[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
@Rule

@_Christiaan_

Ik zou jullie aanraden een clean install te doen vanuit iTunes (ipsw restore) en zonder terugzetten van Backup.

Heb dit zelf gedaan op mijn iPhone 7 Plus met ios11. Mijn toestel loopt eigenlijk perfect sindsdien. Daarvoor veel last van haperingen en batterij snel leeg. Nu niet meer...echt een wereld van verschil.

Kost je wat tijd en moeite maar is zeker de moeite waard. Ps ik was binnen zo'n anderhalf uur weer up&running.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

dafmay schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:29:
@Rule

@_Christiaan_

Ik zou jullie aanraden een clean install te doen vanuit iTunes (ipsw restore) en zonder terugzetten van Backup.

Heb dit zelf gedaan op mijn iPhone 7 Plus met ios11. Mijn toestel loopt eigenlijk perfect sindsdien. Daarvoor veel last van haperingen en batterij snel leeg. Nu niet meer...echt een wereld van verschil.

Kost je wat tijd en moeite maar is zeker de moeite waard. Ps ik was binnen zo'n anderhalf uur weer up&running.
Dit dacht ik dus al. Klinkt logisch wat je zegt, omdat als je je backup terugzet je ook al je shitzooi weer restored. Misschien ga ik het toch eens doen. Mag ook wel eens na ruim 3 jaar :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Zo te lezen is er hier een vrij negatieve toon tov iOS 11, maar hier kan ik niet anders zeggen dan dat ik er happy mee ben. OTA update proces verliep soepeltjes. iPhone ( 7 plus ) loopt smooth en geen batterij problemen.

Enige wat ik persoonlijk iets minder vind is de keuze voor het bold font hier en daar, maar ik stoor me er persoonlijk niet echt aan.

Zoals al eerder vermeld in dit topic, mocht je problemen ondervinden, probeer dan gewoon een clean install. Zonder backup restore uiteraard ;)

[ Voor 16% gewijzigd door netvista op 25-09-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Onverwachte bijkomstigheid iOs11: Sinds de update krijg ik ineens ID-caller afbeeldingen te zien in het VW Media-systeem. Ze hebben dus ook iets in de bluetooth zitten veranderen waardoor het nu wel door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alleen mijn dochter heeft wat problemen op haar 6, die via WiFi de update heeft gedaan, en eigenwijs is om mij of Jr. te laten herstellen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tebbie schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:01:
[...]

Ja, Ipad Air komt met een support logo / Itunes restore.
Itunes download de software, pakt uit en vervolgens zegt Itunes dat het niet lukt door een onbekende fout 3503
Zet zoek mijn iPhone, iPad eens uit en doe een schone restore.
IPSW via iTunes (uitleg is al eerder gegeven in dit onderwerp)
Grts, Jr.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

baldbelow schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:06:
[...]

Denk dat dit een instelling is, mijn iPhone staat op Engels en dan staat het bij Settings > Photos > Transfer to Mac or PC > Automatic / Keep Originals.

Om RAW te kunnen kopiëren moet het volgens mij op Keep Originals staan :)
Net even gekeken & de togle stond niet op ‘Behoud Originelen’ (Keep Originals), nu wel… Maar helaas; nog steeds JPEG’s vanuit Filmrol naar MacBook met AirDrop.

Jij hebt wel succes? Bedankt voor het meedenken iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
doebbalapoent11 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:57:
[...]

hmm dat is vreemd, heb je al een restart gedaan?
Dit probleem heb ik al eerder gehad en heb ook al meerdere restarts gedaan, maar daar los ik het probleem dus ook niet mee op.
Is gewoon echt heel raar!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
funske schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:17:
[...]

Dit probleem heb ik al eerder gehad en heb ook al meerdere restarts gedaan, maar daar los ik het probleem dus ook niet mee op.
Is gewoon echt heel raar!
Inmiddels heeft Apple blijkbaar hun TTS servers weer gefixt en werkt de herstel/restore procedure wel weer.
Foutcode 3503 in Itunes niet meer gehad. IOS 11 geinstalleerd en nu dus Cloud backup restore aan het doen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haha, wat een kul artikel. Lekker onderbouwd ook. Face-id als een van de redenen dat de batterij bij de 50000 gebruikers sneller leegloopt. Degene die dat artikel geschreven heeft, heeft er weinig kaas van gegeten :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BillSpaarbank schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:39:
[...]

Haha, wat een kul artikel. Lekker onderbouwd ook. Face-id als een van de redenen dat de batterij bij de 50000 gebruikers sneller leegloopt. Degene die dat artikel geschreven heeft, heeft er weinig kaas van gegeten :)
Mobiele beveiligingsfirma Wandera ontdekte dat de batterij waanzinnig snel leegloopt.

van 100-0 in ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 16:23
@Rule

@_Christiaan_

Voorheen probleemloos gedaan maar nu met Apple watch mooi niet ben ik heel mijn jaar aan data kwijt.
Aangezien je dat niet apart terug kan zetten begreep ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:23:
[...]

Eens. Waar ik me ook aan irriteer is het gebrek aan consistentie in iOS11 (zoals deze gast hier laat zien.) Bepaalde designkeuzes ook; waarom zulke grote headers in Mail etc.? Waarom zit Night-shift verstopt in het Control Center etc...
WTF is er mis mee? Ik swipe van beneden naar boven om de control center te openen. Dan long press ik op de helderheid-control -> bam ik kom in een nieuw scherm om nightshift te activeren/deactiveren. Wat is daar zo moeilijk aan?

Je kan gewoon long-pressen op de helderheid control (bij het bedieningspanel) om bij de nightshift toggle te komen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jren
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:59:
[...]

WTF is er mis mee? Ik swipe van beneden naar boven om de control center te openen. Dan long press ik op de helderheid-control -> bam ik kom in een nieuw scherm om nightshift te activeren/deactiveren. Wat is daar zo moeilijk aan?

Je kan gewoon long-pressen op de helderheid control (bij het bedieningspanel) om bij de nightshift toggle te komen 8)7
Het hele nieuwe lettertype is gewoon niet heel premium.
Het komt op mij over als "My first sony" variant.

Blijkbaar ligt het aan mijn installatie (al ben ik niet de enige), maar op sommige locaties is de installatie dit lettertype weer vergeten door te voeren. Zoals bij favorieten in het telefoonmenu, die is bij mij nog gelijk aan iOS 10.

Allemaal kleinigheden, maar het hele OS komt een beetje kinderlijk en Android achtig op mij over. Ik kreeg er ook een beetje Windows Phone gevoelens bij. Haat liefde verhouding.

Het is absoluut de meest slecht uitgevoerde update ooit, in mijn ogen. De alignement, inconsistentie etc was ik niet gewend van Apple. Voor een partij die in de visuele hoek actief is, hoort dit absoluut niet.

Misschien is iOS 11 te snel erdoor gedramd, te weinig tijd? Het is gewoon slordig en ik hoop snel op een 11.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:59:
[...]

Waar zeg ik dat het moeilijk is 8)7

Het had in 10.xx een vast plekje in het control-center & niet zoals nu verstopt achter de helderheids-control. En ik draai geen publieke beta's & moest er daarom even naar zoeken.. Waarom niet als losse optie in het control-center zelf? Voor jouw beeld: Nightshift staat hier automatisch aan & heb er verder geen omkijken meer naar, maar het is voor mij persoonlijk wel een treffend voorbeeld, waarbij ik niet helemaal begrijp waarom Apple voor deze oplossing heeft gekozen...

[ Voor 7% gewijzigd door ddZ op 25-09-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 17:26
ddZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:11:
[...]

Net even gekeken & de togle stond niet op ‘Behoud Originelen’ (Keep Originals), nu wel… Maar helaas; nog steeds JPEG’s vanuit Filmrol naar MacBook met AirDrop.

Jij hebt wel succes? Bedankt voor het meedenken iig. :)
Hmmm, wellicht dat High Sierra dit beter doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hackus schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:54:
[...]

Mobiele beveiligingsfirma Wandera ontdekte dat de batterij waanzinnig snel leegloopt.

van 100-0 in ..... :+
Vooral alle mensen met een iPhone X zijn biezonder zwaar in de kloten getrapt...

Uhm.. hoeveel zijn dat er exact? Een paar honderd Apple-medewerkers waarvan exact 0 er met een krant als hln willen praten? Al is het maar omdat het Amerikanen met een NDA zijn?

Gokje: iemand op de redactie heeft een zere duim, en hetzelfde artikel staat morgen op de voorpagina van AD en later die dag breeduit op telegraaf.nl en geenstijl.nl

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Nog zoiets, waarom hebben ze het expanded keyboard eruit gemold wat je in iOS 10 had op de 6+ en 7+ heb nu stomme grijze balk als ik hem landscape hou

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:01

d0s

sssst

Voor mensen die zic ergeren aan de animaties.. die zet ie toch gewoon uit? Wordt IOS sowieso veel sneller van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
@Rule

@_Christiaan_

Ik wilde ook de IPSW terugzetten, maar kreeg hierbij telkens een foutmelding. Uiteindelijk dus gewoon de iPhone gereset tot naar de fabrieksinstellingen en geconfigureerd als een nieuwe iPhone. Is in principe hetzelfde toch als via de IPSW?

Een leuk puntje overigens, als je een nieuwe iPhone hebt, kan je hem bij iOS 11 naast de oude iPhone leggen waarna hij automatisch alle instellingen overneemt. Had dit nog niet eerder gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:00
In principe is terugzetten naar fabrieksinstellingen hetzelfde. Persoonlijk prefereer ik altijd de IPSW omdat je dan ook 100% een verse versie software terugplaatst.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:23:
In principe is terugzetten naar fabrieksinstellingen hetzelfde. Persoonlijk prefereer ik altijd de IPSW omdat je dan ook 100% een verse versie software terugplaatst.
En de bootloader wordt ververst, dus evt oude restanten uit de vorige bootloaders verdwijnen

( in Android was dat vaak een issue, dat er verweesde processen in bleven hangen, die niet noodzakelijk waren, maar wel meedraaiden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Exact wat @FreshMaker en @Rivanov aangeven. IPSW restore is verreweg de beste optie.

Maar als jouw iphone nu goed (genoeg) loopt dan lijkt mij mission accomplished :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ios 11 niet zo slecht... ik vind wel dat er meer dingen een 'kermis' feest zijn geworden ofzo..je hebt nu een hele leuke functie!!!! apps auto verwijderen voor opslag. Perfect! nu verwijderd me telefoon een app die ik 3 uur nii gebruikt heb al...zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ik weet nog niet of het veel beter is. Hij lijkt iets sneller te zijn na alle beta's die ik heb gehad.
De drain is nu minder, maar ik heb de Facebook app ook nog niet geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:42:
ik vind ios 11 niet zo slecht... ik vind wel dat er meer dingen een 'kermis' feest zijn geworden ofzo..je hebt nu een hele leuke functie!!!! apps auto verwijderen voor opslag. Perfect! nu verwijderd me telefoon een app die ik 3 uur nii gebruikt heb al...zucht
Die vind ik knap ... na 3 uur ?
Lijkt me een beetje overdreven.
Er staan op mijn (niet me) telefoon apps die weken niet gebruikt worden, dus OF je overdrijft, OF je hebt geen ruimte op je telefoon meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet precies hoe het gaat maar er waren apps die waren heel snel weg(kan misschien ook wel omdat ik ze al effe niet open had gehad en ja geheugen was ook vol xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

gisteren toch maar een reset gedaan en reservekopie teruggezet (laatste halte voor herstel met ispw/itunes). Ik kan nu de crash door het in- en uitgaan van mappen niet meer reproduceren. Toestel lijkt nu stabiel genoeg om .1 update af te wachten: batterjgebruik tijdens standby is ok, bij gebruik iets hoger en 3d touch lag is gebleven..
Na reset kon gboard in iedere taal swipen behalve nederlands, Opgelost door oude windows methode van de- en herinstallatie, hierna weer nederlandsche swipe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:17:
ik weet niet precies hoe het gaat maar er waren apps die waren heel snel weg(kan misschien ook wel omdat ik ze al effe niet open had gehad en ja geheugen was ook vol xd
Dan was dat de reden duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:16
Bij mijn iPhone 6s mis ik een optie om het bedieningspaneel uit te schakelen als de telefoon gelocked is. Deze had ik uit staan voor de update, maar het vinkje onder 'Instellingen-Bedieningspaneel' bestaat nu uberhaupt niet meer. Bij de 6s van m'n vriendin hadden we het bedieningspaneel wanneer gelocked uitstaan en bij haar is het paneel na de update ook niet op te roepen als de mobiel gelocked is. Onder wat er bestaat de optie dus nog wel degelijk, maar ik zie hem niet meer in het menu.

Het enige wat ik nu zie staan is:
Toegang vanuit apps (ja/nee)
Pas regelaars aan

In iOS 10 zat de optie: Toegang vanuit vergrendelscherm (ja/nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Het lukt me niet om op mijn iPhone met iOS 11 apps af te sluiten?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakbob
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2018
Luitjes,
sinds enkele dagen IOS 11 op mijn iPad Air 2 geïnstalleerd. Alles werkt prima, behoudens twee zaken:
- inderdaad het opladen: lukte pas goed na een paar maal opnieuw insteken van stekker (originele Apple lader) en het opnieuw opstarten van het systeem. Lijkt nu goed te werken
- het geluid dat Facetime produceert wanneer jij zelf iemand anders belt; voorheen was dit een helder ringend geluid, nu een laag geluid alsof iemand op een drum slaat. Ik kan het geluid niet terugvinden bij de standaard geluiden en zou ook niet weten hoe ik het moet wijzigen.
Suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 15:20

DoctorV64

Cosmopoliet

rscheper schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:37:
Bij mijn iPhone 6s mis ik een optie om het bedieningspaneel uit te schakelen als de telefoon gelocked is. Deze had ik uit staan voor de update, maar het vinkje onder 'Instellingen-Bedieningspaneel' bestaat nu uberhaupt niet meer. Bij de 6s van m'n vriendin hadden we het bedieningspaneel wanneer gelocked uitstaan en bij haar is het paneel na de update ook niet op te roepen als de mobiel gelocked is. Onder wat er bestaat de optie dus nog wel degelijk, maar ik zie hem niet meer in het menu.

Het enige wat ik nu zie staan is:
Toegang vanuit apps (ja/nee)
Pas regelaars aan

In iOS 10 zat de optie: Toegang vanuit vergrendelscherm (ja/nee)
Het zit ergens anders verstopt tegenwoordig:

Ga naar Touchid en toegangscode -> codeslot zie je dan, scroll naar beneden en dan zie je staan:

Vergrendel

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

Heb de laatste dagen heel veel issues met mijn bereik. Af en toe valt het weg, mensen kunnen me niet verstaan, als ze mij bellen ben ik soms niet bereikbaar. Terwijl ik wel bereik lijk te hebben.

Héél vervelend. Meer mensen last van? Lijkt echt pas sinds de iOS 11 update te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Saven op 26-09-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 00:44

Zym0tiC

^_^

Saven schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:52:
Heb de laatste dagen heel veel issues met mijn bereik. Af en toe valt het weg, mensen kunnen me niet verstaan, als ze mij bellen ben ik soms niet bereikbaar. Terwijl ik wel bereik lijk te hebben.

Héél vervelend. Meer mensen last van? Lijkt echt pas sinds de iOS 11 update te zijn.
niet met bellen gemerkt, wel dat ik soms geen data heb (wel 4g icon/ontvangst), gebeurd als ik langere tijd op wifi heb gezeten. Flight modus aan/uit is een quick fix. Toevallig eens geprobeerd of data hetzelfde doet op dat moment?

van alles al geprobeerd, factory default, netwerk settings gereset, ipsw met itunes geflashed (wel met terugzetten icloud backup) :'(

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Dames, heren...nog een uurtje te gaan voor de eerste ios11 update...

;)

https://www.reddit.com/r/..._will_get_ios_111/dnbe5ic

[ Voor 42% gewijzigd door dafmay op 26-09-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:57:
Dames, heren...nog een uurtje te gaan voor de eerste ios11 update...

;)
Zou het?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dafmay
Istie... >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/czTl2mRBZ2wNNVSdewbNvxag/full.png

[ Voor 106% gewijzigd door dafmay op 26-09-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Hopelijk fixt het de traagheid van mijn iPhone 6 plus. Sinds de update erg veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 20:57
CartmanMMA schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:17:
Hopelijk fixt het de traagheid van mijn iPhone 6 plus. Sinds de update erg veel last van.
Ik heb een iPhone 6 maar sinds de update (11.0, 11.0.1 nog niet gedownload) lijkt ie wel sneller geworden.. Al eens een complete reset geprobeerd?

Ook de iPad 2017 lijkt een stukje sneller met iOS 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Laar maar

[ Voor 97% gewijzigd door Erik1805 op 26-09-2017 19:26 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Niet een hele grote update, ben benieuwd of Exchange probleem ook verholpen is.... (Exchange 2016 op Server 2016 HTTP/2)

275MB op de iPad Air 2 WiFi

https://developer.apple.com/news/?id=09262017a

Dat is een hoop informatie :+

/edit

Ik heb _geen_ problemen meer met het antwoorden / versturen van e-mails met de Mail.APP :)

[ Voor 50% gewijzigd door Vorkie op 26-09-2017 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
Mooie update...

Alles voelt een stuk snappier. Ook nauwelijks animatie stutters meer.

Nu eens zien of batterij verbruik ook is verbeterd...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:14
Ik zie de update niet verschijnen op de 7+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
carpebios schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:49:
Ik zie de update niet verschijnen op de 7+
Toevallig Beta profiel geinstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:35
Maakte je gebruik van een bètaprofiel om iOS 11 al eerder te installeren, dan zie je de update mogelijk niet. Verwijder het profiel dan door in het instellingenmenu naar ‘Algemeen > Profielen’ te gaan. Start je toestel opnieuw op en controleer dan nog eens of de update klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi. Tijd voor het updaten van mijn werktelefoon (5s). Ik wacht altijd tot .0.1 voor de zekerheid.

Ik kreeg als advies om alle open apps te sluiten en dan een reset van de netwerkinstellingen te doen. En natuurlijk een back-up van tevoren. Nog andere gouden tips tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:01:
Mooi. Tijd voor het updaten van mijn werktelefoon (5s). Ik wacht altijd tot .0.1 voor de zekerheid.

Ik kreeg als advies om alle open apps te sluiten en dan een reset van de netwerkinstellingen te doen. En natuurlijk een back-up van tevoren. Nog andere gouden tips tegenwoordig?
Waarom zou je de netwerkinstellingen resetten? Alle wifi wachtwoorden enzo zijn dan foetsie..
En wat de toegevoegde waarde van apps sluiten zie ik ook niet.

Alleen een back-up maken van tevoren en updaten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wachtwoorden komen gewoon terug als ik me daarna weer internet heb. M Dat gaat neem ik aan via Keychain.

Force-quit: geen idee, het is gewoon advies dat gemakkelijk uit te voeren is en waarvan ik nog nooit nadelen heb ondervonden.

Maar goed, niks extra’s dus voor mij.

Edit: Reset network settings zorgt wel dat ik m’n VPN-configuratie opnieuw moet toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:19

rammes

koekebakker 1e klas

hier op een iphone6 merk ik dat wanneer je het toestel unlocked je niet meer direct terug komt in de app switcher, dat is al een verbetering.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:22
Vorkie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:29:
Niet een hele grote update, ben benieuwd of Exchange probleem ook verholpen is.... (Exchange 2016 op Server 2016 HTTP/2)

275MB op de iPad Air 2 WiFi

https://developer.apple.com/news/?id=09262017a

Dat is een hoop informatie :+

/edit

Ik heb _geen_ problemen meer met het antwoorden / versturen van e-mails met de Mail.APP :)
Bevestiging aan Apple’s kant: https://support.apple.com/en-us/HT208136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 16:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
Mijn iPad Air (1) werkt weer sneller. Vooral in Safari is die bloedsnel.

Voor rest heb ik ook geen rotatie bugs meer. Bijvoorbeeld dat Instellingen standaard in potret modus geopend werd.

De App Store is nog steeds een puinhoop, dat er nog steeds oude reviews worden laten zien. Volgens iemand op Macrumors gaat het updaten van apps ook weer "instant".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:13
Ik krijg nu 11.0.1 op de iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Splinter Cell schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:37:
Mijn iPad Air (1) werkt weer sneller. Vooral in Safari is die bloedsnel.

Voor rest heb ik ook geen rotatie bugs meer. Bijvoorbeeld dat Instellingen standaard in potret modus geopend werd.

De App Store is nog steeds een puinhoop, dat er nog steeds oude reviews worden laten zien. Volgens iemand op Macrumors gaat het updaten van apps ook weer "instant".
Hier is de iPad air ook een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Het lukt mij niet om op de iPhone apps af te sluiten, weet iemand hoe dat werkt?
Inmiddels is update iOS 11.0.1 uit.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:36:
Het lukt mij niet om op de iPhone apps af te sluiten, weet iemand hoe dat werkt?
Inmiddels is update iOS 11.0.1 uit.
Dubbelklik op de home toets en dan de app naar boven swipen.

Tenzij je echt een app geforceerd wilt afsluiten. Dan druk je de Powerknop in totdat de optie verschijnt om het toestel uit te schakelen. Zet het toestel niet uit, maar blijf de hometoets ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
BillSpaarbank schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:55:
[...]

Dubbelklik op de home toets en dan de app naar boven swipen.

Tenzij je echt een app geforceerd wilt afsluiten. Dan druk je de Powerknop in totdat de optie verschijnt om het toestel uit te schakelen. Zet het toestel niet uit, maar blijf de hometoets ingedrukt houden.
Bedankt voor je reactie.
Als ik dubbelklik op de Thuisknop dan gaat de App naar beneden, maar ik kan ‘m vervolgens niet omhoog swipen?
Bij de iPad krijg ik bij dubbelklik wel alle Apps die openstaan te zien en kan ik ze omhoog swippen, dit lukt dus niet op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:50:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Als ik dubbelklik op de Thuisknop dan gaat de App naar beneden, maar ik kan ‘m vervolgens niet omhoog swipen?
Bij de iPad krijg ik bij dubbelklik wel alle Apps die openstaan te zien en kan ik ze omhoog swippen, dit lukt dus niet op mijn iPhone.
Dan dubbel tap je i.p.v. klikken :) harder drukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
BillSpaarbank schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:31:
[...]

Dan dubbel tap je i.p.v. klikken :) harder drukken dus.
Nou dat ik daar zelf niet opgekomen ben 8)7
Het is gelukt, bedankt :Y

P.S. Misschien weet je dat ook, op mij iPad komen de mails continue binnen, maar op mijn iPhone pas nadat ik het scherm open, heb de instelingen bekeken maar die staan precies hetzelfde?

[ Voor 26% gewijzigd door HereIsTom op 26-09-2017 23:56 ]

Verwijderd

Safari is bij mij (IPhone 6) een stuk trager na de nieuwe update:(

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Ik zag al wel wat positieve reacties voorbij komen over iOS11 op een SE. Draait bij jullie iOS11 ook goed op een iPhone SE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 22:20
Citroentaart schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:49:
Ik zag al wel wat positieve reacties voorbij komen over iOS11 op een SE. Draait bij jullie iOS11 ook goed op een iPhone SE?
Jazeker. Ik heb iOS 11 via iTunes erop gezet dmv restore en upgrade. Totaal geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik draai er nu een dag of drie mee en ja het werkt op zich prima. Een paar features waar ik wat minder blij mee en het lijkt erop dat mergen van calls niet meer werkt. Dat is wel een hele vervelende, maar ik heb het nog niet goed kunnen door testen. slechts 1 keer proberen te doen en toen lukte het niet met 2 telefoongesprekken. Zou wellicht ook nog kunnen komen doordat 1 een inkomend bericht was en de ander een uitgaand.

Gisteren ota de update erop gezet. Ging allemaal goed. SE draait gewoon. Ik denk dat ik wat extra dagen nodig heb om te zien hoe de batterij en zo zich houdt

• Vorkie
  • Niet online
In iOS 11.0.1 is ook het favorieten tabblad in de juiste style :)

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:26
Vorkie schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:33:
In iOS 11.0.1 is ook het favorieten tabblad in de juiste style :)
Bij mij nog steeds niet 🤔

• joint_me
  • Laatst online: 06-10 09:19
Gisteren toch maar gedowngrade, irriteerde me aan de traagheid op mijn Iphone 6.

Hello fellow humans

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

joint_me schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:59:
Gisteren toch maar gedowngrade, irriteerde me aan de traagheid op mijn Iphone 6.
Toch bijzonder, iPhone 6 heeft een A8 SoC en voelt traag, mijn iPad Air 1 heeft een A7 SoC en voelt behoorlijk sneller dan met iOS 10, wat ervaar je specifiek als traag? Ben benieuwd of ik dezelfde vertraging bemerk en dat het specifieke functies zijn die trager zijn geworden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TooTall
  • Laatst online: 25-07 20:20
Mag ik mijn bescheiden (en wellicht onpopulaire) mening delen?

Ik denk dat bij de meeste mensen die problemen zoals traagheid, batterijproblemen of andere rare dingen ervaren, dit opgelost kan worden met een volledige 'clean install' en het daarna 'manueel' terugzetten van content.

Het is vroeger al gebleken dat het terugzetten van een oudere reservekopie soms onverwachte problemen overneemt. Configureren als "nieuw toestel" zou niet mogen met het hele iCloud gebeuren, maar als je toch problemen hebt, zal je toch iets moeten ondernemen. Ruk dat je dan 1000 apps handmatig moet installeren, en het zou inderdaad niet mogen, maar ergens op JOU apparaat is een probleem.

Je leest hier mensen die zeggen "mijn scherm werkt niet meer, mijn apps werken niet meer, mijn batterij is ruk, iOS 11 is klote, slechtste update ooit!". Sorry maar nee. Ergens op JOU apparaat is een probleem (of hardwarematig, of softwarematig). Er zijn echt wel voldoende berichten van gebruikers waar iOS 11 beschikbaar voor is, die totaal geen problemen hebben met hun apparaten. Ikzelf heb op mijn 6 de laatste 2/3 bèta's gedraaid, de GM en nu ook de eerste patch. Schoonheidsvautten buiten beschouwing gelaten herken ik geen van de problemen die ik hier vaak terug lees.

Het zou natuurlijk kunnen dat de fout bij Apple ligt, dat voor jou specifiek apparaat met een specifieke set van parameters de problemen komen door iOS 11. Maar ze kunnen nu eenmaal niet elk apparaat analyseren en een custom software schrijven bij wijze van spreken. 8)7

• Roos79
@TooTall Das leuk maar als je een apple watch heb ben je ook al je activiteit gegevens kwijt :o
En das niet leuk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zijn blijkbaar mensen die willen klagen, maar er zelf niks aan doen het op te lossen.
Het hele topic staat vol met berichten en advies vanaf juni over iOS11, soms lijkt het wel of (we) voor niets posten. Zelfs mijn dochter op haar 6 heeft geen trage phone, alleen werkt niet alles gladjes. ze heeft ook 11.0.1 laten lopen, maar wel klagen als iets het niet goed doet.
Ik merk dat veel leden even snel hun bericht willen posten hier, maar niks hebben gelezen. maar goed, dat is ieder zijn eigen natuurlijk..
TooTall schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:30:
Mag ik mijn bescheiden (en wellicht onpopulaire) mening delen?

Ik denk dat bij de meeste mensen die problemen zoals traagheid, batterijproblemen of andere rare dingen ervaren, dit opgelost kan worden met een volledige 'clean install' en het daarna 'manueel' terugzetten van content.

Het is vroeger al gebleken dat het terugzetten van een oudere reservekopie soms onverwachte problemen overneemt. Configureren als "nieuw toestel" zou niet mogen met het hele iCloud gebeuren, maar als je toch problemen hebt, zal je toch iets moeten ondernemen. Ruk dat je dan 1000 apps handmatig moet installeren, en het zou inderdaad niet mogen, maar ergens op JOU apparaat is een probleem.

Je leest hier mensen die zeggen "mijn scherm werkt niet meer, mijn apps werken niet meer, mijn batterij is ruk, iOS 11 is klote, slechtste update ooit!". Sorry maar nee. Ergens op JOU apparaat is een probleem (of hardwarematig, of softwarematig). Er zijn echt wel voldoende berichten van gebruikers waar iOS 11 beschikbaar voor is, die totaal geen problemen hebben met hun apparaten. Ikzelf heb op mijn 6 de laatste 2/3 bèta's gedraaid, de GM en nu ook de eerste patch. Schoonheidsvautten buiten beschouwing gelaten herken ik geen van de problemen die ik hier vaak terug lees.

Het zou natuurlijk kunnen dat de fout bij Apple ligt, dat voor jou specifiek apparaat met een specifieke set van parameters de problemen komen door iOS 11. Maar ze kunnen nu eenmaal niet elk apparaat analyseren en een custom software schrijven bij wijze van spreken. 8)7

• jn6119
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-06-2022
Since 11.0 (15A372) this week I can not connect with my Asus Zenwatch 2 (Android wear 2.0) any more.
Device is not discoverable any more.
Iphone 6S - English.

[ Voor 7% gewijzigd door jn6119 op 27-09-2017 11:29 . Reden: Update information ]

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
ik zie hier nog niemand een probleem melden ivm crashende music-app
na de update naar iOS11 ging die music app wel.
dit weekend wilde ik enkele playlist downloaden (heb apple music), en daarna crasht de music app telkens...
toen force restarten, en zelfs de music app te verwijderen geen oplossing bleken, heb ik de volledige iphone gereset via itunes, en daarna een backup terug gezet.
toen ging de music app opnieuw, maar nu net wilde ik opnieuw enkele playlists offline downloaden, en het is hetzelfde verhaald...

wat het super irritant maakt, is dat telkens ook de podcast-app geen geluid meer afpeelt.
ook kan ik in de instellingen onder “music” en ook “general - apps” op een crash rekenen...

nu heb ik géén zin om nogmaals te resetten, want het is een heel gedoe (want:  watch instellen, en pay instellen mbv omweggetjes..... zucht)

edit:
oplossing gevonden: afmelden uit de appstore, dan crasht de music app niet meer. na het openen van de music app vraagt hij dan opnieuw naar je appleID, ik heb daarmee aangemeld, en dan gaat alles weer.
(ook heb ik mijn icloud Music Library terug als ik die optie terug aanzet in settings)

nu ga ik even proberen opnieuw de playlists te downloaden, zien waar het probleem juist zit...

[ Voor 18% gewijzigd door efari op 27-09-2017 12:55 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Roos79 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:37:
@TooTall Das leuk maar als je een apple watch heb ben je ook al je activiteit gegevens kwijt :o
En das niet leuk ;)
Ik zit ook een beetje met dit 'probleem'. Op zich zou ik het geen ramp vinden als het niet mee gekopieerd kan worden, maar het is op zich wel jammer (en een beetje schraal dat je het niet kan mee backuppen).

Kan je via iCloud misschien een backup laten maken van alleen Health (de rest zet je uit), en nadat je je iPhone ge-restored hebt deze iCloud backup terugzetten?

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:47:
Er zijn blijkbaar mensen die willen klagen, maar er zelf niks aan doen het op te lossen.
Het hele topic staat vol met berichten en advies vanaf juni over iOS11, soms lijkt het wel of (we) voor niets posten. Zelfs mijn dochter op haar 6 heeft geen trage phone, alleen werkt niet alles gladjes. ze heeft ook 11.0.1 laten lopen, maar wel klagen als iets het niet goed doet.
Ik merk dat veel leden even snel hun bericht willen posten hier, maar niks hebben gelezen. maar goed, dat is ieder zijn eigen natuurlijk..
[...]
Je moet ook van het principe uitgaan dat alleen klagende mensen de moeite nemen om zich op internet te melden. Voor de andere, misschien wel een miljard devices, is het wel goed gegaan. Het zijn inderdaad specifieke incidenten die er niet doorheen komen. Bij mij is er in al die jaren, op 4-5 devices tegelijk in gebruik nog nooit iets mis gegaan met een iOs-update.

• Roos79
@_Christiaan_ Ik vind dat dus wel een Groot probleem al die badges die haalt ed ik doe er echt mijn best voor.
En dan kan men hier dat onzin vinden maar voor mij is dat gewoon wel belangrijk :X
En eerlijk dat is een voordeel van Fitbit en Garmin die die dingen ook On Line heeft staan.

@Hackus En klagen mwah als mijn iphone meerdere keren per dag aan de lader moet dan is dat best iets waar ik over mag klagen.
En ik heb hem al hersteld via I tunes maar wel een back up terug ivm apple watch let wel enkel IOS10 zit ertussen.
Want voordat ik een apple watch kocht deed ik elke IOS versie een clean install ;)
En dat was geen garantie voor geen problemen trouwens :|

[ Voor 40% gewijzigd door Roos79 op 27-09-2017 13:40 ]

• joint_me
  • Laatst online: 06-10 09:19
PaYnE81 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:09:
[...]

Toch bijzonder, iPhone 6 heeft een A8 SoC en voelt traag, mijn iPad Air 1 heeft een A7 SoC en voelt behoorlijk sneller dan met iOS 10, wat ervaar je specifiek als traag? Ben benieuwd of ik dezelfde vertraging bemerk en dat het specifieke functies zijn die trager zijn geworden :)
Het gaat hier vooral om Safari, overgangs animaties, opstarten apps, die mij het gevoel gaven dat mijn telefoon traag is. Had maar 1 app die niet meer werkte, dus dat was geen probleem.

Ik had geen backup, dus ik heb een downgrade gedaan naar de vorige versie van iOS. Dit is dus een clean install.

Had ik voor iOS 11 ook een clean install moeten doen? Persoonlijk vind ik dat teveel gedoe, foto's weg, chat history weg (veel foto's van mijn kinderen stonden daarin, gelukkig heeft mijn vrouw die nog), game progress weg, overal opnieuw inloggen, etc.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jn6119
  • Laatst online: 17-06-2022
People Always complain about Windows, but for a big Windows update it's not needed to first have a clean install.
Purpose of an update is to update your existing working system in my opinion.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 17:51
mensen die ios 11 gebruiken icm iPhone 6? De eerste dagen vond ik hem echt snel werken maar een week later is hij echt tergend traag geworden. Vooral wanneer ik een url wil typen in de browser moet ik lang wachten. Soms schakelt hij plots over naar mijn stock keyboard ipv swift

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22
_Christiaan_ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:22:
[...]

Ik zit ook een beetje met dit 'probleem'. Op zich zou ik het geen ramp vinden als het niet mee gekopieerd kan worden, maar het is op zich wel jammer (en een beetje schraal dat je het niet kan mee backuppen).

Kan je via iCloud misschien een backup laten maken van alleen Health (de rest zet je uit), en nadat je je iPhone ge-restored hebt deze iCloud backup terugzetten?
Ik heb zelf ooit een clean install gedaan met behulp van Decipher Phone Refresh. Daarmee maak je een image op basis van een verse image en daarin injecteer je vervolgens specifieke data (bijvoorbeeld je health data en je iMessage history). Daarna zet je die image op je iPhone en heb je een clean install :)

omniscale.nl

• Rivanov
posttoast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb zelf ooit een clean install gedaan met behulp van Decipher Phone Refresh. Daarmee maak je een image op basis van een verse image en daarin injecteer je vervolgens specifieke data (bijvoorbeeld je health data en je iMessage history). Daarna zet je die image op je iPhone en heb je een clean install :)
Ziet er wel interessant uit, deze tool. Werkt deze gegarandeerd?
Wat dit dus eigenlijk doet, als ik het goed begrijp:

- Je maakt een back-up van je iPhone in iTunes
- Je download een clean IPSW bestand van (op dit moment) iOS 11.0.1
- Middels de tool injecteer je data vanuit het gemaakte back-up bestand, in de nieuwe IPSW file
- Deze IPSW file installeer je op je iPhone middels Shift + Restore in iTunes

Klopt dit zo?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roos79 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:36:
@_Christiaan_ Ik vind dat dus wel een Groot probleem al die badges die haalt ed ik doe er echt mijn best voor.
En dan kan men hier dat onzin vinden maar voor mij is dat gewoon wel belangrijk :X
En eerlijk dat is een voordeel van Fitbit en Garmin die die dingen ook On Line heeft staan.

@Hackus En klagen mwah als mijn iphone meerdere keren per dag aan de lader moet dan is dat best iets waar ik over mag klagen.
En ik heb hem al hersteld via I tunes maar wel een back up terug ivm apple watch let wel enkel IOS10 zit ertussen.
Want voordat ik een apple watch kocht deed ik elke IOS versie een clean install ;)
En dat was geen garantie voor geen problemen trouwens :|
Gare batterij ?

Je zou hier ook een topic over kunnen maken, met alle info van toepassing, dan kan daar gericht advies gegeven worden.

Grts, Jr.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 27-09-2017 14:31 ]

• posttoast
Rivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:06:
[...]

Ziet er wel interessant uit, deze tool. Werkt deze gegarandeerd?
Wat dit dus eigenlijk doet, als ik het goed begrijp:

- Je maakt een back-up van je iPhone in iTunes
- Je download een clean IPSW bestand van (op dit moment) iOS 11.0.1
- Middels de tool injecteer je data vanuit het gemaakte back-up bestand, in de nieuwe IPSW file
- Deze IPSW file installeer je op je iPhone middels Shift + Restore in iTunes

Klopt dit zo?
Gegarandeerd? Dat durf ik niet te zeggen :) Maar bij mij werkte het.

En die stappen die je omschrijft kloppen inderdaad. Overigens lees ik net ergens dat sinds iOS11 je health data los in iCloud wordt opgeslagen, dus daar hoef je het al niet meer voor te doen. Nu nog even wachten tot iMessage sync er weer in komt.

omniscale.nl

• Rivanov
posttoast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:10:
[...]

Gegarandeerd? Dat durf ik niet te zeggen :) Maar bij mij werkte het.

En die stappen die je omschrijft kloppen inderdaad. Overigens lees ik net ergens dat sinds iOS11 je health data los in iCloud wordt opgeslagen, dus daar hoef je het al niet meer voor te doen. Nu nog even wachten tot iMessage sync er weer in komt.
Zoals ik het lees op de site, hanteert het programma wel een bestaande back-up?
Decipher Phone Refresh creates a duplicate backup from your original iTunes backup, with only the data you want. The original backup is not edited!
Dus je hebt alsnog kans dat er systeem bestanden mee overgezet worden? Of kun je ook echt een clean IPSW bestand handmatig downloaden en die door Decipher laten injecteren met de data (Health, iMessage etc) uit een back-up.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
pina schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:53:
mensen die ios 11 gebruiken icm iPhone 6? De eerste dagen vond ik hem echt snel werken maar een week later is hij echt tergend traag geworden. Vooral wanneer ik een url wil typen in de browser moet ik lang wachten. Soms schakelt hij plots over naar mijn stock keyboard ipv swift
Ik heb een 6 met ios11 en dat werkt prima hier. Maar ik doe altijd een fresh install na een grote update (sterker nog, ik doe er altijd 2 achter elkaar) en heb daardoor nooit gekke problemen, traagheid of iets met de batterij.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• posttoast
Rivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:14:
[...]

Zoals ik het lees op de site, hanteert het programma wel een bestaande back-up?

[...]

Dus je hebt alsnog kans dat er systeem bestanden mee overgezet worden? Of kun je ook echt een clean IPSW bestand handmatig downloaden en die door Decipher laten injecteren met de data (Health, iMessage etc) uit een back-up.
Voor zover ik het begreep werk je uiteindelijk met 3 ISPW's:
1. Een clean ISPW met iOS11
2. Een ISPW met een backup van je iPhone
3. Een door Decipher gegenereerde ISPW op basis van 1, geïnjecteerd met specifieke items uit 2

Nummer 3 zet je uiteindelijk terug op je iPhone.

Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen systeem bestanden meegenomen worden. Ik moest bij mij dan ook alles opnieuw instellen.
Kassad schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:20:
[...]

Ik heb een 6 met ios11 en dat werkt prima hier. Maar ik doe altijd een fresh install na een grote update (sterker nog, ik doe er altijd 2 achter elkaar) en heb daardoor nooit gekke problemen, traagheid of iets met de batterij.
Waarom 2 achter elkaar? :?

[ Voor 21% gewijzigd door posttoast op 27-09-2017 14:37 ]

omniscale.nl

• Rivanov
posttoast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:31:
[...]

Voor zover ik het begreep werk je uiteindelijk met 3 ISPW's:
1. Een clean ISPW met iOS11
2. Een ISPW met een backup van je iPhone
3. Een door Decipher gegenereerde ISPW op basis van 1, geïnjecteerd met specifieke items uit 2

Nummer 3 zet je uiteindelijk terug op je iPhone.

Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen systeem bestanden meegenomen worden. Ik moest bij mij dan ook alles opnieuw instellen.

[...]

Waarom 2 achter elkaar? :?
Ben nu aan het testen met de trial, en hij gaat nu een nieuwe back-up maken met daarin enkel de data die ik in Decipher heb opgegeven (Health Data + Wachtwoorden). Maar in welk bestand gaat hij dit nu zetten? Want ik heb nergens aan kunnen geven dat ik een clean IPSW bestand heb waarin hij die data moet injecteren.

Hoe heb jij dit gedaan?

• posttoast
Rivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:47:
[...]

Ben nu aan het testen met de trial, en hij gaat nu een nieuwe back-up maken met daarin enkel de data die ik in Decipher heb opgegeven (Health Data + Wachtwoorden). Maar in welk bestand gaat hij dit nu zetten? Want ik heb nergens aan kunnen geven dat ik een clean IPSW bestand heb waarin hij die data moet injecteren.

Hoe heb jij dit gedaan?
Oef, het is inmiddels ruim een jaar geleden dat ik dit gedaan heb, dus ik durf het zo niet te zeggen. Downloadt hij zelf niet een clean bestand?

omniscale.nl

• Boborc
  • Laatst online: 22-07 11:39
Is er een workaround om de wifi en bluetooth volledig uit te schakelen nu de toggles dit niet meer doen? Vb. een app die ze samen zet ofzo (app openen en toggelen wat je wenst)? Mijn hoofdreden om (nog) niet naar ios 11 te gaan. Vind het al héél vervelend dat ik voor de gps sensor en de mobiele data naar het menu moet gaan.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 17:51
Kassad schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:20:
[...]

Dan ook eens proberen

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Boborc schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:50:
Is er een workaround om de wifi en bluetooth volledig uit te schakelen nu de toggles dit niet meer doen? Vb. een app die ze samen zet ofzo (app openen en toggelen wat je wenst)? Mijn hoofdreden om (nog) niet naar ios 11 te gaan. Vind het al héél vervelend dat ik voor de gps sensor en de mobiele data naar het menu moet gaan.
Klikken op instellingen en dan dmv 3d touch direct naar wifi of bluetooth gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EJxxT00nv0HOjxApJReJPue9/thumb.png

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 07:20
Nog iemand last van het "spinning wheel" op het homescreen, naast het wifi of mobiele data icoon? Ik word er gek van. Een reset van de netwerk instellingen heeft het tijdelijk verholpen, maar het probleem komt terug.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joint_me schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:51:
[...]

Het gaat hier vooral om Safari, overgangs animaties, opstarten apps, die mij het gevoel gaven dat mijn telefoon traag is. Had maar 1 app die niet meer werkte, dus dat was geen probleem.

Ik had geen backup, dus ik heb een downgrade gedaan naar de vorige versie van iOS. Dit is dus een clean install.

Had ik voor iOS 11 ook een clean install moeten doen? Persoonlijk vind ik dat teveel gedoe, foto's weg, chat history weg (veel foto's van mijn kinderen stonden daarin, gelukkig heeft mijn vrouw die nog), game progress weg, overal opnieuw inloggen, etc.
Reservekopie is daarvoor gemaakt.

Verwijderd

CK3v1N schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:30:
Nog iemand last van het "spinning wheel" op het homescreen, naast het wifi of mobiele data icoon? Ik word er gek van. Een reset van de netwerk instellingen heeft het tijdelijk verholpen, maar het probleem komt terug.
Misschien ligt het aan je eigen WiFi of 3/4G netwerk?

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 07:20
Mia zou kunnen maar er zijn verschillende mensen op het web die ermee te maken hebben, met verschillende providers.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor de devs hier ;)

1ste beta van iOS 11.1 zonet released

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik heb al sinds de beta's een raar probleem met de notification centre in iOS 11. Het notification centre verdwijnt bij mij na een aantal uren (na een frisse herstart) en daardoor zie ik alle notificaties niet meer. Ook als de telefoon op standby staat en ik op de homeknop klik zie ik een leeg scherm, zie https://imgur.com/a/Qxmo7

Komt dit probleem iemand bekend voor? Ik heb al resets via de aan/uitknop icm volumeknop en een reset van alle instellingen op de telefoon geprobeerd.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Oh getsie, gisteren mijn iPad mini 2 geupdate, en nu is mijn app store opeens Nederlands :(

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 12:21
Geert1976 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:09:
voor de devs hier ;)

1ste beta van iOS 11.1 zonet released
Ik heb 'm net geïnstalleerd op mijn 8 Plus maar zie niets nieuws :P

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Sinds iOS 11 maakt Mn autocorrect continu J.A. als ik ja wil intoetsen, weet iemand hoe ik dat aanpas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 23:22
joffrey19 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:48:
Sinds iOS 11 maakt Mn autocorrect continu J.A. als ik ja wil intoetsen, weet iemand hoe ik dat aanpas
Autocorrect uitzetten? Begrijp sowieso niet waarom iemand dat gebruikt, de spellingscontrole dan weer wel.

& kijk even algemeen -> toetsenborden -> tekstvervanging na of daar niks vreemds in staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Sinus_rhythm op 27-09-2017 19:55 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste