Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mining-rig voor Ethereum (2000,-)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 58.613 views

Verwijderd

Christiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:23:
Ik ben ben ook van plan om een kleine mine te gaan doen met mijn game pc (i5 6600k met Gtx 970) Als ik Claymore laat runnen krijg ik alleen maar 3mh/s terwijl een 970 standaard rond de 20-25 mh/s kan minen iemand een idee hoe dit komt?
terwijl ik wacht loop ik hier met mijn GTX 970 ook gewoon
https://eth.nanopool.org/...a17523017c85d0f32169ceaac

dit is met mijn vaste pc +- 17 MH kan je nog hoger krijgen naar 19-20 maar dan maakt de pc net iets te veel lawaai en te warm naar mijn mening :)

om je even te helpen, je moet dus echt de juiste driver hebben
http://prntscr.com/fj65ec
deze heb ik op windows 8 en werkt goed hiervoor had ik de laaste versie maar dit ging voor geen meter :)
hier nog wat info https://www.reddit.com/r/..._at_229_mhs_on_a_gtx_970/

hopelijk heb je er iets aan!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:08:
[...]

terwijl ik wacht loop ik hier met mijn GTX 970 ook gewoon
https://eth.nanopool.org/...a17523017c85d0f32169ceaac

dit is met mijn vaste pc +- 17 MH kan je nog hoger krijgen naar 19-20 maar dan maakt de pc net iets te veel lawaai en te warm naar mijn mening :)

om je even te helpen, je moet dus echt de juiste driver hebben
http://prntscr.com/fj65ec
deze heb ik op windows 8 en werkt goed hiervoor had ik de laaste versie maar dit ging voor geen meter :)
hier nog wat info https://www.reddit.com/r/..._at_229_mhs_on_a_gtx_970/

hopelijk heb je er iets aan!
Dus de driver 368.81 werkt wel? Ik draai nu de nieuwste driver namelijk. Ik draai Windows 10 kan daar ook nog een verschil zitten?

Verwijderd

Christiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Dus de driver 368.81 werkt wel? Ik draai nu de nieuwste driver namelijk. Ik draai Windows 10 kan daar ook nog een verschil zitten?
op windows 10 zou je nog beter moeten hebben, dus download deze driver
http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/105037/en-us

als je het installeert voer je best CLEAN INSTALL staat vanonder bij de setup,

daarna herstart je de pc en start je claymore nog eens en kijk wat het doet !

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:59
Terwijl iedereen hier lekker op zijn 4xx/5xx wacht heb ik een even een aantal 290's en een 390 op de kop getikt. Betaal niet voor de stroom hier dus vandaar.
Momenteel mine ik met de 4 kaarten op een totaal van 130MH/S waarbij 1 290 achterblijft, omdat 1 fan stuk is. De 390 stuwt sterk vooraan met 1215MHz op core clock. De 290's zitten op 1170MHz.
Er ligt nog een 290 en een 390 klaar. Helaas ben ik geen kei in electronica en ga ik even niet het risico nemen om met 2 voedingen te kloten en iets te kunnen verrputsen.
Ik mine met Claymore miner. Een tijdje dual mine + Siacoin omdat ik dit een goede coin vind met een goede toekomst, maar momenteel is dat qua value totaal nog niet interessant om te minen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
untflanked schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:52:
Betaal niet voor de stroom hier dus vandaar.
Volgens mij is dat strafbaar, als je niet voor je stroom betaald.
Of gebruik je een stopcontact op je werk, en heeft je baas gezegd, is goed jongen trek jij maar rustig 2000 euro stroom weg, leuk als jij daarmee wat centen kan verdienen.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 21:35
Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:10:
[...]

Of gebruik je een stopcontact op je werk, en heeft je baas gezegd, is goed jongen trek jij maar rustig 2000 euro stroom weg, leuk als jij daarmee wat centen kan verdienen.
Offf... hij heeft een vast bedrag voor stroom... all inclusive :) Antikraak en dat soort oplossingen gebruiken dat soort constructies nog wel eens ;)

• untflanked
[...]

Het wordt verdeeld over 1500studenten, dus ik betaal er wel voor.
Excuses voor de verwoording.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
untflanked schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:21:
[...]

Het wordt verdeeld over 1500studenten, dus ik betaal er wel voor.
Excuses voor de verwoording.
Dus 1499 mensen mogen voor jouw stroomverbruik betalen, jij maakt lekkere winst en geeft die 1499 medestudenten geen cent terug van de kosten.

Kijk, het kan. Begrijp me niet verkeerd. Maar als je in een forum om geld te verdienen zit, waarbij je een methode hebt om een groot gedeelte van de kosten op andere mensen af te wentelen,

Dan hebben je adviezen zelf ook weinig waarde.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat soort overeenkomsten zijn meestal gebaseerd op fair use. Iemand betaald uiteindelijk de rekening wel. De verhuurder of iedereen een klein beetje meer.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:13
[...]

Zullen we het bij minen en de hardware houden? Dat is veel leuker en interessanter dan waar jij over doorzeurt.

Ontopic: Wat vinden jullie van minen met GTX 970? Vrij zuinig, levert genoeg op en ze zijn goedkoop te krijgen >:)

Verwijderd

Karizma schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Zullen we het bij minen en de hardware houden? Dat is veel leuker en interessanter dan waar jij over doorzeurt.

Ontopic: Wat vinden jullie van minen met GTX 970? Vrij zuinig, levert genoeg op en ze zijn goedkoop te krijgen >:)
ik verbruik 200watt zo zuinig vind ik dit niet :p
maar als er niets anders te krijgen is is dit de beste oplossing :D

• Devaqto
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Dat is het complete systeem? De kaarten zelf moeten 145W verbruiken, dus is relatief zuinig.

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Ben wel benieuwd. Heb zelf 2 GTX970s. Nog wat aanhaak tips hoe te starten met minen(ik weet er niet veel van..)? Ik heb inmiddels al een bestaande wallet :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Verwijderd

Terwijl bijna iedereen op z'n spul wacht is het misschien een idee om te bespreken wat de meest geschikte handelspatformen zijn op dit moment, aangezien er een hoop fake/scam/slechte customer service tussen zit.

Ik zat voorheen op BTC-E en ben nu naar Kraken gegaan, iemand nog andere suggesties of goede ervaringen? En hoe betalen jullie jezelf uit (als je dat al doet). Via het platform zelf in fiat? of stuur je crypto op naar je wallet en verkoop je die crypto vervolgens aan een van de nederlandse verkoopplaatsen zoals btcdirect en bitonic? vorig jaar deed ik het nog via optie 2 maar volgens mij betaal je dan een redelijke fee, heb alleen geen idee of dat significant verschilt met optie 1.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
nickko schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:48:
[...]

Ben wel benieuwd. Heb zelf 2 GTX970s. Nog wat aanhaak tips hoe te starten met minen(ik weet er niet veel van..)? Ik heb inmiddels al een bestaande wallet :)
Nicehash downloaden, je btc adres invullen en minen :D

YouTube: Nicehash Setup Tutorial - GPU Cryptocurrency mining

Als je dat hebt draaien zou je eens verder kunnen kijken naar het minen van een specifieke coin die meer oplevert dan via Nicehash minen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 13-06-2017 12:51 ]

• untflanked
Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:27:
[...]

Dus 1499 mensen mogen voor jouw stroomverbruik betalen, jij maakt lekkere winst en geeft die 1499 medestudenten geen cent terug van de kosten.

Kijk, het kan. Begrijp me niet verkeerd. Maar als je in een forum om geld te verdienen zit, waarbij je een methode hebt om een groot gedeelte van de kosten op andere mensen af te wentelen,

Dan hebben je adviezen zelf ook weinig waarde.
Ik denk dat mijn adviezen mbt stroomverbruik pretty straight forward zijn en er zijn ook genoeg personen die hun setup met 290 gewoon betalen. Betekent het dat ik hun geen advies kan geven over settings etc?

Ga aub ergens anders azijnpissen, hier praten we gewoon over minen.

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 16:28
Ernemmer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Nicehash downloaden, je btc adres invullen en minen :D

YouTube: Nicehash Setup Tutorial - GPU Cryptocurrency mining

Als je dat hebt draaien zou je eens verder kunnen kijken naar het minen van een specifieke coin die meer oplevert dan via Nicehash minen.
Thanks, heldere uitleg in dat filmpje. Vanavond Nicehash eens uitproberen :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• Ninjetsu NL
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:49:
Terwijl bijna iedereen op z'n spul wacht is het misschien een idee om te bespreken wat de meest geschikte handelspatformen zijn op dit moment, aangezien er een hoop fake/scam/slechte customer service tussen zit.

Ik zat voorheen op BTC-E en ben nu naar Kraken gegaan, iemand nog andere suggesties of goede ervaringen? En hoe betalen jullie jezelf uit (als je dat al doet). Via het platform zelf in fiat? of stuur je crypto op naar je wallet en verkoop je die crypto vervolgens aan een van de nederlandse verkoopplaatsen zoals btcdirect en bitonic? vorig jaar deed ik het nog via optie 2 maar volgens mij betaal je dan een redelijke fee, heb alleen geen idee of dat significant verschilt met optie 1.
Zeker betaal je bij optie 2 een redelijke fee... kijk maar naar het kopen van Bitcoin... Anycoin is 100 euro duurder dan Bitonic die weer rond de 100 euro duurder is dan bijv. Kraken |:(

• Defector
  • Niet online
jullie weten dat daar een topic voor is he ?
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4

[ Voor 19% gewijzigd door Defector op 13-06-2017 13:37 ]

• Ninjetsu NL
Ja maar als je daar dit soort vragen stelt heb je kans dat je gemod wordt want zero-tolerance beleid tegen "n00b"-vragen >:)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

pongthamong schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Heb je wel drivers geinstalleerd? CUDA geinstalleerd? Het zou kunnen dat je die 22mh/s niet haalt, die haal ik namelijk met mijn 1050 Ti ook bij lange na niet. Ik haal 11Mh/s. Ik vermoed dat jij naar wat oude statistieken kijkt waar het nog wel opging. De difficulty is omhoog gegaan wat inhoud dat je uiteindelijk steeds minder Mh/s gaat genereren. Nu is de GTX 970 wel een leuke kaart om te gamen hoor, maar voor minen is het niet echt een super ding.
Zo werkt dat niet :+ De GPU is altijd even snel (software optimalisaties daargelaten), als de difficulty omhoog gaat komt dat doordat de blokken te snel gevonden worden omdat er 'te veel' rekenkracht aanwezig is op het netwerk. Resultaat is meestal dat de koers ook omhoog gaat, waardoor je opbrengsten grotendeels hetzelfde blijven.

De 970 is niet de meest efficiënte kaart om mee te minen, maar vergeleken met de 290X/390X is alles efficient.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Oh ja dat is waar ook, je hashrate blijft hetzelfde, maar het duurt alleen langer voordat je iets vind

• untflanked
Voor admins, eventueel een idee om voor het minen een topic te maken? Zo ja, in welke categorie zou deze geplaatst moeten worden?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

untflanked schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:17:
Voor admins, eventueel een idee om voor het minen een topic te maken? Zo ja, in welke categorie zou deze geplaatst moeten worden?
Dat is er al, ik ga het eens zoeken.

Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 13-06-2017 14:21 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Jazsie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:23:
[...]

1200W voeding is mijn test voeding, dit omdat je met 6x RX 570 gelijk op de ~1200W zit... Is trouwens een corsair 1200AXi.

1000W EVGA is prima zat na het flashen van de vBios. Dan kom je niet boven de 1000W uit + je hebt meer snelheid :)

POS is een algoritme die ze gebruiken voor het berekenen, POS kan niet berekend worden op je GPU en dus zodra Ethereum ergens eind dit jaar naar POS wisselt kan je Ethereum niet meer met je GPU minen.
Bedankt voor je uitleg.

Wat zou POS met de prijs van de Ethereum doen?
1. Omhoog doordat er schaarste ontstaat.
2. Omlaag omdat over gestapt wordt naar andere hardware voor minen

• poNgz0r
Volgens mij kan je niet overstappen naar andere hardware, want de POS maakt het hele hardware minen onmogelijk. Je moet dan naar een andere coin op zoek.

Ik denk dat de prijs wel omhoog gaat omdat er (bijna?) geen coins meer bijkomen.

Verwijderd

Karizma schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Dat is het complete systeem? De kaarten zelf moeten 145W verbruiken, dus is relatief zuinig.
Ja klopt dit is het volledige systeem, heb ook de onboard videokaart aangezet en deze wordt gebruikt voor het werk op de pc ( zo heb je geen last van lag op het scherm)

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Ja klopt dit is het volledige systeem, heb ook de onboard videokaart aangezet en deze wordt gebruikt voor het werk op de pc ( zo heb je geen last van lag op het scherm)
Was ook zo iets aan het denken om te doen, maar dan ben je eens niet aan het minen en ga je gamen en daar zit je dan... Maar ik houd het wel met een GPU uitschakelen met minen en laat de tweede wel ff lekker doorwerken en de bovenste GPU lekker warm laten stoken terwijl ik die ook nog eens stevig push met gamen. :P

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:25:
[...]

op windows 10 zou je nog beter moeten hebben, dus download deze driver
http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/105037/en-us

als je het installeert voer je best CLEAN INSTALL staat vanonder bij de setup,

daarna herstart je de pc en start je claymore nog eens en kijk wat het doet !
Helaas niks veranderd en kan de clean install kan ik ook nergens vinden. Heb ook nog steeds probelmen met lagg

Verwijderd

Christiaan99jl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:57:
[...]

Helaas niks veranderd en kan de clean install kan ik ook nergens vinden. Heb ook nog steeds probelmen met lagg
Dan moet je de setup nog eens doen en advanced nemen hè Ipv expres daar moet echt van onder staan schone setup of iets in die aard. Gewoon herinstallatie helpt mij ook niet.

En als je op 100% van je gpu gaat minen zul je altijd lag hebben maar bij sommige miner progs kan je instellen dat je maar 70% van je gpu gebruikt.

Maar probeer maar eerst eens je driver te doen, nog een tip youtube gtx 970 mining is het met video uitgelegd!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:05
killerflappy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor je uitleg.

Wat zou POS met de prijs van de Ethereum doen?
1. Omhoog doordat er schaarste ontstaat.
2. Omlaag omdat over gestapt wordt naar andere hardware voor minen
Als ik nu al wist wat het met de prijs zou doen dan zou ik tegen die tijd rijk zijn :)

POS kan je dus niet meer minen met je GPU, ofwel iedereen zal overstappen op een andere coin...

6200 Wp | eGolf 32kWh | ESS Victron 18kWh

• poNgz0r
Ik heb nog wel een kaart in de aanbieding. Ik verkoop hem namens mijn broertje:
V&A aangeboden: Asus Radeon HD 7990 6GB

Het is een veiling, volgens mij kan je deze ook prima gebruiken voor minen. Ik ben inmiddels zelf voorzien.

• Devaqto
Ik heb zojuist zonder nadenken wat spullen gekocht bij EthereumMiner.nl t.w.v. 250 euro, maar lees nu reviews op Facebook die niet zo best zijn...iemand ervaring met die lui?

https://www.ethereumminer.nl/

Update:
Wel mooi om te zien dat ze smerig continu de prijs van die H81 Pro BTC omhoog gooien, Nu al met 10eu gestegen in 2 uur.

[ Voor 38% gewijzigd door Devaqto op 14-06-2017 14:00 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:33
Wat heb je gekocht? Volgens mij is er niets mis met de club buitenom dat ze wat aan de dure kant zijn!

• Devaqto
Danielson schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:00:
Wat heb je gekocht? Volgens mij is er niets mis met de club buitenom dat ze wat aan de dure kant zijn!
SimpleXX case en de ASRock H81 BTC (die normaal maar 80eu kost lol).

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:33
Ik zou me nergens druk over maken!

• Defector
  • Niet online
Karizma schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:57:
Ik heb zojuist zonder nadenken wat spullen gekocht bij EthereumMiner.nl t.w.v. 250 euro, maar lees nu reviews op Facebook die niet zo best zijn...iemand ervaring met die lui?

Update:
Wel mooi om te zien dat ze smerig continu de prijs van die H81 Pro BTC omhoog gooien, Nu al met 10eu gestegen in 2 uur.
Als je het niet ziet zitten kan je natuurlijk altijd je internet aankopen annuleren zonder opgaaf van reden.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
Ik heb me een Antminer S5 besteld samen met een EVGA Supernova PSU om te gaan minen, minen via mijn PC levert niet bepaald veel op en die Antminer gaat het normaal gezien toch een stuk beter doen. Ben eens benieuwd hoe die het gaat doen. :P

• untflanked
Karizma schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:57:

Update:
Kreeg verkeerde track and trace code maar was wel verder snel verstuurd.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:02
Ik gebruik nu een asus r9 290 oc en een asus rog strix rx 480 gaming 8gb.
En ik moet zeggen mijn asus r9 290 oc levert meer op.
asus r9 290 oc: 28 mh/s
asus rx 480 rog: 23 mh/s

Is het nog mogelijk om dit omhoog te krijgen? Dat mijn rx 480 rond 28 zit? Beide videokaarten staan op standaard instellingen en zijn niet overklockt

Verwijderd

Hallo, vraagje uit nieuwschierigheid...

Wat wordt nou precies het meest gebruikt om zoveel mogelijk MH/s te krijgen?
Memory, Core speed? beide?

een collega is ermee begonnen en 1 kaart van hem haalt 28MH/s terwijl ze (blijkbaar) ook op ongeveer 31 kunnen draaien. Maar de vraag is dan hoe, want overclocken is zo blijkt niet bepalend voor je MH/s of juist wel weer?

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Je haalt hogere mine snelheden door vooral de memory te overclocken.
Bij een RX480 zou je met bijvoorbeeld Core 1180 & met Memory 2150 gemakkelijk 29 Mh/s moeten halen.

Je kan dan nog eens de ROM van de kaart downstrappen (Van 1700) en zo kan je toch tegen de 30 Mh/s gaan met wat basics tweaks.

Je kan de kaart wat minder warmpjes doen lopen door te undervolten, wat dan ook het verbruik van je kaarten weer naar beneden gaat. Dat hoeft niet persé véél van je Mh/s te kosten.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:02
Amarog schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:48:
Je haalt hogere mine snelheden door vooral de memory te overclocken.
Bij een RX480 zou je met bijvoorbeeld Core 1180 & met Memory 2150 gemakkelijk 29 Mh/s moeten halen.

Je kan dan nog eens de ROM van de kaart downstrappen (Van 1700) en zo kan je toch tegen de 30 Mh/s gaan met wat basics tweaks.

Je kan de kaart wat minder warmpjes doen lopen door te undervolten, wat dan ook het verbruik van je kaarten weer naar beneden gaat. Dat hoeft niet persé véél van je Mh/s te kosten.
Ik heb mijn rx 480 al omhoog gegooid met 150+ van core en memory, heeft vrijweinig effect terwijl mijn r9 290 met overclock ineens op 31 zit

Ik zie trouwens dat mijn r9 290 op 1000 mhz draait standaard, echter mijn rx 480 zou op 1250 moeten draaien standaard en die draait nu ook heel de tijd rond de 1000 mhz

[ Voor 10% gewijzigd door timetje100 op 14-06-2017 20:14 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, ik ga een slotje op dit topic gooien. De oorspronkelijke vraag is inmiddels allang uit het oog verloren. Mocht je zelf op zoek zijn naar aankoopadvies, open dan een eigen topic. Lees éérst wel even DAA beleid.

Voor mining-specifieke vragen zul je ergens anders op het forum je ei kwijt moeten.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 14-06-2017 20:18 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.