Apple tv bediening vanuit control center werkt niet. Deze blijft zoeken naar de Apple tv. De remote app werkt overigens wel. iPhone SE en ATV3. Iemand een idee?
Hij telt af naar 0 en dan is het rondje terug. Geen rode balk.ddZ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:40:
[...]
Daarna heb je bovenin een rode balk. Als je daarop tikt (zodra je je ding gedaan hebt), krijg je een pop-up met de vraag of je de schermopname wilt stoppen…
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ben wel positief verrast met de nieuwe functies en layout. Ziet er goed uit. Camera en Appstore icoon een stuk beter, controlpanel werkt goed, mooie animaties, tekst iets dikker onder de icons staat ook niet slecht.
Vind het alleen minder dat als je het berichtencentrum naar beneden haalt, zou het prettiger zijn als de achtergrond blurry bleef zoals voorheen, nu lijkt het net alsof je op de lockscreen zit.
Vind het alleen minder dat als je het berichtencentrum naar beneden haalt, zou het prettiger zijn als de achtergrond blurry bleef zoals voorheen, nu lijkt het net alsof je op de lockscreen zit.
Dan zou ik even je iPhone laten checken. Hier werkt het perfect op mijn 6S+kevinkrs schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:59:
Net ios 11 geinstalleerd door middel van een clean install op mijn iphone 7 plus 128gb.
Ik zit te overwegen om toch voor de iphone 8 plus te kijken, blijkbaar kan de 7 plus ios 11 niet aan.
Het is niet vooruit te branden... alle animaties haperen en ik zie nog behoorlijk van grafische glitches
Helemaal mee eens. Wat heb ik er aan om mijn achtergrond + de klok kei groot in beeld te hebben bij een notificatie overzicht scherm?
Wat ik tot nu mis is dat de helderheid niet meer auto ingesteld wordt?! Vinkje is weg bij de instellingen

Edit: Gevonden onder General -> Accessibility -> Display Accommodations ->Auto-Brightness
[ Voor 12% gewijzigd door Armo op 19-09-2017 22:03 ]
Die stem kun je downloaden bij Instellingen, Siri, Siri-stem.Splinter Cell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:36:
[...]
We zien wel. En anders morgen met Apple chatten...
Daar ga je toch niet serieus voor bellen?

Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat lijkt niet alleen zo, dat ís zo.Alexknl schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:43:
Ben wel positief verrast met de nieuwe functies en layout. Ziet er goed uit. Camera en Appstore icoon een stuk beter, controlpanel werkt goed, mooie animaties, tekst iets dikker onder de icons staat ook niet slecht.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En ineens is ie hier ook, waarschijnlijk een update op de achtergrond dan inderdaad!Splinter Cell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:36:
[...]
We zien wel. En anders morgen met Apple chatten...
Zucht...
Vind wel de Appstore zelf minder. Nu is het lastiger om bij Hitlijsten te komen en eenmaal daar, staat die grote titel "Hitlijsten" de hele tijd bovenaan. Lijkt alsof het scherm kleiner is geworden, minder apps in een keer zichtbaar. Ook bij de updates weer die grote titel en ik hoef die info van de updates zelf er niet bij te hebben staan, allemaal onnodig ruimte verloren.
Als je op een app in de Appstore drukt, gaat hij naar een 'nieuw' fullscreen scherm. Die kleinere overlay met alle info van de app vond ik wat prettiger.
Edit; oh en geen reviewscore meer zichtbaar in de lijst. mehh
Als je op een app in de Appstore drukt, gaat hij naar een 'nieuw' fullscreen scherm. Die kleinere overlay met alle info van de app vond ik wat prettiger.
Edit; oh en geen reviewscore meer zichtbaar in de lijst. mehh
[ Voor 5% gewijzigd door Alexknl op 19-09-2017 22:18 ]
Het icoontje wordt bij jou niet rood met witte achtergrond? Die rode balk zie je niet in het Conteol Center...THE_BASE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:43:
[...]
Hij telt af naar 0 en dan is het rondje terug. Geen rode balk.
Een verbetering die ik niet aan had zien komen: de 6s is echt opvallend sneller geworden.
Wie heeft het hier nou weer over bellen? Gewoon een simpele chat, om feedback door te geven.THE_BASE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:46:
[...]
Die stem kun je downloaden bij Instellingen, Siri, Siri-stem.
Daar ga je toch niet serieus voor bellen?
En nee, hij downloadt de nieuwste NL stem dan ook niet. Je zou toch verwachten, dat de nieuwe NL stem gewoon direct in iOS 11 zit verwerkt, zoals het ook in de release notes staat...
Maar blijkbaar wordt het achteraf gedownload, zoals sommigen zeggen. Al heb ik hier nog de oude robot-stem.
Nee, helaas. Morgen maar eens met Apple chatten.ddZ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:03:
[...]
Het icoontje wordt bij jou niet rood met witte achtergrond? Die rode balk zie je niet in het Conteol Center...
Bij mij is die 'natuurlijke' Nederlandse stem al sinds beta 1 aanwezig op mijn telefoon ...Splinter Cell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:11:
[...]
Wie heeft het hier nou weer over bellen? Gewoon een simpele chat, om feedback door te geven.
En nee, hij downloadt de nieuwste NL stem dan ook niet. Je zou toch verwachten, dat de nieuwe NL stem gewoon direct in iOS 11 zit verwerkt, zoals het ook in de release notes staat...
Maar blijkbaar wordt het achteraf gedownload, zoals sommigen zeggen. Al heb ik hier nog de oude robot-stem.
Weet iemand hoe ik meerdere locatie toevoeg in de files app zoals dropbox, Google drive en mijn synology nas Of is dit nu nog niet mogelijk? Ik zie ook dat de locatie “mijn ipad” niet meer zichtbaar is.
Daarom vind ik het ook zo gek. Ik zit op Twitter te kijken, en blijkbaar hebben er meer mensen last.xoniq schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:32:
[...]
Bij mij is die 'natuurlijke' Nederlandse stem al sinds beta 1 aanwezig op mijn telefoon ...
Tevens is de App Store een rommeltje nu. App beoordelingen laten zien van 9, 8 of 7 jaar terug....
[ Voor 13% gewijzigd door Splinter Cell op 19-09-2017 22:41 ]
Ligt het aan mij of is die IKEA Place app nergens te vinden.... ik dacht dat die tegelijk gelanceerd werd met iOS 11.
Was wel benieuwd naar dat AR
[ Voor 13% gewijzigd door Wootism op 19-09-2017 22:37 ]
Toch maar via iTunes binnen gehaald, OTA redde ik blijkbaar niet qua ruimte ( ik had nochtans ongeveer 3gb vrij) maar hij werkt goed op mijn 6S, voelt lekker aan! En heb nu 6,95 vrij tot mijn verbazing! Super dus! Nu de air 2 nog updaten.
Edit: iPad air 2 werkt ook prima zo te zien. Wel lijkt ie ietsje langzamer dan voorheen (maar miss trekt dat nog bij) maar ik vind hem nog steeds snel zat gelukkig. Ik vind dat multitask stukje wel nog even wennen, moet daar wat mee spelen
Edit 2: snelheid lijkt nu weer op het oude niveau, ga er verder mee spelen nog!👌🏻
Edit: iPad air 2 werkt ook prima zo te zien. Wel lijkt ie ietsje langzamer dan voorheen (maar miss trekt dat nog bij) maar ik vind hem nog steeds snel zat gelukkig. Ik vind dat multitask stukje wel nog even wennen, moet daar wat mee spelen
Edit 2: snelheid lijkt nu weer op het oude niveau, ga er verder mee spelen nog!👌🏻
[ Voor 43% gewijzigd door dennis_rsb op 19-09-2017 23:38 ]
Daar was ik ook naar op zoek, maar die komt blijkbaar ergens in 'late September'.Wootism schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:37:
Ligt het aan mij of is die IKEA Place app nergens te vinden.... ik dacht dat die tegelijk gelanceerd werd met iOS 11.
Zijn jullie verder al interessante apps met ARKit tegengekomen die al in de NL Store staan?*IKEA Place will be available starting late September in the Apple store; Users must have iOS 11 to enjoy the app.
Het is bedroevend te noemen. Had eerlijk gezegd wel een AR-categorie verwacht met wat toffe apps, maar dat valt toch tegen.Fuwor schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:41:
[...]
Zijn jullie verder al interessante apps met ARKit tegengekomen die al in de NL Store staan?
Helaas is mijn hue widget raar aan het doen 
Je kan hem niet altijd meer maximaliseren. Soms dan lukt het wel maar als ik later weer terug ga dan staat de widget er maar half op, behoorlijk frustrerend! Even afwachten dan maar..
Ik zie dat de weather widget het zo af en toe ook doet, zelfs minimaliseren zonder dat ik het wil.
Daarnaast geen haptic feedback als je bv de status balk naar beneden haalt.
Control panel moet ik nog flink aan wennen, vooral de brightness slide. Ik dacht dat de control panel vrij aan te passen was, dus ook qua lay-out?
Dik gedrukte letters zijn ook niet mijn ding, evenals de vernieuwde App store.
Kortom ik moet er nog even aan wennen!
Je kan hem niet altijd meer maximaliseren. Soms dan lukt het wel maar als ik later weer terug ga dan staat de widget er maar half op, behoorlijk frustrerend! Even afwachten dan maar..
Ik zie dat de weather widget het zo af en toe ook doet, zelfs minimaliseren zonder dat ik het wil.
Daarnaast geen haptic feedback als je bv de status balk naar beneden haalt.
Control panel moet ik nog flink aan wennen, vooral de brightness slide. Ik dacht dat de control panel vrij aan te passen was, dus ook qua lay-out?
Dik gedrukte letters zijn ook niet mijn ding, evenals de vernieuwde App store.
Kortom ik moet er nog even aan wennen!
[ Voor 49% gewijzigd door Gruijters op 19-09-2017 22:53 ]
Zojuist ook iOS 11 geïnstalleerd op mijn iPhone 7 en dit merk ik ook direct. Erg blij mee!VidaR-9 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:17:
Net paar min geïnstalleerd maar mijn browser lijkt opeens soepeler te werken. Bijv hier snel van boven naar onder scrollen gaat 100% schokvrij in tegenstelling tot voorheen (iPhone 7).
Het nieuwe toetsenbord is wel heel handig, met de cijfers er achter.
https://www.macrumors.com...ave-arkit-apps-app-store/Fuwor schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:41:
[...]
Zijn jullie verder al interessante apps met ARKit tegengekomen die al in de NL Store staan?
Kings of Pool is wel geinig. Mijn eettafel moest er even aan geloven
Best wel vet. Ik kijk uit naar geavanceerdere apps en games. Het is nu wat donker in huis, dus overdag ook nog even mee spelen.
Raar, m’n “eerder vandaag” staat opeens doorzichtig op het lockscreen. Dat heb ik niet eerder gehad.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Net na de update is mijn iphone SE nog traag en heeft ook zeer weinig geheugen vrij ruim 100 MB, maar na 10-15 minuten of misschien zelfs nog wat langer lijkt het allemaal vanouds vlot genoeg allemaal en weer 500 MB+ vrije geheugen ruimte vrij als ik alle apps etc. eenmaal heb afgesloten. Dus blijkbaar is die update natuurlijk nog niet helemaal afgerond als je iphone eenmaal weer helemaal opgestart is, dan gebeurt er nog van alles.
[ Voor 21% gewijzigd door Pentiummania op 19-09-2017 23:27 ]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Hmm mijn iCloud profiel foto is vreemd “afgehakt” en niet mooi rond in mijn settings menu en App Store, is dit een bug? Een nieuwe toevoegen maakt het ook niet beter. Verder heerlijke update, werkt prima en vind de nieuwe toevoegingen/wijzigingen tot nu toe perfect werken.
Same here. Losse app werkt wel, maar built-in dus niet. Zowel op iPhone 6s als iPad Pro 9,7” getest...zwelgh schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:37:
Apple tv bediening vanuit control center werkt niet. Deze blijft zoeken naar de Apple tv. De remote app werkt overigens wel. iPhone SE en ATV3. Iemand een idee?
Kijk eens bij uw instellingen: bij beperkingenTHE_BASE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:26:
Hoe werkt die schermopname? Als ik er op klik telt het icoontje af en dat is het...
Helemaal onderaan staat er schermopname.
Dit moet aangevinkt staan anders werkt het inderdaad niet
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Bug gevonden: ik heb de GM (15A372) en m’n vriendin heeft net de update gedaan (ook 15A372)
Als ik een bericht met “echo” verstuur krijgt ze het effect niet te zien, maar met de tekst “Met echo verstuurd”.
Als m’n vriendin mij een bericht verstuurd met “echo” krijg ik wél het effect te zien.
Er zit kennelijk weldegelijk verschil tussen de GM en de nieuwe release, ook al is het beide versie 15A372...
Als ik een bericht met “echo” verstuur krijgt ze het effect niet te zien, maar met de tekst “Met echo verstuurd”.
Als m’n vriendin mij een bericht verstuurd met “echo” krijg ik wél het effect te zien.
Er zit kennelijk weldegelijk verschil tussen de GM en de nieuwe release, ook al is het beide versie 15A372...
Iemand al opgevallen dat we meer ruimte gekregen hebben? Voorheen had ik op mijn 16gb iphone maar 11GB bruikbare storage, maar sinds ios 11 geeft hij nu 16gb aan.
Heeft dat niet te maken met de nieuwe compressie op foto's en video's die geïntroduceerd is in iOs11?
Misschien is dat ook een verklaring waarom de telefoons kort na de update ff wat stroperig zijn nog, omdat hij dan de boel aan het converteren is? Bij mij is er na de update ook ongeveer 5gb aan ruimte vrij gekomen...
Moet overigens zeggen dat mijn 6s sinds de update ook wel weer een stuk vlotter lijkt te zijn in vergelijking met iOs10
Nieuwe dock op m'n iPad pro en het nieuwe toetsenbord vind ik ook wel mooie verbeteringen... Eerste indrukken zijn positief
Misschien is dat ook een verklaring waarom de telefoons kort na de update ff wat stroperig zijn nog, omdat hij dan de boel aan het converteren is? Bij mij is er na de update ook ongeveer 5gb aan ruimte vrij gekomen...
Moet overigens zeggen dat mijn 6s sinds de update ook wel weer een stuk vlotter lijkt te zijn in vergelijking met iOs10
Nieuwe dock op m'n iPad pro en het nieuwe toetsenbord vind ik ook wel mooie verbeteringen... Eerste indrukken zijn positief
Hmm. Iemand ook problemen met het lock screen? Ik had met de beta's soms dat de klok niet zichtbaar was op het lockscreen. Naar links swipen levert een leeg scherm op (widgets niet zichtbaar) en naar rechts swipen levert een werkende camera op, maar zonder beeld! Ik kon een foto maken met de volumeknop maar zonder ooit te zien wat ik fotografeerde. Dit was alleen weer goed te krijgen door het toestel opnieuw op te starten.
Ik heb nu IOS11 er even schoon opgezet met iTunes in de hoop dat het daardoor kwam, maar het lijkt erger geworden. De klok komt nu zelfs dwars over apps heen soms en de widgets en camerabeeld zijn nu ook verdwenen op het notification center...
Ik heb nu IOS11 er even schoon opgezet met iTunes in de hoop dat het daardoor kwam, maar het lijkt erger geworden. De klok komt nu zelfs dwars over apps heen soms en de widgets en camerabeeld zijn nu ook verdwenen op het notification center...
Hij geeft nu de grootte van je iPhone aan, je hebt de 16GB variant dus staat er nu 16GB. Dat is niet de bruikbare opslag.Zackito schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:37:
Iemand al opgevallen dat we meer ruimte gekregen hebben? Voorheen had ik op mijn 16gb iphone maar 11GB bruikbare storage, maar sinds ios 11 geeft hij nu 16gb aan.
iPad Air 2 voelt soepel aan met iOS 11. Toetsenbord is handig, like it!
Ik baal alleen dat iMessage (nog) niet aan te loggen valt met een ander iCloud account. Ik hoop toch echt dat dit wel komt. Dit is voor mij nu reden om mijn iPhones (prive en zakelijk) nog niet te upgraden.
Ik baal alleen dat iMessage (nog) niet aan te loggen valt met een ander iCloud account. Ik hoop toch echt dat dit wel komt. Dit is voor mij nu reden om mijn iPhones (prive en zakelijk) nog niet te upgraden.
Mijn boefje is liev!
Vreemde is dus wel dat ik 5GB vrij heb en 11GB in gebruik, 11GB had ik voor iOS11 ook in gebruik.Fuwor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:03:
[...]
Hij geeft nu de grootte van je iPhone aan, je hebt de 16GB variant dus staat er nu 16GB. Dat is niet de bruikbare opslag.
Opvallend is ook dat Apple uit het niets 2GB kan opschonen op mijn telefoon, ik had eerst maar 1GB vrij. Vervolgens voer ik via OTA de update uit naar iOS11 en magisch wordt mijn toestel opgeschoond. Vindt het bizar dat er geen mogelijkheid om vanuit iOS een cleanup uit te voeren, nu wordt er nog steeds 4GB aan “overige” bestanden gebruikt. Enige manier om deze ruimte weer terug te krijgen is een backup maken en resetten via itunes.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Niet zo heel vreemd. iOS 11 is aardig op de schop gegaan onder water. Zo zijn er geen libraries meer voor het draaien van 32 bit apps, enkel 64 bit. Dat scheelt toch zeker een hoop dubbele libraries die nu dus zijn opgeschoond.Zackito schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:15:
[...]
Vreemde is dus wel dat ik 5GB vrij heb en 11GB in gebruik, 11GB had ik voor iOS11 ook in gebruik.
Opvallend is ook dat Apple uit het niets 2GB kan opschonen op mijn telefoon, ik had eerst maar 1GB vrij. Vervolgens voer ik via OTA de update uit naar iOS11 en magisch wordt mijn toestel opgeschoond.
...
Dat zijn de diverse caches en in principe wil je daar niet met het handje aanzitten. Als je het leeg zou kunnen maken zit je de uren daarna met een telefoon die trager is en meer data en batterij gebruikt om die caches weer te vullen met (waarschijnlijk) dezelfde content die je net weggegooid hebt.Zackito schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:15:
Vindt het bizar dat er geen mogelijkheid om vanuit iOS een cleanup uit te voeren, nu wordt er nog steeds 4GB aan “overige” bestanden gebruikt. Enige manier om deze ruimte weer terug te krijgen is een backup maken en resetten via itunes.
Sowieso snap ik de obsessie met leeg geheugen niet. Dat spul heeft geld gekost, waarom zou je het zoveel mogelijk leeg willen hebben en houden? Je bent veel beter af met het zoveel mogelijk gebruiken. Je telefoon wordt er sneller van.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ondertussen heb ik mijn iPhone 7 (na een volledige iTunes backup) ook een upgrade naar IOS 11 gegeven. De download ging snel, de installatie ging ook snel. Al bij al een erg smooth proces en duidelijk een verbetering tegenover IOS 10. Ik weet niet of ik de nieuwe App Store handig vind, voorlopig nog niet, maar dat is misschien even wennen. Verder vind ik het wel een vooruitgang.
Na de installatie werd er nog wel wat batterijjuice gebruikt voor zaken op de achtergrond vermoed ik, maar een uurtje later was alles normaal. Na een nacht stil gelegen te hebben en een rit met Waze naar het werk merk ik geen verschil tegenover IOS 10 qua batterijverbruik.
Na de installatie werd er nog wel wat batterijjuice gebruikt voor zaken op de achtergrond vermoed ik, maar een uurtje later was alles normaal. Na een nacht stil gelegen te hebben en een rit met Waze naar het werk merk ik geen verschil tegenover IOS 10 qua batterijverbruik.
Gelukt! Gelijk beperkingen uitgeschakeld. Dat stond ooit aan om Apple Music te verbergen. Thanks!Snakefoodjah schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:31:
[...]
Kijk eens bij uw instellingen: bij beperkingen
Helemaal onderaan staat er schermopname.
Dit moet aangevinkt staan anders werkt het inderdaad niet
Zo! Wat een verademing op mijn SE wat is hij ineens vloeiend, opstarten van apps, scrollen oo webpagina’s en zoals meerderen aangeven, heb ineens weer gb vrij op me tel🎉 kan ik de upgrade nog even uitstellen portemonee blij, ik blij😇 al met al goeie upgrade en! Ging gister avond nog vlot 5min downloaden zowel op de iphone als ipad.
Gaat het qua opslag helpen als ik een nieuwe iCloud backup maak en mijn iPhone herstel en de backup terug zet? Ik merk dat er hier en daar wat cache van iOS 10 lijkt te zijn blijven hangen. Er lijkt meer ruimte in gebruik te zijn dan voorheen.
Dan is er iets mis gegaan met de installatie, een Iphone 7plus is een zeer krachtig apparaat. Ik heb ios 11 op zowel de A9x als de A10x draaien en met beiden geen last van vertragingen, ik merk voor de gewone taken niet eens een snelheidsverschil, misschien zit die er wel maar dan gaat het om miliseconden.kevinkrs schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:59:
Net ios 11 geinstalleerd door middel van een clean install op mijn iphone 7 plus 128gb.
Ik zit te overwegen om toch voor de iphone 8 plus te kijken, blijkbaar kan de 7 plus ios 11 niet aan.
Het is niet vooruit te branden... alle animaties haperen en ik zie nog behoorlijk van grafische glitches
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 20-09-2017 08:00 ]
Inderdaad om te huilen:Wootism schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:49:
[...]
Het is bedroevend te noemen. Had eerlijk gezegd wel een AR-categorie verwacht met wat toffe apps, maar dat valt toch tegen.
Een app om afstanden te meten
Een om verf te splashen in AR
Veel virtuele pets
Paar games met dingen het speelveld in AR
Presentatie app met grafieken in AR
Ik had er meer van verwacht. Meesten kosten nog geld ook.
Grootste ergernis is dat AR niet in in een woonkamer met de lampen aan werkt (snel te donker ?) of hij loopt eindeloos te zoeken naar een plat (referentie) oppervlak. Je moet dan eindeloos je camera heen en weer bewegen totdat ie iets gevonden heeft. Werkt voor geen meter met bv. een buro. Vloeren wel, maar gisteravond in mijn woonkamer echt niet (te donker ?).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Werkt alleen bij een ATV4. Snap niet waarom, maar is zozwelgh schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:37:
Gisteren iPhone 6 en SE over gezet naar iOS 11, m’n 6 voelt ineens zoveel sneller aan!
Waarschijnlijk stel ik m’n iPhone 8/X aankoop uit.
Toch wel wat ergernissen en kleine bugs.
- Controk Center: Wat is hier gebeurd.. ik dacht dat het best mee zou vallen maar wat een draak van een update. WiFi toggle zet je WiFi niet uit maar verbreekt de huidige WiFi verbinding?! Is dit serieus een feature en geen bug? Voor mensen met 3D Touch kunnen jullie wel WiFi uit zetten?
- Night Shift: Feature was spontaan toegevoegd een aantal versies geleden en opeens is het niet meer te toggelen via het control center echt een gemiste kans.
- Woord suggesties/auto correct werkt echt voor geen meter hij geeft vaak niet eens een suggestie en auto correct ineens naar super vage woorden..
Waarschijnlijk stel ik m’n iPhone 8/X aankoop uit.
Toch wel wat ergernissen en kleine bugs.
- Controk Center: Wat is hier gebeurd.. ik dacht dat het best mee zou vallen maar wat een draak van een update. WiFi toggle zet je WiFi niet uit maar verbreekt de huidige WiFi verbinding?! Is dit serieus een feature en geen bug? Voor mensen met 3D Touch kunnen jullie wel WiFi uit zetten?
- Night Shift: Feature was spontaan toegevoegd een aantal versies geleden en opeens is het niet meer te toggelen via het control center echt een gemiste kans.
- Woord suggesties/auto correct werkt echt voor geen meter hij geeft vaak niet eens een suggestie en auto correct ineens naar super vage woorden..
ATV4 remote werkt via Bluetooth. Hoewel de ATV4 ook een IR sensor heeft en werkt met de oude remote.NRG-81 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:02:
[...]
Werkt alleen bij een ATV4. Snap niet waarom, maar is zo
Denk dat de app commando's via Bluetooth doorgeeft, hoewel nooit getest of iet het nog doet als je Bluetooth en/of WIFI uitzet op je telefoon.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik merk op mijn 5s toch iets vertraging soms in apps zoals mail waarbij de je bijvoorbeeld de mails al verwijderd hebt maar het aantal nog blijft staan voor een aantal seconden.
ik vind ook dat het scherm rechts bovenin wat sloom reageerd af en toe , maar voor de rest lekker vlot
ik vind ook dat het scherm rechts bovenin wat sloom reageerd af en toe , maar voor de rest lekker vlot
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
WiFi is inderdaad een drama. Dit is zeker geen bug. Apple denkt dat we WiFi liever aan dan uit hebben en als we het uit willen dat alleen de verbinding verbroken moet worden. Fail dus.Evernote schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:07:
Wat betreft Night Shift: met 3D Touch kan ik op de helderheid klikken en dan kan ik Night Shift inschakelen. Twee stappen in plaats van één dus. Nog een fail.
En zo kan ik, afgezien van vooruitgang in snelheid en opslag, of wel even doorgaan.
Zie eerdere posts. Brightness slider indrukken totdat ie het hele scherm beslaat, verschijnt dan nightshift icoontje onder in beeld.Evernote schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:07:
Verwijderd
Gelukkig ben ik niet de enigste, ik erger me hier mateloos aan.Evernote schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:07:
Apple heeft elke update wel een bug of probleem.
Get used to it dan maar.
Verwijderd
Inderdaad, stront vervelend.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:15:
[...]
Gelukkig ben ik niet de enigste, ik erger me hier mateloos aan.
Get used to it dan maar.
Wellicht zit de Airdrop functionaliteit-gedachte hier achter? Die werkt niet als WiFi uit staat dacht ik?THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:12:
[...]
WiFi is inderdaad een drama. Dit is zeker geen bug. Apple denkt dat we WiFi liever aan dan uit hebben en als we het uit willen dat alleen de verbinding verbroken moet worden. Fail dus.
Mijn boefje is liev!
Vertel mij maar eens hoeveel mensen die functie dagelijks gebruiken?JB schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:22:
[...]
Wellicht zit de Airdrop functionaliteit-gedachte hier achter? Die werkt niet als WiFi uit staat dacht ik?
Dank! Dit scheelt weer wat hoofdpijn!loekf2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:13:
[...]
Zie eerdere posts. Brightness slider indrukken totdat ie het hele scherm beslaat, verschijnt dan nightshift icoontje onder in beeld.
True that...THE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:23:
[...]
Vertel mij maar eens hoeveel mensen die functie dagelijks gebruiken?
Kan iemand testen of je in Game Center wel met een ander iCloud account kan inloggen?
In iMessage lukt dit dus niet (meer)
Mijn boefje is liev!
Ik heb (ergens...kan het nu niet vinden...) een support ticket gelezen van een vroege Beta van iOS 11. Daarin werd dezelfde vraag gesteld "waarom werkt die toggle niet als een toggle, maar verbreekt hij enkel de verbinding en blijft de radio aanstaan??"JB schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:22:
[...]
Wellicht zit de Airdrop functionaliteit-gedachte hier achter? Die werkt niet als WiFi uit staat dacht ik?
Het antwoord was dat het de bedoeling is om zo verbinding te verbreken met publieke, ongewenste netwerken. Dus, je bent door de stad aan het wandelen, ineens wil je foon verbinden met *gratishotspotmitspaswoordkomwinkelenbijons*. Dit is ongewenst gedrag, dus veeg omhoog en wifi toggelen.
Natuurlijk zou het *beter* zijn om je (met 3D Touch?) de optie te geven om het gedrag van de knop te wijzigen, tussen "verbreek verbinding maar laat wifi aanstaan" en "zet wifi radio uit" bijvoorbeeld.
Maarja.
Airdrop? Ik, werkt ideaal met mijn Mac om snel even de foto's of ander ongein te droppenTHE_BASE schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:23:
[...]
Vertel mij maar eens hoeveel mensen die functie dagelijks gebruiken?
Ik heb iOS 11 op mijn 7 plus gezet. Eerste indrukken heel goed en super snel.. Alleen als ik Bluetooth via controle panel uitzet gaat ie niet uit. Staat in settings nog steeds aan. Iemand hetzelfde of hoort dat zo? Lijkt me niet handig
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Is het standaard gedrag. Wifi en BT toggles verbreken enkel de verbinding met het huidige netwerk, de radio's zelf blijven actief.Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:27:
Ik heb iOS 11 op mijn 7 plus gezet. Eerste indrukken heel goed en super snel.. Alleen als ik Bluetooth via controle panel uitzet gaat ie niet uit. Staat in settings nog steeds aan. Iemand hetzelfde of hoort dat zo? Lijkt me niet handig
Klopt. Klopt. Maar denk dat er meer mensen met iPhone zijn die geen Mac hebben dan wel. En die functie wordt volgens mij niet door velen gebruikt.Aight! schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:27:
[...]
Airdrop? Ik, werkt ideaal met mijn Mac om snel even de foto's of ander ongein te droppen
Lees eens mee hier dan.Erik1805 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:27:

Ben ik nu mee bezig.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Nog wel wat grappige dingen in iOS 11.
- Zaklamp kun je nu de sterkte van instellen door op de zaklamp te tikken en ingedrukt te houden en dan onhoog sliden voor de sterkte van het licht.
- Batterijbesparing kun je nu aan het control center toevoegen als toggle.
Daarnaast zou ik zweren dat m’n scherm sinds iOS 11 feller is als ie op volle brightness staat.
- Zaklamp kun je nu de sterkte van instellen door op de zaklamp te tikken en ingedrukt te houden en dan onhoog sliden voor de sterkte van het licht.
Daarnaast zou ik zweren dat m’n scherm sinds iOS 11 feller is als ie op volle brightness staat.
Ik snap niet dat de grote Johnny Ive leentjebuur aan het spelen is geweest. Het is bijna tragikomisch dat hij de headers van Windows Phone heeft overgenomen. Waarom die die bold headers, het neemt zoveel onnodige ruimte in beslag.
Quick type is sinds iOS 9 gemeengoed maar het lukt blijkbaar niet om een Nederlandse vertaler te vinden. En de nieuws widget, die al sinds iOS 10 nog niet aan te passen is. Control Center is erg druk geworden en helaas niet zelf in te delen.
De optische snelheidwinst is leuk maar verder ben ik er niet kapot van.
Quick type is sinds iOS 9 gemeengoed maar het lukt blijkbaar niet om een Nederlandse vertaler te vinden. En de nieuws widget, die al sinds iOS 10 nog niet aan te passen is. Control Center is erg druk geworden en helaas niet zelf in te delen.
De optische snelheidwinst is leuk maar verder ben ik er niet kapot van.
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:15:
[...]
Gelukkig ben ik niet de enigste, ik erger me hier mateloos aan.
Get used to it dan maar.
Zo zeg, wat erg he? Je kunt ook niet updaten. Android heeft toch ook bugs in elke nieuwe update?
Mensen moeten er maar aan gaan wennen dat niet alles meteen de eerste keer perfect is. Software vandaag de dag wordt steeds ingewikkelder. iOS bestaat uit 10+ miljoen regels.
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Verwijderd
Heerlijk deze sarcasme in de vroege ochtend, je hebt gelijk ik zou ook niet kunnen updaten?aDutchCow schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:39:
[...]
Zo zeg, wat erg he? Je kunt ook niet updaten.
Elke update zitten bug oplossingen of beveiligings updates, snap dus ook niet waarom je uberhaupt ooit zou gaan updaten. ONLOGISCH

Naast dat kan ik er mee leven, ik zeg alleen dat het me mateloos irriteert. Is dat een reden voor mij om dan niet meer te updaten ? misschien moet ik meer op mijn eigen spelfouten letten i.p.v. afhankelijk zijn van een code.
De nieuwe bestanden app, wat een belachelijke vernieuwing. Sorry, maar dit meen je toch niet.
Verwijderd
Onwijs erg wijsneus.aDutchCow schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:39:
Zo zeg, wat erg he? Je kunt ook niet updaten. Android heeft toch ook bugs in elke nieuwe update?
Mensen moeten er maar aan gaan wennen dat niet alles meteen de eerste keer perfect is. Software vandaag de dag wordt steeds ingewikkelder. iOS bestaat uit 10+ miljoen regels.
Na paar uur mee gespeeld te hebben moet ik toch toegeven dat ik het een geslaagde update vind.
Oa controlcenter, schermopname, mooie uitgebreide grafieken in gezondheid app, AR (pootje poolen was nog nooit zo leuk!) enz bevallen goed!
Nadelen die ik tot nu toe ontdekt heb: notificatiescherm is irritant, grote headers zijn lelijk en niet apple waardig en het niet helemaal uit kunnen zetten van wifi via controlcenter. Ik snap wel dat apple wil dat wifi niet uitgezet wordt ivm locatieservices & airdrop maar ik maak dat toch echt liever zelf uit. Dus hopelijk wordt het een en ander gefixt in 11.01. Er zullen namelijk vast en zeker een hoop mensen zijn die zullen gaan klagen bij Apple!
Oa controlcenter, schermopname, mooie uitgebreide grafieken in gezondheid app, AR (pootje poolen was nog nooit zo leuk!) enz bevallen goed!
Nadelen die ik tot nu toe ontdekt heb: notificatiescherm is irritant, grote headers zijn lelijk en niet apple waardig en het niet helemaal uit kunnen zetten van wifi via controlcenter. Ik snap wel dat apple wil dat wifi niet uitgezet wordt ivm locatieservices & airdrop maar ik maak dat toch echt liever zelf uit. Dus hopelijk wordt het een en ander gefixt in 11.01. Er zullen namelijk vast en zeker een hoop mensen zijn die zullen gaan klagen bij Apple!
Bij mij juist niet. Na de herstart was het scherm veel donkerder, de auto brightness was gereset of ze hebben een ander algo.Evernote schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:30:
Nog wel wat grappige dingen in iOS 11.
Na het lezen van vele reacties; Wie gaat er terug naar iOS10.3 ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Niet, zeer tevreden op de 7 plus. Zoals bij iedere update zijn er altijd wel wat dingen. Heb je bij iedere OS update, niet alleen bij Apple.Hackus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:54:
lol. Neem anders een android device ofzoHackus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:54:

Het is een vraag, ik ga niet terug, gebruik 11 al sinds 1e beta. niet zo negatief..
Kalibreer je batterij voor je gaat slapen vanavond en morgen loopt 11 al stuk beter
(niet telkens gaan herstellen via iTunes ed)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Op een ander device draaide ik al een tijdje de Beta. Wel grappig om te zien hoeveel beter zo'n daadwerkelijke release is, ten opzichte van zelfs de al wat gevorderde beta's.Na het lezen van vele reacties; Wie gaat er terug naar iOS10.3 ?
Op die manier heb je juist een ander perspectief, dan zie je niet wat er mis is, maar ben je blij met wat er nu wel goed werkt :-)
Als er een heel specifieke voor jou relevante bug in zou zitten, tsja, stel dan uit/draai terug. Als het nieuwe design/interface je stoort, installeer hem juist zo snel mogelijk, dan went het tenminste sneller.
Het nieuwe control center, kan ik me voorstellen dat mensen de vorige oplossing beter vonden. Helaas zul je door die zure appel heen moeten, dat soort keuzes gaat in een punt-1-update niet teruggedraaid worden.
Mijn eerste ervaringen met IOS 11 zijn positief. Lekker snel. Alleen die batterij he...
Vanavond maar eens kalibreren dan.
Was niet negatief bedoeld hoor. OchtendhumeurHackus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:03:
[...]
Het is een vraag, ik ga niet terug, gebruik 11 al sinds 1e beta. niet zo negatief..
En idd, al vaker voorbij gekomen hier maar hier nogmaals;
Wait a Few Days
If you just updated your iPhone to iOS 11, give it a few days to full reindex and cache everything before you start freaking out. Things should normalize after a day or two, or even less time, so just give it a little time. If that doesn't do the trick for you or you want to dive right into tweaking your settings, then keep on reading to see what you can do.
[ Voor 46% gewijzigd door Armo op 20-09-2017 09:08 ]
Hier ondertussen 1 Iphone 6s en 2x een Iphone 7 + op 11 draaien.
Tot nu toe geen gekke dingen gezien.
Enigste wat opviel was dat de ene 7+ (van de vrouw) 4% batterij had gebruikt en de mijne 0%.(Standby tijd
)
Zal wel aan Pinterest en FB en consorten leggen, staan bij mij niet geïnstalleerd
Enigste wat opviel was dat de ene 7+ (van de vrouw) 4% batterij had gebruikt en de mijne 0%.(Standby tijd
Zal wel aan Pinterest en FB en consorten leggen, staan bij mij niet geïnstalleerd
[ Voor 3% gewijzigd door Rhodan op 20-09-2017 09:09 ]
Verwijderd
Gebruik van de user zelf speelt een grote rolRhodan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:07:
Hier ondertussen 1 Iphone 6s en 2x een Iphone 7 + op 11 draaien.
Enigste wat opviel was dat de ene 7+ (van de vrouw) 4% batterij had gebruikt en de mijne 0%.
Vrouwen staan bekend dat ze veel achter de telefoon zitten i.p.v. de keuken
Gewoon een geintje
Heb het over de standby tijdVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:08:
[...]
Gebruik van de user zelf speelt een grote rol![]()
Vrouwen staan bekend dat ze veel achter de telefoon zitten i.p.v. de keuken![]()
Gewoon een geintje
Als ik wil, trek ik hem ook zo leeg haha
Ben tot nu toe best tevreden over iOS 11. Alleen een puntje waar ik me wel aan stoor is dat de WiFi toggle in de control center WiFi niet echt uit zet. Het verbreekt alleen de verbinding met de huidige accesspoint. Wanneer je vluchtmodus aanzet en weer uit dan staat WiFi ook gewoon weer aan.
< dit stukje webruimte is te huur >
Een harde druk op de linkerrand van het scherm opende de vorige app of de app switcher (of hoe dat heet). Dat zit er nu niet meer in helaas. weet iemand een alternatief, ik gebruikte dat toch wel vaak.
Goh bij jullie ook al. Bij mijn vrouw gaat het ook veel sneller dan bij mij. Facebook is vaak de boosdoener. Zeker als "Ververs op achtergrond" aanstaat.Rhodan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:07:
Enigste wat opviel was dat de ene 7+ (van de vrouw) 4% batterij had gebruikt en de mijne 0%.
Hier een waslijst met tips hoe je de accu performance kan tweaken:
https://ios.gadgethacks.c...ur-iphone-ios-11-0177756/
Verwijderd
Dat willen we natuurlijk niet hebben, anders kan dochterlief geen vogeltjes bekijken en fotograferenRhodan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:09:
[...]
Als ik wil, trek ik hem ook zo leeg haha
Kan iemand mij uitleggen hoe ik m'n batterij kan kalibreren?derKaiser29 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:06:
Mijn eerste ervaringen met IOS 11 zijn positief. Lekker snel. Alleen die batterij he...
Kan ik deze update gewoon installeren of maken jullie eerst een backup in iTunes, resetten en dan installeren?
Sinds de update naar iOS11 ben ik mijn gedeelde album kwijt op de iPhone. Op de ipad (ook geupdate) nog wel aanwezig. Geen idee hoe ik dit weer terug krijg.
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Ik heb ios11 beta staan sinds vorige week, maar als ik via mijn telefoon of itunes naar een update zoek zegt hij dat ik de meest recente versie heb...
Eerst een reservekopie maken via iTunes of iCloud voor het geval dat en vervolgens updaten zonder reset.honey schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:15:
Kan ik deze update gewoon installeren of maken jullie eerst een backup in iTunes, resetten en dan installeren?
Verwijderd
Geen back-up gemaakt ?Waterpower schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:16:
Sinds de update naar iOS11 ben ik mijn gedeelde album kwijt op de iPhone. Op de ipad (ook geupdate) nog wel aanwezig. Geen idee hoe ik dit weer terug krijg.
Misschien van je iPad een back-up maken en die terug zetten op je telefoon?
https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/trutje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:12:
[...]
Kan iemand mij uitleggen hoe ik m'n batterij kan kalibreren?
Succes.
Backup gemaakt ja, maar voor ik dat helemaal moet terugzetten hoop ik dat er een makkelijkere manier is.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:17:
[...]
Geen back-up gemaakt ?
Misschien van je iPad een back-up maken en die terug zetten op je telefoon?
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Verwijderd
Mits ze op een gekke manier bij "recent verwijderd" staan denk ik niet dat je ze anders terug kan halen zonder back-up.Waterpower schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:19:
[...]
Backup gemaakt ja, maar voor ik dat helemaal moet terugzetten hoop ik dat er een makkelijkere manier is.

Ga ik die vanavond terugzetten, dank!Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:21:
[...]
Mits ze op een gekke manier bij "recent verwijderd" staan denk ik niet dat je ze anders terug kan halen zonder back-up.
Verwijderd
Ik weet het ook niet zeker, aangezien ik gelukkig nooit zulke soortgelijke problemen heb gehad.Waterpower schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:23:
[...]
Ga ik die vanavond terugzetten, dank!
Heb net een snelle research gedaan en vermoed dat het niet mogelijk is om het zomaar terug te halen.
Je kan natuurlijk zelf ook wat research doen.
Het allerlelijkst vind ik toch wel het nieuwe Telefoon-toesten menu. En het inloggen als de iPhone opnieuw aan gaat. Wat zien die bollen er lelijk uit. Wie verzint het.