Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-06 13:59

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter

Officiele teaser

Konami heeft PES 2018 aangekondigd en maakt bekend dat de game op 14 september verschijnt. Volgens de uitgever bevat de game de grootste veranderingen in tien jaar tijd. De pc-versie is dit keer gebaseerd op de versie voor de PlayStation 4 en Xbox One.

De nieuwe volledige trailer!Video: https://m.youtube.com/watch?v=jGgNxN0rQYw

Zodra er meer info is zal ik deze toevoegen.

De DEMO is inmiddels te downloaden voor PS4 XONE PS3 en X360!

Voor alle PC spelers, Avioto & ik hebben een steamgroup aangemaakt, zodat alle Nederlandse PC spelers bij elkaar kunnen komen voor potjes/tourneys :)

http://steamcommunity.com/groups/pesNL

PS4 Whatsapp group aangemaakt stuur een pm voor acces.

https://www.reddit.com/r/...community_mega_pack_2018/ --> Optionfile voor correcte namen en logo's en duitse competitie zowel PC als PS4

Importeren Optionfile incl bundesliga!

Falastine wijzigde deze reactie 19-09-2017 16:59 (56%)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Kan nu al niet wachten!

Stop dit ook even in je startpost:

https://www.konami.com/wepes/2018/s/img/banner_bonus_en.jpg

Wel goed om te weten ook, je kan dus beste de digitale Barca editie nemen, krijg je de meeste Myclub waarnemers in het begin, ik wil meestal liever fysiek maarja dan wordt je behoorlijk gen**id ten opzichte van de digi pre-order.

Ik zie trouwens ook dat ze in de teaser trailer hier en daar wat materiaal "gerecycled" hebben uit die van Pes 2017 |:(

1nsane wijzigde deze reactie 18-05-2017 17:01 (101%)

mijn systeem!

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:51
Bookmarked, can't wait :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:49
Ik kan ook niet wachten! Ik hoop echter wel dat ze het licentieprobleem oplossen, want ik kan met mijn Xbox one versie niet een option file gebruiken pfff...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
  • Nu online
quote:
hotymoty schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:48:
Ik kan ook niet wachten! Ik hoop echter wel dat ze het licentieprobleem oplossen, want ik kan met mijn Xbox one versie niet een option file gebruiken pfff...
True,dat is voor Xbox gebruikers wel een ding. Eigenlijk is het spel alleen optima forma voor de PS. Ik zou er niet van uit gaan dat ze dat oplossen. EA heeft voor FIFA namelijk een hoop licenties exclusief omdat ze weten dat fanboys daar mee over zijn te halen.

Konami stopt dat geld dan weer in het beter maken van de gameplay wat ik dan weer fijn vind. Het feit dat je voor PS wel optionfiles hebt geeft mij dan weer "best of both worlds"

Ik ga van de week de digitale Barca versie in de pre-order nemen. Daar zitten het meeste goodies in qua waarnemers enz.

mijn systeem!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Wéér Barca... :(
Maak dan een neutrale versie,krijg als Madrista steeds kriebels bij het opstarten en de menu's.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
quote:
Kez schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:23:
Wéér Barca... :(
Maak dan een neutrale versie,krijg als Madrista steeds kriebels bij het opstarten en de menu's.
Daar kan ik me inderdaad wel enigszins iets bij voorstellen. Om als Real fan elke keer nadat je PS4 aanslingert naar dat machtige Nou Camp te moeten kijken is nou niet zaligmakend :)

• 1nsane
  • Nu online
quote:
Vlassie1980 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:11:
[...]

Daar kan ik me inderdaad wel enigszins iets bij voorstellen. Om als Real fan elke keer nadat je PS4 aanslingert naar dat machtige Nou Camp te moeten kijken is nou niet zaligmakend :)
Tja, "weer" Barca heeft te maken met de deal die ze gemaakt hebben voor meerdere jaren, het komt de kwaliteit van het spel alleen maar ten goede denk ik als er meer geld in gestoken wordt dus ja.

Ik ben zelf Ajacied en hoewel de vergelijking met Barcelona qua voetbal nog wel eens gemaakt wordt ben ik neutraal t.o.v. Barca, ook Real, ik vind het allebei poenerige clubs.

Ik heb overigens wel de digitale Barca editie in de pre-order besteld vandaag, qua goodies die je aan het begin krijgt ben je een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet. Je krijgt sowieso een bak extra interessante waarnemers, myclub munten en andere dingen, dat Barca thema, tja, ik heb er niks mee maar ook niks tegen.

mijn systeem!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

_/-\o_

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-06 21:12

Sluuz wijzigde deze reactie 14-06-2017 08:01 (40%)

PSN: Sluuz

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik zag op YouTube vanmorgen in een presentatie waarbij gezegd werd dat er ook een beta komt om de online te testen. Meer informatie zou er staan/komen op Twitter en Facebook.

Edit:
YouTube: PRO EVOLUTION SOCCER 2018 (PES 2018) - E3 2017 (Gameplay - Review - ...

homernt wijzigde deze reactie 14-06-2017 09:59 (47%)

• 1nsane
  • Nu online
Usain Bolt in PES, moet niet gekker worden, straks krijgen we ook nog gasten als Touzani enz. Of de MVP van basketball van het jaar die dan goed is met ingooien enz.

mijn systeem!

• Sluuz
quote:
1nsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:17:
Usain Bolt in PES, moet niet gekker worden, straks krijgen we ook nog gasten als Touzani enz. Of de MVP van basketball van het jaar die dan goed is met ingooien enz.
Bolt heeft aangegeven te willen proberen een voetbalcarriere van de grond te krijgen. Hij schijnt te trainen bij Borussia Dortmund.

http://www.express.co.uk/...rinting-Borussia-Dortmund

Sluuz wijzigde deze reactie 15-06-2017 10:44 (13%)

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 13:28

KipCurreh

Nightcrawler

Eindelijk een mooie(re) PC-versie ?!

Buiten de rampzalige graphics was 2017 echt wel goed op de PC hoor, ik heb er mij althans flink met geamuseerd.. Gewoon ff de PESpatch afwachten en klaar..

Springen ze niet op de Switch ?

KipCurreh wijzigde deze reactie 15-06-2017 12:50 (8%)

Setup | Steam

• 1nsane
  • Nu online
quote:
Sluuz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Bolt heeft aangegeven te willen proberen een voetbalcarriere van de grond te krijgen. Hij schijnt te trainen bij Borussia Dortmund.

http://www.express.co.uk/...rinting-Borussia-Dortmund
Uhu I know. Maar dan nog, ik ben wel benieuwd naar z'n stats in dat geval, het zal ongetwijfeld te maken hebben met het partnerschap met Borussia maar ik vind het toch wel apart. :-)

mijn systeem!

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 15:26
quote:
1nsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:17:
Ik zeg LeBron James als stormram in de spits! _O-

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
  • Nu online
quote:
Butch_NL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 07:53:
[...]

Ik zeg LeBron James als stormram in de spits! _O-
Haha, en Rico Verhoeven in het centrum achterin, komt niemand langs >:)

mijn systeem!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 13:28

KipCurreh

Nightcrawler

Artikel van PC Gamer over de PC versie van PES 2018 met gameplay

http://www.pcgamer.com/pe...campaign=buffer_pcgamerfb

Setup | Steam

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:20
quote:
Jammer het artikel gaat meer over het PC-platform, dan over de game-play!

• Laan1988
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23-05 10:09
Wat kan ik me verschrikkelijk storen aan de doelnet-animaties in PES zeg.
In dat artikel van PC gamer zit ook een strafschoppenserie. Als je dan die eerste strafschop van Atletico ziet.. Het klopt gewoon niet. De bal schiet volledig de verkeerde kant op en rolt bijna terug naar eigen helft.
Jullie zullen wel denken van, man zeur niet zo, maar ik kan daar zo slecht tegen haha

• Dan0r
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-06 16:26
quote:
Laan1988 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:28:
Wat kan ik me verschrikkelijk storen aan de doelnet-animaties in PES zeg.
In dat artikel van PC gamer zit ook een strafschoppenserie. Als je dan die eerste strafschop van Atletico ziet.. Het klopt gewoon niet. De bal schiet volledig de verkeerde kant op en rolt bijna terug naar eigen helft.
Jullie zullen wel denken van, man zeur niet zo, maar ik kan daar zo slecht tegen haha
Bedoel je deze? YouTube: PES 2018 PC - PENALTY SHOOTOUT / DISPUTA POR PÊNALTIS - BARCELONA vs...

• Laan1988
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23-05 10:09
quote:
Jep, die bal komt niet eens in de buurt van het zijnet en hoort toch recht naar beneden te vallen of richting de hoek te gaan :+

• Dan0r
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-06 16:26
quote:
Laan1988 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Jep, die bal komt niet eens in de buurt van het zijnet en hoort toch recht naar beneden te vallen of richting de hoek te gaan :+
Was me niet opgevallen; Nu je het zo zegt oogt het inderdaad niet natuurlijk.
Vind de animaties sowieso altijd wat minder. Zo lijkt het net alsof de spelers over een biljartlaken heen zweven. Daar irriteer ik me dan weer aan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-02 21:31

• DaYwaLkUr
Ik ben benieuwd hoe de Demo speelt, het ziet er allemaal iets trager en iets "te" vloeiend uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:33
Ziet er goed uit. Vooral de fysieke duels lijken beter dan eerst. Je kan echt een tegenstander van je af houden.

Hoorde bij een interview tijdens de E3 stream dat snelle spelers ook daadwerkelijk snel zijn. Dus geen catch up "bug" meer. Hoop dat dat betekent dat de AI dermate goed is geworden dat vals spelen niet meer nodig is.

Ik maak dingen.

• Odieus
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14-06 08:36

Odieus

Onuitstaanbaar

Ik ben benieuwd hoe uitgebreid de 11v11 online modus is, is daar al meer informatie over vrijgegeven? Wil graag weten of het net zo uitgebreid is als in Fifa (eigen pro, progressie, clubs aankunnen maken en spelen in divisies/beker). Pro clubs in Fifa wordt vrij weinig aan verbetered en is vooral in Fifa 17 weer erg slecht, dus mocht dat in PES beter zijn kan dat voor mij een reden zijn om over te stappen.

PSN: LinQ-NL

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-06 09:42
Dat ziet er super uit, ik vind het persoonlijk overigens niet te traag. Maar voor de spelers die het wensen is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om het spel via de settings iets sneller te laten lopen.

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:38
Vanaf vandaag is de Online Beta beschikbaar! :D Eens kijken wanneer ik tijd ga vinden om te spelen... De beta duurt tot eind van de maand. :9

https://store.playstation...09007_00-PES2018OBT000000

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• Monda
  • Laatst online: 17-06 19:31
Heb m vannacht al binnen gehaald, maar helaas de servers nog niet online. Iemand die weet hoe laat ze online gaan?

PSN: Mondaatje

• GuidoH
quote:
Monda schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:09:
Heb m vannacht al binnen gehaald, maar helaas de servers nog niet online. Iemand die weet hoe laat ze online gaan?
Zie het toevallig net voorbij komen op Twitter:

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• Monda
quote:
GuidoH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Zie het toevallig net voorbij komen op Twitter:

[...]
Ty! Dus nu online toch? ☺

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
8:00 UTC is 10:00 hier.

• Monda
Thnx! Nog half uurtje geduld. ☺

Edit: net getest, maar helaas nog niet online!

Zie nu vertraagd, 9.30 utc... Dus 11.30 uur online.

Monda wijzigde deze reactie 20-07-2017 10:24 (64%)

• Rfender
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2017
Vanaf 11:30 is het al speelbaar. Meer mensen hier die al wat potjes hebben gedaan?
De gameplay is echt verbeterd in mijn optiek. Het is allemaal een stukje trager maar dat maakt het wel realistischer. Het geven van een perfecte steekbal geeft weer een voldaan gevoel :)

Het enige wat mij opvalt is dat er veel doelpunten vallen (Veel kopgoals). Ik hoop dat dit wat minder word, ik kan mij de versie van 2 jaar terug herinneren waarin ieder Myclub potje de eerste maanden eindigde in 7-2 of 6-6 of iets dergelijks.

• GuidoH
quote:
Rfender schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:34:
Vanaf 11:30 is het al speelbaar. Meer mensen hier die al wat potjes hebben gedaan?
De gameplay is echt verbeterd in mijn optiek. Het is allemaal een stukje trager maar dat maakt het wel realistischer. Het geven van een perfecte steekbal geeft weer een voldaan gevoel :)

Het enige wat mij opvalt is dat er veel doelpunten vallen (Veel kopgoals). Ik hoop dat dit wat minder word, ik kan mij de versie van 2 jaar terug herinneren waarin ieder Myclub potje de eerste maanden eindigde in 7-2 of 6-6 of iets dergelijks.
Denk er aan dat dit niet om de gameplay gaat. Dit is de E3-build, zelfs nog ver van de demo build af. Eigenlijk laten ze je alleen maar spelen zodat ze hun servers kunnen optimaliseren. Ik hoor dat de online performance ook erg goed is, wat is jouw ervaring daarmee?

• DaYwaLkUr
Gelukkig nog vrij ;-)

Zojuist 2 potjes gedaan, het dribbelen is erg fijn, je kunt nu echt op snelheid een verdediger voorbij spelen. Ook de spelers van je afhouden werkt erg goed! Ik ben reuze tevreden.

De online performance was de eerste keer héél slecht.. de tweede keer was het gewoon goed!

• Rfender
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2017
quote:
GuidoH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Denk er aan dat dit niet om de gameplay gaat. Dit is de E3-build, zelfs nog ver van de demo build af. Eigenlijk laten ze je alleen maar spelen zodat ze hun servers kunnen optimaliseren. Ik hoor dat de online performance ook erg goed is, wat is jouw ervaring daarmee?
Geen enkele keer lag gehad. Dus helemaal tevreden. Moet zeggen dat ik met PES 17 ook weinig last had van lag. Tegenstanders zoeken duurt soms een tikkeltje lang (Zeker in vergelijking met Fifa) maar dat zal ook wel aan het tijdstip liggen en het feit dat PES helaas niet zo populair is..

Ik hoop alleen dat ze het wat trage tempo behouden tot in de definitieve versie, wat mij betreft eerder nog heel iets vertragen dan versnellen. Het is ook te hopen dat de gameplay dan niet ineens een stuk sneller word in online modus zoals Myclub. Dit is iets wat Fifa ook vaak doet met FUT. De gameplay offline is dan wel in een lekker tempo en met FUT word het ineens een stuk sneller.

• Jay-K
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Blijft dat coop 3vs3? Ook voor clans? Of is dit nog niet bekend?

Before me there were many, after me there will be none

• GuidoH
quote:
Jay-K schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:00:
Blijft dat coop 3vs3? Ook voor clans? Of is dit nog niet bekend?
Ja, dat blijft zeker! Volgens mij ook ranked.

• Jay-K
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

quote:
GuidoH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:14:
[...]

Ja, dat blijft zeker! Volgens mij ook ranked.
Kan dat ranked ook 2vs2? Of is het alleen 3vs3 zoals in de demo?

Volgens mij heb ik het al gevonden en kan het inderdaad 2vs2 (ranked) met een vriend online maar ook vanaf dezelfde console.
En dat houd indirect ook weer in dat ik PES dit jaar weer haal. Aangezien ik afgelopen jaar voor het eerst Fifa ook gehaald heb en daar alleen nog maar co-op speel en PES niet meer aangeraakt heb ondanks vele frustraties >:)

Jay-K wijzigde deze reactie 20-07-2017 21:23 (43%)

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GuidoH
"Even een paar potjes PES doen..." :+

Ouderwets verslaafd, nu al.

• homernt
Gisterenavond 3 potjes gedaan. Twee keer 2-0 verloren en 4-1 gewonnen. Online gedeelte is wel goed alleen aan het begin van het derde potje een beetje lag. De gameplay daarin tegen beviel mij niet traag en de spelers bewegen te houterig. Verder in alle potjes dat de speler die bal had maar dat ik daar niet de controle over had. De keeper deed soms ook rare dingen. Hopen dat de demo wezenlijk anders speelt anders hoeft het van mij niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Monda
Vooral blij met de verbeterde gameplay. Goede ontwikkeling dat 't wat trager geworden is, het minder arcade achtig aanvoelt en je tevens daardoor meer controle hebt over je bewegingen (meer tijd tussen bedenken en uitvoeren). Merk dat je nu beter kunt passeren en je ook eindelijk echt van een verdediger kunt weglopen. Ook het gebruik van bal afschermen werkt prettig. Door je lichaam slim te gebruiken kun je nu veel bereiken. Echter lijkt 't soms wel wat overpowered. Kan me zo voorstellen dat je met spelers als Zlatan, Diego Costa etc niet van de bal te krijgen bent. Ben bang dat dit dan DE manier gaat worden, maar misschien valt dit mee.
Passing voelt heerlijk aan, zo zie je echt verschil onderling tussen spelers, in de manier van passing.
Voor mij het belangrijkste in pes... Schoten! Kan enkel zeggen dat ik hier weer een stukje meer van geniet. Paar fantastische afstandsschoten afgevuurd. Wat een voldoening geeft dat! Wat een onbevredigend gevoel wanneer ik Fifa speel. Echt een wereld van verschil.

Als ik het goed begrijp, komt er geen 2vs2 coöp online? Dus alleen op dezelfde console? Zou graag met vrienden spelen die niet allemaal in de buurt wonen...

• masterjula
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17-06 17:30
Volgens mij komt er gewoon 1vs1, 2vs2 en 3vs3 hoor. Je kunt nu al 2vs2 doen in de BETA, moet je wel samen achter één console zitten. Maar er is al bevestigd dat dit normaal (volledige versie) gewoon aanwezig is dacht ik. Zou ook wat gek zijn anders 'alleen 3vs3' want misschien heb je slechts 1 coöp partner.

Trouwens; 3vs3 is nu gefixed in de BETA. Ze hebben de feedback van gisteren direct verwerkt, super.

• Monda
quote:
masterjula schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:27:
Volgens mij komt er gewoon 1vs1, 2vs2 en 3vs3 hoor. Je kunt nu al 2vs2 doen in de BETA, moet je wel samen achter één console zitten. Maar er is al bevestigd dat dit normaal (volledige versie) gewoon aanwezig is dacht ik. Zou ook wat gek zijn anders 'alleen 3vs3' want misschien heb je slechts 1 coöp partner.

Trouwens; 3vs3 is nu gefixed in de BETA. Ze hebben de feedback van gisteren direct verwerkt, super.
Oke oké. Ja ik bedoel ook echt 2vs2 iedereen op zn eigen console, 4 verschillende consoles zeg maar. Niet zoals nu in de bèta. Of kon dat altijd al? Nooit getest eigenlijk. Misschien alleen friendly...

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:10
Gameplay ziet er goed uit van wat ik zie aan video's. Kan het zelf nog niet proberen (PC).
Vooral prettig dat de rubberbanding eruit lijkt te zijn gehaald. Daar ergerde ik me dood aan in 2017. De pace is FIFA is altijd ergerlijk geweest, maar PES 2017 liet het andere uiterste zien.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Standaard staat network connection restriction op level 3. Is level 2 dan stricter, dus tegenstanders met betere connecties? Of is level 4/5 beter?

• GuidoH
90% van de goals die ik tegen krijg zijn snelle behendige spelers doe paar verdedigers uitspelen en scoren... Ben er nog niet over uit of ik nog heel wat te leren heb qua verdedigen of dat dit gewoon overpowered is... Wat is jullie ervaring?

• Monda
quote:
GuidoH schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:44:
90% van de goals die ik tegen krijg zijn snelle behendige spelers doe paar verdedigers uitspelen en scoren... Ben er nog niet over uit of ik nog heel wat te leren heb qua verdedigen of dat dit gewoon overpowered is... Wat is jullie ervaring?
Ik herken dit niet direct. Tuurlijk gebeurt dit wel zo nu en dan, maar dat is in het echt ook zo. Messi, Suarez, Ronaldo etc scoren ook de meeste goals. Het is bij mij niet zo dat ik constant aan alle kanten voorbij gelopen word door goede spelers. Soms passeren ze wel 2 of 3 man, maar ik zorg er altijd voor dat ik rugdekking heb (medespeler laten jagen en zelf rugdekking).
Ik ben juist blij met de mogelijkheid meer te kunnen passeren met kwalitatief goede spelers. Dit was in 2017 vrijwel onmogelijk en als het dan eens lukte, werd je weer ingehaald door de meest trage verdedigers ooit.

• GuidoH
quote:
Monda schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:28:
[...]

Ik herken dit niet direct. Tuurlijk gebeurt dit wel zo nu en dan, maar dat is in het echt ook zo. Messi, Suarez, Ronaldo etc scoren ook de meeste goals. Het is bij mij niet zo dat ik constant aan alle kanten voorbij gelopen word door goede spelers. Soms passeren ze wel 2 of 3 man, maar ik zorg er altijd voor dat ik rugdekking heb (medespeler laten jagen en zelf rugdekking).
Ik ben juist blij met de mogelijkheid meer te kunnen passeren met kwalitatief goede spelers. Dit was in 2017 vrijwel onmogelijk en als het dan eens lukte, werd je weer ingehaald door de meest trage verdedigers ooit.
Ik hou het vooralsnog gewoon op m'n eigen onkunde met verdedigen. Merk dat je bij veel mensen ook zo de halve verdediging door loopt met bijv. een Griezmann.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-06 21:13
Ik merkte bij de eerste 10 potjes dat de tegenstanders veel sneller renden, veel sneller reageerden, steeds elke 2e bal hadden, steeds voor de man kwamen. Heel, heel irritant. Maar nadat we level 5 bereikten ging het ineens een heel stuk makkelijker. Waar in het begin combineren niet mogelijk was, ging het nu ineens wel. Vind wel nog steeds dat de input redelijk traag reageert, maar het speelt wel lekker. We speelden met zijn tweeën op 1 console, 2 vs 2 online. Maat van me is om en laat fifa dit jaar liggen en gaat voor PES (nog wel er demo afwachten uiteraard). Het speelt net iets lekkerder nog dan PES 2017. Bijna geen networking lag gehad, paar keer andere kant discrimineer, waarvan 2X rage quitter >_<.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-06 18:00
"PRESENTATION OVERHAUL
New UI for all menus and real player images for gameplan screen and myClub, as well as new in-game presentation giving the game a new broadcast feel."

https://www.konami.com/wepes/2018/eu/en/page/new_feature

Wederom zijn de Barcelona fanboys bij Konami er niet in geslaagd om hun uitspraken waar te maken. De UI lijkt wederom nergens op. Ik begrijp niet waarom PES nooit voetbal durft uit te stralen. Het speelt beter dan FIFA, maar de menu's en de totale presentatie is voor mij een doorn in het oog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluuz
Eens, het zijn precies dezelfde menu's als vorig jaar, maar dan met een ander kleurtje. Als dat al een "complete overhaul" is, dan zijn we toch wel ver gezonken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 06:33
Heb het ook maar eens geprobeerd en moet zeggen dat het langzamere spel even wennen is, maar wel fijn speelt. Geen tegenstanders die je met 100km/u afjagen, waardoor tactiek en keuzes belangrijker worden.

Merkte wel dat zowel ik als de tegenstander nog even moest wennen aan hoe het spel bepaalde input registreert, want er kwamen vier goals voort uit passes die te kort of verkeerd waren en werden onderschept. Ik heb de instellingen (pass assist, etc) wel precies hetzelfde als bij PES17, maar het resulteert in veel meer foute passes. Met name te ver of naar de verkeerde speler.

De passes zijn overigens wel langzamer en zachter dan vorig jaar. Daardoor kreeg ik de neiging langer te drukken. Dat zorgde ook voor te lange passes.

Al met al speelt het lekker. Hoop dat alles er omheen ook een beetje goed is.

Ik maak dingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• masterjula
Adam Bhatti, Brand Manager van PES en zeer actief op Twitter, gaf al aan;

"Player switching, passing selection, goalkeeper performance and reliability, visuals, shooting etc - all massively improved already."

Hier heeft het hier over de demo en de volledige versie. De beta is blijkbaar al een veel oudere build van de game.

Beloofd veel goeds, ik ben benieuwd!

• DaYwaLkUr
Gisteren nog eens een (offline) potje PES17 gedaan, voor mij persoonlijk speelde dit veel lekkerder!

Weet niet of het trager voelt, omdat ik nooit online speel.. hopelijk gaat de (offline) demo nog een en ander veranderen.

Ik mis bijvoorbeeld nu wel in PES17 de dribbels en fysieke duels.

• Michie23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-06 19:46
quote:
masterjula schreef op maandag 24 juli 2017 @ 02:37:
Adam Bhatti, Brand Manager van PES en zeer actief op Twitter, gaf al aan;

"Player switching, passing selection, goalkeeper performance and reliability, visuals, shooting etc - all massively improved already."

Hier heeft het hier over de demo en de volledige versie. De beta is blijkbaar al een veel oudere build van de game.

Beloofd veel goeds, ik ben benieuwd!
Het is natuurlijk niet voor niets een beta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-06 09:42
quote:
GuidoH schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Ik hou het vooralsnog gewoon op m'n eigen onkunde met verdedigen. Merk dat je bij veel mensen ook zo de halve verdediging door loopt met bijv. een Griezmann.
Bij mij gebeurd dit juist nooit, zal ongetwijfeld je eigen manier van verdedigen zijn. Wat cruciaal is, is de timing van je defensieve ingrepen.

Grootste kritiekpunt in de potjes die ik heb gespeeld is dan ook dat het wel heel moeilijk is om te scoren :+ Is iedere keer 1-0 of 0-0

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

• Monda
quote:
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Bij mij gebeurd dit juist nooit, zal ongetwijfeld je eigen manier van verdedigen zijn. Wat cruciaal is, is de timing van je defensieve ingrepen.

Grootste kritiekpunt in de potjes die ik heb gespeeld is dan ook dat het wel heel moeilijk is om te scoren :+ Is iedere keer 1-0 of 0-0
Precies! Ik wilde net weer een update geven op GuidoH. Ik heb er even specifiek op gelet, maar het gebeurt idd eigenlijk nooit, dat een goede aanvaller zo mn verdediging door loopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-06 09:56

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Wat speelt de beta lekker zeg... 6 potjes gespeeld en alles gewonnen. 😁
Af en toe leuke statistieken in beeld, leuk bedacht, a) maar je hebt er niks aan tijdens een potje, want je bent immers aan het spelen, b) zo groot in beeld dat het soms mijn speler bedekt tijdens het ingooien. Dat is niet handig.
Ik mis tijdens de dooie spelmomenten mijn pijl, die ik aan en uit kon zetten. Heb het niet kunnen vinden. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik nog niet uit ben. Moet het nog bezinken.

Voor de rest echt een fantastische spel, vele verbeteringen, ook qua animatie en sfeer. Voor mijn gevoel, eigenlijk te vroeg om te zeggen, misschien wel de beste PES.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjurm
quote:
Excentriekegast schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 01:22:
Wat speelt de beta lekker zeg... 6 potjes gespeeld en alles gewonnen. 😁
Af en toe leuke statistieken in beeld, leuk bedacht, a) maar je hebt er niks aan tijdens een potje, want je bent immers aan het spelen, b) zo groot in beeld dat het soms mijn speler bedekt tijdens het ingooien. Dat is niet handig.
Ik mis tijdens de dooie spelmomenten mijn pijl, die ik aan en uit kon zetten. Heb het niet kunnen vinden. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik nog niet uit ben. Moet het nog bezinken.

Voor de rest echt een fantastische spel, vele verbeteringen, ook qua animatie en sfeer. Voor mijn gevoel, eigenlijk te vroeg om te zeggen, misschien wel de beste PES.
Die pijl hebben ze eruit gehaald. Er waren blijkbaar klachten over van sommige mensen die het met de pijl te makkelijk vonden.

• Excentriekegast

Excentriekegast

Ah, bedankt voor de info. Ik mis het wel, ik heb nu op dit moment nog niet de fingerspitzengefühl voor dit soort situaties.

• Monda
Die pijl was ook eigenlijk onzin. Ben met je eens hoor dat ik m aan 't begin miste, maar zit er pas sinds 2 a 3 jaar in dacht ik. Daarvoor was er ook nooit "hulp" aanwezig voor een vrijetrap op corner etc.
Eigenlijk vind ik het ook juist beter zo. Meer op gevoel en na meer ervaring puur op skills + inzicht in traptechniek desbetreffende speler...

• GuidoH
quote:
Monda schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:22:
Die pijl was ook eigenlijk onzin. Ben met je eens hoor dat ik m aan 't begin miste, maar zit er pas sinds 2 a 3 jaar in dacht ik. Daarvoor was er ook nooit "hulp" aanwezig voor een vrijetrap op corner etc.
Eigenlijk vind ik het ook juist beter zo. Meer op gevoel en na meer ervaring puur op skills + inzicht in traptechniek desbetreffende speler...
Ik denk dat het uiteindelijk helemaal niet zo veel uitmaakt, het is niet alsof de bal die pijl écht volgt... Ik vind het nu wel verwarrend.
quote:
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Ik zal wat beter op verdedigen moeten letten, ben nogal van druk zetten. Dat werkt niet echt met 2018.

Hier vaak wel met 2 of 3 goals verschil, beide kanten op. :9
quote:
Monda schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Precies! Ik wilde net weer een update geven op GuidoH. Ik heb er even specifiek op gelet, maar het gebeurt idd eigenlijk nooit, dat een goede aanvaller zo mn verdediging door loopt.
Goed om te horen dat het aan mij ligt, dat kan ik veranderen namelijk. Het spel niet. :+

• Monda
Ja eens met de pijl GuidoH. Beter gewoon helemaal weg laten nu en op eigen inzicht en gevoel.
Haha ja denk dat het dan echt aan jou ligt. ;-)

Scoorde net trouwens een aardige goal vrijwel gelijk na de aftrap...

YouTube: Pro Evolution Soccer 2018 nice goal!

• Michie23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-06 19:46
quote:
Monda schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:12:
Ja eens met de pijl GuidoH. Beter gewoon helemaal weg laten nu en op eigen inzicht en gevoel.
Haha ja denk dat het dan echt aan jou ligt. ;-)

Scoorde net trouwens een aardige goal vrijwel gelijk na de aftrap...

YouTube: Pro Evolution Soccer 2018 nice goal!
Slecht gekeept ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Monda
quote:
Wahaha _O-
Tegen deze kanonskogel is geen keeper opgewassen. ;)

• GuidoH
quote:
Monda schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:23:
[...]

Wahaha _O-
Tegen deze kanonskogel is geen keeper opgewassen. ;)
Had je wel een tegenstander? :+

• masterjula
quote:
Jesus Christ wat een geweldige goal! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjurm
Lekker goaltje inderdaad.

Ik vind alleen de keeper animaties in PES nog steeds lelijk/onnatuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GuidoH
quote:
Sjurm schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:20:
Lekker goaltje inderdaad.

Ik vind alleen de keeper animaties in PES nog steeds lelijk/onnatuurlijk.
Volgens mij komen er nog een aantal animaties bij, maar ze kunnen nooit overal een 100% natuurlijke animatie voor hebben. Vind het over het algemeen al redelijk goed, in ieder geval niet storend. Reddingen met 1 hand en zo zien er echt top uit!

Verder zag ik gister nog een leuk detail. Gaf een dieptebal op Neymar, net iets te hard dus ging over de zijlijn. Keek hij richting diegene die de pass gaf en deed een duimpje omhoog. :+ Klein onbelangrijk detail, maar wel tof. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Monda
Haha thnx guys! :-)
Keepers zien er qua animaties soms idd wat apart uit. Maar vind dit over het algemeen al flink verbeterd. In de meeste gevallen vind ik de animatie natuurlijk ogen.
Sowieso zijn keepers in het algemeen sterk verbeterd. Dat was wel een doorn in t oog in vorige delen.

• Jikan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:33
Is er straks een PES 2018 online community hier? Heb wel eens eerder een ps3 gehaald toen er een PES uitkwam. Zit er nu aan te denken om een ps4 te halen om 2018 te kunnen spelen.

Making money moves.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-06 00:44
Ik heb er werkelijk uren in zitten, in de co-op 3v3 mode. Wat heerlijk is dat zeg. De mannen snappen het succes van rocket league.

wat ik nog wel graag zou willen zien is dat je met je d-pad snelle teksten kan sturen zoals "mooie pass" of "@#!@@@%@"

• Sjurm
Is die 3v3 met random teamgenoten/opponenten of moet het per se met vrienden?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Monda
quote:
Sjurm schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:00:
Is die 3v3 met random teamgenoten/opponenten of moet het per se met vrienden?
In deze beta is het juist alleen met random, tenzij je samen op dezelfde ps4 zit. Samen met vrienden, allen op hun eigen ps4 is nu niet mogelijk. Dit omdat ze zoveel mogelijk verschillende verbindingen willen testen.

• Excentriekegast

Excentriekegast

Wat ik al heel lang al terug wil is dat er veel meer save slots zijn, 10 of 12 zoals vroeger bij de oude PES 98. Nu heb je maar 3 plekken om je formatie settings op te slaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
  • Nu online
Ik ben net verhuisd en dus nog niet de PS4 aan kunnen sluiten :@

Edit:

Gevonden! Wiehooeee, nu alle kabels nog om de boel aan te sluiten, Ziggo internet inmiddels ook binnen @ 150mbit :-D

1nsane wijzigde deze reactie 30-07-2017 11:28 (50%)

mijn systeem!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Heb vandaag voor het eerst de 3 vs 3 co-op gespeeld. Best wel leuk. In het begin nog verwarrend en wennen. Ik hoop dat ze een functie in bouwen, waardoor je irritante spelers met z'n allen eruit kunt stemmen. Een gast deed op een gegeven moment niks. Best vervelend voor die ploeg.

• Jikan
Maar even opnieuw, los van de PES community hier, hoe is het over het algemeen gesteld met het vinden van tegenstanders online? Ik hoor hier en daar dat ik voor FIFA moet gaan juist omdat het er slecht mee is gesteld.

Ik moet er een kleine investering voor doen (lees: ps4 slim kopen) en zou graag willen weten waar ik aan toe ben.

Jikan wijzigde deze reactie 01-08-2017 12:50 (22%)
Reden: Grammar’s a bitch

Making money moves.

• GuidoH
quote:
Jikan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:54:
Maar even opnieuw, los van de PES community hier, hoe is het over het algemeen gesteld met het vinden van tegenstanders online? Ik hoor en daar dat ik voor FIFA moet gaan juist omdat het er slecht mee is gesteld.

Ik moet er kleine investering voor doen (lees: ps4 slim kopen) en zou graag willen weten waar ik aan toe ben.
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Het ligt er maar aan wat je verwachtingen zijn. Wil je binnen 10 seconden een tegenstander hebben, dan kan dat wel tegen gaan vallen inderdaad. Maar als je het niet erg vindt om een keer 1 minuut te wachten, dan komt het wel goed.

Voorheen wel redelijk veel lag online. Maar ik heb in de 20-30 potten die ik gespeeld heb in de Beta slechts één pot gehad die onspeelbaar was, die werd ook afgekapt door PES zelf. Dus ik ben er wel erg positief over dit jaar! :9

• Excentriekegast

Excentriekegast

In de beta periode ging het erg snel van het vinden van tegenstanders. Geen enkel probleem gehad.

• Monda
Ze hebben het een en ander gewijzigd in de bèta rond de 27e begreep ik. Voor de 27e duurde het bij mij wel een 1 a 2 min.
Maar de 27e merkte ik, dat dit sterk was verbeterd. Vrijwel altijd binnen 10 seconden. De potjes bij mij waren altijd stabiel (alleen 2x in t begin niet).
Dus als dit de standaard is, dan hebben ze het online gedeelte naar mijn idee, flink verbeterd en is de online beta een erg goede zet geweest.

• Excentriekegast

Excentriekegast

• Vlassie1980
Het enige wat me negatief opvalt is het publiek, lijkt erop alsof ze weer ervoor kiezen om bij online maar de helft van het publiek te gebruiken en dat is toch wel een beetje jammer.

Verder is de gameplay zwaar goed

• Excentriekegast

Excentriekegast

Neymar voor recordbedrag van 222 miljoen euro naar Paris Saint-Germain http://nu.nl/voetbal/4866...-paris-saint-germain.html (via @NUnl)

Nu "moeten" ze een ander cover maken voor PES 2018. 😀

Excentriekegast wijzigde deze reactie 04-08-2017 06:15 (71%)

• barko2019
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17-06 16:55

barko2019

You can do it :-)

Iedereen positief wat betreft 3-tegen-3.... Ik had elke keer teamgenoten die ineens niets meer uitvoerden, of die er echt geen pepernoot van konden. Dan speel ik toch liever zelf... Dat met die levels was me ook niet helemaal duidelijk, 1 eikel die het nodig vond om een eigen goal te maken en verder de hele tijd niets te doen, toch steeg hij in level, why?

• Granaatappel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 19:21
quote:
barko2019 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:10:
Iedereen positief wat betreft 3-tegen-3.... Ik had elke keer teamgenoten die ineens niets meer uitvoerden, of die er echt geen pepernoot van konden. Dan speel ik toch liever zelf... Dat met die levels was me ook niet helemaal duidelijk, 1 eikel die het nodig vond om een eigen goal te maken en verder de hele tijd niets te doen, toch steeg hij in level, why?
Apart dat hij in level steeg. Zelf niet mee gemaakt dat mensen die minder spelen, alsnog stegen in level. Ook wel mee gemaakt dat sommige alleen maar trucjes willen doen en dan hopeloos falen. 3 vs 3 is leuk als je het met vrienden doet. Kijk er ieder geval zelf naar uit om 2 vs 2 te doen in PES.

Verder ben ik benieuwd naar de aankomende aankondigen die nog zullen volgen voor PES..

• homernt
Eerst er al een indicatie wanneer de demo te spelen zal zijn?

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 15:26
quote:
Excentriekegast schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:05:
Neymar voor recordbedrag van 222 miljoen euro naar Paris Saint-Germain http://nu.nl/voetbal/4866...-paris-saint-germain.html (via @NUnl)

Nu "moeten" ze een ander cover maken voor PES 2018. 😀
Nog verzoeknummers voor een alternatieve cover?

Via Twitter kwam ik dit tegen.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Excentriekegast

Excentriekegast

Wow. Mooi initiatief. Ondanks dat het vet idee vind, laat ik het toch zo.

• Revelry
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
quote:
homernt schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:38:
Eerst er al een indicatie wanneer de demo te spelen zal zijn?
30/8/2017 voor consoles en 12/9/2017 voor pc

Bron: https://twitter.com/PesUniverse/status/896071176887214082

• Jikan
Twee weken eerder. Blij dat ik de switch naar de console heb gemaakt 😎

Making money moves.

• Sjurm
PC demo dus weer tegelijk met de officiële release...
Lekker naaiend voor de mensen die willen pre orderen.

• Luka24b
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12-06 21:44
quote:
Sjurm schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:16:
PC demo dus weer tegelijk met de officiële release...
Lekker naaiend voor de mensen die willen pre orderen.
Ik hoorde laatst iemand die zei dat de mod-community van PES de demo helemaal uitbouwde op PC zodat er met elk mogelijk team gespeeld kan worden en ook in meerdere gamemodes. Zo kon er al een uitgebreide versie van PES gespeeld worden vòòr release. Zo kochten minder mensen daarom ook PES op PC omdat ze al de hele uitgebreide (door mods) demo hadden.

Ik weet niet helemaal of dit waar is maar het lijkt me enigszins wel logisch. (bron: Spooky1611/Sander Nienkemper)

• Sjurm
quote:
Luka24b schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:02:
[...]

Ik hoorde laatst iemand die zei dat de mod-community van PES de demo helemaal uitbouwde op PC zodat er met elk mogelijk team gespeeld kan worden en ook in meerdere gamemodes. Zo kon er al een uitgebreide versie van PES gespeeld worden vòòr release. Zo kochten minder mensen daarom ook PES op PC omdat ze al de hele uitgebreide (door mods) demo hadden.

Ik weet niet helemaal of dit waar is maar het lijkt me enigszins wel logisch. (bron: Spooky1611/Sander Nienkemper)
Ja ik weet het, dit was inderdaad een van de redenen. Maar je kunt hem ook toch een dag of 2 voor de officiële release beschikbaar maken? Minder tijd voor een uitbouw van de demo, maar je kunt hem toch nog proberen voordat je de game aanschaft.
Helemaal dit jaar nu de specificaties verhoogd zijn wil ik kijken of de game fatsoenlijk werkt op mijn laptop.

• Monda
quote:
Waarom is er verder niets te vinden over de demo?

• Partypooper
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-06 23:05

Partypooper

GT: TheBelSn1ckel

Ik heb de afgelopen PES online beta gespeeld en dat beviel me eigenlijk heel erg goed! Sterker nog, ik vond het ongelofelijk lekker spelen, beter dan FIFA17.

Nu heb ik een Xbox One, maar tot zover is het niet mogelijk om een option file te importeren. Weet iemand toevallig of dit voor de aankomende PES wel mogelijk is op de Xbox One?

• DaYwaLkUr
Waarom duurt de demo nog zo lang :P ik heb geen zin meer om PES2017 te spelen..
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*