‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Hier ook dezelfde problemen als eerder gemeld door MrTonymartino en Martinusz hieronder. Daarnaast komt dit probleem nu ook bij een aantal collega's.... Allen Iphone 6s. Inmiddels best een groot probleem aan het worden, tokengenerator van mensen die offsite werken werkt niet. Ook de corporate communicator werkt niet meer op de toestellen. We kunnen nog wel gebeld worden...
Ook wij hebben al een aantal trucs uitgeprobeerd uit dit forum en van internet, maar nog geen werkende oplossing gevonden.
Buiten de standaard apple apps werkt er eigenlijk niets. Maar ook de standaard agenda app werkt niet. Erg vreemd is dat na de dubbelkik op de home knop nog wel het plaatje van de werkende app wordt getoond. Ook notificaties van nu.nl komen binnen. Echter whatsapp berichten bijvoorbeeld niet meer.
Het verwijderen van een app en het opnieuw (proberen) te installeren leidt tot een melding "app kan niet worden gedownload".
Het zijn allemaal toestellen van dezelfde serie, mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft. Op een aantal toestellen hebben we het mobile device management verwijderd, maar ook dit lijkt geen verschil te maken.
Nog een nachtje afwachten, maar anders wordt het een downgrade naar versie 10 en daarmee een clean install voor een aantal mensen. Ik hoop dat er een fix of iemand met een echte oplossing komt.
Martinusz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:23:
[...]
Heb verder geen idee, maar al mijn apps behalve de standaard apps zijn grijs en onbruikbaar.
Dat zou een test kunnen zijn. Het kan heel druk zijn missc dat dat het is.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik moet hem nog op mijn SE zetten. Maar ik had eerst wel het gevoel dat ie sneller was geworden... maar nu vind ik hem wel wat stroperig soms.. niet sloom. Maar ook niet zo snel als die was toen ik hem vorig jaar in me handen kreeg.Brx schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:07:
[...]
Ik vind hem ook langzamer. Heb een fresh install gedaan maar dat heeft ook niet geholpen. Animaties haperen vaak. Het lijkt allemaal wat minder vloeiend dan ios 10. Gek genoeg lijkt het op de SE beter te gaan dan op mijn 7.
Kan jij mij vertellen waar ik dit kan instellen bij instellingen ?Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:09:
Ik heb de animaties ook uitstaan maar vind mijn 7 plus wel sneller aanvoelen. Ook mijn vrouw met haar 6s merkt dat het sneller gaat.
Ik heb waarschijnlijk wel een vermoeden dat het bij algemeen ==> toegankelijkheid dat je het daar kan instellen.
Ja klopt en dan verminder bewegingen aanzettenHavelock schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:59:
[...]
Kan jij mij vertellen waar ik dit kan instellen bij instellingen ?
Ik heb waarschijnlijk wel een vermoeden dat het bij algemeen ==> toegankelijkheid dat je het daar kan instellen.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb contact gehad met support. Die zei dat er nog geen meldingen van waren, wat vreemd is want het internet staat vol met het probleem.kinghappy9 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:11:
Dag,
Hier ook dezelfde problemen als eerder gemeld door MrTonymartino en Martinusz hieronder. Daarnaast komt dit probleem nu ook bij een aantal collega's.... Allen Iphone 6s. Inmiddels best een groot probleem aan het worden, tokengenerator van mensen die offsite werken werkt niet. Ook de corporate communicator werkt niet meer op de toestellen. We kunnen nog wel gebeld worden...
Ook wij hebben al een aantal trucs uitgeprobeerd uit dit forum en van internet, maar nog geen werkende oplossing gevonden.
Buiten de standaard apple apps werkt er eigenlijk niets. Maar ook de standaard agenda app werkt niet. Erg vreemd is dat na de dubbelkik op de home knop nog wel het plaatje van de werkende app wordt getoond. Ook notificaties van nu.nl komen binnen. Echter whatsapp berichten bijvoorbeeld niet meer.
Het verwijderen van een app en het opnieuw (proberen) te installeren leidt tot een melding "app kan niet worden gedownload".
Het zijn allemaal toestellen van dezelfde serie, mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft. Op een aantal toestellen hebben we het mobile device management verwijderd, maar ook dit lijkt geen verschil te maken.
Nog een nachtje afwachten, maar anders wordt het een downgrade naar versie 10 en daarmee een clean install voor een aantal mensen. Ik hoop dat er een fix of iemand met een echte oplossing komt.
[...]
Goed, voorstel was clean installatie zonder reserve kopie terugzetten.
Ja dat werkt, ik kan dan weer apps downloaden, echter ben ik dan alles kwijt.
Dus ook op advies van support dan alsnog reservekopie terugzetten, maar helaas dan is het probleem gewoon weer daar.
iPhone SE overigens.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als je heel rustig naar boven veegt, blurt hij. Als je heel snel veegt vaak niet.grote_oever schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:58:
[...]
Hey, de bug met niet blurren van homescreen bij openen controle centrum heb ik ook. Dacht dat ik gek werd toen ik zei dat hij niet blurde. Toen ik het aan iemand anders liet zien werkte het wel.
Hier graag je feedback doorgeven. Hoe meer meldingen hoe beter.
https://www.apple.com/feedback/
En een schone installatie erop knallen.
Ik had wel al begrepen dat Safari het niet ondersteund is dit überhaupt wel mogelijk ?
Nu moet ik telkens naar Tweakers om te kijken of er een berichtje binnen wat beet omslachtig is.
Verwijderd
thanks, straks even testen dan, ik heb dit gisteren wel gedaan, maar kennelijk dat icoontje gemist. Maar dit is al 1 van de 2 irritaties die weg kan van mijn lijstjeloekf2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:13:
[...]
Zie eerdere posts. Brightness slider indrukken totdat ie het hele scherm beslaat, verschijnt dan nightshift icoontje onder in beeld.
Heb je misschien ook een oplossing hoe ik de voortgangsbalk van een video bovenaan het scherm kan krijgen? Ik kijk af en toe video's vanaf een webbrowser op de ipad en lig in bed, dan is die balk helemaal onderaan het scherm wel irritant bij vooruitspoelen omdat ik echt de helft van de keren dat onderste menu krijg ipv dat ik vooruit spoel. Ik zie vaak ook die vooruitspoelbalk niet omdat de deken van het bed er net voorlicht. En de play knop is ook heel klein geworden

Voor de rest vind ik alles echt een verbetering, maar die videoafspeelopties nu weer, ik heb meer apps die zo zijn, maar waarom? Een vooruitspoelbalk boven de video is toch veel fijner als je in bed in portrait mode de ipad gebruikt? Of ben ik nu de enige?
Het toetsenbord ga ik binnenkort nog wel aanpassen naar de oude variant, zal mijn zoon even vragen welke app hij nu gebruikte om toetsenborden te wisselen, die heeft elke week een andere toetsenbord, ik vind die extra letters en cijfers en tekens erop wat matig, ik heb liever de oude terug (maarja, standaard zit hij er niet meer op). Maar ach, dat is een mini puntje, die balk in de video's via de webbrowser is een irritantiepuntje. Ik spoel nu vooruit door de video niet fullscreen te zetten, maar ideaal is het niet. Jammer dat de videoplayer niet in de webbrowser zit, maar een los onderdeel is. Ik heb 2 browsers getest, maar beiden hebben nu de aanpassing.
Mijn ipad is wel veel sneller geworden, ook de vingerafdruk die ik gebruik is echt goed, wat een verschil met mijn nieuwe androids telefoon, het werkt opeens een stuk beter dan voorheen. Dat vind ik wel raar trouwens, is hij minder streng geworden ofzo? Hoe kan nu opeens een vingerafdruk beter werken?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 22:05 ]
Dat zijn geen iOS 11 batterijen tips. Dit zijn de tips die zowat allemaal al bekend waren in iOS10. Daarnaast vraag ik me nog steeds af hoeveel het nu echt scheelt in batterijen verbruik. En waarom zou je al die functies uitschakelen? Gebruik je jaren een stappenteller op je iphone, moet je hem nu opeens uitzetten. Ook dat bluetooth snap ik niet helemaal. Dat ding gebruikt zo weinig stroom dat één keer whatsapp opstarten al meer stroom verbruikt dan bluetooth in een hele dag.sderooij schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:35:
Wat handige tips voor battery life! YouTube: Improve iOS 11 Battery Life (Tips & Tricks)
Zelf heb ik niet het idee dat de vingerafdruk sneller is geworden, maar zou best zo kunnen zijn. Als dat zo is dan zou het kunnen komen door het verwerken van je vinger. De iphone vergelijkt de opgeslagen vinger met jou vinger en matched deze. Dit zou sneller kunnen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:01:
[...]
Mijn ipad is wel veel sneller geworden, ook de vingerafdruk die ik gebruik is echt goed, wat een verschil met mijn nieuwe androids telefoon, het werkt opeens een stuk beter dan voorheen. Dat vind ik wel raar trouwens, is hij minder streng geworden ofzo? Hoe kan nu opeens een vingerafdruk beter werken?
Overigens heb ik altijd het idee dat de iphone sneller wordt bij een update, maar als ik er een paar maand mee werk merk ik toch dat het allemaal toch iets trager is dan een periode eerder. Ik weet niet of dit aan het iOS ligt of aan een batterij die steeds zwakker wordt.
[ Voor 39% gewijzigd door grote_oever op 20-09-2017 22:16 ]
Verwijderd
Ik merk echt een verschil van een paar seconden met de browser van dolphin. Voor mijn werk moet ik vingerafdruk gebruiken (en een erg lastig wachtwoord waar mijn ipad helaas om de 48 uur om vraagt via een policy van het werk). Maar dolphin opent nu echt 10 keer sneller, werkelijk bizar. Hij herkent zelfs mijn vinger als hij wat nat is (merk ik vooral als ik kook) en voorheen ging dat vaak mis en dat was lastig: bij 5 verkeerde vingerafdrukken wordt mijn ipad namelijk helemaal gewist door wederom een policy van mijn werkgever en dat is rete irritant). Maar nu werkt het (tot nu toe) altijd gewoon, dus daar ben ik wel heel blij om. Ik heb al een paar keer gehad dat ik werk kwijt was doordat dat ding opeens alles ging wipen (collega die jouw ipad in handen had per ongeluk omdat we natuurlijk allemaal een zwarte ipad hebben met een zwarte hoes die we erbij kregen)...grote_oever schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:12:
Zelf heb ik niet het idee dat de vingerafdruk sneller is geworden, maar zou best zo kunnen zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 22:23 ]
Vind ik niet handig. Gebruik dat vaak om te kijken of ik de update doe of niet ivm beperkte downloadsnelheden...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Om de minuut loopt hij vast
Hij reageert pas na 12 seconden op een toets
Met een harde reset blijft hij 6 minuten op het Apple logo staan
Ondertussen 8 resets gedaan
Muziek of filmpjes speelt hij niet meer af
Bellen werkt niet meer
Geen geluid meer uit de speakers
Geen trillen meer
Ik heb hem terug naar fabrieksinstellingen gedaan en weer opgestart.......wederom ios11 bij opstarten met dezelfde problemen.
Hoe krijg ik hem terug naar ios10 ?
Ik heb nu een telefoon van 1019 Euro die compleet waardeloos is !
Ik heb het opgezocht maar zoals ik zei blijft ios11 erop staan
Ik heb hier nog twee iphone SE liggen, met één ios 10 en de nadere ios 11. Zal ze eens naast elkaar houden en met mijn derde iphone een filmpje maken.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:21:
[...]
Hij herkent zelfs mijn vinger als hij wat nat is (merk ik vooral als ik kook) en voorheen ging dat vaak mis en dat was lastig: bij 5 verkeerde vingerafdrukken wordt mijn ipad namelijk helemaal gewist door wederom een policy van mijn werkgever en dat is rete irritant).
Al via itunes een fresh install gedaan? Vermoed dat je, gezien de prijs, een recent model hebt...Daar draait het echt nog wel goed op. De problemen die je hebt zijn echt niet normaal.Grandisimo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:33:
Update
Bellen werkt niet meer
Geen trillen meer
Ik heb hem terug naar fabrieksinstellingen gedaan en weer opgestart.......wederom ios11 bij opstarten met dezelfde problemen.
Is wel appels met peren vergelijken he. In de iOS 11 zitten veel meer background processen. Werk maar eens een dag met je ipad 1. Je merkt dat het OS stok oud is.Hanky74 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:33:
Ik heb nog een oude ipad 1 liggen met iOS5 erop en verbaasde me net hoe vloeiend en schoon alles daarop nog loopt in vergelijk met wat we nu hebben. En dat met stenentijdperk hardware.
[ Voor 58% gewijzigd door grote_oever op 20-09-2017 22:39 ]
Ik zou een keer rustig adem halen. Dan vastkoppelen aan itunes en het even opnieuw installeren.Grandisimo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:33:
Update
Bellen werkt niet meer
Geen trillen meer
Bij iOS 10 kon jet voor kiezen dat het omhoog vegen alleen werkte op het bureaublad.
Iedere keer als ik bijv. in Safari naar beneden wil scrollen komt dat bedieningspaneel omhoog.
Niet fijn!
Instellingen ->bedieningspaneel-> toegang via appsssensss schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:37:
Kun je het omhoog vegen voor het bedieningspaneel, niet meer uitzetten in de apps?
Bij iOS 10 kon jet voor kiezen dat het omhoog vegen alleen werkte op het bureaublad.
Iedere keer als ik bijv. in Safari naar beneden wil scrollen komt dat bedieningspaneel omhoog.
Niet fijn!
Bij mij zie ik alleengiantgiantus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:39:
[...]
Instellingen ->bedieningspaneel-> toegang via app
Instellingen>bedieningspaneel>Pas regelaars aan.
Ik heb een iPad air 2.
Net mijn iPhone 6 (iOS10) naast de iPhone se (iOS11) gehouden. Maar de iPhone 6 wint het bij bijna elke test. En dat terwijl de iPhone SE sneller is. Ook wint de iPhone 6 het bij het unlocken, maar misschien gast de vingerprintscan even snel, maar laad de homescreen trager. Misschien komt het doordat nog niet alles gecached is... maar toch.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:21:
[...]
Ik merk echt een verschil van een paar seconden met de browser van dolphin. Voor mijn werk moet ik vingerafdruk gebruiken (en een erg lastig wachtwoord waar mijn ipad helaas om de 48 uur om vraagt via een policy van het werk). Maar dolphin opent nu echt 10 keer sneller, werkelijk bizar. Hij herkent zelfs mijn vinger als hij wat nat is (merk ik vooral als ik kook) en voorheen ging dat vaak mis en dat was lastig: bij 5 verkeerde vingerafdrukken wordt mijn ipad namelijk helemaal gewist door wederom een policy van mijn werkgever en dat is rete irritant). Maar nu werkt het (tot nu toe) altijd gewoon, dus daar ben ik wel heel blij om. Ik heb al een paar keer gehad dat ik werk kwijt was doordat dat ding opeens alles ging wipen (collega die jouw ipad in handen had per ongeluk omdat we natuurlijk allemaal een zwarte ipad hebben met een zwarte hoes die we erbij kregen)...
