Het E3 2017 topic Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk dat je als psvr bezitter blij mag zijn dat doom tenminste komt, fallout vr was de kans altijd al maar 1 procent geweest. Voor de rest is de persco precies zoals voorspelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Waarom is 100€ in de aanschafprijs van een console zo'n ding. Het is equivalent aan de prijs van 1,6 games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
giantgiantus schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:26:
Waarom is 100€ in de aanschafprijs van een console zo'n ding. Het is equivalent aan de prijs van 1,6 games.
Die prijs is mijn inziens nog geen heel groot probleem wanneer er aantal triple A games exclusief op verschijnen. De game van hun persco is geen eens van henzelf. Nee ik had veel meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
GovertNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:52:
[...]

Die prijs is mijn inziens nog geen heel groot probleem wanneer er aantal triple A games exclusief op verschijnen. De game van hun persco is geen eens van henzelf. Nee ik had veel meer verwacht.
Dat ben ik geheel met je eens. Qua games hebben ze te weinig, zeker in vergelijking met Sony. Maar zoals je zelf ook al zegt is die 100€ niet het issue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Tot nu toe:
EA 6
Microsoft 6,5
Bethesda 5,5

Het is nog niet veel.

EA had met Get Out een goede game. En Battlefront 2 zag er grafisch goed uit (alleen gameplay wise erg meh). Meer niet eigenlijk.

Microsoft nieuwe console. Altijd leuk. Maar waar zijn de games? Forza, Sea of Thieves en Ori zijn aardig maar kom op. Sony gaat toch gewoon weer een genadeklap geven met alleen al The Last of Us 2. En vast wel weer meer nieuwe IP's.
De vetste games van de Microsoft persco waren multiplatform games. Daar ben ik niet rouwig om (bijna alles ook voor PC *O*), maar welke reden is er dan om een Xbox One X aan te schaffen? Toch alleen als je al een flinke backlog aan Xbox One games hebt en je graag een mooie krachtige console wilt hebben. Er is trouwens op supersampeling na niks gerept over betere graphics op de Xbox One X t.o.v. Xbox One (S) als je op 1080p gamet.
Maar terugkomend. Afsluiten met Anthem? Super vette game, maar het is multiplatform. Heeft Microsoft zelf niets? Een enorm zwaktebod.
Je kan een PS Pro met Horizon Zero Dawn voor 344 euro krijgen. Wat minder teraflops. Hier op Tweakers zullen er wat mensen misschien rouwig zijn. Maar 95%+ van de mensen (zo niet meer) boeit dat niet. Dan is je AC of Battlefront maar 1800p upscaled vs native op de Xbox One X. Maar dan heb je wel 150 euro minder betaald + veel vettere (echte exclusive) games.

Bethesda had gewoon een nieuwe The Elder Scrolls moeten aankondigen. Al was het alleen maar een teaser met de naam. Misschien wat oneerlijk voor Bethesda, maar zonder TES voelt het als een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 05:24:
Lekker wakker worden zo zeg! De Xbox One X is een instant buy en eindelijk een console die echt 4K afspeelt. 4K is alweer een tijdje uit, dus dat mocht ook wel een keer.

499 euro lijkt mij verder een goede prijs. Veel goedkoper dan wat de consoles vroeger kostten, dus niks mis mee!
Het is zeker een mooie prijs, maar heb je ook al een 4k tv thuis staan dan?
Ook moet je dan in het bezit zijn van een extreem goede koptelefoon minimaal €200+ om de beste experience te krijgen tijdens gamen, alleen mooi beeld heb je maar een halve goede ervaring.

[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 12-06-2017 08:23 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zo inmiddels wakker, en had nog een mooie GameMania bon van 200 euro die ik wilde besteden aan de Xbox One X, maar dat gaat dus absoluut niet door, dit gaat volledig op aan games op de Playstation.

de X ziet er gelikt uit, en de persco presentatie was zeer nice, alleen qua games ook dit weer teleurstellend, had verwacht op een aantal first party toppers, waar mensen niet om heen konden en waar mensen een X voor in huis zouden halen..

Dit bleef uit, en ik zie hier voorlopig ook geen verandering in komen, State of Decay 2 een game die pas in 2018 komt, Sea of Thieves pas in 2018.. Crackdown die niet mindblowing was...

Ik vraag me serieus af wat ze nu precies aan het doen zijn daar bij Microsoft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Het feit dat mijn bestaande X1 games beter gaan draaien (upscaling, extra cache) maakt het voor mij al de moeite. Daarbij ben ik nog gadget freak en MS fan genoeg om die X1X gewoon te gaan halen :)
Prima briefing gister. Goeie pace, en de focus op waar het op hoort, games. Dat er voor mensen geen games tussen zaten die ze aanspraken, prima, dat kan. Maar met de diversiteit die ze gister toonden vraag ik me af of er voor die mensen uberhaupt ooit wat uitkomt wat ze leuk vinden ;)

[ Voor 42% gewijzigd door BM op 12-06-2017 08:34 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Duidelijk dat microsoft zich richt op games die uitkomen voor de volgende E3. Volgende keer zal erl wel weer een zetje nieuwe games worden aangekondigd. Het is alleen dan niet te hopen dat Sony ze al heeft afgeslacht ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
Hier komt helaas ook geen xbox, zat te twijfellen om een ps4/xbox/switch te halen

De grootste reden is dat alle vette games ook op de pc uitkomen en aangezien ik een gaming pc heb valt voor mij de xbox af,

Dus dan blijven de switch en de ps4 nog over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Leuke is dat alle xboxonex (lol @ slechte online handle) games die ik wil hebben gelukkig allemaal uitkomen op andere platforms (ps4/pc) zodat ik em niet eens hoef te kopen. Je kunt de meest krachtige console hebben maar als je faalt met goede exclusives en een te hoge prijs dan gooi je gewoon je eigen ramen in wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ruudox schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:36:
Hier komt helaas ook geen xbox, zat te twijfellen om een ps4/xbox/switch te halen

De grootste reden is dat alle vette games ook op de pc uitkomen en aangezien ik een gaming pc heb valt voor mij de xbox af,

Dus dan blijven de switch en de ps4 nog over
Lijkt mij de makkelijkste keuze:
switch heeft maar 2 games (Zelda en Mariokart) terwijl de ps4 er meer dan 100 goede games heeft.
Daarnaast is de Switch nog in kinderziekte status terwijl de ps4 die fase al voorbij is.
Ook heb je trophies/online/netflix optie etc, wat de switch niet heeft.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:40:
[...]

switch heeft maar 2 games (Zelda en Mariokart) terwijl de ps4 er meer dan 100 goede games heeft.
Daarnaast is de Switch nog in kinderziekte status terwijl de ps4 die fase al voorbij is.
Is maar net wat je wil, voor mij is het:
* Wil je echt gamen, ga voor een pc.
* Wil je party games of relaxed gamen (op de bank of onderweg) neem een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Misschien heb ik het gemist maar behalve Anthem is er eigenlijk wel een echt nieuwe AAA new IP aangekondigd? En eigenlijk wisten we al dat Bioware aan iets werkte.

Enige echt out of the blue aankondiging is eigenlijk wel dat de xbox one straks ook originele xbox spellen kan spelen. Die had ik tenminste nog niet in het roddelcircuit gehoord.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:40:
[...]

Groote kans ook, Ik wacht waarschijnlijk nog even met de switch tot een goede bundel/meer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ruudox schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Groote kans ook, Ik wacht waarschijnlijk nog even met de switch tot een goede bundel/meer games.
Dan zou ik geen PS4 kopen maar wachten tot eind dit jaar.
Zoals je zelf zegt, je hebt al een gaming pc. Waarom dan nu een PS4 kopen als je later dan ook nog een switch neem. Lijkt me een beetje overdreven, tenzij je natuurlijk geld genoeg heb en echt alle exclusives wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ruudox schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Nintendo kennende zal dit niet gebeuren ^^
Switch ga ik zeker wel ooit eens aanschaffen, maar er moet nog zoveel gebeuren voordat dit gebeurd.

vooral games en een nieuw design is hard nodig om de switch niet te laten floppen.
ieder zijn ding natuurlijk, maar de switch bevind op dit moment nog in de gimmick fase.

[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 12-06-2017 08:48 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nieuwevolger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:36:
Duidelijk dat microsoft zich richt op games die uitkomen voor de volgende E3. Volgende keer zal erl wel weer een zetje nieuwe games worden aangekondigd. Het is alleen dan niet te hopen dat Sony ze al heeft afgeslacht ervoor.
Het probleem is dat die (nieuwe) games dan dus pas eind 2018 komen. Dan is de PS4 Pro inderdaad ook al weer 2 jaar op de markt. Misschien heeft Sony zelfs wel plannen voor een PS5 in 2020. En dan kan Microsoft niet volgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 10:24
Fleximex schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:13:
Tot nu toe:
EA 6
Microsoft 6,5
Bethesda 5,5

Het is nog niet veel.

EA had met Get Out een goede game. En Battlefront 2 zag er grafisch goed uit (alleen gameplay wise erg meh). Meer niet eigenlijk.

Microsoft nieuwe console. Altijd leuk. Maar waar zijn de games? Forza, Sea of Thieves en Ori zijn aardig maar kom op. Sony gaat toch gewoon weer een genadeklap geven met alleen al The Last of Us 2. En vast wel weer meer nieuwe IP's.
De vetste games van de Microsoft persco waren multiplatform games. Daar ben ik niet rouwig om (bijna alles ook voor PC *O*), maar welke reden is er dan om een Xbox One X aan te schaffen? Toch alleen als je al een flinke backlog aan Xbox One games hebt en je graag een mooie krachtige console wilt hebben. Er is trouwens op supersampeling na niks gerept over betere graphics op de Xbox One X t.o.v. Xbox One (S) als je op 1080p gamet.
Maar terugkomend. Afsluiten met Anthem? Super vette game, maar het is multiplatform. Heeft Microsoft zelf niets? Een enorm zwaktebod.
Je kan een PS Pro met Horizon Zero Dawn voor 344 euro krijgen. Wat minder teraflops. Hier op Tweakers zullen er wat mensen misschien rouwig zijn. Maar 95%+ van de mensen (zo niet meer) boeit dat niet. Dan is je AC of Battlefront maar 1800p upscaled vs native op de Xbox One X. Maar dan heb je wel 150 euro minder betaald + veel vettere (echte exclusive) games.

Bethesda had gewoon een nieuwe The Elder Scrolls moeten aankondigen. Al was het alleen maar een teaser met de naam. Misschien wat oneerlijk voor Bethesda, maar zonder TES voelt het als een teleurstelling.
Yup eens. Wat betreft MS, van die games zou eigenlijk alleen Ori mij echt aanspreken. Tussen de exclusives zaten veel indies en de grotere games waren toch wel multiplatform.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:47:
[...]

Nintendo kennende zal dit niet gebeuren ^^
Switch ga ik zeker wel ooit eens aanschaffen, maar er moet nog zoveel gebeuren voordat dit gebeurd.

vooral games en een nieuw design is hard nodig om de switch niet te laten floppen
Er komen wel bundles uit, voor nu alleen buiten europa nog.

Haha lach me rot, dan weet je niet hoeveel switches er verkocht worden.
Tuurlijk lopen ze achter met games, maar dat is logisch want de switch is pas net een paar maanden uit.

Maar serieus, ik snap niet wat je bedoelt met dat er flaws en bugs in zitten. (Ja de joycons maar die zouden inmiddels al opgelost zijn). Zolang er steeds meer goede games uitkomen voor de switch zal de switch schaars blijven met leveringen.

De switch is niet geflopt en wordt alleen maar populairder.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 12-06-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
iets wat goed verkoopt betekend niet dat het goed is.
De switch is een gimmick op dit moment (onderweg kunnen gamen), leuk voor erbij maar echt niet bedoeld voor serieus gamen.
de wii is ook extreem goed verkocht, maar we weten ook hoe dat is afgelopen, mede omdat dit ook een gimmick was

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:01:
De switch is een gimmick op dit moment (onderweg kunnen gamen), leuk voor erbij maar echt niet bedoeld voor serieus gamen.
de wii is ook extreem goed verkocht, maar we weten ook hoe dat is afgelopen, mede omdat dit ook een gimmick was
Lol, wat is 'serieus' gamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:01:
Serieus gamen doe je niet op een console maar op een pc.
(Als je met serieus, pro gaming bedoeld)

De wii is een gimmick ja, de switch is een handheld console net als de 3ds.
De 3ds verkoopt nog steeds erg goed en daar komen nog steeds goede games voor uit (pokemon jonge).

Ik heb zelf een PS4 gehad en die had ik na 2 weken al weer verkocht, waarom?
Slechte AAA games die niet eens de 30fps stabiel haalde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zo, berg nieuwe info.

Xbox One X:
Mooi ding met lekkere specs, alleen mis ik de systemsellende game en de USP voor wat betreft multiplatform games. Ik heb een 1080p display en supersampling doet mijn Pro ook. De prijs is te hoog om ook maar enige vorm van dreiging richting Sony te vormen. Het is wat vroeg om te zeggen, maar ik verwacht dat het ding gaat floppen met alle games die ook nog op de X1 moeten draaien. Dat betekent simpelweg dat multiplatform ontwikkelaars parity moeten gaan toepassen en als er niet miljoenen X1X consoles bij consumenten thuis staat, gaan ze daar echt niet al teveel resources aan besteden (kijk maar naar sommige PS4 Pro games, helaas). Ik verwacht binnen 3 jaar een PS5, dus hoeveel tijd krijgen developers nu echt om het ding te leren kennen voordat de volgende generatie zich aankondigt? Spierballen tonen zonder te echt te kunnen vechten, is het helaas een beetje.

Games:
Ik ben hyped voor de nieuwe Metro, Assassins Creed Origins, Wolfenstein 2, Battlefront 2 en vooral Anthem ziet er gruwelijk uit, hoewel ik voor die laatste wel weer een grafische downgrade verwacht (BioWare staat er momenteel ook niet heel goed op). Ook de Metro gameplay komt wel heel erg scripted over, dus ben benieuwd wat het eindresultaat wordt. Ook cool dat Doom naar PS VR komt. Hopelijk kunnen we de Aim controller hiervoor gebruiken. _/-\o_

Nu nog even afwachten wat Sony gaat brengen. Ik verwacht dat ze de E3 zonder enige moeite weer gaan winnen. Spider-Man gaat gruwelijk worden. God of War, Detroit (?), The Last of Us 2 en als toetje misschien even Bloodborne 2? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De oorspronkelijke Metro's waren ook aardig scripted.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
L1nt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:13:
De oorspronkelijke Metro's waren ook aardig scripted.
Bekijk de demo van deze E3 even en je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:06:

Nu nog even afwachten wat Sony gaat brengen. Ik verwacht dat ze de E3 zonder enige moeite weer gaan winnen. Spider-Man gaat gruwelijk worden. God of War, Detroit (?), The Last of Us 2 en als toetje misschien even Bloodborne 2? :9
Dat is het enge verschil met Microsoft. Microsoft had er 0 van dat niveau. En naast die jij noemt kan het nog best zijn dat er zomaar weer 2 nieuwe AAA IP's aangekondigd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Inderdaad bram1984.. de Xbox lijkt mij ook niet zo heel relevant meer. Ik zou niet zo goed weten waarvoor ik 'm zou kopen, de paar exclusives die ze hebben vallen in het niet tegenover de exclusives van Sony.

Qua games kijk ik vooral uit naar AC Origins, hele toffe setting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Fleximex schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Dat is het enge verschil met Microsoft. Microsoft had er 0 van dat niveau. En naast die jij noemt kan het nog best zijn dat er zomaar weer 2 nieuwe AAA IP's aangekondigd worden.
Ik hoop het, maar ook zonder nieuwe IP's zal het vet worden. Ik vergeet trouwens Days Gone nog even.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 17:16
Ryatzu schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Serieus gamen doe je niet op een console maar op een pc.
(Als je met serieus, pro gaming bedoeld)

De wii is een gimmick ja, de switch is een handheld console net als de 3ds.
De 3ds verkoopt nog steeds erg goed en daar komen nog steeds goede games voor uit (pokemon jonge).

dude serieus :')

dat soort discussies over pc master race zijn zo dom dat je daar gewoon niet over moet beginnen.
Dat pro0gaming niet op consoles kan slaat ook nergens op en daar wil ik het wel even bij laten lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
PC Gamer show verwacht ik weinig van. Ubisoft is elk jaar wel goed. Altijd een 7/8, helaas zijn de games meestal wel met (dikke) downgrades als ze uitkomen.

Sony hoeft alleen maar een paar trailertjes te laten zien en ze hebben weer de beste show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom moeten ze nu weer 3 uur s'nachts doen? Jammer dat ze 90% SP zut laten zien, kijk achteraf wel naar de trailers, hopelijk wel een definitieve datum voor GT:S.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:23:
Waarom moeten ze nu weer 3 uur s'nachts doen? Jammer dat ze 90% SP zut laten zien, kijk achteraf wel naar de trailers, hopelijk wel een definitieve datum voor GT:S.
Dat is 6 uur in de avond in LA en 9 uur in de avond in NY. Prime Time. Jammer maar waar voor EU :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Had gehoopt dat er meer in de presentatie van MS zat, helemaal toen ze Xbox Originals onthulden hoopte ik op Gta Sa of meer games. De Xbox one X is een mooie krachtige console , is het alleen het geld waard als je al een Xbox in je woon kamer hebt staan? ik heb me vraagtekens erbij..

Hoop dat Sony nog met een goeie show komt, RDR2 of Bully 2 bijvoorbeeld, daar zit ik ook met smart op te wachten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Bekijk de demo van deze E3 even en je snapt wat ik bedoel.
Geen hud of niks. Dat was een geprogrammeerd filmpje.
Het is maar heel zelden dat een game presentatie ook echt daadwerkelijk live gespeeld word of zelfs als pre-recorded afgespeeld word.

Ze moeten in korte tijd de game presenteren. Dan wil je alle pracht en glorie laten zien, niet iemand die net op moment supreme loopt te kloten met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Akaendra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:17:
[...]

dude serieus :')

dat soort discussies over pc master race zijn zo dom dat je daar gewoon niet over moet beginnen.
Dat pro0gaming niet op consoles kan slaat ook nergens op en daar wil ik het wel even bij laten lol.
Was sarcastisch bedoeld :+
Imo ik zeg niets over pc master race, dat maak jij er zelf van 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Ryatzu op 12-06-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
L1nt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:28:
[...]

Geen hud of niks. Dat was een geprogrammeerd filmpje.
Het is maar heel zelden dat een game presentatie ook echt daadwerkelijk live gespeeld word of zelfs als pre-recorded afgespeeld word.

Ze moeten in korte tijd de game presenteren. Dan wil je alle pracht en glorie laten zien, niet iemand die net op moment supreme loopt te kloten met de controller.
Precies dat dus, maar ze promoten het wel als gameplay. Vandaar dat ik er mijn vraagtekens bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Precies dat dus, maar ze promoten het wel als gameplay. Vandaar dat ik er mijn vraagtekens bij heb.
Stond er niet iets van 'ingame recorded' ofzo? Dat het wel de ingame engine is, maar verder scripted.

Had wel het gevoel dat het zeer lineair was, niet echt openworld. Maarja, lijkt me toch geen multiplayer, dus heb er ook niet echt goed naar gekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2017 09:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Dat is al zo standaard dat ik daar niet eens meer op let.

En volgens mij, zoals SinergyX ook al zei, was het ingame recorded dus niet echte gameplay. Slim marketing truukje wat iedereen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Om er meteen een preview voor ubi en sony er tegen aan te gooien.

Ubi:
Far cry 5 gameplay, wel een beetje te voorspellen wat je kan verwachten.
Meer ac origin gameplay en trailer.
South park trailer (altijd leuk)
Crew 2 trailer en gameplay (wordt er niet warm van)
Mario x rabbit trailer, meer bij nintendo morgen.
Nieuwe ip, waarschijnlijk hun piraten service game, heel benieuwd na.
Misschien nog een splintercell verrassing, maar zou er niet te hard op hopen.
Daarnaasts nog misschien kleine vr games.
Ubi heeft meestal een goed tempo, leuk opwarmetje voor sony vannacht.

Sony:
Hele dikke ip's, verwacht release datums van gran turismo, god of war, detroid en misschien days gone en Spiderman. Wordt spannend of tlou 2 er zal zijn.

Ik verwacht gt sport en detroid nog in 2017, god of war begin 2018. De rest kan van alles zijn.

Daarnaast hopelijk een from software reveal, suchar punch, meer info over dreams, en waarschijnlijk wordt monster hunter world gerevealed (multiplatform, dit wordt capcom z'n game). Gerucht daarnaast is dat er een shadow of the collosus remake komt. Dan heb je een mooie show met nog wat third party games erbij.

En ooh ja, ik word gek als FF7r op het beeldscherm komt.

(Even snel getypt vanaf mijn mobiel)

[ Voor 4% gewijzigd door Nieuwevolger op 12-06-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nieuwevolger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:41:
Crew 2 trailer en gameplay (wordt ee niet warm van)
Ben zelf wel heel nieuwschierig naar het vervolg op The Crew , heb me namelijk met deel 1 prima vermaakt en zag er niet verkeerd uit

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ryatzu schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Slechte games? Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik durf te beweren dat het PlayStation platform momenteel en de komende jaren, gezien MS persconferentie en de verwachtingen voor Nintendo, het platform is waar de beste en meest gevarieerde games op te spelen zijn.

Sidenote: ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van the Last of Us: Part 2 te gaan zien bij Sony. Uncharted: Lost Legacy komt bijna uit en daar is nog geen enkele keer echte gameplay van getoond, dus die zal vanavond waarschijnlijk volop in de belangstelling staan. Ik neem aan dat Naughty Dog en Sony niet teveel aandacht weg willen nemen van deze game door teveel van the Last of Us: Part 2 te gaan showen. Bovendien heeft Sony na de release van Uncharted: Lost Legacy nog genoeg momenten in 2017 om uitgebreid uit te gaan pakken met the Last of Us: Part 2.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dvd-linden schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:58:
[...]

Slechte games? Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik durf te beweren dat het PlayStation platform momenteel en de komende jaren, gezien MS persconferentie en de verwachtingen voor Nintendo, het platform is waar de beste en meest gevarieerde games op te spelen zijn.

Sidenote: ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van the Last of Us: Part 2 te gaan zien bij Sony. Uncharted: Lost Legacy komt bijna uit en daar is nog geen enkele keer echte gameplay van getoond, dus die zal vanavond waarschijnlijk volop in de belangstelling staan. Ik neem aan dat Naughty Dog en Sony niet teveel aandacht weg willen nemen van deze game door teveel van the Last of Us: Part 2 te gaan showen. Bovendien heeft Sony na de release van Uncharted: Lost Legacy nog genoeg momenten in 2017 om uitgebreid uit te gaan pakken met the Last of Us: Part 2.
Huh? De allereerste reveal trailer van Uncharted Lost Legacy was gewoon gameplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dvd-linden schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:58:
[...]
En dan vergeet je het platform waar hij het over heeft, PC. Goed, je mist een paar singlegames, maar diversiteit is daar nog een factor 10 groter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ok.. ik kijk ff een dagje niet

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/vfk14.png

Goddammit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Huh? De allereerste reveal trailer van Uncharted Lost Legacy was gewoon gameplay?
Weet je het heel zeker? Ik vond dat er namelijk wel erg scripted (ja, zelfs voor Uncharted begrippen) uitzien. Dat gevecht op het einde vond ik op de een of andere manier net iets anders ogen dan gevechten in Uncharted. Tenzij ze het een en ander veranderd hebben natuurlijk, dat kan.
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:05:
[...]

En dan vergeet je het platform waar hij het over heeft, PC. Goed, je mist een paar singlegames, maar diversiteit is daar nog een factor 10 groter.
Dat de diversiteit daar groot is geloof ik meteen, maar dat zegt lang niet alles over de kwaliteit van de games. Op de PC mis ik gewoon de echt grote titels zoals die op de Playstation uitkomen. Tuurlijk, er komen op de PC vast een hoop hele goede titels uit, maar het zijn wel vaak titels die in bepaalde genres thuishoren. Noem mij namelijk maar eens titels op de PC die kunnen wedijveren met Uncharted, the Last of Us, Detroit (Heavy Rain), Media Molecule titels, Horizon en zo zijn er nog wel meer. Je mag al heel blij zijn als RDR2 naar de PC gaat komen...

Dus vandaar mijn stelling dat de beste games op het Playstation platform te spelen zijn. Maar goed, misschien had ik daar een definitie van beste games aan toe moeten voegen. De beste MOBA's en Strategy games zijn inderdaad op de PC te vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door dvd-linden op 12-06-2017 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
dvd-linden schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Weet je het heel zeker? Ik vond dat er namelijk wel erg scripted (ja, zelfs voor Uncharted begrippen) uitzien. Dat gevecht op het einde vond ik op de een of andere manier net iets anders ogen dan gevechten in Uncharted. Tenzij ze het een en ander veranderd hebben natuurlijk, dat kan.
Ik vind het toch wel vrij duidelijk zichtbaar dat iemand met een controller Chloe bestuurt. Bedenk wel dat Naughty Dog de ontwikkelaar is. Als er 1 dev is die gameplay op een cutscene kan laten lijken, zijn zij het wel. Ik weet niet in hoeverre dat gevecht scripted is, dan ben ik met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Ik vind het toch wel vrij duidelijk zichtbaar dat iemand met een controller Chloe bestuurt. Bedenk wel dat Naughty Dog de ontwikkelaar is. Als er 1 dev is die gameplay op een cutscene kan laten lijken, zijn zij het wel. Ik weet niet in hoeverre dat gevecht scripted is, dan ben ik met je eens.
Misschien dat de verwarring bij mij vooral is ontstaan door dat gevecht dan. Ik ben het met je eens dat ND inderdaad dé developer is die het op scripted kan laten lijken. Nou goed, vannacht (voor mij niet, ik kijk wel morgen) zullen we vast een hele hoop meer gaan zien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Bloodborne 2 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fjOy0Ji.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Vnvnd 22.00 is Ubisoft?

CoD WW2! Ben zoo benieuwd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
poor Leno schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:28:
Vnvnd 22.00 is Ubisoft?

CoD WW2! Ben zoo benieuwd :D
COD is Activision.... Magoe, die zien we om 3:00 bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hah kun je nagaan hoeveel CoD ik speel _O-

Ik dacht dat t van Ubisoft kwam.. weet ook niet waarom :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dvd-linden schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:12:
Dat de diversiteit daar groot is geloof ik meteen, maar dat zegt lang niet alles over de kwaliteit van de games. Op de PC mis ik gewoon de echt grote titels zoals die op de Playstation uitkomen. Tuurlijk, er komen op de PC vast een hoop hele goede titels uit, maar het zijn wel vaak titels die in bepaalde genres thuishoren. Noem mij namelijk maar eens titels op de PC die kunnen wedijveren met Uncharted, the Last of Us, Detroit (Heavy Rain), Media Molecule titels, Horizon en zo zijn er nog wel meer. Je mag al heel blij zijn als RDR2 naar de PC gaat komen...

Dus vandaar mijn stelling dat de beste games op het Playstation platform te spelen zijn. Maar goed, misschien had ik daar een definitie van beste games aan toe moeten voegen. De beste MOBA's en Strategy games zijn inderdaad op de PC te vinden.
Maar de titels die je noemt zouden in genre 'singleplayer RPG' beste tot z'n recht komen, dan heeft de term 'beste games' een vrij kleine betekenis.

En dan kom je bij de basis, er is geen beste, er is geen winnaar. Enige 'beste' wat er is, is dat er meer dan genoeg keuze is voor gamers, 1 gaat voor A, ander voor B, weer een ander neemt ze gewoon allebei.

Als ik kijk naar uren per game, staan er een aantal games eenzaam bovenaan, maar dat maakt een ander platform of console niet opeens slechter of beter, de voorkeur van games bepaald mijn keuze, maar dat maakt een ander platform niet opeens 'minder goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben erg benieuwd wat Ubisoft voor de Switch heeft. Hoop niet alleen Mario + Rabbids. Stiekem hoop ik ook op Assassin's Creed.

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 12-06-2017 11:35 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou Ubi weer Aisha Tyler als presentatrice hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Zeror schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:34:
Ik ben erg benieuwd wat Ubisoft voor de Switch heeft. Hoop niet alleen Mario + Rabbids. Stiekem hoop ik ook op Assassin's Creed.
Dit.
Ik zie mezelf al zitten op vakantie met de Switch en Assassins Creed. Ik zou al blij zijn met een remake van een oudere Creed. Hoewel die nieuwe er natuurlijk wel heel vet uitziet!

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:29
Homeland schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:10:
Zou Ubi weer Aisha Tyler als presentatrice hebben?
Ze doet het al jaren. Ben eerder benieuwd of ze weer Amerikaans gaat janken op het podium omdat ze bij Ubisoft zo enorm hard werken om dit te kunnen presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vanavond/vannacht ook wel benieuwd naar de release data in de Sony presentatie.
Voor mijn gevoel heb ik niets kunnen spelen wat Sony afgelopen E3 aangekondigd heeft (LOF2, Days Gone, Uncharted vervolg, God of War).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aisha is er niet, kijk het ubi filmpje op het eerste bericht van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ik vind de naamgeving van de nieuwe X-Box-One-X maar vreemd. Afgekort is dit
X-B-O-X. Als ze de verwarring wilde voorkomen met de Xbox-S om het geen Xbox Skorpio te noemen hebben ze het toch wel weer geflikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rule schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:49:
Ik vind de naamgeving van de nieuwe X-Box-One-X maar vreemd. Afgekort is dit
X-B-O-X. Als ze de verwarring wilde voorkomen met de Xbox-S om het geen Xbox Skorpio te noemen hebben ze het toch wel weer geflikt.
Xbox is 1 woord, de afkorting is daardoor XOX en niet XBOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
cri0s schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Dit.
Ik zie mezelf al zitten op vakantie met de Switch en Assassins Creed. Ik zou al blij zijn met een remake van een oudere Creed. Hoewel die nieuwe er natuurlijk wel heel vet uitziet!
Waarom zou je op vakantie op je Switch gaan spelen? Dan kan je toch net zo goed thuisblijven 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:30
.GoO schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Waarom zou je op vakantie op je Switch gaan spelen? Dan kan je toch net zo goed thuisblijven 8)7
Savonds als er geen zon is heeft het ook geen zin om aan het strand te liggen, dus dan maar in je huisje/caravan/tent een beetje AC spelen op de switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

[...]

Waarom zou je op vakantie uit gaan eten? Dat kun je in je thuisdorp toch ook?

Volgens mij moet je doen op vakantie wat je leuk vindt...

Ontopic: Vanavond Ubisoft. Benieuwd of die nog iets interessants te brengen hebben behalve AC:O. Na Siege geen enkele game meer gespeeld van Ubisoft...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Donstil schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:31:
Vanavond/vannacht ook wel benieuwd naar de release data in de Sony presentatie.
Voor mijn gevoel heb ik niets kunnen spelen wat Sony afgelopen E3 aangekondigd heeft (LOF2, Days Gone, Uncharted vervolg, God of War).
Nu komen alle 2018 releases langs :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvd-linden
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Maar de titels die je noemt zouden in genre 'singleplayer RPG' beste tot z'n recht komen, dan heeft de term 'beste games' een vrij kleine betekenis.

En dan kom je bij de basis, er is geen beste, er is geen winnaar. Enige 'beste' wat er is, is dat er meer dan genoeg keuze is voor gamers, 1 gaat voor A, ander voor B, weer een ander neemt ze gewoon allebei.

Als ik kijk naar uren per game, staan er een aantal games eenzaam bovenaan, maar dat maakt een ander platform of console niet opeens slechter of beter, de voorkeur van games bepaald mijn keuze, maar dat maakt een ander platform niet opeens 'minder goed'.
Nou, ik zou de games die ik noem niet enkel in het genre 'Singleplayer RPG' willen of kunnen plaatsen. De exclusives van Sony zijn heel wat breder dan enkel dat genre. Uncharted, Detroit (Heavy Rain), Ratchet and Clank en Wipeout bijvoorbeeld zijn games die niks met dat genre te maken hebben. Maar goed, er zijn inderdaad genres die op andere platformen beter bedient worden dan op de Playstation. MMORPG's, MOBA's, Simulators en Strategy games zijn bij uitstek games die op hun recht komen op de PC en daar zitten kwalitatief inderdaad ijzersterke games tussen.

Dat er geen winnaar is ben ik niet met je eens. De verschillende platformen concurreren nu eenmaal met elkaar en ook op een show als de E3 komt dit tot uiting omdat er dan toch gekeken wordt naar welke persco het meeste indruk gemaakt heeft, wie de beste games heeft laten zien en wie dus de "winnaar" is. Ook als je puur naar verkoopaantallen kijkt kan je wel spreken van een winnaar. Maar goed, dit is voor het bedrijf uiteindelijk belangrijker dan voor de consument, omdat, mits je een goede portemonnee en een bizarre hoeveelheid aan vrije tijd hebt, als consument de mogelijkheid hebt om alles aan te schaffen en alles te kunnen spelen. Mocht je dat niet hebben dan is het voor jou als consument wel belangrijk dat een platform goed presteert, aangezien de kans dan groter is dat het platform voorzien blijft worden van een grote hoeveelheid games, een goede variatie aan games en vooral kwalitatief goede games (het gros van de topontwikkelaars ontwikkelt nu eenmaal liever voor een platform dat populair is en waarop ze veel kunnen verkopen). Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk dan zou ik absoluut niet bereid zijn om veel geld te investeren in een game PC, omdat er enerzijds vrij weinig games op uitkomen die ik graag zou willen spelen en anderzijds ik het nog steeds een hoop gedoe vind en het voor mij niet zo makkelijk is als het plug-and-play principe van een console. Voor mij als consument is het dus belangrijk dat Sony goed presteert, maar ook goede concurrentie ondervindt, waardoor de PS4 voorzien blijft worden van een hoop goede games. Je hebt gezien met de PSP, Vita en WII U wat er kan gebeuren als een console niet goed genoeg presteert. Ook de PS3 heeft er jaren over gedaan om uit een dal te kruipen en heeft op multiplatformgebied bijna altijd inferieure games gehad.

