Baddie09 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:35:
[...]
Wij hebben ooit naar een huis twee deuren verder gekeken maar zijn afgehaakt vanwege het lawaai (zowel snelweg als de Prins Henbdriklaan waar heel Blaricum s ochtends en s avonds langs komt) en het feit dat het niet zeker was of het ziekenhuis aan de achterkant zou gaan uitbreiden. Het grappige is dat de makelaar toen vertelde wie er allemaal in de straat heeft gewoond (Ron Brandsteder, Joop vd Ende, Mies Bouwman), maarja, die zijn allemaal vertrokken toen ze de kans hadden
Wel opvallend dat ze het binnen een jaar na oplevering weer te koop zetten (tenzij dit een nog niet verkocht appartement is)
De vraagprijs van een ander appartement van 180m2 in het complex was begin dit jaar 800k, dus ik vraag me af of het een realistische prijs is.
Dat ziekenhuis gaat inmiddels niet meer uitbreiden maar moeven naar Hilversum, daar was de grond voor uitbreiding iets goedkoper dan in Blaricum.
Ook moesten er dan boompjes gekapt worden waar de rest van de wijk mordicus tegen was, in Hilversum hebben ze er inmiddels al een paarhonderd omgehakt en komt een flinke nieuwbouw.
De natuurbrug/ecoduct die achter het Blaricumse ziekenhuis aangelegd is heeft de uitbreidingsmogelijkheden inmiddels volledig onmogelijk gemaakt dus gaat dat ziekenhuis na sluiting onmiddelijk een woonbestemming krijgen en zullen er ongetwijfeld peperdure appartementen gebouwd worden.
Dus koop je die "portiekflat" dan heb je de komende paar jaar een uitlopend ziekenhuis, vervolgens sloopkogels en daarna een bouwput als buren.
Pocht zo'n makelaar nogsteeds met die BNers?
Daar struikel je over in het Gooi, ik herken ze nooit maar over het algemeen zijn dat nou niet de mensen waar je last van hebt, alhoewel toen de niettevermijden Peter Rudolf de Vries achter mij kwam wonen stonden zijn directe buren nou niet echt te juichen.
Gelukkig zijn de kogelregens uitgebleven en Holleder kwam pas aan z'n deur morrelen toen hij al lang en breed in Hilversum woonde.