Ik moet in apps inderdaad heel voorzichtig drukken, anders popt hij direct. Maar als ik de gevoeligheid test onder Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > 3D Touch dan werkt het wel fatsoenlijk.nick93192 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:06:
Ik heb sinds ios 11 flink wat problemen met 3D touch op mijn 6s (ios 11.1).
Bij apps als whatsapp werkt 3D touch pas na ~5seconden, doe ik eerder 3D touch op een gesprek, dan doet hij de peek en pop als het ware ineen (ik kom dus direct in het gesprek terecht). Dit is ook het geval bij de mail app bijvoorbeeld.
Opnieuw installeren van de apps is helaas niet de oplossing, maar voordat ik een fresh install doe, vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dit probleem? Het zou namelijk zonde zijn om m'n telefoon voor niks opnieuw te installeren natuurlijk.
Laat maar probleem is niet meer aan de ordenick93192 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:06:
Ik heb sinds ios 11 flink wat problemen met 3D touch op mijn 6s (ios 11.1).
Bij apps als whatsapp werkt 3D touch pas na ~5seconden, doe ik eerder 3D touch op een gesprek, dan doet hij de peek en pop als het ware ineen (ik kom dus direct in het gesprek terecht). Dit is ook het geval bij de mail app bijvoorbeeld.
Opnieuw installeren van de apps is helaas niet de oplossing, maar voordat ik een fresh install doe, vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dit probleem? Het zou namelijk zonde zijn om m'n telefoon voor niks opnieuw te installeren natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Berlinetta op 13-11-2017 11:24 ]
Ik heb op mijn X de laatste tijd last dat de weer app steeds mijn locatie blijft gebruiken.
Links boven naast de tijd staat dan steeds het pijltje met alleen de lijntjes (dus niet de dikke zwarte). Draai de laatste nieuwe versie van iOS. De weer app mag mijn locatie altijd gebruiken, maar normaal blijft het pijltje dan niet steeds zichtbaar.
Meer mensen hier last van of wellicht een oplossing hier voor?
Links boven naast de tijd staat dan steeds het pijltje met alleen de lijntjes (dus niet de dikke zwarte). Draai de laatste nieuwe versie van iOS. De weer app mag mijn locatie altijd gebruiken, maar normaal blijft het pijltje dan niet steeds zichtbaar.
Is er geen andere (systeem-)app die locatie gebruikt? Dat kan je zien in de instellingen.
Nee het is echt alleen de weer app, via instellingen is hier ook de paars/roze pijl naast te zien (ook alleen die met de lijntjes).loeberce schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:22:
Is er geen andere (systeem-)app die locatie gebruikt? Dat kan je zien in de instellingen.
Dat komt omdat je de widgets opent. Daardoor zoekt iOS naar de nieuwe locatie. Je kunt dit oplossen door de weer applicatie geen toegang te geven tot je GPS. Ik heb zelf handmatig mijn dichtstbijzijnde stad ingevuld. Vond het zelf ook niet fijn dat mijn gps elke keer aan gingKethij schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:06:
Ik heb op mijn X de laatste tijd last dat de weer app steeds mijn locatie blijft gebruiken.
sinds beta 2 heb ik last van dat als ik mijn scherm uitzet de wifi verbinding stopt, en bij het aanzetten van het scherm hij weer gaat verbinden. Iemand een idee qua oplossing?
Netwerinstellingen herstellen?drusloos schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:41:
sinds beta 2 heb ik last van dat als ik mijn scherm uitzet de wifi verbinding stopt, en bij het aanzetten van het scherm hij weer gaat verbinden. Iemand een idee qua oplossing?
dat wilt niet helpen helaas, ik hoop dat beta 3 vanavond uitkomt en misschien wat oplost, anders even terug naar 11.1.1
Sinds iOS 11 krijg ik niet meer automatisch een melding van de kaarten app als ik bijvoorbeeld s'ochtends naar mijn werk moet of het druk is op de weg (veel bezochte locaties) op mijn lockscreen. Ik zie dit nog wel in het bedieningspaneel. Is dit gewijzigd of werkt het niet meer bij mij? De instellingen bij Privacy staan allemaal aan...
©2004
Bij mij staan instellingen voor "Significant locations", waarbij deze inschakeld moet zijn om te werken. Is dit bij jou het geval?
Hetzelfde issue hier met iOS 11.1.1 op een iPhone 7. Mijn iPad Pro 9.7" heeft dit issue overigens niet.drusloos schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:41:
Ik heb overigens ook een zwaar irritante bug in mijn telefoon.
Het scherm gaat niet automatisch uit. In 50% van de gevallen blijft hij aanstaan. Dit vreet natuurlijk batterijen als je daar niet oplet. Hoop dat ze dat snel verbeteren.
