• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Dus blijkbaar eindelijk 4K en 21:9 support op PC, daar ben ik erg blij mee. Ben nu vooral benieuwd naar de "grote" aankondiging op Gamescom volgende week. Ik hoop vooral op Jupiler League, maar dat zal wel niet :P

Steam/XBL: Avioto

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
DaYwaLkUr schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:13:
Waarom duurt de demo nog zo lang :P ik heb geen zin meer om PES2017 te spelen..
Ik heb het zelfde, speel het nog wel bijna dagelijks maar het is wat routinematig.

Weet er iemand btw of je die online beta nog kan downloaden/spelen op ps4? Had m gemist vanwege verhuizing.

Adjust non olet, plerumque...

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36
1nsane schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Ik heb het zelfde, speel het nog wel bijna dagelijks maar het is wat routinematig.

Weet er iemand btw of je die online beta nog kan downloaden/spelen op ps4? Had m gemist vanwege verhuizing.
die is afgelopen! Moeten nu wachten op de demo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revelry
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het blijft vreemd dat voetbalspellen pas uitkomen nadat het seizoen is gestart, tegenwoordig kan je makkelijk de transfers patchen. Ik kan niet wachten om aan pes 18 te beginnen, na 5 jaar studeren eindelijk weer lekker gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
Revelry schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:28:
Het blijft vreemd dat voetbalspellen pas uitkomen nadat het seizoen is gestart, tegenwoordig kan je makkelijk de transfers patchen. Ik kan niet wachten om aan pes 18 te beginnen, na 5 jaar studeren eindelijk weer lekker gamen.
Wauw! Dan heb je wel enorm serieus en gedisciplineerd gestudeerd, als gamen niet kon! Respect, ik heb vroeger te veel gegamed en te weinig gestudeerd. :N ;)

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
Het uitbrengen van PES rond het begin van een studiejaar was een van de redenen dat ik nooit een goed begin had. En het schijnt dat dat het halve werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:38

KipCurreh

Nightcrawler

Framoes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:52:
Het uitbrengen van PES rond het begin van een studiejaar was een van de redenen dat ik nooit een goed begin had. En het schijnt dat dat het halve werk is.
Maar de eerste helft is maar de helft, toch ;)

Anyway ik kijk er wel al wat naar uit... De pc-versie 17 was grafisch wat teleurstellend (understatement) maar ik heb er toch ettelijke uren inzitten..

Ik speel vooral Master League met de PES patch, heb niet echt nood aan online/FUT toestanden..

Alleen het pushen van de Barcelona licentie vind ik wel wat te veel aan het worden, begint wat vervelend aan te voelen imo

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
KipCurreh schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:13:
[...]

Maar de eerste helft is maar de helft, toch ;)

Anyway ik kijk er wel al wat naar uit... De pc-versie 17 was grafisch wat teleurstellend (understatement) maar ik heb er toch ettelijke uren inzitten..

Ik speel vooral Master League met de PES patch, heb niet echt nood aan online/FUT toestanden..

Alleen het pushen van de Barcelona licentie vind ik wel wat te veel aan het worden, begint wat vervelend aan te voelen imo
Dat is waar, maar dan liep ik gelijk een paar honderd pagina's literatuur achter. Dat was altijd moeilijk inhalen.

Die Barca licentie is volgens mij gericht op A. EA tot last zijn zoals EA dat doet met exclusieve licenties en B. een bepaald (en groter) publiek lokken. Ze hebben bijvoorbeeld ook licenties voor BvB, Liverpool en nog een paar van dat soort clubs met een grote aanhang/sympathie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Nog 2 dagen! hopelijk is die vroeg te downloaden!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DH512f5XoAA_O6X.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Twitter verspreidt Konami regelmatig wat filmpjes van acties en/of spelers/clubs in de game. Ik zag onder meer David Beckham en Michael Owen al voorbij komen (waarschijnlijk als Legend). Dat maakt me wel nieuwsgierig naar de spelers die er nog bij zullen gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XBOX demo is uit in Nieuw Zeeland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:51
Is deze demo gelijk aan de Beta op het gebied van gameplay en dergelijke? Of is dit een verbeterde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:42:
Is deze demo gelijk aan de Beta op het gebied van gameplay en dergelijke? Of is dit een verbeterde versie?
Zou veel beter moeten zijn. De beta was een hele vroege build. Demo is zo goed als final volgens mij. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Zou veel beter moeten zijn. De beta was een hele vroege build. Demo is zo goed als final volgens mij. :Y
Thanks, ik hoop het. Bij de beta liep t af en toe niet zo lekker.

Ben ook erg benieuwd of ze nog wat aan de Master League veranderen. Dat is eigenlijk het enige wat ik speel met PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
hotymoty schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Thanks, ik hoop het. Bij de beta liep t af en toe niet zo lekker.

Ben ook erg benieuwd of ze nog wat aan de Master League veranderen. Dat is eigenlijk het enige wat ik speel met PES.
Volgens mij is het verder gefinetuned. Paar wijzigingen in training, transfers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Framoes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:45:
[...]

Volgens mij is het verder gefinetuned. Paar wijzigingen in training, transfers, etc.
Ik hoop dat ze uiteindelijk meer veranderen dan alleen dat haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

Ik hoop dat ze uiteindelijk meer veranderen dan alleen dat haha!
Finetunen kan enorme impact hebben hoor. Zeker bij spellen als PES. Maar weet dat ze ook animaties toegevoegd hebben en zo.

De demo is trouwens live in Nieuw Zeeland op PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Finetunen kan enorme impact hebben hoor. Zeker bij spellen als PES. Maar weet dat ze ook animaties toegevoegd hebben en zo.

De demo is trouwens live in Nieuw Zeeland op PS4.
Ik zag het inderdaad kan ik die demo op een of andere manier al eerder downloaden?
Hoe ik een account aan moet maken voor nieuw zeeland beïnvloed dat mijn sharing met mijn maatje ook?
Of kan je dit gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Zojuist de demo gedaan. Het menu voelt iets vlotter aan, ziet er wel allemaal hetzelfde uit, ik had niet het idee dat ik een nieuwe footy aan het spelen was..

Pas toen het spel startte, merkte je het verschil.. een groot verschil met 2017 een stuk trager. Ik weet nog niet wat ik ervan vind, ik moet er wel nog erg aan wennen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Net een paar potjes gespeeld in de demo.

Ik ben altijd een FIFA persoon geweest, maar dit speelt toch een stuk vloeiender en beter naar mijn idee.

Ik moet natuurlijk nog de FIFA 18 demo spelen, maar ik denk dat ik van mijn geloof ga afstappen en dit jaar voor PES2018 ga. :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
DaYwaLkUr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:35:
Zojuist de demo gedaan. Het menu voelt iets vlotter aan, ziet er wel allemaal hetzelfde uit, ik had niet het idee dat ik een nieuwe footy aan het spelen was..

Pas toen het spel startte, merkte je het verschil.. een groot verschil met 2017 een stuk trager. Ik weet nog niet wat ik ervan vind, ik moet er wel nog erg aan wennen..
Moest ook erg wennen aan bèta qua snelheid maar uiteindelijk is t (voor mij en velen anderen) echt een stuk fijner spelen. Acties in 1 tegen 1 duels zijn nu mede door de minder arcade achtig snelheid, veel beter uit te voeren. Het voelt realistischer en en je hebt minder last van het ping pong effect wanneer je de bal rond laat gaan in de ploeg. Heb een een paar heerlijke goals gescoord, schieten is weer ouderwets genieten en ben erg blij dat de catch-up bug er eindelijk uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb vanmorgen snel één potje gespeeld en wat mee het meeste opviel/zorgen baart is dat de AI soms de bal laat lopen. Als je de bal naar een medespeler speelt verwacht ik dat hij hem aanneemt maar dat gebeurt dus niet altijd. Het ziet raar uit het lijkt of hij geen weet heeft dat de bal in de buurt is.

Verder zag ik de keeper opeens buiten de eigen zestien lopen maar dat kan ik ook zelf geweest zijn omdat ik op verschillende knoppen aan het klikken was omdat ik het aanpassen van de button layout niet kon vinden dus als iemand weet waar ik moet zijn daarvoor hoor ik het graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kant kiezen en dan spelersgegevens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypooper
Goed, inmiddels een stuk of 20 potjes gespeeld met verschillende teams.

Over het algemeen speelt het ongelofelijk lekker weg, keepers zijn echt een verademing ten opzichte van FIFA. Dit lijkt soms tot enige frustratie, maar aan de andere kant zorgt dat ook voor een "realistischer" gevoel. Spelers gaan ook echt in duel met elkaar wanneer de bal los is.

Passing en voorzetten zijn ook ontzettend fijn, alleen heb ik wel het gevoel dat voornamelijk voorzetten een beetje te OP zijn. Mogelijk dat dit nog gefixed wordt.

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is of de Xbox een option file import krijgt, of dat Microsoft Xbox gebruikers een dikke vinger geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
homernt schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:57:
Ik heb vanmorgen snel één potje gespeeld en wat mee het meeste opviel/zorgen baart is dat de AI soms de bal laat lopen. Als je de bal naar een medespeler speelt verwacht ik dat hij hem aanneemt maar dat gebeurt dus niet altijd. Het ziet raar uit het lijkt of hij geen weet heeft dat de bal in de buurt is.

Verder zag ik de keeper opeens buiten de eigen zestien lopen maar dat kan ik ook zelf geweest zijn omdat ik op verschillende knoppen aan het klikken was omdat ik het aanpassen van de button layout niet kon vinden dus als iemand weet waar ik moet zijn daarvoor hoor ik het graag?
Je kan wanneer je een kant kiest op X drukken (in het geval van een Xbox, bij PS4 is het vierkantje?) De optie heet in ieder geval: Edit Personal Data.

Je komt dan in een menu uit en bij command configuration kies je voor type 2. Zijn exact dezelfde controls als in FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revelry
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hebben jullie de co-op gespeeld? Je speelt dan met twee andere bots tegen drie andere bots. Het werkt erg verfrissen en doet precies wat er met become a legend bedoeld was. Het puntensysteem is ook erg leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:46
Partypooper schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:07:
Ik moet natuurlijk nog de FIFA 18 demo spelen, maar ik denk dat ik van mijn geloof ga afstappen en dit jaar voor PES2018 ga. :)
Dit heb ik mezelf al zo vaak voorgehouden, maar toch val ik altijd weer terug op FIFA. Is gewoon een kwestie van gewenning denk ik. PES voelt toch altijd vreemd aan als je al sinds 2001 FIFA speelt. PES 6 daargelaten, dat was echt een briljante game. _/-\o_

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik wen er ook steeds meer aan, bevalt me steeds beter :)

De voorzetten zijn zoals iemand hier schreef erg OP.. moeten ze recht trekken.

Verder is de keeper sterk verbeterd, dan denk je wtf.. hoe houdt die hem eruit :D het finesse shot is ook minder effectief wat een plus punt is.

Het shielden van de bal lijkt iets moeilijker tov de online beta.

• Monda
Maurice079 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Dit heb ik mezelf al zo vaak voorgehouden, maar toch val ik altijd weer terug op FIFA. Is gewoon een kwestie van gewenning denk ik. PES voelt toch altijd vreemd aan als je al sinds 2001 FIFA speelt. PES 6 daargelaten, dat was echt een briljante game. _/-\o_
Haha snap wel, maar gewoon meer spelen, tot je een beetje went. Er zijn inmiddels meer Fifa spelers om kan ik je zeggen. Als je eenmaal een beetje gewend bent, zul je merken dat de gameplay veel meer "open" is als die van Fifa. Ik heb een tijd Fifa gespeeld over een langere periode, maar had altijd het gevoel te veel beperkt te worden en ook alsof er minder ruimte was in het speelveld.
Uiteindelijk ging ik veel vaste patronen ontdekken qua aanvallen en goals. Nou zullen er ook vast wel terugkerende zaken in Pes zitten, maar naar mijn ervaring zijn deze minder dominant aanwezig. Daarnaast gaven de schoten / goals bij Fifa, mij altijd een minder bevredigend gevoel, dan dat Pes mij gaf.
Ik zeg, geef t wat meer tijd en durf, ondanks je fifa vrienden (waarschijnlijk) te switchen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Elk jaar probeer ik de demo's en elk jaar koop ik uiteindelijk FIFA omdat ik dat persoonlijk fijner en realistischer vind (vond?) spelen. Dit jaar zal ik ook echt wel FIFA halen, maar na het spelen van een potje van de demo van PES denk ik dat ik voor het eerst sinds een hele lange tijd ook weer eens PES in huis zal halen. Ik vind het lekker en realistisch spelen en bovendien ziet het er super uit!
Gezien ik op Xbox speel ben ik wel benieuwd hoe het met de rest van de teams/spelers zit en ik ben ook nog steeds geen fan van het (Nederlandse) menu of van de manier hoe een bal in het net valt. Maar ik ben zeer zeker positief verrast en ga deze game eindelijk weer eens in huis halen!
Ik ben nu trouwens wel ook benieuwd met wat voor demo FIFA gaat komen, die zullen flink aan moeten gaan poten nu.

Edit: Overigens zijn de "cutscenes" prachtig, maar deze bekijk je doorgaans alleen het eerste potje, daarna wil je deze zo snel mogelijk skippen, iets wat niet supersnel gaat. Ook heeft de demo mijn Xbox bij het tweede potje laten crashen, harde reset nodig gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 31-08-2017 12:30 ]

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:42
FIFA speler hier, ook ik ga dit jaar overstappen. Tijd voor wat andere gameplay ipv elk jaar minimale vernieuwingen. PES 6 was mijn eerste en laatste PES. Ik hoor positieve geluiden over PES 2018. "Helaas" speel ik op PC en is daar geen demo op te spelen. Dus ik zal tot de release moeten wachten om aan de slag te kunnen :)

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Zelf de afgelopen 4 jaar altijd pes en FIFA aangeschaft. Speel pes sinds PES4 en eigenlijk altijd en alleen pes gespeeld tot 2010. Toen ben ik langzamerhand meer FIFA gaan spelen maar kocht toch altijd pes om het te proberen... Dit is de eerste keer sinds jaren dat ik FIFA compleet links zal laten liggen en me weer lekker focus op pes. FIFA leen ik wel van iemand voor the journey 😜

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
eddie010 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:16:
FIFA speler hier, ook ik ga dit jaar overstappen. Tijd voor wat andere gameplay ipv elk jaar minimale vernieuwingen. PES 6 was mijn eerste en laatste PES. Ik hoor positieve geluiden over PES 2018. "Helaas" speel ik op PC en is daar geen demo op te spelen. Dus ik zal tot de release moeten wachten om aan de slag te kunnen :)
Pc versie.

Afgelopen jaren, diverse keren vanaf FIFA geprobeerd over te stappen.
Elke keer vielen mij de graphics verschrikkelijk tegen.
Pc versie liep daarbij natuurlijk flink achter.
Daarbij komt, dat je natuurlijk qua bediening FIFA gewend bent.

Nu wel optimistisch, voor de aankomende PES versie.
Vanaf nu zijn de graphics in ieder geval al gelijk aan de console versie, dat zou dus nu flink verbeterd moeten zijn.
Tevens nu al een tijd geen FIFA meer gespeeld, dus het FIFA bediening al minder gewend.

Dus donderdag 14 september (en misschien wel eerder, maar dan via een andere weg) weer proberen >:)

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:46
Ik speelde altijd met de PES controls in FIFA, maar die zijn toch wat veranderd :p vooral de sprint en tackle knop druk ik steeds verkeerd.

• Steven030
t mac schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:17:
Ik speelde altijd met de PES controls in FIFA, maar die zijn toch wat veranderd :p vooral de sprint en tackle knop druk ik steeds verkeerd.
Dit kan je makkelijk handmatig veranderen en ook als preset opslaan

Edit: NVM, ik dacht dat je in FIFA bedoelde. Ik heb geen idee of dit ook in PES kan, excuus.

[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 31-08-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Steven030 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:48:
Elk jaar probeer ik de demo's en elk jaar koop ik uiteindelijk FIFA omdat ik dat persoonlijk fijner en realistischer vind (vond?) spelen. Dit jaar zal ik ook echt wel FIFA halen, maar na het spelen van een potje van de demo van PES denk ik dat ik voor het eerst sinds een hele lange tijd ook weer eens PES in huis zal halen. Ik vind het lekker en realistisch spelen en bovendien ziet het er super uit!
Gezien ik op Xbox speel ben ik wel benieuwd hoe het met de rest van de teams/spelers zit en ik ben ook nog steeds geen fan van het (Nederlandse) menu of van de manier hoe een bal in het net valt. Maar ik ben zeer zeker positief verrast en ga deze game eindelijk weer eens in huis halen!
Ik ben nu trouwens wel ook benieuwd met wat voor demo FIFA gaat komen, die zullen flink aan moeten gaan poten nu.

Edit: Overigens zijn de "cutscenes" prachtig, maar deze bekijk je doorgaans alleen het eerste potje, daarna wil je deze zo snel mogelijk skippen, iets wat niet supersnel gaat. Ook heeft de demo mijn Xbox bij het tweede potje laten crashen, harde reset nodig gehad.
Hier alle informatie over de Demo versie van Fifa18 die op 15 september arriveert.
https://fifabenelux.com/f...-verschijnt-15-september/

Ik ben een Fifa fanboy, maar toch kijk ik altijd wel wat PES te bieden heeft.
PES2006 heb ik met regelmaat gespeeld en was in die tijd een stuk realistischer dan Fifa.

Echter kan ik de overstap gewoon niet maken, omdat ik gewoon heel veel content mis.
Ik speel alleen maar Carreer mode en wil dan wel "realisme" in de zin van stadions en namen.
in PES heb je teams als MAN RED en MAN BLU ipv Manchester United vanwege de licentie.
Dan valt de game gelijk bij mij af, als de grote landen niet vertegenwoordigd worden.

Toch zijn er heel veel voetbal gamers die online spelen en steeds met hetzelfde team spelen.
Ik snap dat deze gamers wel eens een overstap willen maken naar PES. Voor hun gaat het puur om de voetbal gameplay en als het er dan ook netjes uitziet, dan ben je over.
Maar voor voetbal gamers zoals mij/ik. wil je gewoon veel echte namen, echte stadion en af en toe een road to glory spelen door te promoveren met een mindere club.

PES zal ik alleen maar halen voor de gameplay en Champions league licentie.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
Ik heb ook iets van 20 potjes gespeeld, maar ik ben nog niet overtuigd. Er zijn meerdere minpunten die mijn ervaring zodanig beïnvloeden dat ik twijfel om het spel te halen.

Ik heb hieronder de plus- en minpunten opgesomd die ik ben tegengekomen.

Pluspunten:
- Het ziet er grafisch mooi en gelikt uit.
- Duels zien er mooi uit.
- Animaties van het passen van de bal zien er gelikt uit, beter dan bij FIFA.
- Af en toe krijg je mooie situaties, geen één situatie is hetzelfde.

Minpunten:
- In de 20 potjes die ik heb gespeeld heeft de computer maar twee overtredingen gemaakt, maar zelf krijg ik de slapste overtredingen tegen.
- Animaties zijn met het schieten af en toe erg onrealistisch. Ziet er niet uit af en toe, vooral bij 1tegen1 situaties.
- De computer geeft af en toe (hoge) steekpasses die je niet kan verdedigen. Dat is heel frustrerend aangezien je hard moet werken om zelf een kans te creëren.
- Bal is bijna niet af te pakken van de tegenstander, zeer frustrerend om steeds achter de bal aan te rennen. Opvallend is dat op de flanken de computer altijd dezelfde trucjes doet om je uit te spelen (ook niet te verdedigen).
- Er worden teveel passes gegeven met de hak of buitenkant voet.
- Ik merk weinig individuele verschillen tussen de spelers, Milner voelt bijna hetzelfde als bijvoorbeeld Coutinho.
- De speler schiet te snel te hard, je kan nooit een rustig balletje schieten die laag in het doel gaat. Altijd gaat de bal hoog en hard.
- Weinig looplijnen. Als ik een spits aanspeel, dan merk ik dat teamgenoten heel langzaam mee aanvallen.
- Sfeer is mager, voel niet de atmosfeer die je bij FIFA wel voelt.

Twijfel.....

• Steven030
hotymoty schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:26:
Ik heb ook iets van 20 potjes gespeeld, maar ik ben nog niet overtuigd. Er zijn meerdere minpunten die mijn ervaring zodanig beïnvloeden dat ik twijfel om het spel te halen.

Pluspunten:

Minpunten:
- In de 20 potjes die ik heb gespeeld heeft de computer maar twee overtredingen gemaakt, maar zelf krijg ik de slapste overtredingen tegen.
- Animaties zijn met het schieten af en toe erg onrealistisch. Ziet er niet uit af en toe, vooral bij 1tegen1 situaties.
- De computer geeft af en toe (hoge) steekpasses die je niet kan verdedigen. Dat is heel frustrerend aangezien je hard moet werken om zelf een kans te creëren.
- Bal is bijna niet af te pakken van de tegenstander, zeer frustrerend om steeds achter de bal aan te rennen. Opvallend is dat op de flanken de computer altijd dezelfde trucjes doet om je uit te spelen (ook niet te verdedigen).
- Ik merk weinig individuele verschillen tussen de spelers, Milner voelt bijna hetzelfde als bijvoorbeeld Coutinho.
- De speler schiet te snel te hard, je kan nooit een rustig balletje schieten die laag in het doel gaat. Altijd gaat de bal hoog en hard.
- Weinig looplijnen. Als ik een spits aanspeel, dan merk ik dat teamgenoten heel langzaam mee aanvallen.

Twijfel.....
Ik heb dezelfde gevoelens. Hierom ga ik dit jaar niet kiezen maar ze voor het eerst allebei halen, want ik vind PES wel weer heel lekker spelen dit keer. En de Champions League rechten zijn natuurlijk ook top. Toch, als ik móést kiezen zou ik zelf weer voor FIFA gaan. Alleen al om de licenties, FUT, dat iedereen het speelt en de E-divisie op FOX Sports.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Pykow schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Hier alle informatie over de Demo versie van Fifa18 die op 15 september arriveert.
https://fifabenelux.com/f...-verschijnt-15-september/

Ik ben een Fifa fanboy, maar toch kijk ik altijd wel wat PES te bieden heeft.
PES2006 heb ik met regelmaat gespeeld en was in die tijd een stuk realistischer dan Fifa.

Echter kan ik de overstap gewoon niet maken, omdat ik gewoon heel veel content mis.
Ik speel alleen maar Carreer mode en wil dan wel "realisme" in de zin van stadions en namen.
in PES heb je teams als MAN RED en MAN BLU ipv Manchester United vanwege de licentie.
Dan valt de game gelijk bij mij af, als de grote landen niet vertegenwoordigd worden.

Toch zijn er heel veel voetbal gamers die online spelen en steeds met hetzelfde team spelen.
Ik snap dat deze gamers wel eens een overstap willen maken naar PES. Voor hun gaat het puur om de voetbal gameplay en als het er dan ook netjes uitziet, dan ben je over.
Maar voor voetbal gamers zoals mij/ik. wil je gewoon veel echte namen, echte stadion en af en toe een road to glory spelen door te promoveren met een mindere club.

PES zal ik alleen maar halen voor de gameplay en Champions league licentie.
Dat is iets wat mij de laatste jaren steeds naar FIFA toe trok ondanks dat er een option file is om alles 'officieel' te krijgen in PES. De gelikte interface, licenties, stadions etc. Het is waar FIFA het momenteel van moet hebben en dat heeft het ook gewoon. Net zoals je aangeeft, voor de totaal beleving en realisme is dat ook gewoon de footie bij uitstek.

Wil je meer tactisch bezig zijn en alle ins en outs perfect toepassen en zodoende een goede pot voetbal op de mat leggen, dan moet je bij PES zijn.

Sommige zweren bij gameplay en raken alleen daarom FIFA al niet eens aan. Ik ben van mening dat het een combinatie moet zijn. Op dit moment is de gameplay beter in PES en neem ik het ontbreken van een klein aantal grote clubs voor lief. Ik verwacht voor FIFA 18 geen grote tweaks in de gameplay. Wellicht hier en daar wat animaties en een mooie marketing saus van EA eromheen. Vandaar dat ik sinds jaren FIFA, nu weer de focus leg op PES.

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:12
ik heb de vergelijking met Milner dan niet gemaakt maar lange passes met Coutinho centraal op het middenveld werkt wel erg lekker. Ik heb een potje of 8 gespeeld en moet zeggen dat ik het fijn vind spelen. Ik ga de moeilijkheidsgraad nog eens flink ophogen en zie dan wel wat ik er van vindt. PES 2017 was ik al enorme fan van dus de preorder staat ook al een tijdje.

Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart0546
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:20

Pluspunten:

Minpunten:

Twijfel.....
Ook ik kan mij vinden in veel van de door jou genoemde minpunten.
Die (lange) passes en voorzetten met buitenkant voet zijn echt volstrekt overbodig en onrealistisch.

Daarnaast het ik het gevoel dat Barcelona veel te sterk is. Wanneer ik met Barca speel, scoor ik aan de lopende band (een-na-hoogste niveau), maar met andere ploegen kom ik moeilijk tot doelpunten.

Ook al eerder genoemd, scoren uit voorzetten (zowel lage- als hoge voorzetten) gaat veel te makkelijk.

Ik heb m nog niet ge-preordered en dat ga ik vooralsnog ook nog niet doen (denk ik ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
  • Laatst online: 10-09 09:49

Pluspunten:

Minpunten:

Twijfel.....
Ik sluit me hierbij volledig aan. Alleen het pluspunt grafisch ben ik het niet geheel mee eens. Gezichten zijn perfect. Overige is zeker niet slecht maar ook niet heel goed ofzo. Fifa haalt hier ook meer uit moet ik zeggen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een minpunt is, maar ook geen pluspunt.

• Monda
Arwintju schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:19:
[...]

Ik sluit me hierbij volledig aan. Alleen het pluspunt grafisch ben ik het niet geheel mee eens. Gezichten zijn perfect. Overige is zeker niet slecht maar ook niet heel goed ofzo. Fifa haalt hier ook meer uit moet ik zeggen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een minpunt is, maar ook geen pluspunt.
Idd wel mee eens. Grafische mbt publiek stadion etc vind ik Fifa wel beter... Qua gezichten ligt pes echter al jaren mijlenver voor.
Vind dat echt knap hoe ze dat met een veel kleiner budget dan EA, toch elke keer voor elkaar weten te boksen.

Algehele presentatie is (logischerwijs) beter bij Fifa. Ik ben echter enorm gameplay focust, daarna graphics en dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
  • Laatst online: 10-09 09:49
Monda schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:29:
[...]

Idd wel mee eens. Grafische mbt publiek stadion etc vind ik Fifa wel beter... Qua gezichten ligt pes echter al jaren mijlenver voor.
Vind dat echt knap hoe ze dat met een veel kleiner budget dan EA, toch elke keer voor elkaar weten te boksen.

Algehele presentatie is (logischerwijs) beter bij Fifa. Ik ben echter enorm gameplay focust, daarna graphics en dan de rest.
Nou voor 17 was dat inderdaad zo. Met 17 en hoogstwaarschijnlijk 18 is FIFA qua gezichten enorm vooruit gegaan. Kijk eens wat vergelijkingen op YouTube bijvoorbeeld. Daar zit fifa zeker zeer dicht bij PES qua gezichten.

FIFA ligt feitelijk op elk vlak voor op PES behalve gameplay, waar je dan nog over zou kunnen discuseren, en de offline spelmodi zoals de offline manager carrière bijvoobeeld. Op elk ander vlak ligt FIFA jaren voor op PES. Zeker het hele FUT gedeelte wat tegenwoordig toch voor 70% de dienst uit maakt in FIFA. Hier kan en gaat PES nooit aan tippen.

Mooiste zou natuurlijk een samenwerking zijn waarbij je de gameplay van PES hebt en de rest van FIFA dan heb je een ongelofelijk goede footie. Maarja dat zal bij dromen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Arwintju schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 02:33:
[...]

Nou voor 17 was dat inderdaad zo. Met 17 en hoogstwaarschijnlijk 18 is FIFA qua gezichten enorm vooruit gegaan. Kijk eens wat vergelijkingen op YouTube bijvoorbeeld. Daar zit fifa zeker zeer dicht bij PES qua gezichten.

FIFA ligt feitelijk op elk vlak voor op PES behalve gameplay, waar je dan nog over zou kunnen discuseren, en de offline spelmodi zoals de offline manager carrière bijvoobeeld. Op elk ander vlak ligt FIFA jaren voor op PES. Zeker het hele FUT gedeelte wat tegenwoordig toch voor 70% de dienst uit maakt in FIFA. Hier kan en gaat PES nooit aan tippen.

Mooiste zou natuurlijk een samenwerking zijn waarbij je de gameplay van PES hebt en de rest van FIFA dan heb je een ongelofelijk goede footie. Maarja dat zal bij dromen blijven.
Ben het idd met je eens dat de gezichten in Fifa vooruit zijn gegaan en dichter bij de kwaliteit van Pes komen. Vind nog steeds dat Pes dit beter voor elkaar heeft ondanks minder budget.
Qua gameplay idd met je eens en uiteindelijk bepaald dat voor mij, voor 80% of ik voor een game ga of niet. Als ik met vrienden op de bank speel, wil ik hoofdzakelijk plezier hebben in de dynamische gameplay ipv dat ik geniet van de mooie menu's en goeduitziende publiek. Maar dat is natuurlijk anders voor mensen die al jaren verslaafd zijn aan het goed lopende FUT. Net wat je zoekt in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Monda schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:40:
[...]

Ben het idd met je eens dat de gezichten in Fifa vooruit zijn gegaan en dichter bij de kwaliteit van Pes komen. Vind nog steeds dat Pes dit beter voor elkaar heeft ondanks minder budget.
Qua gameplay idd met je eens en uiteindelijk bepaald dat voor mij, voor 80% of ik voor een game ga of niet. Als ik met vrienden op de bank speel, wil ik hoofdzakelijk plezier hebben in de dynamische gameplay ipv dat ik geniet van de mooie menu's en goeduitziende publiek. Maar dat is natuurlijk anders voor mensen die al jaren verslaafd zijn aan het goed lopende FUT. Net wat je zoekt in een game.
Idem voor mij, wat mij ook stoorde aan FIFA was, dat een Friendly Game anders voelde dan een Tournament of Career. Gameplay ftw! :)

Natuurlijk had FIFA ook zijn pluspunten, maar ik ga niet meer gauw terug naar FIFA. Zeker niet omdat ik totaal geen FUT speel.

Wat me wel nog stoort aan PES2018 zijn inderdaad, de voorzetjes met buitenkant voet, en hakjes e.d... en bijna iedere voorzet is een goal.

Iemand anders beklaagde zich over de sfeer in dit forum, maar er zit niet eens commentaar in, dus dit komt ook wel goed

[ Voor 12% gewijzigd door DaYwaLkUr op 01-09-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:03

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Ben ik de enige die nooit maar dan ook nooit tegen de pc speel of k speel tegen vrienden op de bank of ik speel online.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

DaYwaLkUr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:13:
[...]

Idem voor mij, wat mij ook stoorde aan FIFA was, dat een Friendly Game anders voelde dan een Tournament of Career. Gameplay ftw! :)

Natuurlijk had FIFA ook zijn pluspunten, maar ik ga niet meer gauw terug naar FIFA. Zeker niet omdat ik totaal geen FUT speel.

Wat me wel nog stoort aan PES2018 zijn inderdaad, de voorzetjes met buitenkant voet, en hakjes e.d... en bijna iedere voorzet is een goal.

Iemand anders beklaagde zich over de sfeer in dit forum, maar er zit niet eens commentaar in, dus dit komt ook wel goed
Fifa voelt met regelmaat wel gescript aan.Tenminste ik heb vaak potjes die ik op dezelfde manier win.
Zal ook leuk zijn dat ze het niveau dynamisch maken. speel je tegen een zwakke ploeg, dat het dan wat moeilijker wordt. bijvoorbeeld je speelt op wereldclass, dan speel je tegen NAC op Legendary..
Dit doen ze al bij FUT offline.

Ik mis bij PES juist de beleving van een wedstrijd.
Speel je met Feyenoord champions league en moet je uit spelen tegen Real madrid.
Dat voelt in Fifa gewoon groots aan.

Maar qua gameplay voelt PES met regelmaat beter aan.
Falastine schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:03:
Ben ik de enige die nooit maar dan ook nooit tegen de pc speel of k speel tegen vrienden op de bank of ik speel online.
Ik hoor juist dat je PES offline moet spelen, omdat het online gewoon niet goed werkt. Verbinding problemen etc.
Zelf speel ik alleen maar tegen de PC. Vaak is er offline genoeg te doen ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Falastine schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:03:
Nee zelfde bij mij. Ik speel 9/10 keer tegen vrienden en anders online. Alleen vorig jaar The Journey offline gespeeld, maar dat is in 18 ook in coöp modus te spelen heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Pykow schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:02:
[...]

Fifa voelt met regelmaat wel gescript aan.Tenminste ik heb vaak potjes die ik op dezelfde manier win.
Zal ook leuk zijn dat ze het niveau dynamisch maken. speel je tegen een zwakke ploeg, dat het dan wat moeilijker wordt. bijvoorbeeld je speelt op wereldclass, dan speel je tegen NAC op Legendary..

Speel je met Feyenoord champions league en moet je uit spelen tegen Real madrid.

[...]

Ik hoor juist dat je PES offline moet spelen, omdat het online gewoon niet goed werkt. Verbinding problemen etc.
Dat laatste klopt wel voor een gedeelte. Ik speelde eigenlijk ook alleen maar online of tegen vrienden op de bank, maar kon prima online spelen.
Soms moest je echter wel geduld opbrengen bij het zoeken naar een tegenstander. Dit kon soms wel 3 minuten duren. Heel af en toe ook wel last van lag.

Daarom ben ik blij dat ze nu dmv de online bèta, juist hierop hebben ingezet. Heel gericht verbeteren. Het 2e deel van de bèta, na aanpassingen liep ook een stuk beter dan in het eerste gedeelte. Binnen 10 seconden een tegenstander en nooit meer lag gehad.
Hopelijk betaalt dit zich terug in de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Pykow schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:02:
[...]

[...]

Mwah, dat hangt ook van het platform af denk ik. Op de PS4 speelde het bij mij vrijwel altijd vlekkeloos en zonder lag, bij een maat van me op PS3 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Vorig jaar waren er veel meer mensen gelukkiger met de demo.

Zit er enige verschil tussen de demo en retail versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
hotymoty schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:30:
Vorig jaar waren er veel meer mensen gelukkiger met de demo.

Zit er enige verschil tussen de demo en retail versie?
Ze gaan wel wat dingen veranderen ja, op basis van feedback van fans.

Ze gaan sowieso lobjes aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Ik heb een stuk of 10 potjes gespeeld met verschillende teams. Het speelt weer prima en het tempo is eigenlijk wel fijn. Twijfelde daar een beetje over na de online beta.

Heb potjes kansloos verloren, geweldig gewonnen en ook goeie voorsprongen weggegeven.

+ Het speelt fijn en oogt realistisch.
+ De bal en physics voelen realistisch aan. Hij doet niet altijd wat je wil en stuitert soms raar. Kortom: de bal is niet partijdig.
+ Het tempo geeft je soms iets meer tijd om na te denken. Je kan -net als in het echt- het spel zo vertragen.
+ Graphics zijn nog iets opgepoetst.
+ Snelle spelers zijn echt snel.

- De AI in mijn team positioneert zich vrij beroerd. Daardoor kan de tegenstander erg makkelijk rondspelen.
- Op superstar tikken zelfs de matige teams heel snel rond. Druk zetten heeft dan amper zin. Je moet maar hopen dat ze een slechte pass geven.
- Ik heb switchen van speler op semi-auto staan. Soms switcht het spel niet naar de speler het dichtst bij de bal, of op hele rare momenten.
- Soms is de animatie voor een pass langzaam en omslachtig, waardoor je altijd de bal kwijt bent.

Ze mogen wat mij betreft nog wel wat dingen finetunen, maar verder speelt het echt heel erg lekker.

p.s. VI heeft weer eens een advertentie voor FIFA vermomd als PRO artikel (daar betalen abonnees dus voor). Echt schandalig dat ze dit al jaren doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Framoes op 03-09-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Ik ben weer even teruggeswitched naar PES 2017 maar dat voelt na 2018 wel erg onrustig. Pluspunten voor mij voorlopig zijn naast de rust passen en verdedigen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Wat me al jaren stoort en ook nu weer terug is, is hoe spelers na een schot vaak stoppen met actief bewegen. Als de keeper dan 1 op 1 de bal wegtikt, lukt het niet de bal in tweede instantie alsnog te maken, omdat de speler dan "uitschakelt". Heeft ook deels te maken met niet optimaal schakelen tussen spelers door het spel.

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 03-09-2017 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterjula
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2024
Vind de DEMO persoonlijk echt super. Nog echt een behoorlijk stukje beter dan PES 2017.
Werkelijk alles wat je kunt bedenken is mogelijk. Vooral ook het one-touch combineren en de steekballen die je, mits ze echt goed zijn, per-fect kunt geven.

Scoorde deze goal op Superstar, wil ik toch even delen hier. Al verloor ik met 2-1.
Echt weer eens een ouderwets moment dat ik gewoon opsprong en mijn vuist in de lucht stak!

Wordt denk ik lastig om deze goal qua spektakel nog te overtreffen :O

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KVAImtDCklY&feature=youtu.be]

[ Voor 12% gewijzigd door masterjula op 04-09-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

masterjula schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:29:
Vind de DEMO persoonlijk echt super. Nog echt een behoorlijk stukje beter dan PES 2017.
Werkelijk alles wat je kunt bedenken is mogelijk. Vooral ook het one-touch combineren en de steekballen die je, mits ze echt goed zijn, per-fect kunt geven.

Scoorde deze goal op Superstar, wil ik toch even delen hier. Al verloor ik met 2-1.
Echt weer eens een ouderwets moment dat ik gewoon opsprong en mijn vuist in de lucht stak!

[video]
Vind er niet veel aan moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjula
ratsja schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:13:
[...]

Vind er niet veel aan moet ik zeggen.
Wat bedoel je precies? Beetje meer achtergrond/diepgang houdt de discussie of het gesprek levendiger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto

[video]
Mooie! Je kan de goal tweeten naar Konami en misschien win je wel wat.
https://twitter.com/officialpes/status/904630112355852288

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjula
Avioto schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:17:
[...]

Mooie! Je kan de goal tweeten naar Konami en misschien win je wel wat.
https://twitter.com/officialpes/status/904630112355852288
Toevallig al gedaan, eerste post er onder :) Maar bedankt voor de tip! :P
Wie weet heb ik eens mazzel ;)

Edit: Thanks voor de like op Twitter _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door masterjula op 04-09-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Ik vind de voorzetten er prachtig uitzien, maar wel echt heel erg overpowered. Elke kopbal vliegt erin. Misschien komt het ook door het standaard niveau en dat ik alleen nog maar tegen de computer gespeeld heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

masterjula schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:15:
[...]

Wat bedoel je precies? Beetje meer achtergrond/diepgang houdt de discussie of het gesprek levendiger ;)
Het is een simpele voorzet en het maakt het af met een omhaal.
Persoonlijk heb ik liever een prachtig opgezette aanval over meerdere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Steven030 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:13:
Ik vind de voorzetten er prachtig uitzien, maar wel echt heel erg overpowered. Elke kopbal vliegt erin. Misschien komt het ook door het standaard niveau en dat ik alleen nog maar tegen de computer gespeeld heb
Wat me opvalt is dat je elke voorzet wel kunnen geven. Elke early cross komt aan of een steekbal voorzet. En je scoort hier veel uit, hoop dat ze dat wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratsja schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:33:
[...]

Wat me opvalt is dat je elke voorzet wel kunnen geven. Elke early cross komt aan of een steekbal voorzet. En je scoort hier veel uit, hoop dat ze dat wel veranderen.
Maar voetballers kunnen toch die passes ook gewoon geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:37:
[...]

Maar voetballers kunnen toch die passes ook gewoon geven? :+
Klopt, maar het lukt bij elk team welke je neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ratsja schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:39:
[...]

Klopt, maar het lukt bij elk team welke je neemt.
Er zit geen enkel team in de demo waarvan de spelers geen fatsoenlijke voorzet kunnen geven. Zelfs bij je lokale amateurelftal kunnen ze hoogstwaarschijnlijk fatsoenlijke voorzetten geven. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:07:
[...]

Er zit geen enkel team in de demo waarvan de spelers geen fatsoenlijke voorzet kunnen geven. Zelfs bij je lokale amateurelftal kunnen ze hoogstwaarschijnlijk fatsoenlijke voorzetten geven. :+
ja, je zou het haast denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:07:
[...]

Konden ze dat bij het NL elftal ook maar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Volgens mij luistert Konami eindelijk naar de fans, hopen dat ze het waarmaken.
https://twitter.com/Adam_Bhatti/status/904757725120393216
https://twitter.com/Adam_Bhatti/status/904766660946612226

[ Voor 27% gewijzigd door hotymoty op 04-09-2017 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda

[video]
Nice! In de vorige versies, vrijwel nooit een echte omhaal gemaakt. Hier wel een omhaal, uit een vrij moeilijke hoek en moet zeggen dat ik ook even opsprong ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 04-09-2017 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Prijzen PES 2018:
De goedkoopste (€48,75) heb ik hier gevonden:
http://www.allyourgames.n...018-pes.html?id=102376694

En een Legendary Edition Klik, die is dan 59 euro:

De Legendary Edition bevat:
Steelbook editie
USB Stick PES design
1000 myclub points
Usain Bolt (agent voor myclub)
PES Legend (Agent voor my club)
UEFA Champions league agent voor my club
4x Start up agents + 10.000 GP x 10 weken
Exclusieve Topps Cards van UWFA Champions League 2017 / 2018 Collectie.

En een .....
Afbeeldingslocatie: https://www.gameshop-twente.nl/afb/pes18_horloge.jpg
Vind het net iets te goedkoop horloge (wat wil je dan ook voor die 11 euro meer). Misschien leuk als collecters item of zo... :P

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:22
In Brazilië is hij dus al te krijgen, inclusief gameplay wijzigingen. Zie AMA (met vrije summiere antwoorden) op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Sjurm schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:28:
[...]

In Brazilië is hij dus al te krijgen, inclusief gameplay wijzigingen. Zie AMA (met vrije summiere antwoorden) op Reddit.
De day one patch staat hier los van. die wordt pas op 12 september gereleased. Dus diegene die het spel eerder heeft, heeft nog niet de wijzigingen waarop ik doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:22
hotymoty schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:54:
[...]

De day one patch staat hier los van. die wordt pas op 12 september gereleased. Dus diegene die het spel eerder heeft, heeft nog niet de wijzigingen waarop ik doelde.
Als ik het gesprek met PESFX lees onder de tweets die jij stuurde, lijkt het alsof de day one patch voor de full game release in oa Brazilië al uitgegeven is.

Als ik de AMA op reddit lees zijn er iig al wijzigingen doorgevoerd tov de demo. Misschien dat ze alsnog op 12 sept nog een patch uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die review redelijk negatief. Ik blijf maar spelen, het is echt een verademing tov PES 2017. Vind de veranderingen dan ook alles behalve subtiel. En de scheids valt mee. Liever iets meer door spelen dan alles affluiten. En ze geven echt wel rode kaarten. Ben al een keer met 8 man geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Kan iemand me al vertellen of het mogelijk is een toernooi te maken met 4 spelers? Ieder kiest een team en je speelt een volledige eredivisie met alleen de teams die je kiest. Daarvoor moet je als speler altijd (bij het selecteren met wie je speelt voor de wedstrijd) beide kanten kunnen kiezen.

Het is wat ingewikkeld uit te leggen, maar dit werkt bij FIFA altijd prima, en bij PES nooit. Dat heeft ertoe geleid dat we al een paar jaar FIFA hebben gekocht, terwijl PES volgens ons het betere spel is.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk kan maken, anders kan ik alleen maar naar een gamestore gaan en kijken of ik het uit mag proberen....

Edit: het gaat dus om een offline "couch tournament". We spelen wekelijks met 4 vrienden op de bank....

[ Voor 8% gewijzigd door VinnieV op 06-09-2017 09:35 ]

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
VinnieV schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:34:
Kan iemand me al vertellen of het mogelijk is een toernooi te maken met 4 spelers? Ieder kiest een team en je speelt een volledige eredivisie met alleen de teams die je kiest. Daarvoor moet je als speler altijd (bij het selecteren met wie je speelt voor de wedstrijd) beide kanten kunnen kiezen.

Het is wat ingewikkeld uit te leggen, maar dit werkt bij FIFA altijd prima, en bij PES nooit. Dat heeft ertoe geleid dat we al een paar jaar FIFA hebben gekocht, terwijl PES volgens ons het betere spel is.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk kan maken, anders kan ik alleen maar naar een gamestore gaan en kijken of ik het uit mag proberen....

Edit: het gaat dus om een offline "couch tournament". We spelen wekelijks met 4 vrienden op de bank....
Dit kan zeker wel ook al in PES 2017 je maakt gewoon een eigen toernooi aan en kiest de teams. Daarna zodra je begint met spelen neemt speler 1 de controller want zijn team speelt. en een ander op de bank kiest de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
Falastine schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:04:
[...]

Dit kan zeker wel ook al in PES 2017 je maakt gewoon een eigen toernooi aan en kiest de teams. Daarna zodra je begint met spelen neemt speler 1 de controller want zijn team speelt. en een ander op de bank kiest de tegenstander.
Dan heb ik het niet goed uitgelegd. ik wil graag zien dat alle 4 de spelers altijd een kant kunnen kiezen. Anders is degene wiens team speelt altijd speler 1 en kan die geen kant meer kiezen: gevolg is husselen met controllers...in PES2017 was het zelfs zo dat we, om te kunnen spelen zoals we willen, alle teams moesten kiezen en alle wedstrijden van de eredivisie moesten spelen. Dat waren dus 17 wedstrijden per weekend, maal 17 weekenden en dan ook nog uit en thuis.....was een beetje te veel van het goede.

Mocht je de game al hebben (PES18), zou je dan eens willen proberen een toernooi op te zetten (of competitie) met 4 local spelers, 4 teams kiezen en dan kijken of je met deze 4 teams een hele eredivisie kunt doorlopen en of de overige 3 spelers steeds vrij zijn te kiezen met wie ze mee spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnieV
Met de 3 vs 3 modus is in ieder geval de mutiplayer onder handen genomen....ik ben oprecht benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Wat me wel (al jaren) een doorn in het oog is, is hoe de AI door tackles wordt 'getriggerd' om spontaan weg te draaien met de bal (soms een onrealistisch korte draai). Daardoor eindigt een goed getimede tackle in een harde overtreding.

Bij de vorige jaren had je zelfs wel eens dat de bal ineens omhoog stuiterde voor iemands voet als je wilde tacklen. Miste je de bal en was het een overtreding. Heel erg nep.

[ Voor 4% gewijzigd door Framoes op 06-09-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Framoes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:59:
Wat me wel (al jaren) een doorn in het oog is, is hoe de AI door tackles wordt 'getriggerd' om spontaan weg te draaien met de bal (soms een onrealistisch korte draai). Daardoor eindigt een goed getimede tackle in een harde overtreding.

Bij de vorige jaren had je zelfs wel eens dat de bal ineens omhoog stuiterde voor iemands voet als je wilde tacklen. Miste je de bal en was het een overtreding. Heel erg nep.
Ik denk dat het voornamelijk bedoeld is zodat je je tackles perfect timed en er niet elke keer weg mee kan komen. In het 'echte' voetbal zie je tegenwoordig weinig tackles en ik denk dat Konami dat wil simuleren.

Ik vind het persoonlijk wel fijn, je word gemotiveerd om alleen sliding te gebruiken als het echt moet. Als de scheidsrechter wat makkelijker rood zou geven, zou ik het wel irritant vinden :P

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is er al meer bekend over de clan's.
Wil het spel wel halen maar alleen als online ranked 2vs2 mogelijk is (vanaf 4 verschillende lokaties).
Anders sla ik dit jaar voor het eerst over en blijf ik bij Fifa.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-K op 07-09-2017 11:19 ]

Before me there were many, after me there will be none

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:57
Nog 1 week *O*

Iemand die weet of er dan al meteen een OF is om te downloaden?

• Monda
Jay-K schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:17:
Is er al meer bekend over de clan's.
Wil het spel wel halen maar alleen als online ranked 2vs2 mogelijk is (vanaf 4 verschillende lokaties).
Anders sla ik dit jaar voor het eerst over en blijf ik bij Fifa.
Ik wil dit ook al een tijd! Volgens mij is 3vs3 coöp nu een nieuwe toevoeging, dus 2vs2 neem ik aan ook?

• Framoes
Avioto schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk bedoeld is zodat je je tackles perfect timed en er niet elke keer weg mee kan komen. In het 'echte' voetbal zie je tegenwoordig weinig tackles en ik denk dat Konami dat wil simuleren.

Ik vind het persoonlijk wel fijn, je word gemotiveerd om alleen sliding te gebruiken als het echt moet. Als de scheidsrechter wat makkelijker rood zou geven, zou ik het wel irritant vinden :P
Doe mij maar een goeie tackle. Als Konami dingen wil simuleren, moeten ze juist niet van die bizarre triggers inbouwen waarbij tegenstanders duidelijk reageren op mijn druk op de tackle-knop. Het is een beetje zuur als het spel je straft voor een goeie tackle.

Rood krijg je bij doorgebroken spelers en tackles van achter. Bij een goeie tackle die het spel niet accepteert krijg je geel. Net als bij sommige tackles op de bal. Dat was vorig jaar ook al een bug. En nee, niet een realistische scheids die iets verkeerd beoordeelt, want verder zien ze echt alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:00

DCR

VinnieV schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:10:
[...]

Dan heb ik het niet goed uitgelegd. ik wil graag zien dat alle 4 de spelers altijd een kant kunnen kiezen. Anders is degene wiens team speelt altijd speler 1 en kan die geen kant meer kiezen: gevolg is husselen met controllers...in PES2017 was het zelfs zo dat we, om te kunnen spelen zoals we willen, alle teams moesten kiezen en alle wedstrijden van de eredivisie moesten spelen. Dat waren dus 17 wedstrijden per weekend, maal 17 weekenden en dan ook nog uit en thuis.....was een beetje te veel van het goede.

Mocht je de game al hebben (PES18), zou je dan eens willen proberen een toernooi op te zetten (of competitie) met 4 local spelers, 4 teams kiezen en dan kijken of je met deze 4 teams een hele eredivisie kunt doorlopen en of de overige 3 spelers steeds vrij zijn te kiezen met wie ze mee spelen?
Ik ben ook benieuwd. Irriteer mij er zelf (samen met vrienden) ook al jaren aan dat dit niet kan. Heb PES 2016 en 2017 heb ik om die reden overgeslagen. Nu wel PES 2018 besteld en hopelijk kunnen we nu wel met een beperkte selectie aan team tegen elkaar spelen.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 11:47
Demo een paar keer geprobeerd, voelt erg goed aan, meer vloeiend, ball physics beter, spelers lopen beter. Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat voorzetten overpowered lijken, ik denk dat ik 75% van ballen voor de pot erin gekopt heb.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
* wacht op Harribo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Bingo-kaarten klaar liggen... :+

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 11:47
Weet iemand of de Barcelona en Premium edities gewoon beschikbaar blijven of zijn deze snel uitverkocht? Ik wil het spel wel hebben maar ik wacht liever een paar maanden tot er een goede patch is voor de PC versie waarmee alle teams en rosters geupdate zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:57
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:16:
Demo een paar keer geprobeerd, voelt erg goed aan, meer vloeiend, ball physics beter, spelers lopen beter. Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat voorzetten overpowered lijken, ik denk dat ik 75% van ballen voor de pot erin gekopt heb.
Dat was voor mij het euvel in PES 2017 ook al :'( Vond het spel erg leuk om te spelen maar merkte dat ik té makkelijk scoorde uit voorzetten. Stond ik achter was de tactiek alle ballen vanaf de zijkant in de 16 pompen en je had in no time 2 goals. Later maar geprobeerd het spelen vanaf de flanken te beperken.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnieV
DCR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:55:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Irriteer mij er zelf (samen met vrienden) ook al jaren aan dat dit niet kan. Heb PES 2016 en 2017 heb ik om die reden overgeslagen. Nu wel PES 2018 besteld en hopelijk kunnen we nu wel met een beperkte selectie aan team tegen elkaar spelen.
Plan nu is om het volgende week in een gameshop uit te proberen, eens kijken of ze mee willen werken.....als ik iets weet, laat ik het hier gelijk horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Ik wist niet dat je effectiever kon dribbelen met r1+r2. Voor het eerst dan ook echt een Messi goal gescoord met Messi. Beter laat dan nooit.

Animaties en player ID is wel erg goed gedaan hoor.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
nwnc schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:47:
Ik wist niet dat je effectiever kon dribbelen met r1+r2. Voor het eerst dan ook echt een Messi goal gescoord met Messi. Beter laat dan nooit.

Dat is mij ook nieuw, vanavond eens proberen, met Messi scoor ik ook heel weinig.. R1 is de dash en R2 zijn de special controls?

Wat ik nog steeds mis in PES als oud-FIFA player, bij de eerste aanname, kon je de bal al ff vooruit tikken met de rechter stick, waardoor je een voorsprong had op een verdediger.

Er was toch ook een mogelijk om een pass met finesse aan te nemen?

Gebruiken jullie ook tricks, zoja welke? meestal maak ik gebruik van through balls en 1-2tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwnc schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:47:

Is dat terug zoals vroeger of een andere implementatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
Die komt pas als hij tegen al z'n beloftes in toch weer PES gekocht heeft ;-) Ik vermoed dus de dag van de release.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste