Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Veel geklaag op internet over de wifi en bluetooth switches in control center; slaat nergens op want wifi en BT verbruiken echt geen drol als de radio's aan blijven. Als je echt batterij wilt besparen zijn er betere mogelijkheden. Zet gewoon Energiebesparing aan als je graag batterij wil besparen. En als je flight mode aanzet gaan BT en wifi wel echt uit.
Verder lees ik veel geklaag over dat auto brightness diep is weggestopt in de settings. Ook dat begrijp ik niet. Laat hem gewoon rustig op Auto staan, dan werkt het zoals het is bedoeld en werkt altijd prima.
Enige wat ik jammer vind is dat de animaties iets langer lijken te duren (alhoewel de anmimaties wel vetter zijn), waardoor je het gevoel krijgt dat je phone trager is terwijl het niet zo is. Afijn, dit kan je gewoon aanpassen in Accessibility.
NOSIG
Foto's en video's worden tijdens het eerste WiFi contact direct naar de NAS ge-upload.burne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:24:
En dat is natuurlijk de enige reden om backups te maken. Je telefoon kan niet gestolen worden, kan niet in het water vallen, kan niet gewoon zomaar stukgaan. En tegenwoordig heeft niemand nog iets belangrijks op z'n telefoon staan, zoals vakantiefoto's.
De rest op het toestel kan mij gestolen worden (agenda in outlook.com en contacten in gmail).
De rest van die gegevens boeien mij niet zo.Jammer, geen backup, dus je kunt in ieder geval niet meer terug naar iOS10. Je zult er aan moeten wennen.![]()
Dat je je als een 13-jarige gedraagt ('ruktunes') moet je zelf weten, maar dat je denkt dat jij niet verantwoordelijk bent voor het veiligstellen van de gegevens op je telefoon is een stuk kwalijker.
Zoals gesteld, als het een update niet aankan maakt hij ruimte voor een goedkoper model.
Dat iTunes heb ik inderdaad zo snel mogelijk weer verwijderd, iedere keer weer updates en automatisch willen starten bij opstarten. Ik werd er helemaal gek van.
Voor de prijs van een iPhone moet het gewoon perfect werken. Als dat het niet meer doet, is hij voor mij de meerprijs niet meer waard. Simple as that.
Heel vreemd inderdaad. Heb het toestel al naar fabrieksinstellingen teruggezet, in DFU mode geinstalleerd. Niets helpt. Alle handelingen hebben een flinke vertraging (behalve wanneer je in een app zit, daar gaat het wel vloeiend)Erik1805 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:31:
[...]
Ik zal wel gek zijn of zo maar ik merk echt 0 vertraging. Willekeurig icon aanklikken en hoppa starten.
(Iphone 7 Plus)
Geef het een paar dagen tijd.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik ben bang dat we moeten wachten tot dat dit is gefixed in de volgende update. Ik heb er ook last van. Ook na meerdere dagen gebruik.1980Wouter schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:34:
[...]
Heel vreemd inderdaad. Heb het toestel al naar fabrieksinstellingen teruggezet, in DFU mode geinstalleerd. Niets helpt. Alle handelingen hebben een flinke vertraging (behalve wanneer je in een app zit, daar gaat het wel vloeiend)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
nog iets spannends gebeurd in de wereld? Kim weer een raketje de lucht in gesmeten?WhatsappHack schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:10:
News doet het zo te zien weer.
Snap al te goed dat het de marketing van Apple is om zo snel mogelijk een nieuw apparaat te kopen, dat is ook de rede dat ik op eerdere devices tijdig gestop ben met updaten. Zo draait de 5s van mijn partner nog op iOS 9 en dacht ik met mijn 6s nog net naar 11 te kunnen..kevinkrs schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:08:
[...]
Op de iphone 8 of 10 is dit waarschijnlijk niet zo, dan zal je waarschijnlijk een nieuwe telefoon moeten kopen zoals apple dat wilt of gewoon de apple tv beta profile op je telefoon installeren zodat je de ios 11 update niet krijgt. Dat heb ik gedaan op mijn iphone 7
Voor vele zal het een uitkomst zijn, maar voor mij toch net iets teveel en zal ik ervoor moeten kiezen om op iOS 10 te blijven of deze telefoon naar mijn partner en ik een nieuwe
(En dan hebben ze me toch weer te pakken)
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Log uit op iTunes, en verwijderen het geheel van je pc met BCUninstaller. dus alles van Apple !Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:43:
[...]
Hmm ik heb dezelfde procedure gevolgd, er moet wel iets mis zijn met mijn iphone of icloud account ofzo. Kan toch geen toeval zijn dat en mijn appstore niet meer download na reservekopie terugplaatsen als oude software terugzetten niet lukt/mag.
Dan zit er niks anders meer op dan alles vers installeren
verwijder je pc uit je iPhone en installeer de laatste iTunes
Download IPSW voor je SE (14G60)
log niet in in iTunes, sluit je iPhone aan en kies Herstel en houd gelijk shift ingedrukt. dan kun je de verse IPSW installeren
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik twijfel, ik ga nog eens mijn batterij goed in de gaten houden. Die 3d touch vertraging doet me niet zoveel..
Ik zit weer op 10.3.3. Wat een verademing, snelle animaties nergens lag en heel vloeiend allemaal. Ik wacht wel op de volgende releases.sderooij schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:18:
velen hier die downgraden naar 10.3.3??
