Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Met aantal jongens van hier is het idee geopperd om een kleine PES 2018 (PS4) Competitie op te zetten.

We willen hier vanaf aankomende woensdag mee beginnen.

Hoe werkt het:
Geef je voor woensdag op via http://challonge.com/tweakerspes2018 en vergeet niet hierbij je PS4 Username te vermelden.
Spreek elke week af met degene tegen wie je die week moet spelen.
Vul na de wedstrijd de stand in op bovenstaande link.

Teamkeuze is vrij en het is gewoon voor de fun.

Voor de liefhebbers is er ook een gezamenlijke whatsapp groep, maar die is optioneel, je kan ook alleen met de competitie meedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Harribo schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:56:
Hebben mensen ook ervaring met de pc versie?
Ja. Speelt en ziet er hetzelfde uit als de ps4 versie zover ik kon zien. Gisteren me eerste potjes gespeelt na jare op de ps4 pes te hebben gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manderijn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Ik heb alleen ervaring met de PC versie. Geen problemen tot dus ver. Grafisch is het qua speler looks dit jaar wel vooruit gegaan. Vorige versies liep de PC versie achter naar mijn mening.

Lag heb ik ook nog geen erge last van gehad. In ~10 potjes online, één keer een seconde lag gehad. Verder 0,0. Soms wel lastig om spelers te vinden in non-myclub modus.

Als mensen zin hebben om potje te spelen.. ik zuig nogal, eerste jaar PES online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:18
HollowGamer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:15:
Kan iemand mij meer vertellen over Master League? Schijnt dat dit vol met bugs zit en nogal rare transfers plaatsvinden, kan iemand dit bevestigen?
Ja ik heb de club Ajax gekozen en kwam ineens achter dat Feyenoord Totti had gehaald :F. Dat was wel even een WTF momentje...

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
hotymoty schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:59:
[...]

Ja ik heb de club Ajax gekozen en kwam ineens achter dat Feyenoord Totti had gehaald :F. Dat was wel even een WTF momentje...
Totti is transfervrij. Hij speelt niet meer bij Roma, maar zit nog wel in het spel. Als spelers geen club meer hebben of bij een team spelen in bijvoorbeeld de Bundesliga, maar wel International zijn, zitten ze als transfervrij of 'other' in ML.

Waarom Totti nog in het spel zit weet ik niet. Misschien konden ze geen afscheid van hem nemen ;)

Ik zou het begrijpen als dat zo is, haha.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Shvbvxx schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:51:
[...]

Je kan de helderheid en contrast via settings aanpassen misschien helpt dat. Ik heb er iig geen last van
Ja ook geprobeerd, helpt geen zier.
Kleuren zijn te verzadigd, is onrustig beeld, zouden ze een keer aan een afgestudeerde designer moeten overlaten ipv graffitikinderen.
Zwart/wit zou ik spelen, als de kleuren van de shirtjes zélf aan te passen zouden zijn online zoals de radarbolletjes..

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:13
Ik dacht gelezen te hebben dat PES2018 op alle platformen gespeeld kon worden na 1x aanschaffen. Maar zoek er nu naar nadat ik de FCB premium editie bij HRK game voor 26,- kocht... maar vind niets meer. Heb ik dit gedroomd? Kan ik hem nu ook op een bepaalde manier activeren op mijn xbox? :?

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Rob SOS schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:35:
Ik dacht gelezen te hebben dat PES2018 op alle platformen gespeeld kon worden na 1x aanschaffen. Maar zoek er nu naar nadat ik de FCB premium editie bij HRK game voor 26,- kocht... maar vind niets meer. Heb ik dit gedroomd? Kan ik hem nu ook op een bepaalde manier activeren op mijn xbox? :?
Haha dat zou een mooie zijn. Denk dat je gedroomd heb.

• maswa1414
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-08 16:47
Ja ik heb de pc versie.

• KDL

KDL

Zal nog wel aan oefenen en nog meer oefenen liggen, maar de voorlopige minpunten vind ik juist
- verdedigen is moeilijker
- de doorsteekballen komen te makkelijk aan
Dit lijkt mij te komen door
- AI van aanvallers lijkt beter (bedrog) want - AI van verdedigers lijkt bewust slechter gemaakt te zijn om vloeiendere aanvallen te krijgen... dit lijkt meer op fifa arcade schietspelletje zo

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:05

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
KDL schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:49:
Zal nog wel aan oefenen en nog meer oefenen liggen, maar de voorlopige minpunten vind ik juist
- verdedigen is moeilijker
- de doorsteekballen komen te makkelijk aan
Dit lijkt mij te komen door
- AI van aanvallers lijkt beter (bedrog) want - AI van verdedigers lijkt bewust slechter gemaakt te zijn om vloeiendere aanvallen te krijgen... dit lijkt meer op fifa arcade schietspelletje zo
Nog oefenen idd en pas je verdedigingsinstellingen eens aan. Je hebt zoveel opties om dat af te blokken gegroepeerd verdedigen en hoever je linie zet wanneer mensen meelopen buitenspelval enz enz....

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• KDL

KDL

Falastine schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:52:
[...]

Nog oefenen idd en pas je verdedigingsinstellingen eens aan. Je hebt zoveel opties om dat af te blokken gegroepeerd verdedigen en hoever je linie zet wanneer mensen meelopen buitenspelval enz enz....
Ik vraag me af wat je met dat af te blokken bedoelt? mijn voorbeeld over doorsteken?

Ik heb het erover dat het algehele verdedigen slechter is geworden, ook met versch teams en andere systemen.

Instellingen..
Hier heb ik al ervaring mee..
Alsnog is de defence AI niet beter geworden, eerder slechter om offensive AI te helpen..
Vooopig los ik het op door extra pass/looplijnen te blokkeren met een dmf

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:35
Wat zijn goede regels om te hebben voor de challonge groep?

Inventaris

• Framoes
KDL schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:47:
[...]

Ik vraag me af wat je met dat af te blokken bedoelt? mijn voorbeeld over doorsteken?

Ik heb het erover dat het algehele verdedigen slechter is geworden, ook met versch teams en andere systemen.

Instellingen..
Hier heb ik al ervaring mee..
Alsnog is de defence AI niet beter geworden, eerder slechter om offensive AI te helpen..
Vooopig los ik het op door extra pass/looplijnen te blokkeren met een dmf
Ik speel op niveau superstar Master League en heb amper doelpunten tegen. Als het gebeurt komt het door mijn fouten (te vroeg stappen, verkeerd druk zetten) of soms door teams met spelers met een rating van 55-65 die ineens als Barca spelen.

Het was wel weer even wennen, maar dat is het elk jaar.

• KDL

KDL

Framoes schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:09:

Ik speel op niveau superstar Master League en heb amper doelpunten tegen.
Dat wordt hier in huis ook wel veel gespeeld, alleen niet door mij.

Ik speel alleen 1vs1, thuis tegen vrienden of online tegen onbekenden, ik zou nooit vs computer spelen.

• nwnc
Superstar doe ik om scherp te worden als ik een tijdje niet vs heb gespeeld.

Inventaris

• red1
  • Laatst online: 14-09 22:35
Kan iemand mij uitleggen hoe ik samen met iemand (dus met zijn 2en op dezelfde console) online tegen 2 andere spelers kan spelen? Zie nergens de optie om de tweede contoller toe te voegen.

• KDL

KDL

@red1 Co-op

[ Voor 44% gewijzigd door KDL op 23-09-2017 23:01 ]

• red1
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ja natuurlijk ben ik in de coop menu's geweest. Maar zie nergens de optie om een gast (de tweede controller) toe te voegen. Zou je je reactie wat toe willen lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Falastine schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:57:
Er is trouwens een Whatsapp group voor ps4 mensen
Die aardig uit de hand loopt met soms 300+ berichten in een uur :-P

Maar wel gezellig en superhandig als je met maten op de bank zit en 2vs2 of 3vs3 online coop wilt doen :-)

[ Voor 18% gewijzigd door 1nsane op 24-09-2017 09:28 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

red1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:08:
[...]

Ja natuurlijk ben ik in de coop menu's geweest. Maar zie nergens de optie om een gast (de tweede controller) toe te voegen. Zou je je reactie wat toe willen lichten?
Ik heb er ook even voor moeten zoeken maar als je in de lobby clanwedstrijd bent kan je met met vierkantje in het menu gast toevoegen.en bij gewone wedstrijd staat er in het begin al gast meespelen ofiets en dat moet je aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:42
Dit jaar ook sinds jaren eerst PES gekocht, zonder naar Fifa te kijken!
Tsja.. presentatie.. Drama (op de gezichten na).
Het ingame commentaar is ook echt een drama.

Maar het speelt wel echt fijn! Wel flink wennen, maar dat heeft wel zijn charme!

Online Co-op werkt echt goed. Stukken beter dan het online gebeuren van een paar jaar terug.
Wel mis ik echt een Prof-Clubs mode helaas.. Want, die zit er niet in denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyfritz
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 20:51
Hier ook begonnen met Master League op challenge mode en superstar. Frustratie alom.

Ontslagen bij FC Twente, want doelstelling niet behaald. Nu bij VVV Venlo aan de bak.. Labato gehaald en weer door.

Enkele puntjes van kritiek:
- Spelers reageren soms niet of vertraagd.
- Pass gaat langs verdediger of door verdediger heen en wordt niet gepakt.
- Derby is niet te doen. Heracles speelt als Barça tegen Twente. Tiki taka in de zestien.
- Vreemde tegendoelpunten door AI. Afvallende bal, op de slof en kruising.
- Bij druk zetten door ploeggenoot worden rare keuzes gemaakt. CV gaat druk zetten ipv middenvelder en hierdoor gat in de verdediging.
- Tactical link tussen speelwijze team en voorkeur speler soms onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Rob SOS schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:35:
Meen je dit?_O-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:38
Ik ben sinds dit weekend ook in het bezit van PES. De gameplay vind ik welgoed, maar MyClub vind ik een beetje tegen vallen. Teveel grinden met slechte spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
freddyfritz schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:52:
Hier ook begonnen met Master League op challenge mode en superstar. Frustratie alom.

Ontslagen bij FC Twente, want doelstelling niet behaald. Nu bij VVV Venlo aan de bak.. Labato gehaald en weer door.

Enkele puntjes van kritiek:
- Spelers reageren soms niet of vertraagd.
- Pass gaat langs verdediger of door verdediger heen en wordt niet gepakt.
- Derby is niet te doen. Heracles speelt als Barça tegen Twente. Tiki taka in de zestien.
- Vreemde tegendoelpunten door AI. Afvallende bal, op de slof en kruising.
- Bij druk zetten door ploeggenoot worden rare keuzes gemaakt. CV gaat druk zetten ipv middenvelder en hierdoor gat in de verdediging.
- Tactical link tussen speelwijze team en voorkeur speler soms onduidelijk.
Meeste punten zijn herkenbaar. Vooral die van de derby. Konami wil een derbysfeer creëren waarin de teams er vol voor gaan, maar in plaats daarvan speel je nu vaak tegen teams die spelen alsof ze een cocktail van speed en anabolen hebben gekregen. Als je pech hebt lopen jouw spelers er ook nog bij alsof het een uitlooptraining is.

Ja, ML is af en toe een vreemde boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

red1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:08:
[...]

Als je bij bij match online co-op een casual match start moet je guest user off ff aanklikken... ook als er geen 2e controller aanwezig is kun je dit zien... daarna kun je met een 2e controller, die aan is, die dus mee laten doen..

Eerst dacht ik je komt v pes2017 en wilt weten hoe het menuutje hier heet.. hoop dat je inmiddels lekker hebt kunnen spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door KDL op 24-09-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Een opzet voor de competitie:
Option File mag wel/niet gebruikt worden.
Alleen bestaande teams, dus geen teams met bijvoorbeeld Ronaldo en Messi samen in een team.
Screenshot/foto maken na de wedstrijd met de doelpunten?
Wedstrijd instellingen? bijvoorbeeld 6 Wissels? (YES PLEASE)
Als je nu niet kunt, dan later inhalen.
Als je voor het einde van de competitie de wedstrijden niet ingehaald hebt, heb je automatisch alles verloren en krijgt de tegenstander 3 punten...
Verder nog iets...?

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik speel nu sinds de release, het is mn eerste keer dat ik PES een serieuze kans geef. Opzich bevalt de gameplay me prima, maar het verdedigen zit toch wel erg brak in elkaar vind ik.
Allereerst, de controls om zelf druk te zetten en medespelers druk te laten zetten zijn ronduit kut. Ik speel op pc met xbox controller (type 2 controls) en het is simpelwel onmogelijk, fysiek gezien, om zelf druk te zetten en een medespeler druk te laten zetten. Daarnaast ook nog de keeper uit laten komen lukt helemaal niet meer. Je moet dan met je duim 3 knoppen indrukken tegelijkertijd. Ik weet niet wat hun idee hierbij was, maar ik snap het echt niet.
Dan het wisselen van speler. Ik wissel zo verschrikkelijk vaak naar spelers achter de bal als ik een tegenaanval moet afslaan. Nou weet ik dat ik met RS wat richting kan geven, maar het is echt onbestaanbaar dat als de bal in de 16 is, ik tot 3 keer toe wissel naar spelers die niet tussen de bal en het doel staan. Ik heb al meerdere tegendoelpunten gekregen omdat dit gebeurt.
Ook gebeurt het me regelmatig dat ik de keeper wil laten uitkomen (met Y) en dat hij dit interpreteert als het commando om een diepe bal te geven. Zeker bij corners is dit vervelend, maar het is vooral raar dat het niet altijd gebeurt. Ik heb op deze manier overigens een keer een eigen doelpunt gemaakt bij een kopbal terug die vervolgens niet gevangen werd maar met volle overtuiging in het eigen doel werd geknald door de keeper.
Als iemand me kan vertellen dat ik iets heel erg mis hoor ik dat graag want ik ben bijna op t punt dat ik de flikkerse bende weggooi en tropico 5 ga spelen :F

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Excentriekegast schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:31:
Alleen bestaande teams, dus geen teams met bijvoorbeeld Ronaldo en Messi samen in een team.
Wedstrijd instellingen? bijvoorbeeld 6 Wissels? (YES PLEASE)
Als je nu niet kunt, dan later inhalen.
Als je voor het einde van de competitie de wedstrijden niet ingehaald hebt, heb je automatisch alles verloren en krijgt de tegenstander 3 punten...
Verder nog iets...?
Zoals in de groep gezegd: liever geen option file. Iedereen met default data. Live update is toch prima voor de laatste transfers. 6 wissels is imo niet nodig. Je blijft dan wisselen. Heb er in principe niets op tegen als er genoeg mensen er wel voor zijn.

Als je graag in de strategie dingen wijzigt, maak dan alvast een template en bewaar die voor zover dat nog niet het geval is. Zo kan je gelijk laden en kan de wedstrijd zonder veel vertraging worden gespeeld.

Verder is het voorstel om geen vaste teams per user te doen wat mij wel bevalt.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel een seizoen (eredivisie) kan je in pes 18 nog wel wedstrijden simuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:15:
Ik speel een seizoen (eredivisie) kan je in pes 18 nog wel wedstrijden simuleren?
Ja, dat kan je hebt drie opties play game, skip game en een derde optie en daar kun je switchen naar coach mode wat simuleren is. Als je zelf wilt spelen moet dat ook daar weer aanpassen naar user mode. Ik dacht eerst dat het ook niet meer ging het was even zoeken. Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super dankjewel homernt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
DirtyBird schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:52:
Ik speel nu sinds de release, het is mn eerste keer dat ik PES een serieuze kans geef. Opzich bevalt de gameplay me prima, maar het verdedigen zit toch wel erg brak in elkaar vind ik.
Allereerst, de controls om zelf druk te zetten en medespelers druk te laten zetten zijn ronduit kut. Ik speel op pc met xbox controller (type 2 controls) en het is simpelwel onmogelijk, fysiek gezien, om zelf druk te zetten en een medespeler druk te laten zetten. Daarnaast ook nog de keeper uit laten komen lukt helemaal niet meer. Je moet dan met je duim 3 knoppen indrukken tegelijkertijd. Ik weet niet wat hun idee hierbij was, maar ik snap het echt niet.
Dan het wisselen van speler. Ik wissel zo verschrikkelijk vaak naar spelers achter de bal als ik een tegenaanval moet afslaan. Nou weet ik dat ik met RS wat richting kan geven, maar het is echt onbestaanbaar dat als de bal in de 16 is, ik tot 3 keer toe wissel naar spelers die niet tussen de bal en het doel staan. Ik heb al meerdere tegendoelpunten gekregen omdat dit gebeurt.
Ook gebeurt het me regelmatig dat ik de keeper wil laten uitkomen (met Y) en dat hij dit interpreteert als het commando om een diepe bal te geven. Zeker bij corners is dit vervelend, maar het is vooral raar dat het niet altijd gebeurt. Ik heb op deze manier overigens een keer een eigen doelpunt gemaakt bij een kopbal terug die vervolgens niet gevangen werd maar met volle overtuiging in het eigen doel werd geknald door de keeper.
Als iemand me kan vertellen dat ik iets heel erg mis hoor ik dat graag want ik ben bijna op t punt dat ik de flikkerse bende weggooi en tropico 5 ga spelen :F
Je moet denk kijken naar custom controls dan kun alles naar eigen inzicht in stellen. Zowel voor aanvallen als verdeligen los van elkaar. Hoe dan ook ik herken wel het indrukken van twee knoppen tegelijk om verdeligen. Ik zet meestal alleen druk met een medespeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homernt. Ik doe trouwens competitie maar wat jij zij kan ik helaas niet vinden. Waar moet ik dan zijn? Spoel tijd door.strategie.mijn teaminformatie.database.systeem?of zit ik helemaal verkeerd. Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoel tijd door en dan kan je kiezen toch?in master League in ieder geval.competitie durf ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
In competitie kan dat ook. Ik gebruik engelse menu's dus ik weet niet hoe dat in het nederlands heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:05
Duurt wel lang voordat er goede option files zijn. Of hebben jullie al wat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Excentriekegast schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:31:
...
nwnc schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:08:
[...]

Zoals in de groep gezegd: liever geen option file. Iedereen met default data. Live update is toch prima voor de laatste transfers. 6 wissels is imo niet nodig. Je blijft dan wisselen. Heb er in principe niets op tegen als er genoeg mensen er wel voor zijn. ....
Mijn voorstel:

Speeltijd: 10 minuten
Niveau: Sterspeler (geen idee of dit uitmaakt maar heb soms idee dat dit effect heeft op keeperskwaliteiten)
Liveupdate: aan
Vrije teamkeuze
Blessures: aan
Wissels: 3
Option file:mag wel maar dan dus alleen voor shirts, niet voor teamaanpassingen ( zie liveupdate aan)

1 wedstrijd per week, van maandag tot zondag.
Later inhalen mag, eerder beginnen niet (dan blijft het wat langer spannend)
Wanneer een speler meer dan 3 wedstrijden niet heeft gespeeld voor het eind van de competitie vervallen al zijn resultaten. (tegen competitie vervalsing)

Thuis spelende ploeg vult eindstand in op challonge website. Foto in de app als bewijs.

Opgeven kan nog steeds: http://challonge.com/tweakerspes2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Wat voor headset gebruik jullie voor online?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@homernt Als ik naar extra>options>personal data>controls ga dan kan ik ze voor custom kiezen en daar functies met elkaar omwisselen. Attack en defense blijven wel tied, dus als ik bij attack iets aanpas wordt defense ook veranderd. Moet ik dat ergens anders doen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
DirtyBird schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:05:
@homernt Als ik naar extra>options>personal data>controls ga dan kan ik ze voor custom kiezen en daar functies met elkaar omwisselen. Attack en defense blijven wel tied, dus als ik bij attack iets aanpas wordt defense ook veranderd. Moet ik dat ergens anders doen?
Ik dacht gezien hebben dat het niet zo was. Het viel mij op omdat ik het nog niet eerder in een voetbal game had gezien maar ik kan er naast zitten. Ik zal vanavond thuis wel nog eens kijken.

Hoe dan ook ik had bij defence het vierkantje en rondje omgedraaid en bij attack bleef het rondje schieten en het vierkantje een lobje geven. Zoals dat bij type 2 is gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Sleeon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:52:
Duurt wel lang voordat er goede option files zijn. Of hebben jullie al wat gevonden?
https://www.reddit.com/r/...community_mega_pack_2018/

Instructie voor de PS4:
"Just drag it all onto a folder called WEPES, (you will need to import the competitions then teams after) and then on the import screen press 'Import teams' and then select all of the .ced files that don't start with an underscore (every other one basically)."

Als je het ZIP bestand uitpakt, dan krijg je al een WEPES mapje. Die kun je gewoon kopiëren en plakken in USB stick (FAT32) en in je PS4 drukken.
nwnc schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:50:
Wat voor headset gebruik jullie voor online?
Die van de HTC, dus die ik bij mijn telefoon heb gekregen. Werkt zeer goed.
nwnc schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:08:
[...] 6 wissels is imo niet nodig. Je blijft dan wisselen. Heb er in principe niets op tegen als er genoeg mensen er wel voor zijn.
Ik heb standaard altijd in mijn strategie "late wissels" aan staan. Dus hij wisselt bij mij automatisch. Kost geen tijd. Hou je het spel tenminste nog een beetje vlot. :) (Tenzij ik halverwege merk dat ik zelf even moet wisselen.)

[ Voor 43% gewijzigd door Excentriekegast op 26-09-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Ow ja auto subs niet aan gedacht. In dat geval niets op tegen natuurlijk.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shvbvxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
DirtyBird schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:52:
druk zetten doe je met A , wil je druk zetten met meerdere speler druk je op B en niet op A en B. Wil je met nog meer spelers druk zetten druk je 2x op B en bij de tweede keer B inhouden. Je hebt geen combinaties nodig van knoppen om druk te zetten op de tegenstander het is of A 1 mansdruk of B met meerdere spelers. En uitkomen met je keeper doe je door Y kort in te drukken, niet te lang vasthouden anders gaat ie over in steekpass commando. Als je een tackle wilt uitvoeren 2x A, speler voor je houden RT, RT + A inhouden daarmee hou je de speler voor je en doe je meestal een goed getimede tackle maar ben je wel kwetsbaar als je niet goed timed.

[ Voor 4% gewijzigd door Shvbvxx op 26-09-2017 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

A is druk met de actieve en B met COM teammates toch?
Goed om te weten dat je Y maar een keer hoeft in te drukken! Bij fifa werkt dit anders, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Hoe doen we het met streamen? Ik wil wel af en toe kunnen meekijken. Ik had het laatst wel ingesteld maar misschien zijn er nog participanten die dat nog niet hebben gedaan. Weet verder niet wat het beste werkt qua streamingdienst. Ik had youtube ingesteld. Heb ergens vast ook nog een ongebruikte twitch account.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:42
Wat is nou de manier om te koppen in PES?
Ik speel op een PS4 met de 2e button layout.

Als ik een bal voor geef en wil koppen met bv. O (rondje) is de kracht van de kopbal altijd te zacht.
Wat zijn nu de tips & tricks achter de kopbal?
Is het timing? Lang indrukken? Met een L1 o.i.d. erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op spoel tijd door druk heb ik 2 opties. Naar volgende wedstrijd en deelnemersinstellingen. Heb gisteravond de hele tijd gezocht naar simulatie maar helaas kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shvbvxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
b.o.n.s schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:45:
Wat is nou de manier om te koppen in PES?
Ik speel op een PS4 met de 2e button layout.

Als ik een bal voor geef en wil koppen met bv. O (rondje) is de kracht van de kopbal altijd te zacht.
Wat zijn nu de tips & tricks achter de kopbal?
Is het timing? Lang indrukken? Met een L1 o.i.d. erbij?
koppen is puur timing! Als je de schietknop vroeg indrukt kop je naar de grond waarschijnlijk zijn ze daarom te zacht.

• Paul.tjuh1986
  • Laatst online: 28-08 22:56
Heb PES18 ook, naar zeer fanatiek 16 en 17 gespeeld te hebben.
Altijd alleen maar MyClub gespeeld. Gister ook voor het eerste MyClub gespeeld. Kan er nog niet veel over zeggen, maar één ding viel me al wel op, en dat is dat ik gewoon geen tegenspelers kon vinden. (online Cups)
Iemand ook deze ervaring tot nu toe?

[ Voor 4% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 27-09-2017 06:45 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Zeker. Ik had nog nooit Myclub gespeeld dus ik wilde het wel eens proberen. Na een avond meer gewacht te hebben dan gespeeld was ik er klaar mee en ben ik maar een good old ML begonnen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik mis de Bundesliga in de option file. Iemand?

Verwijderd

aaaido schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:17:
Ik mis de Bundesliga in de option file. Iemand?
http://www.mediafire.com/file/z4ftzunefs3v4b4/WEPES.rar
Ik heb deze en daar zit bundesliga wel in.

• aaaido
Kan je ook enkel Bundesliga daaruit toevoegen aan de bestaande option file? Dus dat je enkel Bundesliga selecteert?

• t mac
In MyClub moet je zoveel offline grinden dat er niemand online speelt volgens mij. Ik vind deze mode erg tegenvallen. (Als groot FUT liefhebber). Zelfs matige spelers zijn moeilijk te krijgen. En contracten zijn te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

t mac schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:26:
In MyClub moet je zoveel offline grinden dat er niemand online speelt volgens mij. Ik vind deze mode erg tegenvallen. (Als groot FUT liefhebber). Zelfs matige spelers zijn moeilijk te krijgen. En contracten zijn te duur.
Een tegenstander vinden duurt wel langer dan bij FUT, maar over het algemeen vind ik wel iemand binnen 30 seconden. Ik vind het juist wel chill dat je voor het verlengen van contracten niet afhankelijk bent van kaarten, maar dat die gewoon van je geld afgaan. Ook de manier van spelers krijgen vind ik wel interessant. Voor mijn gevoel kun je ook met weinig middelen goede spelers krijgen en heb je hier ook meer kans op. Daarnaast heb ik het idee dat je eigen kwaliteit zwaarder weegt dan die van je spelers daar waar je bij Fifa vaker verliest op 'sheer power' (oftewel geld).

• Monda
  • Laatst online: 00:37
t mac schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:26:
Dat hangt af van de zaakwaarnemers. De eerste week was er een Champions League zaakwaarnemer. Daarbij had je 25% kans op een gouden bal en iets van 7% oid op zwart.

Je kon naast de 10k GP per keer ook 1x via online cup en 1x via offline cup een draai doen bij deze zaakwaarnemer.

Uiteindelijk heb ik van deze zaakwaarnemer 9 goede basisspelers gekregen van 78 tot 90 ranking.

Als je deze gemist hebt, snap ik dat je er zo over denkt, maar moet je nu vooral GP sparen tot er weer een goede zaakwaarnemer komt.

Wat kan altijd doe en als tip...

Maak een B team met slechtste spelers. Laat die na 1 of 2 wedstrijden van je A team, een SIM wedstrijd spelen. Dan is je A team weer fit.
Als de contracten van de aller slechtste spelers dan afgelopen zijn, maak je daar hulptrainers van en zet je op zijn plek weer een iets minder slechte speler, tot je een redelijk B team hebt van bijvoorbeeld gemiddeld 70.

Ik druk tijdens sim wedstrijden op driehoekje en ga ff wat anders doen. Daarna weer met A team spelen.

PSN: Mondaatje

• RobertoBravo
De Tweakers competitie is gestart! (PS4)

Wil iedereen die meedoet zorgen dat de weergave naam op de toernooi site gelijk is aan de PSN username:
http://challonge.com/tweakerspes2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Laatst online: 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ben net terug van vakantie. Zal vanavond even kijken. Niet zeker of ik nu dutchdevil of dutchdevil79 heb als naam op ps4.

iRacing Profiel

• t mac
Monda schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:44:
[...]

Dat hangt af van de zaakwaarnemers. De eerste week was er een Champions League zaakwaarnemer. Daarbij had je 25% kans op een gouden bal en iets van 7% oid op zwart.

Je kon naast de 10k GP per keer ook 1x via online cup en 1x via offline cup een draai doen bij deze zaakwaarnemer.

Uiteindelijk heb ik van deze zaakwaarnemer 9 goede basisspelers gekregen van 78 tot 90 ranking.

Als je deze gemist hebt, snap ik dat je er zo over denkt, maar moet je nu vooral GP sparen tot er weer een goede zaakwaarnemer komt.

Wat kan altijd doe en als tip...

Maak een B team met slechtste spelers. Laat die na 1 of 2 wedstrijden van je A team, een SIM wedstrijd spelen. Dan is je A team weer fit.
Als de contracten van de aller slechtste spelers dan afgelopen zijn, maak je daar hulptrainers van en zet je op zijn plek weer een iets minder slechte speler, tot je een redelijk B team hebt van bijvoorbeeld gemiddeld 70.

Ik druk tijdens sim wedstrijden op driehoekje en ga ff wat anders doen. Daarna weer met A team spelen.
Ik heb de eerste paar dagen gemist, waardoor ik wat bonussen ben misgelopen. Nu heb ik +/- 120k. Maar zelfs een speler als Dolberg/Tete kost minimaal 30k per scout (x3).

Als je met een Fjes-team simulaties moet gaan grinden dan is de mode gewoon niet in orde.

• Monda
t mac schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:14:
[...]

Ik heb de eerste paar dagen gemist, waardoor ik wat bonussen ben misgelopen. Nu heb ik +/- 120k. Maar zelfs een speler als Dolberg/Tete kost minimaal 30k per scout (x3).

Als je met een Fjes-team simulaties moet gaan grinden dan is de mode gewoon niet in orde.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik 't zo doe omdat ik dit de beste manier vind en alleen investeer in mn A team. Er leiden meer wegen naar Rome. Maar bemerk een bepaalde hoge zuurgraad bij je. _O-
Maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik begin een beetje te twijfelen of ik 2018 echt wel beter vind dan 2017. Nu zo'n 60-70 potjes gespeeld en het volgende valt me op:

- Verdedigen is erg lastig geworden doordat de CBs zelfs als de defensive line helemaal achteraan staat vaak verrast worden door dieptepasses.
- Schieten is veel lastiger geworden doordat de keepers meer ballen pakken, zelfs als ze op korte afstand met R2 ingeschoten worden.
- Voorzetten daarentegen zijn belachelijk overpowered, deze leiden echt heel vaak tot een goal. Ik score meer dan 75% van mijn goals door kopballen uit voorzetten.

Alles bij elkaar is het spel daardoor op FIFA gaan lijken - standaardoplossingen die altijd werken. Wedstrijden voelen hierdoor veel hetzelfde aan.

Ook vind ik het verschil tussen Professional en Top Player te groot. Op die laatste kan ik geen wedstrijd winnen, op de eerste win ik vrijwel alles zonder problemen.

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:03:
Ik begin een beetje te twijfelen of ik 2018 echt wel beter vind dan 2017. Nu zo'n 60-70 potjes gespeeld en het volgende valt me op:

- Verdedigen is erg lastig geworden doordat de CBs zelfs als de defensive line helemaal achteraan staat vaak verrast worden door dieptepasses.
- Schieten is veel lastiger geworden doordat de keepers meer ballen pakken, zelfs als ze op korte afstand met R2 ingeschoten worden.
- Voorzetten daarentegen zijn belachelijk overpowered, deze leiden echt heel vaak tot een goal. Ik score meer dan 75% van mijn goals door kopballen uit voorzetten.

Alles bij elkaar is het spel daardoor op FIFA gaan lijken - standaardoplossingen die altijd werken. Wedstrijden voelen hierdoor veel hetzelfde aan.

Ook vind ik het verschil tussen Professional en Top Player te groot. Op die laatste kan ik geen wedstrijd winnen, op de eerste win ik vrijwel alles zonder problemen.
Ik ben t voor een groot deel met je eens. Ook ik erger me aan al die hoge diepladers waardoor mijn verdedigers worden verrast. Komt wel deels door mezelf: zet nl vaak met 'vierkantje' druk. Dan stapt mijn CB uit en is lesmateriaal erover zo gegeven, ook tegen hele slechte teams liep ik hier tegenaan. Met een maatje eenML begonnen met Palermo. Die hebben 3 cb's. Hierbij viel me op dat die steek vallen dan bijna niet komen. Ook als ik druk zet, blijven er 2 cb's over. Dat struikje toegepast bij real Madrid en soldaat werkt het beter nu. Werd in elk geval nu niet door Reus in de beker geslacht en won er daarna 7 op rij (top player), waaronder van Barça (sweet _/-\o_ ), Atletico, ManU en Dortmund. Proberen waard!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Damn, ik besef dat ik nog veel moet oefenen zeg...
a) ben voorspelbaar
b) mijn steekpasses komen nooit aan... (wil het bijna eruit slopen..)
c) ik moet beter/makkelijker de tegenstander voorbij spelen om te kunnen schieten...
d) te veel persoonlijke fouten. (Komt misschien door punt a.)

@DirtyBird
Als ik ga verdedigen loop ik met mijn eigen speler altijd terug en met vierkantje (PS4) ga ik druk zetten op de tegenstander.

Even reclame maken, er is een whatsapp groep van Tweakers PS4 PES2018, waar iedereen elkaar kan uitnodigen om te spelen.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36
Hier ben ik het wel mee eens :-) ik ben te goed voor Pro, en te slecht voor Top player :)
Ajax vs Roda, dan verloor ik met 0-2, terwijl dezelfde match op Pro, werd het 6-0..

• Dr. Strangelove
marcodr25 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:47:
[...]

Ik ben t voor een groot deel met je eens. Ook ik erger me aan al die hoge diepladers waardoor mijn verdedigers worden verrast. Komt wel deels door mezelf: zet nl vaak met 'vierkantje' druk. Dan stapt mijn CB uit en is lesmateriaal erover zo gegeven, ook tegen hele slechte teams liep ik hier tegenaan. Met een maatje eenML begonnen met Palermo. Die hebben 3 cb's. Hierbij viel me op dat die steek vallen dan bijna niet komen. Ook als ik druk zet, blijven er 2 cb's over. Dat struikje toegepast bij real Madrid en soldaat werkt het beter nu. Werd in elk geval nu niet door Reus in de beker geslacht en won er daarna 7 op rij (top player), waaronder van Barça (sweet _/-\o_ ), Atletico, ManU en Dortmund. Proberen waard!
Bedoel je dan dat je met 3 CBs bent gaan spelen ipv 2 CBs en een LB/RB achterin? Nogal counterintuitive om je verdediging kleiner te maken om sterker te worden. Dat was bij vorige PESsen echt zelfmoord.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Zijn verdediging wordt dan toch juist groter?

• marcodr25
Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:56:
[...]

Bedoel je dan dat je met 3 CBs bent gaan spelen ipv 2 CBs en een LB/RB achterin? Nogal counterintuitive om je verdediging kleiner te maken om sterker te worden. Dat was bij vorige PESsen echt zelfmoord.
Dat bedoel ik idd.en dan met fluid tactics bij balbezit mijn backs doorschuiven als rm/om en bij balverlies inzakken als rb/lb. Dat scheelt mij in elk geval geel veel tegengoals met zowel Palermo als Real Madrid.

• Dr. Strangelove
Sorry ik ben onduidelijk denk ik - je speelde eerst zo achterin:

LB - CB - CB - RB

en nu

CB - CB - CB?

Of

LB - CB - CB - CB - RB?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Conclusies so far:

+ Online is leuk om te doen, gisteren aardig wat leuke potjes gedaan
+ Spel speelt lekker
+ Patchen op PS4 met option file is piece of cake

- Bij online matchups duurt het laden en match zoeken lang
- Bij online zijn de stadions maar halfvol
- Weinig vernieuwend

• aaaido

Precies dit!
Vooral die hoge voorzetten die resulteren in een goal door kopbal. Dit neemt voor mij echt een groot gedeelte van het spelplezier weg. Heb al meerdere malen gehad dat de tegenstander 30% balbezit had maar wel 2-1 heeft gewonnen omdat hij 2 keer scoorde met een kopbal via voorzet...

Heb ook gehad dat ik een lose streak had en de tegenstander was gewoon echt veel beter maar geen enkele bal van hem ging erin. Mijn keeper maakte saves die onmenselijk zijn en de paal was veel geraakt. Ik had een gelukkig momentje met de verdediger van de tegenstander die fout liep en kon zo scoren en won.

rare dingen soms. Wel leuk spel hoor ;)

• Excentriekegast

Excentriekegast

Hier irriteer ik me ook aan:
"[....] Ik noem een pass die per ongeluk een voetje raakt en ineens een hele andere kant opgaat. Dan staan ze daar maar een beetje apathisch te kijken, wachtend tot een van hen wakker wordt en denkt, 'hé, een bal... en wij doen iets met ballen toch?'."
Bron: http://www.pu.nl/artikelen/review/pes-2018-review/

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31

KipCurreh

Nightcrawler

Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:01:
CB - CB - CB?

Of

LB - CB - CB - CB - RB?
Ik veronderstel wel het laatste ? Aangezien hij over meeschuivende backs heeft, anders blijft er maar 1 meer achteraan ;)

Ik moet ook dringend sleutelen aan men tactics met men nieuwbakken ML team.. Speel nu met CB-CB-CB met 2 DMF's ervoor, en die worden meestal in 1 pass allemaal uitgeschakeld |:(

Het laatste ga ik dus wel eens proberen, hopen dat dit beterschap brengt

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:34
Ook net begonnen, speel al jaren PES maar qua graphics (pc) is het adembenemend mooi zeg, die herhalingen zijn bijna hetzelfde als op tv. Gameplay is zeker wennen, verdedigen moeilijker, aanvallen is heel goed te doen en dan vooral de dribbels. Komend weekend alle modi maar eens even testen. Wat me tot nu toe het meest opvalt is dat er maar 1 iemand aan de aftrap staat?

[ Voor 12% gewijzigd door Michie23 op 29-09-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Kan iemand me helpen met kiezen tussen Fifa 18 en PES 2018? Heb al bijna 10 jaar geen voetbal spel meer gehad en beide zien er daardoor sowieso geweldig uit. Ik heb hier beide reviews gelezen en de wedstrijd tussen Barcelona en Real bekeken. Maar er zijn een aantal punten die heel belangrijk voor me zijn en waar ik niet goed een antwoord op kan vinden :

1. Hoe authentiek de wedstrijden eruit zien. Na het kijken van de filmpjes moet ik zeggen dat de manier waarop de teams bewegen op het veld in PES18, er realistischer uit ziet dan in FIFA. Maar omdat ik niet weet hoeveel je als speler invloed hebt op de AI spelers om je heen (en dus het vertoonde gedrag voor de kijker), vraag ik me af of dit veel verschil uitmaakt.

2. Gameplay. Bijna elke review die ik heb bekeken, heeft het over betere gameplay van PES 18. Als je beide games vergelijkt, welke is makkelijker om op te pakken? En welke speelt intuitiver? Speelt een zoals Tekken (10000 combo's die je moet leren) of wat intuitiever zoals Virtua Fighter (bestaat die nog)?

3. Diversiteit. Hebben AI teams een verschillende identiteit en stijl van spelen in beide games? Of speel je altijd tegen dezelfde AI eenheidsworst?

4. Scheidsrechters. Hebben ze verschillende persoonlijkheden? Fluit de ene sneller dan de andere? Of zijn het robots?

5. Keepers. Hoe realistisch zijn ze? Kunnen ze bijv. hoge ballen goed inschatten? Hebben ze hierin ook verschillende persoonlijkheden?

Ik snap dat ik dit in de PES thread heb geplaatst. Dit heb ik willekeurig gedaan en ik vertrouw erop dat het niet uitmaakt en ik hier mensen aantref die beide hebben gespeeld en kritisch kunnen zijn over beide games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:01:
Sorry ik ben onduidelijk denk ik - je speelde eerst zo achterin:

LB - CB - CB - RB

en nu

CB - CB - CB?

Of

LB - CB - CB - CB - RB?
Ik snap de verwarring ;) Ik heb in het tactiekendeel de 'fluid formation' o.i.d. aangezet. Hierdoor kun je 3 tactieken instellen die tijdens de wedstrijd veranderen (bij aftrap, bij balbezit en bij balverlies). Bij balbezit worden mijn LB en RB standaard doorgeschoven en worden ze LM en RM; bij balverlies worden ze weer gewoon LB en RB.

Dus:

balbezit LM RM
CB CB CB

balverlies: LB CB CB CB RB

Ik noem het 'fluid formation' maar kan zomaar zijn dat het tegenwoordig anders heet. In tegenstelling tot eerdere PES-versies werkt deze nu (voor mij in elk geval) wel lekker. Ik heb (afhankelijk van mijn 3e CB) ook wel eens bij balbezit 1 vd CB's omgezet naar DM. Die kan dan evt de tegenaanval snel proberen te stoppen. Maakte me wel weer meer kwetsbaar voor de steekballen.

Hopelijk maakt deze uitleg duidelijker hoe ik het nu heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
1: voor beleving (publiek, chants etc) moet je bij Fifa zijn. Qua animaties zijn de meningen verdeeld. Ik vind FIFA er beter uitzien qua animaties, maar dat gaat wel ten koste van de directe controle (in mijn optiek)

2: ik vind PES intuïtiever omdat het voelt alsof je meer controle hebt. Dat kan echter ook liggen aan het feit dat ik na Fifa 98 altijd meer PES heb gespeeld.

3: Bij PES merk je zeker dat teams verschillende stijlen hebben, en hebben je tactische wijzigingen ook invloed. De AI is prima wmbt (ik speel bijna alleen maar offline), maar er is wel een iets te groot verschil tussen de op een na moeilijkste (te makkelijk) stand en de moeilijkste (te moeilijk). Hoe dat tegenwoordig bij Fifa is weet ik niet.

4: scheidsrechters zijn gewoon AI en dus ‘robots’, al merk je daar niet veel van. Wel altijd eerlijk. Bij beide games.

5: volgens mij zijn de keepers bij Fifa wat beter, maar dat is dit jaar ook weer aangepakt.

Ander puntje om rekening mee te houden is online. Fifa is op dit vlak gewoon beter,
Vooral omdat er veel meer spelers zijn.

Ik zou zeggen, download de demo’s. Mocht je er dan nog steeds niet uit zijn, kan je de prijs nog meenemen. Fifa kan je tot een half jaar na release praktisch voor de aanschafprijs doorverkopen. PES gaat sowieso snel in prijs zakken en is nu al voor 44 euro verkrijgbaar.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
tweaker29789 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 01:39:
1. Hoe authentiek de wedstrijden eruit zien. Na het kijken van de filmpjes moet ik zeggen dat de manier waarop de teams bewegen op het veld in PES18, er realistischer uit ziet dan in FIFA. Maar omdat ik niet weet hoeveel je als speler invloed hebt op de AI spelers om je heen (en dus het vertoonde gedrag voor de kijker), vraag ik me af of dit veel verschil uitmaakt.

2. Gameplay. Bijna elke review die ik heb bekeken, heeft het over betere gameplay van PES 18. Als je beide games vergelijkt, welke is makkelijker om op te pakken? En welke speelt intuitiver? Speelt een zoals Tekken (10000 combo's die je moet leren) of wat intuitiever zoals Virtua Fighter (bestaat die nog)?

3. Diversiteit. Hebben AI teams een verschillende identiteit en stijl van spelen in beide games? Of speel je altijd tegen dezelfde AI eenheidsworst?

4. Scheidsrechters. Hebben ze verschillende persoonlijkheden? Fluit de ene sneller dan de andere? Of zijn het robots?

5. Keepers. Hoe realistisch zijn ze? Kunnen ze bijv. hoge ballen goed inschatten? Hebben ze hierin ook verschillende persoonlijkheden? games.
Persoonlijke mening van een PES fanboy:
1: Bij PES vind ik de AI erg sterk, veel van de bewegingen die spelers (tactisch) maken op het veld vloeien voort uit eigen instellingen voor tactiek. Zowel verdedigend als aanvallend. Ik weet niet hoe groot de verschillen hierbij met FIFA zijn, aangezien ik die heel weinig(lees alleen bij sommige vrienden) speel, dus de invloed van tactiek op bewegingen niet goed genoeg ken.

2. Bij PES is de gameplay zoals jij die beschrijft heel direct. bewegingen voelen bij 2018 bijna instant. en omdat de gameplay wat trager is, is het makkelijker om en actie (of verdedigende actie) zo timen dat je de tegenstander het bos in stuurt. Ik zou wel zeggen dat het intuïtief is,als in: alles voelt heel logisch, ook qua trucjes. Maar PES heeft denk ik wel een steilere leercurve, omdat er gewoon erg veel mogelijkheden zijn in bewegingen van spelers.

3. Barca speelt als Barca, en Juve als Juve, en dat zie je ook echt wel terug in het veld. Dit kan je natuurlijk aanpassen in tactische instellingen. Maar de instellingen zijn standaard wel zo dat teams een bepaalde speelstijl aanhouden die dicht bij de echte speelstijl van het team komt. Tegen Barca zul je een tegenstander hebben die eindeloos rond kan tikken. Real madrid is dan weer heel gevaarlijk op de counter etc...

Goed om hierbij te vermelden lijkt me dat spelers zelf ook allemaal een heel echt lijkende speelstijl hebben. Dribbelen met Messi is een genot, maar geef op hem absoluut geen lange crosspass.

4. Niet meer zo erg als vroeger. ik merk bijna geen verschil.

5. Keepers zijn erg goed deze versie! zie weinig bokjes. Hoe dit bij FIFA 2018 is, geen idee.

Dikke disclaimer: Ik speel al PES sinds ISS tijd, en heb zelfs in "slechtere" PES jaren nooit behoefte gehad om over te stappen naar FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
In veel reviews van FIFA lees ik dat de keepers dit jaar vrij slecht zijn, of in ieder geval slechter dan in PES.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren toch maar eens MyClub een kans gegeven.. Men start ploegje ziet er ongeveer zo uit

----------------------------Dzeko------------------------------
-------------------------------------------------------------------
-----Otavinho-----------Iniesta------------Cuadrado-----
----------------------Alli------------Canales------------------
---Willems-----Bruma------- ? -----------Lichtsteiner---
----------------------------Kristinsson------------------------

Met als ? nog zo'n basisspeler van rond de 60 overall.. Moet ik nog vervangen..
Cuadrado is ook geleend voor 10 games, dus die ben ik ook wel kwijt later..

Momenteel enkel wat tegen COM gespeeld, maar scoren op voorzetten dient echt wel aangepakt te worden.. Dzeko is echt oppermachtig als je maar een voorzet in zijn richting trapt..

Ik heb trouwens ook een kopbal-doelpunt met Iniesta terwijl hij gedekt tussen 2 verdedigers... Mja dan is er toch wel iets mis |:(

Van de 9 doelpunten gisteren maakte ik er 7 met het hoofd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
KipCurreh schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:14:

Ik heb trouwens ook een kopbal-doelpunt met Iniesta terwijl hij gedekt tussen 2 verdedigers... Mja dan is er toch wel iets mis |:(
Nooit het kopdoelpunt van Sneijdertje tegen Brazilie gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Sluuz schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:20:
[...]

Nooit het kopdoelpunt van Sneijdertje tegen Brazilie gezien?
Haha ok ok, niet dat het onmogelijk is, maar ik heb het gevoel dat ik in een seizoen 10+ kopbaldoelpunten ga hebben met Iniesta..

Wat dan weer net iets teveel van het goede is, toch ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Als dat zo is, is het teveel van het goede inderdaad. Maar meestal zie ik toch wel dat kleinere spelers worden afgetroefd met kopballen. Zeker wanneer ze stilstaan. Vanuit een loopactie zou het nog kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik ben helemaal blij met de nieuwe PES. We hebben, als couch-coop spelers (4 stuks) een hele champions league om ons mee te vermaken. Gisteren was er een lid afwezig en hop: online 2/3 vs 2/3! Wat een feest. Het klopt dat de beleving bij Fifia beter is en het is heerlijk om commentaar te geven op alle debiele uitspraken van Youri Mulder en Evert "hij pakt de bal met zijn tekkel maar die springt weg" ten Napel. Maar als het gaat om gameplay....sjonge: PES is koning. Ik ben blij dat de couch multiplayer weer speelbaar is, na jarenlang gepiel met controllers wisselen en volledige eredivisies (jawel 17 wedstrijden per weekend)spelen. Als je echt op de bank wilt omdat een pass precies loopt zoals je wilt, je een bal prachtig "in de ruimte" kunt spelen en niet steeds dezelfde goals wilt maken moet dit je keuze zijn. Nog los van het feit dat ik bij Fifa voelde waneer we gingen verliezen.....scripted.

PSN gamertag: H3nk13024

• 1nsane
  • Nu online
VinnieV schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:24:
Ik ben helemaal blij met de nieuwe PES. We hebben, als couch-coop spelers (4 stuks) een hele champions league om ons mee te vermaken. Gisteren was er een lid afwezig en hop: online 2/3 vs 2/3! Wat een feest. Het klopt dat de beleving bij Fifia beter is en het is heerlijk om commentaar te geven op alle debiele uitspraken van Youri Mulder en Evert "hij pakt de bal met zijn tekkel maar die springt weg" ten Napel. Maar als het gaat om gameplay....sjonge: PES is koning. Ik ben blij dat de couch multiplayer weer speelbaar is, na jarenlang gepiel met controllers wisselen en volledige eredivisies (jawel 17 wedstrijden per weekend)spelen. Als je echt op de bank wilt omdat een pass precies loopt zoals je wilt, je een bal prachtig "in de ruimte" kunt spelen en niet steeds dezelfde goals wilt maken moet dit je keuze zijn. Nog los van het feit dat ik bij Fifa voelde waneer we gingen verliezen.....scripted.
Bij PES heb je dat ook af en toe, dat je spelers wel met lood in de schoenen lijken te lopen maar lang niet zo extreem, voelt veel eerlijker aan allemaal.

Adjust non olet, plerumque...

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:05
Gisteren de option file geinstalleerd op de PS4.
Alle leagues en teams staan nu goed, als ik alleen op de bank tegen een maat wil spelen, krijg ik bij het scherm als ik de tweede controller aanzet, dan Home of Away kan kiezen de volgende melding;
In order to use this function, you will need to connect to Playstation Network and check that there are no user-generated media restrictions for your Sony Entertainment Network account.

Connect to your Playstation Network and check the current settings for sub account management.
Als ik hierna door ga naar teams kiezen, is alle data van de option file weg en staat het weer zoals het was.
Iemand die dit ook gehad heeft en toevallig een oplossing weet? :)

Edit: Opgelost door het spel met het tweede account te starten, kleine wijziging te maken in de data file en dit op te slaan. Daarna weer ingelogd met het eerste account en het werkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sleeon op 30-09-2017 16:09 ]

• Dr. Strangelove
Leuk detail - je spelers vieren nu ook een feestje als promotie is zeker gesteld. Ik sta nu 11 punten voor op nummer drie in de Championship waardoor ik in elk geval een van de twee promotieplekken pak en dat was reden voor enige uitbundigheid bij mijn spelers na afloop van de wedstrijd :)

Edit: Helaas heeft de owner van de club er niks over te zeggen. Wat een zak.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-09-2017 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Ok, ik heb beide demo's geprobeerd en zover vind ik PES 2018 lekkerder spelen. FIFA heeft wel een mooie sfeer, maar op een of andere manier stoort het me hoe de teams in hun posities over het veld bewegen. Maar goed dat zal wel gewoon mijn onkunde zijn.

In beide games had ik moeite met de wat geavanceerdere controls, maar dat heeft gewoon tijd nodig. Wat voor mij de doorslag gaf was het besturen van de speler. Het lukte me gewoon makkelijker om in PES 2018 de ruimte op te zoeken en een vrije man te zien. Dat ging meteen goed. Ik weet niet wat het precies is, maar in FIFA doen de spelers some rare overdreven bewegingen met het draaien, waardoor ik het gevoel had dat het spel ook een tegenstander was. Maar dat is misschien een kwestie van gewenning. Maar ik denk niet dat ik daaraan wil wennen :p

Anyway, de teams in PES bewegen zo mooi over het veld in een wedstrijd. En na het zien van wat youtube vids, lijken aanvallen ook wat gevarieerder dan in FIFA.

@TTHEEBO1 Mbt de scheidsrechter AI. Ik snap natuurlijk dat het bots zijn. Maar vroeg me af of ze met verschillende persoonlijkheden komen. Zodat de ene bekend staat om wat sneller een kaart te trekken en de andere wat meer laat voetballen. Kan me voorstellen dat je dit niet wilt in competitions tegen andere spelers, maar had dit wel graag als optie gehad.

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties btw.

• Monda
tweaker29789 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:26:
Ok, ik heb beide demo's geprobeerd en zover vind ik PES 2018 lekkerder spelen. FIFA heeft wel een mooie sfeer, maar op een of andere manier stoort het me hoe de teams in hun posities over het veld bewegen. Maar goed dat zal wel gewoon mijn onkunde zijn.

In beide games had ik moeite met de wat geavanceerdere controls, maar dat heeft gewoon tijd nodig. Wat voor mij de doorslag gaf was het besturen van de speler. Het lukte me gewoon makkelijker om in PES 2018 de ruimte op te zoeken en een vrije man te zien. Dat ging meteen goed. Ik weet niet wat het precies is, maar in FIFA doen de spelers some rare overdreven bewegingen met het draaien, waardoor ik het gevoel had dat het spel ook een tegenstander was. Maar dat is misschien een kwestie van gewenning. Maar ik denk niet dat ik daaraan wil wennen :p

Anyway, de teams in PES bewegen zo mooi over het veld in een wedstrijd. En na het zien van wat youtube vids, lijken aanvallen ook wat gevarieerder dan in FIFA.

@TTHEEBO1 Mbt de scheidsrechter AI. Ik snap natuurlijk dat het bots zijn. Maar vroeg me af of ze met verschillende persoonlijkheden komen. Zodat de ene bekend staat om wat sneller een kaart te trekken en de andere wat meer laat voetballen. Kan me voorstellen dat je dit niet wilt in competitions tegen andere spelers, maar had dit wel graag als optie gehad.

Dat laaste was in de oudere versies absoluut zo. Je kon zelfs scheidsrechters kiezen en er was 1 scheids, ik dacht een Aziatisch of Arabisch uiterlijk, die bizar streng was. Gaf bijna overal rood voor en was berucht destijds. _O-

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen als ik online wil spelen met mijn broertje hij speelt als gast hoe dit mogelijk is? PS4 zegt zonder Playstation Plus abbo kan dit niet slaat toch nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
tweaker29789 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:26:

Ik bedoelde ook niet bijdehand over te komen ofzo hoor, meer aan te geven dat er geen verschil meer in zit, en dat dit ws vooral voor online is gedaan.

En graag gedaan natuurlijk, hoop dat je keuze (als je m al hebt gemaakt) goed gaat
Bevallen :-)

[ Voor 5% gewijzigd door TTHEEBO1 op 01-10-2017 08:22 ]

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Falastine schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:48:
Kan iemand mij uitleggen als ik online wil spelen met mijn broertje hij speelt als gast hoe dit mogelijk is? PS4 zegt zonder Playstation Plus abbo kan dit niet slaat toch nergens op...
Werkt het ook niet als je hem laat inloggen op een bestaand account? (of maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Monda schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:00:
[...]

Werkt het ook niet als je hem laat inloggen op een bestaand account? (of maken).
Dat is het dus ik log in op bestaande accounts maar zonder psplus en het werkte wel met psplus lijkt mij raar als ik effe wil gamen met een gast dat die ook gelijk psplus nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Iemand al goede tips voor aankopen in de ML? Ik vind het dit keer best lastig om goede goedkope spelers te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
PTE Patch komt tussen 5 en 7 oktober.
Dr. Strangelove schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:09:
Iemand al goede tips voor aankopen in de ML? Ik vind het dit keer best lastig om goede goedkope spelers te vinden.
Ligt aan je team natuurlijk, maar bij een slecht team:

Raeder - Duitse keeper met goede reflexen.
Koyalipou - Franse spits, 17 jaar en al een waanzinnig goede afmaker.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank, zal eens kijken. Ik moet zeggen dat de Challenge Mode echt wel een step up is van de oude ML mode, daar had ik aan het einde van het eerste seizoen al een behoorlijk goed team bij elkaar. Omdat het nu lastiger is om signings te krijgen én omdat je salary budget echt heel erg krap is, is het lastig om snel goede spelers te vinden. Het is daardoor wel uitdagender, en het wordt ook wat aantrekkelijker om zo nu en dan een overstap te maken naar een ander team daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:18
Dr. Strangelove schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:25:
Dank, zal eens kijken. Ik moet zeggen dat de Challenge Mode echt wel een step up is van de oude ML mode, daar had ik aan het einde van het eerste seizoen al een behoorlijk goed team bij elkaar. Omdat het nu lastiger is om signings te krijgen én omdat je salary budget echt heel erg krap is, is het lastig om snel goede spelers te vinden. Het is daardoor wel uitdagender, en het wordt ook wat aantrekkelijker om zo nu en dan een overstap te maken naar een ander team daardoor.
Ik merk helemaal geen verschil, alles is eigenlijk hetzelfde als normale modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Misschien dan niet met de 2018 classic mode, die heb ik niet gespeeld, maar echt wel met de 2017 ML mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Monda schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:04:
[...]

Dat laaste was in de oudere versies absoluut zo. Je kon zelfs scheidsrechters kiezen en er was 1 scheids, ik dacht een Aziatisch of Arabisch uiterlijk, die bizar streng was. Gaf bijna overal rood voor en was berucht destijds. _O-
Klopt, je had Kazuki Ito, een Aziaat, die liet alles doorspelen en was stekeblind. En je had een donkere kerel die echt voor elke scheet met rood liep te wapperen. Jammer dat ze dat niet meer hebben. Lijkt zo simpel. Paar namen bedenken, aangeven hoe streng ze zijn en iedereen weet waar ie aan toe is.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste