[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:45
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:31:
Het allerlelijkst vind ik toch wel het nieuwe Telefoon-toesten menu. En het inloggen als de iPhone opnieuw aan gaat. Wat zien die bollen er lelijk uit. Wie verzint het.
Vind dat juist mooier, gelukkig is het allemaal persoonlijk :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Verwijderd

Ik ben best wel tevreden, heb vele iOS updates meegemaakt en deze staat me absoluut niet tegen.

Op de iPad moet ik even wennen aan het Dock, ben een Windows user over het algemeen. Dus weinig ervaring met het Dock op MacOS.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb ontdekt op de iPhone is dat in het Dock (heet het op de iPhone ook zo?) ineens de namen van de Apps weg zijn. Ik vind dat heel storend. Is dat instelbaar?
Zo niet, over 2 weken zal ik wel verkondigen dat het weglaten van de App namen het beste is wat Apple kon doen, mijzelf kennende :')

En begrijp de hype van zoveel witruimte nog steeds niet. Maar dat is niet enkel voor Apple, ook Tweakers vind ik om te kotsen wat dat betreft (en vele andere sites). En dan ook die grote kopteksten boven bv. Instellingen, heb er geen last van maar zie er ook weinig meerwaarde in :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:32:
[...]

Vind dat juist mooier, gelukkig is het allemaal persoonlijk :)
Ik denk alleen maar: ben toch niet kippig? Maar ja, een ander is wel kippig. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:33:
Ik ben best wel tevreden, heb vele iOS updates meegemaakt en deze staat me absoluut niet tegen.

Op de iPad moet ik even wennen aan het Dock, ben een Windows user over het algemeen. Dus weinig ervaring met het Dock op MacOS.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb ontdekt op de iPhone is dat in het Dock (heet het op de iPhone ook zo?) ineens de namen van de Apps weg zijn. Ik vind dat heel storend. Is dat instelbaar?
Zo niet, over 2 weken zal ik wel verkondigen dat het weglaten van de App namen het beste is wat Apple kon doen, mijzelf kennende :')
Niet in te stellen en gewenning. Sowieso hoeven namen niet. Ik weet aan het icoon prima welke app het is. Ik heb er namelijk geen honderden. Ik heb er slechts 60, inclusief iOS apps.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Verwijderd

iOS 11 werkt perfect op m'n iPhone SE/iPad Air II

Ben echt verrast door deze update, had niet verwacht dat het zo goed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jren
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:31:
Het allerlelijkst vind ik toch wel het nieuwe Telefoon-toesten menu. En het inloggen als de iPhone opnieuw aan gaat. Wat zien die bollen er lelijk uit. Wie verzint het.
Wat dacht je van het lettertype bij "Recent"in het telefoonmenu?
Dit doet mij denken aan mijn eerste werkstuk dat ik in 1996 op de computer maakte in Word 95 8)7

Inderdaad, wie verzint dit?

Verwijderd

Oh wat ook opvalt is dat het zoeken na de update beroerd is. Dus op het hoofdscherm naar beneden swipen en dan bv. een app naam ingeven. Als ik zoek op "q" van Qmusic dan krijg ik "Jumbo Dagjes Uit". Ik moet de hele app naam van Qmusic intypen voor ik hem krijg :?

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:37:
Oh wat ook opvalt is dat het zoeken na de update beroerd is. Dus op het hoofdscherm naar beneden swipen en dan bv. een app naam ingeven. Als ik zoek op "q" van Qmusic dan krijg ik "Jumbo Dagjes Uit". Ik moet de hele app naam van Qmusic intypen voor ik hem krijg :?
Hier geen last van. Als ik bijvoorbeeld "n" intyp dan krijg ik al alle apps te zien die met "n" beginnen.
Wanneer heb je geupdate? Misschien moet de boel nog geïndexeerd worden bij jou.
Verder kan je ook een en ander instellen in Instellingen -> Siri en zoeken

• Bartack
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09-2024
Bij mij werkt het toetsenbord voor 1 hand niet. Of hebben ze deze optie toch weg gelaten/niet beschikbaar gemaakt voor de SE?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij mij werkt het toetsenbord voor 1 hand niet. Of hebben ze deze optie toch weg gelaten/niet beschikbaar gemaakt voor de SE?
Dacht dat een iPad-only functie was

[edit]
En ik had het fout, net getest, en als ik het wereldbolletje lang-ingedrukt houd krijg ik de optie (op mijn 6s) om toetsenbord links/rechts te plaatsen.

Voor mijn handen en 6s beetje overbodige feature.

[ Voor 38% gewijzigd door Keypunchie op 20-09-2017 09:48 ]

• Bartack
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09-2024

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Voor de upgraders die iOS 11 icm een Office 365 account gebruiken, onderstaand bericht kwam in het Message Centre voorbij:
If you are using the native mail app on your iPhone or iPad, and upgrade to iOS 11, you may encounter issues.

How does this affect me?
Due to an incompatibility in the new release of iOS, users of the built-in Apple Mail app in iOS 11 may be unable to sync their Office 365 mailbox or login to their accounts. iOS 9 or 10 users are not affected.

What do I need to do to fix this?
Microsoft and Apple are working to resolve this issue and will post more information to the article, below, when it becomes available. In the meantime, we recommend you download the free Outlook for iOS client, available in the App Store. Alternatively, you can avoid updating to iOS 11 until the issue has been fixed. Please click Additional Information to learn more.
You can't send or reply from Outlook.com, Office 365, or Exchange 2016 in iOS 11 Mail.app

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Minpunten :

- ruim op apps, kreeg het gevoel van Android van cache legen maar later wel opzich handig wanneer je GB vol is..

- netwerkbolletjes veranderd in Android look a like #zojammer.

Plus punten :

- snelheid #gazodoor

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:57
burne schreef op woensdag 20 september 2017 @ 01:58:
[...]

Dat zijn de diverse caches en in principe wil je daar niet met het handje aanzitten. Als je het leeg zou kunnen maken zit je de uren daarna met een telefoon die trager is en meer data en batterij gebruikt om die caches weer te vullen met (waarschijnlijk) dezelfde content die je net weggegooid hebt.

