[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 141 Laatste
Acties:
  • 572.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 10:55
Vandaag voor het eerst een candy gekregen bij het voeren van een Pokemon. Weet iemand of dat ook werkt bij Pokemon die niet van jezelf zijn? In mijn geval gaf ik mijn eigen Pokemon te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:26
Zenomyscus schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:55:
Vandaag voor het eerst een candy gekregen bij het voeren van een Pokemon. Weet iemand of dat ook werkt bij Pokemon die niet van jezelf zijn? In mijn geval gaf ik mijn eigen Pokemon te eten.
Ja, het werkt ook bij Pokémon van andere. Ben er alleen nog niet helemaal uit wanneer je een candy krijgt.
Heb 't een keer bij de 1e op een dag gehad en een andere ergens midden op de dag...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Zojuist dit beest hieronder gesloopt en gevangen. Happy!!! Mijn eerste Tyranitar 8)

Was vet grappig... midden in het park bij mij om de hoek. Ik dacht daar gaat natuurlijk niemand heen. Maar toen ik aankwam stond er al een groep van zo'n 20-25 mensen. Eerst maar gewoon er tussen gestaan en gejoined, maar met 7 man lukte het niet om hem neer te halen.

Toen maar gewoon geroepen "wie moet 'm nog verslaan?" en met een groep van 12 opnieuw begonnen. Uiteindelijk kostte het me nog drie pokies voor hij neer was, maar ik had ook niet echt geschikte pokemon om hem aan te vallen...

Dan het vangen... aiai... 8 ballen. De eerste drie mis, want dat beest springt en valt aan als een gek, echt niet normaal. En ik moest wel een golden berry gebruiken anders vang je dat beest sowieso niet. Vierde bal zo getimed dat hij net na een aanval tegen zijn kop aan gaat... wel de cirkel heel groot, dus ik had er weinig vertrouwen in...

Maar hij bleef zitten!!!!

Nu heb ik een 2070 Tyranitar en nog beter, een wonder met IV 89%. Wel Iron Tail / Crunch maar dat valt nog te veranderen.

Echt tof hoor, die raids!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19554005_1948135541870701_6221464648152375125_n.jpg?oh=068268923fcb18f8c75891dfc0148a05&oe=59C8B063

[ Voor 8% gewijzigd door Therapy777 op 28-06-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Level 1 raid heb je weinig aan vind ik.

Net een Croconaw verslagen en gevangen met 1 Jolteon.

Ze moeten echt dust gaan invoeren bij die raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16
xienator schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:54:
Level 1 raid heb je weinig aan vind ik.

Net een Croconaw verslagen en gevangen met 1 Jolteon.

Ze moeten echt dust gaan invoeren bij die raids.
Level 1 Raid moet je dus ook echt alleen doen als je aan het eind van de dag geen andere optie meer hebt en je Raid pass (die al van gisteren was) gaat vandaag sowieso verlopen, of het is een pokémon die je toch nog moest hebben.

Zo is voor mij Feraligatr nog één van de laatst (normale) missende pokédex entries van Gen-2. Ik kom gewoon nauwelijks Totodille tegen en daarom ben ik maar met een Croconaw als Buddy aan het lopen. Als ik een L1 Raid met Croconaw tegenkom wil ik hem graag doen! :P Helaas, nog niet tegengekomen op een tijdstip dat ik ook in de gelegenheid was. :(

En tot nu toe, na 4 gratis Raids gedaan te hebben, heb ik ook nog geen enkele TM gekregen. -O-

En inderdaad hoop ik ook dat Niantic nog een Stardust beloning ergens gaat inbouwen want dat wordt nu door iedereen enorm gemist!

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 28-06-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond een level 4 raid met een Blastoise van 24162 geprobeerd met 3 man.
Helaas, we kwamen tot 25% met allerlei Gras en Electrische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Zo is voor mij Feraligatr nog één van de laatst (normale) missende pokédex entries van Gen-2. Ik kom gewoon nauwelijks Totodille tegen en daarom ben ik maar met een Croconaw als Buddy aan het lopen. Als ik een L1 Raid met Croconaw tegenkom wil ik hem graag doen! :P Helaas, nog niet tegengekomen op een tijdstip dat ik ook in de gelegenheid was. :(

En tot nu toe, na 4 gratis Raids gedaan te hebben, heb ik ook nog geen enkele TM gekregen. -O-
Ik heb er gisteren een in m'n eentje gedaan, net eentje met m'n zusje samen.
Totodile ben ik tot nu toe ook maar twee keer tegen gekomen, dus deze Croco's zijn wel welkom :)

TMs enzo heb ik ook nog niet gehad.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 16:15
Therapy777 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:08:
Zojuist dit beest hieronder gesloopt en gevangen. Happy!!! Mijn eerste Tyranitar 8)

Dan het vangen... aiai... 8 ballen. De eerste drie mis, want dat beest springt en valt aan als een gek, echt niet normaal. En ik moest wel een golden berry gebruiken anders vang je dat beest sowieso niet. Vierde bal zo getimed dat hij net na een aanval tegen zijn kop aan gaat... wel de cirkel heel groot, dus ik had er weinig vertrouwen in...

Maar hij bleef zitten!!!!

Nu heb ik een 2070 Tyranitar en nog beter, een wonder met IV 89%. Wel Iron Tail / Crunch maar dat valt nog te veranderen.

Echt tof hoor, die raids!
Tegenwoordig gebruik ik Nanab Berry voor Tyranitar te vangen. Op die manier blijft hij stil zitten en kan je effectief elke premium ball great gooien. Het brengt volgens mij meer op om 7-12 ballen effectief raak te gooien dan een gouden bes te gebruiken bij minder dan de helft van je ballen en te hopen dat hij blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:02:
[...]

En inderdaad hoop ik ook dat Niantic nog een Stardust beloning ergens gaat inbouwen want dat wordt nu door iedereen enorm gemist!
Dat is nu nog het enige waar je iets wat moeite voor moet doen en dat is voor sommige precies ook al teveel 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Gravediggerxx op 28-06-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 15:09
aDutchCow schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:52:
Gister mijn derde Snorlax in een week gehatched uit een ei. Zo kan ik er wel aan wennen ja. En dan nog een Snorlax gevangen uit een raid. Van 1 Snorlax van 188CP naar 4 Snorlax' tussen de 1700 en 2100CP. Ik vind helemaal mooi haha
Bijna mijn eerste Pokémon Go verjaardag, level 33 en nog immer geen Snorlax. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ding Dong... Blissey wil opgehaald worden uit de gym. Ik herhaal Blissey wil opgehaald worden uit de Gym.

Ik krijg er bijna een Ikea-gevoel bij... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Tuttel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Bijna mijn eerste Pokémon Go verjaardag, level 33 en nog immer geen Snorlax. ;(
Ach ik ben level 34 en heb pas sinds eergisteren mijn Aerodactyl *O*

Geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Oekiejoekie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:
Ding Dong... Blissey wil opgehaald worden uit de gym. Ik herhaal Blissey wil opgehaald worden uit de Gym.

Hoelang staat ie er al......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
A-Jay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Hoelang staat ie er al......
21u36m dus was ruim voldoende voor de muntjes van vandaag als hij er uit getrapt wordt. Maar met dit weer is de beweging in gyms minimaal... Anders zo maar even een of twee gyms pakken die ook vanuit de auto gepakt kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
A-Jay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Ach ik ben level 34 en heb pas sinds eergisteren mijn Aerodactyl *O*

Geduld is een schone zaak :)
Ik heb het nog steeds niet...
Ga ook weinig ergens anders naar toe voor Pokemon, dus altijd in mn dorp met standaard shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Oekiejoekie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:22:
[...]

21u36m dus was ruim voldoende voor de muntjes van vandaag als hij er uit getrapt wordt. Maar met dit weer is de beweging in gyms minimaal... Anders zo maar even een of twee gyms pakken die ook vanuit de auto gepakt kunnen worden...
Ik ben een Pokémon al bijna 3 dagen kwijt... lang leven afgelegen Gyms.
Eek2nd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Ik heb het nog steeds niet...
Ga ook weinig ergens anders naar toe voor Pokemon, dus altijd in mn dorp met standaard shit
Gewoon wachten op een 10km ei en geluk hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Ik heb nu 2 10k eieren in de wachtkamer...
Men zegt (zei) dat als je wacht met die 10k eggs ook grotere kans hebt om er 1 te krijgen..
Geloof t eigenlijk niet echt, maar ben meer aan t wachten of er binnenkort weer eens een double candy event komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Eek2nd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:36:
Ik heb nu 2 10k eieren in de wachtkamer...
Men zegt (zei) dat als je wacht met die 10k eggs ook grotere kans hebt om er 1 te krijgen..
Geloof t eigenlijk niet echt, maar ben meer aan t wachten of er binnenkort weer eens een double candy event komt
Lol wie heeft je dat weis gemaakt. De pokemon in het ei wordt bepaald bij het krijgen en daar heb je achteraf helemaal geen invloed op.

Ik zorg ook dat ik er gewoon zo veel mogelijk klaar heb staan voor een dubbel candy/ exp of ... event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43
A-Jay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:33:
[...]

Ik ben een Pokémon al bijna 3 dagen kwijt... lang leven afgelegen Gyms.
Afgelegen gyms dus niet je sterkste Pokémons in zetten.

Je kan nu wel drie dagen vaak langs gaan voor bonusitems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:37

TAA

Liever IRC

Eindelijk dankzij de raids hier lokale app groepen voor zowel de teams als een gezamenlijke groep. Bring on the fun!

[edit] En mijn Blissey wil ook héél graag naar huis ;(

[ Voor 20% gewijzigd door TAA op 28-06-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Gravediggerxx schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:39:
[...]

Lol wie heeft je dat weis gemaakt. De pokemon in het ei wordt bepaald bij het krijgen en daar heb je achteraf helemaal geen invloed op.

Ik zorg ook dat ik er gewoon zo veel mogelijk klaar heb staan voor een dubbel candy/ exp of ... event.
Ik bedoel meer kans op nog een 10k ei, niet vepaalde Pokkie
(Maar ook dat neem ik met een korrelthe zout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:24
Door de regen worden mijn gyms niet aangevallen 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Haha, ik vind 't wel grappig dat mensen van zeuren over het feit dat hun gym wordt aangevallen nu overgestapt zijn op daar op hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Eek2nd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:00:
[...]

Ik bedoel meer kans op nog een 10k ei, niet vepaalde Pokkie
(Maar ook dat neem ik met een korrelthe zout)
Ah ja dat heb ik ook wel eens op die manier gehoord maar dat zijn zo van die kompleet verzonnen theorieën zonder enig bewijs.

Gewoon omdat het is toevallig 1 keer gebeurt ofzo.

95% van de spelers snappen niet goed hoe kansberekening werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kleine update...
Dankzij de giraf. Nog maar 5 te gaan en Granbull komt deze week nog wel, dus in gedachte nog maar 4 te gaan.
Dankzij de raids ook meer zicht op Feraligatr.
Kom Totodile nauwelijks tegen in het wild.

Ampharos, Unown en Miltank worden nog wel een uitdaging..

[quote]readytoflow schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:04:
Onze 7 5 Pokemon die we nog moeten hebbben:

nrnaamsnoepjes nodigkm's lopen
154Meganium--
160Feraligatr77231
181Ampharos79395
201Unown--
203Girafarig--
210Granbull721
241Miltank--

Overigens blijft dat toch het leukste hoor...ineens zo'n schaduw zien en dan op zoek gaan naar de missende Pokemon. Hopen dat ie blijft zitten en eindigen met een 'Yes!' *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:

Hahaha kunnen we geen aanmeld-topic aanmaken, voor pokemon die wel weer terug mogen :+ Na drie dagen eindelijk mijn snorlax terug, heb ik ook even op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 01:37
De Raids (Bayleef en Croconow) zijn erg nuttig voor het voltooien van m'n dex. Ben daarnaast ook erg blij met de rare candy. Ik was van plan om ze te bewaren, maar ik kon het laten :P Heb nu eindelijk Meganium en Granbull. Hoef enkel de volgende nog:

Feraligator (nog 40 candy...)
Togetic (nog een heel klein stukje lopen)
Ampharos (nog 1x 10km ei met Mareep please!)
Unown

Gisteren met 12 man een Tyranitair verslagen, dat was best makkelijk. Echter zat dat beest te springen als een malle (hij heeft 3 ballen gekopt) en waren de 6 rake curved nice/great ballen niet genoeg om 'm mee naar huis te nemen.
Therapy777 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:06:
Haha, ik vind 't wel grappig dat mensen van zeuren over het feit dat hun gym wordt aangevallen nu overgestapt zijn op daar op hopen :P
Tja :P in onze lokale telegram-groep zijn er ook al spelers die vragen of iemand gym X aan wil vallen. Ik moest het gisteren ook doen met maar liefst 3 muntjes...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ruubster schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Hahaha kunnen we geen aanmeld-topic aanmaken, voor pokemon die wel weer terug mogen :+ Na drie dagen eindelijk mijn snorlax terug, heb ik ook even op zitten wachten.
Woon je in Zuid-Holland ? Zo ja, jij je Snorlax terug en ik mijn Blissey :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier komen mijn Pokemons nog wel op tijd terug in ieder geval.

Pas een dag geen 50 munten gehad tot nu toe.

Sta nu maar weer in 1 gym, hoop dat iemand hem morgenochtend er uit gooit dan heeft die zijn 9 uur weer gehad.

Heb al snel mijn gouden gym defend bonus ook op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:41:
[...]

Woon je in Zuid-Holland ? Zo ja, jij je Snorlax terug en ik mijn Blissey :D
Nee, wel in het zuiden van 'Holland', Noord Brabant ;) maar ik ben dit weekend waarschijnlijk in Rotterdam, is dat in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ruubster schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Nee, wel in het zuiden van 'Holland', Noord Brabant ;) maar ik ben dit weekend waarschijnlijk in Rotterdam, is dat in de buurt?
Aardig in de buurt, en dan ben ik in de omgeving Den Bosch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 09:19

hneel

denkt er het zijne van

Hier moet ik alleen nog de Unown en de Mareep + evoluties. 4 in totaal dus.

Ik hoop op binnenkort een 'electric' event (met als bonus extra stardust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik begin steeds meer en meer de neiging te krijgen om een nieuw account te beginnen met een ander team. Instinct is haast extinct hier, en als ik een gym pak lig ik door de activiteit van Valor en Mystic (en het feit dat er maar 1 pokemon in de gym zit) binnen 30 minuten er weer uit. Het is dus nog steeds, zelfs met de nieuwe gyms de moeite niet meer.

Ik speel ook niet echt actief, paar keer per dag een rondje door de buurt met de hond, maar ook niet echt zin om geld uit te gaan geven aan m'n instinct account. Voor mijn gevoel kan ik beter Mystic / Valor gaan en in ieder geval wat meer impact hebben lokaal.

M'n account zit op level 29, heb ook best veel verschillende pokémon, en ik verwacht dat het lastig gaat zijn om opnieuw te starten, maar het motiveert echt totaal niet zo...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 14:51
In een bericht op de rtl4nieuws site staat dat er 13 juli 2017 een ingame activiteit komt in Duitsland omdat het spel daar dan een jaar bestaat. Is daar al iets over bekend of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Sunfalls schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:09:
In een bericht op de rtl4nieuws site staat dat er 13 juli 2017 een ingame activiteit komt in Duitsland omdat het spel daar dan een jaar bestaat. Is daar al iets over bekend of niet?
As zaterdag gaat er wat gebeuren in Oberhausen.

https://www.facebook.com/centro.oberhausen/?fref=mentions

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
xienator schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:51:
Hier komen mijn Pokemons nog wel op tijd terug in ieder geval.

Pas een dag geen 50 munten gehad tot nu toe.

Sta nu maar weer in 1 gym, hoop dat iemand hem morgenochtend er uit gooit dan heeft die zijn 9 uur weer gehad.

Heb al snel mijn gouden gym defend bonus ook op deze manier :)
Ik volg het coins systeem niet meer helemaal..
Max 50 coins per dag kan je verdienen.
Maar geldt voor Pokemon dan max 50 coins per gym?
Dus niet dat ie 2 dagen in zit en terug komt met 100 coins?
(Aangezien iedeen zeurt dat hun Pokemon terug moeten komen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
Eek2nd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Een pokemon neemt maximaal 50 muntjes mee als je die dag nog geen muntjes ontvangen hebt. Ook wanneer de pokemon 5 dagen in een gym heeft gezeten komt hij met maximaal 50 thuis. Die 50 muntjes verdien je al wanneer een pokemon ongeveer 8.5 uur in een gym zit. Als de pokemon er langer in zit heeft het eigenlijk geen nut en ben je die pokemon dus kwijt.

In de ideale situatie zet je per dag 1 pokemon in een gym en krijg je ook elke dag 1 pokemon terug die er 8.5 uur of meer in heeft gezeten (50 muntjes).

Toevoeging:
Het kan gebeuren dat meerdere pokemon op dezelfde dag terugkomen, in dat geval krijg je ook niet meer dan 50 muntjes. Soms blijft een pokemon een paar dagen hangen, waardoor je misschien niet iedere dag een pokemon thuis krijgt en dus geen muntjes verdient. Wanneer dan alles op dezelfde thuis komt heb je er dus weinig aan gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenomyscus op 28-06-2017 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Grumpmeister schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:44:
Ik begin steeds meer en meer de neiging te krijgen om een nieuw account te beginnen met een ander team. Instinct is haast extinct hier, en als ik een gym pak lig ik door de activiteit van Valor en Mystic (en het feit dat er maar 1 pokemon in de gym zit) binnen 30 minuten er weer uit. Het is dus nog steeds, zelfs met de nieuwe gyms de moeite niet meer.

Ik speel ook niet echt actief, paar keer per dag een rondje door de buurt met de hond, maar ook niet echt zin om geld uit te gaan geven aan m'n instinct account. Voor mijn gevoel kan ik beter Mystic / Valor gaan en in ieder geval wat meer impact hebben lokaal.

M'n account zit op level 29, heb ook best veel verschillende pokémon, en ik verwacht dat het lastig gaat zijn om opnieuw te starten, maar het motiveert echt totaal niet zo...
Nou heb je kans als straks de activiteit weer inzakt jij met een geel account nog met enige regelmaat uit een gym wordt geknikkerd terwijl die blauwe en rode spelers dan vele dagen achtereen in gyms zitten en geen muntjes krijgen, zonder vals te spelen althans. Veel mensen snappen het ook nog niet en/of zijn te lui om naar een andere gym te gaan dan de meest dichtbije. Je moet nu eigenlijk alleen nog gyms slopen waar de (meeste) beesten langer dan 8u20m in zitten en iedereen moet snappen waarom en dat met alle kleuren doen.

Hier zijn wel verschillende 'territoria' waar de verschillende kleuren meestal de overhand hebben. Je kunt eens op zoek gaan naar een wat geler gebied. Met alleen de hond uitlaten bestrijk je natuurlijk geen al te groot gebied. De bedoeling van het spel is dat je er opuit trekt. Ik heb net ook weer zo'n 15 km gefietst. Zit nu weer in 10 gyms waarvan er vast wel weer enkele neer gaan morgen. Je kunt ook eens flink uithalen en alle gyms een paar keer achter elkaar terugpakken totdat ze begrijpen dat het je menens is en je ook vaker een plekje gunnen. Moet je er wel een keer een tijdje wat meer tijd in steken.

Ik merk al enkele dagen dat verdergelegen gyms buiten de woonwijken al niet meer neergehaald worden. Benieuwd of dat dit weekeinde nog zal veranderen mede afhankelijk van het weer.
Eek2nd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Beest verdient 1 muntje per tien minuten dattie in een gym zit maar krijgt ze pas als je beest uit die gym gebonjourd wordt. Daarom willen mensen nu liefst elke dag een beest terug dat minstens 8 uur en 20 minuten in een gym heeft gezeten want dan heeft ie het dagmaximum van 50 muntjes verdiend. Die 500 minuten kunnen ook over verschillende gyms gehaald worden. Bijv. 3,5 uur in gym 1, 2 uur in gym 2 en 3 uur in gym 3. Totaal 8 uur en 30 minuten. Tien minuten meer dan nodig, maar ze moeten wel in één dag weer thuis komen.

Als 10 beesten 10 dagen lang in 10 gyms verblijven en dan allemaal in één dag thuis komen krijg je toch maar 50 muntjes. Al die andere gymuren gaan dan verloren. :S

Bummer. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Er opuit gaan werkt inderdaad erg goed, behalve dat mijn nummer 1 pokemon al enkele dagen ergens midden in Amsterdam staat. Ik heb vernomen dat zijn heimwee inmiddels steeds erger wordt. Nu ik af en toe in een stad kom merk ik pas hoeveel er nog te doen is. Als ik thuis ben kan ik eigenlijk bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk zo dat als m'n pokemon nu 9 uur in een gym zit en er om 00:01 wordt uitgegooid, dat ik max. coins krijg voor vandaag. Of 0 omdat de timer opnieuw is gereset oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Thanx @Zenomyscus en @CaptJackSparrow voor de uitleg..
Heb ik even geluk dat net voor 0.00 uur mijn Typholion van gisteravond 50 muntjes hebt meegebracht :)

Net weer een pokkie in een gym gestopt.. en strax ff kijken of ik wat kan slopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:03:
Is het eigenlijk zo dat als m'n pokemon nu 9 uur in een gym zit en er om 00:01 wordt uitgegooid, dat ik max. coins krijg voor vandaag. Of 0 omdat de timer opnieuw is gereset oid?
Als ie eenmaal 500 minuten in een gym heeft gezeten gelden de muntjes voor de dag waarin je beest terug komt. Er wordt niets aan gereset. Ik heb nog vóór 0:00 uur al een beest teruggekregen dat ik vanavond uitgezet had. Die leverde dus niets op omdat ik gisteren al 50 muntjes had verdiend. Als ik er nu eentje terug krijg gaat die muntjes meebrengen afhankelijk van hoe lang die weggeweest is. Is dat langer dan 8u20m dan heb ik de 50 dagmuntjes weer binnen. :)
Eek2nd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:06:
Net weer een pokkie in een gym gestopt.. en strax ff kijken of ik wat kan slopen
Na middernacht gyms slopen waar mensen langer dan 500 minuten in hebben gezeten worden ze erg blij van. :P

[ Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-06-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:11:
[...]

Na middernacht gyms slopen waar mensen langer dan 500 minuten in hebben gezeten worden ze erg blij van. :P
Lol.. Daar heb ik niet eens aan gedacht..
Maar omdat ik dan de meeste tijd hebt en ik in de minderheid ben qua team, is dat voor mij beter...

Maar blijlbaar zijn in mijn buurt Team Valor nachtdieren... want zijn nog 3 teamleden nu actief haha..
(Of zij denken ook overdag heeft geen zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Eek2nd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:29:
[...]

Lol.. Daar heb ik niet eens aan gedacht..
Maar omdat ik dan de meeste tijd hebt en ik in de minderheid ben qua team, is dat voor mij beter...

Maar blijlbaar zijn in mijn buurt Team Valor nachtdieren... want zijn nog 3 teamleden nu actief haha..
(Of zij denken ook overdag heeft geen zin)
Als die mensen die je er dan uit gooit en 50 muntjes 'geeft' snappen hoe het werkt dan laten ze jou vandaag ook lang genoeg zitten zodat je 50 muntjes kunt scoren voor ze je er weer uitgooien en zij weer minuten gaan sparen. Zij hebben de buit al binnen dus hoeven even niet zo nodig meer. :)

ALS ze het snappen dus. ;)

Dat zou ook de reden kunnen zijn dat die anderen er na middernacht opuit trekken. Ze weten dat mensen die ze zo 50 muntjes bezorgen hun waarschijnlijk ook voorlopig even met rust zullen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Ja echt.. als iedereen gewoon met elkaar afspreekt.. zo laat tot zo laat team blauw.. daarna team rood dan team geel..
Dan is er wereldvrede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Dan staan de hele dag lures aan in een winkelcentrum en kun je op de foto met Pikachu, wooptiedoo! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
CaptJackSparrow schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:42:
[...]

Nou heb je kans als straks de activiteit weer inzakt jij met een geel account nog met enige regelmaat uit een gym wordt geknikkerd terwijl die blauwe en rode spelers dan vele dagen achtereen in gyms zitten en geen muntjes krijgen, zonder vals te spelen althans. Veel mensen snappen het ook nog niet en/of zijn te lui om naar een andere gym te gaan dan de meest dichtbije. Je moet nu eigenlijk alleen nog gyms slopen waar de (meeste) beesten langer dan 8u20m in zitten en iedereen moet snappen waarom en dat met alle kleuren doen.

Hier zijn wel verschillende 'territoria' waar de verschillende kleuren meestal de overhand hebben. Je kunt eens op zoek gaan naar een wat geler gebied. Met alleen de hond uitlaten bestrijk je natuurlijk geen al te groot gebied. De bedoeling van het spel is dat je er opuit trekt. Ik heb net ook weer zo'n 15 km gefietst. Zit nu weer in 10 gyms waarvan er vast wel weer enkele neer gaan morgen. Je kunt ook eens flink uithalen en alle gyms een paar keer achter elkaar terugpakken totdat ze begrijpen dat het je menens is en je ook vaker een plekje gunnen. Moet je er wel een keer een tijdje wat meer tijd in steken.

Ik merk al enkele dagen dat verdergelegen gyms buiten de woonwijken al niet meer neergehaald worden. Benieuwd of dat dit weekeinde nog zal veranderen mede afhankelijk van het weer.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, en ik heb zo'n idee dat het nog niet helemaal doorgedrongen is bij (voornamelijk) Mystic hier. Maar goed, ik ben verder ook wel een filthy casual als het op Pokemon Go (en Ingress) aan komt, ik trek er inderdaad niet specifiek op uit. Als ik ergens rondloop dan hou ik het wel in de gaten, maar dat is het ook wel. Op dit moment zie ik het verder ook niet echt in m'n schema passen om er (veel) meer tijd in te steken, dus het zou de (te) easy way out zijn.

Maar goed, vanochtend zowaar een gym in de buurt geel, dus m'n pokemon er maar bij gezet en de 1.1k Pidgeot van de andere speler maar gevoerd. Die heeft toch om 2 uur 's nachts de moeite ervoor genomen.
Edit: Hiep hoi, 4 muntjes :'). Ik had eigenlijk ook niks anders verwacht zo in de ochtend :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:40:
[...]

Als die mensen die je er dan uit gooit en 50 muntjes 'geeft' snappen hoe het werkt dan laten ze jou vandaag ook lang genoeg zitten zodat je 50 muntjes kunt scoren voor ze je er weer uitgooien en zij weer minuten gaan sparen. Zij hebben de buit al binnen dus hoeven even niet zo nodig meer. :)

ALS ze het snappen dus. ;)

Dat zou ook de reden kunnen zijn dat die anderen er na middernacht opuit trekken. Ze weten dat mensen die ze zo 50 muntjes bezorgen hun waarschijnlijk ook voorlopig even met rust zullen laten.
Of je hebt mensen die het snappen en er gewoon volledig schijt aan hebben en leeg trappen wat ze leeg kunnen trappen! Niet iedereen heeft slapeloze nachten door het missen van een paar muntjes :X

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

schaapiej schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:54:

Of je hebt mensen die het snappen en er gewoon volledig schijt aan hebben en leeg trappen wat ze leeg kunnen trappen! Niet iedereen heeft slapeloze nachten door het missen van een paar muntjes :X
En die mensen gaan dan merken dat niemand meer de moeite neemt om 'hun' gyms te slopen en gaan dan vele dagen tot weken in gyms zitten en amper nog muntjes krijgen.

Het is toch een wezenlijk deel van de 'lol' van het gymspel om die muntjes te scoren en je moet een ander ook wat gunnen en niet alleen een beetje asociaal alleen aan je eigen voordeel of 'lol' denken. Vooral spelers van niet-dominante groepen hebben nu eindelijk ook de kans wat muntjes te verdienen. De spelers uit de dominante groepen zijn allang 'binnen' en hebben ze niet echt meer nodig. Die kunnen die anderen ook juist nu een plezier doen door te laten merken dat ze het 'snappen' en alleen nog gyms slopen die lang genoeg staan om 50 muntjes te geven.

In het huidige systeem, dat nu eenmaal een beetje een vreemd omgekeerde wereld systeem is dat eerder in Alice's Wonderland gespeeld zou worden, gaat stijfkoppig gyms zo snel mogelijk overnemen niet alleen een beetje dom, maar zelfs een soort van pesterij worden, met als 'doel' het andere mensen onthouden van muntjes. Je speelt het spel niet in je eentje. Wat individuele spelers doen heeft ook effect op zowel spelers van andere teams als je eigen team. Als mensen je gyms niet meer slopen krijgen ook de andere vijf mensen in die gym in elk geval geen muntjes uit die gym meer.

Als je wilt dat alles constant 'jouw' kleur heeft dan kan die speler misschien beter Ingress gaan spelen waar dat inderdaad als het speldoel gezien kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schaapiej
Tsja, ikzelf bijvoorbeeld pak meestal voordat ik de bus in ga een gym en als ik de bus weer uit kom. Dan ga ik echt niet eerst kijken of iemand er al wel 8 uur en 20 minuten in staat. Als ie dan geel of rood is gaat ie gewoon neer. Prima bezigheid als je staat te wachten tot de bus komt... heeft echt totaal niks te maken met iemand anders iets gunnen of iemand pesten! Is gewoon onderdeel van het spel :)

Ik leg mijn focus dan ook zeker niet op een bepaalde kleur of speler, maar op een bepaalde gym. En als er dan net toevallig een half uurtje eerder iemand moeite heeft gedaan om die gym over te nemen dan is het gewoon pech... op naar de volgende gym maar weer!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:49:
[...]

En die mensen gaan dan merken dat niemand meer de moeite neemt om 'hun' gyms te slopen en gaan dan vele dagen tot weken in gyms zitten en amper nog muntjes krijgen.

Het is toch een wezenlijk deel van de 'lol' van het gymspel om die muntjes te scoren en je moet een ander ook wat gunnen en niet alleen een beetje asociaal alleen aan je eigen voordeel of 'lol' denken. Vooral spelers van niet-dominante groepen hebben nu eindelijk ook de kans wat muntjes te verdienen. De spelers uit de dominante groepen zijn allang 'binnen' en hebben ze niet echt meer nodig. Die kunnen die anderen ook juist nu een plezier doen door te laten merken dat ze het 'snappen' en alleen nog gyms slopen die lang genoeg staan om 50 muntjes te geven.

In het huidige systeem, dat nu eenmaal een beetje een vreemd omgekeerde wereld systeem is dat eerder in Alice's Wonderland gespeeld zou worden, gaat stijfkoppig gyms zo snel mogelijk overnemen niet alleen een beetje dom, maar zelfs een soort van pesterij worden, met als 'doel' het andere mensen onthouden van muntjes. Je speelt het spel niet in je eentje. Wat individuele spelers doen heeft ook effect op zowel spelers van andere teams als je eigen team. Als mensen je gyms niet meer slopen krijgen ook de andere vijf mensen in die gym in elk geval geen muntjes uit die gym meer.

Als je wilt dat alles constant 'jouw' kleur heeft dan kan die speler misschien beter Ingress gaan spelen waar dat inderdaad als het speldoel gezien kan worden.
Het geven en nemen is iets wat ik hier best duidelijk opmerk. Een gym bij me werk wisselt vaak 2x per dag (ongeveer om de 10 uur) en hier halen twee teams dus (bijna) maximale muntjes uit. Een andere gym bij mij om de hoek heb ik een paar x aangevallen (alle pokies waren al 10+ uur aanwezig), maar binnen 10 min. was ik er altijd alweer uit gegooid. Die gym is nu al 4 dagen niet veranderd en die mensen krijgen dus geen muntjes (helpt wel met je badges) en ik ga hem niet meer aanvallen.
Natuurlijk is de grootste lol er ook van als je gaat wandelen en een gym ziet die je kunt aanvallen dat je dat even doet, die maakt het een beetje onvoorstelbaar en zorgt voor wat leven in de brouwerij. Maar dat is toch ook compleet iets anders dan na 10 min ergens weer uit gegooid te worden en die gym links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:36
Het is toch een wezenlijk deel van de 'lol' van het gymspel om die muntjes te scoren en je moet een ander ook wat gunnen en niet alleen een beetje asociaal alleen aan je eigen voordeel of 'lol' denken.
Dat is jouw mening, en ik hou ook wel van muntjes cashen en eerlijk delen. Maar ik denk dat er genoeg spelers zijn bij wie het slopen van gyms-van-de-verkeerde-kleur een nog veel groter deel van de lol van het gymspel is. Beetje knokken, gaaf toch 8) ? En het blijft een spel met meerdere rivaliserende teams, waarom zou je die anderen voordeel (i.e. muntjes) gunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:27:
Die "The gym is under attack" bug mogen ze ook wel snel verhelpen zeg. Net met m'n zusje een gym leeg geveegd, zij gelijk een pokemon er in gegooid, en ik kon 9(!) minuten wachten voor ik er bij kon, omdat ik steeds de melding kreeg dat de gym aangevallen werd en ik er dus niets mee kon doen :/
Gisteren in groep wat gyms gedaan, en toen was de wachttijd plots 'maar' 5 minuten.

Ik stel mij trouwens de vraag of dit wel een bug is. Volgens mij is dit eerder een bewuste keuze van Niantic om te vermijden dat iemand de gym leeg veegt en hem dan onmiddellijk zou vullen met zijn hoofdaccount en 5 dubbelaccounts...

Verder is het ook een noodzakelijk iets om te vermijden dat je een gym staat aan te vallen, je de eerste pokemon er uit speelt en iemand doodleuk dat vrijgekomen plaatsje meteen weer kan opvullen (want dat zou in het huidige systeem perfect mogelijk zijn als er geen wachttijd is)

Die wachttijd van 5 minuten (of 10) is dus nog niet zo verschrikkelijk verkeerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:50:
[...]
Gisteren in groep wat gyms gedaan, en toen was de wachttijd plots 'maar' 5 minuten.

Ik stel mij trouwens de vraag of dit wel een bug is. Volgens mij is dit eerder een bewuste keuze van Niantic om te vermijden dat iemand de gym leeg veegt en hem dan onmiddellijk zou vullen met zijn hoofdaccount en 5 dubbelaccounts...

Verder is het ook een noodzakelijk iets om te vermijden dat je een gym staat aan te vallen, je de eerste pokemon er uit speelt en iemand doodleuk dat vrijgekomen plaatsje meteen weer kan opvullen (want dat zou in het huidige systeem perfect mogelijk zijn als er geen wachttijd is)

Die wachttijd van 5 minuten (of 10) is dus nog niet zo verschrikkelijk verkeerd ;)
Het is wel degelijk verkeerd. Het klopt dat het niet wenselijk is dat willekeurige mensen snel een pokemon deponeren. Dat moet inderdaad onmogelijk blijven.

Het ding is dat het momenteel zo is dat wanneer je met 2 of meer mensen die gym aanvalt, er vaak maar 1 een pokemon kan stallen. Die andere 2, die dus net zoveel hebben bijgedragen, moeten 10 minuten wachten.

Dat moet er wel degelijk uit gepatched worden. De accounts die vechten moeten direct pokemon kunnen stallen, andere accounts mogen even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

"Battle winners have priority".
Dat is er altijd geweest, en is er nog. Dus alleen de spelers die de gym leeg geveegd hebben kunnen er in, ramdos moeten wachten.

Dit is echt een bug die gewoon opgelost moet/gaat worden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:06

Neomess

neomess.nl

Dit lijkt inderdaad het probleem te zijn geweest, zojuist een raid kunnen doen met een normale tijd op de klok,
thanks voor de oplossing!
Shiro schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:02:
[...]

Staat de tijd van je telefoon wel goed? Ik las ergens dat raids je telefoon tijd gebruikt... dus als dat op manueel staat ipv auto sync, kan het paar min uit pas lopen...

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
[...]

Als je er zo over denkt, waarom val je dan zoveel gyms aan dat je er 10 'bezit'?

In principe zou 1 gym al genoeg moeten zijn om je maximaal aantal muntjes te cashen op een dag. Vooruit misschien werkt 2 net even wat lekkerder.

Dit betekent dus eigenlijk gewoon dat jij haast nog erger bent dan de andere spelers die niet alle details weten over hoe lang een pokemon in een gym moet staan. Jij weet precies hoe het werkt dus wie is er nou asociaal bezig en geeft andere geen kans?

Blijkbaar ben jij erg gesteld op je muntjes en is dit voor jou het belangrijkste onderdeel van het spel. Ik wil gewoon alle pokemons vangen en af en toe een gym slopen en muntjes proberen te verkrijgen. Hierbij ga ik echt niet opletten wanneer ik een gym aanval. Ik speel het hooguit 2 uur op 1 dag en als dat dan niet binnen het tijdslot past moet ik dus maar niet aanvallen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

EDIT: Als je trouwens een redelijk makkelijke gegarandeerde tijd in een gym wilt zitten, sloop hem dan zodra er een raid battle op aangekondigd is. Dan veranderd hij namelijk niet van kleur (althans dat gebeurde bij mij) en de defence tijd tikt gewoon door zodra de raid battle is gestart.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Ghost16 op 29-06-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

The_Ghost16 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Als je er zo over denkt, waarom val je dan zoveel gyms aan dat je er 10 'bezit'?

In principe zou 1 gym al genoeg moeten zijn om je maximaal aantal muntjes te cashen op een dag. Vooruit misschien werkt 2 net even wat lekkerder.

Dit betekent dus eigenlijk gewoon dat jij haast nog erger bent dan de andere spelers die niet alle details weten over hoe lang een pokemon in een gym moet staan. Jij weet precies hoe het werkt dus wie is er nou asociaal bezig en geeft andere geen kans?

Blijkbaar ben jij erg gesteld op je muntjes en is dit voor jou het belangrijkste onderdeel van het spel. Ik wil gewoon alle pokemons vangen en af en toe een gym slopen en muntjes proberen te verkrijgen. Hierbij ga ik echt niet opletten wanneer ik een gym aanval. Ik speel het hooguit 2 uur op 1 dag en als dat dan niet binnen het tijdslot past moet ik dus maar niet aanvallen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

EDIT: Als je trouwens een redelijk makkelijke gegarandeerde tijd in een gym wilt zitten, sloop hem dan zodra er een raid battle op aangekondigd is. Dan veranderd hij namelijk niet van kleur (althans dat gebeurde bij mij) en de defence tijd tikt gewoon door zodra de raid battle is gestart.
Ik zat er in 10 omdat vier daarvan al dagen in rustigere gyms staan die waarschijnlijk niets opleveren, ik er bij vier die al de goede kleur hadden eentje bij kon zetten en ik twee gyms die al langer dan 8u20m stonden gesloopt heb. Met dat laatste heb ik dus mogelijk juist mensen aan hun 50 muntjes geholpen. Niets asociaals aan dus, want ik weet inderdaad precies hoe het werkt. :)

Ik wil natuurlijk ook graag wat voor mijn moeite terug zien dus die lege plekjes laat ik niet lopen. Met meer gyms heb je betere kans dat er voldoende gesloopt worden om 50 muntjes op te leveren. Iemand heeft me om 0:58 uit een gym geschopt wat tot nu toe 20 muntjes opleverde. Dat was een gym waar maar één beest in zat maar wel langer dan 500 min. en die ik dus overnam. Mogelijk dat dezelfde persoon die heeft teruggenomen zonder mij eerst de tijd te gunnen om ook genoeg muntjes te verdienen. Die snapt het dan ook nog niet. De rest moet nog. Het gaat niet echt vlot vandaag. De spelactiviteit lijkt al weer wat in te zakken. Ik ga natuurlijk niet alleen maar anderen aan muntjes helpen.Voor het moment kan het me nog motiveren er dagelijks opuit te trekken voor een dagelijkse dosis lichaamsbeweging. Ik weet niet of dat nog lang zal werken met slechter weer in aantocht.

Ik kwam gisteravond bij een gym waar een raid op het punt stond te beginnen. Kon ik mooi testen wat er gebeurt als je tijdens dat begin aan het aanvallen bent. Ik kon het robbertje van zes gewoon afmaken en je blijft in de gym maar je kunt daarna geen nieuw robbertje beginnen want dan krijg je de melding dat er nu even een gym boss in zit. Dan kun je de gym dus alleen nog maar verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Spike_wolf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:02:
Dat is er altijd geweest, en is er nog. Dus alleen de spelers die de gym leeg geveegd hebben kunnen er in, ramdos moeten wachten.

Klopt. Echter heb ik al meerdere gezien dat een gym wordt gesloopt met bijvoorbeeld 4 mensen en nadat de eerste een Pokémon plaatst kunnen de andere 3 vervolgens niets. Dus daar zit nog wel iets wat niet helemaal klopt. Je zou zeggen dat er dan 4 plaatsen worden gelocked voor de 4 betreffende spelers en dat 2 plaatsen vrij opgevuld kunnen worden? (zou technisch mogelijk moeten zijn toch?)
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Dat was een gym waar maar één beest in zat maar wel langer dan 500 min. en die ik dus overnam. Mogelijk dat dezelfde persoon die heeft teruggenomen zonder mij eerst de tijd te gunnen om ook genoeg muntjes te verdienen. Die snapt het dan ook nog niet.
Als iemand niet volgens jouw denkwijze speelt snapt hij het niet? 8)7

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Gevangen op Gran Canaria.
Ben er zeer blij mee! :)

CorsolaPkmnGo

[ Voor 6% gewijzigd door Ask! op 29-06-2017 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

schaapiej schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Klopt. Echter heb ik al meerdere gezien dat een gym wordt gesloopt met bijvoorbeeld 4 mensen en nadat de eerste een Pokémon plaatst kunnen de andere 3 vervolgens niets. Dus daar zit nog wel iets wat niet helemaal klopt. Je zou zeggen dat er dan 4 plaatsen worden gelocked voor de 4 betreffende spelers en dat 2 plaatsen vrij opgevuld kunnen worden? (zou technisch mogelijk moeten zijn toch?)
Dat is het punt. Zo zit het in elkaar, maar de bug zorgt er voor dat de eerste er wat in kan zetten en de rest vervolgens een error krijgt. Dat is niet by design maar een erg irritante bug.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als iemand niet volgens jouw denkwijze speelt snapt hij het niet? 8)7
Die snapt inderdaad niet met welke spelstrategie je in het huidige systeem over langere termijn de maximale muntjesopbrengst kunt verwerven.

Als bijv. speler A na 12 uur door speler B uit een gym wordt gegooid zodat hij 50 muntjes krijgt en dan speler A speler B er al na 30 minuten weer uit gooit en dat de volgende dag nog een keer flikt dan moet hij niet verwachten dat speler B hem er de derde dag na verstrijken van zijn 500 minuten weer uit komt gooien als B weet dat hij dan als dank ook weer na 30 minuten gewipt wordt.

Want dat vindt speler A wel makkelijk zo, want die gym is bij hem om de hoek en zo komt speler B hem elke dag zijn muntjes brengen denkt hij.

Alleen speler B is er niet om alleen speler A aan muntjes te helpen dus die gaat wel op andere gyms spelen waar men zijn belangen wel respecteert en hem ook 500 minuten laat zitten. En daar zit speler A dan na een paar dagen, voor weken achtereen in die gym zonder enige opbrengst.

Niet slim dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 14:29
Spike_wolf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Dat is het punt. Zo zit het in elkaar, maar de bug zorgt er voor dat de eerste er wat in kan zetten en de rest vervolgens een error krijgt. Dat is niet by design maar een erg irritante bug.
Echt enorm irritant idd als je met meerdere een gym hebt gesloopt en er mag er maar één in.

Ik weet dat het wel werkt als je allemaal precies te gelijk er eentje ingooit, maar dat zou niet zo moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixtiek
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:44:
En daar zit speler A dan na een paar dagen, voor weken achtereen in die gym zonder enige opbrengst.
Maar wel in een gym van de goede kleur *O* !
Niet slim dus.
Het is maar wat je doel in het spel is, als je al een doel hebt. Niet iedereen gaat alleen maar voor de maximale muntjesopbrengst. Get off your high horse ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57

Haan

dotnetter

[...]

Die snapt inderdaad niet met welke spelstrategie je in het huidige systeem over langere termijn de maximale muntjesopbrengst kunt verwerven.

Als bijv. speler A na 12 uur door speler B uit een gym wordt gegooid zodat hij 50 muntjes krijgt en dan speler A speler B er al na 30 minuten weer uit gooit en dat de volgende dag nog een keer flikt dan moet hij niet verwachten dat speler B hem er de derde dag na verstrijken van zijn 500 minuten weer uit komt gooien als B weet dat hij dan als dank ook weer na 30 minuten gewipt wordt.

Want dat vindt speler A wel makkelijk zo, want die gym is bij hem om de hoek en zo komt speler B hem elke dag zijn muntjes brengen denkt hij.

Alleen speler B is er niet om alleen speler A aan muntjes te helpen dus die gaat wel op andere gyms spelen waar men zijn belangen wel respecteert en hem ook 500 minuten laat zitten. En daar zit speler A dan na een paar dagen, voor weken achtereen in die gym zonder enige opbrengst.

Niet slim dus.
Het hele punt dat je lijkt te missen, is dat (lang) niet iedereen evenveel geeft om muntjes. Spelers die het gewoon leuk vinden om op z'n tijd een gym aan te vallen. spelers zoals ik ;) Die spelers zal het verder jeuken wie of wat er in een gym zit en hoe lang.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

sixtiek schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Maar wel in een gym van de goede kleur *O* !

[...]

Het is maar wat je doel in het spel is, als je al een doel hebt. Niet iedereen gaat alleen maar voor de maximale muntjesopbrengst. Get off your high horse ;) .
Tuurlijk hangt het van je speldoel af. Maar ik geef je op een briefje dat met name de minderheidskleuren die het afgelopen jaar amper muntjes hebben kunnen verdienen en daar behoorlijk gefrustreerd door waren nu graag ook wat muntjes willen krijgen nu het wat makkelijker is geworden. Ik heb er al wel een paar gesproken die die frustratie uitten. Die zullen het niet bijzonder waarderen als de dominante groepen, die al binnen zijn gelopen, hen nu ook om de haverklap uit de gyms blijven gooien zodat ze nog amper wat kunnen verdienen. Dan stagneert het spel wéér. Alleen kost dat Niantic dan geen klauwen vol gratis muntjes meer elke dag maar kost het ze bijna niets.

Het gaat er om of je een ander ook wat gunt en snapt dat het een sociaal spel is bedoeld te zijn. Beetje geven en nemen dus. Dan blijft het ook voor de andere spelers een beetje leuk. Voor elk spel geldt dat je een tegenstander nódig hebt om het spel überhaupt te kunnen spelen. Als die tegenstander ermee stopt valt er niets meer te spelen en stopt het voor iedereen.

Weg spel.

Die ervaring heb ik al door jaren Ingress. Daar zie je ook hele steden die compleet gedomineerd worden door één kleur en waar het spel dan ook zo goed als dood is. Is ook weinig lol meer aan. Je kunt het dus ook domweg overdrijven met je territoriumdrift. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Haan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:16:
[...]
Spelers die het gewoon leuk vinden om op z'n tijd een gym aan te vallen. spelers zoals ik ;)
Precies dit... we hebben in onze eigen wijk 4 gyms. Als wij gaan Pokémonnen dan maken we die gewoon blauw, ongeacht wat. We doen dat ook niet elke dag.... Soms gaan we niet op pad, we hebben ook nog andere dingen te doen.... jij gaat er in je A 8,5 uur en B 8,5 uur al vanuit dat als jij speler B eruit werkt dat hij er die dag nog langskomt om jou eruit te gooien na een bepaalde tijd.

Wat ik trouwen lijk te merken bij 'onze gym', level zilver is dat je meer bonus items krijgt als je er langer inzit. Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, maar als ik er meer als 24 uur in een Gym zit krijg ik bij het spinnen van de photodisc meer bonus items, als dat ik hem net overneem bijvoorbeeld.

Ook gaat het niet eruit gooien van speler A om hem geen muntjes te gunnen niet werken, dan pakt speler A toch gewoon meer Gyms, hij word vanzelf ergens uit gegooid. Als wij in Moordrecht alle Gyms pakken (zijn er 8, doen we eigenlijk nooit ) dan kan de rest er ons niet uitgooien want dan krijgen wij muntjes, maar omdat we daar alle Gyms hebben krijgen hun ook geen muntjes.

[ Voor 3% gewijzigd door A-Jay op 29-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:39
Ik kan niet inloggen... Iemand anders die hier ook last van heeft? Gebruik m'n Google account.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

A-Jay schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Precies dit... we hebben in onze eigen wijk 4 gyms. Als wij gaan Pokémonnen dan maken we die gewoon blauw, ongeacht wat. We doen dat ook niet elke dag.... Soms gaan we niet op pad, we hebben ook nog andere dingen te doen.... jij gaat er in je A 8,5 uur en B 8,5 uur al vanuit dat als jij speler B eruit werkt dat hij er die dag nog langskomt om jou eruit te gooien na een bepaalde tijd.
Ik wil ook niemand voorschrijven dat het spel maar op één manier gespeeld moet worden. Alleen dat er NU een aspect aan is waarvan het verstandig/sympathiek is om rekening mee te houden. Vooral voor de niet-dominante kleur in een gebied kon en kan het nog steeds meer een uitdaging zijn om gyms over te nemen als je daar lol in had/hebt omdat er voldoende tegenstand was, het is wel de vraag of die tegenstand er wel zal blijven in het huidige systeem. Het varieert ook per gebied. In drukke stedelijke gebieden zullen altijd al meer gymwisselingen de gewoonte zijn geweest. Maar ook dan kun je nu prioriteit leggen bij langer staande gyms. Dat heeft voordelen voor iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Hoe zit het trouwens met.. vlak voor een Raid een gym veroverd..
Krijgen je dan 1 uur extra coins? Of stopt de timer bij de raid en telt daarna weer verder?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/idg1l2.png
(Ze zitten iig na de raid meer dan 10min in :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A-Jay
Eek2nd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:48:
Hoe zit het trouwens met.. vlak voor een Raid een gym veroverd..
Krijgen je dan 1 uur extra coins? Of stopt de timer bij de raid en telt daarna weer verder?

[afbeelding]
(Ze zitten iig na de raid meer dan 10min in :) )
Hij telt gewoon de tijd dat je in de Gym zit ongeacht de Raid. Ik probeer een Gym altijd eerst van mij te maken voor het ei komt. Als je dan de Raid doet krijg je in iedergeval meer ballen.... en blijven mensen een uur van je Gym af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
A-Jay schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Hij telt gewoon de tijd dat je in de Gym zit ongeacht de Raid. Ik probeer een Gym altijd eerst van mij te maken voor het ei komt. Als je dan de Raid doet krijg je in iedergeval meer ballen.... en blijven mensen een uur van je Gym af :)
Oh, dan hebben deze babies het goed gedaan door 1 minuut voor de raid een peuterspeelzaal van te maken _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaapiej
Die persoon kan prima snappen met welke spelstrategie je het meeste muntjes kunt verdienen. Maar misschien boeit het die persoon wel helemaal niets? ;) Probeer ergens te accepteren dat niet iedereen dezelfde gedachten heeft bij het spel als jij... persoon A speelt exact zoals jij het ook speelt en persoon B doet exact het tegenovergestelde. Allebei niet goed of fout! :)

En nu ben ik wel klaar met deze 'discussie' :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitchell-CWD schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:26:
Ik kan niet inloggen... Iemand anders die hier ook last van heeft? Gebruik m'n Google account.
Ik had hetzelfde probleem. Telefoon opnieuw opgestart en voila, kan weer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Spike_wolf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:02:

ik heb dinsdagavond een gym leeggegooid, en voor ik er een in kon zetten, had team geel hem al overgenomen. Ben zelf blauw.

Niet opgemerkt of deze persoon tegelijk met mij aan het aanvallen was, maar kreeg het idee dat battle winner niet meer actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
T4F.nl_Muad schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:14:
[...]

ik heb dinsdagavond een gym leeggegooid, en voor ik er een in kon zetten, had team geel hem al overgenomen. Ben zelf blauw.

Niet opgemerkt of deze persoon tegelijk met mij aan het aanvallen was, maar kreeg het idee dat battle winner niet meer actief was.
Ik weet wel dat als je met meerdere mensen van jouw team een gym hebt neergehaald, iedereen tegelijk zijn pokemon moet inzetten, want als er 1 eerder is geweest, dan moet de anderen paar minuten wachten tot zij erin kunnen, ondanks zelfde team (Staat er dat de gym nog in een gevecht zit en men geen Pokemon in kan stoppen).

Dus als je met meerdere een gym hebt verslagen, zonder te weten wie.. meteen een poppetje ingooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Over het algemeen ben ik het met je eens. Maar de gym die ik dagelijks voor woon-werkverkeer passeer en het dichtste bij mijn woonplaats ligt, die moet gewoon blauw blijven. Met mij erin :P

Ik wil een gouden badge! Weten we verder al wat je daar aan hebt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is één escape als je met meerdere aanvalt : zodra de priority afgelopen is na één minuut kunnen alle vier tegelijk iets plaatsen als ze alle vier tegelijk op ok drukken.
Meerdere malen gedaan voorafgaande aan een Raid om de gym nog het juiste kleurtje te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Er is één escape als je met meerdere aanvalt : zodra de priority afgelopen is na één minuut kunnen alle vier tegelijk iets plaatsen als ze alle vier tegelijk op ok drukken.
Meerdere malen gedaan voorafgaande aan een Raid om de gym nog het juiste kleurtje te geven.
Klopt. Gewoon alemaal tegelijk (een verschillende) pkemon toevoegen en dan heb je die ugg niet dat je moet wachten.

@CaptJackSparrow

Voor de update was ik ook van het principe van een beetje sportief te zijn en niet alle gyms in een gebied op te eisen. Ik had toen ook genoeg aan 10 gyms + paar reserve dus liet ik da andere plaatsen al snel voor andere spelers.

Nu is dit wel verandert doordat je zelf geen controle hebt over uw inkomst en dan zet ik me gewoon in elke gym. Voorlopig is dit wel vrij beperkt omdat gyms snel wisselen en niemand echt meer dominant is in de regio.

Het lijkt er precies op dat het aantal lvl 4 raids hier gezakt is maar het kan ook toeval zijn.

Ik kom er ookk net achter dat ik een cp 71 spinarak ving op 21/05 die 100 % is 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Gravediggerxx op 29-06-2017 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 14:51
Vanavond een leuke avond gehad.

Eerst een muk gevangen met 2 mensen in een raid. Toen verder gegaan. Toen zag mijn vrouw een snorlax. Wij erheen en toen stonden er al wat mensen te wachten. Ik er gewoon in gegaan. Toen waren we met zn 5en. Toen helaas niet verslagen. ondertussen waren er nog wat mensen bijgekomen en waren we met 9 man.
Toen was hij vrij makkelijk te verslaan. 13 ballen in totaal en bij de 2e zat hij erin. 1800 cp. Jeej. Vervolgens in mijn store kijken om wat ballen weg te gooien, zie ik dat ik een sun stone gedraaid had. Dus heb van mijn gloom een belblossom gemaakt.

Nu nog nodig:

Cleffa
Togepi
Politoed (nog geen kings rock)
Scizor (nog geen metal coat)
Tyrogue
Elekid
Tyranitar.

Blijkbaar heb ik geen geluk met eieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Ik begrijp heel goed dat iedereen elke dag 50 muntjes kan krijgen als we elkaar helpen, of misschien zelfs afspraken maken. Maar voor mij maakt dat het spel niet leuker. Juist het stukje 'random' vind ik erg leuk. Ja het is crap dat ik vandaag 3 pokemons tegelijk terug kreeg, maar dat motiveert mij om weer een gym te pakken. Ik heb vaak zat games gespeeld waarbij 'afspraken' met een ander team werden gemaakt, maar uiteindelijk haak ik altijd af omdat er gewoon niets aan is. In mijn ogen is het stukje rivaliteit een belangrijk spelelement. Prima als anderen er anders over denken en zich willen houden aan een 12-uur schema, maar ik ram iedereen de tent uit als ik daar zin in heb. Niet omdat ik een ander geen muntjes gun, maar het interesseert mij niet hoeveel muntjes een ander krijgt. Dan neem je maar meer gyms over zodat je een stabieler inkomen hebt en komt er gelijk meer actie.

Ik heb al weinig tijd, dus wanneer ik tijd heb om een gym aan te vallen dan doe ik dat. Want dàt vind ik leuk. Daarbij ben ik niet altijd op dezelfde plek, ik zou niet eens weten hoe lang iemand er in zit.. Maar zelfs als ik dat wel weet is het voor mij geen factor in de afweging om wel of niet een gym aan te vallen. Het spel heeft enkele team-elementen, maar uiteindelijk speel je toch echt voor jezelf.

En natuurlijk heb ik voorheen ook regelmatig mijn mond open getrokken omdat ik weer 0 muntjes had terwijl anderen al maanden in gyms zaten. Natuurlijk wil ik graag muntjes hebben. Maar het probleem was dat er maandenlang torens van dezelfde kleur stonden waar je niets mee kon. En dat is met dit systeem opgelost. Gyms flippen veel sneller dan eerst en daar ben ik erg blij mee. Echter heb ik geen behoefte aan afspraken of 'regeltjes' die we onderling opstellen, ook niet als dat betekent dat ik niet elke dag 50 muntjes heb.

Ik hoop oprecht dat je je niet teveel gaat storen aan mensen zoals ik die ongestructureerd overal tegenaan schoppen. Wat mij betreft is dat echt part of the game. Als er veel negatieve signalen komen dan is het aan Niantic om de gameplay en regels daarop aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Kun je trouwens ergens zien hoeveel muntjes je gekregen hebt, als je toevallig de pop-up mist?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:55
avotar schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:06:
Kun je trouwens ergens zien hoeveel muntjes je gekregen hebt, als je toevallig de pop-up mist?
Als ik me niet vergis staat het ook in je journal.

edit: kan je trouwens ergens zien hoeveel muntjes je al hebt vergaard op een dag, of is dat een kwestie van handmatig bijhouden?

[ Voor 20% gewijzigd door mat.hi.as op 30-06-2017 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mat.hi.as schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:04:
Als ik me niet vergis staat het ook in je journal.

edit: kan je trouwens ergens zien hoeveel muntjes je al hebt vergaard op een dag, of is dat een kwestie van handmatig bijhouden?
Nee, voor zover mij bekend staat het nergens aangegeven hoeveel muntjes je op een dag gekregen hebt, en als je de return-melding gemist hebt, dan kun je het alleen zien aan je coins balans in de Shop.

Ik heb nu dus maar in de Excel sheet die ik toch al bijhoudt voor een paar dingen een tabblad opgenomen met beginstand (ochtend) en eindstand (eind van de dag) van m'n coins balans per dag, zodat ik kan verifiëren of ik die dag al 50 coins gekregen heb of nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Nieuw gerucht; shiny Pikachu tijdens een anniversary event vanaf 6 juli.
Weer een keer wat anders dan een ander mutsje! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:37

TAA

Liever IRC

Gisteravond om 23:52 kreeg ik de 3e pokie van de dag terug. Jammer van de coins; had gewoon ff 8 minuten gewacht en dan hadden de 2 blauwe spelers de hele nacht in de gym kunnen blijven zitten wat mij betreft. Nu heeft het ze net als mij niet 1 coin opgeleverd...

Voor mij persoonlijk mogen ze nog wel wat tweaks aan het systeem doen. 1 coin per uur vind ik geen probleem; het maximum van 50 is ook prima maar maak dat dan per terugkomende pokemon in plaats van per dag. En dan nog een maximum van 5 gyms tegelijk bezetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vandaag nog geen coins gekregen. Maar wel heb ik nog 3 Pokémon in Gyms staan met nu inmiddels 40 en 40 en 25 uur respectievelijk op de teller. Leuk voor de Gym Leader badge hoor, maar verder schiet ik daar weinig mee op! :P

Ik zou het op zich nog prima vinden als de cap van 50 coins per dag gehandhaafd blijft, maar geef ons ook een beloning van Stardust bij het terugkeren van Pokémon uit Gyms, en dan graag zonder cap daarop! Dan is het minder erg wanneer 3 of 4 Pokémon tegelijk terugkeren uit de Gym, want naast de 50 coins krijg je dan tenminste wel een sloot aan Stardust terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
Over stardust gesproken: hoe komen jullie hier tegenwoordig aan? Beetje vangen, beetje voeren... zijn er nog andere bronnen? Het liefst bronnen met ongeveer dezelfde opbrengst als voorheen de gyms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43
sixtiek schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:34:
Over stardust gesproken: hoe komen jullie hier tegenwoordig aan? Beetje vangen, beetje voeren... zijn er nog andere bronnen? Het liefst bronnen met ongeveer dezelfde opbrengst als voorheen de gyms?
Eggs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
sixtiek schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:34:
Over stardust gesproken: hoe komen jullie hier tegenwoordig aan?
Niet :P

Ik hik al weken rond de 30.000 stardust nu. Af en toe vind ik het beter om een terugkerende Poké een upje te geven en een max potion te voeren in plaats van een revive. Dat kost me dan in 1x 6k+ stardust, waardoor ik weer rond de 30k zit.
Ik heb genoeg wat ik omhoog wil gooien, ook inclusief snoepjes, maar de stardust is echt de bottleneck nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Richh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Niet :P

Ik hik al weken rond de 30.000 stardust nu. Af en toe vind ik het beter om een terugkerende Poké een upje te geven en een max potion te voeren in plaats van een revive. Dat kost me dan in 1x 6k+ stardust, waardoor ik weer rond de 30k zit.
Ik heb genoeg wat ik omhoog wil gooien, ook inclusief snoepjes, maar de stardust is echt de bottleneck nu.
Stardust is toch ook niet belangrijk meer met het nieuwe gymsysteem ? Of de CP 100 of 2999 is, je moet er in alle gevallen 3x tegen knokken om hem eruit te jagen. En boven de 3000 krijg je zelfs extra damage. En je moet de pokemon terugkrijgen om te cashen, dus een te hoge in de gym kan aanvallers afschrikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:42
Versie 0.67.2 voor Android is uit. Helaas voorlopig alleen weer via de alternatieve wegen (Google leer toch eens opschieten). Volgens iemand in onze Whatsapp groep veel gym bugs gefixt. Zie ook o.a.: https://pokemongohub.net/...ort-one-year-anniversary/

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quincy5 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:30:
Versie 0.67.2 voor Android is uit. Helaas voorlopig alleen weer via de alternatieve wegen (Google leer toch eens opschieten). Volgens iemand in onze Whatsapp groep veel gym bugs gefixt. Zie ook o.a.: https://pokemongohub.net/...ort-one-year-anniversary/
Ik heb m net geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zenomyscus schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:20:
[...]

Ik begrijp heel goed dat iedereen elke dag 50 muntjes kan krijgen als we elkaar helpen, of misschien zelfs afspraken maken. Maar voor mij maakt dat het spel niet leuker. Juist het stukje 'random' vind ik erg leuk. Ja het is crap dat ik vandaag 3 pokemons tegelijk terug kreeg, maar dat motiveert mij om weer een gym te pakken. Ik heb vaak zat games gespeeld waarbij 'afspraken' met een ander team werden gemaakt, maar uiteindelijk haak ik altijd af omdat er gewoon niets aan is. In mijn ogen is het stukje rivaliteit een belangrijk spelelement. Prima als anderen er anders over denken en zich willen houden aan een 12-uur schema, maar ik ram iedereen de tent uit als ik daar zin in heb. Niet omdat ik een ander geen muntjes gun, maar het interesseert mij niet hoeveel muntjes een ander krijgt. Dan neem je maar meer gyms over zodat je een stabieler inkomen hebt en komt er gelijk meer actie.

Ik heb al weinig tijd, dus wanneer ik tijd heb om een gym aan te vallen dan doe ik dat. Want dàt vind ik leuk. Daarbij ben ik niet altijd op dezelfde plek, ik zou niet eens weten hoe lang iemand er in zit.. Maar zelfs als ik dat wel weet is het voor mij geen factor in de afweging om wel of niet een gym aan te vallen. Het spel heeft enkele team-elementen, maar uiteindelijk speel je toch echt voor jezelf.

En natuurlijk heb ik voorheen ook regelmatig mijn mond open getrokken omdat ik weer 0 muntjes had terwijl anderen al maanden in gyms zaten. Natuurlijk wil ik graag muntjes hebben. Maar het probleem was dat er maandenlang torens van dezelfde kleur stonden waar je niets mee kon. En dat is met dit systeem opgelost. Gyms flippen veel sneller dan eerst en daar ben ik erg blij mee. Echter heb ik geen behoefte aan afspraken of 'regeltjes' die we onderling opstellen, ook niet als dat betekent dat ik niet elke dag 50 muntjes heb.

Ik hoop oprecht dat je je niet teveel gaat storen aan mensen zoals ik die ongestructureerd overal tegenaan schoppen. Wat mij betreft is dat echt part of the game. Als er veel negatieve signalen komen dan is het aan Niantic om de gameplay en regels daarop aan te passen.
Ik heb het ook zeker niet over afspraken maken want daar ben ik zelf ook geen voorstander van. Integendeel. Maar je kunt wel een strategie volgen die zowel jezelf als je tegenstanders motiveert om gyms te slopen die de inzittenden veel muntjes oplevert. Want daarmee blijven die spelers gemotiveerd om dat te blijven doen en bloedt het gymspel niet een tweede keer dood. Als je constant mensen uit gyms mept die dan maar een paar muntjes krijgen stoppen zij na een tijdje ook weer om jouw gyms nog te slopen en dan valt er voor jou ook niets meer te slopen want dan gaan gyms weer weken staan.

Niet iedereen wil en/of kan er veel tijd in steken. De meer casual spelers willen wel spelen maar dan wel als het ook wat oplevert en die willen niet elke dag hun muntjes uit meerdere gyms moeten halen. Als hun spel ze nu ook weer te weinig oplevert dan gaan ze weer sneller stoppen en dat wil je ook/juist als actievere speler voorkomen omdat het spel dan weer stilvalt. Maar iemand die bijv. maar 2 keer in de week kan spelen heeft weer een andere specifieke strategie nodig als die de muntjesopbrengst wil maximaliseren. Wat ik beschrijf is dan ook niet meer dan een aspect om rekening mee te houden bij het bepalen van je individuele spelstrategie. Het is nuttig om te weten hoe het precies werkt en je af te vragen hoe je tegenstanders zullen reageren op jouw acties. Sun Tzu zal het daar vast wel mee eens zijn. :+

En natuurlijk motiveert het terugkrijgen van meerdere pokies op één dag je om zelf weer meer pokies uit te zetten om de kans op muntjes voor volgende dagen te vergroten. Dat doet het bij mij ook. En als dat niet kan door bijzetten van vrije plekjes dan moeten er inderdaad andere gyms voor sneuvelen. Maar dan zal ik als het even kan gyms pakken waar de inzittenden dan 50 muntjes mee kunnen scoren omdat die dan ook minder haast (zouden moeten) hebben om die gym weer terug te pakken zodat mijn kansen op meer muntjes in die gym ook groter worden. En als zij goed snappen hoe het werkt zullen ze mij wellicht ook bewust lang genoeg laten zitten. Niet omdat er iets is afgesproken maar omdat men dat ook stilzwijgend door heeft. Het is allemaal wat complexer en subtieler geworden nu. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
@CaptJackSparrow Ik heb het idee dat jouw hoofddoel in het spelletje muntjes verzamelen is. Dat doe je in Mario maar in Pokemon Go is dat niet echt van belang. Ik denk dat overgrote meerderheid blij is als hij überhaupt wat muntjes krijgt en het gewoon leuk vind om te vechten, wat redelijk normaal is voor een Pokemon spelletje.

Stap af van het idee dat de ingame premium currency het doel is van het spel. Het maakt alleen bepaalde delen van het spel makkelijker. Dit is namelijk zo in alle freemium games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik als casual speler vind het juist wel leuk om zo nu en dan in een gym te kunnen.
Ik ben wat later begonnen met spelen ook en ik moet zeggen dat mijn pokemons vaak veel te laag waren om in een gym te kunnen, ze over te nemen of er in te blijven omdat je vaak de eerste was die afviel.

Nu pik ik de lege plekjes of verover ik een gym (want er staat veel meer laag spul in nu) en krijg ik daadwerkelijk ook muntjes.

Kan ik ook eens een extra incubator kopen of grotere tassen.

[ Voor 7% gewijzigd door avotar op 30-06-2017 13:16 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:03:
Het is allemaal wat complexer en subtieler geworden nu. ;)
Laatst stond ik met mijn zoontje en twee meisjes uit zijn klas bij een gym. Ik kreeg van hun niet het idee dat ze het nou allemaal complexer en subtieler vonden :+ .

Knap van Niantic dat het ze blijkbaar gelukt is om een spel te maken met meerdere lagen, en mooi om te lezen dat CaptJackSparrow op een heel andere laag speelt dan veel anderen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

The_Ghost16 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:14:
@CaptJackSparrow Ik heb het idee dat jouw hoofddoel in het spelletje muntjes verzamelen is.
Mijn hoofddoel is lichaambeweging krijgen door lopen of fietsen. Als motivatie gebruik(te) ik het elke dag kunnen behalen van het maximum aantal muntjes zodat ik een reden had om einden te fietsen. De muntjes zijn daar uiteindelijk 'slechts' een (onvermijdelijk) bijproduct van.

Ik denk dat er niet veel mensen zullen zijn die aan het gymspel doen die NIET zoveel mogelijk muntjes willen verzamelen. De mensen die al een hoop muntjes hebben verdiend hebben ook eventueel makkelijk praten. De mensen die het afgelopen jaar van de zijlijn hebben moeten toekijken willen nu toch écht wel graag óók eindelijk eens wat muntjes scoren. En dan komt de 'slimme' strategie toch wel van pas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Oekiejoekie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:27:
[...]

Stardust is toch ook niet belangrijk meer met het nieuwe gymsysteem ? Of de CP 100 of 2999 is, je moet er in alle gevallen 3x tegen knokken om hem eruit te jagen. En boven de 3000 krijg je zelfs extra damage. En je moet de pokemon terugkrijgen om te cashen, dus een te hoge in de gym kan aanvallers afschrikken...
Toch is het knokken tegen een 2900 Blissey een stuk pittiger dan een 2000 Blissey. Voor attackers maakt het ook zeker een verschil naar mijn mening!

Er zijn gyms waarvan ik de aanvallers ook wíl afschrikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57

Haan

dotnetter

Net m'n eerste raid gedaan, een Muk. Het was op 'mijn' afgelegen gym op werk, dus ik was alleen, maar kon het beest zonder al teveel moeite verslaan. Daarna ook simpel gevangen met de eerste worp, zelfs zonder besje :) Nu heb ik in ieder geval een stuk betere Muk dan degene die ik al had :) (728cp 'above avarage' (puur pokedex vulling) vs 1514cp 'wonder')

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 30-06-2017 13:47 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1 ... 12 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.