[macOS High Sierra 10.13] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:55
Dalike schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:36:
Iemand hier ervaring met de Familysharing van iCloud? Ik heb nu 200gb, wat ik graag zou delen met mijn vrouw. Zij heeft nude 50gb optie.
Als we dit delen, wat gebeurt er dan met haar 50gb? Vervalt die automatisch? Wat gebeurt er met jaar foto's en andere opgeslagen bestanden?
Hier ook een 200GB geshared nu. Kregen netjes een credit nota voor het 50GB abbonement van wel €0,99 >:)

Gewoon spullen

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 20:23
Ik heb momenteel dit euvel soms voor:

https://productforums.goo...ntext-place=forum/youtube

Nooit voor gehad, maar bij high sierra wel.

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
CurtPoindexter schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:33:
Ik moet mijn Mac Mini nog steeds opstarten met een HDMI kabel, anders heb ik geen beeld. Had gehoopt dat dat wel gefixt zou zijn inmiddels.
Gewoon zo'n headless dongle er in stoppen. https://www.amazon.de/dp/B072PV6K8J/

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 142% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik heb maandag High Sierra op mijn 2017 MacBook Pro geïnstalleerd. Sindsdien komt de machine met een "sleep wake failure" uit de slaapstand. Met andere woorden, de machine heeft zichzelf al herstart vanwege een probleem. Dit is te merken aan het feit dat ik geen Touch ID optie krijg op het inlogscherm en daarna de boodschap gepresenteerd krijg. Iemand bekend met dit probleem?

dion.dev

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
diotav schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:44:
Ik heb maandag High Sierra op mijn 2017 MacBook Pro geïnstalleerd. Sindsdien komt de machine met een "sleep wake failure" uit de slaapstand. Met andere woorden, de machine heeft zichzelf al herstart vanwege een probleem. Dit is te merken aan het feit dat ik geen Touch ID optie krijg op het inlogscherm en daarna de boodschap gepresenteerd krijg. Iemand bekend met dit probleem?
Heb ik soms ook op mijn Macbook Pro late 2013. Maar ik had dit op Sierra ook al. Ik heb dit vooral wanneer mijn batterij percentage laag is en mijn laptop in deep sleep mode gaat.

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-07 15:03
Dashlane schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:11:
[...]

Precies hetzelfde gedaan. Mijn vriendin uitgenodigd, ze kon kiezen tussen ‘huidig’ of ‘familie’. Gekozen voor familie en er verandert niks aan data, je factuurtje staat nu ergens anders.
Fantastisch, dan gaan we dat ook zo doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Extra goed beveiligen dan!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07 00:24
De batterij life voor een macbook 2012 pro doet het erg goed op HS! Tenminste, voor mijn doen?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31

Quakie

quakelen

Merkte ook al zoiets op.. (late 2013, 13inch)..

Ik vind HS echt soepel werken.. Voor het eerst sinds 2013 dat echt alles vloeiend getoond wordt qua animaties enzo..Hiervoor altijd wel een hapering te merken...

Ik teken nergens meer voor

• WhatsappHack
  • Niet online
Mijn MBP TB 2016 doet trouwens met HS er echt retelang over om te booten. Ervaren jullie dat ook of is het even snel als anders? Als ik verbose mode kies dan was het bij Sierra binnen 1 a 2 seconden weg, kreeg ik nog heel even het Apple logo en zat ik in m'n desktop. Gok dat HS er ruim een minuut over doet om tot het Apple logo te komen. o0

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:25:
Bartender 3 op High Sierra is... Echt ronduit ***. :'(
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar nu heb ik het e.e.a. verschoven in de bar en nu vind ik het prima werken. Het voordeel is, vind ik, dat hij ook blijft staan als je ergens in de bar klikt.

Have Fun Funske

• WhatsappHack
  • Niet online
funske schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:14:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte ook, maar nu heb ik het e.e.a. verschoven in de bar en nu vind ik het prima werken. Het voordeel is, vind ik, dat hij ook blijft staan als je ergens in de bar klikt.
Het probleem bij mij is dat alles een roteind naar rechts verplaatst en het bartender icoon pas na een paar seconden weer verschijnt. :+ Daarnaast moet bartender openen voor mij niet betekenen dat dan maar meteen al het andere van de menubar verdwijnt. :P Dat, en ik krijg dat vervelende notification center ding niet meer uit m'n balk. ;( Heb jij dat wel voor elkaar gekregen? Die 3 streepjes zegmaar die "Vandaag" en "Berichtgeving" opent.

Ik kreeg net ook iStats 3 binnen. Dat is dan wél weer een verbetering (op het geheugen uitlezen na, daar klopt echt iets niet; tenzij High Sierra in default opeens veeeeeeel meer geheugen zou vreten), al weet ik niet of ik het nou dusdanig een verbetering vind om er voor te moeten betalen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2017 11:18 ]

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Nee, die drie streepjes heb ik gewoon laten staan.
Verder had ik precies dezelfde irritatie dat alles ineens verdween wat in de normale bar stond, maar nu kun je dus alles wat in de menubar staat ook in de Bartender-bar terug laten komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wjJFuUIF7T6cAQjp0KuCM7HC/thumb.jpg

En dan is het een kwestie van verschuiven tot alles goed staat zoals jij het graag wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TC3G9HfFoWBkC7vkdYuHcfKu/thumb.jpg

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31

Quakie

quakelen

WhatsappHack schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:05:
Mijn MBP TB 2016 doet trouwens met HS er echt retelang over om te booten. Ervaren jullie dat ook of is het even snel als anders? Als ik verbose mode kies dan was het bij Sierra binnen 1 a 2 seconden weg, kreeg ik nog heel even het Apple logo en zat ik in m'n desktop. Gok dat HS er ruim een minuut over doet om tot het Apple logo te komen. o0
Eerste paar keer redelijk traag... nu is het weer vlot. Wel een merkbaar tragere afsluiter als ik onthoud programma's kies..

(en ja ik sluit het af.. ik ga het nu weer testen maar sinds dat je mac 30dagen standbye zou moeten halen heb ik 25% verlies per 24uur)

Ik teken nergens meer voor

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 12:50
Iemand hier trouwens hetzelfde onderstaande probleem;

Als ik in mijn Mail app een koppeling aanklik, mijn standaard browser is chrome, dan opent ie wel een nieuw Chrome venster maar wordt niet de koppeling bezocht. Het venster en de URL-balk blijven dan gewoon leeg.

Ook vanuit VS Code als ik npm run dev draai, doet ie het zelfde.

Doe ik iets verkeerd? :P

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56
aDutchCow schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:53:
Iemand hier trouwens hetzelfde onderstaande probleem;

Als ik in mijn Mail app een koppeling aanklik, mijn standaard browser is chrome, dan opent ie wel een nieuw Chrome venster maar wordt niet de koppeling bezocht. Het venster en de URL-balk blijven dan gewoon leeg.

Ook vanuit VS Code als ik npm run dev draai, doet ie het zelfde.

Doe ik iets verkeerd? :P
Had ik exact hetzelfde. Ik heb een keer safari geopend en default browser gemaakt en daarna Chrome weer terug default ingesteld. Vervolgens ging het weer goed.

• aDutchCow
jj85 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:56:
[...]

Had ik exact hetzelfde. Ik heb een keer safari geopend en default browser gemaakt en daarna Chrome weer terug default ingesteld. Vervolgens ging het weer goed.
Hmm, hier helaas geen succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 21:56
En daartussen Chrome wel een keer helemaal afgesloten etc

• aDutchCow
jj85 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:01:
[...]
En daartussen Chrome wel een keer helemaal afgesloten etc
Oh nu wel, thanks voor de tip d:)b

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:39
Unidentified schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:27:
@oohh Waarschijnlijk is er iets mis met je Bootable USB, even opnieuw maken en dan nog een keer proberen.

Tijdens de installatie wel disk utility starten om de schijf te formateren ;)
Thanks, er was uiteindelijk iets mis met mijn Fusion Drive. Ik heb via de Terminal in Recovery Mode de gehele HDD gewist en een nieuwe Fusion Drive aangemaakt. Daarna werkte het weer, eerder wilde het via de Disk Utility niet lukken.

• kevinkrs
Helaas nu mijn eerste Kernel Panic ooit mee mogen maken. (Zowel op High Sierra als op MacOS in het algemeen) Erg vervelend en vreemd dit....

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:23
Opeens kan je linkjes niet meer openen in mailtjes kwam ik achter.

Herkenbaar, uit te schakelen?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

LordChaos73 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:25:
[...]
@GerardVanAfoort Waarmee test je en wat zijn de waardes nu?
Volgens mij is er nog geen app om APFS te benchmarken. Die 700/1400 is op Sierra, ietsje onduidelijk vermeld :)

Handmatig kan je wel wat cijfertjes gepresenteerd krijgen, zie dit uitgebreide artikel:
https://malcont.net/2017/...o-with-macos-high-sierra/

[ Voor 38% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-09-2017 21:14 . Reden: onjuiste beschrijving ]

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 17:25

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik zit nu een kleine twee dagen op "High Sierra" en ik moet zeggen dat het voorlopig nog vooral tegenvalt:
  1. Keychain lijkt van slag te zijn en de welbekende fixes van zowel Apple als andere partijen lijken niet te werken
  2. Login na stand-by is tergend traag. Pas na 10 15 seconden verdwijnt het loginbeeld waarna ik verder kan. Dat was voorheen instant. De toestand nu is ronduit irritant :( .
  3. Hier en daar bespeur ik grafische artifacts, en geen kleintjes, echt van die artifacts waarvan je denkt: Fuck, mijn GPU is gaar :X . Ik zal ze proberen te fotograferen.
Is het enkel kommer en kwel? Neen, gelukkig niet. APFS lijkt mijn schijfruimte te hebben opgeklaard, dus daar was ik blij mee. Meer ademruimte voor de SSD. Het OS voelt in het algemeen ook wel behoorlijk vlot aan, dus dat is goed :) .

[ Voor 6% gewijzigd door 6129(15) op 27-09-2017 23:20 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 19:42
6129(15) schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:22:
Ik zit nu een kleine twee dagen op "High Sierra" en ik moet zeggen dat het voorlopig nog vooral tegenvalt:
  1. Keychain lijkt van slag te zijn en de welbekende fixes van zowel Apple als andere partijen lijken niet te werken
  2. Login na stand-by is tergend traag. Pas na 10 15 seconden verdwijnt het loginbeeld waarna ik verder kan. Dat was voorheen instant. De toestand nu is ronduit irritant :( .
  3. Hier en daar bespeur ik grafische artifacts, en geen kleintjes, echt van die artifacts waarvan je denkt: Fuck, mijn GPU is gaar :X . Ik zal ze proberen te fotograferen.
Is het enkel kommer en kwel? Neen, gelukkig niet. APFS lijkt mijn te hebben opgeklaard, dus daar was ik blij mee. Meer ademruimte voor de SSD. Het OS voelt in het algemeen ook wel behoorlijk vlot aan, dus dat is goed :) .
Yep, hier ook net een keychain dingetje. Sommige apps waren hun license key kwijt, opnieuw Google password inkloppen, voor Onedrive, iCloud.

Beetje raar, kan me niet voorstellen dat er iemand heeft zitten klooien met m'n keychain (die vulnerabiity).

Gatekeeper gezeur met video files gaat ook nog even door.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@6129(15) en @loekf2 Hebben jullie geupgrade of een schone installatie gedaan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• loekf2
Unidentified schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:46:
@6129(15) en @loekf2 Hebben jullie geupgrade of een schone installatie gedaan?
Upgrade, wat ik altijd doe.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@loekf2 Daarom misschien eens tijd voor een schone installatie ;) Wel even een Backup maken van je belangrijkste bestanden ;) en tijdens de installatie met disk utility de schijf wissen/formateren.

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Unidentified schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:53:
@loekf2 Daarom misschien eens tijd voor een schone installatie ;) Wel even een Backup maken van je belangrijkste bestanden ;) en tijdens de installatie met disk utility de schijf wissen/formateren.
Ik heb ook gewoon een upgrade gedaan. Vorig jaar heb ik bij Sierra toevallig een clean install gedaan en heb er nu geen zin in. De (persoonlijke) problemen zijn niet zo erg als met 10.6 indertijd, toen was ik een berg e-mails verloren, maar voor de rest ik heb nooit last gehad van de OS X upgrades. Ik vertik het dan ook om met een schone lei te beginnen nu. Dat 10.13.1 soelaas brengt O-) .

• cerberusss
GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:14:
Deels lijkt APFS mij wat prefetch en superfetch is op Windows. Afhankelijk van gebruik, resources, tijdstip(pen) van gebruik staan er meer gegevens klaar op de harddisk om bij openen app direct te zien wat je gewend bent, afhankelijk van door gebruiker ingestelde settings. Ondertussen worden alle benodigde bestanden volledig geladen.
Is dit je eigen indruk, of is hier (bij Apple of elders) meer informatie over te vinden?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cerberusss schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:43:
[...]

Is dit je eigen indruk, of is hier (bij Apple of elders) meer informatie over te vinden?
Ben wel benieuwd omdat ie een filesystem vergelijkt met een Windows service (applicatie).

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 07:48

Step

step@tweakers.net#

Step schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:00:
[...]

Meerdere zaken gecontroleerd:
- NVRAM reset
- Zonder APFS conversie
- Opnieuw downloaden van de installer
- OS van Sierra helemaal up to date
- Firmware is nieuwer dan op de Apple site staat...

Nog niet geprobeerd:
- SMC reset (las op internet dat dit niet echt gaat helpen, kan geen kwaad het te proberen)
- Verse installatie (las dat dit ook problemen kan geven...) (+ liever niet, alle instellingen terug zetten is ook een lang proces)
- Originele Apple HDD (die heb ik niet eens meer)

Iemand nog ideeën? Ik lees tot nu toe alleen over Beta's, helaas niemand die dit heeft ervaren met de GM/Officiele. :/ Ik ga wel graag voor een upgrade, geen verse install.
Via een alternatieve manier is het gelukt.

Voor eventuele mensen die geïnteresseerd zijn in de oplossing:
Firmware checks (verifying firmware) werken niet voor externe USB apparaten als een bepaalde firmware niet is geïnstalleerd. Firmware komt alleen op de interne SATA schijven naar boven en kan dan geïnstalleerd worden. Helaas voor mij zijn mijn interne SATA aansluitingen defect, hierdoor heb ik de USB schijf moeten aansluiten op mijn MacBook Pro (daar draait High Sierra al op en is dus up-to-date met firmware). De installatie was snel gedaan.

Dus oplossingen kunnen zijn: intern aansluiten of via een andere Mac die al up-to-date is.

Nu draait het als een zonnetje. :z

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

cerberusss schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:43:
[...]
Post geëdit, inderdaad zoals @ThaNetRunner al zegt filesystem vs win service :F

Wel wat meer diepgaande info: https://www.backblaze.com/blog/apfs-apple-file-system/

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 12:01
Heb zelf wat raars met Alfred waarvan ik de laatste versie geïnstalleerd heb.

In de eigenschappen van Alfred staan bij websearches een aantal vooraf ingestelde zoek opdrachten. Hier kun je eigen voorkeuren toevoegen, echter de bestaande kan ik niet weizigen of verwijderen.
Dit is na een nieuwe installatie van Alfred op HS.

Iemand tips / ervaring met Alfred.

Ps: Tot nu toe ziet en draait HS prima.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

• Lyca
Heeft iemand dit:

Scrollen in Google Chrome hapert, soms wilt die niet en dan ineens verspringt die te ver. Ik heb het met een vaste muis en ook met de touchpad.
Het gebeurd als je even van alles afblijft en op een webpagina blijft stil staan en daarna wil je scrollen en doet ie het niet meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Lyca op 27-09-2017 23:03 ]

• -SaveMe-
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Is het enkel kommer en kwel? Neen, gelukkig niet. APFS lijkt mijn schijfruimte te hebben opgeklaard, dus daar was ik blij mee. Meer ademruimte voor de SSD. Het OS voelt in het algemeen ook wel behoorlijk vlot aan, dus dat is goed :) .
Hmmmm... Ik zit erg te twijfelen of ik zal upgraden. Sierra draait lekker soepel op mijn mini (2011). Beetje huiverig voor bugs en performance issues met High Sierra. En zoals ze zeggen, "Don't fix what ain't broken!" :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

-SaveMe- schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:30:
[...]

Hmmmm... Ik zit erg te twijfelen of ik zal upgraden. Sierra draait lekker soepel op mijn mini (2011). Beetje huiverig voor bugs en performance issues met High Sierra. En zoals ze zeggen, "Don't fix what ain't broken!" :)
Yup, daarom dat ik mijn primaire computer (Mac Mini 2014) gewoon nog op El Capitan heb draaien. Lijkt zowat de laatste versie waarop Adobe CS5.5 vlot op draait zonder al te vele ongelukken. ALs Affinity een beetje voortmaakt met zijn InDesign alternatief kan ik die Mini ook naar High Sierra of hoger schoppen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
High Sierra draait hier anders na een Clean Install als een zonnetje. Geen bug tegen gekomen, afgezien van wat trager inloggen.

Gebruik verder geen zware applicaties, maar kan me niet voorstellen dat dat dan een probleem zal zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Anoniem: 976123

hallo iedereen, ik heb zopas OS High Sierra op de computer gezet maar enkel mijn NZBVortex 3 werkt niet meer, nog iemand met dit probleem, de rest is tot nu toe zeker geen probleem.
Gr Johnny

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:53
NZBVortex 3 werkt bij mij probleemloos in macOS High Sierra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Ik heb mijn macbook terug gezet naar Sierra. Office365 werkt nog niet lekker en is vrij essentieel om te kunnen werken. Problemen die ik heb:

Excel filter die niet werken.
Excel opent bestanden met tekst ondersteboven.
Mail geeft een "standaard poorten" fout bij het verbinden met de mailserver.

Totdat een van de twee (MS of Apple) dit fixt blijf ik even bij Sierra (helaas).

<Zinloze tekst hier>

sonderpa schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:58:
bedankt is raar hier werkt het niet, is een Macbook pro Mid 2015

• kevinkrs
Bij het afsluiten van mijn Macbook krijg ik enorm veel grafische glitches. Vooral als het scherm bij het afsluiten zwart wordt dan krijg ik vervolgens strepen over m'n scherm heen.

• WhatsappHack
  • Niet online
kevinkrs schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:15:
[...]

Bij het afsluiten van mijn Macbook krijg ik enorm veel grafische glitches. Vooral als het scherm bij het afsluiten zwart wordt dan krijg ik vervolgens strepen over m'n scherm heen.
Daar heb ik met externe monitor ook last van, ik krijg dan opeens een geheel paars of groen scherm.
Ook is High Sierra's boot sequence nog steeds tergend traag.

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:53
Anoniem: 976123 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:10:
[...]
bedankt is raar hier werkt het niet, is een Macbook pro Mid 2015
Heb je al eens geprobeerd om NZBVortex te verwijderen en opnieuw te installeren?

• loekf2
sonderpa schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:58:
Check bij mij ook. Hoewel ik NZBin vele male beter vindt (ook in Appstore te vinden) en gratis.

zal ik deze ook eens proberen bedankt Loekf2

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 08:51
GforceNL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:06:
Ik heb mijn macbook terug gezet naar Sierra. Office365 werkt nog niet lekker en is vrij essentieel om te kunnen werken. Problemen die ik heb:

Totdat een van de twee (MS of Apple) dit fixt blijf ik even bij Sierra (helaas).
Vreemd. Ik gebruik office365 vrij intensief en het lijkt hier allemaal goed te werken. Heb je al een clean instal geprobeerd?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

cornelisprul schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:01:
[...]

Vreemd. Ik gebruik office365 vrij intensief en het lijkt hier allemaal goed te werken. Heb je al een clean instal geprobeerd?
Zeker, na de clean install waren de problemen met de text ondersteboven opgelost. De auto filters werken helaas nog steeds niet (ook niet onder Sierra trouwens).

Mail problemen zijn opgelost na downgrade. Zal komend weekend nog eens een poging wagen. Vreemd dat het bij mij niet goed werkt....

<Zinloze tekst hier>

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Goed nieuws! De Keychain perikelen zijn verdwenen. Blijkbaar heb ik mijn mix van oude en huidige wachtwoorden vaak én geweldadig genoeg in die kadertjes geramd om het probleem op te lossen?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:44

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er meer mensen met problemen met "systeemextensies" en .dmg files die niet meer geladen kunnen worden?

Bij het openen van VMWare wordt ik overspoeld met pop-ups dat "systeemextensie zus en zo niet geladen kon worden", en VMWare werkt ook verder niet.
Google leert me dat de systeemextensies melding naar boven komt waar eigenlijk het dialoog waar gevraagd wordt of je een app wil toestaan omhoog hoort te komen. De oplossing zou zijn om "Systeemvoorkeuren > Privacy en Beveiliging" open te hebben, daar zou een melding in verschijnen met een "toestaan" knop wanneer die pop-ups verschijnen. Maar de melding komt bij mij niet in "privacy en beveiliging" tevoorschijn.

Ook kan ik geen .dmg files meer laden (wellicht hetzelfde probleem?). Wanneer ik een dmg dubbelklik loopt finder vast. Finder geforceerd opnieuw starten werkt niet, alle iconen verdwijnen van het bureaublad en komen nooit meer terug. Ook de iMac rebooten of afsluiten werkt niet, het scherm wordt zwart maar het systeem blijft aan staan. Op dat moment kan ik hem alleen maar uit krijgen door de aan-uit knop ingedrukt te houden.

Beetje jammer ook dat "berichten" nog steeds niet op mijn tweede scherm wil blijven staan, ik kan hem daar zo vaak neer zetten als ik wil, de volgende keer dat ik hem open staat hij weer op mijn standaard scherm. Had gehoopt dat dit nu eindelijk verholpen zou zijn... voor zover ik merk is Berichten de enige app die dit probleem heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Spike_wolf op 28-09-2017 17:53 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• loekf2
6129(15) schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:37:
Goed nieuws! De Keychain perikelen zijn verdwenen. Blijkbaar heb ik mijn mix van oude en huidige wachtwoorden vaak én geweldadig genoeg in die kadertjes geramd om het probleem op te lossen?
Wat ik niet begrijp:
- Inloggen met user password, mag niet hetzelfde zijn als icloud password
- Screen unlock met icloud password

Waarom ?

Ik ga zo zien of mijn keychain issues weg zijn.

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

loekf2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:58:
[...]

Wat ik niet begrijp:
- Inloggen met user password, mag niet hetzelfde zijn als icloud password
- Screen unlock met icloud password

Waarom ?

Ik ga zo zien of mijn keychain issues weg zijn.
Dit is heel geschift maar bij mij is het verdwenen. Is nu met het user password. Is wel pas gebeurd na een restart waarbij zowel mijn icloud als user password niet erkend werden voor de login. Moest opnieuw opstarten in Recovery Mode waar ik mijn wachtwoord opnieuw moest instellen. Daar verliep alles wel vlot. Moet toch ergens een groter probleem zijn met Keychain want in retrospect slaat het eigenlijk allemaal nergens op. :+

Ondanks dat is/was het een relatief klein probleem. Het is niet alsof je iets kwijt bent of schade hebt maar het is zooo incovenient. :(

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
Hoe kan ik nog aan een download .DMG van Sierra komen ?

• Puck
  • Laatst online: 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

macmouse schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:58:
Als je deze eerder uit de app store hebt gehaald dan kan je die daar nog terugvinden toch?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:20

Fiber

Beaches are for storming.

Zou ik de oudste hebben hier...?

High Sierra MBA 2010

:z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Lyca
In je aangekochte artikelen op App Store normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 22:20
Nope... iMac late 2009 hier, na aankoop voorzien van SSD en meer intern geheugen :). Nog steeds als een zonnetje. Alhoewel ik wel aan het orienteren ben op een vervangende iMac, aangezien de opvolger van High Sierra niet meer gaat draaien denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Zoals de rest zegt, de App Store. Of anders:
http://osxdaily.com/2017/...os-high-sierra-installer/

Edit: mij link gaat over High Sierra, en jij wilt Sierra.

[ Voor 9% gewijzigd door cerberusss op 30-09-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:46
Ook ik heb de update uitgevoerd, op mijn mac mini uit 2011 (I5 2,5 8GB RAM, SSD). Wat me wel erg opvalt is dat de fan vaker sneller gaat draaien dan op 10.12. Hebben meerdere hier last van?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Nope niet vanuit de app store helaas, het gaat uiteraard niet om High Sierra maar de vorige, Sierra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

macmouse schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:28:
Nope niet vanuit de app store helaas, het gaat uiteraard niet om High Sierra maar de vorige, Sierra.
Ik zie het inderdaad, ik zie enkel de Public Beta van Sierra in mijn App Store. Dan toch maar via de minder legale wegen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 11:42

amphora

Websites & Fotografie

Heb je die niet vorig jaar al via de app store een keer gedownload? Dan staat ie wellicht nog in je aankopen?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Helaas, heb de usb stick overschreven met High Sierra, dom natuurlijk.

Via Nieuwsgroepen kom ik hem ook niet tegen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:52
Ik heb de laatste versie van Office365 geïnstalleerd en bij mij waren de problemen over. ( wel de Insider Fast )
GforceNL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
Hier mensen die gebruik maken van VMware Fusion ?
Heb de update geïnstalleerd v 10.
Wilde een nieuwe test machine als vm maken.. helaas dut het niet.
Van de recovery partition is niet supporter yet.
En van de gedownloade installatie app, met drag en drop, ook geen geluk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Net m'n iMac weer opnieuw opgestart omdat Safari met geen mogelijkheid meer wilde opstarten, het icoon bleef in het doc springen, maar er gebeurde verder niets.
Net als de vorige keren kon ook herstarten niet, scherm werd zwart, maar het systeem bleef gewoon draaien, ik moest hem weer met de aan uit knop forceren.

Ook zie ik regelmatig apps die niet correct afsluiten, net Photoshop, ook al opgemerkt bij Stuffit en Voorvertoning. Met CMD+Q of Archief Sluiten verdwijnt het scherm van de app, maar het icoon blijft in het doc staan, opnieuw openen lukt niet meer, ook gewoon sluiten niet, die moeten dan geforceerd worden.
voorvertoning heeft het een aantal keer achter elkaar gedaan, op dit moment geen problemen, maar het is wel bloed irritant.

Humankind… be both.

• Erulezz
  • Laatst online: 02-07 19:50
amphora schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:10:
Heb je die niet vorig jaar al via de app store een keer gedownload? Dan staat ie wellicht nog in je aankopen?
Sinds Sierra (of El Capitan) staan de macOS updates niet meer in je aankopen :/ Als je nu ook High Sierra download vanuit de Mac App Store zie je bij het tabblad Aankopen de download vermeld staan onder "Andere aankopen". Als de download eenmaal voltooid is staat deze niet meer in de lijst.

Dus Sierra is niet meer te vinden in de App Store. Apple dwingt je op deze manier echt naar de laatste versie. Alle overige updates sinds Lion kan ik nog wel downloaden want die staan in de lijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Erulezz op 30-09-2017 13:00 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je een oude versie nodig hebt die niet meer te vinden is kun je geloof ik nog wel contact opnemen met Apple en dan geven ze je een code waarmee je 'm kunt downloaden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm ik heb net een frisse herinstall van High Sierra gedaan met alles erop en eraan, dus ook de SSD geformatteerd in het nieuwe Apple File System (AFS). Ik weet niet of het daar mee te maken heeft, maar mijn 7 jaar oude Macbook Air (2010, Core2Duo) is er een stuk mee opgefrist en gewoon nog steeds goed werkbaar. Dat was de laatste 2 jaar onder 10.11 en 10.12 toch anders (of komt dit omdat ik de boel eens geformatteerd heb?)

Heel fijn dat deze update nog ondersteund werd, nu maar hopen dat 10.14 er ook nog in zit (maar de kans is klein...) Tot nu toe iig tevreden!

[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-09-2017 13:45 ]

youtube.com/@hisrep

• WRT54G
  • Laatst online: 22:35
Ik heb vandaag een clean install gedaan van High Sierra op mijn MBP Retina early 2015.
Na installatie en wat configuratie heb ik FileVault weer aangezet.

Echter het encrypten van de schijf (ssd) duurt erg lang. Hij is nu al dik een uur bezig en geeft aan nog 8 uur bezig te zijn. Ik heb nog geen 12GB in gebruik van de 250. De schijf is als APFS geformatteerd.
De machine is verder niks aan het doen, totaal idle.

Is dit normaal?

Ik kan me heugen dat met de installatie van El Capitan (ook clean install) het encrypten vele malen sneller ging. Ik geloof dat ie toen nog geen 20 minuten bezig is geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door WRT54G op 30-09-2017 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
Marcel_EA schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:51:
Ik heb vandaag een clean install gedaan van High Sierra op mijn MBP Retina early 2015.
Na installatie en wat configuratie heb ik FileVault weer aangezet.

Echter het encrypten van de schijf (ssd) duurt erg lang. Hij is nu al dik een uur bezig en geeft aan nog 8 uur bezig te zijn. Ik heb nog geen 12GB in gebruik van de 250. De schijf is als APFS geformatteerd.
De machine is verder niks aan het doen, totaal idle.

Is dit normaal?

Ik kan me heugen dat met de installatie van El Capitan (ook clean install) het encrypten vele malen sneller ging. Ik geloof dat ie toen nog geen 20 minuten bezig is geweest.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik net een clean install had gedaan dinsdag. Duurde bij mij ook veel langer.. heb hem maar even z’n gang laten gaan en ben wat anders gaan doen. Duurde nu in totaal 1.15 ~ 1.30 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22:35
Ok thanks. Ben nu van huis weg en heb hem maar aan laten staan. Zie straks wel hoe ver ie is... :)

• sheepdog
  • Laatst online: 07-07 16:13
Hebben jullie ook dat de mediakeys voor iTunes niet meer werken? En pagina's in Chrome worden vaak compleet onleesbaar als ik door de pagina scroll. iMac 2013 hier trouwens.

• Spike_wolf

Spike_wolf

sheepdog schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:00:
Hebben jullie ook dat de mediakeys voor iTunes niet meer werken? En pagina's in Chrome worden vaak compleet onleesbaar als ik door de pagina scroll. iMac 2013 hier trouwens.
De keys op het standaard Apple keyboard? Die werken hier zonder problemen.

Mijn .DMG en herstart problemen lijken opgelost, ik heb het SMC en NVRAM gereset en hielp zo te zien.
Waar ik nog wel mee zit zijn de "Systeemextensies" die geblokkeerd worden waar ik niets mee kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bG2AbEMWiCHmzXh2h8dKJYtn/medium.jpg

Dit is de installer voor de drivers van een 3Dmuis, de installer doet zijn werk, maar gedurende de installatie gooit MacOS 5 dezelfde meldingen omhoog, dat er een systeemextensie geblokkeerd is.
Online kom ik tegen dat ik bij "Beveiliging en Privacy" op dit moment onder "App Store en Ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is" een nieuwe optie zou moeten krijgen met een "toestaan" knop.
Die zou daar moeten verschijnen op het moment dat die systeemextensie melding tevoorschijn komt en hij zou daar 30 minuten moeten blijven staan, wanneer die 30 minuten om zijn verdwijnt de optie en is de installatie nutteloos geweest, dan moet je hem opnieuw uitvoeren om die optie weer terug te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IIfKFjHvYh1jgPSMB5ZFeVLF/medium.png
dit zou er dus tevoorschijn moeten komen

Maar die optie komt dus nooit tevoorschijn. Ik kan dus niets toestaan, waardoor de drivers nutteloos zijn en de 3D muis al een paar dagen stof staat te vangen.

Enig idee hoe ik die "toestaan" knop tevoorschijn kan toveren zodat ik weer aan het werk kan?

[Edit]
Mijn gebruikersaccount is een beheerder, dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 30-09-2017 15:48 ]

Humankind… be both.

• Erulezz
Gebruikt bij jullie "WindowServer" ook veel meer geheugen dan eerst? Dinsdag een clean install gedaan en gisteren gebruikte dit proces 13 GB met 12 GB gecomprimeerd :? Zit nu ook alweer aan 2,50 GB :S // En na het kijken van een Netflix video van 20 minuten op 3...

Dit is dus een memory leak want op een ander systeem wat al dagen aanstaat verbruikt WindowServer maar 80 MB -O-

[ Voor 31% gewijzigd door Erulezz op 30-09-2017 20:59 ]

• cerberusss
Erulezz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:42:
Gebruikt bij jullie "WindowServer" ook veel meer geheugen dan eerst?
762 MB (582 MB compressed). Beetje vaag, ja.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Spike_wolf Lukt het wel als je tijdelijk even apps van "Anywhere" toestaat?

http://osxdaily.com/2016/...nywhere-macos-gatekeeper/

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De software moet natuurlijk ook wel compatible zijn met High Sierra. Dat geldt voor apps maar dat geldt ook voor drivers. Heb je al eens bij de fabrikant van de software gekeken/geïnformeerd?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sheepdog schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:00:
Hebben jullie ook dat de mediakeys voor iTunes niet meer werken?
Heb je andere media speler apps open? De media keys gaan bij mij naar IINA als ik dat open heb ipv iTunes bijvoorbeeld.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 13:05

CasGas

.

Nou hier de meuk ook geupdate, mijn macbook pro 15" retina werkt prima, maar mijn mac pro heeft 2 dingen die super irritant zijn.

In sleep mode zetten, dan komt die er never nooit niet meer eruit, dan is het echt uit en weer aanzetten, nog niks over kunnen vinden. Ik hoor wel dat die uit de sleep komt, maar krijg gewoon geen beeld meer.

En mijn 2e monitor behoud zijn kleurenprofiel niet, dus die moet ik ook altijd opnieuw inladen na het herstarten. Ook al zet ik de mac pro netjes uit, onthouden doet die het niet.

Waar kan je bugs eigenlijk aanmelden voor zover die nog niet bekend zijn? Nooit eerder de behoefte gehad, maar dit zijn 2 dingen die mij nu echt irriteren..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 12:48
Erulezz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:42:
Gebruikt bij jullie "WindowServer" ook veel meer geheugen dan eerst? Dinsdag een clean install gedaan en gisteren gebruikte dit proces 13 GB met 12 GB gecomprimeerd :? Zit nu ook alweer aan 2,50 GB :S // En na het kijken van een Netflix video van 20 minuten op 3...

Dit is dus een memory leak want op een ander systeem wat al dagen aanstaat verbruikt WindowServer maar 80 MB -O-
Tijdens de public bèta’s hier ook last van gehad, na een schone update naar High Sierra geen last meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat was een goed idee, maar helaas heeft het geen effect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yNKbh47WQ4jNVgSKNznNM0Ef/medium.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:39
Na een clean install van High Sierra is het volume wat mijn MacBook kan produceren gereduceerd tot minder dan wat een iPhone doet. Zowel over de speakers als via koptelefoon. Zometeen maar eens kijken of een SMC reset helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
youri_ajax schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:03:
[...]

Tijdens de public bèta’s hier ook last van gehad, na een schone update naar High Sierra geen last meer!
Hoeveel geheugen neemt WindowServer nu in beslag? En gebruik je ook Safari?

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd en ga vanavond maar weer een nieuwe install doen (2e in 1 week :') ) want dit geheugengebruik is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 12:48
Erulezz schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Hoeveel geheugen neemt WindowServer nu in beslag? En gebruik je ook Safari?

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd en ga vanavond maar weer een nieuwe install doen (2e in 1 week :') ) want dit geheugengebruik is niet normaal.
Bij mijzelf liep het op tot ong 8 gb maar daarna deed ik een herstart, bij iemand anders met dezelfde MacBook liep het op een gegeven moment op tot 50GB (memory leak of incorrecte weergaven?).

Ik gebruik geen safari maar Chrome (because developer things).

[ Voor 5% gewijzigd door youri_ajax op 01-10-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Draai High Sierra nu een aantal dagen en alles werkt prima en weer een stuk vlotter (clean install). Enige waar ik last van heb is dat Chrome soms bij complexe/lange websites compleet de layout verkloot (als ik heel snel scroll). De rendering is dan opeens 'glitched'. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of is dit bekend?

Voorbeeld van GoT zelf, maar was bijvoorbeeld eerder in Google Spreadsheet echt helemaal een puinhoop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S979RVDkNvAxvl5d77BUnhwO/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
Puck schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:28:
De rendering is dan opeens 'glitched'. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of is dit bekend?
Wat ik er van begrijp, is dat het WindowServer proces nu gebruik maakt van Metal 2. En dat kennelijk nog niet alle bugs er uit zijn, met name als je een NVIDIA kaart hebt. Ik vermoed dat dit in volgende versies van Chrome zichzelf wel oplost. Of je geeft Safari weer eens een kans, natuurlijk.

Edit: citaat uit de High Sierra review van Ars Technica : "Unfortunately, my experience with the new Metal-driven window server hasn’t been flawless. I’ve run into graphical glitching on both my MacBook Pro and iMac that have persisted into the GM build, and I’ve seen developers on Twitter posting about the same thing. Most of the glitches seem benign (blinking videos, webpages, or 3D graphics), but some seem serious (I can reliably make Finder windows flip out as in the GIF above, and older Nvidia systems have been running into kernel panics throughout the beta process and into the GM)."

Bron: https://arstechnica.com/g...-the-ars-technica-review/

[ Voor 41% gewijzigd door cerberusss op 01-10-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De problemen blijven hier maar voortduren, dmg's laten finder nog steeds crashen, apps sluiten random niet af, die drivers willen nog steeds niet omdat de systeemextensies geblokkeerd worden...

Net m'n iMac maar met CMD+R gereboot en High Sierra opnieuw geinstalleerd. Een uur verder. 0,0 verandering, alle problemen zijn nog net zo :/

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om een schone install te doen en een time machine back-up terug te zetten, dat gaat uren duren, maar dat lijkt zo de enige oplossing. Ik heb het idee dat er iets goed fout zit :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
Spike_wolf schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:06:
die drivers willen nog steeds niet omdat de systeemextensies geblokkeerd worden...
Had ik zojuist ook, met de drivers voor mijn muis. Na het aanvinken van die "software" onder "Privacy & Security -> Privacy -> Accesibility" heb ik geen melding meer gehad en werkt het naar behoren.

Maar misschien dat dit niet de oplossing was of dat jouw probleem anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

eric.1 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:26:
[...]

Had ik zojuist ook, met de drivers voor mijn muis. Na het aanvinken van die "software" onder "Privacy & Security -> Privacy -> Accesibility" heb ik geen melding meer gehad en werkt het naar behoren.

Maar misschien dat dit niet de oplossing was of dat jouw probleem anders is..
Ik heb even gekeken, maar daar staat geen gerelateerde software bij. Ik kan enkel de demo apps van de muis toevoegen, maar daar heb ik ook weinig aan.
Die kan ik verder ook gewoon starten, maar die reageren natuurlijk niet op de muis als de drivers niet werken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 07-07 16:13
CyBeR schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:15:
[...]

Heb je andere media speler apps open? De media keys gaan bij mij naar IINA als ik dat open heb ipv iTunes bijvoorbeeld.
Ja ik denk dat het een andere mediaspeler was die in de weg zat. Een herstart heeft het helemaal opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik heb vorige week geupdate naar HS op mijn 27" Mac (late 2014). Moest ook het iCloud password veranderen omdat het niet gelijk mocht zijn aan mijn Apple-ID. Echter, ook andere apps waren de opgeslagen passwords kwijt, waaronder Mail en Calendar. Dat was met een keer extra ingeven wel opgelost, maar vreemd genoeg geldt dat voor Chrome niet. Ik moest bij elke website opnieuw inloggen, lokaal opgeslagen passwords waren allemaal weg, terwijl ze nog wel op de Google-server stonden (daar kon ik de obscure passwords die ik niet vaak gebruik gelukkig nog terugvinden). Maar: voor een aantal sites worden de inloggegevens niet bewaard, terwijl Chrome daar wel om vraagt en ik ook echt op "save" klik. Desondanks blijft de lokale Chrome password-lijst leeg. Heb de settings van Chrome al gereset, maar dat lost niets op. Iemand nog een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Holy shit ik kom er net achter dat 10.13 native FLAC ondersteunt in Quicktime. iTunes accepteert 't nog niet maar aangezien dat QT gebruikt om te spelen is dat meer een kwestie van een UI update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Even een update wat mijn problemen betreft. Net ruim een uur met twee Apple Care medewerkers aan de telefoon gezeten en alles in detail uitgelegd, laten zien en besproken, en het komt er op neer dat ze eigenlijk geen idee hebben.
Zij hebben het nog niet eerder meegemaakt, hadden wat mogelijke oorzaken en oplossingen die we doorgenomen hebben maar het lijkt er sterk op dat de MacOS installatie beschadigd is. Vreemd want ik heb hem gisteren opnieuw geïnstalleerd, en dat had geen effect, dus het is een redelijk mysterie voor ze.

Het stappenplan dat ik me ze besproken heb is nu als volgt:
  • Een USB HDD leeg maken en MacOS daarop installeren om te kijken of het probleem zich daar ook voor doet. Zo niet, dan ligt het niet aan de iMac of installatie (hooguit aan de fusiondrive).
  • Als dat werkt ga ik op mijn Fusion Drive een Time Machine back-up terug zetten, kijken wat dat voor een effect heeft. Werkt dat, dan is het probleem opgelost.
  • Werkt dat niet dan een compleet schone install en kijken of dat werkt. Werkt dat dan zal ik al mijn data handmatig uit de Time Machine back-up moeten gaan halen en terug zetten.
Ik merk nu na het telefoongesprek alleen dat Time Machine zo te zien ook niet meer functioneert. De laatste back-up is van net voor ik High Sierra geinstalleerd heb :/
Als ik hem een back-up wil laten maken zegt hij "Back-up voorbereiden" en dat blijft er staan. Ben bang dat ik straks dus een week aan data/wijzigingen kwijt ben.

Zal straks met die lege schijf eens kijken of ik daar een complete back-up naar kan maken.

Het was wel een prettig gesprek verder, behulpzame medewerkers die beide ook erg geïnteresseerd waren in dit bizarre probleem :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 02-10-2017 17:12 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

na de upgrade naar high sierra heb ik heb probleem dat alle mails die in plain text zijn, de body niet meer leesbaar is, er zit een groot zwart vlak overheen. alle oude al aanwezige mails, maar nieuw ontvangen mails hebben ook het zwarte vlak. alle rich text mails zijn wel te lezen.

mailbox rebuild lost niets op. iemand toevallig een idee? :)
kennelijk heeft niemand mijn probleem ook, als ik zo op google zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 15:22
Zonder iets nuttigs toe te voegen aan dit topic wil ik jullie toch allemaal bedankten om HS al onmiddellijk te installeren! Ik wacht nog x-aantal weken tot deze vervelende bugs er volledig uit zijn. Hopelijk krijgen jullie alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben ik de enige waarbij sinds 10.13 Messages heel traag is met iMessages (en SMS) ontvangen? Ik krijg ze op m'n telefoon binnen en pas echt minuten later op m'n computer, waar dat eerder altijd direct was, en vaak zelfs iets sneller op die laatste. Het lijkt niet te maken te hebben met een soort "naar 1 device tegelijk" idee, want als ik iets verstuur duurt 't ook lang voor 't te zien is.

Hier hetzelfde maar geen oplossing: https://www.reddit.com/r/...ts/72mdjo/imessage_delay/

En met "minuten later" bedoel ik bij nader inzien een half uur.

't duurt ook fucking lang voor foto's met m'n iPhone in Photos komen trouwens.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 03-10-2017 01:47 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste