Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat klopt ook.Fleximex schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:23:
Ik heb bij dit soort dingen altijd het idee dat zelf op internet meerdere bronnen afstruinen je meer informatie geef dan bijvoorbeeld de NOS. Die hebben boven hun live blog nog steeds foutief staan dat het tijdens het concert was en in de concertzaal. Verder hebben ze een audiofragment van de BBC gepost wat gewoon het geluid is van het filmpje dat de NOS daarvoor al heeft gepost en heeft laten zien. Stoort mij een beetje.
De NOS is openbaar publiek en zal zich onthouden van verschrikkelijke beelden er kijken ook kinderen mee.
Er is geen censuur er is gewoon een beleid om het alleen maar te melden op een minder krachtige/heftige manier. leer onze kids dan ook dat je hier in dit land nog steeds internet en media kan zien die wel deze beelden toont. als je dat wil.
Dat moet natuurlijk wel ongecensureerd te vinden zijn en blijven.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Plus dat er op internet ook volop wordt gespeculeerd. Een nieuwsplatform als de NOS zal eerst het e.e.a. willen verifiëren voordat ze het op een liveblog dumpen. Zorgt er wel voor dat ze vaak nodeloos achterlopen.mell33 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:49:
[...]
Dat klopt ook.
De NOS is openbaar publiek en zal zich onthouden van verschrikkelijke beelden er kijken ook kinderen mee.
Er is geen censuur er is gewoon een beleid om het alleen maar te melden op een minder krachtige/heftige manier. leer onze kids dan ook dat je hier in dit land nog steeds internet en media kan zien die wel deze beelden toont. als je dat wil.
Dat moet natuurlijk wel ongecensureerd te vinden zijn en blijven.
Ik snap je. Elke aanslag is erg of er nu wel of geen kinderen bij betrokken zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:39:
[...]
Daarom heb ik er ook moeite mee dat het bij kinderen op één of andere manier erger zou zijn. In alle gevallen worden levens vernietigd en levens verwoest. Dat is in al die gevallen een enorm leed, wellicht zelfs onmeetbaar leed.
[...]
Ook dan wordt er verontwaardigd gereageerd. Misschien vergis ik me ook wel en wordt er altijd wel verontwaardig gereageerd, maar wel met iedere keer weer een andere rationalisering. Dit keer is het erger want: het zijn hulpverleners, jongeren, ouderen, politici - noem maar op.
Wellicht is dat het wel. Mensen zoeken altijd naar redenen waarom het dit keer erger is dan ooit. Dat zien we immers ook bij mensen die steevast geloven dat zij het einde der tijden mee gaan maken.
[...]
Daar valt nog een hele boom over op te zetten en zal lang niet iedereen het mee eens zijn. Dat een volwassen man en een tienermeisje vrijwel exact even weerbaar zijn tegenover een bom is daarentegen wel rationeel.
Waar "ze" normaal volwassenen op de korrel namen zijn "ze" nu bewust naar een plek gegaan waar ze wisten dat er veel kinderen en tieners aanwezig zouden zijn.
"Zij" zijn een grens overgegaan door bewust die plek uit te kiezen. Daarom is het erger
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
http://www.nu.nl/buitenla...anchester.html?redirect=1
Overigens een erg trieste bedoeling. Ik sta toch wel even een paar keer per dag stil om aan dit soort vreselijke situaties te denken.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Verwijderd
Nee man. Dit is zo groots, dat kan geen verband houden.anandus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:43:
Toeval of niet?
Het is exact 4 jaar na de aanslag op politieagent Lee Rigby (weet je nog, die man met die machete op straat?).
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 12:30 ]
http://www.ad.nl/dossier-...n-winkelcentrum~a73073c1/
Heb je een link naar die tweet?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:27:
Er wordt veel gespeculeerd over dat het mogelijk al 'aangekondigd' was op Twitter. Maar als ik het betreffende bericht lees, dan vraag ik mij af of er niet nog meer naar buiten gaat komen. Want ik ben bang dat de bomaanslag niet het hele verhaal is/was.
[ Voor 51% gewijzigd door DennusB op 23-05-2017 12:42 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
With regards to last night’s incident at the Manchester arena, we can confirm we have arrested a 23-year-old man in South Manchester.
[ Voor 43% gewijzigd door taker1987 op 23-05-2017 12:55 ]
psn: taker-mart
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Ergens is dat alleen niet de modus-operandi van een organisatie zoals IS. Die zouden eerder een centraal punt in de infrastructuur kiezen (station, luchthaven) en zoveel mogelijk schade veroorzaken.KirovAir schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:27:
Het schijnt een spijkerbom geweest te zijn. Een spijkerbom op een tienerconcert. What the fuck.
Spijkerbommen zijn daar niet het juiste middel voor, die zijn puur bedoeld om te verwonden of doden, niet om te slopen, even heel cru gezegd.
Welke andere verdachte organisaties zijn dan nog kanshebber? Anti-Brexit sympathisanten?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zou wel heel ver gaan om je punt te maken... Wie zou er in staat zijn zichzelf op te blazen omdat ze uit de EU stappen? In het naam van geloof ok...Stoney3K schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:30:
[...]
Ergens is dat alleen niet de modus-operandi van een organisatie zoals IS. Die zouden eerder een centraal punt in de infrastructuur kiezen (station, luchthaven) en zoveel mogelijk schade veroorzaken.
Spijkerbommen zijn daar niet het juiste middel voor, die zijn puur bedoeld om te verwonden of doden, niet om te slopen, even heel cru gezegd.
Welke andere verdachte organisaties zijn dan nog kanshebber? Anti-Brexit sympathisanten?
bl44t
Datzelfde argument zou je van de IRA of van de ETA ook kunnen zeggen, en toch doen (of deden) ze dat...YaaD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:32:
[...]
Zou wel heel ver gaan om je punt te maken... Wie zou er in staat zijn zichzelf op te blazen omdat ze uit de EU stappen? In het naam van geloof ok...
Als er een groep is die vindt dat hun doel de middelen heiligt zijn ze tot veel in staat.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 23-05-2017 13:33 ]
http://indianexpress.com/...fore-it-happened-4669424/DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:41:
Als vervolg is er net een winkelcentrum ontruimt na een "grote knal" :
http://www.ad.nl/dossier-...n-winkelcentrum~a73073c1/
[...]
Heb je een link naar die tweet?
Maar wel over het aantal slachtoffers.. Je haalt aan dat in jouw periode meer een schrikeffect teweeg werd gebracht, terwijl bomaanslagen in veel gevallen bedoelt zijn om slachtoffers te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:41:
[...]
Een grafiek zegt niets over de context en intenties van daders.
Is de aanslag inmiddels al opgeëist? Apart dat het zo lang op zich laat wachten...
bl44t
Dat is ook precies waarom ik IS als verdachte niet veel kans geef. Normaal is een aanslag die door IS (of door zijdelings gerelateerde figuren) gepleegd echt binnen het uur opgeëist op hun Twittter.YaaD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:42:
[...]
Is de aanslag inmiddels al opgeëist? Apart dat het zo lang op zich laat wachten...
Alsof ze er gewoon niks vanaf wisten...
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 23-05-2017 13:44 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad als het de usual suspects waren dan was dit al lang geleden geclaimd, maar nu blijft het uit. Je kan er eigenlijk al van uitgaan dat het geen IS of AlQaida is ... maar wie wel? Of was het toch die gasfles die al eerder als reden was genoemd?YaaD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:42:
[...]
Maar wel over het aantal slachtoffers.. Je haalt aan dat in jouw periode meer een schrikeffect teweeg werd gebracht, terwijl bomaanslagen in veel gevallen bedoelt zijn om slachtoffers te maken.
Verwijderd
Het kan ook gewoon een individu zijn geweest, dus niet direct ergens aan verbonden. Maar ik vind dat heel sterk, want je bouwt niet even zo'n effectieve spijkerbom.R3M1 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Je kan er eigenlijk al van uitgaan dat het geen IS of AlQaida is ... maar wie wel? Of was het toch die gasfles die al eerder als reden was genoemd?
Die dingen zitten simpeler in elkaar dan je denkt. Iets wat afgesloten is zodat het druk op kan bouwen, een geïmproviseerd explosief (hoeft geen C4 te zijn), en een hoop spijkers die dan alle kanten op gelanceerd worden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Het kan ook gewoon een individu zijn geweest, dus niet direct ergens aan verbonden. Maar ik vind dat heel sterk, want je bouwt niet even zo'n effectieve spijkerbom.
Het is juist één van de meest low-tech 'wapens' om te bouwen.
Als het een lone wolf is dan zal ie ook een motief gehad hebben. Want als ie alleen suïcidaal was dan deed ie geen moeite om extra slachtoffers te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 23-05-2017 13:52 ]
Bron: NOS!IS eist aanslag Manchester op
De Islamitische Staat heeft de aanslag in Manchester opgeëist, melden meerdere bronnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Krasloos op 23-05-2017 13:54 ]
http://www.nu.nl/terroris...d-aanslag-manchester.html
Het aan IS gelieerde persbureau Amaq eist de verantwoordelijkheid namens IS op, zo melden meerdere persbureaus. Volgens IS was het explosief bewust in de concertzaal gelegd en werd dit niet meegenomen door de dader. In dat geval is geen sprake van een zelfmoordterrorist die zichzelf opblies.
Het zou dus niet om een zelfmoordterrorist gaan, maar de bom was daar al klaargelegd.
[ Voor 43% gewijzigd door Stoney3K op 23-05-2017 13:56 ]
Apart. Eerste berichtgevingen omtrent IS was dat ze het geweld toejuichte... en nu ineens opgeëist.Stoney3K schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:55:
Bron:
Het zou dus niet om een zelfmoordterrorist gaan, maar de bom was daar al klaargelegd.
Je zou verwachten dat ze vrijwel direct zouden opeisen
bl44t
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Weet IS wel waar ze het over hebben? Als je de politie met feet-on-the-ground iets anders beweert ... het feit dat ze erg laat zijn met een reactie doet mij denken dat ze dit willen kapen -- just speculatingStoney3K schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:55:
Bron:
Het aan IS gelieerde persbureau Amaq eist de verantwoordelijkheid namens IS op, zo melden meerdere persbureaus. Volgens IS was het explosief bewust in de concertzaal gelegd en werd dit niet meegenomen door de dader. In dat geval is geen sprake van een zelfmoordterrorist die zichzelf opblies.
Ik vermoed hetzelfde. Wat ook precies is waar IS op uit is.Bensimpel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:58:
Dus als we IS moeten geloven loopt de dader nog vrij rond, lijkt me dat ze het opeisen om meer verwarring te maken?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
http://indianexpress.com/...fore-it-happened-4669424/
Net zoals altijd eigenlijk, ze eisen alles op.
People as things, that’s where it starts.
IS is niet zo georganiseerd. Ze roepen al jaren op tot aanslagen. Vaak zijn het geradicaliseerde (jongeren) die onder invloed van propaganda zelf met het idee komen om een aanslag te plegen.YaaD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:56:
[...]
Apart. Eerste berichtgevingen omtrent IS was dat ze het geweld toejuichte... en nu ineens opgeëist.
Je zou verwachten dat ze vrijwel direct zouden opeisen
Het zou me niet verbazen als bij deze aanslag straks ook wordt ontdekt dat de pleger geen directe instructies of aansturing heeft gehad.
Dat maakt het minder een IS volgeling? Niet elk terrorist die uit naam van IS zal een lS lidmaatschapskaart op zak hebben.RobinHood schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:00:
En dan blijkt over een week dat hij totaal geen banden had met IS en helemaal selfmade terrorist is, geïnspireerd door IS, maar meer niet.
Net zoals altijd eigenlijk, ze eisen alles op.
Het later opeisen is hetzelfde als AQ in het verleden al deed.
Als schoolgaande tieners stelde het ook geen drol voor een rookbom te maken die een heel huizenblok aan het zicht onttrok, ik was toen 14 ofzo denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Het kan ook gewoon een individu zijn geweest, dus niet direct ergens aan verbonden. Maar ik vind dat heel sterk, want je bouwt niet even zo'n effectieve spijkerbom.
Zoals hierboven ook gezegd, een spijkerbom stelt geen zak voor. Iets dat explosief druk op kan bouwen (zo'n campinggaz butaanbusje of kunstmest + snelkookpan, weet ik het, heb er geen verstand van) en een pak flinke spijkers van de bouwmarkt.
Het is wel een volgeling, maar geen "soldaat" die directe bevelen opvolgt.Danster schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:06:
[...]
Dat maakt het minder een IS volgeling? Niet elk terrorist die uit naam van IS zal een lS lidmaatschapskaart op zak hebben.
Het later opeisen is hetzelfde als AQ in het verleden al deed.
Eigenlijk is het allebei knap eng, lone wolves kun je eigenlijk niet te pakken krijgen, maar directe IS-lijntjes met mensen zijn ook niet fijn, want dan heb je een heel netwerk.
People as things, that’s where it starts.
Heb je ook gelijk in maar zo werken deze gasten niet. Dit is asymetrische "oorlogsvoering" IS wil dit ook op deze manier. Je weet niet wie wanneer toeslaat dus de angst laten regeren. Ze roepen niet voor niets hun "volgelingen"op om aanslagen te plegen.RobinHood schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:11:
[...]
Het is wel een volgeling, maar geen "soldaat" die directe bevelen opvolgt.
Eigenlijk is het allebei knap eng, lone wolves kun je eigenlijk niet te pakken krijgen, maar directe IS-lijntjes met mensen zijn ook niet fijn, want dan heb je een heel netwerk.
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2017 15:09 ]
Inderdaad. Een ongeorganiseerde (en dus ontraceerbare) beweging die gewoon overal verspreid zit. Ze hebben waarschijnlijk zo veel sympathisanten omdat men zich nogal vaak (en soms ook te snel) gediscrimineerd voelt en zo zijn haat tegen de Westerse wereld voedt.Danster schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Heb je ook gelijk in maar zo werken deze gasten niet. Dit is asymetrische "oorlogsvoering" IS wil dit ook op deze manier. Je weet niet wie wanneer toeslaat dus de angst laten regeren. Ze roepen niet voor niets hun "volgelingen"op om aanslagen te plegen.
Steam ID = Ackerfiets
De aanslagen vanuit IS zijn vaak juist zelfmoordaanslagen omdat de dader zichzelf wil 'verheffen' tot het martelaarschap.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Saffie Rose Roussos, 8 jaar oud
Georgina Callander,18 jaar oud
John Atkinson, 26 jaar oud
https://twitter.com/CorrinaPysa/status/866992830597783552

Verrotte, bedorven wereld.

Ach, afwachten. Ik verwacht niet dat men het lichaam zal aantreffen met de bom erbij. Dat zou me knap lijken als je ziet dat er 22 doden zijn en nog 60+ slachtoffers.
[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 23-05-2017 17:46 ]
Maakt dat wat uit? Volwassenen kunnen zichzelf wel beschermen?
Dat maakt wat uit. Niet om de slachtoffers maar wel dat de pleger bewust een target heeft uitgekozen waar kinderen en tieners aanwezig zijn.NotSoSteady schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:49:
[...]
Maakt dat wat uit? Volwassenen kunnen zichzelf wel beschermen?
Is een aanslag op een concert van de Rolling Stones of Andre Rieu dan moreel minder verwerpelijk ? Daar is de gemiddelde toeschouwer veel ouder. Maar ook daar staan mensen die er niks mee te maken hebben.backupdevice schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:57:
[...]
Dat maakt wat uit. Niet om de slachtoffers maar wel dat de pleger bewust een target heeft uitgekozen waar kinderen en tieners aanwezig zijn.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
http://www.mirror.co.uk/3...ted-police-after-10480810
Wel getracht the corrigeren maar tweet was al gepost.

Waar zeg ik dat het moreel minder verwerpelijk is?Oekiejoekie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:01:
[...]
Is een aanslag op een concert van de Rolling Stones of Andre Rieu dan moreel minder verwerpelijk ? Daar is de gemiddelde toeschouwer veel ouder. Maar ook daar staan mensen die er niks mee te maken hebben.
Wat ik zeg is dat het targetten van een positie waarvan je kan weten dat er kinderen en tieners aanwezig zijn een stap is die niet eerder bewust gezet is. En dat het daarom harder binnenkomt en ik begrijp dat mensen het meisje van 8 eruit halen.
Het is niet zo dat als wij het westen doelen in het Midden Oosten bombarderen ook dezelfde soort overweging hebben - uiteindelijk is het allemaal 'collateral damage' - en net zoals wij; zijn ook zij verbijsterd door het overlijden van kinderen. Het blijft afschuwelijk als onschuldigen de prijs betalen waar dan ook.backupdevice schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:06:
[...]
Waar zeg ik dat het moreel minder verwerpelijk is?
Wat ik zeg is dat het targetten van een positie waarvan je kan weten dat er kinderen en tieners aanwezig zijn een stap is die niet eerder bewust gezet is. En dat het daarom harder binnenkomt en ik begrijp dat mensen het meisje van 8 eruit halen.
Bij de aanslagen in Parijs was het target in het Stade de France. En dat haalden ze niet, door veiligheidsmaatregelen. Maar ook bij een voetbalwedstrijd zijn veel vaders met kinderen...backupdevice schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:06:
[...]
Waar zeg ik dat het moreel minder verwerpelijk is?
Ik vind de kinderkaart vandaag wel heel veel gespeeld. Als ik voor mijn opa en oma concertkaartjes voor Andre Rieu zou regelen, verwacht ik ook dat ze levend terug komen en niet opgeblazen worden voor wat voor doel dan ook...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ok laten we het daarbij. Jij vindt de kaart veel gespeeld, ik vind dat ze nu een stap verder zijn gegaanOekiejoekie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:26:
[...]
Bij de aanslagen in Parijs was het target in het Stade de France. En dat haalden ze niet, door veiligheidsmaatregelen. Maar ook bij een voetbalwedstrijd zijn veel vaders met kinderen...
Ik vind de kinderkaart vandaag wel heel veel gespeeld. Als ik voor mijn opa en oma concertkaartjes voor Andre Rieu zou regelen, verwacht ik ook dat ze levend terug komen en niet opgeblazen worden voor wat voor doel dan ook...
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Is dat bevestigd? Er is één neppost opgedoken die vrij snel ontkracht is, de andere is voor zover ik weet niet bevestigd of ontkracht. Is daar ondertussen meer duidelijkheid over?Abom schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:57:
Was er geen forum post waarin precies precies stond waar hij de aanslag zou plegen? Hoeveel meer bewijs is er nodig?
[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 20:15 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Zoiets lijkt vrijwel onmogelijk te voorkomen. Een beruchte foto was dan ook het treinstation van ik meen Brussel na de aanslag op het vliegveld en de metro: om een tweede aanslag voor te zijn controleerde men iedereen die naar binnen wilde stringent. Het gevolg was een enorme mensenmassa voor de controleposten.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Op het hoogste niveau dus omdat ze niet zeker weten of hij alleen gehandeld heeft.UK threat level raised to highest level
The UK terror threat level has been raised to the highest level of "critical", meaning further attacks may be imminent, Theresa May has said.
The move came after investigators were unable to rule out Manchester bombing suspect Salman Abedi acted alone, the prime minister said.
Military personnel would now be deployed to protect key sites.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Militairen inzetten op kritische plekken - zouden ze echt iedere school, elk buurthuis, stadion, station, vliegveld en noem-maar-op met een relevant aantal mensen beveiligen? Of komt het meer neer op een geruststellende aanwezigheid?defiant schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:09:
Op het hoogste niveau dus omdat ze niet zeker weten of hij alleen gehandeld heeft.
Het primaire doel is denk ik vooral afschrikking op gebieden met soft-targets zodat een eventuele mede handlangers niet kunnen toeslaan voordat ze in het vizier komen van de veiligheidsdiensten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:13:
Militairen inzetten op kritische plekken - zouden ze echt iedere school, elk buurthuis, stadion, station, vliegveld en noem-maar-op met een relevant aantal mensen beveiligen? Of komt het meer neer op een geruststellende aanwezigheid?
UKIP politica: "herinvoering van doodstraf voor terroristen". Dat gaat helpen tegen zelfmoordterroristen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Zelf alle tegenargumenten al geven, geen argumenten voor en toch tot de conclusie komen dat het een effectieve maatregel zou zijn. Het is zo jammer dat politici niet door de kiezers afgerekend worden op zulk gedrag.gambieter schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:32:
Intussen roepen dit soort trieste gebeurtenissen ook de meest domme reacties op:
UKIP politica: "herinvoering van doodstraf voor terroristen". Dat gaat helpen tegen zelfmoordterroristen.
Het vervelende is alleen dat ze geen zwarte hoed en een insigne dragen waarop "HANDLANGER" staat. Dus ze zullen hoe dan ook pas in het vizier van de veiligheidsdiensten komen als het te laat is.defiant schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:22:
[...]
Het primaire doel is denk ik vooral afschrikking op gebieden met soft-targets zodat een eventuele mede handlangers niet kunnen toeslaan voordat ze in het vizier komen van de veiligheidsdiensten.

De korte rokjes van Ariana Grande zijn een mede-oorzaak van de aanslag.
Ik vraag me af wat ze denken van de kleding van de Eagles of Death Metal toendertijd. Een conservatieve Australische FoxNews-wannabe commentator had de bom liever zien afgaan in de studio van concurrent ABC...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Die comment klopt ook niet. Natuurlijk is de dader schuldig, maar laten we niet voorbij gaan dat er een hele cult achter dit gedachtengoed zit.gambieter schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:47:
Intussen laten de voorbevuilde toiletpapierkranten zich weer van hun beste kant zien: [afbeelding]
De korte rokjes van Ariana Grande zijn een mede-oorzaak van de aanslag.
Ik vraag me af wat ze denken van de kleding van de Eagles of Death Metal toendertijd. Een conservatieve Australische FoxNews-wannabe commentator had de bom liever zien afgaan in de studio van concurrent ABC...
Dit topic is gesloten.
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Concreet houdt dit in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• We gaan hier geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Ook niet over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.
• De uitgebreide discussie over voetbal (ja, je verzint het niet...) wordt ook weggehaald.
Voor achtergronden en eventuele rol van de Islam hebben we dit topic:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden