Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Fyi - Combo is er weer bij banggood voor 511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
pina schreef op zondag 30 juli 2017 @ 03:04:
**The remote controller can reach its maximum transmission distance (FCC) in a wide open area with no electro-magnetic interference and at an altitude of about 120 meters.

=> als ik het goed begrijp, kan je die afstand behalen op idealiter een hoogte van 120 meter?
Yep. Geen andere wifi-nertwerken in de buurt, wijd open gebied :)

2.4GHz (unobstructed, free of interference)
FCC: 1.2 mi (2 km); CE: 0.3 mi (500 m)

5.8 GHz (unobstructed, free of interference)
FCC: 1.2 mi (2 km); CE: 0.18 mi (300 m)

Vraag me af of iemand in NL met FCC ooit die 2 kilometer gaat halen trouwens :+
DJI had die zender wel iets sterker mogen maken.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Dji Care Refresh wel of niet.
Voor de spark kost het je 69 euro. Vlieg je tegen een boom en hij is defect: 49 euro de eerste keer dat je hem via Dji care refresh laat maken.
Dus je eerste crash kost je zoiezo al 69+ 49 = 118 euro.
Een nieuwe kost je +- 550 euro.

Ik ben ooit met een Phantom 2+ tegen een schuur gevlogen. Camera compleet afgebroken. Dit geintje kostte 600 euro.

Ook al eens een crash gehad omdat er een spreeuw in mijn drone vloog. Ook al vlieg je op een open veld zonder huizene etc. om je heen. Je hebt niet alles zelf in de hand. Een crash is duur al is dat met de spark misschien nog redelijk te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
[Update FCC patches]

Na een paar dagen zoeken, lezen en testen heb ik de ideale gevonden denk ik. Nog niet uitgebreid getest, maar de eerste indruk is goed!

Ik heb daarnet ondanks de harde wind (hij houdt zich trouwens erg goed!) een kort testje gedaan op Android en ik kwam in 5.8Ghz 500m ver zonder noemenswaardige storingen (50m hoog). Dat is voor mij voldoende om niet te willen rommelen met OTG en wifi na elke hertstart in 2.4Ghz proberen te krijgen.

Deze doet stilzwijgend zijn werk met de officiële Android app, toont geen "wrong wifi region" meldingen, overleeft App en FW upgrades en werkt voor 2.4 en 5.8Ghz!
Installatie bestaat uit het kopieren van een kleine .DJI.config file naar Android/data/dji.go.v4/files/ op je Android device. Sommigen zullen deze methode kennen van de 32 channel en andere FCC patches, maar deze grijpt in op een ander punt en forceert tijdens initialisatie van de APP de locatie naar US waardoor alles in FCC mode komt te staan.

Link: http://pan.baidu.com/s/1pKZP8KV

Eigen risico, maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen! :)

[Update] Lijkt eigenlijk alleen met OTG goed te werken. Mogelijk heeft het te maken met de RC FW update naar 300 (hoort bij de 500 FW). Het schijnt ook dat de FCC gepatchte app met die FW niet meer werkt!

[ Voor 53% gewijzigd door iisworks op 30-07-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Locatie?
Android/data/data/djiblabla/files/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Er zit een readme bij. ;)
/Android/data/dji.go.v4/files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57
T.E schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:28:

Ook al eens een crash gehad omdat er een spreeuw in mijn drone vloog. Ook al vlieg je op een open veld zonder huizene etc. om je heen. Je hebt niet alles zelf in de hand. Een crash is duur al is dat met de spark misschien nog redelijk te overzien.
Gelijk heb je! Zal 'm vanmiddag wel nemen dan. Heb er nog niet fatsoenlijk mee gevlogen. Ja, even in de tuin een meter of 7 omhoog en weer naar beneden. Dag erna regen, vandaag is het dan redelijk te doen. Windkracht 4 a 5, kan net. Zo maar eens z'n eerste echte vlucht maken.

Die controller, ik had gedacht dat ie hetzelfde zou zijn als de Mavic, want die is behoorlijk goed, maar als ik jullie hoor over die afstanden... aan de andere kant, straks mag je toch niet hoger dan 50 meter en verder dan 100 meter. Kan prima met de controller. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Even een vraag, kan de transmitter ook in mode 3 gezet worden?
Kon bij de eerste phantoms niet, voor de ph2 heb ik hier een fix voor gevonden, zie mijn YouTube, de ph3 en ph4 kunnen via de instellingen ook in mode 3 gezet worden, ik hoop dat dit met de spark ook kan ? Iemand die dit kan controleren ? Alvast bedankt!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Die 2 accu's is toch echt te weinig voor Spark. Ze hebben dat slim gedaan bij de DJI marketing afdeling: geen RC bij losse Spark, slechts 1 extra accu in de Fly More. Dus 90% gaat uiteindelijk voor:
- Fly More
- 1 of 2 extra accu's
- Care Refresh
:)

Is er trouwens iemand die de afgelopen week in NL een accu heeft besteld die daadwerkelijk geleverd/onderweg is? Ik zie overal 3 dagen, waarschijnlijk leverancier-inschatting, maar nergens iets op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 wk geleden bij TopRC een spark batterij weten te bemachtigen; ik had eerst even voor de zekerheid gebeld! Binnen 2 dgn geleverd! ;-) Ik heb er nu dus drie. Met de onlangs bestelde mobiele oplader van Ravpower powerstation bij Amazon moet het allemaal wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stikz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 15:58
Zojuist mijn eerste test vlucht gedaan. Aardig wat wind maar de spark blijft zichzelf echt bijzonder goed corrigeren!

Op de beelden zie je het nauwelijks en dat vind ik met de windkracht van vanmiddag zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Hier ook testvlucht gedaan. Bevalt wat ik zie, dus de Phantom 3 Standard kan in de verkoop.
Enige is dat ie dus merkbaar meer last van de wind heeft, maar dat boeit me niet zo. Ik vind 'm goed zo en het formaat is geweldig. Dat schoudertasje, ik denk dat ie 12x in de koffer past van mijn Phantom 3 Standard. Enige ie dan wel dat die voller zit met spullen, incl. lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
matthijst schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:24:
[...]

