Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Vraag ik me af waar nu die favoriete apps zijn gebleven die heb opgeslagen ?
zo dat je ze later kon aanschaffen wie weet hoe ik die fuctie terug kan krijgen ?
Ik zit even op die lijst te kijken en het valt mij op dat bijna geen specifiek voor IOS11 is geschreven. Hoe weet je dan of ze echt gebruik maken van ARkit? Zo probeerde ik gisteren de app Holo welke volgens deze pagina gebruik zou moeten maken van ARkit. Mijn ervaring: mijn iphone 6S werd zo warm dat ik 'm bijna niet meer kon vasthouden. En de batterij kelderde naar beneden. Heeft dit met ARkit te maken? Voor de upgrade met iOS11 had ik geen problemen met deze telefoon.
Iemand anders last van?
[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 20-09-2017 13:57 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Nee heb ook Holo geprobeerd op de Iphone 7 plus. Ging zonder problemen.Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:56:
[...]
Ik zit even op die lijst te kijken en het valt mij op dat bijna geen specifiek voor IOS11 is geschreven. Hoe weet je dan of ze echt gebruik maken van ARkit? Zo probeerde ik gisteren de app Holo welke volgens deze pagina gebruik zou moeten maken van ARkit. Mijn ervaring: mijn iphone 6S werd zo warm dat ik 'm bijna niet meer kon vasthouden. En de batterij kelderde naar beneden.
Iemand anders last van?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Net weer even mee zitten spelen voor 5 minuten. Batterij ging van 80% naar 62%Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:57:
[...]
Nee heb ook Holo geprobeerd op de Iphone 7 plus. Ging zonder problemen.
En weer heel warm. Is niet echt gezond of wel? Ik denk dat de 6S het gewoon niet aankan qua CPU of GPU.
Al is het mij niet helemaal duidelijk wat nu precies gebruikt word? https://www.theverge.com/...y-platform-wwdc-breakdown
[ Voor 32% gewijzigd door Spam op 20-09-2017 14:04 ]
Als ik lockscreen ontgrendel zie ik boven in scherm wittige streep omhoogschieten, ik heb animaties verder uitstaan. Ziet lelijk uit..
werking wifi/bluetooth toggles in CC zijn ronduit stom, uit hoort uit te zijn en niet onderbroken..
edit: O ja, wat zijn die schakelopties en recept onder toegankelijkheid?
[ Voor 8% gewijzigd door TrJ op 20-09-2017 14:19 ]
3Dtouch lijkt wel gewoon te werken maar ik krijg geen feedback klik meer? De cc vind ik wel echt een verbetering aan gezien je bepaalde vaste zaken eruit kan laten. Animaties staan bij mij aan en ik vind ze juist wel flitsendTrJ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:15:
na een nachtje reutelen en een herstart verder blijft de opbouw van menus haperen wanneer ik 3d touch op een icoon, maakt niet uit bij welke app, meer mensen hier last van?
Als ik lockscreen ontgrendel zie ik boven in scherm wittige streep omhoogschieten, ik heb animaties verder uitstaan. Ziet lelijk uit..
werking wifi/bluetooth toggles in CC zijn ronduit stom, uit hoort uit te zijn en niet onderbroken..

Multi core op iOS 11 is hetzelfde als single core op iOS 10.

Vreemd toch?
Er zit rechtsboven in die widget een symbooltje: klik daar eens op, dan wordt de widget groter.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:38:
[...]
Oh wow inderdaad, het was mij nog niet opgevallen, nu je het zegt... Naja niet echt dat belangrijk is. Maar inderdaad, scherm vullend + afbeelding van de cover was wel leuk.
Daar was ik ook achter. Ik vind het prettiger om native apps te gebruiken, maar dit heeft inderdaad niet veel zin.Peabz21 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:52:
[...]
Hij voegt ze automatisch toe als je de apps download. Ik had het getest met OneDrive. Toen ik die verwijderde, was die ook niet meer te zien in de Bestanden app. Weer OneDrive geinstalleerd en daar stond die weer in de Bestanden app.
Vind het zelf niet veel toevoegen, omdat je alsnog de losse apps moet installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 20-09-2017 15:03 ]
Ja, een rommeltje. Terwijl het eerder zo mooi consistent was.jren schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:35:
Wat dacht je van het lettertype bij "Recent"in het telefoonmenu?
Dit doet mij denken aan mijn eerste werkstuk dat ik in 1996 op de computer maakte in Word 95![]()
Inderdaad, wie verzint dit?
Allerlei andere apps openen niet, whatsapp, facebook etc etc ze springen gelijk weer weg.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 20-09-2017 15:12 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ten tweede: wat blijft het kut dat wifi en Bluetooth niet is uit te schakelen via het controle centrum. Helemaal naar instellingen gaan, en dat vergeet je weer, en dan loopt je accu wel sneller leeg dan zou moeten
Hoezo?drusloos schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:18:
Ten tweede: wat blijft het kut dat wifi en Bluetooth niet is uit te schakelen via het controle centrum. Helemaal naar instellingen gaan, en dat vergeet je weer, en dan loopt je accu wel sneller leeg dan zou moeten

Hebben ze dat niet aangepast toen je het wel volledig uit kon schakelen terug gedaan van wifi bluetooth vaag😏TrJ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:15:
na een nachtje reutelen en een herstart verder blijft de opbouw van menus haperen wanneer ik 3d touch op een icoon, maakt niet uit bij welke app, meer mensen hier last van?
edit: O ja, wat zijn die schakelopties en recept onder toegankelijkheid?
Je kan alleen verbinding verbreken. Dus niet uitzetten. Moet je alsnog naar settings toe.
Raar, ik kan wel gewoon BT/Wifi uit/aanzetten vanuit CC?drusloos schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:18:
Ten eerste: na het updaten naar ios 11 kan het zijn dat je batterij snel leeg gaat. Dit is vrijwel altijd na een update. Ik draai al een tijd mee met het beta programma, en pas na ee dag of twee is je telefoon “gewend” en kan je pas bepalen hoe de batterij zich houd, en op mijn 7 plus is dat eigenlijk altijd hetzelfde als bij de voorgaande ios versie. Dus wacht minimaal 2 dagen voor je een conclusie trekt over de batterij.
Ik vind het daar inderdaad raar, zo groot en vetgedrukt. Veel irritanter is de ENORME kop die nu in de mail app komt. Super onnodig.jren schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:35:
[...]
Wat dacht je van het lettertype bij "Recent"in het telefoonmenu?
Dit doet mij denken aan mijn eerste werkstuk dat ik in 1996 op de computer maakte in Word 95![]()
Inderdaad, wie verzint dit?
Ik kan het uit en aanzetten?Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:26:
[...]
Je kan alleen verbinding verbreken. Dus niet uitzetten. Moet je alsnog naar settings toe.
Dan ben jij de enige
Zet bluetooth maar eens uit via CC en ga dan in settings kijken of ie echt uitstaat
Ja sorry maar werkt bij mij gewoon? Wifi uit = Wifi uit en wifi aan = wifi aan? BT hetzelfdeErik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:28:
[...]
Dan ben jij de enige![]()
Zet bluetooth maar eens uit via CC en ga dan in settings kijken of ie echt uitstaat
Heb jij een soort vergroting voor tekst ingesteld staan? Bij mij is de tekst gewoon netjes dezelfde afstand.torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
Ik vind dit er wel extreem lelijk uitzien (vergelijk Klok en Rekenmachine)...
[afbeelding]
Klik eens op geen verbinding bij wifi.Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:29:
[...]
Ja sorry maar werkt bij mij gewoon? Wifi uit = Wifi uit en wifi aan = wifi aan? BT hetzelfde
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Oke, zoals ik al zei dan ben je de enige:Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:29:
[...]
Ja sorry maar werkt bij mij gewoon? Wifi uit = Wifi uit en wifi aan = wifi aan? BT hetzelfde
Wifi en BT toggles verbreken enkel de verbinding met het huidige netwerk, de radio's zelf blijven actief.
Leesvoer:
https://support.apple.com/en-us/HT208086
Wat ik niet snap is waarom de rekenmachine app geen schaduw overgang kent in het grijze vlak en bijvoorbeeld de camera app wel die rechtsonderin donkerder grijs wordt. Daarnaast heb ik ook wel diverse punten meegemaakt dat de vet gedrukte tekst bijna de Back Button links bovenin overlapt. Het voelt daardoor erg rommelig aan terwijl iOS ooit zo clean was.torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
Ik vind dit er wel extreem lelijk uitzien (vergelijk Klok en Rekenmachine)...
[afbeelding]
Ps waarom is het lettertype in de appstore zo absurdistisch groot? Alsof de slechtziende toegankelijkheid aanstaat, echt wtf

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 20-09-2017 15:38 ]
Inderdaad stond dat aan (in Beeldscherm en helderheid). Heb het nu uitstaan, maar toch ziet de spatiëring er nog steeds niet goed uit. Ik snap wel dat het woord nogal lang is, maar kan me dit van iOS 10 niet herinneren.Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:31:
Heb jij een soort vergroting voor tekst ingesteld staan? Bij mij is de tekst gewoon netjes dezelfde afstand.

[ Voor 9% gewijzigd door torp op 20-09-2017 15:49 ]
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2017 15:56 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Aantal theorietjes:Nickname27 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:38:
Dit is ook sterk, geekbench voor en na iOS 11 update op mijn iPhone 6 64GB:
Multi core op iOS 11 is hetzelfde als single core op iOS 10.Beide keren de benchmark pas gedraaid na een reboot.
Vreemd toch?
- Vanwege het dumpen van de 32-bits meuk is het allemaal echt een stuk sneller geworden
- iOS 11 heeft een stuk minder overhead, werkt een stuk efficienter dan 10
- nieuwe firmware instructies (CPU microcode) voor de CPU (het is immers Apple zelf, dus met deze update kunnen ook voor allerlei componenten updates meekomen)
- Ze hebben gewoon wat minder aggresief powermanagement, waardoor dezelfde chip nu echt losgelaten wordt. (kortom, je batterij gaat een stuk minder lang mee)
Het zal een combinatie zijn, maar ik vermoed dat vooral 3 en 4 echt zoden aan de dijk zouden zetten. Ik ben net iets te onbekend met dit soort low-level performance om te weten hoe dramatisch het verschil kan zijn. Mijn iPhone 6s *voelt* na een paar uur gebruik een stuk sneller aan, maar dit komt vooral door dat de openingsanimatie een stuk sneller loopt, dat geeft een heel "snappy" gevoel.
Persoonlijk had ik dan liever het laatste. Vind dit moeilijk te lezen.CyBeR schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:56:
Bij lange woorden probeert 'ie eerst om 't te laten passen door de kerning aan te passen, en dan krijg je dus dat. De optie als dat nog niet genoeg is, is afbreken met "…".
Na een schone installatie is dat allemaal opgelost, op mijn iPad Air (1).
Alleen is mijn Sir-stem nog steeds niet geüpdatet. Nog steeds de oude robot-stem.
Wat hij bedoeld is dat wifi aan blijft in de instellingen, en daarmee blijft zoeken naar netwerken (kost batterij)Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:29:
[...]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Het is alleen precies andersom, IOS11 zijn de scores een stuk lager.Keypunchie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:57:
[...]
Aantal theorietjes:
- Vanwege het dumpen van de 32-bits meuk is het allemaal echt een stuk sneller geworden
- iOS 11 heeft een stuk minder overhead, werkt een stuk efficienter dan 10
- nieuwe firmware instructies (CPU microcode) voor de CPU (het is immers Apple zelf, dus met deze update kunnen ook voor allerlei componenten updates meekomen)
- Ze hebben gewoon wat minder aggresief powermanagement, waardoor dezelfde chip nu echt losgelaten wordt. (kortom, je batterij gaat een stuk minder lang mee)
Het zal een combinatie zijn, maar ik vermoed dat vooral 3 en 4 echt zoden aan de dijk zouden zetten. Ik ben net iets te onbekend met dit soort low-level performance om te weten hoe dramatisch het verschil kan zijn. Mijn iPhone 6s *voelt* na een paar uur gebruik een stuk sneller aan, maar dit komt vooral door dat de openingsanimatie een stuk sneller loopt, dat geeft een heel "snappy" gevoel.
Hah, heb ik ff een partij niet goed gelezen. Het rare is dat ik op social media alleen maar mensen hoor over hoe snel ze hun telefoon na de update vinden, niet hoe langzaam. Grootste gedeelte zal gewoon komen door een reboot, maar naar mijn mening omdat ze een aantal van de animaties versneld hebben.Malt007 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:09:
[...]
Het is alleen precies andersom, IOS11 zijn de scores een stuk lager.
Bevalt die dan niet?Splinter Cell schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:03:
Alleen is mijn Sir-stem nog steeds niet geüpdatet. Nog steeds de oude robot-stem.
ik denk dat je een ouden geekbench hebt ofzoNickname27 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:38:
Dit is ook sterk, geekbench voor en na iOS 11 update op mijn iPhone 6 64GB:
[afbeelding]
Multi core op iOS 11 is hetzelfde als single core op iOS 10.Beide keren de benchmark pas gedraaid na een reboot.
Vreemd toch?
Ik heb op ios 10.3.3 6s 64GB.
2502 single core
4359 mulit core
en op ios 11
2526 single core
4405 multi core
IOS 9.2
2513single
4374 milti
Van ios 9.0.2 naar 9.1 was wel een hele verbetering, single ging van 1379 naar 2542 multi ging van 2455 naar 4428
[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 20-09-2017 16:36 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ah ik zie nu wat je bedoeld. In de instellingen staat bij beiden nu "geen verbinding" maar als je in het submenu gaat staat de toggle nog steeds aan? Ok, dit was <iOS11 niet zo? Nooit zo gekeken eigenlijk. Lijkt me een bug die Apple nog moet oplossenErik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:33:
[...]
Oke, zoals ik al zei dan ben je de enige:
Wifi en BT toggles verbreken enkel de verbinding met het huidige netwerk, de radio's zelf blijven actief.
Leesvoer:
https://support.apple.com/en-us/HT208086
Ja het ziet er idd ongezond uit. Ik heb dit probleem echter niet. Misschien nog een andere 'toegankelijkheids' instelling die je was vergeten?torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:47:
[...]
Inderdaad stond dat aan (in Beeldscherm en helderheid). Heb het nu uitstaan, maar toch ziet de spatiëring er nog steeds niet goed uit. Ik snap wel dat het woord nogal lang is, maar kan me dit van iOS 10 niet herinneren.
[afbeelding]
Nee! Ik stream van Spotify naar m'n chromecast audio. Ik kon dus heel makkelijk een nummertje skippen via m'n lockscreen.Miss_80 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:36:
Net overgegaan naar IOS11, ging allemaal soepel verder geen problemen. Qua look en feel ben ik niet super enthousiast. Ik vind een aantal van de icoontjes die van iOS zelf zijn, niet mooi, maar dat control center vind ik echt afschuwelijk. De oude setup vond ik veel overzichterlijk.
De music app baal ik ook een beetje van. Zoals die nu op het lockscreen staat kon ik hem hiervoor zien via het control center, maar bij het gebruik van spotify had ik de spotify app op het lockscreen. Dat is niet meer. Nu krijg ik alleen de music widget te zien. Balen, ik vond die van spotify mooier. Was ook scherm vullend.
Ááánd its gone!

edit:
nu is het er wel weer.. ik denk dus dat restarts/tijdje wachten het oplost..!
[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 20-09-2017 16:31 ]
Als je bt uitzet in de instellingen dan blijft hij na het inschakelen van vliegmodus ook uit.Cache schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:21:
Al moeten vliegen met een iPhone draaiende op iOS11 en loop al tegen een vervelende verandering aan: bluetooth wordt automatisch ingeschakeld wanneer je vliegtuigmodus uitzet, ook als bluetooth voordat je de vliegtuigmodus inschakelde uit was. Merk ook dat mijn batterij sneller leeg is en qua design had ik gehoopt weer wat terug te gaan naar iOS9, dat vond ik persoonlijk op esthetisch vlak nog het mooiste. Maar goed, we gaan maar weer proberen te wennen aan de nieuwe layout.
En je kan hem altijd weer aanzetten via CC, met wifi en data zelfde.
ik vind het wel een goeie, als je uit vliegmodus komt dat alles dan aan gaat, dat wil je opzich vast wel een keer.
[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 20-09-2017 16:36 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 20-09-2017 16:36 ]
Ik heb juist het idee dat ie sneller reageert ( Iphone 7plus)Miki schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:35:
Ik heb trouwens het idee dat touchID langzamer is geworden op mijn 7 mede door de vingerafdruk animatie, of lijkt dit maar zo?
Hmm nu heb ik de animatie niet meer en gaat het Instant. Vaag, lijkt zo nu en dan op te poppen die animatie. Wellicht dat een herstart verlichting geeft.Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:36:
[...]
Ik heb juist het idee dat ie sneller reageert ( Iphone 7plus)
Verwijderd
Vind alleen de toetsenborden nog lastig. Op de iPad staan alle tekens erbij (wel handig, maar erg wennen). Op de iPhone is mijn toetsenbord niet meer de volledig breedte, dat is irritant.
