Vraag me af of EA Access nog wel een beetje draait of dat mensen stiekem even een maandje nemen voordat er zo een grote game uitkomt om hem een paar dagen te nemen.
En YouTube, en Instagram, waar toch de jeugd zit... Maar ook exclusieve content / eerder toegang tot DLC. Kan me voorstellen dat dat bij die games voor de fanaten best belangrijk is.Martinspire schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:43:
Mja die marketingdeals zijn ook vrij muf. Ja dan heb je reclame op TV met een logo en whatever. Maar wie kijkt er tegenwoordig nog TV?
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Het verbaast mij eigenlijk helemaal niks. Een deal met Sony staat simpelweg garant voor meer verkopen vanwege de grotere PS4 userbase. Vrij logisch eigenlijk.mobygo76 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:03:
Ik verbaas met over de aantal games die een marketing deal hebben met Sony. Battlefront, COD, Fifa. Ik zie maar weinig MS. Shadow of War is volgens mij de enige tot dusver. Misschien hebben ze weinig tijd omdat ze veel tijd gaan besteden aan de Scorpio. Ik hoop toch op een paar mooie nieuwe games. De scorpio komt er hier sowieso.
Volgens mij gaan bundels niet mee met zulke deals, COD (en dacht ook BF) had aan beide kanten bundels, buiten elk z'n eigen exclusive bundels had (forza, tlou, etc).Nieuwevolger schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:33:
Marketing deals lijden ook meestal tot bundels. Als mensen een console willen kopen om de nieuwe cod te kopen, dan zien ze in de winkel dat ze met z'n bundel goedkoper uit zijn dan de console van de andere partij en de game los te kopen.
Dan moeten ze op YouTube toch echt 'hun' reclame voorin de reclame zetten, anders is het direct skippen na 5 seconde.Conscience NL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:47:
[...]
En YouTube, en Instagram, waar toch de jeugd zit... Maar ook exclusieve content / eerder toegang tot DLC. Kan me voorstellen dat dat bij die games voor de fanaten best belangrijk is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
lijkt me dat de userbase van ps4 + xbox one + pc groter is dan die van ps4 alleen dus dit lijkt me niet perse de reden. waarschijnlijk krijgen ze een flinke zak geld van sonybram1984 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:17:
[...]
Het verbaast mij eigenlijk helemaal niks. Een deal met Sony staat simpelweg garant voor meer verkopen vanwege de grotere PS4 userbase. Vrij logisch eigenlijk.
Een marketingdeal + verkopen op alle platformen levert simpelweg meer geld op dan geen marketingdeal + verkopen op alle platformen. In dit geval is het platform waarop je de meeste verkopen verwacht, het meest voor de hand liggend als marketingdeal. Je kan moeilijk een marketingdeal op zowel het PS4, Xbox als PC platform afsluiten.Sokkeh schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:57:
[...]
lijkt me dat de userbase van ps4 + xbox one + pc groter is dan die van ps4 alleen dus dit lijkt me niet perse de reden. waarschijnlijk krijgen ze een flinke zak geld van sony
Wat jij bedoelt zijn acties van retailers, zo had mediamarkt ook acties dat bf1+ps4 voor een bepaald bedrag, terwijl bf1 door een xbox gepromote game was. Maar de officiële bundels door de fabrikant samengesteld zijn alleen games die gepromoot worden op dat platform.SinergyX schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:36:
[...]
Volgens mij gaan bundels niet mee met zulke deals, COD (en dacht ook BF) had aan beide kanten bundels, buiten elk z'n eigen exclusive bundels had (forza, tlou, etc).
[...]
Dan moeten ze op YouTube toch echt 'hun' reclame voorin de reclame zetten, anders is het direct skippen na 5 seconde.
Dat zegt toch ook niemand. Het gaat over marketingdeals voor multiplatform games.mobygo76 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:13:
Meestal worden de games verdeeld over de platforms, veel logischer want dan krijgt men meer aandacht. Als alle grote games exclusief voor de PS4 zijn, het klinkt niet logisch. Mogelijk komt er nog iets uit de hoge hoed.
Je zegt "Als alle grote games exclusief voor de PS4 zijn". Dat zijn dan geen multiplatform games meer. Of ik begrijp je gewoon verkeerd.mobygo76 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:50:
Ik bedoel toch ook multiplatform games.
Het gaat mij inderdaad om de multiplatform games. Vind het bijzonder dat MS er vrij weinig deals heeft dit jaar. Vorig haar had MS in elk geval Fifa nog, maar dit jaar blijkbaar ook niet meer.
Haha okay, maar dan zijn we weer aan het begin toch? Mij verbaast het niets in ieder geval. Een marketingdeal maak je het liefst met de meest succesvolle partner.mobygo76 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:04:
Ik begon mijn vraag met de volgende "Ik verbaas met over de aantal games die een marketing deal hebben met Sony. Battlefront, COD, Fifa. Ik zie maar weinig MS. "
Het gaat mij inderdaad om de multiplatform games. Vind het bijzonder dat MS er vrij weinig deals heeft dit jaar. Vorig haar had MS in elk geval Fifa nog, maar dit jaar blijkbaar ook niet meer.
Die FIFA deal verbaasde mij überhaupt, maar wellicht stond die al eerder vast. De EU is doorgaans PS terrein en daar spelen ze veel meer FIFA dan in de VS, wat dan traditioneel weer meer Xbox terrein is (hoewel het daar inmiddels ook is omgedraaid volgens mij). Een NFL deal zal hier ook weinig potten breken.
Ik kijk uit naar een releasedate voor Kingdome Come en hoop wat te zien van Cyberpunk 2077.dvd-linden schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:51:
Het is nog rustig hier. Ik neem aan dat er toch wel een hoop mensen zijn die ook ontzettend uitkijken naar de E3 in het algemeen en alle persco's in het bijzonder?
Ikzelf hoop op een paar verrassingen en gameplaybeelden van een aantal Sony exclusives zoals God of War, Detroit Become Human, Days Gone, The Last of Us 2 (zal wel niet), Uncharted: Lost Legacy en Spider-man. Death Stranding en Cyberpunk 2077 zouden ook vet zijn om te zien, maar dat verwacht ik nog niet echt eigenlijk. Net zoals ik verwacht niks te gaan zien van RDR2.
Voor de rest geen idee eigenlijk.
https://twitter.com/XboxP3/status/872884388022956032
Hij laat dit keer gewoon onstage een tattoo zettenStefan22 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:46:
De stream van Xbox op E3 gaat waarschijnlijk langer duren dan de traditionele 90 minuten volgens Phil Spencer.
https://twitter.com/XboxP3/status/872884388022956032
BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL
Verwijderd
Al wat info van Microids (met name voor de Switch) over o.a. Syberia.
Microsoff heeft al gezegd dat vr niet getoond wordt op de e3 voor scorpio. Van Sony verwacht ik wel een paar aankondingen, een stuk of 3 denk ik..GoO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:46:
Ik ben heel benieuwd naar de VR plannen van Microsoft en wat er aan zit te komen voor PSVR. Laat de VR battle maar beginnen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Kan ik me niet voorstellen. Microsoft loopt al zoveel achter met Xbox en dan laten ze Sony ook nog verder uitlopen op het gebied van VR, de meest veelbelovende groeimarkt van dit moment?Nieuwevolger schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:10:
[...]
Microsoff heeft al gezegd dat vr niet getoond wordt op de e3 voor scorpio. Van Sony verwacht ik wel een paar aankondingen, een stuk of 3 denk ik.
Ik verwacht nog steeds een aankondiging dat Scorpio ondersteuning voor de Rift krijgt.
VR is nog zo dood als toen het werd aangekondigd, MS heeft al 2 jongens met VR brillen voor amper helft van dr prijs van de rift en vive, dat is meer dan genoeg..GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 01:03:
[...]
Kan ik me niet voorstellen. Microsoft loopt al zoveel achter met Xbox en dan laten ze Sony ook nog verder uitlopen op het gebied van VR, de meest veelbelovende groeimarkt van dit moment?
Ik verwacht nog steeds een aankondiging dat Scorpio ondersteuning voor de Rift krijgt.
Zolang het geen verkoopcijfers haalt van doorsnee AAA game, is het een leuke toevoeging, net als Ps eye en kinect. Vive komt met een nieuwe die amper BC is, er is nu al zo lompe locking in zo'n kleine markt, kunnen ze nog beter TM en Logitech met nieuwe stuurtjes op de E3 zetten, hebben ze nog een groter publiek te pakken.
En scorpio ondersteuning van Rift? Zeg gerust maar andersom, Rift is toch wel de bekenste van game en platform locking. Aangezien ze al een HP en Acer hebben met 2 brillen, zie ik Rift/Vive nog niet zo nodig (gezien MS ook rustig kan sturen dat die de prominente op Win10 gaan worden).
[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 09-06-2017 01:25 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Of je het nu wel of niet voor kan stellen, MS heeft het aangegeven zoals @Nieuwevolger simpelweg al zegt..GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 01:03:
[...]
Kan ik me niet voorstellen. Microsoft loopt al zoveel achter met Xbox en dan laten ze Sony ook nog verder uitlopen op het gebied van VR, de meest veelbelovende groeimarkt van dit moment?
http://www.pu.nl/artikele...x-vr-niet-aanwezig-op-e3/
Het zit nog in de early adopter fase, waarbij er technisch en qua prijs nog flink wat stappen gemaakt moeten worden. Maar juist rekening houdend met de fase waarin VR zich momenteel bevindt zijn de verkoopcijfers van bijvoorbeeld PSVR behoorlijk indrukwekkend voor een eerste jaar van een compleet nieuw product, dat erg lastig is qua marketing (want VR is niet goed te beschrijven als je het nog nooit ervaren hebt) en met een hoge aanschafwaarde (duurder dan de console, daarmee verlies je al zo'n beetje alle mainstream gamers en jongeren met een klein budget).SinergyX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 01:21:
[...]
VR is nog zo dood als toen het werd aangekondigd, MS heeft al 2 jongens met VR brillen voor amper helft van dr prijs van de rift en vive, dat is meer dan genoeg.
Zolang het geen verkoopcijfers haalt van doorsnee AAA game, is het een leuke toevoeging, net als Ps eye en kinect. Vive komt met een nieuwe die amper BC is, er is nu al zo lompe locking in zo'n kleine markt, kunnen ze nog beter TM en Logitech met nieuwe stuurtjes op de E3 zetten, hebben ze nog een groter publiek te pakken.
En scorpio ondersteuning van Rift? Zeg gerust maar andersom, Rift is toch wel de bekenste van game en platform locking. Aangezien ze al een HP en Acer hebben met 2 brillen, zie ik Rift/Vive nog niet zo nodig (gezien MS ook rustig kan sturen dat die de prominente op Win10 gaan worden).
Wel met je eens dat versplintering van de markt op dit moment VR geen goed doet, omdat de installed base nog klein is voor ontwikkelaars. Jammer dat MS niks met VR gaat doen, hopelijk hebben ze volgend jaar dan iets moois in petto.
Daarbij is de PSVR nog altijd goedkoper dan alle andere VR sets die beschikbaar zijn, ook als je alles bij elkaar optelt om het draaiende te houden. En in dit geval biedt PSVR niet alleen een gaming maar ook een ander vorm van entertainment en dat is de bioscoopmodus. Hiermee kan je dus ook je films/series kijken via Netflix of Blueray op je VR. Op deze manier trekt het alleen maar nog meer mensen aan en als in verloop van jaren nog meer features worden toegevoegd (samen met games natuurlijk) dan zal de populatie alleen maar groeien..GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:51:
[...]
Het zit nog in de early adopter fase, waarbij er technisch en qua prijs nog flink wat stappen gemaakt moeten worden. Maar juist rekening houdend met de fase waarin VR zich momenteel bevindt zijn de verkoopcijfers van bijvoorbeeld PSVR behoorlijk indrukwekkend voor een eerste jaar van een compleet nieuw product, dat erg lastig is qua marketing (want VR is niet goed te beschrijven als je het nog nooit ervaren hebt) en met een hoge aanschafwaarde (duurder dan de console, daarmee verlies je al zo'n beetje alle mainstream gamers en jongeren met een klein budget).
Wel met je eens dat versplintering van de markt op dit moment VR geen goed doet, omdat de installed base nog klein is voor ontwikkelaars. Jammer dat MS niks met VR gaat doen, hopelijk hebben ze volgend jaar dan iets moois in petto.
Sony zal ongetwijfeld nieuwe PSVR games aankondigen, al helemaal nu ze meer dan een miljoen verkocht hebben. Laat maar komen die vette games
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 09:12 ]
In vergelijking met bijvoorbeeld de Rift heeft PS VR beter verkocht in een kortere tijd. In dat opzicht is het best netjes, maar ik ben het ermee eens dat de install base groter moet. Dat gaat ook wel gebeuren nu er games als Farpoint op de markt komen. Tot nu toe zijn het voornamelijk tech demo's. Voor het medium zelf is het jammer dat Microsoft er niet ook vol op springt zodat VR echt groot kan worden.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:11:
De verkoopcijfers voor PS VR zijn niet indrukwekkend, ook Sony zelf is niet onder de indruk. En met deze verkoopcijfers zal het deze generatie zeker niet doorbreken of zelfs langzaam doodbloeden. Het zal mij niet verbazen als we op de E3 van 2018 geen nieuwe PS VR aankondigingen krijgen.
Totaal nergens op gebaseerd wat je nu zegt, Sony zelf zegt namelijk totaal iets anders. Misschien dat jouw verwachtingen hoger lagen, maar dat zegt dan meer iets over jou. PSVR was tot en met de eerste maanden van 2017 wereldwijd bijna overal uitverkocht en de PSVR userbase zit nu al tegen de 1,5 miljoen aan met de potentie voor veel meer wanneer de prijs gaat zakken en er meer goede games uit gaan komen. Farpoint was laatst al de best verkochte game in de UK. De grootste bedrijven ter wereld zetten hoog in op VR. Vrijwel iedereen die het heeft ervaren (ook veel sceptici) is overtuigd. Ik ken serieus niemand die VR heeft geprobeerd en het tegen vond vallen. En ik heb toch echt al vele tientallen demo's gegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:11:
De verkoopcijfers voor PS VR zijn niet indrukwekkend, ook Sony zelf is niet onder de indruk. En met deze verkoopcijfers zal het deze generatie zeker niet doorbreken of zelfs langzaam doodbloeden. Het zal mij niet verbazen als we op de E3 van 2018 geen nieuwe PS VR aankondigingen krijgen.
Maar goed, met alles wat nieuw is heb je altijd mensen die tegen zijn en allerlei beren op de weg zien om welke reden dan ook. Het blijft toch lastig om voorspellingen te doen, we zullen het wel zien de komende jaren. Nu VR er is kan ik me in ieder geval niet voorstellen dat iemand nog platte games wil spelen. Het is toch veel gaver om in een game te zitten dan om er alleen naar te kijken? Ik snap dat negatieve gedoe niet.
Verkopen =! userbase, ik lees nergens cijfers wat de echte userbase is, mensen die zo'n ding minimaal dagelijks ophebben. Kinect en PS eye waren er ook miljoenen van verkocht, toch was de userbase zo klein dat er nu bijna geen enkele game meer voor uit komt..GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:20:
[...]
Totaal nergens op gebaseerd wat je nu zegt, Sony zelf zegt namelijk totaal iets anders. Misschien dat jouw verwachtingen hoger lagen, maar dat zegt dan meer iets over jou. PSVR was tot en met de eerste maanden van 2017 wereldwijd bijna overal uitverkocht en de PSVR userbase zit nu al tegen de 1,5 miljoen aan met de potentie voor veel meer wanneer de prijs gaat zakken en er meer goede games uit gaan komen. Farpoint was laatst al de best verkochte game in de UK. De grootste bedrijven ter wereld zetten hoog in op VR. Vrijwel iedereen die het heeft ervaren (ook veel sceptici) is overtuigd. Ik ken serieus niemand die VR heeft geprobeerd en het tegen vond vallen. En ik heb toch echt al vele tientallen demo's gegeven.
Maar goed, met alles wat nieuw is heb je altijd mensen die tegen zijn en allerlei beren op de weg zien om welke reden dan ook. Het blijft toch lastig om voorspellingen te doen, we zullen het wel zien de komende jaren. Nu VR er is kan ik me in ieder geval niet voorstellen dat iemand nog platte games wil spelen. Het is toch veel gaver om in een game te zitten dan om er alleen naar te kijken? Ik snap dat negatieve gedoe niet.
Negatief? Ik niet, ik zie er alleen geen super succes in. Ik kom uit de tijd van de eerste VR, arcade hal in schevening met zo'n ding op je kop robotjes kapot schieten, al toen was het 'de toekomst'. Het is de leukste gadget sinds jaren, maar dat is wat het precies is.. een gadget. Een racestuurtje voor racegames, een flightstick voor flighter-sims, een gitaar voor rockband, zelfs zo'n DJ-mix table voor die mix-games.
Ja, de potentie is eindeloos, maar de limitaties net zoveel.
Verwijderd
http://frontpage.fok.nl/n...en-horizon-zero-dawn.html.GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:20:
[...]
Totaal nergens op gebaseerd wat je nu zegt, Sony zelf zegt namelijk totaal iets anders.
Dat is te verstaan als het gaat niet naar wens, maar we houden goede moed naar de buitenwereld om de verkopen niet in te laten zakken.Sony noemt de verkoopcijfers van Playstation VR "niet gigantisch, maar het is een goede start".
Ik snap dat dat vervelend is voor mensen die al flink hebben geïnvesteerd, maar dat is het risico als je een early adopter bent. Maar om nou te zeggen dat het totaal nergens op gebaseerd is... de attach rate is gewoon veel en veel te laag voor grote ontwikkelaars om serieuze titels grondig aan te passen dan wel exclusief voor VR te maken.
YouTube: Kingdom Come: Deliverance – Rex, Familia et Ultio (EU) 13 februari 2018vosss schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:44:
[...]
Ik kijk uit naar een releasedate voor Kingdome Come en hoop wat te zien van Cyberpunk 2077.
Voor de rest geen idee eigenlijk.
Holy shit, dat ziet er goed uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Nieuwevolger op 09-06-2017 10:39 ]
Uit dit bericht van Tweakers lijken ze wel tevreden te zijn ermee hoor:Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:32:
[...]
http://frontpage.fok.nl/n...en-horizon-zero-dawn.html
[...]
Dat is te verstaan als het gaat niet naar wens, maar we houden goede moed naar de buitenwereld om de verkopen niet in te laten zakken.
Ik snap dat dat vervelend is voor mensen die al flink hebben geïnvesteerd, maar dat is het risico als je een early adopter bent. Maar om nou te zeggen dat het totaal nergens op gebaseerd is... de attach rate is gewoon veel en veel te laag voor grote ontwikkelaars om serieuze titels grondig aan te passen dan wel exclusief voor VR te maken.
nieuws: Sony heeft meer dan een miljoen exemplaren van de PlayStation VR verk...
PSN: Alvanosa
Hij zegt dat de start goed is en dat 1 miljoen headsets op 60 consoles geen "mass adoption" genoemd kan worden. Het zou ook wel erg naïef zijn om na 8 maanden 30 miljoen verkochte headsets te verwachten. Dat hadden ze gelukkig ook niet, gezien de tekorten die er waren en de productie die is opgeschroefd.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:32:
[...]
[...]
Dat is te verstaan als het gaat niet naar wens, maar we houden goede moed naar de buitenwereld om de verkopen niet in te laten zakken.
Laten we ook niet vergeten dat 60 miljoen PS4 consoles een bizar aantal is in 3 en een half jaar. De PS3 zit op ruim 80 miljoen en heeft daar 7/8 jaar over gedaan. 60 Miljoen is gewoon bizar veel. Nog niet zoveel als de PS2 in verhouding, maar wel gewoon extreem goed.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt. Ik verwacht dat VR een vlucht gaat nemen zodra er meer games als Farpoint aan gaan komen en er hoge kwaliteit content (Breaking Bad komt ook met een PS VR exclusieve ervaring) beschikbaar komt.
Als je grote ontwikkelaars gewoon betaalt (zie bijvoorbeeld DICE met de X-Wing missie, Rocksteady met Arkham VR, of Crystal Dynamics met Tomb Raider), komt er vanzelf content.
Ik maak me geen zorgen.
Verder is het ook niet zo heel gek dat VR voor scorpio pas in 2018 beschikbaar komt, anders zouden mensen in 2017 in 1x z'n 900 euro moeten lappen voor een bril en de scorpio, dan heb je gewoon een veelste kleine userbase op het begin om content er naar toe te brengen te rechtvaardigen voor ontwikkelaars.
Ik krijg niet de indruk dat Sony teleurgesteld is over de verkoopcijfers tot nu toe. Ze weten zelf ook wel dat VR nog een lange weg te gaan heeft en in de huidige vorm voor veel consumenten nog niet goed genoeg en/of betaalbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:32:
[...]
[...]
Uiteindelijk hoeft er maar 1 échte (exclusieve) killer game uit te komen om de sales enorm te pushen. Sony zal dat in dit stadium waarschijnlijk wel zelf moeten doen (of een flinke zak geld beloven) omdat het voor third-party ontwikkelaars nog onvoldoende winstgevend is. Dat is een cirkel die doorbroken moet worden naar mate de userbase stijgt.
De RE7 en Dirt Rally formule (volledige game met VR ondersteuning) lijkt me wel haalbaar voor veel meer games. Dat zou de PSVR line-up (en daarmee de populariteit) al enorm kunnen helpen. Tot nu toe is de PSVR line-up na de zomer best wel magertjes, dus ik hoop dat Sony wat mooie aankondigingen in petto heeft.
Daarom zou Rift ondersteuning voor Scorpio zo ideaal zijn voor alle partijen. Dan heeft Microsoft meteen een kickstart omdat er al flink wat Rift games verkrijgbaar zijn. Ontwikkelaars hebben een grotere userbase om voor te ontwikkelen. En Rift legt het momenteel zwaar af tegenover de Vive en de PSVR, dus die hebben ook echt een boost nodig om straks niet de concurrentiestrijd te verliezen.Nieuwevolger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:13:
Ik begin me nu ook af te vragen of die eerste generatie mixed reality brillen wel gemaakt zijn voor gaming. Nu Microsoft zelf heeft gezegd dat ze met scorpio wachten op draadloze brillen in 2018, is het de vraag of die eerste generatie brillen uberhaud wel gaan werken op de scorpio. Ik zie ontwikkelaars ook niet zo snel hun VR games porten naar de windows 10 store voor z'n kleine userbase, want ik verwacht niet dat die acer, dell en lenovo brillen goed gaan verkopen aan gamers.
Verder is het ook niet zo heel gek dat VR voor scorpio pas in 2018 beschikbaar komt, anders zouden mensen in 2017 in 1x z'n 900 euro moeten lappen voor een bril en de scorpio, dan heb je gewoon een veelste kleine userbase op het begin om content er naar toe te brengen te rechtvaardigen voor ontwikkelaars.
Dat zou alleen niet bevorderlijk zijn voor de VR adoptie, een gesloten standaard ondersteunen zal goed zijn voor Oculus maar schrikt mensen ook weer af. Want dan heb je bij de Xbox een Oculus nodig, bij de PS4 heb je de PSVR en op de PC is het al helemaal feest want daar kan je niet één headset kopen die alles ondersteund..GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Daarom zou Rift ondersteuning voor Scorpio zo ideaal zijn voor alle partijen. Dan heeft Microsoft meteen een kickstart omdat er al flink wat Rift games verkrijgbaar zijn. Ontwikkelaars hebben een grotere userbase om voor te ontwikkelen. En Rift legt het momenteel zwaar af tegenover de Vive en de PSVR, dus die hebben ook echt een boost nodig om straks niet de concurrentiestrijd te verliezen.
PS/XBL: Nogne
Klopt, je krijgt een beetje dezelfde situatie als met PC / Xbox / Playstation / Nintendo. Maar de Rift is dan wel multiplatform door PC en Xbox te ondersteunen. De PSVR is dan nog het meest gesloten systeem. Versplintering is in dit stadium zeker niet bevorderlijk voor de VR adoptie, de verschillende partijen zijn elkaar nog veel te veel aan het beconcurreren ipv samen te werken.Nogne schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Dat zou alleen niet bevorderlijk zijn voor de VR adoptie, een gesloten standaard ondersteunen zal goed zijn voor Oculus maar schrikt mensen ook weer af. Want dan heb je bij de Xbox een Oculus nodig, bij de PS4 heb je de PSVR en op de PC is het al helemaal feest want daar kan je niet één headset kopen die alles ondersteund.
In denk dat Sony een prima start had met de verkopen voor psvr, ze hadden ook een aardige launch line up, maar net zoals met de rift en vive is gebeurd moet Sony bang zijn dat de verkopen niet keihard gaan stagneren. Bij de rift en vive zag je ook al dat VR liefhebbers al snel een bril hadden aangeschaft, maar naast die vr liefhebbers is de interesse in VR helemaal niet zo groot als gedacht.
Geloof dat ik gisteren nog een kickstarter mailtje heb gehad erover. Game komt toch pas volgend jaar uit dus die hebben nog tijd genoeg om de boel te polishen. Demo die we toen hebben gehad was iig al veelbelovend, ook al was het op de pcZeror schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:19:
Bedenk mij net. Ik hoop eigenlijk ook iets te kunnen zien van Bloodstained volgende week. Zou tof zijn.
Ben zelf meer benieuwd naar wat Nintendo gaat doen, die willen naast de main presentatie nog wel eens wat extra dingen showen tijdens hun treehouse presentaties. Hoop vooral wat te horen over de SMT game en Fire Emblem. Stiekem ook wat Metroid wellicht, die gamereeks heeft wel weer wat liefde nodig na Other M.
Sony heeft mijn interesse ook wel, maar die ga ik niet live kijken, doe ik de dag erna wel.
De Rift en Vive hebben het probleem dat er een enorme investering nodig is qua hardware. Daarnaast is het een stuk ingewikkelder dan voor een gesloten platform als de PS4. Zelfs ik als VR liefhebber / early adopter vind de Rift en Vive teveel gedoe en zit er niet op te wachten om speciaal hiervoor een hele game pc aan te schaffen. Maar mocht de Scorpio ondersteuning voor de Rift gaan krijgen en er komende goede games voor, dan ga ik dat zeker wel serieus overwegen.Nieuwevolger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:51:
Ik had ook eerst verwacht dat de de scorpio de rift ging ondersteunen, omdat microsoft en oculus een partnership hadden. Maar Microsoft heeft nu zelf een vr/ar platform en nu microsoft heeft gezegd dat ze zich op draadloos VR gaan richten voor scorpio gaat het feest sowieso niet meer door. Sowieso hadden trouwens eerst toch alle oculus games geport worden naar de scorpio toe voor dat ze zouden werken.
In denk dat Sony een prima start had met de verkopen voor psvr, ze hadden ook een aardige launch line up, maar net zoals met de rift en vive is gebeurd moet Sony bang zijn dat de verkopen niet keihard gaan stagneren. Bij de rift en vive zag je ook al dat VR liefhebbers al snel een bril hadden aangeschaft, maar naast die vr liefhebbers is de interesse in VR helemaal niet zo groot als gedacht.
Ik denk dat de interesse in VR wel heel groot is, alleen de groep early adopters niet zo. Ze moeten nu gaan proberen de massa te bereiken en dat is wel een uitdaging met de huidige prijsstelling en het gebrek aan écht aansprekende games. Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar mocht een GTA VI aangekondigd worden voor PSVR dan is de belangstelling opeens vele malen groter. Het succes van VR valt of staat uiteindelijk toch vooral door de games die er voor uit gaan komen.
Wat is dat een vliegsimulator?Devilscomrade schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:53:
Iemand anders hyped voor de F/A 18C van Eagle Dynamics?
PSN id: PENo1
Klopt, maar ook de kwaliteit van de HMD speelt ook mee. Ik heb de PSVR mogen testen vlak voor release, maar was best teleurgesteld in de beeldkwaliteit. Vooral daarom heb ik hem nu ook niet gekocht..GoO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:50:
[...]
De Rift en Vive hebben het probleem dat er een enorme investering nodig is qua hardware. Daarnaast is het een stuk ingewikkelder dan voor een gesloten platform als de PS4. Zelfs ik als VR liefhebber / early adopter vind de Rift en Vive teveel gedoe en zit er niet op te wachten om speciaal hiervoor een hele game pc aan te schaffen. Maar mocht de Scorpio ondersteuning voor de Rift gaan krijgen en er komende goede games voor, dan ga ik dat zeker wel serieus overwegen.
Ik denk dat de interesse in VR wel heel groot is, alleen de groep early adopters niet zo. Ze moeten nu gaan proberen de massa te bereiken en dat is wel een uitdaging met de huidige prijsstelling en het gebrek aan écht aansprekende games. Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar mocht een GTA VI aangekondigd worden voor PSVR dan is de belangstelling opeens vele malen groter. Het succes van VR valt of staat uiteindelijk toch vooral door de games die er voor uit gaan komen.
Tuurlijk zijn de games ook nog niet fantastisch, maar dat komt misschien later nog wel.Daarom ben ik ook ontzettend benieuwd over hetgeen Sony te vertellen heeft over PSVR.
BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL
Percentages zijn dus de tijd dat er games werden laten zien tijdens de show.
Wat was EA aan het doen?
Bethesda: 50.2% (29:33/58:55)
EA: 24.1% (13:33/56:15)
Microsoft: 55.7% (49:52/1:29:35)
Ubisoft: 51,8% (1:00:35/2:00:00)
Sony: 70.6% (53:43/1:16:35)
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2017 14:15 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
39

Kan me niet voorstellen wat voorn toegevoegde waarde dat heeft..
[ Voor 44% gewijzigd door poor Leno op 09-06-2017 14:46 ]
FUT legends voor mij ook niet, maar grote kans dat ze daar weer enkel over gaan praten.poor Leno schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:45:
Zouden gamers daarop zitten te wachten?
Kan me niet voorstellen wat voorn toegevoegde waarde dat heeft..
VR kan ook nog een stille dood sterven, een beetje net als de 3D hype van jaren terug.bram1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:55:
[...]
Hij zegt dat de start goed is en dat 1 miljoen headsets op 60 consoles geen "mass adoption" genoemd kan worden. Het zou ook wel erg naïef zijn om na 8 maanden 30 miljoen verkochte headsets te verwachten. Dat hadden ze gelukkig ook niet, gezien de tekorten die er waren en de productie die is opgeschroefd.
Laten we ook niet vergeten dat 60 miljoen PS4 consoles een bizar aantal is in 3 en een half jaar. De PS3 zit op ruim 80 miljoen en heeft daar 7/8 jaar over gedaan. 60 Miljoen is gewoon bizar veel. Nog niet zoveel als de PS2 in verhouding, maar wel gewoon extreem goed.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt. Ik verwacht dat VR een vlucht gaat nemen zodra er meer games als Farpoint aan gaan komen en er hoge kwaliteit content (Breaking Bad komt ook met een PS VR exclusieve ervaring) beschikbaar komt.
Als je grote ontwikkelaars gewoon betaalt (zie bijvoorbeeld DICE met de X-Wing missie, Rocksteady met Arkham VR, of Crystal Dynamics met Tomb Raider), komt er vanzelf content.
Ik maak me geen zorgen.
Ik heb zelf nooit een PSVR opgehad, wel een Oculus met krachtige PC en heb zelf een S7 + Gear VR die wel prettig is voor het consumeren van media. Ik vind het het gewoon nog niet. De reso en FOV is toch wat laag, met een Oculus/Vive PSVR zit je aan een irritante draad vast, en ik zou graag goede camera's zien zodat je met je bril op ook nog je omgeving kunt zien.
Het zou super zijn als de brillen licht, draadloos en gewoon een stuk beter worden. Dat zal op een bepaald moment ook wel lukken, maar we zijn er nog niet. VR zal, gok ik, de komende jaren een niche product blijven.
Nieuwe module voor een combat flight simulator, DCS World. Deze groep is bekend geworden door onder andere hun A10C module, een 'full fidelity', dwz zo realistisch mogelijk (alle knoppen etc klikbaar in een cockpit) module.
Er zijn 3rd party devs bezig met andere modules zoals de Mirage 2000C, F14A/B Tomcat(dualseat) en de AV8-B harrier, maar Eagle Dynamics gaat naar waarschijnlijkheid dit jaar hun full fidelity F/A 18C uitbrengen, wat de volgende grote stap is voor DCS World.
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/
[ Voor 3% gewijzigd door Devilscomrade op 09-06-2017 15:11 ]
Klinkt vet! Tomcat FTW! Maar komt dit ook naar de E3?Devilscomrade schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:06:
[...]
Nieuwe module voor een combat flight simulator, DCS World. Deze groep is bekend geworden door onder andere hun A10C module, een 'full fidelity', dwz zo realistisch mogelijk (alle knoppen etc klikbaar in een cockpit) module.
Er zijn 3rd party devs bezig met andere modules zoals de Mirage 2000C, F14A/B Tomcat(dualseat) en de AV8-B harrier, maar Eagle Dynamics gaat naar waarschijnlijkheid dit jaar hun full fidelity F/A 18C uitbrengen, wat de volgende grote stap is voor DCS World.
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/
Google het anders gewoon even.P.E.No.1 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:25:
[...]
Klinkt vet! Tomcat FTW! Maar komt dit ook naar de E3?
http://www.thrustmaster.c...ornet-be-unveiled-e3-2017
Lausanne, Switzerland, May 29th, 2017 - DCS: F/A-18C Hornet to be unveiled at E3 2017!
Eagle Dynamics SA is excited to announce that DCS: F/A-18C Hornet will have its debut showing at E3 2017 at the Thrustmaster® booth. DCS: F/A-18C will be by far the most authentic PC simulation of a modern fighter to date. Based on exhaustive research in association with Boeing, current fighter pilots and the development of our new simulation engine, the DCS: F/A-18C Hornet will set a new benchmark.
Je hebt gelijk..was lui..bram1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:30:
[...]
Google het anders gewoon even.
http://www.thrustmaster.c...ornet-be-unveiled-e3-2017
[...]
Weet trouwens iemand of de FF7 remake Sony exclusive wordt? Ja dus...
[ Voor 8% gewijzigd door Lanithro op 09-06-2017 16:07 ]
Ik verwacht wel wat totaal nieuwe aankondigingen bij Nintendo. In ieder geval een Mario x Rabbids game.Lanithro schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:05:
Ben benieuwd wat Nintendo laat zien. Nieuwe Console uitgebracht ik hoop op een paar leuke onaangekondigde games.
Weet trouwens iemand of de FF7 remake Sony exclusive wordt? Ja dus...![]()
![]()
Ik denk dat we veel al aangekondigde games gaan krijgen, met daarnaast retro z'n nieuwe game als uitsmijter.Thomas schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:09:
[...]
Ik verwacht wel wat totaal nieuwe aankondigingen bij Nintendo. In ieder geval een Mario x Rabbids game.
Ja echt 'nieuw' is die game niet. Daar is al te veel over uitgelekt. Misschien wordt uit de doeken gedaan wat voor soort game het is.Thomas schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:09:
[...]
Ik verwacht wel wat totaal nieuwe aankondigingen bij Nintendo. In ieder geval een Mario x Rabbids game.
Maar ik hoop op Super Mario Maker of GC naar VC... Maar zeker games waar je nog niets over gehoord hebt.
Ik wil juist graag een witte! wilde ook een witte ps4, maar de pro was er in het begin (en nu nog steeds?) alleen maar in saai zwart/antraciet.SinergyX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:42:
En MS mag nog een zwarte One S eindelijk uitbrengen, zo'n witte gaat hier nooit komen
10 second ninja DONE
Ik wil ook nog steeeeeds een witte ProSagat schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:35:
[...]
witte ps4, maar de pro was er in het begin (en nu nog steeds?)
Het enige wat me nog tegenhoudt haha
Misschien bij de release van Destiny 2? De eerste witte kwam toen ook..
En dat dan met VR!

(Staat er ook bij in het eindscherm!)
[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 09-06-2017 16:57 ]
Daar zou ik ook wel interesse in hebben. Eigenlijk gek dat ze daar niet eerder mee zijn gekomen. Het momentum is wel een btje weg. Terwijl bij aankondiging de hype vrij groot was. Ze wilden graag veel legacy editions verkopen, maar toen dat compleet flopte hadden ze door snel te schakelen veel verlies kunnen goedmaken.bram1984 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:59:
Ik hoop trouwens op Modern Warfare los. Gerucht vorige maand was dat deze in juni los in de verkoop gaat.
VR helm op, goeie flightstick erbij, lekkere stoel, en hop!
Als dit een beetje goed eruit ziet, ben ik wel overstag!
Weet nog wel bij Sony vorig jaar dat ik uit mijn dak ging bij God of War, Spiderman en Days Gone.
Ik was behoorlijk verrast, en zat vorig jaar op alle nieuwssites, en niemand wist te voorspellen of aan te geven welke titels Sony ging laten zien.Nieuwevolger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:17:
Nou zo verrassend was het allemaal niet, god of war was zo goed als een zekerheid, een patent op de naam spiderman was een paar dagen van te voren vastgelegd door Sony, grote kans dat bend een open world ging aankondigen, death stranding werd al gelinkd aan kojima toen sony daar een patent op aanvroeg. Grootste verrassing voor mij was dat Sony het allemaal tegelijk ging showen.
Zeker. Kijk er al jaren naar uit. Kijk ook eens de overige officiele filmpjes op youtube. Staat ook een hoop tussen van een alpha en beta enzo, maar die zijn minder representatief zegmaar, maar ook vermakelijk om te kijken.Nieuwevolger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:37:
[...]
YouTube: Kingdom Come: Deliverance – Rex, Familia et Ultio (EU) 13 februari 2018
Holy shit, dat ziet er goed uit.
Vooral het vechten lijkt me erg tof
Was altijd al het plan dit, lijkt me. Zou het raar gevonden hebben als hij niet los was gekomen.poor Leno schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:10:
De faal nu pas ingezien en snel nog ff proberen te harken
Ik ga 'm zeker halen voor de singleplayer. Die is fantastisch.
