Het "kan" op zich wel; Apple stuurt soms ook direct vanuit China en custom Nike ID's komen er ook rechtstreeks vandaan
Net een mailtje gehad van de Media Markt dat mijn Spark zonder controller onderweg was. Maar heb de bestelling geannuleerd omdat ik de Fly More Combo ook heb besteld. Nu maar hopen dat die nog op tijd voor mijn vakantie binnen komt.
Lijkt me sterk dat een groot bedrijf dat niet van tevoren kan regelen.
Sterker nog, DJI verstuurt in veel gevallen ook rechstreeks vanuit China.
Maar goed, dat heeft weinig meer met de Spark te maken, ik meld het resultaat hier wel.
[Update 7-7]
Net ook nog even met DJI gechat en die bevestigen dat TT een autorized DJI reseller is. Ze bestellen in bulk en de units worden dus met UPS vanuit DJI Shenzen verstuurd naar EU (dropshipping).
Sterker nog, DJI verstuurt in veel gevallen ook rechstreeks vanuit China.
Maar goed, dat heeft weinig meer met de Spark te maken, ik meld het resultaat hier wel.
[Update 7-7]
Net ook nog even met DJI gechat en die bevestigen dat TT een autorized DJI reseller is. Ze bestellen in bulk en de units worden dus met UPS vanuit DJI Shenzen verstuurd naar EU (dropshipping).
[ Voor 53% gewijzigd door iisworks op 07-07-2017 09:45 ]
Ik heb een pre order staan van de witte combo bij mediamarkt Den Bosch. Volgens laatste bericht week 27 geleverd. Iemand die interesse heeft? Ik zie er vanaf.
Graag! Ik pm je
Net gehoord dat mijn eigen order binnenkomt, jiet meer nodig dus
[ Voor 71% gewijzigd door heymil op 05-07-2017 11:22 ]
Afgelopen maandag heb ik de DJI Fly More Combo Alpine White besteld, vandaag zag ik dat de Payment is Confirmed. Zojuist krijg ik een sms en e-mail dat DHL het pakket heeft ontvangen in China. Iemand enige ervaring met hoelang het nou nog zou kunnen duren? Vanuit DJI is 'ie dus verstuurd, en ik had begrepen dat de Delivery met DHL 3-5 dagen zou zijn, terwijl Shipping van DJI 7-11 werkdagen zou zijn. Betekent dit dat de 7-11 dagen al voorbij zijn, of begint dat nu pas te lopen?
Ik kreeg op een dinsdagochtend het 1e smsje en werd vervolgens donderdagmiddag al afgeleverd. Het kan dus redelijk snel gaan, mocht het meezitten qua transport.
ik kreeg vorige week donderdag (29-6) mijn track & trace mail van DHL en gisteren werd hij bezorgd.
Volg de DHL status pagina maar: hij gaat van China naar de UK voor EU inklaring, daarna naar EU mainland (Leipzig of Brussel meestal), daarna naar A'dam, en daarna naar het sorteer centrum in jouw regio. Concreet betekend het dat het pakket meestal de dag nadat hij in UK wordt ingeklaard wordt afgeleverd.
Over de connectieproblemen staat op het DJI een interessante thread waar het vermoeden wordt aangehaald en min of meer wordt bevestigd door DJI dat in ieder geval de Spark zelf op een 5Ghz wifi kanaal kan springen die onze EU telefoons doorgaans niet ondersteunen ("Spark only support 149-165 channel").
Een hoop mensen die een flyless hebben moeten bijv. bij iedere start de knop 9 sec indrukken (3 beeps) om de wifi settings te resetten. Hierna gaat hij weer terug naar 2.4Ghz totdat hij weer (midflight?) naar een verboden kanaal op 5Ghz springt.
Volg de DHL status pagina maar: hij gaat van China naar de UK voor EU inklaring, daarna naar EU mainland (Leipzig of Brussel meestal), daarna naar A'dam, en daarna naar het sorteer centrum in jouw regio. Concreet betekend het dat het pakket meestal de dag nadat hij in UK wordt ingeklaard wordt afgeleverd.
Over de connectieproblemen staat op het DJI een interessante thread waar het vermoeden wordt aangehaald en min of meer wordt bevestigd door DJI dat in ieder geval de Spark zelf op een 5Ghz wifi kanaal kan springen die onze EU telefoons doorgaans niet ondersteunen ("Spark only support 149-165 channel").
Een hoop mensen die een flyless hebben moeten bijv. bij iedere start de knop 9 sec indrukken (3 beeps) om de wifi settings te resetten. Hierna gaat hij weer terug naar 2.4Ghz totdat hij weer (midflight?) naar een verboden kanaal op 5Ghz springt.
Wat een goed bericht, hopelijk is de Spark van T.E. nog vrij? Dan heb ik interesse!heymil schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:58:
Graag! Ik pm je
Interessant. Dan zou het vooral bij Android devi es een probleem moeten zijn.oZy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:48:
PSN: Shiver23
Dank voor jullie reacties. Zojuist ook bevestiging van shipment van DJI ontvangen, dus ik verwacht en hoop dat de order dan volgende week binnenkomt.
klopt dit probleem heb ik ook. Nu heb ik gelukkig mijn remote, maar als ik met mijn telefoon (nexus 5x) wil vliegen moet ik steeds de knop 9 seconden anders kan mijn telefoon de spark niet vinden. Best wel vervelend. Dit probleem heb ik trouwens niet met mijn remote als ik daarmee wil verbinden via wifi (telefoon naar remote connectie dus).oZy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:48:
[...]
Op marktplaats is een losse Spark te koop: DJI Spark Drone + Care Refresh (eerder dit week gekocht)
http://link.marktplaats.n...ns&utm_content=app_ios Ad
http://link.marktplaats.n...ns&utm_content=app_ios Ad
Zelf herken ik het probleem niet wel dat een iPad het beter doet dan een iPhone 6s kwa verbinding, maar dat zal misschien meer aan de grote liggen van de iPad en daarmee het WiFi bereik. Ga wel een remote bestelen binnenkort en een extra accu aangezien ik nu de losse spark bezig waar ik overigens zeer blij mee ben. Vliegen gaat ook goed via de app alleen bij het maken van een filmpje crashed de app erg vaak of neemt aanpassingen niet over.oZy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:48:
ik kreeg vorige week donderdag (29-6) mijn track & trace mail van DHL en gisteren werd hij bezorgd.
http://webshop.jpcomputer...y-More-Combo-Alpine-White pre order geplaatst voor 100 euro minder dan via dji.com. Begin wel te twijfelen over de prijs. Iemand ervaringen met de shop. Kende m zelf nog niet namelijk.
Anoniem: 185676
Kijk even een paar pagina's terug. Is al aan bod geweest.UncleSam schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:12:
http://webshop.jpcomputer...y-More-Combo-Alpine-White pre order geplaatst voor 100 euro minder dan via dji.com. Begin wel te twijfelen over de prijs. Iemand ervaringen met de shop. Kende m zelf nog niet namelijk.
Vandaag nog wat gevlogen dat gaat goed,alleen bij het maken van een filmpje crashed de app erg vaak of neemt aanpassingen niet over, en krijg ook schokkende beelden
Dit wordt meestal ondervangen door het eerst naar een EU warehouse te sturen. DJI stuurt ook eerst naar de UK volgens mij in bulk. Er zijn genoeg verhalen dat er toch aan deur betaald moest worden met een rechtstreekse zending van DJI. (Ze betalen dit wel terug dan). Maar je kan er vrijwel zeker van zijn dat de kosten niet vooraf zijn betaald met de goedkopere webwinkels. Het zou ze simpelweg teveel kosten.iisworks schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:04:
[...]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat niet vooraf geregeld zou kunnen worden, vooral bij grote bedrijven. Als je bij DJI bestelt komt het voor sommige streken soms ook rechtstreeks vanuit China en dan is ook alles vooraf afgehandeld.
Maar ik hoop dat je hem snel zonder extra kosten ontvangt hoor ;-)
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Anoniem: 920941
Zonet maar een bestelling bij DJI gedaan..... ben benieuwd...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 06-07-2017 12:59 ]
je zou zeggen Estimated delivery time: 7-11 working days after payment confirmation.renegades08 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:58:
Afgelopen maandag heb ik de DJI Fly More Combo Alpine White besteld, vandaag zag ik dat de Payment is Confirmed. Zojuist krijg ik een sms en e-mail dat DHL het pakket heeft ontvangen in China. Iemand enige ervaring met hoelang het nou nog zou kunnen duren? Vanuit DJI is 'ie dus verstuurd, en ik had begrepen dat de Delivery met DHL 3-5 dagen zou zijn, terwijl Shipping van DJI 7-11 werkdagen zou zijn. Betekent dit dat de 7-11 dagen al voorbij zijn, of begint dat nu pas te lopen?
Nadat de betaling bij hun binnen is, dat het 7 tot 11 Werkdagen duurt voor ontvangst ( let op werkdagen !!) dat is dus ruim 2 weken
DHL log van DJI.com, van iemand uit Rotterdam. 5 dagen schijnbaar, zat een weekend bij:
Tuesday, July 04, 2017
14 With delivery courier ROTTERDAM - NETHERLANDS, THE 10:34
13 Processed at ROTTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:40
12 Arrived at Delivery Facility in ROTTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:20
11 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:22
10 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:52
9 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:00
8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY 03:32
7 Processed at LEIPZIG - GERMANY 02:15
6 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY 01:56
Monday, July 03, 2017
5 Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK 22:31
4 Processed at EAST MIDLANDS - UK 02:52
Thursday, June 29, 2017
3 Departed Facility in SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 18:04
2 Processed at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 16:38
1 Shipment picked up SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 15:54
Tuesday, July 04, 2017
14 With delivery courier ROTTERDAM - NETHERLANDS, THE 10:34
13 Processed at ROTTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:40
12 Arrived at Delivery Facility in ROTTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:20
11 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:22
10 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:52
9 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:00
8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY 03:32
7 Processed at LEIPZIG - GERMANY 02:15
6 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY 01:56
Monday, July 03, 2017
5 Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK 22:31
4 Processed at EAST MIDLANDS - UK 02:52
Thursday, June 29, 2017
3 Departed Facility in SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 18:04
2 Processed at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 16:38
Enig idee of dit een Fly More Combo was? Ik heb het idee dat het daarmee wat langer duurt.matthijst schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:46:
DHL log van DJI.com, van iemand uit Rotterdam. 5 dagen schijnbaar, zat een weekend bij:
Tuesday, July 04, 2017
............................................
Mijn Fly-more van DJI is via UK geleverd, met een weekeinde ertussen, in 3 werkdagen..

[ Voor 12% gewijzigd door hdare op 06-07-2017 16:29 ]
Mijn blauwe fly more was drie dagen onderweg van Gatwick (begon dus niet in China) tot mijn deur.UncleSam schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:55:
Dat zijn wel snelle leveringen. Kloppen die data op de DJI site niet of verschilt dit per kleur?
Dat ziet er veelbelovend uit. Wellicht is er sinds eind juni/begin juli meer voorraad beschikbaar...
Met deze data verwacht ik mijn Fly More Combo White kort na het weekend
Met deze data verwacht ik mijn Fly More Combo White kort na het weekend
Man man man wat zijn er een hoop mensen op DJI (Spark) facebook paginas die hun drones crashen/kwijt raken.
Ze pakken de drone uit, lezen niets, verbinden hun telefoon, gaan random anywhere staan en vliegen zo ergens heen. Weg drone.
Geen compass check, geen RTH check, geen wifi-interference gedachte (gebouwen, bomen, whatever). Geen oefening met ATTI mode, geen rekening houden met wind, geen noodlanding oefenen. NIETS.
En dan klagen dat DJI een slechte drone maakt en dat ze een refund willen. Dit krijg je natuurlijk altijd als je zo'n ingewikkeld stukje hardware/software beschikbaar maakt voor 'non-techies'.
Ze pakken de drone uit, lezen niets, verbinden hun telefoon, gaan random anywhere staan en vliegen zo ergens heen. Weg drone.
Geen compass check, geen RTH check, geen wifi-interference gedachte (gebouwen, bomen, whatever). Geen oefening met ATTI mode, geen rekening houden met wind, geen noodlanding oefenen. NIETS.
En dan klagen dat DJI een slechte drone maakt en dat ze een refund willen. Dit krijg je natuurlijk altijd als je zo'n ingewikkeld stukje hardware/software beschikbaar maakt voor 'non-techies'.
Ik zie dit ook erg vaak voorbij komen en ik moet er ook altijd weer om lachen. Weg 500+ euro.
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt. Maar het goed beheersen van instellingen, compass etc. is toch wel een must.
Hiermee haal je zeker al een groot risico op een fly away mee weg.
Ikzelf ben hier zeer alert op. Mijn mavic is daar echt te duur voor.
Ook flapdrollen die 3 km ver gaan vliegen tot de accu 20% is en nog terug moeten vliegen…. man, man, man zou Rob Geuz zeggen
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt. Maar het goed beheersen van instellingen, compass etc. is toch wel een must.
Ook flapdrollen die 3 km ver gaan vliegen tot de accu 20% is en nog terug moeten vliegen…. man, man, man zou Rob Geuz zeggen
Iemand toevallig ervaring met het meenemen en gebruiken van een drone op Sri Lanka? Ik vertrek eind juli en heb mede daarvoor de DJI Spark aangeschaft. Ik lees me alleen helemaal suf aan de nieuwe regelgeving voor het gebruik van drones in het land. Moet diverse formulieren invullen om toestemming te krijgen voor het gebruiken van een drone. Iemand (recentelijk) enige ervaring mee? En ervaring met het meenemen op de vliegvelden en Etihad Airways?
We gaan ook naar Sri Lanka (en de malediven.. we vliegen met de Emirates) deze zomer. Ik heb nog niet gekeken naar de wetgeving. Ik dacht dat de spark zo klein is, dat die buiten de meeste regels valt. Wat heb je zelf tot nu toe gevonden?renegades08 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:24:
Iemand toevallig ervaring met het meenemen en gebruiken van een drone op Sri Lanka? Ik vertrek eind juli en heb mede daarvoor de DJI Spark aangeschaft. Ik lees me alleen helemaal suf aan de nieuwe regelgeving voor het gebruik van drones in het land. Moet diverse formulieren invullen om toestemming te krijgen voor het gebruiken van een drone. Iemand (recentelijk) enige ervaring mee? En ervaring met het meenemen op de vliegvelden en Etihad Airways?
https://roar.media/englis...with-drones-in-sri-lanka/renegades08 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:24:
"Drones weighing between 1 and 25 kg have to be operated under the authority of the Director General of the CAA or an organisation. So you’ve got to register any drone that you own. However, a drone weighing less than 1 kg can be operated for leisure or education purposes without approval from the CAA."
1986
Ik zag anders ook ergens een verslag van iemand met een combinatie van compass error en gps error wat ook niet goed afliep.T.E schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:15:
Ik zie dit ook erg vaak voorbij komen en ik moet er ook altijd weer om lachen. Weg 500+ euro.
Vmu
Deze review vat de voor/nadelen van de Spark t.o.v. de Mavic aardig samen:
YouTube: DJI Spark Review! A Great Drone? Or The Greatest Drone?
Ik heb zelf mijn Mavic weggedaan (Spark is onderweg), maar ben ook niet 100% overtuigd dat ik uiteindelijk niet toch weer een Mavic (v2) zal halen.
Uiteraard zijn er meer nadelen dan voordelen aan de Spark, maar voor mij persoonlijk weegt zwaar:
- Stuk lichter (en in zeker zin zeker compacter)
- Robuuster (vooral Gimbal!)
- Direct startklaar (en geen kabeltje aan foon)
Het grootse nadeel is de beperkte range, zeker met alle meldingen dat het voor zommigen al met <200m afgelopen is. Als ik die 500m haal ben ik tevreden. En hopelijk binnekort een FW update om wat noodzakelijke issues te corrigeren.
YouTube: DJI Spark Review! A Great Drone? Or The Greatest Drone?
Ik heb zelf mijn Mavic weggedaan (Spark is onderweg), maar ben ook niet 100% overtuigd dat ik uiteindelijk niet toch weer een Mavic (v2) zal halen.
Uiteraard zijn er meer nadelen dan voordelen aan de Spark, maar voor mij persoonlijk weegt zwaar:
- Stuk lichter (en in zeker zin zeker compacter)
- Robuuster (vooral Gimbal!)
- Direct startklaar (en geen kabeltje aan foon)
Het grootse nadeel is de beperkte range, zeker met alle meldingen dat het voor zommigen al met <200m afgelopen is. Als ik die 500m haal ben ik tevreden. En hopelijk binnekort een FW update om wat noodzakelijke issues te corrigeren.
Qua meenemen drone in vliegtuig, ik heb wel eens met drone gereisd in handbagage zowel met Etihad als Emirates. Was destijds geen probleem, maar zou het nog even checken op de website van de maatschappij en/of bij check-in. Vliegtuigmaatschappijen zijn met name bang voor brand veroorzaakt door hoge capaciteit Lithium accu's. In Dubai is er zelfs keer een vracht-747 neergestort door ontvlammende accu's.
In z'n algemeenheid: zorg dat je alle extra accu's in je handbaggage hebt. Eventueel de contactpunten af te tapen, en/of in ziploc te doen. Zo laat je in ieder geval zien dat je erover na hebt gedacht. Drone zelf mag, inclusief geplaatste batterij, evt in de ruimbagage - al zou ik die als het even kan in je handbagage doen.
In z'n algemeenheid: zorg dat je alle extra accu's in je handbaggage hebt. Eventueel de contactpunten af te tapen, en/of in ziploc te doen. Zo laat je in ieder geval zien dat je erover na hebt gedacht. Drone zelf mag, inclusief geplaatste batterij, evt in de ruimbagage - al zou ik die als het even kan in je handbagage doen.
Zo doe ik het altijd, per lipo in een plastic zak en die weer in een lipo bag. Kreeg een keer complimenten van een douanier die had het nog nooit zo gezien haha.jeroen11 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Thanks voor de info. Ik zie bij de vliegtuigmaatschappij niks bijzonders staan over drones, alleen accu's in z'n algemeen. Dus ben ook van plan alles in handbagage mee te nemen en Lipo bags te gebruiken. Probeer al een week contact te zoeken met Etihad, maar tot dusver geen reactie.jeroen11 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
Qua meenemen drone in vliegtuig, ik heb wel eens met drone gereisd in handbagage zowel met Etihad als Emirates. Was destijds geen probleem, maar zou het nog even checken op de website van de maatschappij en/of bij check-in. Vliegtuigmaatschappijen zijn met name bang voor brand veroorzaakt door hoge capaciteit Lithium accu's. In Dubai is er zelfs keer een vracht-747 neergestort door ontvlammende accu's.
@Alfa159 Ik heb gisterenavond een mail gestuurd naar de contactpersonen vermeld op de website www.caa.lk m.b.t. de benodigde stappen voor goedkeuring met de drone. Ik heb vanmorgen al een hele mail ontvangen met de documenten die ik moet invullen en toesturen. Ben benieuwd hoe snel ze dan zijn...
Zelf heb ik op 1 juni een pre-order geplaatst bij Mediamarkt voor een gele fly more combo. Na 2 weken kreeg ik een mail dat deze geleverd zou worden in week 27. (deze week)
Tot op heden nog niks ontvangen. Vandaag contact gehad met Mediamarkt, en deze geven aan dat ze nog steeds deze week een levering verwachten.
Zijn er al signalen dat er retailers zijn met fly more combo's? Geloof er namelijk niet zo veel van, en twijfel om hem gewoon rechtstreeks bij DJI te bestellen. (ja, dat had ik al veeeeel eerder moeten doen
)
Tot op heden nog niks ontvangen. Vandaag contact gehad met Mediamarkt, en deze geven aan dat ze nog steeds deze week een levering verwachten.
Zijn er al signalen dat er retailers zijn met fly more combo's? Geloof er namelijk niet zo veel van, en twijfel om hem gewoon rechtstreeks bij DJI te bestellen. (ja, dat had ik al veeeeel eerder moeten doen
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Nee, zijn geen retailers met Fly More Combo's
Anoniem: 930117
Je wordt door allemaal stuk voor stuk aan het lijntje gehouden. Ze beloven je de wereld, tegen beter weten in. Ze gokken maar wat en geen enkel bedrijf die zekerheid van levertijd heeft. En DJI verkoopt eerst zoveel mogelijk via hun eigen kanaal en dan pas de sub-leveranciers... Zelf 27 mei een pre-order gedaan en ook nog steeds niet binnen. En ja, balen dat ik niet direct bij DJI heb gepre-ordered #waitingisakillerRoyal schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:50:
Zelf heb ik op 1 juni een pre-order geplaatst bij Mediamarkt voor een gele fly more combo. Na 2 weken kreeg ik een mail dat deze geleverd zou worden in week 27. (deze week)
Zijn er al signalen dat er retailers zijn met fly more combo's? Geloof er namelijk niet zo veel van, en twijfel om hem gewoon rechtstreeks bij DJI te bestellen. (ja, dat had ik al veeeeel eerder moeten doen)
Anoniem: 943147
Ter info: Ik heb de fly more combo via de DJI site besteld op 28 juni met afleveringsadres in de VS (familie); de drone fly more wordt nu dinsdag 11 juli geleverd. Familie stuurt pakket naar mijn NL adres wat normaal een paar dagen duurd! scheelt trouwens ook wat euries! 😜
Spark lens protector set:
https://nl.aliexpress.com...JI-Spark/32817244064.html
Normaal heb ik het net zo op lens- en screenprotectors, maar als de Spark los in een tas gaat zou het wel eens kunnen helpen.
https://nl.aliexpress.com...JI-Spark/32817244064.html
Normaal heb ik het net zo op lens- en screenprotectors, maar als de Spark los in een tas gaat zou het wel eens kunnen helpen.
Smartphone grip:
http://www.ebay.com/itm/P...ne-Striking-/382150489656
Gokje, misschien gaat telefoon vasthouden hiermee wat handiger. Anders in de la met overbodige chinese accessoires.
http://www.ebay.com/itm/P...ne-Striking-/382150489656
Gokje, misschien gaat telefoon vasthouden hiermee wat handiger. Anders in de la met overbodige chinese accessoires.
Anoniem: 943223
Ik heb vandaag een spark besteld in het groen.
Het wordt mijn eerste drone, zat er al 2 jaar over te denken, maar durfde niet of toch te veel geld.
Bij deze durf ik het wel aan.
Na goed dit forum gelezen te hebben heb ik heb besteld bij dji direct.
Hopen dat hij voor mijn vakantie (11 augustus) geleverd gaat worden.
Ik zag ook over dat men eerst de instellingen goed moest door lezen voordat men gaat vliegen, hier zag ik een mooi filmpje over. Wellicht voor anderen ook interresant.
YouTube: DJI Spark Beginners Guide - Get Ready to Fly!
Mensen nog tips waar ik op moet letten? Hoor het graag!
Het wordt mijn eerste drone, zat er al 2 jaar over te denken, maar durfde niet of toch te veel geld.
Ik zag ook over dat men eerst de instellingen goed moest door lezen voordat men gaat vliegen, hier zag ik een mooi filmpje over. Wellicht voor anderen ook interresant.
YouTube: DJI Spark Beginners Guide - Get Ready to Fly!
Anoniem: 940107
Nu twee dagen met mijn Spark gevlogen. Dit is mijn eerste drone, maar ik moet zeggen dat het super goed mee valt. Simpel te besturen, en waanzinnig leuk :-)
Check mijn filmpje van gisteren:
[YouTube: https://youtu.be/2qDqlBI5vNE]
Check mijn filmpje van gisteren:
[YouTube: https://youtu.be/2qDqlBI5vNE]
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 940107 op 08-07-2017 10:18 ]
Ik ben afgelopen week met mijn Spark maar Bali gevlogen met China Airlines allemaal geen probleem en zelfs bij de security check hoefde de Spark niet uit zijn tasje. Wel alle dingen gedaan die hierboven genoemd zijn. Bij China mocht ik overigens maar 2 batterijen meenemen en moesten de propellors in de ruimbagage.renegades08 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:54:
[...]
Thanks voor de info. Ik zie bij de vliegtuigmaatschappij niks bijzonders staan over drones, alleen accu's in z'n algemeen. Dus ben ook van plan alles in handbagage mee te nemen en Lipo bags te gebruiken. Probeer al een week contact te zoeken met Etihad, maar tot dusver geen reactie.
@Alfa159 Ik heb gisterenavond een mail gestuurd naar de contactpersonen vermeld op de website www.caa.lk m.b.t. de benodigde stappen voor goedkeuring met de drone. Ik heb vanmorgen al een hele mail ontvangen met de documenten die ik moet invullen en toesturen. Ben benieuwd hoe snel ze dan zijn...
Het is een erg leuke drone! Het formaat is ideaal om mee te nemen. Ik heb 'm nu een week en het werkt voor mij boven verwachting goed (mijn eerste drone).Anoniem: 943223 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:45:
Een paar tips.: Neem de tijd om de belangrijke parameters te controleren voordat je opstijgt. M.a.w. is de GPS actief, geen warnings of calibratie meldingen en is het Return to Home Point aangepast. Wel belangrijk want er zijn inmiddels genoeg ervaringen op internet te vinden van op hol geslagen Sparks.
Ik weet niet of je de Fly More combo hebt aangeschaft maar de controller is m.i. wel een must. Ik heb 'm zelf via een OTG kabel aangesloten op mijn iPhone. De controller via WiFi aansluiten zorgde bij mij voor diverse app crasches tijdens het vliegen en dat wil je niet want dan blijft de drone eigenwijs in de lucht hangen

Gisteren heb ik de panorama mode getest, ook dit was een bijzondere verrassing omdat ik niet verwacht had dat de drone dit echt volautomatisch uitvoert. M.a.w. hij maakt een foto, wijzigt de camera positie en maakt de volgende foto etc. Omdat de camera super stabiel is werkt dit prima. De foto's worden los opgeslagen op de SD kaart en kunnen met de app tot een pano omgezet worden. Maar zelf heb ik in het voorbeeld van mijn woonwijk hieronder Lightroom gebruikt. Nu nog op zoek naar een meer idillysch plekje

Wauw, pictureAlfred66 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:33:
[...]
Het is een erg leuke drone! Het formaat is ideaal om mee te nemen. Ik heb 'm nu een week en het werkt voor mij boven verwachting goed (mijn eerste drone).
Een paar tips.: Neem de tijd om de belangrijke parameters te controleren voordat je opstijgt. M.a.w. is de GPS actief, geen warnings of calibratie meldingen en is het Return to Home Point aangepast. Wel belangrijk want er zijn inmiddels genoeg ervaringen op internet te vinden van op hol geslagen Sparks.
Ik weet niet of je de Fly More combo hebt aangeschaft maar de controller is m.i. wel een must. Ik heb 'm zelf via een OTG kabel aangesloten op mijn iPhone. De controller via WiFi aansluiten zorgde bij mij voor diverse app crasches tijdens het vliegen en dat wil je niet want dan blijft de drone eigenwijs in de lucht hangen. Nadat ik de OTG kabel ben gaan gebruiken is de besturing tot nog toe vlekkeloos.
Gisteren heb ik de panorama mode getest, ook dit was een bijzondere verrassing omdat ik niet verwacht had dat de drone dit echt volautomatisch uitvoert. M.a.w. hij maakt een foto, wijzigt de camera positie en maakt de volgende foto etc. Omdat de camera super stabiel is werkt dit prima. De foto's worden los opgeslagen op de SD kaart en kunnen met de app tot een pano omgezet worden. Maar zelf heb ik in het voorbeeld van mijn woonwijk hieronder Lightroom gebruikt. Nu nog op zoek naar een meer idillysch plekje![]()
[afbeelding]DJI_0001-Pano by pixelseverywhere, on Flickr
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
28-6 een besteld, lijkt erop dat die deze week (dinsdag hoop ik) binnenkomt.Anoniem: 943223 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:45:
Ik heb vandaag een spark besteld in het groen.
Dus twee weken na bestellen
De mijne 3 juli besteld, zojuist zag ik dat 'ie in Midlands UK is aangekomen. Verwacht dus ook dinsdag wel ietsmatthijst schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:47:
[...]
28-6 een besteld, lijkt erop dat die deze week (dinsdag hoop ik) binnenkomt.
Mijne ook idd, zelfde vliegtuig 
Lijkt erop dat het nu aardig begint los te komen. Kan maar zo dat NL dealers ze ook krijgen binnenkort, maar wilde uiteindelijk toch "zeker" weten dat ik 'm voor m'n vakantie zou hebben.
Wel belachelijk hoe DJI met retailers om gaat. Die schijnen pas te horen wanneer ze hun bestelling krijgen als de koerier op de stoep staat...
Lijkt erop dat het nu aardig begint los te komen. Kan maar zo dat NL dealers ze ook krijgen binnenkort, maar wilde uiteindelijk toch "zeker" weten dat ik 'm voor m'n vakantie zou hebben.
Wel belachelijk hoe DJI met retailers om gaat. Die schijnen pas te horen wanneer ze hun bestelling krijgen als de koerier op de stoep staat...
Kmatthijst schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:47:
[...]
28-6 een besteld, lijkt erop dat die deze week (dinsdag hoop ik) binnenkomt.
Heb je rechtstreeks besteld bij dji?
Hij staat bij mij op status orderd/payed, nog niet shipped. Krijg je dan direct een dhl verzendrapport?
Ik kan nooit goed wachten als ik iets besteld heb... ben ik de enige? ;-)
Pas vanaf 5 juli DHL actie, dus eerst een week wachtenAnoniem: 943223 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:12:
[...]
K
Hij staat bij mij op status orderd/payed, nog niet shipped. Krijg je dan direct een dhl verzendrapport?
Er stond: delivers in 5-7 days, maar DJI bedoelt: ships in 5-7 days

Driekwart van de Posts op dit forum zijn kopietjes van trac&trace statussen, vermeldingen van besteldata en (deels ongefundeerde) voorspellingen omtrent bezorgdata en verhalen over annuleringen en herbestellingen om hem sneller te krijgen. Dus nee, je bent niet de enige. Het voelt hier als een kleuterklas op 5 december.Ik kan nooit goed wachten als ik iets besteld heb... ben ik de enige? ;-)
Gloeiende roestborsteld wat een gesodemieter om die video’s met de DJI app te kunnen editen op een iPad! Ten eerste is het al drama om video’s via wifi van de Spark te halen. Dat duurt eeeeeeeeuwen met een max van 800kb/s. Ik heb een opname van 1gb die gewoon niet over wil, omdat de connectie met de Spark wegvalt. Bovendien wordt de Spark wel erg warm omdat het zo lang duurt. Waarom moet dat zo retetraag gaan?!
Dan maar via de pc. Niet dus! Maar dat ligt ook deels aan Apple. Via iTunes de video’s op de iPad gekregen. Ziet de DJI app ze niet, omdat die alleen kijkt in de foto map en de videos staan bij video’s. Goh, je verwacht het niet. Arrrrgghhhhh! Goed, dan verplaatsen we de video’s ook naar de foto map. WTF?! Kan niet?! Kortom, ben nu al 3 uur aan het kutten en nog nergens. Ik wil gewoon video’s editten op de iPad.... buiten in de zon.... niet achter een desktop pc in huis. Dat moet verdorie toch gewoon kunnen?! Zo, dat moest ik ff kwijt.
Dan maar via de pc. Niet dus! Maar dat ligt ook deels aan Apple. Via iTunes de video’s op de iPad gekregen. Ziet de DJI app ze niet, omdat die alleen kijkt in de foto map en de videos staan bij video’s. Goh, je verwacht het niet. Arrrrgghhhhh! Goed, dan verplaatsen we de video’s ook naar de foto map. WTF?! Kan niet?! Kortom, ben nu al 3 uur aan het kutten en nog nergens. Ik wil gewoon video’s editten op de iPad.... buiten in de zon.... niet achter een desktop pc in huis. Dat moet verdorie toch gewoon kunnen?! Zo, dat moest ik ff kwijt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik heb zo'n Lexar MicroSD to lightning adapter, werkt uitermate handig om de originele videos of foto's eraf te halen en vervolgens te editten in de DJI app
Apple lightning to sd adapter kopen voor drie tientjes en direct van sd kaart op je iPad inlezen werkt super en vervolgens via iMovie heel simpel filmpjes editen.rimave schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:36:
Gloeiende roestborsteld wat een gesodemieter om die video’s met de DJI app te kunnen editen op een iPad! Ten eerste is het al drama om video’s via wifi van de Spark te halen. Dat duurt eeeeeeeeuwen met een max van 800kb/s. Ik heb een opname van 1gb die gewoon niet over wil, omdat de connectie met de Spark wegvalt. Bovendien wordt de Spark wel erg warm omdat het zo lang duurt. Waarom moet dat zo retetraag gaan?!
Kost je maar drie tientjes en heb je een hoop lol van. Zit nu op Bali mijn eerste beelden te monteren op de iPad.
Mhh, misschien wel handig idd. Ben nu bezig in Adobe Premiere.Efraim schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:44:
[...]
Apple lightning to sd adapter kopen voor drie tientjes en direct van sd kaart op je iPad inlezen werkt super en vervolgens via iMovie heel simpel filmpjes editen.
Kost je maar drie tientjes en heb je een hoop lol van. Zit nu op Bali mijn eerste beelden te monteren op de iPad.
[video]
Maar het is wel leuk werk dat editen. Kost alleen veel tijd.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Vanmiddag even aan het 'prutsen' geweest met Adobe Premiere. Tijdrovend, maar wel leuk om op die manier een video uit de Spark het kijken waard te maken:
Enjoy!
Ter info: dit filmpje is van een nieuwe spoorbrug die gelegd wordt op de spoorlijn Groningen - Leeuwarden over het van Starkenborghkanaal bij Zuidhorn. De brug lag eerst 180 gedraaid op de kade en ze hebben hem een dag voordat ik deze video maakte over het water gelegd. In oktober dit jaar gaat de eerste trein er overheen.
Enjoy!
Ter info: dit filmpje is van een nieuwe spoorbrug die gelegd wordt op de spoorlijn Groningen - Leeuwarden over het van Starkenborghkanaal bij Zuidhorn. De brug lag eerst 180 gedraaid op de kade en ze hebben hem een dag voordat ik deze video maakte over het water gelegd. In oktober dit jaar gaat de eerste trein er overheen.
[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 09-07-2017 21:09 ]
Je bent niet de enige, geduld is bij mij ook een zwak puntAnoniem: 943223 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:12:
[...]
K

ik heb die van mij 6-7 besteld, vandaag contact gehad met DJI en die geven toch aan dat het ''waarschijnlijk '' de 20ste verstuurd word....( dat is namelijk de MAX aantal dagen dat ze het moeten versturen ) ze geven aan dat het altijd eerder kan maar die garantie geven ze nooit ....
Volgens mij krijg je een SMS en e-mail met daarin de track and trace als hij verstuurd wordt. ( is al eerder in dit topic voorbijgekomen )
Vooral dat laatste stukje met die mist en veerpont vind ik ook erg mooi!rimave schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:08:
Vanmiddag even aan het 'prutsen' geweest met Adobe Premiere. Tijdrovend, maar wel leuk om op die manier een video uit de Spark het kijken waard te maken: [video]
Enjoy!
Ik wou mijn drone meenemen naar Cyprus ( Turkse gedeelte ) maar als ik even google dan laat ik hem toch maar thuis....je moet je zelf registreren bij de overheid, en dat kan alleen maar als je Turkse inwoner ben .......en de boetes kunnen hoog liggen als je die niet op het moment van vliegen kan tonen ( en meneer de agent neemt natuurlijk ook je drone mee )
heeft er iemand verdere ervaringen mee ( wel naar Cyprus )
heeft er iemand verdere ervaringen mee ( wel naar Cyprus )
dan hebben we op dezelfde dag besteld.. ik heb ook vrijdag besteld.Anoniem: 920941 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:01:
[...]
Je bent niet de enige, geduld is bij mij ook een zwak punt![]()
ik heb die van mij 6-7 besteld, vandaag contact gehad met DJI en die geven toch aan dat het ''waarschijnlijk '' de 20ste verstuurd word....( dat is namelijk de MAX aantal dagen dat ze het moeten versturen ) ze geven aan dat het altijd eerder kan maar die garantie geven ze nooit ....
Volgens mij krijg je een SMS en e-mail met daarin de track and trace als hij verstuurd wordt. ( is al eerder in dit topic voorbijgekomen )
ik ga 11 augustus op vakantie.
dan zullen we hem uiterlijk begin augustus binnen hebben (slechtste geval)... heb ik nog 1 weekend om te oefenen thuis!
ben benieuwd!
Vandaag binnen gehad 
Sjezus, wat is ie klein.

Eerste testfoto

Nog even kijken wat de fijnste instellingen met de controller zijn.
En meteen maar twee beginnersvragen (ga ook Googlen, maar goeie info voor iedereen die hem binnenkort krijgt lijkt me):
- kan je hem ook zo instellen dat de controls reversen als je omgedraaid vliegt (als je op jezelf afkomt)?
- hoe doe je die standaard selfiedingen
Sjezus, wat is ie klein.

Eerste testfoto

En meteen maar twee beginnersvragen (ga ook Googlen, maar goeie info voor iedereen die hem binnenkort krijgt lijkt me):
- kan je hem ook zo instellen dat de controls reversen als je omgedraaid vliegt (als je op jezelf afkomt)?
heb jij de combo besteld...? 28-6 besteld en 10-7 binnen ....das aardig snelmatthijst schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:43:
Vandaag binnen gehad
Sjezus, wat is ie klein.
[afbeelding]
Eerste testfoto
[afbeelding]
voor die selfie dingen kijk eens hier YouTube: DJI Spark Beginners Guide - Get Ready to Fly!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 920941 op 10-07-2017 15:57 ]
Yes, combo en vrij snel inderdaad 
Mooi nog 4 weken om te oefenen voor de VS.
Dat reisdoosje wat erbij zit is ook perfect trouwens... Wat een geniaal apparaat!
Dat reisdoosje wat erbij zit is ook perfect trouwens... Wat een geniaal apparaat!
[ Voor 65% gewijzigd door matthijst op 10-07-2017 15:58 ]
You Lucky B....matthijst schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:57:
Yes, combo en vrij snel inderdaad
In ieder geval veel veilige vlieguren toegewenst.......(bovenstaand filmpje is trouwens wel nuttig )
Er is zeker nog niemand hier die 'm al binnen heeft via de Media Markt?
Tuurlijk niet sprak een die zei dat DJI slecht levert, kon wel ergens in september worden.vietnamees schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:41:
Er is zeker nog niemand hier die 'm al binnen heeft via de Media Markt?
Maar is ook bekend dat dit soort dingen lang op zich laat wachten bij de Mediamarkt.
Wauw, mooi om te zienEnjoy!
Geen last van storingen in het ontvangst door het vliegen in de buurt van zo'n enorme staalconstructie?
Handig om naast pricewatch ook DroneKiezer in de gaten te houden voor wat betreft winkels, prijzen en beschikbaarheid van de DJI Spark & Fly More Combo
\O/ weeeee =[specs]=
Gefeliciteerd!matthijst schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:43:
Vandaag binnen gehad
Sjezus, wat is ie klein.
[afbeelding]
Eerste testfoto
[afbeelding]
Heb je ook refresh care aangeschaft..?
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Zonet contact gehad 06-07-2017 besteld en wordt a.s donderdag de 13de verzonden dan heb ik hem waarschijnlijk maandag of dinsdag.....
Bestellen bij Dji gaat dus toch een stuk sneller.....
retailers/leveranciers.... die laten ze maar wachten, krijg hier een deja vu ( mavic )
retailers/leveranciers.... die laten ze maar wachten, krijg hier een deja vu ( mavic )
ik heb nog een paar dingen die mij te binnen schieten.. wellicht kunnen jullie daar een antwoord op geven.
- handleiding is dat Engels? of zit er ook Nederlands tussen?
- past er een i-pad in de controller?
heb DJI gemaild met de vraag naar de status, benieuwd of ik antwoord krijg en hoe snel het komt :-)
ik heb net gemaild :-)
heb DJI gemaild met de vraag naar de status, benieuwd of ik antwoord krijg en hoe snel het komt :-)
oee spannend!Anoniem: 920941 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:35:
Zonet contact gehad 06-07-2017 besteld en wordt a.s donderdag de 13de verzonden dan heb ik hem waarschijnlijk maandag of dinsdag.....
Een ipad en anders heb je op Alie weer een speciale houder:Anoniem: 943223 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:37:
ik heb nog een paar dingen die mij te binnen schieten.. wellicht kunnen jullie daar een antwoord op geven.
[...]
oee spannend!
Supported Mobile Device Size
Thickness range: 6.5-8.5 mm
Max length: 160 mm
Niet mailen probeer een chat sessie met ze te starten...dan kijken ze gelijk voor ( wel in het engels )
Nu er meer mensen de Fly More met RC hebben: welke maximale afstand halen jullie op 2.4GHz?
Komt iemand hier tot rond de 1km?
Ik las trouwens over een gepatchte DJI GO 4.1.3 app waarmee hij in FCC mode wordt geforceerd zonder verdere aanpassingen,,, iemand geprobeerd?
Ik las trouwens over een gepatchte DJI GO 4.1.3 app waarmee hij in FCC mode wordt geforceerd zonder verdere aanpassingen,,, iemand geprobeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 11-07-2017 09:12 ]
je hebt gelijk!Anoniem: 920941 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:56:
[...]
Een ipad en anders heb je op Alie weer een speciale houder:
Supported Mobile Device Size
Thickness range: 6.5-8.5 mm
Max length: 160 mm
Niet mailen probeer een chat sessie met ze te starten...dan kijken ze gelijk voor ( wel in het engels )
op de chat helpen ze je direct.
hij wordt bij mij pas de 17e verstuurd... paar dagen later dan de jouwe, andere kleur?
Gisteren gaven ze aan dat hij de 20ste verstuurd word en vandaag is het de 13deAnoniem: 943223 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:14:
[...]
je hebt gelijk!
op de chat helpen ze je direct.
hij wordt bij mij pas de 17e verstuurd... paar dagen later dan de jouwe, andere kleur?

ik heb de Witte besteld
Voor een tablet houder op je remote.......je kan het zo gek maken als je zelf wilt
https://nl.aliexpress.com...AVIC-PRO/32771794254.html
Voor degenen die een Fly More Combo in bestelling hebben staan bij DJI.
Ik heb mijn Fly More Combo White op maandag 3 juli besteld en is zojuist binnen gekomen
Levering via DJI is dus erg snel gegaan! Wellicht had ik geluk met de batch en was ik net op tijd met bestellen, maar had niet verwacht dat ik 'm nu al binnen zou hebben. Twee weken flink testen voordat ik op vakantie ga dus.
Ik heb mijn Fly More Combo White op maandag 3 juli besteld en is zojuist binnen gekomen
Levering via DJI is dus erg snel gegaan! Wellicht had ik geluk met de batch en was ik net op tijd met bestellen, maar had niet verwacht dat ik 'm nu al binnen zou hebben. Twee weken flink testen voordat ik op vakantie ga dus.
YouTube: Dji Mavic Pro FCC mode with Dji Go App 4.1.3iisworks schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:08:
Nu er meer mensen de Fly More met RC hebben: welke maximale afstand halen jullie op 2.4GHz?
Dit ziet er interessant uit (met een Mavic). Vanavond een range test doen met de OTG kabel, met 500 meter bereik ben ik tevreden, niet dat 500 meter echt nodig is, maar een stabiel signaal op 300 meter is wel gewenst.
Deze heb ik al binnen gekregen en werkt prima met een 9,7 inch iPad proAnoniem: 920941 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Voor een tablet houder op je remote.......je kan het zo gek maken als je zelf wilt![]()
Nadat ik met dit grotere scherm heb gevlogen wil ik mijn telefoon eigenlijk niet meer gebruiken..
[ Voor 42% gewijzigd door hdare op 12-07-2017 11:46 ]
Ik zie zojuist een paar toeristen in het Vondelpark een Spark opstijgen. Recht omhoog klimmen tot ik hem niet meer zie en hoor. Ben benieuwd of hij nog terug komt. Volgens mij hoorde ik net het gepiep van rth.
Edit: Ja verdomd daar is hij weer. Volgens mij zijn ze vlak bij of boven de wolken geweest, toch wel een paar honderd meter.
Edit: Ja verdomd daar is hij weer. Volgens mij zijn ze vlak bij of boven de wolken geweest, toch wel een paar honderd meter.
[ Voor 23% gewijzigd door Vmu op 11-07-2017 14:49 ]
Vmu
Heb 'm nu op 50 meter max gezet geloof ik, na alle berichten hier toch wat huiverig voor een flyaway.
Of komt hij altijd wel terug, als je je home locatie maar ingesteld hebt?
Of komt hij altijd wel terug, als je je home locatie maar ingesteld hebt?
Dat is het hele idee van RTH. 
Let er wel op dat RTH gedrag afhangt van hoe ver hij van het homepoint is verwijderd:
<3m: Landen
3-20m: Op huidige hoogte (maar minimaal 2.5m) terug ( als "RTH at current altitude" aan staat)
>20m: Op RTH hoogte terug
Ik begreep dat hij in gesture mode niet zelf terug komt maar na 60s landt waar hij de weg kwijtraakt.
[Update] Tussen 3-20m landt hij als "RTH at current altitude" uit staat (default).
Let er wel op dat RTH gedrag afhangt van hoe ver hij van het homepoint is verwijderd:
3-20m: Op huidige hoogte (maar minimaal 2.5m) terug ( als "RTH at current altitude" aan staat)
Ik begreep dat hij in gesture mode niet zelf terug komt maar na 60s landt waar hij de weg kwijtraakt.
[Update] Tussen 3-20m landt hij als "RTH at current altitude" uit staat (default).
[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 12-07-2017 07:52 ]
Dat gesture mode lijkt me echt niet meer dan een gimmick. Een paar keer leuk en daarna gewoon via de controller. Iemand al een fly more combo via een reseller binnen? Volgens mij nog alleen maar DJI bestellingen die binnen druppelen??iisworks schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:53:
3-20m: Op huidige hoogte (maar minimaal 2.5m) terug
Ik begreep dat hij in gesture mode niet zelf terug komt maar landt waar hij de weg kwijtraakt.
2 juni heb ik een fly more combo besteld via Aces Direct. Vandaag een update gekregen. Huidige verwachte levertijd 3-4 weken. Ze hadden er 2000 in bestelling staan (zeiden ze) Wel hebben ze nu veel losse Sparks op voorraad....
OK, maar kan je dan stellen dat flyaways komen doordat je geen homepoint hebben ingesteld?iisworks schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:53:
3-20m: Op huidige hoogte (maar minimaal 2.5m) terug
Echte onverklaarbare flyaways zijn relatief zeldzaam naar het schijnt. De oorzaak in veel gevallen:matthijst schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:56:
[...]
OK, maar kan je dan stellen dat flyaways komen doordat je geen homepoint hebben ingesteld?
- Kompas calibratie issues (in de buurt van grote ijzeren constructies)
- Vergeten te wachten op goede gps ontvangs voor homepoint.
Net na de lancering van de Mavic stonden de forums ook vol met flyaways (ik was er ook bang voor), maar in de praktijk bleken ze vrij zeldzaam. Ik heb er echt 0 spontane problemen mee gehad. Overigens heb ik het kompas van de Mavic maar een enkele keer hoeven calibreren, die melding heb ik vrijwel nooit gezien.
Ik maak me meer zorgen om het disconnecten van het RC wifi signaal in EU gebieden vanwege het in-flight overschakelen naar 5.8GHz mid-flight. Maar ik verwacht binnenkort wel een firmware waarin weer wat issues zijn opgelost.
Niet vergeten dan tegenover elke klager op een forum waarschijnlijk honderden tevreden gebruikers staan die je niet hoort.
PS: Ik ben het wachten beu en heb een Fly More via DJI besteld.
Online chat nagevraagd over levering, en die houden gewoon de max.11 werkdagen aan voor shipping, en dan nog 3-5 dagen met DHL vanuit UK warehouse.
[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 11-07-2017 20:59 ]
Het lijkt erop dat de Spark Combo niet meer gaat lukken voor mijn huwelijk en vakantie aanstaande zaterdag

Wilde je de huwelijksnacht filmen dan?Alfa159 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:25:
Het lijkt erop dat de Spark Combo niet meer gaat lukken voor mijn huwelijk en vakantie aanstaande zaterdag
I don't have dreams, I have goals!!
Misschien DCRainmaker toch eens vragen dat aspect van de drone tracking mee te nemen in zijn reviews
7Renman23 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:24:
2 juni heb ik een fly more combo besteld via Aces Direct. Vandaag een update gekregen. Huidige verwachte levertijd 3-4 weken. Ze hadden er 2000 in bestelling staan (zeiden ze) Wel hebben ze nu veel losse Sparks op voorraad....
ik had 7-6-2017 een bestelling gedaan bij dronekenner.nl.......toen ik hem van de week annuleerde gaf hij aan dat hij ze pas eind augustus verwacht.....Alle lof voor dronekenner.nl hij heeft me netjes op de hoogte gehouden, maar hun worden ook aan het lijntje gehouden
Dat is wel zuur voor ze.
Supergoeie service inderdaad, maar zij zijn helaas afhankelijk van de belabberde service van DJI.
Gisteren nog wat getest inde buurt.
Zodra je een beetje hoogte hebt hoor je hem bijna niet. Het waaide wel aardig, dus dan gaan die motoren wat harder tekeer lijkt het
Ook zo'n OTG stekkertje gehaald om met iPhone te connecten.
Supergoeie service inderdaad, maar zij zijn helaas afhankelijk van de belabberde service van DJI.
Zodra je een beetje hoogte hebt hoor je hem bijna niet. Het waaide wel aardig, dus dan gaan die motoren wat harder tekeer lijkt het

[ Voor 60% gewijzigd door matthijst op 12-07-2017 09:15 ]
gisteren zeiden ze de 17e dat hij verstuurd wordt... vandaag is het de 27e....Anoniem: 920941 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Gisteren gaven ze aan dat hij de 20ste verstuurd word en vandaag is het de 13de![]()
ik heb de Witte besteld
Voor een tablet houder op je remote.......je kan het zo gek maken als je zelf wilt![]()
beetje een domper.
ik heb de groene en die zijn uitverkocht....
overmorgen gewoon weer vragen!
Overmorgen??? gewoon elke dag, bij hun kan elke dag weer anders zijn...Heb net ook contact gehadAnoniem: 943223 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:13:
[...]
gisteren zeiden ze de 17e dat hij verstuurd wordt... vandaag is het de 27e....
beetje een domper.
ik heb de groene en die zijn uitverkocht....
overmorgen gewoon weer vragen!
Ik vroeg via de chat :'' je bent toch van DJI'' dan weet je toch wel wanneer de broodjes van de band komen
Nee meneer daar hebben wij geen inzage in....wellicht wachten hun ook op een levering vanuit China of US
Gesture mode al geprobeerd...?matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:46:
Dat is wel zuur voor ze.
[afbeelding]
Nee, nog niet
Zie 't nut er ook niet van in eerlijk gezegd. OK, misschien dat een foto maken handig is (zonder dat je een controller in je hand hebt).
De drones worden toch gewoon in china gemaakt? of hebben ze ook een fabriek in Europa en usa?Anoniem: 920941 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:37:
[...]
Overmorgen??? gewoon elke dag, bij hun kan elke dag weer anders zijn...Heb net ook contact gehadde warehouse in de UK is door zijn voorraad heen, voor de rest hebben ze alleen maar een warehouse in china en de US. Vanuit daar zullen ze zo min mogelijk leveren omdat het voor hun duurder uitkomt ( inklaring, btw etc....) UK is al in Europa dus dat scheelt ze weer....die van mij gaf aan dat dat hij in de backorder staat omdat er geen voorraad is, of hij wordt alsnog morgen verzonden ( als er weer voorraad is ) of in ieder geval voor de 21ste.....
Ik vroeg via de chat :'' je bent toch van DJI'' dan weet je toch wel wanneer de broodjes van de band komen![]()
Nee meneer daar hebben wij geen inzage in....wellicht wachten hun ook op een levering vanuit China of US
dus jou datum is ook verschoven?
Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.