Ik merk ook geen verschil in Siri. Ik gebruikte altijd die truuk om bij voiceover een betere stem te downloaden maar dat lijkt niet echt tot verbetering te leiden? Misschien zit dat nog niet in deze release?Splinter Cell schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:03:
Als je goed kijkt zie je dat er geen schuine streep door je wifi of BT teken staat. Ze zijn beide dus nog ingeschakeld. Als je naar instellingen gaat zal je ok zien dat ze beide nog zijn ingeschakeld, maar niet verbonden
Dit kan nog steeds gewoon hoor.Tomino schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:28:
[...]
Nee! Ik stream van Spotify naar m'n chromecast audio. Ik kon dus heel makkelijk een nummertje skippen via m'n lockscreen.
Ááánd its gone!
edit:
nu is het er wel weer.. ik denk dus dat restarts/tijdje wachten het oplost..!
Fly or Die
zo dit te maken kunnen hebben met eventuele achtergrondprocessen die nog bezig zijn na de iOS 11 update?Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:36:
[...]
Ik heb juist het idee dat ie sneller reageert ( Iphone 7plus)
Vreemd, deze instelling staat zowel in "Algemeen > Toegankelijkheid" en in "Beeldscherm en helderheid". Niettemin helpt het niet. Ik herinner me nu vaag dat ik destijds ook de telefoon moest herstarten, maar dat maakt nu ook niet uit. Kun je een screenshot van jouw telefoon plaatsen?Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:20:
Ja het ziet er idd ongezond uit. Ik heb dit probleem echter niet. Misschien nog een andere 'toegankelijkheids' instelling die je was vergeten?
ik zou die rekenmachine combineren met een andere app(van je beeld af), en rekenmachine via CC oproepen in vervolg.torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:47:
[...]
Inderdaad stond dat aan (in Beeldscherm en helderheid). Heb het nu uitstaan, maar toch ziet de spatiëring er nog steeds niet goed uit. Ik snap wel dat het woord nogal lang is, maar kan me dit van iOS 10 niet herinneren.
[afbeelding]
Ok, zie hieronder. Ik begin nu ook te twijfelen als ik naar "herrineringen" kijk maar bij jou lijkt het erger? Maar goed dat is zwaar uitvergroot, op het eerste gezicht zag ik het niet. Icoontjes zijn wel kleiner geworden als in iOS10.torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:42:
[...]
Vreemd, deze instelling staat zowel in "Algemeen > Toegankelijkheid" en in "Beeldscherm en helderheid". Niettemin helpt het niet. Ik herinner me nu vaag dat ik destijds ook de telefoon moest herstarten, maar dat maakt nu ook niet uit. Kun je een screenshot van jouw telefoon plaatsen?

Heb nu zo'n beetje alle tips en tricks via google geprobeerd, maar 0,0 verandering. Iemand anders deze ervaring en welke truc lostte het bij jou op?
Even geen backup terug zetten en de apps gewoon opnieuw downen. maar kan ook zijn dat hij nu nog aan het downen is hoor, of niet?Martinusz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:55:
Wow, meer dan de helft van mijn apps reageren/werken niet meer en zijn niet te downloaden uit de appstore sinds de upgrade.
Heb nu zo'n beetje alle tips en tricks via google geprobeerd, maar 0,0 verandering. Iemand anders deze ervaring en welke truc lostte het bij jou op?
Dank. Bij jou staan de iconen verder van elkaar. Ik zag dat je in ios 10 kon inzoomen maar dat lijkt niet aan te staan. Zou het aan de telefoon liggen? De mijne is een 5s.Spam schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:54:
Ok, zie hieronder. Ik begin nu ook te twijfelen als ik naar "herrineringen" kijk maar bij jou lijkt het erger? Maar goed dat is zwaar uitvergroot, op het eerste gezicht zag ik het niet. Icoontjes zijn wel kleiner geworden als in iOS10.
Herinneringen
Rekenmachine <-- wel iets langer
[ Voor 4% gewijzigd door torp op 20-09-2017 17:00 ]
Bij mij staat zoom uit. Maar ik heb wel een iPhone 6S dus ja wellicht is dat het probleem?torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:58:
[...]
Dank. Bij jou staan de iconen verder van elkaar. Ik zag dat je in ios 10 kon inzoomen maar dat lijkt niet aan te staan. Zou het aan de telefoon liggen? De mijne is een 5s.
Herinneringen
Rekenmachine <-- wel iets langer
Verrek! En dat terwijl calculator gewoon Nederlands is...Tsunami schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:08:
In iOS 10 heet de app Calculator ipv Rekenmachine, dat is een stuk korter
[ Voor 11% gewijzigd door torp op 20-09-2017 17:11 ]
Ik zie niks gebeuren, er staan ook 11 updates te wachten in de store, maar ook die beginnen eraan en op driekwart stoppen ze weer.mell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:57:
[...]
Even geen backup terug zetten en de apps gewoon opnieuw downen. maar kan ook zijn dat hij nu nog aan het downen is hoor, of niet?
Apps die wel geinstalleerd zijn zoals whatsapp, openen niet, zelfs agenda app etc. doen het niet en/of installeren niet.
Edit: geen enkele geinstalleerde app opent, alleen maar de basic berichten/bellen apps.
Edit2: dan maar alles wissen en opnieuw installen

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 20-09-2017 17:18 ]
Volgens mij werkt split screen alleen in landscape mode. Het is wel stukken beter in iOS11 moet ik zeggen, vooral nu met drag en drop.snollygoster schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:26:
Weet iemand of, en zo ja hoe, je twee apps boven elkaar kan krijgen op een ipad, in portrait mode? Zou graag YouTube bovenin willen hebben en een browser onderin bijvoorbeeld.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

[ Voor 11% gewijzigd door torp op 20-09-2017 17:52 ]
of gewoon waar het eigenlijk al jaren thuishoort.... in de balk bovenin.torp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:51:
Ja dat moet toch kleiner kunnen.
En ze hadden het (net zoals ze met zeer veel dingen in de nieuwe iPhone X hebben gedaan) van de jailbreak scene kunnen afkijken
Volgens mij is deze functie verwijderd.SpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:48:
Euh mis is appswitching met 3D touch aan de zijkanten van mijn 7+ of is het een setting? Ben ik nu verplicht om 2x de home button te doen?
Waarom moet ik functies missen omdat ze een toestel so-called edge to edge display heeft uitbrengen....wensingkasper schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:00:
[...]
Volgens mij is deze functie verwijderd.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Geef hem even, ik had ook dat hij 10min nog een kwart van een paar aps moest downen, en opeens weer verder gingen.Martinusz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:12:
[...]
Ik zie niks gebeuren, er staan ook 11 updates te wachten in de store, maar ook die beginnen eraan en op driekwart stoppen ze weer.
Apps die wel geinstalleerd zijn zoals whatsapp, openen niet, zelfs agenda app etc. doen het niet en/of installeren niet.
Edit: geen enkele geinstalleerde app opent, alleen maar de basic berichten/bellen apps.
Edit2: dan maar alles wissen en opnieuw installen
Zelfs clean installatie lijkt niet te helpen, sommige apps staan nu dus donkergrijs erop als je erop klikt zegt het dat het niet geïnstalleerd kan wordenmell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:05:
[...]
Geef hem even, ik had ook dat hij 10min nog een kwart van een paar aps moest downen, en opeens weer verder gingen.
Hier ook last van. Heel de dag al bezig. Net via CHAT bij apple begrepen dat er een fout in de backup zou zitten via iCloud?Martinusz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:10:
[...]
Zelfs clean installatie lijkt niet te helpen, sommige apps staan nu dus donkergrijs erop als je erop klikt zegt het dat het niet geïnstalleerd kan worden
Als je iets indrukt duurt het 10 seconden eer hij reageert.
Hij blijft om de minuut hangen, waarbij hij werkelijk op niks reageert.
Help......!
Het werkt wel in portrait mode, alleen dan verticaal. Niet echt ideaal dus. Hoop dat ze dit nog toevoegen.loekf2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:46:
[...]
Volgens mij werkt split screen alleen in landscape mode. Het is wel stukken beter in iOS11 moet ik zeggen, vooral nu met drag en drop.
Helaas, dat werkt alleen met Androidsnollygoster schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:26:
Weet iemand of, en zo ja hoe, je twee apps boven elkaar kan krijgen op een ipad, in portrait mode? Zou graag YouTube bovenin willen hebben en een browser onderin bijvoorbeeld.
planned obsolescence heet dat, zijn ze King in, bij Apple....nieuwe iPhone X kopuuuh! ben je weer helemaal bij en werkt alles vlekkeloosGrandisimo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:18:
Wat een drama !
Help......!
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 18:24 ]
Heb verder geen idee, maar al mijn apps behalve de standaard apps zijn grijs en onbruikbaar.peterrrr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:13:
[...]
Hier ook last van. Heel de dag al bezig. Net via CHAT bij apple begrepen dat er een fout in de backup zou zitten via iCloud?
Even opnieuw starten; homeknop en lockknop indrukken tot je het Apple logo ziet.Grandisimo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:18:
Wat een drama !
Help......!
(Of lockknop en volume down op iPhone 7)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zodra ik buitenshuis op een bekende plek kom (school, vriendin), gaat de WIFI automatisch op het onthouden netwerk. Erg vervelend, omdat ik buitenshuis bijna nooit WIFI gebruik, tenzij ik grote bestanden wil downloaden.
Uiteraard zet ik wifi via het bedieningspaneel wel gewoon “uit”
gedeeltelijk met je eens.Hackus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:37:
Wat veel negativiteit zeg. Veel mensen posten gelijk hun ergernis hier, zonder oplossing te zoeken. Mensen, dit Topic staat vol advies, vanaf juni zijn Beta gebruikers al bezig en maar weinig mensen lijken die berichten te lezen. Hier zijn alle updates prima verlopen (waar nog geen Beta op stond).
Maar ik denk dat we wel enigzins kunnen concluderen dat waar je tot een paar geleden terug nog prima/makkelijk zonder instructies of Googlen etc, je weg wist te vinden door iOS en het in iOS 11 niet meer de ''Apple-simplicity''(iets waar juist de iPhone altijd bekend om stond) smaak heeft.
just my 2cts
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 18:42 ]
Ga ik jou vertellen, via het bedieningspaneel verbreek je alleen de huidige connectie, kortom je WiFi gaat niet uit.... dat moet via instellingen dan WiFi en daar uit zetten.Ricardo_1994 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:37:
Iemand enig idee waarom mijn WIFI in iOS 11 maar blijft verbinden zodra er een bekend netwerk in de buurt komt?
Zodra ik buitenshuis op een bekende plek kom (school, vriendin), gaat de WIFI automatisch op het onthouden netwerk. Erg vervelend, omdat ik buitenshuis bijna nooit WIFI gebruik, tenzij ik grote bestanden wil downloaden.
Uiteraard zet ik wifi via het bedieningspaneel wel gewoon “uit”
Waarom dat dat zo is bij iOS 11, ik zou het bij god niet weten......er is vast een marketeer geweest die het een goed idee vond, waarschijnlijk heeftie er een handeltje WiFi trackers bij een bekende Amerikaanse keten naast. Handig voor de gelokaliseerde ads.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Hey, de bug met niet blurren van homescreen bij openen controle centrum heb ik ook. Dacht dat ik gek werd toen ik zei dat hij niet blurde. Toen ik het aan iemand anders liet zien werkte het wel.Splinter Cell schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:03:
Ik kan iedereen aanraden: gooi er een schone installatie op via iTunes. In het verleden nooit klachten gehad OTA, maar nu toch performance hits en een hele rare bug in control center, waar de achtergrond niet blurry werd, en ik ook de animatie miste, dat beide slides van links en rechts in komen schuiven.
Na een schone installatie is dat allemaal opgelost, op mijn iPad Air (1).
Verwijderd
Als dat onzin drain was... dan zou geen fabrikant het zo toch in de markt zetten? Waar heb jij gevonden hoeveel meer accu dit kost? Is dit ergens getest?cornelisprul schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:57:
Dat van het niet uitzetten van BT en WiFi is wel heel vervelend. Onzinnige drain op de batterij, en waarom in vredesnaam.
Kijk het nog een paar dagen aan, en anders toch maar terug naar 10 (hopen dat ik nog een backup heb).
Tweede punt is dat ik savonds altijd alle overbodige stralingsbronnen uitzet. Dat wordt met mijn slaperige kop een stuk meer werk
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
BT staat hier standaard uit, maar wifi staat standaard aan terwijl mijn router 's nacht standaard wifi uitschakelt en mijn 7+ dus 's nachts geen wifi verbinding beschikbaar heeft.cornelisprul schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:57:
Dat van het niet uitzetten van BT en WiFi is wel heel vervelend. Onzinnige drain op de batterij, en waarom in vredesnaam.
Afgelopen nacht 7+ met 100% weggelegd en vanmorgen, 8 uur later, nog steeds 100%.
Nu heb ik wel veel apps getackeld waarvan ik niet wil dat ze op de achtergrond lopen te verversen.
Zit bij T-mobile en die geeft bij mij een redelijk tot goede verbinding, denk dat dit ook wel scheelt.
Mag ik vragen waarom je je wifi 's nachts uitschakelt?Rhodan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:17:
[...]
BT staat hier standaard uit, maar wifi staat standaard aan terwijl mijn router 's nacht standaard wifi uitschakelt en mijn 7+ dus 's nachts geen wifi verbinding beschikbaar heeft.
Afgelopen nacht 7+ met 100% weggelegd en vanmorgen, 8 uur later, nog steeds 100%.
Nu heb ik wel veel apps getackeld waarvan ik niet wil dat ze op de achtergrond lopen te verversen.
Zit bij T-mobile en die geeft bij mij een redelijk tot goede verbinding, denk dat dit ook wel scheelt.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Geloof er geen reet van met GPS altijd aan.Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:25:
Ik heb alleen Bluetooth uit. WiFi en gps staan altijd aan. Gisterenavond weggelegd met 100% en dat was het vanochtend om 7:30 nog steeds. Totaal geen behoefte om alles uit te zetten. Telefoon ligt ook niet naast mijn bed.
Dan is je accu met 1,5-2 uur leeg.
Staat aan alleen bij gebruik apps bedoel ik. ExcuusVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:28:
[...]
Geloof er geen reet van met GPS altijd aan.
Dan is je accu met 1,5-2 uur leeg.
Zowel bt en wifi zijn zovéél zuiniger de laatste jaren, het zijn geen battery drainers. Een shitload aan social (dus ook die image share) apps die data hungry zijn en jou willen doen geloven dat die connectie moet omdat jij wenst binnen 0.01 sec op de hoogte te zijn. Dat zijn drainers. Manage die apps.
Die 0.01 (tot 0.50 depending on use case) is wat bluetooth smart technology gebruikt. 1/100 dus van de eerste bt standaard welke 1W als ref had.
Ook wifi is zoveel efficiënter, sneller en zuiniger geworden. Uitzetten van beide 'sloopt' voor gokje 80% van de gewone gebruiker een deel van hoe die techniek nu gewoonte is.
KISS
Keep it simple, stupid
Keep it short and simple
Keep it simple & straightforward
Keep it smart & simple.
Om privacy redenen is uitzetten of masken wel zeer zinvol.
NRG
's Nachts wordt het hier door niemand gebruikt, dus waarom zou ik het aan laten.THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:22:
[...]
Mag ik vragen waarom je je wifi 's nachts uitschakelt?
1x instellen en geen omkijken meer naar.
Plus, er is nog steeds niemand die 100% garandeert of straling wel of niet schadelijk is.
Maar dat is een heel andere discussie en niet voor hier.
Ik vind trouwens ios11 ook echt traag op mijn iPad air!
[ Voor 7% gewijzigd door Citroentaart op 20-09-2017 19:47 ]
Zal deels wel wennen worden maar toch...

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 19:59 ]
Haha wat een onzin zeg. Je hebt ook echt zo’n last van wifi ‘s nachts. En als de straling schadelijk zou zijn, dan heb je er overdag geen last meer van ofzo? En de wifi van je buren dan? En als je een keer niet kan slapen of je gaat eens heel laat naar bed? Dan kun je dus geen wifi gebruiken?Rhodan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:34:
[...]
's Nachts wordt het hier door niemand gebruikt, dus waarom zou ik het aan laten.
1x instellen en geen omkijken meer naar.
Plus, er is nog steeds niemand die 100% garandeert of straling wel of niet schadelijk is.
Maar dat is een heel andere discussie en niet voor hier.
Ik vind hem ook langzamer. Heb een fresh install gedaan maar dat heeft ook niet geholpen. Animaties haperen vaak. Het lijkt allemaal wat minder vloeiend dan ios 10. Gek genoeg lijkt het op de SE beter te gaan dan op mijn 7.Citroentaart schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:48:
Ik vind eigenlijk ook op mijn iPhone 7 hem een beetje trager... eerst voelde hij wellicht door animatie lekker snel aan, maar ik vind zie toch af en toe wat haperingen met sluiten van apps ( terugkeren maar home).