Nou ja om eerlijk te zijn, ben ik heel erg nieuwsgierig naar screenshots van je bios instellingen en je gpu kaarten. Ik bedoel iedereen zegt wel ja je moet ff underclocken, ff undervolten etc. Laat maar eens zien wat je dan doet, dan lijkt mij interessant
Lijkt wel alsof je mij/ons niet geloofd...pongthamong schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:29:
Nou ja om eerlijk te zijn, ben ik heel erg nieuwsgierig naar screenshots van je bios instellingen en je gpu kaarten. Ik bedoel iedereen zegt wel ja je moet ff underclocken, ff undervolten etc. Laat maar eens zien wat je dan doet, dan lijkt mij interessant
Foto van test systeem:

Overigens kan je wel om screenshots vragen echter zijn de instellingen per moederbord/GPU anders...
Wil je gerust mijn instellingen geven maar daar heb je weinig aan als je ander hardware hebt...
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Oh nee dat heeft niks met niet geloven te maken, maar ze zeggen ja je moet ff undervolten ff underclocken ff biosje flashen. Ik heb als noob geen idee waar je dan begint en wat je dan instelt of veranderd
Thanks! Het zal nu moeilijk zijn om aan videokaarten te komen. Welke os en welk programma draaien jullie om te minen
Ik draai gewoon Windows 10 in combinatie met claymore miner of nanopool
Terwijl je wacht op je kaarten, verbeter je Google-fu, your Google-fo is weak! ;-)
Je BIOS aanpassen van je videokaart moet je even op Googlen op het model dat je heb besteld, hou er rekening mee dat leveranciers voor hetzelfde model verschillende componenten leveren. Zo zou je andere instellingen kunnen gebruiken voor een videokaart met Samsung geheugen vs. een met Hynix geheugen. Vervolgens kan je met de AMD, leverancier of software van de concurrent je snelheden aanpassen van de rest van de kaart.
Ik zou je ook adviseren om een stroom meter aan te schaffen (zo een ding tussen stopcontact en computer zodat je kan zien hoeveel je hele setup trekt.
Backup je originele BIOS en documenteer je resultaten per kaart + wattage.
Kijk naar dualminen.
Je BIOS aanpassen van je videokaart moet je even op Googlen op het model dat je heb besteld, hou er rekening mee dat leveranciers voor hetzelfde model verschillende componenten leveren. Zo zou je andere instellingen kunnen gebruiken voor een videokaart met Samsung geheugen vs. een met Hynix geheugen. Vervolgens kan je met de AMD, leverancier of software van de concurrent je snelheden aanpassen van de rest van de kaart.
Ik zou je ook adviseren om een stroom meter aan te schaffen (zo een ding tussen stopcontact en computer zodat je kan zien hoeveel je hele setup trekt.
Backup je originele BIOS en documenteer je resultaten per kaart + wattage.
Kijk naar dualminen.
Nou houd je vast:pongthamong schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:44:
Oh nee dat heeft niks met niet geloven te maken, maar ze zeggen ja je moet ff undervolten ff underclocken ff biosje flashen. Ik heb als noob geen idee waar je dan begint en wat je dan instelt of veranderd
Instellingen mobo, letop dit is voor mijn type mobo (MSI Z170A Gaming Pro Carbon), kan verschillend zijn!
Bios settings:
- Zoveel mogelijk devices uitschakelen. Alleen aan is LAN, USB.
- PCI-e snelheid op GEN0 (beiden sloten).
- 4G decode = aan. >> als je dit uit hebt staan zal linux/windows maximaal 4 GPU's herkennen!
- Bios mode op UEFI, doe je dit niet dan zal ook windows max 4GPU's herkennen.
- Intergrated GPU op aan en eerste check op IGD zetten.
Vervolgens windows 10 installeren (in mijn geval) zonder GPU aangesloten in UEFI mode.
Uiteraard dus ook GPT partitie, anders zit je niet in UEFI....
Windows 7,8,8.1 hebben moeite met meer dan 5 GPU's. wil je geen gezeur gewoon windows 10 nemen!
Na installeren 1 GPU in de eerst slot plaatsen met behulp van de USB PCIe riser...
Vervolgens orginele laatste AMD drivers instaleren.
PC uitzetten en dan de 2de GPU aansluiten, opastarten laten installeren en dan weer uitschakelen..
Dit herhalen totdat je 6x GPU hebt geinstalleerd.
Na installatie, AMD drivers patchen voor gemodde vBios.
vBios aanpassen en flashen met de AMD flash tool.
Claymore miner downloaden en gaan!
vBios aanpassen vergt wat meer uitleg, ga ik nu niet op in.
*Dit alles is uit mijn hoofd getypt, ik geef derhalve ook geen garantie op fouten...*
458154
al die amd kaarten zijn uitverkocht,
een alternatief is de gtx 1070 daar haal je mits wat tweaks 30/mh uit en watt 145 valt goed mee dus
en als je niets doet is deze 22/mh met een watt van +-100!
al zijn de kaartjes wel wat duur,
maar ik lees hier ook dat jullie melden dat de tijd van minen voor ons over zal zijn ?
naar mijn weten zal eth geen asic mining toelaten en zal het altijd door onze gpus gebeuren,
veel ken ik er (nog) niet van mijn setup is onderweg 2x1070 1x480!
een alternatief is de gtx 1070 daar haal je mits wat tweaks 30/mh uit en watt 145 valt goed mee dus
en als je niets doet is deze 22/mh met een watt van +-100!
al zijn de kaartjes wel wat duur,
maar ik lees hier ook dat jullie melden dat de tijd van minen voor ons over zal zijn ?
naar mijn weten zal eth geen asic mining toelaten en zal het altijd door onze gpus gebeuren,
veel ken ik er (nog) niet van mijn setup is onderweg 2x1070 1x480!
Ik ben nu bijna een jaar bezig met minen. Het begon met mijn main pc. Daarna heb ik steeds een videokaartje bijgeplaatst en met wat oudere pc's uitgebreid. Helaas heb ik een deel winst gepakt in maart. Inmiddels zou dit deel 3x zoveel waard geweest zijn. Maar winst is winst. Nu twijfel ik ook om te professionaliseren, maar het begint op een bubbel te lijken.Jazsie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:41:
[...]
Lijkt wel alsof je mij/ons niet geloofd...
Foto van test systeem:
[afbeelding]
Overigens kan je wel om screenshots vragen echter zijn de instellingen per moederbord/GPU anders...
Wil je gerust mijn instellingen geven maar daar heb je weinig aan als je ander hardware hebt...
Op je foto zie ik dat je een 1200 voeding gebruikt i.p.v. de 1x 1000W EVGA voeding. Klopt dat. Wat is het merk type?
Ik zie veel over POS, maar het is niet duidelijk wat dit is en wat het betekend voor minen. Heeft iemand een korte uitleg?
Goede post voor een alternatief inzicht. Dit gaf ik initieel ook al aan in het begin van het topic. Maar iedereen loopt liever te wachten op hun backorders van kaarten dan even een simpel rekensommetje te maken.Cergorach schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:57:
@Runaque: I know, dat was waar ik naar hinte.
De Hashrate is in de afgelopen 24 uur met bijna 5% gestegen voor ETH.
De waarde van ETH is in de afgelopen 24 uur met bijna 20% gestegen.
Maar om het meeste uit je kaart te krijgen wil je dual minen, voor een AMD RX5xx series is dat ETH+DCR.
De waarde van DCR is de afgelopen 24 uur met 10% gedaald.
De Hashrate is in de afgelopen 24 uur met bijna 15% gestegen.
Het rekensommetje wat een kaart omzette met dual mining is in een handjevol dagen gedaald met 20%.
Als je een maandgeleden €2000 aan ETH had gekocht, dan was deze nu ruim €7500 waard geweest. (in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst.)
Als je een maandgeleden €2000 aan BTC had gekocht, dan was deze nu ruim €3300 waard geweest. (in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst.)
Beide manieren hadden een betere ROI dan zelf minen, natuurlijk zit er wel een flink risico aan vast, maar hoe meer risico je neemt, hoe meer kans op grotere winsten je loopt. Zoals je boven kan zien is het minen ook enorm onvoorspelbaar.
Dus als je dit puur doet om geld te verdienen, kijk eens verder dan alleen minen in cryptocurrency, het is een stuk minder technisch gepiel! ;-) Maar zelf vind ik het stukje hardware en software ook super interessant. Maar als je daar bij optelt dat de AMD RX570/RX580 voorlopig niet leverbaar zijn, zelfde voor de goede moederborden en voedingen, zal je naar andere manieren moeten kijken. De Nvidia kaarten zijn een heel stuk duurder en niet zo efficient als de AMD kaarten.
Volgens mij zouden we ook Ethereum kunnen gaan minen op de nieuwe Xbox One X, heeft ook een Polaris GPU:
nieuws: Project Scorpio wordt Xbox One X en komt op 7 november uit voor 499 d...
@killerflappy: Die 'bubbel' gaat nog wel even door totdat de AMD kaarten weer tegen vriendelijke prijzen verkrijgbaar zijn of totdat de PoW geheel wordt omgezet naar PoS, maar wanneer dat precies gebeurd is nog geheel onduidelijk.
De prijs is vandaag gestegen naar bijna $375/ETH
nieuws: Project Scorpio wordt Xbox One X en komt op 7 november uit voor 499 d...
@killerflappy: Die 'bubbel' gaat nog wel even door totdat de AMD kaarten weer tegen vriendelijke prijzen verkrijgbaar zijn of totdat de PoW geheel wordt omgezet naar PoS, maar wanneer dat precies gebeurd is nog geheel onduidelijk.
De prijs is vandaag gestegen naar bijna $375/ETH
Hey Jazsie, waar heb je je open air case gevonden? Ik zoek een alternatief op EthereumMiners.nl.
Bedankt!
Maakt het nog uit of je verschillende merken hebt? Ik krijg vandaag een Saphire rx480 8GB binnen, maar kan ook weer aan Asus rx480 8GB komen...
Nee, dat maakt niet uit.snahsiub schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:31:
Maakt het nog uit of je verschillende merken hebt? Ik krijg vandaag een Saphire rx480 8GB binnen, maar kan ook weer aan Asus rx480 8GB komen...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Naar verwachting treedt PoS (Casper) begin 2018 in werking, het reguliere minen (met GPU's etc.) van Ether zal dan niet meer mogelijk zijn. Voor een korte duidelijke uitleg over PoS zie de Ethereum FAQ.killerflappy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:33:
[...]
Ik ben nu bijna een jaar bezig met minen. Het begon met mijn main pc. Daarna heb ik steeds een videokaartje bijgeplaatst en met wat oudere pc's uitgebreid. Helaas heb ik een deel winst gepakt in maart. Inmiddels zou dit deel 3x zoveel waard geweest zijn. Maar winst is winst. Nu twijfel ik ook om te professionaliseren, maar het begint op een bubbel te lijken.
Op je foto zie ik dat je een 1200 voeding gebruikt i.p.v. de 1x 1000W EVGA voeding. Klopt dat. Wat is het merk type?
Ik zie veel over POS, maar het is niet duidelijk wat dit is en wat het betekend voor minen. Heeft iemand een korte uitleg?
@vJoeyz Dat is interessant. Wordt het dan weer interessant om een goede CPU te hebben? Dus een dikke i7 en daarmee te minen?
EDIT: ik zie dat het dan door middel van ASIC gaat. Hoe werkt zoiets dan? Is dat iets dat je koopt in je PC stopt en dan kan aanspreken? Of moet ik dan een speciaal moederbord hebben die dat ondersteunt ofzo
EDIT: ik zie dat het dan door middel van ASIC gaat. Hoe werkt zoiets dan? Is dat iets dat je koopt in je PC stopt en dan kan aanspreken? Of moet ik dan een speciaal moederbord hebben die dat ondersteunt ofzo
[ Voor 45% gewijzigd door poNgz0r op 12-06-2017 11:40 ]
Nee, ik bedoelde dat het minen van Ether op hardware in zijn geheel onmogelijk wordt. Alleen 'virtueel minen' (zoals Vitalik het zelf noemt) is nog mogelijk, zie verder de link die ik in mijn vorige post stuurde. Als je met je hardware door wilt minen zul je dus naar een andere coin moeten overstappen.pongthamong schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:27:
@vJoeyz Dat is interessant. Wordt het dan weer interessant om een goede CPU te hebben? Dus een dikke i7 en daarmee te minen?
Oke en hoe moet ik dat virtuele minen voor ogen zien? Ik heb even onderzocht hoe het met bitcoin gaat, maar daar hebben ze nu speciale ASIC rigs (als ik het zo mag noemen) die bitcoins minen.vJoeyz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:52:
[...]
Nee, ik bedoelde dat het minen van Ether op hardware in zijn geheel onmogelijk wordt. Alleen 'virtueel minen' (zoals Vitalik het zelf noemt) is nog mogelijk, zie verder de link die ik in mijn vorige post stuurde. Als je met je hardware door wilt minen zul je dus naar een andere coin moeten overstappen.
EDIT: Of kan daar nog niks over gezegd worden omdat "we" nog niet weten hoe het na de POS van Ethereum eruit gaat zien?
[ Voor 9% gewijzigd door poNgz0r op 12-06-2017 13:36 ]
RTFM => https://github.com/ethereum/wiki/wiki/Proof-of-Stake-FAQpongthamong schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:57:
Oke en hoe moet ik dat virtuele minen voor ogen zien? Ik heb even onderzocht hoe het met bitcoin gaat, maar daar hebben ze nu speciale ASIC rigs (als ik het zo mag noemen) die bitcoins minen.
EDIT: Of kan daar nog niks over gezegd worden omdat "we" nog niet weten hoe het na de POS van Ethereum eruit gaat zien?
Je zal het in theorie kunnen doen met een Raspberry, hoeveel je daadwerkelijk mined is afhankelijk van hoeveel ETH kapitaal je in beheer heb. Zie het dus meer als rente vergaren zoals je nu bij de bank doet ipv. zoals dat bij bv. BTC gaat. Je gaat ook heel erg afhankelijk zijn van hoeveel transacties er gedaan worden met ETH.
Ah ja, dus eigenlijk kan je de komende maanden gewoon zoveel mogelijk minen via je GPU en dan is het klaar, voor wat betreft eth minen via gpu
Ik heb mijn rx 480 8GB net binnen van Alternate, die stond opeens za-avond op de site, ik bestelde er 1 en de volgende ochtend een pagina dat ie niet meer leverbaar was. Over snel gaan gesproken
Ik wil eigenlijk ook kleinschalig beginnen met Eth mining.
nu hoef ik nog geen setup met 6 kaarten er in, maar voor de hobby lijkt 2 tot 4 kaarten me wel interessant.
nu loop ik ook tegen het probleem aan zoals de rest hier. die RX 480/580 is nergens te krijgen.
Enige alternatief dat ik heb gevonden is de GTX 1070, maar ook een stuk duurder.....
mensen nog tips? of gewoon goed de websites in de gaten houden?
nu hoef ik nog geen setup met 6 kaarten er in, maar voor de hobby lijkt 2 tot 4 kaarten me wel interessant.
nu loop ik ook tegen het probleem aan zoals de rest hier. die RX 480/580 is nergens te krijgen.
Enige alternatief dat ik heb gevonden is de GTX 1070, maar ook een stuk duurder.....
mensen nog tips? of gewoon goed de websites in de gaten houden?
Anoniem: 932585
Qua software ben ik goed thuis in pc's, hardware echter niet.. ik ben ook geen gamer dus is het samenstellen van een rig en dan vooral het kiezen van de videokaart is voor mij redelijk chinees. Ik ben niet geïnteresseerd om met een rig maximale winsten te behalen (Daarvoor is gewoon handelen veel geschikter, je hebt helemaal gelijk Defector). Ik vind cryptocurrencies gewoon ontzettend cool en het zelf minen fascineert me. Ik heb een bescheiden bedrag verdiend met handelen in de laatste maanden dus nu lijkt het me leuk om hobbymatig te minen en er meer over te leren. Ik zit nu met 2 vragen:
1. Hoeveel geld scheelt het als je bijvoorbeeld deze rig https://www.arcticsecrets...vidia-gp106-miner-level-1 zelf bouwt in plaats van kant en klaar koopt. Ik heb namelijk geen enkel idee van hoeveel zoiets waard is. Ik snap uiteraard dat zo'n webshop er winst op maakt, en terecht ook. Als je hem bij wijze van zelf kan bouwen voor 800 euro dan ga ik de moeite niet doen om me in de materie te verdiepen, stel het is 400 euro dan verandert dat de zaak.
2. Is dit een goeie keus voor een beginnende miner of weet iemand een andere webshop met een (prijs/technisch) betere optie? Ik wil er ongeveer 1000-1500 euro aan uitgeven.
Alvast bedankt.
1. Hoeveel geld scheelt het als je bijvoorbeeld deze rig https://www.arcticsecrets...vidia-gp106-miner-level-1 zelf bouwt in plaats van kant en klaar koopt. Ik heb namelijk geen enkel idee van hoeveel zoiets waard is. Ik snap uiteraard dat zo'n webshop er winst op maakt, en terecht ook. Als je hem bij wijze van zelf kan bouwen voor 800 euro dan ga ik de moeite niet doen om me in de materie te verdiepen, stel het is 400 euro dan verandert dat de zaak.
2. Is dit een goeie keus voor een beginnende miner of weet iemand een andere webshop met een (prijs/technisch) betere optie? Ik wil er ongeveer 1000-1500 euro aan uitgeven.
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 932585 op 12-06-2017 16:47 ]
Wat heb je nu voor machine? Als het puur om de techniek gaat van de miner/wallets/configureren dan zou dat ook op een reguliere machine met 1 videokaart kunnen.Anoniem: 932585 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:19:
Qua software ben ik goed thuis in pc's, hardware echter niet.. ik ben ook geen gamer dus is het samenstellen van een rig en dan vooral het kiezen van de videokaart is voor mij redelijk chinees. Ik ben niet geïnteresseerd om met een rig maximale winsten te behalen (Daarvoor is gewoon handelen veel geschikter, je hebt helemaal gelijk Defector). Ik vind cryptocurrencies gewoon ontzettend cool en het zelf minen fascineert me. Ik heb een bescheiden bedrag verdiend met handelen in de laatste maanden dus nu lijkt het me leuk om hobbymatig te minen en er meer over te leren. Ik zit nu met 2 vragen:
1. Hoeveel geld scheelt het als je bijvoorbeeld deze rig zelf bouwt in plaats van kant en klaar koopt. Ik heb namelijk geen enkel idee van hoeveel zoiets waard is. Ik snap uiteraard dat zo'n webshop er winst op maakt, en terecht ook. Als je hem bij wijze van zelf kan bouwen voor 800 euro dan ga ik de moeite niet doen om me in de materie te verdiepen, stel het is 400 euro dan verandert dat de zaak.
Alvast bedankt.
dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door Defector op 12-06-2017 16:29 ]
driedubbel
[ Voor 99% gewijzigd door Defector op 12-06-2017 16:30 ]
vierdubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Defector op 12-06-2017 16:30 ]
Een iMac haha (grafisch werk) en voor privégebruik heb ik een surface pro 4. Dus dat wordt hem denk ik niet hè? En misschien moet ik mezelf iets verduidelijken, de techniek van het minen vind ik geweldig interessant, maar dan wel gelinkt aan een fysiek apparaat wat echt zichtbaar en hoorbaar bezig is. Lastig uit te leggen maar enkel software heeft voor mij niet zo'n aantrekkingskracht, het is naast software juist ook de hardware die ik dan in werking kan zien en waar ik meer over kan leren.Defector schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:29:
vierdubbel
Edit: Link naar voorbeeld rig gezet in mn vorige post
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 932585 op 12-06-2017 16:48 ]
Ik bouw mijn eigen PC's en de prijs die je daar betaald voor die mine rig met twee 1060 6gb GPU's is behoorlijk goed naar mijn idee, als ik hem zou bouwen zit je ook al direct tegen 1.000€ aan onderdelen die ik dan via eBay zou kopen (verzendkosten buiten beschouwing gelaten). Dan komt nog dat die PSU al snel te zwak gaat zijn als je er een derde of vierde GPU gaat toevoegen, dus weer extra kosten. Puur op hardware afgaande is de prijs gerechtvaardigd, maar of je er veel mee kan verdienen is de vraag, daar gaat ie te weinig GPU's voor hebben, maar om je eerste stapjes te maken is het meer dan prima lijkt me.Anoniem: 932585 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:19:
Alvast bedankt.
1200W voeding is mijn test voeding, dit omdat je met 6x RX 570 gelijk op de ~1200W zit... Is trouwens een corsair 1200AXi.killerflappy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:33:
[...]
Ik ben nu bijna een jaar bezig met minen. Het begon met mijn main pc. Daarna heb ik steeds een videokaartje bijgeplaatst en met wat oudere pc's uitgebreid. Helaas heb ik een deel winst gepakt in maart. Inmiddels zou dit deel 3x zoveel waard geweest zijn. Maar winst is winst. Nu twijfel ik ook om te professionaliseren, maar het begint op een bubbel te lijken.
1000W EVGA is prima zat na het flashen van de vBios. Dan kom je niet boven de 1000W uit + je hebt meer snelheid
POS is een algoritme die ze gebruiken voor het berekenen, POS kan niet berekend worden op je GPU en dus zodra Ethereum ergens eind dit jaar naar POS wisselt kan je Ethereum niet meer met je GPU minen.
Het moederbord is nergens leverbaar, dus daar zit je al. Je kan wel wat anders pakken.Anoniem: 932585 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:19:
Maar als je alle benodigde onderdelen bij elkaar optelt zit je wel zo op die prijs. Dan nog eens je tijd in assemblage en moddig. Wellicht dat je ~€130 kan besparen op je Windows licentie (it's a bit iffy) en nog eens €100 als je zelf een rack bouwt.
Ik denk het niet, ken deze ook niet. Maar je kan zo licht beginnen. ;-)2. Is dit een goeie keus voor een beginnende miner of weet iemand een andere webshop met een (prijs/technisch) betere optie? Ik wil er ongeveer 1000-1500 euro aan uitgeven.
Hou er echter rekening mee dat dit op preorder staat.
Ben inmiddels een paar euro's lichter, we zullen zien wanneer het binnenkomt! ik laat tzt wel weten hoe het draait als daar interesse voor is.Cergorach schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:35:
[...]
Het moederbord is nergens leverbaar, dus daar zit je al. Je kan wel wat anders pakken.
Maar als je alle benodigde onderdelen bij elkaar optelt zit je wel zo op die prijs. Dan nog eens je tijd in assemblage en moddig. Wellicht dat je ~€130 kan besparen op je Windows licentie (it's a bit iffy) en nog eens €100 als je zelf een rack bouwt.
[...]
Ik denk het niet, ken deze ook niet. Maar je kan zo licht beginnen. ;-)
Hou er echter rekening mee dat dit op preorder staat.
Ik lees dit forum nu ook al enige tijd en zoals Innerscan zegt, ik laat het ook weten hoe mijn mining rig draait zodra alles binnen is.
Mijn setup:
intel celeron g1840
asrock b85 pro 4
4x msi rx 580 x+ 8 gb
4 gb ram
aluminium case
1000 watt voeding Corsair HX1000
Alleen mijn videokaarten moeten nog binnen komen. Deze staan op vrijdag geplant, nu maar hopen dat het echt zo is...
Mijn setup:
intel celeron g1840
asrock b85 pro 4
4x msi rx 580 x+ 8 gb
4 gb ram
aluminium case
Alleen mijn videokaarten moeten nog binnen komen. Deze staan op vrijdag geplant, nu maar hopen dat het echt zo is...
Aangezien ik ook nog op mijn spullen wacht, zit ik wat handleidingen te checken. Ik wil een linux distro gebruiken, lees al over EthOS etc. Misschien handy om wat URL's met accurate handleidingen te pasten in een mooi overzicht?
Ook de stappen die je zelf nog hebt gedaan en waar wij wat van kunnen leren, met name de commandline's en specifieke variabelen. Spielerij is ook leuk hoor, dat gaat ook gebeuren, maar als ref is het handydandy
Ook de stappen die je zelf nog hebt gedaan en waar wij wat van kunnen leren, met name de commandline's en specifieke variabelen. Spielerij is ook leuk hoor, dat gaat ook gebeuren, maar als ref is het handydandy
Ik wil vanavond/ morgen wel een handleiding maken met wat ik gedaan heb. Niet dat ik heel ervaren ben, maar ik heb wel een werkende setup die eth genereerd in mijn account. Mits er behoefte aan is...
Handleiding Ethereum mining - updated april 2017: http://www.cryptobadger.c...thereum-mining-rig-linux/
Handleiding is altijd welkom! Ben benieuwd hoe ook andere hierin staan. Zodra ik er 1 kan bemachtigen laat ik het jullie ook weten.
Waar bestel jij je kaarten?ChristianBurger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:06:
Ik lees dit forum nu ook al enige tijd en zoals Innerscan zegt, ik laat het ook weten hoe mijn mining rig draait zodra alles binnen is.
Mijn setup:
intel celeron g1840
asrock b85 pro 4
4x msi rx 580 x+ 8 gb
4 gb ram
aluminium case
Nou topic is lekker on fire! Mooi om te zien!
Ik zou deze zaterdag mijn GPU's binnen krijgen van megekko maar ze zijn helaas weer uitgesteld naar 24 juni.
Daarnaast mine ik nu op mijn PC met 2 GTX970 kaarten rond de 40MH/s. Helaas valt ie om de zoveel tijd uit omdat de drivers automatisch geupdate worden naar 378.78. Ik heb in de windows en de nvidia instellingen het al uit proberen te zetten maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik zou deze zaterdag mijn GPU's binnen krijgen van megekko maar ze zijn helaas weer uitgesteld naar 24 juni.
Daarnaast mine ik nu op mijn PC met 2 GTX970 kaarten rond de 40MH/s. Helaas valt ie om de zoveel tijd uit omdat de drivers automatisch geupdate worden naar 378.78. Ik heb in de windows en de nvidia instellingen het al uit proberen te zetten maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
[ Voor 49% gewijzigd door QuanTaXz op 12-06-2017 21:05 ]
Welke versie van Windows?QuanTaXz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:59:
Helaas valt ie om de zoveel tijd uit omdat de drivers automatisch geupdate worden naar 378.78. Ik heb in de windows en de nvidia instellingen het al uit proberen te zetten maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
=== Geschiedenis ===
Een heel klein stukje geschiedenis. Ik had thuis al een server draaien die voornamelijk SABnzbd en Plex draait. Plex transcode voornamelijk op de CPU en dus had ik tot voor kort geen videokaart in mijn systeem.
=== Setup ===
Processor: i5 7400 boxed
Moederbord: MSI H110M Eco
Geheugen: 8GB DDR4 (maakt eigenlijk niet heel veel uit welk merk/ type)
SSD: 120 WD green
HDD: 1TB WD green
=== Hardware ===
In principe heb ik geen videokaart nodig, echter als Plex wil transcoden kan het handig zijn om toch videokaart te hebben, niet super krachtig ofzo. Ik heb daarom een GeForce 1050 Ti gekocht.
Om te minen kan je kijken naar:
- RX 580
- RX 570
- RX 480
- RX 470
Er zijn ook andere videokaarten mogelijk, dan zul je zelf even moeten Googlen op videokaarten met een hoge hashrate (mh/s)
=== ETH account ===
Die heb ik aangemaakt via: https://www.myetherwallet.com/ als je alles correct doet krijg je een 0x adres. Dat is je ETH address.
=== Nvidia drivers ===
Ik heb gewoon de meeste recente Geforce Experience gedownload met Display drivers. Deze update ook nog eens automatisch, ik heb geen last van disconnects of freezen tijdens het minen. Daarnaast heb ik nog CUDA gedownload, voor AMD heb je OpenCL. Waarom? Geen idee, niet in verdiept stond in een andere handleiding: https://www.bestvpn.com/ethereum-mining/
"For NVidia install the 347.52 driver and the latest OpenCL CUDA package, which is CUDA 8.0 at the time of writing."
"For AMD, install Radeon Software Crimson Edition 15.12 and the OpenCL SDK Package. Depending on your GPU, this might not be the correct driver. So if you’re having issues, check the Ethereum Forum for advice."
=== Software ===
Ik zit eerst in ethpool, maar uiteindelijk ben ik naar nanopool gegaan om te minen. Ethpool is solo minen in een pool als ik het goed begrijp en nanopool is gezamenlijk minen.
Afijn nanopool dus. Ga naar nanopoo.org, daar staat onder het kopje "help" settings van de servers en welke client je kan downloaden. Ik had er een paar geprobeerd, maar ik vond het toch een beetje tricky dat bepaalde miners een virus waarschuwing gaven.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Claymore's miner, hier kreeg ik geen viruswaarschuwing op (Bitdefender 2017)
Via: https://eth.nanopool.org/help kan je je config genereren voor Claymore's minder, even goed lezen staat precies wat je waar moet plaatsen.
Als laatste pas je start.bat aan, bij mij ziet dat er dan uiteindelijk als volgt uit:
EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal ETH_ADDRESS.RIG/JE_MAIL_ADRES -epsw x -ftime 10
Pas ETH_ADRES aan door het adres die je op myetherwallet.com hebt gemaakt.
Pas RIG aan door een username, nickname of iets anders tofs, maakt niet heel veel uit.
Pas JE_MAIL_ADRES aan door je eigen mail adres
=== Starten ===
Alles ingesteld? Dan kan je start.bat draaien, als het goed is start er een command prompt en ga je beginnen met minen.
=== Waar kan je op letten? ===
Na enige tijd zie je dat er een share gevonden is. Uiteindelijk moet je zoveel mogelijk shares halen want dat levert ETH op. Als je een aantal shares hebt, komen er statistieken beschikbar voor jouw adres op nanopool.
Op https://eth.nanopool.org/ kan je rechtsboven je ETH adres invullen (je 0x) nummer en dan komen er statistieken te voorschijn.
Na weer een bepaalde periode zie je in de command prompt Dev Fee:. Aangezien Claymore's miner niet geheel gratis mine je ook een beetje voor de Dev. Dat is de Dev Fee. Naar een paar minuten zie je Dev Fee: stop mining and disconnect. Daarna mine je weer voor jezelf.
Ik denk dat ik zo'n beetje alles heb gedeeld wat ik op dit moment weet, ik ben niet bezig geweest met overclocken of iets dergelijks. Ook heb ik geen eigen RIG gebouwd met 6 videokaarten, daar kan ik helaas alleen maar over speculeren hoe het zou moeten.
Alle feedback is welkom, ik wil niet zeggen dat het zo moet als ik gedaan heb, maar ik heb voorlopig iets werkends. Als ik iets niet goed doe zeg het dan ook, want ik heb dit geschreven met de bedoeling mensen te helpen en mijn ervaring te delen. Ik wil niet bewust mensen verkeerde dingen leren.
Ik heb wel recent een nieuwe RIG besteld waar 2 videokaarten tegelijk op het moederbord kunnen, zonder PCI risers etc. Simpelweg omdat ik daar geen zin in heb, om daar mee te prutsen en zo kan ik mijn setup netjes in een PC case wegwerken. Ik heb namelijk kleine kinderen, die rennen overal, komen overal het is toch wat lastiger om met hun vingertjes in een PC case te porren, dan dat de setup er zo open en bloot staat.
Waarschijnlijk lees ik dit morgen nog even door en verander ik de kromme zinnen en spelfouten
. Wellicht probeer ik ook nog wat screenshots te plaatsen.
Tot zover
Een heel klein stukje geschiedenis. Ik had thuis al een server draaien die voornamelijk SABnzbd en Plex draait. Plex transcode voornamelijk op de CPU en dus had ik tot voor kort geen videokaart in mijn systeem.
=== Setup ===
=== Hardware ===
In principe heb ik geen videokaart nodig, echter als Plex wil transcoden kan het handig zijn om toch videokaart te hebben, niet super krachtig ofzo. Ik heb daarom een GeForce 1050 Ti gekocht.
- RX 580
- RX 570
- RX 480
- RX 470
Er zijn ook andere videokaarten mogelijk, dan zul je zelf even moeten Googlen op videokaarten met een hoge hashrate (mh/s)
=== ETH account ===
Die heb ik aangemaakt via: https://www.myetherwallet.com/ als je alles correct doet krijg je een 0x adres. Dat is je ETH address.
=== Nvidia drivers ===
Ik heb gewoon de meeste recente Geforce Experience gedownload met Display drivers. Deze update ook nog eens automatisch, ik heb geen last van disconnects of freezen tijdens het minen. Daarnaast heb ik nog CUDA gedownload, voor AMD heb je OpenCL. Waarom? Geen idee, niet in verdiept stond in een andere handleiding: https://www.bestvpn.com/ethereum-mining/
"For NVidia install the 347.52 driver and the latest OpenCL CUDA package, which is CUDA 8.0 at the time of writing."
"For AMD, install Radeon Software Crimson Edition 15.12 and the OpenCL SDK Package. Depending on your GPU, this might not be the correct driver. So if you’re having issues, check the Ethereum Forum for advice."
=== Software ===
Ik zit eerst in ethpool, maar uiteindelijk ben ik naar nanopool gegaan om te minen. Ethpool is solo minen in een pool als ik het goed begrijp en nanopool is gezamenlijk minen.
Afijn nanopool dus. Ga naar nanopoo.org, daar staat onder het kopje "help" settings van de servers en welke client je kan downloaden. Ik had er een paar geprobeerd, maar ik vond het toch een beetje tricky dat bepaalde miners een virus waarschuwing gaven.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Claymore's miner, hier kreeg ik geen viruswaarschuwing op (Bitdefender 2017)
Via: https://eth.nanopool.org/help kan je je config genereren voor Claymore's minder, even goed lezen staat precies wat je waar moet plaatsen.
Als laatste pas je start.bat aan, bij mij ziet dat er dan uiteindelijk als volgt uit:
EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal ETH_ADDRESS.RIG/JE_MAIL_ADRES -epsw x -ftime 10
Pas RIG aan door een username, nickname of iets anders tofs, maakt niet heel veel uit.
=== Starten ===
Alles ingesteld? Dan kan je start.bat draaien, als het goed is start er een command prompt en ga je beginnen met minen.
Na enige tijd zie je dat er een share gevonden is. Uiteindelijk moet je zoveel mogelijk shares halen want dat levert ETH op. Als je een aantal shares hebt, komen er statistieken beschikbar voor jouw adres op nanopool.
Op https://eth.nanopool.org/ kan je rechtsboven je ETH adres invullen (je 0x) nummer en dan komen er statistieken te voorschijn.
Na weer een bepaalde periode zie je in de command prompt Dev Fee:. Aangezien Claymore's miner niet geheel gratis mine je ook een beetje voor de Dev. Dat is de Dev Fee. Naar een paar minuten zie je Dev Fee: stop mining and disconnect. Daarna mine je weer voor jezelf.
Ik denk dat ik zo'n beetje alles heb gedeeld wat ik op dit moment weet, ik ben niet bezig geweest met overclocken of iets dergelijks. Ook heb ik geen eigen RIG gebouwd met 6 videokaarten, daar kan ik helaas alleen maar over speculeren hoe het zou moeten.
Alle feedback is welkom, ik wil niet zeggen dat het zo moet als ik gedaan heb, maar ik heb voorlopig iets werkends. Als ik iets niet goed doe zeg het dan ook, want ik heb dit geschreven met de bedoeling mensen te helpen en mijn ervaring te delen. Ik wil niet bewust mensen verkeerde dingen leren.
Ik heb wel recent een nieuwe RIG besteld waar 2 videokaarten tegelijk op het moederbord kunnen, zonder PCI risers etc. Simpelweg omdat ik daar geen zin in heb, om daar mee te prutsen en zo kan ik mijn setup netjes in een PC case wegwerken. Ik heb namelijk kleine kinderen, die rennen overal, komen overal het is toch wat lastiger om met hun vingertjes in een PC case te porren, dan dat de setup er zo open en bloot staat.
Waarschijnlijk lees ik dit morgen nog even door en verander ik de kromme zinnen en spelfouten
Tot zover
heb je niet eerst de blockchain gedownload??
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
458154
heb hier ook een server staan waar ik van plan ben een kaart bij te steken, maar wat draai jij dan ? enkel windows ?pongthamong schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:42:
=== Geschiedenis ===
=== Setup ===
=== Hardware ===
- RX 580
- RX 570
- RX 480
- RX 470
=== ETH account ===
=== Nvidia drivers ===
=== Software ===
=== Starten ===
Waarschijnlijk lees ik dit morgen nog even door en verander ik de kromme zinnen en spelfouten. Wellicht probeer ik ook nog wat screenshots te plaatsen.
Tot zover
mijn server draait linux/xpenology maar op hier te minen ?
mvg
Nee dat was me teveel gedoe. Ik had eerst ethereum software gedownload, daar wallet in aangemaakt maar steeds lukte die chain niet, dan weer geen peers, heel gezeik. Toen dacht ik fuck it, ik ga wel een exchange account maken, hoef ik die hele blockchain van 20+ gig ook niet te downloaden.maomanna schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:13:
heb je niet eerst de blockchain gedownload??
@ beantje123 ik draai idd alleen Windows 10 pro, met plex, sabnzdb, xampp en visialsvn. Niet heel veel bijzondere dingen, maar ik ben een developer dus ik vind het wel prettig als ik mijn werk ergens in mijn omgeving kan comitten zodat ik het op welke locatie dan ook kan uitchecken. Daarvoor wilde ik geen git of iets dergelijks gebruiken.
[ Voor 27% gewijzigd door poNgz0r op 12-06-2017 23:23 ]
Dit riekt naar oplichting - melding gemaakt.Sbmkeeltie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:05:
Goedemiddag,
Je kan beter (in mijn opinie) die € 2000 investeren in 80M/hs Ether mining van https://www.genesis-mining.com/a/930746 (cloud mining) geen elektriciteitskosten etc. Met de huidige prijzen kijk je dan ongeveer tegen een € 600,- pure winst.
Werkt voor mij perfect, niet om reclame te maken of iets dergelijks maar al je via bovenstaande link aanmeld en een contract afsluit of met mijn promo code: 9kR2yg krijg je 3% korting op je eerste contract en ik een klein beetje meer hashingpower, win win dus.
Dit hierboven is puur voor degene die er meer over wil weten en ik vertel dit uit mijn ervaring met Genesis Mining. Werkt top en geen gedoe met machines en elek kosten etc.
Mocht het niet zo zijn: sorry
[ Voor 9% gewijzigd door HetGezegde op 12-06-2017 23:26 ]
heb al uren geleden een report ingedient (nmwe account 1 dag meteen promo code.. etc.) maar weinig actie.HetGezegde schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:24:
[...]
Dit riekt naar oplichting - melding gemaakt.
Mocht het niet zo zijn: sorry
Daarbij staat genesis ook lichtelijk mining bekend als een 'pyramid scam'. Hoe dan ook, dit of het echt zo is of niet, waarom zou zo'n bedrijf hun rekenkracht 'weggeven' en zelf het risico dragen dat de munt morgen omvalt?
Maar ook zonder de discussie, is dit gewoon spam...
Megekko, maar zie paar berichten hier boven. Dat wordt dus waarschijnlijk 24 juni voor mij. Maar ik heb nog geen mail gehad dus houd de moed er nog even in
Wanneer heb jij ze besteld bij Megekko. Ik heb nog geen mail etc gehad dat het verplaatst wordt naar 24 juni. Ze staan nu nog op 16-06QuanTaXz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:59:
Nou topic is lekker on fire! Mooi om te zien!
Ik heb ze op 31-5 besteld en het gaat om 4x RX 580 gigabyte 4GB.ChristianBurger schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:11:
[...]
Wanneer heb jij ze besteld bij Megekko. Ik heb nog geen mail etc gehad dat het verplaatst wordt naar 24 juni. Ze staan nu nog op 16-06
Ik ben ben ook van plan om een kleine mine te gaan doen met mijn game pc (i5 6600k met Gtx 970) Als ik Claymore laat runnen krijg ik alleen maar 3mh/s terwijl een 970 standaard rond de 20-25 mh/s kan minen iemand een idee hoe dit komt?
Heb je wel drivers geinstalleerd? CUDA geinstalleerd? Het zou kunnen dat je die 22mh/s niet haalt, die haal ik namelijk met mijn 1050 Ti ook bij lange na niet. Ik haal 11Mh/s. Ik vermoed dat jij naar wat oude statistieken kijkt waar het nog wel opging. De difficulty is omhoog gegaan wat inhoud dat je uiteindelijk steeds minder Mh/s gaat genereren. Nu is de GTX 970 wel een leuke kaart om te gamen hoor, maar voor minen is het niet echt een super ding.Christiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:23:
Ik ben ben ook van plan om een kleine mine te gaan doen met mijn game pc (i5 6600k met Gtx 970) Als ik Claymore laat runnen krijg ik alleen maar 3mh/s terwijl een 970 standaard rond de 20-25 mh/s kan minen iemand een idee hoe dit komt?
Ik heb de laatste drivers van mijn 970 gedownload heb zelfs vorige drivers geprobeerd, maar zonder suc6. Ik heb op meerdere plaatsen na gevraagd wat het normale aantal MH/S is voor een 970 en waren allemaal rond de 20-25MH/S (die van mij is ook nog een extra mem overclock). Maar 3Mh/s is volgens mij alsnog veel te laag voor een 970. Ik ben ook niet van plan om het 24/7 te gaan gebruiken ik wou het een keer proberen.pongthamong schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Heb je wel drivers geinstalleerd? CUDA geinstalleerd? Het zou kunnen dat je die 22mh/s niet haalt, die haal ik namelijk met mijn 1050 Ti ook bij lange na niet. Ik haal 11Mh/s. Ik vermoed dat jij naar wat oude statistieken kijkt waar het nog wel opging. De difficulty is omhoog gegaan wat inhoud dat je uiteindelijk steeds minder Mh/s gaat genereren. Nu is de GTX 970 wel een leuke kaart om te gamen hoor, maar voor minen is het niet echt een super ding.
CUDA geinstalleerd? Dat mis ik nu nog in je antwoord. Anders zou ik het ook niet weten
458154
terwijl ik wacht loop ik hier met mijn GTX 970 ook gewoonChristiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:23:
https://eth.nanopool.org/...a17523017c85d0f32169ceaac
dit is met mijn vaste pc +- 17 MH kan je nog hoger krijgen naar 19-20 maar dan maakt de pc net iets te veel lawaai en te warm naar mijn mening
om je even te helpen, je moet dus echt de juiste driver hebben
http://prntscr.com/fj65ec
deze heb ik op windows 8 en werkt goed hiervoor had ik de laaste versie maar dit ging voor geen meter
hier nog wat info https://www.reddit.com/r/..._at_229_mhs_on_a_gtx_970/
hopelijk heb je er iets aan!
Dus de driver 368.81 werkt wel? Ik draai nu de nieuwste driver namelijk. Ik draai Windows 10 kan daar ook nog een verschil zitten?458154 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:08:
[...]
terwijl ik wacht loop ik hier met mijn GTX 970 ook gewoon
https://eth.nanopool.org/...a17523017c85d0f32169ceaac
dit is met mijn vaste pc +- 17 MH kan je nog hoger krijgen naar 19-20 maar dan maakt de pc net iets te veel lawaai en te warm naar mijn mening
om je even te helpen, je moet dus echt de juiste driver hebben
http://prntscr.com/fj65ec
deze heb ik op windows 8 en werkt goed hiervoor had ik de laaste versie maar dit ging voor geen meter
hier nog wat info https://www.reddit.com/r/..._at_229_mhs_on_a_gtx_970/
hopelijk heb je er iets aan!
458154
op windows 10 zou je nog beter moeten hebben, dus download deze driverChristiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:14:
[...]
Dus de driver 368.81 werkt wel? Ik draai nu de nieuwste driver namelijk. Ik draai Windows 10 kan daar ook nog een verschil zitten?
http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/105037/en-us
als je het installeert voer je best CLEAN INSTALL staat vanonder bij de setup,
daarna herstart je de pc en start je claymore nog eens en kijk wat het doet !
Terwijl iedereen hier lekker op zijn 4xx/5xx wacht heb ik een even een aantal 290's en een 390 op de kop getikt. Betaal niet voor de stroom hier dus vandaar.
Momenteel mine ik met de 4 kaarten op een totaal van 130MH/S waarbij 1 290 achterblijft, omdat 1 fan stuk is. De 390 stuwt sterk vooraan met 1215MHz op core clock. De 290's zitten op 1170MHz.
Er ligt nog een 290 en een 390 klaar. Helaas ben ik geen kei in electronica en ga ik even niet het risico nemen om met 2 voedingen te kloten en iets te kunnen verrputsen.
Ik mine met Claymore miner. Een tijdje dual mine + Siacoin omdat ik dit een goede coin vind met een goede toekomst, maar momenteel is dat qua value totaal nog niet interessant om te minen.
Momenteel mine ik met de 4 kaarten op een totaal van 130MH/S waarbij 1 290 achterblijft, omdat 1 fan stuk is. De 390 stuwt sterk vooraan met 1215MHz op core clock. De 290's zitten op 1170MHz.
Er ligt nog een 290 en een 390 klaar. Helaas ben ik geen kei in electronica en ga ik even niet het risico nemen om met 2 voedingen te kloten en iets te kunnen verrputsen.
Ik mine met Claymore miner. Een tijdje dual mine + Siacoin omdat ik dit een goede coin vind met een goede toekomst, maar momenteel is dat qua value totaal nog niet interessant om te minen.
Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200
Volgens mij is dat strafbaar, als je niet voor je stroom betaald.untflanked schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:52:
Betaal niet voor de stroom hier dus vandaar.
Of gebruik je een stopcontact op je werk, en heeft je baas gezegd, is goed jongen trek jij maar rustig 2000 euro stroom weg, leuk als jij daarmee wat centen kan verdienen.
Offf... hij heeft een vast bedrag voor stroom... all inclusiveReepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:10:
[...]
Volgens mij is dat strafbaar, als je niet voor je stroom betaald.
Of gebruik je een stopcontact op je werk, en heeft je baas gezegd, is goed jongen trek jij maar rustig 2000 euro stroom weg, leuk als jij daarmee wat centen kan verdienen.
Het wordt verdeeld over 1500studenten, dus ik betaal er wel voor.Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:10:
[...]
Excuses voor de verwoording.
Dus 1499 mensen mogen voor jouw stroomverbruik betalen, jij maakt lekkere winst en geeft die 1499 medestudenten geen cent terug van de kosten.untflanked schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:21:
[...]
Het wordt verdeeld over 1500studenten, dus ik betaal er wel voor.
Excuses voor de verwoording.
Kijk, het kan. Begrijp me niet verkeerd. Maar als je in een forum om geld te verdienen zit, waarbij je een methode hebt om een groot gedeelte van de kosten op andere mensen af te wentelen,
Dan hebben je adviezen zelf ook weinig waarde.
Dat soort overeenkomsten zijn meestal gebaseerd op fair use. Iemand betaald uiteindelijk de rekening wel. De verhuurder of iedereen een klein beetje meer.
Zullen we het bij minen en de hardware houden? Dat is veel leuker en interessanter dan waar jij over doorzeurt.Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:10:
[...]
Ontopic: Wat vinden jullie van minen met GTX 970? Vrij zuinig, levert genoeg op en ze zijn goedkoop te krijgen
458154
ik verbruik 200watt zo zuinig vind ik dit nietKarizma schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:39:
[...]
Zullen we het bij minen en de hardware houden? Dat is veel leuker en interessanter dan waar jij over doorzeurt.
Ontopic: Wat vinden jullie van minen met GTX 970? Vrij zuinig, levert genoeg op en ze zijn goedkoop te krijgen
maar als er niets anders te krijgen is is dit de beste oplossing
Dat is het complete systeem? De kaarten zelf moeten 145W verbruiken, dus is relatief zuinig.458154 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:44:
[...]
ik verbruik 200watt zo zuinig vind ik dit niet
Ben wel benieuwd. Heb zelf 2 GTX970s. Nog wat aanhaak tips hoe te starten met minen(ik weet er niet veel van..)? Ik heb inmiddels al een bestaande wallet458154 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:44:
[...]
ik verbruik 200watt zo zuinig vind ik dit niet
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Terwijl bijna iedereen op z'n spul wacht is het misschien een idee om te bespreken wat de meest geschikte handelspatformen zijn op dit moment, aangezien er een hoop fake/scam/slechte customer service tussen zit.
Ik zat voorheen op BTC-E en ben nu naar Kraken gegaan, iemand nog andere suggesties of goede ervaringen? En hoe betalen jullie jezelf uit (als je dat al doet). Via het platform zelf in fiat? of stuur je crypto op naar je wallet en verkoop je die crypto vervolgens aan een van de nederlandse verkoopplaatsen zoals btcdirect en bitonic? vorig jaar deed ik het nog via optie 2 maar volgens mij betaal je dan een redelijke fee, heb alleen geen idee of dat significant verschilt met optie 1.
Ik zat voorheen op BTC-E en ben nu naar Kraken gegaan, iemand nog andere suggesties of goede ervaringen? En hoe betalen jullie jezelf uit (als je dat al doet). Via het platform zelf in fiat? of stuur je crypto op naar je wallet en verkoop je die crypto vervolgens aan een van de nederlandse verkoopplaatsen zoals btcdirect en bitonic? vorig jaar deed ik het nog via optie 2 maar volgens mij betaal je dan een redelijke fee, heb alleen geen idee of dat significant verschilt met optie 1.
Nicehash downloaden, je btc adres invullen en minennickko schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:48:
[...]
Ben wel benieuwd. Heb zelf 2 GTX970s. Nog wat aanhaak tips hoe te starten met minen(ik weet er niet veel van..)? Ik heb inmiddels al een bestaande wallet
YouTube: Nicehash Setup Tutorial - GPU Cryptocurrency mining
Als je dat hebt draaien zou je eens verder kunnen kijken naar het minen van een specifieke coin die meer oplevert dan via Nicehash minen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 13-06-2017 12:51 ]
Ik denk dat mijn adviezen mbt stroomverbruik pretty straight forward zijn en er zijn ook genoeg personen die hun setup met 290 gewoon betalen. Betekent het dat ik hun geen advies kan geven over settings etc?Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:27:
[...]
Dus 1499 mensen mogen voor jouw stroomverbruik betalen, jij maakt lekkere winst en geeft die 1499 medestudenten geen cent terug van de kosten.
Kijk, het kan. Begrijp me niet verkeerd. Maar als je in een forum om geld te verdienen zit, waarbij je een methode hebt om een groot gedeelte van de kosten op andere mensen af te wentelen,
Dan hebben je adviezen zelf ook weinig waarde.
Ga aub ergens anders azijnpissen, hier praten we gewoon over minen.
Thanks, heldere uitleg in dat filmpje. Vanavond Nicehash eens uitproberenErnemmer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:51:
[...]
Nicehash downloaden, je btc adres invullen en minen
YouTube: Nicehash Setup Tutorial - GPU Cryptocurrency mining
Als je dat hebt draaien zou je eens verder kunnen kijken naar het minen van een specifieke coin die meer oplevert dan via Nicehash minen.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Zeker betaal je bij optie 2 een redelijke fee... kijk maar naar het kopen van Bitcoin... Anycoin is 100 euro duurder dan Bitonic die weer rond de 100 euro duurder is dan bijv. KrakenAnoniem: 932585 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:49:
Terwijl bijna iedereen op z'n spul wacht is het misschien een idee om te bespreken wat de meest geschikte handelspatformen zijn op dit moment, aangezien er een hoop fake/scam/slechte customer service tussen zit.

jullie weten dat daar een topic voor is he ?
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4
[ Voor 19% gewijzigd door Defector op 13-06-2017 13:37 ]
Ja maar als je daar dit soort vragen stelt heb je kans dat je gemod wordt want zero-tolerance beleid tegen "n00b"-vragenDefector schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:36:
jullie weten dat daar een topic voor is he ?
Zo werkt dat nietpongthamong schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Heb je wel drivers geinstalleerd? CUDA geinstalleerd? Het zou kunnen dat je die 22mh/s niet haalt, die haal ik namelijk met mijn 1050 Ti ook bij lange na niet. Ik haal 11Mh/s. Ik vermoed dat jij naar wat oude statistieken kijkt waar het nog wel opging. De difficulty is omhoog gegaan wat inhoud dat je uiteindelijk steeds minder Mh/s gaat genereren. Nu is de GTX 970 wel een leuke kaart om te gamen hoor, maar voor minen is het niet echt een super ding.
De 970 is niet de meest efficiënte kaart om mee te minen, maar vergeleken met de 290X/390X is alles efficient.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Oh ja dat is waar ook, je hashrate blijft hetzelfde, maar het duurt alleen langer voordat je iets vind
Voor admins, eventueel een idee om voor het minen een topic te maken? Zo ja, in welke categorie zou deze geplaatst moeten worden?
Dat is er al, ik ga het eens zoeken.untflanked schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:17:
Voor admins, eventueel een idee om voor het minen een topic te maken? Zo ja, in welke categorie zou deze geplaatst moeten worden?
Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2
[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 13-06-2017 14:21 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Bedankt voor je uitleg.Jazsie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:23:
[...]
1200W voeding is mijn test voeding, dit omdat je met 6x RX 570 gelijk op de ~1200W zit... Is trouwens een corsair 1200AXi.
1000W EVGA is prima zat na het flashen van de vBios. Dan kom je niet boven de 1000W uit + je hebt meer snelheid
POS is een algoritme die ze gebruiken voor het berekenen, POS kan niet berekend worden op je GPU en dus zodra Ethereum ergens eind dit jaar naar POS wisselt kan je Ethereum niet meer met je GPU minen.
Wat zou POS met de prijs van de Ethereum doen?
1. Omhoog doordat er schaarste ontstaat.
2. Omlaag omdat over gestapt wordt naar andere hardware voor minen
Volgens mij kan je niet overstappen naar andere hardware, want de POS maakt het hele hardware minen onmogelijk. Je moet dan naar een andere coin op zoek.
Ik denk dat de prijs wel omhoog gaat omdat er (bijna?) geen coins meer bijkomen.
Ik denk dat de prijs wel omhoog gaat omdat er (bijna?) geen coins meer bijkomen.
458154
Ja klopt dit is het volledige systeem, heb ook de onboard videokaart aangezet en deze wordt gebruikt voor het werk op de pc ( zo heb je geen last van lag op het scherm)Karizma schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:46:
[...]
Dat is het complete systeem? De kaarten zelf moeten 145W verbruiken, dus is relatief zuinig.
Was ook zo iets aan het denken om te doen, maar dan ben je eens niet aan het minen en ga je gamen en daar zit je dan... Maar ik houd het wel met een GPU uitschakelen met minen en laat de tweede wel ff lekker doorwerken en de bovenste GPU lekker warm laten stoken terwijl ik die ook nog eens stevig push met gamen.458154 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:59:
[...]
Ja klopt dit is het volledige systeem, heb ook de onboard videokaart aangezet en deze wordt gebruikt voor het werk op de pc ( zo heb je geen last van lag op het scherm)
Helaas niks veranderd en kan de clean install kan ik ook nergens vinden. Heb ook nog steeds probelmen met lagg458154 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:25:
[...]
op windows 10 zou je nog beter moeten hebben, dus download deze driver
http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/105037/en-us
als je het installeert voer je best CLEAN INSTALL staat vanonder bij de setup,
daarna herstart je de pc en start je claymore nog eens en kijk wat het doet !
458154
Dan moet je de setup nog eens doen en advanced nemen hè Ipv expres daar moet echt van onder staan schone setup of iets in die aard. Gewoon herinstallatie helpt mij ook niet.Christiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:57:
[...]
Helaas niks veranderd en kan de clean install kan ik ook nergens vinden. Heb ook nog steeds probelmen met lagg
En als je op 100% van je gpu gaat minen zul je altijd lag hebben maar bij sommige miner progs kan je instellen dat je maar 70% van je gpu gebruikt.
Maar probeer maar eerst eens je driver te doen, nog een tip youtube gtx 970 mining is het met video uitgelegd!
Als ik nu al wist wat het met de prijs zou doen dan zou ik tegen die tijd rijk zijnkillerflappy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:23:
[...]
Bedankt voor je uitleg.
Wat zou POS met de prijs van de Ethereum doen?
1. Omhoog doordat er schaarste ontstaat.
2. Omlaag omdat over gestapt wordt naar andere hardware voor minen
POS kan je dus niet meer minen met je GPU, ofwel iedereen zal overstappen op een andere coin...
Ik heb nog wel een kaart in de aanbieding. Ik verkoop hem namens mijn broertje:
V&A aangeboden: Asus Radeon HD 7990 6GB
Het is een veiling, volgens mij kan je deze ook prima gebruiken voor minen. Ik ben inmiddels zelf voorzien.
V&A aangeboden: Asus Radeon HD 7990 6GB
Het is een veiling, volgens mij kan je deze ook prima gebruiken voor minen. Ik ben inmiddels zelf voorzien.
Ik heb zojuist zonder nadenken wat spullen gekocht bij EthereumMiner.nl t.w.v. 250 euro, maar lees nu reviews op Facebook die niet zo best zijn...iemand ervaring met die lui?
https://www.ethereumminer.nl/
Update:
Wel mooi om te zien dat ze smerig continu de prijs van die H81 Pro BTC omhoog gooien, Nu al met 10eu gestegen in 2 uur.
Update:
Wel mooi om te zien dat ze smerig continu de prijs van die H81 Pro BTC omhoog gooien, Nu al met 10eu gestegen in 2 uur.
[ Voor 38% gewijzigd door Devaqto op 14-06-2017 14:00 ]
Wat heb je gekocht? Volgens mij is er niets mis met de club buitenom dat ze wat aan de dure kant zijn!
SimpleXX case en de ASRock H81 BTC (die normaal maar 80eu kost lol).Danielson schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:00:
Wat heb je gekocht? Volgens mij is er niets mis met de club buitenom dat ze wat aan de dure kant zijn!
Als je het niet ziet zitten kan je natuurlijk altijd je internet aankopen annuleren zonder opgaaf van reden.Karizma schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:57:
Ik heb zojuist zonder nadenken wat spullen gekocht bij EthereumMiner.nl t.w.v. 250 euro, maar lees nu reviews op Facebook die niet zo best zijn...iemand ervaring met die lui?
Update:
Ik heb me een Antminer S5 besteld samen met een EVGA Supernova PSU om te gaan minen, minen via mijn PC levert niet bepaald veel op en die Antminer gaat het normaal gezien toch een stuk beter doen. Ben eens benieuwd hoe die het gaat doen.
Kreeg verkeerde track and trace code maar was wel verder snel verstuurd.Karizma schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:57:
Update:
Ik gebruik nu een asus r9 290 oc en een asus rog strix rx 480 gaming 8gb.
En ik moet zeggen mijn asus r9 290 oc levert meer op.
asus r9 290 oc: 28 mh/s
asus rx 480 rog: 23 mh/s
Is het nog mogelijk om dit omhoog te krijgen? Dat mijn rx 480 rond 28 zit? Beide videokaarten staan op standaard instellingen en zijn niet overklockt
En ik moet zeggen mijn asus r9 290 oc levert meer op.
asus r9 290 oc: 28 mh/s
asus rx 480 rog: 23 mh/s
Is het nog mogelijk om dit omhoog te krijgen? Dat mijn rx 480 rond 28 zit? Beide videokaarten staan op standaard instellingen en zijn niet overklockt
Anoniem: 829561
Hallo, vraagje uit nieuwschierigheid...
Wat wordt nou precies het meest gebruikt om zoveel mogelijk MH/s te krijgen?
Memory, Core speed? beide?
een collega is ermee begonnen en 1 kaart van hem haalt 28MH/s terwijl ze (blijkbaar) ook op ongeveer 31 kunnen draaien. Maar de vraag is dan hoe, want overclocken is zo blijkt niet bepalend voor je MH/s of juist wel weer?
Wat wordt nou precies het meest gebruikt om zoveel mogelijk MH/s te krijgen?
Memory, Core speed? beide?
een collega is ermee begonnen en 1 kaart van hem haalt 28MH/s terwijl ze (blijkbaar) ook op ongeveer 31 kunnen draaien. Maar de vraag is dan hoe, want overclocken is zo blijkt niet bepalend voor je MH/s of juist wel weer?
Je haalt hogere mine snelheden door vooral de memory te overclocken.
Bij een RX480 zou je met bijvoorbeeld Core 1180 & met Memory 2150 gemakkelijk 29 Mh/s moeten halen.
Je kan dan nog eens de ROM van de kaart downstrappen (Van 1700) en zo kan je toch tegen de 30 Mh/s gaan met wat basics tweaks.
Je kan de kaart wat minder warmpjes doen lopen door te undervolten, wat dan ook het verbruik van je kaarten weer naar beneden gaat. Dat hoeft niet persé véél van je Mh/s te kosten.
Bij een RX480 zou je met bijvoorbeeld Core 1180 & met Memory 2150 gemakkelijk 29 Mh/s moeten halen.
Je kan dan nog eens de ROM van de kaart downstrappen (Van 1700) en zo kan je toch tegen de 30 Mh/s gaan met wat basics tweaks.
Je kan de kaart wat minder warmpjes doen lopen door te undervolten, wat dan ook het verbruik van je kaarten weer naar beneden gaat. Dat hoeft niet persé véél van je Mh/s te kosten.
Ik heb mijn rx 480 al omhoog gegooid met 150+ van core en memory, heeft vrijweinig effect terwijl mijn r9 290 met overclock ineens op 31 zitAmarog schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:48:
Je haalt hogere mine snelheden door vooral de memory te overclocken.
Ik zie trouwens dat mijn r9 290 op 1000 mhz draait standaard, echter mijn rx 480 zou op 1250 moeten draaien standaard en die draait nu ook heel de tijd rond de 1000 mhz
[ Voor 10% gewijzigd door timetje100 op 14-06-2017 20:14 ]
Goed, ik ga een slotje op dit topic gooien. De oorspronkelijke vraag is inmiddels allang uit het oog verloren. Mocht je zelf op zoek zijn naar aankoopadvies, open dan een eigen topic. Lees éérst wel even DAA beleid.
Voor mining-specifieke vragen zul je ergens anders op het forum je ei kwijt moeten.
Voor mining-specifieke vragen zul je ergens anders op het forum je ei kwijt moeten.
[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 14-06-2017 20:18 ]
Dit topic is gesloten.