Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 18:45
Zijn er mensen hier wellicht geïnteresseerd in de co-op functie in MyClub? In ieder geval voor de Cup reward.
Voor de PC overigens, PES is niet crossplay denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in de moeilijkheidsgraad tussen de volledige versie en de demo? Ik vind namelijk de demo zelfs op zijn hoogst vrij makkelijk.

Daarnaast zou ik graag willen weten hoeveel spelers van Feyenoord hun echte gezicht hebben dit jaar?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Dracul schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:53:
Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in de moeilijkheidsgraad tussen de volledige versie en de demo? Ik vind namelijk de demo zelfs op zijn hoogst vrij makkelijk.

Daarnaast zou ik graag willen weten hoeveel spelers van Feyenoord hun echte gezicht hebben dit jaar?

Alvast bedankt.
Ik vind de volledige versie iets moeilijker.

Feyenoord spelers met echte gezicht:

Jones
Botteghin
Van Der Heijden (denk ik?)
El Ahmadi
Vilhena
Berghuis
Jorgensen
Vermeer
Kramer
Larsson
Haps

Misschien nog wel meer, maar die zien er dan niet uit :P

Ik heb Malacia van Feyenoord bij VVV gehaald, is na 3 seizoenen al 76 overall rating!

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Wat duurt dat matchmaking bij Online Divisions lang zeg.... pfff.
Ik ga nog net geen bakkie koffie zetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Avioto schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Ik vind de volledige versie iets moeilijker.

Feyenoord spelers met echte gezicht:

Jones
Botteghin
Van Der Heijden (denk ik?)
El Ahmadi
Vilhena
Berghuis
Jorgensen
Vermeer
Kramer
Larsson
Haps

Misschien nog wel meer, maar die zien er dan niet uit :P

Ik heb Malacia van Feyenoord bij VVV gehaald, is na 3 seizoenen al 76 overall rating!
Dank je wel voor je reactie. Hoeveelheid spelers met gezichten is dan zeker okay
alhoewel ik dacht dat Boetius ook altijd een gezicht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Dracul schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:52:
alhoewel ik dacht dat Boetius ook altijd een gezicht had.
In 2017 wel ja, maar nu heeft ie zo'n standaard hoofd. Het zal wel weer terugkomen in een Data Pack. Kluivert zit bijvoorbeeld in Data Pack 1 die binnenkort uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
DutchDevil79 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:54:
Ben net terug van vakantie. Zal vanavond even kijken. Niet zeker of ik nu dutchdevil of dutchdevil79 heb als naam op ps4.
De competitie is ondertussen al begonnen ;) je moet deze week je eerste wedstrijd spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:57
Goedemorgen, kan ik mij ook nog ergens registeren :). Van de week PES 2018 -> PS4 opgepikt bij BOL.com en begonnen met de ML en MyClub. Helaas ben ik altijd degene die zilveren ballen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
d8nser schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:05:
Goedemorgen, kan ik mij ook nog ergens registeren :). Van de week PES 2018 -> PS4 opgepikt bij BOL.com en begonnen met de ML en MyClub. Helaas ben ik altijd degene die zilveren ballen trekt.
Voor de competitie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

RobertoBravo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

De competitie is ondertussen al begonnen ;) je moet deze week je eerste wedstrijd spelen
Ja ik heb al via PSN chat gecomuniceerd met mijn tegenstander. Alleen is daar nog geen tijd uitgekomen om een wedstrijd te spelen. Zal vanavond als ik thuis ben nog berichtje sturen om deze week te kijken in de avond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
Heel weekend M League gespeeld (PC) en het is veel moeilijker als in de vorige en dan met name het verdedigen en het feit dat je gewoon helemaal vastgezet wordt als je aanvalt. In PES2017 speelde ik op het allerhoogste niveau en won ik bijna alles, dit is dus nu veel lastiger. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 11:32
Michie23 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:54:
Heel weekend M League gespeeld (PC) en het is veel moeilijker als in de vorige en dan met name het verdedigen en het feit dat je gewoon helemaal vastgezet wordt als je aanvalt. In PES2017 speelde ik op het allerhoogste niveau en won ik bijna alles, dit is dus nu veel lastiger. Hebben meer mensen dit?
Heb je geavanceerde instellingen aangepast?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:46
Michie23 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:54:
Ik heb dat ook een beetje, het is erg lastig om er doorheen te komen, laat staan scoren. De keeper heeft teveel ballen imo. En dan geven zij een steekpass uit en niets en je staat 1-0 achter. Echt heel frustrerend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
1nsane schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

Heb je geavanceerde instellingen aangepast?
Ik speel altijd met dezelfde instellingen, dus niet handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:44
hotymoty schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:36:
[...]

Ik heb dat ook een beetje, het is erg lastig om er doorheen te komen, laat staan scoren. De keeper heeft teveel ballen imo. En dan geven zij een steekpass uit en niets en je staat 1-0 achter. Echt heel frustrerend. :(
.... Je bent niet verplicht op het hoogste niveau te spelen. Zet hem even een tandje lager en oefen nog wat meer is mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:46
scrappy.doo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

.... Je bent niet verplicht op het hoogste niveau te spelen. Zet hem even een tandje lager en oefen nog wat meer is mijn tip.
Niveau lager win ik elke wedstrijd met 3-0 of hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

RobertoBravo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Hmm nou handig, kom ik gister thuis geen internet! Gebeld met KPN blijkt er een patch in de wijkkast gedaan te zijn waardoor mijn verbinding niet meer werkt. Zal een monteur langs moeten komen die pas Donderdag avond kan komen. Zit nu dus 2 dagen zonder internet.
Hopelijk geen probleem om de wedstrijd later deze week te spelen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
DutchDevil79 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Hmm nou handig, kom ik gister thuis geen internet! Gebeld met KPN blijkt er een patch in de wijkkast gedaan te zijn waardoor mijn verbinding niet meer werkt. Zal een monteur langs moeten komen die pas Donderdag avond kan komen. Zit nu dus 2 dagen zonder internet.
Hopelijk geen probleem om de wedstrijd later deze week te spelen?
Nee later inhalen is geen probleem, gewoon overleggen met je tegenstander (er is ook een whatsappgroep daar kan je bij in als je tegen de 400 berichten per dag kan)
d8nser schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:05:
als je nog mee wil doen met de competitie, 1 wedstrijd per week. Er is een deelnemer "zlatko" waar ik nog niks van vernomen heb, als die niet mee doet mag je zijn plek innemen? www.challonge.com/tweakerspes2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:35
@DutchDevil79 volgens mij loopt de eerste ronde tot het weekend. (anderhalve week itt tot de rest van de rondes die elk een week duren)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Data Pack 1.0 komt morgen en er is ook een gameplay patch op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

RobertoBravo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Nee later inhalen is geen probleem, gewoon overleggen met je tegenstander (er is ook een whatsappgroep daar kan je bij in als je tegen de 400 berichten per dag kan)
Meldingen uit zetten werkt altijd goed bij dat soort groepen. ;) Zal wel ff mijn nummer PM-en.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:05
Avioto schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:13:
Data Pack 1.0 komt morgen en er is ook een gameplay patch op komst.
Patch notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Willen ze nog niet zeggen :'( Verdedigen word waarschijnlijk aangepakt, veel mensen klagen er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:54
Bhatti zei ook dat ze de te passieve COM fixen (meer fouls)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:08
Weet iemand wat dat icoontje betekent naast het icoontje waarmee je switched tussen aanvallend en verdedigend spelen? Het is een rondje met 4 pijltjes. Bij mijn tegenstander is 1 van die pijltjes vaak blauw.

Edit//
Advanced instructions dus O-)

[ Voor 9% gewijzigd door t mac op 04-10-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Sluuz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:30:
Bhatti zei ook dat ze de te passieve COM fixen (meer fouls)
Zal tijd worden. Van mij mag een COM er best een paar keer met gestrekt been in 8) het is in ieder geval nodig dat de COM wat meer overtredingen gaat maken, zoals het nu is, is het niet echt realistisch te noemen. Ik maak wedstrijden mee dat ze geen enkele overtreding maken.

Iets anders: ik speel op PC. En soms gaat bij mij het scherm gewoon op zwart. Geluid gaat wel door. Ik zet hem dan altijd even op pauze en na pak hem beet 20-30 sec. komt het beeld weer terug en kan ik verder spelen. Heel vreemd! Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 11:32
Gisteren met een maat van mij en paar mensen van hier wat online coop potjes gespeeld maar er gelijk ook achter gekomen dat ondanks de vele modi, er dus geen modus is waarbij je met bijvoorbeeld 2 of 3 op de zelfde ps4 tegen 2 of 3 mensen online kan spelen die niet op de zelfde ps4 zitten dus bijv:

2lokaal(op 1 ps4) vs 2online(allebei op andere ps4).

Dat vind ik best jammer want ik speel regelmatig met een maat van me samen maar kan dan dus alleen tegen 2 andere bekenden spelen als die ook op 1 ps4 zitten...

Tenzij iemand me kan vertellen hoe dat wel kan maar heb het nergens kunnen vinden.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

1nsane schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:20:
Gisteren met een maat van mij en paar mensen van hier wat online coop potjes gespeeld maar er gelijk ook achter gekomen dat ondanks de vele modi, er dus geen modus is waarbij je met bijvoorbeeld 2 of 3 op de zelfde ps4 tegen 2 of 3 mensen online kan spelen die niet op de zelfde ps4 zitten dus bijv:

Dat vind ik best jammer want ik speel regelmatig met een maat van me samen maar kan dan dus alleen tegen 2 andere bekenden spelen als die ook op 1 ps4 zitten...

Tenzij iemand me kan vertellen hoe dat wel kan maar heb het nergens kunnen vinden.
Dat gebeurd toch automatisch via matchmaking?
Ik speel regelmatig online co-op met vrienden (ieder zijn eigen PS4) waarbij ik vaak genoeg gematcht word aan mensen die met zijn tweeën op 1 PS4 spelen.

Tenzij dat alleen in My-Club co-op is, aangezien dat de enige co-op modus is die ik speel.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
Jay-K schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Dat gebeurd toch automatisch via matchmaking?
Ik speel regelmatig online co-op met vrienden (ieder zijn eigen PS4) waarbij ik vaak genoeg gematcht word aan mensen die met zijn tweeën op 1 PS4 spelen.

Tenzij dat alleen in My-Club co-op is, aangezien dat de enige co-op modus is die ik speel.
Hij bedoelt:

Locatie 1
1 ps4
2 controllers
2 spelers

VS

Locatie 2
1 ps4
1 controller
1 speler
&
Locatie 3
1 ps4
1 controller
1 speler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

RobertoBravo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Hij bedoelt:

Locatie 1
1 ps4
2 controllers
2 spelers

VS

Locatie 2
1 ps4
1 controller
1 speler
&
Locatie 3
1 ps4
1 controller
1 speler
Dat geef ik aan, alleen is het voor mij precies omgedraaid.
Wij spelen ieders op een eigen PS4 waarbij we gematcht worden aan mensen die alleen, met zijn tweeën of drieën op 1 PS4 spelen.

Lijkt mij dat als wij gematcht worden aan mensen die op 1 PS4 spelen het andersom dus ook gebeurd.
Ik speel alleen My-Club co-op clanwedstrijden, wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Tenzij je het niet via matchmaking wil doen. Dan zou ik het ook niet weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-K op 05-10-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Excuus, dan begreep ik je verkeerd.

New datapack features: https://konami.com/games/eu/en/topics/14368/

[ Voor 68% gewijzigd door RobertoBravo op 05-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Misschien een beginnersvraagje (dit jaar voor het eerst bezig met option files): is het nodig om na installatie van een data pack of patch de option file opnieuw in te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:53
HwKok schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:55:
[...]

Zal tijd worden. Van mij mag een COM er best een paar keer met gestrekt been in 8) het is in ieder geval nodig dat de COM wat meer overtredingen gaat maken, zoals het nu is, is het niet echt realistisch te noemen. Ik maak wedstrijden mee dat ze geen enkele overtreding maken.

Iets anders: ik speel op PC. En soms gaat bij mij het scherm gewoon op zwart. Geluid gaat wel door. Ik zet hem dan altijd even op pauze en na pak hem beet 20-30 sec. komt het beeld weer terug en kan ik verder spelen. Heel vreemd! Herkent iemand dit?
Ja, dit issue heb ik ook. Bij mij gaat mijn scherm in sleep mode. Tikje tegen de muis of op keyboard en hij wordt weer wakker. Erg irritant, ik heb hierdoor al twee keer een tegengoal gehad.

Ook speel ik op 1920x1200 en heb ik zwarte balken boven en onderaan. Suf.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:20:

Je kan wel met je maat samen tegen 2 of 3 andere online spelen.maar wil je tegen 2 andere bekende spelen of tegen vreemde?

Tegen vreemde kan je gewoon in clan wedstrijd in de lobby met vierkantje gast toevoegen.en bij gewone wedstrijd staat in begin gast dit moet je aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-08 16:47
Koppensneller schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:40:
Misschien een beginnersvraagje (dit jaar voor het eerst bezig met option files): is het nodig om na installatie van een data pack of patch de option file opnieuw in te laden?
Bij mij werkt de option file nog steeds na de installatie van de nieuwe update m.b.t. de data pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Patch is uit, een paar bug fixes en een vage opmerking over kleine verbeteringen. Ik ga maar eens spelen en zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Vandaag online potje, minuut 83, corner tegen. Krijg ik me toch een scherm met statistiek in beeld links bovenin, over het spel heen waar de corner genomen wordt. Ik zie geen kut, doelpunt tegen. Dan denk ik, wat de fuck doet konami in de voetbalspellenwereld.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Monda schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:04:
[...]

Dat laaste was in de oudere versies absoluut zo. Je kon zelfs scheidsrechters kiezen en er was 1 scheids, ik dacht een Aziatisch of Arabisch uiterlijk, die bizar streng was. Gaf bijna overal rood voor en was berucht destijds. _O-
Kazuki Ito ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
  • Laatst online: 28-08 14:33
DirtyBird schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:24:
Vandaag online potje, minuut 83, corner tegen. Krijg ik me toch een scherm met statistiek in beeld links bovenin, over het spel heen waar de corner genomen wordt. Ik zie geen kut, doelpunt tegen. Dan denk ik, wat de fuck doet konami in de voetbalspellenwereld.
Ja ik vraag me ook wel eens af hoe ze daar de grafische dingen bedenken. Alles moet altijd zo onnodig groot in beeld, het kan nooit subtiel. Leuk hoor dat ze die stats af en toe in beeld doen, maar het moet niet ten koste gaan van de 'zichtbaarheid' van je spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Kazuki Ito was juist een blinde vink. Liet alles gaan. Die donkere kale kerel was een beest. Alles rood, zonder pardon.

edit: ik heb ongelijk, het was andersom. Ito was die wapperaar idd.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 06-10-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36
Af en toe in Master League lijkt het spel opeens tergend langzaam... hebben jullie dit gevoel ook weleens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
scrappy.doo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Het verschil tussen professional en super star is alles makkelijk winnen of soms tegen teams met een rating van 60-70 spelen die als Barca rondtikken.

- Je hebt tegenstanders die midden in een animatie ineens een andere beweging maken om te voorkomen dat je de bal afpakt. Dat ziet er heel onnatuurlijk uit.
- De bal wipt aan de voet van de tegenstander soms ineens uit het niets op als je een tackle/sliding maakt.
- De zogenaamde 'catch up bug' bestaat nog steeds. Jouw doorgebroken spelers worden ingehaald door (veel langzamere) verdedigers en andersom lukt dat niet.
- Een sliding inzetten 'triggert' bij de tegenstander een draai die hun been zo plaatst dat een goedgeplaatste tackle op de bal ineens op hun been is. Je ziet letterlijk de reactie van de AI op het moment dat je de knop indrukt voor de tackle.

Het is jammer dat het nog niet lukt de AI zo op orde te hebben dat het spel moeilijk kan worden gemaakt zonder dat er soms onlogische of onrealistische dingen in het veld gebeuren. Het verschilt per wedstrijd of dit gebeurt, maar je merkt al snel of het zo'n wedstrijd wordt.

Dit gebeurt overigens vrijwel alleen in ML. Speel ook wel random selection wedstrijden en daarbij zijn me nog geen vreemde dingen opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 18:45
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:44:
Af en toe in Master League lijkt het spel opeens tergend langzaam... hebben jullie dit gevoel ook weleens?
Het hele spel is tergend langzaam. I mean seriously the fudge :X
Maar ML is inderdaad nóg trager dan de myclub modus. Komt oa door al die meukfilmpjes die hier en daar opduiken. Echt, de interface, menu, in en uit wedstrijden, echt alles is te traag voor woorden. Windows 98 flashbacks.
Framoes schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Het verschil tussen professional en super star is alles makkelijk winnen of soms tegen teams met een rating van 60-70 spelen die als Barca rondtikken.

- Je hebt tegenstanders die midden in een animatie ineens een andere beweging maken om te voorkomen dat je de bal afpakt. Dat ziet er heel onnatuurlijk uit.
- De bal wipt aan de voet van de tegenstander soms ineens uit het niets op als je een tackle/sliding maakt.
- De zogenaamde 'catch up bug' bestaat nog steeds. Jouw doorgebroken spelers worden ingehaald door (veel langzamere) verdedigers en andersom lukt dat niet.
- Een sliding inzetten 'triggert' bij de tegenstander een draai die hun been zo plaatst dat een goedgeplaatste tackle op de bal ineens op hun been is. Je ziet letterlijk de reactie van de AI op het moment dat je de knop indrukt voor de tackle.

Het is jammer dat het nog niet lukt de AI zo op orde te hebben dat het spel moeilijk kan worden gemaakt zonder dat er soms onlogische of onrealistische dingen in het veld gebeuren. Het verschilt per wedstrijd of dit gebeurt, maar je merkt al snel of het zo'n wedstrijd wordt.

Dit gebeurt overigens vrijwel alleen in ML. Speel ook wel random selection wedstrijden en daarbij zijn me nog geen vreemde dingen opgevallen.
Teamspirit is heel belangrijk. Alles onder de 90 maakt je team clunky 80 vd 90 minuten.
Daarnaast heb ik het gevoel dat de odds aan een team verwezen wordt. Gister een paar uur AI and online games gespeeld, waarbij het mij opviel dat in het ene moment vd wedstrijd, alles meezit voor de tegenstander (uitstekende aannames, perfecte passes/schoten, afvallende bal, goed opjagende mede(ai)spelers) en jouw team echt alles tegen zit (slechte/trage aannames, simpelste ballen die mislukken terwijl je hetzelfde doet/indrukt als altijd, elke keer te laat voor de afvallende bal, mede (ai) spelers die zich onlogisch positioneren), en het andere moment is het echt precies omgedraaid. Plots zit mijn team alles mee en loopt tegenstander continue achter de feiten aan door persoonlijke dwalingen.

Persoonlijk begin ik ook zwaar gefrustreerd te worden over bepaalde dingen;

- Het wisselen van speler. Ik heb té vaak last van iemand anders onder controle te krijgen dan dat ik daadwerkelijk wil (en logisch is qua positie). Om nog maar te zwijgen dat het nog steeds zo goed als onmogelijk is om een speler te selecteren die achter de bal is.
- Je mede (ai) spelers; je kan ze via een knop bediening diep laten gaan, bij mij gaan ze alleen 9vd10 keer op wandeltempo, sprinten doen ze zelden, moet ik te lang wachten en dus een andere oplossing zoeken. Heb ook té vaak dat ze om de bal schreeuwen, hand opsteken, diep gaan, en net 1/100ste van een seconde voordat ik de bal geef besluiten resoluut om te draaien en toch maar niet diep te gaan.
- Passen. Ik heb vaker dan me lief is balverlies omdat ik de bal naar speler B wil passen (en richt) maar de bal naar speler C word gespeeld, iets waar ik geen rekening mee hou en de bal 9vd10 keer onderschept word.

Ik heb gisteren ook (online eigenlijk alleen maar) behoorlijk wat tackles moeten incasseren waarbij mijn speler op de grond lag voor x-aantal seconden, scheids laat gewoon doorspelen. Lijkt het in deze game wel heel erg te lonen maar gewoon hier en daar een tackle in te zetten.

Leuk, dat realistische voetbal. Maar ik wil eigenlijk gewoon graag normaal en eerlijk voetbal spelen. Ik hoef geen schwalbes, matige scheidsrechters, en andere onsportieve uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 00:37
Framoes schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

De catch up bug herken ik gedeeltelijk. Ik heb het namelijk ook soms wanneer ik gewoon sprint, maar wanneer ik met veel ruimte voor me, steeds 2x op de sprint knop druk (bal verder voor je uit spelen), zie ik dit niet gebeuren. Doe jij dit laatste ook?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

De catch up bug herken ik gedeeltelijk. Ik heb het namelijk ook soms wanneer ik gewoon sprint, maar wanneer ik met veel ruimte voor me, steeds 2x op de sprint knop druk (bal verder voor je uit spelen), zie ik dit niet gebeuren. Doe jij dit laatste ook?
Dat werkt deels. Soms red ik het dan net, maar met mijn medium ML team tikt een speler de bal ook wel eens zo ver voor zich uit dat de keeper uit kan komen. Zal het wat vaker proberen.

Maar dan nog is het raar dat Iturbe (Speed: 88; Explosive Power: 91) wordt ingehaald door Vizcarrondo (Speed: 65;
Explosive Power: 64). Ook met de bal aan de voet moet hij hem er makkelijk uitlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die Iturbe is een leuke koop vroeg in de ML, jammer dat hij zich matig ontwikkelt, in elk geval bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Ik heb wel het idee dat er met de patch een hoop dingen gewijzigd zijn. Zo pass ik wat vaker naar de verkeerde speler en zijn passes ook eerder te hard en te ver in de loop van een ontvanger. Het voelt op de een of andere manier anders. Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind ook dat de game soms voordeel lijkt te geven. Gister een potje tegen een 4-sterren team (ik heb 3 sterren). Geen bal kwam aan, spel ging traag en spelers wilden maar niet naar voren. In andere potjes tikt het veel makkelijker weg, zonder dat ik dan per se win.
Vandaag ook een potje tegen iemand die nog geen record had (ik ben 5-6 keer gepromoveerd), ik won bij de gratie van een of andere rare afzwaaier, voor de rest presteerde mn team niks. Gek overigens dat hij al lewandowski in zn team had.
Anywho, ik zie veel van de problemen die ik met fifa had ook hier weer terugkomen. Het spel maakt mijn verwachtingen helaas niet waar :(

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mocht iemand interesse hebben in mijn PESUniverse abbo, dan hoor ik het graag. :)
Gebruik deze zelf niet en kom niet toe om PES een kans te geven (heb helaas deze wel gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenal FC sluit een licentiedeal met Konami voor PES 2018.

Via Twitter heeft de Engelse voetbalclub Arsenal laten weten dat ze een licentiedeal zijn aangegaan met Konami omtrent PES 2018. Hierdoor zal het ongetwijfeld binnenkort mogelijk zijn om een balletje rond te trappen in het Emirates stadion in PES 2018. Daarnaast zal de officiële naam van de club in de game gebruikt worden.

Welke verdere extra’s er nog bij deze licentie komen kijken is niet bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stadion is leuk, de rest krijgen we toch wel via patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:07:
Arsenal FC sluit een licentiedeal met Konami voor PES 2018.

Via Twitter heeft de Engelse voetbalclub Arsenal laten weten dat ze een licentiedeal zijn aangegaan met Konami omtrent PES 2018. Hierdoor zal het ongetwijfeld binnenkort mogelijk zijn om een balletje rond te trappen in het Emirates stadion in PES 2018. Daarnaast zal de officiële naam van de club in de game gebruikt worden.

Welke verdere extra’s er nog bij deze licentie komen kijken is niet bekendgemaakt.
Arsenal zat sowieso al met licentie in het spel. Vroeg me al af hoe dat precies zat, omdat ze niet een van de teams in de intro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Een keer wat mazzel met MyClub, 3 maal een topzaakwaarnemer gespint en zowaar Cavani en Kante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Framoes schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:08:
[...]

Arsenal zat sowieso al met licentie in het spel. Vroeg me al af hoe dat precies zat, omdat ze niet een van de teams in de intro zijn.
Oh... Dus het gaat weer eens om nepnieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Nol_NL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Oh... Dus het gaat weer eens om nepnieuws.
Denk dat ze nu een volledige deal hebben, dus met stadion en legends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 22:56
Jay-K schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:11:
Een keer wat mazzel met MyClub, 3 maal een topzaakwaarnemer gespint en zowaar Cavani en Kante.
Arghh, bij is het drama om wat goede spelers te krijgen. Alleen Maradon en Bonucci.
Verder huur ik maar, anders verlies ik echt alles. Enigste manier om aan GP's te komen en betere spelers te krijgen.

Echt alles, maar dan ook alles wat ik gedraaid heb ik zilver! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10-2023

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Ik heb ondertussen 3 zwarte ballen gedraaid, veel zilver ook, maar ook een paar gouden gelukkig:
Buffon op Doel, RB Carvajal, centraal Bartra en Godin, LB nog een nepper, CM heb ik Ander Herrera en Rabiot, AM staat Dele Alli, LVA Ousmane Dembele, RVA Mohamed Salah en als SS Griezman.. Al met al redelijk tevreden al :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben ik de enige waar de COM zowat elke vrije trap in de touwen jaagt? Sinds ik er op ben gaan letten zijn 4 van de laatste 5 binnen 20 meter er bij me in gegaan. Mijn goalies zijn 80+ dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:49:
Ben ik de enige waar de COM zowat elke vrije trap in de touwen jaagt? Sinds ik er op ben gaan letten zijn 4 van de laatste 5 binnen 20 meter er bij me in gegaan. Mijn goalies zijn 80+ dus daar ligt het niet aan.
Dan moet het wel aan het muurtje liggen |:( :+

Op welk niveau speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-02 14:57
kan iemand mij helpen? heb dit spel gekocht via steam en het lijkt of mijn computer het niet aan kan want hij hapert heel erg.

dit is mijn systeem intel i7 4770 gtx970 16bg ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
fvar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:25:
kan iemand mij helpen? heb dit spel gekocht via steam en het lijkt of mijn computer het niet aan kan want hij hapert heel erg.

dit is mijn systeem intel i7 4770 gtx970 16bg ram
Dat moet je systeem makkelijk aankunnen!
Even opnieuw installeren en kijken of het dan verholpen is.
Anders hier even kijken
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1134807559

Ik heb een i5 3570k,8gb ram en gtx 1060 en draait prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-02 14:57
bedankt voor je tip maar het heeft niet geholpen, misschien helpt toch opnieuw installeren.
maswa1414 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Dat moet je systeem makkelijk aankunnen!
Even opnieuw installeren en kijken of het dan verholpen is.
Anders hier even kijken
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1134807559

Ik heb een i5 3570k,8gb ram en gtx 1060 en draait prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
scrappy.doo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Dan moet het wel aan het muurtje liggen |:( :+

Op welk niveau speel je?
Op superstar gebeurt het sowieso, op top player minder. Hoewel er ook meer in de muur wordt geschoten sinds de laatste update. Maar spelers die in het echt een aardige vrije trap hebben, schieten ze er binnen een bepaalde afstand allemaal in.

Dat is bij mij ook een beetje het probleem met superstar: de AI wordt niet slimmer, maar onmogelijk van de bal te zetten en sneller. En mijn spelers langzamer en winnen geen duels meer. Daar komen die vrije trappen bij en het maakt een leuk spel frusterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10-2023

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Heeft er iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe agents? Gister heb ik gebruik gemaakt van een gold+ en daar kwam Marquinhos uit. Daarnaast nog 2x regulier een draai gegeven en daaruit Timo Werner en Sturridge, 2x gouden CS. Eindelijk een degelijke backup voor een niet in vorm verkerende Griezman :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
Muurtje laten springen vlak voordat de vrije trap word genomen.

Maarjah, met bugs zoals deze word het ook niet echt moeilijk gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Ik koop dit jaar pes niet.
Heb het even gespeeld en vindt de bewegingen raar en onnatuurlijk. Ook de bewegingen van de bal ogen raar.
Daar is een woord voor maar kan er even niet opkomen.
Dit is iets wat ik in de vorige versies van pes ook al vond maar op de één of andere manier stoorde ik mij er nu meteen al aan.
Dan moet het cheat ai spook nog komen... ;-)
Mijn mening hoor.

Voor sommigen zal dit goed nieuws zijn dat ik hem niet koop :-)
Wens jullie in elk geval veel plezier met pes.
Ik koop fifa, veel andere keus heb ik helaas niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 13-10-2017 11:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluuz
Tot over een paar weken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:05

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Harribo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:06:
Heb het even gespeeld en vindt de bewegingen raar en onnatuurlijk. Ook de bewegingen van de bal ogen raar.
Dit is iets wat ik in de vorige versies van pes ook al vond maar op de één of andere manier stoorde ik mij er nu meteen al aan.
Mijn mening hoor.

Oke gelukkig maar dat betekent dat we je niet meer in dit topic zien en horen zeuren en huilen over CHEATAI. Heeeeeel veel plezier met fifa.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Avioto schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

[video]
Nou ik heb de training mode even aan geslingerd en de keeper haalt de vrije trappen zoals in het filmpje er allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Misschien gefixt in de eerste patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Sluuz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:13:
Misschien gefixt in de eerste patch?
Filmpje is gisteren gepubliceerd op youtube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik kan ook een filmpje uit 1992 publiceren op youtube...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
Sluuz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:34:
Ik kan ook een filmpje uit 1992 publiceren op youtube...
Dat kan, maar om nu nog te gaan bitchen over een bug in Konami Hyper Soccer lijkt me ook zo wat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik heb het net nog gedaan. Alles gaat erin. Misschien alleen in PC versie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Avioto schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:37:
Ik heb het net nog gedaan. Alles gaat erin. Misschien alleen in PC versie of iets dergelijks?
Dat heb ik inderdaad niet vermeld, maar ik heb hier de PC versie voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Avioto schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

[video]
Welke knop is dat op de PS4?

Hoe speel je in vredesnaam myClub? Ik sta minimaal 10min in de wacht als ik een division game wil spelen tegen iemand. Echt heel erg saai. Ik heb relatief weinig tijd om te spelen en dan heb je geen zin in dit soort lange wachttijden. Of spelen mensen alleen maar tegen COM?

[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-10-2017 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maswa1414
Harribo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:06:
Mijn mening hoor.

Nou sinds dit jaar overgestapt naar pes en nog geen moment spijt gehad ;)
Ik geef toe dat het aardig wennen is maar het geeft me genoeg voldoening om niet terug te gaan naar Fifa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Rondje denk ik? En je kan ook iemand uit de muur laten rennen richting vrije trap-nemer, met vierkantje denk ik. Controls weet ik niet zeker, zal vast wel ergens op scherm staan of je kan het in trainingsmode testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Kan iemand me helpen met een editor om spelersnamen aan te passen? Ik heb "PES 18 PLAYER EDITOR Version 1 by Fatih KUYUCAK" gedownload, maar ik moet nu de playerbin file openen. Echter, ik heb geen idee hoe.

Wie kan en wil even helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is er ergens een goede guide voor myClub te vinden met strategieen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Vraagje over online: als je online een wedstrijd wilt spelen, hoe wordt dan de tegenstander gekozen? Is het net zoals bij FIFA dat je een bepaalde sterrenrating bij je team hebt en dat er gezocht wordt naar vergelijkbare teams? Of is er de mogelijkheid dat je als je Ajax kiest, je tegen Barcelona (of andere topteams die veel sterker zijn) speelt? En als je een option file gebruikt, wordt deze dan ook geladen wanneer je online speelt?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
Ik ben er eens op gaan letten en je verhaal klopt helemaal!
Vrijwel elke vrije trap gaat er helaas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, het muurtjesverhaal vond ik al vreemd, ik spring nl. wel en in vorige versies deed ik dit nooit en gingen ze er nooit zo vaak in. Gewoon hartstikke bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Deze week lekker teampje opgebouwd door de dagelijkse September bonus.
Elke dag voor 250 coins een gouden zekerheidje!

Mingolet, Asensio, David Silva(is echt zo goed!), Sergi Roberto, Joa Moutinho. Prima!
Verder had ik al Bonnuci, Can, Vidal en Maradona.

Me zwakkere spelers vervang ik door betere spelers te huren, zoals Ramos, David Luiz.
Vanavond geloof ik de laatste keer draaien, en na deze week weer even lekker verder sparen.

Begin nu pas te winnen, nadat ik eerst vaak flink op me donder kreeg.
Dr. Strangelove schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:51:
Ja, het muurtjesverhaal vond ik al vreemd, ik spring nl. wel en in vorige versies deed ik dit nooit en gingen ze er nooit zo vaak in. Gewoon hartstikke bugged.
Heb ook is zo een goal tegen gehad. Nu weet ik dus waarom :)

[ Voor 25% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 17-10-2017 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
MJ23 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:43:
Vraagje over online: als je online een wedstrijd wilt spelen, hoe wordt dan de tegenstander gekozen? Is het net zoals bij FIFA dat je een bepaalde sterrenrating bij je team hebt en dat er gezocht wordt naar vergelijkbare teams? Of is er de mogelijkheid dat je als je Ajax kiest, je tegen Barcelona (of andere topteams die veel sterker zijn) speelt? En als je een option file gebruikt, wordt deze dan ook geladen wanneer je online speelt?
In MyClub divisions wordt gekeken naar je level / punten, team strength, pass control (uit me hoofd), en connectie (je verbinding) performance.
Eerste scherm als je een wedstrijd start komen deze tevoorschijn, en kun je ze lichtelijk aanpassen.
Maar niet naar je voordeel 8)

Met Online cups is het breder (alleen internet connectie zal wel gechecked worden in de achtergrond)

Teams en option files zal er niks mee te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:22:
Is er ergens een goede guide voor myClub te vinden met strategieen erin?
Zelf uitvogelen ;)

Een trainer die bij jou speelstijl past (dus ook je spelers) is cruciaal, eenmaal gekozen kun je wat sub-strategies kiezen.
Zo heel erg veel opties heb je niet in MyClub, wat ik wel vindt tegenvallen.
Had nog wel wat extra verwacht vergeleken met PES17

[ Voor 13% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 17-10-2017 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Ik speel PES18 tegenwoordig op de pc, maar het valt me op dat wij veel langer moeten wachten op een (online) tegenstander dan op de PS4, is hier iets aan te doen, of is de playerbase gewoon te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Knetterhard schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:28:
Ik speel PES18 tegenwoordig op de pc, maar het valt me op dat wij veel langer moeten wachten op een (online) tegenstander dan op de PS4, is hier iets aan te doen, of is de playerbase gewoon te klein?
PlayerDB groeit vanzelf wel. Toch iets minder spelers als fifa :9 en hou rekening met je "verbinding" settings voor dat je een match start

[ Voor 8% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 17-10-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:42:
[...]

PlayerDB groeit vanzelf wel. Toch iets minder spelers als fifa :9 en hou rekening met je "verbinding" settings voor dat je een match start
Verbinding settings maakt niet zoveel uit, ik zit altijd rond de 5 of 10 minuten, of ik nou 1, 2 of 3 kies. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Knetterhard schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:01:
[...]

Verbinding settings maakt niet zoveel uit, ik zit altijd rond de 5 of 10 minuten, of ik nou 1, 2 of 3 kies. |:(
Je kan ook 4, 5 en 6 kiezen uit me hoofd, of zelfs "uit"
Feit is dat ik met mijn crappy verbinding inde Filipijnen wel redelijk snel spelers tref, dus vreemd waarom jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje klaar met deze PES. Ik heb meer plezier gehad met de vorige versie. Na zo'n 200 potjes heb ik het gevoel dat er teveel gescripte elementen in zitten, met name het feit dat ik 70% van mijn goals uit crosses maak is gewoon niet realistisch. Het spel voelt hierdoor veel te FIFA aan en dat haat ik.

De spelmodi vallen me ook tegen. De MasterLeague is niet leuk omdat ik niet de sweet spot kan vinden qua difficulty: Op professional alles winnen, op Top Player bijna alles verliezen. Geen spanning daardoor.

MyClub heb ik nu een paar avonden gespeeld maar dat is een random grinding exercise zonder enig doel. Doet het ook niet voor me.

Verder een aantal irritaties in de gameplay:
- vrije trappen van de tegenstander die er bijna altijd in gaan
- onmogelijk te spelen met sommige aanvallende formaties (m.n. mijn geliefde 4-3-3) omdat de verdediging steeds in stapt en door een dieptepass door het midden in zijn hemd wordt gezet.
- spelers met snelheid worden nog steeds door trage verdedigers bijgehaald.

Al met al gewoon een gebrek aan speelplezier vergeleken met 2017, wat op zich jammer is omdat de ball physics echt veel beter zijn en het daardoor meer als voetbal aanvoelt. Ik geef het spel over een paar maanden met een paar patches wel weer een nieuwe kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Dr. Strangelove schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje klaar met deze PES. Ik heb meer plezier gehad met de vorige versie. Na zo'n 200 potjes heb ik het gevoel dat er teveel gescripte elementen in zitten, met name het feit dat ik 70% van mijn goals uit crosses maak is gewoon niet realistisch. Het spel voelt hierdoor veel te FIFA aan en dat haat ik.

De spelmodi vallen me ook tegen. De MasterLeague is niet leuk omdat ik niet de sweet spot kan vinden qua difficulty: Op professional alles winnen, op Top Player bijna alles verliezen. Geen spanning daardoor.

MyClub heb ik nu een paar avonden gespeeld maar dat is een random grinding exercise zonder enig doel. Doet het ook niet voor me.

Al met al gewoon een gebrek aan speelplezier vergeleken met 2017, wat op zich jammer is omdat de ball physics echt veel beter zijn en het daardoor meer als voetbal aanvoelt. Ik geef het spel over een paar maanden met een paar patches wel weer een nieuwe kans.
Ik speel helemaal niet offline, alleen maar MyClub.
Kan me er wel in vinden als je weekly challenge afgerond heb, dat de uitdaging er een beetje uit is.
Maar me honger om beter spelers te contracteren blijft daar.
Ik vind MyClub Co-op (vant weekend voor het eerst gespeeld) echt wel een top addititie vergeleken met vorig jaar.
- vrije trappen van de tegenstander die er bijna altijd in gaan
Ik kan me hier niet in vinden.. Dit klinkt voor mij echt als botte pech, of je heb een drama keeper ;-) (naast de bug die er was!)
- onmogelijk te spelen met sommige aanvallende formaties (m.n. mijn geliefde 4-3-3) omdat de verdediging steeds in stapt en door een dieptepass door het midden in zijn hemd wordt gezet.
Speel b.v. is met back wingers die niet als een stier naar voren rennen (advanced opties heeft dit).
Je kan ook met deep defence spelen etc..
De ideale opstelling ligt niet op de "plank".
Je coach, je spelers, je formatie en je additionele taktieken spelen een grote rol.
- spelers met snelheid worden nog steeds door trage verdedigers bijgehaald.
Das raar.. Dit wil ik wel is zien :)

Eén ding vindt ik wel bloed irritant!
Wanneer een bal "in het middel valt", wil de dichts bijzijnde speler wel is niet reageren (wat je ook doet!), omdat de pass voor een andere speler bedoeld was.
Dit is realistisch gezien totaal onlogisch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:28:
[...]

Ik speel helemaal niet offline, alleen maar MyClub.
Kan me er wel in vinden als je weekly challenge afgerond heb, dat de uitdaging er een beetje uit is.
Maar me honger om beter spelers te contracteren blijft daar.
Ik vind MyClub Co-op (vant weekend voor het eerst gespeeld) echt wel een top addititie vergeleken met vorig jaar.
Ik heb er een weekje aan besteed. Dus ik heb de mode zeker niet helemaal gezien (ter vergelijking, ik heb schat ik zo'n 5000 potjes in ML zitten sinds ISS Pro Evo, dus daar ben ik wat beter bekend mee). Het komt op mij over als een random chance om spelers te krijgen en weinig interessante game modes. Ik speel liever in een 'echte' competitie.
Ik kan me hier niet in vinden.. Dit klinkt voor mij echt als botte pech, of je heb een drama keeper ;-) (naast de bug die er was!)
Ik heb het zeker 10 keer gehad met keepers tussen de 80 en 83 skill. Daarvan gingen er 8 of 9 in. Absurd veel vergeleken met vorige edities van het PES.
Speel b.v. is met back wingers die niet als een stier naar voren rennen (advanced opties heeft dit).
Je kan ook met deep defence spelen etc..
De ideale opstelling ligt niet op de "plank".
Je coach, je spelers, je formatie en je additionele taktieken spelen een grote rol.
Ik ben geen groentje in dit spel, ik speel het al sinds 1998 en in geen enkele versie komt dit issue zo sterk naar voren. Het zijn ook niet zo zeer de backs die het probleem zijn als wel de centrum verdedigers.
Das raar.. Dit wil ik wel is zien :)
Puur mijn ervaring, maar ik heb anderen er ook over gehoord.
Eén ding vindt ik wel bloed irritant!
Wanneer een bal "in het middel valt", wil de dichts bijzijnde speler wel is niet reageren (wat je ook doet!), omdat de pass voor een andere speler bedoeld was.
Dit is realistisch gezien totaal onlogisch |:(
Dat herken ik ook en dat is een issue dat al sinds jaar en dag aanwezig is in PES, al moet ik ook hier zeggen dat het weer sterker aanwezig lijkt dan in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:07:
Ik ben geen groentje in dit spel, ik speel het al sinds 1998 en in geen enkele versie komt dit issue zo sterk naar voren. Het zijn ook niet zo zeer de backs die het probleem zijn als wel de centrum verdedigers.
Ik had hier ook last van en bij is het een stuk minder nu ik mijn defensieve linie heel hoog heb gezet, in combinatie met markings op de spitsen en een compacte defensie.

tldr, kloten met instellingen helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
RobertoBravo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:37:
[...]

Ik had hier ook last van en bij is het een stuk minder nu ik mijn defensieve linie heel hoog heb gezet, in combinatie met markings op de spitsen en een compacte defensie.

tldr, kloten met instellingen helpt wel.
Het zal miss met Fifa beter zijn, maar met Fifa heb je weer andere issues.
Blijf toch zowat elk jaar dezelfde "tekortkomingen" terug komen..

Hopen dat er volgende week weer wat leuke promoties komen voor MyClub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypooper
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik was zo "verstandig" om me weer te laten overhalen om FIFA te kopen. Puntje bij paaltje, slechtste keus die ik dit jaar heb gemaakt.

Inmiddels is PES aan het downloaden, net een exibithion match gespeeld. Één woord: heerlijk!

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Speelt iemand hier met de steam controller en)of ultrawide? Werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
[quote]Dr. Strangelove schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:

Opvallend veel goals die uit crosses vallen inderdaad! Veelal kopballen in mijn geval ;)
Terug naar Fifa wil ik ook weer niet dus neem het maar voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Het zal miss met Fifa beter zijn, maar met Fifa heb je weer andere issues.
Blijf toch zowat elk jaar dezelfde "tekortkomingen" terug komen..

Hopen dat er volgende week weer wat leuke promoties komen voor MyClub
Ik had het gewoon over PES :P speel eigenlijk nooit FIFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
maswa1414 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:45:
[quote]Dr. Strangelove schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:

Opvallend veel goals die uit crosses vallen inderdaad! Veelal kopballen in mijn geval ;)
Terug naar Fifa wil ik ook weer niet dus neem het maar voor lief :)
Bij mij dus ook, allemaal met het hoofd. Het is gewoon zover dat ik alleen nog maar over de flanken speel en ballen voor de pot gooi. Meer dan 70% van mijn goals komen uit crosses, daardoor is al het realisme weg.

Dit is dus precies waarom ik FIFA altijd een ruk spel gevonden heb, dat heeft al 20 jaar van dit soort fail safe trucjes waarmee je scoort. Het is bijna gescript. PES was altijd het spel dat dynamisch en onvoorspelbaar was. Ik had in de tijd van PES2011/2012 een beetje dit gevoel met corners van de COM die er vaak in gingen, daarom ben ik toen een paar edities afgehaakt. Nu dus helaas weer met 2018. Misschien dat het nog gepatched gaat worden maar ik heb nog nooit gehoord van een PES patch die de gameplay substantieel verandert dus ik denk dat ik tot 2019 moet wachten :P

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste