Mining-rig voor Ethereum (2000,-)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 58.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Ten eerste weet ik niet zeker of ook dit soort systemen in dit topic geplaatst kunnen worden. Als dit niet kan, mijn excuses, en dan zal ik het verplaatsen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze rig gebruiken om Ethereum te minen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000,- maar vooral bang for the buck ofcourse.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik allemaal liggen en ik neem niks mee verder.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende heb ik nu bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,-€ 36,-
1ASRock Z97 Anniversary€ 84,95€ 84,95
6Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 239,-€ 1.434,-
1Kingston KVR16N11S8/4€ 29,89€ 29,89
1Corsair RM1000x€ 163,-€ 163,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 54,32€ 54,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.802,16

- Hier komen nog 6 PCI-E Risers bij. https://www.ethereumminer...-Powered-Riser-Cable.html of deze http://www.dx.com/nl/p/ki...g-GwodgvIGCQ#.WS7kUGjyiUm .

- En hier komt nog een open kast bij https://www.ethereumminer...open-frame-behuizing.html .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar AMD kaarten omdat deze in verhouding tot de prijs beter zijn voor minen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga de PC uit het zicht zetten dus geen esthetische eisen.

Ga je overklokken?
Nee, GPU underclock zou handig kunnen zijn las ik maar dat weet ik nog niet helemaal.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of dit systeem goed samen zal gaan. Kan ik met de PCI-Risers inderdaad 6 GPU's aansluiten op dit moederbord? Ik zag dat er ASRock BTC moederborden zijn maar die zijn niet meer verkrijgbaar en vroeg me nu af waar ik op moet letten bij het uitzoeken van een geschikt moederbord. Ik was nu dus bij de pricewatch: ASRock Z97 Anniversary uitgekomen.

Is de 1000W voeding genoeg?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt mede tweakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 01:58
Onlangs op Tweakers was er een bericht over een nieuw moederbord van ASRock. Misschien wat voor jouw build: nieuws: ASRock toont moederbord met dertien pci-e-slots voor het vergaren van...

Computex is deze week dus mogelijk wordt er dan meer bekend over het moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door spookz0r op 31-05-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
spookz0r schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:00:
Onlangs op Tweakers was er een bericht over een nieuw moederbord van ASRock. Misschien wat voor jouw build: nieuws: ASRock toont moederbord met dertien pci-e-slots voor het vergaren van...

Computex is deze week dus mogelijk wordt er dan meer bekend over het moederbord.
Dat ziet er inderdaad goed uit, bedankt voor de heads up! Maar ik begin nu nog even met 6 kaarten en kijk daarna verder als het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 771115

Beste mensen,

Ik ben vandaag begonnen met minen op mijn eigen pc en denk er over om ook een rig te gaan bouwen.
voor het moederboord zit ik te denken aan deze, maar ik vraag me af of dat wel nodig is.

https://www.nextdeal.nl/a...Pvj1sbwmtQCFZAW0wodRl0HDw

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
Ja ik denk trouwens toch dat je 6 pci-e slots nodig hebt voor die GPU's dus dan moet ik idd ook voor dat moederbord gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Leuk topic, ik zit er ook over te denken om een mining rig te gaan bouwen. Ik vraag mij af of de voeding wel sterk genoeg is, hier stoppen ze er een 1300W voeding in.

Waarom ga je voor de RX580? Ik lees op veel plekken dat de RX470 hetzelfde resultaat oplevert, maar minder stroom gebruikt.

Wat verwacht je dat deze machine op gaat leveren ? (als je ook rekening houd met de stroom kosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

Rannasha

Does not compute.

Hou er rekening mee dat de levertijd van recente AMD kaarten behoorlijk slecht is op dit moment. Zowel de RX500 serie als de RX400. Je bent namelijk niet de enige met het idee om een mining rig in elkaar te zetten en er is een ware run ontstaan op AMD kaarten.

Zorg dus dat je eerst de GPUs voor een schappelijke prijs kunt krijgen binnen redelijke tijd. De rest is minder belangrijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Zijn er niet ook van die usb kaartjes voor het minen?
Die schijnen meer op te leveren en goedkoper te zijn in energie kosten.
Dit is momenteel de beste keuze als moederbord:
pricewatch: ASRock H81 Pro BTC R2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
QuanTaXz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:56:
Ten eerste weet ik niet zeker of ook dit soort systemen in dit topic geplaatst kunnen worden. Als dit niet kan, mijn excuses, en dan zal ik het verplaatsen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze rig gebruiken om Ethereum te minen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000,- maar vooral bang for the buck ofcourse.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik allemaal liggen en ik neem niks mee verder.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende heb ik nu bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,-€ 36,-
1ASRock Z97 Anniversary€ 84,95€ 84,95
6Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 239,-€ 1.434,-
1Kingston KVR16N11S8/4€ 29,89€ 29,89
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 54,32€ 54,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.802,16

- Hier komen nog 6 PCI-E Risers bij. https://www.ethereumminer...-Powered-Riser-Cable.html of deze http://www.dx.com/nl/p/ki...g-GwodgvIGCQ#.WS7kUGjyiUm .

- En hier komt nog een open kast bij https://www.ethereumminer...open-frame-behuizing.html .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar AMD kaarten omdat deze in verhouding tot de prijs beter zijn voor minen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga de PC uit het zicht zetten dus geen esthetische eisen.

Ga je overklokken?
Nee, GPU underclock zou handig kunnen zijn las ik maar dat weet ik nog niet helemaal.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of dit systeem goed samen zal gaan. Kan ik met de PCI-Risers inderdaad 6 GPU's aansluiten op dit moederbord? Ik zag dat er ASRock BTC moederborden zijn maar die zijn niet meer verkrijgbaar en vroeg me nu af waar ik op moet letten bij het uitzoeken van een geschikt moederbord. Ik was nu dus bij de pricewatch: ASRock Z97 Anniversary uitgekomen.

Is de 1000W voeding genoeg?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt mede tweakers!
Een alternatief, wanneer mining het enige doel is van die machine. En rekening houdend met het feit wat @Rannasha zegt over de levertijden. Is het misschien slimmer om die 2000 te investeren in de coin die je wilt hebben. Dan heb je direct rendement geen investering die je eruit moet halen(wat zo maar een half jaar kan duren).
NO_Excuses schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:41:
die usb miners zijn juist niet lucratief aangezien die juist maar voor 1 hash protocol gebruikt kunnen worden. En met de stijgende difficulty zie je dan de investering niet terug verdiend.

Of je moet voor de echt top of the line miners gaan. Die leveren wel een positief netto resultaat op. Maar op de lange termijn geld daar hetzelfde voor.

Maar de video kaarten hebben een twee voordelen. Ze kunnen meerdere verschillende coins mining en ze houden 2e hands verkoop waarde.

[ Voor 8% gewijzigd door Defector op 01-06-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Defector op 01-06-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
AtlonXP1800 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:29:
Leuk topic, ik zit er ook over te denken om een mining rig te gaan bouwen. Ik vraag mij af of de voeding wel sterk genoeg is, hier stoppen ze er een 1300W voeding in.

Waarom ga je voor de RX580? Ik lees op veel plekken dat de RX470 hetzelfde resultaat oplevert, maar minder stroom gebruikt.

Wat verwacht je dat deze machine op gaat leveren ? (als je ook rekening houd met de stroom kosten)
De RX580 is puur omdat ik daar nu redelijk snel aan kon komen. Als iemand weet waar je 400 series kan kopen dat hoor ik het heel graag!

Ik verwacht met 6 kaarten minimaal 150MH/s te draaien met max 1000W verbruik. Daar hoop ik dus wel 4 ethers uit te halen per maand. De stroomkosten zijn dan ongeveer 120,- per maand (als ik het goed heb)
Rannasha schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:34:
Hou er rekening mee dat de levertijd van recente AMD kaarten behoorlijk slecht is op dit moment. Zowel de RX500 serie als de RX400. Je bent namelijk niet de enige met het idee om een mining rig in elkaar te zetten en er is een ware run ontstaan op AMD kaarten.

Zorg dus dat je eerst de GPUs voor een schappelijke prijs kunt krijgen binnen redelijke tijd. De rest is minder belangrijk.
Ja dat klopt inderdaad. De 400 serie is volgens mij al niet meer aan te komen dus ik heb 580 kaarten besteld. Kon bij Megekko nog 4 RX580 (4GB) krijgen van de eerst volgende batch en die zou waarschijnlijk volgende week komen. Die heb ik nu dus besteld en ga dus beginnen met een systeem met 4 kaarten maar die wel uit te breiden is naar 6.
NO_Excuses schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:41:
Dat moederbord is inderdaad het best maar is helaas nergens op voorraad. Ik ga dat bord wel bestellen en als mn GPU's er eerder zijn ga ik tot dat mobo binnen is een moederbord voor 4 GPU's gebruiken ( pricewatch: ASRock B85 Pro4 ).

Leuk om hier een beetje over te sparren met mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

zeker leuk onderwerp om over te sparren. Als je 4 ETH per maand kan minen is het met de huidige koers best interessant. Ben benieuwd wat je ervaringen uiteindelijk zijn, ik ga zelf nog 1 á 2 maanden nadenken/sparen voordat ik eventueel aan de slag ga met een miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
Ja klopt, ik heb net alles besteld dus nu hopen dat het een beetje snel binnenkomt. Ik zal daarna laten weten hoe het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:30
Als HBM2 binnenkort uitkomt is je systeem direct verouderd.

Koop liever zonnepanelen, een warmtepomp of isoleer en bespaar gegarandeerd geld voor de komende 20 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Harm_H schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:10:

Koop liever zonnepanelen, een warmtepomp of isoleer en bespaar gegarandeerd geld voor de komende 20 jaar.
Dit systeem zou je als ik het goed heb binnen 3 maanden terug kunnen verdienen. Als er snellere kaarten uit komen, dan doet dat niets af aan de snelheid van dit systeem toch? Daarnaast kan je de kaarten altijd nog swappen voor iets snellers tegen de tijd dat dat uit komt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01 21:02

Of doe alletwee :). Heb je buiten de investeringskosten een energiekostenloze mining rig.

ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz

Dan kan ik er dan inderdaad toch HBM2 kaarten in zetten?

En zoals ik al vertelde is het deels ook voor de hobby.

Wel mooie duurzame ideeen maar ik woon in een studentenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mainvoid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 20:55
Dit ziet er uit als een zeer interessante RIG, ik las ergens dat je het stroomverbruik van de 580 kaarten terug kon werken door hem te undervolten? Misschien dat dit nog iets is om uit te zoeken.

Zelf twijfel ik er momenteel ook over om een mining RIG neer te zetten (en dan waarschijnlijk je halve build over te nemen;) ), kan ik hem mooi bij mijn ouders neerzetten die overdag met hun zonnepanelen alleen maar terug lopen te leveren tegen een laag tarief. Kan ik vast nog wel een leuk dealtje mee sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rmno schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Of doe alletwee :). Heb je buiten de investeringskosten een energiekostenloze mining rig.
Vooral een theoretisch iets. Zolang je kan salderen in Nederland, en wanneer je dus niet veel meer produceert netto dan je gebruikt, kost elektriciteit gewoon 17 cent ofzo momenteel per kWh. Of je zonnepanelen hebt of niet veranderd daar niks aan.

Ik betwijfel ook of minen echt voordeel heeft van enorm hoge geheugenbandbreedte, en dus of HBM2 echt veel zal doen. Behalve natuurlijk op de doorverkoop waarde. Wat dat betreft:
Defector schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Maar de video kaarten hebben een twee voordelen. Ze kunnen meerdere verschillende coins mining en ze houden 2e hands verkoop waarde.
Ik zou er niet vanuit gaan dat dat zoveel is als je verwacht. Oh ze zullen niet waardeloos worden, maar als we kijken hoe het met BTC ging, verwacht ik over zes maanden dat ze netto geld kosten om te draaien, je de kaarten dus verkoopt, en jij niet de enige bent. En AMD kaarten dus weer flink tweedehands gedumpt worden. Pluspunt voor de kopers dat ze nog relatief nieuw zijn, minpunt dat ze al flink wat uren hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:30
rmno schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Thanks dat mijn reactie niet meteen als 'offtopic' bestempeld wordt. Een mining rig lijkt me een investeringsbeslissing en geld kan je maar 1 keer uitgeven.

Wel logisch eigenlijk die zonnepanelen - je mining rig heeft vooral koeling nodig als de zon schijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:11

Tribits

Onkruid vergaat niet

QuanTaXz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:09:
[...]

De RX580 is puur omdat ik daar nu redelijk snel aan kon komen. Als iemand weet waar je 400 series kan kopen dat hoor ik het heel graag!

Ik verwacht met 6 kaarten minimaal 150MH/s te draaien met max 1000W verbruik. Daar hoop ik dus wel 4 ethers uit te halen per maand. De stroomkosten zijn dan ongeveer 120,- per maand (als ik het goed heb)
Die 1000 watt met zes RX580 kaarten lijkt me erg optimistisch gezien dit artikel. Ik kan verder weinig specifieks vinden over die Gigabyte kaart, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die onder de 200 watt uitkomt. Ik denk dat de 480 daarom een beter alternatief is. Iets minder snel, maar wel een stuk zuiniger.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
Heb net te horen gekregen dat die 580s toch pas op 22 juli geleverd kunnen worden. Ben dus opzoek naar een alternatief nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 928509

Ik ben ook geinteresseerd in het bouwen van een mining-rig, echter heb ik er niet zoveel kennis van helaas...

Ik hoop dat iemand van julllie mij misschien kan helpen of misschien is er zelfs wel iemand interesse om het samen te doen. Het voordeel is namelijk dat ik het kan bouwen waar energie kosten erg laag zijn in vergelijking met de consumenten prijs.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
QuanTaXz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:08:
Heb net te horen gekregen dat die 580s toch pas op 22 juli geleverd kunnen worden. Ben dus opzoek naar een alternatief nu.
Wellicht dat je op mindfactory.de meer success hebt. De levertijd stond daar op 23 Juni.

Zelf ben ik maar (tijdelijk?) voor een paar 1070's gegaan. Ik wou graag zo snel mogelijk instappen en ik kon ze voor een goede prijs 2e hands aanschaffen.

Huidige ROI zit op +-85 dagen (€375 kaart + €0.17/kWh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Die zijn er niet of nauwelijks, de 470/480 zijn behoorlijk duur (mede doordat het schijnt dat veel miners ze opkopen) en Nvidia dingt in verhouding niet mee bij het minen van Eth.

Let er daarnaast goed op dat zowel Windows als Linux niet lekker omgaan met > 4 GPU's.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
svenvv2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Wellicht dat je op mindfactory.de meer success hebt. De levertijd stond daar op 23 Juni.

Zelf ben ik maar (tijdelijk?) voor een paar 1070's gegaan. Ik wou graag zo snel mogelijk instappen en ik kon ze voor een goede prijs 2e hands aanschaffen.

Ah dat klinkt ook goed! Hoeveel kaarten heb je erin zitten en welke hashrate geeft dat? Ik zit er nu aan te denken om het met 970's te gaan proberen. Ik kan mijn 970 op 21MH/s laten draaien.

Heb je zelf ervaring met mindfactory naar NL bestellen? Gaat dat allemaal soepel?

[ Voor 6% gewijzigd door QuanTaXz op 02-06-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
investeren in de coin die je wil minen? Voordelen zijn: je deelt direct mee in het rendement van de coin bij stijging. Je hoeft geen machine te bouwen/Afstellen/draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
QuanTaXz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Ah dat klinkt ook goed! Hoeveel kaarten heb je erin zitten en welke hashrate geeft dat? Ik zit er nu aan te denken om het met 970's te gaan proberen. Ik kan mijn 970 op 21MH/s laten draaien.

Heb je zelf ervaring met mindfactory naar NL bestellen? Gaat dat allemaal soepel?
Begonnen met twee kaarten. (server = vol :( ) Ik zit momenteel op 28.5 per kaart zonder optimalisaties.

Mindfactory stuurt alles met UPS op, nog nooit problemen mee gehad. Je zit alleen met €20 aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Ik ben ook al eventjes een RIG aan het samen steken, de case heb ik zelf samen gestoken.

Afbeeldingslocatie: https://d2ppvlu71ri8gs.cloudfront.net/items/3R1h352x1W0X2C0v1H23/Screen%20Shot%202017-05-21%20at%2015.54.31.png

Ik wacht nog op 4 x RX480 Kaarten, die zijn MOEILIJK, maar dan echt MOEILIJK te verkrijgen. Ik heb al boel gehad met sicomputers. Ik heb er daar 2 weten te vinden. Bestel ik er nog een paar krijg ik plots te horen dat de kaarten die ik net kocht EOL zijn. Ok, ik bekijk hun website en bestal andere (Levertijd wederom 4-10 dagen op hun site). Krijg ik na 1 dag dezelfde melding. Ok, lichtjes gefrustreerd bestel ik wederom weer een andere versie. En jawel hoor, ook deze krijgen een EOL stickertje. Nu vindt je er normaal geen enkele RX480 kaart meer op hun site. Zelf degene die ze in pre-order hadden aangekondigd is nu offline gehaald.

Na lang zoeken toch ergens een winkeltje in Frankrijk gevonden die bereid is te leveren naar België (En dat alleen omdat ik vlak aan de grens woon.) Echter zal dat ook nog wel een week of 4 gaan duren :+

Ik heb momenteel volgende opstelling (Buiten de voeding) op & running:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 34,34€ 34,34
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 81,90€ 81,90
2Asus DUAL-RX480-O8G€ 292,91€ 585,82
1Thermaltake PCI-e X16 Riser Cable€ 35,87€ 35,87
1Fujitsu S26391-F1352-L400€ 67,99€ 67,99
1Kingston HyperX Fury black HX313C9FB/4€ 32,55€ 32,55
1Corsair HX1200i€ 245,90€ 245,90
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 57,25€ 57,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,62

De miner draait nu toch al 2 weken stabiel op Ethos. Verder heb ik nog een test Rig staan ook, waar ik alle kaarten die ik heb en aanschaf zo goed mogelijk tracht af te stellen. Wat wel handig is, hoef ik de RIG zelf niet steeds te rebooten enzo.

Uit m'n RX480 Kaarten haal ik momenteel 29.5 Mh/s per kaart na OC en BIOS Flash. De kaarten trekken ongeveer 90/100 Watt uit de muur. En dit allemaal mining Ether.
Defector schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:00:
[...]

investeren in de coin die je wil minen? Voordelen zijn: je deelt direct mee in het rendement van de coin bij stijging. Je hoeft geen machine te bouwen/Afstellen/draaien.
Het lijkt me hier toch een eigen keus zijn om een miner te draaien. Dat gebanter om te investeren doet hier toch niet ter zake? Indien je de TS niet kan helpen met nuttige informatie omtrent z'n vraag lijkt me dit vrij nutteloos... 8)7

Hopelijk zijn de TS en anderen hier wat mee geholpen.

Groeten,
Luke

[ Voor 5% gewijzigd door Amarog op 03-06-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Amarog schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:11:
Ik ben ook al eventjes een RIG aan het samen steken, de case heb ik zelf samen gestoken.

[afbeelding]

Ik wacht nog op 4 x RX480 Kaarten, die zijn MOEILIJK, maar dan echt MOEILIJK te verkrijgen. Ik heb al boel gehad met sicomputers. Ik heb er daar 2 weten te vinden. Bestel ik er nog een paar krijg ik plots te horen dat de kaarten die ik net kocht EOL zijn. Ok, ik bekijk hun website en bestal andere (Levertijd wederom 4-10 dagen op hun site). Krijg ik na 1 dag dezelfde melding. Ok, lichtjes gefrustreerd bestel ik wederom weer een andere versie. En jawel hoor, ook deze krijgen een EOL stickertje. Nu vindt je er normaal geen enkele RX480 kaart meer op hun site. Zelf degene die ze in pre-order hadden aangekondigd is nu offline gehaald.

Na lang zoeken toch ergens een winkeltje in Frankrijk gevonden die bereid is te leveren naar België (En dat alleen omdat ik vlak aan de grens woon.) Echter zal dat ook nog wel een week of 4 gaan duren :+

Ik heb momenteel volgende opstelling (Buiten de voeding) op & running:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 34,34€ 34,34
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 81,90€ 81,90
2Asus DUAL-RX480-O8G€ 292,91€ 585,82
1Thermaltake PCI-e X16 Riser Cable€ 35,87€ 35,87
1Fujitsu S26391-F1352-L400€ 67,99€ 67,99
1Kingston HyperX Fury black HX313C9FB/4€ 32,55€ 32,55
1Corsair HX1200i€ 245,90€ 245,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,62

De miner draait nu toch al 2 weken stabiel op Ethos. Verder heb ik nog een test Rig staan ook, waar ik alle kaarten die ik heb en aanschaf zo goed mogelijk tracht af te stellen. Wat wel handig is, hoef ik de RIG zelf niet steeds te rebooten enzo.

Uit m'n RX480 Kaarten haal ik momenteel 29.5 Mh/s per kaart na OC en BIOS Flash. De kaarten trekken ongeveer 90/100 Watt uit de muur. En dit allemaal mining Ether.

[...]

Het lijkt me hier toch een eigen keus zijn om een miner te draaien. Dat gebanter om te investeren doet hier toch niet ter zake? Indien je de TS niet kan helpen met nuttige informatie omtrent z'n vraag lijkt me dit vrij nutteloos... 8)7

Hopelijk zijn de TS en anderen hier wat mee geholpen.

Groeten,
Luke
Het is aan ieder hun keuze welke aanpak ze willen kiezen om de virtuele munten te verkrijgen. Ik ben niet tegen mining aangezien ik het zelf ook doe. Maar het probleem waar de ts nu tegenaan loopt is het niet verkrijgbaar zijn van de hardware. Net zoals jij ook al ondervonden hebt.

Dit resulteert in het niet kunnen minen van eth of welke coin dan ook. En aangezien het hoofddoel van mining is het verkrijgen van winst door middel van het creëren van digitale munten mede door de huidige stijging van waarde van deze munten. Geef ik de tip dat het misschien slim is om het bedrag te investeren in de munten. Dit om meerdere redenen. Geen investering die eerst terugverdiend moet worden. Geen last van de gestegen difficulty die het moeilijker maakt om je hardware terug te verdienen. Je kan een goed moment in de koers kiezen om in te stappen. Hierdoor profiteer je optimaal aan de koersstijging.

Wat klinkt beter nu 20 tot 50% koersstijging op 2000 euro. (Wat niet heel gek is als je op de juiste moment in de juiste coin stapt. Meerdere coins in mijn portefeuille doen dat op dit moment) Of misschien over minimaal 80 dagen plus de levertijd van de hardware een aantal euro per dag winst maken.(als de bubble dan nog gaande is).

Tuurlijk het is leuk om met hardware te spelen en dit is een leuk technisch spelletje om te doen. Met de leuke bijkomstigheid dat je met je hobby eindelijk geld kan verdienen. (Hiervoor jaren met seti en boinc lopen te spelen.) Daarom doe ik het ook. Maar financieel gezien zijn er betere manieren om je tijd en moeite te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:26
Ik ben niet zo mee met mining, maar als het moeilijk is om aan RX 480/580's te geraken, waarom dan geen tweedehands R9 290's op de kop tikken? Het verbruik daarvan ligt wel hoger, maar is de hashrate niet vergelijkbaar? En ze zijn per stuk ook wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Defector schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:38:
[...]

Wat klinkt beter nu 20 tot 50% koersstijging op 2000 euro. (Wat niet heel gek is als je op de juiste moment in de juiste coin stapt. Meerdere coins in mijn portefeuille doen dat op dit moment) Of misschien over minimaal 80 dagen plus de levertijd van de hardware een aantal euro per dag winst maken.(als de bubble dan nog gaande is).
Daar zeg je het volgens mij al. 2000 Euro steken in een munt die morgen zomaar in elkaar kan klappen is toch een grote gok. Ikzelf heb ook beide gedaan. Ik mine en ik heb een bedrag in een aantal munten gestoken.

Beide zijn momenteel winst gevend. Zowel de RIG als de inleg.

Maar, met de RIG voel ik me echter veiliger, dat blijft een vaste bron van inkomsten. Je kan steeds de meest winstgevende munt gaan minen. Echt verlies doe je toch niet. Tenzij alle munten die te minen zijn plots zwaar gaan crashen, maar dat lijkt me eerder onmogelijk. Momenteel kan je je rig er op 3/4 maand uithalen. (Mits je steeds je coins verkoopt.) Met 2000 Euro in een coin te leggen kan je me niet zeggen dat deze binnen 3/4 maand terug verdiend zijn...
MacPoedel schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:35:
Ik ben niet zo mee met mining, maar als het moeilijk is om aan RX 480/580's te geraken, waarom dan geen tweedehands R9 290's op de kop tikken? Het verbruik daarvan ligt wel hoger, maar is de hashrate niet vergelijkbaar? En ze zijn per stuk ook wel een stuk goedkoper.
Ze verbruiken toch een pak meer... Ik haal met mijn R9 290 ook 29.3 Mh/s (Zonder BIOS flash) maar het verbruik is aan de muur toch 70 Watt meer... Niet verwaarloosbaar volgens mij.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:26
Amarog schreef op zondag 4 juni 2017 @ 08:51:
[...]

Daar zeg je het volgens mij al. 2000 Euro steken in een munt die morgen zomaar in elkaar kan klappen is toch een grote gok. Ikzelf heb ook beide gedaan. Ik mine en ik heb een bedrag in een aantal munten gestoken.

Maar, met de RIG voel ik me echter veiliger, dat blijft een vaste bron van inkomsten. Je kan steeds de meest winstgevende munt gaan minen. Echt verlies doe je toch niet. Tenzij alle munten die te minen zijn plots zwaar gaan crashen, maar dat lijkt me eerder onmogelijk. Momenteel kan je je rig er op 3/4 maand uithalen. (Mits je steeds je coins verkoopt.) Met 2000 Euro in een coin te leggen kan je me niet zeggen dat deze binnen 3/4 maand terug verdiend zijn...

[...]

Ze verbruiken toch een pak meer... Ik haal met mijn R9 290 ook 29.3 Mh/s (Zonder BIOS flash) maar het verbruik is aan de muur toch 70 Watt meer... Niet verwaarloosbaar volgens mij.

Groeten
Akkoord, en 70W aan 24/7 verbruik is dan al maandelijks een €10 hogere energiefactuur per videokaart. Maar aan de andere kant heb je een R9 290 vaak voor de helft van een RX 480/580, dus dat lagere verbruik van de Polaris 10 kaarten betaalt zich pas na een jaar terug. En vooral, je kunt nu beginnen en verliest geen maand door leverproblemen.

Ik vind het ook niet helemaal ecologisch verantwoord om met 250W videokaarten 24/7 te gaan minen als er alternatieven zijn. Maar bv een GTX 1070 kost zodanig veel meer dat dat imo ook geen optie is voor slechts een vergelijkbare Mh/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Ik kan je hier best in volgen. Heb vlug eens gekeken, die R9 kaarten zijn nu ook niet onmiddellijk vlotjes te vinden zo te zien.

Ethereum minen zal ook geen jaar meer duren, echter kan je gemakkelijk overschakelen op een andere munt. Dus het maandje verlies maak je op termijn wel goed.

Het is zoals alles een beetje wikken en wegen. Gemakkelijk geld verdienen bestaat nu eenmaal niet.

Mochten er nog mensen zijn die weten waar m'n aan RX480 kaarten kan raken, en die wil dat delen, laat het me gerust weten, ik had graag nog 2 RIGS in elkaar gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creativeminded
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 20:44
Hier ook een mining rig aan het bouwen, met hier en daar nog wat ideeën/twijfels ¿

Dezelfde mining rig behuizing gekocht als de TS zeer stevig en oogt ook netjes !
Alleen de bevestiging punten van het moederbord komen niet overeen met een standaar ATX form.

Ook een partij USB PCIe risers + Dual PSU adapters + PSU Sync starter's besteld waarop ik even moet wachten.
Waarover ik nog niet uit ben is omdat de RX 580 een TDP heeft van 185*6= 1110watt vermogen vraagt..

Dus de twijfel heb of ik voor de EVGA 1600watt voeding moet gaan.. ( bij registratie 10 jaar garantie )
Of gewoon voor een Corsair RM1000x + RM650x moet gaan linken beide € 265,- in totaal

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van 2 voedingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 / i5-6600K ? - -
1ASRock Fatal1ty B250 Gaming K4€ 116,99€ 116,99
6Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC€ 301,-€ 1.806,-
1Corsair Hydro H45€ 52,59€ 52,59
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 129,91€ 129,91
1EVGA SuperNOVA 1600 P2€ 341,99€ 341,99
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 59,-€ 59,-
1Brennenstuhl PM 231 E€ 17,99€ 17,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Amarog schreef op zondag 4 juni 2017 @ 08:51:
[...]

[...]

Groeten
Volgens mij heb jij het tijdspad niet helemaal helder. Een rig haal je er in 3/4 maand uit. De 50 % stijging in een munt pak je nu met de gekte binnen een week. Hoeveel weken zit er in 3/4 maand en reken dan eens uit waar je meer winst op pakt. En als je al geen vertrouwen in de munt hebt omdat die misschien morgen klapt. Is het ook niet slim om die te gebruiken voor mining. Want met de meeste munten zal je meerdere dagen moeten werken voordat het saldo hoog genoeg is voordat er uitbetaald wordt.

Wat jij onmogelijk acht is in de vorige bitcoin bubble gebeurd. En is er een heel groot deel van de mensen afgehaakt.

De echte kracht van mining is trouwens niet de coins direct verkopen om break even te draaien. Maar om in een vroeg stadium wanneer het nog mogelijk is om met relatief toegankelijke hardware coins te verkrijgen. En die pas veel later wanneer de prijs op extreme hoogte staat te verkopen. Het verschil is aan de ene kant een afbetaalde rig met een klein zakcentje of aan de andere kant duizenden euro's aan digitaal vermogen.

Nogmaals ik ben niet tegen coin mining, ik doe het zelf ook omdat het een leuke technische uitdaging is. Ik probeer een andere kant van het verhaal te belichten voor een meer rendabele kijk op het hele mining. Doe ermee wat je wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Defector op 04-06-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Hoelang duurt het voor je één coin hebt gemind Met de configuratie die hier voor ogen is ? Vind dit wel interessant en is een Nvidia kaart slecht voor mining of kan het daar ook mee ?

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59
Je kan de videokaart 'tunen' voor mining, ik zie mensen claimen dat ze een RX580 kunnen terugschroeven naar 135W verbruik en nog steeds een behoorlijk rendement eruit kunnen halen.

Als er al een moederbord met 6 PCI sloten leverbaar is, dan is deze een stuk duurder dan wat er in Pricewatch staat. Zelfde geld voor de RX580, goedkooptse leverbare versie met 8GB is €400 per stuk. Dat maakt je mining rig meteen al een heel stuk duurder en zorgt al vlot voor een langere recoup tijd. De vraag is of dat het een mining rig nog wel waard maakt op het moment.

Persoonlijk ga ik dan ook eerst testen met oudere hardware die ik hier nog heb liggen voordat ik verder ga overwegen er geld in ga investeren.

Ik zie ook andere problemen: Verbruik, warmte productie, stof en geluid.

Verbruik: Ik moet maar eens goed gaan inlezen hoeveel ik hier in huis er nog bij kan verbruiken. Dingen als de kookplaat, waterkoker en was/droogmachine trekken ook redelijk wat, dan nog maar niet te spreken over de andere computer hardware die ook al in gebruik is...

Warmte productie: Zes van die kaarten a 135-185W zal zeker voor wat warmte productie zorgen, ik weet alleen niet hoeveel. Mijn kantoor/hobby ruimte is op zolder, zeker met deze dagen is dat super warm en 850W-1150W aan apparatuur is gewoon niet te doen op zolder. Nu zou je het wel kunnen koelen met een airco, maar dat kost nog meer stroom en dus geld. Op de wat minder warme dagen zou het natuurlijk wel voor verwarming kunnen zorgen.

Stof: Ik weet hoe stoffig een huis kan zijn, een open kast lijkt me imho dan ook geen goed idee voor de lange termijn, zeker niet als je ook nog eens op een later tijdstip je hardware wil verkopen. Misschien dichte kast, geluidsisolatie, stille fans.

Geluid: Ik heb geen server hok waar ik die meuk in kan gooien, dus moet het ook nog eens stil zijn. Stillere fans zou een hoop helpen, maar zeker in een kast. Vraag me ook af of er niet iets met heatpipes en grote heatsinks gedaan kan worden. Verder daar over nadenkend zat ik me af te vragen hoe je zo iets zou om kunnen zetten naar warm/heet water verhitten voor een centrale verwarming en/of warm/heet water uit de kraan. Je zou dan kosten kunnen besparen op je gas rekening...

Vergeet niet dat de difficulty in een maand tijd met ruim 70% is toegenomen, de afgelopen 5 dagen al met 10%. Ik zou eerst eens gaan rekenen of je met die difficulty groei je wel een breakeven punt gaat halen. Hou er ook rekening mee dat eerdaags de AMD Vega uitkomt, de vraag is niet alleen wat dat doen met de difficulty, maar ook hoe goed/slecht het ETH mined of andere crypto currencies. En dan niet te vergeten, wat dat doet met de waarde van je videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evalco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Rannasha schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:34:

Wat is de reden dat er juist nu weer mensen naar bitcoins gaan minen dan #intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Defector schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:35:
[...]

De 50 % stijging in een munt pak je nu met de gekte binnen een week.
Die momenten zijn er idd geweest, ik heb ook beide gedaan, een RIG gebouwd en wat geld in muntjes gestoken. Maar je mag nu ook niet iedereen doen blind staren op een mooi rendement. Dat is niet gegarandeerd volgens mij. Je kan net zo goed geld steken in een munt die maar 1/2% stijgt per dag. Momenteel is het als leek moeilijk te zien welke munt je een hoog rendement gaat geven. Met een mining rig heb je een gestaag inkomen... Hou je het wat in de gaten kan je gemakkelijk switchen om de meest winstgevende munt.

Mensen moeten er zich idd wel van bewust zijn dat er enorm veel mensen aan het minen zijn geslaan. 2/3 weken geleden haalde ik met een 170 Mh/s nog 5/6 Ether per maand, dit is nu al gezakt naar net geen 3.5.

Zie linkje: https://www.cryptocompare...ption=900&CostPerkWh=0.10 (Deze rekent nog vrij positief, doe daar nog maar een halve Ether van af.)

Ook moeten mensen weten dat in de nabije toekomst POS er aankomt voor Ethereum, lees jezelf goed in.
creativeminded schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:08:
Dus de twijfel heb of ik voor de EVGA 1600watt voeding moet gaan.. ( bij registratie 10 jaar garantie )
Of gewoon voor een Corsair RM1000x + RM650x moet gaan linken beide € 265,- in totaal
Mijn persoonlijke keus is voor 1 Voeding te gaan en dan wel de EVGA, hou ook hier rekening met de levertijd...

Groeten
Luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379420

Al enige tijd lees ik met belangstelling mee in de diverse topics over ETH en ETH mining rigs. Begin deze maand heb ik besloten om ook een rig samen te stellen (na reeds enkele maanden geleden een dozijn coins gekocht te hebben). Uiteindelijk is het de volgende configuratie geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 54,50€ 54,50
1MSI B250 PC Mate€ 93,-€ 93,-
4Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING€ 240,79€ 963,16
1Corsair Value Select CMV4GX4M1A2133C15€ 35,01€ 35,01
1Cooler Master V Series V1000€ 174,49€ 174,49
1Bestaande SSD€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.395,06

Ik verwacht ongeveer 105 MH/s te behalen, dit zal met de huidige difficulty het volgende 'rendement' opleveren: https://www.cryptocompare...ption=650&CostPerkWh=0.18.

Het probleem is (zoals bekend) de verkrijgbaarheid van een set GPU's. Via een Duitse webshop heb ik reeds 2 van mijn 4 GPU's ontvangen, deze zal ik morgen installeren via een set risers. Hierover een vraag: via diverse fora heb ik vernomen dat ik het beste de SATA -> Molex connectoren niet kan gebruiken ivm brandgevaar. Is het daarom beter om de riser en de GPU via dezelfde power connector (met eventueel een extender vanwege de geringe lengte van de connector) met mijn PSU te verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
@SouLnl2010: Weet je zeker dat daar vier GPUs op passen (mobo) Ik zie dat een een PCI slot wordt uitgeschakeld wanneer je een M2 slot gebruikt (voor converter naar PCI-E)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

GPU's zijn momenteel schaars, als gevolg hiervan zijn de prijzen, wanneer de kaarten wél beschikbaar zijn, erg hoog.
Veel websites hebben levertijdsindicaties (mooi woord) op hun site staan, echter ik volg een aantal webshops nu een kleine maand, (o.a. Azerty, megekko) maar zie de levertijden niet veranderen....
Wordt er bewust een schaarste gecreeert doordat Chinezen bepalde gewilde GPU's in grote getale op te kopen en hiermee de koers van de cryptocurrencies te stimuleren, is er thans een lage productie of is de vraag werkelijk zo vreselijk hoog dat men gewoonweg niet voldoende kan leveren? Als dit laatse het geval is, een bijzonder hoge vraag, waarom gan met dan niet bij de GPU fabrieken de productie opschalen?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
Ik lees erg veel over de onzekerheid van het minen en het terugkrijgen om verschillende redenen. Dat het snel moeilijker wordt om te minen is natuurlijk waar maar een stijgende waarde van de munt zou dat kunnen opvangen, maar goed zeker een onzekerheid dat snap ik.

Ik vraag met echter wel af hoe veel een kaart zou kunnen gaan dalen. Als je nu een 570 koop voor ongeveer 200,- betekent dat toch niet dat die na een ongeveer 6 maanden minder dan 150,- waard is lijkt me?

Omdat de moederborden met de 1150 socket en 6 pcie sloten schaars zijn dacht ik er toch aan om te bouwen met een 1151 socket. Ik kwam dan hier op uit. Zou dat kunnen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 39,25€ 39,25
1Crucial CT4G4DFS8213€ 31,95€ 31,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,44

Ik kreeg een mailtje van Megekko dat ze nu toch verwachten 10 juni 4x gigabyte RX580 te kunnen leveren ipv 27 juli wat ze een mail daarvoor stuurde. Hoop dus dat dat echt zo is.

De kast en de risers zijn al binnen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 07:01
QuanTaXz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:49:
Ik vraag met echter wel af hoe veel een kaart zou kunnen gaan dalen. Als je nu een 570 koop voor ongeveer 200,- betekent dat toch niet dat die na een ongeveer 6 maanden minder dan 150,- waard is lijkt me?
Vergeet niet dat de markt voor grafische kaarten heel snel gaat en er ook nieuwe type kaarten komen.
Dan word de 570 snel in waarde minder.

Maar ik moet toegeven dat ik zelf ook aan het kijken ben naar 6x een 570.
Ik wil gaan minen via nicehash.
Op dit moment ben ik aan het testen met mijn R9 280X en het ziet er leuk uit.
Ik haal wel 0.0012BTC per dag hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
creativeminded schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:08:
Hier ook een mining rig aan het bouwen, met hier en daar nog wat ideeën/twijfels ¿

Dezelfde mining rig behuizing gekocht als de TS zeer stevig en oogt ook netjes !
Alleen de bevestiging punten van het moederbord komen niet overeen met een standaar ATX form.

Ook een partij USB PCIe risers + Dual PSU adapters + PSU Sync starter's besteld waarop ik even moet wachten.
Waarover ik nog niet uit ben is omdat de RX 580 een TDP heeft van 185*6= 1110watt vermogen vraagt..

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van 2 voedingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 / i5-6600K ? - -
6Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC€ 301,-€ 1.806,-
1Corsair Hydro H45€ 52,59€ 52,59
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 129,91€ 129,91
1EVGA SuperNOVA 1600 P2€ 341,99€ 341,99
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 59,-€ 59,-
1Brennenstuhl PM 231 E€ 17,99€ 17,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal -
Oke ik zit nu ook in jou richting te denken zoals je aan mn vorige post zag. Ik heb gehoord dat het met 2 voedingen prima moet werken en geen problemen hoeft op te leveren. Ik zat bij uitbreiding van 4 naar 6 kaarten ook te denken aan het kopen van een extra voeding ipv nu een 1000+ watt voeding te kopen.

Hoe heb je het opgelost met dat ATX bordje dan? Wel in de behuizing gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cergorach schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:09:
@SouLnl2010: Weet je zeker dat daar vier GPUs op passen (mobo) Ik zie dat een een PCI slot wordt uitgeschakeld wanneer je een M2 slot gebruikt (voor converter naar PCI-E)...
Uit de manual concludeer ik (wellicht onjuist :) ) het volgende:

1) The PCI_E4 slot will be unavailable when an M.2 PCIe SSD module has been installed in the M.2_2 slot.

2) The PCI_E2/ PCI_E5 slot will be unavailable when an expansion card has been installed in the PCI_E3/ PCI1 slot.

Optie 1 is niet van toepassing omdat er geen M.2 PCIe SSD module geïnstalleerd is in het slot, PCI_E4 blijft dus gewoon werken.
Optie 2 is van toepassing als ik een kaart in PCI_E3 of PCI1 stop (let op, geen PCI_E1, deze is 16x). In totaal bestaan er 6 slots van "het type PCI" op het moederbord, PCI_E1(16x)/E2/E3/E4(4x)/E5 en PCI1.

Het lijkt mij dat, zolang ik slot PCI_E3 niet in gebruik neem, de overige 4 PCI_E# sloten van een riser voorzien kunnen worden. Nogmaals, wellicht interpreteer ik de manual verkeerd. In ieder geval hartelijk dank voor het spotten van potentiële obstakels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creativeminded
QuanTaXz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Oke ik zit nu ook in jou richting te denken zoals je aan mn vorige post zag. Ik heb gehoord dat het met 2 voedingen prima moet werken en geen problemen hoeft op te leveren. Ik zat bij uitbreiding van 4 naar 6 kaarten ook te denken aan het kopen van een extra voeding ipv nu een 1000+ watt voeding te kopen.

Hoe heb je het opgelost met dat ATX bordje dan? Wel in de behuizing gekregen?
Toch maar in een keer 6* RX 580 besteld aangezien de wacht tijd op loopt en krijg ze nu pas de 21e..

Dus toch voor de EVGA 1600watt voeding gegaan, aangezien je ook 10 jaar fabriek's garantie krijgt.
De Dual PSU adapter's / Sync starter's evt. later voor me 2e mining-rig gaan gebruiken.

Ik heb het moederbord nu op de 3 middelste stand-offs geplaats, zit op zich stevig genoeg :F
Maar ik ga even online zoeken naar plastic stand-offs en dan gewoon zelf netjes monteren..

En dan met plexiglas een plaat opmaat maken waarop je de rest kan monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

creativeminded schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:44:
[...]

Toch maar in een keer 6* RX 580 besteld aangezien de wacht tijd op loopt en krijg ze nu pas de 21e..
Waar heb je ze besteld?
Amarog schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:33:
[...]

Ook moeten mensen weten dat in de nabije toekomst POS er aankomt voor Ethereum, lees jezelf goed in.
Ik denk dat 99% hier niet weet wat POS is. Er word geroddeld over eind 2017..

[ Voor 30% gewijzigd door MrJames op 06-06-2017 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:01
Not_Amused schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Vergeet niet dat de markt voor grafische kaarten heel snel gaat en er ook nieuwe type kaarten komen.

Ik ben ook aan het testen met mijn R9 380 4Gb kaarten en haal bijlange na niet hetgeen jij haalt en ben eens aan het kijken hoe ik Ethereum kan gaan minen met mijn twee GPU's en of dat meer opbrengt dan BTC. Ik zat wel te minen via Slush Pool en weet niet of dat zoveel verschil uit maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not_Amused
Runaque schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Ik ben ook aan het testen met mijn R9 380 4Gb kaarten en haal bijlange na niet hetgeen jij haalt en ben eens aan het kijken hoe ik Ethereum kan gaan minen met mijn twee GPU's en of dat meer opbrengt dan BTC. Ik zat wel te minen via Slush Pool en weet niet of dat zoveel verschil uit maakte.
Ik ben echt heel lui aan het beginnen.
Heb gewoon de software van de site van nicehash geplukt en mijn BTC adres ingevuld.
Die software zoekt de beste verhouding van hashrate/verkoop voor mijn kaart.

Dit is momenteel wat de site aangeeft voor mijn R9 280X.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dmzESa/nicehash_knip.jpg

Op dit moment ben ik hardware aan het zoeken maar daar is moeilijk aan te komen voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
@QuanTaXz
Weet jij het verschil tussen de Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB en de Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G uit jouw lijst?

Ik heb ergens gelezen dat die AORUS versie sneller zou moeten zijn.
Alleen in die paar dagen met 1000+ pagina`s kan ik het niet weer vinden.
En voor die paar euro meer kan het voor jou misschien wel lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActieHunt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-01-2022
QuanTaXz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:09:
Ja klopt, ik heb net alles besteld dus nu hopen dat het een beetje snel binnenkomt. Ik zal daarna laten weten hoe het gaat.
Hey, kan je me toevallig de link door sturen waar je je videokaarten besteld heb ?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

svenvv2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Mindfactory had 's ochtends nog 5 op voorraad. Direct daarna 6 besteld maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Er staan nu nog 4 Strix in hun voorraad. Maar die prijs... 360+ Euro :o
Ik had wat tweedehands site's in de gate en ook daar gaan ze enorm vlug die RX480 kaartjes. Ik zag er net verkocht worden voor 340 Euro, niet eens nieuw...

Fieeuw...
MrJames schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 03:36:
Ik denk dat 99% hier niet weet wat POS is. Er word geroddeld over eind 2017..
Dat denk ik ook. En idd, ik lees toch ook overal dat het nog een maand of 7/8 zou duren voor het in voege treed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Not_Amused schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Ik 0.0025 per dag met een GTX1080, en momenteel kom ik redelijk uit qua stroomverbruik, maar ik kan je met redelijke zekerheid zeggen dat het met een 280X alsnog krapjes gaat worden.

Met een beetje pech zuipt zo'n ding 300W (of 450W zoals die van mij >:) ) en dan wordt het toch al een moeilijk verhaal om winst te pakken. Mijn 1080 draait nu op 100% van z'n TDP budget, en haalt dan alsnog 2050Mhz op de core, het kost een extra 21%!!! om nog 100Mhz core sneller te halen.
Cergorach schreef op maandag 5 juni 2017 @ 04:26:
Je kan de videokaart 'tunen' voor mining, ik zie mensen claimen dat ze een RX580 kunnen terugschroeven naar 135W verbruik en nog steeds een behoorlijk rendement eruit kunnen halen.

Als er al een moederbord met 6 PCI sloten leverbaar is, dan is deze een stuk duurder dan wat er in Pricewatch staat. Zelfde geld voor de RX580, goedkooptse leverbare versie met 8GB is €400 per stuk. Dat maakt je mining rig meteen al een heel stuk duurder en zorgt al vlot voor een langere recoup tijd. De vraag is of dat het een mining rig nog wel waard maakt op het moment.

Persoonlijk ga ik dan ook eerst testen met oudere hardware die ik hier nog heb liggen voordat ik verder ga overwegen er geld in ga investeren.

Ik zie ook andere problemen: Verbruik, warmte productie, stof en geluid.

Verbruik: Ik moet maar eens goed gaan inlezen hoeveel ik hier in huis er nog bij kan verbruiken. Dingen als de kookplaat, waterkoker en was/droogmachine trekken ook redelijk wat, dan nog maar niet te spreken over de andere computer hardware die ook al in gebruik is...

Warmte productie: Zes van die kaarten a 135-185W zal zeker voor wat warmte productie zorgen, ik weet alleen niet hoeveel. Mijn kantoor/hobby ruimte is op zolder, zeker met deze dagen is dat super warm en 850W-1150W aan apparatuur is gewoon niet te doen op zolder. Nu zou je het wel kunnen koelen met een airco, maar dat kost nog meer stroom en dus geld. Op de wat minder warme dagen zou het natuurlijk wel voor verwarming kunnen zorgen.

Stof: Ik weet hoe stoffig een huis kan zijn, een open kast lijkt me imho dan ook geen goed idee voor de lange termijn, zeker niet als je ook nog eens op een later tijdstip je hardware wil verkopen. Misschien dichte kast, geluidsisolatie, stille fans.

Geluid: Ik heb geen server hok waar ik die meuk in kan gooien, dus moet het ook nog eens stil zijn. Stillere fans zou een hoop helpen, maar zeker in een kast. Vraag me ook af of er niet iets met heatpipes en grote heatsinks gedaan kan worden. Verder daar over nadenkend zat ik me af te vragen hoe je zo iets zou om kunnen zetten naar warm/heet water verhitten voor een centrale verwarming en/of warm/heet water uit de kraan. Je zou dan kosten kunnen besparen op je gas rekening...

Vergeet niet dat de difficulty in een maand tijd met ruim 70% is toegenomen, de afgelopen 5 dagen al met 10%. Ik zou eerst eens gaan rekenen of je met die difficulty groei je wel een breakeven punt gaat halen. Hou er ook rekening mee dat eerdaags de AMD Vega uitkomt, de vraag is niet alleen wat dat doen met de difficulty, maar ook hoe goed/slecht het ETH mined of andere crypto currencies. En dan niet te vergeten, wat dat doet met de waarde van je videokaarten.
Er zijn borden met 6 PCI-e sloten (H81 BTC), en je hoeft geen 8GB VRAM te hebben per kaart, neem liever wat meer RAM (ik moet iedere 48 uur rebooten omdat ik 16GB vol heb zitten). Tweedehands RX480 zijn bijna niet uit te halen voor een redelijke prijs.

Daarnaast nog wat algemene antwoorden op je vragen:
- Warmte: gigantisch probleem als je de warmte niet wil. Ik weet nog dat mijn kamer (12m2) op een bepaald moment 42 graden was met 650W aan warmteuitstoot in de zomer. Dat betekend in feite dat je kaarten ook 20 graden warmer dan normaal worden. Je moet dus eigenlijk constant ventilatie hebben, en in de zomer kun je maar beter een ruimte hebben waar het niet al te warm wordt.
- Stof: niet zo'n gigantisch probleem. Een keer per maand je kaarten eruit rammen en even met wat perslucht eroverheen.
- Geluid: ik ben bang dat je daar dan toch een probleem mee gaat krijgen, want zelfs de stilste kaarten die ik heb gehad maken nog een redelijke herrie, ook in een geluidsdempende kast zoals de H440 die ik nu heb. Momenteel mine ik dus weer met een GTX1080, die zit in mijn main PC, en die staat op mijn kamer. Ik kan er wel doorheen slapen, maar ik kan me voorstellen dat dit niet iedereen lukt.
- Stroom: houdt er rekening mee dat als je 24/7 gaat minen met honderden Watt's aan vermogen, dat je voorschot voor komend jaar echt idioot de lucht in knalt. Beter meteen investeren in zonnepanelen oid.

---------------------

Voor iedereen die wil gaan minen:
De meest zorgeloze setup is nog steeds reden voor dagelijkse kopzorgen. Denk aan crashes, brandgevaar, hardware-failures (het is immers geen enterprise meuk), verliezen en een hoop gekut om het zo efficient mogelijk te krijgen. De makkelijkste client vind ik tot nu toe NiceHash, die gebruik ik nu een half jaar. GUI-based miner die automatisch de meest profitable alt-coin mined en je uitbetaald in BTC.

Let wel op dat ze sinds kort pas uitbetalen vanaf 0.01BTC, vanwege de fees die de lucht in schieten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Ik zou er maar mee uitkijken.
Eén Bitcoin werd pas iets waard toen iemand 1.000.000 € voor één Bitcoin had uitgegeven, dus zijn 1000 Bitcoins elk 1000 € waard. En toen werd het ook nog 'wettelijk geaccepteerd' door banken als ruilmiddel (betaalmiddel). We hebben niet zo lang geleden gezien waarvoor je met Bitcoins moest betalen, en om dan nu te investeren in een ander fictief alternatief waarvoor je een honderdste uitbetaald krijgt? Er kan van alles gebeuren met die koers. Als één Bitcoin 2000 € waard is moet je er 200.000+ minen (+stroom), en hoe lang gaat dat duren? En haal je daarmee die Bitcoin-koers niet onderuit of ben je aan 't witwassen met..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:07

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als miner kan ik idd vertellen dat, als je niks van hardware weet en dit je eerste PC is (en blijkbaar aankoop advies nodig hebt) je beter niet kan gaan minen. Er komt echt meer bij kijken dan 'even een systeem in elkaar zetten en daar gaan we dan'. Elke dag heb je wel onderhoudt, en als je geen berg reserve troep hebt liggen (fans, tie-raps, risers, hdd's etc..) zit je misschien wel elke dag weer op een onderdeeltje te wachten in bestelling..
Dus, zint eer gij begint.

Misschien een idee voor een miners topic ansich met een duidelijke topic start die je ook direct op de gevaren en complicaties kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
@kuusj98 Ik heb de kaart undervolt en dit is gewoon om weer handigheid te krijgen met de instellingen en te kijken wat er allemaal weer te krijgen is want ik was een tijdje gestopt met het minen.

Voor de rest is het eigenlijk een hobby en meer om te kijken wat ik er maximaal uit kan halen.
Ik had wel graag zo`n rig van bitworks (https://www.bitworks.io) willen hebben maar ik ben wederom te laat om in te stappen met een zak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 17:25
Systeem is leuk, zit je dadelijk qua over en underclocken op het maximale en wil je meer snelheid?
PM w0lf op bitcointalk.org (1 van de enkele beste miner programmeurs in omloop), tegen betaling past hij het 1 en ander aan (in je drivers en miner).
Veel kaarten waarbij ik bijv blijf haken op 40mh/s per stuk, haalt hij uit dezelfde kaart 60mh/s of meer.

Deze miners (software) en aanpassingen in je opencl/drivers zijn niet op internet te vinden (voor zover wij allemaal weten), dat doet hij na betaling via remote control.

Next... ik zou niet Ethereum minen (ja het kan), wil je veel meer profit? zcash, zencash en hush..
Ethereum is leuk voor de nvidia kaarten wegens de perfecte cuda miner voor Ethereum, daarnaast is ook met een nvidia kaart op ethereum, minder winstgevend dan amd op zcash.

Have fun ;)

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 06-06-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Amarog schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:00:
Er staan nu nog 4 Strix in hun voorraad. Maar die prijs... 360+ Euro :o
Ik had wat tweedehands site's in de gate en ook daar gaan ze enorm vlug die RX480 kaartjes. Ik zag er net verkocht worden voor 340 Euro, niet eens nieuw...

Fieeuw...

[...]

Dat denk ik ook. En idd, ik lees toch ook overal dat het nog een maand of 7/8 zou duren voor het in voege treed.
Gewoon overstappen naar een andere POW coin. Goed zoeken, heb een andere coin gevonden die iets meer levert dan eth :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Not_Amused schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:17:
[...]

Ik ben echt heel lui aan het beginnen.
Heb gewoon de software van de site van nicehash geplukt en mijn BTC adres ingevuld.
Die software zoekt de beste verhouding van hashrate/verkoop voor mijn kaart.

Dit is momenteel wat de site aangeeft voor mijn R9 280X.
[afbeelding]

Op dit moment ben ik hardware aan het zoeken maar daar is moeilijk aan te komen voor een normale prijs.
Ik heb eens gekeken naar Nicehash en ben er nu mee aan het testen en de verdienste schommelt tussen 5,50€ en 7,50€ per dag en het geschatte maandelijkse inkomen zou rond de 175€ gaan. Ik bekijk dit voorlopig nog met de nodige bedenkingen aan, maar als hun berekeningen wat kloppen ga ik er absoluut niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
@QuanTaXz Ik zou nog even de kat uit de boom kijken met het nieuws net op de frontpage...
nieuws: Gerucht: AMD en Nvidia brengen videokaarten voor minen cryptocoins uit

Wanneer dit er komt zal de gewone cryptocoin een klap krijgen want dit gaat (bijna) hetzelfde effect zijn als een eerste asic voor bitcoin.
Goedkope kaarten speciaal voor minen die massaal in landen worden ingezet waar stroomkosten geen probleem zijn. Dus jouw game kaarten zullen 2e hands minder waard zijn en minder rendabel voor het minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ASICs voor BTC waren heel veel sneller. Die speciale videokaarten vermoed ik dat gewoon (nagenoeg) identieke GPUs hebben, en alleen wat onnodige zaken voor minen eraf is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
MrJames schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:39:
[...]

Gewoon overstappen naar een andere POW coin. Goed zoeken, heb een andere coin gevonden die iets meer levert dan eth :).
Ik mine dan ook geen Ether meer ;) Lever nu van de kar dan als iedereen van de kar springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag 2 van de 4 bestelde ASUS ROG STRIX RX570 O4G GAMING 4GB kaarten geïnstalleerd (de andere twee waren niet voorradig). De rig mined nu ETH met ongeveer 48 MH/s en gebruikt ongeveer 340 Watt (gemeten aan het stopcontact).

Dit moet uiteraard beter kunnen, ik hoop zo'n 27 MH/s per kaart te kunnen generen met een eenzelfde verbruik. Het Bios van de GPU is al geflashed, zijn er mensen die mij kunnen adviseren op correcte settings (4GB, Elpida geheugen)?

Het valt me trouwens reuze mee hoeveel geluid en warmte er gegeneerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zat er ook over te denken om een vergelijkbaar rig te kopen om ethereum te minen, maar als ik deze grafiek zie:

https://etherscan.io/chart/hashrate

dan lijkt het mij op dit moment een kansloze exercitie. De network hash rate is aan het acceleren, momenteel stijgt die met zo'n 2% per dag (afgelopen maand). Ik heb wat sommetjes zitten maken op het minen van Ethereum, maar daaruit volgt dat je beter je geld direct in de coin kunt steken dan zelf gaan minen (als je tenminste het meeste geld wilt verdienen). Het minen is alleen interessant als de network hash rate minder hard gaat stijgen (volgens m'n sommetjes moet de stijging minder dan 1% per dag zijn om het minen interessanter te maken dan direct je geld in de coin steken). Ik denk dat dat laatste voorlopig niet gaat gebeuren gezien de grote run op mining apparatuur.

Iemand een idee wat momenteel een betere coin dan ethereum is om te minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

De prijzen zijn weer gestegen. Bij Azerty met 33 euro voor een Sapphire Pulse 8 GB kaart. In duitsland juist 2 euro goedkoper geworden :X
oli4100 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:
Ik zat er ook over te denken om een vergelijkbaar rig te kopen om ethereum te minen, maar als ik deze grafiek zie:

dan lijkt het mij op dit moment een kansloze exercitie. De network hash rate is aan het acceleren, momenteel stijgt die met zo'n 2% per dag (afgelopen maand). Ik heb wat sommetjes zitten maken op het minen van Ethereum, maar daaruit volgt dat je beter je geld direct in de coin kunt steken dan zelf gaan minen (als je tenminste het meeste geld wilt verdienen). Het minen is alleen interessant als de network hash rate minder hard gaat stijgen (volgens m'n sommetjes moet de stijging minder dan 1% per dag zijn om het minen interessanter te maken dan direct je geld in de coin steken). Ik denk dat dat laatste voorlopig niet gaat gebeuren gezien de grote run op mining apparatuur.

EXP
UBQ
MUSIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creativeminded
Not_Amused schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:33:
@kuusj98 Ik heb de kaart undervolt en dit is gewoon om weer handigheid te krijgen met de instellingen en te kijken wat er allemaal weer te krijgen is want ik was een tijdje gestopt met het minen.

Voor de rest is het eigenlijk een hobby en meer om te kijken wat ik er maximaal uit kan halen.
Ik had wel graag zo`n rig van bitworks (https://www.bitworks.io) willen hebben maar ik ben wederom te laat om in te stappen met een zak geld.
Hier precies hetzelfde, was ook ooit bezig met het GPU minen van BTC toen het nog rendabel was.
Voor de rest meestal gewoon gehandeld met directe inkoop & verkoop op exchanges.

Sinds 2 maanden zat ik er weer over te twijfelen om het minen op te pakken.
Met de gedachten ook leuk om ook zo systeem te bouwen..

Alleen zit ik nu al onderhand een maand op me videokaarten te wachten voor de rest is alles compleet.
Alleen die hashrate die zo hard stijgt in de afgelopen maand zie ik mij ROI wel beetje verdampen :F

Jammer dat die Bitworks systeem niet meer verkrijgbaar is, op zich goed uitgedacht
En had ik zo in me rack kunnen gooien want was een stuk makkelijker geweest.

Dus nu wil ik ook doorzetten ook en kijken wat het nog oplevert met ETH totdat de POS intreed
En anders overstappen op een andere POW algorithm ben er alleen nog niet echt over uit welke crypto.. :?

Trouwens misschien iemand nog een suggestie voor een goede pool voor ETH, zCash, Litecoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb thuis nog een oud moederbord liggen met FM2+ socket en een AMD A6-6400K processor en nog wel enkele onderdelen en zit nu met het idee te spelen om even een Rig te bouwen om enkel te minen.

Het gaat om volgend moederbord.

http://www.asrock.com/mb/amd/fatal1ty%20fm2a88x+%20killer/

De processor zou ik kunnen terugklokken om een lager stroomverbruik te bekomen indien dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 07:22
Weet iemand hoe ik de pci riser + videokaart moet aansluiten?

Videokaart: MSI RX 580 8GB
Voeding: Corsair HX1000
Pci riser usb powered

Het lijkt mij op het eerste gezicht het beste om twee risers op 1 molex kabel aan te sluiten, dus niet die molex naar sata en de videokaarten per stuk aan te sluiten. Volgens mij moet dat gewoon lukken?

Edit: ik lees zojuist op internet dat de pci riser geeneens op de voeding hoeft aangesloten te worden. Alleen de videokaart moet aangesloten worden via die instructies. Kan dit ook?

[ Voor 28% gewijzigd door ChristianBurger op 08-06-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snahsiub
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09-2022
Leuke thread, ik ben zelf nu ook begonnen met het bouwen van een rig. In ieder geval; het bestellen van de onderdelen ervan.. :)

- AStech H81 Pro r2.0 (via amazon)
- Frame (via ethereumminer.nl)

Ik zal nog een Intel 1840, 4GB RAM, 120GB SSD, en 1200Watt corsair voeding erbij bestellen. Wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de PCI Risers. Wat ik gelezen heb is dat je die sowieso powered wil hebben;

https://www.ethereumminer...DELEN/603/PCI-Risers.html

Dat lijkt een leuk setje, maar voor die astech heb ik dus 5x een normale riser nodig en 1x een 16-16pin riser?

Tnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbaarends
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
snahsiub schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:38:
Leuke thread, ik ben zelf nu ook begonnen met het bouwen van een rig. In ieder geval; het bestellen van de onderdelen ervan.. :)

- AStech H81 Pro r2.0 (via amazon)
- Frame (via ethereumminer.nl)

Ik zal nog een Intel 1840, 4GB RAM, 120GB SSD, en 1200Watt corsair voeding erbij bestellen. Wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de PCI Risers. Wat ik gelezen heb is dat je die sowieso powered wil hebben;

https://www.ethereumminer...DELEN/603/PCI-Risers.html

Dat lijkt een leuk setje, maar voor die astech heb ik dus 5x een normale riser nodig en 1x een 16-16pin riser?

Tnx alvast!
En welke videokaarten komen er in? Want dat lijkt momenteel de grootste uitdaging: waar kun je nog kaarten krijgen met een fatsoenlijke hashrate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als je risers koopt, koop dan gewoon deze (genoeg nl resellers te vinden). Worden het meest gebruikt door 'grote' miners en leveren de minste kopzorgen. Al die andere risers die ik zie (16x -> 16x rly?) zijn meer voor 'echt' gebruik van de videokaarten, maar je gaat er toch niet mee gamen of renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
CT schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:20:
Als je risers koopt, koop dan gewoon deze (genoeg nl resellers te vinden). Worden het meest gebruikt door 'grote' miners en leveren de minste kopzorgen. Al die andere risers die ik zie (16x -> 16x rly?) zijn meer voor 'echt' gebruik van de videokaarten, maar je gaat er toch niet mee gamen of renderen?
En kan je er dan gewoon twee op 1 molex kabel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Kijk, als advies (zo dat je niet je huis laat afbranden) zou ik zeggen sluit elke riser apart aan op een molex/sata powered aansluiting. Maar verder in het process lukt het je misschien je kaarten te undervolten en het verbruik flink terug te dringen, dan is het wellicht mogelijk meer risers op een enkel power-kabeltje aan te sluiten. Voor de rest is alles mogelijk, maar natuurlijk op eigen risico :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
oli4100 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:

Dat is wel weer een lekkere typische (bitcoin) stijging. Het is wel duidelijk waar alle kaarten en miners straks eindigen. Voor mensen die een videokaart upgrade willen voor weinig. Moeten nog even geduld hebben en dan wordt de tweedehands markt overspoeld met die kaarten. Net zoals de vorige keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
CT schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:39:
Kijk, als advies (zo dat je niet je huis laat afbranden) zou ik zeggen sluit elke riser apart aan op een molex/sata powered aansluiting. Maar verder in het process lukt het je misschien je kaarten te undervolten en het verbruik flink terug te dringen, dan is het wellicht mogelijk meer risers op een enkel power-kabeltje aan te sluiten. Voor de rest is alles mogelijk, maar natuurlijk op eigen risico :o
Dus dan 2 op 2 molex kabels en 2 op 2 sata kabels dmv de molex naar sata geleverd stukje bij de pci riser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Defector schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:45:
Voor mensen die een videokaart upgrade willen voor weinig. Moeten nog even geduld hebben en dan wordt de tweedehands markt overspoeld met die kaarten. Net zoals de vorige keer...
Misschien, er zijn nu andere crypto coins dan alleen Ethereum, die zeker ook winstgevend zijn, maar niet zo winstgevend als Ethereum.

Daar komt bij dat gamers die hun videokaart willen upgraden beter kunnen kijken naar een GTX1060, de prijzen voor RX580 kaarten zijn nu zo hoog terwijl ze geheel niet leverbaar zijn, dat een Nvidia kaart een optie wordt. Prijs verhogingen gebeuren nog steeds regelmatig en de eerste lichting nieuwe kaarten zou pas over twee weken geleverd worden, wat zal een RX570/580 tegen die tijd kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snahsiub
De kaarten wordt zeker een uitdaging. Het gaat mij nu even om de werkbaarheid ervan, dus als ik nu 1 of 2 van die 480 kaarten kan krijgen, is dat genoeg voor nu.

Maar als ik via die ethereumshop zo'n setje koop van riser kabels, dan zou dat genoeg moeten zijn lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als je maar 2 kaarten neemt kan je ze ook direct in het mobo steken lijkt me, scheelt weer een investment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
CT schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:35:
Als je maar 2 kaarten neemt kan je ze ook direct in het mobo steken lijkt me, scheelt weer een investment ;)
Scheelt niet alleen investment, maar ook point of failure en als je ermee begint dan wil je zo weinig mogelijk points of failure hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:44
De videokaarten zijn ook echt nergens te krijgen of je moet extreem meer betalen.

Draai inmiddels 1 PC met 6x RX570. 163Mhz/s op 832W.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
De laatste RX580 die ik voorbij zag komen was bij Alternate voor €400. 50% meer dan initieel aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snahsiub
Tis listig inderdaad... maar ik wil die setup draaiend hebben voor als ik zo her en der wel die RX580 kan vinden.

Maakt het nog heul erg uit welk merk je kiest? Met name voor voltage/oc?

edit: Bij alternate zie ik nog wel de rx570, maar kost EUR 299 ... damned.
edit2: Die voeding is nog veel listiger, zou een 1000 watt ook kunnen denk je? Bij ethereumshop doen ze dat ook...

[ Voor 34% gewijzigd door snahsiub op 09-06-2017 20:34 . Reden: Voeding edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:02
Jazsie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:23:
De videokaarten zijn ook echt nergens te krijgen of je moet extreem meer betalen.

Draai inmiddels 1 PC met 6x RX570. 163Mhz/s op 832W.
Aardige nummers, 27MH/S. Overclocked en niet undervolt aan de nummers te zien?

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Anoniem: 379420 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:16:
Vandaag 2 van de 4 bestelde ASUS ROG STRIX RX570 O4G GAMING 4GB kaarten geïnstalleerd (de andere twee waren niet voorradig). De rig mined nu ETH met ongeveer 48 MH/s en gebruikt ongeveer 340 Watt (gemeten aan het stopcontact).

Dit moet uiteraard beter kunnen, ik hoop zo'n 27 MH/s per kaart te kunnen generen met een eenzelfde verbruik. Het Bios van de GPU is al geflashed, zijn er mensen die mij kunnen adviseren op correcte settings (4GB, Elpida geheugen)?

Het valt me trouwens reuze mee hoeveel geluid en warmte er gegeneerd wordt.
Welke miner gebruik je?
Ik zit rond de 40mhs per 290 tri-oc x

Jij zou meer moeten halen dan mij, ik haal nu circa hetzelfde per (1) kaart vergeleken jij met 2 kaarten (die beter zouden moeten zijn)

En nee, mijn OpenCL drivers zijn nog 100% standaard, daar zijn (nog) geen tweaks aan toegepast (met de juiste tweaks kan dit circa 60 worden). Dit ga ik pas laten doen nadat de ''miner'' kaarten uit zijn.

Maar goed, ondanks mijn snelheid is Ethereum al tijden niet meer bepaald interessant om te minen :)

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 09-06-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:44
untflanked schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:47:
[...]

Aardige nummers, 27MH/S. Overclocked en niet undervolt aan de nummers te zien?
- Underclocked GPU.
- Overclocked Memory.
- vBios memory timings aangepast.

Standaard resultaat was 22MH/s op 1250 Watt (denk meer maar mijn corsair 1200W werd beetje boos).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LopendeVogel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Welke miner gebruik je?
Ik zit rond de 40mhs per 290 tri-oc x

...
Op dit moment draait het geheugen op 1900MHz, ben op dit moment niet thuis maar zal deze omhoog schroeven (althans proberen) naar 2000 MHz, de GPU core clock kan nog wel iets omlaag. Ik ga proberen zo'n 26 a 27 MHz per kaart te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik verbaas me nog steeds over dit soort activiteiten... Denkt werkelijk niemand na over de energieverspilling van deze "hobby"? Dat we kostbare grondstoffen verbranden hiervoor. Energie weggooien voor wat eigenlijk? Particuliere speculatie, want dat is het. Het past wat dat betreft in de moderne "na ons de zondvloed" mentaliteit vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart2005 op 10-06-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bart2005 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:30:
Ik verbaas me nog steeds over dit soort activiteiten... Denkt werkelijk niemand na over de energieverspilling van deze "hobby"? Dat we kostbare grondstoffen verbranden hiervoor. Energie weggooien voor wat eigenlijk? Particuliere speculatie, want dat is het. Het past wat dat betreft in de moderne "na ons de zondvloed" mentaliteit vind ik.
Ooit al eens rondgelopen in een souvenir shop? Hoeveel grondstoffen we aan dat soort troep verbranden is pas schandalig

OT: 2 powered risers op 1 kabel moet makkelijk kunnen. Vanaf 3 stuks zou me zorgen gaan maken en 4 stuks gaat gegarandeerd fout (zie: YouTube: Mining Rig Fire, Ethereum $120+, Windows 10 Update Uninstalls Ure Dr...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Freekers schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Ooit al eens rondgelopen in een souvenir shop? Hoeveel grondstoffen we aan dat soort troep verbranden is pas schandalig
Dat er nog meer zaken bestaan die energieverspilling zijn legitimeert het natuurlijk niet. Dat is analoog aan de discussie over luchtvervuiling: in Nederland is de lucht "schoon" omdat de lucht in China viezer is. Dat soort redenaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bart2005 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:40:
[...]

Dat er nog meer zaken bestaan die energieverspilling zijn legitimeert het natuurlijk niet. Dat is analoog aan de discussie over luchtvervuiling: in Nederland is de lucht "schoon" omdat de lucht in China viezer is. Dat soort redenaties.
Maar al onze stroom is toch groen in Nederland, althans volgens mijn energieaanbieder ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Anoniem: 379420 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:07:
[...]

Op dit moment draait het geheugen op 1900MHz, ben op dit moment niet thuis maar zal deze omhoog schroeven (althans proberen) naar 2000 MHz, de GPU core clock kan nog wel iets omlaag. Ik ga proberen zo'n 26 a 27 MHz per kaart te genereren.
Qua overclock en underclock zou ik het net andersom doen.
Geheugen snelheid omlaag, core omhoog (andersom geeft alleen verlies op elk gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Uh? Bij de RX570 kan je de core clock rond de 1045 houden en het geheugen zo max. mogelijk pushen (iig rond de 2000, als je hashrate afneemt of rejected blocks krijgt, steeds weer wat naar beneden clocken tot de sweet-spot.).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amarog
Bart2005 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:40:
[...]

Zou je dan niet rap van internet gaan? Want de kost om dat draaiende te houden... Fieeuw, daar gaan we maar niet over beginnen zeker? Ga aub niet met je vingertje wijzen en bekritiseren terwijl je zelf ver van heilig bent. Er zijn aan alles pro's en con's. Daar gaat deze topic niet over. Deze topic gaat over hoe m'n een RIG degelijk en wel kan bouwen. Niet meer, niet min.

Azijn pissen kan je op iedereen en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik volg dit topic nu ook al een tijdje. Voornamelijk ben ik aan het lezen en heb ik zelf een paar dagen een testje gedraaid met een GeForce 1050 Ti a 11Mh/s wooohooo!

Afijn ik wil toch de gok nemen en er 1000 euro tegen aan gooien om te "testen" met de volgende setup:

2x pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G
pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX313C9FB/4
pricewatch: be quiet! Power Zone 1000W

Als dit bevalt kan ik er altijd nog een GPU bijzetten. Hoeveel GPU's kan ik maximaal erin plaatsen met een 1000W voeding?

Ben ik nog dingen vergeten nu?

[ Voor 34% gewijzigd door poNgz0r op 10-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Bronze voeding voor 1000W is eigenlijk een no-go. Daarnaast mis je een SSD en een frame. Als je een beetje goed bent met undervolten kun je misschien wel 6 480/580 oid erin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Waarom is dat een no go eigenlijk? Welke voeding zou ik beter kunnen nemen? Frame bouw ik zelf, en een hdd heb ik nog liggen, of is een SSD echt recommended, want dan haal ik voor 150 euro er nog een SSD bij

[ Voor 46% gewijzigd door poNgz0r op 10-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Je verbruikt heel veel stroom, dus Gold+ is veel efficienter. Daarnaast draait het 24/7 dus een voeding met meer garantie betekent ook betere kwaliteit aangezien de maker durft te zeggen dat ze langer mee gaan.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.