BleuZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:24:
Ik merk op mijn iPhone 7 wel dat de camera-instellingen zich van tijd tot tijd resetten. Ik heb altijd de flits en Live Photos uit staan en het raster aan, maar uiteindelijk zetten de flits en de Live Photos zichzelf toch weer aan en verdwijnt het raster.
Ik draai nu de iOS 11.1 Beta 3 maar dit speelt al een hele tijd. Is dit herkenbaar voor jullie?
Dat is zeker herkenbaar. Nog leuker: hij onthoudt het af en toe

. (Zelfde met HDR trouwens; moet ik steeds handmatig aanzetten bij iedere foto). Met de iPhone 5 nooit dat gezeik gehad, met deze 7 Plus helaas wel...
Alles staat gewoon goed bij instellingen...
Waar ik laatst bij toeval achterkwam, maar ook irritant: als ik, vanuit iMessage snel een foto maak om deze meteen te versturen, wordt het standaard een Live Photo (je ziet even kort het gele balkje met 'Live Photo' zodra je je foto geschoten hebt)...
Het heeft even geduurd voordat ik erachter was, maar voordat ik hem verzend moet ik linksboven op dat 'witte' rondje tikken; dan krijg je hetzelfde symbooltje met deze keer een streep erdoor heen. Vervolgens versturen en DAN is het geen Live Photo, anders wel..
Geen idee vanaf wanneer dat laatste grapje erin zit (was zeker in het begin, vanaf wanneer het toen mogelijk was), maar wel irritant.. Draai op dit moment iOS 11.1 op een iPhone 7 Plus..