Het scherm gaat niet automatisch uit. In 50% van de gevallen blijft hij aanstaan. Dit vreet natuurlijk batterijen als je daar niet oplet. Hoop dat ze dat snel verbeteren.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Bedoel je dat hij deels dimt? Ik heb daar ook last van.Rene schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:28:
Ik heb overigens ook een zwaar irritante bug in mijn telefoon.
Soms deels en soms op volledige sterkte. Hij schakelt in ieder geval niet meer uit. Rete irritant.bardi-1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:44:
[...]
Bedoel je dat hij deels dimt? Ik heb daar ook last van.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Merk net op dat je als WiFi uitgezet is in dockcontrol center, je het in instellingen niet weer aan kan zetten.
Je moet dan eerst in DC, weer aanvinken en in instellingen uitzetten. In WA blijft het laatst gekozen toetsenbord ook actief met ander contact. Eerder bleef het bij elk contact staan in laatst gebruikt.
Je moet dan eerst in DC, weer aanvinken en in instellingen uitzetten. In WA blijft het laatst gekozen toetsenbord ook actief met ander contact. Eerder bleef het bij elk contact staan in laatst gebruikt.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
...en public beta 3 is nu ook beschikbaar.dafmay schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:07:
11.2 beta 3 is uit voor developers!
Ding word steeds sneller johdafmay schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:07:
11.2 beta 3 is uit voor developers!
A person who never made a mistake never tried anything new.
Wat gek. Hij komt wel binnen op iPad Pro 10.5, maar niet op iPhone X...dafmay schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:46:
[...]
...en public beta 3 is nu ook beschikbaar.
iOS build:5C5107a is 173mb op iPhone X hoor ik net.PhilipsFan schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:42:
[...]
Wat gek. Hij komt wel binnen op iPad Pro 10.5, maar niet op iPhone X...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik lees op Macrumors dat je dit kunt oplossen door beta profiel even te verwijderen, telefoon rebooten en opnieuw beta profiel installeren.PhilipsFan schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:42:
[...]
Wat gek. Hij komt wel binnen op iPad Pro 10.5, maar niet op iPhone X...
Is er in IOS een eenvoudige manier om (niet beluisterde) podcasts te verwijderen?. Anders dan een voor een selecteren en de download verwijderen?.
Staat deze optie in de systeem instellingen van privacy?loeberce schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:02:
Bij mij staan instellingen voor "Significant locations", waarbij deze inschakeld moet zijn om te werken. Is dit bij jou het geval?
©2004
Privacy - Location Services - System Services - Significant Locationsharm12nl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:33:
[...]
Staat deze optie in de systeem instellingen van privacy?
Thanks, zo kom je nog eens ergens achter. Ik had het profiel uberhaupt niet op de iPhone X. Hoe ik dan toch 11.2 kan draaien is me een raadsel. Anyway, de update loopt nu...dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:22:
[...]
Ik lees op Macrumors dat je dit kunt oplossen door beta profiel even te verwijderen, telefoon rebooten en opnieuw beta profiel installeren.
Ja dat kun je inderdaad zeker apart noemenPhilipsFan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:18:
[...]
Thanks, zo kom je nog eens ergens achter. Ik had het profiel uberhaupt niet op de iPhone X. Hoe ik dan toch 11.2 kan draaien is me een raadsel. Anyway, de update loopt nu...
Nu zijn er een paar dagen overheen. Mijn reviews werden weer geplaatst, na tig keer proberen.Splinter Cell schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:02:
Gisteren vijf app reviews geschreven. Staan keurig in de boordelingen (als je inlogt bij Blauw icoontje app store). Nu een nachtje verder, allemaal weg. Dit gebeurt dus vaker.......
Ook worden app beoordelingen ook niet geplaatst soms/vaak....
Nog meer mensen last van? Graag dan als bug doorzenden, hoe meer meldingen hoe sneller het opgepakt gaat worden.
Nu drie dagen later, zijn al mijn gegeven reviews WEG.
De App Store is sinds iOS 11 een PUINHOOP.
Ik heb sinds kort een iPhone 8 met iOS11.
Mijn issue is, dat als ik gebeld wordt en ik opneem, ik de melding krijg te horen, dat het telefoonnummer niet bereikbaar is.
Nu dacht ik provider issue, maar Vodafone beweerd een iOS 11 bug, is dit onderdeel van de "Vodafone bug"? Die in dit topic beschreven wordt of is dit anders?
Mijn issue is, dat als ik gebeld wordt en ik opneem, ik de melding krijg te horen, dat het telefoonnummer niet bereikbaar is.
Nu dacht ik provider issue, maar Vodafone beweerd een iOS 11 bug, is dit onderdeel van de "Vodafone bug"? Die in dit topic beschreven wordt of is dit anders?
Hello fellow humans
Ik denk dat het te makkelijk is om het een iOS Bug te noemen. Dat zal wel een callcentermedewerker zijn die je niet verder wil helpen, denk ik. Ik heb met de concurrenten van Vodafone geen last
Thx. Even aan en uit gezet. Ik hoop dat dat werkt!loeberce schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:34:
[...]
Privacy - Location Services - System Services - Significant Locations
©2004
Ik denk dat het te makkelijk is om dit direct als bug af te keuren.Hackus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:05:
Ik denk dat het te makkelijk is om het een iOS Bug te noemen. Dat zal wel een callcentermedewerker zijn die je niet verder wil helpen, denk ik. Ik heb met de concurrenten van Vodafone geen last
Op ditzelfde forum is reeds nog besproken dat klanten in Belgie (van een bepaalde provider) problemen hadden met internet.
Het kan wel degelijk een bug zijn in iOS 11 dat sommige carrier instellingen niet juist worden opgenomen waardoor verbindingen slecht zijn of zelfs niet mogelijk.
Dan dient Vodafone je te helpen toch ?TweakTom92 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:16:
[...]
Ik denk dat het te makkelijk is om dit direct als bug af te keuren.
Op ditzelfde forum is reeds nog besproken dat klanten in Belgie (van een bepaalde provider) problemen hadden met internet.
Het kan wel degelijk een bug zijn in iOS 11 dat sommige carrier instellingen niet juist worden opgenomen waardoor verbindingen slecht zijn of zelfs niet mogelijk.
"O meneer, dat is een bug in iOS" ff wachten op de volgende update
Semi ja/nee. Als Vodafone het niet "kan" oplossen omdat hun instellingen niet door iOS worden geaccepteerd kunnen ze weinig betekenen. Ze kunnen lastig hun netwerk aanpassen naar instellingen die wel werken. Het is ook aan Apple om te zorgen dat iOS om kan gaan met de gewenste instellingen van de provider.Hackus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:23:
[...]
Dan dient Vodafone je te helpen toch ?
"O meneer, dat is een bug in iOS" ff wachten op de volgende update
Ik probeer geen schuldige aan te wijzen, maar in dit geval kan het best zijn dat Vodafone niks kan betekenen.
Dus jij weet Vodafone er niks aan kan doen ?TweakTom92 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:39:
[...]
Semi ja/nee. Als Vodafone het niet "kan" oplossen omdat hun instellingen niet door iOS worden geaccepteerd kunnen ze weinig betekenen. Ze kunnen lastig hun netwerk aanpassen naar instellingen die wel werken. Het is ook aan Apple om te zorgen dat iOS om kan gaan met de gewenste instellingen van de provider.
Ik probeer geen schuldige aan te wijzen, maar in dit geval kan het best zijn dat Vodafone niks kan betekenen.
Ik zeg alleen dat het heel makkelijk is om af te doen met ' bekende bug' de poster verteld ook niet dat Vodafone met hem/haar samen de instellingen heeft nagekeken. dus dat is waar ik op reageer.
Absoluut niet, als je leest wat ik zeg dan zie je dat ik de opties voor de vraag-steller juist open houd. Het kan zowel een iOS bug als Vodafone fout zijn.Hackus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:44:
[...]
Dus jij weet Vodafone er niks aan kan doen ?
Uzelf daarentegen beweert te denken dat het om een luie Vodafone-medewerker gaat, iets wat nogal uit de lucht gegrepen is naar mijn idee.Ik probeer geen schuldige aan te wijzen, maar in dit geval kan het best zijn dat Vodafone niks kan betekenen.
Uit eigen ervaring met Vodafone, en de(summiere) post van @joint_me en dat het eerder besproken mbt Vodafone instellingen niet doorvoeren in hun systeem. Dus niet " uit de lucht"TweakTom92 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:53:
[...]
Absoluut niet, als je leest wat ik zeg dan zie je dat ik de opties voor de vraag-steller juist open houd. Het kan zowel een iOS bug als Vodafone fout zijn.
[...]
Uzelf daarentegen beweert te denken dat het om een luie Vodafone-medewerker gaat, iets wat nogal uit de lucht gegrepen is naar mijn idee.
Fijn dat 1.2 al snel uitkomt.
Wat me nu opvalt bij mijn 6 Plus is dat als dat ding weer eens compleet hangt en ik tig keer op de sleep/resume knop moet drukken om er weer leven in te krijgen dat in voorlopig alle gevallen WhatsApp open staat op de achtergrond. Als ik die kill, dan doet me foon weer normaal...
Toeval? Ook TouchId doet het daarna nl. weer normaal, dus snel, ipv zeggen dat die mijn vinger/duim niet herkent en dat ik handmatig mijn code moet invoeren...
Wat me nu opvalt bij mijn 6 Plus is dat als dat ding weer eens compleet hangt en ik tig keer op de sleep/resume knop moet drukken om er weer leven in te krijgen dat in voorlopig alle gevallen WhatsApp open staat op de achtergrond. Als ik die kill, dan doet me foon weer normaal...
Toeval? Ook TouchId doet het daarna nl. weer normaal, dus snel, ipv zeggen dat die mijn vinger/duim niet herkent en dat ik handmatig mijn code moet invoeren...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
De App Store is inderdaad een puinhoop sinds iOS 11, o.a. reviews werkt voor geen meter!Splinter Cell schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:25:
[...]
Nu zijn er een paar dagen overheen. Mijn reviews werden weer geplaatst, na tig keer proberen.
Nu drie dagen later, zijn al mijn gegeven reviews WEG.
De App Store is sinds iOS 11 een PUINHOOP.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik heb dat ook sinds 11.2 beta3. kan dan alleen schuiven naar camera, maar verder niets. op de home knop en dan vraagt ie vaak de toegangscode en Touch-ID doet het dan niet.Mars Warrior schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:09:
Fijn dat 1.2 al snel uitkomt.
iPhone X vandaag al.dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:50:
Heads up! iOS 11.1.2 wordt a.s. donderdag verwacht.
https://forums.macrumors....87/page-147#post-2547049411.1.2, today, X only, clear enough?
Ik las het inderdaad net...mooi.Splinter Cell schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:25:
[...]
iPhone X vandaag al.
[...]
https://forums.macrumors....87/page-147#post-25470494
Edit : delayed
—-
[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 15-11-2017 20:27 ]
Vandaag 2 héle rare bugs op mijn 2 weken oude iPhone 8:
- vandaag kon ik het geluid van iMessage berichten met geen mogelijkheid uitkrijgen: het stil knopje aan de zijkant gaf wel de stilmode popup, maar stopte het geluid niet. Zelfs do not disturb deed niets. Ik heb mijn telefoon uit moeten zetten daar ik in een vergadering zat.
- nog gekker: vanochtend vroeg werd ik gewekt door een filmpje dat ik gisteren in een app bekeek, dat spontaan weer begon af te spelen (het geluid dan). De filmpjes van die app zijn zichtbaar in het notification center, dus als de telefoon een "play" commando gekregen zou hebben zou hij inderdaad afspelen, maar ik had geen koptelefoon of wat dan ook aan mn telefoon hangen. Dus waar dat "play" commando dan vandaan kwam is mij een raadsel.
Ik maak zelf iOS apps dus ben geen digileek ofzo. dit is gewoon heel vreemd
- vandaag kon ik het geluid van iMessage berichten met geen mogelijkheid uitkrijgen: het stil knopje aan de zijkant gaf wel de stilmode popup, maar stopte het geluid niet. Zelfs do not disturb deed niets. Ik heb mijn telefoon uit moeten zetten daar ik in een vergadering zat.
- nog gekker: vanochtend vroeg werd ik gewekt door een filmpje dat ik gisteren in een app bekeek, dat spontaan weer begon af te spelen (het geluid dan). De filmpjes van die app zijn zichtbaar in het notification center, dus als de telefoon een "play" commando gekregen zou hebben zou hij inderdaad afspelen, maar ik had geen koptelefoon of wat dan ook aan mn telefoon hangen. Dus waar dat "play" commando dan vandaan kwam is mij een raadsel.
Ik maak zelf iOS apps dus ben geen digileek ofzo. dit is gewoon heel vreemd
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 15-11-2017 19:23 ]
Mixed Reality dev
iOS11 draait bij mij goed, maar heb inderdaad ook veel rare bugs. Heb ik eigenlijk nooit eerder gehad in alle iOS versie. Deze oude knar gaat al alle iOS versies mee.Menesis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:23:
Hoop niet dat je een 18+ filmpje heb bekekenMenesis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:23:
vanochtend vroeg werd ik gewekt door een filmpje dat ik gisteren in een app bekeek, dat spontaan weer begon af te spelen (het geluid dan).
Haha, dat zou een mooie wekker zijn geweestGarret1410 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:47:
[...]
Hoop niet dat je een 18+ filmpje heb bekeken

moet er bij zeggen dat ik op 11.0.3 zat. Vandaag maar geupdate.
[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 15-11-2017 21:03 ]
Mixed Reality dev
Tot morgen dan.dafmay schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:38:
[...]
Ik las het inderdaad net...mooi.
Edit : delayedHet wordt dus toch morgen
![]()
—-
Mooi! Ik hoop dat die bug met de dock in deze update verholpen is want het is gewoon ronduit irritant als je dock ineens verdwijnt of naar links schuift zodat ik niet bij mn mail app kan en zo.dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:50:
Heads up! iOS 11.1.2 wordt a.s. donderdag verwacht.
Klopt het dat je sinds ios11 geen whatsapp chats meer in je favorieten kan zetten? Op ios10 is het me gelukt en die staan er nog steeds maar krijg geen nieuwe meer toegevoegd. Ik zit nu op 11.1.1.
Een whatsapp telefoongesprek toevoegen aan de favorieten gaat overigens wel. (In de bel app. )
Een whatsapp telefoongesprek toevoegen aan de favorieten gaat overigens wel. (In de bel app. )
Welke favorieten bedoel je precies?jellydaddy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:32:
Klopt het dat je sinds ios11 geen whatsapp chats meer in je favorieten kan zetten? Op ios10 is het me gelukt en die staan er nog steeds maar krijg geen nieuwe meer toegevoegd. Ik zit nu op 11.1.1.
Want het sterren en vast pinnen werkt prima op iOS 11.
Ook werkt het nog om aan een favoriet contact een default WhatsApp-bericht te hangen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik bedoel een favoriet contact inderdaad. Als ik in de contacten-app bij een contact klik op “zet in favorieten” en dan op “bericht” dan hoort whatsapp daar bij te staan volgens mij. Dat is bij mij niet het geval.WhatsappHack schreef op donderdag 16 november 2017 @ 04:18:
[...]
Welke favorieten bedoel je precies?
Want het sterren en vast pinnen werkt prima op iOS 11.
Ook werkt het nog om aan een favoriet contact een default WhatsApp-bericht te hangen.
Klopt bij jullie de vrije opslag? Met mijn nieuwe iPhone X lijkt die weer niet te kloppen, en dus een IOS 11 probleem!?
Ik heb aangezet dat iCloud Photo Library offline Moet komen, zo'n 200gb maar er is pas 70gb ruimte bezet door zaken. Op m'n iPhone 7 kon ik ergens zien dat Photos veel meer in beslag nam en de boel dus niet goed weergegeven wordt bij 'opslag'. Herkenbaar?
Ik heb aangezet dat iCloud Photo Library offline Moet komen, zo'n 200gb maar er is pas 70gb ruimte bezet door zaken. Op m'n iPhone 7 kon ik ergens zien dat Photos veel meer in beslag nam en de boel dus niet goed weergegeven wordt bij 'opslag'. Herkenbaar?
Sinds ik iOS11 heb geïnstalleerd heb ik last van vastlopende apps. Apps die compleet freezen en niks meer doen. Ook heb ik last van dat Mn lockscreen leeg is, enige wat dan helpt is een reset. Dit gebeurde me gisteren twee keer op een dag, dit is toch niet normaal? Heb al meerdere keren schoon geïnstalleerd ed. Of kan dit aan de telefoon zelf liggen? Op iOS10 had ik nergens last van.
Foto's in X komen in ander bestand en hebben minder opslag. misschien kun je iets duidelijker zijn in je bericht.iAmRenzo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:24:
Klopt bij jullie de vrije opslag? Met mijn nieuwe iPhone X lijkt die weer niet te kloppen, en dus een IOS 11 probleem!?
Weer niks.dafmay schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:38:
[...]
Ik las het inderdaad net...mooi.
Edit : delayedHet wordt dus toch morgen
![]()
—-
Mads zit wel constant in dat topic te kijken, maar een post neerzetten ho maar.
Misschien heeft ie deze keer een keer niet gelijkSplinter Cell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:15:
[...]
Mads zit wel constant in dat topic te kijken, maar een post neerzetten ho maar.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
iOS 11.1.2 schijnt nu net uit te zijn, iPhone X only.
11.1.2 voor iPhone X alleen nu
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gezien idd nu installerenSplinter Cell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:06:
[...]
iOS 11.1.2 schijnt nu net uit te zijn, iPhone X only.
32.9mb voor de SE
Nu binnen op SE
Voelt allemaal weer soepel aan 👍
Voelt allemaal weer soepel aan 👍
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2017 08:30 ]
Wat is er niet duidelijk?Hackus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:24:
Foto's in X komen in ander bestand en hebben minder opslag. misschien kun je iets duidelijker zijn in je bericht.
Mijn iCloud bibliotheek is 204,4GB. Ik heb download originelen aanstaan. Op mijn iPhone is slechts 63,3 GB in gebruik (waarvan 22,83 GB door fotos) en ik kan "16,76GB" besparen door foto's te optimaliseren. Ergens klopt er dan toch iets niet?
Is de iCloud bibliotheek niet de besparingsoptie ? dus dat niet alles op je iPhone opgeslagen staat
Niet helemaal. iCloud Fotobibliotheek is een online sync mogelijkheid (niet echt een backup). Al je foto's van alle apparaten worden geupload.Hackus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:50:
Is de iCloud bibliotheek niet de besparingsoptie ? dus dat niet alles op je iPhone opgeslagen staat
Je hebt twee instellingen:
1. Optimaliseer opslag (de bibliotheek bevat thumbs en de real versie download ie als je er naar kijkt).
2. Download en bewaar originelen (de naam zegt het al).
Maar bij optie 2 krijg ik dus geen bibliotheek van 200GB op mijn telefoon.
Genoemde fixes alleen voor X maar komt ook binnen op 7+Hackus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:06:
11.1.2 voor iPhone X alleen nu
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ook op mijn SE krijg ik deze binnen.Help!!!! schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:20:
[...]
Genoemde fixes alleen voor X maar komt ook binnen op 7+
Float like a butterfly, sting like a bee.
Yep, ik zie 'm ook. Ik gok dat voor SE enkel de security-updates relevant zijn. Of bugfixes die te klein zijn om te noemen.
Verwijderd
Is er call recorder-functionaliteit of een app beschikbaar waarbij het gesprek niet via een server van een derde partij loopt maar direct op de iPhone wordt opgeslagen? Ik kan niets vinden en vrees van niet maar hopelijk zie ik iets over het hoofd.
Misschien. Bij mij zijn de iconen van sommige apps veranderd in een stock wit icoon. Soort van "icoon niet gevonden" oid. Dit op iPad 2017.Pierre schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:47:
Geen idee of dit hier hoort, maar op kantoor(met een iPhone) bij ons krijg ik mensen waarbij na de update sommige apps niet willen opstarten en ook dat bv het icoon van de agenda gewoon weg is. Ik heb geen idee wat de oplossing is. Zijn er mensen hier die dit ook ervaren.
Dat dus inderdaad, geen idee hoe ik dat moet oplossen.stok schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:
[...]
Misschien. Bij mij zijn de iconen van sommige apps veranderd in een stock wit icoon. Soort van "icoon niet gevonden" oid. Dit op iPad 2017.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik sla alles over wat niet gericht is. Op mijn SE heb ik het niet geïnstalleerd en staat nog gewoon 11.1 op
ook de rest in huis niet. bij Jr en mijn 7 staat gewoon beta-profiel. Waarom zou je 33mb gericht voor X installeren op SE of 6s ?
ook de rest in huis niet. bij Jr en mijn 7 staat gewoon beta-profiel. Waarom zou je 33mb gericht voor X installeren op SE of 6s ?
Ik heb dat ook gehad en gebruik de optie niet meer. de volle foto in MB's staat niet op je tel. maar je ziet het wel, en als je de foto opent open je uit de iCloud bieb volgens mij. dus org. bewaar je in iCloud nu.iAmRenzo schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:08:
[...]
Niet helemaal. iCloud Fotobibliotheek is een online sync mogelijkheid (niet echt een backup). Al je foto's van alle apparaten worden geupload.
Je hebt twee instellingen:
1. Optimaliseer opslag (de bibliotheek bevat thumbs en de real versie download ie als je er naar kijkt).
2. Download en bewaar originelen (de naam zegt het al).
Maar bij optie 2 krijg ik dus geen bibliotheek van 200GB op mijn telefoon.
Heb vandaag de test uitgevoerd. Weet niet precies of het nu veel uit heeft gemaakt om een IPSW restore te doen op m’n 5s. Stand By gebruik is 11 uur, actief gebruik 2 uur en de batterij staat nu op 40%. Het lijkt er wel sterk op dat hij in stand by nu een stuk zuiniger is voor mijn gevoel! Alleen heb de getallen helaas niet precies opgeschreven voor en na, dus het blijft een beetje gissen. Met m’n X zou ik nu overigens nog ruim meer dan de helft batterij over hebben._Christiaan_ schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:58:
[...]
Begin deze week mn nieuwe iPhone X in gebruik genomen, clean install gedaan en het is gelukt om de Apple Watch badges te behouden. Het volstond bij mij om het volgende te doen, in chronologische volgorde:
1) iCloud 'Gezondheid' sync aan te zetten op mn oude 5s,
2) Apple watch te ontkoppelen van mn oude iPhone 5s
3) iCloud 'Gezondheid' aanzetten op mn nieuwe iPhone X
4) Apple watch koppelen aan mn nieuwe iPhone X.
Dan zet hij de badges gewoon over. Opmerking: dit werkte i.c.m. iOS 11.1.1. Opmerking 2: badges en workouts blijven wel behouden, maar de rest (bijv. de ingestelde apple watch faces e.d.) moest ik opnieuw instellen. Op zich niet heel veel werk overigens.
[...]
