Ergens ben ik ook meer benieuwd naar de persconferentie van MS. Ze hebben erg veel gamers terug te winnen. Wellicht dat de Scorpio zorgt voor meer concurrentie. Het gebrek aan exclusives lijkt een reden te zijn waarom ze veel marktaandeel verliezen.dvd-linden schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:50:
[...]
Larry Hryb heeft wel aangekondigd dat de persco van Microsoft langer gaat duren dan de traditionele 90 minuten. Nu hebben ze waarschijnlijk heel wat te vertellen over de Scorpio, maar het zou mooi zijn als ze die extra tijd ook gaan benutten om een hele hoop games aan te kondigen. Ik heb persoonlijk niet veel met Microsoft en hun exclusives, maar hoop toch dat ze een hele goede console neer gaan zetten en een hoop goede games aankondigen. Dat is voor de hele markt en de concurrentie met Sony alleen maar beter.
Omdat hun "exclusieve" games ook op de PC te koop zijn lijkt mij de noodzaak voor een Xbox console een stuk minder groot. Daarnaast kan je een PC nog krachtiger maken dan een Scorpio.
Ik kan me voorstellen dat je een aantal systemsellers nodig hebt om flink marktaandeel te veroveren, maar door alles ook op de PC uit te brengen maak je het niet makkelijker.