[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 141 Laatste
Acties:
  • 572.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Ik zit op 50% catch rate nu.

1/3 Lugia
2/3 Articuno

Golzen Razzberry + Excellent Throw + Curve Ball, gaat er nog steeds uit...

Het is gewoon op goed geluk. Ik hoorde gisteren dat iemand na 18 raids pas zijn eerste legendary had. Anderen vangen bij elke raid hun vogeltjes....

Goed mikken en hopen op het beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
WahWah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:04:
Ik zit op 50% catch rate nu.

1/3 Lugia
2/3 Articuno

Golzen Razzberry + Excellent Throw + Curve Ball, gaat er nog steeds uit...

Het is gewoon op goed geluk. Ik hoorde gisteren dat iemand na 18 raids pas zijn eerste legendary had. Anderen vangen bij elke raid hun vogeltjes....

Goed mikken en hopen op het beste :P
Proficiat!
Ik denk inderdaad dat geluk ook een grote rol speelt.
Uiteraard wel curvebals gooien hoewel ik het moeilijk vind ze goed te raken.
Bij mijn eerste legendary 2 ballen mis gegooid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:30
Chillz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:51:
Klopt het dat Tangela uit een 5km ei komt?
(ik dacht altijd dat dat 10km was)

En dan is de kans dat je er een krijgt blijkbaar heel klein? Want ik heb toch al een hoop 5km's uitgebroed...

Met Tangela zou ik eindelijk Gen1 compleet hebben (afgezien van Regionals en Legendaries).(Pokedex nu 229 totaal)
Maar ik heb er sinds de start niet eens een gezien uberhaubt... :|

.....
Edit: Nog meer frustratie:

Waar blijft mijn volgende King's Rock..!!! :(

Van alle overige special items heb ik ondertussen een overload.
Elke dag netjes een stopje pakken om de 7 streak maar te blijven halen, ook op vakantie. Maar die King's Rock blijft uit.
Terwijl de enige evolutie waar ik nog een item voor nodig heb is Politoed :|
Bij mijn vriendin kwam Tangela gisteren inderdaad uit een 5Km ei. Heb je het gras event geen Tangela gevangen? Toen zaten er toch redelijk wat?

Enne ook hier nog Kings Rock benodigd voor Slow King, de rest krijg ik steeds dubbel. Dit weekend zelfs op zaterdag en zondag ook nog random een evolutie item gekregen, dus niet bij mijn 7 day streak (die ook zondag was)

Nog te gaan: Lugia, Unown, Hitmontop, Slow King en de regionals op Tauros na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:51
Ik vang de articuno's nu met een golden berry, met curved ball en dan wachten tot hij naar beneden komt en aangevallen heeft. Dan gooien leverde mij al 3 exemplaren op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
RobPete89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:51:
Zijn er nog tips om een legendary te vangen? Ik hoorde gister van iemand die er al aantal had om te proberen als eerste te zijn die de bal gooit. Ik heb er stiekem al veel gedaan en misgelopen:(
Dat mensen dat geloven dat snap ik totaal niet. De kans om hem te vangen word bepaald per speler en niet een bepaald aantal in de groep nofzo.
Er is geen enkele reden om dat zo te doen.

Exelent throw heeft zeker nut maar het blijft kansberekening.
Dit wil dus zeggen dat zelfs als de vangkans 90% is dat hij nog altijd 5 keer na elkaar kan gaan lopen.

Die 2 % kans hoor ik ook vaak en als die verhoogd word met al de bonussen kan dat wel juist zijn.

Ik heb momenteel 50% gevangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Dat soort fabeltjes duiken toch altijd wel op. Ik heb jarenlang op de gameboy op B gedrukt zodra de pokeball open springt omdat je 100% vangkans zou hebben als je dat precies perfect timede.

Doe ik nogsteeds, ook al weet ik dat het onzin is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ach zorg er gewoon voor dat je zoveel mogelijk ballen krijgt dmv gym kleur, meeste DPS.
zijn genoeg mensen die roepen dat ze er eentje vangen met pinap/banaantje on first try. Mij is het niet gelukt iig :p

btw, lapras doen het erg goed tegen Lugia, beter dan m'n golems (die gaan mooi op stal totdat de andere legendaries komen) wordt trouwens niet goed van mensen die toch hun blisseys blijven gebruiken. heb je geen tijd om je pokies te kiezen, join dan een volgende raid?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sunfalls schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:14:
Ik vang de articuno's nu met een golden berry, met curved ball en dan wachten tot hij naar beneden komt en aangevallen heeft. Dan gooien leverde mij al 3 exemplaren op
Ik doe dit zonder curve ball en heb Lugia 1/2 en Articuno 2/3

Trouwens probeer altijd in het kleine rode cirkeltje te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Terryb47 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:37:
Ach zorg er gewoon voor dat je zoveel mogelijk ballen krijgt dmv gym kleur, meeste DPS.
zijn genoeg mensen die roepen dat ze er eentje vangen met pinap/banaantje on first try. Mij is het niet gelukt iig :p

btw, lapras doen het erg goed tegen Lugia, beter dan m'n golems (die gaan mooi op stal totdat de andere legendaries komen) wordt trouwens niet goed van mensen die toch hun blisseys blijven gebruiken. heb je geen tijd om je pokies te kiezen, join dan een volgende raid?
Als je beest dood gaat ben je 5 a 6 seconden aanval tijd kwijt door het wisselen van een Pokémon. Eergisteren in een raid deed ik meer damage met mijn level 35 100IV Blissey dan een andere spelers met zijn 3 golems van ongeveer 2000CP. Bij elke speciale aanval was hij dood en moest ie weer wachten tot je beestje verdwijnt en de nieuwe weer kwam.... terwijl ik meteen mijn speciale aanval kon doen als Articuno zijn speciale aanval had gedaan.

Daarna had ik nog een paar leuke Laprassen staan, het beest was dood toen ik bij mijn 3e Pokémon aankwam. En we kregen als 3 blauw spelers vs 5 gele spelers de beloning voor de meeste damage :)

Ik denk dat het heel erg afhangt van je moveset, level en IV van je Blissey vs Golem's wat je zal kiezen als je gaat aanvallen.

Ik heb namelijk een Golem met alleen maar ground moves :)

[ Voor 4% gewijzigd door A-Jay op 25-07-2017 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
Er zijn toch heel wat factoren die een rol spelen:

1. Zorg ervoor dat je de Raid doet met zoveel mogelijk spelers van je eigen kleur. Stap desnoods midden in de battle uit als er een groep net aankomt van jouw kleur. (je moet dan wel het idee hebben dat ze het gaan halen natuurlijk))Dit kan je al 3 extra ballen opleveren.
2. Gym Control: Nu is het toch wel handig om in zoveel mogelijk Gyms te zitten. Dan wordt de kans dat je mee kan doen aan een Raid die aan jouw kleur behoort gewoon groter. 2 extra ballen.
3. Damage: Als er mensen met Blissey's mee gaan doen aan de Raid, tja, dan doe je ook niet zoveel damage, en krijg je ook minder ballen. Dit kan je ook zo weer 2 tot 3 ballen extra opleveren.
4. Om voorgaande te bereiken: Let op! Afhankelijk van de grootte van de groep kan het verstandig zijn om wel op de juiste momenten te dodgen indien je daarmee nog net een charge move los kan laten, dus weer meer damage, zie punt 3.
5. Zorg ervoor dat alle gegooide ballen minstens met Golden Razz Berry, Great en Curve gegooid worden. Neem hier de tijd voor, ik zie zoveel mensen van de spanning zoveel haast hebben. Ik sta vaak als ééen van de laatste nog te gooien omdat ik gewoon de tijd neem zodat ik bijna zeker weet dat ik een goede bal kan gooien. Als ik ze dan hoor mopperen, en dan met ze mee kijk, dan zijn er toch 3 tot 5 ballen die ze gewoon mis gooien. Terwijl ze roepen dat ze allemaal Great en Excellent zouden hebben gegooid.
6. Kijk mee met anderen voordat je zelf gaat gooien, zo kwam ik erachter dat je met een Tyranitar heel precies op een bepaald moment moet gooien om de voorkomen dat hij de bal weer weg slaat of net springt.

Kans: Als je gemiddeld 10 ballen hebt, en je gooit ze allemaal met Golden Razz Berry, Great en met Curve, dan heb je per worp ongeveer 13% kans dat hij blijft zitten. Dus gemiddeld heb je hem na 6 (goed gegooide) ballen.

Ik heb nu 13 van de 20 gevangen, en daarbij heb ik mezelf al meerdere malen op ongeduld betrapt...

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
sankao schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:13:
Er zijn toch heel wat factoren die een rol spelen:

Kans: Als je gemiddeld 10 ballen hebt, en je gooit ze allemaal met Golden Razz Berry, Great en met Curve, dan heb je per worp ongeveer 13% kans dat hij blijft zitten. Dus gemiddeld heb je hem na 6 (goed gegooide) ballen.
Ik heb gemiddeld 5 ballen en mn curves gaan vaak mis -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb niks tegen Blissey in het algemeen mits je die gebruikt met een goede reden. Maar Blissey meteen als eerste/tweede pokemon? Help eens mee met vechten? kan niet zo zijn dat je nu nog geen Tyranitar of goede counters in je collectie hebt zitten..Als iedereen bang is om dood te gaan en daarom met 10-15 man blisseys gaat vechten dan gaat die raid boss echt niet neer heh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
poor Leno schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Ik heb gemiddeld 5 ballen en mn curves gaan vaak mis -O-
Oefenen met je Curve ballen, ook op alles wat je vang, als je daar mist, is dat niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nu totaal 7 of 8 keer een raid gedaan en nog steeds geen enkele legendary kunnen vangen. Vrijwel altijd curve + nice/great/excellent + golden berry maar elke keer vliegt ie er toch weer uit... de lol gaat er snel vanaf zo :(

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 25-07-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:38
Cartman! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:54:
Nu totaal 7 of 8 keer een raid gedaan en nog steeds geen enkele legendary kunnen vangen. Vrijwel altijd curve + nice/great/excellent + golden berry maar elke keer vliegt ie er toch weer uit... de lol gaat er snel vanaf zo :(
Gooi je alle ballen raak met curve + nice/great/excellent + golden berry of gooi je een paar raak en dan heb je: curve + nice/great/excellent + golden berry ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
xminator schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Gooi je alle ballen raak met curve + nice/great/excellent + golden berry of gooi je een paar raak en dan heb je: curve + nice/great/excellent + golden berry ?
Laat ik zeggen dat ik ongeveer 7 van de 9 raak gooi met die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-09 15:42
Aan de mensen die met enige regelmaat de curve + great/excellent succesvol weten te gooien;

gooien jullie door met de wijsvinger op het scherm rond te draaien of doen jullie dit met de duim? :P
Ik betrap mezelf erop dat ik het enorm lastig vind om een goede methode te vinden, al ben ik wel flink aan het oefenen op pidgeys etc. (al gooi ik op pidgey vaak over de cirkel ipv erin :()

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vetifuro schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:59:
gooien jullie door met de wijsvinger op het scherm rond te draaien of doen jullie dit met de duim? :P
Ik gebruik standaard, als enige ter wereld volgens mij, m'n pink ipv m'n wijsvinger en zo ook met curveballs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:37

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Vetifuro schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:59:
Aan de mensen die met enige regelmaat de curve + great/excellent succesvol weten te gooien;

Ik betrap mezelf erop dat ik het enorm lastig vind om een goede methode te vinden, al ben ik wel flink aan het oefenen op pidgeys etc. (al gooi ik op pidgey vaak over de cirkel ipv erin :()
Ik wissel, als ik met twee handen speel gebruik ik m'n rechter wijsvinger, speel ik met één hand dan gebruik ik m'n rechter duim, beide werkt even goed. De keus heeft dan te maken of ik in een rustige omgeving sta en er dus weinig kans is dat m'n telefoon valt en of ik wat anders in m'n handen heb ofzo.
Beide werkt even goed.
Met m'n linker hand moet ik heel veel moeite doen om alleen al een curve ball raak te gooien, laat staan dat het een degelijke worp is :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Wisselend. Op de fiets heb ik mn telefoon in mn rechterhand en curve ik met mn duim. Legendaries, of niet op de fiets, is het telefoon vasthouden met linkerhand en met de rechterkant van mn rechtermiddelvinger draaien totdat het onwillige subject onderin zit en net heeft aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
Curved en Nice/Great/Excellent throws hebben toch alleen invloed op de XP bonus, niet op de catch rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Terryb47 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:48:
Ik heb niks tegen Blissey in het algemeen mits je die gebruikt met een goede reden. Maar Blissey meteen als eerste/tweede pokemon? Help eens mee met vechten? kan niet zo zijn dat je nu nog geen Tyranitar of goede counters in je collectie hebt zitten..Als iedereen bang is om dood te gaan en daarom met 10-15 man blisseys gaat vechten dan gaat die raid boss echt niet neer heh? :+
Ik hoor inderdaad veel mensen roepen dat blissey en snorlax "goed" zijn, want ze gaan niet zo snel dood...als dat de enige reden is dat mensen ze gebruiken, dan weet je daar je aan toe bent. Je bent gewoon de rest aan het boosten daar...

Dit was nog wel het beste wat ik hoorde gisteren: "Ik blijf wel dodgen totdat hij dood is" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
frickY schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:18:
Curved en Nice/Great/Excellent throws hebben toch alleen invloed op de XP bonus, niet op de catch rate?
Zeker niet. Zie bijvoorbeeld hier. Excellent is dus 1.5x zo grote kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:15
En toch geloof ik er niet in, nergens zijn deze gegevens bevestigd door iemand van Niantic ofzo.

Ik gooi nooit curves en meestal "maar" een great ball en toch blijven ze veel zitten. Sterker nog; zelfs de legends vang ik op deze manier en op dit moment zit ik bij legends op een ratio van 2:3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sankao
Er lijkt toch wel wat in te zitten dat mensen een Blissey gebruiken. Het lijkt zo te zijn dat je bijdrage aan de damage die je hebt gedaan weer gereset wordt als je Pokemon gefaint is. En door een Blissey als laatste te gebruiken kan het zijn dan je met die Blissey meer damage doet als iemand anders die net met een nieuwe Pokemon bezig is nadat de vorige gefaint is op het moment dat de Raid Boss verslagen wordt.

Zie ook:

http://us.blastingnews.co...mier-balls-001874815.html
Shifty47 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:35:
En toch geloof ik er niet in, nergens zijn deze gegevens bevestigd door iemand van Niantic ofzo.

Ik gooi nooit curves en meestal "maar" een great ball en toch blijven ze veel zitten. Sterker nog; zelfs de legends vang ik op deze manier en op dit moment zit ik bij legends op een ratio van 2:3.
En toch heb ik meer vertrouwen in de wat uitgebreidere onderzoeken:

https://pokemongo.gamepress.gg/guct-curveballs

Jouw individuele gegevens zijn totaal niet representatief.

[ Voor 35% gewijzigd door sankao op 25-07-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
Verwijderd, en reactie toegevoegd aan mijn vorige post.

[ Voor 92% gewijzigd door sankao op 25-07-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:40
Richh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:48:
- Op het allerlaatste moment _eindelijk_ een Pichu met pet gescoord!
Toch niet het allerlaatste moment, want na gisteren absurd veel kilometers en 7-8 2km uitgelopen te hebben was ik bang dat ik het toch echt gemist had. Maar vandaag een nieuw 2km ei, en er kwam zomaar zo'n gele rakker met een petje uit. :*)

En een 10km Mareep met 51 candy. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirx_NL op 25-07-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Mirx_NL schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:56:
[...]

Toch niet het allerlaatste moment, want na gisteren absurd veel kilomters en 7-8 2km uitgelopen te hebben was ik bang dat ik het toch echt gemist had. Maar vandaag een nieuw 2km ei, en er kwam zomaar zo'n gele rakker met een petje uit. :*)
Naast het legendary event is ook het Pikachu-met-pet event extended. Vanochtend nog een Pikachu met pet kunnen vangen namelijk :) Dat betekent dat de eieren met Pichu inderdaad ook nog te krijgen zijn ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
sankao schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:38:
Er lijkt toch wel wat in te zitten dat mensen een Blissey gebruiken. Het lijkt zo te zijn dat je bijdrage aan de damage die je hebt gedaan weer gereset wordt als je Pokemon gefaint is. En door een Blissey als laatste te gebruiken kan het zijn dan je met die Blissey meer damage doet als iemand anders die net met een nieuwe Pokemon bezig is nadat de vorige gefaint is op het moment dat de Raid Boss verslagen wordt.

Zie ook:

http://us.blastingnews.co...mier-balls-001874815.html
Broken mechanic zo te zien en beetje jammer als dit waar is, maar dan snap ik wel dat mensen als laatste pokemon een blissey/chansey/snorlax gebruiken. Achja kheb er zelf geen last van, dat doodgaan van al mijn pokemon. En als team mystic hebben we meestal wel de meeste man en daardoor ook de meeste dmg :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Zspirit schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:04:
[...]

Heb je hier een bron van?
Of het wordt hoger met golden berry natuurlijk.
https://pokemongohub.net/...dy-distance-20km-1-candy/

Even google op capture rate legendary, dan komen er voldoende bronnen. Klopt, met een golden berry ga je de 2% met 25% verhogen, volgens mij is het dan weer iets van 3% capture rate.

In de groep waar ik al enkele keren mee heb geprobeerd een legendary te vangen zijn er mensen die 80% capture rate hebben en sommige 0%. Het is dus een kwestie van geluk. Ik zit op 1 vd 7 keren proberen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42
Ik heb een andere goede reden om in een raid als laatste een Blissey in te zetten: als je op het verkeerde moment (heel kort voor het neergaan van de boss) een 'all fainted' hebt kun je niet meer rejoinen (bug denk ik). Dit heb ik meerdere keren zien/horen gebeuren in de groep waarmee ik speel en ook zelf al eens gehad.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
Quincy5 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:08:
Ik heb een andere goede reden om in een raid als laatste een Blissey in te zetten: als je op het verkeerde moment (heel kort voor het neergaan van de boss) een 'all fainted' hebt kun je niet meer rejoinen (bug denk ik). Dit heb ik meerdere keren zien/horen gebeuren in de groep waarmee ik speel en ook zelf al eens gehad.
Als al je 6 Pokemon doodgaan tijdens het gevecht, maakt het niet uit in welke volgorde ze dat doen ;). Blissey/Chansey overleeft het aan begin net zo lang als aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:15
sankao schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:38:

[...]

En toch heb ik meer vertrouwen in de wat uitgebreidere onderzoeken:

https://pokemongo.gamepress.gg/guct-curveballs

Jouw individuele gegevens zijn totaal niet representatief.
Ik zeg ook zeker niet dat ik representatief ben maar alleen dat ik er niet zo in geloof. Mijn ervaring is gewoon anders. Maar iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:51
Quincy5 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:08:
Dit doe ik ook, Blissey op het eind. Ook omdat bij een rejoin je damage wordt gereset en dit ballen kost. ik gooi daarom max damage aan het begin 5x ttar en defense op het eind om rejoinen te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Richh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Naast het legendary event is ook het Pikachu-met-pet event extended. Vanochtend nog een Pikachu met pet kunnen vangen namelijk :) Dat betekent dat de eieren met Pichu inderdaad ook nog te krijgen zijn ;)
Vanochtend nog een Petchu gehatched :)

Heb er nu alleen 2, hopelijk kan het trade-materiaal worden :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
He stomme vraag misschien, maar bij de raids, welke van de damage (very effective, not effective etc) staat boven jouw Pokémon en welke staat rechtsboven bij de legendaries? Dus wat doe jij en wat doet hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
mat.hi.as schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Als al je 6 Pokemon doodgaan tijdens het gevecht, maakt het niet uit in welke volgorde ze dat doen ;). Blissey/Chansey overleeft het aan begin net zo lang als aan het eind.
Maar met 1 of meer Blisseys is de kans kleiner dat het gebeurt dan zonder. En in het begin gebruik ik liever mijn goede aanvallers.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Quincy5 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:33:
[...]

Maar met 1 of meer Blisseys is de kans kleiner dat het gebeurt dan zonder. En in het begin gebruik ik liever mijn goede aanvallers.
Op die manier. Zoals jij het had opgeschreven, of in ieder geval zoals ik het snapte, leek het erop alsof je bedoelde dat een Blissey aan het einde betere overlevingskansen gaf dan een Blissey aan het begin van een gevecht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
mat.hi.as schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Op die manier. Zoals jij het had opgeschreven, of in ieder geval zoals ik het snapte, leek het erop alsof je bedoelde dat een Blissey aan het einde betere overlevingskansen gaf dan een Blissey aan het begin van een gevecht :P
Ik had het inderdaad een beetje ambigu neergezet :P

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
poor Leno schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:31:
He stomme vraag misschien, maar bij de raids, welke van de damage (very effective, not effective etc) staat boven jouw Pokémon en welke staat rechtsboven bij de legendaries? Dus wat doe jij en wat doet hij?
De schade die jij doet staat boven de Pokémon die jij aanvalt, en de schade die je ontvangt staat op jouw Pokémon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Haay schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:47:
[...]

De schade die jij doet staat boven de Pokémon die jij aanvalt, en de schade die je ontvangt staat op jouw Pokémon.
Ok thnx! Zeker weten?

Hier 80 man die allebei zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baulie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09-2022
Is de Discord in de TS nog in gebruik? De uitnodiging is namelijk verlopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
poor Leno schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Ok thnx! Zeker weten?

Ga naar een willekeurige gym en vecht tegen een pokemon en zie het zelf zou ik zeggen...
En maakt het jezelf makkelijk, een flareon tegen een vaporeon bijv...die hebben alleen fire en water attacks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feihcretsam
poor Leno schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Ok thnx! Zeker weten?

Absoluut, zojuist gebruikte ik Gyarados met Bite (dark) tegen Lugia (Psychic) en stond er boven Lugia constant Super Effective. Met Lugia vs Lugia stond dit er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kee thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:56

hneel

denkt er het zijne van

Hm, Eevee rename truuk lijkt niet meer te werken. Had net voor mijn dochter een Eevee als buddy genomen. Gelopen tot er 2 candies verzameld waren. Maar evolvet toch in een Flareon.
Had ik dan 10km moeten lopen? Is dat niet mee aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LekkerBipsje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 12:31
Klopt het trouwens dat raid bosses zich niet meer aankondigen met eerst een ei maar dat de raid boss direct in de gym verschijnt?

Het viel me op dat ik al een aantal keer alleen raid bosses in mijn raid list zie. Voorheen zag ik ook altijd de raid eggs met hun moeilijkheidsgraad in ****.

Geniet nooit met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
LekkerBipsje schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:15:
Klopt het trouwens dat raid bosses zich niet meer aankondigen met eerst een ei maar dat de raid boss direct in de gym verschijnt?

Het viel me op dat ik al een aantal keer alleen raid bosses in mijn raid list zie. Voorheen zag ik ook altijd de raid eggs met hun moeilijkheidsgraad in ****.
Ja, dit is sinds het begin van het evenement zo. Onduidelijk is of dit ook blijft of niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Sunfalls op 25-07-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Dat was het ook in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
hneel schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:17:
Dat was het ook in dit geval.
Maar ik snap niet wat het uitmaakt of je 2 of 10 km zou gaan lopen
als je genoeg candy hebt kan je evolueren dat heeft niets met afstanden te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
hneel schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:08:
Hm, Eevee rename truuk lijkt niet meer te werken. Had net voor mijn dochter een Eevee als buddy genomen. Gelopen tot er 2 candies verzameld waren. Maar evolvet toch in een Flareon.
Had ik dan 10km moeten lopen? Is dat niet mee aangepast?
Neem aan dat je voor Espeon ging? Ja dan moet je 10km lopen (wat inderdaad 2 candies is zonder de perks van nu). Als je na 10km gaat evolven als het licht is, wordt het een Espeon en evolven als het avond is een Umbreon.

De rename truuk is gewoon een andere naam geven en daarna evolven: Sakura > Espeon en Tamao > Umbreon
Dit werkt maar 1x
LekkerBipsje schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:15:

Klopt. Waarom? Geen idee, Niantic heeft niks van zich laten horen dacht ik...
Ook zijn de timers langer en tellen de raids nu niet mee voor de badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Sunfalls schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Verkeerde quote :P Shit happens.
Dan moet ik HEEEEEL veel geluk hebben gehad, heb namelijk serieus, Umbreon, Espeon, Jolteon en Flareon gerenamed en GELIJK geevolved. en kwamen mooi netjes uit zoals de naam was.

Heb je de 1e letter een hoofdletter gegeven? etc. etc.
WahWah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Neem aan dat je voor Espeon ging? Ja dan moet je 10km lopen (wat inderdaad 2 candies is zonder de perks van nu). Als je na 10km gaat evolven als het licht is, wordt het een Espeon en evolven als het avond is een Umbreon.
Wat een kwats :P
Je Eevee renamen, en gelijk evolven, werkte bij mij zoals al gezegd 4x en bij mijn vriendin ook 2x. (gewoon 100% accuraat! )

[ Voor 40% gewijzigd door Crashhill op 25-07-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Crashhill schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Dan moet ik HEEEEEL veel geluk hebben gehad, heb namelijk serieus, Umbreon, Espeon, Jolteon en Flareon gerenamed en GELIJK geevolved. en kwamen mooi netjes uit zoals de naam was.

Heb je de 1e letter een hoofdletter gegeven? etc. etc.
Dit was gericht op het verhaal van de raids en de tijd die gelijk bij 2 uur begint. Niet op het verhaal van de eevee's. Hoe jij ze gekregen hebt is gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Een Lugia raid vlak bij 't kantoor en ik kan nog niet weg (en ik moet eigenlijk direct door naar de fietsenmaker). Ach ja, het zal vast niet de laatste zijn die ik zal zien.

Ik heb wel een chronisch tekort nu aan pokeballs met de Plus. Normaliter kon ik de plus op pokemon + pokestop hier op het kantoor laten staan, maar nu spawnt er zo veel dat de pokestops m'n voorraadje balletjes niet op niveau kan houden.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Crashhill schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:20:
Wat een kwats :P
Je Eevee renamen, en gelijk evolven, werkte bij mij zoals al gezegd 4x en bij mijn vriendin ook 2x. (gewoon 100% accuraat! )
Dat is ook wat ik op Reddit vaak gelezen heb. De truc van t renamen schijnt maar 1 keer te werken per pokemon en daarna niet meer wat ik zelf ook heb ervaren... wil graag een Jolteon erbij maar ondanks renamen wordt t elke keer iets behalve de Jolteon :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Cartman! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:33:
[...]

Dat is ook wat ik op Reddit vaak gelezen heb. De truc van t renamen schijnt maar 1 keer te werken per pokemon en daarna niet meer wat ik zelf ook heb ervaren... wil graag een Jolteon erbij maar ondanks renamen wordt t elke keer iets behalve de Jolteon :{
Mhhh.. trek ik mijn kwats wel terug :P maar renamen 1e keer werkt sowieso 100% wat betreft vaker eevee's renamen heb ik gewoon heel veel geluk gehad denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Cartman! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:33:
[...]

als je voor mij nog een umbreon kan regelen wil ik als het tegen de tijd mogelijk is wel ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
Sunfalls schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:18:
Maar ik snap niet wat het uitmaakt of je 2 of 10 km zou gaan lopen
als je genoeg candy hebt kan je evolueren dat heeft niets met afstanden te maken.
Dat is om een Espeon of Umbreon te krijgen, afhankelijk van het tijdstip, in plaats van voleldig random;
http://bgr.com/2017/02/21...espeon-umbreon-day-night/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sunfalls schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:37:
[...]

als je voor mij nog een umbreon kan regelen wil ik als het tegen de tijd mogelijk is wel ruilen...
Heb ik er 1 van maar als ruilen mogelijk wordt vind ik t best hoor :) Wil ze allemaal 1 keer (gehad) hebben en dan vind ik t prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
frickY schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Dat is om een Espeon of Umbreon te krijgen, afhankelijk van het tijdstip, in plaats van voleldig random;
http://bgr.com/2017/02/21...espeon-umbreon-day-night/
Hmm dat ga ik dan toch maar eens proberen als ik weer eens een goeie vang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30
Let op dat je de day/night cycle van Pokemon Go aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok, zo maar weer eens naar huis rijden vanaf werk. Eieren verzamelen vooral.
Ben weer leeg.

Wel een wonderlijke gebeurtenis meegemaakt:
Een Lapras uit een ei...na 1089 eieren op level 34 eindelijk eens een Lapras uit een ei ontvangen. Had er al wel ooit een gevangen (CP40) maar deze is welkom!

Wel probleempje...Dust...zit iets van 66 candy bij of zo. Maar heb nog maar 150K dust nu. kom van 500K.
Tyranitar gepowered na een larvitar ei, Blissey paar keer power upped.
en een rondje 'up to max' houden van onze top 12 na een level up kost ook al snel 150K.

Wel net vers level 34, dus nog 1,5miljoen XP tot er weer een rondje poweruppen komt.

Denk dat ik die Lapras candy nog maar even bewaar.
Zijn er nog veel legendary raids nu? Kan op werk maar 1 gym zien en daar zag ik enkel een Muk raid vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 25-07-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:25
Nu was ik toch wel benieuwd na het spelletje en heb ik deze afgelopen vrijdag eens geinstalleerd op mijn telefoon. Eerste lvl's kom je vrij makkelijk doorheen en begon ik het toch wel grappig spelletje te vinden inmiddels net lvl 18 geworden.

Nu kunnen mijn pokemons in mijn omgeving nog niet zo heel veel doen en heb ik nog niet de juiste sterkte e.d. voor gym / raid attacks, vooral alles aan het verzamelen en inruilen voor candy. En dan zal het tijd worden om het een en ander te verzamelen en deze te gaan versterken.

Nu heb ik aardig al wat gelezen maar vraag ik me af of het beste is om je buddy in het begon ook steeds te wisselen of langere tijd dezelfde pokemon bij je te houden? Op het werk heb ik 4 stops die ik regelmatig kan bezoeken maar ook aardig actief dat er een lure op aan staat waardoor ik als een malle door me ballen heen ga. De stops kunnen me helaas niet op tijd bijvullen haha.

Ook merk ik al wel dat een bag upgrade toch wel zeer gewenst is mijn bag zit bom vol met potions, gezien ik die in het begin niet nodig heb blijf ik deze maar verwijderen om ruimte te maken voor ballen.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:04
Megalodon86 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:44:
Let op dat je de day/night cycle van Pokemon Go aanhoudt.
En houd die Eevee als buddy tijdens het evolven anders werkt het nog niet!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
Salv schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:17:

Nu heb ik aardig al wat gelezen maar vraag ik me af of het beste is om je buddy in het begon ook steeds te wisselen of langere tijd dezelfde pokemon bij je te houden? Op het werk heb ik 4 stops die ik regelmatig kan bezoeken maar ook aardig actief dat er een lure op aan staat waardoor ik als een malle door me ballen heen ga. De stops kunnen me helaas niet op tijd bijvullen haha.

Ook merk ik al wel dat een bag upgrade toch wel zeer gewenst is mijn bag zit bom vol met potions, gezien ik die in het begin niet nodig heb blijf ik deze maar verwijderen om ruimte te maken voor ballen.
Ik kies als buddy nu nog pokemon die ik wil evolueren maar heeel weinig vind, momenteel Bulbasaur en hiervoor Charmander en Larvitar. Als ik eenmaal alle pokemon in mijn pokedex heb dan zet ik waarschijnlijk de sterkste pokemon in als buddy, om ze met die candy nog sterker te maken.

En qua bagspace.. ik heb 1 upgrade gekocht om wat extra ruimte te hebben, maar aangezien ik in bereik van 3 pokestops woon en 2 in bereik heb op het werk gooi ik iedere dag 30-40 pokeballs weg en delete ik potions en superpotions ook standaard (ik heb inmiddels hyper en max potions op level 31). Ben het wel gewend, ik bespaar me liever de coins voor extra bagspace voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Laatst online: 15:22
ik ga maar eens een poging doen een legendary in de grote stad te vinden.
In de kleinere dorpen krijg ik niet genoeg man bij elkaar.
Hopelijk meer geluk in nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ben voorzichtig ook weer af en toe aan het spelen nadat ik met het doven van de hype ook gestopt ben op lvl 14 ofzo. Vanmiddag een raid gedaan op een brandende cavia (ken alleen 1st gen een beetje) die ik in mijn eentje makkelijk neer kreeg. Alleen alle 11 (!!!) ballen raak gooien was niet genoeg om hem te vangen.
Nog 304 Magicarp candy om mijn 98,2% te evolven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik zit een beetje op YouTube te kijken en het valt me op dat die vogels soms een groene ring hebben en soms een donkerrode. Daar zit dus nog een hoop randomness in...
Bij die groene zit hij er steevast bij de eerste worp in.
Als ik het goed heb gezien zijn ze wel altijd rond de 2000 cp.

[ Voor 8% gewijzigd door hneel op 25-07-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:15
hneel schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:58:
Ik zit een beetje op YouTube te kijken en het valt me op dat die vogels soms een groene ring hebben en soms een donkerrode. Daar zit dus nog een hoop randomness in...
Bij die groene zit hij er steevast bij de eerste worp in.
Als ik het goed heb gezien zijn ze wel altijd rond de 2000 cp.
De groene cirkel is (als ik het goed heb) voor de legendaries in Chicago, waar er een 100% kans was op Lugia. Dit als compensatie op het fiasco daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Vandaag Articuno kunnen vangen. Daarmee heb ik nu beide legendaries gevangen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat ondergesneeuwd onder het Legendary geweld, maar is er sinds Chicago nog ergens info naar buiten gekomen over hoe en wanneer we een Safaripas voor Amstelveen kunnen bemachtigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Even een vraagje over wat nou de beste types pokemon is: Als ik bv hier kijk, dan wordt bv een Golem aanbevolen tegen een Articuno. Maar Rhydon staat er in dat lijstje niet bij

Nu heb ik zelf o.a. een Rhydon met Mud Slap / Stone Edge en ook een Golem met exact dezelfde moves. Welke zou dan beter zijn? (in mijn geval heb ik de Rhydon al tot zijn huidige max geleveld en de Golem nog niet, maar even los daarvan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Na een avond hard fietsen van raid naar raid gelukkig 1 Lugia weten te bemachtigen... de Articuno na 9 raids nog steeds niet te pakken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pff...wat een ellende gaat dat worden, die legendaries. Morgen 'thuiswerken' eens kijken wat dat oplevert.

Ok F/C TM's. Wat er mee te doen?

Dragonite dragon tail/dragon pulse
Rhyhorn rock smash / megahorn
Gyarados bite/hydropump
Snorlax lick/hyperbeam
Tyranitar iron tail/stone edge

Welke is een goede kandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Articuno.. 2 van 12x }:|

Waarom kun je geen jachtbuks in de shop kopen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Laatst online: 15:22
Ritje naar de grote stad was een succes,
Eertse raid en meteen articuno binnen. :D
Morgen maar eens op zoek naar een lugia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:07:
Het is wat ondergesneeuwd onder het Legendary geweld, maar is er sinds Chicago nog ergens info naar buiten gekomen over hoe en wanneer we een Safaripas voor Amstelveen kunnen bemachtigen ?
Nee, nog niet bekend volgens mij. Begreep dat zelfs voor het eerstvolgende event (volgende week) daar nog geen duidelijkheid over is.
Het lijkt erop dat Niantic even goed aan het nadenken is wat ze met de events moeten doen na het fiasco in Chicago.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 19:03
Zeror schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Nee, nog niet bekend volgens mij. Begreep dat zelfs voor het eerstvolgende event (volgende week) daar nog geen duidelijkheid over is.
Het lijkt erop dat Niantic even goed aan het nadenken is wat ze met de events moeten doen na het fiasco in Chicago.
Niantic heeft nog nooit ergens goed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Na 255 km (van 6 Juli tot nu) eindelijk mijn eerste pichu uit een ei en ineens 98 % _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Raids gingen vandaag veel moeizamer dan gisteren. Buiten een paar man vind iedereen in de groep dat ze met enkele al voldoende hebben dus dan krijg je vaak te weinig volk bij elkaar.

5 raids gedaan waarvan 1 mislukt door net 5 sec tijd te kort. Na een extra poging hadden we die ook wel kunnen halen maar de baas was weg.
Slechts 1 legendary kunnen vangen voor mezelf.

Ook 1 kunnen vangen voor een teamlid die het zelf niet meer aandurfde na 7 mislukte pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Dat vind ik ook jammer, dat velen al genoeg hebben aan 1 (meestal Articuno).
Was in de middag naar 1 gegaan, maar uiteindelijl toch te weinig man.
In de avond waren 2 Arti zelfde tijd.. vlak voor t eind pas genoeg mensen weten op te roepen.. Niet gevangen helaas.

Daarna geluklig wel mn eerste Tyranitair gevangen (na eerste Lavitar uit ei)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terryb47
Ik dacht dat juist Lugia tijdelijk was, blijkbaar niet want het is Articuno die vervangen gaat worden: https://www.nianticlabs.com/blog/gofestupdate072517/

Articuno (Team Mystic) released on Saturday, July 22 and available through Monday, July 31.
Moltres (Team Valor) to be released on Monday, July 31 and available through Monday, August 7.
Zapdos (Team Instinct) to be released on Monday, August 7 and available through Monday, August 14.

genoeg tijd om er nog eentje te vangen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Hehe inmiddels 5 van de 7 Lugias gevangen en 3 van de 10 Articunos :)
Ook nog even Snorlax en Tyranitar gepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Terryb47 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:51:
Ik dacht dat juist Lugia tijdelijk was, blijkbaar niet want het is Articuno die vervangen gaat worden: https://www.nianticlabs.com/blog/gofestupdate072517/

Articuno (Team Mystic) released on Saturday, July 22 and available through Monday, July 31.
Moltres (Team Valor) to be released on Monday, July 31 and available through Monday, August 7.
Zapdos (Team Instinct) to be released on Monday, August 7 and available through Monday, August 14.

Laat ik nu net van 29 juli tot 8 augustus op vakantie zijn naar een land waar het internet echt slecht is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:04
Sunfalls schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:09:
[...]

Laat ik nu net van 29 juli tot 8 augustus op vakantie zijn naar een land waar het internet echt slecht is. :(
Die vakantie is belangrijker dan wat digitale beestjes toch? :)
(al wil ik die digitale beestjes ook graag hebben haha)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 01:30:
Hehe inmiddels 5 van de 7 Lugias gevangen en 3 van de 10 Articunos :)
Ook nog even Snorlax en Tyranitar gepakt
Even een serieuze vraag wat is het nut van zoveel van die legendaries?

Je kan ze niet in gyms zetten en Articuno heeft ook geen hoge maximale CP en ik gok dat het merendeel niet genoeg dust heeft om meerdere Lugias te maximaliseren.

Misschien dat ik iets mis waar je ze voor kan gebruiken? (buiten het feit dat mensen het heel cool vinden :))

Ik heb er zelf van beide twee (in totaal 6 raids gedaan)

Nu ook level 35 met alweer 500k aan XP em rond de 80k aan dust alweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Voor de heb en om een zo sterke/hoge IV mogelijk te vangen, en die dan te maxxen om als attacker te gebruiken :)

Die van mij zijn rond de 60.. terwijl mensen bij onze groep dezelfde legendaries op 98% vingen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

TAA

Liever IRC

Jammer dat de Legendaries als timed exclusive worden ingezet in de vakantie periode. Tuurlijk snap ik het; zo veel mogelijk buzz genereren en dat alles na 14 augustus weer instort zal ze een worst zijn. Ik hoop maar dat er in het gehucht waar wij volgende week naar toe gaan een stuk of 15 actieve spelers zijn om Moltres en Zapdos mee te vangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
Je vangt ze natuurlijk voor (rare) candy, experience, 'heb' maar ook de fun. Ik heb de twee avonden dat ik geraid heb in Rotterdam meer plezier gehad in het spelletje dan de twee maanden ervoor. Dat er dan uiteindelijk maar 1 legendary van elke soort flink wordt ge-upped, so be it. Articuno is volgens mij de beste Ice attacker, en zal Zapdos een goede Electric aanvaller worden. En gelukkig nemen ze evenveel plaats in als een Pidgey in je Pokemon-space :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:52:
Voor de heb en om een zo sterke/hoge IV mogelijk te vangen, en die dan te maxxen om als attacker te gebruiken :)

Die van mij zijn rond de 60.. terwijl mensen bij onze groep dezelfde legendaries op 98% vingen }:|
Normaal zijn Pokemons uit eieren en raids minimaal IV 78%

Ik heb 1 Articuno van 100% IV en een Lugia van 89% IV

Maar dit is wel een goed punt om er meerdere te vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Terryb47 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:51:

Mooi om te lezen dat de 2 andere vogeltjes ook eraan komen d:)b

Misschien alvast meer raidpasses inkopen... Iemand enig idee tot wanneer die boxes in de verkoop staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
xienator schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:57:
[...]

Normaal zijn Pokemons uit eieren en raids minimaal IV 78%

Ik heb 1 Articuno van 100% IV en een Lugia van 89% IV

Maar dit is wel een goed punt om er meerdere te vangen :)
Was dit maar waar. helaas niet het geval. uit een ei of raid zijn ze minimaal 67% IV, niet minimaal 78%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
WahWah schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Mooi om te lezen dat de 2 andere vogeltjes ook eraan komen d:)b

Misschien alvast meer raidpasses inkopen... Iemand enig idee tot wanneer die boxes in de verkoop staan?
Vergeet niet dat iedere vogel 7 dagen duurt. Je krijgt dus ook nog 7 gratis raid passes per vogel. Als je op dag x geen raid doet, heb je op dag x + 1 twee gratis raid passes, en dus twee kansen op 1 avond voor een Moltres of Zapdos. Het is dus niet per se nodig om Niantic verder te sponseren. Aan de andere kant, genoeg muntjes door de gyms natuurlijk, al gaan die wat langzamer de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je hebt alleen geen garantie dat t je lukt met 7 keer een raid, slimme marketing van Niantic. Heb zelf ook maar premium passes gekocht omdat ik die Lugia en Articuno wil...de Lugia is inmiddels binnen maar de Articuno na 8 keer ofzo nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
uiteraard is het een stukje marketing. maar gratis heb je in ieder geval in een week 7 en met gyms 10 kansen. dat is niet verkeerd voor 1 legendary. uiteraard kun je pech hebben en hem missen maarja shit happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ze hadden inderdaad ook gewoon Legendary Raid Passes kunnen uitbrengen, a 1 euro per stuk. Dan was het pas k*t geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
spocy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Was dit maar waar. helaas niet het geval. uit een ei of raid zijn ze minimaal 67% IV, niet minimaal 78%.
Ergens een bron hier van? Want zo ver ik weet heb ik er nog nooit een lager dan die 78% gehad.

Ik check niet alles trouwens hoor merendeel gaat zo de prullenbak in dus kan zijn dat ik wat gemist heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mat.hi.as
xienator schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:47:
[...]

Ergens een bron hier van? Want zo ver ik weet heb ik er nog nooit een lager dan die 78% gehad.

Ik check niet alles trouwens hoor merendeel gaat zo de prullenbak in dus kan zijn dat ik wat gemist heb.
Ze hebben een IV van minstens 10 per individuele stat. Max IV is 15 per stat. Meest negatieve geval is dus 10/10/10, wat 66.7% van het max IV is. Bron

[ Voor 6% gewijzigd door mat.hi.as op 26-07-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Naja Niantic doet henzelf goed om op deze hype door te surfen zo lang het kan. Denk dat ze wel een spike zien in de aankopen. Hoor bij de raidgroepen ook dat mensen nu zijn begonnen met geld in het spel te steken. Degene die al dingen kochten, kopen nu alleen maar meer...

Zelf heb ik nog geen cent in het spel gestopt, maar ik heb dan ook wel lekker mogen cashen vroegahhh.

Alleen raken de muntjes nu wel langzaam op... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
TAA schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:52:
Jammer dat de Legendaries als timed exclusive worden ingezet in de vakantie periode. Tuurlijk snap ik het; zo veel mogelijk buzz genereren en dat alles na 14 augustus weer instort zal ze een worst zijn. Ik hoop maar dat er in het gehucht waar wij volgende week naar toe gaan een stuk of 15 actieve spelers zijn om Moltres en Zapdos mee te vangen...
Is het al bekend of de legendaries blijven na het event (maar minder verschijnen)?

Hier loopt het uit ze hand met de spawns, onderweg naar werk (< 1 km) 5 Aricuno's (0x Lugia), maar op geen plek genoeg man, bij 2 stond er iemand opvallend naar ze telefoon te turen, maar met ze 3e haal je het ook niet. Door het zoveel uit te spreiden komen er niet genoeg man op af.
Ik ben helaas pas over een week of 2 week in een grotere stad (grotere kans zo te horen), dus hoop dat het dan ook nog mogelijk is, want van de 3 pogingen voor een legendary is er geen een blijven plakken (enige keren dat er hier genoeg mensen in de buurt waren). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En Lugia dan? Zal die permanent blijven? Of maar tot donderdagavond als de dubbel/event etc afloopt :?
Pagina: 1 ... 28 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.