Ik twijfel, ik ga nog eens mijn batterij goed in de gaten houden. Die 3d touch vertraging doet me niet zoveel..
Verwijderd
Volgens Apple zou het een hardwarefout kunnen zijn, al lijkt mij dat stug. Wellicht een driver-fout denk ik dan.Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:05:
[...]
Mag ik vragen welk proces je hiervoor hebt gevolgd?
En waar heb je het bestand vandaan?
Ik probeer al een hele ochtend mijn Iphone SE terug te krijgen naar 10, maar in het proces in Itunes krijg ik steeds foutmelding 26 wanneer de software wordt gecontroleerd bij Apple...
[url]https://https://support.apple.com/nl-nl/ht204770#hardware[/url]
Op navolgende site kwam ik ook nog uitgebreide info tegen inzake hoe te handelen bij error codes: [url]https://https://www.fonedog.com/ios-system-recovery/fix-itunes-error-codes.html[/url]
Ook de iPad Air 2 WiFi 128GB heeft geen problemen met de GM iOS 11.
Voelt allemaal snel aan, zie geen vervelende haperingen..enige is dat SwiftKey nog bugs heeft, die valt afentoe weg, maar die moeten ze gewoon eens updaten.
Dus je hebt je iPhone niet eens de kans gegeven om alles te re-indexeren en te cachen?Brx schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:29:
[...]
Ik zit weer op 10.3.3. Wat een verademing, snelle animaties nergens lag en heel vloeiend allemaal. Ik wacht wel op de volgende releases.
Is al tig keer langs geweest maar hier nogmaals:
You will more than likely see a drop in performance in the days following your move to iOS 11.
That's because your smartphone will be re-indexing your data.
Give it a three days or so, then judge how your iPhone device performs with the new software update.
From contacts to app data, everything that can be searched using Spotlight on the iPhone needs to be re-categorised and sorted by the operating system.
The new improved Photos app also has to crunch and analyse your collection to generate its improved animated slideshows, Memories.
Unlike some rivals, Apple insists these complications processes are carried out on the phone, because it does not want the privacy implications associated with sending the data to the cloud.
This is all happening in the background following the update, battery life will suffer and it can take a day or two before things get back to normal.
So, do not worry.
Your iPhone should be back to full working order very soon.
2 dagen indexeren inclusief 2 nachten aan de lader? Ik geloof daar niet zo in. Met vorige versies heb ik daar ook geen last van gehad. Het lijkt er meer op dat dit een erg buggy release is. Ook gezien alle inconsistenties in de UI.Armo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:38:
[...]
Dus je hebt je iPhone niet eens de kans gegeven om alles te re-indexeren en te cachen?![]()
Is al tig keer langs geweest maar hier nogmaals:
[...]
Om wat voor iPhone heb je precies?Brx schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:42:
[...]
2 dagen indexeren inclusief 2 nachten aan de lader? Ik geloof daar niet zo in. Met vorige versies heb ik daar ook geen last van gehad. Het lijkt er meer op dat dit een erg buggy release is. Ook gezien alle inconsistenties in de UI.
Maar het is natuurlijk aan jou om te geloven wat je wel of niet wilt
Flight mode om bluetooth en wifi uit te zetten. Top oplossing! Ik heb alleen de hele dag al geen telefoon ontvangen... 👍_Christiaan_ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:32:
Veel geklaag op internet over de wifi en bluetooth switches in control center; slaat nergens op want wifi en BT verbruiken echt geen drol als de radio's aan blijven. Als je echt batterij wilt besparen zijn er betere mogelijkheden. Zet gewoon Energiebesparing aan als je graag batterij wil besparen. En als je flight mode aanzet gaan BT en wifi wel echt uit.
Verder lees ik veel geklaag over dat auto brightness diep is weggestopt in de settings. Ook dat begrijp ik niet. Laat hem gewoon rustig op Auto staan, dan werkt het zoals het is bedoeld en werkt altijd prima.
Verder is het soms nodig om de brightness even aan te passen. Als je dit doet terwijl auto brightness aanstaat is bij mij altijd de gehele instelling om zeep. Even auto brightness aan een uitzetten en het werkt weer als verwacht. Nu moet ik diep de setting in om dit aan te passen.
Leuk dat jij niet begrijpt waarom mensen er over zeuren. Dat ga je de volgende opmerking helaas ook niet leuk vinden, maar ik vind deze 2 wijzigingen stront vervelend.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Daar had ik hem al van de gedownload, maar toch hartstikke bedankt!!!Nick25 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:45:
[...]
Je moet al een backup hebben van 10.3.3 voordat je naar 11 ging.
Anders gaat het helaas niet lukken..
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.iphonehacks.co...s-10-3-3-iphone-ipad.html
Have Fun Funske
EDIT: na de helpdesk half opgeschoten. Blijkbaar als ik zoek dan kan ik mijn playlist in de music app wel vinden en afspelen. Maar verschijnen dan heel eventjes in de library tab blad, maar eigenlijk weer snel wel zodra ik iets doe.
[ Voor 32% gewijzigd door dangerpaki op 21-09-2017 19:11 ]
Hier ben ik best wel heueuel erg blij mee
Toch nog 1 vraagje: Als ik het terugzet naar 10.3.3 worden de apps dan ook allemaal verwijderd of blijven deze er toch op staan. Want de backup die ik terug wil zetten is maar een kleine 3 Gb en al die programma's beslaan samen veel en veel meer??Nick25 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:45:
[...]
Je moet al een backup hebben van 10.3.3 voordat je naar 11 ging.
Anders gaat het helaas niet lukken..
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.iphonehacks.co...s-10-3-3-iphone-ipad.html
Have Fun Funske
Kan het dock uitgeschakeld worden als ik een andere app, bijv. Safari, open heb? Swipe vaak met vinger van beneden naar boven en wil dan niet per ongeluk de dock tevoorschijn laten komen... Helaas komt dit vaak voor.
Dit was wel mogelijk met het settings scherm voor geluid etc.. Deze stond dan uit als ik een andere app open had staan.
En wie weet waar de instelling is gebleven om Recensies en beoordelingen van apps/games e.d. weer te kunnen sorteren? Ik wil graag sorteren op datum, van recent naar oud. Recensies van 5 jaar geleden zijn nou niet echt relevant..

Gebruik een iPad.
[ Voor 24% gewijzigd door Hoyden op 21-09-2017 20:51 ]
Nee van die flight mode bedoelde ik anders. Sommige mensen waren bang dat BT en wifi aan bleven staan met flight mode. Dit is dus niet zo.BillSpaarbank schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:06:
[...]
Flight mode om bluetooth en wifi uit te zetten. Top oplossing! Ik heb alleen de hele dag al geen telefoon ontvangen... 👍
Verder is het soms nodig om de brightness even aan te passen. Als je dit doet terwijl auto brightness aanstaat is bij mij altijd de gehele instelling om zeep. Even auto brightness aan een uitzetten en het werkt weer als verwacht. Nu moet ik diep de setting in om dit aan te passen.
Leuk dat jij niet begrijpt waarom mensen er over zeuren. Dat ga je de volgende opmerking helaas ook niet leuk vinden, maar ik vind deze 2 wijzigingen stront vervelend.
NOSIG
Ik quote mezelf maar even. Bijzonder probleem. Wel nu opgelost. Ik zie mijn playlists weer in de Music app.dangerpaki schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:56:
Iemand anders problemen met het gesyncd krijgen van je Apple Music library na de update naar iOS 11? Op m'n Mac gewoon m'n aangemaakte playlists te zien en af te spelen. Maar krijg ze met geen mogelijkheid gesyncd op m'n iPhone 7 na de update.
EDIT: na de helpdesk half opgeschoten. Blijkbaar als ik zoek dan kan ik mijn playlist in de music app wel vinden en afspelen. Maar verschijnen dan heel eventjes in de library tab blad, maar eigenlijk weer snel wel zodra ik iets doe.
Maar:
- Kennelijk als je Apple Music hebt
- En ervoor kiest om de optie "Add Playlist Songs" uit te zetten (zie bijgaand plaatje), waarmee je dus de nummers wel in de playlists hebt maar niet in je Library stopt (waar je voorheen per se alles in de Library moest stoppen voor het in een playlist kon)
- Dan zie je je playlists niet (Want het Library scherm zegt dat je hier je content ziet, en denkt dat je geen content hebt), tenzij je minstens 1 nummer aan de library toevoegt
- Zodra je een nummer toevoegt via Apple Music aan je Library dan komen opeens ook al je playlists tevoorschijn

Dit was voor de update naar iOS 11 niet zo. Dus bijzonder. Heb het opgelost door een random nummer op te zoeken in Apple Music en die in mijn Library te stoppen. Maar blijf het bijzonder vinden.
De icoontjes vind ik niet mooi. Beetje kinderachtig of zo.
Ik vind de AppStore echt afschuwelijk geworden. Lijkt wel Android.
Dat word flink wennen.
Verder erg tevreden.
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Yep, van de week ook ontvangenVorkie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:19:
Had ineens een nieuwe regel bij instellingen, schijnbaar zijn er nieuwe iCloud voorwaarden die je moet accepteren voor het gebruik van ICloud. Nog meer mensen hier?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat van iTunes verwijderen niet gedaan, rest wel maar mocht niet baten.Hackus schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:12:
[...]
Log uit op iTunes, en verwijderen het geheel van je pc met BCUninstaller. dus alles van Apple !
verwijder je pc uit je iPhone en installeer de laatste iTunes
Download IPSW voor je SE (14G60)
log niet in in iTunes, sluit je iPhone aan en kies Herstel en houd gelijk shift ingedrukt. dan kun je de verse IPSW installeren
Inmiddels met een fresh install weer online
Float like a butterfly, sting like a bee.
fresh 11 install?Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:38:
[...]
Dat van iTunes verwijderen niet gedaan, rest wel maar mocht niet baten.
Inmiddels met een fresh install weer online
Het switchen van een app via de dock vind ik helaas wel een beetje “stuttering” maar dat zal vast via een update opgelost worden.
Accuduur ook gewoon goed btw.👍
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Ik had gisteren wel dat de ipad aan de oplader (dus met stroom erin) leegliep, begon met opladen op 48% en na een uur had ik nog maar 36% accuduur. Een complete herstart loste het probleem op.Brx schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:42:
[...]
2 dagen indexeren inclusief 2 nachten aan de lader? Ik geloof daar niet zo in. Met vorige versies heb ik daar ook geen last van gehad. Het lijkt er meer op dat dit een erg buggy release is. Ook gezien alle inconsistenties in de UI.
Jep zonder reservekopie terugplaatsen dus.
Float like a butterfly, sting like a bee.
iOS transmits cleartext exchange credentials even if SSL is enabled! https://t.co/xj4anXSthS
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nee, natuurlijk niet. Alleen schreeuwen de zeikerds harder, zoals altijd. 6S en iPad Pro (9.7") en ik ben na een beetje wennen uiterst content. Zeker op een iPad is iOS11 een serieuze vooruitgang. Kan niet wachten op High Sierra en de 27" iMac die ik volgende maand wil gaan kopen. (Nu nog een 2012 MacMini en 2010 MacBook Pro..).NiGeLaToR schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:23:
Ben ik dan de enige die er wel content mee is?
Het zat al in iOS10, maar is een stuk volwassener geworden in 11 en High Sierra: selecteer tekst op je iPhone, en paste het op je desktop. Dat is het soort features waar ik blij van wordt. Klant (green bubble friend) sms't URL. Ik lees dat op m'n telefoon, en selecteer de URL terwijl ik naar m'n bureau loop. Op m'n desktop paste ik de URL in een browservenster, open iMessage en beantwoord de vraag van de klant. Dat soort telefoon/tablet/desktop-integratie is uniek.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hatseflats! Lekker hoor! Hand off is echt relaxt.burne schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:12:
[...]
Nee, natuurlijk niet. Alleen schreeuwen de zeikerds harder, zoals altijd. 6S en iPad Pro (9.7") en ik ben na een beetje wennen uiterst content. Zeker op een iPad is iOS11 een serieuze vooruitgang. Kan niet wachten op High Sierra en de 27" iMac die ik volgende maand wil gaan kopen. (Nu nog een 2012 MacMini en 2010 MacBook Pro..).
Het zat al in iOS10, maar is een stuk volwassener geworden in 11 en High Sierra: selecteer tekst op je iPhone, en paste het op je desktop. Dat is het soort features waar ik blij van wordt. Klant (green bubble friend) sms't URL. Ik lees dat op m'n telefoon, en selecteer de URL terwijl ik naar m'n bureau loop. Op m'n desktop paste ik de URL in een browservenster, open iMessage en beantwoord de vraag van de klant. Dat soort telefoon/tablet/desktop-integratie is uniek.
Op mijn iPod is alles een stuk sneller, heb zelf het idee dat het apparaat wat langer mee gaat op één accu lading.
Voor mijn iPhone geldt eigenlijk ook het zelfde.
Vanuit een visueel perspectief ben ik zeer tevreden.
Wel vond ik het apart dat de tekst onder in de dock geen tekst heeft onder apps. Is iemand dit ook opgevallen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als ik mijn Apple TV bedien komt die widget ineens op m’n lockscreen en ik word er behoorlijk gestoord van..
Daarnaast moet je eens proberen een video in portrait te kijken en dan control center omhoog halen terwijl je de telefoon kantelt en scherm rotatie vergrendeling uitzet...
Tijd voor 11.1!
Zeker niet. Ik ben er erg tevreden mee. Zelfs de grote koppen vind ik niet zo'n probleem. AR-kit is briljant. En overal zijn wel fijne verbeteringen te vinden. Nu de beta's voorbij zijn, is gelukkig het batterijgebruik ook heel netjes.NiGeLaToR schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:23:
Ben ik dan de enige die er wel content mee is? 6S en werkt soepel en best veel verbeteringen. Aninaties zijn goed, nieuwe menu is handig(er) en eea ziet er wel wat strakker uit. Alleen her en der in ene hele grote koppen/letters, zoals in mail app.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Zelf heb ik een 7 maar de 6S van de vrouw werkt als een tierelier na de update. Zelfs sneller dan met iOS 10! Dus nee, je bent zeker niet de enige. Ook mijn oude iPhone 6 die nu in gebruik is door mijn vader werkt lekker soepel zonder haperingen of wat dan ook.Hoedje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:10:
[...]
Zeker niet. Ik ben er erg tevreden mee. Zelfs de grote koppen vind ik niet zo'n probleem. AR-kit is briljant. En overal zijn wel fijne verbeteringen te vinden. Nu de beta's voorbij zijn, is gelukkig het batterijgebruik ook heel netjes.
Ervaring leert dat gebruikers die geen problemen hebben zich niet melden daarom lijkt het net of veel iPhone 6/6S gebruikers problemen hebben terwijl dat niet zo is

Ging allemaal weer bijzonder vlot en soepel. Heb er vervolgens maar een kwartiertje mee zitten spelen, maar de eerste indruk is goed.
Sommige dingen weer net even anders, gelijk weer vertrouwd maar toch even wennen. Voor mijn gevoel was het ook allemaal wat vlotter, maar dat kan ik eigenlijk niet beoordelen zo snel.
Uit voorzorg wel even een reboot uitgevoerd en de iPad aan het stroom gelegd om de problemen met accuduur te voorkomen/verhelpen.
Qua telefoon heb ik sinds een maand een Samsung S8, maar ga mijn oude iPhone 6 ook nog even updaten voordat ik hem verkoop.
Ik ging van 10.3.3 via OTA naar 11, zou een clean install helpen? Ben nu weer teruggegaan naar 10.3.3 via clean install...
ja bij mij. Ik heb een 7 plus en update via OTA gedaan. Alles loopt snel en soepel. Batterij is ook prima.sderooij schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:07:
Hoe kan het dan dat op mijn 7 plus alle animaties zo stotteren en mijn batterij zo snel leegloopt? ZIjn er mensen met een 7 plus waar het wel allemaal soepel loopt en batterij geen issue is?
Ik ging van 10.3.3 via OTA naar 11, zou een clean install helpen? Ben nu weer teruggegaan naar 10.3.3 via clean install...
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Wat is het voordeel van een hard reset?
Als je geen problemen ondervindt hebt dan hoef je ook geen hard reset uit te voerenRhodan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:14:
Noob vraag. Groen als gras op IOS gebied na jaren android en windows mobile, maar ik zie heel veel mensen die een hard reset hebben gedaan na de update. Is dit aan te bevelen, merk eerlijk gezegd weinig performance verlies en batterij is ook prima.
Wat is het voordeel van een hard reset?
Hard reset voer je vaak uit als je iPhone vast gelopen is en niet meer reageert.
Komt overigens zelden voor maar met nieuwe iOS (x.0 versies) komt het wel eens voor omdat er nog bugs aanwezig zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Armo op 22-09-2017 09:25 ]
Ik kan nog niet echt iets vinden van AR kit. Wellicht kijk ik niet goed, wat kan ik ermee?Hoedje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:10:
[...]
Zeker niet. Ik ben er erg tevreden mee. Zelfs de grote koppen vind ik niet zo'n probleem. AR-kit is briljant. En overal zijn wel fijne verbeteringen te vinden. Nu de beta's voorbij zijn, is gelukkig het batterijgebruik ook heel netjes.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hier staat een overzicht:NiGeLaToR schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:29:
[...]
Ik kan nog niet echt iets vinden van AR kit. Wellicht kijk ik niet goed, wat kan ik ermee?
https://www.iculture.nl/gids/augmented-reality-apps/
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Er zijn nog niet zoveel goede apps met AR.NiGeLaToR schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:29:
[...]
Ik kan nog niet echt iets vinden van AR kit. Wellicht kijk ik niet goed, wat kan ik ermee?
Probeer Kings of Pool
[YouTube: https://youtu.be/vzyhgvG3LrM]
[ Voor 16% gewijzigd door Armo op 22-09-2017 09:37 ]
Nu 2 dagen na installatie heb ik ook altijd nog last van een battery drain.Brx schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:42:
Daarnaast gaat het laden in de auto voor geen meter meer... ik had een 2.4A lader en dit ging altijd lekker vlot.
Ik houd nu minder over dan dat ik start met laden
Ik heb een iPhone 7 (geen plus), met IOS 11. Spotify werkt bij mij nog steeds prima via CarPlay en Bluetooth streaming. Het is wel een BMW en geen VW. Ik heb er dus geen last van.Robehr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:02:
Heb een 7 plus met iOS 11 maar sinds de update kan ik geen spotify meer afspelen in de auto.(VW Polo) Met veel moeite krijg ik hem soms aan de praat maar dan stopt ie er met 5s mee. Meer mensen hier last van? Iemand een oplossing?
Misschien moet je je iPhone eens opnieuw proberen te pairen via Bluetooth met je Polo ?
Indien mogelijk dan zeg ik doen! Ik kan het van harte aanbevelen.
met of zonder terugzetten van backup ?dafmay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:20:
Ik raad iedereen aan om een clean install te doen van ios11 via iTunes (ipsw bestand restore). Mijn iPhone 7 Plus loopt nu perfect! Ik had eerder de OTA update naar ios11 gedaan. Daarna toch aardig veel haperingen en stroperig zoals men zegt. Na clean install draait ios11 zoals ios10.
Indien mogelijk dan zeg ik doen! Ik kan het van harte aanbevelen.
Zonder. Bij mij staat alles in de iCloud en verder Google (contacten enz).
Ps clean install kostte mij ongeveer een uur of anderhalf incl alle Settings en Apps. Kleine moeite...
[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 22-09-2017 10:26 ]
Ik heb hem gisteren via itunes terug gezet naar ios10.1980Wouter schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
[...]
Is dit al opgelost bij je. Ik heb hetzelfde probleem op een iPhone 7 die IOS 11 heeft geinstalleerd. Al naar fabrieksinstellingen teruggezet enz maar het probleem blijft.
Zodra ik bijvoorbeeld Real Racing 3 opstart duurt het even voordat hij mijn aanraking verwerkt, in het spel zelf is er geen vertraging.
Maakt niet uit op welk icoontje ik klik op het homescreen, er lijkt een flinke vertraging te zitten op het verwerken ervan.
Iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Ik probeer het wel over een maand of 2.
Maar het is de grootste narigheid die ik ooit heb aanschouwd.
Laat maar. Opgelost.
Klikken op een andere app toont nu wel een X.
[ Voor 20% gewijzigd door honey op 22-09-2017 11:23 . Reden: Opgelost. ]
Bij Aankopen? Kun je niet naar linksvegen, om hem te verbergen/verwijderen?honey schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:21:
Vraag: ik heb een niet compatibel app. Deze wil ik verwijderen, maar dat kan nu niet meer. Er komt geen X om deze te verwijderen. Is hier een oplossing voor?
[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 22-09-2017 11:23 ]
Nee, maar al opgelost. Klikken op een andere app geeft nu ook de X op de niet compatibel app.Splinter Cell schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:22:
[...]
Bij Aankopen? Kun je niet naar linksvegen, om hem te verbergen/verwijderen?
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Tijdens het afspelen van een Youtube filmpje werd ik gebeld, ik neem op en hoor naast de beller in mijn oor ook nog het geluid van het Youtube filmpje doorspelen. Geen reactie van de beller op dit geluid, dus lijkt me enkel in mijn speaker te horen.
Wanneer ik (tijdens het bellen) de Youtube app open, lijkt het filmpje niet verder gespeeld en staat het op pauze (geen 100% zekerheid hierover).
Iemand enig idee hierover of iemand die het herkent? En waar kan ik dit het beste rapporteren?
Bijv. screenshot nemen toont meteen linksonder een miniatuur waar ik op kan klikken om direct de screenshot te bewerken. Ik maak een crop, druk op save en klaar zonder dat ik met de hand naar de photos app moet gaan om dat zelf te doen.
Heb wel het idee dat sinds de update Facebook wat agressiever is met batterij verbruik, zie sinds de update dat mijn contactenlijst niet meer bijgewerkt wordt met Facebook data dus misschien dat daar iets niet lekker zit en Facebook dat op de achtergrond probeert te doen o.i.d.? Hebben anderen nog wel Facebook foto's/gegevens bij contactpersonen?
Ik kijk het even een poosje aan, en als het niet vermindert dan gaat de FB app er weer af en ga ik wel weer via de mobiele site.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Ik zie een grijze en blauwe iCloud-wolkje, een grijs en blauwe "Download" en zo heb ik ook een grijze en blauwe "Open".
Alles wat grijs is, daar kan ik niets mee doen??
Wie weet wat dat betekent??
Have Fun Funske
Single core: 1448
Multi score: 2487
[ Voor 15% gewijzigd door Udo71 op 22-09-2017 13:40 . Reden: Scores toegevoegd ]
Heb je bepaalde restricties aanstaan?funske schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:29:
Iemand een idee wat de grijze icoontjes betekenen in de App Store
[afbeelding]
Ik zie een grijze en blauwe iCloud-wolkje, een grijs en blauwe "Download" en zo heb ik ook een grijze en blauwe "Open".
1. Instellingen
2. Algemeen
3. Beperkingen
4. Apps
Ik heb de FB app eraf geknikkerd omdat deze ook ontzettend veel geheugen vreet, niet handig met een 16GB iPhone. Daar voor terug heb ik de app Friendly gedownload. Of je daarmee ook foto's/gegevens bij contactpersonen kunt krijgen weet ik niet, dat heb ik nooit gebruikt.XyritZz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:27:
Zo, update staat er op en ik ben er echt blij mee. Veel kleine verbeteringen die het OS wel veel makkelijker laten werken.
Bijv. screenshot nemen toont meteen linksonder een miniatuur waar ik op kan klikken om direct de screenshot te bewerken. Ik maak een crop, druk op save en klaar zonder dat ik met de hand naar de photos app moet gaan om dat zelf te doen.
Heb wel het idee dat sinds de update Facebook wat agressiever is met batterij verbruik, zie sinds de update dat mijn contactenlijst niet meer bijgewerkt wordt met Facebook data dus misschien dat daar iets niet lekker zit en Facebook dat op de achtergrond probeert te doen o.i.d.? Hebben anderen nog wel Facebook foto's/gegevens bij contactpersonen?
Ik kijk het even een poosje aan, en als het niet vermindert dan gaat de FB app er weer af en ga ik wel weer via de mobiele site.
Friendly is wellicht een fractie minder goed doordacht en werkt soms iets minder verfijnd. Echter vreet deze niet zoveel geheugen, kun je automatisch de meest recente berichten in beeld krijgen bij het openen van de app en zit er veeeeel minder poespas op.
Nee hoor...hier alles kits.Udo71 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:37:
Zijn er mensen die ook lagere scores hebben met Geekbench 4 i.s.m. IOS11? Bij mij bijna gehalveerd....

Normaal wacht ik altijd lang met updaten, maar ben nu al uitermate tevreden met deze. Wat de gevolgen zijn voor de batterijduur weet ik nog niet, hij ligt aan de lader.
AR kit heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb een clean install gedaan met iTunes (ipsw restore). Geen backup teruggezet.Udo71 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:48:
Dat ziet er idd goed uit! Heb je OTA geupdate, of gereset? Ik heb een 6S Plus, btw ;-)
Geen beperkingen. Dit is gebeurd nadat ik iOS 11 erop gezet heb.Gangster93 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:38:
[...]
Heb je bepaalde restricties aanstaan?
1. Instellingen
2. Algemeen
3. Beperkingen
4. Apps
Have Fun Funske
Niemand?iDonkey schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:42:
Wanneer ik mijn 6s update naar iOS 11 doet mijn touchscreen het niet meer. Apple service center is op de hoogte... Hebben meer mensen hier last van? OP iOS 10.33 doet mijn touchscreen het wel gewoon.
Ok, dan ga ik ook een clean install proberen en kijken of dat helpt! Voor de rest is IOS 11 prima en snappy! ;-)dafmay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:50:
[...]
Ik heb een clean install gedaan met iTunes (ipsw restore). Geen backup teruggezet.
Heeft dat meer zin tov de OTA?dafmay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:50:
[...]
Ik heb een clean install gedaan met iTunes (ipsw restore). Geen backup teruggezet.
In mijn geval zeer zeker. Na de OTA toch veel haperingen en stroperig. Na clean install alles super vloeiend en snel, en geen haperingen meer. Erg blij dat ik die stap heb gedaan...een wereld van verschil op mijn iPhone 7 Plus.
Gedaan maar helpt niet helaas. Zelfde euvel.H1MSELF1SH schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:07:
[...]
Ik heb een iPhone 7 (geen plus), met IOS 11. Spotify werkt bij mij nog steeds prima via CarPlay en Bluetooth streaming. Het is wel een BMW en geen VW. Ik heb er dus geen last van.
Misschien moet je je iPhone eens opnieuw proberen te pairen via Bluetooth met je Polo ?
BV in iMessage moet ik soms wel 5x op het terug pijltje drukken voor het werkt.
Een icoon op die plek op het homescreen werkt wel elke keer dus dat lijkt een hardware fout wel een beetje uit te sluiten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb dat ook op mn iphone 6. Echter heb ik t idee dat sommige apps niet lekker willen werken. Dikke lag die niet consistent is gek genoeg. Uiteindelijk krijg ik na die lag rare bugs zoals verdwijnend toetsenbord, apps die niet meer goed scrollen.. en deze euvels komen bij meerdere apps voor (whatsapp, tinder enz). Telegram heeft nog t minste last bij mij.Donstil schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:36:
Meer mensen met een matig werkend touch screen sinds ios11 op de SE (of andere)?
Een icoon op die plek op het homescreen werkt wel elke keer dus dat lijkt een hardware fout wel een beetje uit te sluiten.
Miss toch maar een cleaninstall gaan doen..
-edit- dit dus naar aanleiding dat je/ik denk dat het touchscreen niet (goed) functioneert
[ Voor 5% gewijzigd door low_n_slow op 22-09-2017 14:50 ]
Onder ios10 verlaagde ik volume tot 1 streepje en zonde had ik een zachte alarmpje (slaap licht).
Nu onder ios11 knalt er maximaal volume terwijl volume op een streepje staat?
Geen idee hoe ik dit aangepast kan krijgen.
Voor de rest merk ik iets dat mijn iphone6 iets minder lang mee gaat op een batterij lading, hier en daar stroperig maar acceptabele en dat performance echt achteruit gaat als je batterij save optie gebruikt. Onder ios10 was het nog werkbaar..
Ik teken nergens meer voor
Even rebooten voordat je Geekbench start. Moet je sowieso doen voor benchmarks (altijd beginnen met een voorspelbare beginsituatie) maar ook met iOS 9 en 10 had ik soms halve scores die na rebooten weer normaal waren. Geen idee wat dat is want het is niet dat je iPad op halve kracht draait, andere benchmarks geven normale scores op dat moment.Udo71 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:37:
Zijn er mensen die ook lagere scores hebben met Geekbench 4 i.s.m. IOS11? Bij mij bijna gehalveerd....
I don't like facts. They have a liberal bias.
sinds ik deze week ios 11 heb geinstalleerd op m'n 6+ loopt ie volledig mank!
Problemen die ik heb zijn o.a. het niet meer kunnen opnemen bij een inkomende oproep (geen reactie bij touch), mijn recente gesprekken in de telefoon app zorgt er voor dat ook alles freezed (enkel side button doet het dan nog). Ik heb ook n keertje gehad dat ie gewoon zwart was en bleef. Dacht dat ie plat was, maar toen ik m 10min later in de lader wou pleuren werkte ie ineens week volkomen normaal...
Zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen? Of oplossingen (buiten een 8+ kopen
Als je in Safari een link opent die naar een nieuw tabbad leidt, kun je met een swipe naar rechts het tabblad weer sluiten. Merkte het met een link hier op Tweakers. Erg handig, zat altijd al te kl*ten met dat extra tabblad.

Hier heb ik dus ook last van..Tom schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:17:
Ik heb sinds iOS 11 dat er een muziekspeler op m'n lockscreen (terug)komt. Het blijft ook op loading staan en ik kan er niks mee. Ook binnen de Music-app niet, er staat niet eens muziek (binnen de Music-app) op namelijk. Enig idee hoe ik dit wegkrijg?
[afbeelding]
Ik gok dat het 32-bit apps zijn die niet meer ondersteunt worden in iOS 11, al die apps zijn al jaren niet geüpdatet.funske schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:29:
Iemand een idee wat de grijze icoontjes betekenen in de App Store
[afbeelding]
32-bit Apps werken niet meer op 11
omdat die vol 64-bit is te gebruiken vanaf 5s. Dus kijk eerst na welke Apps je kunt meenemen en zoek een vervangend. Dus niet opslaan in reservekopie !
Sowieso jij, @iDonkey en @low_n_slow dus.Donstil schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:36:
Meer mensen met een matig werkend touch screen sinds ios11 op de SE (of andere)?
Die van iDonkey stond een paar posts boven de jouwe.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Toen viel mij op dat bij bepaalde standaard apps zoals Contacten, Agenda, Video's, Kaarten, Weer, Aandelen, iTunesStore, Muziek, Woning en Facetime het "iCloud download" pictogram staat. Als ik bijv. Contacten wil openen krijg ik een melding "Contacten kan niet worden geïnstalleerd" met de tekst daaronder: "Deze app kan niet worden geïnstalleerd". Daarnaast wil geen één andere app meer doorstarten, ik krijg het eerste scherm te zien en daarna zie ik weer netjes mijn beginscherm en de app start niet door.
Ik besloten om het toestel volledig te wipen om vervolgens backup terug te zetten. De standaard apps waren weer te gebruiken, echter alle andere apps bleven grijs ten teken dat die opnieuw gedownload moesten worden. Vervolgens zie ik op het icoontje dat de app aan het downloaden is maar krijgt de status "Wachten". Als ik vervolgens de app aanklik krijg ik de melding: "Deze app kan niet worden geïnstalleerd".
En dit voor alle 140 apps die op het toestel staan, de standaard apps zoals eerder omschreven wel weer te gebruiken maar bijv. Agenda, Contacten en Email gebruik ik er geen reet van.
Vervolgens iOS 10 weer gedownload en middels iTunes en de .IPSW file weer teruggezet naar iOS 10. Daarna via iCloud de back-up weer terug gezet, nachtje door laten draaien in verband met de hoeveelheid foto's en 's morgens weer gekeken hoe het ervoor stond. En wat blijkt, alles werkt weer en functioneert zoals het hoort.
Vanavond opnieuw een poging gewaagd, helaas blijkt nu dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan loop. Het grootste deel van de standaard apps geeft weer de melding "Deze app kan niet worden geinstalleerd" en de apps van derden starten niet door.
Het betreft een iPhone 7, afgelopen week mijn zakelijke toestel (iPhone 5S) en de iPad (2017 model) ook geupdated en daar werkelijk geen één issue of probleem tegen gekomen.
Wat doe ik fout, want kan ik anders doen en wellicht iemand die ook deze problemen tegen is gekomen?
Overigens; app verwijderen en opnieuw via de store downloaden en opnieuw installeren werkt niet. Levert exact dezelfde melding op waardoor het ook geen resultaat heeft!
Ik zie ook dat diverse personen een clean install adviseren, echter is dat juist één van de laatste dingen waar ik op zit te wachten omdat ik weinig trek heb om apps, instellingen en muziek opnieuw te gaan downloaden en overige dingen verder opnieuw te configureren.
http://i63.tinypic.com/or8bv9.png
http://i67.tinypic.com/10elao8.png
[ Voor 10% gewijzigd door Lucifertje op 22-09-2017 21:44 . Reden: foto ]

Al met al geen problemen ondervonden op iOS 11; zowel op de iPad Mini 2 als de iPhone 7 Plus draaien ze beide als een zonnetje. Wel is met name de iPhone wat dorstiger (nu helemaal
Nu met IOS11 niet meer herkent iemand dit?
Net geprobeerd: iPad laad gewoon op m'n iPhone laderRoos79 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:55:
Ik laad de iPad nog wel eens op aan de lader van de iPhone dat gaat langzaam maar werkt prima.
Nu met IOS11 niet meer herkent iemand dit?
Verwijderd
Beter dan met iOS 10.x?ddZ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:30:
iOS 11; de iPad Mini 2 draait als een zonnetje.
Onze iPad mini 2 is er sneller op geworden. Ben zeer tevreden.
Al eens geprobeerd uit en weer in te loggen in de AppStore?Lucifertje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:18:
Ik ben er alweer klaar mee, afgelopen (grote) updates geen problemen gehad maar met iOS 11 is het een drama. Van de week heb ik netjes een iCloud backup gemaakt, vervolgens gaan updaten en na een tijdje alles weer netjes in orde. Alles stond nog netjes op het toestel en backup terugzetten was niet eens nodig.
Toen viel mij op dat bij bepaalde standaard apps zoals Contacten, Agenda, Video's, Kaarten, Weer, Aandelen, iTunesStore, Muziek, Woning en Facetime het "iCloud download" pictogram staat. Als ik bijv. Contacten wil openen krijg ik een melding "Contacten kan niet worden geïnstalleerd" met de tekst daaronder: "Deze app kan niet worden geïnstalleerd". Daarnaast wil geen één andere app meer doorstarten, ik krijg het eerste scherm te zien en daarna zie ik weer netjes mijn beginscherm en de app start niet door.
Ik besloten om het toestel volledig te wipen om vervolgens backup terug te zetten. De standaard apps waren weer te gebruiken, echter alle andere apps bleven grijs ten teken dat die opnieuw gedownload moesten worden. Vervolgens zie ik op het icoontje dat de app aan het downloaden is maar krijgt de status "Wachten". Als ik vervolgens de app aanklik krijg ik de melding: "Deze app kan niet worden geïnstalleerd".
En dit voor alle 140 apps die op het toestel staan, de standaard apps zoals eerder omschreven wel weer te gebruiken maar bijv. Agenda, Contacten en Email gebruik ik er geen reet van.
Vervolgens iOS 10 weer gedownload en middels iTunes en de .IPSW file weer teruggezet naar iOS 10. Daarna via iCloud de back-up weer terug gezet, nachtje door laten draaien in verband met de hoeveelheid foto's en 's morgens weer gekeken hoe het ervoor stond. En wat blijkt, alles werkt weer en functioneert zoals het hoort.
Vanavond opnieuw een poging gewaagd, helaas blijkt nu dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan loop. Het grootste deel van de standaard apps geeft weer de melding "Deze app kan niet worden geinstalleerd" en de apps van derden starten niet door.
Het betreft een iPhone 7, afgelopen week mijn zakelijke toestel (iPhone 5S) en de iPad (2017 model) ook geupdated en daar werkelijk geen één issue of probleem tegen gekomen.
Wat doe ik fout, want kan ik anders doen en wellicht iemand die ook deze problemen tegen is gekomen?
Overigens; app verwijderen en opnieuw via de store downloaden en opnieuw installeren werkt niet. Levert exact dezelfde melding op waardoor het ook geen resultaat heeft!
Ik zie ook dat diverse personen een clean install adviseren, echter is dat juist één van de laatste dingen waar ik op zit te wachten omdat ik weinig trek heb om apps, instellingen en muziek opnieuw te gaan downloaden en overige dingen verder opnieuw te configureren.
http://i63.tinypic.com/or8bv9.png
http://i67.tinypic.com/10elao8.png