.
Tsja, als ze echt alleen maar hun spelers willen uitknijpen dat zouden ze besjes en stardust ook wel verkopen in de shop. Gelukkig zijn ze nog wel zo slim om ook het daadwerkelijk (plezier in) spelen van het spel te behouden. Bij nieuwe regels is het altijd even wennen, misschien nog wat bijschaven, maar ik denk wel dat het nu leuker wordt. En uiteindelijk is dat de inkomstenbron; veel spelers die het leuk (blijven) vinden, en af en toe eens wat muntjes kopen.
Ik heb een paar vrienden die het ook nog spelen, dus vandaaravotar schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:59:
[...]
En tegen wie. Als ik zeg dat ik speel, krijg ik dit soort blikken![]()
![]()
Maar inderdaad, ik ken het
Pokémon is geen game, Pokémon is een way of life

Tsja, het flauwe is dat het wél een game is. Heel Nederland, jong en oud, speelt games op wat voor manier dan ook. Maar als het een voorbije-hype is, dan kan het opeens niet? Pfff.Richh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
[...]
Ik heb een paar vrienden die het ook nog spelen, dus vandaar
Maar inderdaad, ik ken hetAnyhow, 't interesseert me niks.
Pokémon is geen game, Pokémon is een way of life
Ik speel het met m'n zoontje, maar om zijn 'screen-time' wat in te dammen, doe ik het ook zonder hem

Had ik mee inderdaad ook gerealiseerd. Ik heb alleen al met mijn streak 1.645.000 dust gescoord. Met wat aan die streak vooraf ging in totaal zelfs 1.750.500. Dat ga je toch wel missen als daar nu geen goed alternatief voor is.Hanky74 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:55:
Ben blij dat ik er aardig wat van heb opgespaard. Heel bewuste keuzes maken dus.

Op mn S7 Edge loopt het prima, nooit lag. Soms tript mn GPS ofzo wel eens na unlocken maar dat is bij de iPhone van mn vriendin niet anders.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Verwijderd
Probeer in de volgende eens een forretress of Cloyster. Je zal versteld staan over de houdbaarheid tov Draak of Gary.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:57:
[...]
Ik vroeg me dus af of er verschil in 'uithoudingsvermogen' tussen beesten zou zijn. Gaat het in een vaste CP waarde of als percentage of ...?
We zullen opnieuw na moeten denken over attackers vs defenders en hoe lang we in het beste geval een defender willen laten staan
Edit: voor Lapras is nu ook weer een houdbare toekomst weggelegd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 14:11 ]
Was je niet opgevallen dat je Gym badge bij het balkje vol zijn en dus level up gaan een bronzen randje gekregen heeft? Als Niantic dat analoog aan Ingress doet, dan kun je daar vervolgens nog een zilveren, gouden, platina en onyx (zwart) randje omheen krijgen. En het level van je Gym badge zal wel van invloed zijn op de kwaliteit van de items die je krijgt wanneer je er een draai aan geeft. Dus door bepaalde gyms te levelen krijg je vervolgens ook meer/betere items uit die Gym.Richh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:20:
Ik begrijp dat badge levelen nog niet helemaal. Je stijgt in level als je het balkje volhebt, oke... Maar wat moet je ongeveer doen om dat balkje vol te krijgen?
Net zoals je nu (ook al overgenomen uit Ingress) uit een 'friendly' Gym (eigen team) meer items krijgt dan uit een 'enemy' Gym.
Jawel, sterker nog, ik heb al een zilveren badgeHaay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:08:
[...]
Was je niet opgevallen dat je Gym badge bij het balkje vol zijn en dus level up gaan een bronzen randje gekregen heeft? Als Niantic die analoog aan Ingress doet, dan kun je daar vervolgens nog een zilveren, gouden, platina en onyx (zwart) randje omheen krijgen. En het level van je Gym badge zal wel van invloed zijn om de kwaliteit van de items die je krijgt wanneer je er een draai aan geeft. Dus door bepaalde gyms te levelen krijg je vervolgens ook meer/betere items uit die Gym.
Net zoals je nu (ook al overgenomen uit Ingress) uit een 'friendly' Gym (eigen team) meer items krijgt dan uit een 'enemy' Gym.
Wat ik niet wist is dat de 'Pokéstop kwaliteit' er afhankelijk van was. Dat is zeker een goede toevoeging
Nee, die candies zijn om die kanibalen te voeren...Afvalzak schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Die koopt hij niet, Pidgey > Shredder > Candy
Zelf eet hij toch gebraden Pidgey, Mareepbout, taurussteak, Geroosterde Peking Psyduck, Magikarp Sushi etc
Eek2nd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:10:
[...]
Nee, die candies zijn om die kanibalen te voeren...
Zelf eet hij toch gebraden Pidgey, Mareepbout, taurussteak, Geroosterde Peking Psyduck, Magikarp Sushi etc

Ach, die arme Magikarp. Hij had beter eerst 400 candies kunnen fixxen, zo'n Garyados is veel meer vlees.
De level van de gym heeft volgens mij ook te maken met de RAID. Als je een hoge level van gym badge hebt, dan krijg je uit de RAID van de gym ook meer rare Pokemon die kunnen verschijnen en ook meer kans dat een legendary tevoorschijn komt. Ik heb dit ergens gelezen, maar totaal geen idee of het klopt.Haay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:08:
[...]
Was je niet opgevallen dat je Gym badge bij het balkje vol zijn en dus level up gaan een bronzen randje gekregen heeft? Als Niantic dat analoog aan Ingress doet, dan kun je daar vervolgens nog een zilveren, gouden, platina en onyx (zwart) randje omheen krijgen. En het level van je Gym badge zal wel van invloed zijn op de kwaliteit van de items die je krijgt wanneer je er een draai aan geeft. Dus door bepaalde gyms te levelen krijg je vervolgens ook meer/betere items uit die Gym.
Heb een Nexus 6P en ik heb dit gevoel ook. Mijn vriendin heeft een iPhone en het spel loopt echt veel vlotter. Draaien van pokestops (items komen er onmiddellijk uit). Alle acties werken zonder lag.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
[ Voor 20% gewijzigd door cooLopke op 23-06-2017 14:29 ]
Die gast zit al maandenlang te vloggen, spooft de hele wereld over, en Niantic bant hem niet eens.The_Ghost16 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:53:
[...]
1 van die spoofers heeft zelfs een filmpje online gezet:
https://www.youtube.com/watch?v=qKV2LbRBarE

Tegen de tijd dat er Legendary raids zijn zal iedereen boven lvl5 wel mogen raiden, daar hoef je niet bang voor te zijn denk ik.DivineNL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:25:
Heb wel gelezen dat Niantic wellicht invite-only raids gaat introduceren, voor bepaalde groepen spelers.
Hopelijk dat ze daarmee spoofers willen uitsluiten.
Forretress heeft een 4x weakness, zou die niet in een gym zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:08:
[...]
Probeer in de volgende eens een forretress of Cloyster. Je zal versteld staan over de houdbaarheid tov Draak of Gary.
We zullen opnieuw na moeten denken over attackers vs defenders en hoe lang we in het beste geval een defender willen laten staan
Edit: voor Lapras is nu ook weer een houdbare toekomst weggelegd
Verder lijkt het idd te kloppen.
Behalve dat m'n Lapras is weggeshaved omdat ie vooraan stond.
Verwijderd
Ik dacht dat je gewoon dezelfde pokemon als de raid kon vangen, uiteraard met een lagere CP, maar het kunnen dus ook andere zijn?
Nee, de Raid boss is de Pokemon die je erna kunt vangen, zij het met een lagere CP.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:30:
Ik dacht dat je gewoon dezelfde pokemon als de raid kon vangen, uiteraard met een lagere CP, maar het kunnen dus ook andere zijn?
Dat lijkt me lastig te onderscheiden van afgeknokte motivatie. Dus of dat verschil er nou is lijkt me een mogelijk voorbarige conclusie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:49:
[...]
Ze lopen idd hard leeg, Tyran nog het snelst, gevolgd door draak en gary. Snor heeft een veel langere adem net als de meer 'tanky' mons. Met uitzicht op gyms zie je ze realtime leeglopen
Verwijderd
Normaal gesproken zou ik hem ook niet plaatsen.P.K. schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:29:
[...]Forretress heeft een 4x weakness, zou die niet in een gym zetten.
Maar nu binnen het nieuw systeem in een afgelegen gym waar je hem 4 dagen in wil hebben, en niet verwacht dat er verder iemand komt ...
Gisteravond een rondje gedaan en 20 stuks geplaatst en juist van dit soort pokies valt de gezondheid me nu op. Draken, Gary's en Rhydons zijn allen op sterven na dood binnen 12 uur
Edit : tot nu toe is Snorrie de grote winnaar in houdbaarheid
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 14:47 ]
iPhone versie loopt soepeler als Android versie. Beide getest op iPhone 7 Plus / Oneplus 3T.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
Vangen gaat makkelijker op de iPhone en het vechten ook. Opstarten van de app helemaal, dus bij Lucky egg evolve sessie meer xp te vergaren.
[ Voor 7% gewijzigd door macweeds op 23-06-2017 14:41 ]
Je kan natuurlijk ook elke dag 50 pokemons vangen....Hanky74 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:55:
Ik heb een iPhone 6 van m'n werk. De app draait vloeiend, maar klapt er wel regelmatig uit. Heb PoGo al zo vaak opnieuw moeten starten vandaag!Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
Mijn privé mobiel is een Lenovo P2. Modernere CPU maar minder processing power zodat de game minder vloeiend draait. Maar wel 3GB RAM vs 1GB RAM bij de iPhone. En dat verschil merk je zeker!
Ik had zojuist in de gym een tyranitar verslagen die vermomd was als ditto.
Verwijderd
Waar zie je dit dan? Heb het in de app niet kunnen vinden namelijk. Gebruik je er een andere app bij soms?Zeror schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:55:
Hebben jullie dit ook al gezien? Overzichtskaart waar de gyms zitten waar je een badge van hebt ontvangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Laat maar, al gevonden
Nuttig! Overicht van beste Gym defenders sinds gewijzigde aanval en verdediging stats:

(bron: https://pokemongohub.net/...losers-gym-rework-update/

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 23-06-2017 15:01 ]
Sommige pokies zijn daarin echt verassend, Noctowl of Hypno bijvoorbeeld
Niet helemaal; volgens mij zijn dit vooral relatieve verschillen die gebaseerd zijn op de nieuwe verdeling van double weakness en dergelijke.Haay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:57:
Nuttig! Overicht van beste Gym defenders sinds gewijzigde aanval en verdediging stats:
[afbeelding]
Ja, klopt. Niet een overzicht van absoluut beste gym defenders, maar verdedigers die geen last hebben van double weakness.Richh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:12:
Niet helemaal; volgens mij zijn dit vooral relatieve verschillen die gebaseerd zijn op de nieuwe verdeling van double weakness en dergelijke.
Wobbuffet is wel een enorme tank trouwens, voor z'n CP-level. Lastig om tegen te prestigen!
@Haay Klopt, maar prestigen is sowieso 'lastig' met het huidige gym-systeem
Ik ben hier echt niet blij mee. Hier in het dorp is het van 2 naar 3 gyms gegaan en binnen no time zaten ze vol met rood (ben zelf blauw). Net geprobeerd tegen te vechten maar met maar 190 sec kon ik maar 3 van de 6 aanvallen. Helaas ook te weinig revives dus moest de strijd opgeven. Misschien eerst maar eens wat revives sparen en dan opnieuw proberen te verslaan.
Nee.. overdag is voor mij echt noet te doen die gyms...
Zag een rode gym (ik ben rood) met 1 pokkie..
Ik heb ff 10 minuten tijd dus loop naar toe en was alweer blauw met 1 Rhydon..
Prima te doen opzich.. 6 a 7 keer vechten denk ik...
Na bijna verslagen te hebben krerg ik error...
Opnieuw opstarten, bleek iemand ook een Vapereon in te hebben gegooid en de Rhydon besjes gegeven...
Nee zo is het echt niet leuk.
Als ze nou systeem inzetten dat men niet ff langsloopt om een pokkiein te gooien als de gym wordt aangevallen, is wat beter geweest
Opnieuw opstarten, bleek iemand ook een Vapereon in te hebben gegooid en de Rhydon besjes gegeven...
Als ze nou systeem inzetten dat men niet ff langsloopt om een pokkiein te gooien als de gym wordt aangevallen, is wat beter geweest
Maybe moeten we van woonplaats wisselenSunfalls schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:18:
Ik ben hier echt niet blij mee. Hier in het dorp is het van 2 naar 3 gyms gegaan en binnen no time zaten ze vol met rood (ben zelf blauw). Net geprobeerd tegen te vechten maar met maar 190 sec kon ik maar 3 van de 6 aanvallen. Helaas ook te weinig revives dus moest de strijd opgeven. Misschien eerst maar eens wat revives sparen en dan opnieuw proberen te verslaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Eek2nd op 23-06-2017 15:21 ]
Verwijderd
In principe zou het niet kunnen dat je er een pokemon in kan zetten als je aan het aanvallen bent. Misschien net gebeurd toen je aanval klaar was?
Nou komt op t zelfde neer in principe.. net klaar en ging meteen weer battelen (zonder eerst te healen etc)
Kreeg dan al error...
Vroeger zag je nog ff bliksem van battelen als je klaar was
Dat was dan min of keer ook ff battle time toch?
Kreeg dan al error...
Vroeger zag je nog ff bliksem van battelen als je klaar was
Dat was dan min of keer ook ff battle time toch?
Wel heb ik ondertussen 2 gym badges. Zodra je aan de spin draait van een gym krijg je al een badge tegenwoordig.
Het is en blijft Niantic, dus ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van de update. Ik heb al YouTube filmpjes gezien waarin spoofers doodleuk de eerste Raid kapen en hun pokemon kunnen gebruiken om te vechten. Dit hadden ze natuurlijk kunnen en moeten voorzien.
Het blijft toch altijd een beetje dweilen met de kraan open bij Niantic.
is het nu wel zichtbaar boven een gym als er iemand aan het battelen is? je zag altijd bliksem enzo en dan wist je dat er iemand stond (meestal) Die kleine van mij zat altijd te kijken waar er gevochten werd en daar mocht papa dan heen rijden haha
Precies waar ik al bang voor was. Ik mag hopen dat Niantic de systematiek nog flink wat zal tweaken om dit soort hele grote tekortkomingen (want hele grote frustraties) te corrigeren. Er zal heus genoeg kritiek op komen.Eek2nd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:20:
Nee.. overdag is voor mij echt noet te doen die gyms...
Het is heel moeilijk om hier een oplossing tegen te vinden.FrankoNL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:28:
Het is en blijft Niantic, dus ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van de update. Ik heb al YouTube filmpjes gezien waarin spoofers doodleuk de eerste Raid kapen en hun pokemon kunnen gebruiken om te vechten. Dit hadden ze natuurlijk kunnen en moeten voorzien.
Het "goede" is dat er maar 1 raid pas per dag is, willen ze vaker spoofen zullen ze er raid passes moeten gekocht worden. Nog geen idee hoeveel keer je met zo een pass kan deelnemen, maar ze zullen alvast hun handen vol hebben met muntjes verzamelen nu
Zoals ik hier al enkele malen las is het even slikken voor de mensen dat hier dagelijks 100 coins cashten (waaronder ik zelf ook), maar aan de andere kant zie ik veel liever een actief systeem. Niet enkel de gyms gaan veel meer actie geven, maar ook de raids. Ik heb wel enkele vrienden van andere teams en nu kunnen we leuk samen wat doen buiten de pokemon vangen
Valt me op dat er sinds de update weer veel meer Pidgey's, Ratata's etc spawnen?
Ik begrijp dat het moeilijk is. Maar ik heb al een aantal screenshots gezien waar er een soort streep door de Pokemon stond. Deze was dan gevangen via spoofing. Die zou gewoon niet meer gebruikt moeten kunnen worden. Probleem grotendeels opgelost.Shadow_J schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:35:
[...]
Het is heel moeilijk om hier een oplossing tegen te vinden.
Het "goede" is dat er maar 1 raid pas per dag is, willen ze vaker spoofen zullen ze er raid passes moeten gekocht worden. Nog geen idee hoeveel keer je met zo een pass kan deelnemen, maar ze zullen alvast hun handen vol hebben met muntjes verzamelen nu
Zoals ik hier al enkele malen las is het even slikken voor de mensen dat hier dagelijks 100 coins cashten (waaronder ik zelf ook), maar aan de andere kant zie ik veel liever een actief systeem. Niet enkel de gyms gaan veel meer actie geven, maar ook de raids. Ik heb wel enkele vrienden van andere teams en nu kunnen we leuk samen wat doen buiten de pokemon vangen
Raids vind ik een heel mooi concept, zolang ze de spoofers buitenhouden. Er kunnen er maximaal 20 meedoen. Ik kan me voorstellen dat bij level 5 raids er binnen een paar seconden 20 spoofers zijn. Dan kan je als normale speler dus niet meer meedoen.
Hoe zit het nu eigenlijk met de coins? Ik snap het nog niet helemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 23-06-2017 15:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6