[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 141 Laatste
Acties:
  • 572.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:02:
Even iets anders dan raids en coins. Kan iemand me vertellen wat nu het verschil is tussen XS en XL pokemons? De een zegt dat XS sneller is met vechten, maar wat doet de XL versie dan?
Volgens mij is dit onzin en doet het verder niks.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gym systeem ligt hier redelijk op zijn gat dus geen muntjes voor mij gisteren.

Niantic zal in de toekomst toch ook wel dingen gaan doen met Pokemons die voor nageslacht kunnen zorgen? Wat hebben de geslachten en de Dito's anders voor nut.

Zullen ook wel raids level 5 komen met speciale Pokemons er in of de soorten Pokemons die nu in bepaalde raid level zitten zullen ook wel veranderen.

Generation 3 zal ook dit jaar nog wel komen.

Genoeg om naar uit te kijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 16:15
readytoflow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:38:
Het is wel leuk, maar toch heb ik wel het gevoel 'hoe lang blijft het leuk?'

Oh ja...en uk wil meer dust. Van 500K naar 150K gaat snel
Het zal wel nog even leuk blijven, iets nieuws krijgt altijd een boost voor enkele weken. De bedoeling is nu natuurlijk verder te bouwen op dit systeem. Kalm aan de bugs weg werken en dan komen natuurlijk de level 5 Legendary bazen.

Ik heb al 6 raids gedaan en het is toch steeds nog even zoeken. Gisteren een raid mislukt omdat we juist met te veel waren. 1 groep was met 20 gegaan en er bleven er 4 achter (waaronder ik). Daar bij zaten 2 kleine meisjes met een laag level, we kregen de level 4 Rhydon juist niet neer. We hebben voor hun 3x geprobeerd, maar er kwam spijtig genoeg niemand meer toe en we hebben het maar zo gelaten.

Vanaf nu letten we bij een grotere groep dus direct op de verdeling. Zien dat er minstens 10 mensen in zitten zodat het mooi leuk vooruit gaat en niemand achter blijft :)

Voor de Dust mag er inderdaad wat tuning bij komen. Gyms waren altijd een heel goede extra bron om dit omhoog te helpen en dit is nu compleet weg gevallen. Ik las deze ochtend een artikel voor suggesties om het huidige systeem te verbeteren. In sommige van deze punten kan ik me wel vinden, in andere totaal niet.

Link : https://pokemongohub.net/...ents-new-gym-raid-system/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
My-life schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:03:
[...]
De TS is inmiddels wel heel erg veroudert. Bijwerken kost tijd, misschien de niet kloppende delen even weghalen?
Aangezien de OP erg oud is, heb ik even de PokéStops en Gym tekst aangepast en uitgebreid. Als dit zo goed is kan dit overgenomen worden in de OP. Voor de Raid zou ik of iemand anders nog ff een apart onderdeel maken..... als er onjuiste heden in staan (Fake news alert!), of als ik dingen vergeten ben laat dat dan ff weten.

PokéStops

BEZOEK POKÉSTOPS
Kijk uit naar PokéStops. Deze bevinden zich bij bezienswaardigheden, zoals openbare kunstobjecten, gedenkplaten en monumenten. Bij PokéStops, die op je kaart als een blauw vierkantje weergegeven worden, kun je meer Poké Balls en andere voorwerpen verzamelen. Als je dicht genoeg bij een PokéStop bent om het te verkennen, gaat de doos boven op het blauwe vierkantje open. Dat is het moment om voorwerpen bij de PokéStop te verzamelen.

Draai aan de fotoschijf om voorwerpen bij de PokéStop te verzamelen. Doe je dit elke dag dan maak je langzaam een streak en na 7 dagen bij je 7 day streak krijg je een evolutie item als bonus. De photodisc bij een Gym werken hetzelfde als PokéStops met eventuele team en badge bonus als toevoeging. Zie het Gym gedeelte daarvoor.

Gym's

EEN GYM OPEISEN
Zodra je lid bent van een team, kun je gevangen Pokémon toewijzen aan een lege Gym of aan een Gym waar een teamlid een van zijn Pokémon heeft geplaatst. Net als PokéStops bevinden Gyms zich op locaties in de echte wereld. Elke speler kan één Pokémon in een bepaalde Gym plaatsen. Je wordt daarom gestimuleerd samen met andere leden van het team een sterke verdediging op te bouwen.

Wanneer een Pokémon aan een lege Gym is toegevoegd, neemt het team van deze Trainer de zeggenschap over de betreffende Gym op zich.

Er kunnen alleen maar verschillende Pokémon in een gym staan en er is plek voor 6 Pokémon.

MOTIVATIE
Elke Pokémon heeft in een gym een bepaalde hoeveelheid motivatie die over tijd of na een aanval leeg loopt. Dit kun je niet voorkomen, je kunt wel naar de gym en berries aan de Pokémon voeren waarna de motivatie weer stijgt. De hoeveelheid motivatie is te zien in het hartje bij de Pokémon in de gym of bij je Gymbadge.

Je kan elk type besje geven aan een Pokémon, je kan niet alleen maar dezelfde geven. Na een bepaald aantal wil een Pokémon die niet meer. Bij elk besje stijgt de motivatie en krijg je als speler 20 stardust. Met een Golden Razz Berry is de motivatie meteen weer gemaximaliseerd.

EEN GYM AANVALLEN
Daag Gyms die opgeëist zijn door een ander team, uit met je eigen Pokémon. Met je gevangen Pokémon vecht je tegen de verdedigende Pokémon van de Gym waarover je de zeggenschap over wilt nemen.

Gevechten vormen een prachtige uitdaging. Gebruik tijdens een gevecht tegen de verdedigende Pokémon de twee aanvallen van je Pokémon. Ook kun je de aanvallen van de verdedigende Pokémon ontwijken door naar links en naar rechts te vegen.

Als je de motivatie van de tegenstander weg speelt zullen ze langzaam naar 0 gaan en uit de gym verdwijnen. Mogelijk moet je meerdere keren tegen dezelfde Gym vechten om hem definitief te verslaan.

EEN GYM VERDEDIGEN
Wijs een Pokémon toe aan een Gym die al door een lid van je team beheerd wordt, om de verdediging te versterken. Elke Pokémon die door een teamlid toegevoegd wordt, maakt het voor een aanvallende Trainer moeilijker om je Gym te verslaan. Vergeet niet dat je slechts een van je Pokémon in een Gym kunt plaatsen. Zoek dus hulp bij vrienden. Ook kun je de verdediging versterken door alle Pokémon die motivatie verloren hebben bij te voeren met berries.

Je Pokémon blijft in de Gym en staat gereed om hem tegen uitdagers te verdedigen.

GYM BADGES
Als je bij een Gym komt kun je punten scoren door te vechten, een raid te doen, berries te voeren of de photodisc te spinnen. Je krijgt altijd een Gymbadge als je iets gedaan hebt bij een Gym. De badges geven extra items als je de photodisc spint. Als je de photodisc spint en de Gym is jou kleur krijg je ook een team bonus. Deze is ook afhankelijk van je badge.

BXPTypeBadgebonusTeambonus
0 - 499BadgeGeen bonus+ 1 bonus item
500 - 3999Bronze badge+ 1 bonus item+ 1 bonus item
4000 - 3999Zilveren badge+ 2 bonus items+ 2 bonus items
40000+Gouden badgeNog niet bekendNog niet bekend

Met elke actie krijg je BXP (XP voor de Badge) hieronder een overzichtje hoeveel dat ongeveer is.

ActieBXP
Berries voeren10
Complete vijandige gym verslaan325
Pokémon in de gym plaatsen100
Pokémon 24 uur in de gym1440
Raid1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 09:19

hneel

denkt er het zijne van

Krijg je nu eigenlijk nog stardust als je pokemon uit de gym terug komt?

Voorheen had ik een dagelijkse voorraad stardust uit de gyms (ik stond er stabiel in 5). Maar nu raakt dat opgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
hneel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:00:
Krijg je nu eigenlijk nog stardust als je pokemon uit de gym terug komt?

Voorheen had ik een dagelijkse voorraad stardust uit de gyms (ik stond er stabiel in 5). Maar nu raakt dat opgedroogd.
Nee... en dat is echt jammer. Ik mist mijn 5000 dust per dag ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:07
Het enige minpunt van deze raids is dat je niet meer met de gym kan interacten, ook nadat je de Raid Boss verslagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:43
Je kan gelukkig wel spinnen, maar niet een Pokie erin zetten / aanvallen. Omdat je extra premier balls krijgt na het verslaan van de baas (en je Pokie 1 uur gratis defend), is het dus van belang om de Raid Gym al in handen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:02:
Even iets anders dan raids en coins. Kan iemand me vertellen wat nu het verschil is tussen XS en XL pokemons? De een zegt dat XS sneller is met vechten, maar wat doet de XL versie dan?
Een XL pokemon heeft meer health, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 09:49
schaapiej schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Heb mijn eerste gym bijna op het volgende level, daar heb ik intussen 28 victories, 11h defended en 12 treats. Ben benieuwd wat de team bonus wordt... waarschijnlijk 1 extra (random) item ofzo?

[...]

Zojuist een level 4 raid gedaan met een groepje. Toen ik aan kwam fietsen was ik alleen, dat gaat niet lukken tegen een CP25k Pokémon (Snorlax in dit geval). Al snel kwamen er 4 mensen bij. Alleen kwamen we net iets te kort... effe later nog 1 iemand erbij en toen ging het goed. Als reward 2x charged TM, 2 rare candy en 14 golden razz. En Snorlax bleef na 1 bal zitten! _/-\o_

Meteen ook maar een Whatsapp groepje opgezet voor dit soort raids!
Vraagje als je een raid pass gebruikt, en je verliest de battle kan je dan nog eens opnieuw proberen met dezelfde raid pass? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Een XL pokemon heeft meer health, dacht ik?
Nee. Ik heb een 1796CP 91% XS en een 1793CP 91% XL en beide hebben 122 HP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cooLopke schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:32:
[...]

Vraagje als je een raid pass gebruikt, en je verliest de battle kan je dan nog eens opnieuw proberen met dezelfde raid pass? Thanks!
Ja dat kan. DIt was bij mij in de buurt ook niet bekend, maar gelukkig had het hier ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Is het eigenlijk de bedoeling dat je beesten van boven de 3000 cp zo snel naar beneden gaan?
Ik vermoed dat de boedoeling was dat dit tot 3000 wel de boeling kan zijn maar daaronder blijven ze even snel zakken.
Als dat geen bug is kan je zo al uw 3000+ defenders lekker weggooien 8)7
[...]

Je kan de raid pas gebruiken zolang die baas op een gym er staat. Je kan zonder probleem met zijn allen gaan lopen uit het gevecht en uit de volledige gym uitgaan.
Je kan niet met diezelfde raidpas bv binnen het uur naar een andere baas gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Gravediggerxx op 27-06-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 14:51
Gravediggerxx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:34:
Is het eigenlijk de bedoeling dat je beesten van boven de 3000 cp zo snel naar beneden gaan?
Ik vermoed dat de boedoeling was dat dit tot 3000 wel de boeling kan zijn maar daaronder blijven ze even snel zakken.
Het is inderdaad zo dat beesten boven de 3000 sneller in cp dalen dan beesten onder de 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravediggerxx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:34:
Volgens mij niet echt een bug. Ik ga al mijn defenders al ombouwen naar attackers. Tyranitar met iron tail/crunch van 3278CP heb je nu niet super veel aan. Ik ga daar bite/crunch van maken en wellicht bite/stone edge. Het heeft totaal geen zin om een hoge CP defender in een gym te hebben. Ook die heb je in 4 gevechten neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:26
Heb mijn Snorlax en Blissey nog onder de CP3000 zitten, houden zo dus! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:24
schaapiej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:44:
Heb mijn Snorlax en Blissey nog onder de CP3000 zitten, houden zo dus! :p
vannacht heb ik er mijn Blissey in gestopt nadat iemand het nodig vond mijn pokie om 00.30 te verslaan. Kan ik eindelijk lekker slapen en de wsarde zakt vanzelf door hem niet te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Dit zegt niets zonder de appraisal informatie.

De een kan max health hebben terwijl de andere alleen zijn base health heeft.
[...]

Ja, je kunt binnen de 5 minuten zo vaak opnieuw proberen als je wilt.

Nog interessanter;
Als je de raid exit voordat de countdown in de lobby voorbij is, kun je opnieuw joinen met een nieuwe countdown van 120. Dat kan direct, maar ook later op de dag.

Was gister zelf een raid gejoined maar de groep beviel me niet. Blokje om gelopen en daarna alsnog gedaan.
De Raid pass ben je dus "kwijt" in de zin dat je geen andere raid kunt doen, maar die raid blijft beschikbaar.

[ Voor 52% gewijzigd door frickY op 27-06-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
frickY schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Dit zegt niets zonder de appraisal informatie.

De een kan max health hebben terwijl de andere alleen zijn base health heeft.

[...]

Ja, je kunt binnen de 5 minuten zo vaak opnieuw proberen als je wilt.

Nog interessanter;
Als je de raid exit voordat de countdown in de lobby voorbij is, kun je opnieuw joinen met een nieuwe countdown van 120. Dat kan direct, maar ook later op de dag.

Was gister zelf een raid gejoined maar de groep beviel me niet. Blokje om gelopen en daarna alsnog gedaan.
De Raid pass ben je dus "kwijt" in de zin dat je geen andere raid kunt doen, maar die raid blijft beschikbaar.
Ik heb een 100% IV Blissey van 29kg en die heeft de max haalbare score volgens alle calculators... een zwaardere zal dus geen hogere CP, HP etc hebben. Alleen een hogere BMI waarde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is hetzelfde van deze 2. Wonder, best is HP, exceed calculations. Op 3 CP na exact dezelfde pokemons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:09:
Alles is hetzelfde van deze 2. Wonder, best is HP, exceed calculations. Op 3 CP na exact dezelfde pokemons.
Wat is het voor beest, hoeveel candy en stardust voor een power-up ??? Nou ben ik wel benieuwd?

Ik wil het wel naar rekenen.... waarschijnlijk heeft de een 13 aanval en 12 defense en de andere dan andersom... maar daarvoor hebben we wel het level van het beest nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door A-Jay op 27-06-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
aljooge schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:56:
[...]

vannacht heb ik er mijn Blissey in gestopt nadat iemand het nodig vond mijn pokie om 00.30 te verslaan. Kan ik eindelijk lekker slapen en de wsarde zakt vanzelf door hem niet te voeren.
Daarom wil ik ze ook onder de 3k houden, dan zakken ze minder snel aangezien ik niet elke dag naar de naburige dorpen wil fietsen. En dan hoop ik maar dat iemand tussendoor een banaan erin schuift ( :+ )

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-Jay schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Wat is het voor beest, hoeveel candy en stardust voor een power-up ??? Nou ben ik wel benieuwd?
http://prntscr.com/foo1go Machamp XS
http://prntscr.com/foo1od Machamp XL

Beide dus een Wonder, Beste attribute is his HP, It's stats exceed mij calculations.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:33:
[...]
In https://pokeassistant.com/main/ivcalculator

Levert het een 1796CP, 122HP, Machamp met 3000 dust en 93.3% IV op.

Level 22
Attack 13
Defense 14
HP 15

De andere is een 1793CP, 122HP, Machamp met 300 dust en 91.1% IV

Level 22
Attack 14
Defense 12
HP 15

Ze zijn dus niet hetzelfde en dat komt niet door de XS/XL, maar door de attack en defense.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Dank je voor het uitzoeken. Wel gek dat mijn calculator dus zegt dat ze beide 91% zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:36:
Oke. Dank je voor het uitzoeken. Wel gek dat mijn calculator dus zegt dat ze beide 91% zijn..
Dan zou bij sommige beesten (niet dit geval) de attack en defense ook omgedraaid kunnen zijn, waardoor hun CP of HP iets kan afwijken. Is meestal niet veel. Bij level 40 is het verschil tussen je Machamps bijvoorbeeld opgelopen tot 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan nog steeds de vraag, wat doet XS of XL of is dit gewoon voor de fun? Heb even zitten zoeken, en de enige logische verklaring is dat je met een XS sneller iets minder damage doet en met een XL trager meer damage doet. Ook ontwijkt een XS makkelijker maar als hij geraakt wordt komen ze harder aan. Een XL ontwijkt minder makkelijk maar ze komen ook minder hard aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:39:
Maar dan nog steeds de vraag, wat doet XS of XL of is dit gewoon voor de fun?
Tot nou toe doet het net als de lengte van een Pokémon niets gelukkig. Als ze dat mee gaan wegen in een gevecht heb ik een probleem. Ik heb namelijk een Dragonite met een hoogte van 2,35m met een gewicht van 0,2kg 8)7

XS en XL zijn alleen relevant voor je Rattata en Magikarp medaille...

[ Voor 8% gewijzigd door A-Jay op 27-06-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:24
schaapiej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Daarom wil ik ze ook onder de 3k houden, dan zakken ze minder snel aangezien ik niet elke dag naar de naburige dorpen wil fietsen. En dan hoop ik maar dat iemand tussendoor een banaan erin schuift ( :+ )
Ik wil juist helemaal niet meer naar de naburige dorpen fietsen, ga me concentreren op die 2 gyms die in de woonwijk staan. Daarbij heb ik het geluk dat rood geel en blauw ongeveer even sterk zijn en het van nature knipperlicht gyms zijn die ook. Heel handig nu. Het is me tot nu toe gelukt de 50 coins per dag te pakken.
Anders pak ik nog een paar gyms mee die net tegen het centrum aan zitten, die ook knipperen, maar die ik niet meteen in 5 minuten kwijt ben. Het nieuwe gymsysteem heeft voor mij dus voordelen, hoef niet meer hele avonden te fietsen en kan me meer richten op vangen en levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:07
Heeft iemand anders het volgende ook meegemaakt?

Ik probeerde vandaag een gym over te nemen. Eerste ronde ging goed. Maar de tweede ronde, eerste battle de verdedigende mon animaties stoppen op ongeveer 50% HP, begint z'n charge move te gebruiken alsof het zijn normale move is (gebaseerd op hoe hard mijn mon's hp balk omlaag gaat) en zijn HP springt terug omhoog wanneer hij dreigt te vallen.

Nou goed, ik dacht dat het een bug was. Ik genees m'n pokemons en probeer opniew. Hetzelfde gebeurd. En het is niet een grafisch probleem of zo, want mijn pokemons zijn echt flauwgevalen.

Heb maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Niantic zou aan het nieuwe gym systeem eigenlijk nog een klein dingetje moeten veranderen om het beter te maken, namelijk:

- Laat Raids de betreffende Gym resetten als de Raid voorbij is ipv bestaande pokemon terug te laten keren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:56:
Niantic zou aan het nieuwe gym systeem eigenlijk nog een klein dingetje moeten veranderen om het beter te maken, namelijk:

- Laat Raids de betreffende Gym resetten als de Raid voorbij is ipv bestaande pokemon terug te laten keren.
Er zijn nu 2-3 raids per gym per dag. Lijkt me niet zo'n strak plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:36
Zeror schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:56:

Nee joh, pokies die terugkeren kosten Niantic niets, pokies die uit een gym gereset worden en naar hun baasjes gaan kosten Niantic muntjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Ik dacht ook dat hier wel sprake van zou zijn in de aankondiging maar blijkbaar hebben ze dat terug gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ik hoop eigenlijk dat ze stardust geven als beloning als je een gym hebt verslagen of als je minimaal een pokemon hebt verslagen..

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Sunfalls schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:04:
Ik dacht ook dat hier wel sprake van zou zijn in de aankondiging maar blijkbaar hebben ze dat terug gedraaid.
Ik meen dat ook in de aankondiging gezien te hebben.
Toen ik zondag exact aan het einde van een raid deze nog snel even deed (Magmar) had ik hoop mijn pokemon er zo in te zetten tot ik zag dat de originele weer terug waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapiej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Ik pomp ze met opzet net boven die 3000cp, ik wil niet liever dan dat ze na 10 uur bijna automatisch terugkomen met 50 coins... Beestjes van 2800 blijven 8x te lang hun motivatie behouden.

Al steek ik liever 400cp pokemons, die verliezen hun motivatie ook na 10 uur maar ondertussen heb ik mijn hoge wel gewoon nog vrij voor aanvallen en raids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
sixtiek schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Nee joh, pokies die terugkeren kosten Niantic niets, pokies die uit een gym gereset worden en naar hun baasjes gaan kosten Niantic muntjes...
Het is niet dat niantic gratis muntjes uitdeelt dat het hun geld kost 8)7
Je hebt gewoon altijd een deel dat volledig gratis wilt spelen. Mensen die muntjes willen kopen doen dit gewoon en ofdat ze nu 50 of 100 muntjes krijgen maakt voor hun echt niet uit.

Resetten heeft weinig zin. Je moet net zorgen dat voor de raid de gym van uw kleur is om extra ballen te krijgen dus dat is eigelijk hetzelfde effect als de gyms automatisch te laten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kort na middernacht om 0:12 kreeg ik een beest terug en had ik mijn 50 muntjes al binnen voor vandaag. Gisteren gebeurde dat door een beest dat om 9:49 een schop kreeg. Als een periode van 21 uur nog een rol had gespeeld dan zou ik niet vóór 6:49 weer muntjes hebben kunnen krijgen lijkt me. Dit suggereert dus zeer sterk dat het nu per kalenderdag gaat.

Zijn er ook mensen die op opeenvolgende dagen hun muntjes in één keer eerst laat op de dag kregen en de volgende dag vroeg? Met dus een vrij korte tijd er tussenin? Zou je bijv. om 23:59 je 50 muntjes kunnen krijgen en twee minuten later om 00:01 weer?

Gisteravond weer wat rondgefietst. Paar gyms bijgezet en twee gyms overgenomen. De eerste moest ik nog een keer terugpakken en de tweede zelfs twee keer. Vanmorgen beide na voldoende tijd voor 50 muntjes teruggekregen maar die had ik dus al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dat van die CP zullen ze toch nog wel gaan veranderen?
Dus een 3100CP Snorlax met 200HP (als voorbeeld) is eerder thuis dan een 2900CP Snorlax met 190HP?

Dat klopt natuurlijk van geen kanten.
Ik zou het wel snappen als ze de diverse IV waardes mee laten tellen. Dus 'Best HP' telft dan mee dat health minder snel daalt.

Maar als alles gelijk is dan moet de hoogste CP/HP het ook het langst volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Ik snap die muntjes nog niet echt... Enkele keren pokies terug gehad met muntjes, een keertje zelfs 50. Maar gisteren had ik toch wel enkele uren wat pokies in gyms, maar kreeg helemaal geen muntjes toen ze terug kwamen. En dat was niet op dezelfde dag als toen ik 50 muntjes kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 11:57
Kan elke gym een raid genereren, of is dit voorbehouden aan specifieke gyms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

readytoflow schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:14:
Dus een 3100CP Snorlax met 200HP (als voorbeeld) is eerder thuis dan een 2900CP Snorlax met 190HP?

Ik zou het wel snappen als ze de diverse IV waardes mee laten tellen. Dus 'Best HP' telft dan mee dat health minder snel daalt.

Maar als alles gelijk is dan moet de hoogste CP/HP het ook het langst volhouden.
De CP dalingen moeten ze gewoon doen in procenten. Dan heb je dus nog steeds dat een hoge CP meer verliest per keer dan een lage CP, maar is het veel eerlijker lijkt mij.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 15:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

readytoflow schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:14:

De grens ligt op exact 3000 CP. Het is gokwerk, maar ik vermoed dat het een eenvoudige manier is om:

* Alle spoofers / cheaters een schop te geven en hun hoge pokemon voor gyms waardeloos te maken
* Nieuwe spelers weer kansen te geven (een 3k+ pokemon komt afschrikwekkender over dan een hoge 2k)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik veronderstel dat het sneller dalen van 3k+ pokies een van de manieren is om het spel voor lagere level spelers makkelijker te maken omdat die hoge sterke beesten al snel hun weerbaarheid verliezen en die gyms even makkelijk te slopen zijn als gyms met lagere beesten. De hogere spelers hebben hun beesten meestal boven die 3k gebracht en dat grote leger van sterke beesten is nu dus een flink stuk geneutraliseerd.

Het komt nu dus wel goed uit dat ik gewacht heb met het doen van significante manipulaties met mijn stal want mijn 100% Vaporeon staat nog mooi op 2999 en die zal ik daar dan ook voorlopig op laten. ;) Alleen mijn Snorlax heb ik de eerste avond toen dit allemaal nog niet bekend was toch maar even de twee laatste upjes gegeven voordat ik die in een verre gym zette in de hoop dat ie daardoor meer kans had langer te overleven. Maar die was toch al ruim over de 3k dus dat heeft verder geen invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:51

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Is er iets van een website ofzo om een community te vinden in een stad? Ik woon in Hilversum en ben Instinct maar bijna alle gyms om me heen zijn alijtd Red & Blue. Weet wel dat andere gedeeltes wel veel meer instinct hebben maar zou fijn zijn om met een groepje ofzo af en toe te kunnen spelen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Er zijn nu 2-3 raids per gym per dag. Lijkt me niet zo'n strak plan.
Dat systeem zou je ook nog kunnen aanpassen. Bijv. een raid pas activeren wanneer één Pokemon de tijd waarin de max candy's haalt heeft bereikt. Dat is dus na 8 1/2 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
gorgi_19 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:46:
[...]

De grens ligt op exact 3000 CP. Het is gokwerk, maar ik vermoed dat het een eenvoudige manier is om:

* Alle spoofers / cheaters een schop te geven en hun hoge pokemon voor gyms waardeloos te maken
* Nieuwe spelers weer kansen te geven (een 3k+ pokemon komt afschrikwekkender over dan een hoge 2k)
Ik vermoed hetzelfde eigenlijk. Het is een beetje jammer voor de pokkies die ik eerlijk boven de 3K heb geleveld. Kheb gelukkig maar 8 pokemon boven de 3k CP; 2x Dragonite 2x Rhydon 4x Gyarados. Ben level 35. Maarja bekijk het zo, wat deed je er nou mee? Je gooide ze leuk in de gym en dan? Oja muntjes en dust claimen...Dus was je investering voor niks? Nee toch, denk dat je wel aardig verdient hebt als je pokemon boven de 3k had. Ik wel in ieder geval. Mijn pokemon bag zit op 1000max en me items bag op 700 (kan upgraden, maar vooralsnog is het niet zeer noodzakelijk), verder nog tal van incubators kunnen kopen en ook nog lucky eggs natuurlijk om mijn voorsprong op de rest te behouden....

Voor de update waren er genoeg mensen met 5-6 Dragonites boven de 3.3K of meerdere Snorlaxen boven 3K . Ow en toen Gen2 uitkwam hadden deze mensen ook allemaal Tyranitars van 3.4K (niet 1, maar weer 4-5) en niet te beginnen over al die Blisseys. Leuk en aardig als je echt zoveel geluk hebt met eggs en spawns, maar 99% van de keren is het gewoon een cheater/spoofer geweest. Gek genoeg zie ik deze mensen nu niet meer terug in de gyms :/

Iedereen kan nu meedoen met gyms...wat is daar nou mis mee? Ja jij (en ik) had een voorsprong op anderen met een hoger level met hogere level pokemon...maar nu niet meer. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 09:49
Het enige wat ze moeten toevoegen is dat je gewoon je pokemon uit de gym kan halen als je er naast staat. Is ook het meest logische ook. Geen dubbel accounts meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok... Machamp, Muk, Flareon is wel te doen om in je eentje een raid tegen te doen.

Lapras en Snorlax slaan we nog geen deukje in. Die lachen ons vierkant uit... :$

Niemand te bekennen. Snorlax staat toch bij een metrohalte en klein winkelcentrum. Maar geen andere spelers in de buurt.

Lapras was in een woonwijk bij een basisschool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
Ik weet niet in hoeverre dit legaal is of niet maar er is ondertussen een map waarmee je kan zien waar er raids bezig zijn, hoelang ze nog duren, welk level ze zijn en bij sommige zelfs wie de raidboss is.: https://gymhuntr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Sunfalls schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:24:
Ik weet niet in hoeverre dit legaal is of niet maar er is ondertussen een map waarmee je kan zien waar er raids bezig zijn, hoelang ze nog duren, welk level ze zijn en bij sommige zelfs wie de raidboss is.: https://gymhuntr.com/
Is volgens mij van zelfde club als pokehuntr. Op die website kun je het namelijk ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Klopt. Pokehuntr is ook het overkoepelende twitter account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Excuses, ik zie nu dat ik het mis heb. op pokehunter.co kan het ook. De namen lijken ook zoveel op elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Eerste Tyranitar vandaag. 90 + IV met perfect moveset.

Happy puppy hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 14:29
WahWah schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Ik vermoed hetzelfde eigenlijk. Het is een beetje jammer voor de pokkies die ik eerlijk boven de 3K heb geleveld. Kheb gelukkig maar 8 pokemon boven de 3k CP; 2x Dragonite 2x Rhydon 4x Gyarados. Ben level 35. Maarja bekijk het zo, wat deed je er nou mee? Je gooide ze leuk in de gym en dan? Oja muntjes en dust claimen...Dus was je investering voor niks? Nee toch, denk dat je wel aardig verdient hebt als je pokemon boven de 3k had. Ik wel in ieder geval. Mijn pokemon bag zit op 1000max en me items bag op 700 (kan upgraden, maar vooralsnog is het niet zeer noodzakelijk), verder nog tal van incubators kunnen kopen en ook nog lucky eggs natuurlijk om mijn voorsprong op de rest te behouden....

Voor de update waren er genoeg mensen met 5-6 Dragonites boven de 3.3K of meerdere Snorlaxen boven 3K . Ow en toen Gen2 uitkwam hadden deze mensen ook allemaal Tyranitars van 3.4K (niet 1, maar weer 4-5) en niet te beginnen over al die Blisseys. Leuk en aardig als je echt zoveel geluk hebt met eggs en spawns, maar 99% van de keren is het gewoon een cheater/spoofer geweest. Gek genoeg zie ik deze mensen nu niet meer terug in de gyms :/

Iedereen kan nu meedoen met gyms...wat is daar nou mis mee? Ja jij (en ik) had een voorsprong op anderen met een hoger level met hogere level pokemon...maar nu niet meer. :(:)
Dat idd.

Plus vergeet niet dat CP waarde vrijwel niks zegt over de defensieve sterkte van een Pokemon.
Aanval weegt veruit het zwaarst bij de berekening. Die Dragonite en Gyarados zijn slechte defenders, die horen eigenlijk niet te verdedigen. :P

Bovendien, straks als Gen3 er is, hebben we Slaking... Het is prima dat dat soort hoge Pokemon exponentieel motivatie verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Had ik de tab met raids open staan in afwachting tot ze actief worden. Blijkt dat het niet goed update en de eieren er blijven staan en niet door de schaduw vervangen worden. Fijne bug Niantic. :-( Kwam ik er pas achter dat er een Machamp actief was toen die al zo lang liep dat ik er nu maar niet meer heen ga omdat het me te krap wordt. Die had ik wel willen doen. Als de nearby wel ververst wordt verwacht ik dat de raids dat natuurlijk ook doen. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Aha! Ik zal wel spuit 11 zijn natuurlijk. Maar...
Wel een raid 4 Vaporeon verslagen in ons eentje.
Met 8 jolteons en een Raichu. Huh? 9 Pokemon? Jazeker :+

Want na 2 mislukte pogingen kreeg ik een lumineus idee.
Bij de 6e Jolteon verliet ik het gevecht en koos ik snel mijn vooraf strategisch hernoemde overige 2 jolteons en Raichu om daarna snel het gevecht weer te hervatten en met 9 seconden op de klok was ie de mijne!

Sloeg natuurlijk nergens op, want we hebben Vaps genoeg inmiddels. Maar de rare berries en TM's zijn toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Wat is de reden dat in de nearby of raids pokemons als schaduw worden weergegeven, terwijl je deze pokemon al lang hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
P.K. schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Dat idd.

Plus vergeet niet dat CP waarde vrijwel niks zegt over de defensieve sterkte van een Pokemon.
Aanval weegt veruit het zwaarst bij de berekening. Die Dragonite en Gyarados zijn slechte defenders, die horen eigenlijk niet te verdedigen. :P

Bovendien, straks als Gen3 er is, hebben we Slaking... Het is prima dat dat soort hoge Pokemon exponentieel motivatie verliezen.
CP was ook niks, alleen iedereen wilde zo hoog mogelijk zitten zodat je niet "geshaved" werd. Wat een strategy! Wat een systeem! :w

Het leuke is nu, als je een gym battle doet met je pokemon, dat je ziet hoeveel "battles won". Mijn Cloyster en Jolteons zitten tegen de 2k battles won aan. Blijkbaar liep die teller wel gewoon ergens op de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixtiek
WahWah schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:12:
Mijn Cloyster en Jolteons zitten tegen de 2k battles won aan. Blijkbaar liep die teller wel gewoon ergens op de achtergrond.
Ah, die eindeloze aantallen saaie Dragonite- en Gyaradostorens van weleer :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

william89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:10:
Wat is de reden dat in de nearby of raids pokemons als schaduw worden weergegeven, terwijl je deze pokemon al lang hebt?
Ik vermoed een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gymshaving is iig nog niet aangepakt :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar wel meer random...

Ok bedenk me net:
Kan ik nu die enorme hoeveelheid trainings Pokemon gaan opruimen?

Ik ga ze echt niet allemaal 'uppen'. Maar ga er ook niet mee vechten of in een gym zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Beetje jammer dat er na 21:00 geen raids meer zijn. Meestal loop ik juist tussen pakweg 21:00 en 22:00. Voor die tijd heb ik nauwelijks tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Frustrerende dag vandaag. Wel goed begonnen met in de voormiddag een snorlax te vangen.
Dat in een park 5 km van mijn woonplaats. Toen ik terug thuis was kreeg ik melding uit onze groep dat er 2 lvl 4 raids vlak naast elkaar gingen starten in een park +- 7 km de andere kant uit. De eerste was charizard dus niet de moeite.
De tweede tyraniter. Supper tevreden dus maar we waren er met 2 man dus na lang wachten niemand in onze groep die nog kon komen. Wel kwam een derde speler van vijandig lokaal team maar ook in zijn actieve groep niemand dat kon of wilde komen.
Na een uur wachten een eind verderop ook een lvl 4 raid. Rhydon dus ook niet interessant genoeg. 1 km verderop vlak erna lapras dus snel daar naartoe.
Weer met dezelfde 3 man staan wachten maar weer geen volk.
Terug naar huis en wwer melding voor tyranitar aan de rand van de gemeente waar dis snorlax was dus snel met de fiets daar naartoe. Van de groep wa daaarop wel genoeg reactie dus wist ik dat het goed kwam. 15 min voor het verdwijnen van de baas begonnen en na 1 poging gehaald.

10 ballen om hem te vangen dus ga ik naar bonus battle.
Pokemon storage vol 8)7 |:( |:( |:( |:(

Gevolg ik kon hem niet vangen en ging uit het gevecht. Na terug erin te gaan moest ik in mijn eentje vechten maar voor het beginnen steeds error.
Bij de gym badge telde de overwinning wel.

Op de terugweg naar huis nog wel een slechte iv lapras kunnen meepikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
william89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:10:
Volgens mij heb je al een mannetje en kan je daar een vrouwtje vangen, of v.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Sendy schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:39:
[...]

Volgens mij heb je al een mannetje en kan je daar een vrouwtje vangen, of v.v.
Ik zie ze gewoon altijd als schaduw en heb er van man vrouw genoeg.
Het moet het mischien spannend maken al weet iedereen aan de schaduw ondertussen wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Gravediggerxx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:25:
Frustrerende dag vandaag. Wel goed begonnen met in de voormiddag een snorlax te vangen.
Dat in een park 5 km van mijn woonplaats. Toen ik terug thuis was kreeg ik melding uit onze groep dat er 2 lvl 4 raids vlak naast elkaar gingen starten in een park +- 7 km de andere kant uit. De eerste was charizard dus niet de moeite.
De tweede tyraniter. Supper tevreden dus maar we waren er met 2 man dus na lang wachten niemand in onze groep die nog kon komen. Wel kwam een derde speler van vijandig lokaal team maar ook in zijn actieve groep niemand dat kon of wilde komen.
Na een uur wachten een eind verderop ook een lvl 4 raid. Rhydon dus ook niet interessant genoeg. 1 km verderop vlak erna lapras dus snel daar naartoe.
Weer met dezelfde 3 man staan wachten maar weer geen volk.
Terug naar huis en wwer melding voor tyranitar aan de rand van de gemeente waar dis snorlax was dus snel met de fiets daar naartoe. Van de groep wa daaarop wel genoeg reactie dus wist ik dat het goed kwam. 15 min voor het verdwijnen van de baas begonnen en na 1 poging gehaald.

10 ballen om hem te vangen dus ga ik naar bonus battle.
Pokemon storage vol 8)7 |:( |:( |:( |:(

Gevolg ik kon hem niet vangen en ging uit het gevecht. Na terug erin te gaan moest ik in mijn eentje vechten maar voor het beginnen steeds error.
Bij de gym badge telde de overwinning wel.

Op de terugweg naar huis nog wel een slechte iv lapras kunnen meepikken.
Hier ook zo iets.... Machamp raid hebben we gehaald met zijn drieën. Ik ga hem vangen en dat lukt. Bij het winnen crasht van mijn zoontje zijn Pokémon app. Opnieuw opstarten.... Gym in... Klikken op Battle, gaat dat ding aftellen. Hij is level 20 dus in zijn eentje maakt hij geen schijn van kans. Is de teller bij 0 laad het scherm staat er you win. Hij krijgt candy en besjes. Maar je krijgt wel de knop bonus Challenger maar dan start ie het vechten op met een error.

Wel de raid als medaille en de reward. Maar de bonus Challenger kwam je gewoon niet meer in. Je kon ook niet opnieuw vechten want dan stond er you win meteen in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een tyranitar verslagen met zo'n 9 man. Echter kreeg bijna iedereen TM's. Ik dus niet 1. Ik had pas gelezen dat je er sws 1 kreeg bij een lvl4 raid? Gelukkig wel de tyranitar bite/crunch gevangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:23:
Ik heb net een tyranitar verslagen met zo'n 9 man. Echter kreeg bijna iedereen TM's. Ik dus niet 1. Ik had pas gelezen dat je er sws 1 kreeg bij een lvl4 raid? Gelukkig wel de tyranitar bite/crunch gevangen
Je krijgt helemaal geen gegarandeerde tm bij een lvl 4 raid. Op 11 raids kreeg ik er 4 keer tms uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Die "The gym is under attack" bug mogen ze ook wel snel verhelpen zeg. Net met m'n zusje een gym leeg geveegd, zij gelijk een pokemon er in gegooid, en ik kon 9(!) minuten wachten voor ik er bij kon, omdat ik steeds de melding kreeg dat de gym aangevallen werd en ik er dus niets mee kon doen :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Spike_wolf schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:27:
Die "The gym is under attack" bug mogen ze ook wel snel verhelpen zeg. Net met m'n zusje een gym leeg geveegd, zij gelijk een pokemon er in gegooid, en ik kon 9(!) minuten wachten voor ik er bij kon, omdat ik steeds de melding kreeg dat de gym aangevallen werd en ik er dus niets mee kon doen :/
Tegelijk uw pokemon toevoegen help hierbij. Gisteren deden we dit met 6 man tegelijk zonder problemen.
Dus na de pokemon te selecteren tegelijk bevestigen om een te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Gravediggerxx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:29:
[...]

Tegelijk uw pokemon toevoegen help hierbij. Gisteren deden we dit met 6 man tegelijk zonder problemen.
Dus na de pokemon te selecteren tegelijk bevestigen om een te plaatsen ;)
Oh cool, good to know :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het voor de rewards eigenlijk wat uit of je een lvl 1 of 2 raid alleen doet of met zn tweeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:23:
helaas niet, heb 3x level 4 raid gedaan geen enkele TM gekregen :-(
je hebt tenminste die tyranitar gevangen, mijn Tyranitar glipte mooi weg :(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Oh, nu toch om 21:15 nog een raid bij de lokale gym! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Net wat getest: een CP10 Sentret op een gym gezet. Na de 1e keer aanvallen werd ie CP7, daarna CP5.. lekker irritant :p

Heb intussen al 6 TMs, beide 3x. Dat vanuit 5 raids. Mag niet klagen volgens mij!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
hneel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:26:
Oh, nu toch om 21:15 nog een raid bij de lokale gym! :)
Als ik het goed begrepen heb worden raids tussen 9:00 en 21:00 aangekondigd. Dan duurt het nog twee uur voordat een raid begint dus zou je best 's avonds om 22:59 nog kunnen raiden, maar aan de andere kant 's ochtends pas vanaf 11:00. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:35
Zit je dan als oude zak op de boulevard van blanes te wachten tot de vrienden van paar 16 jarige jongens hierheen komen voor een tyrantar raid. En ik maar hopen dat die kleine van me lekker langer over zijn snitzel doet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:06

Neomess

neomess.nl

Weet iemand waarom ik eerst 260 seconde moet wachten voor een raid, en dan als ik geluk heb (dwz geen error) ik een timer voor de raidboss krijg van minder dan 40 seconden?

Zo krijg ik hem natuurlijk nooit dood.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
In mijn fietsritje naar werk (~2km) alle zichtbare gyms gechecked, maar zitten of allemaal vol van mijn eigen kleur, of vol van andere kleuren (met een hartje dat overal te vol is). Ik wil prima 's ochtends 2 of 3 Pokies neerhalen, maar niet een volle gym met 6 2k+ Pokies. Dus eigenlijk vanochtend niks kunnen doen, wat ik wel had gehoopt door het constant aflopende moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Nog maar 8 battles winnen en dan heb ik mijn Ace Trainer Golden! (train 1000 times) *O*
Hop Hop!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Succes daarmee. ;)

Gisteren toegevoegd aan een WhatsApp Raid group in mijn woonplaats. Hopelijk kan ik nu een Tyranitar vangen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:44

Shiro

Serenity

Neomess schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:24:
Weet iemand waarom ik eerst 260 seconde moet wachten voor een raid, en dan als ik geluk heb (dwz geen error) ik een timer voor de raidboss krijg van minder dan 40 seconden?

Staat de tijd van je telefoon wel goed? Ik las ergens dat raids je telefoon tijd gebruikt... dus als dat op manueel staat ipv auto sync, kan het paar min uit pas lopen...

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:06

Neomess

neomess.nl

De telefoon liep inderdaad 2 minuten achter omdat ik hem handmatig had ingesteld, zal na het werk eens kijken of dit het oplost.
Shiro schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:02:
[...]

Staat de tijd van je telefoon wel goed? Ik las ergens dat raids je telefoon tijd gebruikt... dus als dat op manueel staat ipv auto sync, kan het paar min uit pas lopen...

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 15:57

Haan

dotnetter

Mooi is dat, gisteren voor het eerst gelegenheid gehad om twee pokemons in een gym te zetten, allebei nog steeds niet terug :')
Eentje staat er nu 22 uur, de andere ruim 16 uur. Hopelijk komen ze dan niet allebei op dezelfde dag terug..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:21

OmeJoyo

This is me

murphylee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:54:
Nog maar 8 battles winnen en dan heb ik mijn Ace Trainer Golden! (train 1000 times) *O*
Hop Hop!
Nou dan ga je de geschiedenis in als 1 van de vele die net niet zijn Ace Trainer Badge heeft gehaald, want sinds de rework kan je die badge niet meer halen! hij blijft staan zoals die staat. Had dit ook zelf al gechecked en uiteraard zijn er al bergen met klachten over. Dit is wel iets waarvan ik snap dat mensen er pissig over zijn.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43
Haan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:37:
Mooi is dat, gisteren voor het eerst gelegenheid gehad om twee pokemons in een gym te zetten, allebei nog steeds niet terug :')
Eentje staat er nu 22 uur, de andere ruim 16 uur. Hopelijk komen ze dan niet allebei op dezelfde dag terug..
Het enige dat je daar aan kan doen is één gym besjes voeren en de ander niet. Verder is het buiten je invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
Neomess schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:24:

Omdat de klok van je toestel niet goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gisteravond weer stukje gefietst in de omgeving. Lokaal en buiten mijn woonplaats een gym overgenomen en er een paar met een plekje bijgezet. Een daarvan moest ik even wachten tot een raid voorbij was. Is wel lastig dat je tijdens een raid niet eens kunt zien of er überhaupt nog een plekje is. In het begin dacht ik dat een hoge gym een volle aanduidde en een lage nog plek had maar ondertussen is gebleken dat dit niet zo werkt. Het lijkt erop dat ze weer inzakken als de totale motivatie onder een bepaald niveau komt.

Ik kan ook wel begrijpen dat gyms tijdens raids op slot gaan omdat raids mensen trekken en die gyms anders met een raid telkens gesloopt zouden kunnen worden wat wel érg frequente wisselingen zou geven. En nu worden mensen die blijven wachten zonder vooraf te weten dat er een plekje is ook beloond voor die moeite.

Juist die gym waar ik wachtte is vannacht om 3:52 gesloopt. Die ligt op een pleintje middenin een woonwijk dus dat riekt niet meteen heel erg naar spoofer. De avond ervoor stond ik vlak voor ik naar huis ging bij de lokale gym die ik gisteravond sloopte en kon ik zien hoe die neergehaald werd met geen hond te zien. Nu liggen er wel huizen binnen bereik maar die waren allemaal al donker. Ik wachtte. Zag wie hem erin zette en besloot hem weer te slopen. Prompt werd hij weer door dezelfde speler teruggenomen. Ik heb de naam wel vaker gezien maar het zou erg toevallig zijn als hij daar binnen bereik zou wonen. Die staat voorlopig bij mij dan ook als spoofer te boek.

Mijn muntjessaldo was weer niet verhoogd. Ik besloot even te testen of PoGo afsluiten en herstarten misschien een update van dat saldo zou forceren en dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Vandaag gaat het in elk geval niet in één keer maar er zijn nu toch al 31 muntjes binnen. :P

Wat ik wel leuk vond is dat, toen ik thuis nog even keek wie er in die lokale gym stonden die ik eerder die avond had overgenomen, ik er ook een L12 speelster(tje?) in zag staan die er heel trots een 363CP Mr. Mime in had gezet. ;) Dan moet je toch even glimlachen en hoop je dat er ergens een kind vandaag blij word gemaakt met 50 muntjes, want iedereen is daar nu over het dagmaximum heen. Goede kans dat die vandaag wel gesloopt zal worden. Ik had er een Snorlax in gezet om als enige eerste wat al te gretige slopers af te schrikken maar die is ondertussen lekker leeggelopen net als de Dragonite die erin is gezet dus zo'n klus is het nu niet meer.

Je wordt wel compleet gestoord van alle bugs en network errors tijdens het knokken in de gyms. Het slopen zou twee tot drie keer zo snel gaan als je niet steeds oeverloos op al die hinderlijke en vertragende dingen moet wachten.

Update Niantic!

En als je om wat voor reden dan ook liever handmatige tijdinstelling gebruikt dan kan Google Play: ClockSync handig zijn. Alleen op geroote toestellen kan die de tijd zelfstandig aanpassen maar hij kan in elk geval waarschuwen als je toestel meer dan 30 seconden uit de pas gaat lopen en helpt bij het gelijkzetten. En deze is zónder advertenties wat de meeste soortgelijke apps wel zijn. Altijd mijn voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Laatst online: 26-09 12:42
CaptJackSparrow schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:31:

En als je om wat voor reden dan ook liever handmatige tijdinstelling gebruikt dan kan Google Play: ClockSync handig zijn. Alleen op geroote toestellen kan die de tijd zelfstandig aanpassen maar hij kan in elk geval waarschuwen als je toestel meer dan 30 seconden uit de pas gaat lopen en helpt bij het gelijkzetten. En deze is zónder advertenties wat de meeste soortgelijke apps wel zijn. Altijd mijn voorkeur. :)
ClockSync herinnert mij aan een oude telefoon die problemen had met de automatische tijdinstelling. Deze app zette hem inderdaad prima gelijk, dus ik kan hem van harte aanbevelen. Met de huidige toestellen/netwerken gelukkig niet meer nodig gehad.

Vind het overigens wel slecht dat Niantic voor de raids de tijd van de client gebruikt. Dat is gewoon vragen om rare problemen. Waarom zou je voor iets simpels als de tijd niet de bestaande verbinding met de server gebruiken? Ik merk als ik met een groep sta de wachten op het aftellen voor de battle dat er tussen de verschillende toestellen tijdverschillen tot 10 seconden voorkomen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:16
Grappig. Er zit een Gym echt midden in het kantoor waar ik werk, en er zijn van alle drie de teams minimaal 2 spelers per team actief. Dus die gym wisselt echt continu van kleur gedurende de dag! :D

Mijn stats voor die gym inmiddels: 48 victories, 47 treats, 1d 17h 57m time defended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Gister mijn derde Snorlax in een week gehatched uit een ei. Zo kan ik er wel aan wennen ja. En dan nog een Snorlax gevangen uit een raid. Van 1 Snorlax van 188CP naar 4 Snorlax' tussen de 1700 en 2100CP. Ik vind helemaal mooi haha

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:51:
Grappig. Er zit een Gym echt midden in het kantoor waar ik werk, en er zijn van alle drie de teams minimaal 2 spelers per team actief. Dus die gym wisselt echt continu van kleur gedurende de dag! :D

Mijn stats voor die gym inmiddels: 48 victories, 47 treats, 1d 17h 57m time defended.
Zorgen dat je iedere dag als laatste weggaat en als eerste aankomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43
Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:51:
Grappig. Er zit een Gym echt midden in het kantoor waar ik werk pokemon go, en er zijn van alle drie de teams minimaal 2 spelers per team actief. Dus die gym wisselt echt continu van kleur gedurende de dag! :D

There i fixed it :9

Maar wel handig zo ja, vooral omdat het tegenwoordig ook als een stop werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Zijn er nog mensen die na de grote update (raid systeem) heel lang moeten wachten tot alles geladen is?
Daarmee bedoel ik niet het inloggen zelf.
Eénmaal aangemeld, kan ik soms een volle minuut wachten tot ik de kaart te zien krijg met pokémon/stops.

telefoon: iPhone SE

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:16
Vreemd ... Ik zie in mijn omgeving nog één lopende Raid (L4 Raid) die over 30 minuten afgelopen is. Maar er zijn geen nieuwe Raids met een countdown timer.

Is dat alleen hier zo, of zien anderen ook geen nieuwe Raids meer op dit moment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Laatst online: 26-09 12:42
Ik zie hier 4 nieuwe raids in de nearby.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn woonplaats nu met 3 man een whattsapp groepje opgezet. Mochten er meer spelers woonachtig zijn in Krimpen aan den IJssel en in die groep willen, kunnen die mij dan een prive berichtje sturen?
Pagina: 1 ... 11 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.