Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52
Anoniem: 920941 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:34:
andere opties...?

Quickshot:
Dronie
Circle
Helix
Rocket
Ah, ja die wel :)
Rocket en helix geprobeerd.
Helix afgebroken want hij was hard op weg om een paar bomen achterwaarts in te draaien :+
Werkt op zich wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Helix afgebroken want hij was hard op weg om een paar bomen achterwaarts in te draaien :+
Werkt op zich wel leuk!
De cirkel die hij beschrijft in de helix stand is groter dan je denkt, tenminste dat had ik wel. Ook net uit de boom kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941

Anoniem: 943223 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:47:
[...]

De drones worden toch gewoon in china gemaakt? of hebben ze ook een fabriek in Europa en usa?
dus jou datum is ook verschoven?
Worden inderdaad in China gemaakt, echter worden ze dan vanuit China per honderden/duizenden naar een warehouse ( opslag) verzonden . Als er dan vanuit een warehouse verzonden worden scheelt dat weer in de verzend/inklarings/douane-kosten voor DJI

Stuur zelf maar eens pakettje naar UK of naar China, denk dat je schrikt van de prijzen

effe snel een test gedaan via dhl

naar china 357 euri
nar UK 117 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943223

Anoniem: 920941 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Worden inderdaad in China gemaakt, echter worden ze dan vanuit China per honderden/duizenden naar een warehouse ( opslag) verzonden . Als er dan vanuit een warehouse verzonden worden scheelt dat weer in de verzend/inklarings/douane-kosten voor DJI

Stuur zelf maar eens pakettje naar UK of naar China, denk dat je schrikt van de prijzen

effe snel een test gedaan via dhl

naar china 357 euri
nar UK 117 euri
aaa, oke!

heb nog veel te leren merk ik..

ook inzake alle benamingen en trucjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Werkt op zich wel leuk!
Werken de ''obstakels vermijden'' sensoren ook een beetje...? hoe doet hij het binnenshuis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 920941 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Werken de ''obstakels vermijden'' sensoren ook een beetje...? hoe doet hij het binnenshuis :*)
Binnenshuis nog niet geprobeerd :)
Misschien een keer op een vrijdag op kantoor proberen, als 't rustig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:41
Ik heb inmiddels een keer of 10 beide accu's leeg gevlogen, enkel nog met de RC gevlogen en palm-launch geprobeerd, nog geen van de andere 'intelligent flight modes'

Gister een range test met OTG kabel (OnePlus 3T) met de laatste versie van de Go 4 app, kwam niet verder dan 150 meter waarna er weer 'weak signal' en 'transmitting signal lost' meldingen verschenen. Ik kan in de app, na de update, ook niet meer kiezen voor 2,4 of 5 GHz, in het grafiekje dat mogelijke storing weergeeft staan enkel 5 GHz kanalen.

Toen de 'geforceerde' FCC mode hack geïnstalleerd en een minuutje later zat mijn Spark op 450 meter afstand met een haarscherpe beeldverbinding :D Nog niet verder geprobeerd vanwege de harde wind gister, maar dit biedt voor mij nu wel een oplossing (geen behoefte meer om de Spark in te ruilen voor een Mavic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdare schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:44:

Toen de 'geforceerde' FCC mode hack geïnstalleerd
waar heb je die vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat kun je er mee? (ja, sorry hier ben ik (nog) niet bekend mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
YouTube: Dji Mavic Pro FCC mode with Dji Go App 4.1.3

Heb zelf een iPhone.
.DJI.Config gisteren geinstalleerd maar nog niet getest (sowieso nog niet verder dan 50-80 meter weggevlogen denk ik) :)

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 12-07-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943223 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:08:
[...]

en wat kun je er mee? (ja, sorry hier ben ik (nog) niet bekend mee)
Staat in de tekst erboven , eerst kwam hij op 150 meter waarna er weer 'weak signal' en 'transmitting signal lost' meldingen verscheen

na de hack :

Toen de 'geforceerde' FCC mode hack geïnstalleerd en een minuutje later zat mijn Spark op 450 meter afstand met een haarscherpe beeldverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Staat in de tekst erboven , eerst kwam hij op 150 meter waarna er weer 'weak signal' en 'transmitting signal lost' meldingen verscheen

na de hack :

Toen de 'geforceerde' FCC mode hack geïnstalleerd en een minuutje later zat mijn Spark op 450 meter afstand met een haarscherpe beeldverbinding
dat had ik inderdaad gelezen, dus eigenlijk betere verbinding?
filmpje ook snel bekeken, maar daar moet ik wel even voor zitten.

ik dacht dat er meer mogelijk was! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Anoniem: 943223 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:03:
[...]
ik dacht dat er meer mogelijk was! thanks!
Wat zou er meer mogelijk moeten/kunnen zijn?

De 'Hack' (andere APK installeren op Android) forceert enkel de FCC mode waardoor je een hoger zendvermogen krijgt en dus, volgens DJI, 2 km in plaats van 500 meter bereik zou moeten hebben. Helaas is gebleken dat ik die 500 meter in CE mode (lager zendvermogen) bij lange na niet kan halen.

Ik vlieg voorlopig dus lekker in FCC mode >:)

De 'gehackte' app lijkt mij trouwens eerder een beta versie van DJI zelf ofzo, je kunt via een geheim menuutje zelf het land ingeven (NL voor CE, US voor FCC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdare schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Wat zou er meer mogelijk moeten/kunnen zijn?

De 'Hack' (andere APK installeren op Android) forceert enkel de FCC mode waardoor je een hoger zendvermogen krijgt en dus, volgens DJI, 2 km in plaats van 500 meter bereik zou moeten hebben. Helaas is gebleken dat ik die 500 meter in CE mode (lager zendvermogen) bij lange na niet kan halen.

Ik vlieg voorlopig dus lekker in FCC mode >:)

De 'gehackte' app lijkt mij trouwens eerder een beta versie van DJI zelf ofzo, je kunt via een geheim menuutje zelf het land ingeven (NL voor CE, US voor FCC)
ik ben een leek in deze dingen, daarom vroeg ik het mij af..

waarom doen ze dat niet automatisch, deze instelling ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 943223 op 12-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdare schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:12:
[...]

De 'Hack' (andere APK installeren op Android)
Heb je toevallig ergens de link ernaar toe..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Anoniem: 920941 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Heb je toevallig ergens de link ernaar toe..?
Die heb ik wel, maar daar mag ik volgens mij niet naar linken... Maar bij Youtube kom je een heel eind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Zondag een past keer de accu's leeg gemaakt en uiteindelijk door gebruik van iPad ipv telefoon op 2.4ghz gekregen. Hoogte test tor 300m gedaan hoger durfde ik eigenlijk niet. Het blijft een top drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat een verhaal en wat een oneerlijk manier van handel bedrijven. Shame on you DJI.
Dronekenner.nl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor je lovende woorden! :)
Maar we willen wel even iets corrigeren:
wij verwachten de Spark niet eind augustus op voorraad, en hebben waarschijnlijk iets gezegd als: "het zou zomaar eind augustus kunnen worden", bedoeld en waarschijnlijk ook gezegd in de context: "we weten het gewoon niet en we houden onze klanten niet aan het lijntje".

Niemand weet het op dit moment, en wie beweerd van wel houdt klanten aan het lijntje, of is CEO bij Apple.
Als je meer wilt weten waarom dan kun je het beste onze laatste nieuwsbrief even lezen. We hebben er een behoorlijk stuk over geschreven.

Uiteindelijk worden alle Europese distributeurs en dealers gewoon keihard in hun **** genaaid. Deze ze dat al met de Mavic Pro, nu zijn ze alle schaamte voorbij en leveren ze al weken combo's sneller aan hun "eigen" klanten maar de duizenden combo's die importeurs hebben besteld worden niet geleverd want daar verdienen ze wat minder aan natuurlijk. Ondertussen verrichten we idioot veel klantenservice voor ze, want wie bel je als je meer wilt weten? DJI iig niet met hun generieke antwoorden op vragen die ze niet eens hebben gelezen. En nu de combo's inderdaad via DJI sneller binnenkomen vliegen de annuleringen ons om de oren wat NOG meer werk oplevert en we óók geen cent aan mogen verdienen. Op deze manier kunnen wij niet langer blijven doen wat we doen: uitstekende service verlenen, en DJI maakt het dealer netwerk dat ze de voorgaande jaren heeft helpen groeien vakkundig kapot 8)7 Typisch Chinese arrogantie (volgens mij Chinese vrouw)
Ik heb trouwens net mijn mooie fly more Case binnen. Nu nog de Spark Fly more combo zelf 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Tasminos op 12-07-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:35
[b][message=51883057,noline]
Ik heb trouwens net mijn mooie fly more Case binnen. Nu nog de Spark Fly more combo zelf 8)7
Wat zijn de buitenafmetingen en het gewicht van die case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 14:22
Anoniem: 943223 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:16:
[...]
waarom doen ze dat niet automatisch, deze instelling ;-)
Ik denk dat je een grap maak, maar even serieus: omdat je door de FCC-modus in de EU te gebruiken de wet overtreedt. Het maximaal zendvermogen van je quadcopter en van je afstandsbediening zijn wettelijk gelimiteerd. Ik weet niet hoe groot de pakkans is en wat de straf is, maar je als je andere mensen adviseerd de wet te overtreden dan kun je ze maar beter waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52
Axente schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:29:
Zondag een past keer de accu's leeg gemaakt en uiteindelijk door gebruik van iPad ipv telefoon op 2.4ghz gekregen. Hoogte test tor 300m gedaan hoger durfde ik eigenlijk niet. Het blijft een top drone.
300meter damn! Heb je wel genoeg acculading daarvoor?
Hij zou 500 meter moeten kunnen halen, maar ik durf het niet aan. 100 meter is meer dan genoeg. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
iisworks schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Wat zijn de buitenafmetingen en het gewicht van die case?
breedte=30cm
lengte=22cm
hoogte=10cm

kan niet direct ergens in de buurt wegen. Maar het is een lichte case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
Vanavond weer even mijn spark de lucht in gegooid en ik blijf mij verbazen dat hij ondanks mijn fotografie skills (of eigenlijk het ontbreken ervan) toch hele mooie foto's maakt :)

https://rene1997.stackstorage.com/s/168VEgC0PfLx7vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag mail gekregen dat hij nog steeds op de 27e staat voor verzending..

Hi Jeroen,
Thank you for contacting DJI Customer Support.
We understand that you want to know the shipping status of your order. Upon checking, your order is estimated to be shipped on July 27, 2017. Please understand that shipping of the Spark Fly More Combo is on a first come first serve basis.
Please know that we are doing our best to shipping out all orders on time and we take these matters seriously and appreciate the patience with this. We apologize for the inconvenience that this has caused you and understand that you not only invested your money in this but also your time.
You will receive an email confirmation including the tracking number after your order has been shipped out. Delivery usually takes 3-5 business days after shipment.
Your patience and understanding on this matter is greatly appreciated.
Regards,
Carol
DJI Customer Support.

nog even wachten dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
rimave schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:27:
[...]

300meter damn! Heb je wel genoeg acculading daarvoor?
Hij zou 500 meter moeten kunnen halen, maar ik durf het niet aan. 100 meter is meer dan genoeg. :)
Ja gaat makkelijk niet gecheckt zal vanavond flight record nakijken. Maar met sport stand klimt de spark snel. 500m durfde ik ook niet aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943223 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:12:
vandaag mail gekregen dat hij nog steeds op de 27e staat voor verzending..

Hi Jeroen,
Thank you for contacting DJI Customer Support.
We understand that you want to know the shipping status of your order. Upon checking, your order is estimated to be shipped on July 27, 2017. Please understand that shipping of the Spark Fly More Combo is on a first come first serve basis.
Please know that we are doing our best to shipping out all orders on time and we take these matters seriously and appreciate the patience with this. We apologize for the inconvenience that this has caused you and understand that you not only invested your money in this but also your time.
You will receive an email confirmation including the tracking number after your order has been shipped out. Delivery usually takes 3-5 business days after shipment.
Your patience and understanding on this matter is greatly appreciated.
Regards,
Carol
DJI Customer Support.

nog even wachten dus :-)
hope bla bla en dan weer zo een standaard mail....

Ik heb net contact met ze gehad.....ze hebben ze weer in voorraad in de UK warehouse en wachten nu tot dat DHL ze komt oppikken....verwachting is vandaag of morgen, daarna word er automatisch een mail verzonden met track and trace en dan duurt het meestal nog 3 dagen voordat hij op mijn deurmat ligt....

Het ligt er dus aan op welk plaats jij staat het betreft een backorder......als er 100 binnen zijn gekomen en jij staat op 101, pies je net naast de pot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:47:
[...]

hope bla bla en dan weer zo een standaard mail....

Ik heb net contact met ze gehad.....ze hebben ze weer in voorraad in de UK warehouse en wachten nu tot dat DHL ze komt oppikken....verwachting is vandaag of morgen, daarna word er automatisch een mail verzonden met track and trace en dan duurt het meestal nog 3 dagen voordat hij op mijn deurmat ligt....

Het ligt er dus aan op welk plaats jij staat het betreft een backorder......als er 100 binnen zijn gekomen en jij staat op 101, pies je net naast de pot
wederom gevraagd, maar met een andere draai er aan. dus niet gevraagd naar mijn status maar of het klopt dat er een nieuwe lading binnen was gekomen. dit was inderdaad waar.
maar alleen de kleur wit.....
wit is ook de meest verkochte kleur..
hij kon mij niet vertellen of er veel backorders waren van de groene.. dus ik ga nu gewoon uit van de 27e...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 940107

Gisteravond weer twee accu's leegevlogen. Wat is het toch een super lekker dronetje!

[YouTube: https://youtu.be/dLhPzEQTBdY]

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 940107 op 13-07-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 940107 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:19:
Gisteravond weer twee accu's leegevlogen. Wat is het toch een super lekker dronetje!

[video]
dit soort beelden ,maken me nog ongeduldiger om de spark binnen te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 930117

Fly More Combo via NL reseller wordt vandaag bezorgd zowaar! :-) Heeft 1,5 maand (29-5) geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943223 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:16:
[...]

wederom gevraagd, maar met een andere draai er aan. dus niet gevraagd naar mijn status maar of het klopt dat er een nieuwe lading binnen was gekomen. dit was inderdaad waar.
maar alleen de kleur wit.....
wit is ook de meest verkochte kleur..
hij kon mij niet vertellen of er veel backorders waren van de groene.. dus ik ga nu gewoon uit van de 27e...
kleur maakte mij niet zoveel uit, ging mij meer op de snelste levertijd ( en ik nam de gok op kleur wit :-) )

er komt waarschijnlijk toch een andere folie op

https://it.aliexpress.com...JI-SPARK/32815537662.html

https://it.aliexpress.com...Decals-6/32814573356.html

Zie overigens dat me item nu op Shipped staat :P als ik bij me orders kijk

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 13-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 16:24
Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:13:
[...]

kleur maakte mij niet zoveel uit, ging mij meer op de snelste levertijd ( en ik nam de gok op kleur wit :-) )

er komt waarschijnlijk toch een andere folie op

https://it.aliexpress.com...JI-SPARK/32815537662.html

https://it.aliexpress.com...Decals-6/32814573356.html

He die folie is wel cool! Ik heb vanochtend de witte fly more combi besteld bij DJI. Maar dat is puur vanwege de levertijd. Met zo'n folie kan ik hem dan alsnog een beetje opfleuren :-) Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Anoniem: 930117 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:25:
Fly More Combo via NL reseller wordt vandaag bezorgd zowaar! :-) Heeft 1,5 maand (29-5) geduurd...
Dat is goed nieuws. Welke NL reseller is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet een mail ontvangen.......it's on his way !!

Thursday, July 13, 2017 at 00:00

Origin Service Area:
LONDON - HEATHROW - GUILDFORD - UK
Destination Service Area:
ROTTERDAM - BARENDRECHT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 930117

UncleSam schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Dat is goed nieuws. Welke NL reseller is dat?
CameraNU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:52:
Zonet een mail ontvangen.......it's on his way !!

Thursday, July 13, 2017 at 00:00

Origin Service Area:
LONDON - HEATHROW - GUILDFORD - UK
Destination Service Area:
ROTTERDAM - BARENDRECHT
Je had hem een week geleden besteld toch? Dat is snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 11:18
Hopelijk komen die van dronekenner dan ook snel binnen :'( met de annuleringen die ze hebben gehad hoop ik toch bij de eerste batch te zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:13:
[...]

had ik ook kunnen doen..... slim van je
ga nu de order niet meer annuleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:35
Wow, eergisteren (11/7) een witte Spark Fly More besteld, krijg net een email:

Your Order Is On Its Way

Vanuit UK (Heathrow), dus het kan snel gaan!

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 13-07-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iisworks schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:48:
Wow, eergisteren (11/7) een witte Spark Fly More besteld, krijg net een email:

Your Order Is On Its Way

Vanuit UK (Heathrow), dus het kan snel gaan!
dan zitten die van jou en mij waarschijnlijk saampjes in het zelfde vliegtuig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrBasta schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Je had hem een week geleden besteld toch? Dat is snel!
klopt maar ik zie dat het record al verbroken is :9

zie dat iisworks hem 11-7 had besteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:04:
[...]

dan zitten die van jou en mij waarschijnlijk saampjes in het zelfde vliegtuig... ;)
Haha, ik heb vanochtend besteld en krijg nu een melding dat hij verzonden is O+
Dus met zijn drieen in hetzelfde vliegtuig?! :D

[ Voor 7% gewijzigd door MrBasta op 13-07-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrBasta schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Haha, ik heb vanochtend besteld en krijg nu een melding dat hij verzonden is O+
Dus met zijn drieen in hetzelfde vliegtuig?! :D
Waarschijnlijk heb je dan wit besteld....wellicht een grote batch binnen gekregen in het UK warehouse....

dus voor diegene die hem snel willen hebben ( vraag eerst na via de chat of ze on stock zijn ) en dan bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 930117 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:25:
Ben ik ook wel benieuwd naar welke reseller, want de meeste riepen allemaal : '' Wij zullen de eerste zijn die de spark binnen krijgen''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar welke reseller, want de meeste riepen allemaal : '' Wij zullen de eerste zijn die de spark binnen krijgen''.
Is al gemeld, CameraNU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Goed nieuws. Het lijkt erop dat er een batch aan combo's in het land is gestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zijn er behoorlijk wat over-uren gemaakt bij DJI ..... :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 13-07-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:12:
Volgens mij zijn er behoorlijk wat over-uren gemaakt bij DJI ..... :-)
laat ze de groene dan ook ff doen ipv alleen wit.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heymil
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 20:54
Iemand nog interesse in een combo rood met 16gb sd? Ik krijg van twee bronnen geleverd....

[ Voor 7% gewijzigd door heymil op 13-07-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

heymil schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:01:
Iemand nog interesse in een combo rood met 16gb sd? Ik krijg van twee bronnen geleverd....
Zet hem op V&A ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
heymil schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:01:
Ik wel, waar is deze op te halen?
Ga zondag op vakantie dus zou leuk zijn >:)

[ Voor 9% gewijzigd door vietnamees op 13-07-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heymil
  • Laatst online: 29-06 20:54
Over 3 tot 5 dagen in Eindhoven, hij is onderweg.

[ Voor 22% gewijzigd door heymil op 13-07-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
heymil schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:09:
Over 3 tot 5 dagen in Eindhoven
Ai dat is jammer, succes met de verkoop. Maar je zal hem toch wel makkelijk kwijt raken aan iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 31-03 20:07
Kreeg te horen dat dinsdag een witte combo geleverd wordt bij VNix, heb er een gereserveerd.

Maar twijfel nog een witte, Groene of rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Queenfanmichel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:32:
Kreeg te horen dat dinsdag een witte combo geleverd wordt bij VNix, heb er een gereserveerd.

Maar twijfel nog een witte, Groene of rode.
ik zou zeggen doen....folie en stickers genoeg |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 14:34
Anoniem: 920941 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:58:
[...]

ik zou zeggen doen....folie en stickers genoeg |:(
Misschien heeft Queenfanmichel wel genoeg geduld om uiteindelijk te wachten op de kleur die hij wil ;-)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben trouwens wel benieuwd of het een lak is of dat de kunststof echt massief de kleur is

edit: net een paar filmpjes gezien van crashes het is massief .....ze worden op kleur in de mal ingespoten

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 13-07-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Mensen al ervaring met een IOS device en het plaatsen van de .DJI.configs bestand in de DJI GO app?? De video beschrijft de voordelen en de stappen die je moet nemen om m in IOS app te verwerken.

YouTube: HOW TO : 32 Channel Hack for DJI Phantom Drones

Het volgende artikel beschrijft de issue bij het schakelen van 2.4ghz naar 5ghz signaal:

http://forum.dji.com/thread-100550-1-2.html

Ik vraag me overigens wel af of het klopt dat dit probleem niet van toepassing bij het gebruik van een DJI Spark controller. Ik lees dit soort berichten. Maar ook met controller kan het signaal toch overspringen naar de minder betrouwbare 5ghz??
Never mind. Bij gebruik van een RC controller is het hele wifi 2.4ghz en 5ghz switchen niet van toepassing:

Link Frequencies 2.4 & 5 Ghz ?

[ Voor 114% gewijzigd door Tasminos op 14-07-2017 00:52 . Reden: youtube en DJI forum links toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Greetoz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Misschien heeft Queenfanmichel wel genoeg geduld om uiteindelijk te wachten op de kleur die hij wil ;-)
Dat heb ik zeker, eind augustus ga ik op vakantie. Hoop dat de juiste kleur tegen die tijd op voorraad is, anders jammer komt het wel na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 945617

Ik heb eergisteren de Fly More Combo in het blauw besteld bij dji zelf en is al verzonden. Ook heb ik nog een pre-order staan bij de Media Markt van ergens in Juni..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Dronekenner.nl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:02:
Lava Red Spark Fly More Combo's!
Later vandaag komt er nog meer binnen uit andere bronnen, voornamelijke Alpine White.
Woohooo eindelijk beweging in de zaak :*) al is deze lever ellende niets vergeleken met de Mavic :+

[afbeelding]
Zal straks eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
Dronekenner.nl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:02:
Lava Red Spark Fly More Combo's!
Later vandaag komt er nog meer binnen uit andere bronnen, voornamelijke Alpine White.
Woohooo eindelijk beweging in de zaak :*) al is deze lever ellende niets vergeleken met de Mavic :+

[afbeelding]
Heb je die flymore combo's nu daadwerkelijk op voorraad liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 14:03
netvista schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Heb je die flymore combo's nu daadwerkelijk op voorraad liggen ?
Denk dat alles na de pre orders gaan.

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:25
als ik nu de gewone versie koop, kan ik dan daarna nog de combo kopen? Of moet ik dan alles echt afzonderlijk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:43:
als ik nu de gewone versie koop, kan ik dan daarna nog de combo kopen? Of moet ik dan alles echt afzonderlijk kopen?
alles afzonderlijk en dan ben je duurder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:49:
[...]

alles afzonderlijk en dan ben je duurder uit
rond de 200 euro dacht ik zo...

maar vraag DJI op de chat en dan weet je welke kleur er is. dan weet je welke snel leverbaar zijn..
heb je een combi sneller.

ik heb de verkeerde kleur gekozen volgens mij..
maar hij is straks wel wat unieker... (vertel ik mijzelf maar...(baal wel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
Vraagje: kan iemand die de Combo-set heeft gekocht mij vertellen of er kabeltjes worden meegeleverd om de controller aan je telefoon te koppelen? Bij de Mavic is dit standaard, maar bij de Spark volgens mij niet. Als ik het goed heb verbind je de controller en je smartphone onderling via wifi, klopt dat? Werkt dat goed en stabiel? Ik zag dat er losse verloopjes te koop zijn (micro-usb naar usb, zodat je er allerlei kabels op kunt aansluiten).

Ik heb een Spark ter review liggen, maar het betreft het standaard model, waarbij de controller los is meegeleverd. Er zit ook geen acculader bij (wat volgens mij standaard is bij de combo), dus nu moet ik de accu's steeds individueel laden via de Spark zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:32
Yero schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:07:
Vraagje: kan iemand die de Combo-set heeft gekocht mij vertellen of er kabeltjes worden meegeleverd om de controller aan je telefoon te koppelen? Bij de Mavic is dit standaard, maar bij de Spark volgens mij niet. Als ik het goed heb verbind je de controller en je smartphone onderling via wifi, klopt dat? Werkt dat goed en stabiel? Ik zag dat er losse verloopjes te koop zijn (micro-usb naar usb, zodat je er allerlei kabels op kunt aansluiten).
Bij de combo-set worden inderdaad geen kabels meegeleverd. Je verbindt je telefoon dan via Wifi met de controller, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad (gebruik een iPhone 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gemekker schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Bij de combo-set worden inderdaad geen kabels meegeleverd. Je verbindt je telefoon dan via Wifi met de controller, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad (gebruik een iPhone 7).
Ik heb verschillende filmpjes gezien en zij zeggen allemaal dat je deze los moet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ook in het buitenland is de combo uitverkocht. Volgende week heb ik de mijne, zonder combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Anoniem: 945617 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:15:
[...]
Ik heb verschillende filmpjes gezien en zij zeggen allemaal dat je deze los moet kopen..
Ja, de kabels bedoel je toch? Een OTG ubs-kabel bijvoorbeeld. Daarmee kun je dan ieder willekeurige usb-kabel gebruiken voor je smartphone (micro-usb, lightning, usb-c, etc.)

Het gebruik van wifi van de controller en telefoon is enerzijds heel prettig (want: minder gedoe), anderzijds kan het wat meer storingsgevoelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Yero schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Ja, de kabels bedoel je toch? Een OTG ubs-kabel bijvoorbeeld. Daarmee kun je dan ieder willekeurige usb-kabel gebruiken voor je smartphone (micro-usb, lightning, usb-c, etc.)

Het gebruik van wifi van de controller en telefoon is enerzijds heel prettig (want: minder gedoe), anderzijds kan het wat meer storingsgevoelig zijn.
Er zijn inderdaad wat storingsissues die mensen ervaren met Wifi in Europese landen. Zie links van mijn eerdere post. Dit gebeurt meestal bij het verspringen van 2.4ghz naar 5ghz signaal. Voor nu word een kabel met controler aangeraden. Wat feitelijk geen oplossing is voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
UncleSam schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:29:
[...]
Er zijn inderdaad wat storingsissues die mensen ervaren met Wifi in Europese landen. Zie links van mijn eerdere post. Dit gebeurt meestal bij het verspringen van 2.4ghz naar 5ghz signaal. Voor nu word een kabel met controle aangeraden. Wat feitelijk geen oplossing is voor het probleem.
Ah, oké. Handige links. Resumerend: dus als je de controller gebruikt, is het schakelen tussen 2,4 en 5GHz niet van toepassing, omdat alleen 2,4 GHz wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Yero schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Ah, oké. Handige links. Resumerend: dus als je de controller gebruikt, is het schakelen tussen 2,4 en 5GHz niet van toepassing, omdat alleen 2,4 GHz wordt gebruikt?
Dat is wat ik tot nu toe heb gelezen. Wel onder voorbehoud. Ik verwacht mijn Spark vanavond en heb dus nog geen praktijkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kle
  • Laatst online: 22-05 11:13

kle

Bericht van DHL! Mijn blauwe Spark is vandaag verstuurd, en inmiddels vertrokken uit het sorteercentrum! Benieuwd wanneer ik hem kan ontvangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog1975
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Vanmorgen een witte Spark Fly More Combo besteld via de DJI Store.

Zie nu net dat de Wehkamp (of all places) nog 2x rood en 1x wit op voorraad heeft.
Dus voor wie zijn geluk nog wil beproeven bij Wehkamp.....snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Bulldog1975 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:14:
Vanmorgen een witte Spark Fly More Combo besteld via de DJI Store.

Zie nu net dat de Wehkamp (of all places) nog 2x rood en 1x wit op voorraad heeft.
Dus voor wie zijn geluk nog wil beproeven bij Wehkamp.....snel!
Dank voor de tip _/-\o_ . Besteld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
en te laat...uitverkocht

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yero schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Klopt, een OTG kabel. Hier één van de filmpjes waarbij ik het gezien heb.

YouTube: DJI Spark - 5 Tips & Tricks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Mijn combo met 100 euro korting komt volgens track and trace vanavond binnen. Goed op de hoogte gehouden door JP computers. Ik kan niet wachten. 8)7

edit: Fly More Combo (rood) is net afgeleverd. Testen maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Tasminos op 14-07-2017 19:48 . Reden: Spark ontvangen,-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil alvast de dji go 4 app downloaden op mijn ipad.
Maar hij geeft aan niet compatibel te zijn...
Dat betekent dat ik niet via de ipad kan vliegen.
De ipad heeft de laatste updates gehad, meer mensen last van?

Edit: wellicht voor de beginners (zoals ik) een handig filmpje

YouTube: DJI Spark : 8 Tips Get the most out of your DJI Spark

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 943223 op 14-07-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ligt aan welke iPad je hebt. Alleen de nieuwere worden ondersteund. (Uit mijn hoofd Air, Pro en Mini3/4)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand die weet waar de batterij nog in voorraad is? En eventueel ook de remote? Ik vind er op dit moment maar geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:56:
iemand die weet waar de batterij nog in voorraad is? En eventueel ook de remote? Ik vind er op dit moment maar geen...
op aliexpress...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vandaag de 100m aangetikt. Op zich hoog zat voor leuke foto's moet ik zeggen.
Beeld op de iPhone ijlt dan wel wat na als je de camera draait, benieuwd of dit in de VS 'beter' gaat, qua zendvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

matthijst schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:30:
Vandaag de 100m aangetikt. Op zich hoog zat voor leuke foto's moet ik zeggen.
Beeld op de iPhone ijlt dan wel wat na als je de camera draait, benieuwd of dit in de VS 'beter' gaat, qua zendvermogen.
Met controller?

Vraag me ook af... je kan de spark rechstreeks aan een usb lader hangen. Geld dit ook voor de 12v in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Met controller inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Voor de liefhebbers: Kamera-Express heeft de Rode flymore combo nu op voorraad ( beperkt )

https://www.kamera-expres...spark-rood-fly-more-combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
netvista schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:17:
Voor de liefhebbers: Kamera-Express heeft de Rode flymore combo nu op voorraad ( beperkt )

https://www.kamera-expres...spark-rood-fly-more-combo
Ik had bij de website van Kamera Express gekeken en bijna bij elk filiaal stond alles op voorraad maar het waren allemaal pre-orders die niet voor verkoop beschikbaar waren. Heb net de mijne opgehaald via Droneshop.nl bij hun magazijn in Den Bosch waar ze nog een stuk of 20 Fly More Combo's op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
De rode Spark FMC is gewoon direct te bestellen bij KE en uit voorraad leverbaar volgens de Website. In winkelemandje gelegt en proces doorlopen tot het moment van afrekenen. Niks over pre-order of langere levertijd tegen gekomen.
( en nee, ik heb geen enkele relatie verder met KE ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
netvista schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:58:
De rode Spark FMC is gewoon direct te bestellen bij KE en uit voorraad leverbaar volgens de Website. In winkelemandje gelegt en proces doorlopen tot het moment van afrekenen. Niks over pre-order of langere levertijd tegen gekomen.
( en nee, ik heb geen enkele relatie verder met KE ).
Zou kunnen dat het klopt hoor, ik zelf was vanmiddag eerst naar de Kamera Express in Eindhoven gereden maar daar hadden ze niets los voor verkoop desondanks op hun website stond dat het op voorraad was.
Net de eerste paar vluchten met de drone gedaan en best gaaf >:)

Morgen al op vakantie dus dan ga ik daar maar verder met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Vandaag even de sportstand geprobeert. Sodekneiters wat vliegt ie dan hard! 50 km/h volgens de app. Opzij vliegen gaat zelfs zo rap dat de gimbal er niet tegen kan stabiliseren. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb zojuist bij KE de rode fly more combo besteld. Stond gedurende de hele bestelling 'op voorraad' dus ga er vanuit die binnen een paar dagen binnen te hebben.

Zit er al een geheugenkaartje bij? Ik verwacht van niet, hebben jullie een tip voor een goed kaartje? Complete noob op dit vlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Laatst online: 28-03 19:16
rimave schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:07:
Vandaag even de sportstand geprobeert. Sodekneiters wat vliegt ie dan hard! 50 km/h volgens de app. Opzij vliegen gaat zelfs zo rap dat de gimbal er niet tegen kan stabiliseren. :)
Ik heb hem op 52,4 gekregen, best scary als je de stick dan loslaat.. alsof ie bijna over de kop vliegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Laatst online: 28-03 19:16
Best trots op mijn beelden van de rijst terrassen :)
Merk wel dat je boven de 100 meter vaak geen beeld meer hebt zonder OTG kabel, hoop dat dit toch wel opgelost word in komende updates..

[ Voor 70% gewijzigd door Efraim op 15-07-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Efraim schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:39:
[...]

Ik heb hem op 52,4 gekregen, best scary als je de stick dan loslaat.. alsof ie bijna over de kop vliegt :)
Ja, dat is ook wel iets om rekening mee te houden, want hij vliegt nog 2-3 meter verder als je de stick ineens loslaat. Krankzinnig, maar wel leuk. En de accu gaat niet echt veel sneller leeg dan bij normaal vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Droneshop heeft ook nog allemaal witte DJI Spark Fly More Combo's op voorraad, net ook besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Efraim schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:40:
[video]Best trots op mijn beelden van de rijst terrassen :)
Merk wel dat je boven de 100 meter vaak geen beeld meer hebt zonder OTG kabel, hoop dat dit toch wel opgelost word in komende updates..
Mooi hoor,
Jammer dat je geen zon hebt.
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Had een bestelling staan bij mediamarkt voor de combo maar daar hoor je niks van want ze weten gewoon niet wanneer hij binnen komt. Voor diegene die op mijn reactie gereageerd hebben die hem dan eventueel wilden overnemen, ik heb hem geannuleerd omdat hij nu al in verschillende winkels ligt.

Maargoed heb hem nu ook binnen maar dan in het rood. Toch te nieuwsgierig ondanks mn mavic.

Gister mijn eerste testvlucht gemaakt en ik ben best te spreken over deze mini drone.
Hij is heerlijk klein. Vliegt lekker en ook met het bereik heb ik geen enkel problemen gehad ( tot 100 meter ver gevlogen )

Mijn plus en minpunten tot nu toe:

- Geen 4k. Maar toch mooie 1080 beelden.
- door zijn gewicht gaat hij met de wind mee als het waait en achteruit vliegt
- op afstand al niet snel meer te zien omdat hij zo klein is
- batterij maar +- 15 min.
- maar 2 accu's in de combo set en geen 3 zoals bij de mavic
- standaard geen beschermkapje meegeleverd voor de camera

+ punten:
+ heel klein
+ via usb op te laden. Ook via powerbank. Ideaal op reis want je hebt de acculader niet nodig.
+ met een nog kleinere bag toch wel ideaal op reis. Neemt amper ruimte in.

Nu op zoek naar een bag waar hij precies in past zodat hij lekker compact mee te nemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik neem m gewoon mee in de schuimdoos waarin hij kwam (nog geen 20x20cm dat ding) :)
Etxra accu erbij gekocht zodat die doos "vol" is. En op eBay een case voor de controller besteld.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.