Zijn op de Xbox nog steeds alle teams/spelersnamen/tenues nep en niet te fixen zoals op PC of PS? Ik heb nl een X1 en wil naast FIFA ook wel aan de PES voor met name de CL. Maar mijn angst is om de CL na te gaan spelen met neppe teams
Weet iemand of het mogelijk is om de game (pc) op dx10 te laten draaien?
Op mijn oudere laptop draait pes 2017 prima, maar 2018 wil hij niet draaien.
Mijn gpu is intel hd3000
Volgens konami moet hij hem kunnen draaien:
Mijn gpu is intel hd3000

[ Voor 24% gewijzigd door revengeyo op 16-09-2017 01:14 ]
Ja dat is mogelijk!Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:11:
Is het mogelijk om 2 vs 2 te doen met iemand op op 1 ps4 tegen 2 anders online?
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Verwijderd
Hoe is het mogelijk dan ik krijg het namelijk niet voor elkaar.om 2 op 1 ps4 vs 2 online te spelen .
Geldt dit ook voor PES 2018? Moet je de live update niet meer uitvoeren na het installeren van de option file?DaYwaLkUr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:43:
[...]
Had ik ook bij PES 2017 na de live update uit te zetten was het goed..
Een keer geprobeerd maar ik kreeg via de matchmaking een ingespeeld team met volledige starting eleven van ManU tegen, zelf moest ik met twee COMs spelen met mijn myClub starting eleven. Dat liep dus niet goed af.Falastine schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 02:07:
Wat speelt dat heerlijk die co-op.3 VS 3 Tot nu toe 10 wedstrijden geen enkele lag. Heerlijke gamemode
Ik ben nog niet verkocht aan de myClub mode, het voelt allemaal wat fragmentarisch vergeleken met MasterLeague waarin je veel meer een echte competitie speelt.
Is er trouwens al een complete option file voor PC te krijgen ergens?
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-09-2017 10:30 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Op de laagste settings zul je misschien 20fps halen, maar echt lekker gaat het niet werken.revengeyo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:10:
Weet iemand of het mogelijk is om de game (pc) op dx10 te laten draaien?
Mijn gpu is intel hd3000
[afbeelding]
De game is grafisch echt totaal anders dan PES 2017, dus niet meer echt geschikt for low end systemen.
Edit: dat lijstje uit de afbeelding is voor PES 2017 trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Sjurm op 16-09-2017 11:33 ]
Verwijderd
Dat vraag ik me dus af, nadat ik de option file had geinstalleerd, had Bayern de verkeerde spelers. Daarna live update uitgevoerd en toen klopte alle spelers met het team. Dus live update houdt gewoon rekening met de option file. Leuke bijkomstigheid van Konami ;-)macweeds schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:04:
[...]
Geldt dit ook voor PES 2018? Moet je de live update niet meer uitvoeren na het installeren van de option file?
Weet iemand of ze bij Pesuniverse ook de Belgische, Turkse en Griekse competitie later toevoegen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 12:26 ]
Verwijderd
Inmiddels is het nu wel goed, kennelijk stonden teams zoals Koln en Hoffenheim bij mij bij overig. Die heb ik dus verplaatst nu.HollowGamer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:17:
[...]
Jij zit op PS4? En is het nu wel goed?
Nee is voor PES 2018: https://www.konami.com/wepes/2018/manual/pc/en/system.htmlSjurm schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:03:
[...]
Op de laagste settings zul je misschien 20fps halen, maar echt lekker gaat het niet werken.
De game is grafisch echt totaal anders dan PES 2017, dus niet meer echt geschikt for low end systemen.
Edit: dat lijstje uit de afbeelding is voor PES 2017 trouwens
Zal wel een foutje zijn denk ik
[ Voor 12% gewijzigd door revengeyo op 16-09-2017 14:13 ]
Kan iemand mij uitleggen hoe de stamina recovery items werken? In de squad window kan ik ze gebruiken maar dan staat er alleen maar use All en dan het aantal dat ik heb. Kan je ze niet los gebruiken voor individuele spelers? Hoe dan?
Klopt. Enkel PS4 en PC ondersteunen de Option Files.Steven030 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:50:
[...]
Zijn op de Xbox nog steeds alle teams/spelersnamen/tenues nep en niet te fixen zoals op PC of PS? Ik heb nl een X1 en wil naast FIFA ook wel aan de PES voor met name de CL. Maar mijn angst is om de CL na te gaan spelen met neppe teams
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je kunt ze ook per speler gebruiken. Selecteer een speler open de opties van die speler waar ook het contract verlengt kan worden. Op de PS4 is het geloof ik het vierkantje.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:21:
Kan iemand mij uitleggen hoe de stamina recovery items werken? In de squad window kan ik ze gebruiken maar dan staat er alleen maar use All en dan het aantal dat ik heb. Kan je ze niet los gebruiken voor individuele spelers? Hoe dan?
Nouri en Kuijt zitten nog gewoon in de game, als free agents.
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1136508233
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1136508233
Steam/XBL: Avioto
Na 7 jaar trouw fifa speler vandaag de keus gemaakt om te switchen naar pes.
Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben :-)
Strakke gameplay en het voelt gewoon meer als echt voetbal.
Kortom :Geen spijt tot nu toe ;-)
Heel veel fifa spelers durven die keuze niet te maken want ze missen 10 shirtjes of ze zijn verslaafd aan dat FLUT haha
Wat tof om te lezen! En respect dat je de keuze hebt durven maken! Welkom. Bij vragen ed helpen we je graag!maswa1414 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:46:
PSN: Mondaatje
Er is trouwens een Whatsapp group voor ps4 mensen
Wij kunnen elkaar de hand schudden... Ook alleen modric. Echt geen enkele toppers. Maatje van me kreeg net Neymar, Piqué en David Luis...Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:30:
Weinig succes met mijn spins so far, de enige TOTY die ik niet wou (Modric) gekregen en verder niets noemenswaardigs. Simuleren jullie voor GP?
En @DirtyBird , volgens mij kun je tijdens een wedstrijd de wedstrijd pauzeren en zie je daar ergens de knopconfiguraties in elk opzicht. Dat met dat streepje voor je speler is volgens mij een manuele pass geven zodat je exact de positie en snelheid mee kan geven die jij wil.
Verwijderd
Tot nu ben ik wel redelijk succesvol, Pogba, Modric, Torres, Strootman, Sturridge, Bruma, Alcacer. Moet wel zeggen dat ik door al mijn coins heen ben die ik heb gekregen door mijn Pre-order. En weinig GP over heb, maar nu kan ik wel redelijk wedstrijden spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:30:
Weinig succes met mijn spins so far, de enige TOTY die ik niet wou (Modric) gekregen en verder niets noemenswaardigs. Simuleren jullie voor GP?
En @DirtyBird , volgens mij kun je tijdens een wedstrijd de wedstrijd pauzeren en zie je daar ergens de knopconfiguraties in elk opzicht. Dat met dat streepje voor je speler is volgens mij een manuele pass geven zodat je exact de positie en snelheid mee kan geven die jij wil.
Verwijderd
Heb je een PB gestuurd. Wil graag meedoenFalastine schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:57:
Er is trouwens een Whatsapp group voor ps4 mensen
Het is wel even wennen maar wat speelt deze editie heerlijkMonda schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:56:
[...]
Wat tof om te lezen! En respect dat je de keuze hebt durven maken! Welkom. Bij vragen ed helpen we je graag!
Ik ben alleen nog in afwachting van een goede option file maar de gameplay is echt super!
Wel even begonnen op gemiddeld maar het valt me reuze mee
Fut speelde ik toch al nooit dus ik zie geen reden eerlijk gezegd om fifa 18 alsnog aan te schaffen.
Klopt helemaalFalastine schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:32:
Heel veel fifa spelers durven die keuze niet te maken want ze missen 10 shirtjes of ze zijn verslaafd aan dat FLUT haha
Na het spelen van de demo van fifa heb ik mezelf afgevraagd of ik weer een jaar dit wil.
Op het moment dat je jezelf zoiets gaat afvragen weet je eigenlijk al dat het tijd is voor iets anders
Blij dat ik deze keus gemaakt heb en nu maar weer ff een potje knallen
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Speel al fifa sinds World cup 98, heb tussendoor nog even een keer pes 6 gespeeld. Maar nu ben ik toch echt overgestapt en wat een verademing is het!maswa1414 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:46:
Man man, wat een frustratie met manual pass en through ball. Schieten had ik ook op manual gezet maar dat is nu terug op advanced met zo een indicator op doel. Het lijkt alsof ik een ander spel speel maar als het lukt is wel een stuk bevredigender. Ik heb eens voor de grap demo van FIFA weer eens aangezet en daar ook alles op manual gedaan. Dat speelt wel een stuk lekkerder.
Beetje laat wakker maar goed
Beetje laat wakker maar goed
Weet iemand een goede option file voor de pc versie?
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar de gameplay op de PS4 ten opzichte van PES17.
Kan iemand hier misschien iets over zeggen? Thanks!
Je kan toch die demo uitproberenVerwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 01:13:
Ik ben benieuwd naar de gameplay op de PS4 ten opzichte van PES17.

Inderdaad, al had het echt helemaal af geweest als er nog meer sfeer in het stadion was, toch jammer dat je weer geen fanchants toe kan voegen op ps4Falastine schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:32:
Adjust non olet, plerumque...
Nou ik heb de demo gespeeld maar daar zitten ook nog wat verschillen in! Konami heeft bewust de feedback die op de demo kwam nog proberen te verwerken zoals de keepers die niks pakten, dat hebben ze gelukkig aangepakt, is dus beetje kort door de bocht. Het geeft een goede indruk dat wel.
Eens, de PC versie voelt ook wat anders dan de PS4 demo heb ik het gevoel.
Ik bak er niks van in myclub. Sinds dit jaar overgestapt van fifa naar pes. Man man man, wat is dat verdedigen soms moeilijk.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ga eerst eens wat potjes spelen tot je alles begrijpt en een beetje niveau hebt daarna kun je die modus uitproberen
Kan je uitleggen wat er anders aan is? Ben er benieuwd naar, heb zelf geen PS4Dr. Strangelove schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:40:
Eens, de PC versie voelt ook wat anders dan de PS4 demo heb ik het gevoel.
Verwijderd
Ik raad je aan om alle trainingen te doorlopen, dat heeft mij heel erg geholpen. Ik kom ook van Fifa af.DirtyBird schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:45:
Ik bak er niks van in myclub. Sinds dit jaar overgestapt van fifa naar pes. Man man man, wat is dat verdedigen soms moeilijk.
Fifa speelt echt heel anders, ik heb het gevoel dat je bij PES veel meer vooruit moet denken, ook met fysieke duels zonder bal en dus ook als je een bal naar een medespeler speelt die tegen een tegenstander aan staat. In dat geval moet je al een stap extra vooruit denken waar je de bal daarna heen gaat spelen en ook op die manier fysiek tegendruk geven zodat je al gelijk een soort van wegdraait naar de man waar je de bal naar door wilt spelen.
Als je dát goed onder de knie hebt wordt het pas echt leuk, pes is in de basis denk ik minder makkelijk dan Fifa maar als je dan dat vooruitdenken in de smiezen hebt en ook de verschillende ballen die je kan geven, dan zit er veel meer diepgang in dan Fifa.
Als je dát goed onder de knie hebt wordt het pas echt leuk, pes is in de basis denk ik minder makkelijk dan Fifa maar als je dan dat vooruitdenken in de smiezen hebt en ook de verschillende ballen die je kan geven, dan zit er veel meer diepgang in dan Fifa.
Interessant, draai je dmv rechterstick? Zo niet, wat bedoel je dan?1nsane schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:57:
Fifa speelt echt heel anders, ik heb het gevoel dat je bij PES veel meer vooruit moet denken, ook met fysieke duels zonder bal en dus ook als je een bal naar een medespeler speelt die tegen een tegenstander aan staat. In dat geval moet je al een stap extra vooruit denken waar je de bal daarna heen gaat spelen en ook op die manier fysiek tegendruk geven zodat je al gelijk een soort van wegdraait naar de man waar je de bal naar door wilt spelen.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Bijvoorbeeld maar ook als je over een afstandje een man inspeelt en op het juiste moment de juiste kant op wegdraaien met de man die je inspeelt
Ik heb PES 18 ook maar bestelt. De laatste 7 jaar altijd FIFA gespeeld maar sinds ik de demo van PES heb gespeelt en die van FIFA heb ik na heel lang twijfelen besloten om voor PES te gaan
Bij mij precies hetzelfde!Blokkie90 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:26:
Ik heb PES 18 ook maar bestelt. De laatste 7 jaar altijd FIFA gespeeld maar sinds ik de demo van PES heb gespeelt en die van FIFA heb ik na heel lang twijfelen besloten om voor PES te gaan
Je gaat geen spijt krijgen als je jezelf de tijd geeft om alles door te krijgen
Geeft veel meer voldoening om een goal te scoren dan bij Fifa
Nadat dat ik vorige week in fifa 18 topic had aangegeven dat beide demo's niet waren bevallen heb ik een dag later het nog een kans geven. Want een jaar lang zonder voetbal game is ook weer zo wat. De button delay bij fifa is toch wel een dooddoener het is alleen maar erger geworden. Dus toch maar voor PES gegaan. Grootste verschil met 2017 is dat spelers niet meer over elkaar heen vallen daarom voelt het denk net even iets minder soepel. Alles bij elkaar best tevreden met mijn aanschaf.
Ik gebruik vnl. PESpatch, maar kan een tijdje duren.. Gewoon af en toe die site checkenmaswa1414 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:47:
Weet iemand een goede option file voor de pc versie?
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Na een hoop gewacht en een paar vervelende ervaringen online ben ik maar gestopt met MyClub en weer een Master League begonnen. De vorige gespeeld op professional en nu op Top Player begonnen, en het is pittig. Na zes wedstrijden strak onderaan met 2 punten. De meeste wedstrijden verlies ik 1-0 of 2-0 en ik creeër weinig. Wel het hele team vervangen met spelers met groeipotentieel tussen de 70 en 75. Nog een uitdaging met het beperkte salarisbudget. Hierdoor is mijn team rating ook gezakt tot 43 dus er wordt een hoop slecht gepassed en verkeerd ingelopen. C'est la vie. Ik hoop alleen dat het management geduld met me heeft, ik denk niet dat ik de doelstelling van promotie ga halen, zelfs eerste rijtje wordt lastig. Ik heb gewoon een seizoen nodig om het team te bouwen, dus ik hoop dat ik die tijd krijg. Nog niet eerder in deze situatie geweest in ML.
De laatste twee wedstrijden waren echt mooie PES momenten. De eerste ronde van de beker was een doelpuntenfestijn: 0-1, 1-1, 2-1, 2-2 en verlengen. De goals bleven komen, 2-3, 3-3, 4-3, 4-4 en uiteindelijk 4-2 door op pingels. Eerste goede resultaat van het seizoen. Ik zag de headlines al voor me: 'Manager Strangelove gets Norwich on the road to better things.' Helemaal top.
Volgende wedstrijd tegen Fulham, lijstaanvoerder. Met 6-0 het schip in
I love this game
De laatste twee wedstrijden waren echt mooie PES momenten. De eerste ronde van de beker was een doelpuntenfestijn: 0-1, 1-1, 2-1, 2-2 en verlengen. De goals bleven komen, 2-3, 3-3, 4-3, 4-4 en uiteindelijk 4-2 door op pingels. Eerste goede resultaat van het seizoen. Ik zag de headlines al voor me: 'Manager Strangelove gets Norwich on the road to better things.' Helemaal top.
Volgende wedstrijd tegen Fulham, lijstaanvoerder. Met 6-0 het schip in
I love this game
Ik gebruik deze van reddit: https://www.reddit.com/r/...community_mega_pack_2018/KipCurreh schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:29:
[...]
Ik gebruik vnl. PESpatch, maar kan een tijdje duren.. Gewoon af en toe die site checken
Alles zit erin voor zover ik heb kunnen merken
HOI.
Bedankt!Bananenspin schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:11:
[...]
Ik gebruik deze van reddit: https://www.reddit.com/r/...community_mega_pack_2018/
Ik ga het proberen
Verwijderd
Wanneer komen er nieuwe trainers in myclub? Iedere week? Zit nu niet echt een trainer bij wat ik wil.
Een goed begin is altijd om ervoor te zorgen dat je spelers continu zichzelf aanbieden voor de korte pass, dat kan je instellen onder 'advanced instructions'. Als je dan, met geduld, de bal rond tikt tot aan het doel van de tegenstander, kom je al een heel eind.Dr. Strangelove schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:46:
Na een hoop gewacht en een paar vervelende ervaringen online ben ik maar gestopt met MyClub en weer een Master League begonnen. De vorige gespeeld op professional en nu op Top Player begonnen, en het is pittig. Na zes wedstrijden strak onderaan met 2 punten. De meeste wedstrijden verlies ik 1-0 of 2-0 en ik creeër weinig. Wel het hele team vervangen met spelers met groeipotentieel tussen de 70 en 75. Nog een uitdaging met het beperkte salarisbudget. Hierdoor is mijn team rating ook gezakt tot 43 dus er wordt een hoop slecht gepassed en verkeerd ingelopen. C'est la vie. Ik hoop alleen dat het management geduld met me heeft, ik denk niet dat ik de doelstelling van promotie ga halen, zelfs eerste rijtje wordt lastig. Ik heb gewoon een seizoen nodig om het team te bouwen, dus ik hoop dat ik die tijd krijg. Nog niet eerder in deze situatie geweest in ML.
De kans dat je ontslagen word is redelijk klein denk ik, tenzij je op die nieuwe challenge mode speel.
Ik speel met VVV op superstar en blijf rond plek 9 hangen. Ik wil niet eens weten hoe moeilijk het word op legend
Als je al een option file hebt gebruikt. Kan je dan gewoon een nieuwe importeren of hoe werkt dit?
De baas heeft me net de wacht aangezegd, ik moet bij de eerste 9 eindigen. Het is me niet helemaal duidelijk wat er gebeurt als ik dat niet doe. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een heel seizoen te spelen om dan game over te zien. Ik speel wel de nieuwe challenge mode.Avioto schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:06:
[...]
Een goed begin is altijd om ervoor te zorgen dat je spelers continu zichzelf aanbieden voor de korte pass, dat kan je instellen onder 'advanced instructions'. Als je dan, met geduld, de bal rond tikt tot aan het doel van de tegenstander, kom je al een heel eind.
De kans dat je ontslagen word is redelijk klein denk ik, tenzij je op die nieuwe challenge mode speel.
Ik heb ook geprobeerd om het seizoen te simuleren door de wedstrijden te skippen, maar het probleem daarvan is dat je om een of andere reden geen team score gains meer krijgt.
Ik kijk best vaak herhalingen van doelpunten, zowel die van mij als de tegenstander. Dan zie je wat er goed of fout gaat.
Nu valt het me op dat spelers en keepers soms tegen een soort onzichtbare muur lijken te bewegen. Dan kunnen ze bijvoorbeeld een tegenstander niet blokken omdat hun been langs de bal of speler wordt gedrukt. Het gebeurt meestal in ML, maar misschien ook bij gewone potjes.
Het gebeurt bij zowel mij als de AI, maar net iets vaker bij mij
Let maar eens op. Soms zie je ineens een onnatuurlijke beweging bij een speler.
Nu valt het me op dat spelers en keepers soms tegen een soort onzichtbare muur lijken te bewegen. Dan kunnen ze bijvoorbeeld een tegenstander niet blokken omdat hun been langs de bal of speler wordt gedrukt. Het gebeurt meestal in ML, maar misschien ook bij gewone potjes.
Het gebeurt bij zowel mij als de AI, maar net iets vaker bij mij
Zelf na een aantal matches in de demo ook overgestapt naar PES.
Het bevalt mij tot nu toe zeer goed qua gameplay alleen ik heb nu telkens crashes midden in het potje.
Geeft voor de rest geen specifieke melding en heb geen crashreport kunnen vinden in de documenten van PES.
Zijn er nog meer met soort gelijke problemen?
Het bevalt mij tot nu toe zeer goed qua gameplay alleen ik heb nu telkens crashes midden in het potje.
Geeft voor de rest geen specifieke melding en heb geen crashreport kunnen vinden in de documenten van PES.
Zijn er nog meer met soort gelijke problemen?
In de hectiek van klutsballen in de 16 gaat er sowieso een hoop mis naar mijn idee. Keeper die niet op de bal reageert, spelers die omvallen, een wissel met lb naar een heel onlogische speler. Alsof het spel dan een brainfart heeftFramoes schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:10:
Ik kijk best vaak herhalingen van doelpunten, zowel die van mij als de tegenstander. Dan zie je wat er goed of fout gaat.
Het gebeurt bij zowel mij als de AI, maar net iets vaker bij mij![]()
Het gekste tot nu toe was een kopbal terug op de keeper die m niet vangt (wel alle tijd en ruimte) maar m loeihard naar achteren het eigen doel in jankt. Vervelende manier om te verliezen in myclub
Hallo..
Toevallig mensen die in een co op clan willen komen? Iedereen in mijn vriedenkring zijn allemaal fifa mannen.. Mocht je het zien zitten laat gerust iets weten of heb jz zelf nog een plekje vrij.. grtz
Toevallig mensen die in een co op clan willen komen? Iedereen in mijn vriedenkring zijn allemaal fifa mannen.. Mocht je het zien zitten laat gerust iets weten of heb jz zelf nog een plekje vrij.. grtz
welk platform?tito198490 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:59:
Hallo..
Welke advanced instruction is dat dan? Tiki Taka?Avioto schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:06:
[...]
Een goed begin is altijd om ervoor te zorgen dat je spelers continu zichzelf aanbieden voor de korte pass, dat kan je instellen onder 'advanced instructions'. Als je dan, met geduld, de bal rond tikt tot aan het doel van de tegenstander, kom je al een heel eind.
Hoe kan je de teamscore gains zien?Dr. Strangelove schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:26:
[...]
Ik heb ook geprobeerd om het seizoen te simuleren door de wedstrijden te skippen, maar het probleem daarvan is dat je om een of andere reden geen team score gains meer krijgt.
Waar kan je het groeipotentieel van spelers zien?Dr. Strangelove schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:46:
Wel het hele team vervangen met spelers met groeipotentieel tussen de 70 en 75.
Advanced instructions, daar kan je kiezen tussen short pass and long pass. Het maakt weinig uit voor mij aangezien mijn boterlettertjes niet meer dan 4 of 5 passes kunnen doen voor ze elkaar met een kluitje in het riet sturen.
Team score zie je in het schildje rechtsbovenin je squad in het squad window. In PES 2017 zag je de changes heel duidelijk in het overzichtswindow, nu niet meer, je moet zelf kijken naar de score in het squad window en in principe gaat het omhoog met 1 na elke wedstrijd.
Groeipotentieel zie je bij de player details in b.v. het squad window, een van de tabs, en ook in de verschillende negotiation windows. Overigens zie je historische development voor alle spelers maar projected development alleen voor je eigen spelers, en die curve is alleen indicatief, hij kan heel anders gaan lopen als je een speler een tijd in je team hebt.
Gisteren even getest wat er gebeurt als je je doelstellingen niet haalt in challenge mode d.n.v. skip matches, je ligt er dan inderdaad uit. Het spel zorgt ervoor dat je offers van andere clubs krijgt zodat je wel door kan spelen, en je kan ook een transfer request doen bij een ander team (wat kan worden afgewezen uiteraard).
Je team score blijft echter onder de 50 hangen en het team dat je te managen krijgt is niet substantieel beter dan je ML starting team dus je begint eigenlijk weer van voren af aan. Mijn conclusie is dus dat ik gewoon niet goed genoeg ben om op Top Player te blijven spelen. Ik ga dus eerst maar eens terug voor een seizoen naar professional en dan als mijn team score wat hoger is opnieuw Top Player proberen. Je kan trouwens in general settings ook gedurende de ML nog switchen tussen Classic en challenge.
Team score zie je in het schildje rechtsbovenin je squad in het squad window. In PES 2017 zag je de changes heel duidelijk in het overzichtswindow, nu niet meer, je moet zelf kijken naar de score in het squad window en in principe gaat het omhoog met 1 na elke wedstrijd.
Groeipotentieel zie je bij de player details in b.v. het squad window, een van de tabs, en ook in de verschillende negotiation windows. Overigens zie je historische development voor alle spelers maar projected development alleen voor je eigen spelers, en die curve is alleen indicatief, hij kan heel anders gaan lopen als je een speler een tijd in je team hebt.
Gisteren even getest wat er gebeurt als je je doelstellingen niet haalt in challenge mode d.n.v. skip matches, je ligt er dan inderdaad uit. Het spel zorgt ervoor dat je offers van andere clubs krijgt zodat je wel door kan spelen, en je kan ook een transfer request doen bij een ander team (wat kan worden afgewezen uiteraard).
Je team score blijft echter onder de 50 hangen en het team dat je te managen krijgt is niet substantieel beter dan je ML starting team dus je begint eigenlijk weer van voren af aan. Mijn conclusie is dus dat ik gewoon niet goed genoeg ben om op Top Player te blijven spelen. Ik ga dus eerst maar eens terug voor een seizoen naar professional en dan als mijn team score wat hoger is opnieuw Top Player proberen. Je kan trouwens in general settings ook gedurende de ML nog switchen tussen Classic en challenge.
[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-09-2017 06:58 ]
Hoeveel seizoenen ML moet je doen om voor wereld titel te mogen spelen? Bij PES 2017 was het na twee maar toen was het 2018 waarneer het echte Wk ook is. Ik zit nu in mijn tweede seizoen en ben coach van Italie maar als ik door moet spelen tot 2022 dan weet ik niet of ik dan nog doorga.
Ik wil dat wel.
Mannen met PS4 die in de Whatsapp groep willen stuur pm
Thx, hiermee kan ik 't wel trekken tot er een grote PESpatch is !Bananenspin schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:11:
[...]
Ik gebruik deze van reddit: https://www.reddit.com/r/...community_mega_pack_2018/
Alleen jammer dat hij besturing 2 gekozen had, kwam ik de eerste wedstrijd pijnlijk achter wanneer ik alleen voor de keeper een voorzet wegknalde

Gister maar even snel een Master League begonnen met het ML-team (als Real Oviedo in La Liga 2).. Wat een topteam.. Doelstelling is 9de worden blijkbaar..
Begon lekker met 2-0 overwinning, daarna kansloos onderuit met 0-2 en 2-1 (laatste tegen Barcelona
Ik moet dringend wat gaan investeren
[ Voor 23% gewijzigd door KipCurreh op 19-09-2017 08:22 ]
Patch werkt goed inderdaad, blij mee. Je moet de settings file niet mee copiëren dan overschrijft hij inderdaad je eigen preferences.
Voor zover ik kan zien kan je hem ook over een bestaande ML heen zetten, alle lijkt gewoon te werken in mijn save file.
Ik weet alleen niet hoe deze patch gaat samenwerken met Live Update, moet je die uitzetten?
Voor zover ik kan zien kan je hem ook over een bestaande ML heen zetten, alle lijkt gewoon te werken in mijn save file.
Ik weet alleen niet hoe deze patch gaat samenwerken met Live Update, moet je die uitzetten?
Ik heb de patch zipfile gedownload voor de PS4 en ik zit er in te kijken maar welke bestand is dan je settings file?
Woops, ik bedoelde attacking instructions. Als je daar aangeeft dat spelers zich moeten aanbieden word het een stuk makkelijk om de bal in de ploeg te houden, als je geduld hebt. Het ligt ook wel aan je opstelling natuurlijk.hotymoty schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:18:
Welke advanced instruction is dat dan? Tiki Taka?
Tiki taka is niet echt een goed idee, dan gaan spelers bijna niet meer de diepte in.
Ja ik zoek ook wel mensen om samen mee te spelen. Ps4?tito198490 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:59:
Hallo..
Ik zoek iemand die ook COOP wil spelen op PS4 wie maakt een CLAN aan
Weet iemand hoe je in co op die smiley doet op de ps4?
@tito198490 zit jij al in de Whatsapp groep
L2 en dan rechterknuppeltje kun je 4 kanten op duwen en krijg je 4 smileysAnanas_NL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:50:
Weet iemand hoe je in co op die smiley doet op de ps4?
Thnx!!Falastine schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:24:
[...]
L2 en dan rechterknuppeltje kun je 4 kanten op duwen en krijg je 4 smileys
Kan iemand me helpen? Ik ben om de een of andere reden ineligible voor de first trial challenge. Ik denk dat het met die 5 matches or lower restrictie te maken heeft, maar geen idee wat ze dan bedoelen. Bij alle spelers in het team (en op de bank) knippert het logootje van een beker. Weet iemand wat ik moet doen om aan deze challenge mee te doen?
Het blijft soms een raar spelletje...
Men ML (Liga 2) ploeg begint meer en meer op elkaar afgestemd te geraken, en in de beker heb ik eerst Tenerife uitgeschakeld na een thriller..
Ik werd uitgeloot tegen Villareal, dus dacht ik wel dat het einde verhaal zou zijn.. Integendeel !
Heb beide wedstrijden gedomineerd (eenmaal met 11 schoten op doel !) en dus ook oververdiend doorgegaan (2-3 en 2-2). Van een team uit Liga 1 had ik wel meer verwacht..
En dan de wedstrijd nadien tegen Atletico Sevilla (what's in a name) zo goed als kansloos 3-0 de boot in
Ik speel op professional, maar verdedigen heb ik het enorm lastig mee.. Die kerels hebben dan ook maar 1 kans nodig en het is al achtervolgen..
Momenteel speel ik met 3 achterin, en 2 DMF ervoor, maar telkens weer spelen ze het middenveld door met 1 enkele pass..
Men ML (Liga 2) ploeg begint meer en meer op elkaar afgestemd te geraken, en in de beker heb ik eerst Tenerife uitgeschakeld na een thriller..
Ik werd uitgeloot tegen Villareal, dus dacht ik wel dat het einde verhaal zou zijn.. Integendeel !
Heb beide wedstrijden gedomineerd (eenmaal met 11 schoten op doel !) en dus ook oververdiend doorgegaan (2-3 en 2-2). Van een team uit Liga 1 had ik wel meer verwacht..
En dan de wedstrijd nadien tegen Atletico Sevilla (what's in a name) zo goed als kansloos 3-0 de boot in

Ik speel op professional, maar verdedigen heb ik het enorm lastig mee.. Die kerels hebben dan ook maar 1 kans nodig en het is al achtervolgen..
Momenteel speel ik met 3 achterin, en 2 DMF ervoor, maar telkens weer spelen ze het middenveld door met 1 enkele pass..
Je mag alleen meedoen als je minder dan 5 online myclub games heb gespeeld. In jou geval heb je dus meer als 5x gespeeld dus dan moet je de elite challenge doen.DirtyBird schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:18:
Kan iemand me helpen? Ik ben om de een of andere reden ineligible voor de first trial challenge. Ik denk dat het met die 5 matches or lower restrictie te maken heeft, maar geen idee wat ze dan bedoelen. Bij alle spelers in het team (en op de bank) knippert het logootje van een beker. Weet iemand wat ik moet doen om aan deze challenge mee te doen?
Kan iemand mij toevoegen in de ps4 whatsapp?
Stuur maar een PB
Stuur maar een PB
[ Voor 20% gewijzigd door Shvbvxx op 20-09-2017 10:56 ]
Ik heb gisterenavond de option file gedaan van het reddit forum voor de PS4. Ik heb alleen de teams namen gedaan plus logos dus niet spelers. Ik heb ook alleen de teams gedaan die er al inzitten. Hij pakt meteen de goede je moet ze alleen 1 voor 1 door klikken. Maar toen zag ik dat het Juventus logo niet was aangetast en de trainer. De shirts waren wel vervangen. Ik heb dat vervolgens zelf geïmporteerd en vervangen. Dat heeft wel tijd gekost om het uitzoeken hoe dat nou moest. Hoe dan ook ik hoop dat ik zo de live update kan laten aanstaan.
Chaos in de 16 bij een corner zie je bij echte wedstrijden ook wel vaker. Op lager niveau zelfs met enige regelmaat.DirtyBird schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:52:
[...]
In de hectiek van klutsballen in de 16 gaat er sowieso een hoop mis naar mijn idee. Keeper die niet op de bal reageert, spelers die omvallen, een wissel met lb naar een heel onlogische speler. Alsof het spel dan een brainfart heeft
Het gekste tot nu toe was een kopbal terug op de keeper die m niet vangt (wel alle tijd en ruimte) maar m loeihard naar achteren het eigen doel in jankt. Vervelende manier om te verliezen in myclub
Ik heb het over spelers die een soort onzichtbaar krachtveld lijken te hebben. Dan bewegen andere spelers er omheen alsof er hele sterke magneten aan het werk zijn.
Je kan dan dus de bal niet afpakken omdat het been van jouw speler langs het been van de tegenstander lijkt te worden gedrukt. Het ziet er heel vreemd uit. Gebeurt overigens beide kanten op.
Gisteren de vertical view geprobeerd en daarna sinds tijden BAL mode. Dat zouden ze volgens mij beter kunnen doen qua camera. VR zou in deze modus mits goed uitgevoerd fantastisch zijn.
Hi ik wil ook wel meedoen met een keertje Coop. Add me maar Jktje is mijn PSN.tito198490 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:12:
@Monda @Falastine maak ik vnvd een clan aan? Je mag me anders toevoegen op ps netwerk.. tito_mojito
Een beetje ne rare naam maar ja jonge jaren e 😁😁
Nog steeds erg tevreden over de game en nog steeds geen spijt van de overstap van Fifa. Ik speel op de pc met xbox controller en heb schieten op advanced staan.
Best moeilijk om van afstand te schieten vind ik.Ik raak best veel de lat of hij gaat ver over😂
Iemand nog tips hiervoor?
Best moeilijk om van afstand te schieten vind ik.Ik raak best veel de lat of hij gaat ver over😂
Iemand nog tips hiervoor?
Weet iemand hoe de spelers er in de Eredivisie uitzien buiten de top 3, het liefst van FC Utrecht (zonder opion file)? Net even bij FIFA gekeken en daar is het echt een drama, alleen Emanuelson lijkt
Haha pak net gewoon Messi in myclub 😂
Kan wel een filmpje maken voor je. Doe het zo eventjes.Steven030 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:13:
Weet iemand hoe de spelers er in de Eredivisie uitzien buiten de top 3, het liefst van FC Utrecht (zonder opion file)? Net even bij FIFA gekeken en daar is het echt een drama, alleen Emanuelson lijkt
Jean-Paul Boëtius lijkt in ieder geval niet in game ook geen plaatje. Opzich raar want FC Basel zat ook in PES2017 maar daar zag ik geen Boëtius bij staan op pesmaster.com voor PES2017.
[ Voor 5% gewijzigd door homernt op 21-09-2017 12:51 ]
Over het algemeen heeft alleen de Top 3 de meeste faces, de rest van de teams zijn wel beter nagemaakt dan bij FIFA.Steven030 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:13:
Verwijderd
Heeft al iemand de option file van pesuniverse kunnen kopen?ik krijg steeds een foutmelding bij gegevens invullen.
Ik versloeg gisteravond Marseille met Gazelec Ajaccio. Scoorde een frommelgoal in de 14e minuut en daarna gelijk de boel een tandje meer verdedigend gezet. Uiteindelijk nog een paar gigantische kansen om zeep geholpen toen Marseille maximaal aanvallend ging spelen, maar dus wel 1-0 over de streep getrokken.KipCurreh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:10:
Het blijft soms een raar spelletje...
En dan de wedstrijd nadien tegen Atletico Sevilla (what's in a name) zo goed als kansloos 3-0 de boot in![]()
Ze lijken redelijk, maar het blijven wel nagemaakt ipv daadwerkelijk fotorealistisch. Als supporter herken je ze wel.Steven030 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:13:
De kapsels kloppen meestal en gezichten doen ze wel aardig. Bij Emanuelson en Bahebeck hebben ze in het tactiekscherm volgens mij ook een echte foto ipv render.
Thanks, Wolliebolly hierboven heeft me ook even wat foto's gestuurd en in principe lijkt Emanuelson alleen echt goed en de rest een beetje. Maar het is hoe dan ook een verademing vergeleken met FIFA. My god, die spelers lijken daar echt voor geen meter, echt een schande dat ze daar anno 2017 nog mee weg komen. Haha ik ga helemaal stuk als ik daar naar een speler als Vilhena kijk. Nee, dat heeft PES echt een heel stuk beter voor elkaarFramoes schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:26:
[...]
Ik versloeg gisteravond Marseille met Gazelec Ajaccio. Scoorde een frommelgoal in de 14e minuut en daarna gelijk de boel een tandje meer verdedigend gezet. Uiteindelijk nog een paar gigantische kansen om zeep geholpen toen Marseille maximaal aanvallend ging spelen, maar dus wel 1-0 over de streep getrokken.
[...]
Ze lijken redelijk, maar het blijven wel nagemaakt ipv daadwerkelijk fotorealistisch. Als supporter herken je ze wel.
De kapsels kloppen meestal en gezichten doen ze wel aardig. Bij Emanuelson en Bahebeck hebben ze in het tactiekscherm volgens mij ook een echte foto ipv render.
Huntelaar is echt natuurgetrouw nagemaakt, net als El Ahmadi en vele andere in eredivisie. Dat doen ze bij PES echt goed. FIFA bakt er op dat gebied helemaal niets van.
Weet iemand hoe dat zit met die veilingen? Ik zat net even te kijken maar zie dat er bijvoorbeeld veilingen weg gaan voor 395000 GP.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk om in 1 week tijd zoveel GP te verzamelen?
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk om in 1 week tijd zoveel GP te verzamelen?
Before me there were many, after me there will be none
Kan iemand mij meer vertellen over Master League? Schijnt dat dit vol met bugs zit en nogal rare transfers plaatsvinden, kan iemand dit bevestigen?
Wel wat gekke transfers inderdaad, maar verder niet onspeelbaar en/of andere bugs.HollowGamer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:15:
Kan iemand mij meer vertellen over Master League? Schijnt dat dit vol met bugs zit en nogal rare transfers plaatsvinden, kan iemand dit bevestigen?
Hebben jullie ook zo'n last van de overdaad aan cyaan in het spel?
TV op verschillende standen gezet, maar dan is bijv het groen vd grasmat een drama.. nu terug naar eerste instelling
TV op verschillende standen gezet, maar dan is bijv het groen vd grasmat een drama.. nu terug naar eerste instelling
Je kan de helderheid en contrast via settings aanpassen misschien helpt dat. Ik heb er iig geen last vanKDL schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:01:
Hebben jullie ook zo'n last van de overdaad aan cyaan in het spel?
Ik gebruik zelf die van pesworld. Werkt ook perfect en bevat ook Bundesliga. Je kunt die hier downloaden http://www.mediafire.com/file/z4ftzunefs3v4b4/WEPES.rar#Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:21:
Heeft al iemand de option file van pesuniverse kunnen kopen?ik krijg steeds een foutmelding bij gegevens invullen.
Huntelaar zat bij Schalke en had daarom al een realistisch uiterlijk. El Ahmadi is international en die zijn vaak ook realistisch nagemaakt.hotymoty schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:06:
Huntelaar is echt natuurgetrouw nagemaakt, net als El Ahmadi en vele andere in eredivisie. Dat doen ze bij PES echt goed. FIFA bakt er op dat gebied helemaal niets van.
Bij mij werkt het zonder problemen. Niks opmerkelijks gezien na bijna een seizoen.HollowGamer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:15:
Hebben mensen ook ervaring met de pc versie?