--
Gelekte plaatjes van een stuk over ac origin in de nieuwe game informer https://m.imgur.com/a/0jCG1
https://m.imgur.com/a/fsqJ4
27 oktober
De geruchten molen gaat door, zo is er een monster hunter world trademark gevonden. Er ging al eerder een 4chan gerucht de ronden dat capcom een versie voor de ps4 aan het maken is om de westerse markt aan te spreken. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1388593
[ Voor 74% gewijzigd door Nieuwevolger op 10-06-2017 10:32 ]
Ea heeft al aangegeven dat ze met 2 nieuwe games gaan komen, denk dat 1 daar van een EA original titel is, dat zijn een soort indie titels. Daarnaast zijn de overige kandidaten voor de andere game bioware z'n nieuwe project dylan, visceral z'n star wars game en misschien wel een nieuwe game van de makers van plant vs zombies garden warfare. Zelf denk ik dat het project dylan is, maar de gaan ook weer geruchten dat die pas bij microsoft uit de doeken wordt gedaan. Al met al hoop ik dat er een beetje een goed tempo in zit, dus geen gare interviews of dev diarys met 5 seconde aan beelden en daarna weer een jaar moeten gaan wachten, maar ben er bang voor. EA krijgt wel een plus punt omdat ze de persconferentie op een mooi tijdstip voor Europeanen houden.
Verder ben ik nieuwsgierig naar wat ze van Battlefield 1 gaan laten zien. Momenteel ben ik die weer veel aan het spelen en ondanks dat ik premium niet heb ben ik er toch nieuwsgierig naar hoe ze de game verder gaan uitbreiden. Uiteindelijk zal ik premium ook wel een keer halen, zodra die wat voordeliger te verkrijgen is. Dus dit is voor mij persoonlijk ook een interessant puntje van de persco, alhoewel het niet super spannend is natuurlijk.
Ik verwacht ook dat ze de nieuwe Star Wars waar Visceral aan werkt voor het eerst echt gaan laten zien. Dat wordt zo onderhand ook wel eens tijd, want deze is volgens mij al een hele tijd in ontwikkeling en vorig jaar hebben we natuurlijk al een kleine teaser gezien. Ik ben een fan van Star Wars, dus kijk er dan ook naar uit om meer te kunnen zien van een andere Star Wars game, naast Battlefront.
Verder verwacht ik er niet super veel van, maar deze 3 punten zijn voor mij genoeg om toch enigszins uit te kijken naar de eerste persco van deze E3. En wie weet komen er nog verrassingen...
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Heb laats de complete edition van star wars battlefront 1 gekocht, ik vind het kwa mulitplayer ook gewoon een prima game, alleen de game modus hadden soms wel wat langer mogen duren. Ik verwacht dat ze een trailer van bf2 gaan tonen tijdens de persconferentie, na de persconferentie komt er een livestream waarbij bij bekende youtubers en celebs de multiplayer gaan spelen, net zoals vorig jaar bij bf1. Ik kijk sowieso al uit na bf2 alleen al voor de dikke graphics.
Of visceral z'n game uit de doeken wordt gedaan is nog een verrassing, de game komt pas volgend jaar en EA is wel echt van games pas een jaartje van te voren te revealen voor dat ze uitkomen. Hoop natuurlijk van wel dat die gerevealed gaat worden.
Ze gaan In the Name of the Tsar showen en als het goed is ook het nieuwe level Nivelle Nights, maar ik ben ook nieuwsgierig naar wat ze nog meer te melden hebben over de game. Gaan we alleen dat te zien krijgen of gaan ze ook een tipje van de sluier lichten wat betreft toekomstige updates en waar ze met de game naartoe willen. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat ze precies gaan melden over BF1 en hoe de gameplay van de nieuwe DLC en het nieuwe level eruit gaat zien.Nieuwevolger schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:16:
@dvd-linden Het is al bevestigd dat EA de nieuwe dlc van battlefield 1 gaat tonen, waarschijnlijk met een trailer.
Heb laats de complete edition van star wars battlefront 1 gekocht, ik vind het kwa mulitplayer ook gewoon een prima game, alleen de game modus hadden soms wel wat langer mogen duren. Ik verwacht dat ze een trailer van bf2 gaan tonen tijdens de persconferentie, na de persconferentie komt er een livestream waarbij bij bekende youtubers en celebs de multiplayer gaan spelen, net zoals vorig jaar bij bf1. Ik kijk sowieso al uit na bf2 alleen al voor de dikke graphics.
Of visceral z'n game uit de doeken wordt gedaan is nog een verrassing, de game komt pas volgend jaar en EA is wel echt van games pas een jaartje van te voren te revealen voor dat ze uitkomen. Hoop natuurlijk van wel dat die gerevealed gaat worden.
Vind het maar stil aan de Xbox kant. Maar er is natuurlijk nog kans dat ze iedereen gaan wegblazen zondag. Hoewel ik dat ergens betwijfel.
Larry Hryb heeft wel aangekondigd dat de persco van Microsoft langer gaat duren dan de traditionele 90 minuten. Nu hebben ze waarschijnlijk heel wat te vertellen over de Scorpio, maar het zou mooi zijn als ze die extra tijd ook gaan benutten om een hele hoop games aan te kondigen. Ik heb persoonlijk niet veel met Microsoft en hun exclusives, maar hoop toch dat ze een hele goede console neer gaan zetten en een hoop goede games aankondigen. Dat is voor de hele markt en de concurrentie met Sony alleen maar beter.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:09:
Ondertussen doet Sony er alles aan om de PS4 onder de aandacht te krijgen op en rond de E3. Speciale sale in de store. Limited edition kleuren voor de slim. Stevige korting op PS+ en dan moet de E3 nog beginnen! Qua marketing lijken ze het toch wel goed te begrijpen hoe je in beeld blijft. Voor zowel nieuwe als bestaande klanten
Vind het maar stil aan de Xbox kant. Maar er is natuurlijk nog kans dat ze iedereen gaan wegblazen zondag. Hoewel ik dat ergens betwijfel.