Sowieso snap ik de obsessie met leeg geheugen niet. Dat spul heeft geld gekost, waarom zou je het zoveel mogelijk leeg willen hebben en houden? Je bent veel beter af met het zoveel mogelijk gebruiken. Je telefoon wordt er sneller van.
Geheugen? Ik heb het hier over opslag. Over het geheugen maak ik me geen zorgen.

iOS houdt teveel opslag in beslag naar mijn zin, het enige wat ik met mijn telefoon doe is browsen, whatsapp en facebook. Ga je mij niet vertellen dat er zoveel “cache” nodig is. iOS lijkt op bepaalde punten opslag in beslag te nemen om het vervolgens nooit meer vrij te geven.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Hoeveel plaats heb je nodig voor de update? Zit m'n 5S 16GB maar steeds leger te maken, maar elke keer opnieuw "te weinig opslagruimte voor de update". Dit terwijl de update 1,85 GB is en ik intussen al 3 GB vrije ruimte heb :/

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• THE_BASE
  • Niet online
Lothiriel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:01:
Hoeveel plaats heb je nodig voor de update? Zit m'n 5S 16GB maar steeds leger te maken, maar elke keer opnieuw "te weinig opslagruimte voor de update". Dit terwijl de update 1,85 GB is en ik intussen al 3 GB vrije ruimte heb :/
Doe eens via iTunes, dat schijnt minder opslag nodig te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja dat lijkt me logisch. 1,85GB en hij moet het ook nog decompressen en installeren alvorens ie ‘t kan opschonen. Dus idd meer ruimte maken of iTunes gebruiken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Lothiriel
Zal iTunes wel proberen dan. Tot nu toe steeds OTA kunnen doen, dus deze update moet wel een stuk groter zijn dan voorgaande (8,9,10).

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds iOS 11 continue locatievoorzieningen-icoon bovenin. Heb al gekeken, maar er is niets is wat echt bezig is, alle apps afgesloten. Ook Siri en Weer hebben het niet gebruikt.

Bij meer mensen het geval?

Verwijderd

Armo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:42:
[...]

Hier geen last van. Als ik bijvoorbeeld "n" intyp dan krijg ik al alle apps te zien die met "n" beginnen.
Wanneer heb je geupdate? Misschien moet de boel nog geïndexeerd worden bij jou.
Verder kan je ook een en ander instellen in Instellingen -> Siri en zoeken
Gisteravond rond 22:00. Maar moet misschien ook het toestel een keer opnieuw opstarten.

Index lijkt me toch bestaand van voor de upgrade, maar had in ieder geval vannacht zeker moeten gebeuren. Toestel heeft netjes aan de lader gehangen de hele nacht.

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:05:
Sinds iOS 11 continue locatievoorzieningen-icoon bovenin. Heb al gekeken, maar er is niets is wat echt bezig is, alle apps afgesloten. Ook Siri en Weer hebben het niet gebruikt.

Had ik ook na installatie. Geef het een tijdje. Ik vermoed dat het ook met de fameuse "caching/ingebruiknameperiode na installatie" te maken heeft, al zou ik niet weten hoe.

Uiteindelijk na een nacht geen last meer van.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
De batterij van mijn iPhone6 doet raar.

Tijdens de update ging de batterij in geen tijd van 50% naar 20%.
En met zo'n battery app zie ik nu dat mijn batterijkapaciteit slechts 83% meer bedraagt, dat was een week geleden nog 94%....

Moet ik misschien toch maar een nieuwe halen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jren schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:35:
[...]

Dit doet mij denken aan mijn eerste werkstuk dat ik in 1996 op de computer maakte in Word 95 8)7

je bent dan wel hip met je ol'skool Word 95 ''werkstuk'' op je iPhone X van €1359

dat dan weer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:09:
De batterij van mijn iPhone6 doet raar.
Tijdens de update ging de batterij in geen tijd van 50% naar 20%.
Tijdens een update zou ik sowieso mijn device aan de netstroom hangen mocht die uitvallen ofzo zou dat grote gevolgen kunnen hebben.
En als je een nieuwe haalt, haal dan ook een originele.

• Lothiriel
"Er heeft zich een onbekende fout (4037) voorgedaan."

Krijg ik als ik via iTunes wilt downloaden+installeren.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:05:

Heb je ook gekeken bij Systeem apps die locaties gebruiken (Wifi zoeken, tijd instellen, etc)? Bij Locatievoorzieningen en dan helemaal onderaan. Daar kun je ook instellen of je dat icoontje altijd wilt zien bij systeem apps.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Erik1805
Lothiriel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:13:

Via apple support:

Als u fout 4037 ziet, kan iTunes uw iOS-apparaat niet bijwerken omdat het is vergrendeld met een toegangscode en het apparaat niet was ontgrendeld voor de update of het herstel. Ontgrendel uw apparaat en probeer het opnieuw. Lees wat u moet doen als u uw toegangscode bent vergeten.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lothiriel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:13:

Eerste hit van google.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201444

• Lothiriel
Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:14:
[...]

Via apple support:

Als u fout 4037 ziet, kan iTunes uw iOS-apparaat niet bijwerken omdat het is vergrendeld met een toegangscode en het apparaat niet was ontgrendeld voor de update of het herstel. Ontgrendel uw apparaat en probeer het opnieuw. Lees wat u moet doen als u uw toegangscode bent vergeten.
Oh dat verklaart het inderdaad :P. Hij vroeg te ontgrendelen maar was te traag denk ik want toen kwam al die foutcode. Nu lukt het wel.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
jren schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:35:
[...]

Haha idd ja. Ik moest daar ook al aan denken :')

Je kunt nu ook je icloud opslag delen binnen 'gezin':
https://www.iculture.nl/tips/icloud-opslag-delen-gezin/

Vanaf de 200gb. Wij hebben beide 50gb dus dit is wel een leuke optie voor een eurootje extra :)

Iemand dit al in gebruik? Ik ben nieuwsgierig of je dan ook elkaars bestanden ziet of dat hij dit splitst per apple id en je hier geen toegang tot hebt (voorkeur)...

©2004

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:38
Ik merk wel echt dat die A9 chip maximaal hortend en stotend AR aan kan. Loopt niet heel vloeiend en veel framedrops.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Erulezz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:13:
[...]

Heb je ook gekeken bij Systeem apps die locaties gebruiken (Wifi zoeken, tijd instellen, etc)? Bij Locatievoorzieningen en dan helemaal onderaan. Daar kun je ook instellen of je dat icoontje altijd wilt zien bij systeem apps.
Gebruik je toevallig een Apple Watch? Dat icoontje gaat nu ook aan wanneer je Apple Watch mogelijk je locatie gebruikt via bijvoorbeeld de temperatuur etc op de watchface.

• THE_BASE
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:24:
[...]

Gebruik je toevallig een Apple Watch? Dat icoontje gaat nu ook aan wanneer je Apple Watch mogelijk je locatie gebruikt via bijvoorbeeld de temperatuur etc op de watchface.
Hmm, dan zal het wellicht dat zijn. Ik heb wel de Siri-faceplate. :?

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:34
Na de iOS11 update wordt het woord 'de' vervangen door D.E. met autocorrectie aan. Iemand een oplossing hiervoor?

• THE_BASE
  • Niet online
harm12nl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:23:
[...]

Vanaf de 200gb. Wij hebben beide 50gb dus dit is wel een leuke optie voor een eurootje extra :)

Iemand dit al in gebruik? Ik ben nieuwsgierig of je dan ook elkaars bestanden ziet of dat hij dit splitst per apple id en je hier geen toegang tot hebt (voorkeur)...
Geen idee of dat handig is, wij gebruiken allebei nog geen 15GB van de 50GB. En Apple weet heel goed dat als de 50GB ook mee kon doen dat veel mensen dat zouden gaan doen. Het zal wellicht handig zijn, maar alles delen met elkaar? ;)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:12:
[...]

Tijdens een update zou ik sowieso mijn device aan de netstroom hangen mocht die uitvallen ofzo zou dat grote gevolgen kunnen hebben.
En als je een nieuwe haalt, haal dan ook een originele.
Als ik een update doe, dan maak ik vooraf toch een backup.
En ik start geen update met minder dan 50% batterij. Dat is altijd al gelukt.

Toestel was wel goed warm nadien.
Calibratie is gestart :-) We zien wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• jren
Hmmm, ik kan mijn belvolume ook niet meer aanpassen...
Als ik in het startscherm het volume verlaag, gaat niet het belvolume omlaag, maar het volume van apps...

Alle apps al gesloten en nog steeds hetzelfde :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:27:
[...]

Hmm, dan zal het wellicht dat zijn. Ik heb wel de Siri-faceplate. :?
Dan is dat het inderdaad. Die gebruikt immers de locatie van je telefoon. Niet continu, want je telefoon weet wel waar die is, en geeft dit door aan de watch, maar dat pijltje geeft nu ook aan dat je een watchface gebruikt die je locatie kan gebruiken.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

jren schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:33:
Hmmm, ik kan mijn belvolume ook niet meer aanpassen...
Als ik in het startscherm het volume verlaag, gaat niet het belvolume omlaag, maar het volume van apps...

Alle apps al gesloten en nog steeds hetzelfde :(
Settings -> Sounds & Haptics -> Ringer and alerts -> Change with buttons staat wel aan ?

Verwijderd

Tommie12 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:32:
[...]

Als ik een update doe, dan maak ik vooraf toch een backup.
En ik start geen update met minder dan 50% batterij. Dat is altijd al gelukt.

Toestel was wel goed warm nadien.
Calibratie is gestart :-) We zien wel.
Verstandig, netstroom is toch altijd handig :P
Let me know d:)b

• jren
TheRookie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:36:
[...]

Settings -> Sounds & Haptics -> Ringer and alerts -> Change with buttons staat wel aan ?
(Y)
Sinds de update is die blijkbaar uitgezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
menalert schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:27:
Na de iOS11 update wordt het woord 'de' vervangen door D.E. met autocorrectie aan. Iemand een oplossing hiervoor?
Weet je zeker dat je toetsenbord op Nederlands staat? Want dit lijkt me heel raar. Als je het niet goed krijgt kun je via Keyboard - Text replacement een entry aanmaken die de verandering niet doorvoert. Maar dat zou niet moeten.

In het algemeen: wat een negativiteit allemaal zeg. Ik heb nooit begrepen waarom je in vredesnaam Wifi zou willen uitzetten. De enige gelegenheid waarbij je dat wilt, is in een vliegtuig en daar heb je Airplane mode voor, die zet Wifi en alle andere draadloze meuk uit. Bij normaal gebruik is het gedrag in IOS11 juist wat je wilt: Verbinding verbreken met dat netwerk, maar wel opnieuw verbinding maken met een ander netwerk als dat in de buurt is.

Zelfde voor locatievoorzieningen, ik zie regelmatig mensen klooien om dat aan en weer uit te zetten. Willen ze navigeren, zetten ze het aan, en bij aankomst zetten ze het weer uit. Waarom? Okee, als je heel erg beroerd uitkomt met je batterij dan snap ik dat je stroom kunt besparen (zelfde geldt voor Wifi) maar vanwege de privacy hoef je dit echt niet te doen, je kunt prima per app instellen of ze bij de locatievoorziening mogen. (en voor powerproblemen kun je beter kijken naar apps die op de achtergrond blijven draaien (kun je ook per app aan en uit zetten) of gewoon een powerbank kopen.)

Of mensen die via de task switcher alle overbodige apps gaan sluiten. Hoeft niet. IOS ruimt zelf onnodige apps wel op, hoef je je helemaal niet druk om te maken, je toestel wordt niet sneller. Alleen als een app vastloopt of raar doet heb je de task switcher nodig.

Dat hogere batterijverbruik is normaal na een update. IOS gaat alles weer indexeren en scannen zodat je searchfunctie sneller wordt. Na een paar uur of dagen gaat het vanzelf weer goed. Ik had gister (vlak na de update) zelfs dat in een spelletje de animaties hakkelig werden, maar dat is nu ook weer goed.

Jullie lijken wel een stel Android-gebruikers met al die maffe wensen. Gebruik iPhone zoals iPhone bedoeld is: zonder je zorgen te maken om al die randzaken. Apple will take care of that for you :)

• MisterJD
  • Laatst online: 15:48

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

MartyLooterKing schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:12:
[...]

Nee, volgens mij alleen de iPhone 8 / 8 Plus en X icm iOS 11.
Maar als ik de specs bekijk van de iphone 7 https://www.apple.com/nl/iphone-7/specs/, staat onder kopje: Audio Playback dat flac ook ondersteund wordt, dus niet alleen 8 en X.

[ Voor 13% gewijzigd door MisterJD op 20-09-2017 10:45 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@PhilipsFan “In het algemeen: wat een negativiteit allemaal zeg. Ik heb nooit begrepen waarom je in vredesnaam Wifi zou willen uitzetten. De enige gelegenheid waarbij je dat wilt, is in een vliegtuig en daar heb je Airplane mode voor, die zet Wifi en alle andere draadloze meuk uit. Bij normaal gebruik is het gedrag in IOS11 juist wat je wilt: Verbinding verbreken met dat netwerk, maar wel opnieuw verbinding maken met een ander netwerk als dat in de buurt is.“

Wifi uit in het vliegtuig...? Waarom zou je dat doen.

Maar nee, dit is absoluut NIET wat je wil. WiFi moet gewoon uit als je het uitzet, punt. Hij moet niet op eigen houtje steeds opnieuw verbinden. Hier betekent het de facto gewoon dat de telefoon standaard binnen een minuut of 10 weer verbonden is met WiFi. Opbokken, ik zeg dat ie uitmoet. Punt.
Waarom zou ik moeten willen dat als ik WiFi uitzet dat ie dan met een ander netwerk gaat verbinden? Dan zou ik dat wel kiezen ipv uitzetten! UIT houdt in met geen enkel netwerk verbinden.

Je wifi aan als je het uit wil is strontvervelend en daarnaast gewoon een beveiligingsprobleem. Domste idee ooit om dit zo te implementeren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
WhatsappHack schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:47:
Maar nee, dit is absoluut NIET wat je wil. WiFi moet gewoon uit als je het uitzet, punt. Hij moet niet op eigen houtje steeds opnieuw verbinden. Hier betekent het de facto gewoon dat de telefoon standaard binnen een minuut of 10 weer verbonden is met WiFi. Opbokken, ik zeg dat ie uitmoet. Punt.
Waarom zou ik moeten willen dat als ik WiFi uitzet dat ie dan met een ander netwerk gaat verbinden? Dan zou ik dat wel kiezen ipv uitzetten! UIT houdt in met geen enkel netwerk verbinden.

Je wifi aan als je het uit wil is strontvervelend en daarnaast gewoon een beveiligingsprobleem. Domste idee ooit om dit zo te implementeren.
Je kunt het nog steeds helemaal uitzetten via de instellingen. Ik denk alleen dat er meer mensen zijn die met 'Wifi uitzetten' bedoelen dat ze de verbinding met het huidige netwerk willen verbreken dan dat ze het helemaal willen uitzetten, dus ik begrijp de keuze wel.

Je kunt overigens in je Wifi instellingen nu veel meer instellen, bijvoorbeeld per netwerk of ie daarmee automatisch moet verbinden. Ik vind dat een grote verbetering, ik kan nu eindelijk de gegevens van de Ziggo hotspot opslaan (en daar dus snel verbinding mee maken als ik het nodig heb) zonder dat ie thuis telkens op de hotspot springt.

Dat beveiligingsprobleem valt ook wel mee. Ik neem tenminste aan dat je daarmee doelt op Wifi tracking in bijvoorbeeld een winkel. IOS gebruikt hiervoor een random mac-adres. Je echte mac-adres wordt pas gebruikt als je daadwerkelijk verbinding maakt met het netwerk. Dus voor tracking ben je met IOS veilig, zolang je de Wifi in de winkel niet gebruikt.

• THE_BASE
  • Niet online
Dat Calculator nu ineens Rekenmachine heet slaat ook als een tang op een varken. Het woord is veel te groot om überhaupt onder het icoon te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:47:
@PhilipsFan “In het algemeen: wat een negativiteit allemaal zeg. Ik heb nooit begrepen waarom je in vredesnaam Wifi zou willen uitzetten.
wel eens in een trein gezeten waar WiFi aan boord is of als je binnenloopt bij Albert Heijn?
No way dat je daar fatsoenlijke verbinding met je iPhone kan maken dan.

Dan zul je dus eerst moeten unlocken, instellingen openen, scrollen naar Wifi en daar Wifi uitzetten

edit: of weer de toggle intikken in het CC...kan ook uiteraard....maar in mijn ogen blijf je, indien je veel en route bent, constant je CC oproepen om wifi verbindingen af te breken

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:29:
[...]

Geen idee of dat handig is, wij gebruiken allebei nog geen 15GB van de 50GB. En Apple weet heel goed dat als de 50GB ook mee kon doen dat veel mensen dat zouden gaan doen. Het zal wellicht handig zijn, maar alles delen met elkaar? ;)
Ik kan de 200gb goed gebruiken en als mijn vrouw daarop kan meeliften vind ik dat niet zo erg. Belangrijk is idd voor mij of de gegevens gescheiden blijven of dat deze openbaar zijn.. :P

©2004

• jren
PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:41:
[...]

Weet je zeker dat je toetsenbord op Nederlands staat? Want dit lijkt me heel raar. Als je het niet goed krijgt kun je via Keyboard - Text replacement een entry aanmaken die de verandering niet doorvoert. Maar dat zou niet moeten.

In het algemeen: wat een negativiteit allemaal zeg. Ik heb nooit begrepen waarom je in vredesnaam Wifi zou willen uitzetten. De enige gelegenheid waarbij je dat wilt, is in een vliegtuig en daar heb je Airplane mode voor, die zet Wifi en alle andere draadloze meuk uit. Bij normaal gebruik is het gedrag in IOS11 juist wat je wilt: Verbinding verbreken met dat netwerk, maar wel opnieuw verbinding maken met een ander netwerk als dat in de buurt is.

Zelfde voor locatievoorzieningen, ik zie regelmatig mensen klooien om dat aan en weer uit te zetten. Willen ze navigeren, zetten ze het aan, en bij aankomst zetten ze het weer uit. Waarom? Okee, als je heel erg beroerd uitkomt met je batterij dan snap ik dat je stroom kunt besparen (zelfde geldt voor Wifi) maar vanwege de privacy hoef je dit echt niet te doen, je kunt prima per app instellen of ze bij de locatievoorziening mogen. (en voor powerproblemen kun je beter kijken naar apps die op de achtergrond blijven draaien (kun je ook per app aan en uit zetten) of gewoon een powerbank kopen.)

Of mensen die via de task switcher alle overbodige apps gaan sluiten. Hoeft niet. IOS ruimt zelf onnodige apps wel op, hoef je je helemaal niet druk om te maken, je toestel wordt niet sneller. Alleen als een app vastloopt of raar doet heb je de task switcher nodig.

Dat hogere batterijverbruik is normaal na een update. IOS gaat alles weer indexeren en scannen zodat je searchfunctie sneller wordt. Na een paar uur of dagen gaat het vanzelf weer goed. Ik had gister (vlak na de update) zelfs dat in een spelletje de animaties hakkelig werden, maar dat is nu ook weer goed.

Jullie lijken wel een stel Android-gebruikers met al die maffe wensen. Gebruik iPhone zoals iPhone bedoeld is: zonder je zorgen te maken om al die randzaken. Apple will take care of that for you :)
Kom je wel eens in een supermarkt als Jumbo, of AH?
Je iPhone zou automatisch verbinding moeten maken en dan krijg je een webpagina waarmee je akkoord geeft, dit werkt bijna nooit.

Hij maakt verbinding met het wifi punt, maar geen inlogpagina te zien.

Resultaat, een wifi verbinding zonder internet.
Ik zet hem dus standaard even uit in deze winkels, zodat ik gewoon 4G heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:54:
[...]

wel eens in een trein gezeten waar WiFi aan boord is of als je binnenloopt bij Albert Heijn.
No way dat je daar fatsoenlijke verbinding met je iPhone kan maken dan.

Dan zul je dus eerst moeten unlocken, instellingen openen, scrollen naar Wifi en daar Wifi uitzetten
Nee hoor. Je kunt gewoon de betreffende Wifi-netwerken verwijderen uit je lijst met netwerken en instellen dat hij niet by default verbinding maakt met onbekende netwerken. En met IOS11 is het zelfs nog makkelijker, je kunt de netwerken wel opslaan maar aangeven dat je niet wilt dat er automatisch verbinding mee wordt gemaakt.

Het enige wat ik nog zou willen is een shortcut naar je wifi instellingen via het control center. Dat zou dit soort dingen nog wat makkelijker maken.

• Mel33
  • Nu online
Je kan dat ook tegen siri zeggen, dat je wifi uit moet.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 20-09-2017 10:59 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jren
PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:58:
[...]

Nee hoor. Je kunt gewoon de betreffende Wifi-netwerken verwijderen uit je lijst met netwerken en instellen dat hij niet by default verbinding maakt met onbekende netwerken. En met IOS11 is het zelfs nog makkelijker, je kunt de netwerken wel opslaan maar aangeven dat je niet wilt dat er automatisch verbinding mee wordt gemaakt.

Het enige wat ik nog zou willen is een shortcut naar je wifi instellingen via het control center. Dat zou dit soort dingen nog wat makkelijker maken.
Ik zou eigenlijk willen dat je gewoon de inlogpagina te zien krijgt bij de AH, nu blijft hij is een soort status zitten dat je wel verbinding hebt, maar geen internet.

• PhilipsFan
jren schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:59:
[...]

Ik zou eigenlijk willen dat je gewoon de inlogpagina te zien krijgt bij de AH, nu blijft hij is een soort status zitten dat je wel verbinding hebt, maar geen internet.
Dat is ook niet handig, want meestal maakt ie de verbinding al terwijl ie nog in je broekzak zit. Dus moet ie dan de inlogpagina laten zien terwijl ie nog gelocked is? Of als je 'm ontgrendelt (wat weer onhandig is als je iets anders op je telefoon wilde doen ipv internet)?

Nog beter zou het zijn als ie automatisch zou inloggen. Dus per wifi netwerk onthouden welke handelingen jij verricht om die inlogpagina weg te krijgen en dat de volgende keer op dat netwerk onderwater automatisch doen.

NOG beter zou het zijn als al die aanbieders van zogenaamd gratis Wifi eens ophouden met die zinloze inlogschermen :)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je telefoon automatisch laten connecten met random wifi netwerken in de buurt is inderdaad een eigen domme fout, ik neem aan dat vrijwel iedereen deze onnozele instelling uit heeft staan.

Desalniettemin dat wifi uitzetten in control center alleen resulteert in een disconnect, maar wifi aanblijft raakt inderdaad kant noch wal. Wat een bizarre onnozele keuze. De momenten dat ik wifi wil zijn sowieso zeer zelden, 4G is meestal sneller dan welk wifi netwerk dan ook. Hopelijk wordt dit snel teruggedraaid, ik wil dit niet via instellingen moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:54:
[...]

Je kunt het nog steeds helemaal uitzetten via de instellingen. Ik denk alleen dat er meer mensen zijn die met 'Wifi uitzetten' bedoelen dat ze de verbinding met het huidige netwerk willen verbreken dan dat ze het helemaal willen uitzetten, dus ik begrijp de keuze wel.
Als ik mijn wifi uit zet dan bedoel ik altijd wifi uit, en niet mijn huidige verbinding verbreken. En ook niet om de verbinding te verbreken en met een ander netwerk te verbinden.

Bijvoorbeeld een schakelaar van een lamp. De lamp staat aan. Je drukt op de schakelaar om hem uit te doen toch? Niet om hem uit te zetten en hem later automatisch weer aan te laten gaan.

Waarom zou je überhaupt je verbinding willen verbreken? Het is gewoon aan of uit toch? Ik kan me voorstellen dat je je verbinding wilt verbreken om te verbinden met een ander netwerk. Maar dat doe je dan niet vanuit controlecenter, je moet alsnog naar instellingen toe.

• Lothiriel
De bolletjes die vervangen zijn door streepjes vind ik wel echt jammer. Vond ik zo'n leuk onderscheid met eender welke andere (Android-) telefoon.

• Erik1805
Lothiriel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:17:
De bolletjes die vervangen zijn door streepjes vind ik wel echt jammer. Vond ik zo'n leuk onderscheid met eender welke andere (Android-) telefoon.
Hahaha ja nu je het zegt valt het me op. Dat is wel jammer idd.

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40
Meer mensen die problemen ervaren met het maken van een reservekopie in WhatsApp? Voortgang blijft op 0% hangen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mVprOk/4_A0_A4537_A12_F_4874_9_FFF_9_E3_B988_AC433.jpg

Verwijderd

Goedemorgen,

ik heb nog geen oplossing gevonden op internet, dus vandaar mijn vraag om hulp hier.

ik heb enorme problemen met de update, vrijwel alle apps doen het niet meer.
ze zijn zelfs na een Herstel + Backup terugzetten nog steeds donker op mijn scherm.
als ik bijvoorbeeld whatsapp aanklik krijg ik de melding "deze app kan niet worden geïnstalleerd"
als ik hem verwijder en opnieuw installeer krijg ik dezelfde melding, hij download wel vanuit de appstore maar kan de app niet installeren.

de apps die het niet doen zijn, whatsapp, chrome, facebook, maps, gmail agenda, youtube, netflix.... etc..
eigenlijk alle niet standaard apple apps werken niet.

herstellen en backup terugzetten (met al ios11) werken niet.

ik heb geen backup van voor ios11 gemaakt helaas :(

iemand tips ?

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Wat is die NL mannen stem van Siri een zeik stem! En opeens heeft de naam van mijn vrouw (Mar … Ja) een pauze, mega irritant voor een naam die je zo gewend bent.

Voor de vorm ook wat positieve punten:
- Control center
- Animatie van app sluiten is nice
- Mijn iPhone 6 werkt nog goed
… … … kan er verder geen bedenken

Hello fellow humans

• Mel33
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:32:
Goedemorgen,

ik heb nog geen oplossing gevonden op internet, dus vandaar mijn vraag om hulp hier.

ze zijn zelfs na een Herstel + Backup terugzetten nog steeds donker op mijn scherm.
als ik bijvoorbeeld whatsapp aanklik krijg ik de melding "deze app kan niet worden geïnstalleerd"
als ik hem verwijder en opnieuw installeer krijg ik dezelfde melding, hij download wel vanuit de appstore maar kan de app niet installeren.

de apps die het niet doen zijn, whatsapp, chrome, facebook, maps, gmail agenda, youtube, netflix.... etc..

iemand tips ?
Moeten ze niet eerst nog gedownload worden, je ziet dan de app iconen op het hoofdscherm nog grijs.
is dat het niet, of wat bedoel je precies

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
robcoenen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:
Meer mensen die problemen ervaren met het maken van een reservekopie in WhatsApp? Voortgang blijft op 0% hangen.

[afbeelding]
Hier geen problemen.

Je kan ook gewoon via Apple's iCloud je conversaties backuppen: Settings-<je naam>-iCloud en dan Whatsapp aanzetten.

• PhilipsFan
Geduld. Lost zichzelf op. Hij kan niet alle apps tegelijk installeren.

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Goedemorgen,

iemand tips ?
Misschien zijn die apps gewoon nog niet compatible met iOS11? En anders, zie hieronder.
mell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:40:
[...]

Moeten ze niet eerst nog gedownload worden, je ziet dan de app iconen op het hoofdscherm nog grijs.

Verwijderd

mell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:40:
[...]

klopt, maar dat is het niet want eerst waren ze dan grijs totdat ze gedownload waren. toen werden ze weer grijs met de melding dat ze niet geinstalleerd kunnen worden. ik heb ze ook geprobeerd te verwijderen en opnieuw vanuit de app store te downloaden, dan download hij ze en komt dezelfde foutmelding.

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04
harm12nl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:23:
[...]

Ik heb dit nu ook ingesteld. de 50GB van mijn vrouw zat al vol en ik zat al op 45GB van mijn 50GB. Dus nu delen we samen 200GB. Kost inderdaad maar een eurotje meer ten opzichten van 2x 50GB.

Je kan elkaars bestanden niet zien trouwens, je ziet alleen hoeveel opslagruimte de ander gebruikt.

• Mel33
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:43:
[...]

klopt, maar dat is het niet want eerst waren ze dan grijs totdat ze gedownload waren. toen werden ze weer grijs met de melding dat ze niet geinstalleerd kunnen worden. ik heb ze ook geprobeerd te verwijderen en opnieuw vanuit de app store te downloaden, dan download hij ze en komt dezelfde foutmelding.
Zet geen backup terug en download dan eens whataspp

Verwijderd

mell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:44:
[...]

Zet geen backup terug en download dan eens whataspp
ik ga het proberen, herstellen en dan vanuit een kale ios11 whatsapp installeren...

als ik vanuit de backup whatsapp installeer krijg ik zelf vanuit de appstore "app downloaden niet mogelijk"

• Mel33
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:46:
[...]

ik ga het proberen, herstellen en dan vanuit een kale ios11 whatsapp installeren...

als ik vanuit de backup whatsapp installeer krijg ik zelf vanuit de appstore "app downloaden niet mogelijk"
Missc dat je nog een 32 bit whatsapp uit je backup wil terug zetten, en het daar op fout gaat met downen.

• PGB83
robcoenen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:

[afbeelding]
Even geprobeerd, zonder problemen een backup gemaakt.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
NvO_91 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:33:
Weet iemand hoe ik meerdere locatie toevoeg in de files app zoals dropbox, Google drive en mijn synology nas Of is dit nu nog niet mogelijk? Ik zie ook dat de locatie “mijn ipad” niet meer zichtbaar is.
Ook wel benieuwd naar. OneDrive staat er bij mij wel bij.
Maar nieuwe locaties toevoegen... lijkt er niet op. :|

Verwijderd

mell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:47:
[...]

Missc dat je nog een 32 bit whatsapp uit je backup wil terug zetten, en het daar op fout gaat met downen.
ik download hem vanuit de app store als een nieuwe install...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@PhilipsFan
"Je kunt het nog steeds helemaal uitzetten via de instellingen. Ik denk alleen dat er meer mensen zijn die met 'Wifi uitzetten' bedoelen dat ze de verbinding met het huidige netwerk willen verbreken dan dat ze het helemaal willen uitzetten, dus ik begrijp de keuze wel."

Ja dat is dus nogal omslachtig. Ik denk dat de meeste mensen WiFi uit gaan willen zetten. Als je in een bedrijfspand zit met meerdere AP's dan zal iOS steeds opnieuw verbinding maken als je wat beweegt in het gebouw. Als je dan steeds jezelf opnieuw op het WiFi netwerk ziet zitten gaat dat heel erg irriteren.

Het was misschien een begrijpelijke keuze geweest als Apple gewoon een 3DTouch element had toegevoegd om toch uit te zetten ipv verbinding te verbreken; ipv deze omslachtige en onhandige manier.

Trouwens, WiFi tracking werkt zonder probleem hoor, ook als je niet verbonden bent :)

• Mel33
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:48:
[...]

ik download hem vanuit de app store als een nieuwe install...
Ja zo pakt hij gelijk de goeie, zal wel goed gaan nu, en niet uit een backup een oude versie oid.
hoe oud is je iphone backup eigenlijk?

Verwijderd

mell33 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:50:
[...]

Ja zo pakt hij gelijk de goeie, zal wel goed gaan nu, en niet uit een backup een oude versie oid.
hoe oud is je iphone backup eigenlijk?
die is van net na de ios11 update :( daarna kwam ik er pas achter dat dingen niet werkte
kan dus dat de backup al fouten bevat

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Net install gedaan. Ging goed tot icloud gedeelte. Mijn ww zou niet kloppen dus maar skip gedaan. Nu lijkt alles te werken? Moet ik nog ergens opnieuw inloggen voor icloud?

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Vorkie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:26:
Bugje gevonden; erg vervelend!

https://forums.developer.apple.com/thread/79446

[...]

Het lijkt zich voor te doen als je een HTML mail wilt antwoorden.
Wie gebruikt er dan ook nog HTML mails aldus Apple 8)7.

Web Enrichment

• PGB83
roT- schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:48:
[...]

Ook wel benieuwd naar. OneDrive staat er bij mij wel bij.
Maar nieuwe locaties toevoegen... lijkt er niet op. :|
Hij voegt ze automatisch toe als je de apps download. Ik had het getest met OneDrive. Toen ik die verwijderde, was die ook niet meer te zien in de Bestanden app. Weer OneDrive geinstalleerd en daar stond die weer in de Bestanden app.

Vind het zelf niet veel toevoegen, omdat je alsnog de losse apps moet installeren.

• Mel33
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:51:
[...]

die is van net na de ios11 update :( daarna kwam ik er pas achter dat dingen niet werkte
kan dus dat de backup al fouten bevat
oh dau je had geen backup van 10, en je updtate gewoon je iphone zoals hij gister nog was met alles erop.
nee dan zit het niet in de backup. Ik denk missc iets anders, en dat je later de backup wel terug kan halen
over welke backup hebben we het? iTunes of iCloud?

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik gebruik een SE als bel telefoon en deze vrat plotseling enorm veel batterij laatste paar weken, na de update een reset er tegen aangegooid en toestel lijkt weer zichzelf te zijn geworden dus ben benieuwd hoeveel dagen ik er nu mee zal doen met IOS 11.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Peabz21 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:52:
[...]

Hij voegt ze automatisch toe als je de apps download. Ik had het getest met OneDrive. Toen ik die verwijderde, was die ook niet meer te zien in de Bestanden app. Weer OneDrive geinstalleerd en daar stond die weer in de Bestanden app.

Vind het zelf niet veel toevoegen, omdat je alsnog de losse apps moet installeren.
Had gehoopt dat ik via smb bij mijn file server zou kunnen , maar helaas..

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:38
beezjeh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:57:
Ik gebruik een SE als bel telefoon en deze vrat plotseling enorm veel batterij laatste paar weken, na de update een reset er tegen aangegooid en toestel lijkt weer zichzelf te zijn geworden dus ben benieuwd hoeveel dagen ik er nu mee zal doen met IOS 11.
De eerdere bèta's waren dramatisch voor de batterij, de GM doet zijn werk prima zolang je maar geen bovengemiddelde apps gaat gebruiken. Zoals apps met ARkit. Maar dat is misschien wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RIP Flappy Bird. Is een 32-bit app.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:01:
Hmm. Iemand ook problemen met het lock screen? Ik had met de beta's soms dat de klok niet zichtbaar was op het lockscreen. Naar links swipen levert een leeg scherm op (widgets niet zichtbaar) en naar rechts swipen levert een werkende camera op, maar zonder beeld! Ik kon een foto maken met de volumeknop maar zonder ooit te zien wat ik fotografeerde. Dit was alleen weer goed te krijgen door het toestel opnieuw op te starten.

Ik heb nu IOS11 er even schoon opgezet met iTunes in de hoop dat het daardoor kwam, maar het lijkt erger geworden. De klok komt nu zelfs dwars over apps heen soms en de widgets en camerabeeld zijn nu ook verdwenen op het notification center...
Ik heb precies hetzelfde probleem hier. Onder iOS 10 had ik vaak dat notificaties in elkaar 'overlappen' en hoopte dat dit met iOS 11 weg zou zijn. Het lockscreen en notificatiescherm zijn nu beiden bij mij gewoon leeg :'(

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Goedemorgen,

iemand tips ?
Harde reset? Aan/uit knop plus touch id.

• THE_BASE
  • Niet online
Siri is inderdaad even wennen, de stem zelf is menselijker, maar de klemtoon of manier van praten is soms een beetje vreemd. Wat wel fijn is: Siri in de auto snapt nu ook wat een vogel is en Siri op de Apple TV weet wie ABBA is. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Hoe komt iemand er achter dat je in de auto met Siri over vogels kan praten?

Verwijderd

Dennisdn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:24:
Dat zulk dingen blijven mij ook altijd verbazen :9

• Mel33
  • Nu online
Siri die spontaan reageert missc?
ik heb ook wel eens als ik tube of ziggo-go kijk dat siri aangaat

• hk12nl
Peabz21 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:43:
[...]

Ik heb dit nu ook ingesteld. de 50GB van mijn vrouw zat al vol en ik zat al op 45GB van mijn 50GB. Dus nu delen we samen 200GB. Kost inderdaad maar een eurotje meer ten opzichten van 2x 50GB.

Je kan elkaars bestanden niet zien trouwens, je ziet alleen hoeveel opslagruimte de ander gebruikt.
Top thx! :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Net overgegaan naar IOS11, ging allemaal soepel verder geen problemen. Qua look en feel ben ik niet super enthousiast. Ik vind een aantal van de icoontjes die van iOS zelf zijn, niet mooi, maar dat control center vind ik echt afschuwelijk. De oude setup vond ik veel overzichterlijk.

De music app baal ik ook een beetje van. Zoals die nu op het lockscreen staat kon ik hem hiervoor zien via het control center, maar bij het gebruik van spotify had ik de spotify app op het lockscreen. Dat is niet meer. Nu krijg ik alleen de music widget te zien. Balen, ik vond die van spotify mooier. Was ook scherm vullend.

Verwijderd

Miss_80 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:36:
Net overgegaan naar IOS11, ging allemaal soepel verder geen problemen. Qua look en feel ben ik niet super enthousiast. Ik vind een aantal van de icoontjes die van iOS zelf zijn, niet mooi, maar dat control center vind ik echt afschuwelijk. De oude setup vond ik veel overzichterlijk.

De music app baal ik ook een beetje van. Zoals die nu op het lockscreen staat kon ik hem hiervoor zien via het control center, maar bij het gebruik van spotify had ik de spotify app op het lockscreen. Dat is niet meer. Nu krijg ik alleen de music widget te zien. Balen, ik vond die van spotify mooier. Was ook scherm vullend.
Oh wow inderdaad, het was mij nog niet opgevallen, nu je het zegt... Naja niet echt dat belangrijk is. Maar inderdaad, scherm vullend + afbeelding van de cover was wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Miss_80 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:36:
Ja zie het nu ook met Deezer app. Nou ja niet heel belangrijk

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:24:
[...]

Ik weet het ook niet zeker, aangezien ik gelukkig nooit zulke soortgelijke problemen heb gehad.
Heb net een snelle research gedaan en vermoed dat het niet mogelijk is om het zomaar terug te halen.
Je kan natuurlijk zelf ook wat research doen. :9
Een aantal minuten na het eerst “uit” en daarna weer “aan” zetten van het iCloud fotodelen verscheen het album weer in mijn tel. Opgelost dus. Dank voor het meedenken.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59

ddZ

ddZ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:36:
Hmm.. in tegenstelling tot de iPad een gek probleem op de iPhone 7 Plus; (nieuwe) apps krijg ik niet gedownload & moet daarnaast iedere keer mijn iCloud-wachtwoord invullen (why? Touch-ID staat ingeschakeld?)…

Anderen ook last van? Zal wel tijdelijk zijn (want anders absurd),aangezien nu ios11 uitgerold wordt..
Met een gebrek aan geduld ( :+ ) gisteren de instellingen hersteld & kon weer betalen met Touch-ID en de apps werden vervolgens weer gedownload.

Even wat AR-games gedownload (waaronder deze) & hoewel wennen, werkt het verrassend goed moet ik zeggen!

Het is natuurlijk niet helemaal nieuw (fandroids & Apple-haters kom d’r maar in O-) ) , maar tot nu toe lijkt het veelbelovend. Denk alleen wel, dat met name bij van games (waaronder die in het linkje van hierboven) de ervaring beter zijn op iPad & grotere iPhones.. Ben erg benieuwd waar ontwikkelaars mee gaan komen :)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Peabz21 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:52:
[...]

Ik vind de integratie van OneDrive nog niet top, ook omdat ze eigen icoontjes voor mappen gebruiken. Beste is bv. PDF Expert van Readdle. Mooiste zou zijn als de Folders app een en dezelfde grafische view heeft.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• e2thaj
  • Laatst online: 05-01-2021
Wat zijn de arkit must haves ???

Psn erikj

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:24:
Haha, dat behoeft uitleg. Het was een voorbeeld, maar wat er gebeurde: 'Je hebt een bericht ontvangen van Anne, bericht horen?

Dus ik zeg 'horen'. Hij interpreteerde Hoorn'. Dus toen kreeg ik alle informatie over de plaats Hoorn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:29
THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:40:
[...]

Haha, dat behoeft uitleg. Het was een voorbeeld, maar wat er gebeurde: 'Je hebt een bericht ontvangen van Anne, bericht horen?

Dus ik zeg 'horen'. Hij interpreteerde Hoorn'. Dus toen kreeg ik alle informatie over de plaats Hoorn. :)
Volgende keer gewoon 'ja' roepen :+
Pagina: 1 ... 14 ... 44 Laatste