De app was wel verwijderd, maar inmiddels niet meer beschikbaar in de app store. Dan krijg je blijkbaar die VPN niet meer weg.Hackus schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:48:
Lijkt mij of de App niet (geheel)verwijdert is
Probeer eens instellingen - algemeen - stel opnieuw - herstel alle instellingen of met OperaVPN of zofisherman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:09:
[...]
De app was wel verwijderd, maar inmiddels niet meer beschikbaar in de app store. Dan krijg je blijkbaar die VPN niet meer weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 08-03-2018 22:35 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb al de netwerk instellingen en alle algemene instellingen gewist. Hielp niet. Daarna maar de iPad gereset. De instelling zit ook in de reserve kopie, dus die kon ik niet terugzetten.Hackus schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:10:
[...]
Probeer eens instellingen - algemeen - stel opnieuw - herstel alle instellingen of met OperaVPN of zo
Omdat dit wel ioswide zijn post ik het hier, maar ik heb een ipad 2017 met chrome browser. Echter kan ik geen bestanden downloaden via die browser, maar wel als ik doe "open in safari" en het dan via safari ga downloaden.
Google kon mij niet helpen aangezien blijkbaar niemand dit probleem heeft... Is dat normaal dat dat niet kan?
Google kon mij niet helpen aangezien blijkbaar niemand dit probleem heeft... Is dat normaal dat dat niet kan?
De notificaties van iOS zijn volgens mij een gevalletje love it or hate it. Ik ken mensen die het fijn vinden om voor elk nieuw berichtje een nieuwe melding te krijgen, maar ik hoor duidelijk bij de andere groep.
De afgelopen weken heb ik met een iPhone rondgelopen omdat mijn Samsung kapot was. Met daarbij dus ook het notificatiescherm van Apple. Het ontgaat mij een beetje waarom er voor elke nieuwe melding een nieuw 'blok' op het scherm moet komen. Als je in een paar groepsapps zit die redelijk actief zijn, zijn de rest van de meldingen al meteen ondergesneeuwd. Evenals met likes op Instagram of Twitter. Op Android worden alle meldingen netjes bij elkaar gezet en trilt je telefoon alleen als er na een langere tijd geen berichten zijn geweest of iets dergelijks. Maar nee hoor, bij Apple komen ze allemaal, een voor een, binnen op je notificatiescherm.
Toen ze in iOS 10 aankondigde dat ze notificaties op de schop zouden nemen, had ik eigenlijk verwacht dat ze een soortgelijk systeem zoals Android aan gingen kondigen. De meldingen zijn er ook prima geschikt voor: je zou prima één melding van WhatsApp kunnen krijgen met daarin een melding zoals: '78 berichten in 3 chats,' net zoals bij Android. Door middel van 3D Touch kun je dan alle meldingen van die app te zien krijgen.
Oja, minpuntje is ook dat het scherm bij elke nieuwe melding aanspringt, maar dat is volgens mij makkelijk in te stellen.
De afgelopen weken heb ik met een iPhone rondgelopen omdat mijn Samsung kapot was. Met daarbij dus ook het notificatiescherm van Apple. Het ontgaat mij een beetje waarom er voor elke nieuwe melding een nieuw 'blok' op het scherm moet komen. Als je in een paar groepsapps zit die redelijk actief zijn, zijn de rest van de meldingen al meteen ondergesneeuwd. Evenals met likes op Instagram of Twitter. Op Android worden alle meldingen netjes bij elkaar gezet en trilt je telefoon alleen als er na een langere tijd geen berichten zijn geweest of iets dergelijks. Maar nee hoor, bij Apple komen ze allemaal, een voor een, binnen op je notificatiescherm.
Toen ze in iOS 10 aankondigde dat ze notificaties op de schop zouden nemen, had ik eigenlijk verwacht dat ze een soortgelijk systeem zoals Android aan gingen kondigen. De meldingen zijn er ook prima geschikt voor: je zou prima één melding van WhatsApp kunnen krijgen met daarin een melding zoals: '78 berichten in 3 chats,' net zoals bij Android. Door middel van 3D Touch kun je dan alle meldingen van die app te zien krijgen.
Oja, minpuntje is ook dat het scherm bij elke nieuwe melding aanspringt, maar dat is volgens mij makkelijk in te stellen.
Ik blijf last hebben van dat whatsapp op de achtergrond blijft draaien, en mijn batterij dus leeg loopt. Laatst liep die van 60% in een nacht naar 4%. Beta 4 helpt ook niet. Kwestie van whatsapp verwijderen en opnieuw jnstalleren?
@drusloos Sure, als je t nog niet geprobeerd hebt is dat een logische stap. En een erg makkelijke. Maak wel eerst een backupje.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
In Amerika is de Zomertijd weer ingegaan. Dus geen 19:00 updates maar om 18:00 Nederlandse tijd al.
Stel even iets van Opera VPN in en die zal dan het profiel overnemen. Dat verwijder je die weer nadat je je toestel opnieuw hebt opgestart. Via instellingen - iPhone opslag - scroll naar de App - open de App en klik op Verwijder appfisherman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:39:
[...]
Ik heb al de netwerk instellingen en alle algemene instellingen gewist. Hielp niet. Daarna maar de iPad gereset. De instelling zit ook in de reserve kopie, dus die kon ik niet terugzetten.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hier nog niks binnendafmay schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:00:
Heads-up...Beta 5 is uit.
Public beta hopelijk over een paar uurtjes...
Edit: nu wel
[ Voor 3% gewijzigd door nilsson1234 op 12-03-2018 18:10 ]
Wat vroeg zeg deze week.
Lijkt ook geen echte structuur meer in de dagen te zitten. Dat was vroeger wel anders.
Lijkt ook geen echte structuur meer in de dagen te zitten. Dat was vroeger wel anders.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Iemand enig idee of de animoji functie die de iphone X heeft in de toekomst ook naar de iphone 8/7 etc komen? Of is dit alleen mogelijk op een iphone X ?
...en de public beta is nu ook live.Donstil schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:19:
Wat vroeg zeg deze week.
Zou dit tevens de rc/Gm zijn?
Wordt nu wel eens tijd
Wordt nu wel eens tijd
nog 1 denk ikBanshee schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:35:
Wordt nu wel eens tijd
Alleen voor de xInhumanous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:07:
Iemand enig idee of de animoji functie die de iphone X heeft in de toekomst ook naar de iphone 8/7 etc komen? Of is dit alleen mogelijk op een iphone X ?
Beta 5 binnen gehengeld ben benieuwd..
[ Voor 6% gewijzigd door Nick25 op 12-03-2018 22:08 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
Nope. Deze beta is geen full download.Banshee schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:35:
Wordt nu wel eens tijd
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met app backups? Tegenwoordig als je een iTunes backup herstelt dan gaat ie de apps daarna downloaden uit de App Store. Prima, maar als die app daar niet meer beschikbaar is ben je dus gewoon die hele app en alles erin kwijt... Backup of niet, daar kom je niet meer in. Dat stoort me, ik maak niet voor jan lul een backup natuurlijk.
Vroegâh werden al die apps gewoon gebackupt en kwamen ze direct terug vanaf je Mac, is er een manier om dat gedrag terug te krijgen?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Gewoon backuppen naar iTunes?WhatsappHack schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:33:
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met app backups? Tegenwoordig als je een iTunes backup herstelt dan gaat ie de apps daarna downloaden uit de App Store. Prima, maar als die app daar niet meer beschikbaar is ben je dus gewoon die hele app en alles erin kwijt... Backup of niet, daar kom je niet meer in. Dat stoort me, ik maak niet voor jan lul een backup natuurlijk.Vroegâh werden al die apps gewoon gebackupt en kwamen ze direct terug vanaf je Mac, is er een manier om dat gedrag terug te krijgen?
UNOX: The worst operating system
JaWhatsappHack schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:33:
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met app backups? Tegenwoordig als je een iTunes backup herstelt dan gaat ie de apps daarna downloaden uit de App Store. Prima, maar als die app daar niet meer beschikbaar is ben je dus gewoon die hele app en alles erin kwijt... Backup of niet, daar kom je niet meer in. Dat stoort me, ik maak niet voor jan lul een backup natuurlijk.Vroegâh werden al die apps gewoon gebackupt en kwamen ze direct terug vanaf je Mac, is er een manier om dat gedrag terug te krijgen?
Als je nog een backup van de app hebt op je harde schijf kan je deze terugplaatsen door de app vanuit de finder / explorer in iTunes naar je device te slepen.
Als alternatief is er ook een speciale versie van iTunes, dit is versie 12.6.x, waar de App store nog gewoon in zit. Ik heb deze versie in gebruik zodat ik backups kan maken van al mijn apps.
Ik heb zelf ook al een handje vol apps die niet meer te downloaden zijn. Op deze manier kan ik ze toch nog terugplaatsen
Linkje en info: https://www.iculture.nl/nieuws/itunes-12-6-3-app-store/
[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 13-03-2018 07:54 . Reden: Linkje toegevoegd. ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
?Jeroen O schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:56:
[...]
Dat werkt dus niet meer vanaf iTunes 12.7
Voor deze functionaliteit heeft Apple iTunes 12.6.x in het leven geroepen.
Ik backup m'n zakelijk SE al tijden naar m'n Macbook en m'n prive 6S al tijden naar m'n PC. Zit nu even naar de iTunes versie te kijken: 12.7.3.46.
Of ik begrijp je totaal niet, of je doet iets raars
Je kan best een backup maken van je iPhone in iTunes 12.7, echter wordt er geen backup meer gemaakt van je apps. En dat is nieuw sinds iTunes 12.7, omdat daar de app store uit gehaald is.Korvaag schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:58:
[...]
?
Ik backup m'n zakelijk SE al tijden naar m'n Macbook en m'n prive 6S al tijden naar m'n PC. Zit nu even naar de iTunes versie te kijken: 12.7.3.46.