DJI had die zender wel iets sterker mogen maken.
Nee, dat hadden ze dus niet. Iedereen in een appartement of wellicht zelfs rijtjeshuis zal kunnen beamen dat de wifi-band al vol genoeg zit als iedereen zich aan het maximum zendvermogen houdt, dus eigenlijk moeten we blij zijn dat de zendvermogens in de EU zo gelimiteerd zijn. Natuurlijk zul je je drone niet in het hart van de krakeelpolder willen gebruiken, dus onze werkgever had een uitzondering mogen maken voor buitengebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OTG probleem,

Mijn tablet (Samsung Galaxy TAB) zou ook volledig OTG moeten ondersteunen maar ik heb daar toch een probleem. Als ik de OTG kabel aansluit krijg ik een popup te zien die vraagt of ik de DJI GO app wil starten als ik de controller aansluit op de USB. Ik kan dan OK of Cancel kiezen. Tenminste dat zou moeten kunnen, maar helaas gebeurt er het volgende:

[YouTube: https://youtu.be/PT6cOPctooM]

Yes ik weet dat de video niet scherp is maar je kan wel zien hoe het tablet zich gedraagt.

Ik snap niet waar dit nu door komt. Ik heb al meerdere OTG kabels geprobeerd maar dat biedt geen soelaas. De kabels werken op een Wiki mobiel overigens wel dus daar ligt het niet aan. Ergens in de android settings zou de oplossing moeten zitten, maar ik zou niet weten waar ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:42:
Even een vraag, kan de transmitter ook in mode 3 gezet worden?
Kon bij de eerste phantoms niet, voor de ph2 heb ik hier een fix voor gevonden, zie mijn YouTube, de ph3 en ph4 kunnen via de instellingen ook in mode 3 gezet worden, ik hoop dat dit met de spark ook kan ? Iemand die dit kan controleren ? Alvast bedankt!
Ja hoor in de instellingen is te kiezen uit mode 1 tot mode 3 geen enkel probleem. Er is ook nog een custom mode waar je de configuratie helemaal zelf kunt bepalen. Net nog even nagekeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:50
Queenfanmichel schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Was er gisteren al uit, inclusief 180º panorama foto
Panorama zat al in 4.1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
84hannes schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:48:
[...]

Nee, dat hadden ze dus niet. Iedereen in een appartement of wellicht zelfs rijtjeshuis zal kunnen beamen dat de wifi-band al vol genoeg zit als iedereen zich aan het maximum zendvermogen houdt, dus eigenlijk moeten we blij zijn dat de zendvermogens in de EU zo gelimiteerd zijn.
In de VS hebben ze geen flats natuurlijk 8)7
En je vliegt doorgaans niet in je huis/flat.
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:54:
OTG probleem,

Mijn tablet (Samsung Galaxy TAB) zou ook volledig OTG moeten ondersteunen.
Ja ken eens proberen --> instellingen --> developer --> USB modus op RNDIS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-08 14:48
Morgenochtend dan toch eindelijk de DJI Spark ophalen. Heb nu bij Dronekenner de Standaard versie plus een extra batterij voor een kleine 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:57:
[...]

Ja hoor in de instellingen is te kiezen uit mode 1 tot mode 3 geen enkel probleem. Er is ook nog een custom mode waar je de configuratie helemaal zelf kunt bepalen. Net nog even nagekeken.
Thnx! :*)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ken eens proberen --> instellingen --> developer --> USB modus op RNDIS zetten.
De Samsung Galaxy heeft dat in de developers mode. Is wat omslachtig maar het werkt wel. Ik krijg een popup die vraagt wat ik met de OTG verbinding wil doen. Als ik dan opgeef dat hij niets moet doen krijg ik connectie en werkt OTG. Moet het wel elke keer als ik verbind opnieuw instellen.

Goed over een paar dagen heb ik hoop ik toch een 6"mobiel die ik alleen voor de Spark ga gebruiken. Hoop dat die het wat eenvoudiger doet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Afgelopen zaterdag ging die van mij er vandoor in active track. Ik zag op het scherm van de telefoon dat de lijntjes om mijn positie wat moeilijk werden vanwege de schemering maar ipv stil te blijven hangen ging hij opeens op volle snelheid rechtdoor om een meter of zes verderop tegen het huis aan te crashen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sCAm6ZXqJTOKc5xtr5I8ra7x/thumb.png

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Weet ik maar daar ging het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vmu schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:22:
Afgelopen zaterdag ging die van mij er vandoor in active track. Ik zag op het scherm van de telefoon dat de lijntjes om mijn positie wat moeilijk werden vanwege de schemering maar ipv stil te blijven hangen ging hij opeens op volle snelheid rechtdoor om een meter of zes verderop tegen het huis aan te crashen.

[afbeelding]
Dat is balen. En hoe is hij eraan toe? Veel schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor, heb ik weer.

is mijn spark eindelijk onderweg vanuit DJI, ligt hij na 3 werkdagen nog steeds in ChenZhen.
DHL gebeld... die kon het in eerste instantie niet vertellen waarom hij nog niet in Europa was.
dus ze gingen het uitzoeken, zou voor 12 uur terug gebeld wordt. 1 voor 12 ging mijn telefoon.
ze konden mij nog niets vertellen, maar waarschijnlijk lag hij op een verzamelpallet met meerdere verschillende afzenders.. en daarom was hij nog niet verzonden.

hij ging er achteraan waarom hij nog niet gescand was, wordt hier morgen over terug gebeld...

ik heb ook wel pech.. hopelijk knal ik hem dan niet direct tegen een boom als hij binnen is... ;-)

en we wachten verder.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

JK schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:52:
Refresh? Ik kan nog tot morgenavond dat nemen. Ik neem het niet, moet je als nog bijbetalen als ie stuk gaat bij reparatie en krijg je een refurbished ding. Daarnaast zijn ze traag en duurt het minimaal een week of 4. Ik heb 'm met mijn creditcard gekocht, dus 6 maanden gewoon verzekerd als ik 'm ergens kapot vlieg (-50 euro eigen risico). Heb verder al anderhalf jaar ervaring met een Phantom, het zal allemaal wel. :+
Bestel de DJI Refresh er zeker bij !

Zou echt contact opnemen, met jouw creditcard verzekering hier over, en of alle scenarios wel worden vergoed

Heb mijn spark binnen de eerste week, verzopen 8)7

[knip, plaatjes te groot :)

De mail van DJI :

no warranty, water damage. the craft has been in contact with water and is required to be replaced. Dear customer, you have purchased DJI Care Refresh. If you want to replace your aircraft under DJI Care Refresh, click "Pay". After the payment is confirmed, DJI will send a replacement aircraft to you. If you want to repair the aircraft, the cost of repair will be €519.83 VAT (excluded) according to DJI's damage assessment. Please contact DJI Support and get your repair quotation

Heb nu € 49,00 betaald en of ik nu een refurbished krijg.

Wat overigens, ook niet zo veel uit maakt, de spark is pas uit (meeste drone gebruikers zijn, netjes op hun drone).

Mocht het echt een afgeracht ding zijn, kan je er altijd een skin of een body silicone cover over heen plakken!

Het hoofdkantoor van DJI europa, zit in Barendrecht, dus de wachttijd, valt ook wel weer mee, denk.

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 03-08-2017 16:59 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
180 panorama lijkt afhankelijk van drone firmware te zijn?
Heb nog .300 erop staan en dan doet ie het niet, met de nieuwe iOS app.
Maar bv. die gimbaltiltsnelheid wel (topfunctie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Laatst online: 28-03 19:16
het maken van 'opkijk' beelden is met die nieuwe gymball settings inderdaad wel een stuk makkelijker geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik las net toevallig hoe je via de GO App de Spark FW kunt downgraden:
- Hou het menu rechtsboven 4s vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
En op rcgoups wordt bevestigd dat DJI GO 4.1.5 voor Android de komende 7 dagen uitgerold wordt.

Update: Vreemd genoeg zie ik nu 1/8 de 4.1.4 versie van 26 juli...

^^ dubbelpost is nergens voor nodig

[ Voor 38% gewijzigd door Nomad op 03-08-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
ken-dj schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Zou echt contact opnemen, met jouw creditcard verzekering hier over, en of alle scenarios wel worden vergoed
Heb het gister idd erbij besteld. Ik verwacht niet zo snel een user error in mijn geval, maar er kan altjid wat gebeuren. Een fly away of dat ie zo uit de lucht valt. Las op Dronewatch iets over losse accu's.

Misschien domme vraag, maar op de onderkant van de accu heb je 4 contactpuntjes. Komt er nog een aparte plaat ofzo waarop je de Spark kan laden met accu in de quadcopter zelf (even los van een powerbank)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

JK schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Heb het gister idd erbij besteld. Ik verwacht niet zo snel een user error in mijn geval, maar er kan altjid wat gebeuren. Een fly away of dat ie zo uit de lucht valt. Las op Dronewatch iets over losse accu's.

Misschien domme vraag, maar op de onderkant van de accu heb je 4 contactpuntjes. Komt er nog een aparte plaat ofzo waarop je de Spark kan laden met accu in de quadcopter zelf (even los van een powerbank)?
Goed zo ! U never know.

Goeie vraag !
De 4 externe contacten (external charging contacts) aan de onder kant zullen vast wel een plaat krijgen.

Denk wel, dat de laadtijd het zelfde zal zijn, als via micro-usb 1.5 uur ofzo. Met de hub is 45 min toch het snelst.

Link nieuwe accessoires : YouTube: New Goods DJI Spark - Body Silicone Cover, Parking, Color Propellers... 8)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Ha vrienden,

Vandaag de Spark dan eindelijk in huis, naja op vakantie bestemming om precies te zijn.

Nog niet echt kunnen vliegen in en grote ruimte maar wel ff kort in de tuin...

Paar vragen:

Ik las dat je de gimbal kan tilten door de telefoon te draaien, maar die optie kan ik nergens vinden?

Verder moet ik telkens bij starten de wifi reset doen ( batterij knop ingedrukt houden tot 3 beeps ) zodat de wifi connectie op 2,4 draait. Mijn telefoon Google Pixel XL ondersteund de Spark 5ghz kanalen niet en las al een hoop gedoe over dit hele verhaal. Kan je de Spark zo instellen dat die geen 5 GHz meer gebruikt? Is 2,4 net als wifi thuis beter qua range en wat als die mid air inschakelt naar 5 :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
De fly more combo alpine white is op voorraad bij cameranu.nl
https://www.cameranu.nl/n...-combo-alpine-white-drone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Er staat weer een combo op marktplaats: Dji Spark Fly More Combo + 3 Extra Batterijen
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: is het nodig om een mobiele data verbinding te hebben met je Telefoon om de kaart van Google of Here te kunnen zien in de DJI Go 4 app? Mijn samsung S5 gebruik ik alleen voor de Spark en heb dus ook geen Sim hierin geplaatst!
Ik heb in mijn instellingen van "Here we go" wel aangegeven om de kaarten "off-line" te gebruiken maar de DJI app ziet de kaarten niet😟

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 12:04
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mSmpX5/DJI_0019.jpg
Vandaag 3e vlucht gemaakt met de spark, ben positief verrast over de video en fotokwaliteit van dit apparaatje! :)
Mooi shot weten te maken van Deventer aan de andere kant van de ijssel, was helaas wel een beetje bewolkt.. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Pandawan op 01-08-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
ken-dj schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:19:
[...]

Goed zo ! U never know.

Goeie vraag !
De 4 externe contacten (external charging contacts) aan de onder kant zullen vast wel een plaat krijgen.

Denk wel, dat de laadtijd het zelfde zal zijn, als via micro-usb 1.5 uur ofzo. Met de hub is 45 min toch het snelst.
Met die puntjes zou ik dan ook wel 45 min. verwachten. Die hub is lekker snel.
Qua nieuwe accessoires zijn die voetjes wel handig, maar dan zit je weer met je tasje. Ik zoek nog een keer een kleine helipad, eventueel opvouwbaar, die ik ook in de tas kan doen, waar ie dan op mag landen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 21:41
strietboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:20:
Fyi - Combo is er weer bij banggood voor 511
Iemand al bij banggood besteld en ontvangen? Even wachten met bestellen en dan voor 511 euro aanschaffen heeft wel mn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vandaag de Android DJI 4.1.4 (van 26 juli) app binnen gekregen.

Helaas lijkt OTG daarmee niet meer te werken, geen beeld van de Spark! Dat werkte met de losse 4.1.4 APK (22 juli) nog wel. Nu zit ik vanwege mijn Android telefoon dus weer vast op 5.8GHz. :(

Ik haalde vandaag wel 550m in CE mode (ideaal weer), maar vanaf 200m al wel meldingen over weak transmission link...

[Update] Heb LOS 13 geinstalleerd om wifi region te kunnen schakelen naar US om zo de telefoon op 5.8Ghz met RC te connecten zodat de Spark op 2.4Ghz kan, en OTG werkt nu wel met dezelfde 4.1.4 GO versie van de Playstore. OTG is dus vrij tricky.
Maar als ik nu op wifi gewoon betrouwbaar kan switchen naar 2.4 ben ik tevreden, dan maar geen OTG en/of fcc patch.
Lijkt erop dat het switchen naar 2.4 niet helemaal eenduidig gaat, wifi reconnect netjes naar de RC op 5.8Ghz, maar dan blijft de Spark disconnected totdat ik de app herstart.

[ Voor 54% gewijzigd door iisworks op 02-08-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Allemaal wel leuk en aardig met zo ver mogelijk komen, maar je moet 'm toch in zicht houden en met 200 meter is dat al best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Klopt, ik maak me ook veel meer zorgen om de stabiliteit van het signaal dan de maximaal haalbare afstand. Als ik betrouwbaar 500m haal vind ik het prima. En helaas is op 5.8GHz bijzonder weinig nodig om de verbinding al veel eerder te verliezen.

En omdat ik niet kan omschakelen naar 2.4 (veel Androids ondersteunen geen 5.8Ghz kanalen 149-165) kan dat snel tot onaangename verrassingen leiden als de omstandigheden even wat minder optimaal zijn. OTG was voor mij een workaround om toch op 2.4Ghz te kunnen vliegen en dat kan nu dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Hoornseplas Grunn

Vanavond gemaakt deze is niet bewerkt, ben zeer tevreden met het beeldmateriaal van de Spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar het maakt niet uit of ik met of zonder kabel vlieg het beeld valt altijd redelijk snel weg. Ik vlieg wel met 2.4Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
RevQ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Iemand al bij banggood besteld en ontvangen? Even wachten met bestellen en dan voor 511 euro aanschaffen heeft wel mn voorkeur.
Ik ben nog aan het wachten. Vraag is even of gewicht onder 2kg blijft ivm pdm versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Ik probeerde zojuist DJI Refresh aan te schaffen, maar ik kan alleen via PayPal of creditcard betalen. Ik mijn PayPal opgewaardeerd en gekozen om via dat medium te betalen, vragen ze bij PayPal weer om een creditcard.

Ik ben geen creditcard gebruiken, hoe kan ik dan in godsnaam Refresh krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
Devindegroot schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:04:
Ik probeerde zojuist DJI Refresh aan te schaffen, maar ik kan alleen via PayPal of creditcard betalen. Ik mijn PayPal opgewaardeerd en gekozen om via dat medium te betalen, vragen ze bij PayPal weer om een creditcard.

Paypal kan je toch ook gewoon koppelen aan je bankrekening?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Waus26 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Paypal kan je toch ook gewoon koppelen aan je bankrekening?
Ja, of gewoon via Ideal opwaarderen. Maar beter is gewoon een CC nemen voor dit soort dingen.

CC heeft nog vaak een negatieve inslag, omdat het door mensen wordt gebruikt om gaten in hun bestaan op te vullen. Maar bij juist gebruik heb je er veel gemak van.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
Redondo1982 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Ja, of gewoon via Ideal opwaarderen. Maar beter is gewoon een CC nemen voor dit soort dingen.

CC heeft nog vaak een negatieve inslag, omdat het door mensen wordt gebruikt om gaten in hun bestaan op te vullen. Maar bij juist gebruik heb je er veel gemak van.
Eens. Ik heb er ook 1, die maandelijkse wordt afgetikt als ik hem gebruik. Vooral in het buitenland erg handig met auto huren etc.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

JK schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Met die puntjes zou ik dan ook wel 45 min. verwachten. Die hub is lekker snel.
Qua nieuwe accessoires zijn die voetjes wel handig, maar dan zit je weer met je tasje. Ik zoek nog een keer een kleine helipad, eventueel opvouwbaar, die ik ook in de tas kan doen, waar ie dan op mag landen. ;)
Vraag het mij ook af welke fabrikant de externe lader gaat uitbrengt...en of het dan voor thuis of onderweg wordt.

https://forum44.djicdn.co...95407hh5xqh3p5pzgp233.jpg
Knutselaar heeft er een zelf gebouwd via onderdelen via Ebay 8)

Zou wel leuk, zijn als die helipad tegelijk een oplader zou zijn ;)

Voetjes zijn praktisch, heb zelf landing gear kan je zo in je tas of broek steken.
Vind de lampen ook wel geinig bedacht, voor in de avond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Devindegroot schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:04:

Rechts boven op de dji site kan je de taal selecteren (Europa/NL)

Heb mijn Dji Spark en Refresh gewoon via Ideal betaald namelijk. :Y

Bezit geen creditcard nog Paypal !

[ Voor 3% gewijzigd door ken-dj op 02-08-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
ken-dj schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

De mail van DJI :

no warranty, water damage. the craft has been in contact with water and is required to be replaced. Dear customer, you have purchased DJI Care Refresh. If you want to replace your aircraft under DJI Care Refresh, click "Pay". After the payment is confirmed, DJI will send a replacement aircraft to you. If you want to repair the aircraft, the cost of repair will be €519.83 VAT (excluded) according to DJI's damage assessment. Please contact DJI Support and get your repair quotation

Heb nu € 49,00 betaald en of ik nu een refurbished krijg.

Wat overigens, ook niet zo veel uit maakt, de spark is pas uit (meeste drone gebruikers zijn, netjes op hun drone).

Mocht het echt een afgeracht ding zijn, kan je er altijd een skin of een body silicone cover over heen plakken!

Het hoofdkantoor van DJI europa, zit in Barendrecht, dus de wachttijd, valt ook wel weer mee, denk.
misschien stomme vraag, maar moet je die refresh op voorhand kopen? Of welke termijn na aankoop moet je refresh aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Let me google that for you, volgens mij binnen 48 uur, erna zal je een aantal stappen moeten volgen om te bewijzen dat ie nog in orde is: https://forum.dji.com/thread-79958-1-1.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

ken-dj schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:49:
[...]

Ik heb er vandaag ook besteld bij Alternate Levertijd: 1/2 werkdagen. even afwachten.
Inmiddels een week later 8)7 en nog steed niks ontvangen :O

Update : na 8 dagen geld terug ! :? :(

[ Voor 7% gewijzigd door ken-dj op 03-08-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
A1ex schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:32:
Let me google that for you, volgens mij binnen 48 uur, erna zal je een aantal stappen moeten volgen om te bewijzen dat ie nog in orde is: https://forum.dji.com/thread-79958-1-1.html.
Binnen 48 uur na activatie om precies te zijn.-) Zodra je het toestel hebt geactiveerd via de DJI GO4 app heb je 48 uur om de refresh aan te schaffen.

Quote:
"DJI Care Refresh can be purchased for any camera that has not been activated or has been activated for less than 48 hours."

[ Voor 13% gewijzigd door Tasminos op 02-08-2017 22:33 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
iisworks schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:07:

Helaas lijkt OTG daarmee niet meer te werken, geen beeld van de Spark! Dat werkte met de losse 4.1.4 APK (22 juli) nog wel. Nu zit ik vanwege mijn Android telefoon dus weer vast op 5.8GHz. :(

Ik haalde vandaag wel 550m in CE mode (ideaal weer), maar vanaf 200m al wel meldingen over weak transmission link...

[Update] Heb LOS 13 geinstalleerd om wifi region te kunnen schakelen naar US om zo de telefoon op 5.8Ghz met RC te connecten zodat de Spark op 2.4Ghz kan, en OTG werkt nu wel met dezelfde 4.1.4 GO versie van de Playstore. OTG is dus vrij tricky.
Maar als ik nu op wifi gewoon betrouwbaar kan switchen naar 2.4 ben ik tevreden, dan maar geen OTG en/of fcc patch.
Lijkt erop dat het switchen naar 2.4 niet helemaal eenduidig gaat, wifi reconnect netjes naar de RC op 5.8Ghz, maar dan blijft de Spark disconnected totdat ik de app herstart.
Ik heb gisteren ook de nieuwe app binnen gekregen. Beeld van de Spark op mijn telefoon was erg vertraagd (zeker 2 seconden). Was een stukje beter nadat ik de Spark en RC gereset had en opnieuw geconnect, echter nog niet als vanouds. Helaas kreeg ik met de nieuwe app ook niet meer de melding dat ik in een andere regio vloog met het verzoek om mijn wifi settings aan te passen (wat ik altijd cancelde zodat ik op FCC kon blijven). Iemand die nog een manier weet om dat alsnog te forceren?

Wat ik ookniet snap is het volgende. Mijn telefoon ondersteund geen 5Ghz. Wat ik dus zou verwachten is dat ik mijn telefoon met 2.4Ghz met de RC verbindt. Vervolgens de RC met 5Ghz met de Spark. Echter, als ik vlieg dan zie ik in het scherm van de DJI GO 4 app verbinding op 2.4Ghz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb je een telefoon uit 1990? Dat ie geen 5GHz ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:44:
Heb je een telefoon uit 1990? Dat ie geen 5GHz ondersteunt?
Bedankt voor de behulpzame reactie :| :?
Nee, een Wileyfox Swift 2 X

pricewatch: Wileyfox Swift 2X Goud

Update:
Owja, omdat ik toch wel benieuwd was geworden hoeveel telefoons er nu 5Ghz wifi hebben. In de pricewatch zitten 1302 telefoons, waarvan 651 met 5 Ghz Wifi ondersteuning, en 651 zonder. En dat in 2017...

[ Voor 22% gewijzigd door MrBasta op 03-08-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
MrBasta schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor de behulpzame reactie :| :?
Nee, een Wileyfox Swift 2 X

pricewatch: Wileyfox Swift 2X Goud

Update:
Owja, omdat ik toch wel benieuwd was geworden hoeveel telefoons er nu 5Ghz wifi hebben. In de pricewatch zitten 1302 telefoons, waarvan 651 met 5 Ghz Wifi ondersteuning, en 651 zonder. En dat in 2017...
Wow, kansloos in 2017 dan :)
Wel vaag dat er 2,4 staat, want dacht dat dat de connectie tussen controller en drone is, wat impliceert dat telefoon naar RC dan op 5.8 staat.

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 03-08-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Meeste telefoons hebben wel 5ghz, maar de kanalen die de Spark gebruikt bij 5ghz worden in Europa vrijwel niet gebruikt en zijn dan dus ook niet ondersteund door Europese telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
En even een vraag er achteraan. Ik heb even de app hover gedownload om wat info te zien voor t vliegen. Nou zie ik vandaag 42 km/h staan en daar staat een uitroepteken bij. Bij 50 km/h een doodshoofd BTW.

Vanaf hoeveel km/h wil je echt niet meer vliegen en kennen jullie nog handige apps met before flight info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper1992
  • Laatst online: 29-07-2021
Inmiddels heb ik een avondje met de Spark kunnen spelen, prachtig ding! Vooral echt belachelijk makkelijk in de besturing.

Nu heb ik vanwege tijdgebrek nog niet alle functies kunnen ontdekken, dus mogelijk is dit een domme vraag. Op het moment worden al mijn foto's geschoten in 1024x768 kwaliteit, wat uiteraard echt bagger is. Hoe krijg ik het voor elkaar om de foto's op 3968x2976 te krijgen? Is dit alleen mogelijk in bepaalde functies, of kan ik instellen dat er altijd van de best mogelijke kwaliteit gebruik gemaakt wordt? Er zit overigens een 128gb SD kaart in en ik maak gebruik van de RC, mocht dit verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is dat direct vanaf geheugenkaart gekopieerd?
Geloof dat Spark ze zelf ook opslaat, maar in lagere resolutie, tenminste, dat was zo toen ik vergat er een kaartje in te doen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 03-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Casper1992 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:
Inmiddels heb ik een avondje met de Spark kunnen spelen, prachtig ding! Vooral echt belachelijk makkelijk in de besturing.

Nu heb ik vanwege tijdgebrek nog niet alle functies kunnen ontdekken, dus mogelijk is dit een domme vraag. Op het moment worden al mijn foto's geschoten in 1024x768 kwaliteit, wat uiteraard echt bagger is. Hoe krijg ik het voor elkaar om de foto's op 3968x2976 te krijgen? Is dit alleen mogelijk in bepaalde functies, of kan ik instellen dat er altijd van de best mogelijke kwaliteit gebruik gemaakt wordt? Er zit overigens een 128gb SD kaart in en ik maak gebruik van de RC, mocht dit verschil maken.
De foto's worden geschoten in volle resolutie en op de SD kaart opgeslagen. De foto's worden in lagere resolutie naar de telefoon gestreamd. Als je het kaartje uitleest zie je daar als het goed is de foto's in volle resolutie staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Casper1992 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:

Je kan wanneer je verbonden bent met de Spark en dan de afbeeldingen bekijkt onderin op een download knop klikken. Dan download die vanaf de SD van de Spark de volle resolutie foto, die de Spark met standaard instellingen in 3968x2976 schiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper1992
  • Laatst online: 29-07-2021
Duidelijk, dankjulliewel.

Nu dacht ik de download knop al te hebben zien staan en die gaf aan dat de foto's 0,3mb o.i.d. waren. Moet er nog iets ingesteld worden om de foto's op de SD kaart op te laten slaan, of doet de Spark dit automatisch wanneer de kaart erin zit? Ik heb ergens het gevoel dat die nu alles direct op de Spark opslaat, waardoor ik steeds de lage kwaliteit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Zover ik weet slaat die zodra er een sd-kaart in zit direct alles daarop. Ik zou gewoon even wat filmen en kijken of het echt op de SD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoo, eindelijk de spark binnen gekregen gister..
na alles geupdate te hebben, de batterijen vol geladen klaar om naar buiten te gaan....

gaat het opeens regen!!

tot hard laten jullie de drone vliegen?
alleen bij volledig droog, kleine beetje sputteren?

daarnaast had ik de telefoon gekoppeld aan de spark dus zonder remote control en ik kon kiezen tussen 2,4 of 5,8... hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
Casper1992 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:18:
Duidelijk, dankjulliewel.

Nu dacht ik de download knop al te hebben zien staan en die gaf aan dat de foto's 0,3mb o.i.d. waren. Moet er nog iets ingesteld worden om de foto's op de SD kaart op te laten slaan, of doet de Spark dit automatisch wanneer de kaart erin zit? Ik heb ergens het gevoel dat die nu alles direct op de Spark opslaat, waardoor ik steeds de lage kwaliteit krijg.
De spark heeft geen eigen intern geheugen. Foto's en video's worden op twee manieren opgeslagen:

1) Op de SD-kaart. Als er een SD kaart in zit dan worden alle foto's en filmpjes op die kaart opgeslagen. Ik zou dan ook zeker even via je pc op die kaart kijken :)
2) Op je telefoon. De Spark streamt alle beelden naar je telefoon via de app en slaat die daar ook op. Deze zijn in lagere kwaliteit, zoals je zelf ook al aangeeft. Als er geen SD kaart in de Spark zit, dan moet je het dus doen met de beelden die automatisch naar de telefoon gestreamed worden.

Heb je wel een SD-kaart dan biedt de app de mogelijkheid om de originele foto's van de SD-kaart te downloaden naar je telefoon via die download-buttons in de app.

Oja, zorg ook dat je de laatste firmware gebruikt. Ik vermoed dat je nog de oude firmware gebruikt en daarmee zijn de foto's die gemaakt worden met de 'gesture control' van lage kwaliteit. Met de laatste firmware is dat opgelost.
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:57:
tot hard laten jullie de drone vliegen?
alleen bij volledig droog, kleine beetje sputteren?
Het blijft een elektronisch apparaat en dat gaat niet goed samen met water. Persoonlijk zou ik dus geen enkel risico nemen en zelfs bij een beetje miezer al niet gaan vliegen. Het schijnt dit weekend wel lekker weer te worden trouwens, dus je krijgt nog genoeg kansen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gemekker op 03-08-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[...]

Het blijft een elektronisch apparaat en dat gaat niet goed samen met water. Persoonlijk zou ik dus geen enkel risico nemen en zelfs bij een beetje miezer al niet gaan vliegen. Het schijnt dit weekend wel lekker weer te worden trouwens, dus je krijgt nog genoeg kansen ;)
nee, dat dacht ik al wel hoor..
doe ik verder ook niet.

zonet even op het werk geprobeerd... voor de eerste keer toch wel eng.
het waait ook best hard, dus ook niet al te hoog. zaterdag ga ik naar mijn broer in almere dus ga ik daar mooi samen oefenen! zondag wordt het klussen in het huis dus helaas niet oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gDIanTbYwWw]

Zou dit echt een Spark zijn, of bijv. een Mavic met een clickbait titel? 800 meter... en de batterij aan het eind nog 55% over. Vraag me alleen af waarom hij het alleen van z'n scherm opneemt en niet op de Spark zelf. Misschien omdat zoiets extra capaciteit zou vragen van de accu?

Aan het eind zie je nog even het menu, met serienr batterij etc.

[ Voor 7% gewijzigd door JK op 03-08-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bij Conrad hebben ze er ook wat op voorraad: https://www.conrad.nl/nl/...f-foto-video-1560412.html

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Spark Fly More Combo nu bij meer dan 10 winkels op voorraad ;)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Kan je beter de PriceWatch link geven, dan verdient Tweakers er nog iets aan ipv Dronekiezer;

https://tweakers.net/pric...eyword=DJI+Spark+Fly+More

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

RFMB2BNL07
10% korting bij conrad :)
Word ie 719 euro!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Na 1.5 week spelen, voor het eerst geprobeerd om echt wat de filmen. Er was een mooie zons ondergang, en een mooi ven. Wel exposure lock gebruikt.

Daarna alle bestanden naar mijn iPhone gedownload en verder alles binnen de Dji app bewerkt....

https://youtu.be/lDVsTIvcwVM

Al met al ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit !

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Staat een nieuwe flymore combo op Mp:
DJI Spark Fly more Combo (nieuw in doos)
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Ziet er mooi uit, is vlak bij ons in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
JK schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:13:
[video]

Zou dit echt een Spark zijn, of bijv. een Mavic met een clickbait titel? 800 meter... en de batterij aan het eind nog 55% over. Vraag me alleen af waarom hij het alleen van z'n scherm opneemt en niet op de Spark zelf. Misschien omdat zoiets extra capaciteit zou vragen van de accu?

Aan het eind zie je nog even het menu, met serienr batterij etc.
Dat zou best echt kunnen zijn, gezien de 15 minuten accu. Gemod met altitude limiet verwijderd en Sport+ parameters om snel genoeg te kunnen stijgen, en in FCC mode om hoog genoeg te komen. Lijkt erop dat hij met OTG vliegt, want je ziet geen 2.4/5.8Ghz indicatie.

Ik heb eraan gedacht om Ascend/Descend speed in Sport mode te verhogen omdat stijgen/dalen standaard zo tergend langzaam gaat op de Spark, zelfs in Sport mode. Vanwege onduidelijkheid over wel/geen dekking met Care Refresh bij modded parameters heb ik er maar even vanaf gezien voor nu net voor de vakantie.

Zie: YouTube: DJI Mavic - How to modify flight parameters for Sport mode improvements

[ Voor 26% gewijzigd door iisworks op 03-08-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.E schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:45:
RFMB2BNL07
10% korting bij conrad :)
Word ie 719 euro!
Besteld voor 719,10! Ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
iisworks schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:07:

Zou je nog eens kunnen uitleggen hoe je de WiFi regio op US krijgt? (heb je dan ook FCC zendvermogen). Ik heb gezocht op LOS 13 maar krijg dan heel andere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nee, dat staat los van FCC vermogen, maar dan kan je telefoon de 5.8Ghz kanalen 149-165 van de RC gebruiken, waardoor je de Spark op 2.4Ghz kunt zetten voor de connectie met de RC (=meestal beter bereik dan 5.8). Alternatief is een OTG kabel waardoor je telefoon niet meer draadloos met de RC verbonden hoeft te zijn.

In veel custom roms zoals LineageOS staat dit onder de advanced wifi settings: "Wifi region Code".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
iisworks schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:30:
Nee, dat staat los van FCC vermogen, maar dan kan je telefoon de 5.8Ghz kanalen 149-165 van de RC gebruiken, waardoor je de Spark op 2.4Ghz kunt zetten voor de connectie met de RC (=meestal beter bereik dan 5.8). Alternatief is een OTG kabel waardoor je telefoon niet meer draadloos met de RC verbonden hoeft te zijn.

In veel custom roms zoals LineageOS staat dit onder de advanced wifi settings: "Wifi region Code".
Ahh thx! Dan zet ik mijn zinnen op een OTG kabel (geen custom rom hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:30:

ik heb de samsung S7 edge en heb gister de OTG kabel wel gebruikt.
wifi uit op de telefoon en alleen met kabel gevlogen! ging perfect! (kleine stukjes, ivm harde wind)

hoe zet je een kanaal vast? ik zie wel de balkjes staan, maar kan ik hem vast zetten?

en als ik alleen mijn mobiel gebruik, dus niet de RC kan ik zelfs kiezen tussen 2,4 en 5,8.. heb jij dat ook?
maar dan blijft alsnog zeker het bereik kleiner dan met een RC... iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Onder die balkjes staan nummers, als je daarop klikt dan pakt hij die.
Op mobiel kan je idd switchen tussen 2.4 en 5.8. Tenminst, op sommige mobiels :)
OTG werkt ook niet op alle Androids :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:21:
Op mobiel kan je idd switchen tussen 2.4 en 5.8. Tenminst, op sommige mobiels :)
Ik kom er net achter dat OTG op mijn telefoon ook niet ondersteund wordt 8)7
Oftewel, als ik straks die OTG kabel binnen krijg heb ik er nog geen donder aan.

Wel balen, beeld was bagger de laatste keer dat ik vloog (nu ik niet meer op FCC vermogen kan uitzenden). Blijft over een ander device om mee te vliegen. Iemand suggesties voor een cheap ass telefoon / tablet met 2.4 Ghz en 5 Ghz WiFi en/of OTG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyjules8
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-12-2021
Iemand al getest of je de oude 4.1.3 Androidapp met de nieuwe firmware kunt gebruiken?
En of de FCC-truc met iOS nog werkt met nw app en firmware?
Ik heb versie 4.1.5 van de iOS DJI Go 4 app. Werkt daar de FCC-hack ook mee? Ik heb het geprobeerd met deze .DJI.configs bestanden: YouTube: Dji Mavic Pro FCC mode with Dji Go App 4.1.3 (.DJI.configs_force_fcc, dit is toch het juiste bestand? (natuurlijk eerst renamen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:21:
ja dat is balen.

maar als ik switch op de telefoon (zonder RC) dan blijft de afstand(vliegafstand) toch nog steeds stuk minimaler dan met een RC met 5,8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
heyjules8 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb versie 4.1.5 van de iOS DJI Go 4 app. Werkt daar de FCC-hack ook mee? Ik heb het geprobeerd met deze .DJI.configs bestanden: YouTube: Dji Mavic Pro FCC mode with Dji Go App 4.1.3 (.DJI.configs_force_fcc, dit is toch het juiste bestand? (natuurlijk eerst renamen)).
Ja, maar direct op iOS werkt het niet (de settings werken schijnbaar wel voor een Mavic).
Je moet eigenlijk ff op een Android de apk installeren, dan switchen naar US.
Daarna kan je dan voortaan op iOS op cancel klikken als hij zegt dat je op het verkeerde netwerk zit.
Eventueel kan je dit ook via Bluestacks doen, als je geen android in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyjules8
matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Eventueel kan je dit ook via Bluestacks doen, als je geen android in huis hebt.
Hi Matthijs, dank je voor je reactie. Heb je wat meer informatie over dat Bluestacks en hoe ik dit dan moet aanpakken? Heb idd geen Android in huis. Thanks!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
- installeer Bluestacks: http://www.bluestacks.com
- installeer Bluestacks connection manager: http://bluestacksapk.com/...PK-Bluestacks.html?step=3
- installeer the DJI 4 apk in Bluestacks
- connect je PC wifi met de Spark controller wifi
- start DJI app in Bluestacks
- ga naar het serienummerscherm, je ziet daar "US"
// volgens mij hier ook even je Spark aanzetten zodat je beeld hebt. Dan krijg je dacht ik die warning over Wifi. Nu wél op OK klikken, zodat ie switcht naar US.
- disconnect daarna van bluestacks en als je de volgende keer opstart in iOS krijg je die melding opnieuw, maar nu cancel je 'm.

Ik heb dat .DJI.configs bestand ook in ios gezet via iTunes. Niet helemaal zeker of dat nodig is, want denk dat je na switchen via Android altijd goed zit. Maar ja, als je toch al die moeite al doet is een bestandje kopieren niet veel extra werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBasta schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

Iemand suggesties voor een cheap ass telefoon / tablet met 2.4 Ghz en 5 Ghz WiFi en/of OTG?
Ik heb een oukitel u 16 max gekocht bij gearbest. Gebruik ik alleen om te vliegen. Ik heb geen video lag, een zes inch scherm en OTG. Draait als een tierelier. Is een quad-core met 3Gb geheugen en 32 Gb data. Kost rond de 120 euro.
Ga anders een paar pagina's terug daar heeft iemand ook goede ervaring met een Chinese mobiel. Zorg wel voor flinke video prestaties anders heb je daar altijd gedonder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb zon doogee y6, maar krijg otg niet aan de praat...
Pop-up als je kabel inplugt, maar uiteindelijk niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyjules8 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb versie 4.1.5 van de iOS DJI Go 4 app. [...].
Ik neem aan dat de 4.1.5 straks ook voor Android uitkomt. Wat is er veranderd of bijgekomen ten opzichte van de 1.4 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:58:
Ik heb zon doogee y6, maar krijg otg niet aan de praat...
Pop-up als je kabel inplugt, maar uiteindelijk niks...
Ik twijfelde omdat de Dogee goedkoper is. Maar zoekend naar de specs kreeg ik door dat OTG waarschijnlijk niet goed ondersteunt wordt. Vandaar mij keuze voor de oukitel. Was voor mij in ieder geval plug&Play.

Voor de doogee zou je nog een kunnen proberen met een speciale USSD code, daarmee kan je de mode van de usb poort bijvoorbeeld aanpassen. Even Google gebruiken. Ik heb ze niet paraat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ok, ik ga s ff zoeken, had al aardig wat afgegoogled inmiddels :D
Had de y6 gekocht nadat iemand met de y6 Max zei dat het werkte. Dacht dat het verschil in schermformaat zat (ben Applespul gewend), maar schijnbaar onder de kap ook anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:10:
Ok, ik ga s ff zoeken, had al aardig wat afgegoogled inmiddels :D
Had de y6 gekocht nadat iemand met de y6 Max zei dat het werkte. Dacht dat het verschil in schermformaat zat (ben Applespul gewend), maar schijnbaar onder de kap ook anders :)
Wat is de popup die je krijgt? Als dat is of je de DJI GO app wilt openen dan moet je wel het vinkje aanzetten bij altijd uitvoeren bij aansluiten etc en OK geven. Als OTG goed werkt moet hij het dan doen. Eerste keer wel de DJI GO app sluiten, kabel loshalen en opnieuw aansluiten. Eevn later moet de GO APP opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die pop-up komt maar verdwijnt weer. En komt dan na een tijdje weer. Lijkt alsof USB een beetje heen en weer springt tussen laden en connecten ofzo :)
Modus al op rndis gezet maar haalt niks uit.
Android 7 ROM geprobeerd en een LOS13, maar zelfde resultaat. USB stick en een externe HD doen het wel, dus otg werkt op zich wel...
Geef het op. Op zich doet mn iPhone wel, maar dedicated Androidapparaat is wel handiger.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 04-08-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
RevQ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Ik had de Spark vorige week bij Banggood besteld voor dat bedrag inclusief PDM shipping, maar de fly more combo staat in backorder en verwachtte restock datum is pas eind augustus. Daarnaast willen ze nu dat ik mijn order cancel omdat ze de spark niet via PDM kunnen versturen omdat het totaal gewicht van het pakket meer dan 2kg is. Dan is ook het hele voordeel van bij banggood bestellen weg, want dan komen er ook nog import charges en belastingen bij.
Daarnaast hebben ze de prijs van de Spark in de tussentijd ook verhoogt. In dat geval kun je de Spark dus beter in NL bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyjules8
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Ik neem aan dat de 4.1.5 straks ook voor Android uitkomt. Wat is er veranderd of bijgekomen ten opzichte van de 1.4 versie?
Best veel. Zie app versie geschiedenis in de AppStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het wil uitproberen, Litchi is nu ook beschikbaar voor de spark.
Alleen orbit mode en way point mode worden nu nog niet ondersteunt, maar komen later. Beschikbaar in de appstore voor ios en Android.

https://www.flylitchi.com
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.