Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyjules8 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Best veel. Zie app versie geschiedenis in de AppStore.
In de appstore store staat bij mij geen 4.1.5 maar alleen de 4.1.4 versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
er staat een bijna nieuwe fly-more op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1190104348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:53:
Die pop-up komt maar verdwijnt weer. En komt dan na een tijdje weer. Lijkt alsof USB een beetje heen en weer springt tussen laden en connecten ofzo :)
Modus al op rndis gezet maar haalt niks uit.
Android 7 ROM geprobeerd en een LOS13, maar zelfde resultaat. USB stick en een externe HD doen het wel, dus otg werkt op zich wel...
Geef het op. Op zich doet mn iPhone wel, maar dedicated Androidapparaat is wel handiger.
Als het hierop lijkt:

YouTube: Connection problem OTG spark

Kan ik je op zeker zeggen dat OTG niet ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
Yep, alleen minder 'vaak' :)
Dus idd, OTG wordt m niet.
Had nog hoop op ander OS, maar helaas.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu paar keer gevlogen, paar filmpjes gemaakt maar nog niet bijzonder genoeg om te posten.

Paar vragjes.

Als ik film maak wordt hij wat slechtere kwaliteit op mijn telefoon gezet, kloptnhet dat fotos niet op de telefoon komt?
Als ik een dronie, of een cirkel of een rocket doe, dan neemt hij dit op maar speelt hij dit versneld af.. dit is best cool....
Maar als ik dan de films op mijn computer/macbook zet speelt hij alles in normaal tempo af.. weten jullie hoe dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:43
klaasvs31 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:37:
[...]

Ik had de Spark vorige week bij Banggood besteld voor dat bedrag inclusief PDM shipping, maar de fly more combo staat in backorder en verwachtte restock datum is pas eind augustus. Daarnaast willen ze nu dat ik mijn order cancel omdat ze de spark niet via PDM kunnen versturen omdat het totaal gewicht van het pakket meer dan 2kg is. Dan is ook het hele voordeel van bij banggood bestellen weg, want dan komen er ook nog import charges en belastingen bij.
Daarnaast hebben ze de prijs van de Spark in de tussentijd ook verhoogt. In dat geval kun je de Spark dus beter in NL bestellen...
Op maandagavond 24 juli de standaard versie besteld bij Banggood voor 410,- incl. PDM en verzekering. Deze werd op dinsdag 25 juli verstuurd en op woensdag 2 augustus geleverd. Inmiddels al een paar batterij-ladingen verder en paar ervaringen rijker.

Ook zonder de RC is het uitstekend vliegen met de Spark. En met de beginners "beperking" van 30 meter ver en 30 meter hoog kan er weinig fout gaan. Met deze instellingen heb ik alle features goed kunnen uitproberen.

#STILLHAPPYME :*)

Special thnx 2 kanem0chi!

Grt Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 14:17
klaasvs31 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:37:
[...]

Ik had de Spark vorige week bij Banggood besteld voor dat bedrag inclusief PDM shipping, maar de fly more combo staat in backorder en verwachtte restock datum is pas eind augustus. Daarnaast willen ze nu dat ik mijn order cancel omdat ze de spark niet via PDM kunnen versturen omdat het totaal gewicht van het pakket meer dan 2kg is. Dan is ook het hele voordeel van bij banggood bestellen weg, want dan komen er ook nog import charges en belastingen bij.
Daarnaast hebben ze de prijs van de Spark in de tussentijd ook verhoogt. In dat geval kun je de Spark dus beter in NL bestellen...
Ik had precies hezelfde gewicht kwam op 2040g dus 40 gram teveel voor pdm versturen. Hele discussie omdat gewicht 1.9 zou zijn, maar inclusief verpakking 2040 dus. Hierin wilde ze geen uitzondeing maken en er sticker van 2kg op plakken (ging in verleden vaak wel met pdm). De losse spark kan nog wel met pdm en je kan vragen om een eenmalige korting (30%).als je de combo annuleerd. Dan heb je de losse spark met pdm versturen voor 390. Afwachten of die wel komt maar ga er vanuit dat dat wel goed gaat. Ga ik maar eerst met telefoon oefenen kijken of het wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
40 gram, laat ze dat domme tasje weggooien dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
iemand die weet of de batterij-waarschuwing zich aanpast aan de hoogte of afstand de spark zich op dat moment bevindt? Concreet vraag ik mij dus af, wanneer ik op bvb 400meter hoogte vlieg, of de spark dan bvb vroeger aangeeft dat de batterij leeg aan het gaan is en hij moet terugkeren, tov wanneer hij bv op slechts 20 meter hoogte vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
pina schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:07:
iemand die weet of de batterij-waarschuwing zich aanpast aan de hoogte of afstand de spark zich op dat moment bevindt? Concreet vraag ik mij dus af, wanneer ik op bvb 400meter hoogte vlieg, of de spark dan bvb vroeger aangeeft dat de batterij leeg aan het gaan is en hij moet terugkeren, tov wanneer hij bv op slechts 20 meter hoogte vliegt?
Volgens mij is het simpelweg een (resterend) percentage, dus hetzelfde op 400m afstand als stil op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-12-2018
Hoi, sinds gisteren heb ik de Spark in bezit, na veel lezen en you tube filmpjes bekijken is het gelukt om in de beginner modes de drone in de lucht te krijgen.
Ik heb een sd kaartje in de drone gedaan, maar ik krijg hier geen filmpjes of foto's op. Filmpjes vind ik nergens terug, en een enkele foto staat op mijn IPhone .
Dit is mijn eerste drone, en vraag me dus af wat doe ik fout.
Misschien heeft iemand van jullie hier een antwoord op.
Alvast bedankt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
cor010 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 07:48:
Hoi, sinds gisteren heb ik de Spark in bezit, na veel lezen en you tube filmpjes bekijken is het gelukt om in de beginner modes de drone in de lucht te krijgen.
Ik heb een sd kaartje in de drone gedaan, maar ik krijg hier geen filmpjes of foto's op. Filmpjes vind ik nergens terug, en een enkele foto staat op mijn IPhone .
Dit is mijn eerste drone, en vraag me dus af wat doe ik fout.
Misschien heeft iemand van jullie hier een antwoord op.
Alvast bedankt...
De filmpjes worden niet standaard op je iPhone opgeslagen. Een lage resolutie variant wordt in de DJI GO app opgeslagen. In de editor van deze app moet je de filmpjes die je gemaakt hebt kunnen zien en je moet het originele filmpje van je SD card in de drone kunnen downloaden. Verder zou ik de SD card even in een reader stoppen die aan een pc of mac gekoppeld is. Je moet dan net als bij een normale camera een DCIM folder zien waar je films en fotos zijn opgeslagen. Is dat niet het geval dan weet ik even niet wat er fout is gegaan. Misschien is de SD card niet goed of moet die geformateerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:11:
[...]

Volgens mij is het simpelweg een (resterend) percentage, dus hetzelfde op 400m afstand als stil op de grond.
Percentage is inderdaad resterende lading. Maar boven in het beeld staat een accubalk met 3 markeringen. De middelste geeft aan wanneer je punt bereikt dat je nog genoeg hebt om terug te keren. Deze verschuift met de afstand die je vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
Dank voor je antwoord, ik heb de SD card in de MAC geduwd, ik zag ook een mapje met DCIM, maar er stond verder niets in ??
Alfred66 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

De filmpjes worden niet standaard op je iPhone opgeslagen. Een lage resolutie variant wordt in de DJI GO app opgeslagen. In de editor van deze app moet je de filmpjes die je gemaakt hebt kunnen zien en je moet het originele filmpje van je SD card in de drone kunnen downloaden. Verder zou ik de SD card even in een reader stoppen die aan een pc of mac gekoppeld is. Je moet dan net als bij een normale camera een DCIM folder zien waar je films en fotos zijn opgeslagen. Is dat niet het geval dan weet ik even niet wat er fout is gegaan. Misschien is de SD card niet goed of moet die geformateerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:54
Ik ben eventueel geïnteresseerd in een Spark maar heb eerder een 2x Parrot gehad waarvan er 1 nog ergens in de bossen bij Barendrecht ligt ... De ander maar snel verkocht :-)

De Parrot had vrij veel last van onstabiel gedrag , wilde nog wel eens een eigen leven leiden ...

Iemand hier die ook een Parrot heeft gehad en nu een Spark heeft , is de Spark een stuk stabieler en betrouwbaarder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat ook de Parrot best wel stabiel is hoor. De Spark is wel van een nieuwe generatie en heeft veel meer intelligentie aan boord. Ja de Spark is super stabiel en niet te vergelijken met de Bebob.
Alles staat en valt alleen wel met de ervaring van de piloot. Ook bij de Spark moet je het vliegen wel beheersen. Ongeacht de oriëntatie van de Drone moet je bijna intuïtief kunnen sturen.
Ik heb al vele malen mensen zien roepen over fly aways en onvoorspelbaar gedrag terwijl ze dat zelf veroorzaakten.
Beste advies is een kleine huiskamer quad kopen en oefenen of een simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
- Ik meen dat ook de Parrot best wel stabiel is hoor.

Nou als hij zonder commando er vandoor vliegt of totaal niet op een commando reageert vindt ik dat niet erg stabiel , ik deed het besturen wel via de Parrot App op de telefoon ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
ramrodwillem schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:20:
- Ik meen dat ook de Parrot best wel stabiel is hoor.

Nou als hij zonder commando er vandoor vliegt of totaal niet op een commando reageert vindt ik dat niet erg stabiel , ik deed het besturen wel via de Parrot App op de telefoon ....
Ik heb vorige week gevlogen met de spark terwijl er een zeer harde wind stond, maar hij bleef zeer stabiel was er wel van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok bedankt , hoe gaat het besturen via de App , zit er nog verschil in met de remote ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
ramrodwillem schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:57:
Ok bedankt , hoe gaat het besturen via de App , zit er nog verschil in met de remote ?
Werkt wel prettig maar 99% vlieg ik met de remote, een leuk dingetje waarom vliegen met de app anders is heeft te maken met de gimbal. Je kan met het kantelen van je telefoon de gimbal regelen, dit is vind ik mooier en smoother dan met het wieletje achterop de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
Sinds gistermiddag in het bezit van de Spark. Tot op heden nog niet kunnen vliegen omdat de DJI go 4 app (V4.1.5) constant blijft crashen. Connecten gaat de ene keer wel, andere keer niet. Zodra de app voor de eerste keer crasht is het haast onmogelijk om de app daarna soepel te laten draaien. App draait op een Sony Z5 premium (android 7.1.1) met ruim 1 gb ram en 12 gb geheugen over.

De android marketplace staat inmiddels vol met negatieve klachten over hetzelfde probleem. Ik vroeg me af of iemand hier dezelfde problemen ondervindt en hoe hij daar eventueel is van verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK00783
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-01 13:51
Crasht de app of had je het "geef een chinees telefoonnumner op" melding en lockt deze je app toevallig?

Had zelf het Chinese telefoonnummerprobleem, app verwijderd en beide mappen in root die met "DJI" begonnen. Daarna app geïnstalleerd, gestart met instelling alsof ik een Mavic Pro ging vliegen, Go Fly en vervolgens in de instellingen de Chinese kaart opties uitgezet (Enable Amap en Calibrate map coordinates for China mainland). App afsluiten en opnieuw starten en zonder problemen verbinding met mijn Spark (rc)...

Hoopt dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

Het ligt aan de app, bij mij crashed die ook constant.
Ik had vandaag wat opnames in de planning staan, maar die gaan nu dus niet door.
Straks maar even downgraden. Voor de geïnteresseerden: alle oude versies kan je o.a. vinden op apkpure.com

[ Voor 19% gewijzigd door bog op 06-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-07 00:14
Vrijwel geen problemen met de app na toch wel behoorlijk wat vluchten ( Google Pixel XL ). Wel nog altijd de drone wifi resetten voor elke vlucht -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 13:21
Af en toe wel wat wazige dingen hoor. Vanmiddag de melding dat fw Spark en RC niet overeen kwamen. Toch gaan vliegen, geen probleem. Wel wat kompas-problemen, maar ik filmde in de buurt van een metalen schip en een kade van metaal. Thuis nog even gecheckt met fw upgrade, is alles ineens wél in orde. Wel vanavond was mijn smartphone het wachtwoord kwijt van de RC/wifi.

Daarnaast net nog even thuis op een grasveldje dat ding naar boven gegooid. Het blijft waanzinnig om te zien wat er in de omgeving allemaal te zien is, enkel als je 'm maar omhoog gooit en wat foto's of video maakt wat je om je heen ziet, alsof je op een hoge toren zou staan. En de Spark is stil, een stuk stiller dan mijn Phantom 3. Valt me nog mee hoe goed je 'm ziet op 100m hoogte. Enige wat ik echt jammer vind, is de 4:3 resolutie, maar de Spark heeft mij echt overtuigd mijn Phantom 3 Standard weg te doen, groot bakbeest. :+

Als ik de verhalen zo hoor over de app, blijf ik nog even bij 4.1.3. Bij DJI is het wel vaker zo dat updates grote problemen geven. Als ik 'm niet hoef te updaten (app/spark/rc), doe ik dat ook echt niet).

[ Voor 3% gewijzigd door JK op 06-08-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog steeds niet hoe iemand met een Android 4.1.5 als app kan hebben.
Die is er nog helemaal niet. Niet in de appstore en niet bij DJI.COMBINATIE.
wel voor IOS. Maar de Android versie is echt 4.1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
ramrodwillem schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:32:
Ik ben eventueel geïnteresseerd in een Spark maar heb eerder een 2x Parrot gehad waarvan er 1 nog ergens in de bossen bij Barendrecht ligt ... De ander maar snel verkocht :-)

De Parrot had vrij veel last van onstabiel gedrag , wilde nog wel eens een eigen leven leiden ...

Iemand hier die ook een Parrot heeft gehad en nu een Spark heeft , is de Spark een stuk stabieler en betrouwbaarder ?
Ik heb de Parrot AR Drone gehad en daarna de DJI Phantom 2 (2014) en nu de Spark. De Phantom en Spark zijn niet te vergelijken met de AR Drone. De DJI drones zijn veel stabieler en makkelijker te besturen dan de AR Drone. Nu een aantal vluchten met de Spark gemaakt en ik zou zeggen gewoon doen! Lees je goed in, en kijk veel Youtube filmpjes en dan kun je super veel plezier aan de Spark beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
cor010 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:49:
Dank voor je antwoord, ik heb de SD card in de MAC geduwd, ik zag ook een mapje met DCIM, maar er stond verder niets in ??
[...]
Dat is gek. Weet je zeker dat je ook daadwerkelijk de opname gestart hebt? Dit vraag ik omdat ik in het begin ook regelmatig heb gehad dat ik dacht dat ik een opname gestart had terwijl er achteraf niets te zien was. Als je bijvoorbeeld switched tussen photo en video mode dan moet je nog een keer klikken om de opname te starten. Het virtuele opnameknopje op je scherm veranderd dan van volledig rood naar een knopje met een rode vierkant erin. Alleen dan is ie aan het opnemen. Ik zou dit nog eens goed testen. Kan ook gewoon op de grond.
Anders zou ik het ook niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 13:11
Vandaag nog even gevlogen met de Spark om eens goed te testen hoe "goed" de verbinding is op 5.8Ghz. Ik kwam 130 meter ver op 60 meter hoog. Dat was op een open veld, en kreeg veelvuldig de melding dat de image transmission slecht was (tot het beeld helemaal weg was). Ik overweeg nu toch maar om een telefoon te kopen die dual band wifi ondersteund (huidige alleen 2.4).

Wat ik echter niet snap, ik heb vanmiddag even de Samsung Tab 3 die nog lag te verstoffen aan de Spark gehangen (deze heeft wel dual band wifi). Echter ook als ik die opstart zie ik in beeld staan dat er verbinding is op 5.8Ghz. Ik zou verwachten dat hij op 2.4Ghz gaat zitten (qua ruis en bereik). Hoe werkt dat. Ik wil namelijk wel zeker weten dat een toestel speciaal voor de Spark kopen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

MrBasta schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:32:
Vandaag nog even gevlogen met de Spark om eens goed te testen hoe "goed" de verbinding is op 5.8Ghz. Ik kwam 130 meter ver op 60 meter hoog. Dat was op een open veld, en kreeg veelvuldig de melding dat de image transmission slecht was (tot het beeld helemaal weg was). Ik overweeg nu toch maar om een telefoon te kopen die dual band wifi ondersteund (huidige alleen 2.4).

Wat ik echter niet snap, ik heb vanmiddag even de Samsung Tab 3 die nog lag te verstoffen aan de Spark gehangen (deze heeft wel dual band wifi). Echter ook als ik die opstart zie ik in beeld staan dat er verbinding is op 5.8Ghz. Ik zou verwachten dat hij op 2.4Ghz gaat zitten (qua ruis en bereik). Hoe werkt dat. Ik wil namelijk wel zeker weten dat een toestel speciaal voor de Spark kopen nut heeft.
De Spark gebruikt kanalen in 5.8ghz die hier niet toegestaan zijn. Veel Android-telefoons (oa Samsung) ondersteunen deze kanalen dan ook niet. Met iOS heb je dit probleem niet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Shiver23 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

De Spark gebruikt kanalen in 5.8ghz die hier niet toegestaan zijn. Veel Android-telefoons (oa Samsung) ondersteunen deze kanalen dan ook niet. Met iOS heb je dit probleem niet.
Maar als dat zo is, dan is het helemaal raar dat hij juist op 5.8Ghz verbinding maakt?
Ik zag wel dat er maar een beperkt aantal kanalen wordt weer gegeven.

Wat ik zou verwachten is dat de Spark verbinding maakt met de RC op 2.4Ghz, en de RC met de telefoon / tablet op 5.8. Die korte afstand lukt namelijk prima met 5.8Ghz. En dan heb je het verdere bereik met de 2.4Ghz. Zijn er vliegers met een dual band telefoon die kunnen aangeven hoe dat werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door MrBasta op 06-08-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MrBasta schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Maar als dat zo is, dan is het helemaal raar dat hij juist op 5.8Ghz verbinding maakt?
Ik zag wel dat er maar een beperkt aantal kanalen wordt weer gegeven.
Maar die 5.8 doet hij tussen Spark en remote toch? Dat komt omdat de remote op 5.8 geen verbinding kan maken met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Shiver23 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:04:
[...]

Maar die 5.8 doet hij tussen Spark en remote toch? Dat komt omdat de remote op 5.8 geen verbinding kan maken met je telefoon.
Nouja daar twijfel ik dus aan, de 5.8Ghz zie ik in beeld staan bij de tablet. Dus ik vermoed dat dat het signaal tussen de Spark en de remote is (want dat staat nu ook in beeld als ik met mjin 2.4Ghz only telefoon vlieg)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred66
Ik heb een kort vakantie filmpje gemonteerd van een aantal opnames op een strand aan het meer van Geneve. De Spark is geweldig leuk om dit soort filmpjes mee te maken. Ik heb een aantal keer van de auto tracking modes gebruik gemaakt en dat werkt erg handig. We moesten wel vroeg opstaan omdat het strand de rest van de dag veel te druk was om veilig te kunnen vliegen... Voordeel is dan wel weer dat je erg mooi licht hebt tijdens het filmen. :)

Beeldkwaliteit is m.i. echt fantastisch voor zo'n kleine drone.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sur La Plage Excenevex Juillet 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:04
Het graan werd hier vandaag massaal van het land gehaald, dus even van de gelegenheid gebruik gemaakt en met Sparky over een combine gevlogen:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Harvesting grain in Kommerzijl

(Ik vond de muziek wel toepasselijk) 8) :+

[ Voor 10% gewijzigd door rimave op 06-08-2017 23:31 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Mooie strakke en stabiele beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
Ik ben erachter gekomen als ik geen sd kaartje erin doe dan gaat alles goed, kan ik foto's en video's maken die hij dan opslaat op de telefoon. Ik heb nog een keertje het sd kaartje willen formateren maar kreeg toen de melding dat het niet ging. Ik ga dus een nieuw sd kaartje kopen en kijken wat dan gebeurt.
Hopenlijk ligt het aan een defect sd kaartje.
Alfred66 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Dat is gek. Weet je zeker dat je ook daadwerkelijk de opname gestart hebt? Dit vraag ik omdat ik in het begin ook regelmatig heb gehad dat ik dacht dat ik een opname gestart had terwijl er achteraf niets te zien was. Als je bijvoorbeeld switched tussen photo en video mode dan moet je nog een keer klikken om de opname te starten. Het virtuele opnameknopje op je scherm veranderd dan van volledig rood naar een knopje met een rode vierkant erin. Alleen dan is ie aan het opnemen. Ik zou dit nog eens goed testen. Kan ook gewoon op de grond.
Anders zou ik het ook niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:30:
Het graan werd hier vandaag massaal van het land gehaald, dus even van de gelegenheid gebruik gemaakt en met Sparky over een combine gevlogen:

[video]

(Ik vond de muziek wel toepasselijk) 8) :+
leuk filmpje!

ben zelf meer van de korte fragmenten, dan hou je namelijk je nieuwsgierigheid groter... dat is op televisie ook altijd.
je ziet eigenlijk vaak shots van 10 seconden om je te blijven triggeren!

gister ook nog even de lucht in de geweest.. 100 meter aangetikt!! blijft toch spannend.

ik heb wel heel veel volgens die om de drone gaan vliegen, meer mensen last van?

oja, ik de DJI go4 app kun je kiezen voor ME (onder in beeld voordat je gekoppeld bent)
daar kun je ook je Flight record zien.
je krijgt daar punten voor...
ik heb bv 14.411 punten en zit in level 9.. weet iemand hoe je punten krijgt en wat dat allemaal betekend?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/.facebook_1502098316987.jpg

(krijg de foto niet kleiner..... sorry)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

leuk filmpje!

ben zelf meer van de korte fragmenten, dan hou je namelijk je nieuwsgierigheid groter... dat is op televisie ook altijd.
je ziet eigenlijk vaak shots van 10 seconden om je te blijven triggeren!

gister ook nog even de lucht in de geweest.. 100 meter aangetikt!! blijft toch spannend.

ik heb wel heel veel volgens die om de drone gaan vliegen, meer mensen last van?
Dank! Er zaten wat snelle bewegingen van de camera in mijn originele filmpje. Die heb ik er uit geknipt. Daarom 'schokt' dit filmpje op een paar punten.

Vogels vinden de drone inderdaad vaak niet leuk. Je ziet in mijn filmpje ook de zwaluwen om de drone heen vliegen. En zeemeeuwen blijven er ook vaak bij in de buurt vliegen. Misschien omdat hij wit is zien ze het als een soortgenoot. :D

Ik ga er wel 2 accu's bij halen. Bij het vliegen boven de combine had ik nog meer shots willen maken, maar beide accu's waren inmiddels leeg. Opladen via usb achterop de Spark duurt eeuwen.

[ Voor 18% gewijzigd door rimave op 07-08-2017 13:13 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
Met otg maakt het toch niet uit op welke band je zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vietnamees
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2024

Bekijk op YouTube
Flying the Spark
YouTube: Flying the Spark

Een paar dagen terug OTG op 2.4Ghz tot 200m ver gevlogen op een hoogte van 120m maar toen raakte ik heel snel de verbinding kwijt. Heb toen een paar keer gehad dat Return to Home failde, dat was wel ff schrikken. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vele wifi netwerken in de buurt. Toch nog ff een kort filmpje in elkaar gezet met Final Cut Pro.

Gisteren ben ik op een open vlakte gaan vliegen en toen ging ik makkelijk tot de 400m maar toen ben ik zelf maar omgekeerd. Er vlogen nog redelijk wat meeuwen langs de drone af en vond het zelf nogal spannend om ver te gaan vliegen.

Leuk speelgoed, moet elke dag toch fftjes vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
pina schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:22:
Met otg maakt het toch niet uit op welke band je zit?
Otg op 2.4 werkt t best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Haha, herkenbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vietnamees schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:01:

Een paar dagen terug OTG op 2.4Ghz tot 200m ver gevlogen op een hoogte van 120m maar toen raakte ik heel snel de verbinding kwijt. Heb toen een paar keer gehad dat Return to Home failde, dat was wel ff schrikken. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vele wifi netwerken in de buurt. Toch nog ff een kort filmpje in elkaar gezet met Final Cut Pro.

Gisteren ben ik op een open vlakte gaan vliegen en toen ging ik makkelijk tot de 400m maar toen ben ik zelf maar omgekeerd. Er vlogen nog redelijk wat meeuwen langs de drone af en vond het zelf nogal spannend om ver te gaan vliegen.

ik ben tot 100 meter gegaan... dat vond ik al aardig hoog...
wellicht zal 120 meter ook wel haalbaar zijn..

maar 400 meter ver... pfff gister was ik 144 meter ver en dat vond ik al eng....
hij gaf bij 100 meter al disconnect aan, vloog ik eerst de verkeerde kant op dus kwam ik op 144 meter terecht.. toen maar terug gegaan!! stond op een groot grasveld dus weinig wifi signalen zul je denken.

hoe hoog haalde je 400 meter??

voor de andere, wat is jullie record qua hoogte en afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
510 hoog. Open veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 20:05
Ik ben erg geïnteresseerd in de Spark om mee te nemen op vakantie, voor selfies en wat luchtopnamen. Nu twijfel ik echter nog tussen de Spark en Mavic, de Mavic is wat uitgebreider kwa specs en vliegtijd, de Spark heeft de Quickshot opties en wat uitgebreidere gesture-bediening.

Ik zou niet steeds de controller in m'n handen willen hebben voor een selfie, daarom neig ik naar de Spark voor gebruik met de gesture-bediening, landen op m'n hand, enz. Ook de Quickshot opties zijn dan interessant. Krijg de Mavic deze opties ook? Of zijn deze voorbehouden aan de Spark?

Gebruiken jullie de Spark veel zonder Controller of eigenlijk maar zelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

510??

hoe? met de hack? en dat je dat aandurft joh... halve kilometer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
Zo, mijn DJI Spark komt van de week aan, ligt nu in London. Kan niet wachten om ermee te gaan vliegen! Ben voor de Fly more versie gegaan + nog een extra batterij vanuit DJI zelf. Zaterdag besteld en maandag bericht dat het is opgehaald door DHL en tracking code gekregen.

Nu is het dus afwachten!

Nu ben ik ook op zoek naar leuke plekken om te vliegen in de buurt van Ridderkerk/Barendrecht. Wie heeft er een paar opties, en dan voornamelijk een groot open stuk om te kunnen oefenen(zonder bomen als het even kan :+ ) Alvast bedankt!

Vraag me ook af of iemand weet of je ook een handpalm landing kan doen terwijl je met de controller vliegt? reageert hij dan ook als je je hand eronder houdt? In filmpjes is dit vrij lastig te zien, eigenlijk testen ze het alleen zonder de controller.

[ Voor 19% gewijzigd door Facenoise op 08-08-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

510??

hoe? met de hack? en dat je dat aandurft joh... halve kilometer!!!
Afgelopen zondag gevlogen bij een molenviergang. Nieuwe firmware, nieuwe app, nieuwe telefoon en met OTG kabel. Eerste accu dacht ik eerst alles maar even voorzichtig uitproberen. Maar voor ik het wist zat ik boven het water op 70 meter hoogte en draaide even later een rondje om een van de molens op 500 meter afstand. Beeld was ook ZOOO stabiel en alles reageerde zo vlot dat je snel vertrouwen krijgt in je set up. 8)
I love the Spark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-07 00:14
Facenoise schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:35:
Zo, mijn DJI Spark komt van de week aan, ligt nu in London. Kan niet wachten om ermee te gaan vliegen! Ben voor de Fly more versie gegaan + nog een extra batterij vanuit DJI zelf. Zaterdag besteld en maandag bericht dat het is opgehaald door DHL en tracking code gekregen.

Nu is het dus afwachten!

Nu ben ik ook op zoek naar leuke plekken om te vliegen in de buurt van Ridderkerk/Barendrecht. Wie heeft er een paar opties, en dan voornamelijk een groot open stuk om te kunnen oefenen(zonder bomen als het even kan :+ ) Alvast bedankt!
Haa daar woon ik ook in de omgeving! Bij de Waal achter de surfbocht zit een mooi weiland/veld. Ook de Kinderdijk is mooi ( beetje op afstand van de molens opstijgen ) en de gorse is ook tof. Download eens Drone Zones. Zie je waar andere gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
Devindegroot schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Haa daar woon ik ook in de omgeving! Bij de Waal achter de surfbocht zit een mooi weiland/veld. Ook de Kinderdijk is mooi ( beetje op afstand van de molens opstijgen ) en de gorse is ook tof. Download eens Drone Zones. Zie je waar andere gevolgen hebben.
De waal had ik al in gedachten, daar staat ook een mooie molen! Ging daar vroeger altijd zwemmen. Kinderdijk is ook een goede optie! En de Gorse, jeetje dat plekje was ik helemaal vergeten!

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zondag gevlogen bij een molenviergang. Nieuwe firmware, nieuwe app, nieuwe telefoon en met OTG kabel. Eerste accu dacht ik eerst alles maar even voorzichtig uitproberen. Maar voor ik het wist zat ik boven het water op 70 meter hoogte en draaide even later een rondje om een van de molens op 500 meter afstand. Beeld was ook ZOOO stabiel en alles reageerde zo vlot dat je snel vertrouwen krijgt in je set up. 8)
I love the Spark
wat bedoel je met nieuwe app? en nieuwe firmware.. dat is toch de dji go4 app en daar de nieuwste software op?
nieuwe telefoon? heb een samsung S7. en otg kabel heb ik ook, gebruik je dan nog wel de wifi tussen RC en telefoon?

al met al zou ik dat ook kunnen?

en een molen is toch geen 510 meter?
of is het 70 meter hoog en 510 meter ver?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
Facenoise schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:35:
Vraag me ook af of iemand weet of je ook een handpalm landing kan doen terwijl je met de controller vliegt? reageert hij dan ook als je je hand eronder houdt? In filmpjes is dit vrij lastig te zien, eigenlijk testen ze het alleen zonder de controller.
Dat kan, maar dan moet je in de DJI app even omschakelen van vliegen met de controller naar de Gesture mode. Dat zit op dezelfde plek waar je kan switchen naar bijvoorbeeld de Quick modes. Dit is ook handig om te gebruiken met opstijgen, als er bijvoorbeeld geen geschikte plek is om de Spark neer te zetten. Dan laat je hem opstijgen via Gesture mode, switch je in de app naar de contoller en dan kan je lekker vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemekker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Dat kan, maar dan moet je in de DJI app even omschakelen van vliegen met de controller naar de Gesture mode. Dat zit op dezelfde plek waar je kan switchen naar bijvoorbeeld de Quick modes. Dit is ook handig om te gebruiken met opstijgen, als er bijvoorbeeld geen geschikte plek is om de Spark neer te zetten. Dan laat je hem opstijgen via Gesture mode, switch je in de app naar de contoller en dan kan je lekker vliegen :)
als je hem uit je hand laat opstijgen, dan kun je altijd met je RC en telefoon overnemen...
ik heb het van de week ook geprobeerd, het is nog aardig lastig.
ben er nog niet uit wat je er allemaal mee kan... enige zal de foto functie zijn die ik zal gebruiken.
gister nog een panoramafoto gemaakt, maar hoe zet ik die om naar een echte foto? heb nu 21 losse foto's.
kan dit alleen met de DJI go4 app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

wat bedoel je met nieuwe app? en nieuwe firmware.. dat is toch de dji go4 app en daar de nieuwste software op?
nieuwe telefoon? heb een samsung S7. en otg kabel heb ik ook, gebruik je dan nog wel de wifi tussen RC en telefoon?

al met al zou ik dat ook kunnen?

en een molen is toch geen 510 meter?
of is het 70 meter hoog en 510 meter ver?
Ik zat midden in een verhuizing. In de tussentijd wel een Oukitel telefoon binnengekregen die ik alleen voor het vliegen wil gebruiken. De firmware updates gedaan van de Spark, de RC en Accu's en de update naar de 4.1.4 app. Maar met deze hele combi had ik nog niet gevlogen.

En ja uiteindelijk 70 meter hoog een rondje gedraaid om een molen die zo'n 500 van mij vandaan stond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemekker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Aanvulling: Mogelijk is dat in 4.1.4 niet meer, daar heb ik het nog niet gebruikt. Maar als je terug gaat naar gesture mode moet je wel eerst je handpalm weer laten herkennen door je palm ervoor te houden tot de leds groen worden, anders ziet hij je hand als een obstakel en wil niet landen. Zo was het in ieder geval in 4.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Ik zat midden in een verhuizing. In de tussentijd wel een Oukitel telefoon binnengekregen die ik alleen voor het vliegen wil gebruiken. De firmware updates gedaan van de Spark, de RC en Accu's en de update naar de 4.1.4 app. Maar met deze hele combi had ik nog niet gevlogen.

En ja uiteindelijk 70 meter hoog een rondje gedraaid om een molen die zo'n 500 van mij vandaan stond. :)
Jaa, oke.. ik dacht dat je 510 meter hoog zei..
Ik heb hem op 102 meter hoog gezet.. 144 meter ver.. zal eens proberen hem verder weg te zetten.. wellicht vanavond proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
Nieuw SD kaartje erin gedaan en alles werkt perfect 😊
De remote ook met een kabeltje aangesloten en dat geeft toch een stabiele verbinding.
En nu oefenen !! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronekenner.nl
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-01-2022

Dronekenner.nl

Kennis maakt het verschil!

Lexo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:19:
Ik ben erg geïnteresseerd in de Spark om mee te nemen op vakantie, voor selfies en wat luchtopnamen. Nu twijfel ik echter nog tussen de Spark en Mavic, de Mavic is wat uitgebreider kwa specs en vliegtijd, de Spark heeft de Quickshot opties en wat uitgebreidere gesture-bediening.

Ik zou niet steeds de controller in m'n handen willen hebben voor een selfie, daarom neig ik naar de Spark voor gebruik met de gesture-bediening, landen op m'n hand, enz. Ook de Quickshot opties zijn dan interessant. Krijg de Mavic deze opties ook? Of zijn deze voorbehouden aan de Spark?

Gebruiken jullie de Spark veel zonder Controller of eigenlijk maar zelden?
De Spark heeft unieke Gesture Control wat 'm de ideale vliegende point & shoot camera maakt en de Active Track werkt verbazingwekkend goed. Echter, de Mavic is stabieler, heeft meer bereik en meer mogelijkheden qua camera en heeft Follow Me waarbij hij de GPS lokatie van de zender volgt ongeacht of het doel in zicht is of niet (zoals bij de Spark). De Spark is een supercompacte point & shoot, de Mavic is een compacte DSLR. Beide kunnen ze fantastische beelden en foto's maken.
De Mavic krijgt (waarschijnlijk) geen gesture control want de sensoren zijn hiervoor in principe niet geschikt. Hopelijk de nieuwe flight modes wel! Wat betreft bediening is de remote control een verademing want vliegen via telefoon is relatief onnauwkeurig maar alles went... Het grootste voordeel van de remote is het bereik van 500 meter. Zonder remote haalt je Spark hooguit 80 meter.
PS die 2000 meter die je overal hoort is FCC (Amerika), in Europa gelden andere regels en is het beperkt tot 500 meter volgens CE

Dronekenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Rode flymore op marktplaats: DJI Lava Rood Spark Fly More Combo met extra accu en tas
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-07 09:23
Ik heb een klapperende verbinding met en zonder rc, op een vrij signaalloze plek heb ik hooguit 5 seconden verbinding. Al meerdere malen gereset en niets baat. Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb de Spark al erg vaak in mijn hand laten landen. Gewoon met z'n kont naar je toe (anders ziet de obstical avoidence camera je) op ongeveer een meter hoog. Landing inzetten via de app en je hand er onder houden. Gaat prima en is erg handig, omdat gras al snel te hoog is voor de Spark om in te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Iemand al de 180° panorama foto functie gebruikt, ik heb even getest maar als ik hem wil bekijken of downloaden geeft het een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-07 09:23
dezeppo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:43:
Ik heb een klapperende verbinding met en zonder rc, op een vrij signaalloze plek heb ik hooguit 5 seconden verbinding. Al meerdere malen gereset en niets baat. Iemand met een oplossing?
Zonder SD kaart heb ik geen enkel probleem. Het is een 64 van Lexar, 300x SDXC I. Helaas kan ik ze niet formatteren, osx heeft er problemen mee en heb geen toegang tot pc, ben op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
iisworks schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:31:
Ik heb gisteren in een kwartiertje knustelen met de info van deze site een FCC patched versie van de GO 4.1.4 APP gemaakt: https://github.com/Bin4ry/deejayeye-modder

Straks even testen, want ik heb besloten dat dit de eenvoudigste manier is om verder te komen dan de genoemde 250m hier in EU, totdat DJI met een oplossing komt (ze werken eraan).

Update:
Zelfs met de FCC patch kwam ik niet echt betrouwbaar >500m, veel storingen in beeld.
Ik heb dit vanmorgen ook geprobeerd met de 4.1.3 versie en daarna deze de 2.4 gHz op 0.4W geinstalleerd vanaf deze site http://dji.retroroms.info/howto/fccios, maar het weer is er nog niet naar geweest om het te testen. Wat wel in de readme van de deejayeye-modder repo staat is dat de 4.1.4 versie van de app nog niet helemaal werkt. Ben benieuwd of hij het nu beter gaat doen, want ik vloog gister met iemand anders die de Mavic heeft en dan is het toch wel jammer dat je drone niet verder dan +- 200 meter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queenfanmichel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:40:
Iemand al de 180° panorama foto functie gebruikt, ik heb even getest maar als ik hem wil bekijken of downloaden geeft het een error.
ik heb gister een 180 gemaakt.
maar nu nog 1 geheel maken.. dat lukt nog niet helemaal.
dat moet ik nog even bekijken. heb ze wel op mijn pc staan

Bekijk op YouTube
DJI Spark: How To Use Panoramic Mode

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

[video]
Met het samenvoegen tot 1 geheel heb ik ook flink zitten prutsen, maar uiteindelijk ICE van Microsoft gedownload en dat werkt best mooi en makkelijk. Zelfs voor iemand als ik met praktisch geen kennis van fotobewerking.

Hier kan je het programma downloaden.
https://www.microsoft.com...s/image-composite-editor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkeetje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:51:
[...]

Met het samenvoegen tot 1 geheel heb ik ook flink zitten prutsen, maar uiteindelijk ICE van Microsoft gedownload en dat werkt best mooi en makkelijk. Zelfs voor iemand als ik met praktisch geen kennis van fotobewerking.

Hier kan je het programma downloaden.
https://www.microsoft.com...s/image-composite-editor/
ik heb nu de drone op tafel staan, gekoppeld met mijn telefoon. doe dan alsof je gaat vliegen, dan zie je rechts onderin het pictogram van een foto met een playlogo er in.
hier zie je op je telefoon wat je gemaakt hebt.
klik dan op photo, en zoek je panoramafoto op, als je er dan op klikt dan zet hij ze samen en is je foto goed.
ik weet niet of hij dan ook de goede kwaliteit samenvoegt? dat heb ik nog niet getest.

in het filmpje wat ik net stuurde hebben ze het over 9 foto's... maar die van mij maakt er 21.. klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkeetje
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:03:
[...]

ik heb nu de drone op tafel staan, gekoppeld met mijn telefoon. doe dan alsof je gaat vliegen, dan zie je rechts onderin het pictogram van een foto met een playlogo er in.
hier zie je op je telefoon wat je gemaakt hebt.
klik dan op photo, en zoek je panoramafoto op, als je er dan op klikt dan zet hij ze samen en is je foto goed.
ik weet niet of hij dan ook de goede kwaliteit samenvoegt? dat heb ik nog niet getest.

in het filmpje wat ik net stuurde hebben ze het over 9 foto's... maar die van mij maakt er 21.. klopt dat?
Ja het kan ook via de app, met de nieuwe update is er een extra Panorama foto toegevoegd die van 21 foto's ik stond daar gister ook vreemd van te kijken, maar dat is een 180 graden panorama foto, dus dat kan wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkeetje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:06:
[...]

Ja het kan ook via de app, met de nieuwe update is er een extra Panorama foto toegevoegd die van 21 foto's ik stond daar gister ook vreemd van te kijken, maar dat is een 180 graden panorama foto, dus dat kan wel kloppen
oke, maar ik zie dat hij alleen op telefoon mijn panorama samen zet, niet op de spark sd.
ik gebruik een macbook, dus windows progamma heb ik weinig aan. zo maar even zoeken.

weet jij dit toevallig?

als ik een dronie of rocket maak en als ik hem dan op de telefoon bekijk duurt hij 10 seconden en speelt hij hem versneld af. dit slaat hij niet op bij de sd kaart zelf.
dat betekend dat hij dan op normaal tempo afspeelt.
hoe krijg ik dat alsnog op de sd kaart, ik vind dat namelijk erg leuk effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

oke, maar ik zie dat hij alleen op telefoon mijn panorama samen zet, niet op de spark sd.
ik gebruik een macbook, dus windows progamma heb ik weinig aan. zo maar even zoeken.

weet jij dit toevallig?

als ik een dronie of rocket maak en als ik hem dan op de telefoon bekijk duurt hij 10 seconden en speelt hij hem versneld af. dit slaat hij niet op bij de sd kaart zelf.
dat betekend dat hij dan op normaal tempo afspeelt.
hoe krijg ik dat alsnog op de sd kaart, ik vind dat namelijk erg leuk effect.
Dat is ook de reden waarom ik de panorama foto's op mijn computer samenvoeg. Volgens mij kan je de samengevoegde panorama foto's niet vanuit de app op de SD kaart zetten en moet dat dus met een USB kabel vanaf je telefoon. Datzelfde geldt voor rocket quick shot. De app versnelt de video, maar op de SD is het een gewone video zonder te versnellen. Dit moet je dus ook of met een USB kabel van je telefoon naar computer overzetten of het met de normale onvoorbewerkte video doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

[video]
Het een geheel maken lukt mij dus ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

rkeetje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik de panorama foto's op mijn computer samenvoeg. Volgens mij kan je de samengevoegde panorama foto's niet vanuit de app op de SD kaart zetten en moet dat dus met een USB kabel vanaf je telefoon. Datzelfde geldt voor rocket quick shot. De app versnelt de video, maar op de SD is het een gewone video zonder te versnellen. Dit moet je dus ook of met een USB kabel van je telefoon naar computer overzetten of het met de normale onvoorbewerkte video doen
Ik heb geen foto's of video's om mee te testen, maar misschien dat dit werkt? In de app in je afbeeldingen kijken en in verbinding met je Spark het origineel downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi beste Spark fans.

Ik sta op het punt om een Sprak combo aan te schaffen.
Nu vraag ik mij het volgende af. Hopelijk kunnen iemand mij van advies voorzien.
Ik heb familie in New York wonen en die komen half September over naar Nederland. En willen eventueel de Spark meenemen. Nu heb ik gezien dat de prijzen via de DJI site in de V.S. een stuk lager liggen dan in NL. Voor de Spark fly more combo betaal je in de V.S. $ 699,- is €594,- hier zal waarschijnlijk nog 8,8% tax bijkomen maar is dan nog steeds goedkoper dan in Nederland lees €647,- V.S. tegen over €799,- in NL. en bijkomend voordeel aan de NL grens hoeft er invoerrechten te worden betaald.

A, kan de Spark gewoon in Nederland vliegen?
B, kan de DJI care refres ook in Nederland voor de Spark worden afgesloten?
Of zijn er andre zaken waar ik rekening mee moet houden. ( ja ik weet dat ik niet zo naar een winkel kan lopen om de Spark te laten repareren bij problemen)

Hopelijk kan iemand mij van advies voorzien.

Groet aanstaand drone vlieger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Spark ook in de VS gekocht; geen probleem met vliegen in nederland hoor!
Ik heb de care refresh ook in de VS bij DJI gekocht, ik weet niet of deze apart in Nl afgesloten kan worden!
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
NB:

11、Does DJI Care Refresh support international coverage ?
No, at the moment, DJI Care Refresh only works within one coverage region. However, the coverage region can be different than the region in which the aircraft was purchased. For example, if you purchased your aircraft in China, you can purchase DJI Care Refresh for the US. You can only apply for product warranty service in China, but you can use DJI Care Refresh to replace your product at DJI's official US service center.

Zo te lezen moet je dan DJI care in NL kopen als je dat hier wenst te gebruiken op je US Spark...

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 09-08-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android app 4.1.5

Ik heb gisteren de update melding in de playstore gehad. Ik had op het DJI forum al veel horrorstories gezien over de update. Vooral crashes en video problemen.

Eerst maar even op mijn reguliere telefoon de update gedaan. Crashen deed hij daar niet, maar wel een hoop problemen met de video. Ik ben nu erg terughoudend om deze update op mijn telefoon voor het vliegen te installeren.
Iemand al ruimere ervaringen met de 4.1.5 app op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:18:
Android app 4.1.5

Ik heb gisteren de update melding in de playstore gehad. Ik had op het DJI forum al veel horrorstories gezien over de update. Vooral crashes en video problemen.

Eerst maar even op mijn reguliere telefoon de update gedaan. Crashen deed hij daar niet, maar wel een hoop problemen met de video. Ik ben nu erg terughoudend om deze update op mijn telefoon voor het vliegen te installeren.
Iemand al ruimere ervaringen met de 4.1.5 app op Android?
Ik heb de 4.1.5 app gisteren gebruikt maar die was niks beter dan de vorige. Haperende video feed, crashes bij opnemen van dronie, rocket, helix enz. Crash zodra de videoconnect weg valt enz.

De android app is sosieso een grote baggerbak. Zo slecht dat ik maar een Ipad mini 4 heb gekocht om mee te vliegen. Vanavond ga ik die uitproberen (moest nog wachten op de tablet houder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBasta schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Ik heb de 4.1.5 app gisteren gebruikt maar die was niks beter dan de vorige. Haperende video feed, crashes bij opnemen van dronie, rocket, helix enz. Crash zodra de videoconnect weg valt enz.

De android app is sosieso een grote baggerbak. Zo slecht dat ik maar een Ipad mini 4 heb gekocht om mee te vliegen. Vanavond ga ik die uitproberen (moest nog wachten op de tablet houder).
Kijk dat maakt het nu zo bijzonder allemaal. Ik heb 4.1.4 op mijn Oukitel staan (een chinese mobiel) een quadcore met Android 7 en daar is de app met OTG volkomen stabiel. Geen enkel probleem. Ook is de videolag verwaarloosbaar. Daarom wil ik niet zo maar overstappen naar 4.1.5. Zeker ook omdat ik de indruk heb dat er voor de Spark niet veel is veranderd. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer interessante film voor DJI pilots over IOS en Android!
YouTube: The Real Reason Your Device Won't Run DJI Go4 and How To Fix It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 04:50
Gisteren hier op vakantie in de bergen een poging gegaan om alleen met de telefoon te vliegen... Slecht bevallen, op 10m hoog en 10-20 m ver al continu disconnects, drama. Android, redmi 4 pro, 4.1.4 app, 5.8, laatste fw. Helaas is met de RC weinig beter als je boven jezelf vliegt en de antenne even niet perfect haaks op de spark gericht houdt. Ik wil de spark heel erg graag houden vanwege het perfecte formaat, maar denk toch vaak met weemoed terug aan de probleemloze verbinding van de mavic.

Iemand betere (lees bruikbare) ervaring met en specifieke smartphone qua bereik en leesbaarheid scherm? Dus geen tablet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:25:
Gisteren hier op vakantie in de bergen een poging gegaan om alleen met de telefoon te vliegen...

Iemand betere (lees bruikbare) ervaring met en specifieke smartphone qua bereik en leesbaarheid scherm? Dus geen tablet..
Kijk weer een voorbeeld. Mijn Oukitel u 16 max draait als een zonnetje op 4.1.4. Ik was samen met mijn broer en die heeft een Mavic. Vliegt met 4.1.4 op een Samsung en had per vlucht wel 3 tot 4 keer een crash van de app.
O ja we vlogen om en om dus hadden van elkaar geen last.

Met mijn setup vloog ik zonder enige hapering of melding op 70 meter hoogte zo''n 500 meter weg op 5.8 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Queenfanmichel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:40:
Wel geprobeerd, alleen ik zie de gestitchte foto niet terug. Hij heeft alleen een mapje panorama aangemaakt met daarin 9 foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
gister voor het eerst een 180 graden foto gemaakt en gesticht met ICE van Microsoft. Gaat best mooi, alleen heeft niet zo heel veel meerwaarde ten opzichte van de eerdere panorama.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gsZhCJN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ga ICE ook maar eens proberen.

@rkeetje ICE heeft de wolken niet zo mooi gestitched.
Lijkt haast wel of de propeller in beeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
Ik heb vandaag ook nog wat geoefend met de drone, en ook een panorama foto gemaakt, de dji app maakt hier toch een mooie foto van.. ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen, anders had ik 'm erbij gezet.
Alleen bij mij staat de RTH op 30 meter, en deze krijg ik niet gewijzigd, iemand een idee hoe dat moet.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
rimave schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:51:
Ik ga ICE ook maar eens proberen.

@rkeetje ICE heeft de wolken niet zo mooi gestitched.
Lijkt haast wel of de propeller in beeld zit.
Dat was mij ook al opgevallen, bij de originele foto's was ook af en toe een propeller zichtbaar. Maar dit was ook de enige 180 graden panorama die ik had gemaakt.

Ik vind zelf 21 foto's maken wel een beetje lang duren, terwijl de normale horizontale breed genoeg is was mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 13:21
Links en rechts trekt ie ook aan de foto. Dan maak ik wel een panorama met een oude compact camera, hoewel dat natuurlijk meters lager is. ;)

Ik twijfel nog of ik een OTG kabel moet kopen. Heb een Motorola G5 Plus en speel met de Spark op 5.8GHz. Ik kom iets van 400 meter ver en wat mij betreft is dat goed zat. Soms ff slecht signaal, maar dan even beter de antennes richting Spark richten. Aangezien je 'm niet eens meer bij 400m ziet (en dit ook niet legaal is), denk ik dat ik de OTG kabel achterwege laat.

Ik heb spijtig genoeg van mijn P3S zojuist de app geupdatet. Ik wist het, ik had het niet moeten doen. DJI en updates gaan NOOIT goed samen. De app werkt niet lekker, flippert door de drones in het hoofdmenu en eenmaal er in bijna geen radiosignaal (zegt ie). Heel prettig als je 'm net wil verkopen... :( :( :(
Op mijn ipad gewoon ready to go, op Android niet goed getest door DJI. Heb een potentiele koper, hopelijk heeft hij een iphone.

Daarom durf ik dus ook niet mijn Spark qua app te updaten, nu nog lekker 4.1.3. Of ik moet een ipod touch v6 oid kopen om mee te Sparken.

[ Voor 37% gewijzigd door JK op 09-08-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren hier op vakantie in de bergen een poging gegaan om alleen met de telefoon te vliegen... Slecht bevallen, op 10m hoog en 10-20 m ver al continu disconnects, drama. Android, redmi 4 pro, 4.1.4 app, 5.8, laatste fw. Helaas is met de RC weinig beter als je boven jezelf vliegt en de antenne even niet perfect haaks op de spark gericht houdt. Ik wil de spark heel erg graag houden vanwege het perfecte formaat, maar denk toch vaak met weemoed terug aan de probleemloze verbinding van de mavic.

waar zit je in de bergen?

ik ga het weekend voor 2 weken naar oostenrijk, zal kijken hoe het bij mij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje

je kan proberen om de geforceerde FCC hack met de dJI Go app te doen. Ik haalde daarmee in combinatie met de deejayeye-modder met gemak 700 meter zonder vermindering van het beeld

FCC mod"
http://dji.retroroms.info/howto/fccios

Deejayeye-modder github:
https://github.com/Bin4ry/deejayeye-modder

ps. Doe dit wel met beleid, want volgens mij hoef je als je dit gedaan heb niet meer iets van fabrieksgarantie te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkeetje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

je kan proberen om de geforceerde FCC hack met de dJI Go app te doen. Ik haalde daarmee in combinatie met de deejayeye-modder met gemak 700 meter zonder vermindering van het beeld

FCC mod"

Deejayeye-modder github:

ps. Doe dit wel met beleid, want volgens mij hoef je als je dit gedaan heb niet meer iets van fabrieksgarantie te verwachten.
dit soort dingen durf ik nooit, bang dat het niet goed gaat en heb geen verstand van hoe het terug gezet moet worden.

net nog even gevlogen, ik kwam 120 meter hoog... toen gaf hij aan dat ik niet hoger mocht.
even kijken hoe ver hij wou vliegen, maar hij knalde bij mij er bij 240 meter uit.... toen kwam hij netjes terug vliegen..
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20643423_1468156929944018_6114197922029280854_o.jpg?oh=dc6732d87ce1fa928779f880cebc73e3&oe=59EB30C1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
rimave schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Wel geprobeerd, alleen ik zie de gestitchte foto niet terug. Hij heeft alleen een mapje panorama aangemaakt met daarin 9 foto's.
Ik zie hetzelfde als jij, en als ik een panoramafoto wil maken krijg ik de error.

Zoek nu naar een programma om dit op een mac te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Wat kiezen jullie bij ICE als Projection in stap 2?
Transverse Cylindrical leek mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
rkeetje schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

FCC mod"

Deejayeye-modder github:

Weet ik, was een van de eersten die dat hier vermeldde. Overigens gaat dit met de laatste RC .300 FW alleen nog met otg. En het is maar de vraag of dat toekomst heeft bij nieuwe fw en app upgrades, die voorlopig nog min of meer noodzakelijk zullen zijn voor spak...

Doet dit voor de phone only besturing trouwens uberhaupt iets, want ik men aan dat de telefoon daar veruit de meest beperkende factor is? Viel me overigens ook op dat hoog en ver vaak en stuk beter gaat dan dichtbij en omhoog. Ik hoopte daarvoor phone only te gebruiken maar dat lukte dus erg slecht.

Ik wacht iig met smart op een fw of app upgrade met een optie om 2.4ghz vast te kunnen zetten vanuit de app, dat zou ook alweer wat schelen qua bereik...

Ik baal echt dat het verschil met fcc bij spark zo groot is, terwijl de mavic het in CE mode zo perfect deed, letterlijk nooit issues met signaal. Ik had toch echt gehoopt om spark storingsvrij ca. 500m te kunnen halen, maar dat lukt dus echt alleen in extreem optimale omstandigheden en in een voor ons in EU erg onpraktische 2.4ghz mode. Maar de vormfactor van spark is zo perfect! :P

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 09-08-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Kijk weer een voorbeeld. Mijn Oukitel u 16 max draait als een zonnetje op 4.1.4.

Met mijn setup vloog ik zonder enige hapering of melding op 70 meter hoogte zo''n 500 meter weg op 5.8 Ghz.
Doet hij het ook op 2.4 via OTG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:46:
[...]

waar zit je in de bergen?

ik ga het weekend voor 2 weken naar oostenrijk, zal kijken hoe het bij mij gaat.
La Palma. Maar was ook meer als algemene opmerking dat er zeker geen interferentie was. Ik wilde wat extra gewicht besparen door RC niet mee te nemen maar dat bleek en slecht idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie dit ook?

als ik een dronie maak, dan versnelt hij natuurlijk(op je telefoon). dan is het beeld 10 seconden.
als ik hem dan van de SD kaart afspeel op de computer duurt hij 13 seconden maar kom ik niet even ver als bij de versnelde versie.. (snappen jullie het nog)
hij is dus na 13 seconden nog niet op het hoogste punt die ik wel bereikte met de versnelde versie.

wat kan ik hier tegen doen? ik wil gewoon de hele dronie op de sd kaart en niet een halve.

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:58:
[...]

Weet ik, was een van de eersten die dat hier vermeldde. Overigens gaat dit met de laatste RC .300 FW alleen nog met otg. En het is maar de vraag of dat toekomst heeft bij nieuwe fw en app upgrades, die voorlopig nog min of meer noodzakelijk zullen zijn voor spak...
Ik neem aan dat OTG ongeacht alle updates beschikbaar blijft. Waarom?
Simpel omdat de spark ook gebruik kan maken van de DJI Goggles en die werkt via een On The Go kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Doet hij het ook op 2.4 via OTG?
Ja hoor ook op 2.4
Dat vraagt alleen wat extra handelingen.
Eerst koppelen via WiFi dan in de app een 2.4 Ghz kanaal kiezen en tijdens de reboot van de Spark snel WiFi uitzetten op je telefoon.
Dan de OTG kabel pas aansluiten en je vliegt op 2.4
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.