Of ik begrijp je totaal niet, of je doet iets raars
Het idee van Apple is dat je apps het beste op je device kan beheren
Dat is ook het probleem van Whatsapphack.
Hij kan best een iTunes backup terugplaatsen, maar de apps worden vervolgens uit de App store gedownload in plaats vanaf je harde schijf. En indien een app niet meer te downloaden is (ook niet uit zijn purchase history) dan is hij die app kwijt.
Het is nog wel mogelijk om handmatig in 12.7 apps terug te plaatsen vanaf je harde schijf, maar niet om nieuwe backups te maken van apps. En daarvoor is iTunes 12.6 in het leven geroepen. Deze kan je echter niet naast 12.7 draaien.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Aha ! Dat was mij onbekend. Bedankt voor de uitleg.Jeroen O schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:09:
[...]
Je kan best een backup maken van je iPhone in iTunes 12.7, echter wordt er geen backup meer gemaakt van je apps. En dat is nieuw sinds iTunes 12.7, omdat daar de app store uit gehaald is.
Het idee van Apple is dat je apps het beste op je device kan beheren
Maar als je van die legacy apps hebt is het maar de vraag of die blijven werken op nieuwe iOS versies.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Thanks!
Dat verklaart het. Het stomme is dat ik 12.6 blijkbaar even geleden terug had gezet, maar blijkbaar is dit met softwareupdate doodleuk weer naar .7 gegaan. 
Rare zet van Apple trouwens, dan is het dus altijd een gok of je na het terugzetten van een backup de app nog krijgt en nog bij de data kan of dat je spontaan alles kwijt bent. Dat zijn niet bepaald betrouwbare backups. Oo Kan me voorstellen dat veel mensen dat niet weten. Kan me ook voorstellen dat dat vooral leuk is als t een keer een app is die je bitcoin wallet bevat ofzo en je hebt geen export
Kan je lachen
Rare zet van Apple trouwens, dan is het dus altijd een gok of je na het terugzetten van een backup de app nog krijgt en nog bij de data kan of dat je spontaan alles kwijt bent. Dat zijn niet bepaald betrouwbare backups. Oo Kan me voorstellen dat veel mensen dat niet weten. Kan me ook voorstellen dat dat vooral leuk is als t een keer een app is die je bitcoin wallet bevat ofzo en je hebt geen export
Dark mode voor de YouTube app werkt nu. Kreeg zonet een melding.
Dat zou mooi zijn. Ps hier nog niet de nieuwe setting in mijn youtube app...Splinter Cell schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:59:
Edit : nevermind...even de app herstarten et voila
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 13-03-2018 18:24 ]
Is het een in-app update of een volledige update van de app? Want ik heb nog geen YouTube app update.Splinter Cell schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:59:
Het schijnt helaas niet True Black te zijn op iPhone X.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 13-03-2018 18:43 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Even de app sluiten en opnieuw opstarten...dan verschijnt de melding.
Idd geen true black...maar nog steeds beter dan wit imo.
Idd geen true black...maar nog steeds beter dan wit imo.
Heb 'm nu inderdaad ook. Ziet er goed uit op m'n X.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dark mode is idd donker grijs i.p.v zwart.
Al wel een verbetering maar heeft nog wel wat werk nodig.
Al wel een verbetering maar heeft nog wel wat werk nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 13-03-2018 20:12 ]
Nu een tijdje dark mode aan, maar hij heeft toch de neiging om terug te schakelen. Als je de app weer opstart na een tijdje.
[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 13-03-2018 20:31 ]
Zucht. Zie ik opeens allemaal opmerkingen over dark mode, blijkt t weer niet om dark mode van iOS zelf te gaan
Een tijdje? Of bedoel je sinds vandaag?Splinter Cell schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:31:
Nu een tijdje dark mode aan, maar hij heeft toch de neiging om terug te schakelen. Als je de app weer opstart na een tijdje.
Ja, sinds vandaag. Feature werd ongeveer rond 17:30 uitgerold. Heb er genoeg uurtjes mee mogen spelen.
Ja want er waren ook gebruikers die dit al een paar weken hadden. Vandaar.Splinter Cell schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 00:21:
[...]
Ja, sinds vandaag. Feature werd ongeveer rond 17:30 uitgerold. Heb er genoeg uurtjes mee mogen spelen.
Hmm, effe aankijken. Merk aardig meer batterij verbruik. ook afgelopen nacht op Airplane mode van 52% naar 36%.(iPhone8 ) vanmorgen opnieuw opgestart en opgeladen en nu al 89%
do 15:40u: 33%
do 15:40u: 33%
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 15-03-2018 15:39 ]
08:00 uur van de lader, nu om 14:37 en nog 66% overMichie23 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 00:32:
Vanaf 12 uur vanmiddag opgeladen en nu op 75% (iPhone X)
Jammer dat de darkmode t geen zwart zwart is. Dat was mooier op de X geweest.
[ Voor 40% gewijzigd door NoTimeRemains op 15-03-2018 19:11 ]
This is the Way.
Ik heb last van het volgende. Ik draaide 1 week terug gewoon 11.2. Toen was mijn iphone 7+ in de avond rond de 80%, en de volgende morgen werd ik wakker en was die nog maar 3%. Ik vond het heel vreemd, maar oke opgeladen. Toen dacht ik laat ik beta 4 maar downloaden van 11.3 en heb dus het beta profiel gedownload. Beta 5 ondertussen. En gister avond was hij ook rond de 80%, en weer was hij vanmorgen 3%. Best wel zuur want ik heb m’n wekker nodig, en als die uit zou vallen ben ik de lul. En om hem nou elke nacht aan de lader te hangen. Bij batterijverbruik zie ik niks geks. Ik snap her niet meer
@Verwijderd Het is eigenlijk juist beter om hem wel bij te laden. Maar na een OS update moet je hem even een paar dagen de tijd geven.
Je ziet “niets geks”, maar er moet toch iets staan dat de accu leegtrekt! Tenzij je accu gewoon brak is. Wat zegt Coconut over je battery health?
Je ziet “niets geks”, maar er moet toch iets staan dat de accu leegtrekt! Tenzij je accu gewoon brak is. Wat zegt Coconut over je battery health?
De kans op battery drains is sowieso aanwezig bij het gebruik van een BETA. Bepaalde apps kunnen niet geoptimaliseerd zijn of er kan een bug inzitten waardoor er een hoop energie verbruikt wordt.drusloos schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:43:
Ik heb last van het volgende. Ik draaide 1 week terug gewoon 11.2. Toen was mijn iphone 7+ in de avond rond de 80%, en de volgende morgen werd ik wakker en was die nog maar 3%. Ik vond het heel vreemd, maar oke opgeladen. Toen dacht ik laat ik beta 4 maar downloaden van 11.3 en heb dus het beta profiel gedownload. Beta 5 ondertussen. En gister avond was hij ook rond de 80%, en weer was hij vanmorgen 3%. Best wel zuur want ik heb m’n wekker nodig, en als die uit zou vallen ben ik de lul. En om hem nou elke nacht aan de lader te hangen. Bij batterijverbruik zie ik niks geks. Ik snap her niet meer
Heb je toevallig een nieuwe app gedownload die dit kan veroorzaken?
Heb je ook al eens geprobeerd om je telefoon opnieuw in te stellen en alles opnieuw te installeren? Vooral bij bugs na een update lost dit 90% van de problemen op.
Zucht...
Na nieuwe update, leg je je toestel aan org./mfi laadsysteem en druk je home en powerbutton in tot Apple teken verschijnt. Dan laat je het bij volle lading nog uurtje liggen. (dit kun je goed voor de nacht doen)drusloos schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:43:
* zet nu wel WiFi aan, dit om oa foto's up te loaden in je filmrol.
In eerste instantie zat ik niet op een beta, maar gewoon de officiele 11.2. Ik hoopte dat de beta het beter zou maken. Maar het probleem is er nog steeds. Nieuwe apps heb ik niet geinstalleerd.SgtElPotato schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:49:
[...]
De kans op battery drains is sowieso aanwezig bij het gebruik van een BETA. Bepaalde apps kunnen niet geoptimaliseerd zijn of er kan een bug inzitten waardoor er een hoop energie verbruikt wordt.
Heb je toevallig een nieuwe app gedownload die dit kan veroorzaken?
Heb je ook al eens geprobeerd om je telefoon opnieuw in te stellen en alles opnieuw te installeren? Vooral bij bugs na een update lost dit 90% van de problemen op.
Ik heb al wel een paar keer een reset gedaan, maar zoubdit nog wel een keer kunenn doen. Wel beetje jammer dat dit dan zo vaak nodig is
70mb hier. Zal volgende week wel GM versie komenVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:18:
Beta 6 is maar 56Mb
Voor de X idd iets in de 70
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
75,7 MB voor de X idd. Lijkt eerder een snelle bug fix dit gezien het formaat. Wederom geen Final dus.
YouTube donker modus, heeft trouwens niets met iOS11 te maken 😉
ik denk eerder dat er nog een beta 7 en misschien 8 komt. Dus dat het nog 3 weken duurt voor de GM en publieke uitrol plaatsvindt.
Ik denk het apple event van volgende week een wijziging voor de iPad range aanbrengt. Kort hierna komt de nieuwe versie uit. Maar dit is natte vinger werk, maar wel vaak de roadmap die apple volgt.drusloos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:49:
ik denk eerder dat er nog een beta 7 en misschien 8 komt. Dus dat het nog 3 weken duurt voor de GM en publieke uitrol plaatsvindt.
Ooh jee en nu?Hackus schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:46:
YouTube donker modus, heeft trouwens niets met iOS11 te maken 😉
Zijn er meer mensen die met de beta van 11.3 hun personal hotspot kwijt zijn? Ik heb de personal hotspot aanstaan op de iPhone X (11.3 pb 6) en probeer deze te gebruiken op iPad Pro (11.3pb6) maar hij verschijnt niet in de lijst.
Als ik op de iPhone naar het hotspot-menu ga (er staat dan 'now discoverable' dan wordt hij wel zichtbaar op de iPad, echter niet als hotspot, maar als Wifi-netwerk. Als ik er verbinding mee maak, dan werkt het wel. Maar het is een beetje jammer dat ik nu telkens als ik op de iPad even verbinding nodig heb, ook de iPhone tevoorschijn moet halen.
Als ik op de iPhone naar het hotspot-menu ga (er staat dan 'now discoverable' dan wordt hij wel zichtbaar op de iPad, echter niet als hotspot, maar als Wifi-netwerk. Als ik er verbinding mee maak, dan werkt het wel. Maar het is een beetje jammer dat ik nu telkens als ik op de iPad even verbinding nodig heb, ook de iPhone tevoorschijn moet halen.
Dat heb ik met de 11.3 beta en met 11.2 beta was het idem. Ik ben wel eens op zoek geweest naar een oplossing maar niet gevonden; ik dacht het zijn tenslotte toch betas met soms wat (meer) bugs he.
Toch meen ik dat ik voorheen wel de hotspot aan kon zetten, iphone weer op lock en dan bleef het werken. Nu moet ik dat scherm met instellingen voor het inschakelen van de hotspot open laten staan, anders is het niet zichtbaar op de ipad en als de ipad dan verbinding heeft kan de iphone weer op lock (overigens zowel iphone als ipad steeds zelfde beta release).
Toch meen ik dat ik voorheen wel de hotspot aan kon zetten, iphone weer op lock en dan bleef het werken. Nu moet ik dat scherm met instellingen voor het inschakelen van de hotspot open laten staan, anders is het niet zichtbaar op de ipad en als de ipad dan verbinding heeft kan de iphone weer op lock (overigens zowel iphone als ipad steeds zelfde beta release).
[ Voor 5% gewijzigd door bite op 19-03-2018 15:37 ]
Weet iemand een app om twee live photos achter elkaar te plakken? Ik heb nu meerdere apps nodig en handelingen nodig om dat te doen (live photo naar video, videos aan elkaar plakken, en dan zo laten of terug omzetten naar foto/GIF.), heel omslachtig.
Alle apps die in Google naar voren komen bestaan niet (meer).
Alle apps die in Google naar voren komen bestaan niet (meer).
[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 20-03-2018 12:23 ]
Ik heb al geruime tijd dat mijn automatische helderheid op den duur niet meer goed werkt. Merk ik vooral wanneer ik in bed nog even op mijn telefoon kijk en merk dat het beeldscherm wel erg fel is. Automatische helderheid uitschakelen en direct weer inschakelen lost het op. Maar naar verloop van tijd gaat het dan weer fout. Meer mensen last van?
Yup...ik merk dit ook wel eens. Geen idee waardoor het komt.OosterF schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:48:
Ik heb al geruime tijd dat mijn automatische helderheid op den duur niet meer goed werkt. Merk ik vooral wanneer ik in bed nog even op mijn telefoon kijk en merk dat het beeldscherm wel erg fel is. Automatische helderheid uitschakelen en direct weer inschakelen lost het op. Maar naar verloop van tijd gaat het dan weer fout. Meer mensen last van?
Apple iOS 11.3 update for your iPhone arrives TODAY – here’s what to expect from the major upgrade
https://www.thesun.co.uk/...date-new-features-latest/
Mogelijk vanavond al.
https://www.thesun.co.uk/...date-new-features-latest/
Mogelijk vanavond al.
Ik krijg nog geen melding dat hij er is... zal wel een week langer duren.
PSN: PcDCch
Voor vrijdag en anders pas volgende week ivm PasenMozart schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:42:
Ik krijg nog geen melding dat hij er is... zal wel een week langer duren.
Dan nog maar ff wachten.
Hoopte dat ik al wat kon testen met die batterij issues.
Mijn iPhone hangt nu of gaat juist uit zichzelf spontaan dingen doen (alsof Ik het scherm aanraak) als ik hem in de buurt van een koude bron breng. Een koude straal water op paar centimeter van de achterkant is al fataal.
Hoopte dat ik al wat kon testen met die batterij issues.
Mijn iPhone hangt nu of gaat juist uit zichzelf spontaan dingen doen (alsof Ik het scherm aanraak) als ik hem in de buurt van een koude bron breng. Een koude straal water op paar centimeter van de achterkant is al fataal.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Kwam deze Tweet tegen. De nieuwe iPad lijkt al iOS 11.3 te hebben. Geen idee of het een beta is?'
https://twitter.com/FlorisKuijpers/status/979000875787177988
Wat gek... Apple released net inderdaad 11.3 voor de nieuwe iPads maar nog niet voor andere Apple devices...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Iculture meldt hem zojuist als iPad only idd.
Vind dit niets voor Apple .. waarom zouden ze opeens zo raar gefaseerd lanceren?Banshee schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:16:
Iculture meldt hem zojuist als iPad only idd.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het is de Beta versie genummerd als 6 zonder de a
Hier de uitleg rondom de verwarring:
https://www.iculture.nl/c...uws/ios-11-3-beschikbaar/
https://www.iculture.nl/c...uws/ios-11-3-beschikbaar/
[ Voor 10% gewijzigd door Banshee op 28-03-2018 19:47 ]
Tweede paasdag is in Amerika geen ding voor zover ik weet. Maandag moeten ze dus gewoon weer aan de bak bij Apple.Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:04:
[...]
Voor vrijdag en anders pas volgende week ivm Pasen
Ik zet 2 biertjes in op volgende week Dinsdag tussen 18.00 en 20.00 onze tijd.
Dat het alleen voor iPad is vind ik niet raar maar voor het model dat in principe niemand behalve een paar testers nog niet in bezit heeft?

Eerst moet de laatste beta of eerste Final nog uitkomen. Misschien dat dit dan morgen gebeurd oid?WhatsappHack schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:47:
Ik zet 2 biertjes in op volgende week Dinsdag tussen 18.00 en 20.00 onze tijd.
Tegenwoordig kun je er niet meer zo van op aan als vroeger.
Pasen is geen ding in Amerika. Religie prima, maar dat doe je wel in je eigen tijd. En op eigen kosten.Donstil schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:02:
[...]
Tweede paasdag is in Amerika geen ding voor zover ik weet.
(Daar is natuurlijk een uitzondering op, en dat is de viering van Santa Coca Cola Claus.)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Easter is wel degelijk een ding in Amerika. Alleen dus de zondag die wij als “eerste paasdag” kennen.burne schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:05:
[...]
Pasen is geen ding in Amerika. Religie prima, maar dat doe je wel in je eigen tijd. En op eigen kosten.
(Daar is natuurlijk een uitzondering op, en dat is de viering van Santa Coca Cola Claus.)
In the United States, because Easter falls on a Sunday, which is already a non-working day for federal and state employees, it has not been designated as a federal or state holiday. Easter parades are held in many American cities, involving festive strolling processions,[101] with the New York City parade being the best known.
Apple Adds New 'Music Videos' Section to Apple Music Ahead of iOS 11.3 Release
https://www.macrumors.com...ideo-section-apple-music/
https://www.macrumors.com...ideo-section-apple-music/
Verwijderd
Pasen valt op 1 april. Komen ze er mogelijk eindelijk achter dat ze voor de gek zijn gehouden heel hun leven.burne schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:05:
[...]
Pasen is geen ding in Amerika. Religie prima, maar dat doe je wel in je eigen tijd. En op eigen kosten.
iOS 11.3 nu beschikbaar. Changelog:
iOS 11.3 introduceert nieuwe functies, waaronder ARKit 1.5 met ondersteuning voor meer meeslepende augmented reality-ervaringen, 'Batterijconditie van iPhone (Bèta)' en nieuwe animoji voor gebruikers van de iPhone X. Deze update bevat ook probleemoplossingen en verbeteringen in stabiliteit.
Augmented reality
• Met ARKit 1.5 kunnen ontwikkelaars digitale objecten behalve op horizontale oppervlakken nu ook op verticale oppervlakken (zoals muren en deuren) plaatsen
• Extra ondersteuning voor het herkennen en opnemen van afbeeldingen (zoals filmposters of illustraties) in AR-ervaringen
• Ondersteuning voor een levensechte cameraweergave met een hogere resolutie bij AR‑ervaringen
Batterijconditie van iPhone (Bèta)
• Toont informatie over de maximumcapaciteit en piekprestaties van de batterij
• Geeft aan of de energiebeheerfunctie is ingeschakeld (waardoor het maximumvermogen op dynamische wijze wordt beheerd om te voorkomen dat de iPhone onverwacht wordt uitgeschakeld) en bevat de optie om deze functie uit te schakelen
• Adviseert of een batterij moet worden vervangen
Batterijbeheer bij de iPad
• De batterijconditie wordt behouden wanneer de iPad langere tijd is aangesloten op het lichtnet, bijvoorbeeld wanneer deze wordt gebruikt bij verkooppunten of kassa's of wordt bewaard in oplaadsystemen
Animoji
• Vier nieuwe animoji op de iPhone X: een leeuw, beer, draak en schedel
Privacy
• Wanneer een Apple functie vraagt om je persoonlijke gegevens te gebruiken, wordt er nu een symbool weergegeven met een koppeling naar meer informatie over hoe je gegevens worden gebruikt en beschermd
Apple Music
• Een nieuwe beleving van muziekvideo's, waaronder een bijgewerkt gedeelte 'Muziekvideo's' met exclusieve video‑afspeellijsten
• Zoek vrienden met soortgelijke interesses via de bijgewerkte suggesties in Apple Music, waardoor je kunt zien naar welke genres anderen luisteren en welke gemeenschappelijke vrienden hen volgen
News
• De populairste artikelen worden nu altijd eerst weergegeven in 'Voor jou'
• Bekijk de populairste video's die door nieuwsredacteurs zijn uitgezocht
App Store
• Nieuwe mogelijkheid om recensies op productpagina's te sorteren op nuttigst, meest positief, meest kritisch of meest recent
• Informatie op het tabblad 'Updates' bevat nu ook de versie van de app en de bestandsgrootte
Safari
• Extra bescherming van je privacy, doordat gebruikersnamen en wachtwoorden alleen automatisch worden ingevuld nadat ze in een veld op een webformulier worden geselecteerd
• Waarschuwingen in het slimme zoekveld wanneer je op niet-versleutelde webpagina's om je wachtwoord of creditcard wordt gevraagd
• Automatisch invullen voor gebruikersnamen en wachtwoorden is nu beschikbaar in webweergaven binnen apps
• Artikelen die vanuit Safari worden gedeeld met Mail worden nu standaard opgemaakt via de Reader-modus wanneer Reader beschikbaar is
• Op mappen in 'Favorieten' staat nu een symbool om aan te geven welke bladwijzers erin staan
Toetsenborden
• Twee nieuwe Shuangpin-toetsenbordindelingen
• Ondersteuning voor verbonden hardwaretoetsenborden via de Turkse F‑toetsenbordindeling
• Verbeterde Chinese en Japanse toetsenborden voor betere bereikbaarheid op apparaten van 12 cm en 14 cm
• Mogelijkheid om na gebruik van de dicteerfunctie met één tik terug te schakelen naar het toetsenbord
• Oplossing voor een probleem waarbij sommige woorden door de autocorrectie onjuist in hoofdletters werden weergegeven
• Oplossing voor een probleem op de iPad Pro waarbij het iPad Smart Keyboard niet functioneerde nadat het werd aangesloten op een afvangwifinetwerk
• Oplossing voor een probleem dat ervoor kon zorgen dat het Thaise toetsenbord in liggende stand incorrect overschakelde naar de numerieke indeling
Toegankelijkheid
• Extra toegankelijkheidsondersteuning in de App Store voor vette en grote tekst om de weergave aan te passen
• 'Slim omgekeerd' biedt nu ondersteuning voor afbeeldingen op het web en in berichten in Mail
• Verbeterde RTT-ervaring en extra RTT-ondersteuning voor T-Mobile
• Gebruikers van VoiceOver en Switch Control kunnen beter schakelen tussen apps op de iPad
• Oplossing voor een probleem waarbij VoiceOver een onjuiste beschrijving gaf van de Bluetooth-status en -symbolen
• Oplossing voor een probleem waarbij de knop om het gesprek te stoppen soms niet werd weergegeven in de app Telefoon bij het gebruik van VoiceOver
• Oplossing voor een probleem waarbij in-app beoordeling niet toegankelijk was met VoiceOver
• Oplossing voor een probleem bij het gebruik van live luisteren waardoor het afspelen van audio kon worden vervormd
Andere verbeteringen en oplossingen
• Nieuwe ondersteuning voor de AML-standaard (Advanced Mobile Location), waardoor er nauwkeurigere locatiegegevens aan hulpdiensten worden doorgegeven bij SOS-noodmeldingen (in ondersteunde landen)
• Extra ondersteuning voor software-autorisatie, zodat ontwikkelaars op een nieuwe manier HomeKit-compatibele accessoires kunnen creëren en mogelijk maken
• In Podcasts kun je nu met één tik afleveringen afspelen en kun je op 'Details' tikken voor meer informatie over elke aflevering
• Verbeterde zoekfunctionaliteit voor gebruikers met lange notities in Contacten
• Verbeterde prestaties van Handoff en Universal Clipboard wanneer beide apparaten zich op hetzelfde wifinetwerk bevinden
• Oplossing voor een probleem waarbij inkomende gesprekken de iPhone niet uit de sluimerstand haalden
• Oplossing voor een probleem waarbij het afspelen van Visual Voicemail vertraagd was of niet werkte
• Oplossing voor een probleem waarbij webkoppelingen niet konden worden geopend in Berichten
• Oplossing voor een probleem waarbij gebruikers niet konden terugkeren naar Mail nadat ze een voorvertoning van een berichtbijlage hadden bekeken
• Oplossing voor een probleem waarbij meldingen in Mail opnieuw op het toegangsscherm werden weergegeven nadat ze waren gewist
• Oplossing voor een probleem waarbij er geen tijd en meldingen op het toegangsscherm werden weergegeven
• Oplossing voor een probleem waarbij ouders Face ID niet konden gebruiken voor het goedkeuren van verzoeken om iets te kopen
• Oplossing voor een probleem in de Weer-app, waarbij huidige weersomstandigheden mogelijk niet werden bijgewerkt
• Oplossing voor een probleem waardoor bij een Bluetooth‑verbinding contacten mogelijk niet werden gesynchroniseerd met het telefoonboek van een auto
• Oplossing voor een probleem waarbij audio-apps soms niet werden afgespeeld in auto's wanneer de app op de achtergrond was
Informatie over de beveiligingsapecten van Apple software-updates vind je op deze pagina:
https://support.apple.com/HT201222
Oude hap...ik wil 11.4 bèta 1 
Uiteraard wel ff 11.3 installeren
Uiteraard wel ff 11.3 installeren
[ Voor 38% gewijzigd door dafmay op 29-03-2018 19:13 ]
Ik krijg op de laatste beta van 11.3 nog geen update, dat kan dus twee dingen betekenen, of de update is gelijk aan de laatste beta, of er komt heel snel 11.x beta 1 voor het beta programma
Beta-profiel verwijderen en dan komt 'ie binnen.Donstil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:13:
Ik krijg op de laatste beta van 11.3 nog geen update, dat kan dus twee dingen betekenen, of de update is gelijk aan de laatste beta, of er komt heel snel 11.x beta 1 voor het beta programma
Ja dat werkt ook inderdaad maar in het verleden werd de final ook naar de apparaten met profiel gepushed als er geen nieuwe beta aan kwam. Profiel laten staan betekende dan geen final maar wel een nieuwe beta dag later.MelvinW schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:14:
[...]
Beta-profiel verwijderen en dan komt 'ie binnen.
Apple heeft iOS 11.4 al bevestigd, dus dat zal inderdaad wel het geval zijn.Donstil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:23:
[...]
Ja dat werkt ook inderdaad maar in het verleden werd de final ook naar de apparaten met profiel gepushed als er geen nieuwe beta aan kwam. Profiel laten staan betekende dan geen final maar wel een nieuwe beta dag later.
Ja daarom, ik laat het profiel nog maar even staanMelvinW schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:25:
[...]
Apple heeft iOS 11.4 al bevestigd, dus dat zal inderdaad wel het geval zijn.
Final iOS 11.3 is 15E216
Ik heb Mn profiel verwijderd. Herstart. Toen geïnstalleerd, en dan straks het beta profiel weer.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik kan gewoon via https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll de beta updates stopzetten zonder dat ik restore moet doen en dan blijft die nog op de huidige beta versie runnen en dan gewoon de nieuwe 11.3 updaten wanneer mogelijk?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Verwijderd
iculure verwacht de beta 11.4 in april:
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-11-4-functies/
Die gokken ook maar watVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:06:
iculure verwacht de beta 11.4 in april:
Die eerste zin ook

Apple gaat in de zomer van iOS 11.4 uitbrengen en dit wordt waarschijnlijk de laatste grote update voordat iOS 12 verschijnt.
Zie het bericht direct boven jeThe Chosen One schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:56:
Ik kan gewoon via https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll de beta updates stopzetten zonder dat ik restore moet doen en dan blijft die nog op de huidige beta versie runnen en dan gewoon de nieuwe 11.3 updaten wanneer mogelijk?
Gelijk aan de laatste beta dus zo te zien (zelfde build op X in ieder geval).Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:50:
Final iOS 11.3 is 15E216
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 29-03-2018 20:13 ]
Verwijderd
[quote]Donstil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:07:
[...]
Die gokken ook maar wat
Die eerste zin ook
[...]
Niet de huilie gaan uithangen he?!
Ik verwacht dat 11.4 beta 1 overmorgen uitkomt.
[...]
Die gokken ook maar wat
Die eerste zin ook

[...]
Niet de huilie gaan uithangen he?!
Ik verwacht dat 11.4 beta 1 overmorgen uitkomt.
Heb je de final er compleet opgezet met volle gb's of ?carpebios schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:53:
Ik heb Mn profiel verwijderd. Herstart. Toen geïnstalleerd, en dan straks het beta profiel weer.
Ja mij werd opeens weer een update aangeboden van een 2 Gb
iOS 11.3 is beschikbaar via instellingen -> software update voor normale (non-bèta) gebruikers.
youtube.com/@hisrep
Ik heb het beta profiel (en draai de laatste 11.3 beta), maar krijg geen update aangeboden. De laatste was ook heel klein. Hoe kan dit? Zetten ze beta gebruikers later over?
Zie net trouwens wel dat berichten aardig wat geupload heeft naar iCloud. Oo
Oh en Safari’s keyboard lagt soms als de neten oO
Oh en Safari’s keyboard lagt soms als de neten oO
snappy feels Safarier!
alle gekheid op een sate-stokje, ik vind 11.3 echt vlotter dan voorgaande iOS 11 updates. Tevens gaat het unlocken echt zichtbaar sneller dan voorheen (iOS 11.0 vs iOS 11.3, iPhone X )
alle gekheid op een sate-stokje, ik vind 11.3 echt vlotter dan voorgaande iOS 11 updates. Tevens gaat het unlocken echt zichtbaar sneller dan voorheen (iOS 11.0 vs iOS 11.3, iPhone X )
[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 30-03-2018 06:04 ]
Hier kwamen ineens de ads weer door in Safari na het updaten.
Even materiaalblokkeringen uit en aanzetten in de instellingen en weer netjes sites zonder reclames
Even materiaalblokkeringen uit en aanzetten in de instellingen en weer netjes sites zonder reclames
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Merk van het unlocken geen verschil, er is wel een nieuwe animaties met de icons die infaden bij het unlocken. Je recente apps animatie is ook flink versnelt. Ik heb nog steeds hickups hier en daar tho.Geert1976 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 05:59:
snappy feels Safarier!![]()