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 20-09-2017 23:06 ]
Hier hetzelfde. Vandaag 5x met support Apple gesproken.kinghappy9 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:11:
Dag,
[...]
Deze adviseerde mij als laatste om hem als "nieuw" te configureren en later mijn iCloud adres toe te voegen.
Dat heb ik gedaan, echter complete iCloud archief is weg (of wel, alle nummers en aantekeningen....)
Pfffff... Hopelijk kunnen ze dit nog terughalen
Haha, ja ik had er ook iets meer van verwacht. Maar de manier waarop ik nu handig alles op één scherm kan aanpassen vind ik wel fijn. Lijkt een beetje op de interface van Android/Samsung wanneer je naar beneden swipped.
Met een iPhone X sluit je dan gewoon even de hele applicatie af.sssensss schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:37:
Kun je het omhoog vegen voor het bedieningspaneel, niet meer uitzetten in de apps?
Niet fijn!
[ Voor 36% gewijzigd door aex351 op 20-09-2017 23:29 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
[edit]
Ik heb het al gevonden..😜
[ Voor 17% gewijzigd door Havelock op 21-09-2017 00:15 ]
Uhm..Hanky74 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:33:
Ik heb nog een oude ipad 1 liggen met iOS5 erop en verbaasde me net hoe vloeiend en schoon alles daarop nog loopt in vergelijk met wat we nu hebben. En dat met stenentijdperk hardware.
iPad 1 met iOS 5.1.1:
[Video: https://player.vimeo.com/video/234758532]
Hebben we het over hetzelfde ding?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hanky74 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:33:

Inderdaad, de iPad 1 (ik heb er ook 1) was op iPhoneOS 3 al niet eens snel, laat staan iOS 5, en dat was een speciale iPad-only versie van 't OS.burne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 00:35:
[...]
Uhm..
iPad 1 met iOS 5.1.1:
[video]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
https://ios.gadgethacks.c...didnt-know-about-0177915/
[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 21-09-2017 05:03 ]
Verwijderd
Zijn dat wellicht 32-bits apps?Martinusz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:10:
[...]
Zelfs clean installatie lijkt niet te helpen, sommige apps staan nu dus donkergrijs erop als je erop klikt zegt het dat het niet geïnstalleerd kan worden
Zou wel heel toevallig zijn dat ze allemaal (5 screens vol) dat zouden zijn. Maat dezelfde apps op mijn werktelefoon werken prima na upgrade, dus dat zal het niet zijn.
Nu na een nachtje nog steeds dezelfde situatie, om 9 uur belt Apple support mij weer.
Haha geweldig. Ik denk niet dat je een reactie gaat krijgen op je geweldige postburne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 00:35:
[...]
Uhm..
iPad 1 met iOS 5.1.1:
[video]
Misschien wel, maar het zal wel even duren.giantgiantus schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:19:
[...]
Haha geweldig. Ik denk niet dat je een reactie gaat krijgen op je geweldige post.

Ik gebruik ‘m overigens nog iedere dag. Als heel duur elektronisch fotolijstje. Als ik wat langer gewacht zou hebben zou ‘ie uiteindelijk na drie kwartier ofzo gemeld hebben dat er 2071 foto’s op staan. Zelfs de foto’s uit m’n photostream komen uiteindelijk nog wel aan op opaiPad.
Beter om vooraf dus een backup via iTunes te maken ?peterrrr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:21:
[...]
Hier hetzelfde. Vandaag 5x met support Apple gesproken.
Deze adviseerde mij als laatste om hem als "nieuw" te configureren en later mijn iCloud adres toe te voegen.
Dat heb ik gedaan, echter complete iCloud archief is weg (of wel, alle nummers en aantekeningen....)
Pfffff... Hopelijk kunnen ze dit nog terughalen
Denk je dat er nu iemang gaat zeggen “neehoor, backups zijn niet nodig, ik zou gewoon updaten!”?mvrhrln schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:15:
Beter om vooraf dus een backup via iTunes te maken ?
Verplichte kost voor iedereen die nog niet geupdate heeft: https://support.apple.com/nl-nl/HT205220
Het ‘gecodeerd’ is belangrijk. Dat zorgt ervoor dat allerlei extra instellingen en je wachtwoorden enzo ook in de backup terecht komen, plus dat je een backup krijgt waarmee je terug naar iOS10 kunt, zolang apple de iOS10 installer nog ‘signed’.
[ Voor 4% gewijzigd door burne op 21-09-2017 08:24 ]
burne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:23:
[...]
Het ‘gecodeerd’ is belangrijk. Dat zorgt ervoor dat allerlei extra instellingen en je wachtwoorden enzo ook in de backup terecht komen, plus dat je een backup krijgt waarmee je terug naar iOS10 kunt, zolang apple de iOS10 installer nog ‘signed’.
Ik maakte al backups naar PC, echter dit is een nieuwtje voor me, dat met de codering de passwords etc ook worden meegenomen
behalve onder andere Spotify, Parkmobile en TomTom. Die gebruikersnamen/wachtwoord krengen gaan nooit mee met mijn gecodeerde backups.burne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:23:
[...]
Het ‘gecodeerd’ is belangrijk. Dat zorgt ervoor dat allerlei extra instellingen en je wachtwoorden enzo ook in de backup terecht komen
Overigens heb ik liever dat CC niet verschijnt in het lockscreen ivm het aanzetten van vliegtuigmodus mocht hij gestolen worden! Deze optie kon in je in IOS10 nog aan of uitzetten.
Verder zeer tevreden met IOS11! Blijft altijd even wennen maar leuke nieuwe toevoegingen!
[ Voor 19% gewijzigd door hk12nl op 21-09-2017 08:27 ]
©2004
Bij de eerste release nog niet, want dan zou je nog kunnen denken: ik koop de nieuwste iPhone!
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Zonet de widget eens toegevoegd en er staat inderdaad gewoon: geen artikelenglydoscoop schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:46:
Meer mensen last van de news widget die leeg blijft ?
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Helaas nog een issue; ik krijg 'm niet herstart; bij ingedrukt houden power-knop gebeurt er niks
edit; zojuist voor het eerst in een jaar een soft-reset uitgevoerd (moest eerst googlen hoe dat moest
[ Voor 17% gewijzigd door monkel op 21-09-2017 08:59 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Doe ik iets fout of is het een fout van iOS 11??

Niet mijn screenshot. Maar ik ervaar ook rotatie bugs. Bijvoorbeeld, als ik mijn iPad met de klep ontgrendel. blijft hij op portret modus hangen. Uiteindelijk werkt het wel....
En het Instellingen menu wordt standaard in portret modus geopend...
Ook de App Store is een puinhoop, review beoordelingen van jaren/maanden terug nog.... Je kunt ze ook helemaal niet meer selecteren, op Goed, Slecht of Aanbevolen.
[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 21-09-2017 11:12 ]
Ook regelmatig last van.ronnym schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:08:
Na het installeren van iOS 11 blijft mijn lockscreen leeg.
Haters everywhere but I don’t really care
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Dat het dock niet mee roteert had ik hier ook al verschillende keren.Splinter Cell schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:40:
[afbeelding]
Niet mijn screenshot. Maar ik ervaring ook rotatie bugs. Bijvoorbeeld, als ik mijn iPad met de klep ontgrendel. blijft hij op portret modus hangen. Uiteindelijk werkt het wel....
En het Instellingen menu wordt standaard in portret modus geopend...
Ook de App Store is een puinhoop, review beoordelingen van jaren/maanden terug nog.... Je kunt ze ook helemaal niet meer selecteren, op Goed, Slecht of Aanbevolen.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik heb iTunes verbannen van mijn apparaten, ik ga echt geen ruktunes installeren om een backup te maken. Het hoort gewoon goed te werken!burne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:23:
[...]
Denk je dat er nu iemang gaat zeggen “neehoor, backups zijn niet nodig, ik zou gewoon updaten!”?
Verplichte kost voor iedereen die nog niet geupdate heeft: https://support.apple.com/nl-nl/HT205220
Het is Apple, geen Android! Als het bij mij niet door een update heen komt is er voor mij geen reden meer om zo veel geld neer te leggen voor een toestel.
Gelukkig voor Apple is de update bij mij dus geslaagd!
Waar ik nog steeds niet over uit kan is consistentie die ontbreekt, buiten het afschuwelijke lettertype, wordt het ook niet structureel doorgevoerd...
Kijk bij je "Telefoon", daar heb je een aantal tabbladen onderin:
- Favorieten
- Recent
- Contacten
- Toetsen
- Voicemail
Recent, Contacten, en Voicemail hebben het nieuwe afgrijselijke lettertype.
Maar Favorieten heeft nog de oude iOS 10 style

Instellingen -> Algemeen-> Toegankelijkheid-> Verminder beweging: Aanjordyyyys schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:32:
Sinds ik IOS11 geïnstalleerd heb, lijkt het of alles meer geanimeerd gaat, menus openen, apps openen etc. Is er een manier om dit uit te zetten? Voorheen geen last van gehad.
Op een gegeven moment bewoon m'n achtergrond zelfs terwijl ik m'n iphone toch echt stil hield
Dit is toch hetzelfde als de rest? (Favorieten)jren schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:04:
[...]
Ik heb iTunes verbannen van mijn apparaten, ik ga echt geen ruktunes installeren om een backup te maken. Het hoort gewoon goed te werken!
Het is Apple, geen Android! Als het bij mij niet door een update heen komt is er voor mij geen reden meer om zo veel geld neer te leggen voor een toestel.
Gelukkig voor Apple is de update bij mij dus geslaagd!
Waar ik nog steeds niet over uit kan is consistentie die ontbreekt, buiten het afschuwelijke lettertype, wordt het ook niet structureel doorgevoerd...
Kijk bij je "Telefoon", daar heb je een aantal tabbladen onderin:
- Favorieten
- Recent
- Contacten
- Toetsen
- Voicemail
Recent, Contacten, en Voicemail hebben het nieuwe afgrijselijke lettertype.
Maar Favorieten heeft nog de oude iOS 10 style![]()

Iphone 7 plus
©2004
Wederom contact gehad met support, kort samengevat: ze weten het ook niet en hebben geen idee.Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:17:
[...]
Zou wel heel toevallig zijn dat ze allemaal (5 screens vol) dat zouden zijn. Maat dezelfde apps op mijn werktelefoon werken prima na upgrade, dus dat zal het niet zijn.
Nu na een nachtje nog steeds dezelfde situatie, om 9 uur belt Apple support mij weer.
Advies: schone install alsof je een nieuwe iphone hebt, en dus veel kwijt raken.
Dat gaan we dus niet doen
Backups in iCloud zijn automatisch gecodeerd.burne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:23:
[...]
Denk je dat er nu iemang gaat zeggen “neehoor, backups zijn niet nodig, ik zou gewoon updaten!”?
Waarom dan een backup naar je PC/Mac doen?
In iCloud wordt je backup automatisch bijgewerkt, dus kan je het ook niet vergeten. En je hebt geen PC of Mac nodig om een backup terug te zetten.
Fly or Die
Bij mijn SE niet...Erik1805 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:13:
[...]
Dit is toch hetzelfde als de rest? (Favorieten)![]()
[afbeelding]

Anderen met een SE?
Op mijn iPhone 7 heb ik ook de "oude" header bij Favorieten.jren schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:32:
[...]
Bij mijn SE niet...
[afbeelding]
[afbeelding]
Anderen met een SE?
Collega met een 7 hier heeft wel de nieuwe...BleuZ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:38:
[...]
Op mijn iPhone 7 heb ik ook de "oude" header bij Favorieten.
Raar
Ja dat is niet echt consequent. Ik heb zelf een Iphone 7 plus en heb de update via OTA gedaan.jren schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:58:
[...]
Collega met een 7 hier heeft wel de nieuwe...
Raar
Mijn iPhone heeft wel meegedaan in het iOS Beta-programma, maar zelfs dan zou de build van de GM hetzelfde moeten zijn als die van de final release (15A372).jren schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:58:
[...]
Collega met een 7 hier heeft wel de nieuwe...
Raar
Misschien moet ik 'm eens terugzetten naar fabrieksinstellingen
Ik heb niet meegedaan met een beta programma, gisteren voor het eerst 11 geinstalleerd. Via wifi...BleuZ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:01:
[...]
Mijn iPhone heeft wel meegedaan in het iOS Beta-programma, maar zelfs dan zou de build van de GM hetzelfde moeten zijn als die van de final release (15A372).
Misschien moet ik 'm eens terugzetten naar fabrieksinstellingen
Je kan bij terugzetten uit de iCloud toch niet kiezen uit een specifieke backup van specifieke datum?Fjeze schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:32:
[...]
Backups in iCloud zijn automatisch gecodeerd.
Waarom dan een backup naar je PC/Mac doen?
In iCloud wordt je backup automatisch bijgewerkt, dus kan je het ook niet vergeten. En je hebt geen PC of Mac nodig om een backup terug te zetten.
Die pakt gewoon de laatste toch?
Lijkt mij als er dus iets misgaat bij upgraden en er dan automatisch een nieuwe backup gemaakt wordt, je een backup van foute situatie hebt. Je backup op PC/MAC (via itunes) is dan een goede rescue lijkt me ?
Wifi en bluetooth blijven in iOS 11 aanstaan, ook al heb je ze in het nieuwe bedieningspaneel uitgezet. Dit tot onvrede van beveiligingsonderzoekers, die vrezen dat mensen dit niet doorhebben en een extra risico lopen.
Apple heeft dit bewust gedaan, zodat onder meer AirDrop (een manier om onder Apple-apparaten bestanden te delen) en AirPlay (om muziek te streamen) blijven werken.
Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:31:
[...]
Dat gaan we dus niet doenik ga proberen iOs 10 terug te zetten en zien wat dat oplevert.

Er zit inderdaad een vertraging in de animatie zodra je 3d touch gebruikt, het lijkt wel of de menutjes niet op 60fps opgebouwd worden. Erg vervelend, toch heb ik het gevoel dat ik weer heel snel terug wil naar iOS 10 en nooit meer zal upgraden. Zelfs op mijn iphone 7 plus is het allemaal haperig en stotterig. Naar mijn ervaring zal apple deze bugs pas in iOS 12 of 13 oplossen wanneer jij maar weer een nieuwe telefoon gekocht hebt...TrJ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:15:
na een nachtje reutelen en een herstart verder blijft de opbouw van menus haperen wanneer ik 3d touch op een icoon, maakt niet uit bij welke app, meer mensen hier last van?
Als ik lockscreen ontgrendel zie ik boven in scherm wittige streep omhoogschieten, ik heb animaties verder uitstaan. Ziet lelijk uit..
werking wifi/bluetooth toggles in CC zijn ronduit stom, uit hoort uit te zijn en niet onderbroken..
edit: O ja, wat zijn die schakelopties en recept onder toegankelijkheid?
Had ik ook, daarna telefoon even gereset (power en home button tegelijk ingedrukt houden) Sindsdien geen last meer van gehadronnym schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:08:
Na het installeren van iOS 11 blijft mijn lockscreen leeg.
Heb het 2 dagen aangezien maar heb het idee dat mijn iPhone 6s wat stroperig aanvoelt..daarnaast problemen in safari met het doorklikken van video’s op youtube welke dan niet reageren, telkens de hoofdpagina vernieuwen helpt wel..
Ook het straten van video’s gebeurt pas na 3 a 4 seconden terwijl op 10.3.3 de video’s meteen starten..
Al met al wacht ik op een update, anders blijf ik lekker op iOS 10 hangen
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Is dit een instelling ergens?
Mag ik vragen welk proces je hiervoor hebt gevolgd?BTFD schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:
Zojuist terug gegaan naar 10.3.3..
En waar heb je het bestand vandaan?
Ik probeer al een hele ochtend mijn Iphone SE terug te krijgen naar 10, maar in het proces in Itunes krijg ik steeds foutmelding 26 wanneer de software wordt gecontroleerd bij Apple...
Is dit al opgelost bij je. Ik heb hetzelfde probleem op een iPhone 7 die IOS 11 heeft geinstalleerd. Al naar fabrieksinstellingen teruggezet enz maar het probleem blijft.Grandisimo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:18:
Wat een drama !
Als je iets indrukt duurt het 10 seconden eer hij reageert.
Hij blijft om de minuut hangen, waarbij hij werkelijk op niks reageert.
Help......!
Zodra ik bijvoorbeeld Real Racing 3 opstart duurt het even voordat hij mijn aanraking verwerkt, in het spel zelf is er geen vertraging.
Maakt niet uit op welk icoontje ik klik op het homescreen, er lijkt een flinke vertraging te zitten op het verwerken ervan.
Iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Proces gewoon via iTunes doorlopen (shift + herstellen) en dan naar de volgende ipsw genavigeerd en deze zonder problemen kunnen installeren..Martinusz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:05:
[...]
Mag ik vragen welk proces je hiervoor hebt gevolgd?
En waar heb je het bestand vandaan?
Ik probeer al een hele ochtend mijn Iphone SE terug te krijgen naar 10, maar in het proces in Itunes krijg ik steeds foutmelding 26 wanneer de software wordt gecontroleerd bij Apple...
Link:
http://www.redmondpie.com...r-iphone-ipad-ipod-touch/
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Weet iemand hoe je bij bestanden sinds ios11 überhaupt je toestel kan toevoegen. Ik zie alleen iCloud drive staan maar niet mijn iPhone opslag of iPad opslag.
En iCloud drive staat gewoon aan maar alsnog kan ik geen enkel bestand zien in bestanden!
Ik zal wel gek zijn of zo maar ik merk echt 0 vertraging. Willekeurig icon aanklikken en hoppa starten.1980Wouter schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
[...]
Is dit al opgelost bij je. Ik heb hetzelfde probleem op een iPhone 7 die IOS 11 heeft geinstalleerd. Al naar fabrieksinstellingen teruggezet enz maar het probleem blijft.
Zodra ik bijvoorbeeld Real Racing 3 opstart duurt het even voordat hij mijn aanraking verwerkt, in het spel zelf is er geen vertraging.
Maakt niet uit op welk icoontje ik klik op het homescreen, er lijkt een flinke vertraging te zitten op het verwerken ervan.
Iemand die weet hoe dit op te lossen is?
(Iphone 7 Plus)
Hmm ik heb dezelfde procedure gevolgd, er moet wel iets mis zijn met mijn iphone of icloud account ofzo. Kan toch geen toeval zijn dat en mijn appstore niet meer download na reservekopie terugplaatsen als oude software terugzetten niet lukt/mag.BTFD schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
[...]
Proces gewoon via iTunes doorlopen (shift + herstellen) en dan naar de volgende ipsw genavigeerd en deze zonder problemen kunnen installeren..
Link:
http://www.redmondpie.com...r-iphone-ipad-ipod-touch/
Dan zit er niks anders meer op dan alles vers installeren

Wellicht heeft het met bepaalde apps te maken. Ik heb met mijn 6s juist vastgesteld dat hij echt opvallend sneller is geworden.BTFD schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:
Heb het 2 dagen aangezien maar heb het idee dat mijn iPhone 6s wat stroperig aanvoelt..daarnaast problemen in safari met het doorklikken van video’s op youtube welke dan niet reageren, telkens de hoofdpagina vernieuwen helpt wel..
Ook het straten van video’s gebeurt pas na 3 a 4 seconden terwijl op 10.3.3 de video’s meteen starten..
Qua spraakherkenning doet hij het veel beter, maar terug praten is niet heel fijn om te horen (dagelijks gebruik ik Siri in de auto dus zou het fijn vinden om die zachte stem weer terug te hebben).
PS/XBL: Nogne
Have Fun Funske
Waren ze 32 bit?funske schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:03:
Mijn vrouw heeft een iPad met daarop een kleine 50 spelletjes die nu met iOS 11 dus niet meer werken. Is er e.o.a. emulator waarmee ze deze spelletjes toch kan spelen??
A person who never made a mistake never tried anything new.
Op de iphone 8 of 10 is dit waarschijnlijk niet zo, dan zal je waarschijnlijk een nieuwe telefoon moeten kopen zoals apple dat wilt of gewoon de apple tv beta profile op je telefoon installeren zodat je de ios 11 update niet krijgt. Dat heb ik gedaan op mijn iphone 7BTFD schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:
Je kan nu ook een vrouwelijke stem instellen. Misschien is die beter? Ik heb niet eerder gezien dat dit kon...Nogne schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:02:
Is er een mogelijkheid om de oude Siri stem te krijgen? Siri heeft sinds iOS 11 last van verkoudheid want het klinkt alsof hij vast zit in een blik en de Nederlandse taal nog niet helemaal begrijpt.
Qua spraakherkenning doet hij het veel beter, maar terug praten is niet heel fijn om te horen (dagelijks gebruik ik Siri in de auto dus zou het fijn vinden om die zachte stem weer terug te hebben).
Het viel mij ook op dat Whatsapp nu aangeeft in je lockscreen "3 nieuwe berichten", i.pv. voor elk afzonderlijk bericht een nieuwe dialog. Je moet dan wel instellen dat de berichten niet op je lockscreen worden weergegeven.
Als je vervolgens je vinger op de scanner houdt (niet indrukken) kan je de berichten alsnog lezen in je lockscreen. Erg blij daarmee!
Denk dat dit persoonlijke ervaringen zijn. Mijn 7Plus vliegt erover. De 6s die mijn vrouw gebruikt is ook merkbaar sneller.kevinkrs schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:08:
[...]
Op de iphone 8 of 10 is dit waarschijnlijk niet zo, dan zal je waarschijnlijk een nieuwe telefoon moeten kopen zoals apple dat wilt of gewoon de apple tv beta profile op je telefoon installeren zodat je de ios 11 update niet krijgt. Dat heb ik gedaan op mijn iphone 7
Waarschijnlijk wel, want sommige heeft ze een jaar of 6.......
Have Fun Funske
In ios 11 word 32 bit niet meer ondersteund misschien nog terug naar 10.3.3?funske schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:16:
[...]
Waarschijnlijk wel, want sommige heeft ze een jaar of 6.......
En dat is natuurlijk de enige reden om backups te maken. Je telefoon kan niet gestolen worden, kan niet in het water vallen, kan niet gewoon zomaar stukgaan. En tegenwoordig heeft niemand nog iets belangrijks op z'n telefoon staan, zoals vakantiefoto's.jren schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:04:
Als het bij mij niet door een update heen komt
Jammer, geen backup, dus je kunt in ieder geval niet meer terug naar iOS10. Je zult er aan moeten wennen.Recent, Contacten, en Voicemail hebben het nieuwe afgrijselijke lettertype.
Maar Favorieten heeft nog de oude iOS 10 style![]()

Dat je je als een 13-jarige gedraagt ('ruktunes') moet je zelf weten, maar dat je denkt dat jij niet verantwoordelijk bent voor het veiligstellen van de gegevens op je telefoon is een stuk kwalijker.
ZegtFjeze schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:32:

genoeg? Zie je wat er ontbreekt aan de backup in iCloud?
Ik ga dat maar eens proberen. Dat is toch eerst downgrade naar 10.3.3 en dan een backup van 10.3.3. terugzetten??Nick25 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:18:
[...]
In ios 11 word 32 bit niet meer ondersteund misschien nog terug naar 10.3.3?
Have Fun Funske
Je moet al een backup hebben van 10.3.3 voordat je naar 11 ging.funske schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:33:
[...]
Ik ga dat maar eens proberen. Dat is toch eerst downgrade naar 10.3.3 en dan een backup van 10.3.3. terugzetten??
Anders gaat het helaas niet lukken..
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.iphonehacks.co...s-10-3-3-iphone-ipad.html
[ Voor 25% gewijzigd door Nick25 op 21-09-2017 14:47 ]
Dat kan alleen als je verbonden bent met WiFi, ik ga dat vanavond eens testen. Normaal gebruik ik nooit wifi (ook thuis niet).-Burner- schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:14:
[...]
Je kan nu ook een vrouwelijke stem instellen. Misschien is die beter? Ik heb niet eerder gezien dat dit kon...
PS/XBL: Nogne
https://ios.gadgethacks.c...didnt-know-about-0177915/
[ Voor 19% gewijzigd door Bartack op 21-09-2017 15:14 ]
Als je gaat naar: Instellingen>Siri en zoeken kun je onder Siri-stem kiezen tussen Vrouw en Man. Hij geeft na selectie dan ook meteen aan dat hij de stem downloadt als je verbonden bent met wifi.
-Burner- schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:14:
[...]
Je kan nu ook een vrouwelijke stem instellen. Misschien is die beter? Ik heb niet eerder gezien dat dit kon...
Het viel mij ook op dat Whatsapp nu aangeeft in je lockscreen "3 nieuwe berichten", i.pv. voor elk afzonderlijk bericht een nieuwe dialog. Je moet dan wel instellen dat de berichten niet op je lockscreen worden weergegeven.
Als je vervolgens je vinger op de scanner houdt (niet indrukken) kan je de berichten alsnog lezen in je lockscreen. Erg blij daarmee!