Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:25
mensen die de quick charger hub hebben?

als je pakweg een iPad oplader aansluit aan de micro usb aansluiting, zal die dan even snel laden als de standaard-blok? Of zal dat even traag gaan als met een powerbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 08:17
Voor wie ook vage problemen heeft met het linken van de remote en switchen tussen wifi/RC mode: net via chat contact opgenomen. Eigenlijk alleen om te vragen of ik de 0207 Beta RC FW kon krijgen, maar die was niet (meer) beschikbaar.. Verder vrij zinloos die chat, want daar komt altijd uit dat je hem maar op moet sturen. :)

Hij gaf wel aan dat er een fout in de huidige RC FW zit, en dat er sprake is van een nieuwe batch/revisie, waarbij ik het idee kreeg dat er een nieuwe FW op de RC zou staan, dus geen hardware issue. Hopelijk betekent dat dat we op korte termijn een nieuwe FW krijgen waarin een aantal issues zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegades08
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Voor de liefhebbers die een otg kabel willen gebruiken voor de dji spark: ik heb zojuist (bij toeval) deze kabel bij de HEMA aangeschaft voor een euro. Zit wel een flesopener aan vast maar die ga ik eraf slopen. Dit is ook de totale afstand van de kabel, dus zit niet ingerold. Heb net even de afstand tot de Remote geprobeerd en lijkt me perfect. Enige dat je nog nodig hebt is een usb naar micro usb adaptertje.
Het gaat hier dus om de usb naar lightning aansluiting voor koppeling iPhone naar Remote.

Overigens nog niet getest of het daadwerkelijk werkt _O-

https://www.hema.nl/winke...0300323)?variant=60300323

[ Voor 10% gewijzigd door renegades08 op 21-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941

voor de gene die een samsung S7 hebben ....je hebt een blokje erbij gekregen die van micro usb naar normale usb gaat,die stop je in de controller en vandaar ga je van een normale usb naar micro usb die je dan in je telefoon klikt

(het blokje niet in de telefoon doen......werkt niet) 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 21-07-2017 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 08:54
Energy99 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:13:
Voor de liefhebbers, de Spark Fly More Combo is nu op voorraad bij ArtenCraft.nl in het wit en rood :)
Bedankt voor de tip, moet alleen wel uit Belgie komen... en voor 17u besteld, morgne in huis. Dat is niet meer van deze tijd + je zit nog met een dag extra waarschijnlijk ivm Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946685

Ik heb een Samsung S7 Edge en heb deze kabel gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000052672483/
Ik neem aan dat die toch ook werkt?
Ik heb de DJI Spark Fly More Combo wel in bestelling staan,
maar die is nog niet geleverd, dus kan ik het zelf nog niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Waarom gebruiken jullie de OTG kabel eigenlijk? Gaat telefoon naar RC niet lekker via WiFi? Op mijn Phantom 3 Standard werkt het namelijk prima met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946685 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:10:
Ik heb een Samsung S7 Edge en heb deze kabel gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000052672483/
Ik neem aan dat die toch ook werkt?
Ik heb de DJI Spark Fly More Combo wel in bestelling staan,
maar die is nog niet geleverd, dus kan ik het zelf nog niet proberen.
die had ik ook.....bij mij werkte hij niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JK schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:11:
Waarom gebruiken jullie de OTG kabel eigenlijk? Gaat telefoon naar RC niet lekker via WiFi? Op mijn Phantom 3 Standard werkt het namelijk prima met de controller.
zijn genoeg problemen op het forum voorbij gekomen.....app crashed ....video verbindingen hakkelt...etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946685

Ok dank voor de tip, dan zal het bij mij misschien ook niet werken.
Zie ik straks wel als de drone is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:23:
[...]

zijn genoeg problemen op het forum voorbij gekomen.....app crashed ....video verbindingen hakkelt... wifi liggen niet lekker met elkaar......etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Anoniem: 920941 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:23:
[...]

zijn genoeg problemen op het forum voorbij gekomen.....app crashed ....video verbindingen hakkelt...etc....
Ok, bedankt, we gaan het wel merken. :) Of misschien dat op tijd een FW upgrade komt. Ben er 3 weken tussenuit geweest met vakantie, dus ik moet een eindje teruglezen dan maar, om geen vragen meer te stellen die al langs zijn geweest. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zelf de samsung s8 ....bij de action was het kabeltje 1,99 voor de s8 (usb naar usb-C)dus die ingekort en het blokje van de samsung S7 gebruikt....

werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn eerste testvlucht met de Spark. Geen wind dus enorm stabiel beeld. Aan het eind durfde ik heel kort in Sport Mode. Ik weet nu wel dat ik dat vaker ga gebruiken. Wat een snelheid en reactie. Ik gebruik overigens een OTG kabel. De besturing is top. Ik heb alles redelijk snel onder de knie gekregen. Al zeg ik het zelf,-)

[YouTube: https://youtu.be/YgodWYU-s5s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Het enige irritante vind ik dat die camera up/down knop niet echt gevoelig is.
Als je naar achteren vliegt en ook omhoog, dan zou je simpel de camera naar beneden moeten kunnnen bewegen. Maar die reageert vrij lomp.

Of is er een soort “hou in hebt midden” filmstand voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943223

Anoniem: 920941 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:56:
voor de gene die een samsung S7 hebben ....je hebt een blokje erbij gekregen die van micro usb naar normale usb gaat,die stop je in de controller en vandaar ga je van een normale usb naar micro usb die je dan in je telefoon klikt

(het blokje niet in de telefoon doen......werkt niet) 8)7
dus wel andersom? blokje in RC en dan kabeltje naar je telefoon?

(ben mijn doosje kwijt... hij moet ergens thuis liggen... :F

(edit)

nog even gechat met DJI. als het goed is mijn drone eindelijk verstuurd...

heb de groene besteld en moet binnen 3 a 5 dagen binnen komen! volgend weekend mooi oefenen!!
7 juli besteld...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 943223 op 21-07-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 13:44
iisworks schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:31:
Voor wie ook vage problemen heeft met het linken van de remote en switchen tussen wifi/RC mode: net via chat contact opgenomen. Eigenlijk alleen om te vragen of ik de 0207 Beta RC FW kon krijgen, maar die was niet (meer) beschikbaar.. Verder vrij zinloos die chat, want daar komt altijd uit dat je hem maar op moet sturen. :)

Hij gaf wel aan dat er een fout in de huidige RC FW zit, en dat er sprake is van een nieuwe batch/revisie, waarbij ik het idee kreeg dat er een nieuwe FW op de RC zou staan, dus geen hardware issue. Hopelijk betekent dat dat we op korte termijn een nieuwe FW krijgen waarin een aantal issues zijn opgelost.
Dank voor het melden! Ik heb die problemen ook, ik snapte er echt helemaal niks van waarom het linken soms echt niet wilde lukken. Enige oplossing was dan 9 seconden power knop van de spark inhouden zodat hij WIFI resette. Vervolgens mijn telefoon linken met de spark en daarna weer te telefoon linken met de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 14:09

ken-dj

Life is short break the rules

JK schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:03:
Ben wel benieuwd hoeveel geluid de Spark dan maakt. De Mavic was al een stukje stiller dan mijn Phantom 3, maar wel kleinere propellors heb je misschien wel meer herrie.

@T.E Ik snap niet dat je een Spark hebt gekocht, als je al een kleine opvouwbare Mavic hebt. Dan snap ik wel dat je er snel klaar mee bent. De reden dat ik voor een Spark ga en niet de Mavic, is puur omdat ie goedkoper is en ook klein. Mavic vind ik te duur voor wat ik er mee wil doen en de Phantom 3 is te groot om even snel mee te nemen.

Nu dus nog wachten op Kamera-Express. Wel typisch; tegen mij zeggen ze dus dat eind van de maand de units worden verwacht, terwjil ze onlangs al een lading hebben ontvangen. Een maatje kreeg al de melding dat ie 'm kon halen/afbetalen, hij was vergeten zijn pre-order te annuleren, omdat ie toch maar voor een Mavic ging. Zeg dan gewoon dat je al wel wat binnen hebt, maar dat die al vergeven zijn ivm eerdere pre-orders. V-Nix heeft het over 1-3 werkdagen, maar in hoeverre moet dat lukken? Niet dat ik er superveel haast mee heb, maar nu ik hier jullie berichten zo lees, wil ik toch binnenkort wel mijn P3S verruilen voor de Spark. :)
YouTube: DJI Spark Drone Sound Level Metering Noise Test

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

T.E schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:37:
Na een kleine week flink met de spark gespeeld te hebben heb ik hem vandaag toch verkocht.
Nu met de schaarse leveringen en mensen die op vakantie gaan kon ik er nog een mooi bedrag voor krijgen.
Het is een geweldig leuke drone maar met de Mavic al in bezit is 800 euro toch wel veel geld voor een 2e drone die toch net wat minder is erbij te hebben.

Grootste nadeel ten opzichte van de Mavic is de accuduur.
Ook flauw van dji dat er geen 3e accu in het pakket zit waardoor je toch weer genoodzaakt bent extra geld uit te geven. En waarom ook standaard geen sd kaartje erbij? Of een beschermkapje voor de camera?
Dit alles zat wel weer in het Mavic Combo pakket.

Ook het wifi connecten met de controller is een slechte keuze aangezien dit niet altijd soepel werkt.
Een otg kabel is een optie. Werkt met mijn ipad mini 4 prima. Maar met mijn galaxy s7 weer niet.
Ook kreeg ik soms vertraging en lag tussen beeld en camera wat frustraties geeft.
Met de mavic nooit problemen mee gehad.

Toch een zeer groot pluspunt dat je hem met een powerbank kan opladen of gewoon via usb. Dit scheelt weer een grote last met vervoeren van de grote adapter.

Jammer weer dat de bijgeleverde tas net zo groot is als die van de Mavic.

Al met al een zeer leuke drone ondanks de vrij dure prijs voor wat je krijgt. Nu hopen dat de quickshot mode snel aan de mavic toegevoegd wordt want dat is zeker een leuke optie.
Er wordt wel standaard 16GB bij geleverd!
Beschermkapje €1,00 en landing gear € 4,00 besteld bij Ali.
Je ontvangt korting op de de 3de accu (als nog € 40,00 overigens) :X

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Net voor het eerst buiten gevlogen, ver van bebouwing, Android device, BT uit.

Even zomaar wat zaken die me opvielen.
- Spark is idd erg traag in standaard mode met Obstacle Avoidance aan
- Sport mode maakt dit meer dan goed! Cool!
- Accuduur is voor mij voldoende per vlucht, al is een 3e accu wel handig
- Ik mis nog een 16:9 foto optie
- Zoals gezegd wat wifi/connectie gerelateerde issues (met wat herstarts en 9s wifi reset oplosbaar)
- Bereik in FCC mode (via de gepatchte GO app): op 5.8GHz haalde ik probleemloos 700m!
- Bereik in CE mode 5.8GHz: na 300m veel "Weak image transmission" meldingen, en rond 350m ging hij RTH.
- Ik kreeg hem helaas met geen mogelijkheid permanent op 2.4GHz om de range daarin te testen. Hij schakelde steeds terug op 5.8GHz.
- Op zich geen problemen met de app via wifi verbonden, geen OTG kabeltje (voor mij een voordeel).
- Handcatch is iets lastiger dan bij de Mavic, hij "aarzelde" wat meer bij het omlaag houden van de stick, terwijl ik daar bij de Mavic (met Landing Protection uit) geen last van had.
- Gesture- en wifi mode nog niet geprobeerd

Ik heb mijn Mavic verkocht en heb daar tot zover geen spijt van. Alleen al omdat de Spark zo heerlijk draagbaar is. Als de belangrijkste bekende issues in bovenstaand lijstje worden opgelost in een FW update ben ik helemaal tevreden!

[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 21-07-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947155

iisworks schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:49:

- Zoals gezegd wat wifi/connectie gerelateerde issues (met wat herstarts en 9s wifi reset oplosbaar)
- Bereik in FCC mode (via de gepatchte GO app): op 5.8GHz haalde ik probleemloos 700m!
- Bereik in CE mode 5.8GHz: na 300m veel image transmission weak meldingen, en rond 350m ging hij RTH.
- Ik kreeg hem helaas met geen mogelijkheid permanent op 2.4GHz om de range daarin te testen. Hij schakelde steeds terug op 5.8GHz.
- Op zich geen problemen met de app via wifi verbonden, geen OTG kabeltje (voor mij een voordeel).
- Handcatch is iets lastiger dan bij de Mavic, hij "aarzelde" wat meer bij het omlaag houden van de stick, terwijl ik daar bij de Mavic (met Landing Protection uit) geen last van had.

Ik heb mijn Mavic verkocht en heb daar tot zover geen spijt van. Alleen al omdat de Spark zo heerlijk draagbaar is. Als de belangrijkste bekende issues in bovenstaand lijstje worden opgelost in een FW update ben ik helemaal tevreden!
Kan je mij zeggen waar je die gepatchte app vindt??

Of hoe ik de drone in fcc mode kan zetten

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

ken-dj schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Korting op accu? Bij dji rechtstreeks?

Standaard geen sd kaart meegeleverd bij de combo versie.
Wel winkels die een sd kaart extra meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
ken-dj schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:14:
[...]

De SD-card krijg je alleenals je hem bij DJI besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
T.E schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:40:
[...]

De SD kaart krijg je juist wel rechtstreeks bij DJI. Zie de tekst in het blauwe vakje op https://store.dji.com/product/spark.

Korting op de accu is mij niet aangeboden tijdens het bestellen. Heb ik later via het linkje dat hier gisteren gepost is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Anoniem: 947155 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Kan je mij zeggen waar je die gepatchte app vindt??
Of hoe ik de drone in fcc mode kan zetten
De link is hier een tijdje terug al gepost:
YouTube: Dji Mavic Pro FCC mode with Dji Go App 4.1.3

Het leuke was wel dat ik op Device 1 deze gepatchte app heb, hem daarop thuis geconfigureerd had, en vervolgens met Device 2 met de officiële niet-gepatchte DJI GO app heb gevlogen. Je krijgt dan een medling dat de Spark setting niet overeenstemt met de actuele locatie, en of dat gecorrigeerd moet worden. Als je dan "Cancel" kiest start hij nog steeds in FCC mode op.

Ik zou dit overigens niet zomaar iedereen aanraden, want als je crasht (zelfs om een compleet andere reden) en de Spark opstuurt kunnen ze dit uiteraard ook in de flight logs zien. En dan is het maar de vraag hoe het met garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
iisworks schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:02:
[...]

.............Je krijgt dan een medling dat de Spark setting niet overeenstemt met de actuele locatie, en of dat gecorrigeerd moet worden. Als je dan "Cancel" kiest start hij nog steeds in FCC mode op.
Ik heb de melding ook wel eens gekregen. Ik gebruik zelf een OTG kabel en een standaard DJI GO app zonder tweaks. Op "Cancel" klikken is inderdaad voldoende om verder te kunnen. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het leuke was wel dat ik op Device 1 deze gepatchte app heb, hem daarop thuis geconfigureerd had, en vervolgens met Device 2 met de officiële niet-gepatchte DJI GO app heb gevlogen. Je krijgt dan een medling dat de Spark setting niet overeenstemt met de actuele locatie, en of dat gecorrigeerd moet worden. Als je dan "Cancel" kiest start hij nog steeds in FCC mode op.

Ik zou dit overigens niet zomaar iedereen aanraden, want als je crasht (zelfs om een compleet andere reden) en de Spark opstuurt kunnen ze dit uiteraard ook in de flight logs zien. En dan is het maar de vraag hoe het met garantie zit.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

T.E schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Klopt, als je rechtstreeks bij Dji, besteld krijg je er één 16 Gb sd kaart bij.

Tevens, spaar je krediet bij elke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
[Update] Wifi verbindings/binding issues bij 2.4/5.8GHz

Met RC zijn er uiteraard 2 verbindingen:
1) Spark - RC
2) RC - Smartphone

De crux is dat deze verbindingen op verschillende banden moeten zitten (2.4 of 5GHz), niet beide op een ander kanaal in dezelfde band, zoals ik steeds aannam.

Dat ik de Spark voor connectie 1 niet op 2.4GHz kreeg is omdat mijn Android Smartphone 1 geen 5GHz 149-165 (Outdoor) kanalen ondersteunt die de Spark gebruikt (deze zijn ook niet standaard in EU). Als ik de Spark via de App op 2.4 zet, dan ziet de telefoon de RC niet meer omdat die op dat moment op 5 staat, en schakelt automatisch weer terug naar 2.4 voor Phone - RC, en dus 5GHz voor Spark - RC.

Ik heb ook een Android telefoon 2 die wel 5GHz op de 149-165 kanalen ondersteunt en daarmee gaat de switch dus wel goed en kan ik Spark - RC op 2.4 zetten. Als ik met telefoon 1 eenOTG kabel gebruik kan 2.4GHz wel weer ingesteld worden omdat verbinding 2 dan niet via wifi wordt opgezet.

Achteraf logisch, maar ik ging er steeds vanuit dat beide connecties via andere kanalen in dezelde band konden lopen. Hopleijk dat DJI de 5GHz ondersteuning uit kan breiden naar EU kanalen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 23-07-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iisworks schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:51:
[Update] Wifi verbindings/binding issues bij 2.4/5.8GHz

Met RC zijn er uiteraard 2 verbindingen:
1) Spark - RC
2) RC - Smartphone

De crux is dat deze verbindingen op verschillende banden moeten zitten (2.4 of 5.8), niet beide op een ander kanaal in dezelfde band, zoals ik steeds aannam.

Dat ik de Spark voor connectie 1 niet op 2.4GHz kreeg is omdat mijn Android Smartphone 1 geen 5.8 DFS kanalen ondersteunt die de Spark gebruikt (deze zijn ook niet standaard in EU). Als ik de Spark via de App op 2.4 zet, dan ziet de telefoon de RC niet meer omdat die op dat moment op 5.8 staat, en schakelt automatisch weer terug naar 2.4 voor Phone - RC, en dus 5.8 voor Spark - RC.

Ik heb ook een Android telefoon 2 die wel 5.8 op de DFS kanalen ondersteunt en daarmee gaat de switch dus wel goed en kan ik Spark - RC op 2.4 zetten. Als ik met telefoon 1 ee nOTG kabel gebruik kan 2.4GHz wel weer ingesteld worden omdat verbinding 2 dan niet via wifi wordt opgezet.

Achteraf logisch, maar ik ging er steeds vanuit dat beide connecties via andere kanalen in dezelde band konden lopen. Hopleijk dat DJI de 5.8GHz ondersteuning uit kan breiden naar EU kanalen. :)
heel mooi verhaal,
voor mijn eigen- wellicht snap ik het dan beter.
je hebt zoals je zegt 2 connecties.
de Spark - naar RC en RC naar telefoon.
je geeft aan dat deze niet op dezelfde frequentie kunnen
dus het wordt BV spark - RC 2.4
en de RC - telefoon op 5,8.

lees ik dat nu goed?

of moeten ze wel beide op 2,4 (of 5,8) zitten?

en welke telefoon heb je, want dan kunnen wij wellicht daar ook conclusies uit trekken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
De RC is schijnbaar gewoon een dual band module (2.4 en 5) of (5 en 2.4), maar niet (2.4 + 2.4).

Telefoon is een Redmi 4 pro, en die heeft wel 5GHz support, maar dus net niet de 5.8 outdoor kanalen 149-165 die de Spark gebruikt. Dat schijnt standaard te zijn hier in EU.

Meer info:
http://forum.dji.com/thread-100550-1-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 23-07-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
iisworks schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:25:
De RC is schijnbaar gewoon een dual band module (2.4 en 5) of (5 en 2.4), maar niet (2.4 + 2.4).

Telefoon is een Redmi 4 pro, en die heeft wel 5GHz support, maar dus net niet de 5.8 DFS kanalen die de Spark gebruikt. Dat schijnt standaard te zijn hier in EU.

Meer info:
http://forum.dji.com/thread-100550-1-1.html
Ik heb de link die je aanhaalde gelezen, maar het lijkt te focussen op besturen van de spark zonder controller (ergo met de telefoon)? Ik snap alleen niet wat nu de verbindingsissue veroorzaakt. Zoekt de Spark (bij telefoons met 5 GHZ ondersteuning) naar een kanaal waarop we in de EU niet mogen uitzenden?

Mijn telefoon ondersteund alleen 2.4. Die verbindt ik met de controller, is het dan zo dat de controller daardoor verplicht op de 5 GHZ band met de Spark moet communiceren?

[ Voor 10% gewijzigd door MrBasta op 21-07-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
Deze week een Balinese hoteleigenaar blij gemaakt, en ik kon de hele dag lekker spelen ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door Efraim op 21-07-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Leuk filmpje weer :)
Is dit op auto belichting?
Merk dat de Spark soms wat overbelicht en -0,3EV dan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Cameranu nl heeft voorraad (groen)

https://www.cameranu.nl/n...uTqKBsHFEB5hoC-qgQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
MrBasta schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb de link die je aanhaalde gelezen, maar het lijkt te focussen op besturen van de spark zonder controller (ergo met de telefoon)? Ik snap alleen niet wat nu de verbindingsissue veroorzaakt. Zoekt de Spark (bij telefoons met 5 GHZ ondersteuning) naar een kanaal waarop we in de EU niet mogen uitzenden?

Mijn telefoon ondersteund alleen 2.4. Die verbindt ik met de controller, is het dan zo dat de controller daardoor verplicht op de 5 GHZ band met de Spark moet communiceren?
Dat gaat over hetzelfde achterliggende probleem: in dit geval de Spark die automatisch de 5GHz band (DFS kanaal) kiest als er teveel interferentie is op de 2.4GHz band. Als je telefoon dat niet ondersteunt zie je de Spark dus niet in je wifi netwerken.

Inderdaad, als je telefoon alleen 2.4 ondersteunt (of geen 5GHz DFS kanalen) dan zal de Spark altijd op 5GHz met de RC communiceren en zal je bereik erg beperkt zijn, zeker in CE mode (300m max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
En op mijn verzoek bij "DJI Natalia" om ook de Beta firmware te krijgen kreeg ik als antwoord:
Sorry to tell you that firmware test has finished recently, we'll release the official firmware soon, please wait patiently.

Benieuwd wanneer die komt, en wat erin gefixt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Volledig overzicht van beschikbaarheid van de DJI Spark Fly More Combo (per winkel en kleur). Nu al bij 5 winkels op voorraad :)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Heb mijn iPhone met de rc controller verbonden, maar kreeg geen connectie met de spark. Moet ik daarvoor nog iets speciaals doen? Via WiFi lukt natuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Energy99 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:19:
Volledig overzicht van beschikbaarheid van de DJI Spark Fly More Combo (per winkel en kleur). Nu al bij 5 winkels op voorraad :)
Thanks voor de tip! Eentje besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Eindelijk wat kunnen vliegen, althans had genoeg ruimte. De afgelopen dagen was het op en meer beetje het gevoel krijgen. Ook even de sport modus geprobeerd, dat gaat hard.

Beelden zijn verrassend goed, maar de gimbal bediening op de remote is wat gevoelig. Zal nog meer spelen en denk een extra accu.

YouTube: DJI Spark My first flight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

Queenfanmichel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:18:
Eindelijk wat kunnen vliegen, althans had genoeg ruimte. De afgelopen dagen was het op en meer beetje het gevoel krijgen. Ook even de sport modus geprobeerd, dat gaat hard.

Beelden zijn verrassend goed, maar de gimbal bediening op de remote is wat gevoelig. Zal nog meer spelen en denk een extra accu.

YouTube: DJI Spark My first flight
Lijkt net of de gimbal niet compenseert voor een draaiende beweging? Of is dat in te stellen?

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Energy99 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Lijkt net of de gimbal niet compenseert voor een draaiende beweging? Of is dat in te stellen?
Als ik de gimbal naar boven of onder stel dan ga ik soms te snel, voor de restnergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Geprobeerd om via de usb poort van de Quick charger de batterijen op te laden maar krijg altijd een rood led. Iemand die weet hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
matthijst schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:41:
Leuk filmpje weer :)
Is dit op auto belichting?
Merk dat de Spark soms wat overbelicht en -0,3EV dan helpt.
Alles op auto, heb nog niet echt met belichting gespeeld eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
Heb de spark nu een paar dagen in bezit. Had een paar pre-orders bij NL'se bedrijven, maar daar werd de leveringsdatum steeds verder naar achter geschoven. Daarom vorige week bij DJI zelf maar besteld en begin deze week had ik 'm binnen.

Het connecten leverde bij mij behoorlijk wat problemen op. Het scannen van de QR-code werkte niet, kreeg telkens foutmeldingen. En toen ik het handmatig probeerde zat de (Android-) app te zeuren dat ik niet met internet verbonden was. Ja duh! Ik ben met Spark via wifi verbonden. Uiteindelijk is het verbinden toch gelukt, al vraag me niet hoe...

Eerst vliegervaringen met Spark zijn erg positief. Het wijst zichzelf allemaal. De accuduur is kort, dat is nu wel lastig omdat je soms in de app bezig bent met wat dingen uitproberen. Als je eenmaal doorhebt hoe het allemaal werkt is het prima. En ik heb gelukkig een tweede accu.

Wifi-verbindingsproblemen heb ik nog niet gehad. Soms blijft het beeld even hangen, los ik dat op met een OTG-kabel? Vind het overigens niet echt storend

Gisteren ook DJI Assistant gedownload. Schijnt dat je daarmee ook je flightlogs kunt bekijken, maar dat is me nog niet gelukt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Energy99 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Als de Spark in sport mode staat, gaat de gimbal automatisch in FPV mode. Dit is dus waardoor die beelden er zo uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
sijbren schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:48:
[...]

Thanks voor de tip! Eentje besteld ;)
Helaas gisteravond een mail gehad dat mijn bestelling een pre order was... dus was net te laat denk ik. Op moment van bestellen was er nog wel voorraad volgens de site, maar dit loopt een beetje achter denk ik. Kreeg wel het aanbod om de kleur te wijzigen, groen was namelijk nog wel op voorraad. Heb ik niet gedaan, ga toch voor de rode. Wacht nu op antwoord van kamera express of ze een goede schatting hebben van de levertijd, anders annuleer ik mijn bestelling en hou ik de sites weer in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
[...]

interessant :Y
eigenlijk worden de settings dan in het toestel opgeslagen. Welke range haal je dan? Je hebt het getest met een android toestel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 10:52
Wil een Spark gaan aanschaffen en kwam bij JP computers uit, 100 euro goedkoper dan ergens anders.
http://webshop.jpcomputer...y-More-Combo-Alpine-White

Klopt het dat ze voor deze prijs aanbieden? Iemand besteld en betrouwbare zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
RevQ schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:07:
Wil een Spark gaan aanschaffen en kwam bij JP computers uit, 100 euro goedkoper dan ergens anders.

Is al aan bod gekomen in dit topic. Zou er zelf overigens nooit bestellen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!

Ik sta daar nog in de pre-order, maar heb m inmiddels via DJI besteld (en al binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even vraagje..

Mijn combo moet nog binnen komen,

Zijn beide batterijen helemaal vol?
En is het wijs om hem helemaal leeg te vliegen? Natuurlijk wel in de buurt bij laag percentage.. en dan pas om te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik ben gisteravond nog even wezen vliegen in mijn achtertuin; het Lauwersmeergebied. Volgens de drone kaart een laagvlieggebied, dus je mag er wel vliegen. Er wordt alleen eens in de zoveel tijd ge-oefend door de Landmacht.

Ik had een beetje de stille hoop om Schiermonnikoog te kunnen zien vanaf de kust, maar helaas. Zelfs op 120 meter kon je nog maar een streepje Schier zien. Trouwens, op 120 meter hoogte kreeg ik ook netjes melding dat ik de maximale hoogte had bereikt. Dat klopt ook wel, want in NL mag je niet hoger vliegen. Ik heb nog wel wat kiekjes van de haven van Lauwersoog kunnen maken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

Anoniem: 943223 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:10:
Even vraagje..

Mijn combo moet nog binnen komen,

Zijn beide batterijen helemaal vol?
En is het wijs om hem helemaal leeg te vliegen? Natuurlijk wel in de buurt bij laag percentage.. en dan pas om te laden?
Nieuwe batterijen worden verscheept in Hibernation Mode. Je kan deze het best eerst volledig opladen. Sowieso aan te bevelen om een accu volledig op te laden voordat je gaat vliegen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Energy99 op 22-07-2017 12:33 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik las zelfs ergens dat er een beveiliging op zit. Volgens mij op het etiket van de batterij zelf. De batterijen worden pas actief nadat deze de eerste keer aan een lader worden gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online

Inderdaad. Mijn rode combo is netjes geleverd voor 100 euro goedkoper. Ik ben echter niet op de hoogte van hun voorraad en aantal pre orders. Ik zou ze anders even eerst bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tasminos op 22-07-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iisworks schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:49:

- Bereik in CE mode 5.8GHz: na 300m veel "Weak image transmission" meldingen, en rond 350m ging hij RTH.

Nogmaals bedankt voor de tip

Even getest en makkelijk 1km ver kunnen vliegen.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 947155 op 22-07-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 10:52
UncleSam schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Inderdaad. Mijn rode combo is netjes geleverd voor 100 euro goedkoper. Ik ben echter niet op de hoogte van hun voorraad en aantal pre orders. Ik zou ze anders even eerst bellen.
Geen voorraad nu maar heb preorder gedaan voor witte fly more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Anoniem: 947155 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:08:
[...]
Nogmaals bedankt voor de tip
Even getest en makkelijk 1km ver kunnen vliegen.
Cool, was dat in 2.4 of 5.8GHz ode, en met de FCC patch?

En nog even samenvattend de specs voor FCC/CE en 2.4/5.8GHz:

Transmitter Power (EIRP)
2.4 GHz
FCC: ≤26 dBm; CE: ≤18 dBm
5.8 GHz
FCC: ≤28 dBm; CE: ≤14 dBm

Max Transmission Distance
2.4 GHz (unobstructed, free of interference)
FCC: 1.2 mi (2 km); CE: 0.3 mi (500 m)
5.8 GHz (unobstructed, free of interference)
FCC: 1.2 mi (2 km); CE: 0.18 mi (300 m)

http://www.dji.com/spark/info#specs

[ Voor 58% gewijzigd door iisworks op 22-07-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
toch nog altijd wat schrik als de drone niet meer zichtbaar is in het gezichtsveld
heb het al op 120 meter hoogte, wat moet dat zijn als ik hem nog eens 1km ver zou laten vliegen :D

hoe hebben jullie RTH aanstaan? Bij mij staat hij ingesteld dat hij op 30m hoogte moet gaan, vooraleer te landen. Maar weet niet wat het beste is want er kwam op dat obstacle avoidance dan af staat

[ Voor 35% gewijzigd door pina op 22-07-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iisworks schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Transmitter Power (EIRP)
2.4 GHz
5.8 GHz

Dit is echt abracadabra voor mij he..
Hopelijk kom ik er straks wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Kan er geen genoeg van krijgen, gisteren Dji refresh besteld.

Zal zeker ook een of twee extra batterijen bestellen.

Ik wilde mijn eerste "vogelvrije" drone video's delen.

Hoop dat jullie ze oké vinden.

YouTube: DJI SPARK Amsterdam City (Westerpark)

YouTube: DJI SPARK Footage Blijburg beach

Voel je vrij om me toe te voegen en ik zal je terug toevoegen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi filmpje!! Hoe hoog zat je bii de 30seco nden van westerpark? Heb je een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Dank je .

118M

120M is de maximale toegestane hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken-dj schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:45:
Dank je .

118M

120M is de maximale toegestane hoogte :)
Vond dat al aardig hoog...
Kan niet wachten tot mijne geleverd wordt...
Eerst beetje thuis oefenen en dan op naar oostenrijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Anoniem: 943223 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Dit is echt abracadabra voor mij he..
Dat was als reply op iemand die een mooie afstand haalde in NL. En de extra info was om aan te geven wat je maximaal kunt verwachten met de Spark + afstandsbediening in CE of FCC mode. In NL zitten we helaas in de CE zone, waar je dus maximaal tot 300 of 500m kunt komen, terwijl in de US (FCC) een hoger zendvermogen is toestaan waardoor je daar tot 2km kunt komen. Dat is nogal een verschil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
pina schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:49:
toch nog altijd wat schrik als de drone niet meer zichtbaar is in het gezichtsveld
heb het al op 120 meter hoogte, wat moet dat zijn als ik hem nog eens 1km ver zou laten vliegen :D

hoe hebben jullie RTH aanstaan? Bij mij staat hij ingesteld dat hij op 30m hoogte moet gaan, vooraleer te landen. Maar weet niet wat het beste is want er kwam op dat obstacle avoidance dan af staat
Een gewone Phantom zie je ook al niet meer na een meter of 200-300, dus die Spark zie je nog minder goed.
Afhankelijk van waar ik vlieg, pas ik de hoogte aan. Als er een kerktoren zou staan van 50 meter hoog, zet ik RTH op 60m bijv. Obstacle avoidance is leuk, maar liever speel ik op zeker ipv techniek. ;)

Daarnaast altijd kijken of er stoorzenders in de buurt kunnen staan, gewoon altijd goed op je omgeving letten voor je gaat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Anoniem: 943223 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:53:
[...]

Vond dat al aardig hoog...
Kan niet wachten tot mijne geleverd wordt...
Eerst beetje thuis oefenen en dan op naar oostenrijk!
500m max (dj go app)

Youtube : dji spark clouds /500m :9

Welke kleur heb je besteld?

Het wachten vond ik echt verschrikkelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken-dj schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:35:
[...]

500m max (dj go app)

Youtube : dji spark clouds /500m :9

Welke kleur heb je besteld?

Het wachten vond ik echt verschrikkelijk >:)
Dat haal je alleen in de fcc mode...

Ik zal zo even kijken.

Ik heb een groene besteld.
Direct bij dji en hij staat op status pending, dus verwacht hem volgende week.
Ga 11 augustus op vakantie dus heb nog even om te spelen.

Ik heb de groene besteld, zat te twijfelen tussen geel en groen.. maar toch voor groen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Anoniem: 943223 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:48:
[...]

Dat haal je alleen in de fcc mode...

Ik zal zo even kijken.

Ik heb een groene besteld.
Direct bij dji en hij staat op status pending, dus verwacht hem volgende week.
Ga 11 augustus op vakantie dus heb nog even om te spelen.

Ik heb de groene besteld, zat te twijfelen tussen geel en groen.. maar toch voor groen gegaan.
De DJi site is erg traag, zou overigens zeker ook dji refresh er bij nemen.

Ik heb de blauwe, alle kleuren zijn mooi :*)

Weet nu al ,dat het super mooie shots, worden in Oosterijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 948033

Ik gebruik momenteel mijn zakentelefoon (een Sony M4 Aqua) om te vliegen. Ik zit helemaal op Android en merk dat de meeste hier Appeltje gebruiken.

Voor mijn XIRO had ik een Wiko Rainbow Jam gekocht alleen om te vliegen. Met de XIRO app werkt dat ook prima, maar nu met de SPARK lukt dat niet meer. De processor (1.Ghz Quadcore met 1Gb Ram) houdt dat gewoon niet bij.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een android device waar DJI wel goed op functioneert. Maar om nu een high end telefoon te kopen van een paar honderd euri alleen om te vliegen is me echt te zot. Kan iemand mij vertellen wat een betaalbaar apparaat is dat vlekkeloos werk met de APP en ook OTG heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb van de week een Doogee Y6 gekocht voor 70 euro (vooral omdat ik bang ben dat ze met een patch OTG dichtgooien of FCC op iOS onmogelijk maken). DJI Go werkt hierop (de gepatchte versie), via Wifi, allemaal prima.
OTG is nogal vaag: ik krijg heel soms die popup als ik een kabel aansluit, maar hij onthoudt het niet.
Ben nog aan het zoeken naar een oplossing/oorzaak. Kan eventueel aan de kabel liggen (nieuwe besteld op Amazon inmiddels), maar dezelfde plug werkt wel in een USB-kabel met een iPhone...

Lees wel dat er vaker problemen zijn met OTG en Android, dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen hier van werkende Android-kabel combinaties :)
Echt 0,0 verstand van Android. Kan rooten nog invloed hebben op OTG-gedrag?

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 22-07-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 948033

Op mijn zakentelefoon (de SONY M4) is OTG niet geïmplementeerd dus die moet ik met WiFi doen. De Wiko doet het wel op OTG, maar soms moet ik om te connecten de kabel er uit halen en opnieuw aansluiten !!
Maar zowel met WifI als OTG is het beeld rampzalig. Bouwt in blokken op en heeft een vertraging van meerdere seconden. De Dogee niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, beeld is verder prima, en kom er ook ver genoeg mee. 4 accu’s mee gevlogen nu, op zich niet heel anders dan op iPhone. Geen appcrashes oid meegemaakt, maar otg zou nog beter moeten zijn als je verder weg vliegt :)

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 22-07-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
Ik krijg idd ook elke keer bij de start de melding of ik wil switchen naar een andere WiFi standaard omdat ik me in een locatie bevind waar de andere WiFi standaard meer gepast is.

Daarbij druk ik altijd op "cancel" en kan vrolijk door gaan met vliegen. Maar betekent dat dat ik nu in FCC mode zit?

Ik moet zeggen dat ik tot nog toe geen dropouts heb gehad en ik ben al tot 200 m distance gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 22-07-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
daarstraks ook via een android-toestel de custom app geinstalleerd. Ook US ingevuld als regio. Dan effe gestegen en daarna geland, en daarna gewoon gedisconnect. Als ik morgen zou vliegen, gebeurt dat met mijn ios toestel. Is het nu zo dat ik in FCC modus zit? Of hoe kan je dat controleren?

aan de vooravond ook op 120 meter hoogte gegaan, tot ik een melding kreeg dat er meer wind kwam opzetten. Ik kon normaal nog hoger want kreeg nog geen waarschuwing. Ik voelde ook al een spatje regen. Dus zo snel mogelijk naar beneden laten komen, duurde wel effe en begon wel wat zenuwachtig te worden. Net wanneer hij veilig landde, werden we plots getrakteerd op een regelrechte stortbui met veel wind... het scheelde echt letterlijk een seconde! }:O

als ik in sportmodus zou gaan, zou het dalen dan ook een pak sneller gaan?

[ Voor 48% gewijzigd door pina op 23-07-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sportmodus daalt een stuk sneller inderdaad.
Als je morgen je iOS device connect krijg je als het goed is die melding dat je WiFi verkeerd staat. Als je die cancelt blijft ie in U.S. mode staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ken-dj schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:22:
Kan er geen genoeg van krijgen, gisteren Dji refresh besteld.

Zal zeker ook een of twee extra batterijen bestellen.

Ik wilde mijn eerste "vogelvrije" drone video's delen.

Hoop dat jullie ze oké vinden.

YouTube: DJI SPARK Amsterdam City (Westerpark)

YouTube: DJI SPARK Footage Blijburg beach

Voel je vrij om me toe te voegen en ik zal je terug toevoegen! :)
Toegevoegd!

Mijn spark video's komen ook binnenkort.
Je vind me onder " Ivanlikestravelling "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iisworks schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Transmitter Power (EIRP)
2.4 GHz
5.8 GHz

Dat was in 5.8.. in fcc. Met OTG kabel

Zonder fcc heb ik maximaal 600 a 650 gehaald

In de 2.4 merk ik geen verschil nog niet.

Met max bereik stond op 1km ingesteld. Ik denken dat ie wel nog een pak verder was geraakt anders.. aangezien ik nog geen 1 melding van slecht bereik of haperingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
matthijst schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:06:
Sportmodus daalt een stuk sneller inderdaad.
Als je morgen je iOS device connect krijg je als het goed is die melding dat je WiFi verkeerd staat. Als je die cancelt blijft ie in U.S. mode staan.
ik gebruik geen wifi, ik gebruik de otg-kabel, dan krijg ik waarschijnlijk geen enkele melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:10:
[...]

ik gebruik geen wifi, ik gebruik de otg-kabel, dan krijg ik waarschijnlijk geen enkele melding?
Ik gebruik Android en OTG. Krijg altijd een melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 947155 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:59:
[...]

Welk androidapparaat gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:50
Anoniem: 947155 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:59:
[...]

Het lijkt me dat de zendvermogensbeperkingen in de EU ook gelden voor andere technologieën dan WiFi, zeker omdat voor de communicatie tussen de remote controller en de spark dezelfde frequentieband wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:09:
[...]

Welk androidapparaat gebruik je?
S5 neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Wow, net een onaangenaam momentje. Deed een range test (5.8Ghz). Rond 600m viel de verbinding weg (was met FCC patch), kreeg RTH melding. Prima, dan verwacht je snel weer verbinding en beeld te krijgen. Helaas niet.

Nu bleek de Spark naar 2.4Ghz te zijn gesprongen, maar in die configuratie kan ik de telefoon niet verbinden met de RC (vanwege de niet-supported 5GHz kanalen). Gelukkig kwam hij wel aanvliegen, RC herstart en weer beeld.

Dat is een van de zaken die de volgende FW upgrade moet oplossen, geen fallback naar een niet-gesupporte configuratie.

Overzicht wifi kanalen in regio's:
Wikipedia: List of WLAN channels

De Spark gebruikt 5GHz kanalen 149-165, op zich zijn ze supported in EU maar schijnbaar op veel apparaten niet enabled.

[ Voor 27% gewijzigd door iisworks op 23-07-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
600 meter, is dat met OTG-kabel?
Net ook een testje gedaan: 200 hoog, 150 weg ("5.8" op het scherm), zonder kabel, dan komt soms de melding dat video slecht wordt. Wifimetertje in DJI Go zakt terug naar 2 streepjes dan.

Op zich nog behoorlijk goed en ver genoeg trouwens, maar zou het graag zonder 'melding' kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nee, dat was met de FCC Patch, in de normale CE mode krijg ik rond 250m al storingen. En OTG bevalt me helemaal niet omdat de kabel in de 5" telefoon behoorlijk in de weg zit.

Ik denk dat ik maar een LineageOS build uitzoek voor mijn Redmi 4 pro zodat ik de wifi regio aan kan passen naar US en daarmee wel de 5GHz kanalen kan gebruiken zodat de Spark op 2.4Ghz verbindt met de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Vanochtend nog even wat gevlogen op een open terrein. Krijg de besturing steeds beter onder de knie. Sportmode blijft leuk, alleen jammer dat de videobeelden dan niet echt bruikbaar meer zijn vanwege de FPV-mode.

Bij thuiskomst bleek het laatste filmbestand op mijn SD-kaart beschadigd. Na wat googlen kwam ik die problemen nog niet bij de Spark tegen, wel bij andere DJI-drones. In mijn geval heeft dit tooltje geholpen http://djifix.live555.com

Hopelijk komt het niet te vaak voor. Mogelijke oorzaak (bij andere DJI-drones) is het filmen niet handmatig stoppen en de drone te snel uitzetten. Misschien was is mijn geval de batterij te leeg om het bestand van 1,5 gb af te ronden? want ik had nog maar 0.25 min toen de spark weer op de grond stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Zijn er meer mensen die hun video in Final Cut Pro X importeren?? Het beeldig dan schokkerig, ik werd hierop geattendeerd. Als ik de beelden importeer dan wordt het als 1080p 29.98 ipv 1080p 29.97.

Ik heb wel een oplossing hiervoor gevonden, met dank aan google. Ik converter de beelden met Handbrake en daarna importeer ik het in final cut pro. Schijnt alleen in Final Cut Pro te zitten.

Hieronder een voorbeeld zoals ik het ondervond, links de originele beelden en rechts gevonventeerd.

YouTube: DJI Spark issue Final Cut Pro X

[ Voor 4% gewijzigd door Queenfanmichel op 23-07-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Even over het 2.4GHZ vs 5.8GHz verhaal met RC:

Kunnen wat mensen met de RC en zonder OTG kabeltje laten weten of ze de Spark op 2.4GHz kunnen krijgen (en houden) vanuit de App settings? Dus dusdanig dat je beeld hebt en bovenin het scherm ook 2.4GHz ziet? Op welk device lukt dat wel of juist niet (Android/IOS)? Vooral benieuwd naar Galaxy S6/7/8 of iPhones.

Het is me nu niet duidelijk welke devices in NL wel de 5.8GHz kanalen aankunnen die door de Spark RC worden gebruikt.

- Redmi 4 pro met MIUI: Nee
- Mi Max met LOS: Ja (wifi region setting op US)

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 23-07-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Doogee Y6: nee.
Als ik handmatig switch naar 2.4 dan herstart hij de Spark. Nadat die opnieuw aangaat zie ik dat hij verbinding heeft met de controller, maar ik krijg geen beeld meer op de telefoon.

Andere vraag: als ik de DJI app start op Android, maar WiFi nog niet actief is, dan krijg je zon pop-up van het wifischerm. Hoe sluit je die weer zodat je in DJI Go blijft? Ik swipe nu steeds de hele app dicht en herstart, maar dat moet makkelijker kunnen lijkt me?

edit: Lineage 13 op Doogee Y6 geflasht. Wifi op US gezet, maar nog steeds niet te connecten na switchen naar 2.4 modus.

[ Voor 51% gewijzigd door matthijst op 23-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wellicht nog handige tip voor mensen die een film maken maar met de muziek er onder zetten.

ik kwam deze link ergens anders tegen.. hopelijk kunnen jullie er wat mee (wellicht al bekend)
muziek waar geen rechten op zitten.

https://nl.123rf.com/stock-audio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik ben zelf wat verward met de play-modus in de app, of de editor-modus. Als ik een video of foto wil opslaan vanuit de cache, ga ik altijd via de editor. Maar voor panorama's gaat dat niet en moet je die play modus gebruiken. Wat is eigenlijk het beste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik lees her en der dat mensen de propeller uitklappen bij gebruik. Ik doe dit nooit en start de Spark gewoon op. Word dit afgeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
UncleSam schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:55:
Ik lees her en der dat mensen de propeller uitklappen bij gebruik. Ik doe dit nooit en start de Spark gewoon op. Word dit afgeraden?
Nee hoor, zelfs in het boekje staat dat uitklappen niet nodig is maar dat dit vanzelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch nogmaals DJI geïnformeerd naar mijn drone

hij stond op Shipped, maar ik had nog geen mail gekregen,
blijkt dat hij toch pas donderdag verzonden gaat worden....
en dan vanuit china naar mijn huis.
ze heeft het ook over 3 tot 5 werkdagen...

nu maar hopen dat het gaat lukken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegades08
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Queenfanmichel schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:46:
Zijn er meer mensen die hun video in Final Cut Pro X importeren?? Het beeldig dan schokkerig, ik werd hierop geattendeerd. Als ik de beelden importeer dan wordt het als 1080p 29.98 ipv 1080p 29.97.

Ik heb wel een oplossing hiervoor gevonden, met dank aan google. Ik converter de beelden met Handbrake en daarna importeer ik het in final cut pro. Schijnt alleen in Final Cut Pro te zitten.

Hieronder een voorbeeld zoals ik het ondervond, links de originele beelden en rechts gevonventeerd.

YouTube: DJI Spark issue Final Cut Pro X
Ik heb dit zelf nog niet ondervonden, maar ben wel van plan mijn video's te importeren en te bewerken met Final Cut Pro X. Ga een mix gebruiken tussen GoPro videos en DJI Spark videos om een mooie vakantie video te maken van onze trip. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Welke instellingen heb je uiteindelijk gebruikt voor het converteren met Handbrake? Ziet er inderdaad een stuk beter uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renegades08 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Ik heb dit zelf nog niet ondervonden, maar ben wel van plan mijn video's te importeren en te bewerken met Final Cut Pro X. Ga een mix gebruiken tussen GoPro videos en DJI Spark videos om een mooie vakantie video te maken van onze trip. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Welke instellingen heb je uiteindelijk gebruikt voor het converteren met Handbrake? Ziet er inderdaad een stuk beter uit namelijk.
dit wil ook gaan doen! leuk om te horen..

nog leuke ideeën om te filmen?
zoals aan de zijkant van je auto dat je je wiel ziet draaien tijdens het rijden (dus korte filmfragmenten?)
zat hier al beetje op te zoeken, maar kon nog niet iets vinden..

ik zal ze gaan bewerken op de macbook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
renegades08 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Heb de instellingen op 29.97 gezet.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.