Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943223

Als ik nu op dji kijk kun je alleen de witte nog maar krijgen zonder het combi pakket.. andere kleuren zijnout of stock... (combi zijn wel te bestellen)

Dan zal het qua bestellingen ook wel hard gaan..

Morgen maar wer even chatten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
T.E schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:42:

...

+ via usb op te laden. Ook via powerbank. Ideaal op reis want je hebt de acculader niet nodig.

...
Mooie korte plus en minpunten waar ik het zeker wel mee eens ben. Ik vraag mij alleen af hoe jij je drone opgeladen krijgt via een powerbank ik heb zelf gewoon een goede 2a 5v powerbank, maar als ik deze op mijn spark aansluit gaan de ledjes op de drone niet knipperen dat hij aan het laden is. Is dat bij jou herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943147

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ervaringen van mede spark combo bezitters met het opladen van de batterijen via de charging hub en een powerbank i.p.v 220V. Ik kan hier niets over lezen in de user guide, behalve dat de mini usb van de Hub bedoeld is voor upgrade firmware!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 08:54
Heb Kamera Express vorige week nog eens gevraagd, witte fly more zou dan eind juli daar zijn. Ik zie het wel. Geen haast, ben ook net terug uit Amerika. Zo mooi die verboden plekken voor drones (natuurparken, bepaalde sites, geen airports in de buurt). Je vliegt er dan toch heen vanaf een afstandje, zeker met bijv. een Mavic.

Typisch trouwens om bij de Walmart geen Spark te zien. Enkel de Phantom 3 Standard en verder wat rommel van bijv. Parrot. De enige Spark die ik heb gezien was op Schiphol zelf. Maar verder was dit geen shopvakantie, maar een natuurvakantie, dus bijv. ook geen Best Buy bezocht. Eigenlijk de ideale vakantie voor met een Spark. Noordwest USA en een stukje Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941

JK schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:49:
Heb Kamera Express vorige week nog eens gevraagd, witte fly more zou dan eind juli daar zijn. Ik zie het wel. Geen haast, ben ook net terug uit Amerika. Zo mooi die verboden plekken voor drones (natuurparken, bepaalde sites, geen airports in de buurt). Je vliegt er dan toch heen vanaf een afstandje, zeker met bijv. een Mavic.

Typisch trouwens om bij de Walmart geen Spark te zien. Enkel de Phantom 3 Standard en verder wat rommel van bijv. Parrot. De enige Spark die ik heb gezien was op Schiphol zelf. Maar verder was dit geen shopvakantie, maar een natuurvakantie, dus bijv. ook geen Best Buy bezocht. Eigenlijk de ideale vakantie voor met een Spark. Noordwest USA en een stukje Canada.
had hem gelijk in Amerika gehaald......scheelt toch weer een 100 euries.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Anoniem: 920941 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:37:
[...]

had hem gelijk in Amerika gehaald......scheelt toch weer een 100 euries.... :9~
Dan zit je weer met garantie en mogelijk weer gezeik bij de douane. Ik ga vaak naar Amerika en meestal valt de douane me niet lastig, maar in februari dus wel. Nu dan weer niet, wellicht omdat ik via een andere Europese luchthaven terugkwam, maar zal je net zien dat je dan BTW mag aftikken. En dan nog, ik ben bijna geen winkels in geweest, heb wel heel veel natuur gezien. Volgende keer gaat de Spark mee op reis (én kopie factuur dat ie uit NL komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Dat is van voor de Mavic-tijd. In 2014 had je wel Phantoms, maar de betrouwbaarheid nu is een stuk toegenomen, de techniek is heel hard gegaan, zo ook de accu-duur. Met een Mavic kan je van kilometers ver naar wat je wil filmen en weer terugvliegen. Na een meter of 200 ziet niemand die Mavic meer als je weg vliegt, je doet 'm in je rugtas en je loopt tussen de enorme hordes Chinese toeristen in Yellowstone om jezelf onzichtbaar te maken. Zoveel park rangers zijn er ook weer niet om je direct te bekeuren. Als je echt wil, kan het. Dat je het moet doen, is wat anders. In 2014 had die kerel vast wat groots om mee te vliegen. Alleen jammer om 'm dan te crashen in die grand prismatic pool. Sowieso zouden rangers eigenlijk drones moeten hebben om petjes, blikjes en andere troep te kunnen verwijderen op een veilige manier van het terrein rondom de geisers.

Een Spark is nog kleiner, dus vast nog sneller uit het zicht dan een Mavic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
Je hoort m wel. Zal er daarom niet mee in Yellowstone gaan vliegen, maar je hebt in de VS genoeg andere mooie plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Kamera-Express blijkt een foutje te hebben gemaakt. Dus bestelling maar geannuleerd, denk dat ik rechtstreeks via DJI ga bestellen. Lijkt de meest snelle optie op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanmorgen nogmaals even met DJI gechat.
hij staat helaas nog steeds voor de 27e voor versturen...

als je nu de combo besteld op DJI geeft hij bij Wit, Rood en Blauw 1-3 shipping days staan.
dus snelle levering.
groen en geel heeft een shipping day van 7 - 10 (maar dat is 9 - 14 dagen.... volgens de vrouw van de Chat)

dus als iemand een kleur wil hebben zal ik rood wit blauw adviseren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
Heeft er al iemand een goed beschermkapje voor te camera gevonden? Vindt het toch wel kwetsbaar in het tasje van de flymore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net even een eerste testvlucht achter de rug. Ik ben erg tevreden over de besturing met controller. Sport mode is echt cool. De reactiesnelheid is enorm. Ik denk wel dat 2 batterijen het minimum is. Tenzij je van korte vluchten houd. Ik maak ook gebruik van een OTG stekken en heb nog geen last gehad van connection losts. De kleine formaat maakt het verder makkelijk om de Spark snel mee te nemen en ergens een vlucht te maken. Beelkwaliteit is goed. Is stoor me totaal niet aan het ontbreken van 4k. Iemand tips voor een goede videobewerkingstool. Ik heb nog minimale ervaring met videobewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 946685

Hallo Efraim,

Bij AlieExpress wordt er een beschermkapje verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Efraim schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:01:
Heeft er al iemand een goed beschermkapje voor te camera gevonden? Vindt het toch wel kwetsbaar in het tasje van de flymore..
Ik vond deze net:

https://snapgiz.com/produ...ra-protector/#prettyPhoto

Iets goedkoper:

http://www.lightake.com/p...-Accessories_2228042.html

[ Voor 20% gewijzigd door Tasminos op 17-07-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943147

Bij Wish ook te koop; stuk goedkoper € 1,70 excl. verzendkosten! Heb hem gisterer ook besteld; 2 wk levertijd volgens de site!

Camera Front 3D Sensor Screen Cover Protective Cover Case For DJI SPARK RC Drone.
www.wish.com/c/595e41d32c2ebe04844ff1c0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 13:46
Heeft er iemand ervaring met een OTG kabel zoals deze?
https://www.amazon.com/dp...g_lh?_encoding=UTF8&psc=1 En zo ja, waar heb je die besteld?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 945617

Anoniem: 943223 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:24:
vanmorgen nogmaals even met DJI gechat.
hij staat helaas nog steeds voor de 27e voor versturen...

als je nu de combo besteld op DJI geeft hij bij Wit, Rood en Blauw 1-3 shipping days staan.
dus snelle levering.
groen en geel heeft een shipping day van 7 - 10 (maar dat is 9 - 14 dagen.... volgens de vrouw van de Chat)

dus als iemand een kleur wil hebben zal ik rood wit blauw adviseren :-)
Ik heb de Blauwe fly more op 12 juli besteld, rechtstreeks bij DJI. Vrijdag is die in China opgestart en vandaag al in de UK. Denk dat die morgen of woensdag geleverd wordt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 18:17
blade08 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:51:
Heeft er iemand ervaring met een OTG kabel zoals deze?
https://www.amazon.com/dp...g_lh?_encoding=UTF8&psc=1 En zo ja, waar heb je die besteld?
Ik heb een vergelijkbare (na tip hier op GoT) en die bevalt goed. Bij Amazon UK dus, was binnen een week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
jeroen11 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Ik heb een vergelijkbare (na tip hier op GoT) en die bevalt goed. Bij Amazon UK dus, was binnen een week in huis.
Is die korte van 9,3cm lang genoeg voor iPhone 7 icm Spark, of moet je de 20cm hebben?
Edit, 20 besteld, zal wel goed zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 17-07-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Ik heb ook de 20cm volgens mij. 7cm is te kort vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Marlie1981 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:45:
Kamera-Express blijkt een foutje te hebben gemaakt. Dus bestelling maar geannuleerd, denk dat ik rechtstreeks via DJI ga bestellen. Lijkt de meest snelle optie op dit moment...
Wat heeft K-E verkeerd gedaan?

@matthijst Je kan 'm inderdaad horen. Maar stil is het in Yellowstone toch niet. We hadden busladingen Chinezen en die lui kunnen hun kop niet houden. Wil ik even het geluid opnemen tijdens het filmen van geisers, pools, springs en dat soort, maar er lullen er altijd wel een paar in je buurt. Heel moeilijk om even alleen het geluid op te nemen van wat je daar hoort. Hier en daar gelukkig wel gelukt, maar wat heb ik mij gestoord aan mensen die blijven praten. ;) Mijn favoriet qua geluid en wat het doet, toch wel de Dragon's Mouth net onder Hayden Valley. Het donkere geluid van water wat kookt, stoom uit het gat en met enige regelmaat na het donkere geluid een golf warm/heet water wat er uit komt. _/-\o_

Genoeg mooie plekken in de USA, helaas ook héél veel no-fly zones of waar je in elk geval eerst de toren moet bellen of je mag vliegen. Met een Spark ben ik van plan niet veel hoger dan een meter of 20 a 30 te gaan, maar ook dan gelden de regels natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

rkeetje schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Mooie korte plus en minpunten waar ik het zeker wel mee eens ben. Ik vraag mij alleen af hoe jij je drone opgeladen krijgt via een powerbank ik heb zelf gewoon een goede 2a 5v powerbank, maar als ik deze op mijn spark aansluit gaan de ledjes op de drone niet knipperen dat hij aan het laden is. Is dat bij jou herkenbaar?
Bij mij laadt hij gewoon op met mijn powerbank. Ik heb de "mr Handsfree Portable Power Charger 20800 mAh" Deze heeft een uitgang van 2.1 A.
Maar had vantevoren al gelezen dat niet iedere powerbank werkt.

Ook in de auto is de accu gewoon op te laden.

Net weer gevlogen. Vind de Quickshot mode wel cool. De rocket, dronie en helix zijn leuke optie's. Hopelijk komen deze ook naar de Mavic toe.
Kan je de afstand van de dronie aanpassen dat hij nog verder vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooi ding, enige wat wel sneller zou mogen is 'dalen'.
Daar is geen instelling voor denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alle kleuren, fly more's direct leverbaar (kreeg net een mail):
https://www.cameranu.nl/n...dji-quadcopters/dji-spark

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 17-07-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
matthijst schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:01:
Mooi ding, enige wat wel sneller zou mogen is 'dalen'.
Daar is geen instelling voor denk ik?
Heb je een remote controller? In sport mode daalt hij vrij snel, maar volgens mij kan dat niet als je met de telefoon vliegt.

[ Voor 176% gewijzigd door jeroen11 op 17-07-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
T.E schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:42:
Had een bestelling staan bij mediamarkt voor de combo maar daar hoor je niks van want ze weten gewoon niet wanneer hij binnen komt. Voor diegene die op mijn reactie gereageerd hebben die hem dan eventueel wilden overnemen, ik heb hem geannuleerd omdat hij nu al in verschillende winkels ligt.
Dat is typisch de Mediamarkt hetzelfde als met de DJI Mavic Pro en GoPro, had aan een medewerker gevraagd die oa over de drones gaat. Hij vertelde mij dat het heel moeilijk te verkrijgen is, eerst de VS en daarna pas Europa. Volgens deze meneer zou het wel ergens in september kunnen worden voordat deze in NL te verkrijgen is :D

Maar nog twijfel is qua kleur, neig naar de blauwe of groene. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Queenfanmichel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:54:
Maar nog twijfel is qua kleur, neig naar de blauwe of groene. Ik wacht nog even af.
Die zijn hierboven op voorraad (geel, blauw en rode combo's)?

Net nog even gevlogen in FCC mode. Dan is de verbinding opeens een stuk beter.
0,0 schokken in het beeld meer, op 100 meter.

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 17-07-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Nu online
JK schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Wat heeft K-E verkeerd gedaan?
Zaterdag hadden ze de rode fly more combo op voorraad volgens de website, dus besteld en betaald. Verzendbevestiging bleef uit, dus vanochtend gechat met een medewerker. Die gaf aan dat het een fout op de website was en ze deze helemaal niet op voorraad hebben gehad. Dus bestelling maar geannuleerd en nu wachten op het terug krijgen van het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Toch maar de knoop doorgehakt en de blauwe fly more combo besteld via cameranu.nl, had eerst gebeld en deze was gewoon op voorraad.

Als alles meezit komt het morgen tussen 15:30 en 17:30 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:47
matthijst schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:21:
[...]

Net nog even gevlogen in FCC mode. Dan is de verbinding opeens een stuk beter.
0,0 schokken in het beeld meer, op 100 meter.
Hoe krijg je dat voor elkaar de FCC mode? Zeker op een android telefoon?
Ben zelf niet zo te spreken over het bereik met de controler in CE mode (icm een iPhone 6S met OTG kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPhone
YouTube: Dji Mavic Pro FCC mode with Dji Go App 4.1.3
Ik heb Bluestacks op PC geinstaleerd, daar de apk in geladen. Wifi van PC connecten aan de Spark Controller. Dan de Spark aanzetten. Na een paar seconden krijg je een melding dat hij naar andere wifi-instellingen moet switchen: OK klikken (switcht naar US).

Op iPhone heb ik .DJI.configs via iTunes gekopieerd (vraag me af of die wat doet, maar ala). Als je daarna gewoon je iPhone via wifi met controller verbindt, en drone aanzet, krijg je de popup dat je op verkeerde wifi-mode zit. Deze kun je cancellen, hij blijft dan in FCC.
Ik gebruik daarna gewoon de kabel trouwens, maar volgens mij gebruikt Spark altijd wifi on te zenden/ontvangen, dus de modus bepaalt wel hoe goed je signaal is...

De allereerste keer dat ik Spark aanzette kreeg ik die wifivraag ook trouwens. Denk dat ik toen gewoon had moeten cancellen :)

[ Voor 62% gewijzigd door matthijst op 17-07-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Marlie1981 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:25:
[...]

Zaterdag hadden ze de rode fly more combo op voorraad volgens de website, dus besteld en betaald. Verzendbevestiging bleef uit, dus vanochtend gechat met een medewerker. Die gaf aan dat het een fout op de website was en ze deze helemaal niet op voorraad hebben gehad. Dus bestelling maar geannuleerd en nu wachten op het terug krijgen van het geld...
Dat is wel heel erg jammer. Dat wachten op het geld is zuur, anders kon je dat gebruiken bij CameraNU. Ik twijfel nog of ik mijn pre-order bij K-E moet annuleren en bij CameraNU moet bestellen. Ik heb er niet echt haast mee en volgens mij komen ze daar volgende week ongeveer binnen... hoop voor jou dat je je geld snel terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Zonet weer gevlogen en wat dingen getest.
Nu voor het eerst de spark vanuit de hand laten stijgen en te landen. Dit werkt echt supergoed.
Ik kreeg het niet voor elkaar om met handgebaar de spark te besturen.
Kan dit zijn omdat hij op de controller werkt?

Toch een groot nadeel is dat hij maar 15 min vliegt op 1 accu. Toch maar 2 extra accu's besteld bij geekbuying ( 42 euro p stuk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
JK schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Dat is wel heel erg jammer. Dat wachten op het geld is zuur, anders kon je dat gebruiken bij CameraNU. Ik twijfel nog of ik mijn pre-order bij K-E moet annuleren en bij CameraNU moet bestellen. Ik heb er niet echt haast mee en volgens mij komen ze daar volgende week ongeveer binnen... hoop voor jou dat je je geld snel terug krijgt.
Als je nog niet de volle mep betaald heb maar de aanbetaling zou ik annuleren en naar cameranu.nl gaan, ik heb net een besteld en inmiddels een track en trace gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T.E schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:45:
Zonet weer gevlogen en wat dingen getest.
Nu voor het eerst de spark vanuit de hand laten stijgen en te landen. Dit werkt echt supergoed.
Ik kreeg het niet voor elkaar om met handgebaar de spark te besturen.
Kan dit zijn omdat hij op de controller werkt?

Toch een groot nadeel is dat hij maar 15 min vliegt op 1 accu. Toch maar 2 extra accu's besteld bij geekbuying ( 42 euro p stuk ).
ik heb de combo vandaag binnen gekregen ....even getest met de volg je hand functie ...werkt perfect.....

aandoen....2 keer de batterij knop indrukken en hij stijgt op...daarna hou je je hand naar voren...lampjes knipperen en hij volgt jou hand

maar het beste is om het via je telefoon te regelen...(hand gesture)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 17-07-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947155

Ik heb mijn Spark FMC ook aangekregen vandaag.

Uitgetest bij mijn thuis en op werk.

Op het werk geraakte ik maar een goede 100m hoog voordat ik mijn bereik verloor.

Thuis heb ik 200m ( met moeite ) gehaald en een kleine 300 meter ver..

Heb mijn Yuneec Breeze drone verkocht omdat ik 100meter bereik te weinig vond..

En had toch gehoopt op 1km te halen met deze drone...

Als iemand nog tips heeft, (heb al wifi en USB kabel geprobeerd, app opnieuw geïnstalleerd, bluetooth uit,
manuele fotoinstellingen...)

groeten,
Ivan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand een tip voor een goedkope Android telefoon die goed werkt met de Spark?
iPhone 7 doet het prima, maar lijkt me wel handig om gemodde apk’s te kunnen gebruiken als dat niet al te veel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zelf heb ik de custom .apk geprobeerd op een HTC Desire 610, maar vond het erg schokkerig en totaal niet fijn om mee te vliegen vanwege de vertraging. Onduidelijk of dit komt door de apk of oudere telefoon.

Op iPhone 7+ deed ie het gisteren perfect in FCC mode (had ook verkeerde wifi mode popup) en kon aardig ver vliegen. Hopelijk blijft hetzelfde trucje werken in toekomstige app updates van DJI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 13:44
Ik gebruik, in tegenstelling tot vele geloof ik, een android phone (Wileyfox Swift 2 X) met een USB C aansluiting. Ik ben een totale leek op dit gebied en vraag me dus af wat voor kabel ik nodig heb. Is een kabel als onderstaande (Micro USB naar USB C) de juiste om de controller met de phone te verbinden?

http://www.ebay.de/itm/Ne...923bf5:g:XbIAAOSwZd1Vdqrv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik ben scheel |:(

[ Voor 89% gewijzigd door matthijst op 18-07-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Die had ik gezien, maar die heeft, of ik ben scheel, geen USB C, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrBasta schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Die had ik gezien, maar die heeft, of ik ben scheel, geen USB C, toch?
jou telefoon heeft USB C aansluiting?

de Spark heeft dacht ik micro.. dus zou je idd een USB C naar Micro moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
oeps, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 12:27
MrBasta schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:50:
Ik gebruik, in tegenstelling tot vele geloof ik, een android phone (Wileyfox Swift 2 X) met een USB C aansluiting. Ik ben een totale leek op dit gebied en vraag me dus af wat voor kabel ik nodig heb. Is een kabel als onderstaande (Micro USB naar USB C) de juiste om de controller met de phone te verbinden?

http://www.ebay.de/itm/Ne...923bf5:g:XbIAAOSwZd1Vdqrv
Ik kan je in ieder geval melden dat onderstaande kabel NIET werkt... De lengte is ideaal om mijn 5,5 inch OnePlus 3T te verbinden, maar zodra ik deze aansluit gaat de controller opladen vanuit mijn telefoon (wist niet dat dat mogelijk was 8)7). Nog geen andere besteld, maar ben toch van plan om eigenlijk alleen mijn iPad te gebruiken in plaats van telefoon.

http://www.ebay.com/itm/6...84669?hash=item360cff307d

[ Voor 6% gewijzigd door hdare op 18-07-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdare schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Ik kan je in ieder geval melden dat onderstaande kabel NIET werkt... De lengte is ideaal om mijn 5,5 inch OnePlus 3T te verbinden, maar zodra ik deze aansluit gaat de controller opladen vanuit mijn telefoon (wist niet dat dat mogelijk was 8)7). Nog geen andere besteld, maar ben toch van plan om eigenlijk alleen mijn iPad te gebruiken in plaats van telefoon.

http://www.ebay.com/itm/6...84669?hash=item360cff307d
download alvast even de app op je ipad..
mijn iPad was te oud.... (2 jaar...) en die was niet meer compatible..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Anoniem: 943223 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:41:
[...]
download alvast even de app op je ipad..
mijn iPad was te oud.... (2 jaar...) en die was niet meer compatible..
Heb zelf een iPad pro 9,7 en ook getest op een iPad air 2, beide zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 23:51

ngv

Iemand enig idee waar de fly more combo (wit) op dit moment voorradig is? In de pricewatch enkel te pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdare schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Heb zelf een iPad pro 9,7 en ook getest op een iPad air 2, beide zonder problemen..
aa, dat is het betere werk..

ik heb een samsung S7edge, dus opzich ook wel groot beeld.. eerst dat maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

ngv schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:01:
Iemand enig idee waar de fly more combo (wit) op dit moment voorradig is? In de pricewatch enkel te pre-orderen.
Ik denk dat marktplaats op dit moment de enige snelle optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Queenfanmichel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:54:
[...]

Als je nog niet de volle mep betaald heb maar de aanbetaling zou ik annuleren en naar cameranu.nl gaan, ik heb net een besteld en inmiddels een track en trace gekregen.
Ik ging vanmiddag eens checken, maar alles al uitverkocht. Hoop dat jij 'm al wel vandaag hebt!
Voor mij dus gewoon braaf blijven wachten op K-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185676

Marlie1981 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:25:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, mij werd gemeld dat het tot 14 dagen kon duren voordat het geld teruggestort wordt.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Nu online
Bij mij 1-5 werkdagen, maar heb geen bevestiging gekregen dat de order geannuleerd is. Morgenavond maar eens gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
JK schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Ik ging vanmiddag eens checken, maar alles al uitverkocht. Hoop dat jij 'm al wel vandaag hebt!
Voor mij dus gewoon braaf blijven wachten op K-E.
Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen, was pas na 18:00 uur thuis na het eten even wat gevlogen. Is mijn eerste drone maar dit is zo simpel, het software zit goed in elkaar.

Zal de komende tijd meer vliegen en ervaring opdoen, maar zelfs mijn vrouw vind het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Zelfde ervaring hier, 1e drone en vanaf het begin al erg goed mee te vliegen. Van omstanders krijg ik af en toe de vraag van "is het lastig te besturen?". Uiteraard moet je wel een beetje weten wat je doet, maar gaat me goed af. Tot op heden ook nog geen moment gehad van oei, daar was ik 'm bijna kwijt. Behalve een keer dat ik verbinding verloor op 120m afstand tijdens een van mijn eerste vluchten, stukje terug lopen en ik had weer verbinding, was toch ff knijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:43
mensen met iPhone die kunnen zeggen waar ze hun lightning -> micro usb kabel hebben gekocht voor de rc controller? Die van mavic zou net te kort zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 11:18
Ik gebruik gewoon de OTG adapter die bij mijn oude Samsung s7 zat. Dat adaptertje gaat dan gewoon de remote in en daar plug ik mijn originele lightning kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Het enige waar ik last aanheb is het wegvallen van de wifi verbinding tussen mijn iPhone 6S en de remote, even opzoek ergens in NL naar een OTG adapter.

De DJI Mavic RC CABLE (Lightning) zal deze werken??

https://www.v-nix.nl/dji-...e-lightning-connector.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Queenfanmichel schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:57:
Het enige waar ik last aanheb is het wegvallen van de wifi verbinding tussen mijn iPhone 6S en de remote, even opzoek ergens in NL naar een OTG adapter.

De DJI Mavic RC CABLE (Lightning) zal deze werken??

https://www.v-nix.nl/dji-...e-lightning-connector.htm
Deze is te kort volgens mij. Ikzelf heb deze:

https://www.wish.com/m/se.../58cd0b607e54a27319eb1a74

Werkt met mn iPad mini prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 08:53
Ik heb ook een otg kabel gekocht van 20cm bij allekabels.nl. Die kost daar 1,95. Daarnaast heb ik bij Appeloplader een haakse iPhone kabel gekocht. Werkt super. Toch nog wel een connectieloss tijdens het vliegen gehad.

Ik blijf het vliegen in de sportstand wel gaaf vinden. Was even vergeten dat het stijgen en dalen ook snel gaat. Voor ik het wist zat ik op 100 meter. Trouwens wind is niet echt Sparky’s ding, het was nu windkracht 4 en hij hing ietsje scheef tegen de wind in en op 100 meter gaf de app aan dat ik voorzichtig moest zijn omdat het hard waaide.

Binnenkort hoop ik de compacte MC case voor mijn verjaardag te krijgen. Het originele DJI tasje vindt ik niet echt handig. Dus mocht iemand die over willen nemen...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Ik ga morgens eens rond kijken, even langs de mediamarkt of coolblue, moet even in de pauze. Wil ook nog even wat vliegen op het universiteit terrein van de RuG (zernike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
heeft iemand exacte gegevens over de max schrijfsnelheid van de camera? Vind ik belangrijk om de juiste micro sd te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Een clip van 6:11 is bij mij 1106MB. Dat komt overeen met de ongeveer 25mbit (=3MB/s) die DJI opgeeft, en dat is met practisch ieder microSD kaartje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

rimave schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:37:
Ik blijf het vliegen in de sportstand wel gaaf vinden. Was even vergeten dat het stijgen en dalen ook snel gaat. Voor ik het wist zat ik op 100 meter. Trouwens wind is niet echt Sparky’s ding, het was nu windkracht 4 en hij hing ietsje scheef tegen de wind in en op 100 meter gaf de app aan dat ik voorzichtig moest zijn omdat het hard waaide.
Ik hanteer met mijn Phantom 3 een max wind van 40km/uur. Wat hanteren jullie met een Spark?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdemYegin
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 185676 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, mij werd gemeld dat het tot 14 dagen kon duren voordat het geld teruggestort wordt.
:(
Ik heb zaterdag de rode besteld en betaald omdat het op voorraad stond bij KE. Ik had echter wel aangegeven dat ik het zelf wilde ophalen. Gisteren langs geweest en ze gaven aan dat zij geen Spark op voorraad hadden en laadde gauw de KE site en liet zien dat dat ook op de site staat en gaf aan dat er veel mensen er naar vroegen. Ik was pissed! Dit is de status van vandaag, zaterdag stond er dat de Spark alleen in Capelle verkrijgbaar was en daarom heb ik em besteld en betaald zei ik. Waarop hij een aantal telefoontjes pleegde en heen en weer liep. In mijn hoofd wilde ik de bestelling al annuleren bij zijn terugkomst. Tot hij met een rode Spark kwam aanlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Nu online
Dat is wel heel vaag... Was dat een fly more combo of een losse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdemYegin
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
Marlie1981 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:02:
Dat is wel heel vaag... Was dat een fly more combo of een losse?
Heel vaag idd.. een fly combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Nu online
Sir Fuxalot schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Heel vaag idd.. een fly combo :)
Nog maar eens een telefoontje er aan gewaagd en nee ze hadden deze toch echt niet op voorraad. Gisteren had er al een creditering plaats gevonden, dus met een beetje geluk heb ik deze week mijn geld terug en kan ik rechtstreeks bij DJI bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Bij kamera express zijn ze sowieso nogal slordig... Had gedoe met mn Mavic en weet nu zeker dat ik daar nooit meer een drone koop. Voorwaarden van hun zijn ronduit belachelijk qua retourneren etc. Accessoires daar prima, ruim aanbod en snel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Iemand tips voor een gebruikersvriendelijk video-editingtool voor Windows? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik wil niet advanced gaan editen. Iets met stukjes film knippen en met leuke overloop aan elkaar plakken en muziek toevoegen. En ik wil uiteraard niks inleveren v.w.b. videokwaliteit. Ik heb het idee dat MS Moviemaker dat namelijk wel doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tasminos op 19-07-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947155

Paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar DJI hoe het zou komen waarom ik maar 200 a 300 max bereik haal met de spark.

Dit was hun antwoord:

Hi Ivan,

Thank you for contacting DJI Technical Support.

We're sorry for the confusion, But with this, It is not a quality issue. Please ensure that your mobile device is connected to the internet. Launch DJI Go 4 and wait for about a minute. Then turn off the DJI Go 4 app running in the background. Power on the aircraft and remote controller. Connect your mobile device to the remote controller's Wi-Fi first. (If the remote controller is not purchased. Power on the aircraft and connect your mobile device to the aircraft's Wi-Fi) Launch DJI Go 4 and enter the image transmission screen. Wait for a moment and a switch Wi-Fi settings prompt will pop-up. Click "Ok" and the aircraft will reset it's Wi-Fi settings then you can switch between 2.4Ghz and 5.8 Ghz under Wi-Fi settings.

Na deze stappen uitgevoerd te hebben, komt er niets te voorschijn van switch wifi settings prompt..

Iemand die mss een tip heeft?
Wat bedoelen ze juist met " enter the image transmission screen", gewoon in de dji go app op "go fly" klikken?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat lijkt erop alsof ze denken dat je in de verkeerde WiFi stand zit (Amerikaans vs Europees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
Twee vragen voor bezitters van de Spark:

Wie de controller heeft: gebruik je wifi of een OTG kabel? In dat laatste geval; kun je de controller dan nog wel prettig vasthouden? In mijn ervaring niet echt. De kabel steekt rechts of links uit de telefoon waardoor je de sticks wat minder makkelijk kunt bereiken. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen en ervaren.

En vliegt hier ook iemand zonder controller, dus 100% via wifi en een smartphone? Hoe zijn de ervaringen met het bereik en met name de storingsgevoeligheid? In mijn ervaring is de wifi-verbinding storingsgevoelig en valt het signaal regelmatig weg als je (te) ver weg vliegt. Daarnaast vind ik het bereik dan erg beperkt om een mooi shot te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Onlangs heb ik ook een OTG kabel gekocht, maar vind het ook niet prettig vliegen...vandaar de laatste paar vluchten al niet meer gebruikt. Het voordeel van zo'n kabel qua beeld vond ik ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Yero schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:53:

Wie de controller heeft: gebruik je wifi of een OTG kabel? In dat laatste geval; kun je de controller dan nog wel prettig vasthouden? In mijn ervaring niet echt. De kabel steekt rechts of links uit de telefoon waardoor je de sticks wat minder makkelijk kunt bereiken. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen en ervaren.

En vliegt hier ook iemand zonder controller, dus 100% via wifi en een smartphone? Hoe zijn de ervaringen met het bereik en met name de storingsgevoeligheid? In mijn ervaring is de wifi-verbinding storingsgevoelig en valt het signaal regelmatig weg als je (te) ver weg vliegt. Daarnaast vind ik het bereik dan erg beperkt om een mooi shot te kunnen maken.
Ik doe het (nog) zonder maar merk wel dat mijn iPhone met iOS 11 wifi niet vast houdt en dus heel vaak de verbinding verliest, maar met mijn iPad (iOS 10.3) nergens last van heeft.

Ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen last van die kabel hier :)
iPhone 7, merk niet eens dat ie erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yero schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:53:

Kun je dan niet een houder kopen net Zoals bij de ipad?
Zit er een plankje in de remote, dan een soort stang en daarop is je telefoon of ipad gemonteerd.

https://www.amazon.com/SK...-Controller/dp/B01N5KIXG9

dit lijkt mij ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
Vandaag mijn eerste vluchten gemaakt met de Spark. Werkt prima, maar het eerste wat me opviel bij het aanzetten is wat een "herrie" dat ding maakt. Nog niet eens als ie airborn is, maar alleen al bij het aan zetten. Heeft de Spark een intern ventilatortje om de boel te koelen ?

Ik heb het wel al geverifieerd met een collega die ook een Spark heeft en hij bevestigde het verhaal, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Edit

Never mind. Net even een teardown gekeken en er zit idd een klein ventilatortje in. Zal dus wel works as designed zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door netvista op 19-07-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 20:00
ik gebruik ook een OTG kabel icm een iPad mini 4 en tablethouder en werkt perfect en heb ook geen last van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185676

Wie weet of er een autolader is voor de Spark en zo ja waar die dan te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OTG kabel vindt ik ook best in de weg zitten tijdens het vliegen heb er zelf eentje op maat in elkaar gesoldeerd maar blijft een obstakel ( Samsung S8 )

Verbinding geen problemen mee gehad.....is stabieler dan Wi-Fi

denk ik zelf een houder ga fabriceren... :-)

geluid van de spark...jah de ventilator maak enigszins een geluid maar de props maken juist meer lawaai omdat ze zo klein zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947155 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:13:
Paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar DJI hoe het zou komen waarom ik maar 200 a 300 max bereik haal met de spark.

Dit was hun antwoord:

Hi Ivan,

Thank you for contacting DJI Technical Support.

We're sorry for the confusion, But with this, It is not a quality issue. Please ensure that your mobile device is connected to the internet. Launch DJI Go 4 and wait for about a minute. Then turn off the DJI Go 4 app running in the background. Power on the aircraft and remote controller. Connect your mobile device to the remote controller's Wi-Fi first. (If the remote controller is not purchased. Power on the aircraft and connect your mobile device to the aircraft's Wi-Fi) Launch DJI Go 4 and enter the image transmission screen. Wait for a moment and a switch Wi-Fi settings prompt will pop-up. Click "Ok" and the aircraft will reset it's Wi-Fi settings then you can switch between 2.4Ghz and 5.8 Ghz under Wi-Fi settings.

Na deze stappen uitgevoerd te hebben, komt er niets te voorschijn van switch wifi settings prompt..

Iemand die mss een tip heeft?
Wat bedoelen ze juist met " enter the image transmission screen", gewoon in de dji go app op "go fly" klikken?

bedankt!
toon volledige bericht
met OTG of via Wi-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Anoniem: 185676 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:08:
Wie weet of er een autolader is voor de Spark en zo ja waar die dan te krijgen is.
Je kan gewoon een USB autolader kopen, en de kabel die bij je spark zit hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
vandaag binnen wat getest, maakt wel veel lawaai :Y
werkt prima, gemakkelijk te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is toch wel klein beetje logisch dat hij geluid maakt?

en hij hangt toch in de lucht.. merk je er minder van ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
In mijn ogen nog wel een van de grootste nadelen, dat lawaai. Het is gewoon een onprettig geluid, zegt ook NASA. Misschien wennen we er op termijn aan als er continu allerlei bezorgdrones rondreizen, maar hopelijk is er een andere oplossing en lukt het om op termijn drones veel stiller te laten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen11 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:49:
In mijn ogen nog wel een van de grootste nadelen, dat lawaai. Het is gewoon een onprettig geluid, zegt ook NASA. Misschien wennen we er op termijn aan als er continu allerlei bezorgdrones rondreizen, maar hopelijk is er een andere oplossing en lukt het om op termijn drones veel stiller te laten vliegen.
wellicht dit?
https://www.bax-shop.nl/l...15sA3iEAYYBSABEgJQnPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Beetje duur om aan alle omstanders uit te delen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen11 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:56:
Beetje duur om aan alle omstanders uit te delen ;-)
heb je er iig zelf geen last meer van ;-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 948033

Ik heb mij combo (blauw) net een paar dagen en ben al helemaal verkocht. Ik heb ook een Xiro xplorer en een Quanum DX20 maar de spark is nu al mijn favoriet.
Natuurlijk eerst van alles uitproberen. Ik heb nu wel een paar vraagjes:

Als je een foto maakt met gesture dan is dat in lage resolutie. Kan ik dat aanpassen?

Net via de USB bestanden overgebracht naar mijn PC. Koppelen aan USB en aanzetten. De spark staat dan geruime tijd aan en wordt wel heel erg warm. De bovenkant is eigenlijk niet meer aan te raken. Is dat normaal :?

Toch maar een derde accu besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:56
Spark Accu:
€40 by Geekbuying met code KIMOVIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
iisworks schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:22:
Spark Accu:
€40 by Geekbuying met code KIMOVIL.
Dank voor de tip, gelijk eentje gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Anoniem: 948033 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:01:
Ik heb mij combo (blauw) net een paar dagen en ben al helemaal verkocht. Ik heb ook een Xiro xplorer en een Quanum DX20 maar de spark is nu al mijn favoriet.
Natuurlijk eerst van alles uitproberen. Ik heb nu wel een paar vraagjes:

Als je een foto maakt met gesture dan is dat in lage resolutie. Kan ik dat aanpassen?

Net via de USB bestanden overgebracht naar mijn PC. Koppelen aan USB en aanzetten. De spark staat dan geruime tijd aan en wordt wel heel erg warm. De bovenkant is eigenlijk niet meer aan te raken. Is dat normaal :?

Toch maar een derde accu besteld :*)
De lage resolutie is me nog niet opgevallen (ik heb gesture nog niet gebruikt). Wat ik wel merkte is dat ik direct na een vlucht heel lage resolutie foto's op mijn telefoon had staan (190 x 70 Pixels oid). Toen ik een dag later weer 2 accu's leeg had gevlogen waren deze foto's al van betere resolutie (1024 x nogwat). Op de SD kaart stonden de foto's in volle resolutie. Ik heb het idee dat de Spark gedurende een vlucht wat bandbreedte gebruikt om de foto's in (steeds hogere) kwaliteit over te zetten?

Ik vind de Spark ook erg heet worden tijdens het overzetten (of sowieso als hij "stationair" aan staat). Las op het DJI Forum dat dat blazen (en de bijbehorende warmte) by design is en dus "hoort". Daarom haal ik het SD Kaartje er maar uit en stop het in een reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de raketten van hun wel eens gehoord :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 13:46
Op maandag bij rchelicoptershop een prerder gedaan. Supper geholpen, en de spark is nu onderweg! kan bijna... niet wachten https://www.rchelicoptershop.nl/drones/dji-spark-fly-more-combo

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:56
Net die kleine EVA case binnen voor alleen de drone + accu's:
https://nl.aliexpress.com...A-Lining/32817876527.html

Hij is echt nog een flink stuk kleiner dan de foam box waar de Spark in geleverd wordt, ideaal als take-anywhere case!

Ik overweeg nog een case waar de complete set met RC en lader in kan, maar die zijn vrijwel allemaal veel groter dan de meegeleverde Fly More tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Na een kleine week flink met de spark gespeeld te hebben heb ik hem vandaag toch verkocht.
Nu met de schaarse leveringen en mensen die op vakantie gaan kon ik er nog een mooi bedrag voor krijgen.
Het is een geweldig leuke drone maar met de Mavic al in bezit is 800 euro toch wel veel geld voor een 2e drone die toch net wat minder is erbij te hebben.

Grootste nadeel ten opzichte van de Mavic is de accuduur.
Ook flauw van dji dat er geen 3e accu in het pakket zit waardoor je toch weer genoodzaakt bent extra geld uit te geven. En waarom ook standaard geen sd kaartje erbij? Of een beschermkapje voor de camera?
Dit alles zat wel weer in het Mavic Combo pakket.

Ook het wifi connecten met de controller is een slechte keuze aangezien dit niet altijd soepel werkt.
Een otg kabel is een optie. Werkt met mijn ipad mini 4 prima. Maar met mijn galaxy s7 weer niet.
Ook kreeg ik soms vertraging en lag tussen beeld en camera wat frustraties geeft.
Met de mavic nooit problemen mee gehad.

Toch een zeer groot pluspunt dat je hem met een powerbank kan opladen of gewoon via usb. Dit scheelt weer een grote last met vervoeren van de grote adapter.

Jammer weer dat de bijgeleverde tas net zo groot is als die van de Mavic.

Al met al een zeer leuke drone ondanks de vrij dure prijs voor wat je krijgt. Nu hopen dat de quickshot mode snel aan de mavic toegevoegd wordt want dat is zeker een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 27-06 08:53
MrBasta schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:30:
[...]

De lage resolutie is me nog niet opgevallen (ik heb gesture nog niet gebruikt). Wat ik wel merkte is dat ik direct na een vlucht heel lage resolutie foto's op mijn telefoon had staan (190 x 70 Pixels oid). Toen ik een dag later weer 2 accu's leeg had gevlogen waren deze foto's al van betere resolutie (1024 x nogwat). Op de SD kaart stonden de foto's in volle resolutie. Ik heb het idee dat de Spark gedurende een vlucht wat bandbreedte gebruikt om de foto's in (steeds hogere) kwaliteit over te zetten?

Ik vind de Spark ook erg heet worden tijdens het overzetten (of sowieso als hij "stationair" aan staat). Las op het DJI Forum dat dat blazen (en de bijbehorende warmte) by design is en dus "hoort". Daarom haal ik het SD Kaartje er maar uit en stop het in een reader.
Hij gaat vanzelf uit als ie te heet wordt. Aan den lijfe ondervonden, omdat ik via wifi een video over wilde zetten. Dat ging dus niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
Ben wel benieuwd hoeveel geluid de Spark dan maakt. De Mavic was al een stukje stiller dan mijn Phantom 3, maar wel kleinere propellors heb je misschien wel meer herrie.

@T.E Ik snap niet dat je een Spark hebt gekocht, als je al een kleine opvouwbare Mavic hebt. Dan snap ik wel dat je er snel klaar mee bent. De reden dat ik voor een Spark ga en niet de Mavic, is puur omdat ie goedkoper is en ook klein. Mavic vind ik te duur voor wat ik er mee wil doen en de Phantom 3 is te groot om even snel mee te nemen.

Nu dus nog wachten op Kamera-Express. Wel typisch; tegen mij zeggen ze dus dat eind van de maand de units worden verwacht, terwjil ze onlangs al een lading hebben ontvangen. Een maatje kreeg al de melding dat ie 'm kon halen/afbetalen, hij was vergeten zijn pre-order te annuleren, omdat ie toch maar voor een Mavic ging. Zeg dan gewoon dat je al wel wat binnen hebt, maar dat die al vergeven zijn ivm eerdere pre-orders. V-Nix heeft het over 1-3 werkdagen, maar in hoeverre moet dat lukken? Niet dat ik er superveel haast mee heb, maar nu ik hier jullie berichten zo lees, wil ik toch binnenkort wel mijn P3S verruilen voor de Spark. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Voor de liefhebbers, de Spark Fly More Combo is nu op voorraad bij ArtenCraft.nl in het wit en rood :)

\O/ weeeee =[specs]=

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.