Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:25:
[...]

Ik neem aan dat OTG ongeacht alle updates beschikbaar blijft. Waarom?
Simpel omdat de spark ook gebruik kan maken van de DJI Goggles en die werkt via een On The Go kabel.
Ik hoop zelfs dat het en officiële optie wordt voor ons in eu. Maar dat zouden ze op device id kunnen blokkeren in de app of fw. En de andere vraag is of de fcc patch ook voor otg zal worden geblokkeerd.
Denk dat de patch makers even pauze nemen totdat alle app en fw updates wat stabiliseren. Zoals gezegd wil ik voorlopig nog wel even blijven upgraden omdat er nog voldoende opgelost moet worden door dji...

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 09-08-2017 23:46 ]

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

ken-dj schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Bestel de DJI Refresh er zeker bij !

Zou echt contact opnemen, met jouw creditcard verzekering hier over, en of alle scenarios wel worden vergoed

Heb mijn spark binnen de eerste week, verzopen 8)7

[knip, plaatjes te groot :)

De mail van DJI :

no warranty, water damage. the craft has been in contact with water and is required to be replaced. Dear customer, you have purchased DJI Care Refresh. If you want to replace your aircraft under DJI Care Refresh, click "Pay". After the payment is confirmed, DJI will send a replacement aircraft to you. If you want to repair the aircraft, the cost of repair will be €519.83 VAT (excluded) according to DJI's damage assessment. Please contact DJI Support and get your repair quotation

Heb nu € 49,00 betaald en of ik nu een refurbished krijg.

Wat overigens, ook niet zo veel uit maakt, de spark is pas uit (meeste drone gebruikers zijn, netjes op hun drone).

Mocht het echt een afgeracht ding zijn, kan je er altijd een skin of een body silicone cover over heen plakken!

Het hoofdkantoor van DJI europa, zit in Barendrecht, dus de wachttijd, valt ook wel weer mee, denk.
UPDATE : Heb Mijn Spark terug, alles bij elkaar duurde 10 dagen! Prima Service! van DJI ! _/-\o_

Heb een geheel nieuwe Spark oOo met batterij ontvangen O-) voor € 49,00

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/duwG6a/20170804_172429.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/e2qLXF/20170804_172600.jpg

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• Dronekenner.nl
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-01-2022

Dronekenner.nl

Kennis maakt het verschil!

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 13:24 . Reden: Spam ]

Dronekenner

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Gisteren gevlogen met de Ipad Mini 4, wat een verschil! Vloog eenvoudig naar 400 meter afstand op 35 meter hoog (op 5.8Ghz) zonder OTG. Videoverbinding was stabiel (al wisselde de kwaliteit soms). Later ook nog eens geforceerd op 2.4Ghz maar heb toen niet geprobeerd om verder te komen.

Wat me opviel was dat ik nu met mijn Ipad een melding kreeg dat ik in een Class D warning zone vloog. Dat kan kloppen want ik zat op de grens (formeel net buiten) een laagvlieg gebied (waar je alleen mag dronen met een spotter die waarschuwt voor ander luchtverkeer). Op mijn android device heb ik die waarschuwing niet gehad.

De FCC hack die gelinkt werdt hierboven werkt bij mijn weten overigns niet meer met de RC .300 firmware.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Als je 400m ver komt zonder OTG, dan neem ik aan dat FCC nog werkt :)

Haters everywhere but I don’t really care

• MrBasta
matthijst schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:42:
Als je 400m ver komt zonder OTG, dan neem ik aan dat FCC nog werkt :)
Ik heb geen hacks toegepast, dus dat zou sterk zijn ;)
Dit is gewoon de schone 4.1.5 FW op de tablet en de meest recente RC en AC firmware!

• matthijst
Ah, omdat je zei dat die hack niet meer werkte ging ik er vanuit :)
Da's wel netjes dan, 400 meter!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik lees her en der over het niet meer werken van OTG bij het updaten van de app of firmware op de spark. Klopt dit? Geld dit voor Android en/of IOS?

• matthijst
OTG werkt iig nog wel met de laatste iOS app.
Heb de firmware van de Spark niet geupgrade (zelfs gedowngrade naar .300).

• Tasminos
  • Niet online
Ik gebruik zelf een Samsung Tab A6 zonder internet. Ik update dus niet snel. Zeker niet als het betekent dat ik geen OTG meer kan gebruiken.

Verwijderd

Ik heb eerst de 4.1.4 versie gedownload als APK zodat ik snel terug kan en toe de stap gezet om de update te doen naar 4.1.5 voor de Android op mij Oukitel. Ik kan nu in ieder geval bevestigen dat op deze telefoon:
  • de video prima functioneert
  • OTG werkt
  • 2.4gHz met OTG werkt

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Zo mijn Spark ligt bij de buren, vanavond na het werk eens ophalen updaten en vliegen maar! Kan niet wachten!!

OTG kabel ligt al klaar ben benieuwd welke range ik haal, al ga ik dat denk ik vanavond nog niet testen, dit word letterlijk mijn eerste vlucht.

Verwijderd

Facenoise schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:04:
Zo mijn Spark ligt bij de buren, vanavond na het werk eens ophalen updaten en vliegen maar! Kan niet wachten!!

OTG kabel ligt al klaar ben benieuwd welke range ik haal, al ga ik dat denk ik vanavond nog niet testen, dit word letterlijk mijn eerste vlucht.
Succes en vooral veel plezier. Laat ons weten hoe het gaat?

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:48
De Spark is nu in de aanbieding bij Banggood voor €395 met kortingscode 8490A5. DJI Spark Drone 2KM FPV met 12MP 2-as mechanische Gimbal Camera QuickShot Gestuur Mode Quadcopter
Hier

[ Voor 8% gewijzigd door Son Gohan op 10-08-2017 16:36 ]

• Facenoise
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Succes en vooral veel plezier. Laat ons weten hoe het gaat?
Thanks, zal ik doen morgen :)

• iisworks
MrBasta schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:28:
Gisteren gevlogen met de Ipad Mini 4, wat een verschil! Vloog eenvoudig naar 400 meter afstand op 35 meter hoog (op 5.8Ghz) zonder OTG.

De FCC hack die gelinkt werdt hierboven werkt bij mijn weten overigns niet meer met de RC .300 firmware.
De patch werkt alleen nog met otg met die RC fw.

Ik neem aan dat de range met rc niet afhangt van het gebruikte device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het 0 punt van de drone?
Als ik hier thuis de lucht in ga is dat gewoon de grond.
Maar als ik op een berg sta op het hoogste punt, vb 1500 meter boven nap, is dit dan mijn 0 punt? Dan zal ik dus naar 1620 meter kunnen stijgen? Maar ook dus naar 1380 meter? Dus naar beneden?!

• iisworks
Wow, net na dagenlang veel problematische vluchten hier in een straal van 100 m op 5.8 (om de haverklap no signaal en rth vragen) voor de grap eens ota kabeltje geprobeerd en wat een extreem verschil! Geen enkele hik meer, super stabiel beeld, volgens de app gewoon op 5.8.

Laatste fw en 4.1.5 app op Android redmi 4 pro. Ik kan het niet echt verklaren, maar er is nog flink werk te doen door dji...

[Update] oeps, ik had de fcc config file nog staan, dus ik vloog in fcc mode. Wat een extreem verschil! Dat verklaart imo evengoed niet waarom het daarvoor zo extreem slecht ging, zelfs handmatig naar 2.4 resulteerde in disconnects en zelfs het automatisch terugvallen naar 5.8. Dat v bevordert de algehele beleving absoluut niet...

Update: lag niet aan de patch, weggehaald en nog steeds doet stabiel beeld in 5.8 mode!

[ Voor 35% gewijzigd door iisworks op 11-08-2017 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
vanavond de 180 graden pano uitgeprobeerd, werkt perfect.
na schieten op het playknopje in de app drukken (spark aan laten) en daar kun je de foto's stichen. daarna downloaden naar je mobiel en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/x8m0p24ql/IMG_1135.png

[ Voor 22% gewijzigd door Efraim op 11-08-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Vandaag mijn eerste crash gehad :-( gelukkig doet sparky het nog prima! Viel toch van een meter of 5 naar beneden..

[ Voor 23% gewijzigd door Efraim op 11-08-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Efraim schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:20:
Vandaag mijn eerste crash gehad :-( gelukkig doet sparky het nog prima! Viel toch van een meter of 5 naar beneden..
[video]
Au! :-(
Dapper dat je het hier post, was het een inschattingsfoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
MrBasta schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Au! :-(
Dapper dat je het hier post, was het een inschattingsfoutje?
Ja compleet Mn eigen schuld.. zit wel een klein krasje op het glas van de camera :-( ff zien of dat niet zichtbaar is op de foto's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Efraim schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Ja compleet Mn eigen schuld.. zit wel een klein krasje op het glas van de camera :-( ff zien of dat niet zichtbaar is op de foto's ...
Alleen op foto's? En video dan? Misschien zie je het niet, of enkel als de zon er op een bepaalde hoek in staat.
Ach, hier leer je van. Altijd je omgeving verkennen voor je gaat vliegen qua obstakels. Volgens mij is die Spark best een stevig ding, ik heb wel meer gelezen van mensen die 'm van redelijk hoog lieten vallen en geen problemen. Terwijl je juist zou denken dat bijv. de gimbal heel fragiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianj050
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Efraim schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Wat goed dat je het post, wel balen natuurlijk.
Nou dan zal ik ook maar, want voelde me zo stom na de crash 😱. Helaas wat minder afgelopen. Ik ben op vakantie in Frankrijk en zou eens even een paar mooie shots maken met de Spark. Bij het vliegen naar beneden en een beetje zijwaarts heeft de spark een uitstekend lampje geraakt waardoor die omsloeg. Viel 2 meter naar beneden en op tegels. Achteraf keek ik te veel op mijn scherm En zag ik het lampje niet, stom en baal er erg van. Leek niks aan de hand te zijn, want gimbal en het vliegen lukte nog. Alleen is de videofeed gestopt en staan er 3 errors in het status scherm. Air encoder error / camera sensor error / forward sensor error. Hoop zelf nog dat het op te lossen is met dji assistent 2 door de firmware weer te installeren. Hij herkent de sd kaart namelijk ook niet meer en hij is gevallen tijdens het wegschrijven van bestanden.. helaas geen computer op vakantie, dus wordt het anders pas in Nederland kijken. Helaas geen shots meer maken, tenzij iemand nog ideeen heeft? Gelukkig nog wel dji care refresh voor als niks helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Nu online
Goed van die refresh! Ben ook blij dat ik 'm zelf toch wel heb genomen voor de zekerheid. Vraag me af of fw opnieuw erop zetten zin zou hebben. Met geen laptop op vakantie (begrijpelijk), zou ik het verder ook niet weten en 'm dan opbergen en thuis uitzoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianj050
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Dank, ja idd maar uit het hoofd zetten en thuis gaan uitzoeken en evt naar Dji sturen, benieuwd hoe dat gaat. Veel vliegplezier en hoop dat het krasje meevalt voor de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Efraim schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:18:
vanavond de 180 graden pano uitgeprobeerd, werkt perfect.
na schieten op het playknopje in de app drukken (spark aan laten) en daar kun je de foto's stichen. daarna downloaden naar je mobiel en klaar.

[afbeelding]
Zo deed ik het vandaag ook, en inderdaad een 180º pano werd nu wel gestitched.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Is otg mode met 4.1.5 makkelijker geworden of was het altijd al zo? RC aan, spark aan, wacht op groene led, zet wifu uit op smartphone en plug otg kabel in op RC. App start dan zelf netjes, geniet van storingsvrije vlucht zoals het zou moeten zijn... :)

Echt verklaren kan ik het verschil niet (had zonder kabel dus echt letterlijk elke paar seconden een no signaal melding), maar hopelijk gaat dji otg officieel ondersteunen want dit werkt zoals ik het had verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door iisworks op 11-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo werkt het bij mij ook! Echter ik ben wel overgestapt naar ios (ipad mini 4).
Ik heb, nav van wat filmpjes mbt ios en android op het DJI forum, toch een beter en veiliger gevoel gekregen van IOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:26:
Maar als ik op een berg sta op het hoogste punt, vb 1500 meter boven nap, is dit dan mijn 0 punt? Dan zal ik dus naar 1620 meter kunnen stijgen? Maar ook dus naar 1380 meter? Dus naar beneden?!
Ik vroeg me ook af: als je in de bergen gaat fietsen met je drone, of een beetje rijden, dan kan je toch wel 100m stijgen? Komt je drone dan opeens niet meer boven de 'grond' uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

84hannes schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:24:
[...]

Ik vroeg me ook af: als je in de bergen gaat fietsen met je drone, of een beetje rijden, dan kan je toch wel 100m stijgen? Komt je drone dan opeens niet meer boven de 'grond' uit?
kan je morgen hopelijk een antwoord geven(op mijn eigen vraag 8)7 ) , ik zit nu in wurzburg... morgen rij ik door naar oostenrijk..
als het mooi weer is (lig droog) zal ik zeker even vliegen.
mijn zoon van bijna 2 vind "vliegtuig" ook leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Zo vandaag was dan mijn eerste vlucht! Kick ding! Na mijn eerste batterij rustig aan gedaan te hebben ben ik met batterij 2 en 3 toch voor sport mode gegaan om even goed de controle in de vingers te krijgen. Ging lekker moet ik zeggen, al wel connectie problemen rond de 80 meter, geen stotterend beeld maar de app gaf het aan. Morgen eens met een otg kabel proberen.

Paar simpele foto's en video's gemaakt om te kijken hoe het werkt en dat was het wel z'n beetje toen waren de accu's op en naar huis gegaan.het werd al schemerig.

Thuis nog een beetje indoor gevlogen met de prop guards, ging ook lekker al vonden de katten het wel heel spannend!

Morgen lekker verder testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:37:
Is otg mode met 4.1.5 makkelijker geworden of was het altijd al zo? RC aan, spark aan, wacht op groene led, zet wifu uit op smartphone en plug otg kabel in op RC. App start dan zelf netjes, geniet van storingsvrije vlucht zoals het zou moeten zijn... :)
Ja zo eenvoudig is het. Kan zelfs nog eenvoudiger. Ik heb wifi niet eens aan staan. Telefoon staat zo ingesteld dat bij aansluiten van de OTG kabel de app vanzelf start. Dus controller aan, wachten tot de rode led niet meer knippert. Kabel aansluiten, app start vanzelf op. Spark aan en wachten op gofly.
Vliegen maar. Wel wachten op gps natuurlijk 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Nu online
Facenoise schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:25:
Thuis nog een beetje indoor gevlogen met de prop guards, ging ook lekker al vonden de katten het wel heel spannend!
Nu binnen nog in sport-mode vliegen! _/-\o_
Sportmode is verslavend. Dat ding gaat er vandoor en ook als ie moet remmen als je de stick los laat, geweldig! oOo Binnen maar niet doen, tenzij je in een groot landhuis woont.

Foto's vind ik bijzonder scherp, voor zo'n klein lensje en kleine sensor.

[ Voor 6% gewijzigd door JK op 12-08-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:05:
[...] Telefoon staat zo ingesteld dat bij aansluiten van de OTG kabel de app vanzelf start. Dus controller aan, wachten tot de rode led niet meer knippert. Kabel aansluiten, app start vanzelf op. Spark aan en wachten op gofly.
Vliegen maar. Wel wachten op gps natuurlijk 😃
Yup, als otg standaard wordt laat ik de spark wifi entries vergeten zodat ik wifi aan kan laten ( aangezien ik wifi wel wil gebruiken verder).
Hebben jullie bij op wifi ook zoveel issues met instabiliteit van de verbinding, of is dat toeval bij mij? Wellicht zou een rebind van de RC of wifi (9s) werken om de boel weer stabiel te krijgen.. Maar al met al met wifi standaard teveel gedoe hier.

[ Voor 10% gewijzigd door iisworks op 12-08-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar niet eens met WiFi gaan vliegen en gelijk begonnen met OTG. Ik merkte met WiFi uitproberen dat het videobeeld regelmatig achterbleef of zelfs even stil staat. Dat wil ik met vliegen gewoon niet hebben. Crashes heb ik nog niet gehad, maar met OTG zijn die ook zeldzaam geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Vandaag weer prachtige beelden gemaakt tijdens een weekendje weg met de kids. Door de kleine formaat is de drempel zo klein om m mee te nemen. Straks weer een familiefilmpje in elkaar editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

84hannes schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:24:
[...]

ik heb net gevolgen in oostenrijk.
nul punt is idd de plek waar je vertrekt, ben alleen de lucht in gegaan, nog niet echt verweg en naar beneden. zit dicht bij een skilift dus moet goed oppassen.....

hij gaf wel aan dat ik in een ander continent was, en toen cancel gedrukt.
ik kon toen wel maar 120 meter hoog.. ik dacht dat ik dan ook hoger kon, klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20690316_1470796833013361_8749138242869176331_o.jpg?oh=247fb6a517418ea66667348d73b5e953&oe=5A2BB541

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 22:51
iisworks schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:37:

Echt verklaren kan ik het verschil niet (had zonder kabel dus echt letterlijk elke paar seconden een no signaal melding), maar hopelijk gaat dji otg officieel ondersteunen want dit werkt zoals ik het had verwacht.
Heb mijn spark fly more binnen,een gele.. Maar welke versie heb ik nu exact nodig,om in dit ook te kunnen, dus versie van de app,en firmware van de spark ? Ik heb Android. Alvast bedankt.. morgen hopelijk de eerste test vlucht! Zou graag van otg gebruik maken..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Dat kan op alle versies, maar probeer eerst ff gewoon op wifi, aangezien otg niet officieel ondersteund wordt. Sommigen kunnen prima in wifi mode vliegen.

Fw update melding komt vanzelf als je de app start, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:26:
het nulpunt is waar je vertrekt.......al sta je op de maan.....dan is dat je nulpunt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjow dan net terug van vakantie.....en 14 pagina's verder :'(

er zijn een paar Chinese programmeurs bezig om de app ook voor windows 10 beschikbaar te stellen...echter zijn de forums in het chinees maar heb wat vrienden in China die het voor me vertalen. Schijnt veel stabieler te zijn i.v.m. bepaalde protocole voor WIFI en OTG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Salt Lake City
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4395/36393962341_c17e18f9c6_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vietnamees
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2024

Ik was gisteren onderweg vanuit Oberhausen richting Nijmegen, kwamen we tientallen luchtballonnen tegen. Snel van de weg gegaan om met de drone te vliegen, maar kon niet dichtbij komen omdat we een doodlopende straat in waren gegaan.

Weet iemand hoe de video's MET audio naar Final Cut Pro X kan importeren en zodat het werkt?
Op mijn telefoon (Galaxy S7) geeft ie aan dat de video is beschadigd en op de Macbook ook.
De audio word wel afgespeeld in preview en de video ook maar de video is dan bijna geheel groen.
Wanneer ik de video dan wil gebruiken in het project loopt het telkens vast. Het is dus compleet onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..

Als ik mijn drone aanzette en mijn rc ging hij automatisch connecten.
Nu doet hij dat niet meer..

Ik moet hem elke keer opnieuw resetten.
Wat doe ik fout en wat kan ik doen om hem automatisch weer te laten connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

ik ben tot 100 meter gegaan... dat vond ik al aardig hoog...
wellicht zal 120 meter ook wel haalbaar zijn..

maar 400 meter ver... pfff gister was ik 144 meter ver en dat vond ik al eng....
hij gaf bij 100 meter al disconnect aan, vloog ik eerst de verkeerde kant op dus kwam ik op 144 meter terecht.. toen maar terug gegaan!! stond op een groot grasveld dus weinig wifi signalen zul je denken.

hoe hoog haalde je 400 meter??

voor de andere, wat is jullie record qua hoogte en afstand?
Zag nu pas je reactie, ben nog helemaal nieuw met dit forum haha. Maar ik ging met 120m hoogte zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

vietnamees schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:19:
[video]

Ik was gisteren onderweg vanuit Oberhausen richting Nijmegen, kwamen we tientallen luchtballonnen tegen. Snel van de weg gegaan om met de drone te vliegen, maar kon niet dichtbij komen omdat we een doodlopende straat in waren gegaan.

Weet iemand hoe de video's MET audio naar Final Cut Pro X kan importeren en zodat het werkt?
Op mijn telefoon (Galaxy S7) geeft ie aan dat de video is beschadigd en op de Macbook ook.
De audio word wel afgespeeld in preview en de video ook maar de video is dan bijna geheel groen.
Wanneer ik de video dan wil gebruiken in het project loopt het telkens vast. Het is dus compleet onbruikbaar.
Die luchtballonnen zijn van de Ballonfestival in Grave.

Maar je kan toch geen audio opnemen? Enigste wat bij mij gebeurd is dat hij de audio opneemt van mijn telefoon/tablet terwijl ik rondvlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Gisteren een iPad mini 4 gehaald voor in de remote van de Spark. Ik dacht even dat dat nooit zou passen, maar als je 1 kant er eerst in steekt en dan de andere kant dan kan het net. Groter past niet. Het is wel heeerlijk zo'n groot scherm!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Nu online
Deed TSA nog moeilijk om de drone?
Je moet nu ook alle electronica toch aanzetten? Vorige maand toen ik er was, was dat nog net niet het geval.
In Amerika kan je zoveel mooier met een Spark spelen. De natuur is daar een tikkeltje mooier. _/-\o_
Volgende keer gaat ie dan ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
T.E schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

Die luchtballonnen zijn van de Ballonfestival in Grave.

Maar je kan toch geen audio opnemen? Enigste wat bij mij gebeurd is dat hij de audio opneemt van mijn telefoon/tablet terwijl ik rondvlieg.
Ja klopt, ik bedoel ook de audio van de telefoon. Maar als je bv kijkt in de DJI app bij editor dan speelt het filmpje af samen met het geluid. Alleen wanneer je het bestand op de computer afspeelt dan is het beschadigd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 21:41
Via banggood bestelling geplaatst met de hier genoemde code. Totaal 395 euro incl verzenden PDM. Gaat om de losse spark. Via aliexpress Remote, accu en prop guards besteld voor in totaal 187 euro. Voor 582 in totaal prima complete set. Alleen nu ff tijdje wachten tot het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Nu online
Toch ook maar eens naar zo'n OTG-kabeltje kijken voor mijn Android smartphone. Toch redelijk wat disconnects binnen 150 meter, op 5.8GHz. De controller doet het uiteraard dan nog prima, maar dan even geen videofeed tot ik 'm wat dichterbij haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Net nog even wat gevlogen. Voor het eerst de 120 meter aangetikt. Er waren wat parapenters en een luchtballon enigszins in de buurt. Dat vliegt dan toch iets minder ontspannen.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 13-08-2017 21:38 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
JK schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

Deed TSA nog moeilijk om de drone?
Je moet nu ook alle electronica toch aanzetten? Vorige maand toen ik er was, was dat nog net niet het geval.
In Amerika kan je zoveel mooier met een Spark spelen. De natuur is daar een tikkeltje mooier. _/-\o_
Volgende keer gaat ie dan ook mee.
Neu, gasten vonden alles wel best. "Oh cool, een mini drone."

Vandaag bij Speed Week in Salt Lake geweest.
Filmpje, beetje lastig, met al dat wit:

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4413/36385768622_56e2890bc1_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Mooie plaatjes!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Dit weekend aardig wat batterijen opgevlogen! Volgens mij elke dag wel 4x op en neer gereden(heb 3 accu's).

Aardig wat foto's en filmpjes geschoten maar deze vind ik toch wel het mooist

Deze video is trouwens in sport modus gemaakt, ineens zie je het perfecte shot en vergeet je sport modus uit te zetten. Helaas een kleine versnelling te zien tijdens het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
matthijst schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 02:57:
[...]

Vandaag bij Speed Week in Salt Lake geweest.
Filmpje, beetje lastig, met al dat wit:
[video]

Foto:
[afbeelding]
Coole plek om te vliegen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Vandaag de otg kabel uitgeprobeerd, wat is dat een verschil zeg! 230meter in bebouwd gebied (verder durfde ik niet..) zonder enig signaal verlies!
Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/8wmxwf531/IMG_1183.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Efraim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:38:
Vandaag de otg kabel uitgeprobeerd, wat is dat een verschil zeg! 230meter in bebouwd gebied (verder durfde ik niet..) zonder enig signaal verlies!
[afbeelding]
Klopt met OTG is echt zoveel malen beter, waar ik zonder OTG al onder de 100 meter interrupts kreeg, kreeg ik met OTG pas met 230 meter de eerste ''glitch''

Merk ook dat het met een Iphone(5S) een stuk beter werkt dan met Android(Nexus 5x). Android heeft zelfs met OTG veel last van disconnects en app crashes, heb dit op de Iphone nog geen één keer gehad.

Nu nog eens uitvogelen hoe je FCC modus geforceerd krijgt, al moet ik zeggen na 250 meter zie ik mn drone al niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik vind het overigens wel bijzonder, dat er zoveel wordt gevlogen in bebouwd gebied. En dan vinden we het met z'n allen gek dat er zoveel ophef over drones is. Volgens mij is de wet- en regelgeving toch best duidelijk over het vliegen boven bebouwing..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren nog eventjes gevlogen bij De Gorzen in Ridderkerk, zag de naam toevallig voorbij komen in dit topic en woon in de buurt. Resultaat van een van de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/soQZTLlm.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door A1ex op 14-08-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Thrace Grumble schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:00:
Ik vind het overigens wel bijzonder, dat er zoveel wordt gevlogen in bebouwd gebied. En dan vinden we het met z'n allen gek dat er zoveel ophef over drones is. Volgens mij is de wet- en regelgeving toch best duidelijk over het vliegen boven bebouwing..
Ik ben blij dat je er over begint, ik zag de andere posts hierboven ook waarbij rustig boven aaneengesloten bebouwing wordt gevlogen. Ik zou er niet van gecharmeerd zijn als er een drone over mijn huis / tuin trekt in ieder geval (los van dat het verboden is)

On another note, wil ik ook wel even mijn Spark kiekjes showen :P

Maaszicht

[ Voor 12% gewijzigd door MrBasta op 14-08-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zolang een drone lekker hoog vliegt heb ik er persoonlijk weinig moeite mee, qua privacy. Hiernaast ben ik er niet bang voor dat zo'n ding ineens uit de lucht dondert, of ik moet zien dat het om een goedkope en/of instabiele drone gaat. Uiteraard makkelijk praten als je zelf een drone hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Hmm. Mijn telefoon ondersteund otg, Huawei p8. Getest met kabel en USB stick. Ik heb de laatste versies van firmware, hoe krijg ik otg werkend . Kom er even niet uit..

[ Voor 0% gewijzigd door PsYgHo op 14-08-2017 13:46 . Reden: Typo kampioen. ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Net even vluchtig door dit topic gelezen.

Ik ben van plan om mijn Phantom 3 4K (Wifi) te verkopen en daar voor in de plaats de Spark te gaan kopen.
Nu weet ik dat ik kwa video beeld kwaliteit drastisch achteruit zal gaan. Ook lees ik dat de sommige users nog klagen over connectie problemen. Dat probleem had ik opzich ook al met mijn Phantom dus dat is niet iets nieuws...

Nu zou ik graag antwoord willen hebben op onderstaande vragen:

1:) Vliegen met een kabel een must? Of kan dat ook prima met Wifi.
2:) Updaten naar versie 4.1.5? Of toch beter wachten en blijven draaien op 4.1.4?
3:) Ik gebruik op dit moment een Samsung S7 edge maar heb ook een Iphone 6 liggen. Welke telefoon is beter?
4:) Zijn er mensen die via de app Litchi al hebben gevlogen met de Spark? Hoe bevalt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door v1co op 14-08-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:44:
Hmm. Mijn telefoon ondersteund otg, Huawei p8. Getest met kabel en USB stick. Ik heb de laatste versies van firmware, hoe krijg ik otg werkend . Kom er even niet uit..
Je hebt in ieder geval een OTG Adapter nodig. Die moet in de remote. Dan met een usb kabel naar je telefoon.
Zet je RC aan en wacht tot de rode led niet meer knippert.
Zet op je mobiel WiFi en Bluetooth uit. Sluit de kabel aan op de RC en dan op je telefoon.
Als het allemaal goed gaat krijg je een vraag op de telefoon of de DJIGO4 app gestart moet worden. Ik heb het vinkje aan gezet bij de optie omdat iedere keer te doen. Geef OK en de app start en geeft RC connected. Nu je spark aanzetten en wachten op de gofly melding.
Dat is alles.
Wil je op 2.4 vliegen moet je wat meer doen. Zie een of twee pages terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1co schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:14:
Net even vluchtig door dit topic gelezen.

Ik ben van plan om mijn Phantom 3 4K (Wifi) te verkopen en daar voor in de plaats de Spark te gaan kopen.
Nu weet ik dat ik kwa video beeld kwaliteit drastisch achteruit zal gaan. Ook lees ik dat de sommige users nog klagen over connectie problemen. Dat probleem had ik opzich ook al met mijn Phantom dus dat is niet iets nieuws...

Nu zou ik graag antwoord willen hebben op onderstaande vragen:

1:) Vliegen met een kabel een must? Of kan dat ook prima met Wifi.
2:) Updaten naar versie 4.1.5? Of toch beter wachten en blijven draaien op 4.1.4?
3:) Zijn er mensen die via de app Litchi al hebben gevlogen met de Spark? Hoe bevalt dat?
1. Android? Dan is otg kabel een must. IOS schijnt ook zonder kabel goed te gaan.
2. Ik was wat terughoudend, maar bij mij draait 4.1.5 op Android en met OTG Kabel zonder enig probleem.
3. Litchi is primair voor autonoom vliegen. De Spark wordt nog maar heel beperkt ondersteunt. Litchi is een prima app en heel stabiel maar voor de Spark nog in bèta. I zou er nog even mee wachten. Doe ik zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Je hebt in ieder geval een OTG Adapter nodig. Die moet in de remote. Dan met een usb kabel naar je telefoon.
Zet je RC aan en wacht tot de rode led niet meer knippert.
Zet op je mobiel WiFi en Bluetooth uit. Sluit de kabel aan op de RC en dan op je telefoon.
Als het allemaal goed gaat krijg je een vraag op de telefoon of de DJIGO4 app gestart moet worden. Ik heb het vinkje aan gezet bij de optie omdat iedere keer te doen. Geef OK en de app start en geeft RC connected. Nu je spark aanzetten en wachten op de gofly melding.
Dat is alles.
Wil je op 2.4 vliegen moet je wat meer doen. Zie een of twee pages terug.t
1 Ik heb een otg adapter, als ik daar een USB stick in stop ziet mijn p8 deze. Sorry voor de onduidelijkheid.
2 Je zegt dat deze in de remote moet? Mijn otg, strop ik in de telefoon! Daar dan de USB stick in. Heb ik nu fan een verkeerde otg kabel? Want stop ik hem in de transmitter, gebeurd er niets, ik blijf houden enter device, zie gofly dus niet als optie...
3 als ik 2.4 wil, moet ik meer handelingen doen. Bedoel je de remote naar spark op 2.4,? Want mijn tel heeft geen 5.8, maar dat zet ik dus uit, het hele WiFi gebeuren.

Edit, hmm, vreemd, na de app te hebben gesloten, en ook alles uit geheugen verwijdert te hebben,krijg ik wel de melding. Rare p8,met standaard in de cache blijven.. anny way big thanks! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door PsYgHo op 14-08-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

1 Ik heb een otg adapter, als ik daar een USB stick in stop ziet mijn p8 deze. Sorry voor de onduidelijkheid.
2 Je zegt dat deze in de remote moet? Mijn otg, strop ik in de telefoon! Daar dan de USB stick in. Heb ik nu fan een verkeerde otg kabel? Want stop ik hem in de transmitter, gebeurd er niets,
3 als ik 2.4 wil, moet ik meer handelingen doen. Bedoel je de remote naar spark op 2.4,? Want mijn tel heeft geen 5.8, maar dat zet ik dus uit, het hele WiFi gebeuren.
Je Remote is de master bij OTG. Dus ja je OTG adapter moet in de remote.Dat is een micro USB naar gewone USB en dan kabel van je adapter naar de telefoon. Andersom werkt het niet. De remote moet je telefoon aansturen en niet andersom.
Voor schakelen naar 2.4 moet je eerst een connect doen via WiFi via OTG kan je niet schakelen naar 2.4. Zoek even in de vorige berichten. Volgens mij heb ik de procedure op 9 augustus hier ergens gepost.

Kijk ook eens hier: YouTube: One Simple Trick to Fly Your Spark Farther

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

2. Ik was wat terughoudend, maar bij mij draait 4.1.5 op Android en met OTG Kabel zonder enig probleem.
Komt dat omdat jij gebruik maakt van een Oukitel U16 Max? ;)
Of draait de software ook zonder problemen icm de OTG kabel op een Samsung S7 Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1co schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Of draait de software ook zonder problemen icm de OTG kabel op een Samsung S7 Edge?
Ja....weet ik veel. Ik heb geen S7. Ik heb nog wel een Sony M4 Aqua. Daar doet OTG het niet en is 4.1.5 een drama. Nu gebruik ik die Sony als mijn standaard mobiel daar staat dus veel meer op.
De oukitel is alleen voor vliegen.

Helaas is bij Android, standaard geen echte standaard. Wat bij de een werkt hoeft bij de ander nog niet te werken. Daarom heeft DJI problemen met zo'n complexe app. IOS is altijd standaard. Is een gesloten systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
v1co schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Met google kwam ik al een heel eind, in mijn geval, gewoon even zoeken op dji spark otg + samsung S7.

Ja het werkt maar wordt niet ondersteund, ik had enorm last van appcrashes elke 2-5 minuten wat het eigenlijk onbruikbaar maakt(zowel wifi als OTG op een google nexus 5x, dus stock android).. Gelukkig heb ik een werk Iphone, dus zo het probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:13
Gisteren voor de eerste keer gevlogen met de Spark. Combinatie Samsung S7 via wifi met RC. Geen problemen gehad, behalve 1 keer een crash van de app tijdens een batterijwissel. Qua afstand nog vrij voorzichtig gebleven, maar vooralsnog werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ergens nog hele dunne 90 graden micro USB datakabels te krijgen? Mijn telefoon heeft zijn aansluiting helaas aan de kant van het handvat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Wat is jullie ervaring met het bestellen via internet? En welke webshops kunnen jullie het beste adviseren?
Ben via dronekiezer.nl verwezen naar Kamera Express. Ik zie dat de drone wel op voorraad is. En binnen 24 uur leverbaar is. Maar zodra ik de winkel voorraad check is die bij (bijna) alle locaties uitverkocht..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:38:
Ergens nog hele dunne 90 graden micro USB datakabels te krijgen? Mijn telefoon heeft zijn aansluiting helaas aan de kant van het handvat zitten...
Hoezo dun? Dit gaat prima
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4379/36569152775_4046d4537f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
Zojuist een reserveren geplaatst voor een Spark fly more combo + extra accu.
Als het goed is kan ik hem morgen ophalen !

Voor het eerst een "Echte" drone, vroeger altijd gevlogen met mini zelfbouw quads maar dat is toch niks vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:13
v1co schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:43:
Wat is jullie ervaring met het bestellen via internet? En welke webshops kunnen jullie het beste adviseren?
Ben via dronekiezer.nl verwezen naar Kamera Express. Ik zie dat de drone wel op voorraad is. En binnen 24 uur leverbaar is. Maar zodra ik de winkel voorraad check is die bij (bijna) alle locaties uitverkocht..?
Mijn ervaring met Kamera Express is niet zo heel goed, maar dat was alweer een paar weken geleden. Uiteindelijk stond het geld wel weer snel op mijn rekening en heb ik rechtstreeks bij DJI besteld, wat zonder problemen verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
ben ook eens met ICE bezig, welke projection gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Ik heb hem online besteld en voor morgen laten reserveren bij CD-ROM land in breda.
Sunrise yellow FMC en een extra smart battery.

Ben benieuwd of het allemaal soepel gaat verlopen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-12-2018
Ik heb 'm besteld bij droneshop.nl. En de volgende dag had ik de drone. Je kunt ook met ze appen of de Spark in voorraad is en dan bestellen. Dat heb ik ook gedaan.
Prima service verder.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
De sunrise fellow,had ik feller verwacht.... Maar goed smaak verschilt, had op echt diep geel gehoopt. Dit is meer pastel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week gevlogen bij Zevenhuizen. Maar gelijk een kort filmpje in elkaar gezet ook al heb ik nog niet gevlogen met het idee om een leuke film te maken. De video kwaliteit is meer dan acceptabel, maar je kunt ook goed zien hoe goed de Spark presteert met flinke wind. Windkracht 4 met uitschieters naar 5 is op de video ook goed te zien aan de bomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Irritant dat de app panorama's niet in volledige resolutie voor je aanmaakt. Nu op de Mac met Hugin gedaan. Utah Olympic Park :)
https://c1.staticflickr.c...29925726_c0685974e7_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 15-08-2017 13:50 . Reden: Graag de 800 pixel brede versie plaatsen (je kunt share gebruiken met een linkje naar het origineel) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Even een kort vraagje over FCC, ik zag eerder in het topic een filmpje over FCC modus en de iphone dat je een aangepaste config file in itunes moet droppen, Werkt dit ook met versie 4.1.5 want in het filmpje hebben ze het over 4.1.3.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Facenoise schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:15:
Even een kort vraagje over FCC, ik zag eerder in het topic een filmpje over FCC modus en de iphone dat je een aangepaste config file in itunes moet droppen, Werkt dit ook met versie 4.1.5 want in het filmpje hebben ze het over 4.1.3.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ja, indien je een OTG Kabel gebruikt zou het wel moeten werken (al heb ik het nog niet zelf geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met wat gegoogle een OTG kabel gemaakt die rechtstreeks vanaf de Controller naar mijn Samsung S8 gaat.....( ben niet zo van de koppelstukjes :*) ) vanavond maar eens testen 8)7

OTG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:
Vandaag met wat gegoogle een OTG kabel gemaakt die rechtstreeks vanaf de Controller naar mijn Samsung S8 gaat.....( ben niet zo van de koppelstukjes :*) ) vanavond maar eens testen 8)7

[afbeelding]
Hoe heb je dit gedaan ?
De stekker opengehaald en de OTG pin doorgesoldeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Hoe heb je dit gedaan ?
De stekker opengehaald en de OTG pin doorgesoldeerd?
Klopt maar heb wel een Micro-USB gezocht waar pin 4 er wel inzit, de meeste gebruiken een stukje dun koperdraad aangezien pin 4 meestal leeg is......daarna bij de action een USB -C voor mijn S8 gekocht en deze opgemaakt......alles gesoldeerd en weer dicht gemaakt.....als hij vanavond werkt spuit ik de 2 componenten\lijm\hars erin.....

Was al op zoek naar dit kabeltje maar voor onder de 20 vindt ik ze niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

Klopt maar heb wel een Micro-USB gezocht waar pin 4 er wel inzit, de meeste gebruiken een stukje dun koperdraad aangezien pin 4 meestal leeg is......daarna bij de action een USB -C voor mijn S8 gekocht en deze opgemaakt......alles gesoldeerd en weer dicht gemaakt.....als hij vanavond werkt spuit ik de 2 componenten\lijm\hars erin.....

Was al op zoek naar dit kabeltje maar voor onder de 20 vindt ik ze niet.....
klinkt goed ! zal eens kijken of ze dezelfde ook in micro usb hebben voor S7!

Net trouwens de Spark opgehaald,, wat is die lief en klein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 02:57:
[...]

Viel het nog mee met electronica aanzetten? Mooie beelden.

Ik heb het idee dat mijn Spark een beetje afdrijft tijdens het filmen, tenminste, je ziet 'm iets draaien naar links of rechts voor het beeld stabiel blijft. Moet het nog even wat onderzoeken. Kan ook zijn dat ie zich aan het positioneren is met GPS oid.

OTG-kabeltje besteld, gister weer wat disconnects toen het begon te schemeren. Erg tof die lichtjes, maar goed, in het donker mag je niet vliegen en het heeft ook weinig zin met zo'n kleine sensor. De lampjes zijn wel tof. _/-\o_ Toch betrap ik mijzelf erop dat ik meer met sportmode aan het rondracen ben, dan daadwerkelijk foto's of video maak. Phantom 3 is inmiddels de deur uit, die maakt nu iemand anders gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de OTG kabel te koop, onder 20 euries, zonder adapter; lightning -> micro usb!
https://www.amazon.com/di...5WG5K8?tag=mavicpilots-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:53:
Hier de OTG kabel te koop, onder 20 euries, zonder adapter; lightning -> micro usb!
https://www.amazon.com/di...5WG5K8?tag=mavicpilots-20
Link in je bericht loopt dood...
Hier nog een OTG kabel lightning naar micro USB voor rond de €8,-
https://nl.aliexpress.com...afrZX7SM&isOrigTitle=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry nogmaals:
https://www.amazon.co.uk/...CYNTBARLNDFZXIIG5CP96TCOA

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Klopt het dat als je de fcc hack gebruikt dat je flight records geen data bevatten, en dan bedoel ik als je een record aanklikt om te bekijken, de entries van de vluchten staan er wel in en de tijd van de vlucht en afstand klopt ook. Echter als je de record dus aanklikt om te bekijken zit er geen info in.

Ik hoop dat je hem begrijpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Pfoe, gimbal overload error opeens vandaag. Bleek dat hij niet meer naar beneden wilde draaien :(
Klein duwtje gegeven en toen werkte hij gelukkig weer. Echt een geniaal apparaat is het, superblij mee op vakantie.
Nog een paar foto's dan maar. Tempel in Utah:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4442/36552153966_57f088515e_c.jpg

Richting Moab, in Utah:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4367/36552150556_3c1680a6b0_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Facenoise schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:14:
Klopt het dat als je de fcc hack gebruikt dat je flight records geen data bevatten, en dan bedoel ik als je een record aanklikt om te bekijken, de entries van de vluchten staan er wel in en de tijd van de vlucht en afstand klopt ook. Echter als je de record dus aanklikt om te bekijken zit er geen info in.

Ik hoop dat je hem begrijpt.
Op iOS met 4.1.5 heb ik dit probleem niet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Als het off-topic is, post het dan niet. Daarnaast is het forum niet V&A en heb je blijkbaar V&A al gevonden.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 10:55 . Reden: n.a.v. TR ]

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.