Ik ga dit bij wijze van test, volgende week eens uitproberen op mijn oude 5s. Ik had voorheen met mn 5s ernstig minder battery life na de update van iOS 11. Dit ga ik als volgt testen: Ik heb net een IPSW clean install gedaan en mn apps handmatig opnieuw geïnstalleerd en ingesteld (<1 uurtje werk). Daarna laat ik hem dit weekend aan de lader hangen, zodat hij rustig aan nog een beetje kan indexeren en initialiseren e.d. (en zodat ik dit weekend gewoon kan genieten van mn iPhone X). Daarna ga ik mn 'schone' 5s volgende week weer eens een paar dagen in gebruik nemen, en kijken aan het eind van de dag hoeveel batterij ik over houd.
Als je theorie klopt, dan zou de batterij van mn oude iPhone 5s een stuk langer mee moeten gaan
Overigens merk ik op de iPhone X, waar ik dus ook een clean install heb gedaan, een gigantische battery life improvement t.o.v. mn oude 5s met een 3,5 jaar oude install. Als ik niet te gek doe, kan ik op mn nieuwe X 2,5 dag op 1 batterijlading doen.
Ik laat de bevindingen hier weten!
Anyhow, zou een IPSW restore toch aanraden als je een hele oude install hebt.
NOSIG
4e DP Beta iOS 11.2 is live
edit: en Public Beta nu ook.
edit: en Public Beta nu ook.
[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2017 19:44 ]
Ik vroeg me af of je met voice-over bij toegankelijkheid functie die zwarte randen tijdens het selecteren van knop(tekst) kan uit schakelen en het uit spreken van die knoppen ?
Ik heb op mijn iPhone SE sinds 11.1.1 en nu ook met 11.1.2 een probleem met Safari; logins worden niet onthouden, telkens opnieuw inloggen en overige pagina’s weer cookies accepteren. Op een of andere manier worden cookies niet onthouden. De optie ‘blokkeer alle cookies’ staat gewoon uit, niks veranderd qua instellingen.
Het probleem doet zich voor sinds de update naar iOS 11.1.1 en is niet verholpen met de update naar 11.1.2
Iemand een idee?
Het probleem doet zich voor sinds de update naar iOS 11.1.1 en is niet verholpen met de update naar 11.1.2
Iemand een idee?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hier ook een SE en geen problemen!Han schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:16:
Ik heb op mijn iPhone SE sinds 11.1.1 en nu ook met 11.1.2 een probleem met Safari; logins worden niet onthouden, telkens opnieuw inloggen en overige pagina’s weer cookies accepteren. Op een of andere manier worden cookies niet onthouden. De optie ‘blokkeer alle cookies’ staat gewoon uit, niks veranderd qua instellingen.
Iemand een idee?
DaveD
Wat is de beste manier om enkel je foto's over te zetten van een iphone 6+ naar de X?
ik heb een clean install gedaan en wil mijn foto's behouden.
Ik heb geen mac, kan ik ze gewoon via de pc kopieren en dan plakken in de map van de X?
of komt dat niet goed ivm de nieuwe compressiemethode
ik heb een clean install gedaan en wil mijn foto's behouden.
Ik heb geen mac, kan ik ze gewoon via de pc kopieren en dan plakken in de map van de X?
of komt dat niet goed ivm de nieuwe compressiemethode
Staan ze niet in iCloud?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
neen, en heb niet genoeg opslag. anders moet ik er kopen enkel voor het overzetten.Tylen schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:38:
Staan ze niet in iCloud?
Vandaar mijn vraag
De foto’s op je PC zetten is simpel: sluit je oude iPhone aan en dan kan je er gewoon via verkenner bij alsof het een digitale camera betreft.
Om de foto’s op je nieuwe iPhone te zetten kan je deze synchroniseren via iTunes.
Of je ze via verkenner terug kan zetten durf ik niet te zeggen. Je kan het proberen, maar iTunes werkt gegarandeerd (als ze deze functie er inmiddels niet uitgesloopt hebben).
Om de foto’s op je nieuwe iPhone te zetten kan je deze synchroniseren via iTunes.
Of je ze via verkenner terug kan zetten durf ik niet te zeggen. Je kan het proberen, maar iTunes werkt gegarandeerd (als ze deze functie er inmiddels niet uitgesloopt hebben).
[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen O op 19-11-2017 10:36 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
iOS 11.1.2lifeguard schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:28:
Die update was er afgelopen donderdag al.
Wij hebben het over 11.2 beta4 van vrijdagavond
Vrijdag al?Hackus schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:38:
[...]
iOS 11.1.2
Wij hebben het over 11.2 beta4 van vrijdagavond
Ik kreeg hem pas zondag ochtend binnen
A person who never made a mistake never tried anything new.
Heeft iemand anders ook dat als je "dacht ik al" typt, je iPhone er dan "dacht ik A.L" van probeert te maken? Of anderszins "al" in "A.L" verandert?
Ik heb geen mensen in m'n contacten met zo'n naam. En na een rest van het toetsenbord woordenboek treed het probleem nog steeds op.
Toen 'ie laatst "are" in "ADE" probeerde te veranderen snapte ik dat wel. Moest natuurlijk omschakelen naar het Engelse toetsenbord. En via 'differential privacy' zullen ze wel weten dat "Amsterdam Dance Festival" toen populair was.
Ik heb geen mensen in m'n contacten met zo'n naam. En na een rest van het toetsenbord woordenboek treed het probleem nog steeds op.
Toen 'ie laatst "are" in "ADE" probeerde te veranderen snapte ik dat wel. Moest natuurlijk omschakelen naar het Engelse toetsenbord. En via 'differential privacy' zullen ze wel weten dat "Amsterdam Dance Festival" toen populair was.
[ Voor 14% gewijzigd door Henk Poley op 19-11-2017 20:13 ]
@Henk Poley iPhone ingesteld in Nederlands - Nederland ?
Inmiddels opgelost na een toetsenbord woordenboek reset en herstart.
Enkel toetsenbord woordenboek resetten was niet afdoende. Ik denk dat Apple daarin vergeten is een 'respring' te doen.
Enkel toetsenbord woordenboek resetten was niet afdoende. Ik denk dat Apple daarin vergeten is een 'respring' te doen.
Komt er vanavond nu eigenlijk nog een nieuwe beta?
In sommige gevallen lijkt de YouTube App in iOS11 een probleem te zijn mbt batterij leeg trekken.
YouTube werkt aan een oplossing hiervoor
iOS 11 battery life problems?
YouTube werkt aan een oplossing hiervoor
iOS 11 battery life problems?
Misschien, maar einde van de week Thanksgiving etc. verwacht wel snel 11.2 PR trouwenskevinkrs schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:44:
Komt er vanavond nu eigenlijk nog een nieuwe beta?
[ Voor 38% gewijzigd door Hackus op 20-11-2017 15:48 ]
Mijn accu doet weer flink verneukt, soms gaat het zo:
Uit werk 55% > half uur fietsen > pak telefoon thuis "batterijniveai is laag", huh, ineens 11%. Loop naar mijn voordeur toe, met telefoon nog in mijn hand, flikkert dat ding uit en geeft het icoon dat ik een netsnoer moet aansluiten.
Eenmaal thuis, stop lightning kabel erin: telefoon gaat aan en heeft... jawel ruim 55%. Erg irritant. Ik snap dat dit een calibratie issue is, maar ik krijg het nog niet weggewerkt.
Volledig opladen, volledig ontladen, in stopcontact na volledig opladen laten zitten, soft reset, soft reset tijdens opladen, soft reset nadat 100% is opgeladen en wachten tot 100% na reboot.... en een combinatie daar heb ik al geprobeerd. Iemand een betere methode voor een goede calibratie buiten een hard reset?
Edit: dit gebeurt gelukkig niet elke dag, maar de laatste 20% zijn zéér onbetrouwbaar en gaat vaak van 20 naar 11, dit was een aantal maanden geleden niet.
Edit 2: ik heb contact gehad met Apple support, ze hebben wat metingen gedaan, maar er zou niets mis moeten zijn met de accu (op afstand). Ik kwam ook niet in aanmerking voor vervanging.
Uit werk 55% > half uur fietsen > pak telefoon thuis "batterijniveai is laag", huh, ineens 11%. Loop naar mijn voordeur toe, met telefoon nog in mijn hand, flikkert dat ding uit en geeft het icoon dat ik een netsnoer moet aansluiten.
Eenmaal thuis, stop lightning kabel erin: telefoon gaat aan en heeft... jawel ruim 55%. Erg irritant. Ik snap dat dit een calibratie issue is, maar ik krijg het nog niet weggewerkt.
Volledig opladen, volledig ontladen, in stopcontact na volledig opladen laten zitten, soft reset, soft reset tijdens opladen, soft reset nadat 100% is opgeladen en wachten tot 100% na reboot.... en een combinatie daar heb ik al geprobeerd. Iemand een betere methode voor een goede calibratie buiten een hard reset?
Edit: dit gebeurt gelukkig niet elke dag, maar de laatste 20% zijn zéér onbetrouwbaar en gaat vaak van 20 naar 11, dit was een aantal maanden geleden niet.
Edit 2: ik heb contact gehad met Apple support, ze hebben wat metingen gedaan, maar er zou niets mis moeten zijn met de accu (op afstand). Ik kwam ook niet in aanmerking voor vervanging.
[ Voor 17% gewijzigd door The Inquisitor op 20-11-2017 15:54 ]