Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18
Plotseling breaking news op CNN / Jazeera

Schijnbaar 2 explosies op het einde van het concert

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170523_02894898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Schijnt wel een heftige boel daar te zijn. Ik lees dingen over 10+ doden en mensen besmeurd onder het bloed volgens mensen die daar waren en dat het hele gebouw schudde. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Gebeurde in het foyer gedeelte, net voor de ingang/uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Mogelijke aanslag, dus ook hier geldt nu Zero Tolerance.

Reddit live thread:
https://www.reddit.com/li...7?st=J30QCPQE&sh=19da5ee0

Daarin wordt gemeld: NBC is running with 20 people dead. Again, these are not official numbers yet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
...

[ Voor 128% gewijzigd door NotSoSteady op 23-05-2017 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
72 mensen vinden dat leuk?

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 23-05-2017 09:02 . Reden: Link naar schokkende afbeelding verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Dat wordt tegenwoordig ook gebruikt om iets snel op te slaan. Weet overigens niet of het handig is om dat zo hier te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:41:
[...]

Dat wordt tegenwoordig ook gebruikt om iets snel op te slaan. Weet overigens niet of het handig is om dat zo hier te plaatsen.
Ik snap de logica, maar 72 hartjes tonen bij een afbeelding met 20 doden is best... cru...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Snij dat onderste randje van die foto er maar even af aub... 72 hartjes ???

Zo veel kinderen en tieners daar. Een mogelijke aanslag daar op is om niet goed van te worden.
Mijn drie tieners en twintigers gaan ook naar allerlei concerten overal.
Ik krijg daar plotseling een niet zo goed gevoel meer bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
floorcleaner schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:46:
Snij dat onderste randje van die foto er maar even af aub... 72 hartjes ???
Dat bedoel ik...

Sowieso krijg ik het idee dat veel mensen niet weten dat ze een echt leven hebben op deze planeet en dat niet alles Facebook / Twitter is.

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/byui53f2r/test.jpg

Ik bedoel... dan ben je bij een concert, er worden 20 mensen opgeblazen en wat doe je?

Je maakt een filmpje (!), zet alles in HOOFDLETTERS en plaatst er een welgekozen emoticon bij...

...vervolgens nemen 12.000+ mensen de moeite om het leuk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ze hebben gewoon gewacht in de foyer, hoefden ze ook geen moeite te doen om de bom naar binnen te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Hou het a.u.b. bij nieuwsberichten en informatie, plaatjes en videos die mogelijk aanstootgevend zijn of slachtoffers bevatten hebben geen toegevoegde waarde en willen we hier dus ook niet zien en valt ook onder het Zero Tolerance beleid.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Pff... the Facebook Safety Check is ook aangezet door Mr. Zückerberg;

https://www.facebook.com/...dom-explosion-may22-2017/

Want aan dode Facebookers hebben ze natuurlijk niets... tijd voor reflectie, lijkt mij... "likes", "love" en "retweets" bij berichten als dit doet je toch wel beseffen dat social media extreem a-social is...

Dit is inderdaad offtopic, je hebt het zelf ook al aangegeven, maar discussies over social media horen hier niet thuis.

[ Voor 69% gewijzigd door defiant op 23-05-2017 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waar komt dat getal 20 vandaan?
BBC die sowieso laat was, geeft nog geen getallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:27
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:55:
Pff... the Facebook Safety Check is ook aangezet door Mr. Zückerberg;

https://www.facebook.com/...dom-explosion-may22-2017/

Want aan dode Facebookers hebben ze natuurlijk niets... tijd voor reflectie, lijkt mij... "likes", "love" en "retweets" bij berichten als dit doet je toch wel beseffen dat social media extreem a-social is...
Denk eens aan de ouders/vrienden/familie van die mensen die daar waren... Stel jij kent iemand die daar is, dan wil je toch ook weten of die persoon oké is? 1x via Facebook gaat sneller dan iedereen een persoonlijk berichtje sturen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinNL schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:59:
[...]

Denk eens aan de ouders/vrienden/familie van die mensen die daar waren... Stel jij kent iemand die daar is, dan wil je toch ook weten of die persoon oké is? 1x via Facebook gaat sneller dan iedereen een persoonlijk berichtje sturen.
Daar is het Facebook natuurlijk niet om te doen; subscribers zijn geld, en een dode subscriber is geen geld.

Als ik daar zou zitten, zou ik echt niet via Facebook contact opnemen... ik bel / app / sms wel - of ik ga het gebied uit, wacht een paar uur en laat dan van me horen... (zal de leeftijd wel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Van de BBC live thread:
The North West Counter Terrorism Unit is treating the incident in Manchester as a possible terrorist incident, sources said.

Senior national Counter-Terrorism officers are assembling in London and are liaising with the Home Office.

Early estimates put the number of fatalities in double figures, but these are very early stages.
Geen verassing natuurlijk.
sambalbaj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:57:
Schijnbaar geen officieel nummer, maar het zit wel in de buurt, zie quote hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
sambalbaj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:57:
BBC die sowieso laat was, geeft nog geen getallen.
Ooggetuigen. Twitter is een zeer handig medium voor zulke dingen. De foto die hier in het topic stond, liet ook wel het een en ander zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:00:
[...]

Ooggetuigen. Twitter is een zeer handig medium voor zulke dingen. De foto die hier in het topic stond, liet ook wel het een en ander zien.
Inderdaad, er lagen tientallen doden in de gang; 72 mensen hebben het een hartje gegeven, 12.000 mensen vonden het leuk en Facebook weet dat er minimaal 20 mensen niet meer dagelijks inloggen op hun systeem.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:02:
[...]

Inderdaad, er lagen tientallen doden in de gang; 72 mensen hebben het een hartje gegeven, 12.000 mensen vonden het leuk en Facebook weet dat er minimaal 20 mensen niet meer dagelijks inloggen op hun systeem.
Misschien is dit niet de plek en/of het moment om je beklag te doen over social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:03:
[...]

Misschien is dit niet de plek en/of het moment om je beklag te doen over social media.
Je hebt gelijk - ik probeerde het alleen in ander perspectief te zetten; alles lijkt wel virtueel / fake / social, terwijl het hier om echte ellende, doden, aanslag gaat... niet alles is like / happy / fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
http://www.nbcnews.com/ne...concert-featuring-n763286

Hier hebben ze het over 20 slachtoffers en veel gewonden.

Die Foyer foto van daarnet doet het ergste wel vermoeden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:02:
Waarin is het tegenwoordig zo populair om volledig los te gaan tegen (mensen op) sociale media? Het lijkt mij extreem duidelijk dat hier bedoeld wordt dat mensen de post of melding waarderen, niet dat mensen de aanslag waarderen. Er is nu eenmaal geen knop voor 'ik vind dit verschrikkelijk maar waardeer de post', al heeft Facebook onlangs wel minder binaire waarderingen geïntroduceerd.

Zo moeilijk is dat toch niet? Het lijkt bijna alsof mensen op zoek zijn naar iets om over te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

floorcleaner schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:05:
http://www.nbcnews.com/ne...concert-featuring-n763286

Hier hebben ze het over 20 slachtoffers en veel gewonden.

Die Foyer foto van daarnet doet het ergste wel vermoeden.
Idd, en als je wel eens naar een grote concertzaal bent geweest weet je hoe druk het is in de foyers.
Logisch gezien ook wel de "beste" plek, veel mensen op elkaar en een kleinere ruimte dus meer schade door de druk. Ziek eigenlijk hoe je uiteindelijk zelf gaat nadenken over mogelijkheden, alles is eigenlijk een veiligheidsgatenkaas.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wel 'lekker' getimed; doet denken aan Bataclan en morgen is Manchester / Ajax... (in Stockholm).
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:07:
[...]

Waarin is het tegenwoordig zo populair om volledig los te gaan tegen (mensen op) sociale media? Het lijkt mij extreem duidelijk dat hier bedoeld wordt dat mensen de post of melding waarderen, niet dat mensen de aanslag waarderen. Er is nu eenmaal geen knop voor 'ik vind dit verschrikkelijk maar waardeer de post', al heeft Facebook onlangs wel minder binaire waarderingen geïntroduceerd.

Zo moeilijk is dat toch niet? Het lijkt bijna alsof mensen op zoek zijn naar iets om over te vallen.
Je hebt volledig gelijk, maar het lijkt wel of mensen niet nadenken als ze op 'like' drukken.

Een kennis van mij was laatst overleden, dat stond op Facebook - onder dat bericht stond '741 mensen vinden dit leuk'... dat is toch raar...

[ Voor 81% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-05-2017 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:09:
Wel 'lekker' getimed; doet denken aan Bataclan en morgen is Manchester / Ajax... (in Stockholm).
Yup, of onder druk gezet naar aanleiding van deze vondst?
http://www.telegraaf.nl/b...o_wijst_op_aanslag__.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MIsschien is het wel eens goed om bij elk mogelijke aanslag-topic dit plaatje te posten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DAeAYBhXoAIhZ1r.jpg

Dat voorkomt veel speculatie en onnodige posts.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DAeFyy9XcAE1P60.jpg
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Naar het schijnt 19 doden en 50 gewonden, vooralsnog.

[ Voor 17% gewijzigd door Luca op 23-05-2017 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
https://twitter.com/ten_gop/status/866800130044899329

Let op de oranje flits en het geluid rond het einde van de video.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:08:
Ziek eigenlijk hoe je uiteindelijk zelf gaat nadenken over mogelijkheden, alles is eigenlijk een veiligheidsgatenkaas.
Je zit aardig in de richting, maar de nuance ligt nog op de verkeerde plek. Het is geen veiligheidsgatenkaas. Zoiets heet een vrije samenleving. Hoe sneller we collectief beseffen dat echte vrijheid betekent dat mensen daar misbruik van kunnen maken, hoe beter.

Schermen we vliegvelden af dan pakken ze treinstations. Zetten we die vol met poortjes dan verschuiven ze wellicht naar scholen. Maken we daar forten van dan verzinnen ze wel weer wat anders. Dat betekent niet dat we het maar moeten laten gebeuren, maar wel dat we onze reactie moeten aarden in rede en niet in angst. Als we alles dichttimmeren verandert er niets, behalve dat alles dichtgetimmerd is.
morgen is Manchester / Ajax... (in Stockholm).
Iedere week zijn er tal van voetbalwedstrijden.
Een kennis van mij was laatst overleden, dat stond op Facebook - onder dat bericht stond '741 mensen vinden dit leuk'... dat is toch raar...
Zoals gezegd is dat alleen raar als je wat er staat letterlijk neemt en niets interpreteert. Bij een vrijwel binair keuzestelsel kan je niet op nuance rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kunnen we wat minder kicken op sociale media hier alsof we er zelf bij willen zijn? Merci.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:19:
Kunnen we wat minder kicken op sociale media hier alsof we er zelf bij willen zijn? Merci.
Wat stel je voor? De computer uitzetten en over anderhalf jaar het onderzoek doorlezen? Of mogen we morgen wel een krant openslaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
Virtuozzo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:19:
De social media geeft 'ons' en ook de reguliere media anders wel de informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het doet ook goede dingen met initiatieven als #RoomForManchester (overnachtingsplaatsen voor hen die vast zitten) en voor tweets als deze:
@ZoraSuleman 1h1 hour ago
Local Holiday Inn by the Manchester Arena have taken in 50 children as they wait for parents . Phone Holiday Inn Manchester +44 161 836 9600
Taxi's bieden hun diensten gratis aan, en er zijn oproepen voor mensen of bepaalde kinderen/jongeren gezien zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nog een gecontroleerde explosie in Cathedral Garden.
GMPD noemt het nu een vermoedelijke terroristische daad.
Lijkt om een Spijkerbom te gaan voor zoveel mogelijk slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
1:32 UK time , gecontroleerde explosie van een 2e gevonden pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
More than 10 ambulances have just raced inside the police cordon on Corporation Street with their sirens blaring.
Ik vraag me af of inkomende ambulances sterk gecontroleerd worden op identiteit.

Het is redelijk makkelijk om zo'n ding na te bouwen (zeker 's nachts, bij case of emergency waar niemand de kenmerken specifiek gaat bekijken).

En als je fake-ambulance dan vol met explosieven zit, kan je dus vanuit het hart van de aanslag een tweede explosie detoneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:42:
Ik vraag me af of inkomende ambulances sterk gecontroleerd worden op identiteit.
Hoe stel je je dat voor en hoe zorg je ervoor dat daardoor niet ettelijke mensen te laat geholpen worden?

Overigens is een tweede klap na de eerste een populaire tactiek van bijvoorbeeld de Taliban, dus je kunt er gerust vanuit gaan dat daar minstens een beetje over nagedacht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:44:
[...]

Hoe stel je je dat voor en hoe zorg je ervoor dat daardoor niet ettelijke mensen te laat geholpen worden?

Overigens is een tweede klap na de eerste een populaire tactiek van bijvoorbeeld de Taliban, dus je kunt er gerust vanuit gaan dat daar minstens een beetje over nagedacht is ;)
Dat is exact wat ik bedoel... er is geen kruid tegen gewassen.

Je neemt plaatst in een foyer en wacht tot de show klaar is (de foyer bevindt zich voor de echte toegangspoortjes, dus minder controle).

Mensen stromen naar buiten, jij blaast jezelf op.

Ambulances rukken aan, en je ploeg gijzelt één ambulance, vermoordt alle ambulance-broeders.

De ambulance vul je met explosieven en je rijdt area-51 binnen.

Eenmaal binnen, laat je de boel ontploffen.

Als je maar vreemd genoeg durft te denken, is het einde zoek - dus laten we ons niet gek maken, aub...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:47:
[...]
Als je maar vreemd genoeg durft te denken, is het einde zoek - dus laten we ons niet gek maken, aub...
Om vervolgens een heel scenario uit te denken en dit op papier te zetten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MetaFrame schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:55:
[...]

Om vervolgens een heel scenario uit te denken en dit op papier te zetten :F
85% was al uitgevoerd, inmiddels...

Overigens was de 2e explosie geen spijkerbom, maar verloren kleding die er uit zag als een spijkerbom (jeans met spikes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Mijn God. Je zal maar ouder zijn van 1 van de vele tieners die naar dat concert gingen. Je moet toch doodangsten uitstaan...... Wat een nachtmerrie voor vele mensen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
NBC News: Forensic evidence at the scene including a body found at the blast site indicates that this was a suicide attack #Manchester
Zou dit echt zijn? https://twitter.com/JesseRodriguez/status/866830493693743104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 04:03:
NBC News: Forensic evidence at the scene including a body found at the blast site indicates that this was a suicide attack #Manchester
Zou dit echt zijn? https://twitter.com/JesseRodriguez/status/866830493693743104
Gezien de shitstorm op die pagina en in de bijbehorende commentaren zou ik nog even een slag om de arm houden totdat er een officiële uitspraak van de politie of een soortgelijke partij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
gambieter schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:35:
Het doet ook goede dingen met initiatieven als #RoomForManchester (overnachtingsplaatsen voor hen die vast zitten) en voor tweets als deze:

[...]

Taxi's bieden hun diensten gratis aan, en er zijn oproepen voor mensen of bepaalde kinderen/jongeren gezien zijn.
Het is altijd jammer dat er noodsituaties nodig zijn om het te triggeren, maar ik vind het altijd zo mooi als de goede mensheid dan opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:08:
Het is altijd jammer dat er noodsituaties nodig zijn om het te triggeren, maar ik vind het altijd zo mooi als de goede mensheid dan opstaat.
Het gebeurt ook genoeg zonder noodsituaties, het is alleen lang niet altijd zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Dit kon nog wel eens eenzelfde trigger zijn als 9/11. Toen keurden zelfs Amerika's grootste vijanden het af. Nu er mogelijk voornamelijk kinderen en tieners het slachtoffer zijn zou dat voor velen die normaal niet zoveel problemen hebben met aanslagen toch een stap te ver zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:28:
Dit kon nog wel eens eenzelfde trigger zijn als 9/11. Toen keurden zelfs Amerika's grootste vijanden het af. Nu er mogelijk voornamelijk kinderen en tieners het slachtoffer zijn zou dat voor velen die normaal niet zoveel problemen hebben met aanslagen toch een stap te ver zijn.
Ik kan me nog de beelden herinneren van dansende mensen in bepaalde landen na 9/11, dus niet iedereen keurde het af, maar ik begrijp wat je bedoelt, dat het een katalyserend effect kan hebben een aanslag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:28:
Dat iets erger zou zijn als er kinderen bij betrokken zijn treft me altijd als vreemd. Alsof het leed van volwassenen minderwaardig is of anders gekwantificeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Hoe cynisch ook, het zal wel meevallen met die 'trigger'. Ik merk persoonlijk dat dit 'went', het was alweer een tijdje geleden na Stockholm.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Soldaatje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:31:
[...]

Ik kan me nog de beelden herinneren van dansende mensen in bepaalde landen na 9/11, dus niet iedereen keurde het af, maar ik begrijp wat je bedoelt, dat het een katalyserend effect kan hebben een aanslag ja.
Gebeurde hier ook op de hoek van de straat trouwens, Vlissingen. Dus bepaalde landen valt dan nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:31:
[...]

Dat iets erger zou zijn als er kinderen bij betrokken zijn treft me altijd als vreemd. Alsof het leed van volwassenen minderwaardig is of anders gekwantificeerd wordt.
Het is niet voor niets "vrouwen en kinderen eerst" ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pagina legt prachtig uit waarom het onzin is :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
hoevenpe schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:36:
Hoe cynisch ook, het zal wel meevallen met die 'trigger'. Ik merk persoonlijk dat dit 'went', het was alweer een tijdje geleden na Stockholm.
Precies. We hebben nu gemiddeld eens per half jaar een aanslag van deze grootte in Europa, en zoveel verandert er niet. De meeste mensen vinden het verschrikkelijk, een kleine groep staat ervoor te juichen.

Het enige is dat de veiligheidsmaatregelen steeds strenger worden en de 'gewone man' er op die manier steeds meer last van heeft. Allemaal voor de bühne overigens, want iemand die bereid is zijn eigen leven op te offeren blijft in onze samenleving in staat enorm veel schade toe te brengen.

Heb overigens wel het gevoel dat de veiligheidsdiensten goed bezig zijn en ons voor nog veel meer extra onheil hebben behoed de afgelopen paar jaar. Maar dat is zoals gezegd niet meer dan een gevoel, want bewijs daarvoor is er natuurlijk niet.

Mijn eigen dochters waren vorige week nog bij het concert van Ariana Grande in Amsterdam. Maar ik vertik het om ze in het vervolg te zeggen dat ze dat niet meer zouden moeten doen.

Wij leven in vrijheid, degenen die dit doen niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
alexbl69 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:26:
[...]

Precies. We hebben nu gemiddeld eens per half jaar een aanslag van deze grootte in Europa, en zoveel verandert er niet. De meeste mensen vinden het verschrikkelijk, een kleine groep staat ervoor te juichen.

Het enige is dat de veiligheidsmaatregelen steeds strenger worden en de 'gewone man' er op die manier steeds meer last van heeft. Allemaal voor de bühne overigens, want iemand die bereid is zijn eigen leven op te offeren blijft in onze samenleving in staat enorm veel schade toe te brengen.

Heb overigens wel het gevoel dat de veiligheidsdiensten goed bezig zijn en ons voor nog veel meer extra onheil hebben behoed de afgelopen paar jaar. Maar dat is zoals gezegd niet meer dan een gevoel, want bewijs daarvoor is er natuurlijk niet.

Mijn eigen dochters waren vorige week nog bij het concert van Ariana Grande in Amsterdam. Maar ik vertik het om ze in het vervolg te zeggen dat ze dat niet meer zouden moeten doen.

Wij leven in vrijheid, degenen die dit doen niet.
Na de aanslagen in Parijs gingen wij naar The Prodigy. Kennelijk bleven veel mensen thuis, terwijl het voor ons hét gevoel van vrijheid was; Fuck die idioten, en dat in combinatie met die muziek, helemaal mooi.

Tientallen kaarten stonden te koop voor €5, niemand wilde ze. Wij hadden wel gewoon de volle mep betaald, maar goed, dat weet je van te voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch passen we onbewust ons handelen aan, net wat meer alert op drukke plekken en ik merk dat ik zelf minder 'zin' heb om gezellig samen een weekendje naar Parijs of Londen te gaan. Doordat je je bewust bent van het risico haalt dat een hoop van het plezier af van dingen die vroeger alleen maar leuk waren.

Het hoort erbij helaas, het wordt nog wel erger als straks IS verslagen is in Syrië en Irak. Je kunt deze 'opleving' van terrorisme(*) niet los zien van de dramatisch verslechterende situatie op het slagveld, de Koerden staan nu op 3 km van Raqqa.

(* disclaimer: ik weet dat het is nog niet bewezen is, het nog niet vast staat dat het radicaal islamitisch gerelateerd is etc. etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:42:
Toch passen we onbewust ons handelen aan
Ik neem aan dat we hier jij en je vriendin betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:47:
Ik neem aan dat we hier jij en je vriendin betekent?
Inderdaad, maar ook heel veel mensen die ik ken.

Natuurlijk kan ik niet voor jou en anderen spreken, maar wees eerlijk... veranderd dit echt niets aan de beleving van dingen die vroeger vooral ontspannen waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:49:
Natuurlijk kan ik niet voor jou en anderen spreken, maar wees eerlijk... veranderd dit echt niets aan de beleving van dingen die vroeger vooral ontspannen waren?
Als ik heel eerlijk ben zit ik inderdaad vaak te wachten op de overpanische reactie die steevast volgt. Dat gebeurde vroeger inderdaad minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:49:
[...]

Inderdaad, maar ook heel veel mensen die ik ken.

Ik zal toegeven dat ik het altijd wel heb in de eerste week (ofzo) na een aanslag. Extra alert op een lege rugzak op een station, etc. Al moet je tegenwoordig meer oppassen op vrachtwagens dan rugzakken geloof ik ...
Maar het zakt behoorlijk snel weer weg en twee weken later denk ik er niet meer aan.

Maar qua uitgaan of dat soort dingen denk ik er trouwens helemaal niet aan. Na Bataclan ben ik me niet anders gaan gedragen.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-05-2017 07:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik pas ook wel degelijk mijn gedrag aan ivm de huidige dreiging. Ik probeer bijv. niet lang op een CS te blijven hangen etc. Heb mij zelfs al een keer ongemakkelijk gevoeld in een overvolle Metro met een bezwete jongen, angstig om zich heen kijkend met een vieze rugzak.

En ik ben ook echt niet de enige. Je kunt wel doen of er niets aan de hand is en er maar een hele kleine kans is dat....maar dat sluit helemaal niet uit dat je er op één dag wel middenin zit.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:54:
En ik ben ook echt niet de enige. Je kunt wel doen of er niets aan de hand is en er maar een hele kleine kans is dat....maar dat sluit helemaal niet uit dat je er op één dag wel middenin zit.
Hoe panisch en voorzichtig moet je wel niet zijn op de fiets? De kans dat je aan stukken gereden wordt door een bezopen automobilist is bijna eindeloos veel groter. Dat moet iedere dag weer een spannend avontuur zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:55:
[...]

Hoe panisch en voorzichtig moet je wel niet zijn op de fiets? De kans dat je aan stukken gereden wordt door een bezopen automobilist is bijna eindeloos veel groter. Dat moet iedere dag weer een spannend avontuur zijn.
Het is een gevoel en gevoelens zijn helaas niet altijd rationeel.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:53
Wat een extreem laffe daad weer zeg. Walgelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 10:06
Er werd in de media meteen gemeld dat het een terorristisch aanslag is en dat IS erachter zit, terwijl meerdere onbekende media bronnen (anders dan telegraaf, nos etc) zeggen dat een gasfles die daar bij het feest was ontplofte.

Is er meer bekend over wat het motief is of is het weer echt een aanslag? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
mugenmarco schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:10:
Er werd in de media meteen gemeld dat het een terorristisch aanslag is en dat IS erachter zit, terwijl meerdere onbekende media bronnen (anders dan telegraaf, nos etc) zeggen dat een gasfles die daar bij het feest was ontplofte.

Nog niets bekend. Kan nu van alles zijn. Op dit moment 22 doden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:55:
[...]

Dronken in een auto stappen mag van mij dan ook gerust als terroristische daad beoordeeld worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Motief is nog onbekend, maar er is wel net bekendgemaakt dat het een zelfmoordaanslag betrof met een zelfgemaakt explosief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41

Twitter:
"#ManchesterArena attacker carried an IED which he detonated. He died at the scene carrying a rucksack, Sky sources say #manchesterattack pic.twitter.com/oeEClqKvPu"
Van SkyNews (om 8:05)

Dus ja, ik vrees wel dat het een aanslag is :(
Een gasfles was net zo erg geweest, maar toch ...

Op Radio2 (Gerard Ekdom met NOS) hoorde ik net dezelfde berichten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 23-05-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik ben zeer benieuwd naar het motief en hoe de aanslag heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat er snel meer bekend word gemaakt. Ik schrok vanochtend wel toen ik even ad.nl opende en toen snel skynews aan had gezet. Bizar hoe knetter gek mensen hier in deze wereld zijn door zelfmoord en waar andere dan weer betrokken bij zijn, of dat ze vanwege bepaalde overtuiging dit soort stomme acties moeten uitvoeren om te laten zien dat ze gevreesd moeten worden.. Waar gaat het mis?

Zeer triest en mijn focus ligt op dit moment dan ook weer niet op mijn werk maar bij de nabestaande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wow, hoorde gisteren in het late nieuws dat er iets was gebeurd maar wat was nog niet duidelijk en er was zo gauw niks te vinden op het internet, lees je opeens dit.

Verschrikkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Vreemd dat je dat niet begrijpt. Dat geldt in het algemeen bij de meer kwetsbare groepen. Vrouwen en zeker dus ook kinderen. In dit geval tieners.

Als ouder zijnde is er ook niets erger dan het verliezen van je kind, waardoor een aanslag als dit en op deze doelgroep juist nog een fractie "erger" is. Ik begrijp wat je zegt, maar het is logisch te verklaren. Pure onschuld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In mijn ogen bepalen kinderen geen (politiek) beleid op deze planeet, met andere woorden dat hier bewust jongeren als doelwit zijn gekozen is een 'no go' in mijn ogen. Dus is dit naar mijn mening een laffe, schandalige en uiterst trieste actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
Exorcist schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:20:
[...]

Vreemd dat je dat niet begrijpt. Dat geldt in het algemeen bij de meer kwetsbare groepen. Vrouwen en zeker dus ook kinderen. In dit geval tieners.

Als ouder zijnde is er ook niets erger dan het verliezen van je kind, waardoor een aanslag als dit en op deze doelgroep juist nog een fractie "erger" is. Ik begrijp wat je zegt, maar het is logisch te verklaren. Pure onschuld.
Als ouder is er niks ergers wat je je kan voorstellen dat je kinderen door zoiets om het leven kunnen komen. Het gevaar bestaat ook dat dat veel mensen hier nu langzaam genoeg van krijgen en dat als we niet op passen wij ook gaan radicaliseren of in ieder geval wraak gevoelens gaan krijgen.

Als mijn kinderen zoiets zou overkomen ik weet niet hoe ik dan zou reageren maar ik denk eerlijk dat op dat moment geen bepaalde groep voor mij moet staan, is al erg dat ik zo al ga denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:20:
Vreemd dat je dat niet begrijpt. [...] Als ouder zijnde is er ook niets erger dan het verliezen van je kind, waardoor een aanslag als dit en op deze doelgroep juist nog een fractie "erger" is.
Dat begrijp ik inderdaad niet. Het kwantificeren van leed komt me altijd zo wereldvreemd over. Dit leed is erg, maar het leed ernaast is nog net een stukje erger. Alsof het om een soort wiskundige berekening gaat. Kwetsbaar of minder kwetsbaar gaat hier ook niet op, want een viriele man van 30 gaat net zo dood als een weerloos tienermeisje van 12, wordt net zo erg gemist en noem maar op.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:23:
In mijn ogen bepalen kinderen geen (politiek) beleid op deze planeet, met andere woorden dat hier bewust jongeren als doelwit zijn gekozen is een 'no go' in mijn ogen. Dus is dit naar mijn mening een laffe, schandalige en uiterst trieste actie.
Dat bepaalt, droog bekeken, niemand van ons. Zelfs mensen die stemmen hebben individueel geen relevante invloed op het proces. Alleen een handvol parlementariërs zou meer kunnen claimen dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk ook dat het gemiddelde kind emotioneel gezien minder goed met zoiets om kan gaan dan de gemiddelde volwassene. Maar goed, of het nu kinderen of volwassenen zijn, gruwelijke daad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:25:
[...]

Dat begrijp ik inderdaad niet. Het kwantificeren van leed komt me altijd zo wereldvreemd over. Dit leed is erg, maar het leed ernaast is nog net een stukje erger. Alsof het om een soort wiskundige berekening gaat. Kwetsbaar of minder kwetsbaar gaat hier ook niet op, want een viriele man van 30 gaat net zo dood als een weerloos tienermeisje van 12, wordt net zo erg gemist en noem maar op.
Dat noemen ze empathie. Het is een cliché naar door dit soort uitspraken doe ik de aanname dat je geen kinderen hebt, maar als je dat ooit mee mag maken zal je het wel begrijpen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 23-05-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Klopt, maar ik denk dat het te maken heeft met de 'weerbaarheid' van iemand.
Natuurlijk tegen een bom is iedereen even weerbaar, maar het voelt anders.
Hoe minder we het gevoel hebben dat iemand (of iets) zich kan verdedigen hoe erger wij het vinden.
Je kan dit ook doortrekken naar bijvoorbeeld dierenmishandeling, daar is vaak ook de verontwaardiging groot vanwege het "zich niet kunnen verdedigen"-idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

[...]

Dat bepaalt, droog bekeken, niemand van ons. Zelfs mensen die stemmen hebben individueel geen relevante invloed op het proces. Alleen een handvol parlementariërs zou meer kunnen claimen dan dat.
Gevoel is geen nul of één. Denk ook dat je geen kinderen hebt (?) maar los daarvan doet het verder ook niets af aan de laffe daad in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RodeStabilo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:29:
Empathie heb je niet zoveel last van of wel?
Juist wel. Ik differentieer alleen niet willekeurig in mijn empathie. Ik zou niet durven beweren dat het opblazen van een volwassen man op één of andere manier minder erg zou zijn dan het opblazen van een tienermeisje. Ik zou het eerlijk gezegd niet eens verzinnen.
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:30:
Klopt, maar ik denk dat het te maken heeft met de 'weerbaarheid' van iemand.
Natuurlijk tegen een bom is iedereen even weerbaar, maar het voelt anders.
Dat laatste zal misschien het verschil zijn, maar zakt natuurlijk rationeel direct door het ijs :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

En daar ga je mee de mist in. Het is juist geen wiskundige berekening en heeft niets met ratio te maken. Sec gezien is het natuurlijk niet erger, maar (zeker voor mensen met kinderen) komt dit gewoon veel harder binnen en is de beleving heel anders. Dit wordt imo voornamelijk veroorzaakt door het (evolutionaire?) principe dat ouders hun kroost wil beschermen. Daarom wordt er veel heftiger gereageerd wanneer een kinderdagverblijf wordt opgeblazen ipv een bejaardentehuis.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:32:
[...]
Dat laatste zal misschien het verschil zijn, maar zakt natuurlijk rationeel direct door het ijs :P
Tja, rationeel gezien is minder wereldbevolking altijd een pluspunt, dus zouden we moeten juichen bij aanslagen, ziektes en oorlogen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Best wel raar dat hij door de controle is gekomen met zijn rugzak,daar zou men toch streng toezicht op moeten hebben!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
n2theb schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:18:
Ik ben zeer benieuwd naar het motief en hoe de aanslag heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat er snel meer bekend word gemaakt. Ik schrok vanochtend wel toen ik even ad.nl opende en toen snel skynews aan had gezet. Bizar hoe knetter gek mensen hier in deze wereld zijn door zelfmoord en waar andere dan weer betrokken bij zijn, of dat ze vanwege bepaalde overtuiging dit soort stomme acties moeten uitvoeren om te laten zien dat ze gevreesd moeten worden.. Waar gaat het mis?

Zeer triest en mijn focus ligt op dit moment dan ook weer niet op mijn werk maar bij de nabestaande!
Ik ben ook heel benieuwd naar het motief achter een terroristische aanslag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Coennos schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:34:
Best wel raar dat hij door de controle is gekomen met zijn rugzak,daar zou men toch streng toezicht op moeten hebben!?
Controle zal er ongetwijfeld geweest zijn, maar daar kun je altijd omheen en bij een concert waar tienduizenden op af komen kun je moeilijk iedereen écht grondig controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Van oudsher worden vrouwen en kinderen als de minder weerbare groepen gezien, of je het daarmee eens bent of niet. Niet voor niets dat bij een schipbreuk "vrouwen en kinderen" eerst motto geldt. Dat is een van de redenen waarom een aanslag op kinderen/vrouwen als erger wordt beschouwd.

Ik snap juist heel goed waarom het als erger aamgevoeld wordt wanneer een kind sterft tov een volwassenen: een kind heeft veel korter in het leven gestaan, veel minder beleefd.

Als je vader/moeder sterft, om wat voor reden dan ook, dan is dat verschrikkelijk pijnlijk maar als je kinderen hebt: stel je voor dat je je eigen kind moet begraven. Die pijn voelt wezenlijk dieper......

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik er ook moeite mee dat het bij kinderen op één of andere manier erger zou zijn. In alle gevallen worden levens vernietigd en levens verwoest. Dat is in al die gevallen een enorm leed, wellicht zelfs onmeetbaar leed.
Standeman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:33:
Daarom wordt er veel heftiger gereageerd wanneer een kinderdagverblijf wordt opgeblazen ipv een bejaardentehuis.
Ook dan wordt er verontwaardigd gereageerd. Misschien vergis ik me ook wel en wordt er altijd wel verontwaardig gereageerd, maar wel met iedere keer weer een andere rationalisering. Dit keer is het erger want: het zijn hulpverleners, jongeren, ouderen, politici - noem maar op.

Wellicht is dat het wel. Mensen zoeken altijd naar redenen waarom het dit keer erger is dan ooit. Dat zien we immers ook bij mensen die steevast geloven dat zij het einde der tijden mee gaan maken.
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:34:
Tja, rationeel gezien is minder wereldbevolking altijd een pluspunt, dus zouden we moeten juichen bij aanslagen, ziektes en oorlogen ;)
Daar valt nog een hele boom over op te zetten en zal lang niet iedereen het mee eens zijn. Dat een volwassen man en een tienermeisje vrijwel exact even weerbaar zijn tegenover een bom is daarentegen wel rationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chief schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:38:
Van oudsher worden vrouwen en kinderen als de minder weerbare groepen gezien, of je het daarmee eens bent of niet. Niet voor niets dat bij een schipbreuk "vrouwen en kinderen" eerst motto geldt. Dat is een van de redenen waarom een aanslag op kinderen/vrouwen als erger wordt beschouwd.
Er werd hier al een link gepost waarin uitgelegd werd dat dergelijk 'nobel' gedrag waarschijnlijk veel extra doden heeft opgeleverd bij de Titanic en andere scheepsrampen. Het lijkt dan ook geen idee te zijn dat van oudsher bestaat, maar een relatief recent idee dat overgeromanticeerd is en daarmee de nodige levens heeft gekost.
Ik snap juist heel goed waarom het als erger aamgevoeld wordt wanneer een kind sterft tov een volwassenen: een kind heeft veel korter in het leven gestaan, veel minder beleefd.
Volgens die redenatie zou een aanslag op ouderen nog minder erg gevonden moeten worden, maar dan ontstaat er juist weer ophef over de weerbaarheid. Het lange verhaal kort lijkt te zijn dat aanslagen op vrouwen, kinderen en ouderen als extra kwalijk gezien worden. Als gezonde jongeman ben je blijkbaar het minste waard en dat lijkt me toch een weinig empathische houding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Toeval of niet?
Het is exact 4 jaar na de aanslag op politieagent Lee Rigby (weet je nog, die man met die machete op straat?).

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 23-05-2017 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Mensen, dit is een ZT topic waar we het over de actualiteiten hebben. Laat discussies zoals "vrouwen en kinderen eerst" voor wat het is in dit topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Er zijn nog steeds veel kinderen/mensen vermist

https://twitter.com/Leighedwardsx/status/866898584238792704
(Afbeelding in link, nogal groot formaat)

Al schijnt dat ook heel veel kinderen zijn opgevangen in een naastgelegen hotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Station in London wordt op dit moment ontruimd omdat er een verdacht pakketje gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

BlazeMuis schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:02:
Station in London wordt op dit moment ontruimd omdat er een verdacht pakketje gevonden is.
Mensen worden angstig en zien alles als verdacht pakketje. De kans dat dit niets is is erg groot, al is het natuurlijk goed dat elk risico uitgesloten wordt met deze ontruiming.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Family Guy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Mensen worden angstig en zien alles als verdacht pakketje. De kans dat dit niets is is erg groot, al is het natuurlijk goed dat elk risico natuurlijk uitgesloten wordt met deze ontruiming.
Klopt, dit zie je in Nederland vaak ook als er ergens een aanslag is gebeurd in Europa. Mensen letten veel op en zien al snel dat bijvoorbeeld een verloren rugzak een bom kan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Ik heb bij dit soort dingen altijd het idee dat zelf op internet meerdere bronnen afstruinen je meer informatie geef dan bijvoorbeeld de NOS. Die hebben boven hun live blog nog steeds foutief staan dat het tijdens het concert was en in de concertzaal. Verder hebben ze een audiofragment van de BBC gepost wat gewoon het geluid is van het filmpje dat de NOS daarvoor al heeft gepost en heeft laten zien. Stoort mij een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Ryur schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Twitter:
"#ManchesterArena attacker carried an IED which he detonated. He died at the scene carrying a rucksack, Sky sources say #manchesterattack pic.twitter.com/oeEClqKvPu"
Van SkyNews (om 8:05)

Dus ja, ik vrees wel dat het een aanslag is :(
Een gasfles was net zo erg geweest, maar toch ...

Op Radio2 (Gerard Ekdom met NOS) hoorde ik net dezelfde berichten.
Bron is Skynews ... ik wacht wel af tot het officiele statement -- ook is het vreemd dat niemand dit nog claimt -- als het IS is, zijn ze er altijd als de kippen bij maar nu niet ... dus duidelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
R3M1 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Bron is Skynews ... ik wacht wel af tot het officiele statement -- ook is het vreemd dat niemand dit nog claimt -- als het IS is, zijn ze er altijd als de kippen bij maar nu niet ... dus duidelijk is het niet.
Nee, want het is ook al gezegd in de persconferentie van ongeveer 1,5 uur geleden (8 uur onze tijd).
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Concreet houdt dit in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• We gaan hier geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Ook niet over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.
De uitgebreide discussie over voetbal (ja, je verzint het niet...) wordt ook weggehaald.

Voor achtergronden en eventuele rol van de Islam hebben we dit topic:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden