Bron: https://www.nianticlabs.com/blog/We will be incorporating all of our learnings into the Pokémon GO events planned for later this summer in Yokohama, Japan and across Europe.
As these events unfold, Trainers all around the world will have a chance to capture even more Legendary Pokémon. Based on the efforts Saturday at Pokémon GO Fest, Lugia and Articuno were unlocked. In the weeks ahead, they will be joined by Moltres and Zapdos.
•Articuno (Team Mystic) released on Saturday, July 22 and available through Monday, July 31.
•Moltres (Team Valor) to be released on Monday, July 31 and available through Monday, August 7.
•Zapdos (Team Instinct) to be released on Monday, August 7 and available through Monday, August 14.
Legendary raid score van deze ochtend:
2x eigen dorp helemaal niemand
2x zaltbommel helemaal niemand
2x den bosch helemaal niemand
1x den bosch 3 man die het na al enige tijd wachten het net beu waren.
Zo komen ze er nooit 😢.
Dacht laat ik eens vroeg op pad gaan voor iedereen zijn free passes al gespendeerd heeft.
Maar eens kijken of ik vanavond op pad ga, waarschijnlijk hogere slagingskans in de avond.
2x eigen dorp helemaal niemand
2x zaltbommel helemaal niemand
2x den bosch helemaal niemand
1x den bosch 3 man die het na al enige tijd wachten het net beu waren.
Zo komen ze er nooit 😢.
Dacht laat ik eens vroeg op pad gaan voor iedereen zijn free passes al gespendeerd heeft.
Maar eens kijken of ik vanavond op pad ga, waarschijnlijk hogere slagingskans in de avond.
''based on the efforts Saturday at Pokémon GO Fest, Lugia and Articuno were unlocked. In the weeks ahead, they will be joined by Moltres and Zapdos.''poor Leno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:59:
En Lugia dan? Zal die permanent blijven? Of maar tot donderdagavond als de dubbel/event etc afloopt
They en joined moet aangeven dat Lugia blijft lijkt mij.. Anders hadden ze het anders moeten verwoorden. Replaced of iets in die richting.
[ Voor 5% gewijzigd door Feihcretsam op 26-07-2017 09:31 ]
•Articuno (Team Mystic) released on Saturday, July 22 and available through Monday, July 31.Feihcretsam schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:29:
[...]
''based on the efforts Saturday at Pokémon GO Fest, Lugia and Articuno were unlocked. In the weeks ahead, they will be joined by Moltres and Zapdos.''
They en joined moet aangeven dat zowel Lugia als Articuno blijven lijkt mij.. Anders hadden ze het anders moeten verwoorden.
•Moltres (Team Valor) to be released on Monday, July 31 and available through Monday, August 7.
•Zapdos (Team Instinct) to be released on Monday, August 7 and available through Monday, August 14.
Lijkt me MEER dan duidelijk...
[edit] Het blijft natuurlijk Niantic; YMMV
[ Voor 3% gewijzigd door TAA op 26-07-2017 09:31 ]
Niet echt..
Het ging over Lugia.. En op de maandagen heb je beide legendaries.. maandag a.s. is Articuno en Moltres tegelijk, maandag erop zijn het Moltres en Zapdos tegelijk.
Het ging over Lugia.. En op de maandagen heb je beide legendaries.. maandag a.s. is Articuno en Moltres tegelijk, maandag erop zijn het Moltres en Zapdos tegelijk.
Dat zou wel erg jammer zijn..TAA schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:30:
[...]
•Articuno (Team Mystic) released on Saturday, July 22 and available through Monday, July 31.
Lijkt me MEER dan duidelijk...
[edit] Het blijft natuurlijk Niantic; YMMV
Het idee om bijv. een legendary pass per week te krijgen (bij je 7 day streak) spreekt mij dan meer aan, zo kunnen mensen die een week op vakantie zijn sommige niet vangen. Ik weet zelf ook niet of ik met deze catch rate nog een articuno zal vangen, zeker als ze zo uitgespreid spawnen en je nog steeds minimaal 10 man nodig hebt ervoor..
Lugia was oorsponkelijk de "Mystery Challenge" dacht ik, die dus de "Global Reward" zou worden nadat ze die zouden verslaan tijdens de Pokemon Go Fest in Chicago.poor Leno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:35:
Niet echt..
Als Lugia deel uit maakt van de Pokemon Go Fest bonus/rewards, dan zal hij dus na vanavond op de avond van donderdag > vrijdag om 02:00 verdwijnen samen met de bonussen van dubbele exp, candy, etc.
Maarja zoals gewoonlijk, het is Niantic, dus we weten niks en we zien wel
Donderdag op vrijdag tochWahWah schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:42:
[...]
Lugia was oorsponkelijk de "Mystery Challenge" dacht ik, die dus de "Global Reward" zou worden nadat ze die zouden verslaan tijdens de Pokemon Go Fest in Chicago.
Als Lugia deel uit maakt van de Pokemon Go Fest bonus/rewards, dan zal hij dus na vanavond om 02:00 verdwijnen samen met de bonussen van dubbele exp, candy, etc.
Maarja zoals gewoonlijk, het is Niantic, dus we weten niks en we zien wel

Toch jammer dat ze niet in gyms mogen
Hij kan nog een stukje verder omhoog, maar daar ga ik nog even mee wachten.
[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 26-07-2017 09:52 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wat is mis met jouw screenshot, weetje?Richh schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:52:
[afbeelding]

Heb m een beetje opzij gedaan, anders dit die kop van Lugia voor z'n CP

Ik vind het vervelend wanneer mensen slimmer zijn dan ikpoor Leno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:02:
Oh haha Ik doe m dan laten aanvallen (erop drukken) en dan een screenshot nemen

[ Voor 34% gewijzigd door Richh op 26-07-2017 12:02 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Oh haha Ik doe m dan laten aanvallen (erop drukken) en dan een screenshot nemen
Heb de afgelopen 3 dagen meerdere raids voor het eerst gedaan.
Articuno 2x: niet gevangen
Lugia 2x: 1x gevangen
Tyranitar: niet gevangen
Machamp: niet gevangen
Snorlax: Gevangen.
De catch rate vind ik wel behoorlijk laag bij die zware monsters.
Dat houd het aan de ene kant ook wel leuk uiteraard, maar ik wil wel echt die articuno nog (gelukkig nog tot de 31e de tijd)
Articuno 2x: niet gevangen
Lugia 2x: 1x gevangen
Tyranitar: niet gevangen
Machamp: niet gevangen
Snorlax: Gevangen.
De catch rate vind ik wel behoorlijk laag bij die zware monsters.
Dat houd het aan de ene kant ook wel leuk uiteraard, maar ik wil wel echt die articuno nog (gelukkig nog tot de 31e de tijd)
weer lekker dubbel van niantic, they will be joined maar wel data... ja wat is het nou... hoop dat ze deze weken in de huidige setting spawnen en na alle gekte allemaal als zeldzame raid nu en dan te vinden zijn. wel zo eerlijk voor mensen die een jaar spelen en 1 maand geen tijd hebben lijkt me.
Heeft iemand nog het overzicht van de mogelijkheden in je Pokemon zoekfuncties?
Ik heb het hier eens voor bij zien komen maar waar....
Tot wanneer duurt dit event nu exact? Kan ik mij door op instellen met eventuele lukcy egg sessies.
Tot wanneer duurt dit event nu exact? Kan ik mij door op instellen met eventuele lukcy egg sessies.
Hier alle opties.xienator schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:05:
Heeft iemand nog het overzicht van de mogelijkheden in je Pokemon zoekfuncties?
Het evenement duurt tot donderdag op vrijdagnacht om 2 uur
Handig!
Die + optie zocht ik van de week.
Toen dacht ik nog, zou handig zijn als ze dat inhouwen
Leeg - Sinds 20180907
Top toch? Gaat echt goed met de xp, eieren en stardustSunfalls schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:35:
Het evenement duurt tot donderdag op vrijdagnacht om 2 uur
Intussen 4 vogeltjes kunnen vangen. Volgens mij nu 7x Articuno waarvan 2x kunnen vangen en 5x Lugia gedaan en 2x gevangen. Helaas zijn de IV's niet heel bijzonder; Articuno op 78% en 80%. Lugia op 76% en 84%. Achja, ik heb ze in ieder geval! 
Kijken of ik bij Moltres en Zapdos wat meer geluk heb qua IV, als die blijven zitten natuurlijk!
Kijken of ik bij Moltres en Zapdos wat meer geluk heb qua IV, als die blijven zitten natuurlijk!
Mag dat niet?Richh schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:52:
[afbeelding]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Waarom zou het niet kunnen?Sunfalls schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:29:
Het kan niet eens
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
https://pokemongolive.com/en/post/legendarypokemon
"While Legendary Pokémon will help them take on the toughest Raid Bosses and Gym Battles, they’re not willing to leave their Trainer’s side, so they can’t be left to defend Gyms."
Omdat Niantic dat heeft bepaald. Je kan er mee vechten wat je wil maar de legendaries kunnen niet in een gym
het zijn zeer ge-emotioneerde pokemon die lijden aan verlatingsangst. Articuno bijvoorbeeld bevriest zijn trainer zodra die meer dan 3 stappen afstand neemt.
Gaat nog wat worden met die lag van Niantic. Ik sta vaak genoeg een stuk verderop dan waar mn Pokemonnetjes denken waar ik benspocy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:04:
het zijn zeer ge-emotioneerde pokemon die lijden aan verlatingsangst. Articuno bijvoorbeeld bevriest zijn trainer zodra die meer dan 3 stappen afstand neemt.
En bindingsangst, vandaar dat ze zo moeilijk zijn om te vangenspocy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:04:
Articuno heeft sinds afgelopen nacht een verhoogde Catch Rate.
De Base Catch Rate is verhoogd van 2% naar 3%.
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
En gister en eergister ving ik er 2 binnen 3 ballen, vandaag ontsnappen er 2sankao schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:25:
Trouwens, ligt het aan mij of spawnen er tegenwoordig weer meer ditto's?
Wat doen jullie er trouwens mee? Ik heb ze totnutoe allemaal bewaard. Ooit eens iets gelezen over breeden van pokemons, maar niet helemaal begrepen.Geen idee of ze nog nut gaan hebben.
Wat doen jullie er trouwens mee? Ik heb ze totnutoe allemaal bewaard. Ooit eens iets gelezen over breeden van pokemons, maar niet helemaal begrepen.Geen idee of ze nog nut gaan hebben.
Daar merk ik weinig van.sankao schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:25:
Dag 1+2 van 30 raids 15 gevangen
dag 3 van 4 raids enkel de eerste gevangen
Voorlopig vandaag 0/3 mijn bad luck streak is begonnen vrees ik
Dat is al enkele maanden zo maar geen idee waarom.hneel schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:16:
Een ditto kan je met elke andere willekeurige Pokemon laten breeden (in de main game series). Of en wanneer dit ooit in Pokemon GO komt is maar de vraag.hneel schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:16:
Ik heb er 2 bewaard die beide hoge CP en hoge IV hebben. De rest kan zo de candy machine in.
En dan is nu het ideale moment aangezien je er dan 2 i.p.v. 1 candy voor krijgt
Geniet nooit met mate
10 Articuno raids en nog steeds geen een te pakken gekregen
Ik ga ook geen premium passes kopen, ik wil Niantic niet stimuleren om dit zo te doen.
Iemand uit mijn groep had zijn eerste pas na 11 raids en nu heeft hij er 5 na elkaar gehadCartman! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:31:
10 Articuno raids en nog steeds geen een te pakken gekregenIk ga ook geen premium passes kopen, ik wil Niantic niet stimuleren om dit zo te doen.

Uw geluk kan nog terugkomen
Hoe moet niantic het dan doen volgens u? Het blijven legendarys dus te makelijk mag het ook niet zijn.
Verwijderd
oh, ik had hem bij mn eerste raid met de 3e balGravediggerxx schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:37:
[...]
Iemand uit mijn groep had zijn eerste pas na 11 raids en nu heeft hij er 5 na elkaar gehad![]()
Uw geluk kan nog terugkomen![]()
Hoe moet niantic het dan doen volgens u? Het blijven legendarys dus te makelijk mag het ook niet zijn.
Een raid wat gewoon gokken is geen euro per keer laten kosten. Je moet er al moeten voor doen om met n groep samen te komen op de juiste plek en persoonlijk vind ik dat genoeg moeite voor een kansje.Gravediggerxx schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:37:
[...]
Iemand uit mijn groep had zijn eerste pas na 11 raids en nu heeft hij er 5 na elkaar gehad![]()
Uw geluk kan nog terugkomen![]()
Ik vind het eigenlijk nu al bijzonder makkelijk, paar raids doen en je hebt hem binnen een paar dagen. Een rode Gyrados krijgen is 100x moeilijker.Cartman! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:18:
[...]
Een raid wat gewoon gokken is geen euro per keer laten kosten. Je moet er al moeten voor doen om met n groep samen te komen op de juiste plek en persoonlijk vind ik dat genoeg moeite voor een kansje.
Makkelijk gezegd als je er een hebt...ik ben al bezig sinds de dag dat ze er zijn en simpelweg geen Articuno.Hielko schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:17:
[...]
Ik vind het eigenlijk nu al bijzonder makkelijk, paar raids doen en je hebt hem binnen een paar dagen.
Daar is ook niets moeilijks aan, is puur RNG.Hielko schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:17:
[...]
Ik vind het eigenlijk nu al bijzonder makkelijk, paar raids doen en je hebt hem binnen een paar dagen. Een rode Gyrados krijgen is 100x moeilijker.
Bij elke karper 50% kans!
Het is niet echt gokken natuurlijk. Op reddit is berekend dat je met goed gooien en berry gebruiken op een kans van 69% per raid kunt komen.Cartman! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:18:
[...]
Een raid wat gewoon gokken is geen euro per keer laten kosten. Je moet er al moeten voor doen om met n groep samen te komen op de juiste plek en persoonlijk vind ik dat genoeg moeite voor een kansje.
Dat slaat nergens op want elke gooi is uniek op zichzelf dus op 69% kun je simpelweg niet uitkomen. Op z'n hoogst heb je per "perfect" gegooide bal zo'n 6% kans. Volgens de redenatie van optellen zou je om en om kop en munt moeten gooien als je een muntje in de lucht gooit, ook niet waar natuurlijk. En dan zou ik overigens met 10 raids ook 690% kans hebben en er dus al 6 _moeten_ hebbenQuincy5 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:45:
[...]
Het is niet echt gokken natuurlijk. Op reddit is berekend dat je met goed gooien en berry gebruiken op een kans van 69% per raid kunt komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 26-07-2017 20:02 ]
Vandaag ook eindelijk een Articuno kunnen vangen
Veel spelers in de omgeving via een chat afspreken. Gister avond de eerste raid gedaan maar niet kunnen vangen. Vandaag 2 raids gedaan en één ervan kunnen vangen. Super
Mijn vriendin had hem gisteren wel met 1 bal
Stonden daar met 26 man en maar een 5 man hadden hem kunnen vangen. Vandaag waren het er 7 van de 20. Sommigen hadden al 13 raids gedaan en nog altijd niks. Nu jacht maken op Lugia
En dan volgende weken de rest.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
daarom ben ik ook zo blij met m'n shiny magikarp

Een legendary hoort moeilijk/zeldzaam te zijn. Maar je krijgt nu een week lang de tijd om er eentje te vangen - bij wijze van spreken op elke straathoek, erg zeldzaam of speciaal vind ik dat niet. Nu zitten gasten zelfs hun "slechte" legendaries te transfereren
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Zonder garantie en in principe a 1 euro per keer voor casual spelers die niet in gyms kunnen komen, zeldzaam zijn ze niet deze week maar wel gruwelijk moeilijk. Heb al diverse mensen gesproken die ze (net als ik) nog steeds niet beide hebben kunnen vangen en dat wordt knap frustrerend als je van hot naar her fietst ervoor.Terryb47 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:04:
[...]
Een legendary hoort moeilijk/zeldzaam te zijn. Maar je krijgt nu een week lang de tijd om er eentje te vangen - bij wijze van spreken op elke straathoek, erg zeldzaam of speciaal vind ik dat niet.
Je krijgt sowieso al een gratis raid pass per dag? Ik ben ook maar een casual speler, ga anders van het weekend de binnenstad in? Dan zijn er zat mensen die willen raiden.
Het doen van de raid is (als je maar geld uitgeeft dus) niet t probleem...heb t al 10 keer gedaan voor n Articuno maar dat %^# ding springt altijd die bal uit.
er zit nu ook een pokestop in de gym hier kun je 1x per dag een raid pass uit halen.Terryb47 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:35:
Je krijgt sowieso al een gratis raid pass per dag? Ik ben ook maar een casual speler, ga anders van het weekend de binnenstad in? Dan zijn er zat mensen die willen raiden.
Wie zegt dat je perse geld moet uitgeven? Ik heb nog geen enkele cent uitgegeven (en dat zal ook zo blijven) Ik raid maar 1 a 2 keer per dag dat is een limiet die ik mijzelf heb opgelegd want anders wordt het pay to win.Cartman! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:37:
Het doen van de raid is (als je maar geld uitgeeft dus) niet t probleem...heb t al 10 keer gedaan voor n Articuno maar dat %^# ding springt altijd die bal uit.
anders laat je iemand anders gooien?
Het is dus ook geen pay to win want je moet nog steeds geluk hebben.Terryb47 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:15:
[...]
Wie zegt dat je perse geld moet uitgeven? Ik heb nog geen enkele cent uitgegeven (en dat zal ook zo blijven) Ik raid maar 1 a 2 keer per dag dat is een limiet die ik mijzelf heb opgelegd want anders wordt het pay to win.
ik gooi meestal curve + nice/great met n golden berry maar het zit er gewoon niet in.anders laat je iemand anders gooien?
Vanavond meer geluk met het vinden van een raid party. Lugia is in da pocket, articuno is mislukt, maar was ook dat ik echt waardeloos stond te gooien. 3 van de 9 ballen mis. Curves als hij hoogt hangt zijn echt niet te doen...
T maakt ook geen zak uit (stiekum..) net een Lugia, rechte bal, raak m op zn vleugel (dus niet in rode cirkel), bleek ook nog golden berry vergeten (was er een beetje klaar mee na 7 ballen, snel snel) en hij blijft gewoon zitten

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 26-07-2017 22:10 ]
Ach ja, je hebt af en toe ook van die achterlijke pidgey's die na 5 great throws maar blijven ontsnappen en vervolgens gewoon vluchten.
Gotta love RNGesus
Gotta love RNGesus
Als het regent in mei, dan is april voorbij
13k XP voor de battle. Candies om de hoogste IV legends op te pompen en veel rare candy en TMxienator schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:43:
[...]
Even een serieuze vraag wat is het nut van zoveel van die legendaries?
Je kan ze niet in gyms zetten en Articuno heeft ook geen hoge maximale CP en ik gok dat het merendeel niet genoeg dust heeft om meerdere Lugias te maximaliseren.
Misschien dat ik iets mis waar je ze voor kan gebruiken? (buiten het feit dat mensen het heel cool vinden)
Ik heb er zelf van beide twee (in totaal 6 raids gedaan)
Nu ook level 35 met alweer 500k aan XP em rond de 80k aan dust alweer.
Dat dus. Behalve dat ik tot nu toe nog geen enkele TM uit L5 (of L4) Raids heb gekregen.wimpie007 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:58:
13k XP voor de battle. Candies om de hoogste IV legends op te pompen en veel rare candy en TM
Ik weet niet wat het is, maar die TMs willen bij mij dus gewoon niet als beloning komen.

Anyone...?
Ok F/C TM's. Wat er mee te doen?
Dragonite dragon tail/dragon pulse
Rhyhorn rock smash / megahorn
Gyarados bite/hydropump
Snorlax lick/hyperbeam
Tyranitar iron tail/stone edge
Welke is een goede kandidaat?
[/quote]
Hoe zit het met die shiny magicarps? Zie je dat pas nadat je gevangen hebt? Of al als je hem in beeld hebt om te vangen?
Nog steeds geen legendary hier ... geen mensen al paar keer. Of geen geluk. als instict lid hebben we meestal toch minder ballen. Scheelt ook denk.
Gyarados bite/hydropump
Snorlax lick/hyperbeam
[/quote]
Hoe zit het met die shiny magicarps? Zie je dat pas nadat je gevangen hebt? Of al als je hem in beeld hebt om te vangen?
Nog steeds geen legendary hier ... geen mensen al paar keer. Of geen geluk. als instict lid hebben we meestal toch minder ballen. Scheelt ook denk.
Ik zeg: zoek je Pokémon hier op: https://pokemon.gameinfo.io/ en check wat aangegeven wordt als beste moves. Vergelijk met de Pokémon die je hebt, welke moves ze hebben, en welke je dus wil hebben (offensief of defensief). Dan weet je dus waar je welke TM nodig hebt.readytoflow schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:44:
Anyone...?
Gyarados bite/hydropump
Snorlax lick/hyperbeam
Wat Shiny Magikarp betreft, zodra je in het vang scherm zit zie je al meteen dat hij niet rood maar geel is. Dus nog voordat je de Magikarp gevangen hebt.
Tot vandaag had ik ook geen enkele TM gezien, alleen heeeeel veel revives. Vandaag toch van 2 raids in totaal 3 TMs gekregen, dus het is mogelijk! Al hoorde ik van sommige mensen dat bepaalde items in je inventory zouden kunnen buggen waardoor je geen TMs krijgt? Heb dit verder niet opgezocht omdat ik 10 minuten later 2 TMs kreeg van een Articuno raid. Op internet ook veel reports te vinden van mensen die aangeven 10 raids op rij niks te krijgen, daarna 7 raids op rij wel. RNG ftw.Haay schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:43:
[...]
Dat dus. Behalve dat ik tot nu toe nog geen enkele TM uit L5 (of L4) Raids heb gekregen.![]()
Ik weet niet wat het is, maar die TMs willen bij mij dus gewoon niet als beloning komen.
Over het vangen... ik heb de gameboy (tegenwoordig emulator omdat de gameboys overleden zijn) games nog vers in het geheugen en daar was het soms ook een drama. Honderden ultra balls op een slapende 1% HP Ho-oH en hij bleef maar ontsnappen, ooit een pokeball op een 100% HP Mewtwo gegooid en die zat gewoon. RNG ftw
Juist doordat iedere gooi uniek is, kan je op zo'n getal uitkomen. Het is namelijk geen redenatie van optellen (en daar gaat jouw redenatie mank...) maar van vermenigvuldigen.Cartman! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:54:
[...]
Dat slaat nergens op want elke gooi is uniek op zichzelf dus op 69% kun je simpelweg niet uitkomen. Op z'n hoogst heb je per "perfect" gegooide bal zo'n 6% kans. Volgens de redenatie van optellen zou je om en om kop en munt moeten gooien als je een muntje in de lucht gooit, ook niet waar natuurlijk. En dan zou ik overigens met 10 raids ook 690% kans hebben en er dus al 6 _moeten_ hebben
Neem een muntje. Je wilt heel graag kop gooien. Dat is een kans van 50%. Als je kop gooit, stop je (je kan immers niet tweemaal een articuno vangen). De kan dat het je lukt, is hetzelfde als (100% - kans_om_alleen_maar_munt_gooien). De kans om munt te gooien is ook 50%. Gooi je dus 1 muntje, heb je 50% kans om munt te gooien. Bij het tweede muntje ook. maar om allebei munt te gooien, is 50% * 50% = 25% kans. De kans dan om ten minste 1 keer kop te gooien is 100% - 25% = 75%. De kans om ditzelfde te doen, maar dan met 5 muntjes is 100% - 50%^5 = 3.125%.
Vervang in bovenstaande verhaal kop gooien door Articuno vangen, en munt door Articuno uit je bal springen. Kans op vangen is ~6% (0.06), niet vangen dus 94% (0.94). Stel, je hebt 8 ballen, dan is de kans dat hij wegvlucht (=8 keer uit je bal ontsnappen) 0.94^5 = 0.734. De kans dat hij blijft zitten is dus 1 - 0.734 = 0.266.
En ga alsjeblieft geen 10 raids optellen en uitkomen op een kans van 260% en zeggen dat je nog geen Articuno hebt, want ook die kans moet je weer vermenigvuldigen... Al kom je daar weer in de moeilijkheid dat je wel meerdere Articuno's kan vangen in meerdere raids, ipv slechts 1 Articuno in 1 raid
Overigens, je hebt een kans van ongeveer 5% om 10 raids achter elkaar geen Articuno te vangen. Die kans wordt groter als je vaker mis gooit, geen berries gebruikt, etc.
Toevoeging: mijn gisteravond was mooi! Ik heb een free raid pas van de dag ervoor, en dus nog een free raid pas tegoed van Niantic. Stukje gefiets, wat Pokies gevangen, tweemaal aan een Lugia raid meegedaan, tweemaal gevangen! Nu staat de teller op 2x Articuno, 4x Lugia

[ Voor 6% gewijzigd door mat.hi.as op 27-07-2017 08:01 ]
Iemand al profijt gehad van The Silph Radio? Komen daar een beetje mensen op af? Ik heb zojuist een beacon gezet voor een Articuno (https://thesilphroad.com/radio#15.98/52.312/4.6503), ff ontbijten en dan es kijken of er volk is...
Ik krijg alleen maar Revives, Golden Razz Berries (veel!) en als het mee zit ook nog wat Rare Candy. Ik krijg zo veel Golden Razz dat ik die nu zelfs op normale (maar lastig te vangen Pokémon als Abra of Kadabra) begin te gebruiken!Feihcretsam schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:12:
Tot vandaag had ik ook geen enkele TM gezien, alleen heeeeel veel revives. Vandaag toch van 2 raids in totaal 3 TMs gekregen, dus het is mogelijk! Al hoorde ik van sommige mensen dat bepaalde items in je inventory zouden kunnen buggen waardoor je geen TMs krijgt? Heb dit verder niet opgezocht omdat ik 10 minuten later 2 TMs kreeg van een Articuno raid. Op internet ook veel reports te vinden van mensen die aangeven 10 raids op rij niks te krijgen, daarna 7 raids op rij wel. RNG ftw.

Gisteren met 2 raids mee gedaan, waren telkens 2 groepen. Ruim 35 man in totaal. Zowel Articuno als Lugia kunnen vangen. Bieden met Golden Razz + Curve binnen 2 ballen gevangen.
Door Rare Candy ook meteen Tyranitar kunnen maken eindelijk!
Gelukkig toch beide beschikbare vogeltjes nu, heb weinig tijd om 3-4 raids per dag te doen haha.
Door Rare Candy ook meteen Tyranitar kunnen maken eindelijk!
Gelukkig toch beide beschikbare vogeltjes nu, heb weinig tijd om 3-4 raids per dag te doen haha.
[ Voor 16% gewijzigd door AFCAjax op 27-07-2017 08:34 ]
Gistermiddag na werk was er een Lugia voor Rotterdam Centraal. Echt leuk om te zien dat er gewoon net een groep hem had gedaan en de volgende stond al klaar. Met nog 15min op de teller had ik mijn twijfels of we genoeg mensen bij elkaar zouden krijgen, maar binnen de kortste keren kwamen overal fietsers en mensen op scooters aangereden. Toch nog een groepje van 14 bij elkaar gekregen, verslagen en gevangen!
Rotterdam Centrum is zeer actief met Whatsapp groepen.WahWah schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:33:
Gistermiddag na werk was er een Lugia voor Rotterdam Centraal. Echt leuk om te zien dat er gewoon net een groep hem had gedaan en de volgende stond al klaar. Met nog 15min op de teller had ik mijn twijfels of we genoeg mensen bij elkaar zouden krijgen, maar binnen de kortste keren kwamen overal fietsers en mensen op scooters aangereden. Toch nog een groepje van 14 bij elkaar gekregen, verslagen en gevangen!
Stond afgelopen maandag met ik denk wel 80 man op het Schouwburgplein.
Is er al iets bekend over de rest van de legendaries? Zapdos en Moltres komen natuurlijk maar volgens mij missen we er toch nog een aantal? (Mewtwo, Ho-Oh, Entei, Raikou, Celebi en Mew, zijn dit uberhaupt legendaries?
Ik gok dat bij de Safari events de regionals zullen komen.
En dan ergens het najaar Gen 3 (hopelijk)
Mooi lijkt me dat ja! Helaas hier in het dorp gaat dat heel anders... half uur gewacht bij een Articuno en niemand gezien. Ook niet één om even te informeren naar evt. whatsapp groep(en) in de buurt.WahWah schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:33:
Pfoe, we hebben ein-de-lijk wat legendaries, en jij wilt ze gelijk allemaalxienator schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:44:
[...]
Rotterdam Centrum is zeer actief met Whatsapp groepen.
Is er al iets bekend over de rest van de legendaries? Zapdos en Moltres komen natuurlijk maar volgens mij missen we er toch nog een aantal? (Mewtwo, Ho-Oh, Entei, Raikou, Celebi en Mew, zijn dit uberhaupt legendaries?)
Ja er werd nog aan mij gevraagd in welke van de Whatsapp groepen ik zat (geen 1 dusxienator schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:44:
[...]
Rotterdam Centrum is zeer actief met Whatsapp groepen.
Is er al iets bekend over de rest van de legendaries? Zapdos en Moltres komen natuurlijk maar volgens mij missen we er toch nog een aantal? (Mewtwo, Ho-Oh, Entei, Raikou, Celebi en Mew, zijn dit uberhaupt legendaries?)
De rest nog komt wel...langzaam maar zeker. Denk dat ze hard aan het nadenken zijn hoe ze het meeste kunnen verdienen aan de andere legendaries. Ze hebben nu toch wel gezien dat de populariteit ineens hard omhoog gaat weer. Kijken welke sponsor mee wil doen voor een introductie van een legendary misschien? Achja we zullen zien. Zoals je zegt, we hebben eerste Moltres en Zapdos in de komende 2 weken. In ieder geval iets om naar uit te kijken. Om eerlijk te zijn was ik best verbaasd dat ze dit zo snel achter elkaar doen
Tijdens het Chicago Fest Event kregen ze Herracross, die stond ook leuk verstopt in de bosjes ergens op dat plaatje van de Event. Bij de Safari Zone Event staat Kangaskhan (can't miss him) op het plaatje. Denk dat de kans groot is dat die in ieder geval gaat spawnen. De rest...we zullen zien...eerst een kaartje weten te bemachtigen..
En ik zeg, laat gen3 maar komen. Mis op de regionals alleen Forretress (ff doorlopen) en Unknown nog.
Ik heb de laatste tijd een paar keer (of elke keer?) dat een teruggekomen pokemon van een gym opeens zijn favorite-ster kwijt is? Iemand anders die dat ook heeft?
Er is in ieder geval een bug dat een pokémon ge-unfavorite wordt als je via je pokemon lijst naar de betreffende gym gaat (voor bijvoorbeeld remote feeden). Dat zou het kunnen zijn.Megalodon86 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:14:
Ik heb de laatste tijd een paar keer (of elke keer?) dat een teruggekomen pokemon van een gym opeens zijn favorite-ster kwijt is? Iemand anders die dat ook heeft?
Mocht iemand trouwens een Whatsapp/Telegram groep weten in de omgeving van Alkmaar/Schagen hoor ik het graag. Wil dit weekend eens op raid-jacht gaan
[ Voor 14% gewijzigd door Azaruc op 27-07-2017 10:00 ]
Ah, dat zal het wel zijn dan ja. thanks.Azaruc schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:58:
Er is in ieder geval een bug dat een pokémon ge-unfavorite wordt als je via je pokemon lijst naar de betreffende gym gaat (voor bijvoorbeeld remote feeden). Dat zou het kunnen zijn.
Ken het gevoel zit hier op 0 uit 5 (2x lugia, 3x aritcuno), omdat het op werk nu flink druk is ben ik ook niet voor 21.00 thuis, dus is gewoon heel lastig er een te vangen. Zou jammer zijn als je ze echt niet meer kunt vangen na het event, want dan straf je mensen die het een jaar spelen, omdat ze 1 week niet kunnen (werk, vakantie, ziek, etc.).Cartman! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:36:
[...]
Het is dus ook geen pay to win want je moet nog steeds geluk hebben.
[...]
ik gooi meestal curve + nice/great met n golden berry maar het zit er gewoon niet in.
Ik snap ook dat ze anders niet zo legendarisch zouden zijn, maar zou het persoonlijk jammer vinden. Ik verwacht zelf dat ze tijdelijk verdwijnen en weer met andere events terug komen.
Ik heb al een week (sinds vóór de actie) geen enkele gele bal ultra ball meer ontvangen bij een stop... toeval?
En da's best irritant, want m'n voorraad gaat hard omlaag
En da's best irritant, want m'n voorraad gaat hard omlaag
[ Voor 20% gewijzigd door Gitarist op 27-07-2017 10:23 ]
Toeval,Gitarist schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:21:
Ik heb al een week (sinds vóór de actie) geen enkele gele bal ultra ball meer ontvangen bij een stop... toeval?
Ik krijg ze nog.
Hier kun je het ruil systeem voor gebruiken wat ze ooit in gaan voeren. Moet je mazzel hebben dat iemand er 1 wil ruilen met je.Moddie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:06:
[...]
Ken het gevoel zit hier op 0 uit 5 (2x lugia, 3x aritcuno), omdat het op werk nu flink druk is ben ik ook niet voor 21.00 thuis, dus is gewoon heel lastig er een te vangen. Zou jammer zijn als je ze echt niet meer kunt vangen na het event, want dan straf je mensen die het een jaar spelen, omdat ze 1 week niet kunnen (werk, vakantie, ziek, etc.).
Ik snap ook dat ze anders niet zo legendarisch zouden zijn, maar zou het persoonlijk jammer vinden. Ik verwacht zelf dat ze tijdelijk verdwijnen en weer met andere events terug komen.
Ik wil 'm best ruilen voor een regionial, heb alleen nog Mr Minerdlfcuboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:46:
[...]
Hier kun je het ruil systeem voor gebruiken wat ze ooit in gaan voeren. Moet je mazzel hebben dat iemand er 1 wil ruilen met je.
[ Voor 0% gewijzigd door mat.hi.as op 27-07-2017 11:01 . Reden: typo ]
Mja ik bedoel meer van die lui die hier door enschede lopen. Heb iemand gezien die had echt 5 lugia's en 13 articuno's.mat.hi.as schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:00:
[...]
Ik wil 'm best ruilen voor een regionial, heb alleen nog Mr Mine
Op dit moment zijn er 0 aangemelde raids op de radio in NL, dus denk het nietsixtiek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:29:
Iemand al profijt gehad van The Silph Radio? Komen daar een beetje mensen op af? Ik heb zojuist een beacon gezet voor een Articuno (https://thesilphroad.com/radio#15.98/52.312/4.6503), ff ontbijten en dan es kijken of er volk is...
Er kwam ook idd niemand opdagenMirx_NL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:13:
[...]
Op dit moment zijn er 0 aangemelde raids op de radio in NL, dus denk het niet

Heb je al eens op Facebook gekeken naar een Pokemon Go groep in jouw regio?sixtiek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Er kwam ook idd niemand opdagen. Iets verderop bij het winkelcentrum - toch een plek waar je wel eens mensen ziet - was ook net een Articuno-raid begonnen, daar heb ik ook een beacon op gezet. Ook al niemand. Jammer! Iedereen zit blijkbaar vastgeroest in Whatsapp
groepjes.
Ik heb vorige week een Faceboek account gemaakt om dat Amstelveen event in de gaten te houden en toen kreeg ik als suggestie een PGO groep in deze omgeving (Parkstad/Heerlen). Daardoor al 2x een legendary raid kunnen doen terwijl dat daarvoor voor mij een onmogelijkheid leek.
Geniet nooit met mate
Wat verwacht je dan? Dat iedereen een ander communicatiemiddel gaat gebruiken in plaats van een middel dat 99,99 procent van de mensen al heeft?sixtiek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Er kwam ook idd niemand opdagen. Iets verderop bij het winkelcentrum - toch een plek waar je wel eens mensen ziet - was ook net een Articuno-raid begonnen, daar heb ik ook een beacon op gezet. Ook al niemand. Jammer! Iedereen zit blijkbaar vastgeroest in Whatsapp
groepjes.
In mijn ogen echt zinloos.

Zonder OT te willen raken: wat is daar zinloos aan? Je wilt een privacylek als Whatsapp toch vermijden waar mogelijk? Mooi toch dat er alternatieven zijn?AFCAjax schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:15:
[...]
Wat verwacht je dan? Dat iedereen een ander communicatiemiddel gaat gebruiken in plaats van een middel dat 99,99 procent van de mensen al heeft?
In mijn ogen echt zinloos.
Ik zie er ook wel wat voordelen in hoor.
Gisteren een actieve groep getroffen in Den Bosch, en wat denk je, whatsapp groep uiteraard al lang vol met 257 members. Dus joinen niet mogelijk.
Daarnaast leeft de vraag of die keer dat ik met een raid mee kan doen opweegt tegen alle "onnodige" berichten en de drang om die toch te checken.
Een generiek platform is toegankelijker als je een keer in een andere locatie bent dan je home turf.
Echter, 90% heeft waarschijnlijk nog nooit van thesilphroad gehoord, laat staan dat ze dan de moeite nemen om een reddit account aan te maken en ook actief raids gaan melden.
De atlas functie had met de invoering van de 2-wekelijkse migratie ook al weinig momentum meer.
Ik geef het een laag slagingspercentage, vooral met het aantal raids op dit moment.
Gisteren een actieve groep getroffen in Den Bosch, en wat denk je, whatsapp groep uiteraard al lang vol met 257 members. Dus joinen niet mogelijk.
Daarnaast leeft de vraag of die keer dat ik met een raid mee kan doen opweegt tegen alle "onnodige" berichten en de drang om die toch te checken.
Een generiek platform is toegankelijker als je een keer in een andere locatie bent dan je home turf.
Echter, 90% heeft waarschijnlijk nog nooit van thesilphroad gehoord, laat staan dat ze dan de moeite nemen om een reddit account aan te maken en ook actief raids gaan melden.
De atlas functie had met de invoering van de 2-wekelijkse migratie ook al weinig momentum meer.
Ik geef het een laag slagingspercentage, vooral met het aantal raids op dit moment.
heb het hier geprobeer via telegram. Kon makkelijk een openbare link vinden en bingo. De hele dag door raids. Haak aan wanneer je wilt, lees de laatste 20 berichten (die daarvoor zijn van niet meer actieve raids), super. Dik 300 man in de groep. Moet je omgeving uiteraard wel een telegram groep hebben (stel het eens voor aan een whatsapp groep).Mirx_NL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:42:
Wow ik zit in een groep van 62 man en hier komen al best veel berichten langsMirx_NL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:42:

Ik heb de whatsapp groep gewoon op mute gezet en lees alleen als ik naar buiten ga om te raiden. Verder clear ik de chat gewoon een paar keer per dag. Geen enkele drang om messages te lezen
Tja iedereen die PoGo speelt heeft een mobiel en hoogstwaarschijnlijk ook wel whatsapp op die mobiel, dus ja dan is dat de makkelijkste keuze inderdaad. Ga jij maar eens aan iedereen vertellen dat ze een Reddit Account moeten aan gaan maken, daarna naar een website gaan en daar raids bekijken en aangeven... Denk dat iedereen je raar aankijkt en gewoon vraagt: "waarom niet gewoon via whatsapp?". Don't fix it if it ain't broken
Als je ergens anders bent dan je hometurf, tja dan gewoon op goed geluk. Als men actief is in die buurt/stad/etc., dan komen ze van zelf wel opdagen. En anders heb je pech...simpel....you live to raid another day
Was flink bij lezen na een paar dagen afwezigheid: paginaatje of 28 er bij.
Ben er niet eerder aan toe gekomen omdat ik na het werk de hele avond aan het raiden/luckies poppen was.
Inmiddels 2 Articuno en 3 Lugia en van beide een versie boven de 90% IV. Dik tevreden dus. Nu dagelijks de pas opmaken en die van zondag bewaar ik lekker om maandag te vlammen op die vlammen (Moltress). Verder nu L37 geworden en inmiddels ook weer een miljoen in dat level. Ben dus eindelijk over de helft naar L40!
Alleen straks heb ik dan (hopelijk) 4 legendarische vogels en maar genoeg rare candy en stardust om er 1 te maxen: dat wordt nog lastig.
De dex staat nu op 234 stuks (mis de regionale en Unown).

Ben er niet eerder aan toe gekomen omdat ik na het werk de hele avond aan het raiden/luckies poppen was.

De dex staat nu op 234 stuks (mis de regionale en Unown).
Ik ga volgende week naar Zuid-Afrika op vakantie.
Schijnt dat bijna heel Afrika een regional (corsola) kan vangen maar Zuid-Afrika niet ;'(
Schijnt dat bijna heel Afrika een regional (corsola) kan vangen maar Zuid-Afrika niet ;'(
Bekijk deze pagina even, schijnbaar kans dat je bovenin zuid-afrika er wel een tegenkomt.rdlfcuboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:22:
https://modojo.com/articl...-go-where-to-find-corsola
[ Voor 8% gewijzigd door NeonovA op 27-07-2017 14:27 ]
Dat klopt ook wel als je z'n regio bekijkt...rdlfcuboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:22:
Leeg - Sinds 20180907
Ik kan er ook helemaal nergens iets over vinden. We hebben wel zelf een auto maar om nou van kaapstad naar het noord oosten te rijdenNeonovA schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:27:
[...]
Bekijk deze pagina even, schijnbaar kans dat je bovenin zuid-afrika er wel een tegenkomt.
https://modojo.com/articl...-go-where-to-find-corsola

Edit: We hebben wel een tussenlanding in Johannesburg. twijfelachtig of die daar nou wel of niet spawnt.
[ Voor 11% gewijzigd door Whiteflashh op 27-07-2017 14:37 ]
Johannesburg lijkt net onder de lijn te zitten.
Het op afstand voeren van besjes is zojuist geactiveerd: https://twitter.com/Pokem...status/890553404518486016
Geniet nooit met mate
Raar dat het de afgelopen dagen soms wel al werkte (kreeg soms een network error)LekkerBipsje schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:32:
Het op afstand voeren van besjes is zojuist geactiveerd: https://twitter.com/Pokem...status/890553404518486016
Wat is t nutLekkerBipsje schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:32:
Aanvallers pesten!
Besjes kwijtraken vanuit huis, stardust verzamelen.
Zat vanochtend in de bus over iemands schouder mee te kijken terwijl ze speelde. Allen switchte ze continue naar een 2e scherm met een soort nachtmodus dat ik ken van mijn navigatie in de auto. Weet iemand wat dit is? Een totaal ander spel of een hulpmiddel/cheat?
Hattrick: Thorgal Eagles
Ik denk Ingress?bregweb schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:01:
Zat vanochtend in de bus over iemands schouder mee te kijken terwijl ze speelde. Allen switchte ze continue naar een 2e scherm met een soort nachtmodus dat ik ken van mijn navigatie in de auto. Weet iemand wat dit is? Een totaal ander spel of een hulpmiddel/cheat?
[ Voor 53% gewijzigd door zunrob op 28-07-2017 11:11 ]
Kun je dit uitleggen?mat.hi.as schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:52:
[...]
Aanvallers pesten!
Besjes kwijtraken vanuit huis, stardust verzamelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6