Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Iemand een persoonlijke tip voor eenvoudige videobewerking op een windows bakkie? Ik google wel het een en ander, maar dan zie ik meer advertorials dan daadwerkelijke ervaringen. Ik ben een totale leek - nog nooit een videootje bewerkt.

DJI app is echt enorm onstabiel op mijn Wileyfox Swift 2 X (android 7.1.2). Ik vlieg met vliegtuigmodus aan, autorotatie uit en toch gemiddeld 3 a 4 crashes per vlucht. Gelukkig is hervatten een kwestie van 20 seconden en hou je controle via de remote, maar handig is anders. Stabiliteit schijnt sowieso echt een issue te zijn op android 7.1.x :/

[ Voor 8% gewijzigd door MrBasta op 24-07-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand de quick-mode al uitgeprobeerd....als ik die namelijk aanklik op me telefoon dan krijg ik geen keuze wat welke ik wil (helix, rocket etc...)

ik gebruik hem met de controller....(misschien zit het alleen in de functie zonder controller? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:56:
heeft er iemand de quick-mode al uitgeprobeerd....als ik die namelijk aanklik op me telefoon dan krijg ik geen keuze wat welke ik wil (helix, rocket etc...)

ik gebruik hem met de controller....(misschien zit het alleen in de functie zonder controller? )
He daar liep ik afgelopen weekend ook tegenaan (ik gebruikte hem ook in de controller). Uiteindelijk kwam ik er wel, maar het duurde even voor de app me de keuzes liet zien nadat ik quickshot had gekozen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:56:

Ik moest hier ook nog even aan wennen, maar het werkt alsvolgt. Zodra je quick mode hebt geselecteerd, moet je eerst op je telefoon een vakje tekenen om de persoon die je wilt filmen te selecteren. Zodra dat vakje groen is, kan je een mode selecteren (helix, rocket, etc) en dan druk je op "Go".

Zie ook deze tutorial video: YouTube: DJI Spark: Intelligent Flight Modes Tutorial

[ Voor 9% gewijzigd door Gemekker op 24-07-2017 15:20 . Reden: Youtube-linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha zal deze dagen eens een poging wagen... bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat de app nog niet voor windows is uitgebracht.......heb een windows 10"" inch tablet.....had wel leuk geweest..?

ben wel bezig met android emulators........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
vandaag op het strand naar 300 meter ver kunnen gaan, app gaf wel nog geen waarschuwing dat ik te ver ging, maar toch begon het beeld te haperen. Ik kreeg wel een melding van de wind, maar niet dat hij de verbinding aan het verliezen was. Was het dan eerder door de harde wind dat het beeld begon te haperen?

Enkele dagen geleden kreeg ik bvb wel een melding als de drone buiten bereik dreigde te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 23:51

ngv

Voor degene die nog op zoek is, op het moment zijn hier nog witte spark combo's uit voorraad leverbaar:
https://droneshop.nl/mode.../dji-spark-fly-more-combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
ngv schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:34:
Voor degene die nog op zoek is, op het moment zijn hier nog witte spark combo's uit voorraad leverbaar:
Durd het nooit aan met dit soort shops, anders had ik hem zeker besteld. Dank voor het delen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Cool, de FCC Patch staat al klaar voor de nieuwe DJI GO 4.1.4 versie die nu gefaseerd uitgerold wordt:
https://github.com/Bin4ry...odder/tree/master/patches

Nu de bijbehorende Firmware nog...
:)

[ Voor 14% gewijzigd door iisworks op 25-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wees voorzichtig met die 4.1.4 versie (Android). Op de Mavic gaf deze nogal wat problemen (vooral onbruikbare videofeed op de telefoon). Ze hebben hem net teruggetrokken en er staat weer 4.1.3 in de store.

Gelukkig kan ik nu terug, want er was niet normaal mee te vliegen op mijn Xperia X.

[ Voor 17% gewijzigd door Chrasher op 25-07-2017 19:33 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb begrepen dat hij (zoals bij wel meer apps) gewoon gefaseerd uitgerold wordt, niet dat hij teruggetrokken zou zijn. Waar heb je dat gelezen?

En voor het daadwerkelijk kunnen gebruiken van een aantal nieuwe features is de FW update uiteraard eerst vereist .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57
ngv schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:34:
Moet wel lachen om die prijs er naast. Normaal 1019 euro... yeah right. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

iisworks schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:47:
Ik heb begrepen dat hij (zoals bij wel meer apps) gewoon gefaseerd uitgerold wordt, niet dat hij teruggetrokken zou zijn. Waar heb je dat gelezen?
Sinds vanmiddag kan ik na de-installatie van 4.1.4 weer 4.1.3 installeren, dat lukte mij eerst niet.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
JK schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:21:
[...]

Moet wel lachen om die prijs er naast. Normaal 1019 euro... yeah right. 8)7
Doet DJI ook.
Dat is de prijs als je die zooi allemaal los koopt ipv combo.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de gesture mode geprobeerd..? zonder controller of mobiel....werkt bij mij voor de helft ...hand palm werkt en die volgt hij netjes.....maar zwaaien of handen in de lucht doet hij weinig ( voor een selfie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
De 2 accu's in de Fly More set is net te krap. Weet iemand toevallig waar ze accu's direct leverbaar hebben voor de normale prijs?

Mijn Geekbuying accu voor EUR40 gaat het niet halen voor de vakantie vrees ik...

[ Voor 28% gewijzigd door iisworks op 26-07-2017 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
iisworks schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:29:
De 2 accu's in de Fly More set is net te krap. Weet iemand toevallig waar ze accu's direct leverbaar hebben voor de normale prijs?

Mijn Geekbuying accu voor EUR40 gaat het niet halen voor de vakantie vrees ik...
Tja specificeer "een normale prijs" eens ;)
Volgens mij zijn ze hier in het westen overal gewoon €59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
MrBasta schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Tja specificeer "een normale prijs" eens ;)
Volgens mij zijn ze hier in het westen overal gewoon €59
Ik bedoel idd gewoon de lokale prijs van 59. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
iisworks schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:34:
[...]

Ik bedoel idd gewoon de lokale prijs van 59. :)
In ieder geval hier: https://www.toemen.nl/dji...5YE4CBo9QxMUaAm22EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Toprc heeft de normaal ook in stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had de batterij via Alternate de volgende dag geleverd gekregen. (vorige week vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
pina schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:27:
Toprc heeft de normaal ook in stock
Thnx, op voorraad en gratis verzending daar!
Besteld, hopelijk morgen in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 26-07-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Had 2 accu's besteld bij geekbuying maandag 17-7. Duurde al 3 dagen voor ze verzonden werden en heb ze nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
T.E schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:28:
Had 2 accu's besteld bij geekbuying maandag 17-7. Duurde al 3 dagen voor ze verzonden werden en heb ze nog niet binnen.
Kan ook wel even duren daar zag ik, verwachte levertijd was 15 - 30 werkdagen toen ik bestelde. Ze bieden overigens gewoon track en trace aan dus die zou ik eens bekijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door MrBasta op 26-07-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nieuwe Firmware!
01.00.0500
Prima updated features en hoopgevende fixes! :)

Let op:
- Ik kreeg de RC Update apart, na de Drone update
- Update is ook voor de Accu's!

http://forum.dji.com/thread-106245-1-1.html

Overview
Aircraft Firmware: V 01.00.0500
Remote Controller Firmware: V 01.00.0300
DJI GO 4 App iOS:V 4.1.4
DJI GO 4 App Android:V 4.1.4

What’s New
  • Improved photo resolution to 4K in Gesture and ActiveTrack modes.
  • Added a new gesture for video recording.
  • Added an option to adjust gimbal tilt sensitivity.
  • Added a 180° Pano shooting mode.
  • The aircraft will descend to a height of 1.5 m while flying below 4.5 m or descend 3 m while flying above 4.5 m if no subject is detected for more than one minute in Gesture mode.
  • Improved overall gesture recognition and reduced the probability of falsely recognizing the selfie gesture. The wave gesture is now disabled by default while flying indoors or where the GPS signal is weak to ensure safety. The wave gesture can be enabled in both situations by adjusting settings in DJI GO 4.
  • Fixed an issue where photos failed to save and the shutter sound would not be made while taking photos in Gesture mode.
  • The aircraft will now exit QuickShot automatically when a control stick is pulled opposite to the direction of flight. Flight distances for QuickShots can now be set in DJI GO 4, with greater maximum flight distances while using the remote controller. Also, flight directions for Circle and Helix can now be adjusted in DJI GO 4.
  • Fixed an issue where the aircraft didn’t ascend high enough with the Dronie QuickShot and optimized Rocket.
  • Optimized the FPV gimbal mode in Sport mode to keep the gimbal from reaching its endpoint.
  • Fixed issue where the remote controller would occasionally disconnect from the aircraft.
  • Fixed a rare issue where the remote controller couldn’t be turned off.
  • Improved aircraft and remote controller responsiveness.
  • Optimized battery level calculation.

[ Voor 104% gewijzigd door iisworks op 26-07-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al bekend wat de aanpassingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Zijn er inmiddels al shops die de combo op voorraad hebben? Goedkoopste die ik kan vinden is Conrad 720 (10% kortingscode), maar daar zie je geen info mbt kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Op DJI forum zijn er verhalen dat de OTG ondersteuning verdwijnt voor iOS met deze update. Ik wacht nog even af met updaten tot er meer duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OTG is toch wel erg handig idd, op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht dat ik dat straks al standaard op de spark heb zitten.. morgen wordt hij als het goed is verstuurd!
ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

MrBasta schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Kan ook wel even duren daar zag ik, verwachte levertijd was 15 - 30 werkdagen toen ik bestelde. Ze bieden overigens gewoon track en trace aan dus die zou ik eens bekijken :)
Thanks. Ligt nu ergens in Turkeye zie ik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Heeft er iemand anders er ook last van dat de fan een beetje aan lijkt te lopen als je hem heen en weer beweegt? Ook als ik hem uitzet lijkt hij nog een paar seconden ietwat ratelend na te lopen...

Niet zorgwekkend genoeg om hem direct voor op te sturen (net voor de vakantie), maar ook niet zoals het zou moeten klinken IMO.

[Update] Zou ook de gimbal motor kunnen zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door iisworks op 26-07-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Bevestiging op DJI forum dat OTG support op iOS nog intact is:
OTG work on IOS device
Hopelijk klopt het, ik ga vanavond of morgen updaten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
matthijst schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Doet DJI ook.
Dat is de prijs als je die zooi allemaal los koopt ipv combo.
Zo klinkt het allemaal beter. Ik wil niet zien wat ze bij de Mavic Fly More neerzetten. ;)
Ik kom dan ook bijna niet op de DJI site, hooguit af en toe voor een fw update oid. Mijn P3S heeft ook alweer een maand of 2 a 3 niet meer gevlogen. Zodra de Spark binnen is, gaat ie wel weg.

Jammer trouwens dat de foto's 4:3 zijn, of is dat nu ook aangepast in die update?
Hebben jullie de app nog wel eens gebruikt om de focus op een persoon of object te krijgen en de rest er achter blurry (bokeh)? In de review op Tweakers heb ik dat niet gelezen/gezien, of ik heb niet goed opgelet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nw firmware geinstalleerd: OTG werkt op IOS. Op android lijkt het niet meer te werken:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

UncleSam schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:18:
Ik had de batterij via Alternate de volgende dag geleverd gekregen. (vorige week vrijdag)
Ik heb er vandaag ook besteld bij Alternate Levertijd: 2 werkdagen. even afwachten.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:14:
Nw firmware geinstalleerd: OTG werkt op IOS. Op android lijkt het niet meer te werken:-(
OTG werkt bij mij prima met nieuwe FW + beta Android 4.1.4 App (met Foon wifi uit).

[ Voor 56% gewijzigd door iisworks op 27-07-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Werken oude apk's nog met de nw firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
matthijst schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:00:
Werken oude apk's nog met de nw firmware?
4.1.3 werkte net ook nog prima.
Uiteraard m.u.v. nieuwe features die in FW zitten (sommige zaken zitten in de app, andere App+FW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Helaas wordt er niets gefixt voor het ontbreken van 5GHz kanalen op veel EU telefoons, waardoor we nog vaak beperkt zijn tot max 300m bereik met de RC op 5GHz in "onze" CE regio.

Test hiervoor: zet de Spark op 2.4Ghz en kijk of je daarna de RC nog ziet in wifi networks, deze kunt selecteren en dan weer beeld hebt. Telefoon staat dan op 5.8GHz.

Er schijnt wel gewerkt te zijn aan een zeldzame issues met het spontaan wegvallen van de verbinding gedurende de vlucht (niet veroorzaakt door afstand).

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 27-07-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What’s New What?
 Improved photo resolution to 4K in Gesture and ActiveTrack modes. Improved photo resolution to 4K in Gesture and ActiveTrack modes.

dus??volgens mij van het standard 1084

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
  • Laatst online: 12-09 08:53
iisworks schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:48:

• Fixed a rare issue where the remote controller couldn’t be turned off.
Inderdaad ook een keer last van gehad, toen maar 'aan' in de tas gestopt, blijft dat ding piepen als je hem even niet gebruikt. Via een toetscombinatie alsnog daarna kunnen uitzetten.

Van t weekeind de nieuwe firmware maar installeren, vliegen met de iPad met nieuwe app, Android blijft bij de hand met de FCC app voor het geval dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:35:
What’s New What?
 Improved photo resolution to 4K in Gesture and ActiveTrack modes. Improved photo resolution to 4K in Gesture and ActiveTrack modes.

dus??volgens mij van het standard 1084
4K is niks anders dan 12 MP meen ik (4K = 4000 pixel horizontaal). Op 12 MP neemt de Spark foto's van 4000 * 3000. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij in Gesture en ActiveTrack foto's nam op een lagere resolutie, dat hebben ze nu dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
hdare schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:23:
[...]

Inderdaad ook een keer last van gehad, toen maar 'aan' in de tas gestopt, blijft dat ding piepen als je hem even niet gebruikt. Via een toetscombinatie alsnog daarna kunnen uitzetten.

Van t weekeind de nieuwe firmware maar installeren, vliegen met de iPad met nieuwe app, Android blijft bij de hand met de FCC app voor het geval dat..
Klopt. Via de pauze knop op de remote kun je hem alsnog uitzetten. De pauzeknop plus powerknop samen indrukken. Is mij nu al twee keer gebeurt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strietboy
Voor mensen die op zoek zijn naar goedkope spark kwam ik onderstaande tegen.
https://www.banggood.com/...1155057.html?rmmds=search
code 15WIFIFPV geeft nog wat extra korting
Met PDM shipping geen taxes of import.
Wachten is alleen nog even op andere kleuren en de combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
strietboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:29:
Wow dat scheelt toch een slok op een borrel :o
Had misschien toch iets meer geduld moeten hebben met bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mwah, geen remote, da's vrij waardeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:26

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: iemand al de batterijen opgeladen in oplader hub via usb en bijvoorbeeld een powerbank? Zou wel handig zijn voor onderweg!😉

Ben dr al uit: werkt dus niet! Usb is alleen voor firmware upgrade!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:45:
Vraagje: iemand al de batterijen opgeladen in oplader hub via usb en bijvoorbeeld een powerbank? Zou wel handig zijn voor onderweg!😉

Ben dr al uit: werkt dus niet! Usb is alleen voor firmware upgrade!
YouTube: On-The-Go AC Charger - RAVPower ;)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Houden jullie veel rekening met de melding dat er te veel wind is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, vlieg vrolijk verder hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook,maar merk het wel met de accu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemekker schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik moest hier ook nog even aan wennen, maar het werkt alsvolgt. Zodra je quick mode hebt geselecteerd, moet je eerst op je telefoon een vakje tekenen om de persoon die je wilt filmen te selecteren. Zodra dat vakje groen is, kan je een mode selecteren (helix, rocket, etc) en dan druk je op "Go".

Zie ook deze tutorial video: YouTube: DJI Spark: Intelligent Flight Modes Tutorial
vandaag weer een poging, het groene vakje schuift alleen maar uit de linker boven hoek, kan niet echt een object selecteren....aantal pogingen gedaan maar bijv. rocket dan blijft hij gewoon in de volg modus.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Wat is jullie max behaalde hoogte en afstand? Tot nu toe geraak ik 400 meter hoog maar kan zeker hoger want kreeg geen meldingen, enkel van harde wind.

Afstand tot nu toe slechts 220 meter, daarna keert hij automatisch terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
pina schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:34:
Wat is jullie max behaalde hoogte en afstand? Tot nu toe geraak ik 400 meter hoog maar kan zeker hoger want kreeg geen meldingen, enkel van harde wind.

Afstand tot nu toe slechts 220 meter, daarna keert hij automatisch terug
We zijn hier in de EU in de praktijk helaas vaak beperkt tot de 5.8GHz band in CE mode, waardoor je inderdaad maximaal zo'n 300m haalt. Met OTG schijnt hij soms op 2.4GHz te komen, waardoor je bereik beter wordt in buitengebieden (500m).

Zoek even in het forum op FCC, dan zie je verschillende handige posts voorbij komen.

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 28-07-2017 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb gisteren in een kwartiertje knustelen met de info van deze site een FCC patched versie van de GO 4.1.4 APP gemaakt: https://github.com/Bin4ry/deejayeye-modder

Straks even testen, want ik heb besloten dat dit de eenvoudigste manier is om verder te komen dan de genoemde 250m hier in EU, totdat DJI met een oplossing komt (ze werken eraan).

Update:
Zelfs met de FCC patch kwam ik niet echt betrouwbaar >500m, veel storingen in beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 28-07-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iisworks schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:24:
[...]

We zijn hier in de EU in de praktijk helaas vaak beperkt tot de 5.8GHz band in CE mode, waardoor je inderdaad maximaal zo'n 300m haalt. Met OTG schijnt hij soms op 2.4GHz te komen, waardoor je bereik beter wordt in buitengebieden (500m).

Zoek even in het forum op FCC, dan zie je verschillende handige posts voorbij komen.
Heb de fcc patch gebruikt en een otg kabel. Dan maakt het toch het niet uit of hij dan ok 2.4 zit of niet? En is het net niet met die patch dat je dan verder zou kunnen vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
pina schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:52:
[...]
Heb de fcc patch gebruikt en een otg kabel. Dan maakt het toch het niet uit of hij dan ok 2.4 zit of niet? En is het net niet met die patch dat je dan verder zou kunnen vliegen?
Met de FCC patch zou je zeker 500m moeten kunnen halen op 5.8GHz idd! Weet je zeker dat je de melding hebt geannuleerd bij het opstarten (wrong region)? Anders zet de app hem weer in CE mode.

En het maakt nog steeds uit of je op 2.4GHz, want daar kom je gewoon verder mee.

Quick check voor FCC mode in app: kijk bij de 2.4GHz kanalen of die tot 11 gaan (FCC) ipv tot 13 (CE).

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 28-07-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik ben dus zo dom geweest om een losse Spark bij Toemen te kopen met de belofte dat de rest van de flymore nageleverd zou worden. Dat wordt dus al ruim drie weken "morgen".

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Tsja, t%$#@%men, echt goed staan ze niet bekend. Ik zou er een xmaxx v2 kopen, eerst gebeld,ja hij was al enkele uit de doos geweest voor het zien van de kleur. Klant vond de kleur niet leuk. Wij erheen vanuit Assen..
Komen we daar, de kap was het oude model, doos klopte wel. Banden waren het oude model. Het zijn boefjes ! Dit was gewoon een oude v1 met upgrade set gemonteerd,met een v2 doos. Nee toemen,enkel als het factory geseald is !

[ Voor 1% gewijzigd door PsYgHo op 28-07-2017 17:20 . Reden: Typo kampioen. ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

Toemen... dat die winkel nog bestaat. Dat zijn een stel oplichters. Als ik een winkel faillissement wens zijn zij dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:50
Er is alweer een DJI go app update op IOS , 4.1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Poeh, het mocht even duren, maar eindelijk kan ik zeggen dat ik ook de eigenaar ben van een Spark!
Zag vanmorgen via de pricewatch dat er bij CameraTools de gele FlyMore op voorraad was. In de ochtend direct gebeld en er eentje apart laten zetten (was ook nog de enige). Moet ik de witte bij Kamera-Express nog even annuleren. Nu bezig met de fw-update en dan maar vliegen. Heb al ervaring met mijn Phantom 3 Standard, dus ik verwacht geen problemen. Alleen nog even een 32GB microsd-kaartje zoeken.

Heb meteen een Nikon P900 erbij gekocht, voor als ik 'm kwijt ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
RockGoosex schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:03:
Er is alweer een DJI go app update op IOS , 4.1.5
Was er gisteren al uit, inclusief 180º panorama foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Queenfanmichel schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Was er gisteren al uit, inclusief 180º panorama foto
Gisteren was 4.1.4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Had hem gisteren al, zie screenshot.

DJI update 4.1.5

DJI update 4.1.5

[ Voor 19% gewijzigd door Queenfanmichel op 28-07-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
15 uur geleden. Apple moet leren rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
matthijst schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:57:
15 uur geleden. Apple moet leren rekenen ;)
Zeg ik had hem gisteren al, samen geüpdate met de GoPro spul.

http://forum.dji.com/thread-106538-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja dude, ik geloof je, maar dan nog moet Apple leren rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Hoezo?? (is laat ben er even niet bij, toe aan vakantie enz.).

[ Voor 26% gewijzigd door Queenfanmichel op 28-07-2017 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Queenfanmichel schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:15:
Hoezo?? (is laat ben er even niet bij, toe aan vakantie enz.).
Telefoontijd: 20:25
Appversie staat naast: 15 uur geleden
---> 05:25, da's vandaag :+

Iemand al getest of je de oude 4.1.3 Androidapp met de nieuwe firmware kunt gebruiken?
En of de FCC-truc met iOS nog werkt met nw app en firmware?

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 28-07-2017 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
matthijst schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Iemand al getest of je de oude 4.1.3 Androidapp met de nieuwe firmware kunt gebruiken?
Nieuwe FW en 4.1.3 werken op mijn Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Hier op tweakers staat een flymore compleet ongebruikt te koop. Als ik die set koop voor de flymore, zou iemand anders dan interesse hebben in de losse Spark?

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vmu schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:09:
Ik ben dus zo dom geweest om een losse Spark bij Toemen te kopen met de belofte dat de rest van de flymore nageleverd zou worden. Dat wordt dus al ruim drie weken "morgen".
Toemen heeft de flymore op voorraad staan?
Ik weet niet hoe die gasten verzonnen hadden om jou de flymoreset na te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
strietboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:29:
De combo is er nu ook. Iemand ervarig met deze site en versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ook al vliegt hij vanuit een ideaal punt en zit hij in de US (FCC mode, meer zendvermogen): toch een eind voor de 5.8GHz band! Waarschijnlijk zou hij op 2.4Ghz nog verder kunnen komen.

Ik haal hier met de FCC patch op 5.8Ghz een meter of 600. :)

Hier iemand die in CE mode op 2.4GHz 2km haalt met OTG (ook gunstige omstandigheden: hoog en wifi-vrij buitengebied):
YouTube: DJI Spark - Long Range Test (CE-Standard) - 2300m / 7545ft

[ Voor 32% gewijzigd door iisworks op 29-07-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-08 14:48
Ik zag deze link waarbij werd aangeraden nu een DJI Spark Fly More Combi te kopen voor 633 euro totaal ! Heb ff alles in een winkelwagentje gegooid en inderdaad 729 dollar, dat
dus 629 euro is.

Nou nog de vraag, iemand ervaring hiermee ( Gearbest ) en komt het echt aan?

https://www.androidics.nl...jgbaar-voor-slechts-e633/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Wil er wel nog even aan toevoegen dat ik toch altijd mijn twijfels heb bij een bestelling van zo'n bedrag vanuit China. Is t niet verstandiger dan gewoon extra te betalen en in Nederland te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Banggood met code is stuk goedkoper nog! Maar ook ik ben nieuwsgierig naar ervaringen met die site. (511 euro voor de combo )

[ Voor 12% gewijzigd door strietboy op 29-07-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Beide zijn gewoon betrouwbare sites.
Enige nadeel is dat je invoerrechten kunt moeten betalen en dan ben je wat duurder uit (maar nog steeds minder dan 799 via DJI).

Banggood zou ik doen dan :D
Edit: uitverkocht, de flymore.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 29-07-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb eea uitgezocht voor TomTop, en dat leek prima in orde (ook bevestigd door DJI chat). Het is dropshipping vanuit DJI zelf (Shenzen), en ook de douanekosten werden vooraf verrekend zoals stond vermeld. Dat zal voor banggod, Gearbest etc. ook gelden.

Uiteindelijk heb ik geannuleerd toen het onduidelijk was wanneer hij verstuurd zou gaan worden zoals bij veel resellers. Toen heb ik bij DJI zelf besteld en mijn geld netjes terug gekregen van TomTop.

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 29-07-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
matthijst schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:38:
Beide zijn gewoon betrouwbare sites.
Enige nadeel is dat je invoerrechten kunt moeten betalen en dan ben je wat duurder uit (maar nog steeds minder dan 799 via DJI).

Banggood zou ik doen dan :D
Edit: uitverkocht, de flymore.
Denk dat die snel wel weer beschikbaar is. De losse is ook steeds uitverkocht.
Met pdm als het goed is geen douane kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Ik zag dat hij bij banggood pas weer 20 augustus beschikbaar is.

Ik kan zelf onderweg naar mijn volgende vakantiebestemming langs iemand rijden die hem voor 550 wilt verkopen aan mij. Heb het dan wel over de standaard editie. Koop dan wel los de afstandbediening en een extra batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Aangezien we toch zo lekker aan t praten zijn. Die desbetreffende persoon heeft hem vanuit het buitenland zegt die. Is t dan wel slim hem over te nemen qua garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Hij zegt dit:

Ik heb inderdaad geen factuur of iets, al dacht ik wel dat dji zelf standaard een jaar garantie gaf, maar weet niet 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Zolang hij "echt" is heb je garantie via DJI op serienummer.
Ik zou wel meteen Care Refresh erbij nemen.

En ook in het buitenland krijg je iig ook iets van een factuur of orderbevestiging natuurlijk. Hij zal er wel een leuk bedrag bovenop gezet hebben. TomTop was toen rond de 470 dacht ik, inclusief verzending import taxes.

Maar voor dat bedrag zou ik zelf het risico niet nemen, tenzij je echt niet kunt wachten. :)

[ Voor 37% gewijzigd door iisworks op 29-07-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Volgens mij zit er op zijn lokatie een kleine 10 kilometer verder een echte winkel. Ze zijn dan wel 600 euries maarja dan ben je wel zeker van je zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Bied hem 500 en test goed als je afhaalt.
Win-win... ;)

[Edit] Persoonlijk zou er wel iets voorzichtiger zijn als er niet op zijn minst iets van factuur/order bij zit. Maar bij afhalen kun je natuurlijk wel alles controleren...

[ Voor 60% gewijzigd door iisworks op 29-07-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Refresh is een jaar geldig of langer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Ummmm... zie DJI site: 1 jaar.

En nu weer back on topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn track and trace zegt dat hij in shenzhen ligt.. iemand idee hoe snel hij dan in nl is? En kan ik achterhalen welke route hij neemt, want er is geen rechtstreekse verbinding met amsterdam dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Refresh? Ik kan nog tot morgenavond dat nemen. Ik neem het niet, moet je als nog bijbetalen als ie stuk gaat bij reparatie en krijg je een refurbished ding. Daarnaast zijn ze traag en duurt het minimaal een week of 4. Ik heb 'm met mijn creditcard gekocht, dus 6 maanden gewoon verzekerd als ik 'm ergens kapot vlieg (-50 euro eigen risico). Heb verder al anderhalf jaar ervaring met een Phantom, het zal allemaal wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Drones zijn uitgezonderd op creditcard.
Iig bij ICS.

Drones en accessoires
Zit uw drone (kleine bestuurbare helikopter) vast in de boom of stort deze neer in een meer? Dan kan ICS u helaas niet helpen. Tip: probeer het eerst met een goedko(o)p(er) model.

[ Voor 66% gewijzigd door matthijst op 29-07-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:28:
Ook al vliegt hij vanuit een ideaal punt en zit hij in de US (FCC mode, meer zendvermogen): toch een eind voor de 5.8GHz band! Waarschijnlijk zou hij op 2.4Ghz nog verder kunnen komen.

Ik haal hier met de FCC patch op 5.8Ghz een meter of 600. :)

Hier iemand die in CE mode op 2.4GHz 2km haalt met OTG (ook gunstige omstandigheden: hoog en wifi-vrij buitengebied):
YouTube: DJI Spark - Long Range Test (CE-Standard) - 2300m / 7545ft
Deze gaat zelfs 800 meter hoog.... tmag niet, maar blijkbaar kan het Wel

YouTube: DJI SPARK | ALTITUDE UNLOCKED @ 800m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
matthijst schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:55:
Drones zijn uitgezonderd op creditcard.
Iig bij ICS.

Drones en accessoires
Zit uw drone (kleine bestuurbare helikopter) vast in de boom of stort deze neer in een meer? Dan kan ICS u helaas niet helpen. Tip: probeer het eerst met een goedko(o)p(er) model.
Probeer eerst met een goedkoper model in een boom of meer te vliegen. _/-\o_
Ik heb een Mastercard bij ING, ik lees wel dat de aankoopverzekering niet geldt voor luchtvoertuigen. Daar valt een drone denk ik wel onder. Misschien dan wel die refresh doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
**The remote controller can reach its maximum transmission distance (FCC) in a wide open area with no electro-magnetic interference and at an altitude of about 120 meters.

=> als ik het goed begrijp, kan je die afstand behalen op idealiter een hoogte van 120 meter?
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.