Als ik dan kijk naar de 3 grote partijen op consolegebied dan ben ik nog steeds van mening dat de beste en meest gevarieerde line-up te vinden is bij Sony. Natuurlijk blijft dit enigszins subjectief, want als je de exclusives van Sony niks aan vindt dan koop je daar niks voor. Zo spreken franchises als Gears of War, Crackdown en Halo mij totaal niet aan en zullen die mij nooit over de streep trekken om een Xbox te kopen. Maar in bijna alle genres, behalve de eerdergenoemde typische PC genres, is op de Playstation een toptitel te vinden. Als ik dat vergelijk met de Xbox dan vind ik dat de Playstation het op dat gebied veel beter doet. Titels als Ratchet and Clank, Detroit, The Last of Us, Bloodborne, Wipeout en Horizon (of titels die daarmee kunnen wedijveren) heb je gewoonweg niet op de Xbox. Tuurlijk, Forza is een geweldige game en de Playstation heeft misschien geen racegame van die kwaliteit, maar met Assetto Corsa, Project Cars, Driveclub en in de nabije toekomst Gran Turismo zijn er genoeg kwalitatief goede racegames te spelen op de Playstation. Maar noem maar eens een paar games op de Xbox die kunnen wedijveren met de eerdergenoemde games? Ik zie ze niet en had eigenlijk van de persconferentie van gisteravond verwacht en gehoopt dat die wel aangekondigd zouden worden. Het was in mijn ogen een prima persco met games, games en nog meer games, maar ik mis de killertitels die consoles verkopen; wat mij betreft laat Microsoft hier dan ook weer steken vallen. Wil ik Battlefield 1, Battlefront 2, Call of Duty of Overwatch spelen, dan kan ik prima op een PS4 terecht. Wil ik een goede racegame spelen, dan kan ik prima op de PS4 terecht. Wil ik goede SP ervaringen met hele sterke verhalen erin dan kan ik prima op de PS4 terecht. Wil ik ijzersterke (japanse) RPG's spelen, dan kan ik op een PS4 terecht. Mijn punt hiermee is, is dat de line-up van Sony en heel gevarieerd is en kwalitatief heel goed is. In mijn ogen beter en gevarieerder dan die van Microsoft en/of Nintendo. Maar in mijn ogen ook beter dan die van de PC, want ook op de PC zie ik de games niet die kunnen wedijveren met eerdergenoemde games. Tenzij je natuurlijk enkel een World of Warcraft, Total War (Dawn of War) of League of Legends wil spelen; dan gaat dit verhaal niet op.

Waarom ik de PC niet echt meeneem als platform? Ten eerste draait de E3 voornamelijk om de grote partijen op consolegebied en ten tweede neem ik de PC vaak niet mee als platform omdat het zo'n versplinterd platform is waar niet 1 partij verantwoordelijk voor is; dit maakt het lastig om te kijken naar de concurrentiestrijd tussen platformen. Bovendien zijn er een hele hoop gamers (ook als ik naar mijzelf kijk) die een game PC waarschijnlijk niet eens overwegen. Om bij een PC in te stappen ben je toch meer geld kwijt en het gemak van een console biedt de PC gewoonweg niet. Ook daarvoor is het allemaal te versplinterd qua hardware en dergelijke.

Concluderend kan ik dus zeggen dat ik vind dat je het een en ander bagatelliseert als je zegt dat je niet over een winnaar kan spreken. Oke, ik ben het met je eens dat je niet per se kan zeggen dat het ene platform beter is dan het ander. Op zowel de PC, Xbox, Switch en PS4 komen games uit die enkel op dat platform te spelen zijn en als je die games per se wilt spelen dan zul je dat platform moeten aanschaffen. Dus als je er op die manier tegenaan kijkt dan heeft ieder platform zijn eigen kwaliteiten en games die je als USP kunt beschouwen. Ook is het zo dat als je de middelen hebt om alles aan te schaffen (qua tijd en geld) het allemaal niet zo relevant is. Voor een hoop consumenten geldt dit echter niet en dan is het wel zo fijn als er een zo'n gevarieerd als mogelijke bibliotheek voor je platform verschijnt met daarop kwalitatief goede games. In dat geval kijk ik naar het platform met de kwalitatief beste games (in een hoop genres) en de meest gevarieerde line-up en dan zou ik zeggen dat Sony er momenteel verreweg het beste voorstaat. Oke, de PC heeft qua variatie misschien nog wel meer te bieden en biedt in bepaalde genres de kwalitatief beste games, maar ook daar zie ik in een hoop genres niet de titels die kunnen wedijveren met de toptitels van Sony binnen die genres. En daar komt nog eens bij dat PC, zoals eerder gezegd, voor veel mensen niet het gemak en de prijs heeft van een console waardoor veel mensen een game PC niet eens overwegen.

Overigens is het niet mijn bedoeling om een consolewar te creëren op deze manier of te doen alsof de PC bagger is. Integendeel zelfs, want als bijvoorbeeld de Total War serie volledig je ding is (wat ik nog best kan begrijpen, want dat ziet er echt tof uit) dan kan het je misschien aan je reet roesten wat Sony of Microsoft allemaal voor exclusives uitpoept. Ik ben gewoon van mening dat Sony er op dit moment het beste voorstaat qua line-up en dat de games over het algemeen kwalitatief ook erg goed zijn (dit blijkt ook vaak uit recensies en beoordelingen van gamers). Uiteindelijk is de gamer natuurlijk de winnaar, want er zijn ontzettend veel hele goede titels te spelen verspreidt over een aantal platformen, maar ook die uitspraak is wel een beetje clichématig; het gros van die gamers heeft niet de tijd en het geld om alles te kunnen aanschaffen en spelen. Dan moet je dus een keuze maken en in dat geval is het zeker wel relevant wat jouw platform allemaal te bieden heeft en of dat platform het goed doet in de markt en goed ligt bij uitgevers/ontwikkelaars.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
[...]

Moet je eens 10-13 uur in een vliegtuig gaan zitten. Dan is elke afleiding meer dan welkom. En hoe dan ook vind ik het heerlijk om na een hele dag excursies, reizen, strand even te gamen. Natuurlijk niet zoals hier uren achter elkaar :+
dvd-linden schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Nou, ik zou de games die ik noem niet enkel in het genre 'Singleplayer RPG' willen of kunnen plaatsen. De exclusives van Sony zijn heel wat breder dan enkel dat genre. Uncharted, Detroit (Heavy Rain), Ratchet and Clank en Wipeout bijvoorbeeld zijn games die niks met dat genre te maken hebben. Maar goed, er zijn inderdaad genres die op andere platformen beter bedient worden dan op de Playstation. MMORPG's, MOBA's, Simulators en Strategy games zijn bij uitstek games die op hun recht komen op de PC en daar zitten kwalitatief inderdaad ijzersterke games tussen.

Dat er geen winnaar is ben ik niet met je eens. De verschillende platformen concurreren nu eenmaal met elkaar en ook op een show als de E3 komt dit tot uiting omdat er dan toch gekeken wordt naar welke persco het meeste indruk gemaakt heeft, wie de beste games heeft laten zien en wie dus de "winnaar" is. Ook als je puur naar verkoopaantallen kijkt kan je wel spreken van een winnaar. Maar goed, dit is voor het bedrijf uiteindelijk belangrijker dan voor de consument, omdat, mits je een goede portemonnee en een bizarre hoeveelheid aan vrije tijd hebt, als consument de mogelijkheid hebt om alles aan te schaffen en alles te kunnen spelen. Mocht je dat niet hebben dan is het voor jou als consument wel belangrijk dat een platform goed presteert, aangezien de kans dan groter is dat het platform voorzien blijft worden van een grote hoeveelheid games, een goede variatie aan games en vooral kwalitatief goede games (het gros van de topontwikkelaars ontwikkelt nu eenmaal liever voor een platform dat populair is en waarop ze veel kunnen verkopen). Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk dan zou ik absoluut niet bereid zijn om veel geld te investeren in een game PC, omdat er enerzijds vrij weinig games op uitkomen die ik graag zou willen spelen en anderzijds ik het nog steeds een hoop gedoe vind en het voor mij niet zo makkelijk is als het plug-and-play principe van een console. Voor mij als consument is het dus belangrijk dat Sony goed presteert, maar ook goede concurrentie ondervindt, waardoor de PS4 voorzien blijft worden van een hoop goede games. Je hebt gezien met de PSP, Vita en WII U wat er kan gebeuren als een console niet goed genoeg presteert. Ook de PS3 heeft er jaren over gedaan om uit een dal te kruipen en heeft op multiplatformgebied bijna altijd inferieure games gehad.

Als ik dan kijk naar de 3 grote partijen op consolegebied dan ben ik nog steeds van mening dat de beste en meest gevarieerde line-up te vinden is bij Sony. Natuurlijk blijft dit enigszins subjectief, want als je de exclusives van Sony niks aan vindt dan koop je daar niks voor. Zo spreken franchises als Gears of War, Crackdown en Halo mij totaal niet aan en zullen die mij nooit over de streep trekken om een Xbox te kopen. Maar in bijna alle genres, behalve de eerdergenoemde typische PC genres, is op de Playstation een toptitel te vinden. Als ik dat vergelijk met de Xbox dan vind ik dat de Playstation het op dat gebied veel beter doet. Titels als Ratchet and Clank, Detroit, The Last of Us, Bloodborne, Wipeout en Horizon (of titels die daarmee kunnen wedijveren) heb je gewoonweg niet op de Xbox. Tuurlijk, Forza is een geweldige game en de Playstation heeft misschien geen racegame van die kwaliteit, maar met Assetto Corsa, Project Cars, Driveclub en in de nabije toekomst Gran Turismo zijn er genoeg kwalitatief goede racegames te spelen op de Playstation. Maar noem maar eens een paar games op de Xbox die kunnen wedijveren met de eerdergenoemde games? Ik zie ze niet en had eigenlijk van de persconferentie van gisteravond verwacht en gehoopt dat die wel aangekondigd zouden worden. Het was in mijn ogen een prima persco met games, games en nog meer games, maar ik mis de killertitels die consoles verkopen; wat mij betreft laat Microsoft hier dan ook weer steken vallen. Wil ik Battlefield 1, Battlefront 2, Call of Duty of Overwatch spelen, dan kan ik prima op een PS4 terecht. Wil ik een goede racegame spelen, dan kan ik prima op de PS4 terecht. Wil ik goede SP ervaringen met hele sterke verhalen erin dan kan ik prima op de PS4 terecht. Wil ik ijzersterke (japanse) RPG's spelen, dan kan ik op een PS4 terecht. Mijn punt hiermee is, is dat de line-up van Sony en heel gevarieerd is en kwalitatief heel goed is. In mijn ogen beter en gevarieerder dan die van Microsoft en/of Nintendo. Maar in mijn ogen ook beter dan die PC, want ook op de PC zie ik de games niet die kunnen wedijveren met eerdergenoemde games. Tenzij je natuurlijk enkel een World of Warcraft, Total War (Dawn of War) of League of Legends wil spelen; dan gaat dit verhaal niet op.

Waarom ik de PC niet echt meeneem als platform? Ten eerste draait de E3 voornamelijk om de grote partijen op consolegebied en ten tweede neem ik de PC vaak niet mee als platform omdat het zo'n versplinterd platform is waar niet 1 partij verantwoordelijk voor is; dit maakt het lastig om te kijken naar de concurrentiestrijd tussen platformen. Bovendien zijn er een hele hoop gamers (ook als ik naar mijzelf kijk) die een game PC waarschijnlijk niet eens overwegen. Om bij een PC in te stappen ben je toch meer geld kwijt en het gemak van een console biedt de PC gewoonweg niet. Ook daarvoor is het allemaal te versplinterd qua hardware en dergelijke.

Concluderend kan ik dus zeggen dat ik vind dat je het een en ander bagatelliseert als je zegt dat je niet over een winnaar kan spreken. Oke, ik ben het met je eens dat je niet per se kan zeggen dat het ene platform beter is dan het ander. Op zowel de PC, Xbox, Switch en PS4 komen games uit die enkel op dat platform te spelen zijn en als je die game per se wilt spelen dan zul je dat platform moeten aanschaffen. Dus als je er op die manier tegenaan kijkt dan heeft ieder platform zijn eigen kwaliteiten en games die je als USP kunt beschouwen. Ook is het zo dat als je de middelen hebt om alles aan te schaffen (qua tijd en geld) het allemaal niet zo relevant is. Voor een hoop consumenten geldt dit echter niet en dan is het wel zo fijn als er een zo'n gevarieerd als mogelijke bibliotheek voor je platform verschijnt met daarop kwalitatief goede games. In dat geval kijk ik naar het platform met de kwalitatief beste games (in een hoop genres) en de meest gevarieerde line-up en dan zou ik zeggen dat Sony er momenteel verreweg het beste voorstaat. Oke, de PC heeft qua variatie misschien nog wel meer te bieden en biedt in bepaalde genres de kwalitatief beste games, maar ook daar zie ik in een hoop genres niet de titels die kunnen wedijveren met de toptitels van Sony binnen die genres. En daar komt nog eens bij dat PC, zoals eerder gezegd, voor veel mensen niet het gemak en de prijs heeft van een console waardoor veel mensen een game PC niet eens overwegen.

Overigens is het niet mijn bedoeling om een consolewar te creëren op deze manier of te doen alsof de PC bagger is. Integendeel zelfs, want als bijvoorbeeld de Total War serie volledig je ding is (wat ik nog best kan begrijpen, want dat ziet er echt tof uit) dan kan het je misschien aan je reet roesten wat Sony of Microsoft allemaal voor exclusives uitpoept. Ik ben gewoon van mening dat Sony er op dit moment het beste voorstaat qua line-up en dat de games over het algemeen kwalitatief ook erg goed zijn (dit blijkt ook vaak uit recensies en beoordelingen van gamers). Uiteindelijk is de gamer natuurlijk de winnaar, want er zijn ontzettend veel hele goede titels te spelen verspreidt over een aantal platformen, maar ook die uitspraak is wel een beetje clichématig; het gros van die gamers heeft niet de tijd en het geld om alles te kunnen aanschaffen en spelen. Dan moet je dus een keuze maken en in dat geval is het zeker wel relevant wat jouw platform allemaal te bieden heeft en of dat platform het goed doet in de markt en goed ligt bij uitgevers/ontwikkelaars.
Kan je alsjeblieft een samenvatting maken in plaats van het hele boek te posten? :+

[ Voor 89% gewijzigd door Beakzz op 12-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:22:
Kan je alsjeblieft een samenvatting maken in plaats van het hele boek te posten? :+
:D. Mijn excuses, ik ben af en toe wat lang van stof inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:18:
[...]

Nu komen alle 2018 releases langs :P
Haha ja precies en dan noemen we dat weer "Een fantastische show" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Laatst online: 23:55
dcd-lidnen, zeggen dat de playstation games zo uniek zijn dat er geen spel bestaat dat er ook maar enigzins op lijkt is vals.
Uncharted is een tombraider. Bloodborne is darksouls. god of was is hack and slash alla devil may cry en darksiders? Wipeout is redout. Heavy rain is een walking sym.
Zo is er voor ieder playstation spel wel iets te vinden.

Dat die spellen allemaal niet exclusief zijn van xbox ok. Dat playstation leuke games maakt ok.
Maar doen alsof er geen alternatief voor playstation bestaat, en daarmee alsof playstation de beste is.. niet helemaal waar.
De pc is een alternatief voor playstation.
De switch en xbox zijn dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23

Polycom

Poes van goud

Ik zet mijn vraagtekens bij de nieuwe Xbox 1X. Ze hadden imho beter kunnen inzetten op (meer) goede FP titels voor de 'huidige generatie'. Sony en Nintendo doen dat momenteel een stuk beter.
Ik vraag mij echt af of er een überhaupt een markt is voor 4K gaming, zeker voor die prijs. (€500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

v8power67

Psn: Mausosaurus

Donstil schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Haha ja precies en dan noemen we dat weer "Een fantastische show" 8)7
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/xYHscQ1Np55i8/giphy.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:41
Polycom schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:52:
Ik zet mijn vraagtekens bij de nieuwe Xbox 1X. Ze hadden imho beter kunnen inzetten op (meer) goede FP titels voor de 'huidige generatie'. Sony en Nintendo doen dat momenteel een stuk beter.
Ik vraag mij echt af of er een überhaupt een markt is voor 4K gaming, zeker voor die prijs. (€500)
Ja, had ook gehoopt op wat meer games zouden komen die de XOX echt zouden rechtvaardigen. Sowieso gewoon wat meer nieuwe games die me enthousiast zouden maken. Cuphead, sea of thieves... die zijn al vaker langs gekomen.

Voor een gemiddeld formaat tv vind ik 4k ook niet echt heel erg nodig en heb zelf liever hogere fps en meer details dan meer resolutie. Ik heb zelf niets met VR maar bij de PS4pro heb je nog voordeel voor VR, bij XOX op dit moment niet zo heel veel.

Sowieso, beste persconferentie:

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 12-06-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het enige waar PS altijd sterk in is geweest, singleplayer games. Van de eerste Uncharted tot de (toen nog) exclusive FF's, de verhaal gestuurde singleplayer games. Wipeout neem ik niet mee, dat is echt een hateit/loveit game. Het zijn ook elke keer alleen maar zulke games, ik zeg al jaren (en ik niet alleen), ik heb niets met die games. Niet met uncharted, niet met ltou, niet met R&C, waar is dan de hele meerwaarde voor mij?

Kan ik bagatelliseren wat ik wil, dat is de basis en daar ontkom je gewoon niet aan, mensen hebben een voorkeur, voorkeur voor games, voorkeur gametype, zelfs voorkeur voor controller. Je zet vervolgens PC ook continue weg in een hoekje 'is niet eerlijk', maar ik denk als je 40-50 games verder bent waar PC 90% van de tijd 10-20 euro goedkoper is, dat die balans helemaal niet zo scheef is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SecondGuess schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:52:
dcd-lidnen, zeggen dat de playstation games zo uniek zijn dat er geen spel bestaat dat er ook maar enigzins op lijkt is vals.
Uncharted is een tombraider. Bloodborne is darksouls. god of was is hack and slash alla devil may cry en darksiders? Wipeout is redout. Heavy rain is een walking sym.

Dat die spellen allemaal niet exclusief zijn van xbox ok. Dat playstation leuke games maakt ok.
Maar doen alsof er geen alternatief voor playstation bestaat, en daarmee alsof playstation de beste is.. niet helemaal waar.
Hij bedoelt natuurlijk exclusieve tegenhangers. De games die je noemt zijn naast de PS exclusives natuurlijk gewoon ook op de PS te spelen. PS heeft exclusieve games waarvan je op andere platformen geen exclusieve tegenhanger kan vinden, net als dat de PC dat heeft in de vorm van boijvoorbeeld strategie titels en MMORPG's. Bij Microsoft ontbreken dat soort titels een beetje. Ja je kunt Tomb Raider gaan spelen, maar je kunt ook Tomb Raider én 4x Uncharted op dezelfde console spelen, als je into het action adventure genre bent.

Heavy Rain een walking sim? Heb je die game wel gespeeld? Everybody's Gone To The Rapture, dat is een walking sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
SecondGuess schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:52:

- Op de PS4 kan je en Tomb Raider en Uncharted spelen (waarbij ik de laatste qua verhaal, cutscenes en personages veel beter vind).

- Op de PS4 kan je Bloodborne en Dark Souls spelen (waarbij ik vaak hoor dat Bloodborne nog beter is en vloeiender speelt dan Dark Souls).

- God of War vind ik niet helemaal te vergelijken met Devil May Cry; die laatste zou ik eerder vergelijken met Bayonetta. God of War is inderdaad een Hack and Slasher, maar wel een serie met vrijwel alleen maar negens.

- Redout ken ik niet, mijn excuses daarvoor. Futuristische zero gravity racers (of hoe die dingen ook heten) worden echter bijna niet meer gemaakt. En als je ziet hoe vloeiend de nieuwste Wipeout nu ook weer loopt dan is dit toch best een unieke game. Nintendo komt ook maar niet met een nieuwe F-Zero.

- Heavy Rain is inderdaad een Walking Sim (Edit: ik lees net dat het geen Walking Sim is, maar misschien weet ik niet zo goed wat er verstaan wordt onder een Walking Sim; heb ook nog nooit een echte gespeeld namelijk), zoals er tegenwoordig meer van zijn. In de tijd dat deze uitkwam waren er echter nog niet zoveel en Heavy Rain wordt door velen gezien als een pareltje. Bovendien zijn de meeste Walking Sims indies en is Heavy Rain (net als Beyond: Two Souls en Detroit Become Human) een AAA titel.

Ik zeg ook helemaal niet dat er geen alternatieven bestaan. Ik zeg alleen dat in een hoop genres Sony momenteel titels heeft die aan de top staan en vaak ook nog exclusief zijn. Daarmee creëren ze wel een USP vind ik.
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Het enige waar PS altijd sterk in is geweest, singleplayer games. Van de eerste Uncharted tot de (toen nog) exclusive FF's, de verhaal gestuurde singleplayer games. Wipeout neem ik niet mee, dat is echt een hateit/loveit game. Het zijn ook elke keer alleen maar zulke games, ik zeg al jaren (en ik niet alleen), ik heb niets met die games. Niet met uncharted, niet met ltou, niet met R&C, waar is dan de hele meerwaarde voor mij?

Kan ik bagatelliseren wat ik wil, dat is de basis en daar ontkom je gewoon niet aan, mensen hebben een voorkeur, voorkeur voor games, voorkeur gametype, zelfs voorkeur voor controller. Je zet vervolgens PC ook continue weg in een hoekje 'is niet eerlijk', maar ik denk als je 40-50 games verder bent waar PC 90% van de tijd 10-20 euro goedkoper is, dat die balans helemaal niet zo scheef is.
Vaak zijn het singleplayer games inderdaad, dat zal ik ook niet ontkennen. Voor een hoop gamers zijn dit echter wel de games die ze zoeken. Dit betekent natuurlijk niet dat het voor jou iets moet zijn. Ik snap dat je niet kan generaliseren en wil ook echt niet zeggen dat je aan de Playstation zou moeten hoor. Als jij van ander soort games houdt en die ergens anders kan spelen dan is dat helemaal top. Ik denk alleen dat een hoop grote multiplayers multiplatform zijn (Overwatch, BF/COD, GTA Online, Fifa) en dus zijn te spelen op de Playstation, maar daarbij zijn er onder andere ook nog een hele hoop verhalende games en RPG's te vinden. Vandaar dat ik van mening ben dat in bijna alle grote genres de toptitels te spelen zijn op de Playstation (de ene keer exclusief, de andere keer niet exclusief) en dat is één van de redenen waarom de PS4 zo populair is. Een hele brede, gevarieerde line-up met veel kwalitatief goede titels.

Ik zeg ook niet dat de PC op de langere termijn duurder is, alleen de instapprijs is wel hoger. Bovendien ben ik van mening dat de plug-and-play van de consoles nog altijd makkelijker is dan spelen op de PC. Daar heb je toch altijd met instellingen te maken, omdat het niet geoptimaliseerd wordt voor 1 systeem.

Overigens koop ik mijn games bijna nooit fullprice en meestal in de range van 15-30 euro. Vaak genoeg ook nog veel goedkoper met de goede deals die er tegenwoordig in de store zijn. Dus of het verschil per game dan nog zo groot is met de PC is een tweede.

[ Voor 37% gewijzigd door dvd-linden op 12-06-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:18
Sluw schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Ja, had ook gehoopt op wat meer games zouden komen die de XOX echt zouden rechtvaardigen. Sowieso gewoon wat meer nieuwe games die me enthousiast zouden maken. Cuphead, sea of thieves... die zijn al vaker langs gekomen.

Voor een gemiddeld formaat tv vind ik 4k ook niet echt heel erg nodig en heb zelf liever hogere fps en meer details dan meer resolutie. Ik heb zelf niets met VR maar bij de PS4pro heb je nog voordeel voor VR, bij XOX op dit moment niet zo heel veel.

Sowieso, beste persconferentie:
[video]
We hebben het (huidige nieuwsprijzen) over € 250,- extra voor 4k gaming, hogere framerates en dat soort zaken. Ik vind dat een geringe meerprijs. Zeker als je bekijkt dat je een aantal jaar met een console doet. Ik kan natuurlijk in niemand z'n portemonnee kijken, maar als die € 250,- uitgesmeerd over een paar jaar een probleem is, dan kun je beter je geld sowieso niet aan gaming uitgeven.

Ik denk eerder dat het prijsverschil t.o.v. Sony te groot is. De reguliere consument gaat het verschil in 'kwaliteit' tussen die twee niet snappen. Allebei immers 4k.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Moet je eens 10-13 uur in een vliegtuig gaan zitten. Dan is elke afleiding meer dan welkom. En hoe dan ook vind ik het heerlijk om na een hele dag excursies, reizen, strand even te gamen. Natuurlijk niet zoals hier uren achter elkaar :+
Haha ja is ook zo, zeker op langere vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Rossi46 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:05:
[...]

We hebben het (huidige nieuwsprijzen) over € 250,- extra voor 4k gaming, hogere framerates en dat soort zaken. Ik vind dat een geringe meerprijs. Zeker als je bekijkt dat je een aantal jaar met een console doet. Ik kan natuurlijk in niemand z'n portemonnee kijken, maar als die € 250,- uitgesmeerd over een paar jaar een probleem is, dan kun je beter je geld sowieso niet aan gaming uitgeven.

Ik denk eerder dat het prijsverschil t.o.v. Sony te groot is. De reguliere consument gaat het verschil in 'kwaliteit' tussen die twee niet snappen. Allebei immers 4k.
Je hebt gelijk, als je het uitsmeert is het weinig. Maar als het het niet waard is kun je het ook gewoon niet uitgeven en iets anders doen of kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net de Bethesda stream even terug gekeken. Vond dat echt heel erg tegen vallen.. niet echt iets denderends gezien

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Sluw schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:07:
[...]

Je hebt gelijk, als je het uitsmeert is het weinig. Maar als het het niet waard is kun je het ook gewoon niet uitgeven en iets anders doen of kopen.
Dat moet ieder voor zich bepalen. Iemand die niks met gamen heeft vind ook de € 250 voor een Xbox One S weggegooid geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rossi46 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Dat moet ieder voor zich bepalen. Iemand die niks met gamen heeft vind ook de € 250 voor een Xbox One S weggegooid geld :+
Vind een console an sich weggegooid geld, de PS3 was echter toen wel de goedkoopste oplossing als bluray speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Laatst online: 23:55
Ja, en xbox nu als uhdbluray..
Jammer dat de playstation e3 om 3:00 is. Is mij net wat te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Nou ja voor ieder wat wils, ik vind een console z'n geld zeker waard. Voor mij is de upgrade nu te klein en het kan voordelig zijn maar had graag gezien dat ze wat meer hadden uitgepakt met een XOX system seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SecondGuess schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:12:
Ja, en xbox nu als uhdbluray..
Jammer dat de playstation e3 om 3:00 is. Is mij net wat te laat.
gewoon morgen die past broadcast kijken joh., heb ik vandaag ook gedaan

http://www.e3countdown.com/ Hier kan je alle events aanklikken en naar hun eigen twitch channel gaan en dan de last broadcast terug kijken. Als je op die link naar onderen scrolled zie je alle events van afgelopen nacht.

[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 12-06-2017 14:21 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Inderdaad, de Sony conference gewoon in een paar minuten recap terugkijken. Of enkel de trailers van de games die ik interessant vind.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Net stukje van analist Michael Pachter gekeken en interessant om te kijken hoe hij er tegen aan kijkt.

Over de price, en zijn voorspellingen wat de Xbox One X gaat doen qua verkopen, en wat Sony gaat doen met price cutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Sluw schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:17:
Nou ja voor ieder wat wils, ik vind een console z'n geld zeker waard. Voor mij is de upgrade nu te klein en het kan voordelig zijn maar had graag gezien dat ze wat meer hadden uitgepakt met een XOX system seller.
Nu spreek je jezelf tegen. Die 'system seller' draait namelijk per definitie ook op de XOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Overigens voor zij die de XOX gaan halen, ook meteen een LG/Philips/Panasonic oled scherm of Samsung/Sony 4 hdr erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Rossi46 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Nu spreek je jezelf tegen. Die 'system seller' draait namelijk per definitie ook op de XOS.
Haha ok, ik bedoel. Ik had graag gezien dat ze me meer reden hadden gegeven om dat ding te kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dvd-linden schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:04:
Vaak zijn het singleplayer games inderdaad, dat zal ik ook niet ontkennen. Voor een hoop gamers zijn dit echter wel de games die ze zoeken. Dit betekent natuurlijk niet dat het voor jou iets moet zijn. Ik snap dat je niet kan generaliseren en wil ook echt niet zeggen dat je aan de Playstation zou moeten hoor. Als jij van ander soort games houdt en die ergens anders kan spelen dan is dat helemaal top. Ik denk alleen dat een hoop grote multiplayers multiplatform zijn (Overwatch, BF/COD, GTA Online, Fifa) en dus zijn te spelen op de Playstation, maar daarbij zijn er onder andere ook nog een hele hoop verhalende games en RPG's te vinden. Vandaar dat ik van mening ben dat in bijna alle grote genres de toptitels te spelen zijn op de Playstation (de ene keer exclusief, de andere keer niet exclusief) en dat is één van de redenen waarom de PS4 zo populair is. Een hele brede, gevarieerde line-up met veel kwalitatief goede titels.
Kijk, zo komen we er wel uit :)

De reden achter de populariteit is zeker de totale lineup, maakt alleen geen winnaar, of anderen verliezers (Nintendo hobbelt al jaren met z'n consoles achter de 2 anderen aan, die heeft ook gewoon z'n eigen markt, zo'n switch zal ook z'n eigen plekje vinden).
Joosie200 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:22:
Overigens voor zij die de XOX gaan halen, ook meteen een LG/Philips/Panasonic oled scherm of Samsung/Sony 4 hdr erbij?
In principe nog niet, 4k televisies komen met lopende band uit, eerst maar eens kijken welke de betere game TV's gaan worden. Ik heb nog een plasma TV, het is al moeilijk dat beeld (en latency) te evenaren. En anders ga ik gewoon van 900p naar 4k downsample naar 1080p :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:27:
In principe nog niet, 4k televisies komen met lopende band uit, eerst maar eens kijken welke de betere game TV's gaan worden. Ik heb nog een plasma TV, het is al moeilijk dat beeld (en latency) te evenaren. En anders ga ik gewoon van 900p naar 4k downsample naar 1080p :P
Dat idd, ik heb in het laatste jaar van de Panasonic Plasma (2014 denk ik?) een 65" gekocht en deze helemaal gekalibreerd. Ondanks dat goeie Oled mooi is komt het daar toch niet bij in de buurt, daar lever ik graag de resolutie voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:27:
[...]
Ah, oke. Ja als je een plasma thuis hebt staan begrijp ik het wel. Zelf had ik een 32 inch Samsung led tv uit 2013. Leuk om mee te gamen toen ik een 360/PS3 had, maar op de XOX/pro? Meh, te meer nu Sony heeft nagelaten te verplichten wat Microsoft toch eist: downsampling van 4k naar 1080p. Het is dat ik mijn pro net in huis had staan en een eenmalige financiele meevaller kreeg. Dus besloot ik een LG Oled55E6 te kopen met geïntegreerde soundbar. Los van het verschil in schermgrootte/resolutie, verschil in contrast was Uncharted/Horizon in HDR enabled te zien wel vet hoor. HDR is echt de toevoeging die je moet hebben, als het zonder 4k had gekund vond ik het ook prima. Punt is dat je er niet aan ontkomt aan die 4k heisa want zoveel full hd monitoren/televisies zijn er niet die HDR ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren de Xbox presentatie gezien maar het lijkt wel alsof cartoony met veel grote vlakken en karakters met een groot hoofd daar helemaal je-van-het zijn? Ik heb eigenlijk niets gezien wat mij naar de winkel laat rennen voor een XoX.
Als ik schattig uiziende, kleurrijke indies wil spelen start ik wel PSPlus op.

Uitzondering voor de nieuwe Metro en State of Decay, dat waren de enige spellen die mij wel leuk leken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joosie200 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Ah, oke. Ja als je een plasma thuis hebt staan begrijp ik het wel. Zelf had ik een 32 inch Samsung led tv uit 2013. Leuk om mee te gamen toen ik een 360/PS3 had, maar op de XOX/pro? Meh, te meer nu Sony heeft nagelaten te verplichten wat Microsoft toch eist: downsampling van 4k naar 1080p. Het is dat ik mijn pro net in huis had staan en een eenmalige financiele meevaller kreeg. Dus besloot ik een LG Oled55E6 te kopen met geïntegreerde soundbar. Los van het verschil in schermgrootte/resolutie, verschil in contrast was Uncharted/Horizon in HDR enabled te zien wel vet hoor. HDR is echt de toevoeging die je moet hebben, als het zonder 4k had gekund vond ik het ook prima. Punt is dat je er niet aan ontkomt aan die 4k heisa want zoveel full hd monitoren/televisies zijn er niet die HDR ondersteunen.
HDR was iets wat ik echt wilde zien, al met komst van de S wilde ik de echte verschillen zien, maar of ik zag het op een overgekalibreerde samsung (saturation maximaal had ik het idee) of het bleek weer een net niet HDR te zijn, dat ik nog niet overtuigd was wat nu echt het verschil is.

Tegen die tijd maar weer eens kijken, ik kijk verder helemaal niets 4k dus enkel voor de XBOX zou wel bizarre overkill worden.
Vrijdag schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:43:
Gisteren de Xbox presentatie gezien maar het lijkt wel alsof cartoony met veel grote vlakken en karakters met een groot hoofd daar helemaal je-van-het zijn? Ik heb eigenlijk niets gezien wat mij naar de winkel laat rennen voor een XoX.

Uitzondering voor de nieuwe Metro en State of Decay, dat waren de enige spellen die mij wel leuk leken.
Dat is wel de keerzijde die nu elke E3 zal komen, games voor normale Xbox/PS en voor de Pro/X, cartoony games voor XBO zullen te 'simpel' ogen en games met 'ingame recording' zullen enkel niveau Pro/X laten zien. Net als vroeger je altijd PC demo's zag, de PS/XB versie was aanzienlijk minder, zal je dat nu ook wel krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vrijdag schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:43:

Anthem en AC lijken me toch ook wel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
bram1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Anthem en AC lijken me toch ook wel erg vet.
Anthem vond ik er ook tof uit zien, helaas "niet voor herfst 2018" wat wel 2019 zal worden. Ben benieuwd naar meer details.

Edit: Is state of decay nou een indie game of niet? Vond de animaties erg houterig... als ik dan de PS4 Days gone trailer van vorig jaar kijk ziet dat er veel soepeler en gedetailleerder uit (ik weet het, tot nu toe lijken de games anders in opzet maar toch).

[ Voor 31% gewijzigd door Sluw op 12-06-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
State of decay 1 was een xbox arcade titel, weet wel zeker dat er tenminste geen echte AAA studio achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:14:
State of decay 1 was een xbox arcade titel, weet wel zeker dat er tenminste geen echte AAA studio achter zit.
State of Decay was wel een erg toffe game die het volgens mij ook erg goed deed, zal inderdaad geen AAA studio zijn geworden maar vast wel een enorm team achter zitten, stukken groter dan bij deel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

PBP

Origins schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:21:
Net stukje van analist Michael Pachter gekeken en interessant om te kijken hoe hij er tegen aan kijkt.

[video]

Over de price, en zijn voorspellingen wat de Xbox One X gaat doen qua verkopen, en wat Sony gaat doen met price cutting.
Als er één altijd mis zit met zijn voorspellingen is het Pachter :D , die man neem ik totaal niet serieus.
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste